Massavaraaja kannattaako

Pluttoniumi

Moro. Kannattaako hommata nykyisillä yötaksoilla enään massavaraajaa ? Onko päivä/yö-sähkön ero nykypäivänä enään niin suuri että säästöä syntyisi ?

20

2171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 230V

      Olen selvännäkijä ja tiedän tarkalleen paljonko sinun sähkösopimuksesi hinnat ovat. Näillä pohjatiedoilla näkemykseni on ettei massavaraaja kannata paitsi jos kannattaa.

      • massoista tietävä

        Mitään tiedä.

        Mutta minä tiedän etteivät pääsulakkeet kestä jos on liikaa massavaraajia. Ja niitä pitää olla tuhannen kiloa. Muuten ei ole mitään järkeä koko hommassa. Ja tuhannen kiloa kun on niin mikään normaali pääsulake ei kestä.


      • saatavilla
        massoista tietävä kirjoitti:

        Mitään tiedä.

        Mutta minä tiedän etteivät pääsulakkeet kestä jos on liikaa massavaraajia. Ja niitä pitää olla tuhannen kiloa. Muuten ei ole mitään järkeä koko hommassa. Ja tuhannen kiloa kun on niin mikään normaali pääsulake ei kestä.

        Vahvempia sulakkeita, esim vetolujuudeltaan 1100 kiloa


      • Pluttoniumi

        3 Ressua jo vastannut eikä mitään järkeä.... V...n pellet !


      • ersgyuhi
        Pluttoniumi kirjoitti:

        3 Ressua jo vastannut eikä mitään järkeä.... V...n pellet !

        Eiköhän tuo nimimerkki 230v kirjoittanut oikean vastauksen, joka meni näin:
        "Olen selvännäkijä ja tiedän tarkalleen paljonko sinun sähkösopimuksesi hinnat ovat. Näillä pohjatiedoilla näkemykseni on ettei massavaraaja kannata paitsi jos kannattaa."

        Sinunhan se pitäisi tietää, kannattaako SINUN hankkia niitä massavaraajia vai ei, tuskin täällä kukaan sinun asioista tietää. Joten tutki sähkönkulutuksiasi ja hintoja ja päättele niistä. Helvetti mitä uusavuttomuutta. Äitisikö sinulle kuorii perunatkin?


      • pluttoniumi
        ersgyuhi kirjoitti:

        Eiköhän tuo nimimerkki 230v kirjoittanut oikean vastauksen, joka meni näin:
        "Olen selvännäkijä ja tiedän tarkalleen paljonko sinun sähkösopimuksesi hinnat ovat. Näillä pohjatiedoilla näkemykseni on ettei massavaraaja kannata paitsi jos kannattaa."

        Sinunhan se pitäisi tietää, kannattaako SINUN hankkia niitä massavaraajia vai ei, tuskin täällä kukaan sinun asioista tietää. Joten tutki sähkönkulutuksiasi ja hintoja ja päättele niistä. Helvetti mitä uusavuttomuutta. Äitisikö sinulle kuorii perunatkin?

        ÄÄLIÖ ! Ei kai se yö/päiväsähkön ero kuluttajalle paljonkaan eroa vaikka olisi mikä sähköntoimittaja kysymyksessä. Lisäksi miksi alkaa itse laskemaan ja miettimään jos joku on jo valmiiksi miettinyt.

        Nyt on sitten vatattu 6 kertaa ja kaikki yhtä ääliöitä.

        Miksi näitä keskustelupalstoja yleensä on täällä ?


      • dfgthjth
        pluttoniumi kirjoitti:

        ÄÄLIÖ ! Ei kai se yö/päiväsähkön ero kuluttajalle paljonkaan eroa vaikka olisi mikä sähköntoimittaja kysymyksessä. Lisäksi miksi alkaa itse laskemaan ja miettimään jos joku on jo valmiiksi miettinyt.

        Nyt on sitten vatattu 6 kertaa ja kaikki yhtä ääliöitä.

        Miksi näitä keskustelupalstoja yleensä on täällä ?

        Samaa olen myös ihmetellyt, pelkkää paskanjauhantaa koko suomi24 keskustelu täynnä ja jos joku erehtyy kirjoittamaan asiasta niin se viesti sensuroidaan, sellainen on suomi24.


      • itun pelle
        Pluttoniumi kirjoitti:

        3 Ressua jo vastannut eikä mitään järkeä.... V...n pellet !

        Näin saat juuri parhaat vastaukset.

        Kun alat vittuilla muille, niin sinullekkin vittuillaan.

        Kananttaisi vaan antaa näyrästi lisää tietoa, kun tajuaa että alkuperäinen kyksymys ei ole vastattavissa.

        Asia on lapsellisen helppo laskea, miksi et laske`?


      • itun pelle
        pluttoniumi kirjoitti:

        ÄÄLIÖ ! Ei kai se yö/päiväsähkön ero kuluttajalle paljonkaan eroa vaikka olisi mikä sähköntoimittaja kysymyksessä. Lisäksi miksi alkaa itse laskemaan ja miettimään jos joku on jo valmiiksi miettinyt.

        Nyt on sitten vatattu 6 kertaa ja kaikki yhtä ääliöitä.

        Miksi näitä keskustelupalstoja yleensä on täällä ?

        Yösähkön ero voi olla useita senttejä eri yhtiöiden välillä.

        Toisella kannattaa toisella ei.

        Miksi kyselet, etkä laske omilla hinnoillasi?


      • AV
        pluttoniumi kirjoitti:

        ÄÄLIÖ ! Ei kai se yö/päiväsähkön ero kuluttajalle paljonkaan eroa vaikka olisi mikä sähköntoimittaja kysymyksessä. Lisäksi miksi alkaa itse laskemaan ja miettimään jos joku on jo valmiiksi miettinyt.

        Nyt on sitten vatattu 6 kertaa ja kaikki yhtä ääliöitä.

        Miksi näitä keskustelupalstoja yleensä on täällä ?

        Hinta todellakin riippuu mistä sähkösi ostat ja minkä yhtiön alueella asut. Itselläni yösähkö on 30% halvempaa. Sinulla ei välttämättä juuri yhtään, joten Ilmoittaisitko omat hintasi niin voisimme edes yrittää laskea.


      • Pluttoniumi
        AV kirjoitti:

        Hinta todellakin riippuu mistä sähkösi ostat ja minkä yhtiön alueella asut. Itselläni yösähkö on 30% halvempaa. Sinulla ei välttämättä juuri yhtään, joten Ilmoittaisitko omat hintasi niin voisimme edes yrittää laskea.

        Ero olisi päivä / yösähkön välillä 3,32sent/kWh ja massavaraajana 2550w varaaja jonka varauskyky 17,85 kWh/7 tunnissa , huoneen koko 40m2

        Totuus on että itse en osaa laskea =)


      • luvut peräkkäin
        Pluttoniumi kirjoitti:

        Ero olisi päivä / yösähkön välillä 3,32sent/kWh ja massavaraajana 2550w varaaja jonka varauskyky 17,85 kWh/7 tunnissa , huoneen koko 40m2

        Totuus on että itse en osaa laskea =)

        3,3sent/kWh x 17,85kWh/7h = 58,905sent/7h

        7h on yösähkön lämmitysaika, eli jakso kerran vuorokausessa.

        Teoreettinen maksimisäästö siis vajaa 0,6€/vrk.


      • ja massavaraajan
        luvut peräkkäin kirjoitti:

        3,3sent/kWh x 17,85kWh/7h = 58,905sent/7h

        7h on yösähkön lämmitysaika, eli jakso kerran vuorokausessa.

        Teoreettinen maksimisäästö siis vajaa 0,6€/vrk.

        Periaatehan on se, että 7 tunnissa yösähköllä kuumennettu varaaja luovuttaa lämpöään 24 h vuorokaudessa, noin teoriassa heh. päiväsähköä ei kuluisi ollenkaan.


      • YölläPannaan/Varataa
        luvut peräkkäin kirjoitti:

        3,3sent/kWh x 17,85kWh/7h = 58,905sent/7h

        7h on yösähkön lämmitysaika, eli jakso kerran vuorokausessa.

        Teoreettinen maksimisäästö siis vajaa 0,6€/vrk.

        Laskematta paljonko on yösähkön siirto halvempaa kuin päivän siirto ,energian myyjät puhuu vain ettei hinnassa ole kuin se sentti eroa mutta katsokaapa siirron hintaa mistä se etu ennemminkin tulee..


    • Panasonic NE-9

      Itse harkitsin myös massavaraajia, mutta totesin kannattamattomaksi ja tein paljon paremman systeemin, Onneksi tuli tälläinen talvi niin pääsi testaamaan että hyvin toimii.

    • tuskin kannatta

      Hankkia ollenkaan, sellaisia 200 kilon kivikaappeja, aamulla liian kuumaa ja illalla palelee. Purin joku vuosi sitten muutaman vanhan, oli asbestit näkyvissä puhalluskanavassa. Jos yösähkö on muuten sähkölämmitteisessä talossa, niin säästää siinä, mitä säästää.

    • yhteenlasku

      13 8=21

    • eikös massavaraajista fiksummat perustu faasimuutokseen eli yöllä sulatetaan jotain suolaa, joka päivällä luovuttaa lämmön?

      "kivikaappi" ei liene terminä ihan tarkka mutta kyllähän joku toisella foorumilla selosteli lämpöpumpun toimintatapaa "kuumakaasulämmityksenä"! Eiköhän kaverilla edes termi "höyrystin" pistänyt raksuttamaan ...

    • tulistuslämpö

      > kyllähän joku toisella foorumilla selosteli lämpöpumpun toimintatapaa "kuumakaasulämmityksenä"! Eiköhän kaverilla edes termi "höyrystin" pistänyt raksuttamaan ...

      Joo, toisella teistä ei oikein raksuttanut. Se hidasälyisemmän löydät peiliin katsomalla. Lisävihjettä saa hakusanalla tulistuslämpö.

    • > Lisävihjettä saa hakusanalla tulistuslämpö.

      ei tarvi googlata, olen TKK:lla opiskellut ja opettanut lämpöpumpuista

      tulistusta pyritään pikemnmiknkin vähentämään eli käyttämään höyrystintä täysitehoisesti, joissakin suunnittelemissani isoissa lämpöpumpuissa jopa vaihdoin kylmäaineen R22->R12 tulistuksen vähentämiseksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe