Pekka Tuukkanen?

Tynnyrinratsastaja

Mihin on tämä mies oikein kadonnut? Vuonna 2004 nähty viimeksi. Kotikylästä kun joku katoaa niin mielenkiinto herää heti. Onhan tapauksesta jo aikaa, mutta toivon että Pekan kohdalle saadaan jokin selvyys.

Onko hukkunut matkanvarrella oleviin järviin/lampiin? Onko Kinnulaan jääneet kaverit kenties jollain tapaa osallisia katoamiseen? Onko kenties karhu tai susi raadellut Pekan hengiltä? Poikennut metsään, saanut sairaskohtauksen? Harhaillut metsässä ja uponnut suohon?

63

13542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 54ty28

      Jos on kyse samasta miehestä,joka k-pohjanmaalla katos,niin muistelen kuulleeni,että on löytynyt kuolleena.

      • tynnyrinratsastaja

        Katosi Keski-Pohjanmaalla, Kinnula-Perho välisellä tieosuudella. Olisko sulla kenties antaa jotain linkkiä tai osoittaa joku lehtileike missä ois käsitelty tämä Pekan mahdollinen "kuolema" ? Mun tietojen mukaan ei ole
        vielä julistettu kuolleeksi sillä poliisinkin sivuilla on vielä asiaa katoamisesta. Mistä olet kuullut että ois kuollut? Ja millä tavoin hän kuoli?

        http://www.poliisi.fi/poliisi/bulletin.nsf/PFC/9F352FBE30482754C22572040029F12E


      • 54TY28
        tynnyrinratsastaja kirjoitti:

        Katosi Keski-Pohjanmaalla, Kinnula-Perho välisellä tieosuudella. Olisko sulla kenties antaa jotain linkkiä tai osoittaa joku lehtileike missä ois käsitelty tämä Pekan mahdollinen "kuolema" ? Mun tietojen mukaan ei ole
        vielä julistettu kuolleeksi sillä poliisinkin sivuilla on vielä asiaa katoamisesta. Mistä olet kuullut että ois kuollut? Ja millä tavoin hän kuoli?

        http://www.poliisi.fi/poliisi/bulletin.nsf/PFC/9F352FBE30482754C22572040029F12E

        Tarkemmin asiasta Perholaiselta työkaverilta ja kyllä totuus on se,että puheet joita olin kuullut on vain oletuksia! Ei ole löytynyt,eikä ole mitään tietoa,missä olis/on.


      • Anteroinen A.
        54TY28 kirjoitti:

        Tarkemmin asiasta Perholaiselta työkaverilta ja kyllä totuus on se,että puheet joita olin kuullut on vain oletuksia! Ei ole löytynyt,eikä ole mitään tietoa,missä olis/on.

        Ainakin tämä Pekan "kaveri" jonka luona oli, on kuollut jo muutama vuosi sitten (luonnollisesti) hänet olen tavannut ja ihan normaalin oloinen alkoholiin menevä kaveri oli kyseessä, ei tappajatyyppiä mielestäni, "Turnus" taisi lempinimeltään olla, oikeaa henkilöllisyyttä en viitsi paljastaa, tuskin olisi laillistakaan/korrektia huomioden että häntä ei kai edes ole epäilty syylliseksi. Nämä muut ryyppykaverit jotka Pekan seurassa olivat, sen sijaan en heistä osaa sanoa ovatko lintuja vai kaloja, en paremmin tunne, mutta pahoin alkoholisoituneita. Osa heistä oli pidätettynäkin/kiinniotettuna Tuukasen katoamisen vuoksi mutta näytön puutteen vuoksi vapautettiin.
        Sillä tiedän kun Kinnulassa tuolloin asuin, mutta hyvin vaiteliaita paikalliset kylänmiehet asiasta ovat aina olleet ja sivuuttaneet ko. puheenaiheen jopa oman kylän tutuilta.... miksiköhän...?


      • - -

        Ei ole vielä löytynyt, ei elävänä eikä kuolleena..


    • Ihmisenpyörä

      Olisihan se mahtavaa löytää Tuukkanen, itsekkin mietiskelen miehen kohtaloa. Ja tämä aihe tuli taas pintaan Perhonjokilaakso 40-v lehdessä. Voisiko olla mahdollista että joku Kinnulasta, tai jopa Perhossa tietäisi Pekan kohtalon?

    • Pidätys

      Nyt 25.3.2011 oli uutinen. että joku 50-vuotias Kokkolainen on pidätetty Pekan murhasta. Olisiko joku ikäkaveri Perhosta?

    • Melkein

      voisi lyödä vetoa, että joku siitä ryyppyporukasta ja ehkä muutkin tienneet.

      • lost...

        Ymmärtäisin Minfosta lukemani perusteella, että ei ole tekemistä tämän ryyppyporukan kanssa. Toki tietoa on vielä vähänlaisesti, toivottavasti tämä nyt ratkeaa.


    • minä vain

      Pekan kohtalo tuskin jäänee arvoitukseksi, itse uskon vielä vahvasti, että arvoitus ratkeaa!!




      ps. Pekan kohtalo kiinnostaa minua aivan erityisesti, sillä äitini on kotoisin Perhosta, ja "tuntee" Pekan kouluajoilta :)

    • white t4

      Kuulin ihan huhuna, että Pekan tappaja olisi pimeän viinan välittäjä.

      • Anonyymi

        Siitä kinnulan pikkukylästä?


    • spekul

      Liekö jäänyt sattumalta kiinni vaikka lapio-dna:n avulla jonkin muun rikoksen yhteydessä`tämä ensimmäinen vangittu?

      • lost...

        Niin, nythän on kiinni myös toinen keski-ikäinen mies, Kokkolasta hänkin. Näyttää nyt kyllä siltä, että tämä rikos selviää. Olisivat nyt miehiä ja kertoisivat mihin ovat Pekan piilottaneet, niin saisi vanha äitikin edes jonkinlaisen mielenrauhan. Yllättävän "iäkästä" porukkaa kyllä, jotenkin sopisi jonkinlaisten nuorten gangsterin alkujen profiiliin tuollainen teko, johon ei varsinaista syytä taida löytyä.


    • - -

      Olisi mielenkiintoista tietää mistä Pekka löytyy ja ovatko kiinniotetut syntyperäisiä perholaisia/ kinnulalaisia, Pekalle entuudestaan tuttuja vaiko satunnaisia ohikulkijoita.. Ja mikä on teon motiivi??

      Itse kuvittelisin että poltettu Honda Accord liittyisi murhaan tuhottuna todistusaineistona. Kenties Pekan veriteko tehtiin juurikin tässä kyseisessä ajoneuvossa, joka teon jälkeen poltettiin. Mutta miten tekijät pääsivät erittäin syrjäisestä Penningistä sen jälkeen pois? Jonku täytyi toimia avustavana ajoneuvona ja tietää teosta.. Ja mitä tapahtui Pekan ruumiille? Hukattiinko se maastoon kys. alueella (koska eikös alue ole haravoitu useeseen otteeseen laajalta alueelta..?) vai kuljetettiinko ruumis kenties muualle? Erämaastoahan Suomesta kyllä löytyy tai jos esim. 6 metriinki rakennusjätteen joukkoon heittää ja vaikka vielä talo valmistuu päälle niin kuka löytää..?

      Penningintie on ainaki ennen ollu melkosen kapea ja syrjäsä tie. Hyvä ettei pajupuskat raavi auton kylkeä. Lieneekö siellä liikukaan kun joku tosi erämarjastaja taikka metsämiehet.

      Ja jos tekijät ovat kokkolalaisia ja varastettu auto Alavetelin Seljesistä niinku kuulin, niin Kinnulastahan pääsee melkeinpä Kokkolaan asti suht syrjäisiä teitä jos tuntee seudun. Eri asia vaan kulkisiko tekijä/ tekijät takaisin kotisuunnalleen Kokkolaan (mikäli siellä teon aikaan asuivat) jos teko olisi suunniteltu. Ja mikä on huhu että Pekan luottokorttia olisi höylätty teon jälkeen Savossa? Huhupuhetta vaiko totta?

    • Tynnyrinratsastaja
    • Perholainen

      Kannattaisiko Pekkaa etsiä ensisijaisesti Pahkalammen kämpän ympäristöstä niin kuin tämänaamun lehti kertoi porukan majailleen sillä seudulla.Ja kaikille tälle porukalle jotka voidaa todeta syylliseski niin elinkautinen vankeustuomio.

    • JPLL

      Veikkaan että jokin "seurue" on tappanut tuon kadonneen. Jokin sellainen joka ei puhu omista tekemisistää vaikka keskenään monet tietäisivät tapahtuneen, kukaan ei vasikoi.

      Tämä on vaan arvaus.

    • pohjoisen huuhkaja

      en tunne aluetta tahi muutakaan.... mut jos sil suunnal on suo, hiekkamonttu, puro tms.... jonka törmällä tai reunalla suolta, hiekkamontulta tahi purolta katsottuna Alle 10metri:n päässä kelottunut y:n mallinen puu joka kallellaan oikealle....

    • kyselijä2

      Minfon mukaan ois Penningistä löytynyt hiuksia.
      Ootteko kuulleet mitään?

    • Ei löy y

      Eiköhä jää mysteeriiks koko kheissi. Sääliks käy, ku viaton kellekkää mitää pahaa tehny mies. Ja omaiset viel enemmä säälittää. :/

    • onko ?

      onko hän pekka tuukkanen ? jos on niin olen nähnyt saman näköisen henkilön,

      • kysyjä_

        Kai olet ilmoittanut poliisille näköhavaintosi?


    • soratienkunkku

      Tuukkasella ei ole ollut paljon rahaa, että ryöstöstä tuskin kyse. Jos poltettu Honda liittyy tapaukseen niin tutkivatkohan oliko törmäykseen sopivia jälkiä, porukka olisi voinut hävittää ruumiin etteivät jää kiinni kuolemantuottamuksesta, autovarkaudesta ja vaikka kännissä ajosta. Onkohan kytät edes halunneet selvittää tai paljastaa ketkä autoa ajoi, usein suojelevat tuttuja jos vielä rikkaiden pentuja.

      • entiedämutepäilen

        Liian kauka etitään syyllisiä. Olisko Kinnulassa ja siel sivukylällä eräs viinan ja supun myyjä jollain tapaa asialla?


    • voipiolla

      tarkoitat ehkä sitä taiteilijan miestä sieltä Kivijärventien varrelta ???? se joppaa sitä supua ja ponua

    • miettijä

      Todennäköisesti varastetulla Hondalla on vahingossa törmätty Tuukkaseen, joka on menehtynyt joko saman tien tai eräänlaisella jatkokäsittelyllä. Tarkoitus ei välttämättä ollut alun perin vahingoittaa Pekkaa, mutta ilmeisesti pelättiin, että henkiin jäädessään olisi voinut paljastaa Hondan varastajat. Ruumis on hävitetty muualle, ehkä suohon tai muualle mistä ei niin helpolla löydetä. Honda poltettiin, jonka jälkeen tekijä(t) pääsi(vät) lipettiin toisella ajoneuvolla. Tosin tuuria se merkittävästi vaatisi, mikäli on onnistunut sopimaan jonkun pakoauton ennen kuin tulee ulkopuolisia silminnäkijöitä.

      Tämä siis tuntuisi mielestäni todennäköisimmältä ainakin sen perusteella, mitä mieleeni tänään tuli tapaukseen liittyen. Mitään varmaa tietoa itselläni ei siis ole, miten loppujen lopuksi Pekalle kävi ja niin edelleen...

    • miettijä

      https://www.ksml.fi/keski-suomi/Mihin-katosi-tätä-tietä-kulkenut-mies/247468

      Tapauksesta on ilmeisesti ainakin ollut suunnitteilla elokuva, jonka avulla tapauksen ratkaisua olisi tarkoitus avittaa. En ole kylläkään tuon enempää tietoa saanut, missä vaiheessa elokuvan teko olisi vai onko se syystä tai toisesta peruuntunut. Mielenkiintoista olisi, jos sellainen elokuva tulisi. Pekka Tuukkasen äiti on tainnut ainakin antaa suostumuksensa, mikäli se saisi tapauksen ratkeamista eteenpäin.

    • Isovelivalvoo

      Ihme on ettei poliisivoimia enempää kiinnosta. 99,9% varmuudella kyseinen Honda törmäsi puolivahingossa Tuukkaseen, joka ei menehtynyt päälleajon seurauksena vaan pahoinpideltiin kuoliaaksi. Humalainen kuski, varastettu auto, kaksi rikollistaustaista miestä siinäpä motiivia hävittää ruumis. Takapenkillä humalaan nukahtanut nainen, joka tuskin ymmärsi tapahtunutta. Ruumis kätketty hiekkamaahan, jonka lähellä jokin vesielementti kenties puro. Eikä hauta ole kovinkaan kaukana törmäyspaikasta = lähellä paikkaa missä Tuukkanen viimeksi nähtiin tienpäällä.

    • arvausbotti1

      isovelivalvoo: Tuo arvauksesi "vesielementistä" ei varmaan väärä ole, paljonhan myös suomaisemaan tuolla on, joten vettä on monessa paikkaa senkin vuoksi.
      Itse on myös miettinyt, että ruumiskätkö ei kaukana tieltä varmaankaan ole, johtuen mm.autossaoleitten humalanhuuruisesta kunnosta, mitä on ainakin oletettu. Tosin se, että auto tuhottiin viittaisi paljon, että Tuukkasta siinä kuljetettiin. Jos kätkö olisi tehty kohtauspaikkaan, ei autoa olisi ollut syytä tuhota. Eli itse olen visioinut, että sadan tai maksimissaan parinsadan metrin päässä tiestä on kätkö, humalaiset ei ole sitä jaksaneet kilometrejä raahata. Mutta eri asia on, miten kauan jaksoivat ajaa kätköpaikkaa etsiessä tuskin ainakaan kymmeniä kilometrejä.
      Hiekkamaakin voi olla hyvä arvaus, ainakin maankin on pitänyt olla sellaista, että humalaiset on sitä jaksaneet tarpeeksi kaivaa. Oikeastaan voisi olettaa, että kätkö olisi tien lähellä, ja ei niin kovin syvälle haudattuna (muu piilokin toki mahdollinen, kivenkolo tai kaivo esimerkiksi?). Mutta vaikein kysymys on se, miten pitkälle ajoivat.
      Poliisit on käsitykseni mukaan kyllä tutkineet Tuukkasen katoamista suht.hyvin, ehkä aktiivisempi pitäisi pystyä olemaan heti katoamisen jälkeen. Mutta silloin ei vaan tietoa katoamistavasta niin hyvin ollut, ei poliiseillakaan ole "valmiusjoukkoja" irrottaa joka katoamiseen, valitettavasti. Mutta yli 95% varmuus tapahtumista lienee mm.se, että poltettun hondan ajajat Tuukkasen hoitivat päiviltä ...

    • niinlähellä

      Nimimerkki " Pohjoisen Huuhkaja" pystytkö tarkentamaan viestiäsi? Näinköhän ruumiin sijainti selviää?

    • Isovelivalvoo

      Murha.info palstalla 14.1.2019 julkaistu kuva miesten kävelykengistä,jotka nähty maastossa metsäautotien varrella. Samalta suunnalta löytyi poltettu Honda. Ovatko kengät pudonneet Pekan jalasta Hondan kyytiin ja heitetty metsikköön. Kenties joku marjastaja nostanut kengät näkösälle kiven päälle (kts.kuva).

    • Anonyymi

      Jos murhamiehet eivät ole paikallisia, he eivät tiedä mistä löytyy lähin hiekkamaa tai suo mihin kätkeä ruumis. Paikalle tilattiin toinen auto ja lapiot millä asia olisi voitu hoitaa. Varmaan yrittivätkin kankaaseen hetken aikaa kaivaa kuoppaa huomaten että on pienessä humalassa mahdotonta kivien ja juurien takia. Pekka ja ensimmäinen lapio laitettiin toisen auton takakonttiin ja toinen lapio unohtui paikalle humalatilan takia. Honda poltettiin ja Pekka vietiin toiseen paikkaan. Todennäköisesti Pekka saattaa löytyä murhamiesten asuinpaikkakunnalta. Mahdollisesti jonkun hiekkamontun läheisyydestä mihin pääsee autolla viereen. Elotonta painavaa ruumista on todella hankalaa kuljettaa pitkälle metsään.

      Veisin ruumiskoirat epäiltyjen asuinpaikan hiekkamontuille haistelemaan.

      • Anonyymi

        Ja honda poltettiin koska sillä oli palan matkaa kuskattu ruumista mutta sitten hoksattu ettei ruumista kannata kuljettaa varastetulla ja etsintäkuulutetulla autolla eikä haluttu jättää dna-todisteita jälkeen.

        Lapio on myös mahdollisesti viety alueelle jälkikäteen harhauttamistarkoituksessa. Olen 100% varma ettei tapauksessa esillä olleella lapiolla ole kaivettu kukkapenkkiä kummempaa.

        Jos Hondan varastaneet henkilöt eivät ole syyllistyneet autovarkautta kummempaan, olisivat he jo tulleet julkisuuteen selvittämään tilanteen. Autovarkaus on pieni rikos murhaan verrattuna. Itse ainakin haluaisin päästä pois murhaepäilysten alaisuudesta tunnustamalla pienemmän rikoksen. Toki jos kontolla on myös muita rötöksiä ja on oletettavaa että rangaistus olisi kova, niin sitten ymmärrän varkaiden hiljaiselon.

        Olen melkein satavarma että Hondan varastaneet henkilöt ja heidät/hänet pois paikalta hakenut kuski ovat katoamisen takana.

        Mikäli ruumiskoirat haistavat maassa lähes 20v maatuneen ruumiin niin viekää se autovarkaudesta epäiltyjen silloisen asuinkunnan hylätyille hiekkamontuille haistelemaan. (Mikäli siis varkaudesta epäiltiin jotakuta?????)


    • Anonyymi

      Kadonneet jaksossa puhuttiin että joku mies olisi tunnustanut lyöneensä pekkaa mailalla takaraivoon ja kertonut saman poliisille, kun seurassa ollut nainen oli näpytellyt numeron. Poliiis sanoi siinä jaksossa että tämä on nyt yksi tutkintalinja.

    • Anonyymi

      Murhainfossa oli hyvin, hyvin mielenkiintoista tietoa kertonut joona.linna. Oli hyvin paljon tietoa tästä Trokarista ja olivat Kokkolasta, niillä ollut enempikin näitä, että eläkelläis-pultsareitten rahoja viety, eli viinavelkoja peritty riisuttamalla alasti ja pahoinpitelemällä, sitten jätetty oman onnensa nojaan selviytymään. Aika paljon kostettu. Trokari nimenomaan liittynyt tuohon Hondan polttoon. Joku kerto myös, että se pullukka nainen olis joskus pahoinpidelly Pekkaa. Niitä olis ollu 5 henkee Hondan kyydissä. Tuo pullukka nainen oli Perhosta ja kuulema viina maistunu ja täys seko, asunut äitinsä kanssa tuo pullukka. Pullukka on kuollu ja sekin selvii tuolta minfosta. Käykää ihmeessä lukemassa tuo ketju läpi, ite oon varma niitten tietojen pohjalta tekijät on tuo porukka ja ne tiedetään Kinnulassa sekä Perhossa, mutta eivät uskalla ihmiset puhua asiasta ja syytäkin selvii minfosta. On kyllä sairas porukka, en voi käsittää tollasta pahuutta ja sitä, mitä ovat huseeranneet. Karmeeta ajatella, että Pekka joutunu tollasten kynsiin 😥 Oikein ahdistaa ajatella ja tuskin on osannu puolustautua, kuvailtu kuitenkin kiltiksi ja vähän ujoks, hiljaseks ja syrjään vetäytyneeks. Itse olen hyvin saman tyyppinen luonteeltani ja sen lisäks en viihdy missään ihmismassoissa, en puhu juurikaan henk. kohtasista asioistani, vastaan vaan jos kysytään ja olen muuten hiljaa. Parhaiten viihdyn omissa oloissa ja koirani kanssa. Mulla on fyysinen, krooninen sairaus ja mikä aiheuttaa kovat kivut ja olen vaan entistä enemmän vetäytyny omaan itteeni ja kivut näkyy myös päälle päin jo. Eli pakko sanoa, että liikutti todella tuo Pekan tapaus ja toivon todella, että selviää. Kadonneitten jakso sai kyllä liikuttumaan ihan todella. Omaisille toivon voimia.

    • Anonyymi

      Miksi ei sitten P.Tuukkaselle voinut joku tarjota kyytiä?!

      Mulla on ainakin sellainen kuva, että jos syrjäteillä, tai aamuyöstä joku liftaa (eikä mitään "muuta syytä" ole liftaamiseen havaittavisa), niin heti pitäsi ottaa kyytiin. Niin itse tekisin, jo vielä olisi jossain autoilemassa.
      Kolmas syy on tietenkin, jo miehen olemuksessa on nähtävissä jotain muutakin selviytymisen estävää kuin humalatila. Jos humalatilan selkeys on kovin selvää, niin sitten ei ehkä pitäisikään ottaa.

      Mutta yleensä ottaen minusta tässä Pekan tapauksessa on syyllisiä (jossakin määrkin) myöskin he, jotka eivät tälläistä miestä syrjäkylillä osaa auttaa ...
      Ketkä ne lopulliset syylliset sitten olivatkaan, ja missä Pekka vielä on, siitä on monia tietoja liikkunut ...

      • Anonyymi

        Jaa, että humalaisenko saa jättää heitteille? Jos ei jaksa enää kävellä niin on melkoisen vaaraton, toisin kuin lähes kuka tahansa muu aikuinen, voi tietysti ilmoittaa myös poliisille. Itse olen kerran pyytänyt kyytiin kun näin naisen jäävän hankeen makaamaan. Joku aina jää keskustassakin ettei kukaan auta, enkä itsekään mene yleensä herättelemään jos joku makaa maassa ja ihmisiä lähellä. Nykyään saa Suomessakin varoa vaikkapa tiepuolessa konepelti ylhäällä olevia, matutus saa ihmiset varovaisiksi.

        Jos Tuukkanen ollut liian humalassa, niin saattanut mennä vaikka metsään lepäämään ja jäänyt sinne, mutta henkirikoskin hyvin mahdollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, että humalaisenko saa jättää heitteille? Jos ei jaksa enää kävellä niin on melkoisen vaaraton, toisin kuin lähes kuka tahansa muu aikuinen, voi tietysti ilmoittaa myös poliisille. Itse olen kerran pyytänyt kyytiin kun näin naisen jäävän hankeen makaamaan. Joku aina jää keskustassakin ettei kukaan auta, enkä itsekään mene yleensä herättelemään jos joku makaa maassa ja ihmisiä lähellä. Nykyään saa Suomessakin varoa vaikkapa tiepuolessa konepelti ylhäällä olevia, matutus saa ihmiset varovaisiksi.

        Jos Tuukkanen ollut liian humalassa, niin saattanut mennä vaikka metsään lepäämään ja jäänyt sinne, mutta henkirikoskin hyvin mahdollinen.

        Jos olisi jäänyt johonkin metsään vain lepäämään omasta toimestaan, olisi varmaankin löydetty jo melko pian. Ellei sitten olisi ollut joku sopiva suo, mihin olisi voinut upota. Veikkaisin, että Pekka on joutunut väärään kyytiin ja joutunut henkirikoksen uhriksi. Pekalla ei ilmeisesti ollut vihamiehiä eikä -naisia, joten satunnainen henkirikos lienee todennäköisempi kuin suunniteltu. Tämän kautta kysymykseen voisi tulla se poltettu Honda, mistä Kadonneet-jaksossakin mainittiin, tai sitten joku muu rikollinen juttu jo valmiiksi eikä haluttu Pekan jäävän kertomaan tapauksesta.

        Ikävä tapaus kyllä, niin pitkä aika että selvinnee todennäköisimmin sillä, että tekijä(t) paljastaisi(vat) itse mitä on tapahtunut. Soisi kyllä löytyvän ratkaisun tällekin kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olisi jäänyt johonkin metsään vain lepäämään omasta toimestaan, olisi varmaankin löydetty jo melko pian. Ellei sitten olisi ollut joku sopiva suo, mihin olisi voinut upota. Veikkaisin, että Pekka on joutunut väärään kyytiin ja joutunut henkirikoksen uhriksi. Pekalla ei ilmeisesti ollut vihamiehiä eikä -naisia, joten satunnainen henkirikos lienee todennäköisempi kuin suunniteltu. Tämän kautta kysymykseen voisi tulla se poltettu Honda, mistä Kadonneet-jaksossakin mainittiin, tai sitten joku muu rikollinen juttu jo valmiiksi eikä haluttu Pekan jäävän kertomaan tapauksesta.

        Ikävä tapaus kyllä, niin pitkä aika että selvinnee todennäköisimmin sillä, että tekijä(t) paljastaisi(vat) itse mitä on tapahtunut. Soisi kyllä löytyvän ratkaisun tällekin kyllä.

        Löytyyhän niitä ruumiita taajamistakin vasta vuosien jälkeen läheltä kotia niin miksei sitten jäisi kilometrien matkalla korvessa vuosiksi kateisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, että humalaisenko saa jättää heitteille? Jos ei jaksa enää kävellä niin on melkoisen vaaraton, toisin kuin lähes kuka tahansa muu aikuinen, voi tietysti ilmoittaa myös poliisille. Itse olen kerran pyytänyt kyytiin kun näin naisen jäävän hankeen makaamaan. Joku aina jää keskustassakin ettei kukaan auta, enkä itsekään mene yleensä herättelemään jos joku makaa maassa ja ihmisiä lähellä. Nykyään saa Suomessakin varoa vaikkapa tiepuolessa konepelti ylhäällä olevia, matutus saa ihmiset varovaisiksi.

        Jos Tuukkanen ollut liian humalassa, niin saattanut mennä vaikka metsään lepäämään ja jäänyt sinne, mutta henkirikoskin hyvin mahdollinen.

        Niin, tuo humalaisen kyytiin ottaminen on kyllä kaksipuolinen homma.
        Jotkut voi olla ihan alkoholiakin nauttineena arvaamattomia. Tuskin sitä oli P.Tuukkanen, kun pitkä kävely tapaa alkoakin ottaneet reipastaa.

        Jos mies on kävellyt pitkän matkan, niin väsynyt on. Tuskin sitä enää mihinkään humalatilaan voi sotkea. Sammuneet kannattaa kyllä ilmoittaa poliisille, varsinkin talvisaikana, se on toki näin ...

        Mutta eikö se ole yksi tämänkin jutun kummallisuuksia, että jos mies kävelee tuollaista matkaa tienvaressa, ja ainakin puolituttujakin tulee vastaan, silti ei kyytiin otettu, eikä edes taksia tilattu. Sikäli erikoista, vaikka ei nyt syyttää voi siitä (että ei otettu), kun ei nyt ilmisesti sammuvaltakaan ollut näyttänyt, mutta ...


    • Anonyymi

      Aikaa on toki kulunut Pekan katoamisesta mutta selvisihän 33 vuotta sitten tapahtunut murhamysteerikin ruotsinlaivalla.

      Monenlaisia spekulaatioita olen kuullut Pekan kätköpaikaksi mutta ilmeisen varmaa on ettei mies kadonnut omasta tahdostaan.

      Poliisille on tullut vuosien varrella useita erisuuntaisia vihjeitä. Myös osa vihjeistä jäänyt kirjaamatta "väärinymmärrysten" vuoksi.

      Harmi on ettei kaikkia vihjeitä ole koskaan tarkistettu tai tutkittu. Syitä voi olla resurssien puute/ poliisin esitutkintatiedot jos vihje ei tue em./ Kiireelliset tehtävät, jotka ohittavat vähemmän kiireelliset / poliisin oma asenne katoamistapaukseen liittyen.

      Valitettavasti näyttää siltä, että kaikki muut asiat ovat ohittaneet prioriteeteissa Pekka Tuukkasen katoamistutkinnan. Omaisten epätietoisuus ja tuska läheisen kohtalosta ei häviä koskaan.

      Pienikin vihje voi olla juuri se ratkaiseva. Jos jollakin on jotakin tietoa tapaukseen liittyen rohkaistu ilmoittamaan tietosi viranomaisille!

    • Anonyymi

      Ei oo Pekkaa vieläkää löydetty. Nyt on jo niin pitkä aika tapauksesta kerinnyt kulua että luita kummempia ei maasta löydy. Vaateriepuja ehkä myös ellei elukat ole kantaneet pitkin metiköitä.

      Piru vie miten sitä joku voikin mennä hukkaan näin pahasti. Löytäisi nyt edes joku random marjastaja tai sienestäjä jotain vaateriepuja. Melkein tekis mieli itte mennä haravoimaan metsiä...

    • Anonyymi

      Ei kai sitäkään ole selvitetty kuka poltti sen auton siinne ja kenen oli.

      • Anonyymi

        Tapaukseen liittyenhän oli aikanaan kaksi pidätettynäkin, toinen kahteenkin otteeseen 🤔 Josko ainakin tätä kahdesti pidätettynä olevaan on ollut riittävästi epäilyksiä pitää epäiltynä, mutta todisteet eivät ole olleet riittäviä? 🧐 Näin varmastikin on ollut, mutta omaisten kannalta olisi tosiaan suotavaa saada ratkaisu tapaukseen, olkoonkin kuinka todennäköistä tahansa 😕


    • Anonyymi

      Eikö tärkeämpää olisi nostaa Tuukkasen jäänteet ylös sieltä Perho-Kinnula tien varrelta kuin pohtia poltetun auton omistajaa. Krp saanut tarvittavat tiedot jo vuosia sitten.

      • Anonyymi

        Mikset hommaa vaikka lehtitoimittajia sinne hautapaikalle jos ei kerran poliiseja kiinnosta.


      • Anonyymi

        Kertojan mullekin ne tiedot, ni käyn nostamassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertojan mullekin ne tiedot, ni käyn nostamassa...

        todistaja ( hlö jolla suora kontakti tai tieto tekijöiltä) kertonut:
        1. Tekijät ovat sellaisia miehiä että sille joka asiasta puhuu eteenpäin/viranomaisille käy huonosti.
        2. Ensimmäisen ison etsinnän jälkeen (4 vuotta katoamisen jälkeen) tekijät olleet helpottuneita ettei ruumista löydetty. Eli oletetusti ruumis hyvin lähellä tai jopa etsintäalueella.
        3. Suora vihje tien nimi jonka läheisyyteen ruumis kätketty. Tarkempaa kohtaa todistaja ei uskaltanut paljastaa.

        Kaikki tiedot annettu viranomaisille. Mihinkään toimiin tuskin ryhdytään. Pekan lailla maatuvat todistajat kuten tekijät todenneet " huonosti käy jos menee puhumaan".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        todistaja ( hlö jolla suora kontakti tai tieto tekijöiltä) kertonut:
        1. Tekijät ovat sellaisia miehiä että sille joka asiasta puhuu eteenpäin/viranomaisille käy huonosti.
        2. Ensimmäisen ison etsinnän jälkeen (4 vuotta katoamisen jälkeen) tekijät olleet helpottuneita ettei ruumista löydetty. Eli oletetusti ruumis hyvin lähellä tai jopa etsintäalueella.
        3. Suora vihje tien nimi jonka läheisyyteen ruumis kätketty. Tarkempaa kohtaa todistaja ei uskaltanut paljastaa.

        Kaikki tiedot annettu viranomaisille. Mihinkään toimiin tuskin ryhdytään. Pekan lailla maatuvat todistajat kuten tekijät todenneet " huonosti käy jos menee puhumaan".

        Ei tarvitse pelätä sen enempää kuin sarjahukuttajaa kun joutuu telkien taakse, vapaana ne vaarallisia ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse pelätä sen enempää kuin sarjahukuttajaa kun joutuu telkien taakse, vapaana ne vaarallisia ovat.

        Siinäpä se. Ilman pitäviä todisteita tekijöitä ei voi vangita. Ilman etsintöjä mitään ei tule löytymään. Poliisin kanta on että lähtevät paikalle kun jotain konkreettista tulee eteen. Suomi on varsin turvallinen maa rikollisille.


    • Anonyymi

      Yli 12 vuotta sitten aloitin tän ketjun. Helvetti kuinka aika rientää ja lähes ahdistavaa huomata näin vanha oma jalan jälki. Hyi :/

      Mutta ainavain on Pekka hukassa. Paikallinen vallesmanni tyri tän tapauksen ja päästi jäljen kylmenemään. Nyt herra löytyy todennäköisesti vain uskomattomien sattumusten ja tuurin avulla, jos niilläkään. Paljon on kerinnyt tapahtua tässä ajassa eikä valitettavasti se edesauta kadonneen löytymisessä.

      Onko tässä keississä mitään uusia huhuja tai faktoja nostettu pöydälle?

      • Anonyymi

        Siitähän on nyt uutta tietoa, selviää hyvin todennäköisesti. Ihmetyttää vaan eikö ottaneet siitä poltetusta autosta runkonumeroa, nyt yrittävät selvittää omistajaa trafin avulla kaikista vastaavista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitähän on nyt uutta tietoa, selviää hyvin todennäköisesti. Ihmetyttää vaan eikö ottaneet siitä poltetusta autosta runkonumeroa, nyt yrittävät selvittää omistajaa trafin avulla kaikista vastaavista.

        Olisi luullut jo tuoreeltaan omistajan kiinnostuneen, mihin on ajoneuvo päätynyt. Ihme kun ei ole ilmeisesti vieläkään selvinnyt, kuka ajoneuvon tuolloin omisti. Ellei sitten omistajallakin olisi ollut näpit jutussa mukana?


    • Anonyymi

      Ystäväni tiesi asiasta, että Pekka on heitetty Perho-Kinnula välillä lietesäiliöön. Tuskin on enään mitään ruumiista jäljellä.

      • Anonyymi

        Ei muuta kuin tietoa tapausta tutkivalle poliisille! Toki varmaan joutuvat jonkin verran tapausta penkomaan, josko saisivat edes jonkin verran näyttöä todisteeksi...


      • Anonyymi

        Missäköhän se poltettu auto oli, tuskin kovin kauas ruumista viety ja ajettu edestakaisin vai asuuko tekijät romun lähellä.


      • Anonyymi

        itsekin olen kuullut juuri saman että lietesäiliöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itsekin olen kuullut juuri saman että lietesäiliöön.

        kertojana oli veteliläinen ja asiasta vihje annettu poliisille jo kuukausia sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kertojana oli veteliläinen ja asiasta vihje annettu poliisille jo kuukausia sitten.

        Mikä oli syynä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuta kuin tietoa tapausta tutkivalle poliisille! Toki varmaan joutuvat jonkin verran tapausta penkomaan, josko saisivat edes jonkin verran näyttöä todisteeksi...

        Itsekin olen kuullut että Pekka olisi laitettu lietesäiliöön. Onhan penningintien varressakin hylättyjä lietesäiliöitä, ihan hyvin voi olla jokin sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin olen kuullut että Pekka olisi laitettu lietesäiliöön. Onhan penningintien varressakin hylättyjä lietesäiliöitä, ihan hyvin voi olla jokin sellainen.

        Ongelma vain on että poliisi tai kukaan muukaan ei lähde enää kenenkään lietesäiliöitä tutkimaan. Pitäisi olla tyhjennyskalustoa eivätkä omatoimietsijät voi mennä yksityisten tonteille ilman kiinteistönomistajan lupaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe