Työkkäri nöyryyttää asiakkaita

.................

Jos työkkärin tarkoituksena on saada asiakkaat töihin, siinä se kyllä motivoi ihmisiä todella hyvin. Ei ole muutenkaan kivaa olla työtön, niin tuli paha mieli työkkärissä asioidessani. Ammattiini minulla on koulutus ja todistuksessakin hyvät numerot ja työkokemusta löytyy. Vaan mitä sanoo työntekijä työkkärissä minulle. Sellainen ihminen, joka on nähnyt minut pari kertaa eikä koskaan ole seurannut työntekoani, kehtasi sanoa, että kyseinen työ on liian vaativaa minulle, en osaa sitä.

Kiitos vaan työvoimatoimistolle. Tällä hetkellä edes työttömänä oleminen ei harmita yhtä paljon kuin työvoimatoimistossa nöyryytettävänä käyminen, jos siellä on noin ammattitaidotonta porukkaa töissä. Toivon koko sydämeni pohjasta saavani pian töitä, etten enää ikinä joudu asioimaan työkkärissä. On oikein masentava mieli, kun joku kehtaa sanoa tuolla tavalla päin naamaa. Onneksi itse olen rauhallinen ihminen enkä sanonut suoria sanoja takaisin, sillä sitten olisin alentunut haukkujan tasolle.

Terveisin nimimerkki "Työtön luuseri, joka ei osaa mitään ja jolle kaikki työ on liian vaativaa"

109

2861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asioinut kans työkkä

      Eihän vain ollut mies työntekijä?Hän se osaa ainakin naiset alistaa!Tai kovasti yrittää naureskella joka asialle!

      • öäå

        ...ihmisen... raivostuttava tapaus... olen monesti syyttänyt itseäni, että eikö henkilökemiat ovat kohdalla minun ja tämän virkailijan välillä, puhkun raivosta aina kun lähen sieltä, mutta vain tämän henkilön jäljiltä... en ehkä sittekään ollutkaan ainoa...


      • Raivostuttavaa
        öäå kirjoitti:

        ...ihmisen... raivostuttava tapaus... olen monesti syyttänyt itseäni, että eikö henkilökemiat ovat kohdalla minun ja tämän virkailijan välillä, puhkun raivosta aina kun lähen sieltä, mutta vain tämän henkilön jäljiltä... en ehkä sittekään ollutkaan ainoa...

        Et ole todellakaan ainut!Piruilee ja vihjailee naisen tyhmyydestä ym.Jotenkin en usko hänen käyttäytyvän näin miehiä kohtaan!Samaa koen minäkin sieltä lähtiessäni..Raivoa täynnä,koska piruilua päin naamaa!Töihin minäkin haluan kovasti ja yritystä on ollut etsimisessä!Tämän kohtelun jotenkin hyväksyisin,jos olisin laiska töiden hakemisessa,mutta tästä hänen käytös ei voi johtua!Toivottavasti töitä löytyy eikä häntä tarvisi enää kohdata!


      • osaamaton.
        Raivostuttavaa kirjoitti:

        Et ole todellakaan ainut!Piruilee ja vihjailee naisen tyhmyydestä ym.Jotenkin en usko hänen käyttäytyvän näin miehiä kohtaan!Samaa koen minäkin sieltä lähtiessäni..Raivoa täynnä,koska piruilua päin naamaa!Töihin minäkin haluan kovasti ja yritystä on ollut etsimisessä!Tämän kohtelun jotenkin hyväksyisin,jos olisin laiska töiden hakemisessa,mutta tästä hänen käytös ei voi johtua!Toivottavasti töitä löytyy eikä häntä tarvisi enää kohdata!

        Mua palveli kerran se äijä, oli tosi vittumainen. Viime kerralla oli yksi nainen joka oli ihan ylimukava. Tää ukko vaan tyrkyttää harjotteluja ja naukuu tiskin takaa. Sitte ku sille sanoo vastaan, niin oikein hämääntyy ja menee hankalaks, että mites joku nyt uskaltaaki olla eri mieltä. On kyllä semmonen oikein ylimielinen ja lipevä asenne tällä kyseisellä ihmisellä.
        Ite palveluammatissa mutta tällä hetkellä työttömänä voin antaa pienen vihjeen:

        Kaikkia asiakkaita kohdellaan ja palvellaan iloisesti, ammattitaitoisesti sekä kuunnellaan asiakkaan haluja ja mielipiteitä. Ei tyrkytetä eikä paasata. Ei virnistellä ja olla ylimielisiä.
        Toivottavasti en kyseisen henkilön kanssa joudu enää koskaan asioimaan. Minäkin hoitaisin tuon duunin paremmin.
        Mikähän mahtaa olla k.o herran koulutus? On tainnut asiakaspalvelun kurssit jäädä välistä.


      • lipevä
        osaamaton. kirjoitti:

        Mua palveli kerran se äijä, oli tosi vittumainen. Viime kerralla oli yksi nainen joka oli ihan ylimukava. Tää ukko vaan tyrkyttää harjotteluja ja naukuu tiskin takaa. Sitte ku sille sanoo vastaan, niin oikein hämääntyy ja menee hankalaks, että mites joku nyt uskaltaaki olla eri mieltä. On kyllä semmonen oikein ylimielinen ja lipevä asenne tällä kyseisellä ihmisellä.
        Ite palveluammatissa mutta tällä hetkellä työttömänä voin antaa pienen vihjeen:

        Kaikkia asiakkaita kohdellaan ja palvellaan iloisesti, ammattitaitoisesti sekä kuunnellaan asiakkaan haluja ja mielipiteitä. Ei tyrkytetä eikä paasata. Ei virnistellä ja olla ylimielisiä.
        Toivottavasti en kyseisen henkilön kanssa joudu enää koskaan asioimaan. Minäkin hoitaisin tuon duunin paremmin.
        Mikähän mahtaa olla k.o herran koulutus? On tainnut asiakaspalvelun kurssit jäädä välistä.

        Juu!!..Asiakaspalvelukoulutukseen herran kuuluisi lähtee vähän opiskelemaan!Lipevä on just oikea sana!Nainen oli mulla kans yli kiva ja hänen kans pystyi keskustella kehittävästi!


      • Asiaa!
        osaamaton. kirjoitti:

        Mua palveli kerran se äijä, oli tosi vittumainen. Viime kerralla oli yksi nainen joka oli ihan ylimukava. Tää ukko vaan tyrkyttää harjotteluja ja naukuu tiskin takaa. Sitte ku sille sanoo vastaan, niin oikein hämääntyy ja menee hankalaks, että mites joku nyt uskaltaaki olla eri mieltä. On kyllä semmonen oikein ylimielinen ja lipevä asenne tällä kyseisellä ihmisellä.
        Ite palveluammatissa mutta tällä hetkellä työttömänä voin antaa pienen vihjeen:

        Kaikkia asiakkaita kohdellaan ja palvellaan iloisesti, ammattitaitoisesti sekä kuunnellaan asiakkaan haluja ja mielipiteitä. Ei tyrkytetä eikä paasata. Ei virnistellä ja olla ylimielisiä.
        Toivottavasti en kyseisen henkilön kanssa joudu enää koskaan asioimaan. Minäkin hoitaisin tuon duunin paremmin.
        Mikähän mahtaa olla k.o herran koulutus? On tainnut asiakaspalvelun kurssit jäädä välistä.

        Asiaa!Olen myös palvelualalta enkä todellakaan kohtelisi ihmistä näin!Jonkun täytyisi vaan uskaltaa tehdä asialle jotain tai edes sanoa päin naamaa tälle herralle sen mitä hän ansaitsee kuulla!


      • luki,
        Asiaa! kirjoitti:

        Asiaa!Olen myös palvelualalta enkä todellakaan kohtelisi ihmistä näin!Jonkun täytyisi vaan uskaltaa tehdä asialle jotain tai edes sanoa päin naamaa tälle herralle sen mitä hän ansaitsee kuulla!

        että Kaustisen työ ja elinkeinotoimisto on suomen ystävällisin ja paras, inhottavaa kun kokkolan työkkärin maineen pilaa tuommonen keskustapuoleen juoksupoika, siinä nyt sitten nähään että kepu pettää aina.

        Tuon miespuolisen henkilön nimen saa muuten julkistaa tänne nettiin, on nimittäin semmosella alalla.


      • sdfgsdfg
        luki, kirjoitti:

        että Kaustisen työ ja elinkeinotoimisto on suomen ystävällisin ja paras, inhottavaa kun kokkolan työkkärin maineen pilaa tuommonen keskustapuoleen juoksupoika, siinä nyt sitten nähään että kepu pettää aina.

        Tuon miespuolisen henkilön nimen saa muuten julkistaa tänne nettiin, on nimittäin semmosella alalla.

        Saatte vedettyä politiikan kaikkeen?
        Eiköhän jokaisen puolueen äänestäjissä/jäsenissä ole kusipäitä.
        Olette te hassua sakkia.


      • Alkuperäinen_

        Se minulle noin sanonut oli nainen, mutta näköjään on muillakin huonosta kohtelusta työkkäristä. En halua haukkua koko työkkäriä, kun on siellä saanut hyvääkin palvelua, mutta pisti vain harmittamaan tuollainen kommentti.

        Se oli mielestäni törkeästi sanottu, mutta en taitaisi kuitenkaan lähteä kanteluja tekemään. On sellainen tunne, että työkkäriä vastaan on paha mennä sanomaan mitään. Heillä on aina joku selitys, ja asia kääntyy lopulta asiakkaan viaksi.


      • olet teini
        Alkuperäinen_ kirjoitti:

        Se minulle noin sanonut oli nainen, mutta näköjään on muillakin huonosta kohtelusta työkkäristä. En halua haukkua koko työkkäriä, kun on siellä saanut hyvääkin palvelua, mutta pisti vain harmittamaan tuollainen kommentti.

        Se oli mielestäni törkeästi sanottu, mutta en taitaisi kuitenkaan lähteä kanteluja tekemään. On sellainen tunne, että työkkäriä vastaan on paha mennä sanomaan mitään. Heillä on aina joku selitys, ja asia kääntyy lopulta asiakkaan viaksi.

        Vika on sinun, vaikka ei ihan oikeasti olekkaan,mutta työkkärin johtajalla on paljon kavereita kokkolalaisissa muissa virastoissa,ja jos jää alakynteen niin kutsuu ystäviään hätiin,ja ne varmaan tulee,se kulkee nimellä hyväveli-järjestelmä. Toivottavasti työkkärin johtaja tulee julkisuuteen ja pyytä alaisensa käyttäytymista anteeksi, eihän teinitkään ole muuta kuin ihmisiä.


      • ollut sen
        osaamaton. kirjoitti:

        Mua palveli kerran se äijä, oli tosi vittumainen. Viime kerralla oli yksi nainen joka oli ihan ylimukava. Tää ukko vaan tyrkyttää harjotteluja ja naukuu tiskin takaa. Sitte ku sille sanoo vastaan, niin oikein hämääntyy ja menee hankalaks, että mites joku nyt uskaltaaki olla eri mieltä. On kyllä semmonen oikein ylimielinen ja lipevä asenne tällä kyseisellä ihmisellä.
        Ite palveluammatissa mutta tällä hetkellä työttömänä voin antaa pienen vihjeen:

        Kaikkia asiakkaita kohdellaan ja palvellaan iloisesti, ammattitaitoisesti sekä kuunnellaan asiakkaan haluja ja mielipiteitä. Ei tyrkytetä eikä paasata. Ei virnistellä ja olla ylimielisiä.
        Toivottavasti en kyseisen henkilön kanssa joudu enää koskaan asioimaan. Minäkin hoitaisin tuon duunin paremmin.
        Mikähän mahtaa olla k.o herran koulutus? On tainnut asiakaspalvelun kurssit jäädä välistä.

        miehen kans tekemisissä ja se oli ihan mukava. Ei mitään negatiivista sanottavaa.
        Ettei nyt vaan teidän asenteessa ole vikaa?

        Nim.merk. Puoli vuotta työttömänä.


      • Ulkomaalainen ?
        ollut sen kirjoitti:

        miehen kans tekemisissä ja se oli ihan mukava. Ei mitään negatiivista sanottavaa.
        Ettei nyt vaan teidän asenteessa ole vikaa?

        Nim.merk. Puoli vuotta työttömänä.

        ????????????????


      • Kuinka niin?
        Ulkomaalainen ? kirjoitti:

        ????????????????

        Olin puoli vuotta työttömänä ja pari kertaa kyseisen herran vastaanotolla eikä minulla ole mitään negatiivista sanottavaa hänestä.
        Jos laittaistte energianne siihen työpaikan hakemiseen eikä täällä juoruamiseen? ;)


      • Mollattu pettynyt
        öäå kirjoitti:

        ...ihmisen... raivostuttava tapaus... olen monesti syyttänyt itseäni, että eikö henkilökemiat ovat kohdalla minun ja tämän virkailijan välillä, puhkun raivosta aina kun lähen sieltä, mutta vain tämän henkilön jäljiltä... en ehkä sittekään ollutkaan ainoa...

        Muuttaa tosiasiat toisiksi. Kirjoittaa lausuntoon sellaisia asioita, jotka ennenminkin haittaavat työnsaantia kuin lisäävät sitä ja joille ei työnhaussa ole mitään merkitystä. Onkohan kaverilla kaikki itsellä kunnossa?


      • en ole saanu

        kuinka moni on saanut vakituisen työpaikan kokkolan työkkärin kautta


      • Kokeile työtä
        en ole saanu kirjoitti:

        kuinka moni on saanut vakituisen työpaikan kokkolan työkkärin kautta

        Jotkut on


    • hepuliheikki
    • älä jännitä

      Useimmiten nuo avoimet työpaikat ovat esillä, esimerkiksi työvoimaministeriön sivuilla täälä netissä, että jos töitä haluatte kannattaa ottaa yhteys suoraan työnantajaan.
      Ei sitä työkkäriä siinä välissä tarvita, jos yhteystiedot ovat netti-ilmoituksessa, kannattaa ottaa yhteys suoraan työntekijöitä tarvitseviin.

      Työvoimatoimistot kaiketi tekevät itsensä tarpeettomiksi, jos liikaa työllistävät joutuvat pian itse kortistoon, ja menee hyvä "suojatyö" itseltään.

      Töitä kyllä löytyy kunhan ei kuvittele heti mitään johtajanpaikkaa saavansa, luuri vaan käteen ja soittelemaan sitämukaa kun paikkoja näkyy.

      • mol.fi

        näihän se on,mutta jos ei heti töitä löydy niin joutuu käydä uusimassa työhaun!..Muuten katkeaa päivärahat! mollin sivuja tulee kytättyä ahkerasti!Pakko siel on välil pistäytyä!


      • älä jännitä
        mol.fi kirjoitti:

        näihän se on,mutta jos ei heti töitä löydy niin joutuu käydä uusimassa työhaun!..Muuten katkeaa päivärahat! mollin sivuja tulee kytättyä ahkerasti!Pakko siel on välil pistäytyä!

        Tottakai siellä pitää käydä "päivärahojen takia", anteeksi erehdyin luulemaan että palstan aiheena oli työnhaku, eihän työkkärissä kai jokatunti tarvitse ilmoittautua ehtii sitä kännyä käyttämään käyntien välillä.

        No se siitä, sormien asennoista päätellen useimmille se "päivärahapuoli" olikin pää-asia, olen pahoillani että erehdyin kommentoimaan koko asiasta sanalla työnhaku.
        Näkemiin ja onnea elämässä kaikille, kuka sitä mihinkin tarvitsee?


      • Huh,huh
        älä jännitä kirjoitti:

        Tottakai siellä pitää käydä "päivärahojen takia", anteeksi erehdyin luulemaan että palstan aiheena oli työnhaku, eihän työkkärissä kai jokatunti tarvitse ilmoittautua ehtii sitä kännyä käyttämään käyntien välillä.

        No se siitä, sormien asennoista päätellen useimmille se "päivärahapuoli" olikin pää-asia, olen pahoillani että erehdyin kommentoimaan koko asiasta sanalla työnhaku.
        Näkemiin ja onnea elämässä kaikille, kuka sitä mihinkin tarvitsee?

        Juttuhan alkoi siitä,että on kohdeltu sikamaisesti asiakasta kohtaan!Ja töihin tässä on jokainen halunnut ja niitä kovasti yrittänyt löytää!Kyl se "päiväraha"on niin pieni,että ei kukaan sillä pärjää varsinkin kun on perhettä elätettävänä!Tämä huono kohtelu on ollut siis se jutun ydin!


      • quiseppe
        älä jännitä kirjoitti:

        Tottakai siellä pitää käydä "päivärahojen takia", anteeksi erehdyin luulemaan että palstan aiheena oli työnhaku, eihän työkkärissä kai jokatunti tarvitse ilmoittautua ehtii sitä kännyä käyttämään käyntien välillä.

        No se siitä, sormien asennoista päätellen useimmille se "päivärahapuoli" olikin pää-asia, olen pahoillani että erehdyin kommentoimaan koko asiasta sanalla työnhaku.
        Näkemiin ja onnea elämässä kaikille, kuka sitä mihinkin tarvitsee?

        Eiphän tuo olekkaan enään työnhakua varten tehty toimisto...sehän on ollut jo pitkään työvoimatoimisto.
        No onneks ei ole puljussa tarttenut käydä valovuosiin.


      • viranhaltijoita
        Huh,huh kirjoitti:

        Juttuhan alkoi siitä,että on kohdeltu sikamaisesti asiakasta kohtaan!Ja töihin tässä on jokainen halunnut ja niitä kovasti yrittänyt löytää!Kyl se "päiväraha"on niin pieni,että ei kukaan sillä pärjää varsinkin kun on perhettä elätettävänä!Tämä huono kohtelu on ollut siis se jutun ydin!

        eivät ole missään vastuussa asiakaskohtelusta, kuka on?


      • Tarvitse
        viranhaltijoita kirjoitti:

        eivät ole missään vastuussa asiakaskohtelusta, kuka on?

        sitten kunnioitta toista ihmistä ? Aika outoja höriset, oletko ehkä vetänyt pilvee ?


    • ÄLÄVALITAVALIVALI

      Sanoko täti ilkeesti?
      Mitä sitten, eikös se ole sinun asiasi haetko sitä työtä vai et, mitä siitä edes puhut sille tantalle?
      Ei niille tarvi elämäänsä kertoa.
      Jos ei kelpaa käydä työkkärissä, niinkuin asiaan kuuluu, niin mene töihin.

      • idiotus.

        Ei täti vaan SETÄ! Ai mitä sitte? No kyllä se haittaa, jos vittuillaan ja ollaan ylimielisiä, kun menet hoitamaan asiaa joka on PAKKO. Ei kukaan siellä työkkäris käy huvin vuoks vaan just siks, kun työnhaku pitää uusia välillä, se on vaan tietyn aikaa kerralla voimassa.
        Eli ei sielä kellekään "tantalle" puhuta vapaasta tahdosta, mutta kun on PAKKO, sillä he kirjaa siihen työnhakukorttiin uuden ajan työn uusimiselle, ja kyselee, että mikä on tilanne työnhaun kannalta nyt. Ei nää tantat kysele sun elämästäs, vaan tää yks "miestantta" aliarvioi ihmisiä, ja on todella töykeä, ihan niinku ois oma valinta olla työtön!

        "Jos ei kelpaa käydä työkkärissä, niin kuin asiaan kuuluu, niin mene töihin".

        Töihin mihin ku ei oo työpaikkoja? Vai palkkaatko sinä meidät työttömät? Helppo se on sanoa että mene töihin, mutta ei töihin voi mennä jos ei oo työpaikkoja! Voi jeesus mikä pahvi sinäki oot. Taidat olla ite joku työkkärin työntekijä tai muuten vajaa, muuten kukaan ei laukois täällä tollasia typeryyksiä.

        TÖIHIN MENTÄS MIELELLÄÄN KUN VAAN SAIS SEN PAIKAN MISSÄ TÖITÄ TEHDÄÄN; TYÖPAIKAN!!!

        Ota selvää asioista, ennenku tänne kirjottelet.


      • Kaktus piimä
        idiotus. kirjoitti:

        Ei täti vaan SETÄ! Ai mitä sitte? No kyllä se haittaa, jos vittuillaan ja ollaan ylimielisiä, kun menet hoitamaan asiaa joka on PAKKO. Ei kukaan siellä työkkäris käy huvin vuoks vaan just siks, kun työnhaku pitää uusia välillä, se on vaan tietyn aikaa kerralla voimassa.
        Eli ei sielä kellekään "tantalle" puhuta vapaasta tahdosta, mutta kun on PAKKO, sillä he kirjaa siihen työnhakukorttiin uuden ajan työn uusimiselle, ja kyselee, että mikä on tilanne työnhaun kannalta nyt. Ei nää tantat kysele sun elämästäs, vaan tää yks "miestantta" aliarvioi ihmisiä, ja on todella töykeä, ihan niinku ois oma valinta olla työtön!

        "Jos ei kelpaa käydä työkkärissä, niin kuin asiaan kuuluu, niin mene töihin".

        Töihin mihin ku ei oo työpaikkoja? Vai palkkaatko sinä meidät työttömät? Helppo se on sanoa että mene töihin, mutta ei töihin voi mennä jos ei oo työpaikkoja! Voi jeesus mikä pahvi sinäki oot. Taidat olla ite joku työkkärin työntekijä tai muuten vajaa, muuten kukaan ei laukois täällä tollasia typeryyksiä.

        TÖIHIN MENTÄS MIELELLÄÄN KUN VAAN SAIS SEN PAIKAN MISSÄ TÖITÄ TEHDÄÄN; TYÖPAIKAN!!!

        Ota selvää asioista, ennenku tänne kirjottelet.

        tarjolla, kun viimeksi olin työvoiman palvelukeskuksen asiakkaana.
        Se on kumma, että harjottelupaikkoja tarjottiin, muttei työstä maksettu mitään
        parempaa korvausta. Eihän täyttä palkkaa voi ainakaan aluksi vaatia, mutta
        olisi kyllä vähän parempi korvaus voitu maksaa työharjoittelun ajalta.
        Mulle ainakin tuli tunne, että olen itse syypää työttömyyteeni ja olen
        yhteikunnan loinen, silloin kun vielä nostin työmarkkinatukea.
        En ole enää kyseisessä puljussa asioinut, kun väsyin tuohon jatkuvaan kurssitukseen ja
        työharjoitteluttamiseen.
        Ei vaan nyt enää saa sit mitään tukiakaan.
        Täytys varmaan keskittyy johonkin omaan osaamiseen, jos ei töihin pääse, ku rahat
        loppuu sit joskus....


      • nämä..
        Kaktus piimä kirjoitti:

        tarjolla, kun viimeksi olin työvoiman palvelukeskuksen asiakkaana.
        Se on kumma, että harjottelupaikkoja tarjottiin, muttei työstä maksettu mitään
        parempaa korvausta. Eihän täyttä palkkaa voi ainakaan aluksi vaatia, mutta
        olisi kyllä vähän parempi korvaus voitu maksaa työharjoittelun ajalta.
        Mulle ainakin tuli tunne, että olen itse syypää työttömyyteeni ja olen
        yhteikunnan loinen, silloin kun vielä nostin työmarkkinatukea.
        En ole enää kyseisessä puljussa asioinut, kun väsyin tuohon jatkuvaan kurssitukseen ja
        työharjoitteluttamiseen.
        Ei vaan nyt enää saa sit mitään tukiakaan.
        Täytys varmaan keskittyy johonkin omaan osaamiseen, jos ei töihin pääse, ku rahat
        loppuu sit joskus....

        Kantsii ilmoittautua myös Varamiespalveluun, Staffpointtiin ja Manpoweriin, jos et vielä ole, niin minäkin tein. Ovat niitä työvoiman rekrytointipalveluita.


      • sdfgsdfg
        idiotus. kirjoitti:

        Ei täti vaan SETÄ! Ai mitä sitte? No kyllä se haittaa, jos vittuillaan ja ollaan ylimielisiä, kun menet hoitamaan asiaa joka on PAKKO. Ei kukaan siellä työkkäris käy huvin vuoks vaan just siks, kun työnhaku pitää uusia välillä, se on vaan tietyn aikaa kerralla voimassa.
        Eli ei sielä kellekään "tantalle" puhuta vapaasta tahdosta, mutta kun on PAKKO, sillä he kirjaa siihen työnhakukorttiin uuden ajan työn uusimiselle, ja kyselee, että mikä on tilanne työnhaun kannalta nyt. Ei nää tantat kysele sun elämästäs, vaan tää yks "miestantta" aliarvioi ihmisiä, ja on todella töykeä, ihan niinku ois oma valinta olla työtön!

        "Jos ei kelpaa käydä työkkärissä, niin kuin asiaan kuuluu, niin mene töihin".

        Töihin mihin ku ei oo työpaikkoja? Vai palkkaatko sinä meidät työttömät? Helppo se on sanoa että mene töihin, mutta ei töihin voi mennä jos ei oo työpaikkoja! Voi jeesus mikä pahvi sinäki oot. Taidat olla ite joku työkkärin työntekijä tai muuten vajaa, muuten kukaan ei laukois täällä tollasia typeryyksiä.

        TÖIHIN MENTÄS MIELELLÄÄN KUN VAAN SAIS SEN PAIKAN MISSÄ TÖITÄ TEHDÄÄN; TYÖPAIKAN!!!

        Ota selvää asioista, ennenku tänne kirjottelet.

        Oletko joku sosiopaatti vai muuten vaan kykenemätön asioihin?
        WWW.MOL.FI ja sieltä KOKKOLA on työpaikkoja yllin kyllin.
        Jos vain halua on, niin on töitäkin. Kokkolassa tällä hetkellä 109 avointa työpaikkaa.

        JOS TÖITÄ HALUAA TEHDÄ, NIIN TÖTÄ ON.
        Taidat vain olla nirsoperse jolle ei kelpaa kuin se kevyt hyvin palkattu mukava työ. Älä siis valita.


      • Mengele2
        sdfgsdfg kirjoitti:

        Oletko joku sosiopaatti vai muuten vaan kykenemätön asioihin?
        WWW.MOL.FI ja sieltä KOKKOLA on työpaikkoja yllin kyllin.
        Jos vain halua on, niin on töitäkin. Kokkolassa tällä hetkellä 109 avointa työpaikkaa.

        JOS TÖITÄ HALUAA TEHDÄ, NIIN TÖTÄ ON.
        Taidat vain olla nirsoperse jolle ei kelpaa kuin se kevyt hyvin palkattu mukava työ. Älä siis valita.

        Mistä näitä idiootteja tyhmine kommenteineen oikein sikiää?


      • Tekn.ins
        Mengele2 kirjoitti:

        Mistä näitä idiootteja tyhmine kommenteineen oikein sikiää?

        Kuka saatanan tollo tuossa hourii, että kyllä töitä on jos haluaa tehdä töitä. Luuleekohan se paviaani, että teknikko tai insinööri lähtee jakamaan Kokkolalehteä?


      • otappa selvää
        sdfgsdfg kirjoitti:

        Oletko joku sosiopaatti vai muuten vaan kykenemätön asioihin?
        WWW.MOL.FI ja sieltä KOKKOLA on työpaikkoja yllin kyllin.
        Jos vain halua on, niin on töitäkin. Kokkolassa tällä hetkellä 109 avointa työpaikkaa.

        JOS TÖITÄ HALUAA TEHDÄ, NIIN TÖTÄ ON.
        Taidat vain olla nirsoperse jolle ei kelpaa kuin se kevyt hyvin palkattu mukava työ. Älä siis valita.

        Oot joku teini jolla ei oo kokemusta työnteosta päivääkään, ja siksi jakelet TYHMIÄ neuvojasi!

        Ihan pieni informaatiopläjäys: vaikka haet mol.fi sivun kautta jotain työpaikkaa, niin kyseistä työpaikkaa hakee paikasta riippuen noin 50-200 muutakin hakijaa. Millainen mahdollisuus on just sulla siis päästä kyseiseen paikkaan? Se on se 1/200, eli aika heikosti!

        Sinä olet TYHMÄ, ja piste.

        Kelpaa kyllä kaikenlaiset työt, ja on haettu, mutta kun hakijoita on kuule muitakin kuin se yks ihminen paikkaa kohti.

        Todistit taas tietämättömyytesi ja typeryytesi, hahah :D


      • varattu...........
        sdfgsdfg kirjoitti:

        Oletko joku sosiopaatti vai muuten vaan kykenemätön asioihin?
        WWW.MOL.FI ja sieltä KOKKOLA on työpaikkoja yllin kyllin.
        Jos vain halua on, niin on töitäkin. Kokkolassa tällä hetkellä 109 avointa työpaikkaa.

        JOS TÖITÄ HALUAA TEHDÄ, NIIN TÖTÄ ON.
        Taidat vain olla nirsoperse jolle ei kelpaa kuin se kevyt hyvin palkattu mukava työ. Älä siis valita.

        näitten pekkojen,karien,penojen,anttien skideille tai muille sukulaisille ystäville esim lapsen lapsille. mejän pitää nyt vaan oottaa että ne varttuu ja päättää mitä ne haluu tehä.


      • sdfgsdfg
        otappa selvää kirjoitti:

        Oot joku teini jolla ei oo kokemusta työnteosta päivääkään, ja siksi jakelet TYHMIÄ neuvojasi!

        Ihan pieni informaatiopläjäys: vaikka haet mol.fi sivun kautta jotain työpaikkaa, niin kyseistä työpaikkaa hakee paikasta riippuen noin 50-200 muutakin hakijaa. Millainen mahdollisuus on just sulla siis päästä kyseiseen paikkaan? Se on se 1/200, eli aika heikosti!

        Sinä olet TYHMÄ, ja piste.

        Kelpaa kyllä kaikenlaiset työt, ja on haettu, mutta kun hakijoita on kuule muitakin kuin se yks ihminen paikkaa kohti.

        Todistit taas tietämättömyytesi ja typeryytesi, hahah :D

        No sittenhän ei kannata edes hakea, kun ei kuitenkaan ole mahdollisuutta, pitäkööt työnsä.
        Parempi notkua netissä ja valittaa.
        Puhelinmyyntifirmat palkkaavat porukkaa minkä kerkeävät, sinne vaan, niin johan on töitä.
        Mutta tieten se ei kelpaa, ku joutuu tehä töitä palkan eteen, mukavampaa on olla kotona tekemättä mitään ja todeta että "ei kannata", kun menee asumistuki, sossun raha, ansiosidonnainen, kodinhoidontuki, kokkola-tuki..... Ja se on ihan ok, jos ei halua töihin mennä, jokainen tekee kuten haluaa, mutta ei pidä sitten VALITTAA.

        Minä olen tehnyt puhelinmyyntiä, raksahommaa ja jos jonkinlaista hanttihommaa, kun oli edellinen kova työttömyys. Mutta sen ansiosta olen päässytkin sitten hyvään koulutusta vastaavaan työhön.

        Nykyään minä palkkaan henkilöstöä, ja voit olla varma, että jos tarvitsemme insinööriä, palkkaan mielummin sen insinöörin, joka on ollut puhelinmyyjänä, kun ei muuta "koulutusta vastaavaa" ole ollut tarjolla, mutta on silit yrittänyt. En todellakaan palkkaa sitä uuvattia, joka on maannut kotona, kun ei ole sitä "koulutusta vastaavaa" työtä, pysykööt kotona. Meillä ei laiskoja paskoja tarvita.

        Ehkä tässä syy, miksi et tule valituksi minnekään, ansioluettelosi ja hakemuksesi loistaa saamattomuutta ja haluttomuutta.

        Näin se vaan menee, jotka töitä haluaa, sitä saa, ja joka yrittää tosissaan, se myös menestyy.


      • sdfgsdfg
        Tekn.ins kirjoitti:

        Kuka saatanan tollo tuossa hourii, että kyllä töitä on jos haluaa tehdä töitä. Luuleekohan se paviaani, että teknikko tai insinööri lähtee jakamaan Kokkolalehteä?

        Lue alempaa.
        Jos ei työ kelpaa niin paskaakos valitat.
        Välillä on lama, ja sillon pitää korkeastikkin kouluttautuneiden tulla alas sieltä pilvilinnasta, ja tehdä mitä tosimihen/naisen kuuluukin tehdä.
        Mutta jatka sinä vaan valittamista.
        Oletko huomannut että toiset ovat kokoaika työelämässä, ja toiset eivät sinne pääsee edes hyvinä aikoina.


      • ikuiyri
        sdfgsdfg kirjoitti:

        No sittenhän ei kannata edes hakea, kun ei kuitenkaan ole mahdollisuutta, pitäkööt työnsä.
        Parempi notkua netissä ja valittaa.
        Puhelinmyyntifirmat palkkaavat porukkaa minkä kerkeävät, sinne vaan, niin johan on töitä.
        Mutta tieten se ei kelpaa, ku joutuu tehä töitä palkan eteen, mukavampaa on olla kotona tekemättä mitään ja todeta että "ei kannata", kun menee asumistuki, sossun raha, ansiosidonnainen, kodinhoidontuki, kokkola-tuki..... Ja se on ihan ok, jos ei halua töihin mennä, jokainen tekee kuten haluaa, mutta ei pidä sitten VALITTAA.

        Minä olen tehnyt puhelinmyyntiä, raksahommaa ja jos jonkinlaista hanttihommaa, kun oli edellinen kova työttömyys. Mutta sen ansiosta olen päässytkin sitten hyvään koulutusta vastaavaan työhön.

        Nykyään minä palkkaan henkilöstöä, ja voit olla varma, että jos tarvitsemme insinööriä, palkkaan mielummin sen insinöörin, joka on ollut puhelinmyyjänä, kun ei muuta "koulutusta vastaavaa" ole ollut tarjolla, mutta on silit yrittänyt. En todellakaan palkkaa sitä uuvattia, joka on maannut kotona, kun ei ole sitä "koulutusta vastaavaa" työtä, pysykööt kotona. Meillä ei laiskoja paskoja tarvita.

        Ehkä tässä syy, miksi et tule valituksi minnekään, ansioluettelosi ja hakemuksesi loistaa saamattomuutta ja haluttomuutta.

        Näin se vaan menee, jotka töitä haluaa, sitä saa, ja joka yrittää tosissaan, se myös menestyy.

        tuntuu olevan aikaa kirjoitella täällä netissä vähän joka aiheeseen, mitenhän se oikein ehtii siinä henkilöstön palkkaamisen ohella? No nyt pitää taas lähteä taas vähäksaikaa työmaalle, ei lennä leipä riemuksemme miesten maatessa! tv. Ikuinen yrittäjä.


      • rauhoittua

        Etkö sinä käsitä että kokkolan työ-ja elinkeinotoimistossa on alettu vittuileen asiakkaalle kun on työtön, mitä, sitä nuorisolle vittuilee nehän on meidän tulevaisuus, sais kyllä tuo kokkolan työ-ja elinkeinotoimiston virkailija(miespuolinen) pyytää anteeksi viestiketjun avaajalta.


      • 1970
        rauhoittua kirjoitti:

        Etkö sinä käsitä että kokkolan työ-ja elinkeinotoimistossa on alettu vittuileen asiakkaalle kun on työtön, mitä, sitä nuorisolle vittuilee nehän on meidän tulevaisuus, sais kyllä tuo kokkolan työ-ja elinkeinotoimiston virkailija(miespuolinen) pyytää anteeksi viestiketjun avaajalta.

        Hänen,tämän miehen tulisi "katsoa peiliin"ja parantaa tapansa asiakkaita kohtaan!Tekee tätä piruilua aikuisillekkin!


      • hyi!
        sdfgsdfg kirjoitti:

        No sittenhän ei kannata edes hakea, kun ei kuitenkaan ole mahdollisuutta, pitäkööt työnsä.
        Parempi notkua netissä ja valittaa.
        Puhelinmyyntifirmat palkkaavat porukkaa minkä kerkeävät, sinne vaan, niin johan on töitä.
        Mutta tieten se ei kelpaa, ku joutuu tehä töitä palkan eteen, mukavampaa on olla kotona tekemättä mitään ja todeta että "ei kannata", kun menee asumistuki, sossun raha, ansiosidonnainen, kodinhoidontuki, kokkola-tuki..... Ja se on ihan ok, jos ei halua töihin mennä, jokainen tekee kuten haluaa, mutta ei pidä sitten VALITTAA.

        Minä olen tehnyt puhelinmyyntiä, raksahommaa ja jos jonkinlaista hanttihommaa, kun oli edellinen kova työttömyys. Mutta sen ansiosta olen päässytkin sitten hyvään koulutusta vastaavaan työhön.

        Nykyään minä palkkaan henkilöstöä, ja voit olla varma, että jos tarvitsemme insinööriä, palkkaan mielummin sen insinöörin, joka on ollut puhelinmyyjänä, kun ei muuta "koulutusta vastaavaa" ole ollut tarjolla, mutta on silit yrittänyt. En todellakaan palkkaa sitä uuvattia, joka on maannut kotona, kun ei ole sitä "koulutusta vastaavaa" työtä, pysykööt kotona. Meillä ei laiskoja paskoja tarvita.

        Ehkä tässä syy, miksi et tule valituksi minnekään, ansioluettelosi ja hakemuksesi loistaa saamattomuutta ja haluttomuutta.

        Näin se vaan menee, jotka töitä haluaa, sitä saa, ja joka yrittää tosissaan, se myös menestyy.

        "Nykyään minä palkkaan henkilöstöä, ja voit olla varma, että jos tarvitsemme insinööriä, palkkaan mielummin sen insinöörin, joka on ollut puhelinmyyjänä, kun ei muuta "koulutusta vastaavaa" ole ollut tarjolla, mutta on silit yrittänyt. En todellakaan palkkaa sitä uuvattia, joka on maannut kotona, kun ei ole sitä "koulutusta vastaavaa" työtä, pysykööt kotona. Meillä ei laiskoja paskoja tarvita.

        Ehkä tässä syy, miksi et tule valituksi minnekään, ansioluettelosi ja hakemuksesi loistaa saamattomuutta ja haluttomuutta."

        Vitunposket. Tommoseen firmaan en edes töihin tulis, jos pomo on tommonen örvelö kuin sinä. Kyllä mulla työkokemusta on monenlaista, pätkätöitä olen tehny, ja työtodistuksia olen saanu. Se on kuule se puhelinmyynti semmonen homma, että siinä viilataan linssiin, ja palkka tulee sen perusteella paljonko tyrkytät. Tee sinä sitä jos se on niin ihanata.
        Taidat itse kuulua tähän laiska paska-ryhmään, kovin joudat täällä kirjoitella. Ei työttömyys tee kenestäkään laiskaa paskaa. Toiset ei sentäs suostu mihinkään semmosiin joutaviin työpaikkoihin, joissa palkka on jotain 4 euroa tunti, kun päivärahaakin saa enemmän.

        Turhaan koitat täällä päteä, ja esittää jotain kaikkitietävää. Voi sinua raukkaa! Joka töitä haluaa sitä saa? Höpöhöpö. Mahdat olla joku perseennuolija mielistelijä jos mukamas olet niin menestyvä ja täydellinen.

        Todellakin oonki ennemmin työtön ku tommosen urvelon palkkalistoilla. Pomon vittumaisuus tartuttaa työntekijät.
        Joudanpahan notkua netissä ettimässä KUNNON työpaikkaa.


      • sdfgsdfg
        hyi! kirjoitti:

        "Nykyään minä palkkaan henkilöstöä, ja voit olla varma, että jos tarvitsemme insinööriä, palkkaan mielummin sen insinöörin, joka on ollut puhelinmyyjänä, kun ei muuta "koulutusta vastaavaa" ole ollut tarjolla, mutta on silit yrittänyt. En todellakaan palkkaa sitä uuvattia, joka on maannut kotona, kun ei ole sitä "koulutusta vastaavaa" työtä, pysykööt kotona. Meillä ei laiskoja paskoja tarvita.

        Ehkä tässä syy, miksi et tule valituksi minnekään, ansioluettelosi ja hakemuksesi loistaa saamattomuutta ja haluttomuutta."

        Vitunposket. Tommoseen firmaan en edes töihin tulis, jos pomo on tommonen örvelö kuin sinä. Kyllä mulla työkokemusta on monenlaista, pätkätöitä olen tehny, ja työtodistuksia olen saanu. Se on kuule se puhelinmyynti semmonen homma, että siinä viilataan linssiin, ja palkka tulee sen perusteella paljonko tyrkytät. Tee sinä sitä jos se on niin ihanata.
        Taidat itse kuulua tähän laiska paska-ryhmään, kovin joudat täällä kirjoitella. Ei työttömyys tee kenestäkään laiskaa paskaa. Toiset ei sentäs suostu mihinkään semmosiin joutaviin työpaikkoihin, joissa palkka on jotain 4 euroa tunti, kun päivärahaakin saa enemmän.

        Turhaan koitat täällä päteä, ja esittää jotain kaikkitietävää. Voi sinua raukkaa! Joka töitä haluaa sitä saa? Höpöhöpö. Mahdat olla joku perseennuolija mielistelijä jos mukamas olet niin menestyvä ja täydellinen.

        Todellakin oonki ennemmin työtön ku tommosen urvelon palkkalistoilla. Pomon vittumaisuus tartuttaa työntekijät.
        Joudanpahan notkua netissä ettimässä KUNNON työpaikkaa.

        Jokainen tyylillään, mutta jos ei työ maistu, niin turha sitten valittaa.
        Olen ehkä urvelo, mutta minulla onkin työ. Sinä olet edelleen työtön.
        Ei ihme että sinun työkokemuksesi on pätkätöitä, tuskin tulet koskaan mitään pysyvää saamaan.


      • Ha Ha
        sdfgsdfg kirjoitti:

        No sittenhän ei kannata edes hakea, kun ei kuitenkaan ole mahdollisuutta, pitäkööt työnsä.
        Parempi notkua netissä ja valittaa.
        Puhelinmyyntifirmat palkkaavat porukkaa minkä kerkeävät, sinne vaan, niin johan on töitä.
        Mutta tieten se ei kelpaa, ku joutuu tehä töitä palkan eteen, mukavampaa on olla kotona tekemättä mitään ja todeta että "ei kannata", kun menee asumistuki, sossun raha, ansiosidonnainen, kodinhoidontuki, kokkola-tuki..... Ja se on ihan ok, jos ei halua töihin mennä, jokainen tekee kuten haluaa, mutta ei pidä sitten VALITTAA.

        Minä olen tehnyt puhelinmyyntiä, raksahommaa ja jos jonkinlaista hanttihommaa, kun oli edellinen kova työttömyys. Mutta sen ansiosta olen päässytkin sitten hyvään koulutusta vastaavaan työhön.

        Nykyään minä palkkaan henkilöstöä, ja voit olla varma, että jos tarvitsemme insinööriä, palkkaan mielummin sen insinöörin, joka on ollut puhelinmyyjänä, kun ei muuta "koulutusta vastaavaa" ole ollut tarjolla, mutta on silit yrittänyt. En todellakaan palkkaa sitä uuvattia, joka on maannut kotona, kun ei ole sitä "koulutusta vastaavaa" työtä, pysykööt kotona. Meillä ei laiskoja paskoja tarvita.

        Ehkä tässä syy, miksi et tule valituksi minnekään, ansioluettelosi ja hakemuksesi loistaa saamattomuutta ja haluttomuutta.

        Näin se vaan menee, jotka töitä haluaa, sitä saa, ja joka yrittää tosissaan, se myös menestyy.

        Jos joku on koluttanut itsensä johkin ammattiin niin varmaan haluu myös koulutusta vastaava työtä, jos esim on kouluttautunut itsensä lentoemännäksi niin ei kai kukaan niin hullu ole,että alkaa myymään puhelimia ?

        Ja jokainenhan kouluttaa itsensä siihen ammattin mistä on kiinnostunut,tai missä aattelee, että on tulevaisuus ihtelle.


      • oikeassa
        1970 kirjoitti:

        Hänen,tämän miehen tulisi "katsoa peiliin"ja parantaa tapansa asiakkaita kohtaan!Tekee tätä piruilua aikuisillekkin!

        Tehkää kirjallinen valitus oikeusministeriöön, koska jos kisaus on jatkunut jo pitempään niin hänen esimiehensä ei ilmeisesti välitä kiusaamisesta mitään, vaikka on tietoinen.


      • MEILTÄ...
        rauhoittua kirjoitti:

        Etkö sinä käsitä että kokkolan työ-ja elinkeinotoimistossa on alettu vittuileen asiakkaalle kun on työtön, mitä, sitä nuorisolle vittuilee nehän on meidän tulevaisuus, sais kyllä tuo kokkolan työ-ja elinkeinotoimiston virkailija(miespuolinen) pyytää anteeksi viestiketjun avaajalta.

        MUILTA...............


      • sdfgsdfg
        Ha Ha kirjoitti:

        Jos joku on koluttanut itsensä johkin ammattiin niin varmaan haluu myös koulutusta vastaava työtä, jos esim on kouluttautunut itsensä lentoemännäksi niin ei kai kukaan niin hullu ole,että alkaa myymään puhelimia ?

        Ja jokainenhan kouluttaa itsensä siihen ammattin mistä on kiinnostunut,tai missä aattelee, että on tulevaisuus ihtelle.

        ÄLÄ VALITA.
        On turha sitten täällä vinkua kuinka on kurjaa, ja kuinka se on taas kepun/demarien/kokoomuksen vika kun ei ole töitä jne jne jne.
        Se on jokaisen ihan oma vika jos ei ole töitä.
        Hankkikaa sitten uusi ammatti jos ei ole töitä, ei tarvitse olla tyhmä.


      • meidän
        ikuiyri kirjoitti:

        tuntuu olevan aikaa kirjoitella täällä netissä vähän joka aiheeseen, mitenhän se oikein ehtii siinä henkilöstön palkkaamisen ohella? No nyt pitää taas lähteä taas vähäksaikaa työmaalle, ei lennä leipä riemuksemme miesten maatessa! tv. Ikuinen yrittäjä.

        sheriffi. Varokaa kaikki.


    • Robin Hood

      Tätä se nyt sitten on tämä todellinen maailma. Ei ole mikään ihme jos Suomi on maailman kärkitasolla itsemurhien suhteen koska ihmis-simpputus aloitetaan jo työ-ja elinkeinotoimistossa, näköjään ainakin kokkolassa.
      Mitähän mieltä on kokkolan työ-ja elinkeinotoimiston johtaja tämän laatuisesta viestiketjusta, tuskimpa viestiä on kukaan turhaan avannut ! Epäilen vaan, että simputus jatkuisi kovennpana hekilöä kohtaan jos hän tekee valituksen Kokkolan työ-ja elinkeinotoimistosta.
      On aivan selvää että tässä laitoksessa pitää vaihtaa johtaja, ei tuommonen johtaja ole mikään johtaja joka antaa alaisensa simputtaa työtä hakevia ihmisiä.
      Mitenkä olisi tilanne ollut jos jonkun parempi osaisen teini olisi ollut asioimassa saman kaltaista tilanetta kokkolan työ-ja elinkeinotoimistossa.......Hyi helvetti eroa kokkolan työ-ja elinkeinotoimiston johtaja sinulla ei ole toimikuvasi hallinnassa.

      • 30+

        Tääl ainakin yksi yli 30-vuotias,joka joutunut tämän miehen pilkan kohteeksi!Eli ei teini.


      • näköjään
        30+ kirjoitti:

        Tääl ainakin yksi yli 30-vuotias,joka joutunut tämän miehen pilkan kohteeksi!Eli ei teini.

        Aikuinen niin miksi sitten ett tee valitusta ? Ei tuommosen virkailijan edessä kannata nöyristellä, sen työkuvioon kuuluu autaa sinua ja muita työnvälitystoimistossa asioivia, hän saa siitä kuukausipalkan joka on noin 2000-2500 €, siis hänelle maksetaan työstä ei ihmisten nöyryttämisestä.
        Alkakaa nyt ihmeessä toimimaan omien mielenterveytenne puolesta, senkin luoja tietää kuinka moni työtähakeva ihminen on viiltänyt ranteensa auki tuommosen epämiellyttävän työvoimavirkailijan ansiosta.


      • virkailijan
        30+ kirjoitti:

        Tääl ainakin yksi yli 30-vuotias,joka joutunut tämän miehen pilkan kohteeksi!Eli ei teini.

        nimi J;LLÄ ?


      • simputtaja (M)

        sitten tekee ?


      • tarkotat>>>>>>>>>>>

        Ota yhteyttä esimieheen välittömästi ennen kuin tilanteet pahenee, kaikkien osalta.


      • nyt tajuan
        tarkotat>>>>>>>>>>> kirjoitti:

        Ota yhteyttä esimieheen välittömästi ennen kuin tilanteet pahenee, kaikkien osalta.

        Nyt taidan tajuta, näitä mielipiteitä. Olen asioinut siellä ihan asiallisten naisvirkailijoitten luona useinkin.
        Osuin varmaan tälle miehelle, kun toimitin sovitusti työtodistusta. Poistuin aika hämmentyneenä.Tyypin asenne oli ihmeellinen ja ajattelin, ettei hän kuulu tähän paikkaan. Edellinen asiakas näytti itkevän.

        Olin vähän varuillani siksi. Ajattelin itkun syyksi työttömän elämäntilannetta, mutta virkailijan silmistä paistoi väheksyntä.

        Minun on hirvittävän vaikea sietää epäoikeudenmukaisuutta. Tämän tilanteen näkeminenkin jätti miettimään.
        Eikö työvoimatoimiston johtajan velvollisuuksiin kuulu olla selvillä virkailijoiden asiakspalvelutaidoista?
        Pitäisiköhän testata säännöllisesti?


      • juupa juu

        Oikeassa ihmisessä olet!


      • Etelän suunta

        Krook on hyvä tyyppi. Työnhakioita ja koulutukseen pyrkiviä nöyryytetään ihan olan takaa. Pitäiskö laittaa kirjelmän A. Seikkulalle jos tahti ei muutu, kuka on kaiken pahan takana?


      • pisti silmään...
        näköjään kirjoitti:

        Aikuinen niin miksi sitten ett tee valitusta ? Ei tuommosen virkailijan edessä kannata nöyristellä, sen työkuvioon kuuluu autaa sinua ja muita työnvälitystoimistossa asioivia, hän saa siitä kuukausipalkan joka on noin 2000-2500 €, siis hänelle maksetaan työstä ei ihmisten nöyryttämisestä.
        Alkakaa nyt ihmeessä toimimaan omien mielenterveytenne puolesta, senkin luoja tietää kuinka moni työtähakeva ihminen on viiltänyt ranteensa auki tuommosen epämiellyttävän työvoimavirkailijan ansiosta.

        no ei todella ole työvoimatoimiston "rivivirkailijan" palkka edes 2000 euroa kuukaudessa! Onneksi ;)


      • lokjdfhreighie
        virkailijan kirjoitti:

        nimi J;LLÄ ?

        En mielestäni nöyryyttänyt ketään, joten tuskin alkaa J:llä.

        T. J. N.


    • new ace
    • Hupulainen1

      Asian ydin taisi olla se, että kirjoittaja arvioi itsensä osaavaksi ammattilaiseksi johonkin tehtävään, kun taas työkkärin (ammattitaidottoman?) työntekijän mielestä kirjoittaja ei ollut riittävän osaava työhön. Eikö tässä ole kyse erilaisista mielipiteistä, eikä huonosta palvelusta? Jos vaatekaupan myyjä sanoo minulle "Tuo väri ei sovi sinulle.", onko se huonoa palvelua vai ehkä yksi mielipide, jonka minä voin ottaa joko kiitollisena vastaan tai antaa mennä toisesta korvasta ulos? Pitkään työelämässä olleet tietävät, että tässä maailmassa on aivan yllin kyllin niitä, jotka kuvittelevat koulusta hyvillä papereilla valmistuttuaan olevansa huippuosaajia ja kykenevänsä mihin tehtävään vain. Hyvät paperit on hieno juttu, mutta "Työ tekijäänsä opettaa.". Huonosta palvelusta pitää antaa palautetta, mutta jotta palautteesta on jotain hyötyä, anna se suoraan työntekijälle tai esimiehelle HETI. Keskustelupalstalla nimimerkin suojissa toisen mollaaminen on todella ala-arvoista.

      • kunnioita työnhakija

        Valitus jos kerran on huonosti kohdeltu,ei auta täällä valittaa asia ei mene eteenpäin.


      • kaksi puolta asiassa

        En nyt osoita nimenomaan tätä juttua, mutta pitäisikö siis työttömän pyytää johtajan puheille ja valittaa hänelle?

        Uskoisin, ettei tyttömällä ole mahdollisuuksia, työtönhän leimataan heti hankalaksi.

        Tarvittaisi puolueetonta asennetta puolin ja toisin. Varmasti työttömissäkin on hankalia, ja vaatii todella pitkää pinnaa virkailijalta.


      • ja hah

        Palautteen antaminen kusipäälle, hah hah


      • aina ..,
        ja hah kirjoitti:

        Palautteen antaminen kusipäälle, hah hah

        terve vaan kaikille.olen 34 vuotias mies koulutukseltani peruskoulu,olin parissakin koulussa pienen hetken mut ei minusta ollu istumaan ja se riitti sit lopullisesti ku opettaja et mitä sinä täällä istut kun tiedät ja osaat jo kaiken uskokaa tai älkää.ensimmäiset palkkani tienasin heinä töissä 5 vuotiaana muistaaksen 70 markkaa kun olin harava miehenä molemmat sadot sillon asut pohjosessa ja siel oli tapana seivästää heinät..olen ollut haudankaivajana(lapiolla) 15 vuotiaana kun pääsin yläasteelta alaaste meni kesät renkinä peltoja putsattiin käsipelillä yms.talvi lomat ja joskus viikonloput kerättiin käpyjä niistä sai hyvin rahaa ,ja tietenkin joka ikinen vuosi on tullu joskus jopa läpi yönkin marjoja noukittua ja rahaa on aina ollu riittävästi,.niin ja yläaste aikan tein huonekaluja viikonloput minkä kerkesin sekä olin tarhoilla ruokinta nahotus hommissa sekä maatalous lomittajana ,joskus niin et aamulla 5.00 navettaan 9.00 tarhalle ja 1600 navettaan ja sit illaksi pöydänkansia hiomaan..uskokaa tai älkää mut kaikki on totta.-mut tosiaan olen aina työllistynyt.kerran n 13vuotta sitten oli tilanne et ei ollu seuraavalle viikolle töitä ja aattelin et työkkäriin vain ,,mut ei perkele luonne antanu periksi ja käännyin ovelta takasin ja hyppäsin junaan ja helsinkiin sieltä löyty heti töitä rakennusliikkestä ja aika nopeasti ylenin työnjohtajaksi mut en viihtyny siel kuin n5vuotta senjälkeen tuli käytyä norjatruotsi läpi n3vuotta ja palasin takasi kotiin pohojanmaalle.löyty vaimo perhettäki o siunaantunu tällä hetkellä toimin yrittäjänä ja ajattelin pitää ensimmäisen kesälomani tulevana kesänä 2 viikkoa.tähän väliin mahtuu paljon eri vaiheitamutjksa enempää kirjoittaa tuskin ketään kiinnostaakaan.ÄLKÄÄ OLKO LIIAN VALIKOIVIA .SE ON ERI ASIA JOS ESTOJA SAIRAUKSIA YMS.MUT KAIKKEA HYVÄÄ KAIKILLE TASAPUOLISESTI


      • ...............
        aina .., kirjoitti:

        terve vaan kaikille.olen 34 vuotias mies koulutukseltani peruskoulu,olin parissakin koulussa pienen hetken mut ei minusta ollu istumaan ja se riitti sit lopullisesti ku opettaja et mitä sinä täällä istut kun tiedät ja osaat jo kaiken uskokaa tai älkää.ensimmäiset palkkani tienasin heinä töissä 5 vuotiaana muistaaksen 70 markkaa kun olin harava miehenä molemmat sadot sillon asut pohjosessa ja siel oli tapana seivästää heinät..olen ollut haudankaivajana(lapiolla) 15 vuotiaana kun pääsin yläasteelta alaaste meni kesät renkinä peltoja putsattiin käsipelillä yms.talvi lomat ja joskus viikonloput kerättiin käpyjä niistä sai hyvin rahaa ,ja tietenkin joka ikinen vuosi on tullu joskus jopa läpi yönkin marjoja noukittua ja rahaa on aina ollu riittävästi,.niin ja yläaste aikan tein huonekaluja viikonloput minkä kerkesin sekä olin tarhoilla ruokinta nahotus hommissa sekä maatalous lomittajana ,joskus niin et aamulla 5.00 navettaan 9.00 tarhalle ja 1600 navettaan ja sit illaksi pöydänkansia hiomaan..uskokaa tai älkää mut kaikki on totta.-mut tosiaan olen aina työllistynyt.kerran n 13vuotta sitten oli tilanne et ei ollu seuraavalle viikolle töitä ja aattelin et työkkäriin vain ,,mut ei perkele luonne antanu periksi ja käännyin ovelta takasin ja hyppäsin junaan ja helsinkiin sieltä löyty heti töitä rakennusliikkestä ja aika nopeasti ylenin työnjohtajaksi mut en viihtyny siel kuin n5vuotta senjälkeen tuli käytyä norjatruotsi läpi n3vuotta ja palasin takasi kotiin pohojanmaalle.löyty vaimo perhettäki o siunaantunu tällä hetkellä toimin yrittäjänä ja ajattelin pitää ensimmäisen kesälomani tulevana kesänä 2 viikkoa.tähän väliin mahtuu paljon eri vaiheitamutjksa enempää kirjoittaa tuskin ketään kiinnostaakaan.ÄLKÄÄ OLKO LIIAN VALIKOIVIA .SE ON ERI ASIA JOS ESTOJA SAIRAUKSIA YMS.MUT KAIKKEA HYVÄÄ KAIKILLE TASAPUOLISESTI

        No en minäkään työtön ole, kommentoin vaan kriittisesti huonosta palvelusta. Ittekin aloittanut massikan kytkintä painamaan silloin kun ei vielä yhellä jalalla alas saannu. Tässä kun joskus eläkeikäkin alkaa olla lähellä, tulee ne ~15 vuoden työt ilman eläkekertymää jotensakin vaikuttamaan. Mutta palvelu pitää olla asianmukaista virastoissa.


      • 9+9
        aina .., kirjoitti:

        terve vaan kaikille.olen 34 vuotias mies koulutukseltani peruskoulu,olin parissakin koulussa pienen hetken mut ei minusta ollu istumaan ja se riitti sit lopullisesti ku opettaja et mitä sinä täällä istut kun tiedät ja osaat jo kaiken uskokaa tai älkää.ensimmäiset palkkani tienasin heinä töissä 5 vuotiaana muistaaksen 70 markkaa kun olin harava miehenä molemmat sadot sillon asut pohjosessa ja siel oli tapana seivästää heinät..olen ollut haudankaivajana(lapiolla) 15 vuotiaana kun pääsin yläasteelta alaaste meni kesät renkinä peltoja putsattiin käsipelillä yms.talvi lomat ja joskus viikonloput kerättiin käpyjä niistä sai hyvin rahaa ,ja tietenkin joka ikinen vuosi on tullu joskus jopa läpi yönkin marjoja noukittua ja rahaa on aina ollu riittävästi,.niin ja yläaste aikan tein huonekaluja viikonloput minkä kerkesin sekä olin tarhoilla ruokinta nahotus hommissa sekä maatalous lomittajana ,joskus niin et aamulla 5.00 navettaan 9.00 tarhalle ja 1600 navettaan ja sit illaksi pöydänkansia hiomaan..uskokaa tai älkää mut kaikki on totta.-mut tosiaan olen aina työllistynyt.kerran n 13vuotta sitten oli tilanne et ei ollu seuraavalle viikolle töitä ja aattelin et työkkäriin vain ,,mut ei perkele luonne antanu periksi ja käännyin ovelta takasin ja hyppäsin junaan ja helsinkiin sieltä löyty heti töitä rakennusliikkestä ja aika nopeasti ylenin työnjohtajaksi mut en viihtyny siel kuin n5vuotta senjälkeen tuli käytyä norjatruotsi läpi n3vuotta ja palasin takasi kotiin pohojanmaalle.löyty vaimo perhettäki o siunaantunu tällä hetkellä toimin yrittäjänä ja ajattelin pitää ensimmäisen kesälomani tulevana kesänä 2 viikkoa.tähän väliin mahtuu paljon eri vaiheitamutjksa enempää kirjoittaa tuskin ketään kiinnostaakaan.ÄLKÄÄ OLKO LIIAN VALIKOIVIA .SE ON ERI ASIA JOS ESTOJA SAIRAUKSIA YMS.MUT KAIKKEA HYVÄÄ KAIKILLE TASAPUOLISESTI

        Sinähän se varsinainen satusetä olet, ehdottomasti viikon paras satu.


      • . . . .
        9+9 kirjoitti:

        Sinähän se varsinainen satusetä olet, ehdottomasti viikon paras satu.

        Faktaa


      • satusetä !
        9+9 kirjoitti:

        Sinähän se varsinainen satusetä olet, ehdottomasti viikon paras satu.

        Kyllä vain ennen vanhaa oltiin skindinä duunis, mäkin olin aina heinätöissä traktorin kuski.
        Se oli sitä surutonta nuoruus aikaa se.

        Mitä tulee tuohon virastotyöläiseen, niin mielestäni kannattais ottaa avaajan jonnekin suuntaan yhteyttä, ei tuommonen peli vetele tänään, että nuoria työttömiä pilkataan. Kannattais pilkkaajan ottaa huomioon että pilkka voi sattua omaan nilkkaan.


      • Erilaisuusrules
        aina .., kirjoitti:

        terve vaan kaikille.olen 34 vuotias mies koulutukseltani peruskoulu,olin parissakin koulussa pienen hetken mut ei minusta ollu istumaan ja se riitti sit lopullisesti ku opettaja et mitä sinä täällä istut kun tiedät ja osaat jo kaiken uskokaa tai älkää.ensimmäiset palkkani tienasin heinä töissä 5 vuotiaana muistaaksen 70 markkaa kun olin harava miehenä molemmat sadot sillon asut pohjosessa ja siel oli tapana seivästää heinät..olen ollut haudankaivajana(lapiolla) 15 vuotiaana kun pääsin yläasteelta alaaste meni kesät renkinä peltoja putsattiin käsipelillä yms.talvi lomat ja joskus viikonloput kerättiin käpyjä niistä sai hyvin rahaa ,ja tietenkin joka ikinen vuosi on tullu joskus jopa läpi yönkin marjoja noukittua ja rahaa on aina ollu riittävästi,.niin ja yläaste aikan tein huonekaluja viikonloput minkä kerkesin sekä olin tarhoilla ruokinta nahotus hommissa sekä maatalous lomittajana ,joskus niin et aamulla 5.00 navettaan 9.00 tarhalle ja 1600 navettaan ja sit illaksi pöydänkansia hiomaan..uskokaa tai älkää mut kaikki on totta.-mut tosiaan olen aina työllistynyt.kerran n 13vuotta sitten oli tilanne et ei ollu seuraavalle viikolle töitä ja aattelin et työkkäriin vain ,,mut ei perkele luonne antanu periksi ja käännyin ovelta takasin ja hyppäsin junaan ja helsinkiin sieltä löyty heti töitä rakennusliikkestä ja aika nopeasti ylenin työnjohtajaksi mut en viihtyny siel kuin n5vuotta senjälkeen tuli käytyä norjatruotsi läpi n3vuotta ja palasin takasi kotiin pohojanmaalle.löyty vaimo perhettäki o siunaantunu tällä hetkellä toimin yrittäjänä ja ajattelin pitää ensimmäisen kesälomani tulevana kesänä 2 viikkoa.tähän väliin mahtuu paljon eri vaiheitamutjksa enempää kirjoittaa tuskin ketään kiinnostaakaan.ÄLKÄÄ OLKO LIIAN VALIKOIVIA .SE ON ERI ASIA JOS ESTOJA SAIRAUKSIA YMS.MUT KAIKKEA HYVÄÄ KAIKILLE TASAPUOLISESTI

        Eli kehuttavan arvoista on se, että et ole pitänyt lomaa.
        Onnea vaan sille ensimmäiselle sydärille 40 vuotiaana. Mitä olet saanut tästä itsellesi, kuin känsät käsiisi ja stresisydämmen?

        Minä olen 42 vuotias, 16 vuotiaana lähdin interreilaamaan, ja 18 vuotiaana rinkkamatkalle maailman ympäri.
        Matkalla innostuin surffaamisesta ja purjehtimisesta, niiden parissa menikin sitten hauskaa pidellen 15 vuotta ympäri maailmaa. Homma alkoi riittää niin palasin suomeen ja olen ottanut rennosti tässä muutaman vuoden.
        Töissä en juurikaan ole ollut, mitä nyt jotain avustushommia ja tuollaista hyvää mieltä töitä, hauskaa olen pitänyt senkin edestä, tutustunut kulttuureihin, ihmisiin ja tapoihin.
        Omaisuutta en oole tehnyt, palkkaa en ole saanut, päivärahaa en ole nostanut penniäkään.
        Kaiken tämän olen rahoittanut sukuni varoilla, jotka joskus siirtyvät omistukseeni kun vanhemmistani aika jättää.
        Meitä on siis moneksi, ja vaikka en koskaan mitään saisikaan perinnöksi, en kadu hetkeäkään.
        Jos raha on tärkeintä elämässä, niin töihin siitä mars mars.


      • surffiboy
        Erilaisuusrules kirjoitti:

        Eli kehuttavan arvoista on se, että et ole pitänyt lomaa.
        Onnea vaan sille ensimmäiselle sydärille 40 vuotiaana. Mitä olet saanut tästä itsellesi, kuin känsät käsiisi ja stresisydämmen?

        Minä olen 42 vuotias, 16 vuotiaana lähdin interreilaamaan, ja 18 vuotiaana rinkkamatkalle maailman ympäri.
        Matkalla innostuin surffaamisesta ja purjehtimisesta, niiden parissa menikin sitten hauskaa pidellen 15 vuotta ympäri maailmaa. Homma alkoi riittää niin palasin suomeen ja olen ottanut rennosti tässä muutaman vuoden.
        Töissä en juurikaan ole ollut, mitä nyt jotain avustushommia ja tuollaista hyvää mieltä töitä, hauskaa olen pitänyt senkin edestä, tutustunut kulttuureihin, ihmisiin ja tapoihin.
        Omaisuutta en oole tehnyt, palkkaa en ole saanut, päivärahaa en ole nostanut penniäkään.
        Kaiken tämän olen rahoittanut sukuni varoilla, jotka joskus siirtyvät omistukseeni kun vanhemmistani aika jättää.
        Meitä on siis moneksi, ja vaikka en koskaan mitään saisikaan perinnöksi, en kadu hetkeäkään.
        Jos raha on tärkeintä elämässä, niin töihin siitä mars mars.

        on helppo tunnistaa,luulen tietäväni kuka olet mut vastaappa viel pariin kysymykseen!!puhutko huona SUOMI turha kieltää,ja ethän väitä että asuisit naisen kanssa!ei kannata koska kukaan tuskin uskoisi sitä..


      • ....

        No, kyllä minun mielestäni on vähintäänkin erikoista, että yhden-kahden tapaamisen perusteella työvoimatoimistossa osataan kertoa tuosta vaan asiakkaan ammattitaidosta, vaikka sitä työntekoa ei ole koskaan nähny? Ei minulle tulisi mieleen kommentoida toisen työskentelytaitoja, jos en ole häntä koskaan nähnyt työssä.

        Vaatekauppa on eri juttu, koska työntekijä näkee vaatteet asiakkaan päällä ja osaa sen perusteella sanoa mielipiteensä. Itse asiassa tällä tavalla löysin itselleni juhlapuvun. Ja kun vähän aikaa testailin eri vaatteita, mm. omasta mielestäni kauneimpia, niin kyllä se minua lopulta parhaiten puki myyjän ehdottama puku. Hän heti näki, että värikin sopii täydellisesti minulle.

        Jos työkkärin työntekijä tulee työpaikalleni seuraamaan työntekoani päiväksi, sitten voin ottaa mielelläni kommentit taidoistani vastaan. En todellakaan halua kuulla viiden minuutin tapaamisen perusteella arviota siitä, että työni on liian vaativaa minulle!

        En todellakaan kuvittele olevani huippuosaaja, aina löytyy uutta opittavaa. En myöskään kuvittele olevani kykeneväinen mihin tahansa tehtävään edes tällä alalla. Mutta en kyllä oleta, että työkkärissäkään osataan sanoa taidoistani ilman työskentelyni seuraamista.


      • muuttori
        .... kirjoitti:

        No, kyllä minun mielestäni on vähintäänkin erikoista, että yhden-kahden tapaamisen perusteella työvoimatoimistossa osataan kertoa tuosta vaan asiakkaan ammattitaidosta, vaikka sitä työntekoa ei ole koskaan nähny? Ei minulle tulisi mieleen kommentoida toisen työskentelytaitoja, jos en ole häntä koskaan nähnyt työssä.

        Vaatekauppa on eri juttu, koska työntekijä näkee vaatteet asiakkaan päällä ja osaa sen perusteella sanoa mielipiteensä. Itse asiassa tällä tavalla löysin itselleni juhlapuvun. Ja kun vähän aikaa testailin eri vaatteita, mm. omasta mielestäni kauneimpia, niin kyllä se minua lopulta parhaiten puki myyjän ehdottama puku. Hän heti näki, että värikin sopii täydellisesti minulle.

        Jos työkkärin työntekijä tulee työpaikalleni seuraamaan työntekoani päiväksi, sitten voin ottaa mielelläni kommentit taidoistani vastaan. En todellakaan halua kuulla viiden minuutin tapaamisen perusteella arviota siitä, että työni on liian vaativaa minulle!

        En todellakaan kuvittele olevani huippuosaaja, aina löytyy uutta opittavaa. En myöskään kuvittele olevani kykeneväinen mihin tahansa tehtävään edes tällä alalla. Mutta en kyllä oleta, että työkkärissäkään osataan sanoa taidoistani ilman työskentelyni seuraamista.

        Ihana asia että yli 25-vuotias työtön voi opiskella uuteen ammattiin työmarkkinatuella ja saada päälle vielä 9 euron ylläpitokorvauksen jokaiselta opiskelupäivältä ! Tämä mahdollisuus kannattaa jokaisen opiskelua haluavan työttömän hyödyntää. Tämä on tosi hyvä mahdollisuus saada hankituksi vaikkapa uusi ammatti sellaiselta alalta, joka työllistäisi. Opiskelupaikka tulee hakea yhteishaussa. Ja opiskeuunlähtö tulee sopia työvoimatoimiston virkailijan kanssa ennen opiskelun aloittamista. Ja sitten ei muuta kuin opiskelemaan :) Nykyisen jatkuvan muutosriehan aikana , ihminen jotuu opiskella elämän aikana monta ammattia. Suhteellisen pysyviä ammattialoja ovat : siivous, ruoanlaitto, hoito, opetus. kasvatus. Niitä tulee olemaan tarjolla aina, jos palkanmaksaja jostakin löytyy. Kapeilla erikoisaloilla työntekijätarve sen sijaan voi olla hyvin suppea. Työttömyysaika kannattaa hyödyntää esim. opiskelemalla.


      • ideasi
        muuttori kirjoitti:

        Ihana asia että yli 25-vuotias työtön voi opiskella uuteen ammattiin työmarkkinatuella ja saada päälle vielä 9 euron ylläpitokorvauksen jokaiselta opiskelupäivältä ! Tämä mahdollisuus kannattaa jokaisen opiskelua haluavan työttömän hyödyntää. Tämä on tosi hyvä mahdollisuus saada hankituksi vaikkapa uusi ammatti sellaiselta alalta, joka työllistäisi. Opiskelupaikka tulee hakea yhteishaussa. Ja opiskeuunlähtö tulee sopia työvoimatoimiston virkailijan kanssa ennen opiskelun aloittamista. Ja sitten ei muuta kuin opiskelemaan :) Nykyisen jatkuvan muutosriehan aikana , ihminen jotuu opiskella elämän aikana monta ammattia. Suhteellisen pysyviä ammattialoja ovat : siivous, ruoanlaitto, hoito, opetus. kasvatus. Niitä tulee olemaan tarjolla aina, jos palkanmaksaja jostakin löytyy. Kapeilla erikoisaloilla työntekijätarve sen sijaan voi olla hyvin suppea. Työttömyysaika kannattaa hyödyntää esim. opiskelemalla.

        vaikuttaa nuoriso simputtajaan kokkolan työ-ja elinkeinitoimistossa ?


    • ex-narkki

      kokkolan työkkärissä työvoimaneuvoja käännytti mut heti ovelta ja sano et "ei sulle löydy mitää töitä" ja passitti mut erikoistyövoimaneuvojan huoneesee. sehän paukautti heti ku tulin siihe ovelle et "ei me tollasia narkkareita työllistetä". mä sanoin sille et mä tiedän et tääl on töitä vaik kui mihi vois työllistyy ja vaadin vaa saada töitä, et sitä varteha mä sinne työkkärii menin. no kauhee pino niitä työpaikkoja oliki ja otin siitä heti päällimmäise paperin ja työllistyin sinne iha välittömästi ja kaikki meni iha ok.

      mut sitä mä ihmettelen et ku se tyyppi haukku narkkariks (mitä kyl olinki sillo) ni senkö mielestä sit olis ollu paree maksaa mulle siitä et en tee yhtää mitää ku et ite hommaisin palkkaa jostai työstä mitä tekisin?

      ...ja sit kuiteski olis valittanu et seki joutuu veroissaa maksaan siitä ku yhteiskunta hyysää... helvetti.

      • Työvoimaneuvoja Evp.

        En ole Kokkolassa ollut duunissa, mutta voi kun olisit tullut minun huoneeseeni toiselle paikkakunnalle Keski-Suomeen. En olisi haukkunut narkiksi etc. Olen kuitenkin onnellinen, että työllistyit. En tosin tiedä nykypäivän tilannettasi.

        Ei kuulu valtion virkamiehen työnkuvaan, saatika etiikkaan haukkua asiakkaitaan narkiksi, vaikka esim. Jari Aarnio sellaista väittäisikin. Olet saanut epäasiallista kohtelua, ja pahoittelen ex-kollegoiden puolesta, vaikka se ei mitään autakaan. No, nykyään hommat toimivat sähköisesti, ja ELY-puolelta vähennetään rutkasti henkilökuntaa. He ovat nyt samassa junassa kuin sinäkin. Lohduttaudu sillä. Laiha lohtuhan se on.


    • vbnmkop

      kokkolan työkkäristä ei ole ollut mitään apua työnhakuuni

      • Jugend

        vbnmkop: Veit sanat suustani. Karenssia kyllä saavat aikaiseksi mutta ei työpaikkoja. Enemmin keppiä kuin porkkanaa menetelmällä mennään.


      • ihmettelevä

        onko säätiöllä työskentelevillä kokemuksia TE-toimiston palvelusta. Onko teitä nöyryytetty? Onko teitä pakotettu menemään säätiölle töihin. Onko se säätiöllä työskentely verrattavissa normaaliin työpaikkaan? Miks ei saa kunnon palkkaa?


      • edes jotain työtä
        ihmettelevä kirjoitti:

        onko säätiöllä työskentelevillä kokemuksia TE-toimiston palvelusta. Onko teitä nöyryytetty? Onko teitä pakotettu menemään säätiölle töihin. Onko se säätiöllä työskentely verrattavissa normaaliin työpaikkaan? Miks ei saa kunnon palkkaa?

        Kunta säästää kun saa pitkäikaisluusereita työllistettyä edes jotenkin. Ei siis tarvitse maksaa työttömyyskorvauksia täysmääräisenä valtiolle takaisin.


    • ei apua.

      Ois työkkärin porukalla syytä vilkasta peiliin.

    • Ite hakien

      Mä uskoisin,et työkkäriä pidetään yllä sen takii ku tienaavat niin hyvin,et kaupunki saa kivasti verotuloja. Työnhakijan kannalta aatellen se on yhtä tyhjän kans. Älä kulje siellä jos töitä tahot,menee vaan maineesi.

    • eisäätiölle

      voisko säätiölle mennä töihin, vai meneekö maine?

      • Mollattu monesti

        Voi mennä ja mene ehdottomasti, jollei muuta järjesty.


    • Juntti taitaa olla

      Onko työkkärissä koulukiusaaja.

    • Kaupungin riesa

      Pitkäaikaistyöttömät on siirretty ketjun avauksen jälkeen TE-toimistosta kaupungin Kanava-hankkeen riesaksi. Ei se Kanavan porukka sen ammattitaitoisempaa ole, eikä voi työpaikoiksi muuttua. Ehkä kuitenkin vähän painostavampaa sorttia kuin TE-toimistossa esimerkiksi erilaisiin koulutuksiin hakeutumisten suhteen, koska työnantajansa kaupunki säästää rahaa jokaisesta työttömästä, joka on vaikkapa juuri koulutuksessa. Asenteensa kuitenkin aika ystävällinen, jopa soittelevat työnantajille työnhakijan puolesta.

      Valitettavasti asia on vain niin, ettei työpaikkoja ole, eikä kouluttautumisillakaan ole mitään virkaa, jos ei ole alaa, jolla olisi työvoimapula. Niinpä työttömät sitten vain vaihtavat keskenään koulutuksia niin että piiri suuri siinä hyörii.

    • lasku

      se on muutenki kummallista kun menee työkkäriin ni pitäis ottaa työ ko työ vastaan tai tulee karenssi ei kaikista ole tekemään sitä työtä mihin periaatteessa pakotetaan

    • TOSIrealisti Kokkola

      Aloittajalle ja tietysti kaikille muillekin:
      "Hän joka osaa tehdä työtä, haluaa tehdä työtä, niin myös saa työtä"...
      Turha selitellä - elämä on kuin sen järjestää, sano...

      • Halkokarin ääliölle

        Sun on turha kommentoida koska et itse ole koskaan tehnyt kunnon töitä, ainoastaan leikkinyt sotaa poikien kanssa.


      • Kyl Reijo osaa

        Reijo realisti on tehnyt työta jolla on tar... eikun, työtä joka on arvoitus! että älkääpä viitsikö!


      • Työvoimaneuvoja Evp.

        Ihan vain entisenä TE-toimiston virkailijana huomauttaisin, ettei se aivan noin mene. Jospa Hra. TOSIrealisti tulisi nykypäivään - tuntuu meinaan olevan nuo realiteetit melko hukassa.


      • Työvoimaneuvoja Evp.
        Työvoimaneuvoja Evp. kirjoitti:

        Ihan vain entisenä TE-toimiston virkailijana huomauttaisin, ettei se aivan noin mene. Jospa Hra. TOSIrealisti tulisi nykypäivään - tuntuu meinaan olevan nuo realiteetit melko hukassa.

        Tarkoitn siis TOSIrealistille sitä, että hän unohtaa nyt esim. yhteiskunnan rakenteelliset muutokset, jotka johtuvat monista eri osa-alueista. Nyt ei eletä enää aikaa jolloin vain marssittiin jollekin työmaalle ja sanottiin, että haluaisin töitä - ja aina johonkin hommaan oli kyseisellä yksilöllä käyttöä.

        On vastuutonta väittää, että nykyään ovat työttöminä ainoastaan ne, jotka eivät viitsi tehdä töitä. Näin ei asia todellakaan ole. Koska nyt käytät nimimerkkiä TOSIrealisti, niin opiskele ja reflektoi nyt hieman yhteiskuntatieteitä, ja palaa sen jälkeen asiaan.

        Tosin jotkut voisivat kyllä oikeastikin potkia itseään perseelle, mutta on nykypäivän kontekstissa absurdia ja vastuutonta väittää jokaista työtöntä ainoastaan laiskaksi - taikka luuseriksi.


    • lasku

      jaa tosirealistille jos oot vaikka puuseppä ni haluaisikko että tulisin hoitaa sukulaistas koska ei oo ammattia eli kaikki ei pysty tiettyihin töihin

    • luuleeolevansa

      Joo on se miestyöntekijä työkkärillä todella ahdistava tyyppi, tekee hallaa ihmisille minkä kerkeää ja antaa virheellisiä lausuntoja jotta ihmiset jäisivät täysin ilman rahaa, passittaa sairaita ihmisiä toiminnallaan vielä huonompaan kuntoon, pitäisi laittaa kyseinen henkilö työttömäksi vähäksi aikaa niin ehkä todellisuus kouluttaisi vähän sitä äijää !

    • Huuhaa

      Kuntouttava työtoiminta yhtä huuhaata.

      • TOSIrealisti Kokkola

        Haistakaa kukkanen. Kuten yllä kirjoitin Kyllä tekevä työtä löytää.
        Virolaisia on töissä Suomessa peräti 100 000, ja taatusti sen "tuhansissa" ammateissa peruskoulupohjalta. Ja sitten Suomen passkiaiset - noin 300 000 notkuvat Kelan- ja Sossun luukuilla. Voi s....... Menkää vaikka risusavottaan tai sieni- ja marjametsään, mutta ei, kun en ole saanut niihin (hantti)hommiin koulutusta. Voi s....., haistakaa passka...!!!


      • Raukkamaista
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Haistakaa kukkanen. Kuten yllä kirjoitin Kyllä tekevä työtä löytää.
        Virolaisia on töissä Suomessa peräti 100 000, ja taatusti sen "tuhansissa" ammateissa peruskoulupohjalta. Ja sitten Suomen passkiaiset - noin 300 000 notkuvat Kelan- ja Sossun luukuilla. Voi s....... Menkää vaikka risusavottaan tai sieni- ja marjametsään, mutta ei, kun en ole saanut niihin (hantti)hommiin koulutusta. Voi s....., haistakaa passka...!!!

        Tuo juuri sitä persujen työllistämistä, ei muuta kuin isännille peruspäivärahalla risusavottaan. Siitähän se Suomen tuottavuus kasvaisi ja isännät makaisivat sisällä ja nauttivat EU-tukea ja työttömät tekisivät heidän työnsä. Jos persut joskus pääsisivät valtaan olisi Suomessa taas piika ja renki yhteiskunta, ay-liike olisi lakkautettu ja palkkaa voisi maksaa vaikka 200€ pari ruokaa päivässä. Vähempi koulutetut pantaisiin marjanpoimintaleireille niin kuin hauva-Oinonen esitti eduskunnassa.
        Tehtaat voisivat palkata parhaat ammattimiehet muutamalla satasella kuukaudessa.
        Luojankiitos se ei koskaan onnistu.


      • Työvoimaneuvoja Evp.
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Haistakaa kukkanen. Kuten yllä kirjoitin Kyllä tekevä työtä löytää.
        Virolaisia on töissä Suomessa peräti 100 000, ja taatusti sen "tuhansissa" ammateissa peruskoulupohjalta. Ja sitten Suomen passkiaiset - noin 300 000 notkuvat Kelan- ja Sossun luukuilla. Voi s....... Menkää vaikka risusavottaan tai sieni- ja marjametsään, mutta ei, kun en ole saanut niihin (hantti)hommiin koulutusta. Voi s....., haistakaa passka...!!!

        Kuten sanoin, tutustupa yhteiskuntatieteisiin ja ekonomiaan. Sen jälkeen mieti tarkasti mitä netissä lausut, taikka teet vain itsestäsi entistä koomisemman objektin. Aktiivinen subjektihan sinä et ns. yht. kunnallisella makro-tasolla olekaan.

        Toivotan hyvää sieni sekä marjasatoa. Kyllä sillä aina perheen elättää yhden talven yli - Halkokarilla varsinkin. Olen muuten myöskin metsänomistaja, ja kun teetin ns. hoitohakkuun omissa metsissäni (pystykarsinnat jne. päälle), niin työllistin kuusi miestä kahdeksi kuukaudeksi työhön 9 euron kulukorvauksella. Oma tuottoni oli -678 euroa. Eli se niistä sinun risusavotoistasi. Vaikka en kapitalisti olekaan suurella kirjaimella, niin en minäkään mielelläni persnettoa tee. Tuskin sitä duunarikaan haluaa tehdä. Että sillä lailla.


      • Enemmän realismia
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Haistakaa kukkanen. Kuten yllä kirjoitin Kyllä tekevä työtä löytää.
        Virolaisia on töissä Suomessa peräti 100 000, ja taatusti sen "tuhansissa" ammateissa peruskoulupohjalta. Ja sitten Suomen passkiaiset - noin 300 000 notkuvat Kelan- ja Sossun luukuilla. Voi s....... Menkää vaikka risusavottaan tai sieni- ja marjametsään, mutta ei, kun en ole saanut niihin (hantti)hommiin koulutusta. Voi s....., haistakaa passka...!!!

        Siitä vain metsänomistajat palkkaamaan raivaajia. Harvalla tuntuu kuitenkaan olevan kiinnostusta, missä kunnossa metsänsä on, vaikka metsähoitoyhdistys patistaisi hoitotöihin. Näkee myös siitä, ettei TE-keskuksen tai muidenkaan työvoimapalveluja tarjoavien organisaatioiden sivuilla ole suuremmin ilmoituksia avoimista paikoista metsänhoitohommiin.

        Omin luvin toisten metsiä ei saa mennä raivaamaan. Tämä tiedoksi, kun rinnastat risusavotan teon sienien ja marjojen poimimiseen.


      • Halkokarin ääliölle
        TOSIrealisti Kokkola kirjoitti:

        Haistakaa kukkanen. Kuten yllä kirjoitin Kyllä tekevä työtä löytää.
        Virolaisia on töissä Suomessa peräti 100 000, ja taatusti sen "tuhansissa" ammateissa peruskoulupohjalta. Ja sitten Suomen passkiaiset - noin 300 000 notkuvat Kelan- ja Sossun luukuilla. Voi s....... Menkää vaikka risusavottaan tai sieni- ja marjametsään, mutta ei, kun en ole saanut niihin (hantti)hommiin koulutusta. Voi s....., haistakaa passka...!!!

        "Mies" joka on koko elämänsä ollut valtion elättinä eikä päivääkään tehnyt mitään tuottoista työtä (sotaleikit poikien kanssa ei lasketa työksi) voisi pitää pienempää suuta, ei tulisi se rajaton tyhmyys niin esille.


    • Ratkaisu

      Menkää vaikka eduskuntaehdokkaaksi jos ette muuta keksi.

      • Työvoimaneuvoja Evp.

        Ei sinne "normi kantapeikolla" asiaa ole. Pitää olla vähintään se 6 lyhyestä matematiikan oppimäärästä lukiossa - ainakin mikäli isommalle pallille haluaa. En toki viittaa keneenkään, kunhan vain tuli mieleen.


    • Metsänomistaja

      Minä en kehtaisi ottaa ketään metsääni 9€/pv palkalla. Raivautin tänä keväänä taimikkoa MHY:n kautta ja työn teki metsuri ja maksoin siitä n.300€/ha. Siitä saan pois alv:n ja lopuista verovähennyksen, ei ole liian kallista. Suomesta pitää lopettaa kaikki temppuilu työllä, jos ei ole tarjota oikeaa työtä, oikealle työntekijälle, niin maksetaan oikea työttömyyskorvaus.

      • Työvoimaneuvoja Evp.

        Olen samaa mieltä kanssasi. En aio minäkään enää orjatyövoimaa ottaa. Asiat olivat eri lailla silloin kun minä olin vielä "työkkärissä" duunissa, enkä ollut ottanut tarpeeksi selvää asioista. Onneksi miehet olivat tyytyväisiä, kun eivät olleet työtä nähneet vuosiin.

        Asiat eivät todellakaan saa mennä tähän pisteeseen, vaikka ne ovat jo menneetkin hyvin pitkälti. Täytyy jatkossa hoitaa ajan kanssa yksin hommat. En vihjaa, että maksaisin kenellekään pimeänä, vaan sitä, että rupean saatana kuntoilemaan metsätöiden nimikkeellä. Siis harrastustoiminnasta kyse.

        No uhkailkaa nyt joku edes Fobballa, taikka rehellisellä NettiAarniolla, että mahdollinen rikos on suunnitteilla. En tiedä, mutta vituttaa kaikki. Onhan tässä kyllä vuosikymmeniä jo jaksettu katsoa, että mitä paskaa sitä eteen tuleekaan, niin katsellaan ihan rauhassa loppuun saakka. Enpä jaksa provosoitua. Erakoituminen ei kylläkään olisi huono ratkaisu ollenkaan. Kätkäläisen meininkiä sano!


    • Anonyymi

      Maassamme on vieläkin tällainen ala-arvoinen työttömyysturvajärjestelmä. Kuinkahan kalliiksi veronmaksajille tulee kustantaa täysin tarpeettomien byrokraatti-virkailijoiden palkka? Milloin yhteiskunnassa siirrytään kannustavampaan järjestelmään. Ei mikään ihme ole, jos iso joukko työttömiä syrjäytyy täysin järjestelmästä.

      • Anonyymi

        Ainoa paikka jonka kautta on mahdollisuus saada töitä tai oppisopimuskoulutukseen ohjaamista suurelle osalle ja heikoimmassa asemassa oleville.
        Ei taatusti aiheuta työttömille syrjäytymistä.
        Asenteessa vika joka pitää tarpeettomana, peiliin kun katsoo niin siellä näkyy...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa paikka jonka kautta on mahdollisuus saada töitä tai oppisopimuskoulutukseen ohjaamista suurelle osalle ja heikoimmassa asemassa oleville.
        Ei taatusti aiheuta työttömille syrjäytymistä.
        Asenteessa vika joka pitää tarpeettomana, peiliin kun katsoo niin siellä näkyy...

        Ei ole asenteissa mitään vikaa jos tällaisen on joutunut joskus kokemaan. Helposti kannustavampaan järjestelmään voidaan siirtyä, jos maksetaan kaikille jonkinlainen perustulo. Sen eteen sitten menet tekemään jotain. Ketään ei nöyryytetä eikä syyllistetä vaan jokainen saa tehdä töitä. Tämän asenteen omaksumisessa näkyy poliitikoilla ja ammattiyhdistysliikkeellä olevan vielä parantamisen varaa. Miksi ihmeessä työttömiä pitää rangaista siitä kun he eivät löydä töitä? Sitten poliitikot keksivät ihmeellisiä byrokraattisia ja poliittisia virkoja veronmaksajien elätettäväksi. Ihmisiä kohdellaan kuin oltaisiin jossain Neuvostoliitossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole asenteissa mitään vikaa jos tällaisen on joutunut joskus kokemaan. Helposti kannustavampaan järjestelmään voidaan siirtyä, jos maksetaan kaikille jonkinlainen perustulo. Sen eteen sitten menet tekemään jotain. Ketään ei nöyryytetä eikä syyllistetä vaan jokainen saa tehdä töitä. Tämän asenteen omaksumisessa näkyy poliitikoilla ja ammattiyhdistysliikkeellä olevan vielä parantamisen varaa. Miksi ihmeessä työttömiä pitää rangaista siitä kun he eivät löydä töitä? Sitten poliitikot keksivät ihmeellisiä byrokraattisia ja poliittisia virkoja veronmaksajien elätettäväksi. Ihmisiä kohdellaan kuin oltaisiin jossain Neuvostoliitossa.

        Kyllä se on näin että toimeentulon eteen on tehtävä jotain, mitään perustuloja kaivata, niitä toimeentulo yms. avuilla tullaan toimeen niin hyvin että pelätään jos työtä tarjotaan. Rehellisiä kun ollaan niin tuet on ne joiden takia ei haluta töitä ottaa vastaan.

        Se on myös todettava että osa on sellaisessa kunnossa jotka vammautuneita yms. niin että heitä ei voida palkata, kun eivät pysty silloin on eläke paikallaan myöntää.


    • Anonyymi

      Minä veronmaksajana ihmettelen miksi verovaroja tuhlataan tällaisiin ihmeellisiin byrokraattisiin virkoihin. Ainoana tehtävänä on syyllistää työtöntä ja valvoa että hänen työtön-lappunsa on oikeasti täytetty ja kaikki työttömyys-ehdot toteutuvat. Täysin turha ja tarpeeton virka.

      • Anonyymi

        Et taida oikein olla perillä, miten nykyään toimitaan. Ei nykyään siellä taideta juurikaan livenä käydä, yhteys saadaan puhelimella jonka kautta ylläpidetään miten työtön on saanut vaikka itse työpaikan hommattua (harva kylläkin ko tsto kirjoilla oleva) kun aktiivisuus puuttuu.
        On kymmeniä henkilöitä ohjattu sopivaan koulutukseen/ sen kautta työharjoitteluun ja lähes jokainen on saanut työpaikan sitä kautta, se itsestä kiinni miten asiansa hoitaa. Kuka heitä olisi ohjannut muuten koulutettavaksi jos ei järjestetä tarpeeseen kurssitusta.
        Ja sitä päivärahaakaan ei taida saada jos ei ole työnhakijana.... Ei siellä syyllistetä mutta toki asiallisesti on osattava hakea töitä. Tulee mieleen oletko ymmärtänyt väärin jos sinulle on tarjottu työtä ja et ole sitä huolinut, aina kannattaa kokeilla siitä saa pisteitä eteenpäin vaikka lyhyen pestin käy tekemässä.
        Tätä mieltä tyytyväinen veronmaksaja.


    • Anonyymi

      Mene takaisin ja sano, että sinun työsi taitaa olla liian haastavaa ja et osaa sitä!

    • Anonyymi

      Mene töihin äläkä työkkäriin !

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe