Onko kellään hävinnyt kaikki työtodistukset ja koulupaperit niinkuin minulla? Yritä sitten hakea töitä ilman papereita, eihän kukaan suostu ottamaan enää töihin ilman papereita. Koulupaperit saan takas helposti mutta miten kaikki helekutin työtodistukset.
Ainakin viimeisimpään työpaikkaan voit soittaa ja kysyä josko kirjoittaisiavat uuden. Itse olen skannannut kaikki todistukset yms. ja polttanut usealle CD:lle. Kätevä tulostaa skannaukset verrattuna papereiden kopiointiin.
Olen itse tehnyt samalla tavalla. Usein työnantajat haluavat nähdä alkuperäiset työ- ja tutkintotodistukset, joten heille ei taitaisi tällainen "meidän" versio kelvata?! Osaako joku valistaa?
"Usein työnantajat haluavat nähdä alkuperäiset työ- ja tutkintotodistukset"
Olen ollut ties kuinka monessa työhaastattelussa ja missään ei ole kysytty alkuperäisiä todistuksia. Ainakin tekniikan alalla on onneksi tämä käytäntö että kopiot kelpaavat.
Mitä virkaa on työtodistuksella eihän siinä ilmene kuin se aika jonka olet ollut poissa kotoa. Virallisemmat tiedot saat kun tilaat eläkevakuutuskertymän siinä on kaikki, tai ainakin pitää olla, se työhistoria hamasta menneisyydetäsi. Toisaalta taas, kun työtodistuksessa ei saa olla esim. mitään kielteistä viittausta työntekijään niin en käsitä miksi sille sitten annetaan niin suuri painoarvo työnhaussa.
Jos kerran asioit muualla kuin työkkärin luukulla kusetettavana niin uskoisin, että sellainen työnantaja joka todella tarvitsee työntekijöitä osaa myös tulkita sitä listaa missä näkyy eläkekertymä ja työnantajat sekä työtehtävät.
"Toisaalta taas, kun työtodistuksessa ei saa olla esim. mitään kielteistä viittausta työntekijään niin en käsitä miksi sille sitten annetaan niin suuri painoarvo työnhaussa"
Jos on uskaltanut pyytää arvostelun ja kaikki on kiitettävää, niin kyllä sillä hiukan on vaikutusta.
kuin aiemmallekkin, siinä näkyy nykyään kaikki työsuhteet, mutta esim. "Aikuisilla"21 ihmisillä on työhistoriaa ajalta jolloin niitä ei vielä laskettu työeläkkeisiin, kuten itselläni silloin kun olin 17v. Oma työeläkkeeni on alkanut karttua vasta 23-vuotiaana kun olin ollut siihen asti lasten kanssa kotona ym "ei palkkatöissä"
Niin, itse ihmettelen samaa. Miksi työnantaja ottaa ihmisen, joka ei osaa pitää huolta omista tärkeistä papereistaan? Itse olen huolimaton tohelo, mutta työ- ja koulutodistukset minulla on tarkassa järjestyksessä ja varalta vielä kopiot jokaisesta.
Valtion ja kunnan virkoihin on aina itseltäni tarkistettu alkuperäiset todistukset.
Nykyään on työ CV-kätevä systeemi työn haussa,eikä itseltäni juurikaan ole kyselty todistuksia,riippuen tietty mihin "virkaan"hakee.Tallessa kyllä visusti ovat.
siis silloin on tarkistettu alkuperäiset kun olen tullut valituksi. Nykyään ei kunnallekaan enää haluta todistuksia, monesti ilmoituksessa joka painotetaan erikseen, ettei niitä pidä lähettää.
Entä jos
Olen itse tehnyt samalla tavalla. Usein työnantajat haluavat nähdä alkuperäiset työ- ja tutkintotodistukset, joten heille ei taitaisi tällainen "meidän" versio kelvata?! Osaako joku valistaa?kYLLÄPÄ SATUTTI SYDÄNALAA
HMM,mUTTA EIKÖ SIINÄ OLE JO TARPEEKSI TYÖTODISTUSTA KUN KATSOO VÄHÄN YMPÄRILLENSÄ.Olen ollut ties kuinka monessa työhaastattelussa ja missään ei ole kysytty alkuperäisiä todistuksia. Ainakin tekniikan alalla on onneksi tämä käytäntö että kopiot kelpaavat.
Työnantaja
Työnantajalla on velvollisuus antaa uusi työtodistus hävinneen tilalle kymmenen vuotta työsuhteen päättymisestä.työtodistus
ei multa ole ikinä kysytty työtodistuksista tai koulutuksesta mitään. Valmistaudu omancv:n pohjalta vain. Kyllä se siitä poikaseni
Jos kerran asioit muualla kuin työkkärin luukulla kusetettavana niin uskoisin, että sellainen työnantaja joka todella tarvitsee työntekijöitä osaa myös tulkita sitä listaa missä näkyy eläkekertymä ja työnantajat sekä työtehtävät.
Jos on uskaltanut pyytää arvostelun ja kaikki on kiitettävää, niin kyllä sillä hiukan on vaikutusta.
Täältä löytyy
http://www.tyoelake.fi/atlu.aspx?Section=43593Siinä ei ole
kaikkie työsuhteita jos olet vanhempaa ikäpolvea...ota selvää asioista ennenkuin v....letKopiokone laulamaan
Kiitettävät työtodistukset voi kirjoitella tietokoneella jasitten vaan kopiokone laulamaan hoosiannaa!
Näinhän nämä lääkäritkin toimivat.
vastaan samoin
kuin aiemmallekkin, siinä näkyy nykyään kaikki työsuhteet, mutta esim. "Aikuisilla"21 ihmisillä on työhistoriaa ajalta jolloin niitä ei vielä laskettu työeläkkeisiin, kuten itselläni silloin kun olin 17v. Oma työeläkkeeni on alkanut karttua vasta 23-vuotiaana kun olin ollut siihen asti lasten kanssa kotona ym "ei palkkatöissä"Sanot vain
Mie oon Eestistä.Miksi työtodistuksetkateissa?
Syy?Valtion ja kunnan virkoihin on aina itseltäni tarkistettu alkuperäiset todistukset.
Työtodistuksista...
Nykyään on työ CV-kätevä systeemi työn haussa,eikä itseltäni juurikaan ole kyselty todistuksia,riippuen tietty mihin "virkaan"hakee.Tallessa kyllä visusti ovat.selvennän edellistä
siis silloin on tarkistettu alkuperäiset kun olen tullut valituksi. Nykyään ei kunnallekaan enää haluta todistuksia, monesti ilmoituksessa joka painotetaan erikseen, ettei niitä pidä lähettää.