Vältä Puustellin komeroita!

En suosittele

Puustellin komerot (kaapit) ovat huonolaatuiset! Mikäli tulee minkäänlaista ongelmaa, reklamaatio ei toimi ainakaan Keski-Uudellamaalla. Meillä ei komerot kestäneet kuin 3.5 vuotta liinavaatteita khh:ssa. Puustellin kaapit ja komerot täytyy asentaa pelkästään seinän varaan! Jalat ovat vain koristeena! Meillä petti kaappirivistöjen pohjat n. 3,5 vuoden päästä koska asianmukaiset ruuvit seinästä katkesivat. Tuli vauriota... Kaikkien kaappien pohjat petti niin että jalat umplahtivat sisäpuolelle. Meillä kävi reklamaatiopäällikkö vain huutamassa ja meuhkaamassa tervehtimättä... Haukkui asennuksen ja lähti pois. Olin ottanut kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, aikoi hoitaa asian mikäli ei reklamaatio toimi. Soitin myyjälle joka sanoi että kaapit voivat olla jo teille tulossa. Hankin kuitenkin odotellessa levyjä. Korjasin pohjat ja laitoin tuplalevyt alle. Tein alle umpinaisen sokkelin. Ei ole Puustellilta kuulunut mitään. Siitä on nyt kulunut puolitoista vuotta. Olen monilla tutuilla nähnyt puustellin kaappeja samanlaisilla jaloilla ja asennuksella. Yksillä on käynyt jo samoin kuulemma aikaisemmin puustellin kaapeille, monilla se on vielä edessä! Puustelli käyttää huonolaatuista levyä ja huonosti suunniteltuja jalkasysteemeitä! Ja huonon kohtelun saat mikäli tulee ongelmia kalusteiden kanssa!!!

20

5744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eino.

      Sanoisin, että Puustellissa maksaa merkki. Tuttuni tilasivat Puustellin keittiökaapistot. Hinta on suolainen. Lähemmin tarkasteltuna kaapistojen ovet lastulevyä, joissa on päällä pinnoite. Puustelli kauppaa näitä sitten puuovina. Puustellin esitteestä voi pienellä lukea, että eivät ole kokonaan puuovet vaan pinnoitetut. Siis ovet ovat sisältä ihan sitä lastulevyä.

      Herää vaan kysymys mainitseeko Puustellin edustaja, että kyseessä on lastulevyovet, jotka on pinnoitettu ohuellla kerroksella puuta. Toinen kysymys on; Ovatko kalliit Puustellin keittiön ovet sitten laadukkaat? Ainakin ne ovat kalliit.

      Itse en ostaisi omaan taloon tai keittiöön.

      • nikkersnakkeri

        Olen jyrkästi samaa mieltä
        Pyysin tarjouksia eri kaappien valmistajilta ja myös Puustellilta. Soitin heidän alueemme toimistoon josta vastasi nuoren naisen ääni. Kerroin kaapistojen mitat ja määrät. Hän lupasi toimittaa tarjouksen lähipäivinä. Tarjous tuli ja oli pökerryttävä.
        Paikallisuuden ja siis lyhyen rahtimatkan vuoksi olisin halunnut ostaa heiltä,mutta ei hyvää päivää,tarjous ei ollut tästä maailmasta. Kun soitin heille,tyttö änkytti että "hei siis hei, tämä hei siis ei itse asiassa ole siis silleen et hei ,mähän en ole siis tätä itse hei tehny" No hei-hei vaan.Tekipä kuka hyvään,mutta kyllä ammattitaitoa korostaisi kun osaisi laittaa hintatarjouksen edes osapuilleen arvoonsa.
        Tapauksesta on nyt muutama vuosi aikaa. Rakensin tilauksesta vuokrahuoneiston sisustuksen ja siihen ne kaapit tarvittiin. Tottakai tilasin kaapistot muualta,mutta hintaero oli sellainen että kun Puustellin edustaja pyysi kaapistoista 3600,- euroa, jonka myöhemmin pudotti "sattuneiden väärinymmärrysten vuoksi" 2000,- hintaan. Kysyin tyttöseltä,tietääkö hän edes mitä hän puhuu. Hirveää änkytystä tuli.
        Lopputulos oli niin,että tilasin tismalleen samoilla mitoilla,samoilla rakenteilla kaapistot kalustetukusta ja hinta oli,kehtaanko sanoa,nyt Puustellin edustajat silmät kiinni,hinta oli kaapistoille noin 700 euroa. Laminaattiahan ne ovat,kuten kysyin myös Puustellilta. Samaa lastulevyä molemmat. En ole senkoommin kysellyt tarjouksia Puustellilta. En näe syytä kysellä kyllä tulevaisuudesakaan.
        Tilatut kalusteet ovat olleet erinomaiset ja ovat täyttäneet täysin toiveet.Kiitos Oulun kalustetukulle. Kalusteet meni ihan pohjoiseen. Olen yhä yhteydessä kiinteistön edustajien kanssa ja jonkinverran huollan kiinteistöjä.
        Mutta aikamoisen "sammonryöstön" meinasi Puustelli tuossa tehdä.
        Olen jälkeen tilannut myös Topikalusteelta ja siellä on nätisti soveltuvaa tarjolla.
        Vaikka en itse maksa kaapistoja tai rakenteita,pidän tärkeänä että ei pystyyn nyletä asiakasta.


      • Anonyymi
        nikkersnakkeri kirjoitti:

        Olen jyrkästi samaa mieltä
        Pyysin tarjouksia eri kaappien valmistajilta ja myös Puustellilta. Soitin heidän alueemme toimistoon josta vastasi nuoren naisen ääni. Kerroin kaapistojen mitat ja määrät. Hän lupasi toimittaa tarjouksen lähipäivinä. Tarjous tuli ja oli pökerryttävä.
        Paikallisuuden ja siis lyhyen rahtimatkan vuoksi olisin halunnut ostaa heiltä,mutta ei hyvää päivää,tarjous ei ollut tästä maailmasta. Kun soitin heille,tyttö änkytti että "hei siis hei, tämä hei siis ei itse asiassa ole siis silleen et hei ,mähän en ole siis tätä itse hei tehny" No hei-hei vaan.Tekipä kuka hyvään,mutta kyllä ammattitaitoa korostaisi kun osaisi laittaa hintatarjouksen edes osapuilleen arvoonsa.
        Tapauksesta on nyt muutama vuosi aikaa. Rakensin tilauksesta vuokrahuoneiston sisustuksen ja siihen ne kaapit tarvittiin. Tottakai tilasin kaapistot muualta,mutta hintaero oli sellainen että kun Puustellin edustaja pyysi kaapistoista 3600,- euroa, jonka myöhemmin pudotti "sattuneiden väärinymmärrysten vuoksi" 2000,- hintaan. Kysyin tyttöseltä,tietääkö hän edes mitä hän puhuu. Hirveää änkytystä tuli.
        Lopputulos oli niin,että tilasin tismalleen samoilla mitoilla,samoilla rakenteilla kaapistot kalustetukusta ja hinta oli,kehtaanko sanoa,nyt Puustellin edustajat silmät kiinni,hinta oli kaapistoille noin 700 euroa. Laminaattiahan ne ovat,kuten kysyin myös Puustellilta. Samaa lastulevyä molemmat. En ole senkoommin kysellyt tarjouksia Puustellilta. En näe syytä kysellä kyllä tulevaisuudesakaan.
        Tilatut kalusteet ovat olleet erinomaiset ja ovat täyttäneet täysin toiveet.Kiitos Oulun kalustetukulle. Kalusteet meni ihan pohjoiseen. Olen yhä yhteydessä kiinteistön edustajien kanssa ja jonkinverran huollan kiinteistöjä.
        Mutta aikamoisen "sammonryöstön" meinasi Puustelli tuossa tehdä.
        Olen jälkeen tilannut myös Topikalusteelta ja siellä on nätisti soveltuvaa tarjolla.
        Vaikka en itse maksa kaapistoja tai rakenteita,pidän tärkeänä että ei pystyyn nyletä asiakasta.

        Kilpailijat täällä haukkuvat markkinoiden suurinta ja kadehdituinta.

        Puustelli on mersu, muut komeronikkarit ladoja.

        Rahalla saa ja hevosella pääsee.

        Itse olen ollut tyytyväinen Puustellin laatuun.

        Aivan eri tasoa kuin Ikean halppiskaapistot joista kosteus irroitti pinnat alle vuodessa.

        Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

        Kahden halvan ostamalla ostaisi jo yhden hyvän kerralla.


    • Että näinkinpäin

      11 vuotta tuli täyteen, eikä vielä ole hajoamisen merkkejä näkyvissä.

      • sitten asennettiin

        Puustellin keittiö.
        Asennustyön hoiti paikallinen pikkufirma josta kyllä oli sanomista
        mutta itse Puustellin kamat ovat hyvin toimineet.


    • 437856726

      "umplahti" jalat läpi...mielenkiintoinen on Suomenkieli:)

      • voi voi

        Miksi syytät tuotetta jos itse kerroit että ruuvit pettivät. Eikö ne silloin oltukin asennettu väärin.
        Meillä menossa jo kolmannet Puustelli tuotteet eri taloissamme ja mökillä. Nykyiset ovat olleet jo 16 vuotta, mökillä5 vuotta. Yhtään ainutta ongelmaa ei ole koko aikana ilmennyt. Jos olsimme valinneet halppis kamat, ne olsi täytynyt varmaan jo kolmeen kertaan vaihtaa uusiin. Laatu maksaa sittenkin hiukan enemmän.
        Ostimme Joulukis uudet sohvat. Emme käyneet edes missään Ikeassa tai Sotkassa puhumattakaan Suomi soffasta. Kävelimme suoraan Vepsäläiselle mistä tilasimme sohvan , varmaan olsi saatu 5-15 kertaa halvemmalla.
        Laatu maksaa. Mutta ei ne kalliitkaan sohvat puukkoa kestä.


      • ruostenaula
        voi voi kirjoitti:

        Miksi syytät tuotetta jos itse kerroit että ruuvit pettivät. Eikö ne silloin oltukin asennettu väärin.
        Meillä menossa jo kolmannet Puustelli tuotteet eri taloissamme ja mökillä. Nykyiset ovat olleet jo 16 vuotta, mökillä5 vuotta. Yhtään ainutta ongelmaa ei ole koko aikana ilmennyt. Jos olsimme valinneet halppis kamat, ne olsi täytynyt varmaan jo kolmeen kertaan vaihtaa uusiin. Laatu maksaa sittenkin hiukan enemmän.
        Ostimme Joulukis uudet sohvat. Emme käyneet edes missään Ikeassa tai Sotkassa puhumattakaan Suomi soffasta. Kävelimme suoraan Vepsäläiselle mistä tilasimme sohvan , varmaan olsi saatu 5-15 kertaa halvemmalla.
        Laatu maksaa. Mutta ei ne kalliitkaan sohvat puukkoa kestä.

        No tulihan siinä "höpö löpö " varallisuuttaankin korostettua. Jos sitä nyt sitten on kuitenkaan.?


    • Putki Jalkanen

      Kyllähän se pohja pettää jos jalat on ASENNETTU väärin - oli kyseessä minkä merkkinen kaluste tahansa. Putkijalka, tai sen laippa, tulee olla komeron pystyseinän alla, ei pelkästään pohjalevyn alla. Paras ratkaisu komerojen alla toki on kiinteä sokkelielementti.

      • transit ja kärry

        Ei sitä tartte asentaa väärin jos tukirakenteet on suunniteltu / tehty väärin. Asentajalla on vain mitat,ei hän voi muuttaa rakenteita.
        Kyllä rakenne voi pettää jos suunnitelma on viallinen / vajaa.
        Usemmat romahdukset johtuu juuri väärästä suunnitelmasta. Ei juurikaan toteutuksesta.


    • Jauhoinen

      Meillä putosi uuden Puustellin keittiön iso ovi melkein lapsen päähän. Asentaja oli "Puustellin paras", joten tästä tuskin kiikasti. Lastulevy repesi saranan kohdalta.

      • Ostoa pukkaa

        Kun täällä on kirjoitellut niin monta Puustellin "Mersun" myyjää heidän hienosta ja parhaasta laadustaan. Lisäksi tuli jo kommentit, ettei todellakaan ole samaa laatua heidän kaapin rungot. Mieti, mitä olis tapahtunut, jos olisit ottanut halvemman vaihtoehdon...Luultavasti olisi koko keittiö rojahtanut alas :)


      • Asentaja rane

        Ei ole mitenkään mahdollista että ovi tipahtaa itsekseen. Olen asentanut kalusteita 15 vuotta ja koskaan ei korviini ole tullut moista väitettä. Laita oven päälle vaikka kymmenen kilon lyijypaino ja kokeile, ovi kestää ja kestää . Ainut tapaus minkä minä tiedän, oli tapaus että ala ovi ollut avoinna, lapset olivat juosseet ohitse ja toinen oli kompastunut päin ovea, jolloin saranat aukeavat esim 110 astetta, kun saranat kestävät niin jostain se repeää ja tällöin runko repesi. Kotivakuutus on oikea paikka tehdä anomus, ei tällaiset palstat. Tässä tapauksessa asiakas ei edes yrittänyt sepittää tarinaa vaankeroi totuuden.


      • remontti2010
        Asentaja rane kirjoitti:

        Ei ole mitenkään mahdollista että ovi tipahtaa itsekseen. Olen asentanut kalusteita 15 vuotta ja koskaan ei korviini ole tullut moista väitettä. Laita oven päälle vaikka kymmenen kilon lyijypaino ja kokeile, ovi kestää ja kestää . Ainut tapaus minkä minä tiedän, oli tapaus että ala ovi ollut avoinna, lapset olivat juosseet ohitse ja toinen oli kompastunut päin ovea, jolloin saranat aukeavat esim 110 astetta, kun saranat kestävät niin jostain se repeää ja tällöin runko repesi. Kotivakuutus on oikea paikka tehdä anomus, ei tällaiset palstat. Tässä tapauksessa asiakas ei edes yrittänyt sepittää tarinaa vaankeroi totuuden.

        Tilasin keittiön Puustellista kokonaispakettina ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Kun on peukalo keskellä kämmentä, eikä logistisia taitoja, on helppoa, kun koko paketti (ja vastuut) on yhdellä taholla. Lopputulos on tyylikäs (vasta puoli vuotta vanha, joten kestävyydestä vaikea sanoa).


      • transit ja kärry
        Asentaja rane kirjoitti:

        Ei ole mitenkään mahdollista että ovi tipahtaa itsekseen. Olen asentanut kalusteita 15 vuotta ja koskaan ei korviini ole tullut moista väitettä. Laita oven päälle vaikka kymmenen kilon lyijypaino ja kokeile, ovi kestää ja kestää . Ainut tapaus minkä minä tiedän, oli tapaus että ala ovi ollut avoinna, lapset olivat juosseet ohitse ja toinen oli kompastunut päin ovea, jolloin saranat aukeavat esim 110 astetta, kun saranat kestävät niin jostain se repeää ja tällöin runko repesi. Kotivakuutus on oikea paikka tehdä anomus, ei tällaiset palstat. Tässä tapauksessa asiakas ei edes yrittänyt sepittää tarinaa vaankeroi totuuden.

        Kyllä ne ovet voi pettää.Sory vaan,olen myös asentanut ja vielä enemmän korjannut kaappeja ja ovia.
        Niissä yhdenajan saranoissahan on se yksi ruuvi kun justeerataan ovea suoraan. Sitä ruuvia kun taitamaton menee avaamaan niin silloin ovi luiskahtaa irti sopivassa tilanteessa. Ei se ole asentajan vika, vaan sitä on käpälöinyt joku asennuksen jälkeen.
        Saariselällä kävin kerran kun oli keittiön kaapit tipahtaneet alas. Ne oli ripustettu pelkkään kipsilevyseinään.Paljon "arabiaa" kaappeihin ja niinhän ne oli tulleet alas.
        Seinässä ei ollut asianmukaisa tartuntoja kaapistoille. Rakensimme ne jälkityönä ja hiukan hymyilimmekin että on siinä saattanut vodka mennä henkeen kun kaapit on rysähtäneet alas.
        Niin,halvalla ei saa hyvää, eikä se tuontityövoima aina näköjään ole kovin pätevää.
        Sellaiset kuulemma oli kaapit seinään ripustaneet.


    • kommentoikaa

      Onko muita kokemuksia?
      Ollaan vaimon kanssa ajateltu keittiöremonttia?
      Onko tämä puustelli maineensa veroinen, monet kehuneet mutta täältä netistä lukenut toisenlaistakin tekstiä?
      Laittakaa komenttia

    • Neponen.

      Jos olet valmis sijoittamaan laatuun muutaman tonnin enemmän niin ota puustelli.
      Hoitavat homman yleensä ottaen hyvin.
      Ihmiset ne sieläkin töitä tekevät mutta on ehdottomasti yksi luotettavimmista.
      Maksaa vain vähän enemmän kuin huonompi laatuinen tukkutavara.

      • transit ja kärry

        Ei maailmassa tehdä Puustellille sen parempaa lastulevyä kuin muillekaan. Heittäkää höpisemästä.


      • transit ja kärry

        Niin, se Puustelli on tosiaan tonneja enemmän, mutta ihan samaa lasteulevyä silti. Sopii kysyä mikä siinä sitä "laatua" sitten on.?
        Ei mitään järkeä ostaa Puustelleja,.
        Jos laatua hakee niin Topi on järkevä valinta. En ole mikään osakas,en saa provikoita, mutta olen asentanut muutamia ja nähnyt niitä noin 15 vuoden ajalta. Tosi tyytyväinen näkemääni.


    • perheellinen2

      Meillä hajosi juuri lastenhuoneesta puustellin vaatekaappi. Oli yöllä herättänyt lapset kun rysähti. En ole vielä tarkemmin ehtinyt tutkia muutakun, että kaapin sivuseinä pudonnut ja kaikki hyllyt tietty vinossa. Eipä ole ikinä aiemmin kaapit meillä hajonnut vaikka monenlaisissa kämpissä on asuttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1245
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1185
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe