Perjantai 19.3.2010 Jooseppi, Juuso, Joosef ja Josefiina

Palvelussa juuri nyt 36237 käyttäjää

Vastauksia: 1
Lukukertoja: 171
TEKSTIKOKO: font-sizefont-sizefont-size
Viestien esitystapa:
Moi!
Osaisikohan joku auttaa?En tiedä oikein itsekään minkälaista vanhaa lamppua kaipaan,mutta jotain "erilaista" ja vähän laadukkaampaa kun nämä markettilamput.Asun Etelä-Karjalassa ja täällä olen nuo ns antiikkihuutokaupat ja ostomyyntiliikkeet jo kiertänyt monen monasti,eikä vieläkään ole sattunut eteen hakemaani.Voisin laajentaa tietysti tuota etsintäaluetta esim Kymenlaaksoon,Hämeeseen tai Itä-uudellemaalle (Kotka-Lahti askelilla liikun työn takia satunnaisesti).Olisiko kenellekään suositella mitään osto-ja myyntiliikettä tai antiikkiliikettä,mistä voisi löytää suht laajan valikoiman?

Hesassa,Turussa ja Tampereella on kait aika paljon semmoisia antiikkikauppoja,mutta välimatkaa alkaa olla jo aika paljon.Entä onko mitään kesätapahtumaa,mitä voisi ajatella (antiikki ja muu vanha roina)?Huutonetistä olen satunnaisesti etsinyt,mutta se haku sieltä on yhtä työläs kun etsisi neulaa heinäsuovasta...Kovasti olen ihaillut ulkolaisissa sisustuslehdissä niitä ranskalaisia,vähän kulahtaneita mutta ah,niin koristeellisia ja kauniita lamppuja!Semmoisesta voisin tykätä...

00
Hatarat tiedot
on minulla,mutta yritetään ;-).

Lahden seudulla toimii Antiikkikeskus Fasetti (oisko Hollolassa nykyään) ja siellä on jonkin verran valaisimia.Tuota Lahden aluetta en tunne kovinkaan hyvin,mutta löytyyhän kuukkelilla varmaan lisätietoja noista alueen antiikkiliikkeistä.Fasetilla on muuten verkkokauppakin (www.fasetti.fi)

Pohjoiskymenlaakso on ihan "kartoittamatonta" aluetta miulle,en ole pariinkymmeneen vuoteen juurikaan käynyt seudulla ostoksilla.Haminan tilannettakaan en tunne.Kotka on jo vähän tutumpaa.Ainakin Karhulassa on pari pikkuliikettä joista saattaisit löytää etsimäsi.Karhulan keskustassa on yksi osto-ja myyntillike (Jokasortti nimeltään) jossa on aika paljon sitä lamppuroinaa (painotus jälkimmäiseen).Sitten löytyy yksi pieni ja siisti puoti Reinolankadulta,on semmoinen kodikas ja pieni osto-ja myyntiliike Monitaso Yrjölä.Siellä on valaisimia yleensä aika vähän,mutta ne onkin laadukkaita ja vaihtuvuus on hyvä ja hinnat kohdallaan.Sitten on vielä jossainpäin Kotkaa joku uusi vanhojen lamppujen lamppukauppa ihan.Toimii ainakin netissä (www.noctiluca.fi).Bongasin vahingossa ja tykästyin tyyliin.Jos ois vaan tuo rahamassi kunnossa...Sitten löytöjä voi vielä tehdä kirppareilta ja kierrätyskeskuksestakin.Ne kirpparilamput on yleensä vaan risoja (tai ainakin kuupat on rikki).

Niin ja sitten tietty yksi loistava paikaa löytää iki-ihania vanhoja lamppuja on ebay!Itse olen monasti katsellut "sillä silmällä" että uskaltauisiko huutamaan sieltä noita jugend-lamppuja kun tarjonta on ihan erilaista kun täällä.Kaveri huusi Saksan ebaystä jonkin isommankin kattokruunun ja olikin mennyt matkalla ihan mutkalle :-(.Oli lisäksi ollut aika kalliskin.

Ja sitten vielä tuosta huutiksesta.Sieltä on tottumattoman aika vaikea löytää mitään,jos ei jaksa kahlata ihan kaikkia ilmoituksia läpi.Luulen,että suuri osa noista oikeasti antiikkisista lampuista on antiikki-ja taideosastolla,eikä koti-osastolla.Kannattaa kokeilla kaikilla mahdollisilla mieleenjuolahtavilla hakusanoilla,kuten; vanha valaisin,antiikkivalaisin,antiikkilamppu,vanha lamppu,wanha ja ikivanha jne...

Sitten muita ostopaikkoja on vielä tämä suomi24-tori ja keltainen pörssi ja mikko.fi jne.

Itse olen oikeasti löytänyt miltei kaiken huutiksesta ja paikallisilta kirppareilta ja maakuntahuutokaupoista.Ja aikaahan se tietty vaatii.

Toivottavasti viestistäni oli jotain apuja.Varmaan on jollakulla muulla lisättävää?