AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  /  /  / Paras ilmainen sähköposti?

Paras ilmainen sähköposti?

29 Vastausta 7 169 Lukukertaa
Mikäs on teidän mielestänne paras ilmainen (ja suomenkielinen) sähköposti? Mulla ei ole maksullista osoitetta ja olen nyt käyttänyt mitä sähköpostia milloinkin. Itse tykkään periaatteessa Gmailista eniten, mutta siinä on yksi iso haittapuoli. Koska se on googlen sähköposti, niin usein huomaan gmailin yhteydessä olevien mainoksien liittyvän viesteihin. Elikkä ei kovinkaan salaista. Suomi24 posti taas on ainakin minulla toiminut pääsääntöisesti tosi hyvin, vaikka monet valittaakin sen toimivuutta. Jippiin posti on aika samanlainen mielestäni kuin suomi24. Hotmail on toiminut myös ihan ok. Ääh... Vieläkö olisi muita sähköposteja?

gmail

Jos ilmaista postilaatikkoa halajat niin jatka GMailin käyttämistä.

"niin usein huomaan gmailin yhteydessä olevien mainoksien liittyvän viesteihin. Elikkä ei kovinkaan salaista"
Yhtälailla mikä tahansa operaattori voi lukea "asiakkaiden" postilaatikoita.
GMailista ei postit poistu kuten Suomi24:stä, tila on lähes rajaton ja muita lisäominaisuuksia on varmasti tulossa nykyisten lisäksi.
Kannattaa hankkia IKI osoite. Liittymismaksu 30€ ja vuosimaksua ei toistaiseksi ole.
http://www.iki.fi

Se ei ole postilaatikko vaan välityspalvelu. Voi vaihtaa postilaatikon pitäjää vaikka joka päivä ja posti tulee perille aina samalla osoitteella.

Gmailia voi käyttää myös postiohjelmilla toisin kuin monia muita ilmaisposteja.

Mites ois Wippies?

http://www.wippies.fi ja menet sieltä rekisteröimään itsellesi osoitteen.

Saat 4 Gigaa tilaa posteille, webmail, pop3, imap. Webmailissa voit poistaa mainokset jos käytät adblockeria. Ne mainokset on kyllä Saunalahden tai Elisan omia mainoksia joten onneksi ei ulkopuolisten.

Wippiesin omistaa ja ylläpitää Saunalahti.

operaattorin oma

Eikö parasta olisi käyttää suoraan internet operaattorisi tarjoamaa postia suoraan ilman "välikäsiä".
Siis, esim. Sonera, Elisa, jne.

Niin

Mulla ei ole laajakaistaa vaan pelkkä mokkula. Sen operaattorilta ei saa käyttöön postia, koska ei ole laajakaista ja juuri siitä syystä etsinkin parasta ilmaista vaihtoehtoa. Aikaisemmin kun oli laajakaista, käytin tietysti ilmanmuuta kyseisen firman sähköpostia.

Onko 10€ liikaa

Onko 10€/vuosi tuossa tapauksessa liikaa? Itse olisin voinut ottaa Gmailin, mutta päätin maksaa tuon pienen maksun, koska en halua luovuttaa mailejani Googlen käyttöön.

Jaa

Missä tapauksessa ja mikä 10e/vuosi? Sellainen summa vuodessa ei ole todellakaan paljon. Kerro toki lisää...
Gmail lukee sähköpostit ainoastaan koneellisesti, eli tietoja ei lue ihminen eikä niitä tallenneta mihinkään.

Aivan varmasti talletetaan

Google tallettaa kaiken tiedon mitä se saa käsiinsä.
Ja PRISM:ltä menee KAIKKI tieto suoraan NSA:n agenttien luettavaksi kun käyttää Gmailia / Hotmailia / Facebookkia / Skypeä jne jne.... että itse ainakin ajattelin vaihtaa ihan suomalaiseen sähköposti-palveluun.
Ei ole paljoa vaihtoehtoja suomalaisissa posteissa, käytännössä ilmaiset on Luukku.com (p*ska) ja Suomi24 (niinikään p*ska).

Maksullisissa posteissa on vaihtoehtoina mm. Elisa Kotiposti ja Saunalahti Perusposti, niitä voi tilata vaikka oma nettioperaattori olisikin eri.
Soneralla on kanssa maksullinen sähköposti. Olikohan jotain pari euroo kuussa.
Voi ollakin mutta saako Soneran postin tilattua vaikka oma operaattori olisi esim. Elisa eli toisinsanoen: Voiko Soneralta ostaa pelkän postipalvelun ilman nettiliittymää? Epäilen että ei.
Ei ole pakko käyttää kotimaista. Tässä esimerkiksi hollantilainen hakukone (suomen kielellä), joka takaa täydellisen yksityisyyden suojan eikä kirjaa hakuja ja kävijöitä mihinkään. Heille on myös tulossa oma ilmainen sähköposti, joka automaattisesti kryptaa/salaa kaikki lähtevät ja tulevat viestit https://startpage.com/suo/

Kyllä mä uskon, että Supo pääsee suomalaisiin sähköposteihin, jos se vain tahtoo tai niillä on tilaustyö sinne ulkomailta ns. tiedonvaihdon takia. Kyptaus ja kotimaisuus on kyllä plussaa, mutta mä väittäisin että kakki palvelut mitkä ei ole Yhdysvaltain palvelimilla on plussaa ja tietosuojaltaan turvallista.
Yhdysvaltojen lisäksi mainittakoon saksalaiset, ruotsalaiset ja espanjalaiset palvelimet. Googlehan on nyt urakalla kasvanut Suomessa ja viimeisimpänä Luulajassa ja siihenkin on hyvät syynsä heillä ja se ei ole vesivoima vaan se syy on Supon johtajan sanoissa kun hän sanoo, että pienellä maalla ei ole muuta vaihtoehtoja kuin tehdä yhteistyötä muiden maiden salaisten poliisien kanssa.
"Kyllä mä uskon, että Supo pääsee suomalaisiin sähköposteihin, jos se vain tahtoo tai niillä on tilaustyö sinne ulkomailta ns. tiedonvaihdon takia."

Ei sen periaatteessa pitäisi päästä koska Suomessa on kirjesalaisuus joka koskee myös sähköposteja. AINOASTAAN oikeuden luvalla saattaa päästä, ei automaattisesti.
Älä ole lapsellinen! Ei nuo lait ole muuta kuin tyhmien harhauttamiseksi.
Minä kuulin jo 1975 kun Iso Pomo kuunteli liian suurella äänenvoimakkuudella kahden henkilön keskeistä puhelua. Ja itse työpaikallakin kuului, milloin kuuntelu kytkettiin päälle.
Ja postiakin tutkitaan lainvastaisesti sillä tavalla, mistä lakikirja sanoo, että kyseessä on törkeä viestintäsalaisuuden rikkominen. Tätä on tapahtunut ainakin vuodesta 1975 lähtien ja tapahtuu joka ainut päivä kun postia kulkee. Tein siitä 2000 rikosilmoituksenkin, mutta en saanut poliisia innostumaan asiasta.
Meni hetki löytäessä. Tässä yksi hollantilainen sähköpostin tarjoaja englannin kielellä. https://www.vmail.me/en/

Tässä muutama muu sähköpostin tarjoaja http://www.hacker10.com/other-computing/list-of-the-best-free-webmail-privacy-services/
Huonompi puoli kait noissa ulkolaisissa sähköposteissa on että niihin ei voi kirjoittaa suomeksi. Ihan sa,ma onko luottavia vai ei.
Olen kokeillut erilaisia sähköpostipalveluja 3 vuotta, kuten Hotmail (nyk. Outlook), Yahoo, Saunalahti, Wippies, Kolumbus, Luukku, S24, GMail, Webmail, Aol, Mail.com, ja monia muita. Nyt olen testannut ne kaikki, poistanut useita tunnuksia, jotens suosittelen Gmalia! Ja kolme parasta, joita testasin ovat seuraavat:
http://www.gmail.com oli selkeä, ei vikoja yms.
http://www.outlook.com oli selkeä, mutta jotenkin epäselvä
http://www.aol.com oli huonoin, ja ei mitään tietoturva suojaa
Ja muut loput olivat epäluotettavia. Suosittelen tutustumaan Gmailin ominaisuuksiin yms. pääset tutustumaan niihin tästä: http://www.google.com/intl/fi/mail/help/features.html
Jos Gmailin meinaa ottaa, niin on alistuttava vakoiluun ja valittava selain sen mukaan, miten Gmail siinä sattuu toimimaan.

Outlookissa on tänä päivänä vähemmän tietojen nuuskintaa.
Riippumatta siitä minkä sähköpostin valitsee niin postiliikenne luetaan matkalla moneen kertaan erilaisten vakoiluorganisaatioiden toimesta. Siksi yksityiset ja muuten ei-julkiset asiat on syytä viestittää PGP suojattuna. Sähköpostiohjelmissa on joko valmiina salauskilkkeet tai ne saa lisäpalikkana. Asennuksen jälkeen toiminta on automaattista.

Mikäli halutaan estää myös vakoilijoilta tieto kenen kanssa postittelee niin joutuu käyttämään hankalampia ja hitaampia menetelmiä. (Cypherpunk, Mixmaster, Tormail, jne.)

Sama koskee myös pikaviestejä ja puheluita.

Pikaviestimissä pitää olla OTR suojaus. Silloin viesti on suojattu perille asti.

Puheluissa on syytä käyttää SIP puhelinta, joka osaa ZRTP suojauksen. Suosittelen Jitsi nimistä. Skypeä tulee välttää. Kaikki Skype puhelut tallennetaan lisätutkimuksia varten. Lisäksi kaikki erilaiset SIP puhelimet toimivat toistensa kanssa. Skype vain toisen Skypen kanssa.
tää p....keleen suoli24 on ainakin ihan paska!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
niin ja lisänä vielä lainrikkoja on google
Suomen kaikki internet liikenne kulkee Ruotsin kautta, siinä päässä on helppo tutkia kaikki Suomen internet liikenne, muuta reittiä ei ole olemassa, kenties sateliitin kautta voisi onnistua Ruotsin kiertäminen ,mutta joku ne lukee kumminkin, Ruotsilla on se etu, että sieltä löytyy Suomen kielen lukutaitoa vaikka kuinka paljon, kielitaito ei ole ongelma viestien lukemisessa.
Mitä tarkoittaa , välilehtejä sallittu määrä on jo saavutettu? Tulee sellainen välillä taplettiin.Minulla tapletti uusi, enkä vielä tiedä kaikkea tietoa!
Usean maan sotilastietoliikenne järjestelmä on tärkeimmiltä osiltaan sisäinen, eli suljettu järjestelmä. Sieltä ei tosin pääse sitten facebookkiin, eikä muihinkaan yleisiin tai julkisiin ulkomaailman hompotuksiin. Vain tuollaisten järjestelmien voi olettaa olevan oikeasti suojattuja, kaikki sähköinen viestintä puheluineen päivineen rivikansalaisten osalta maailman laajuisia yleisiä yhteyksiä käytettäessä on kyllä urkittavissa esille. Joten älkää hassutelko ja kuvitelko että meidän kenenkään yhteyden pito olisi muka täysin salassa, eihän meillä kenelläkään taatelin tallaajalla ole pienintäkään mahdollisuutta tai edes hyötyä käyttää muita kuin yleiseen käyttöön luotuja järjestelmiä. Äitiin, sussuun, tai mihinkään meille tuttuun asiaan kun ei edes saisi yhteyttä täysin suljetusta sotilastietoliikenne järjestelmästä. Vaikka pääsisimme jostain ihmeen syystä sellaiseen tietoliikenne järjestelmään liitettyyn koneeseen, niin emme tekisi sillä yhtään mitään.
voi jeesus näitä idiootteja täällä. joku lukee näitten kaikkein salaisimmat sähköpostit. voi saatana mitä hysteriaa
Wippies-posti on näköjään suljettu jo kaksi vuotta sitten, mutta niillä on vieläkin julkisivu pystyssä. Saunalahti muistaakseni aiemmin lopetti myös Jippiin ilman varoituksia (menetin itsekin postilootan siellä), joten kyseiseen puljuun ei ole luottamista. Ja muuten irtisanoin puhelinliittymänkin sieltä vuosi sitten. Kusipäitä ovat.

Eipä näytä nykyisin olevan paljon kotimaisia vaihtoehtoja. Gmail on kannibalisoinut alaa tehokkaasti. En vain ole sinnekään menossa enää takasin, lähdin sieltä viime kesänä sieltä kyllästyttyäni Googlen tilisekoiluihin. NSA voi mun puolesta imeä jortikkaa - parempi valita palveluntarjoaja mahdollisimman läheltä niin viestit eivät reitity rapakon yli ties kuinka monen vakoilijan kautta.

Otinpa siis sähköpostin täältä Suomi24:sta, katsotaan millainen kokemus siitä tulee.
 /   /  /  /  / Paras ilmainen sähköposti?

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta