Omistatko 3008 pösön

Kerro meille..

Voisiko joku 3008 Pösön omistaja kertoa kokemuksian ko. autosta. Minua kiinnostaa kovasti tietää miten auto on toiminut talvipakkasilla.

82

16529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitso

      Olen ajanut reilun viikon ja n. 400 km 1,6 diesel Sportilla. Auton lämpöisyys on ollut pos. yllätys ja on muutenkin juhlava ajettava. Kylmimmillään oli -25 astetta. Kaipaan hieman Citroen C5:n pehmeyttä maantiellä. Suorituskyky vaikuttaa aivan riittävältä meikeläisen ajotyylille. P 3800 kulkee kuin "juna", sivutuulikaan ei vielä ole heitellyt. Aika näyttää säilyykö myönteinen mielikuva autosta. Olisikohan pitänyt valita kitkarenkaat, kun vaimean matala jurina aavistuksen häiritsee tottumatonta?

      • ex404
        AAA# kirjoitti:

        http://peugeot-foorumi.com/index.php

        tuollahan näyttää olevan ympäri vuorokautinen päivystys, ja vikakyselyjä tulee solkenaan.., näyttää vikoja riittävän, kyllä 60-luvun pösö pelitti kun pellit piti kunnossa, nämä uudemmat näyttää olevan täysiä pommeja, rahnaa pitää olla ja korjausaikaa / taitoa jos noihin sotkeutuu


      • tutkippas
        ex404 kirjoitti:

        tuollahan näyttää olevan ympäri vuorokautinen päivystys, ja vikakyselyjä tulee solkenaan.., näyttää vikoja riittävän, kyllä 60-luvun pösö pelitti kun pellit piti kunnossa, nämä uudemmat näyttää olevan täysiä pommeja, rahnaa pitää olla ja korjausaikaa / taitoa jos noihin sotkeutuu

        ole käynyt eri merkkisten autojen harrastajien keskustelu palstoilla, niitä Löytyy Toyotasta VW:n. Niillä monilla on lukijoita paljon, kyselyitä tulee "solkenaan" ja "päivystys" lähes ympärivuorokaustista. Haulla Googlesta löytyy lähes merkiltä kuin merkiltä tällainen, monelta jopa useita erilaisia. Tuo Peugeotin palsta on yksi asiallisimmista, sille löytyy linkki jopa maahantuojan sivuilta vaikka sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, se saa palstalla kriittistä mutta asiallista palautettakin.


      • poromies 2

        olen ajanut heinäkuusta alkaen 3008 dieselillä ,ei mitään pakkas ongelmia ole ollut !eniten pakkasta -37astetta, meseä ja volvoa tien varressa hyytyneenä !varmasti tohdit laittaa kun muistaa pitää DIESELIN TALVILAADUN tankissa eikä kuthen ne etelän heinä kenhgät yrithää ajaa kesä laadulla talvella! terv. poro mies täälhtä napapiiriltä


    • Ex saksanseisoja

      3008 1,6hdi fap sport
      Heinäkuun alussa auto alle, nyt mittarissa ~23000.
      Ei ainuttakaan, SIIS EI YHTÄ AINUTTA vikaa tai moitteen sanaa.
      Arvelutti pirusti syksyllä että mitä talvi tuo tullessaan, mutta
      nyt alkaa luottamus pökötin laatua kohtaan olla 100%.

      Lisäksi auto on äärettömän hyvä ajaa kaikissa olosuhteissa, eikä
      pienestä kulutuksestakaan haittaa ole (5,6 l/100km pääasiassa moottoritie
      ja kaupunkiajoa).

      Suosittelen lämpimästi kaikille jotka eivät tarvitse pidennystä alapäähän
      vaan luotettavan ja hauskan kulkineen!!!!

      • PUGinen hdi

        se 50tkm kestää ja sitten paukahtaa kone, tämmöinen tapaus...:hihnapyörän vulkanointi petti ja hajoitti jakopään, 55tkm ajettuna takuuseen meni: korjaamon mukaan erittäin yleistä hdi moottorissa kytkimen pettäminen kun vauhtipyörä lasahtaa.., kannattaa seurata em paikkoja, vai oisko ymmärtäneet jo luopua värinävaimennetuista osista?, itse ymmärsin vinkin ja häivytin äkkiä...: tosin pösö ei oiken tunnu kelpaavan kellekään


      • ghsjrtlkxm
        PUGinen hdi kirjoitti:

        se 50tkm kestää ja sitten paukahtaa kone, tämmöinen tapaus...:hihnapyörän vulkanointi petti ja hajoitti jakopään, 55tkm ajettuna takuuseen meni: korjaamon mukaan erittäin yleistä hdi moottorissa kytkimen pettäminen kun vauhtipyörä lasahtaa.., kannattaa seurata em paikkoja, vai oisko ymmärtäneet jo luopua värinävaimennetuista osista?, itse ymmärsin vinkin ja häivytin äkkiä...: tosin pösö ei oiken tunnu kelpaavan kellekään

        että hyvin monessa nykyisessä diesel-moottorissa käytetään juuri tuollaista värinänvaimennusta vauhtipyörissä. Samoja ongelmia niissä silloin tällöin esiintyy mutta autotehtaat silti niitä edelleenkin käyttävät niiden nykimistä vaimentavien ominaisuuksien vuoksi.


      • pösö...

        ja pelannut luotettavasti, ei mitään ongelmia.


      • Luja peli

        300.000 km jo mittarissa eikä pienintäkään vikaa, vain normaalit määräaikaishuollot ja tankkaukset.


      • Expökö

        Buhahaaa luottamus pököttiin buhahaa, ootakaas vaan sanon kokemuksesta, silloin kun puolenkymmentä vikaa ilmaantuu kerralla niin hymy hyytyy.


    • Hondalla jatketaan..

      onneksi!!!, käytiin kaverin kanssa koeajolla em malilla ja muutaman kilometrin jälkeen koeajoauto hyyty, tauluun tuli ilmoitus: "Depollution system failure" ja alkoi nykimään, päästin kuiten takaisin autoliikkeeseen "nilkuttamalla".., lähti siinä ostohalut kaverilla em merkkiin

      • Yksi lensi yli pesän

        ostohalut?, ei kai kukaan täysijärkinen psa tuotantoa osta, mutta onhan niitä jokunen suomeen myyty: joillekin osastoille...: syyte pitäis saada kun lanttuvikaisia erehdytetään


      • Jaska.K
        Yksi lensi yli pesän kirjoitti:

        ostohalut?, ei kai kukaan täysijärkinen psa tuotantoa osta, mutta onhan niitä jokunen suomeen myyty: joillekin osastoille...: syyte pitäis saada kun lanttuvikaisia erehdytetään

        mielisairaita perehdytetään pösöllä: pistetään kunnolla ongelmia, ja jos siitä tokenee: Terve on ja ostaa toyotan!


      • elätkö tätä päivää?
        Jaska.K kirjoitti:

        mielisairaita perehdytetään pösöllä: pistetään kunnolla ongelmia, ja jos siitä tokenee: Terve on ja ostaa toyotan!

        ja ostaa Tojon? Ohoh. Nykyinen saldo takaisinkutsuvikojen seurauksena 19 kuollutta lisäksi loukkantuneet. Ja kierre jatkuu nyt tutkitaan kaasupolkimien ja Priuksen jarrujen jälkeen Corollan ohjausta. Hondalla alkamassa sama suma. Katso HS. 11.2.2010 sivu B7.


      • meni yli käenpesän
        elätkö tätä päivää? kirjoitti:

        ja ostaa Tojon? Ohoh. Nykyinen saldo takaisinkutsuvikojen seurauksena 19 kuollutta lisäksi loukkantuneet. Ja kierre jatkuu nyt tutkitaan kaasupolkimien ja Priuksen jarrujen jälkeen Corollan ohjausta. Hondalla alkamassa sama suma. Katso HS. 11.2.2010 sivu B7.

        pikku ongelmia jos pösöön / sitikkaan verrataan...: näitä kyllä rapataan et saa pidettyä liikkeelä: varaosia ja rahnaa menee..mut toimii se ranskalainen kun viikottain parilla tonnilla parsii..!!!, ja 10tkm välein kansitiiviste: ku ei perske.. aina muista sitä viimavällyä laittaa...


      • Tri Hyde
        Yksi lensi yli pesän kirjoitti:

        ostohalut?, ei kai kukaan täysijärkinen psa tuotantoa osta, mutta onhan niitä jokunen suomeen myyty: joillekin osastoille...: syyte pitäis saada kun lanttuvikaisia erehdytetään

        On hienoa, että nykyään on olemassa tällaisia keskustelupalstoja, joilla voi purkaa omaa pahaa oloaan. Toivon, että Peugeot-, Citroen- ym. palstat auttavat meitä kestämään arkipäivän yhä kovenevia haasteita. Lukijaa viestit voivat tosin hieman ahdistaa. Pidetään hyvää huolta itsestämme ja muistakaamme ahkerasti tuoda sisimpäämme julki näillä palstoilla. Ehkä siitä on apua.


      • joo_huono_on
        Yksi lensi yli pesän kirjoitti:

        ostohalut?, ei kai kukaan täysijärkinen psa tuotantoa osta, mutta onhan niitä jokunen suomeen myyty: joillekin osastoille...: syyte pitäis saada kun lanttuvikaisia erehdytetään

        Jaa no onhan tota uuta malliakin tilatu pelkästään tammikuussa maassamme yli 400 kpl. Maailmalla jo yli 100.000 tilausta. Kuulemma tuotannossa siirrytty nyt 3-vuorotyöhön että saadaan tilausaika pysymään järjellisenä. Tavoite on 1000 auton tuotanto vrk:ssa. Eli semmoinen huono auto -tilaajat väärässä?


    • Ei mikään pösöfani

      Pösö 3008 120 VTI 5 kk ja reilu 10 tkm, ei mitään huomautettavaa. Paras ajettava tähän astisista pösöistä. Jämäkkä maantiellä ja näppärä kaupungissa. Aika / kilometrit tietysti näyttää kuinka pelaa, kun ikää tulee, mutta tähän asti oikein tyytyväinen.

      • 308:nen diisselisti

        Noita PSA:n diisseleitä käyttää moni muukin merkki eikä ole ollut kenelläkään moittimista. Luotettavia ja taloudellisia ovat.


      • uutena alle
        308:nen diisselisti kirjoitti:

        Noita PSA:n diisseleitä käyttää moni muukin merkki eikä ole ollut kenelläkään moittimista. Luotettavia ja taloudellisia ovat.

        3008 ollut nyt alla reilun kuukauden. Keskikulutus näillä pakkasilla n.6 litraa kun ei vielä ole ollut pitempää matkaa. Hyvältä tuntuu ja lämpöä on riittänyt. Kyllä tällä nyt ainakin vuoden pari ajaa.


    • peugeot 3003

      Auto ollut käytössä puolitoista vuotta ja viety hinurilla huoltoon 4 kertaa ( oikeasti tilanteita joissa hinurin olisi voinut kutsua on ollut reilusti enemmän). Kilometrejä vajaa 40 000 ja nyt jo vaihdettu jakopää ja imusarja, mutta pakkasongelmat eivät loppuneet imusarjan vaihtoon vaan viikko vaihdosta mentiin taas hinausauton kanssa huoltoon kun autosta hävisi tehot.
      Nyt viimeiksi lauantaina meinattiin jäädä mökille kun autossa ei ollut tehoja nimeksikään. Tunti odottelua ja sitten pikkutemppuilun kanssa suostuis kulkemaan hiemna kovemminkin kuin kahtakymppiä. Eilen normali päivä, mutta tänään taas aamulla varoitusvalot vilkkuivat enemmän ja vähemmän

      • malli 3003

        Enpä ole aikaisemmin törnännyt Peugeot 3003-malliin. Mistä ihmestä olet moisen mallin löytänyt, Suomeen ei ainakaan ole tuotu?


      • Liikenneope
        malli 3003 kirjoitti:

        Enpä ole aikaisemmin törnännyt Peugeot 3003-malliin. Mistä ihmestä olet moisen mallin löytänyt, Suomeen ei ainakaan ole tuotu?

        Toimii kuin ajatus,myös pakkasella.Kertaakaan en ole käyttänyt korjaamolla.Huollot olen tehnyt itse.Auto on sitäpaitsi opetuskäytössä.


      • 10+13
        Liikenneope kirjoitti:

        Toimii kuin ajatus,myös pakkasella.Kertaakaan en ole käyttänyt korjaamolla.Huollot olen tehnyt itse.Auto on sitäpaitsi opetuskäytössä.

        ...nyt varmasti ottanut lääkkeesi?
        Ranskanleipä ja opetusajossa!!!??? HAH!


      • Pian 1.6 diesel

        Onko kyseessä 3008 THP 156 koneella (siis 1.6 bensaturbo)?
        Se on BMW:n tekemä kone sama jota käytetään Minissä.


      • 508 Sedan
        Pian 1.6 diesel kirjoitti:

        Onko kyseessä 3008 THP 156 koneella (siis 1.6 bensaturbo)?
        Se on BMW:n tekemä kone sama jota käytetään Minissä.

        THP 156 Turbo on yksi PSA : n ja BMW yhteistyömalli, eli samat koneet ovat myös Bemarin nokalla.
        Ei voi sanoa BMW : n tekemä kone, koska VTI 120 lähtien kaikki uudet bensakoneet ovat yhteistyön tuloksena lähteneet maailmalle.


    • Mystistä.

      Ostin pari vuotta sitten THP 3008 156 hv bensaturbon. Mainio ajettava ,ja tehoja riittävästi.Autolla ajettu n. 40 000 km. Kuukausi sitten turbo ei toiminut,ja osa tehoista katosi ,ja ajaminen muuttui köröttelyksi,eikä mikään varoitusvalo palanut.Vika kesti yhden päivän,ja seuraavana aamuna turbo taas pelasi normaalisti.Tehnyt saman tempun kaksi kertaa parin viikon välein. Muita vikoja ei ole ollut,mutta kiusallista tämäkin.

    • Pösö 3008 diesel

      50000 jakohihna vaihdettiin.Piti älytöntä kitinää.Jakohihnan pintaa tulee kuulemma joitan pintymää ei vuotoja havaittu.Homma meni takuuseen. Muuten auto on toiminut hyvin myös talvella.

    • Pettynyt 3008 ostaja

      Hei
      Älä osta Peugeot 3008. Itselläni on ks.auto ja kun olen ajanut 113.000 km niin molemmat etulaakerit menevät jo nyt vaihtoon. Ihmeen huono on Peugeot laatu.

      • Pökö-3008

        "Älä osta Peugeot 3008. Itselläni on ks.auto ja kun olen ajanut 113.000 km niin molemmat etulaakerit menevät jo nyt vaihtoon. Ihmeen huono on Peugeot laatu"

        Jos tuo nyt on ainoa vikasi niin aika vähästä valitat. Kyllä on monesta autosta vaihdettu sadan tuhannen jälkeen monta kuluvaa osaa. Ei tietenkään saisi mennä laakereita mutta joskus niitä kuitenkin menee. Suurin osa autoilijoista ajaa tuon kilmetrimäärän vasta viidessä tai kuudessa vuodessa ja sinä aikana ehtii yleensä jo sattua yhtä jos toistakin, myös muilla kun Peugeotilla. Olen minä joutunut käyttämään niin Toyotaa kuin Skodaakin jo puolta pienemmällä kilometrimäärällä pajalla enkä silti niitä pidä huonoina autoina.


      • DS Pallas -73

        Peugeot ei valmista itse niitä laakereita. Kannataisi kääntää katseensa sinne alihakkijaan eli laakerien valmistajaan.


      • snr paskaa
        DS Pallas -73 kirjoitti:

        Peugeot ei valmista itse niitä laakereita. Kannataisi kääntää katseensa sinne alihakkijaan eli laakerien valmistajaan.

        Kannattas kääntää katseet sinne suunnittelu pöydälle kun laakerointi alimitoitettu, silloinhan ei kestä pösös edes japsi osat.., toki paljon muutakin psa sössinyt..., "Kannataisi kääntää katseensa sinne alihakkijaan eli laakerien valmistajaan " tollaisia kommentteja nyt ei anna kuin autoista täysin ymmärtämätön nössö, no eihän pösöjä myytäskään jos kaikki tekniikasta ymmärtäisivät...


      • DS Palla - 73
        snr paskaa kirjoitti:

        Kannattas kääntää katseet sinne suunnittelu pöydälle kun laakerointi alimitoitettu, silloinhan ei kestä pösös edes japsi osat.., toki paljon muutakin psa sössinyt..., "Kannataisi kääntää katseensa sinne alihakkijaan eli laakerien valmistajaan " tollaisia kommentteja nyt ei anna kuin autoista täysin ymmärtämätön nössö, no eihän pösöjä myytäskään jos kaikki tekniikasta ymmärtäisivät...

        Mulla oli ajokortti ja auto jo silloin kun sinä vielä paskansit vaippoihis.

        "Kannattas kääntää katseet sinne suunnittelu pöydälle kun laakerointi alimitoitettu, silloinhan ei kestä pösös edes japsi osat.., " tollaisia kommentteja nyt ei anna kuin autoista täysin ymmärtämätön nössö.

        Olen ollut jo 40 vuotta autokorjaamoalalla joten luulen kyllä tietäväni asioista sinua enemmän.


      • nyt asian ytimessä
        DS Palla - 73 kirjoitti:

        Mulla oli ajokortti ja auto jo silloin kun sinä vielä paskansit vaippoihis.

        "Kannattas kääntää katseet sinne suunnittelu pöydälle kun laakerointi alimitoitettu, silloinhan ei kestä pösös edes japsi osat.., " tollaisia kommentteja nyt ei anna kuin autoista täysin ymmärtämätön nössö.

        Olen ollut jo 40 vuotta autokorjaamoalalla joten luulen kyllä tietäväni asioista sinua enemmän.

        "Olen ollut jo 40 vuotta autokorjaamoalalla joten luulen kyllä tietäväni asioista sinua enemmän" uskon sen jos fra auton omistat niin pitäähän sitä korjaamoalalla ollakin että saa ranskis kotteron pidettyä liikkeellä ilman hinausautoa ja 40v ...saattaapa tuolla kokemuksella esim rellukin viikon toimia ja pösö pari päivää jos ei paljon ajeta!!!


      • DS Pallas -73
        nyt asian ytimessä kirjoitti:

        "Olen ollut jo 40 vuotta autokorjaamoalalla joten luulen kyllä tietäväni asioista sinua enemmän" uskon sen jos fra auton omistat niin pitäähän sitä korjaamoalalla ollakin että saa ranskis kotteron pidettyä liikkeellä ilman hinausautoa ja 40v ...saattaapa tuolla kokemuksella esim rellukin viikon toimia ja pösö pari päivää jos ei paljon ajeta!!!

        Datsun ( nykyisin Nissan ) Toyota, Opel, Mersu, VW, Renault, Peugeot, Citroen, Lada, Fiat.
        Siinä automerkkejä joita on tullut 40 vuoden aikana korjattua ja samojen alihankkijoiden osia käytetään monessa eri merkissä.
        Esimerkiksi nyt vaikka sitten ne takapyöränlaakerit on aivan samat, ainoa ero on automerkin varaosanumero.


      • toyota for...the
        DS Pallas -73 kirjoitti:

        Datsun ( nykyisin Nissan ) Toyota, Opel, Mersu, VW, Renault, Peugeot, Citroen, Lada, Fiat.
        Siinä automerkkejä joita on tullut 40 vuoden aikana korjattua ja samojen alihankkijoiden osia käytetään monessa eri merkissä.
        Esimerkiksi nyt vaikka sitten ne takapyöränlaakerit on aivan samat, ainoa ero on automerkin varaosanumero.

        No nyt pitäisi vaihtaa -89 sunnyyn etulaakeri ku 320tkm tuli täyteen, kyllä pallas poju taitaa olla fra...fanaatikko, kunnon autoasentajat sen tietää että ...suomesta saisi puolet korjaamoista lopettaa jos ei ranskis romuja olisi...niissä huoltovälit on paaaaljon tiheämpiä kuin huolto vihkossa etanansytöjät ehdottaa...: psa yhtiön paras saavutus on: kuningaskuluttajan kovan kolmikon testi: peugeot pippurimylly voitti...muuta voittoja ei olekaan: mutta kun myllyä pyöräytti niin rohisi kuten psa kone, tosin sieltä pippuria lensi, ei öljyä kuten psa koneista....


    • pökö -3008

      Mitäs oli Toyotaan ja Skodaan vaihdettu puolta pienemmillä km.määrällä,entä mitkä mallit kyseessä.
      Olen 100% varma siitä mitä tulee luotettavuuteen niin tojo ja skoda on edellä pökötin laatua.

      • Pökö-3008

        "Mitäs oli Toyotaan ja Skodaan vaihdettu puolta pienemmillä km.määrällä,entä mitkä mallit kyseessä."

        Toyotassa oli ilmastointilaitteen vika (tuuletus meni välillä täysin tukkoon) ja sähkölaitevika (jäi varoitusvaloja päälle, valot vilkkuivat jne, johtui kosteudesta yhdessä liittimessä). Ja auto oli Corolla farmari. Skodassa pyörän laakerivika ja jumittunut takaturvavyö. Ja auto oli Roomster.

        "Olen 100% varma siitä mitä tulee luotettavuuteen niin tojo ja skoda on edellä pökötin laatua."

        Saat olla ihan rauhassa sitä mieltä. Mutta kyllä niitä vikoja on muissakin, jopa vähävikaisiksi sanotuissa autoissa. Ja minulla olleet kaksi Pösöä ovat olleet ihan samalla tai paremmalla tasolla kuin nuo muut omistamani merkit joita en siis niitäkään pidä huonoina.


    • Antero

      Tuli hankittua Peugeot 3008 Sport HDI 110 FAP 2TRONIC muutama viikko sitten kaikesta mustamaalauksesta huolimatta. EI minkäänlaisia ongelmia -22 asteessa.

      Mukavin auto millä minä olen ajanut (joo... on ollut volvoja, audeja ja tojoja...). Ainoa miinus on hankaluus arvioida kulmien etäisyydet. Onneks on tutka ! Ja lämpenee se tietysti hitaasti energiapihin dieselin takia.

      Huippuvarustelu. Ainoat lisähakinnat oli DEFA ja taakkateline boksia varten.

      Laitan viestejä jos tuleee aihetta.

      • pökötti.

        Niinpä tuli hankittua 3008 allure 112FAP 2tronic puolisen vuotta sitten. Tuttava perheessä ostivat v. 2009 nyt ajettu lähes sata tuhatta ilman ongelmia. Alle kymppitonni ajettu omallani nyt. Tosi mukava matkakumppani. Hiljainen, kovillakin pakkasilla lämpöä riittää, vaikka moottorin lämpö ei nouse normaaliin ainakaan kevyessä taajama-ajossa.


      • Artsi48
        pökötti. kirjoitti:

        Niinpä tuli hankittua 3008 allure 112FAP 2tronic puolisen vuotta sitten. Tuttava perheessä ostivat v. 2009 nyt ajettu lähes sata tuhatta ilman ongelmia. Alle kymppitonni ajettu omallani nyt. Tosi mukava matkakumppani. Hiljainen, kovillakin pakkasilla lämpöä riittää, vaikka moottorin lämpö ei nouse normaaliin ainakaan kevyessä taajama-ajossa.

        Tosta robottivaihteesta kysyisin, miten kässäri toimii, kun se menee automaattisesti päälle psysäköitäessä. Ei siis jumita talvella.


    • NäinMeillä

      Eipä ole vielä ollut mitään ongelmiä tänä ensimmäisenä talvena. Kulkenut moitteetta niin kovassa pakkasessa kuin lumituiskussakin. Alkutalvesta tuppasivat ovien tiivisteet vähän jäätymään mutta silikonipuikolla käsittely korjasi senkin vaivan.

    • rulettaa

      Itse ostin auton 2 kk sitten. Hyvin on toiminut ja tykkään kovasti. Mitään ongelmaa ei ole ollut vaikka kilometrejä on kertynyt jo 5000. Autoni on 3008 diesel allure vai mikä se on. Peruutustutka on nyt vähä turha, mutta kuulu pakettiin.

      • pököpoika

        Ei ole turha se peruutustutka. Niin kyllä itsekin ajattelin ekana. Tosi hyvä apuväline peruutushommissa. Kässärikysyjälle, ei ongelmia.


      • LuulenTiedän
        pököpoika kirjoitti:

        Ei ole turha se peruutustutka. Niin kyllä itsekin ajattelin ekana. Tosi hyvä apuväline peruutushommissa. Kässärikysyjälle, ei ongelmia.

        "Kässärikysyjälle, ei ongelmia."

        Ei täälläkään. Itse luulen että käsijarruissa on perinteisesti suurin ongelma että niitä ei käytetä säännöllisesti jolloin ne jumiutuvat helposti. Automaattinen kässäri pitää toiminnan vetreänä ja kiristää aina oikeaan kireyteen jolloin vaijerin venyminenkään ei ole ongelma.


    • autoilija

      Talvella tuli ostettua käytetty hdi 3008, eikä ole tarvinnut katua. 165 000 mittarissa ja tuntuu jämäkältä ajettavalta. Ei ole ollut mitään pikkuvikojakaan. Edellinen pösö oli vikaisempi, mutta eipä se liikaa haitannut kun hankintahinta oli käytettynä kohtuullinen. Muutaman satasen voi sitten vaikka laittaa enemmän huoltoihin.

    • Mies ja 12cm SE

      Miinustelen noita pösöä haukkuvia viestejä, ovat loukkaavia provoja.

    • ajellaan

      Nyt olen ajelllut reilut 2,5 vuotta dieseli 3008:lla. Talvella ollut lämmin. Normaali huollot tehty ja tankattu. Ainoa negatiivinen kokemus oli alkuperäisrenkaiden kesto. 30 tkm:n jälkeen pintaa oli jäljellä 3 millimetriä. Siitä eteenpäin tarkkailua ettei mennyt sakkorajalle.

    • 3008 kilometrjä

      Aika kömpelö se on. Edes nokkaa ei näe sisältä. kun tuulilasi menee liian eteen ja konepelti nousee liian ylös. Peruutaessa perä on hanakala arvioida, jne..

      Ajoltaan siis toi bensa versio on sellainen tavallinen auto.
      Koppa kohisee kun on kaikupohjaa suuressa sisätilassa. Rengasmelu tuntuu.
      Muuten on tavallinen käyttöauto. taitaa olla edulsempi ajella dieselillä kuin bensalla, kun tuulenvastusta kumminkin on.
      Nämä käyttökokemuksia 2012 mallista bensasta. se vie benssaa aika reilusti,
      aina yli 7 litraa ja usein lähemmäs 10.
      Joutuu nääs polkemaan että kulkee.

      • Tieseli

        Onneksi ostin dieselin, jos kulutus on noin paljon bensamallissa. Kesäaikana keskikulutus (1,6 Hdi) on ollut 5,2. Renkaat kuluivat tosi nopeasti, kuten yllä jo kerrottiin. Uudet ovat varsin kalliit. Näkyvyydessä on jotakin ongelmaa, mutta peruutustutka on jonkin sortin apu. Rengasmelusta en kyllä voi moittia tätä autoa. Ostakoon kuka haluaa, aivan sama.


      • Pökötti-Pate

        "Aika kömpelö se on. Edes nokkaa ei näe sisältä. kun tuulilasi menee liian eteen ja konepelti nousee liian ylös"

        Nokan huonon näkyvyyden voin allekirjoittaa täysin, kömpelyyttä taas en. Se nokka nimittäin on todellisuudessa tosi lyhyt joten tottumaton jättää ihan liikaa tilaa sinne eteen. 3008 ei ole minusta kokoon nähden mitenkään kömpelö kun mitat vain oppii arvioimaan.

        "Peruutaessa perä on hanakala arvioida, jne.."

        Sama vika on minusta kaikissa pystyperäisissä tila-autoissa. Peruutustutka on oiva väline enkä muutenkaan enää autoa ilman sitä osta kun paljon ahtaissa halleissa "sompailen".

        "Nämä käyttökokemuksia 2012 mallista bensasta. se vie benssaa aika reilusti,
        aina yli 7 litraa ja usein lähemmäs 10."

        Samat kokemukset. Iso otsapinta-ala lisää ilmanvastusta ja muutenkin auto on aika iso pienimmälle bensakoneelle jolloin ei pääse ajelemaan niin paljon taloudellisella pintakaasulla. Maantiellä menee kyllä aika pienellä mutta moottoritieajo nostaa kulutusta reilusti.


    • Joskus näinkin

      Yhteinen taipaleemme 3008:n kanssa kesti vajaa 50 tkm. Auto oli sinänsä hyvä ajettava, tilava, äänetön. Mutta se moottori....... tyypiltään THP 156 :) .......huh. ......Tasaisesti, n. 4000 - 7000 km:n välein syttyi oranssi moottorinkuva kojelaudassa "Antibollution fault" -merkinnällä, tehot häviten. No Peugeotin takuu toimi yhtä varmasti kuin junan vessa: aurinkolippa alas, soitto siihen numeroon ja hinuri ja vara-auto oli nopeasti paikalla, joka ainoa kerta, oli vuorokauden aika mikä tahansa. Tuli sitten samalla kokeiltua mm. muitakin automerkkejä noiden vianetsintöjen aikana, mutta kyllä nuo sijaisautot jäivät mm. ajo-ominaisuuksiltaan ja äänitasoltaan hopealle Peugeottiin verrattuna, vaikka ns. hyviä eurooppalaisia laatumerkkejä olivatkin. Oliko tuo Peugeotin moottori sitten ns. maanantaikappale kun tuo sama vikailmoitus uusiutui joka ainoa kerta, mene ja tiedä........No vika korjaantui lopullisesti - autonvaihdon myötä, jätettiin sitten uuden auton moottorista mm. sytytystulpat vallan pois.

    • pösömies

      110 hdi sport 100000km mittarissa ei ongelmia olen hyvin tyytyväinen taitaa seuraava auto olla sama muttta uudempi keskikulutustus seka ajosa n. 5.0 litraa satasella eikä tarvi lisäillä öljyä vaihdetaan huolloissa se riitttä

    • Ihmettelija65

      Kertokaahan mulle joku viestiketju tällä forumilla, missä kyseistä autoa ei haukuta alimpaan kuoppaan ;) Hauskaahan näitä on lukea. Itselläni on ollut opel, chevy, muutama bemari, audi, saabi, pari hondaa ja taitaa olla yksi isuzu trooperkin aikanaan. Kaikki varmasti ihan susia jos täältä "kokemuksia" etsii. Mitään ongelmaa ei yhdessäkään autossa ole ollut, kun olen autoa kunnitoittanut niin ajossa kuin huolloissakin. Ja kenkääkin ovat kaikki saaneet.

      • hyviä kyytejä

        Näinhän se on, itse olen ajanut mitään tekemättömällä(merkillä) kymmeniä vuosia, tietämättä, että kelvottomalla ajelen. Mainittakoon tässä, että kilometrejä TODELLA paljon takana,ja ehkä edessäkin. Toki nämät trollit, luulee voivansa terrorisoida,mutta mutta.


      • imettelijä65
        hyviä kyytejä kirjoitti:

        Näinhän se on, itse olen ajanut mitään tekemättömällä(merkillä) kymmeniä vuosia, tietämättä, että kelvottomalla ajelen. Mainittakoon tässä, että kilometrejä TODELLA paljon takana,ja ehkä edessäkin. Toki nämät trollit, luulee voivansa terrorisoida,mutta mutta.

        Pitäisi perustaa sellainen positiivisten kokemusten foorumi. Sinne tosin tässä maassa olisi varmaan aika vaikea myydä mainostilaa ;)


      • Harkitseva
        imettelijä65 kirjoitti:

        Pitäisi perustaa sellainen positiivisten kokemusten foorumi. Sinne tosin tässä maassa olisi varmaan aika vaikea myydä mainostilaa ;)

        Kukaan ei puhu AJOVALOJEN vaihdon vaikeusasteesta 3008 kohdalla. Pitääkö auton etuosa purkaa,kun lampun vaihtaa ??


      • muuan m ies
        Harkitseva kirjoitti:

        Kukaan ei puhu AJOVALOJEN vaihdon vaikeusasteesta 3008 kohdalla. Pitääkö auton etuosa purkaa,kun lampun vaihtaa ??

        Pitää aukaista konepelti...


      • vekaveka
        Harkitseva kirjoitti:

        Kukaan ei puhu AJOVALOJEN vaihdon vaikeusasteesta 3008 kohdalla. Pitääkö auton etuosa purkaa,kun lampun vaihtaa ??

        ei todellakaan, maailman helpoin vaihtaa


    • pösöilijä

      Omistan toisen 3008 pösön, vaihdoin keväällä uuteen .edellisellä ajoin yli neljä vuotta, ei ole ollut mitään talvi ongelmia, hyvin pakkasillakin pelannut.huollot tehty vuosittain ajallaan hyvä auto.

    • Merkkivika

      20000 huollossa huomattiin, että öljypumpun magneettiventtiili vuotaa. Vika meni takuuseen ja olisi maksanut itsemaksettuna 574€! Auto vm -13 3008 bensa.

      • ketju parempi?

        "50000 jakohihna vaihdettiin.Piti älytöntä kitinää.Jakohihnan pintaa tulee kuulemma joitan pintymää ei vuotoja havaittu.Homma meni takuuseen. Muuten auto on toiminut hyvin myös talvella."

        Minulla 3008 vm.2014 1.6 bensa ja jakopää ketjulla.


    • On hyvä

      Vm 2009 1,6 HDI ja vajaa 100000 mittarissa. Auto on toiminut hyvin ja on todella hyvä ajaa. Kuskin penkki on tukeva, reisituki ja ristiselän tuki ovat hyvät. Autot ny aina herättää mielipiteitä suuntaan, jos toiseen. Ei niistä kannata stressata. Tämä pösö on ainaki erittäin onnistunut valinta.

      • Näppäinvirhe

        Mittarissa siis alle 100000. Aika monella autolla on ajettu se alle 1000000 ;)


    • Halpaa "kromia"

      Seuratkaa kromilistojen kuplimista etenkin ne joilla takuu voimassa. Omasta kuplineet pilalle eikä mene takuuseen 3v vanhassa autossa,

    • Lakeusmies

      No, koiranluut meni edessä vaihtoon ja samalla todettiin, että laakeri mennyt eturenkaasta. Taitanee olla tyyppivika. Kannattaako samalla uusia toistenkin renkaiden laakerit, ettei tarvi arpoa, millä Tampereen matkalla menee seuraava? On meinaan hinnakasta hommaa!

      • hoohhohoho

        Nuo ovat ihan kulutustavaraa ja mites paljo sillä sun autolla on ajettukaan??


    • bushoo!

      ehdottomasti paras ajettava mikä alla on ollut,ja alla on ollut kalliimpia ja suositumpiakin.kaikki toimii ja muutenkin ehdottomasti suosittelen,ne jotka narisee ranskalaisista,ovat ilmeisesti kuulleet kateellisilta katujilta ,jotka ovat sortuneet audiin,volkkariin tai pämveeheen,jotka eivät tiedä asiasta mitään,mutta kun trendi ja näyttävyys pakottaa ostamaan spedeauton!

    • laakeri ja luita

      3008 1,6hdi ja 140000 km takana. Ainut korjaus kuskin puolen etupyörän laakerin vaihto reilun 100000 km kohdalla. Tämä laakeri saa kai etelässä, talvisessa maantieajossa, extra-annokset suolavesihuuhtelua ja niitä menee kaikilla merkeillä, joskus hyvinkin vähillä kilometreillä. Olin vielä 90-luvulla sitä mieltä, että ranskalaista autoa en osta ikinä. Kun sitten huomasin, että pösön dieselin sai tuolloin olemattomalla lisämaksulla bensaan verrattuna, ostin kuitenkin ensimmäisen. Nyt on menossa jo kolmas pökötti. Tuo laakerin vaihto ollut ainut mainittava korjaus näissä kolmessa, muuten päässyt koiranluiden vaihdoilla. Kaikkea voi tietysti jatkossa sattua, mutta esim. vag-areenan monivuotisia tsi- ja dsg- murheita lukiessa ymmärtää, että aika vähillä harmeilla tässä on päästy.

    • Paras_ostos

      Sama juttu etupyörän laakeri meni 105000km taitteissa. Vaihdatin samalla molemmat. Nyt on mittarissa 145500km eikä ole ongelmia ollut muuta kuin se laakeri. Itse ajanut 66000km. Eka automaattiauto ja paluuta hämmenettävään ei ole omalla kohdalla.

    • kallistaon

      Täällä 3008 1.6 Hd vm 2013 , 85 tkm omistaja. Auto meillä vuoden verran, ostaessa n 50 tkm mittarissa. Onneks tuli 12 kk Veho-takuu kaupassa! Vaihdettu etupään jarrulevyt ja palat melkein heti , vetoakselit 70 tkm kohdalla. , oire etupyörän pompotus kiihdyttäessä. Ilmastointikompuran sain puhutuksi takuuseen vaikka aika mennyt juuri umpeen. Etupyörien laakerit meni 75 ja 80 tkm kohdalla, omaan piikkiin. Pelottaa ja on kyllä tullut ikävä entistä merkkiä, jossa ei tällaisia mitoitusvirheitä ollut.

      • Pösö-3008

        No huonon kappaleen olet saanut. Itsellä yli 100000 km viidessä vuodessa ja ilman mitään ylimääräisiä korjauksia. Juuri tuli katsastuksesta ja inssi totesi että "kunnossa on".


      • Jäähdyttäjä

        Tuo Pösön 1,6HDI onkin semmoinen pata, että 150.000km ja saat ruveta hakemaan uutta mosaa. Omassa rauhallisessa ajossa minulta rikkui kone 170.000km kohdilla. Moottorista löytyi jotain helvetin koksia, joka tukkesi kaikki paikat.

        On tosi paska kone!


    • glas

      kyllä .2008 1.2 on toiminut ihan ok(ei edes lamppuja ole palanut)koiranluut tuli takuuseen.

    • glas

      kyllä minullakin oli vähällä tulla täystuho 207 hdi 1.6 110hp kanssa .Meinas nääs nääs ketju oli venynyt janiin edelleen.

    • Puolamehu

      Antipollutium system faulty,tätä alkanut herjaamaan,välissä toimii ihan normisti sitten yhtäkkiä napsahtaa ja sammuu,lähtee käyntiin kyllä ,4000km sitten vaihettu hiukkaspönttö ja egr.vittumainen vika

      • Puolamehu

        Vaihdoin uuden akun ja ei ole pollotuimia näkyny sen jälkeen


    • JukkaHA

      Hei , Mulla on harvinaisuus: 3008 Hybrid Diesel (päästöt 85g) kulutus 4,8/100km.
      talvella pidän muoviläpät (FIXUS Oy) eturitilöiden suojana.
      Penkin lämmittimet ovat niin tehokkaat että vaimoni pystyy pitämään ne lämmittämässä ensimmäiset 7 min. sitten on liian kuumaa.
      Kone lämpenee n. 5 km ajon jälkeen helsingin talvessa.
      Minua risoo ainoastaan etu iskareiden ajoittainen narina??!!??

      Jukkis HY4 3008

    • Anonyymi

      Voisiko tähän kirjoittaa joku joka todella tietää autoista jotain? Asiantuntijan näkemys Pösö 3008 :sta, jos on ajettu
      esim 100 000km, uskaltaakohan ostaa jne... Kuitenkin ovat edullisia noilla kilometreillä.

      • Anonyymi

        jättäisin bensakoneiset ainakin kauppaan


    • Anonyymi

      Pari vuotta on ollut Peugeot 3008 ihan tavallisella bensakoneella. Ketjukone, yhteistyössä bemarin kanssa, 1.6, 120 heppaa, laiska alakierroksilla, mihinkään ei kiihdy, ottaisko just sen 170 km kahden kilometrin tasasella. Ostaessa tammikuussa 2022 109 000 kilometriä, nyt 156 000 kilometriä, työmatka-ajoo tulee. Vuosi sitten tehty jarruremppa, palat eteen ja taakse, ja levyt pelkästään eteen. Tänä vuonna mennyt laakeri pelkääjän puolelta. Kummatkin koiranluut vaihdettu. Eteen uusittu jouset, onko niin painava kuski vai mitä? :) Jos muistan myöhemmin jotain mitä tänä vuonna on tehty laitan sen tänne. Polttimoita ja pyyhkimen sulkia. Lisäks tehty normaalit vuosihuollot. Tossa rakkineessa kolmen vuoden välein isompi huolto. Vielä ei ole jättänyt tielle.

      Öljyinä totalin 0-30 mitä suositellaan. Pikku vika, tää on semmonen moottori, joka "syö" kaks desiä tuhannella kilometrillä, ja se ei mene mihinkään nesteiden joukkoon jne, eli kaikki on kunnossa. Eli menee vaihtopytty öljyä neljä litraa 20 000 öljynvaihtovälillä. Nyt on motonetissa viiden litran pytty totalin 0-30 iniöö vai mikä se on, 49.90, kun ite maksoin vitosen enemmä.

      Jaa, nyt jouduin ostaan kaks kesärengasta, paska auto siis kun kuluttaa renkaita. Toyotassahan tuo on varmaan ominaisuus. Nyt on seitsemäs Peugeot 25 vuoden aikana ja yksi focus ollut. Focus ja 3008 löytyy nyt molemmat pihalta. Jos ei ihmeellisyyksiä satu, haluaisin pitää tätä autoa vielä 7-8 vuotta jos hyvin käy. Silloin mittarissa pitäs olla 300 000-330 000... Viimeisestä 406 luopuessa mittarissa oli jotain 330 000, 405 luovuin kun oli 318 000...

      Vielä semmonen juttu et edellistä kirjoitustani on luettu vain 70000 kertaa, jännä juttu että ne kirjoitukset pysyy ja niihin ihmiset vastaa missä ei puhuta paskaa.

      Sitä en tiedä mitä ihmeellistä pitäs olla talviautoilussa, nyt talvirenkaina paskat hankookit edelliseltä omistajalta, ite hommaan seuraavaks nokialaiset. Ei talvellakaan ole jättäny tielle, vaikka alkuperäinen akku varmaan. Hyvin on koteloitu, vähän liian hyvin. Suoraan sanottuna, on aika hyvä auto ajaa vaikka ei ole edes vakionopeudensäädintä jne. Kaks vuotta sitte käyty mm. Rovaniemellä. Luuleeko joku et auto on huonompi tai parempi sen mukaan mikä merkki keulalla? Tietysti toyota avgo on paljon parempi kun peugeot 107 tai citikka c1 vaikka tehty 90 prosenttisesti samoista osista Slovakiassa. Hyvä et toyota on noissa paras katsastustilastojen mukaan... :) Hmm... MIstähän johtuu?

      Pitää laittaa taas tänne kirjotusta parin vuoden päästä miten on mennyt ranskanpullan kanssa.


      JAAKKO 1979

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe