AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Renault Trafic, Opel Vivaro, Nissan Primaster

Renault Trafic, Opel Vivaro, Nissan Primaster

14 Vastausta 24 995 Lukukertaa
Kyseessähän on sama auto eli rellu. Paljon noita näkyy olevan liikenteessä. Edullinen hinta lienee syynä. Onkohan kellään käsitystä kuinka hyvin ovat kestäneet ? Pärjääkö esim. Transitille ?

Kysyy

Onko joku jo käynyt Kaivokselassa kysymässä välirahaa,miten kävi verrattuna Opeliin ja Nissaniin?Autothan lienevät samoja?

ei vielä

Ei haarukoinnin tässä vaiheessa. Tuulilasi
kuitenkin kirjoittaa näin Opelista ja Nissanista.

Nissan Primastar, Opel Vivaro ja Renault Trafic ovat siis yksi ja sama auto. Moottori ja voimansiirto tulevat Rellulta, ja myös mittariston ja sisävarusteiden tyyli paljastaa ranskalaisperäisyyden.

Kaksi eri myyjää käytännössä samalle autolle merkitsee hintakilpailua. Hinnastojen perusteella Primastarin perushinta on 600 euroa Opelia halvempi, mutta jälkimmäisen hintaan kuuluu Webasto-lämmitin.
Nissaniin saa 600 eurolla varastomalleissa olevan Nordic-paketin, joka sisältää Webaston lisäksi kauko-ohjatun keskuslukituksen, sähköiset ikkunannostimet, sähkösäätöiset ja lämmitettävät ulkopeilit, pyyhkimet takaovien ikkunoihin sekä kuskin istuinlämmittimen. Paketti kannattaa ilman muuta ostaa.

Hyötyvaruste on myös 220 euroa maksava ikkuna oikean puolen liukuoveen. Tavaratilan vanerointi maksaa 520 euroa mutta on käytännössä välttämätön. Ilmastoinnista rokotetaan 1 350 euroa.

Metallivärillä maalatun koeajoauton hinta oli 31 890 euroa. Ei siis aivan halpa mutta kuitenkin kilpailukykyinen. Opeliin nähden etuna on myös takuu, joka on kolme vuotta tai 100 000 km.

Transit on vakkapeli

Vaihdoin syksyllä pakua ja kävin läpi koko tonniluokan sen lisäksi luin alan testit. Entiset kokemukset, hinta-varusteet-laatu päädyin minulle soveltuvaan 260/85-sarjan Transitiin.

Minulla on ollut 2-Transiittia, Trafic, MB 207 ja 508,Fiatit Ducato ja nyt viimeksi Scudo.

Sain kaikki varusteet: ABS,luistonesto, sähköpeilit, lämmitettävä tuulilasi, ohjelmoitava Eber, kahdet renkaat + kesärenkaat alumiinivanteilla ja kontinverhoilu, loppusumma 26500 euroa.

Auto on vakka, tilava josta on hyvä näkyvyys joka suuntaan, myös tien päällä hyvä ajaa. Koska ajan lähes aina kevyttä tavaraa pienempi kantavuuksinen 260 sopii minulle hyvin ja 85HV:n kone on siihen riittävä. Joka ajaa isomilla kuormilla 125HV kone ja 300-sarja on oikea valinta, mutta halvemmaksi tulee pitemmällä akselin välillä oleva kuorma-auto, joka sellaista tarvitsee.

Huomasin koeajoissa, että uusi Ducato, Boxeri ja Vivaro pompotti tyhjänä kun kumipallo, jota ei 260 Transit ja Transporter tehnyt. Transitin 300-sarjassa on huonompi ohjaustuntuma kun 260-sarjassa, eli 300-sarja vaatii lastia jotta kulkee vakaammin. Hinnallisesti jäivät ulos MB ja Volkkari ja Hiace, niissä oli myös pieni ohjaamo.

Viimekädessa heitin arpaa Volkkarista ja Fordista, mutta loppuhinta ja kokonaistarjous oli Fordilla parempi kun "Laakkosilla".

Uusi etuveto Transit on vankka työkalu,jonka kestävyys on todettu hyväksi. Minulla ei ole 15 000km ajon jälkeen vielä minkäänlaista vikaa ilmennyt missään. Olen myös kysellyt 7..80tkm ajaneilta ja ovat olleet tyytyväisiä vehkeeseen.

pärjääkö Transit?

Transitti ei pärjää jos arvostellaan taloudellisuutta, ohjaamon ergonomiaa tai ajomelua. Nämä ovat mielestäni (ajan paljon) isoja tekijöitä, kun päivittäisenä 'konttorina' on pakettiauto

Vivaro isommalla kantavuudella on ainakin tosi jämäkkä ajettava (itsellä lyhyt 100hp). Useimmiten ongelmana on se, että henkilöautot ovat tukkeena, kun ajetaan monttuihin ja mutkiin (oli kontissa tavaraa tai ei)

Miksi laitta 5000E lisää Vivaroon?

Uudessa Transistissa on tilava ohjaamo, myös ergonomia on paikallaan, sekä 85HV kone riittä minulle hyvin normaaliin käyttöön. Transit kulkee oman mittarin mukaan 160, joten sillä saa jo kortin kuivumaan helposti. Ajelen kesäkelissä sen sallitun 100, eli mittarilukemassa 110.

Minulle periaatteessa riittä "pikku-transu" eli tämä Transit Connect, mutta ahneus voitti kun sain täyskoko pakun samaan rahaan.

Scudo oli aika hiljainen olihan se Peugeot, mutta nyky Transit ei häviä pätkään Scudolle ( Tuulilasin testi 2003)

Mitä taloudellisuuten tulee kesäkelissä vehje kulutti 8..9 l/100 talvella menee kaupunkiajossa 9...10 l/100. Kaverillani on uusi Transportteri isolla koneella ja kulutus on sama ...että se siitä 6 l/100 on paremmin teoriaa kun todellisuutta.

Toisekseen, Transit on jämäkkä työkalu johon luotan enemmän pitkässä juoksussa kun Renault/GM/Nissan pakuun. Tunne ja tiedän myös Hiacen vankkana ja luotettava pakuna, mutta Transit riitti tarpeisiini.

jatkoa

Transportterin kulutuksesta en tiedä - Vivarolla en saa yhdeksää litraa menemään mitenkään (paikallaan tyhjäkäynnillä?) maantiellä 6 ja kaupungissa 7-8 litraa ovat itsellä käytännössä toteutuneita lukemia.

Huippunopeus ei itselläni kuulu pakun valintaperusteisiin - sensijaan se, kuinka hyvin koneen sitkeys ja kiihtyvyys käy normaaliin kaupunki- ja maantieajoon (ohikin pitää maantiellä tarvittaessa päästä). Henkilöautojen tukkeena ololla tarkoitin (jos tarkkaan luet) nimenomaan alustasta riippuvia seikkoja - eli ne montut ja mutkat

Itse pidän autoa sen pari vuotta, jonka autossa riittää takuuta - joten luotettavuusseikat eivät ole itselleni tärkeysjärjestyksessä kovin korkealla (määräaikaishuoltojen sujuvuus ja 'tilapäisauto korjauksen ajaksi' - politiikka merkkaa enemmän). Mutta enpä ole mitään luotettavuusongelmia Vivaron (joka on ollut Suomessa markkinoilla tästä yhteistyöajoneuvostosta pisimpään) suhteen kuullut - joitain jo korjaantuneita lastentauteja lukuunottamatta.

Itse en pidä Transitin ohjaamoa ergonomisena (tilava se kylläkin on) Vivaro/nissan/renu - ohjaamo on transporterin ja viton kanssa ainoat henkilöautomaiset ohjaamot: joystick vaihdekeppi (6vaihdetta), riittävät säätövarat pitkäjalkaiselle kuljettajalle ja siitä huolimatta selkänojaankin jää kääntövaraa. Transitin ajoasento jää 'perinteisen' pakettiautomaisen pystyksi samaan sarjaan peugeot/fiat/citroen kloonien kanssa. Samoin Transitin ohjausgeometria tuntuu ainakin omaan käteeni 'omituiselta' - mielipidekysymys? kenties.

Itse pidän Vivaroani toistaiseksi onnistuneena valintana (ehkäpä 2.5DTI 135hp jos nyt pitäisi uusi ottaa?)

rellu

200th ajettu renu trafic 2,5 cdi
muuten on pelittäny alapallonivelet vain löyhiä

Vivaro on laatua

Kuka Vihtii ajjaa jollain hapettumisen kaavalla foord Voi polosia !

Renault Trafic

Itselläni on vuosimallia 2007 Renault Trafic 150 dci. Aivan todella hyvä ajaa. Ei ole ollut mitään ongelmia. Kaikki toimii loistavasti. Suosittelen.

katoppa tämä ketju ja sen päätös

en voi kehua kuin ajo ominaisuuksia. Kestoltaan huonoa tekoa...

trafic

kaikis kai vikoi mut rellus ainaskii laatikko kytkin jarrut raidetangon päät

Näin on

Tuo on totta eli alihankkijat tekevät tarjouspohjan ja tehdas ottaa usein halvimman valmistajan tuotteen. Eli ei halvalla saa hyvää . Autotehtaat ovat vain kasaus paikkoja näille alihankkijoiden valmistamille osille.
Renault on kehitänyt omat systeemit joilla autoja korjataan. Esim kun moottorin öljypumppu pettää , että siihen päästään käsiksi niin öljypohja pitää poistaa ja se on liimattu sellaisilla myrkyillä kiinni että ko peltinen pohja vääntyy käyttökelvottomaksi. Ko pohja maksaa 200e jonka asiakas maksaa eli ensin pitää rikkoa että voi korjata. Tuo on hyvä rahastus systeemi eli hajoita ja hallitse.
Transiittikuski kaivaa paskaa nenästään ja on vitun kateellinen.
 /   /  /  / Renault Trafic, Opel Vivaro, Nissan Primaster

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta