Pennun paino ja mitat?

shigaga

otsikossa kysymys tulikin.

Eli minkä kokoisia pentuja teillä on ja minkä ikäisiä?

Minulla on vajaa 5kk narttupentu joka painaa 19 kg. Muita mittoja minulla ei nyt ole, mutta voin ne myöhemmin antaa myös vertailtavaksi.
Haluaisin vain tietää, että kasvaako koirani "normaalia" vauhtia.

Tietysti kaikki ovat yksilöitä, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin vertailla.

Minulla on myös aikuinen pieni saksanpaimenkoiranarttu. Tämä narttu painaa n. 23-24kg ja korkeutta on 55cm.

50

11915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • villavirta

      5kk uros 27kg

      • shigaga

        oho! Aikamoinen mötkäle jo... :)


    • -mimmu-

      Meillä 14vk uros. Eilen punnittiin ja painoa on kertynyt 18 kg.

      • -äiskä-

        Meillä on 11 kk narttu. Painaa nyt 28 kg. Pentuna tuli noin kilo viikossa lisää painoa, puolen vuoden iän jälkeen painon kasvu hidastui hidastui. Säkäkorkeutta on jo 60 cm. Eikä näytä lihavalta, kylkiluut tuntuu niin kuin pitääkin.


    • cara12

      10vko 11kg

    • -mimmu-

      Uros 16vk 21.5 kg. Kasvu ollut hyvin tasaista kokoajan ja hyvin sopusuhtaisen näköinenhän tuo rontti on :)

      • zazoo

        Narttu 8kk/30kg/60,5cm


    • sakemannin omistaja

      Meidän sakemanni on 11kk ja panoa jotain 35kg tienoilla (ei olla punnittu muutamaan kuukauteen,joten toi on vain heitto) ja säkä jotain 60cm paikkeilla (säkää emme ole koskaan mitanneet.toi on pelkkä arvio)

      • lotto

        Koira kuitenkin sakemanni, vai onko sekin arvio?


      • sakemannin omistaja
        lotto kirjoitti:

        Koira kuitenkin sakemanni, vai onko sekin arvio?

        Tottakai koirani ON sakemanni!Jos en ole koiraani punninnu muutamaan kuukauteen,enkä ole säkää koskaan mitannu,niin se ei todellakaan tarkoita sitä etteikö koirani ole sakemanni!Voit tulla ihan itse vaikka paikan päälle kattomaan,jos et kerta usko!


      • veikkaus
        sakemannin omistaja kirjoitti:

        Tottakai koirani ON sakemanni!Jos en ole koiraani punninnu muutamaan kuukauteen,enkä ole säkää koskaan mitannu,niin se ei todellakaan tarkoita sitä etteikö koirani ole sakemanni!Voit tulla ihan itse vaikka paikan päälle kattomaan,jos et kerta usko!

        Aijaa luulin, että se tarkoittaa just sitä.Hyvä, että tuli puheeksi.


      • ******
        lotto kirjoitti:

        Koira kuitenkin sakemanni, vai onko sekin arvio?

        viisas ihminen vai kuinka ????? Lopeta turha näsäviisastelu .


    • shigaga

      Punnitsin juuri tuossa pennun, joka on nyt 5kk ja 1 vk ja painoa oli kertynyt 23,3 kg.
      Alkaa olemaan jo tuon toisen koiran kokoinen.

      Kasvu on hidastunut jo paljon verrattuna siihen, kun pentu kasvoi ihan silmissä. Aamulla se näytti isommalta kuin edellisenä iltana :)
      Kiitos "tuloksistanne".
      Tätähän voisi jatkaa tässä jatkossakin. Jos jotakuta muutakin kiinnostaa nuo painot koiran kasvaessa.
      (ja nehän ovat siis hyvin yksilöllisiä, mutta kuitenkin..)

      • cara12

        nyt ikää 15 vko ja painoa n. 15kg


    • neljätoista

      Rex täyttää keväällä seitsemän ja painoa on se sama 43 kg kuin vuoden ikäisenäkin. Säkä lähentelee muistaakseni jotain 80, joten hoikkana poika jaksaa itseään pitää edelleen vaikka ruokahalu on mahtava ja sisäelimet kunnossa. ;)

      • yksitoista plus

        ps. koira on muuten ssm


      • gotcha

        Neljällätoista on sitten tanskandogin kokoinen sakemanni - onkohan nyt oikea rotu kyseessä :-D


      • 720

        Oho, aika epärodunomainen mitä säkään tulee :D Mulla (aikuinen) uros 66,5cm korkea ja painoa 41kg kuivahkossa kunnossa. Jos koirasi on n.80cm korkea, sen täytyy näyttää luurangolta..? :/

        Mulla narttupentu 6kk, 59cm ja 25kg


    • shigaga

      Nyt on pentu päässyt 6kk ikään ja painoa oli eilen punnitessa 27,7 kg. Säkää en ole mitannut, mutta summittainen arvio on 55cm. Vanhempi narttu meillä on tuon 55cm ja pentu on aikalailla saman korkuinen. Hyvin tuntuu kasvelevan, vaikka vauhti on kyllä jo hidastunut. Massaa tulee ja välillä vähän epäilyttää, että onko jo liikaakin.
      Mut eiköhän se aika näytä.

      • Mampoo

        7 1/2kk uros 26.5kg


    • shigaga

      narttu vajaa 5kk 19kg
      narttu 5kk 1vk 23,3kg
      narttu 6kk 27,7kg
      narttu 8kk 30kg/60,5cm
      narttu 11kk 28kg

      uros 14vk 18kg
      uros 16vk 21,5kg
      uros 5kk 27 kg
      uros 7,5kk 26,5 kg

      • Dinza

        Narttu pentu vajaa 8vk/ 5kg


    • shigaga

      narttu 8vk 5 kg
      narttu vajaa 5kk 19kg
      narttu 5kk 1vk 23,3kg
      narttu 6kk 27,7kg
      Narttu 7kk 29 kg/59,5 cm
      narttu 8kk 30kg/60,5cm
      narttu 11kk 28kg

      uros 14vk 18kg
      uros 16vk 21,5kg
      uros 5kk 27 kg
      uros 7,5kk 26,5 kg

      • me.and.the.dog

        uros 3kk 2vko 12kg...onko normaali?


    • koira x 3

      Narttu 8kk painaa nyt 26-27kg, säkä 59cm eli varmaan aikalailla noihin mittoihn jää. Pentuaikana paino nousi tasaisesti kg/vko eli tyyliin 13vk/13kg. ja eihän tuo aikuinen koira pieni ole vaan ihan rotumääritelmän mukainen keskikokoinen saksanpaimenkoiranarttu. Geelit ovat isoja rotkoja, seka- ja käyttölinjaiset pysyvät useammin rotumääritelmän rajoissa -ja hyvä niin :)

      • simsum

        vanha ketju, mutta meidän 8kk narttu 31kg säkä 63


    • sakumaanikko

      2,5-vuotias narttu 28kg / 58cm
      5-vuotias narttu 35kg / 65cm (isotyttö)

    • Tre saku

      no hoikka narttu 8v nyt painoa 41kiloa,,eikä yhtää turhaa rasvaa,,,huomattavasti isompi kun moni uros,,

    • Sakemannin omistaja

      Narttu täyttää maaliskuussa 3v.Säkä n.61 tai 62cm & painaa 32,6kg

    • erjaana1

      meillä uros 8vk ja 8kg. ja koira on todella hoikka vaikka onkin hyvin painoa.

    • hyuguygiu

      pakko nostaa ylös tätä ketjua, vaikka vanha onkin. Mulla urospentu 5kk nyt, painoa 17kg ja säkä 53cm. kun vertaa muihin listalla oleviin, tuntuu että mun uros kasvaa narttujen malliin..

      • sakusta haaveileva

        Herrattu sentään. Oletko varma, että se on puhdas saku? Vai onko sulla käyttölinjan koira, niitten koossahan voi olla suuriakin vaihteluita?!
        MInun lapinporokoirauros oli 5kk:n ikäisenä noissa mitoissa. Aikuiskoko on n 54cm ja paino22kg.
        En taida sittenkään uskaltaa sakemannia hankkia, kun en halua, että se jää taskupygmin kokoiseksi. :/ Mulla on niin huono tuuri koirien kans. Tää porokoirakin on melkein pikimusta, kun halusin lapinporokoiran näköisen koiran. :( Ylikorkeakin se on.


    • Iso-ukko

      Uros 3,5 v säkä 68 cm paino 42kg.
      Pienehköltä kuulostaa sinun 5kk uros,mutta ei ne kaiki molosseja tarvi ollakkaan.
      Urokset on muutenkin liian isoja jos vertaa rotumääritelmään.
      Voit saada optimikokoisen uroksen, kunhan poitsu varttuu aikuiseksi :)

      • potrapoika

        Saku uros 7 kk painoa 39,1 kg, sekalinjainen Näyttely-käyttispentu.


    • ssm2013

      Meillä kohta 7kk:n ikäinen sakemanni urospentu. Paino nyt noin 34kg ja säkä noin 65cm. Kaikkien mielestä, siis myös eläinlääkärin, pojasta tulee todella koookas aikuisena. :)

      • kipale

        Uros 8kk, 65cm, 30kg.


      • ssm 2000

        Varo ettei luusto/nivelet mee..


    • hoikkis

      Uros 10 kk, 75 cm, 38 kg.

    • pikkuinen.

      Uros reilu 6kk 19kg ja 53cm, sekalinjanen. ;)

    • sakun kanssa herkkää

      Hehhe juu. Pentupainot ja - koot eivät välttämättä mene yksi yhteen yksi aikuiskoon kasvamisen kanssa. Meitillä kävi niin että pojasta piti tulla keskikokoa ehkä vähän pienempi, mutta ei isommasta päästä olevaa saku-ukkoa - olisin itse ollut tyytyväinen vähän pienemmäksi jäävään saku-ukkoon, kun en ole mörssäriä miekään. Koirapuistoissa oli pojan pentuaikoina joskus joitain "koolla pätijöitä/isottelijoita" ja kehuivat omaa sakuaan isoksi ja huomauttelivat kuinka pieni poika oli suhteessa heidän samanikäiseen sakuun, no miehän en siitä ottanut mitään harmia meitille vaan päinvastoin olin samaa mieltä ja tyytyväinen kun oli poika iloinen, hoikka pentu eikä niveliä ja kehoa rasittavasti liian iso jösses.

      No pentuna siis oli hoikkaa, miltei rimpulaa ja kovin liikkuvainen kaveri, sanoin aina kaikille koiraihmisille ettei tästä tule kovin isoa ja melkeinhän on siro (hehhe) sakuksi. Kuinkas sitten kävikään, hehhe. Meni siis oppikirjan mukaisesti eli nuorimman pentuuisän oli hoikkeliinia kunnes vuoden täytettyään alkoi jytkiintyä, muistaakseni 4kk iässä noin 13/14 kg ja tosiaan aina vuoden ikään asti oli hoikkaa koikkeelinia. Nyt sitten 2 vuotta päin käyessä.... rumpujen pärinää......
      poikanen on 40 kg ja säkä 67-68. Olen enää vaan sanonut koiraihmisille, että "minkä sille voi, ei voi mitään." :D Siis kasvoi vaan ja näin oli kuti.

    • hoikkis/SSM

      Uros 10 kk, 75 cm, 38 kg.

      Tällä hetkellä koira 11 vuotta ja paino sama. Ei ole luustossa eikä nivelissä koskaan ilmennyt mitään vikaa.

    • KoirammeKiira

      Narttu 4kk, 54 cm, 15 kg.

      Koiramme on rodultaan valkoinenpaimenkoira. Todella kiltti ja sopusuhtaisen kokoinen.

    • kasvattaja_noname

      12 vko uros 8 kg. Syötetty oman ohjeistukseni mukaisesti. :) Ensimmäinen painoi 7 vkon iäss 4,5 kg, kasvoi sopusuhtaiseksi 72 säkä/38 kg. Toisella sama kasvuvauhti, luusto ok, samoin luonne.

    • kasvattanut_useita

      Tosta hieman kosketuspintaa nykysakujen kasvatukseen, ei mikään huono veto noin pitkänlinjan sakunomistajalta. Ei muuten ole kasvattaja, VIELÄ.

    • ajalla

      Mulla paimensukunen suomenlapinkoira uros, vähän päälle 4kk, painaa n.12kg, ehkä vähän päälle ja korkeutta n. 42cm omaan silmään katsottuna, kun itse siis kotona mittasin. :DD

    • Janjanjan1988

      Nostetaas ylös. Käyttis saku 14vk ja 16kg korkeuttaki on mielestäni kamalasti. En vaan oo mittaillu. Vois vähän hidastaa kasvuaan.

    • Flick_päivitystä3

      Heh. Eipä kannata mittailla eikä punnita kovin usein pentukoiraakaan. Musta jos näyttää sopusuhtaiselta ja on käytetty perusrokotuksilla eläinlääkärillä, joka tarkistanut pennun kunnon ja kaikki ok, ei syytä huoleen.

    • montaseefferii

      5kk ja 24.4kg säkää en oo mittaillu mut korkee on.

    • L1_pentu

      Uros 38 kg, 10 kk, säällä ei väliä, kuiva ja kiinteä, lihaksisto sekä nivelistö kehittynyt oikein, AA/OO luokkaa.

    • Anonyymi

      Käyttölinjan narttu 4kk ja viikko 16,4 kg. reipas ja notkea, ja nokkela.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      585
      1023
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      940
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      806
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      721
    Aihe