Lihotus ohjeita??

¤Metal-Light¤

Juups,eli en kyselekään muiden tavoin laihdutusohjeita vain lihotusohjeita ! Johtuen tästä:
Olen 14 v tyttö,158/40...tiedän tiedän ! Pitäisi painaa n 58 kg mutta ei onnistu..ensi kuukausi on vain aikaa saada väh viisi kiloa painoa lisää,mitä ehdotatte? En ole laihduttanut kertaakaan,jostain syystä vain paino ei nouse..mutta nyt asiat vaikeutuvat;tuo ensi kuukausi aikaa juttu johtuu siitä,että toukokuun alussa on sairaalassa käynti,jonka jälkeen ennusteena on että koko kesä sisällä sairaalassa.Sitähän en halua ! Mutta kaikkea olen yrittänyt,käyn mäkkärissä n kahden viikon välein (joku iso ateria aina),sipsejä ja limua menee..syön normaaliruokaa myös uskomattoman paljon,samoin hedelmiä ja vihanneksia.Syön yhtä paljon ja välillä enemmänkin kuin ylipainoiset ja normaalipainoiset,miksi tälläinen kohtalo?
Karkkia ja maitotuotteita en syö/juo,maitotuotteet intoleranssin takia.Kalkkitabletteja menee tilalla sitten..

Kaikenlaisia vinkkejä siitä,miten pystyisi saamaan nopeesti n 5 kiloo lisää !! Ottaa päähän kun kaikki voivottelee laihuutta ja sitä että on hyvin kylmät kädet,siispä en itsekään nauti siitä että jotkut ovat kateellisia "hoikkuudestani". Siispä auttakaa,olkaa kilttejä ! Tahtoisin neuvoja kaikilta..tytöiltä ja pojilta !

(turha sanoa että oma vika ja ettei menkat ala,kyllä menkat on mutta painoa ei..jatkuva palelu ei ole kivaa,sopivia vaatteitakaan ei löydy,tahtoisin niin normaalipainoista lähemmäksi..te voitte auttaa siinä kertomalla omia kokemuksia ja vinkkejä,en haluaisi viettää koko kesää sairaalassa tiputuksessa..)

Jos joku asia puuttuu niin kysykää...vastailen parhaani mukaan. :)

98

19883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirka

      hei..mulla ei varsinaisia ohjeita ole, mutta sanonpa vain että yllättävän monella on sama tilanne... mun kaverikin on aina ollu laiha mutta sen paino on alkanu ihan ittestään nousemaan yläasteen aikana... tai siis niin...

      en ymmärrä että miksi sun pitää mennä sairaalaan... siis jos olet ollu aina laiha... kyllä ne kilot siitä tulee..ja vielä jos olet kehittynykki normaalisti..:)

      ja ei se mene niin aina että jos olet esim. 158 cm niin pitäis painaa 58kg.. ite olen jotain 162-163cm ja painan jotain 47-48kg... ja ennen kaikkea pitää katsoa peiliin..:) ja painoonhan vaikuttaa monia aisioita..:D

      joten ei huolta ja kysy niiltä lääkäreiltä rohkeasti että miksi ja millä perusteella pitäis olla sairaalassa...siis jos ei kerta ole mikään syömishäiriö tai joku muu...

      enpä tiiä onko järkevä viesti vai ei..mutta ajan kuluksi kirjotin.:)

      • ¤Metal-Light¤

        Tiiän kyllä et se ei mee noin,lääkärit sano jopa et mun pitäs painaa 60 kg !! Järjetöntä..oon aina ollu laiha,ai mulla mitään syömishäiriötä oo..nopee ruoansulatus voi olla kai yks syy mut pitäs ruoan ny sisäl pysyy! Onhan se kivaa olla sopivan laiha,mutta näin että kädet ihan jäiset,verisuonet näkyy selvästi..lähinnä ällöttävää..ja kun on näinkin laiha ni tulee kipujakin helposti,selkäkipuja,niskakipuja..päänsärkyä.Oikein ihmettelen yksii ku ne on kateellisia mulla siitä et oon näin "ihanan laiha"..tietäisivätpä.
        Oon nyt seiskal,kasvan viel jonku viis senttii mut tää paino on kyl yks ongelma..varsinainen riesa! Mikä ruoka on semmosta et se ei "sula" nopeeta et se pysyis sisälläki et siitä ne aineet ehtis imeytyäkin? Oon huomannu et peruna ja makaroni ei ainakaan käy,mut riisi kana on iha ok..mutta sitäkö joka ikinen päivä?? X)

        Sairaalas on ihan ok olla jos se tarkottaa ettei tartte mennä kouluun,on kivaa ku opet tulee sinne si kertoo jutut.. :) Mut kesäloma?? Koko kesäloma kun voisi uida ja hengata ympäriinsä,käydä bileis ja järkätä niitä..katella kundeja..mä en kestä sitä.Koitan yrittää olla joutumatta sinne sisälle.. :) Kiitti ku vastasit ees tollei,helpottaa kun tietää miten jollekin muulle on käyny tämmöses tilantees..


    • gepartti

      en ymmärrä, et sä nyt ihan mikään kauhean sairalloisen laiha oo (tai en osaa ihan varmasti sanoa, sillä en osaa oikein hahmottaa)
      mutta mä oon 17 vuotias hyvin pian, ja 170/55
      ja ihan normaali, ittelläniki on joskus ollu ongelmia et miten saisin painon nousuun, mutta se on sitte jäänyt, koska olen todennut olevani normaali ja syönnin lisääminen ei ole siihen auttanut, on vain niin vilkas aineenvaihdunta että kaikki kuluu mitä syö...

      ja en usko että ne mäkkärin hampurilaiset auttavat asiaan mitenkään, kalliiksi vain tulee...
      mutta auttaisko tyyliin et totuttele syömään päiväs kaks kunnon lämmintä ruokaa (kolme perunaa/paljon riisiä, monta lihapullaa ja sitä salaattia)
      ja nuo sipsit ja limsat ei tee keholle millää lailla hyvää....
      syö enemmän vain ruuilla ja sitte kuulemma jos kuuden jälkeen tai ku ennenku menee nukkumaan syö, niin se vähä lihottaa, ku yöllä ei kulu energiaa niinkään paljoa!

      mutta joo toivottavasti mun kangerteluistani oli apua

      • ¤Metal-Light¤

        On noistakin apua..tiiän ton "yösyömis" jutun ettei siinä kuluta niin paljoo mut sekään ei auta..mä syön kaks lämmintä (runsasta ateriaa) ja välipaloja päiväs, noi myöhäissyönnit..eipä auta.

        Mun aineenvaihdunta on tosi vilkas lääkäreitten mielestä,mutta miks ne haluu oikein tiputukseen vetää mut? Kai ne ensin vois neuvoo mitä vois kotona koittaa..
        Mä liikun aika paljon,koitan kuitenkin syödä niin että kulutan mitä syön,enemmänkin..mutta vaikka olisin koko päivän sisällä ja söisin,niin paino putoaa kilon ! Järjetöntä,jos syö niin paino putoaa..olen tämän viikon koittanut sitä että syö vähän,tulos on juuri kuten arvata saattaa,paino pysyy normaalina tai putoaa korkeintaan puolikiloa.
        Koitan noita kertomiasi ruokia vielä lisätä ruokavalioon lisää..mutta perunan ja makaronin kanssa on käynyt niin että ne vilkastuttavat ruoansulatusta vielä enemmän..riisi kana on todettu hyväksi mutta sitä ei jaksa jokapäivä syödä..ärsyttävää todellakin !


      • piippari

        illalla kun syö paljon niin se lihottaa helposti koska yöllä ei kuluta läheskään niin paljo ku päivällä joten se imeytyy kehoon paremmin.
        entäs oletko ajatellut että rupeaisit nostelemaan painoja? saattaa tuntua hölmöltä kyllä ku olet nuori tyttö mutta lihasmassa painaa aina enemmän kuin ihra joten jos nostelee painoja ja syö PALJON terveellistä ja proteiinipitosta ruokkoo ni painon luulis nousevan paremmin ku noilla mäktonaltsin hampurilaisilla jotka vaan tuo ihraa ihon alle.
        ja ku sä oot 14 ni sullahan on varmaan jo ollu tai on menossa murrosiän kasvupyrähdys. monesti silloin paino jää vähän jälkeen mutta ku pituuskasvu alkaa pysähtyä ni paino ottaa kiinni sen yleensä. (itse olin yläasteella n. 171 senttiä ja painoin 55kiloa ja nyt ku oon 18v olen 174cm ja painan 72kg)

        mutta tosiaankin muista syödä paljon ja syö jokaisella aterialla itsesi lähes ähkyyn ja ota asenne että kun menet syömään ni ajattele miten ihanaa on ku saat syödä mahas niin täyteen että tuntuu että paita repee. ja iltapalanki jälkeen vaikka olisit täynnä ni ota silti vielä vaikka banaani ja jukurttia (laktoositonta, mikset voisi käyttää laktoosittomia maitotuotteita?)

        onnea painonnousuun!


    • poika 15

      Siis sä oot 158cm ja sanoit et sulla pitäs olla painoa 58kg? Mä oon 178cm ja painoa 61kg, eli vain kolme kiloa enemmän ku sulla pitäs olla. Ja kaiken lisäksi olen poika ja mulla on paljon lihasmassaa. Luulenpa ettei sun tarttis iha niinkään paljo painaa. Ja se riippuu ihan ruumiin rakeenteesta minkä verran sitä painoa pitäs olla. Toiset on pitkiä, toiset pätkiä, toiset pulskia toiset laihoja. Jotkut on "läpi paskoja" eli ne pystyy syömään kuinka paljo tahansa lihomatta juurikaan, ku niillä on nii tehokas ruoan sulatus. Toisten elimet taas on sopeutunu pula aikaan ja kerää kaiken ravinnon talteen ja näin lihoo helposti.

      Kuulosti että sä syöt monipuolisesti, joten ainakaan ruoka valiossa ei oo vikaa. Tosin sipsejä ja kokista ei kannata vetää lihomis tarkoituksessa. Jos ei runsaalla normaaliravinnolla liho, nii ei liho.
      Sun kannattaa nauttia siitä et ei oo paino ongelmia.- vielä kun voit:)

      • ¤Metal-Light¤

        En mä ny hirveesti vedä mitään limuja..varsinkaan kokista ! Se kun on liian hapanta,pH 3,nii se tuhos multa kaiken kalkin elimistöstä..turhaan söin sitten 9 vuotta kalkkitabuja.. :( En mä muuten tätä surkuttelis,mut just sun ikänen,15 v jätkä sattu kiinnostuun musta,si se aatteli et mä laihdutin ku laihduin jonki verran viel,no eipä sitä si enää kiinnosta..ja mäkun satun diggaan siitä ihan hemmetisti !


      • poika 15
        ¤Metal-Light¤ kirjoitti:

        En mä ny hirveesti vedä mitään limuja..varsinkaan kokista ! Se kun on liian hapanta,pH 3,nii se tuhos multa kaiken kalkin elimistöstä..turhaan söin sitten 9 vuotta kalkkitabuja.. :( En mä muuten tätä surkuttelis,mut just sun ikänen,15 v jätkä sattu kiinnostuun musta,si se aatteli et mä laihdutin ku laihduin jonki verran viel,no eipä sitä si enää kiinnosta..ja mäkun satun diggaan siitä ihan hemmetisti !

        Sellaisesta tyypist, joka jättää sut laihdutuksen takii, nii ei kannata välittää. Se on sen oma häpiä jos on niin idiootti.


    • tytteli

      jos et syömällä liho, niin kannattas mennä lääkäriin ja vaikka sinne sairaalaan. monet vakavat sairaudet voi aiheuttaa painon tippumista ja sitä ettei paino nouse. varmaan yleisin, mutta hoidettuna vaaraton on kilpirauhasen liikatoiminta.

    • butterfly

      ..ei sun todellakaan tarvi painaa 58kg! Mäkin oon aina ollu laiha,vaikka oon aina syönyt ihan hyvin. Eihän se oo mikään sairaus et pitää heti pistää sairaalaan,mitä sille voi ku on niin hyvä aineenvaihdunta! Mä olin sun ikäisenä samanpainoinen ja nyt 18-vuotiaana oon 166 ja painan n.49kg.Ja on se mielestäni ihan sopiva! Joten sun kannattais puhua lääkärin kaa! Et jos oot muuten ihan terve ja voit hyvin,nii ei niillä oo mitään oikeutta laittaa sut sairaalaan! Onhan se ihan normaalia tuon ikäisenä.

    • TyhmäTyttö

      Mä oon 177cm ja painan 54.... Näuti siit et oot laiha ja hyvä koroppane!!! Ei sun tartte olla sen lihavempi!! Syöt vaan normaaliste ja lihot JOS lihot......

    • TEM

      Enkä sano ivaaminen mielessä. Tunnen muutaman ihmisen, jotka jakavat kanssasi laihuuden ongelman. Ja kokemuksestavoin sanoa, että koska olet laiha, laihaksi myös (ainakin nuorena) jäät. Olet saanut sellaiset geenit, jotka estävät sinua lihomasta. Kenties tuo syöminen on ihan hyvä konsti, mutta sinulla on varmaan niin vilkas aineenvaihdunta, ettei se auta.
      Pahoittelen, mutten osaa neuvoa.

    • Karhu

      Tuu meijän mummolle kylään. Se kyllä lihottaa 10kiloa kuussa. Kissakin on niin ylipainoinen että ei tiedä millon se ratkeaa. =),
      tai sitten syö vaan isot annokset pottua ja pari makkaraa sinne sekaan törröttämään ja 4 leipää joitte päälle sentin kerros VOITA. Ja sitten vielä jälkkärinä syöt vaikka parit lihapiirakat niin eiköhä ala paino nouseen.

    • ¤Metal-Light¤

      Kilpirauhasten liikatoiminta ei ole kyseessä eikä mikään vakava sairaus muutenkaan..käyn noin kahden kuukauden välein sairaalassa tutkimuksissa,kalsium arvojen tutkinnan vuoksi pääasiassa mutta samalla katotaan aina muut jutut..
      Mä en kyllä tiedä mitä syödä,pitää olla sellaista että pysyis sisälläkin,ei laittais vereen liikaa rasvaa..
      Mutta joku kehotti menemään lääkäriin,ei se kannata kun ei mua kuunnella.. :( Jos ne sanoo että oon ihan liian laiha niin se sitten näköjään pidetään niin.Mutta eikös sitten ole liian laiha (sairaalloisen) jos ei kehity ja menkat ei ala/loppuvat? Kun ei tälläisiä ongelmia ole,ainoa ongelma vain se että ottaa päähän "jäätyä" alle kymmenen asteen lämmössäkin..ja oli kuinka lämmintä tahansa niin kädet ja varpaat ihan kylmät,monesti sillein inhottavasti kohmeessakin..lämmin suihkukaan monta kertaa päivässä ei ole hyväksi..
      Kaikki voi tietenkin johtua juuri geeneistä,äitini on 171/56 ,hänen suvustaan? Mutta minä vihaan häntä..mielisairaus ja alkoholiongelmia..en ole nähnyt vuoteen enkä tule näkemäänkään,pistin sossujen avulla yhteydet poikki ennen viime kesää..hän on muuten osasyynä siihen,ettei minua tutkita tarpeeksi tarkkaan sairaalassa,hän kun nerona keksi ilmoittaa sinne ettei minun nimistä henkilöä saa alkaa hoitamaan missään sairauksissa tms jutuissa..en ymmärrä miten joku,jolla on ihan toinen sukunimikin,voi vain soittamalla tehdä tämän..ei hän ole edes huoltajani ! Eikä ole varmaan vaikea arvata olenko haistatellut hänelle monestikin... :(

      Kiitos tulleista neuvoista ja viesteistä muutenkin ! Tuntee kuitenkin että jotkut jaksavat auttaa ja neuvoa.. :)

    • sadreligion

      Itse olen jotai 155 paino ollu aina alipainoa vaikka syön melko normaalisti, mutta oo onnellinen. Nyt teiniiässä se tuntuu kauheelta ku ei paljoo ehkä muotojakaan oo laihuuden takia, mut kaikki vaatteet ja ei roiku ällöttävät lskit pohjimmiltas sä olet varmasti ihan tyytyväinen painoosi ja sietää ollakkin. Mä ainakin oon tyytyväinen 39,5:ni ja ylikin saa mennä vaikka 45kg ei haittaa yhtää, mut vatysan pidän kiinteenä vatsalihaksilla joit 50-100 päivässä sillä löllö vatsa ja napapaita: EI KIITOS! Enkä oo anoreksikko enkä hauku pulskempia..

    • Minätyttö

      "158/40...tiedän tiedän ! Pitäisi painaa n 58 kg"
      Ai pitäiskö??? Mä oon kans 14 vuotias, oon 161 cm. pitkä ja painan 53 kg. Terkkari sano että just sopiva paino. siis... olet minua 3 senttiä lyhyempi ja sun pitäis painaa mua 5 kiloa enemmän? Hmmm... valehtelikohan se terkkari mulle? :o

      • ¤Metal-Light¤

        ..mut mulle on lääkäri sekä terkka väittäny että n 160 senttisen ihannepaino on semmoset 58 kiloo .. :D Mutta riippuu toki rakenteesta...


      • paris hilton
        ¤Metal-Light¤ kirjoitti:

        ..mut mulle on lääkäri sekä terkka väittäny että n 160 senttisen ihannepaino on semmoset 58 kiloo .. :D Mutta riippuu toki rakenteesta...

        muih.... juuh mulkin on tää sama ongelma.. oon tosi laiha 160cm ja 41kg mul on vaan aika iso pömppis mut laihat jalat jä kädet.. mä syön 2krt päivässä lämpimän aterian ja aamu ja iltapalat ja tietenkin välipaloja.. oon 15 vuotta ja mua inhottaa kattoo peilist itteeni.. mä en hirveesti liiku ehkä sen verran et ulkona kavereiden kaa kävelen.. mut en harrasta mitään erityistä... jos jollain on mulle jotain oikeita lihotus vinkkei ni pliis kertokaa :( t: yhtä laiha ku paris hilton...


      • Liian laiha vai normaali??
        ¤Metal-Light¤ kirjoitti:

        ..mut mulle on lääkäri sekä terkka väittäny että n 160 senttisen ihannepaino on semmoset 58 kiloo .. :D Mutta riippuu toki rakenteesta...

        Noi terkkarit osaa kyllä olla aika ilkeitä. mäkin kun olin kasil niin terkkari keksi, että mulla on syömishäiriö ja silleen kun olin normaalipainon ja alipainon rajalla, vaikka aina oon ollut pieni ja hento. edelleenkin olen, vaikka 17 v. ja 160/45. ihan pahalta tuntui kun poikaystävä (nyt tosin entinen) kyseli, että aijonko ottaa isona silikonit!! teki kyllä mieli vetää pitkin korvia. jotkut vaan ei tajuu sitä, että voi olla hoikka ja vaikeuksia lihoa. välillä ihan sattuu kun toiset kadehtii laihuutta. kun saiskin sen 5 kiloo lisää niin olis tosi kiva.


      • liianlaiha :/
        Liian laiha vai normaali?? kirjoitti:

        Noi terkkarit osaa kyllä olla aika ilkeitä. mäkin kun olin kasil niin terkkari keksi, että mulla on syömishäiriö ja silleen kun olin normaalipainon ja alipainon rajalla, vaikka aina oon ollut pieni ja hento. edelleenkin olen, vaikka 17 v. ja 160/45. ihan pahalta tuntui kun poikaystävä (nyt tosin entinen) kyseli, että aijonko ottaa isona silikonit!! teki kyllä mieli vetää pitkin korvia. jotkut vaan ei tajuu sitä, että voi olla hoikka ja vaikeuksia lihoa. välillä ihan sattuu kun toiset kadehtii laihuutta. kun saiskin sen 5 kiloo lisää niin olis tosi kiva.

        noh..mä Oon 162cm ja painan noin 40kg paikkeilla ja täytän pian 15v oon ollu koko ikäni lihotus kuurilla mut eipä taida auttaa syönku hevonen mut en vaa yksinkertasesti liho..


      • gazie
        liianlaiha :/ kirjoitti:

        noh..mä Oon 162cm ja painan noin 40kg paikkeilla ja täytän pian 15v oon ollu koko ikäni lihotus kuurilla mut eipä taida auttaa syönku hevonen mut en vaa yksinkertasesti liho..

        Mä kans n. 162/41. Terkkarin painotarkkailussa olen ollut... tehnyt ruoka päiväkirjaa ja terkkari sanoi että oikein syön. No en vain liho. Nyt keväällä olen ollut lääkärissä kun menkat ei ala (ikää 16.v) Painoindeksini 15.6 tai jotain semmosta... ja ainakin 5 kiloa pitäisi nyt syksyyn mennessä saada! Tuntuu ettei mikään syöminen auta..


      • msf
        gazie kirjoitti:

        Mä kans n. 162/41. Terkkarin painotarkkailussa olen ollut... tehnyt ruoka päiväkirjaa ja terkkari sanoi että oikein syön. No en vain liho. Nyt keväällä olen ollut lääkärissä kun menkat ei ala (ikää 16.v) Painoindeksini 15.6 tai jotain semmosta... ja ainakin 5 kiloa pitäisi nyt syksyyn mennessä saada! Tuntuu ettei mikään syöminen auta..

        mä oon nyt 13 ja 158/40. entiiä kuulostaako pahalta taikka hyvältä mut inhottava mennä ylä-asteelle ku kaikki tytöt on semmosii täydellisii ja mä tämmönen tosi laiha ja muodoton. ärsyttää... haluisin tietää itekki ohjeita miten vois nopee lihoo.

        en haluu/jaksa elää niin että laitan herätyskellon tunnin välein että ruoka-aika ja pitää änkee siihen vatsaan vaikka tuntuis että vois oksentaa ku on nii täynnä. ja kaikki on että: ihanan laiha vaikka kadehdin niitä jotka on normaalipainoisia..

        arvostan jos neuvotte (tosi paljon)
        t: surullinen skorpioni


      • ASDas
        msf kirjoitti:

        mä oon nyt 13 ja 158/40. entiiä kuulostaako pahalta taikka hyvältä mut inhottava mennä ylä-asteelle ku kaikki tytöt on semmosii täydellisii ja mä tämmönen tosi laiha ja muodoton. ärsyttää... haluisin tietää itekki ohjeita miten vois nopee lihoo.

        en haluu/jaksa elää niin että laitan herätyskellon tunnin välein että ruoka-aika ja pitää änkee siihen vatsaan vaikka tuntuis että vois oksentaa ku on nii täynnä. ja kaikki on että: ihanan laiha vaikka kadehdin niitä jotka on normaalipainoisia..

        arvostan jos neuvotte (tosi paljon)
        t: surullinen skorpioni

        Itse olen 21v ja 165/47 tämä on ihan älytöntä. Olen jatkuvasti lihotuskuurilla. Sain ohjeeksi syödä 2-3tunnin välein jotain. Jatkuvasti on mahalaukku täynnä, kokoajan ähky olo. Syön enemmän kuin mieheni, syön kokoajan. Mitään ei vaikuta! Olen niin kyllästynyt siihen, että ihmiset saavat haukkua ja arvostella ulkonäköäni. Se tuntuu todella pahalta, kun tietävät miten paljon syön ja ihmettelevät itsekkin mihin mahaan oikein vedän. Ei ole reilua, että saan jatkuvasti kuulla panettelua ulkonäöstäni, vaikka en mahda sille mitään. Itsetunto on aika nollassa tämän takia. Vuosien nälvinnät alkanut vaikuttaa ja näen itsekkin itseni jo kuvottavan näköisenä.

        Vaikka syön kokoajan, niin sen seurauksena aineenvaihdunta vain kiihtyy. Kokoajan palelee, kun elimistö alkaa heti täysillä sulattamaan ruokaa. Ja sitten saan vain ravata vessassa kokoajan. Kaikki vain sulaa niin tajuttoman nopeasti.

        Haluaisin kertoa kaikille, joilla on alipainoisia ystäviä, jotka eivät oikeasti lihoa, niin älkää haukkuko heidän ulkonäköään. Älkää ivallisesti päivitelkö miten rumalta näyttää. Älkää kovaäänisesti hokeko, että kyllä naisella täytyy muotoja olla tai että miehet tykkää kun on jotain josta saa kiinni. Sellainen tuntuu oikeasti ihan kauhean pahalta!


      • 15___
        ASDas kirjoitti:

        Itse olen 21v ja 165/47 tämä on ihan älytöntä. Olen jatkuvasti lihotuskuurilla. Sain ohjeeksi syödä 2-3tunnin välein jotain. Jatkuvasti on mahalaukku täynnä, kokoajan ähky olo. Syön enemmän kuin mieheni, syön kokoajan. Mitään ei vaikuta! Olen niin kyllästynyt siihen, että ihmiset saavat haukkua ja arvostella ulkonäköäni. Se tuntuu todella pahalta, kun tietävät miten paljon syön ja ihmettelevät itsekkin mihin mahaan oikein vedän. Ei ole reilua, että saan jatkuvasti kuulla panettelua ulkonäöstäni, vaikka en mahda sille mitään. Itsetunto on aika nollassa tämän takia. Vuosien nälvinnät alkanut vaikuttaa ja näen itsekkin itseni jo kuvottavan näköisenä.

        Vaikka syön kokoajan, niin sen seurauksena aineenvaihdunta vain kiihtyy. Kokoajan palelee, kun elimistö alkaa heti täysillä sulattamaan ruokaa. Ja sitten saan vain ravata vessassa kokoajan. Kaikki vain sulaa niin tajuttoman nopeasti.

        Haluaisin kertoa kaikille, joilla on alipainoisia ystäviä, jotka eivät oikeasti lihoa, niin älkää haukkuko heidän ulkonäköään. Älkää ivallisesti päivitelkö miten rumalta näyttää. Älkää kovaäänisesti hokeko, että kyllä naisella täytyy muotoja olla tai että miehet tykkää kun on jotain josta saa kiinni. Sellainen tuntuu oikeasti ihan kauhean pahalta!

        Juu, mä oon 15 likka ja sit painan varmaa jotain 45? Ja oon 163 cm pitkä.. Mäki yritän lihoa ja oon onnistunut pikkasen jo.... :) Mutta joskus se on ärsyttävää, kun kaikki voi kun oot laiha jne...


      • Aunikki
        ASDas kirjoitti:

        Itse olen 21v ja 165/47 tämä on ihan älytöntä. Olen jatkuvasti lihotuskuurilla. Sain ohjeeksi syödä 2-3tunnin välein jotain. Jatkuvasti on mahalaukku täynnä, kokoajan ähky olo. Syön enemmän kuin mieheni, syön kokoajan. Mitään ei vaikuta! Olen niin kyllästynyt siihen, että ihmiset saavat haukkua ja arvostella ulkonäköäni. Se tuntuu todella pahalta, kun tietävät miten paljon syön ja ihmettelevät itsekkin mihin mahaan oikein vedän. Ei ole reilua, että saan jatkuvasti kuulla panettelua ulkonäöstäni, vaikka en mahda sille mitään. Itsetunto on aika nollassa tämän takia. Vuosien nälvinnät alkanut vaikuttaa ja näen itsekkin itseni jo kuvottavan näköisenä.

        Vaikka syön kokoajan, niin sen seurauksena aineenvaihdunta vain kiihtyy. Kokoajan palelee, kun elimistö alkaa heti täysillä sulattamaan ruokaa. Ja sitten saan vain ravata vessassa kokoajan. Kaikki vain sulaa niin tajuttoman nopeasti.

        Haluaisin kertoa kaikille, joilla on alipainoisia ystäviä, jotka eivät oikeasti lihoa, niin älkää haukkuko heidän ulkonäköään. Älkää ivallisesti päivitelkö miten rumalta näyttää. Älkää kovaäänisesti hokeko, että kyllä naisella täytyy muotoja olla tai että miehet tykkää kun on jotain josta saa kiinni. Sellainen tuntuu oikeasti ihan kauhean pahalta!

        Alko taas harmittaa kun luin näitä. Oon 169/42 mutta täysin terve myös. Veriarvot katottu ja kaikki ok ja menkat normaalit. Silti koko ajan harmittaa kun on niin laiha, enkä millään liho. Olis kiva että voisin olla tyytyväinen, oonhan terve, mutta kun kaikkialla nykyään kohtaa vihamielisyyttä laihuutta kohtaan, tulee tosi epätyytyväinen olo. Mäkin oon koko elämäni kuullut kommentteja "hyi kun oot laiha" Voiko toisen ulkonäköä kommentoida sanomalla hyi?! Se tuntuu aivan yhtä pahalta kuin "hyi kun oot lihava" tai "hyi kun sul on huono iho" tai "hyi kun isot jalat"... Kaikki tuntuu kamalalta kun siihen liittää ton pienen inhottavan sanan, jonka kuullessaan tarpeeksi monta kertaa, alkaa pitää itseään tosi ällöttävänä. Olen jo yli kaksikymppinen, eikä ton vaikutus ole koskaan haihtunut. Olen monta kertaa tehnyt päätöksen etten jaksa yrittää lihottaa, vaan syön tarvittavan määrän. Mutta aina kuitenkin toivon että tulisin normaalipainoiseksi. Koittakaa kestää, kuulemma meillä laihoilla on tosi hyvät oltavat sitten keski-ikäisenä :)


    • Prruu

      Metal - Light. painoin vuosi sitten vain kaksi kiloa sinua enemmän eli 42kg ja pituuteni oli n. 173. nyt olen 176 ja painan 45-47kg. Kuka sano et sun pitäis muka painaa 58? huh huh.. ei todellakaan. Okei oon mä pikkasen laiha, mut en mielestäni anorektikolta näytä, ja olen kyllä lihottamassa mut ei tähän painoon nyt kuitenkaan ihan kuole.

    • Mä vaa....=/

      Soi ku vastaan sillee aikas myöhää...=/ Mut mul on sama ongelma mä en löydä sopivii vaatteit enkä jaksais kuunnella ku koko ajan kaikki sanoo et sun pitäis lihoo... mut minkäs sille voi ku ei vaa lihoo...jos sä oot saanu apuu tohon ongelmaa ni voiks sä kertoo mulle niit???

    • |ö||i

      Minä olen 21v, 173/58..sopivan kokoinen, mutta silti haluaisin lihota..14 tai 15-vuotiaana panoin 45 ja olin sen 170 pitkä..sillon painoa ei saanut nousemaan millään, mutta loppujen lopuksi terve ruokavalio sekä monipuolinen liikunta on nostanut painoni "terveisiin" mittoihin..eli kunnon ruokaa ja sopivasti liikuntaa! ja ikää. "Aikuisen vartalo" ei kuluta niin paljoa kuin nuoren..

    • alkesi

      Moi! syitä miks sä et lihoa voisi olla...sun elimistössä on mahdolisesti alkueläin eli parasiitti, minä olet voin saasda huonolaatuisesta vedestä ja huonota hygieniasta...suisittelen menemään terveysasemalle ja teettämäsää parasiittikokeita...mulla itelläni on sama ongelma...meniin lääkäriin ja multa löytyi Blastohystis Homynys alkueläin, joka on osasyy mun laihtumiseen

    • A!!

      Olen kuullut sellaistakin että ihmisekeho ragoi liikaan rasvaan kahdella tavalla: joko rasva imeytyy kehoon tai sitten se lähtee peräsuolen kautta pois kuten muukin ruoka. mulla on sama ongelma. Nuo mitatkin ovat melkein täysin samat, olen sentin sinua lyhempi, mutta samahan se...itselläni ei rinnatkaan kasva oikein kun olen niin laiha, eli apu olisi minullekin tarpeen. ei kai sille sitten voi mitään. Olen flatchest ja siinä pysyn. Huoh. Joskus toivon että voisin olla läskin. Kaikki ihmiset valittaa nykyään siitä että "Voi gaaaaaaad mä en laihdu ollenkaan muttakun ei voi olla syömättä kun on nälkä ja mä olen liikalihava ja bla blah blah"... Juuri tulleet seiskaluokkalaisetkin meidän koulussa ovat kaikki sellaisia palleroita.... Nuortenlehtien terveyspalstoilla ei huomioida ollenkaan liian LAIHOJA ihmisiä. Terkkari.fi. Sivulla on 10 kysytyintä kysymystä painonhallinnasta. kaikki liittyvät lihavuuteen. Aaargh, eivätkö he vain voi lopettaa mässäilemistä??

      • Kornia

        Kirjoitat lihavista ihmisistä että 'Aaargh, eivätkö he vain voi lopettaa mässäilemistä??'
        Sama se on kun joku tulisi sinulle sanomaan että
        no kuin vaikeaa se nyt voi olla syödä kunnolla että saa vähän lihaa luiden päälle.
        Ärsyttävää.


      • gvnccncn
        Kornia kirjoitti:

        Kirjoitat lihavista ihmisistä että 'Aaargh, eivätkö he vain voi lopettaa mässäilemistä??'
        Sama se on kun joku tulisi sinulle sanomaan että
        no kuin vaikeaa se nyt voi olla syödä kunnolla että saa vähän lihaa luiden päälle.
        Ärsyttävää.

        Tiedoks vaan että on helpompi olla syömättä ja laihtua kuin syodä ja lihoa!


    • 123456789

      Ite oon alkanu kokeilee rypsiöljyn juomista, kun siinä on niin paljon energiaa (Melkein 900kcal per 100g) Nii pitäis ehkä alkaa lihoomaan. Ja tosta sun laihuudesta niin et sä oo mikään hirveen laiha tosin kun minä. Oon 170 ja painan saman verran ku sä eli 40kg ja oon kaikenlisäks POIKA!! Eikä mikään auta... lähenkis tästä juomaan rypsiöljyä jos se hieman nostais mun painoa.

      • laihdutus

        No sä oot kyl tosi laiha.Mut emmä usko et sun paino nousee sil rypsiöljyllä.Ite oon 14 vuotias,ja 160/43.MÄki oon tosi laiha,ainakin omasta mielestäni.MÄ oon lihottanut tässä noin yhden kk:den ja sain painon nousemaan johonkin 47,48:siin.Mutta sitten tulin kipeäksi ja laihduin taas siihen 40 tuntumaan.Ärsyttää ihan hitosti!!!


      • tikkujalka..
        laihdutus kirjoitti:

        No sä oot kyl tosi laiha.Mut emmä usko et sun paino nousee sil rypsiöljyllä.Ite oon 14 vuotias,ja 160/43.MÄki oon tosi laiha,ainakin omasta mielestäni.MÄ oon lihottanut tässä noin yhden kk:den ja sain painon nousemaan johonkin 47,48:siin.Mutta sitten tulin kipeäksi ja laihduin taas siihen 40 tuntumaan.Ärsyttää ihan hitosti!!!

        MOi!! olen ihan samaa mieltä että kun joka paikassa on vaan miten saa laihdutettuu jne.. tosi ärsyttävää olin vuos sitten 164/42. eniten inhoan jalkojani ne ovat ihan pelkät tikut vaa. Mua alettiin kiusaa ja haukkumaan kun menin ylä asteelle ja ala-asteellakin haukuttiin tikku jalkojani.

        mulla ei todeellakaan oo mitää syömis häiriötä!! syän hyvin joka päivä eikä koskaan ollu nälkä..

        Tässä vinkkejä lihotukseen:Syö ainakin 2 lämmintä ateriaa. niiden kannssa maito lasillinen ja leipä jossa runsaasti voita. syö kokoaja jtn vähänväliä vaikka ei olisikaan nälkä. jos on tikut jalat niin kun mulla käy treenaamassa jalkoja erilaisilla laitteilla. ja jos on "rinnaton" kannattaa käyttää hyviä toppauksia. :) haittapuolena tossa syömisessä saattaa olla se että ensin vai maha kasvaa ja tulee sellanen pömppis mutta kannattaa jatkaa silti syömistä.. sitten kun jalat alkaa olla kuisissa kannattaa alkaa tekeen vatsa lihaksia niin kyllä se vatsakin pienenee. hyppikää narua ja juoskaa nii tuutte hyvään kuntoon. Lihasmassan niukkuus saa näyttämään ruipelolta nostelkaa painoja niin lihakset kasvaa eikä tuu sellatteeks että joka paikasta roikkuu läskiä.. vaan saa upean vartalon..

        Jos jollakin on hyviä vinkkejä tehokkaaseen lihotukseen niin otan vastaan mielelläni


      • hfghdj

        No Voin pistää vielä "paremmaks" 186/50


      • böögöböbö

        Mee salille nii tulee lihaksii ja paino nousee.


    • eris

      itse sain hyvin painoa lisää.
      syön kolme-neljä kertaa päivässä.
      siis ison aterian,niin että maha pullottaa.
      Eli usein mestareidenpitsan ja päälle heti muffinssirasian,6kpl.
      taas 3-4tunnin päästä seuraava annos,jälkkäriksi 2-3 kermavanukasta.äsken söin välipalan,vähän hedelmiä ja tietty paketin makkaraa.ja join 2dl kuohukermapurkin kylmästi..huh kuulostaa joo aika pahalta,mut on toiminu.siis on nyt 71kiloa.ennen vain 60-62kg.

    • jhjkhuo

      joops.. itte oon 160/44 ja tuntuu et oon hirvee laiha ku luiden päällä oo sit paljon paskaakaan läskiä.. sit ku syön nii mahaki pömpöttää aivan kun olisin raskaana :/ mut kyl se siitä sit aina menee.. luin lihotus vinkit ja taidanpa koittaa joitakin niistä..katsotaan jos pääsen lihoomaan edes muutaman kilon : ) olisi todella tärkeeää että sais muotoja niinkun muilla tytöillä.kehtais rannallekki mennä.! raskauden aikana tuli reilu 7kg mut lähtivät kaikki pois. lisää vinkkejä kiitos kyllä me laihatki tarvitaa ohjeita lihotuksee eikä vaan lihavat laihdutuksee!prkl. ajatelkaa meitäki vähä! :o

      • tikkujalkanen

        joo siis mulla on aivan sama ongelma! olen muuten ihan tyytyväinen vartalooni,mutta mulla on ihan hirveät tikkujalat! olen koittanut saada reisistäni isompia eikä haittaisi vaikka muuallekkin tulisi lisää massaa. terkkarikin aina sanoo että olen vaan luonnostaan laiha ihminen. ärsyttää todella paljon kun ihmiset ei ymmärrä luonnostaan laihojen ongelmaa ja vähättelevät sitä tosi paljon! farkkujen löytäminen tuntuu mahdottomalta ja en kehtaa käyttää hameita tai shortseja,koska on niin hirveet tikkujalat ja se masentaa. jos joku osaa sanoa miten saisi jalkoihin tai varsinkin reisiin lisää massaa olisin todella iloinen !


    • joo o

      no hmm. ite oon 15v 172/47. et sillee, ja lihoo en millää. mullei tosiaankaa oo mitää syömishäiriötä tai mitää. syön aivan kauheesti ja muuta. mut ei auta nii ei. vituttaa

      • Marge

        Kävin yli puolivuotta sitten Ravitsemusterapeutilla ja se sanoi,että pitää syödä päivässä vähintään kaksi lämmintä ateriaa ja 8 leipäpalaa.
        Esim.
        Aamiainen -puuroa,leipä,Appelsiini mehua.
        tai-Kahvi,2 leipää.
        Lounas -Lämminruoka,mehu,1 leipä
        Välipala -2 leipää,soppaa tai jogurttia.
        Päivällinen -lämminruoka,mehu,1 leipä.
        iltapala - 2-4 leipää,Kaakaota.
        tai -puuro,mehu,2 leipää.
        Hedelmiä voi syödä välillä,listassa olevien ruokien lisänä,eikä korvata mitään hedelmällä.

        Puolivuotta sitten painoin 40kg ja olen 160cm.
        Nyt painan 46kg,ja olen ONNELLINEN!:) KOKEILKAA!


    • Marge

      Kävin yli puolivuotta sitten Ravitsemusterapeutilla ja se sanoi,että pitää syödä päivässä vähintään kaksi lämmintä ateriaa ja 8 leipäpalaa.
      Esim.
      Aamiainen -puuroa,leipä,Appelsiini mehua.
      tai-Kahvi,2 leipää.
      Lounas -Lämminruoka,mehu,1 leipä
      Välipala -2 leipää,soppaa tai jogurttia.
      Päivällinen -lämminruoka,mehu,1 leipä.
      iltapala - 2-4 leipää,Kaakaota.
      tai -puuro,mehu,2 leipää.
      Hedelmiä voi syödä välillä,listassa olevien ruokien lisänä,eikä korvata mitään hedelmällä.

      Puolivuotta sitten painoin 40kg ja olen 160cm.
      Nyt painan 46kg,ja olen ONNELLINEN!:) KOKEILKAA!

      • eris

        itse sain hyvin painoa lisää.
        syön kolme-neljä kertaa päivässä.
        siis ison aterian,niin että maha pullottaa.
        Eli usein mestareidenpitsan ja päälle heti muffinssirasian,6kpl.
        taas 3-4tunnin päästä seuraava annos,vaikka kunnon pihviä ja perunaa .jälkkäriksi 2-3 kermavanukasta.äsken söin välipalan,vähän hedelmiä ja tietty paketin makkaraa.ja join 2dl kuohukermapurkin kylmästi..huh kuulostaa joo aika pahalta,mut on toiminu.siis on nyt 71kiloa.ennen vain 60-62kg..


      • Marge
        eris kirjoitti:

        itse sain hyvin painoa lisää.
        syön kolme-neljä kertaa päivässä.
        siis ison aterian,niin että maha pullottaa.
        Eli usein mestareidenpitsan ja päälle heti muffinssirasian,6kpl.
        taas 3-4tunnin päästä seuraava annos,vaikka kunnon pihviä ja perunaa .jälkkäriksi 2-3 kermavanukasta.äsken söin välipalan,vähän hedelmiä ja tietty paketin makkaraa.ja join 2dl kuohukermapurkin kylmästi..huh kuulostaa joo aika pahalta,mut on toiminu.siis on nyt 71kiloa.ennen vain 60-62kg..

        Miten lyhyessä ajassa olet saanut n.10kg lisää painoa?


      • eris
        Marge kirjoitti:

        Miten lyhyessä ajassa olet saanut n.10kg lisää painoa?

        tietysti ei jokapäivä jaksa syödä ihan noin mut usein kumminkin pitäisi.no pitkäjännitteisesti niin menihän siinä noin puoltoista kuukautta.


      • ^ANZKU^
        eris kirjoitti:

        tietysti ei jokapäivä jaksa syödä ihan noin mut usein kumminkin pitäisi.no pitkäjännitteisesti niin menihän siinä noin puoltoista kuukautta.

        upeaa että joku lihoo..itse olen 170/50 ja haluan lihoa!!hankin e-pillerit sen takii et voisin lihoo=>joillakin on sivuvaikutuksena painonnousu.(en ole voinut viel ottaa)..ärsyttää,kun kaikki höpöttää ruosta,sun pitää lihoo ym..juttuja mulle..iha ku oisin anorektikko!!muistakaa kaikki pitää päänne pystyssä ja arvostakaa iitteenne.jos on tyytyväinen itseen niin muiden kommenteilla ei ole väliä!!älkää ressatko..ressi alentaa painoo joissain tapauksis..LIHON ITSENI TAKIA ENKÄ MUIDEN!!muistakaa se!!SYÖKÄÄ AVOKADO PÄIVÄSSÄ PÄHKINÖITTEN KERA NIIN PAINO NOUSEE NOIN VAIN!!MUISTAKAA JUODA MAITOA!!LIHOMINEN TÄYTYY TEHDÄ TERVEELLISESTI!!ALOITAN HUOMENNA KYSEISEN LIHOTUSKUURIN JA LUPAAN KIRJOITTAA EDISTYMISESTÄNI!!!TSEMPPIÄ KAIKILLE!!!!!1


      • ^ANZKU^
        ^ANZKU^ kirjoitti:

        upeaa että joku lihoo..itse olen 170/50 ja haluan lihoa!!hankin e-pillerit sen takii et voisin lihoo=>joillakin on sivuvaikutuksena painonnousu.(en ole voinut viel ottaa)..ärsyttää,kun kaikki höpöttää ruosta,sun pitää lihoo ym..juttuja mulle..iha ku oisin anorektikko!!muistakaa kaikki pitää päänne pystyssä ja arvostakaa iitteenne.jos on tyytyväinen itseen niin muiden kommenteilla ei ole väliä!!älkää ressatko..ressi alentaa painoo joissain tapauksis..LIHON ITSENI TAKIA ENKÄ MUIDEN!!muistakaa se!!SYÖKÄÄ AVOKADO PÄIVÄSSÄ PÄHKINÖITTEN KERA NIIN PAINO NOUSEE NOIN VAIN!!MUISTAKAA JUODA MAITOA!!LIHOMINEN TÄYTYY TEHDÄ TERVEELLISESTI!!ALOITAN HUOMENNA KYSEISEN LIHOTUSKUURIN JA LUPAAN KIRJOITTAA EDISTYMISESTÄNI!!!TSEMPPIÄ KAIKILLE!!!!!1

        Lihoin kaksi kiloa!!


      • eris
        ^ANZKU^ kirjoitti:

        Lihoin kaksi kiloa!!

        oletkos jo saanut painoa tähän mennessä?
        niin ja sitten Alipaino altistaa luukadolle eli osteoporoosille. Henkilön halutessa nostaa painoaan, hänen pitäisi syödä entistä suurempia ruoka-annoksia, usein energiapitoisia välipaloja eikä rasvaa ole tarvetta kaihtaa. Jos hän on himoliikkuja, jatkossa voisi olla liikkumisessa vähän maltillisempi.


    • SoPansy

      Yllättävän yleistä tämä laihuus. Liityn teidän alipainoisten seuraan mitoilla 164/46 (olin muuten täsmälleen samoissa mitoissa ikäisenäsi, ¤Metal-Light¤). Ikää on 17 vuotta. Koko ikäni olen ollut laiha ja vuosia yrittänyt lihottaa. Omalla kohdallani tätä vaikeuttaa se, että olen allerginen kaikelle. Viljat, kananmuna yms. ruoka-aineita joita löytyy vähän joka ruuasta. Inhoan kaupassa näkyä kielletyistä leipä- ja keksihyllyistä.

      Kuureilla ja tarkkailuissa olen ollut useita kertoja. Ravitsemusterapeutilla kävin, mutta eipä siitä mitään hyötyä ollut. Rauta- ja kalkkikuureja olen myös syönyt.

      Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän olen alkanut inhota alipainoani ja ulkonäköäni. Onneksi en ole ainoa. Tällä hetkellä pelkään syömishäiriötä. En tunnusta kuitenkaan omaavani sellaista. Olen huomannut etten ole koskaan nälkäinen, voisin olla 5 tuntia syömättä eikä tuntuisi missään. Eilen täytyi kesken syömisen käydä oksentamassa kun tuli hirveä olo. Siinä sitten pelästyin että ei kai mulla bulimia ole. Tosin bulimikko taitaa itse työntää sormet kurkkuun..

      Aika hassua, että sulle on sanottu tavoitteeksi 58 kg. Itselleni lääkäri sanoi 50 kg ja siihen yritän. Tuntuu vaikealta sillä syötyäni esim. yhden viilin olen jo täysi. Lisäksi en siedä ähkyä ollenkaan. Alan olla epätoivoinen kun mikään ei auta. Täytyy varmaan taas käydä terkkarille puhumassa..

      • alipainoinen

        Mua alkaa ainakin ärsyttää koulussa kun olen 160/37 että olen ällöttävän laiha ja et oon pelkkä luuranko jne...

        Minkä minä sille voin olen yrittänyt lihoa monet kertaa ja pitkään mutta ku se ei onnistu vaan. Olen ollut koko ikäni alipainoinen ja vanhempanikin olivat koko perheeni on laihoja.

        Niin ja niinkuin SoPansy sanoi itsekkin niin vihaan myös alipainoani ja ulkonäköäni. Inhoan tätä haluaisin olla normaali .


    • JuZaaa

      massan kasvatus on aika helpohkoa osittain :) itse yritän saada painoni ylös koska tarvitsen lisää painoa treenaamiseen ...
      Yksi tapa on helppo, punttisali :) se tuo lisää voimaa ja ja lihas tuo lisää painoa mutta tytöille ei ole kauhean suosittu tapa koska en itsekkään tykkää liian treenatuista tytöistä ;) Itse olen 182cm 76 kg tällä hetkellä mutta tarkoitus on saada paino nousemaan 85 että treeni onnistuisi... joten kannattaa syödä normaali ruokaa hyvin ja käydä ehkä vähän salilla ..

    • XiaoChen

      .. Mä painan 49 kg ja oon 168, eli lääkäreiden mielestä anorektikko ja muiden naisten mielestä luuviulu. On se kylllä hauska asia kun luuviulu olen vain naisille, miehet pitävät erittäin viehättävänä. Onko muut huomannut tämmöistä juttua omalla kohdallaan? naiset tulee sanomaan baarissakin että apua vähän sä oot laiha, tai ''voi sua ruotoa'', monet noista naisista on ollu niitä käytänpänapapaitaavaikkaläskitpursuaa- naisia.
      :D HEI! TYTÖT! JOS OOTTE LAIHOJA MUTTA TERVEITÄ, BE HAPPY!! ne muiden hyiootlaiha- kommentit on TOSIAANKIN kateutta.
      Musta tuntuu ainakin PERKELEEN hyvältä kun mahdun IHAN mihin tahansa vaatekappaleeseen!
      SItäpaitsi, kun tulee eka lapsi, alkaa kasvamaan horisontaalimpaan suuntaan, ja silloin me luuviulutkin saamme pari kiloa luidemme päälle! :))
      Mä en tajua et mikä IHMEEN 58 kg o IHANNE PAINO/ 158 cm . Toi kuulostaa OUDOLTA.
      Kun olin ala-asteella ,meidän luokan ylipainoinen tyttö, oli terveydenhoitajan mielestä IHANNEPAINOINEN.

      Mä lihotin vuosia sitten, ja se lihotus meni ÖVERIKSI. Silloin opin, tajusin ja heräsin siihen että voi pyhä helvata kun on ihanaa olla se ''luuviulu'' ja ''ruoto''.
      aloin käymään salilla ja paino yhtäkkiä vaan alko tippumaan.

      Miltäköhän vähän pulleimmista ihmisistä tuntuisi jos niille vaa sanois takas et '' no mä vaan nyt oon tämmönen luuviulu, kiitos kysymästä,...mut hei, mitäs sun läskeille kuuluu?''
      IKINÄ en oo tolleen kysyny keneltäkää vaikka mua on sanottu vaik mikskä, mutta mitäpä jos täräyttäisin sen vaan päin näköä ens kerralla? tekis mieli, mutta mä en Alennu tommoseen.

      On olemassa tyylikkäytä ylipainoisia ja sitten niitä napapaita ylipainoisia.
      Ihminen on AINA kaunis kun on tyylikäs, riippumatta muodoista.

      MUTTA, ulkonäkö ja paino ovat MAKUASIOITA, mää tykkään tällai, te tykkäätte tollai, pääasia et kuitenkin ON tavoitteita ja saavuttaa ne ja tykkää saavutuksesta.
      :)

      • luuviuluko?

        minä olen 14-vuotias tyttö, 164/46. terveydenhoitaja on yleensä aina valittanut painostani mutta nyt muutama viikko sitten se olikin hänen mielestään HYVÄ! :D en ole kuitenkaan lihonut ollenkaan, en tajua miksi painoni nyt yhtäkkiä hänelle kelpaa. :o minäkin syön vaikka kuinka, mutta paino pysyy silti alhaalla. en ymmärrä tuota juttua, että pitäisi mennä sairaalaan jos on 158/40. ja se 58 kiloa on kyllä jo liikaakin ehkä, en ole varma. minun äiti ja isä ovat olleet nuorina molemmat tosi lahoja! äitini oli 169/45. mutta ovatpa nuokin nyt aikuisena saaneet painoa vähäsen :D

        tiedättekö muuten, että lihottaako öljy yhtä paljon kun voi? öljy on terveellisempää, ei huvittaisi alkaa mitään kovia rasvoja paljoa syömään :/ ja öljyhän on vielä 100% rasvaa, voi ei. no, kiitos jos joku viitsii vastata :)


      • XiaoChen
        luuviuluko? kirjoitti:

        minä olen 14-vuotias tyttö, 164/46. terveydenhoitaja on yleensä aina valittanut painostani mutta nyt muutama viikko sitten se olikin hänen mielestään HYVÄ! :D en ole kuitenkaan lihonut ollenkaan, en tajua miksi painoni nyt yhtäkkiä hänelle kelpaa. :o minäkin syön vaikka kuinka, mutta paino pysyy silti alhaalla. en ymmärrä tuota juttua, että pitäisi mennä sairaalaan jos on 158/40. ja se 58 kiloa on kyllä jo liikaakin ehkä, en ole varma. minun äiti ja isä ovat olleet nuorina molemmat tosi lahoja! äitini oli 169/45. mutta ovatpa nuokin nyt aikuisena saaneet painoa vähäsen :D

        tiedättekö muuten, että lihottaako öljy yhtä paljon kun voi? öljy on terveellisempää, ei huvittaisi alkaa mitään kovia rasvoja paljoa syömään :/ ja öljyhän on vielä 100% rasvaa, voi ei. no, kiitos jos joku viitsii vastata :)

        Mun äiti veti nuorempana öljyä laihuuteen ja nyt hänellä on VAKAVAT sappivaivat, älä kokeile, jooko.
        Se on kamalaa kun nuorena tietämättömyyttään tekee asioita pitääkseen itsensä kunnossa, ja vanhempana saa maksaa niistä. :S
        Noh, vastasin parhaani mukaan.
        Hyvät ihmiset, mä ainakin aikoinaaan lihotin LEIVÄLLÄ :D ja sämpylä musta tulikin..
        Mulla nu0rempana todettiin liian vilkass ruoansulatussysteemi.
        joten tää oli mun kuuri lihotukseen

        aamupala; 4 leipää joissa juusto,liha,salaatti. jogurtti,hedelmä,appelsiini mehu multivitamiinitabletit ja kalkki,dvitamiini,rauta tabletit. (ei lihoa jos ei pidä näistä huolta,silloin elimistö ei toimi normaalisti)

        Päivällinen; alkuruoka(vihannekset jota seurasi keittoruoka),keiton jälkeen söin runsaasti lihaa riisin tai perunoiden kera, joku kasvisruoka viereen(lämmin kuitenkin) ja RUNSAASTI salaattia,pari palaa leipää.

        Välipala; leipää 2 palaa, mehua, ja vaikka jätskiä tai pullaa

        illallinen; Yleensä vaikka samaa lämmintä ruokaa jota on pvällä syönyt, eli samallainen ateria.

        iltapala; Leipääleipääleipääleipää, maitoa, ja vihanneksia.

        SITÄ LEIPÄÄ saa sitten tosiaan syödä :S yyh, olen alkanut vihaamaan sitä :D ja jos ei tehoa, niin enemmän leipää-

        Muistakaa pitää huoli raudansaannista,d-vitamiini, c-vitamiini (kaikki vitamiinit ylipäätänsä, kalkki, sinkki (hiuksetkin pysyy kauniina), ja LIIKUNNASTA, eli yleiskunto, jos alkaa lihottaa sa se tosiaan onnistuu, niin urheilkaa lihomisen myötä, se paino menee kiinteäksi kauniiksi lihasmassaksi eikä jää löllymään päällenne läskiksi.


    • lyylitäti

      Olen 27v. ja painoa 167/50. Näytän hoikalta, mutta en liian laihalta. Olen vuosia yrittänyt lihottaa itseäni, mutta ongelmani siinä on etten yksinasuvana sinkkuihmisenä yksinkertaisesti viitsi laittaa joka päivä ruokaa. Lähinnä tulee popsittua pieniä välipaloja, mutta harvoin kunnon lämmintä ruokaa.

      Olen yrittänyt etsiä ohjeita kuinka lihottaa itsensä terveellisesti. Yritin aikoinaan vähemmän terveellisillä makkärieväillä ja muilla rasvaisemmilla ruoilla, mutta kolesteroliarvot ei näyttänyt hyviltä sen jälkeen.
      Nyt olen opetellut syömään kunnolla aamupalan, välipalat, lämpöiset ateriat, mutta mitään ei painolle tapahdu.
      Tiedän että liikalihavuus on yleisempi ongelma, mutta miksi meidät laihat ja hoikat unohdetaan kaikista liikunta- ja naisten- yms. -lehdistä? Jos ei ole selkeää syömishäiriötä, niin kaikki on muka kunnossa, eikä palstatilaa tarvita? Itse kärsin jatkuvasta palelusta, päänsäryistä, huonosta olosta sekä huimauksesta ja. Kuulemma jos painoa olisi enemmän, ei näitä oireitakaan olisi. Yksi vähäpätöisempi ongelma joka liittyy vähäiseen painoon on huono viinapää. Käytän hyvin harvoin alkoholia, mutta joskus olisi mukava mennä baariin ja juoda enemmänkin kuin kaksi kaljaa illan aikana, olematta heti tillin tallin.

      Laitatteko vinkkiä/linkkiä jos jostain löytyisi ohjeita terveelliseen lihomiseen?

    • anttipoeka

      Itse olen noin samanikäinen poika ja pituutta 174.5 ja paino 57 ja ihan normaalipainon rajoissa kuitenkin. Kannattaa kuitenkin kokeilla syömisen sijasta runsasta urheilua ja nesteytystä. Sanonnan mukaisesti lihas painaa enemmän, kuin läski. :D Itse urheilen päivittäin (skeittaan) ja juon runsaasti. (vettä/mehua/limua/energiajuomaa etc.)

      • Laiha(ko)

        Oon aina ollu laiha. Painoin kolmosluokallakin muistaakseni 27kg. Aina saan kuulla että ''hyi miten ohuet jalat'', ''ihme että housut pysyy jalassa'', ''anorektikko'', ''etsä tykkää mässätä?''. Ja oon niin kyllästyny.
        Äiti on kertonu että seki oli nuorena yhtä laiha. Sillä ei vaa ollu siitä mitää huolta sillo. Toisinku mun siskolla, joka joutu käymään kouluterveydenhoitajalla ylä-asteen alussa kuukauden välein punnituksessa, kun oli niin ''alipainoinen''. Totuushan oli, että ihan samanpainoinen ja NORMAALI kuin äitikin samanikäsenä.
        Mulla on pitkät jalat ja kädet. Mahassa ei oo yhtään ylimäärästä mutta ei ne luut mistään kohasta oo koskaan paistanu! Mul on myös pitkät sormet ja aika isot jalat.. Kehitys on alkanu iha normaalisti, on menkat ja sillee..
        Oon siis tyttö, iha normaali 14-vuotias, ja painan 48 kg. Totuus on, etten liho. Vaikken sitä kyllä oo ees yrittäny hirveest. En syö karkkia siks, et pelkäisin et lihoon, vaan siks, et pelkään et mun hampaat menee pilalle. Karkeissakaan en välitä hirveesti hedelmäkarkeista, vaan enemmänki mustista: lakuista ja salmiakeista. Oon nirso myös sipsilajikkeissa ja vaa harvat lajit kelpaa. Ainut mitä syön joka viikonloppu on popcornit. Limppareista en välitä, coca-colaa syrjin ihan oikeesti. Jaffa ja fanta on ainuita mitä juon.
        Syön joka päivä aamupalan, päivällisen ja iltapalan (en syö koulussa, en tiiä miks). Päivällisellä syön aina tasaisen verran, mutta otan aina vaan yhen annoksen. En vaan jotenki jaksa ottaa santsiannosta, se vaan jotenki... Ei tee mieli.
        Oon iha normaali, ei mitään ongelmia elämässä, koulussa menee tosi hyvin! Kavereita mulla ei kyl oo hirveesti, ja mun luokalla ei oo hirveen hyvä luokkahenki, mut mä en anna sen häiritä mun elämää.

        Haluisin vaan olla vähän painavampi...


      • Laiha(ko)
        Laiha(ko) kirjoitti:

        Oon aina ollu laiha. Painoin kolmosluokallakin muistaakseni 27kg. Aina saan kuulla että ''hyi miten ohuet jalat'', ''ihme että housut pysyy jalassa'', ''anorektikko'', ''etsä tykkää mässätä?''. Ja oon niin kyllästyny.
        Äiti on kertonu että seki oli nuorena yhtä laiha. Sillä ei vaa ollu siitä mitää huolta sillo. Toisinku mun siskolla, joka joutu käymään kouluterveydenhoitajalla ylä-asteen alussa kuukauden välein punnituksessa, kun oli niin ''alipainoinen''. Totuushan oli, että ihan samanpainoinen ja NORMAALI kuin äitikin samanikäsenä.
        Mulla on pitkät jalat ja kädet. Mahassa ei oo yhtään ylimäärästä mutta ei ne luut mistään kohasta oo koskaan paistanu! Mul on myös pitkät sormet ja aika isot jalat.. Kehitys on alkanu iha normaalisti, on menkat ja sillee..
        Oon siis tyttö, iha normaali 14-vuotias, ja painan 48 kg. Totuus on, etten liho. Vaikken sitä kyllä oo ees yrittäny hirveest. En syö karkkia siks, et pelkäisin et lihoon, vaan siks, et pelkään et mun hampaat menee pilalle. Karkeissakaan en välitä hirveesti hedelmäkarkeista, vaan enemmänki mustista: lakuista ja salmiakeista. Oon nirso myös sipsilajikkeissa ja vaa harvat lajit kelpaa. Ainut mitä syön joka viikonloppu on popcornit. Limppareista en välitä, coca-colaa syrjin ihan oikeesti. Jaffa ja fanta on ainuita mitä juon.
        Syön joka päivä aamupalan, päivällisen ja iltapalan (en syö koulussa, en tiiä miks). Päivällisellä syön aina tasaisen verran, mutta otan aina vaan yhen annoksen. En vaan jotenki jaksa ottaa santsiannosta, se vaan jotenki... Ei tee mieli.
        Oon iha normaali, ei mitään ongelmia elämässä, koulussa menee tosi hyvin! Kavereita mulla ei kyl oo hirveesti, ja mun luokalla ei oo hirveen hyvä luokkahenki, mut mä en anna sen häiritä mun elämää.

        Haluisin vaan olla vähän painavampi...

        Ainii ja oon 171cm pitkä.


      • laihuutta pukkaa...
        Laiha(ko) kirjoitti:

        Ainii ja oon 171cm pitkä.

        No itellä täysin sama homma ku sulla. Tosin mä mässään kaikkea paskaa... Paino ei todellakaa nouse vaikkaa kaikkea vedän naamariin. Laihuudesta oon saanu kuulla aivan liikaa. Jossen joiltaki kusipäiltä niin sitte terveydenhoitajalta tai joiltaki sukulaisilta. Mutta mä nyt vaan oon tämmönen, kyllä tämäkin kai sitte on normaalia.


    • ffdsfdsfdsfdsf

      siinä aika loistava lihotus ohje mut kuiteski älä liiku niin paljoo tai liiku kohtuudella :D

      • Laiha(ko)

        Sitten vaan mietin, et onkohan näin nuorena lihottaminen ''turvallista''? Tai siis toisaalta, mikä siinä nyt niin vaarallista olis, jos haluu vaan päästä normaalin mittoihin.


      • kaljaa_kitusiin
        Laiha(ko) kirjoitti:

        Sitten vaan mietin, et onkohan näin nuorena lihottaminen ''turvallista''? Tai siis toisaalta, mikä siinä nyt niin vaarallista olis, jos haluu vaan päästä normaalin mittoihin.

        Ruvetkaa ryyppäämään! Siinä toki myös paljon haittapuolia mut ainaki kaloreita tulee:D puolen litran viinapullossa on n.1100kcal siihe 1-2 litraa limsaa lantringiks ni on jo naisen päivittäinen n.2000kcal kalorimäärä saatu. Siihen vaikka mäkkäriateria väh. 1000kcal ja päivän muut ateriat ni on hyvin nopeesti 4000-5000 kaloria syöty. Luulis painon nousevan !


    • ohhhohh

      Paljon kaloreita pitäs syyä päivässä? :oo

    • vinkki1111

      eikun heseen tai mäkkiin vaan syömään. Niin johan alkaa painoa tulemaan:D

    • lihotan !

      Mitä jos ku syön päivässä vaikka kuinka paljon mutta painoa ei yksinkertasesti tule ? Oon 15 v 171cm/50kg. Joo oon kuullu iha tarpeeks kaikkee tost mun painosta mut miten muka sitä saa lisää jos sitä ei tuu ? Oon just ja just normaalipainon alarajan yläpuolel tähä ikää kattoen. Terkkari ei oo huolissaan mut mä kyl haluisin vähän jotai muutaki siihe luun ympärille ku nahkaa niiku kaikki sanoo..

      • JKEBG

        No jos terkkari ei ole huolissaan niin ei kannata sunkaan olla. Kun ikää on noin vähän ja pituutta tuon verran niin sanoisin kyseessä olevan sen yksinkertaisen seikan, että syömäsi energia on viimeaikoina kulunut pituuskasvuun. Sen takia paino on jämähtänyt tuohon 50 kiloon. Kun pituuskasvu hidastuu tai loppuu niin sitten sitä energiaa alkaa taas jäädä ylikin. Yleensä tietysti siinä vaiheessa ruokahalukin pienenee, mutta samalla paino normalisoituu sille tasolle missä se tulee suunnilleen olemaan aikuisiällä ennen iän myötä tapahtuvan lihomisen alkamista.


    • sama vika

      Moi! Mullon ihan sama homma kun sulla.. mutta oon 12v 150/40.. Mua sanotaan tosi paljon hyvin laihaksi, ja varsinkin kapeaksi.. oikestaan ongelmani on se, että olen aivan kauhean kapea niin joka puolelta vartalooni..en tiiä, onks tää nyt hiukan myöhästä sanoo tää, mut haluisin kertoo, itekkii oon yrittäny laihuttaa.. nii tulosta saamatta.. :D sit on sellai ongelma et mulla on nii kauhene littee takamus... ja muotoja ei kyllä löydy.. siitä mulle kaveritkin huomauttaa, ja se ei oo todellakaan kivaa...

    • nii tai sitten se

      on vaan imeytymis häiriö mikä sulla on, ,,, far-from-perfect-jenni.blogspot.com

    • eva__:

      heiih.
      Mäkin olin semmonen tikku, 159cm pitkä ja painoin jtn. 35 kg
      yes i know, hirveen laiha!!
      mä lihoin syömällä kunnolla aamulla, lounaalla, päivällisellä, ja iltapalalla.
      jos haluutte lihoa syökää oikeasti jotain kunnolla mutta
      älkää tulko mulle valittaa jos haluutte taas laihtua kun kerran
      ootte lihoneet.
      Lihavuudessa on monia riskitekijöitä kuten
      sydänsairaudet,, ym.
      älkää lihottako itseänne liikaaaaa!!
      ja syökää paljon mutta samalle terveellisesti
      (nykyään olen jo 27v ja 165cm pitkä ja painoa jo 52 kg)
      t. kouluterveyden huoltaja Eva

    • same here...

      joo samaa ongelmaa ! oon ite 158cm ja painan 40 kiloo , välil heittelee 39-40 .. joo ja tää on niin hirveetä, kyllä farkkuja löytyy ja tällästä , mutta en kauheesti tykkää esitellä mun tikkuja jalkoja ympäriinsä ku niitä katseita kyllä tulee ja paljon . aluks käytin mut moitteet oli niin kovat ni meni fiilikset , een kehtaa olla oma itteni enään. SYÖN kunnolla en näe itseeni ihavaks tai muuta sellasta , syön kunnolla , mut aamulla en kyllä kerkee syömää mut en sit tiiä paljoo se vaikuttaa.. mutjoo syön enemmän välillä ku muut mun kaverit jotka ovat iha normaaleit , jotkut sanoo et syön ku possu , mut ei , ei mitää tapahu, tää on niin kyrsivää ! haluisin sulautuu toisten joukkoo , et mul ois mukava olo farkuis , pystyisin käyttää korkkareita ja olla oma itteni! sitä unelmoidessa....

    • 12321 :))

      Ei sun tartte lihoa, oot just hyvän painonen.. Painan itse 27 kiloa ja olen 148cm pitkä, ja terkkari sanoo että on normaali paino, koska olen ollut aina laiha. Mutta syö enemmän ja monipuolisesti ja jätä herkut pois, niin voi paino nousta pari kiloa. Mulla näkyy ihan kylkiluut välillä mutta mitä väliä? Ajattele niitä kaikkia afrikan köyhiä lapsia, joilla näkyy ihan kaikki luut, mutta ne elää silti. Et sinä mikään alipainoinen ole!

    • luuranko

      Suurin osa ketjuun kirjottaneista on nuoria tyttöjä ja sen ikäiselle laihuus on tyypillistä johtuen kasvupyrähdyksestä. Olen ollut koko ikäni laiha, mutta laihimmillani olin kun kasvoin 10 cm vuodessa. Jalat olivat kepit, kylkiluut paistoivat, kasvot olivat lommolla. Hirvittää nyt katsoa noita kuvia. Pari vuotta eteenpäin olin jo vähän lähempänä normaalipainoa. Parhaimmillani pääsin 19 v. painoon 167/55. Siinä olin tyytyväinen enkä kokenut olevani liian laiha. Valitettavasti stressi, ihmissuhdeongelmat, työ jne. veivät aikaa syömiseltä ja paino putosi. Tällä hetkellä olen 49 kg ja vituttaa kun ei ole rahaa syöpöttelyyn, vaikka peilistä tuijottaa luuranko. Samalla syömisellä moni muu pysyy ihan normaalipainossa. Olen alkanut epäillä kilpirauhasen liikatoimintaa..
      Sen sanon sulle ketjun aloittaja, että älä pelkää sitä sairaalaa. Mä olen rukoillut pääseväni tiputukseen tms. lihotusohjelmaan kun painoa ei normaalisyömisellä ole tullut. Vaan eipä sinne noin vaan mennäkään. Se lääkäri haluaa vaan sun parastasi. Mullekin sanoi aikonaan eräs lääkäri että ihannepaino olis 60. Se nyt on mulle ihan naurettava, mutta näitäkin on moneen junaan. Kuitenkin mä luulen, että niillä vois olla sulle jotain ihan oikeesti toimivia ohjeita.
      Kaikista tärkeimmäksi olen itselläni huomannut monipuolisen ruuan merkityksen. Karkeilla, sipseillä tms. ei lihoteta. Niitä tulee laihana helposti syötyä aterioiden yms. korvikkeena joka johtaa vain päinvastaiseen tulokseen, koska et saa ravintoaineita. Syö siis vaan isompia annoksia lounaalla ja päivällisellä ja niiden välissä tuhteja eväitä. Voit myös yrittää syödä kolme lämmintä ateriaa päivässä. Esim. illalla vielä yksi. Itse tykkään mennä nukkumaan täydellä mahalla. Syö paljon proteiinia, hiilihydraatteja ja rasvaa unohtamatta tietenkään vihanneksia. Rasva ja proteiini ovat itselleni olleet tärkeimpiä. Sen lisäksi älä pelkää liikkua. Tee lihaskuntoliikkeitä yhdistettynä tuhteihin aterioihin -> tuloksena lihasmassaa joka tuo pyöreyttä hartioihin, peppuun ja reisiin. Trust me! Olen käynyt tämän kaiken läpi. Pelkäsin että laihdun lisää jos liikun, mutta liikunta lisäsikin ruokahalua. Älä alota raskaasta liikunnasta saman tien, mutta ilmoittaudu johonkin ryhmäliikuntaan esim. jumppaan ja ota tunnin päälle aina proteiinijuoma ja kotona rasvainen pihvi tms. ja aterioiden päälle kun olet ihan täynnä, yritä vielä jaksaa syödä suklaapatukka. Tämä oli ala-asteen aikaisen terkkarini vinkki ja antoi itselleni pari kiloa lisää. :) Tsemppiä!

      • luuranko

        Ainiin, lisäys vielä. Aina kun syöt pyri syömään siihen asti että olet täynnä. Jos et koskaan syö itseäsi kylläiseksi, laihdut! Itselläni on auttanut myös se, että pyrin aina syömään niin paljon päivän aikana, että se näkyy illalla vatsassani -> se pullistuu kuin olisin raskaana. :D Olen lihonut vain silloin, kun olen syönyt näin paljon. Tiedän miten vaikeata on syödä enemmän kuin jaksaisi ja itselläni tämä johtaa ajoittain järjettömän huonoon oloon ja oksentamiseen, mutta on ainoa tie lihomiseen.


    • jokuwaaan

      oon 15cm7/39.5kg, enkä oo joutumas mihikkää sairaalaa ni miks sun pitäis? :OO

    • paino-ongelmia

      ite oon 167 cm ja painan 41 kg, 13 vuotta... enkä oo mihinkää sairaalaan joutumas. tiiän kans miltä sust tuntuu, en liho millää. syön tosi paljon ja mahan täytee päiväs, syön enemmän jopa ku muut perheen jäsenet.. mulla näkyy aika monet luista melko selvästi, esim. kylkiluut jne.. lantio on mulla kamalan näkönen ja on siitä koulu-uinneissa kuultukki. on masentavaa kuulla sitä :'' yäk, hyi ällöö !'' ja en ymmärrä niitä jotka sanoo :'' haluisin olla yhtä laiha ku sinä !'' ... todellisuudesa tää ei oo ollenkaa kivaa.. nyt oon käyny pari viikkoo putkee heses, pitsal ja mäkis, mut eipä oo paino noussu yhtää. kovasti oon yrittäny mut mikään ei auta.. monesti myös jossain 3-4 aikaa yöllä meen syömään jotain jääkaapista.. monesti päivässä syön mahan niin täyteen, että näyttää ku raskaan olis :D samoi fyysinen kehitys ei oo edetäksee tän takii.. toivoisin et voisin olla normi painonen, enkä tällänen yli laiha..

    • SkinnyVinny

      Ihan ensiksi jätä ne roskaruuat pois. Et todellakaan tarvii niitä lisätäksesi painoasi.

      Rupeat syömään 5-6kertaa päivässä LAADUKASTA ruokaa. Ruokaa, jossa on kaloreita ja hiilareita. Esimerkki ateria vaikka lasagne tai iso annos spaghetti bolognesea kasviksia maitoa. Italialaiset kokit kun syövät paljon pitkäkestoisia hiilareita kuten pastaa, spaghettia niin heile kertyy painoa HIILLAREILLA SIIS LIHOTAAN. Hyviä hiilihydraatin lähteitä ovat kaura, täysjyvä eli syö kaurapuuuroa ja täysjyväleipää. Yhtä tärkeänä asiana on kalorit eli pitää saada energiaa yli kulutuksen, jotta se saadaan varastoitua. .
      Panostat siis ruuan laatuun, ei niinkään määrään. Ei sun tarvii edes syödä vatsaa ihan täyteen. Syöt vain itsesi kylläiseksi ja useasti.

    • apse

      Huokaus.. Monet meuhkaavat täällä enemmän syömisestä. Okei on tärkeä syödä paljon ja monipuolisesti mutta monilla laihoilla ihmisillä on pieni vatsa ja suurien määrien syöminen on vaikeaa ja kaikki eivät vain ole tottuneet syömään suuria annoksia.

      Monet luulevat syövänsä paljon kaloreita (3000 ) mutta todellisuudessa he syövätkin vain 1000-1500 kaloria joka ei riitä mihinkään vaikka et harrastaisikaan liikuntaa.

      Nykyään ruuan hintakin on pilvissä joten suosittelen esimerkiksi pirkan valmispastoja, rypsiöljyä ja oliviiöljyä. Rypsiöljyssä on myös hyviä rasvoja jotka ovat terveellisiä ja vähentävät mm. dementian riskiä yms. Yhdessä ruokalusikallisessa rypsiöljyä on noin 120 kaloria jonka voi laitaa esimerkiksi ruuan sekaan. Aamuisin kannattaa kuitenkin vältellä rasvaisten ruokien syömistä ;)

      Käy McDonaldsissa ostamassa 5 juustohampurilaista ja laita jokaisen hampurilaisen väliin ruokalusikallinen rypsiöljyä (2100 kcal) ja mäkkiruuathan ovat tunnetusti sellaista ruokaa kun kerran pieraisee niin on taas nälkä.

      Kannattaa toki harrastaa vaikka punttisalia niin laihoihin käsiin ja kroppaan tulee vähän lihasta.

    • 99 girl

      ite oon saman pitune ja 34kg
      oon kyllä tosi nirso ja kaikki haukkuu mua
      kouluruoka jää yleesä välistä
      oon tässä lähi aikoina koittanu lihoa,ei tulosta
      en oo joutunu lääkärille mut meinasin...
      Tsemppii
      -99 girl-

    • 99 girl

      miten saisin läskii??
      Help me, rojahan kohta
      epätoivon partaalle...vastatkaa heti
      koska halluun lihhoo
      en haluu luukatoa...
      Auttakaa pitäs lihoo 12kg että oisin normi
      oon tosi nirso
      koitan saaja tän 34kg 38kiloon

      • kcal

        Painon nostossa olennaisinta on laskea vuorokauden kokonaiskalorimäärät. Paino ei nouse, ellei kalorit ole ns. plussalla, eli täytyy saada enemmän energiaa kuin kuluttaa. Esimerkiksi hyvä ja terveellinen vinkki on napsia ruokaöljyjä pitkin päivää. Yhdessä desilitrassa on jo noin 1000kcal. (Oliiviöljy, rypsiöljy...)


    • 99 girl

      lihotus vinkki:
      nukkuu huonosti yön
      nukun ite yöt huonosti enkä liho
      ja kannattaa juua maitoo se yleesä lihottaa
      syö joka aterialla ittes ähkyyn
      oisko vinkkei takas läskin hankintaan...

    • tulitikku tyttö

      jee sain 2 kiloo lisää painoo jouluna:) oon nyt 36kg
      ja 158cm pitkä

    • 13v-Poika

      Voi jumankauta onko lihominen nii V'itun vaikeeta?

      Syöt vaa enemmän ja useemmin nii etköhän sä siitä liho?

    • lolololoo

      Hei mul on sama ongelma oon 156 pitkä ja painan 43 kiloo ja meijän terkkarista ei nyt ota selvää koska joskus sillonku ite en vielä ollu koulussa niin täällä oli ollu joku vähän ylipainoinen tyttö ja sit se terkkari oli sanonu sille että se on läski joten se alko laihduttaa ja siitä tuli anorektikko.

    • mävaa12v

      Mulla sama ongelma oon 12v n.153cm 36kg. Se on tosi ärsyttävää ku normaalipainoset laihuttaa eikä ymmärrä et esim. mä tekisin mitä tahasan painavan vaikka 45-50kg ja ne haluu vaa laihuttaa...

      Mä olin 3lk tosi tosi laiha nii terkkari sano et pitäis otta 2rkl rypsyöljyy päivässä! Se autto vähän mut lopetin ku se oli oikeesti ihan kamalan makusta..
      Mä en syö ikin aamul mitään ja koulus meil on aina ihan kamalaa ruokaa jotain läski kebabbi kastiketta ja kumiperunoita yms. Ja nytki kello on seittemän ja syön ekan kerran tänään (lihapiirakkaa ja rasvasia ristikkoperunoita) lukuun ottamatta 1haarukallista koulussa ja 1 myslipatukkaa..

      Mä en tunne enää nälkää ku mä sairastan sosiaalista-fobiaa (ahdistus, pahoin vointi yms..) ja sit mul on masennusta ja en laihdu onneks mut en lihookkaa, koska jos panostan yhtenä päivänä syömiseen sairaasti en jaksa seuraavana päivänä mitään..

      Mut siis ala otta vaik jugurtin sekaa rkl rypsyöljyy nii kasvaa rinnatki!! :)

    • tytttttttö15

      mä oon 15 ja 168 cm ja 43 kg niii että oonko mä sit alipainoinen?

    • janxce

      Mo! oon 160cm 19v nuorinainen:) paino on sellaset 39kg. oon yrittäny lihottaa mut tuntuu ettei mkn onnistu terkkarilla käyny aika monesti, se anto sellaset paperit missä lukee "lihoa terveellisesti" eli joka pvä tulis syödä ruisleipää jokin hyvärasvaa ja juusto sekä leikkele ja maidonkaa... mutten niin tykkää juustosta, sain myös tietää et mullon laktoosi-intoleranssi, eli en juo paljoo maitookaa ENÄÄN... mikä neuvoksi! paperis luki myös että hankkia lihakset! tässä oon kotona jumppailu aineki yrittäny saada jtn pientä lihasta näin alkuun. Paino pitäis saada nousemaan noin 8kg ainakin!!!!

      • vitunläskitankkeri

        meet mcdonaldsiin, marssit tiskille, tilaat ainaki 80 nugettia, meet kotiis, oot koko vitun päivän tietokoneella, toista 2vk ajan, valmis


    • Wototyttö

      Miten sä voit olla alipainonen kun oon samoissa mitoissa ja painoissa & terkkari sanoo mua normaalipainoseks?

    • Hmmm miksköhän

      "mutta vaikka olisin koko päivän sisällä ja söisin,niin paino putoaa kilon !"

      Oiskohan toi ollu syy miks ne halus alottajan sairaalaan? Ei khyl oo normii.

    • MÖÖ MÄÄ

      No ei oo ees paha.Mää oon 163/38 14V tyttö ja tyytyväinen, toki oon ihan
      ku kukkakeppi mutta en lihota ja monesti oon syömättäki.Oon kyllä yrittäny laihtuttaakki muttei tulosta , kait se on hyvä aineevaihtunta :) olkaa onnellisii jotku on niin läskei että pursuavat yli xd

    • läski

      mä oon 170cm ja 72kg 12v.olkaa onnellisii koska mä oon just sellanen läski jolla pursuilee vatsa housujen yli ja takapuoli on kuin 2 keilapalloa käsivarsissa roikkuu läskiä ja kaaikki pojat on sillee no jo on naisessa jotain josta ottaa kiinni

    • j_e1

      Jokainen on sellainen kun on. Ei huolta. Ei kukaan toinen voi tulla sanomaan millainen sun pitäsi olla. Yhteiskunta on medikalisoitunut, ja kaikesta yritetään tehdä normaali/epänormaali jaottelu..Sairasta.. Jaottelu voi helpottaa joidenkin olotilaa siksi että elämä on helpommin hahmotettavissa,koska se on jaoteltu, eikä oo semmosta ns. kaaoksen tilaa. Liika kontrollointi on pahasta, sanoisin että älä mene minnekkään lääkärille, se on vaan holhousta, jossa kaikki yritetään niputtaa tiettyyn malliin.

    • Jsjsnsakksndbak

      Käy joka päivä mäkkärissä ja syö paljon sipsejä. Elät mun unelmaa.

    • 2014... myöhäs?

      Mää olen 13v tyttö ja saan varsinki mun yhelt "kaverilt" kuulla kokoajan että, jos se vaik ottaa mua kädest kii nii sit se sanoo tyyliin: hyi luut, mun heikkous! Ei kamalan kivaa. Joo oon n. 150cm ja n.34kg. Mutta meen omalla kasvukäyrälläni. Oon jopa vähän ruvennu saamaa enemmänki painoo käyrälle tottakai. Ja kasvan viel. Mut laihuuden syynä luut ilmeisesti, ne on ihme kevyet kepukat, linnunluut. Ja silti eihän mulla enää kamalasti kylkiluut ponkota. Toisaalta ponkottaa jos kattoo vähän kauemmin, oon ruvennu uskomaan sitä kaveria... Häiritsevimmät on mun sääret ja käsivarret ranteet. Ajan kanssa menee toivottavasti. Tässä upee viesti.

    • deveeg

      Käy mäkis tai heses syömäs.:D

    • Anonyymi

      Ei sun tarvii painaa 58 kg. Ite oon 164/59 ja oon normaali (jopa normaali painon ylärajalla).

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe