epävarma tulevaisuus

suhteessa...

On aivan pakko päästä purkamaan ajatuksiani kirjoittamalla ja kysymällä teiltä mielipiteitä ja viisaita neuvoja koska olen aivan lopussa.

Mitä tehdä kun mies on ilmoittanut ettei tiedä haluaako sittenkään naimisiin kanssani ja viettää loppuelämää yhdessä, vaikka olemme kihloissa ja sitä hän alunperinkin on halunnut? Olemme keskustelleet asiasta ja mitä tulisi tehdä että kaikki menisi hyvin. Hän siis haluaisi muuten olla kyllä kanssani eikä muut naiset kiinnosta, kyse ei kuulema ole siitä, vaan puhtaasti joistakin epäkohdista jotka ovat minun puoleltani korjattavissa. Hänellä on tapana hautoa päässään asioita eikä puhua suoraan ajoissa. Sitten hän möläyttää kaiken möykyn kerralla ja kriisi on jo valmiina. Alan väsymään tähän jatkuvaan epätietoisuuteen ja pelkoon siitä mitä tällä suhteelle tapahtuu. Onko tämä odottaminen kaiken tämän arvoista? Molemmat sanomme rakastavamme toisiamme ja meillä on mukavaa olla muuten yhdessä. Mutta minulla on paha olla kokoajan tämän asian takia. Olen sellainen ihminen että annan kaikkeni suhteessa ja olen siihen silloin täysin sitoutunut. Nythän tämä ei ole mahdollista. Olen mieheni henkisen kiristyksen alaisena. Kaiken huipuksi meillä on kirkkokin varattu ensivuodeksi. Tämä jos mikä saa ahdistuksen vain kasvamaan. Järkyttävää on myös sekin ettei uskalla tehdä mitään yhteisiä hankintojakaan kun muistaa tämän asian. Tulevaisuuttakaan ei voi suunnitella omaa tai yhteistä koska roikun tässä tilanteessa tyhjän päällä epätietoisena. Voisin kirjoittaa tästä tilanteesta, ajatuksistani ja tunteistani tähän vaikka romaanin, mutta yritän supistaa tämän teksin jotta olennainen tulisi edes jotenkin esille. Onko kenelläkään ollut vastaavanlaista tilannetta? Miten tässä tulisi nyt toimia että tilanteeseen tulisi vastaus mahdollisimman pian? Mitä voin tehdä? Sanottakoon että en halua eroa heti viestejä, koska sitä juuri en halua. En kertakaikkiaan jaksa tätä tilannetta kovin pitkään ja haluan asiaan selvyyden. Kuinka kauan on kohtuullista odottaa?

7

1040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yxäxä

      Et halua erota, mutta et kestä tätä suhdettakaan. Aika vaikea sivullisen sanoa mitään, jos nuo molemmat väittämät ovat faktoja.
      Minä peruisin kirkon ekana ja katsoisin, miten mies suhtautuu. Aina niitä vihkipaikkoja löytyy myöhemminkin tosi tarpeeseen.

      Kyllä se niin vaan on, että kun mitta tulee täyteen niin tulee ja silloin on syytä lähteä eri suuntiin. Parempi ajoissa kuin liian myöhään. Eihän vain rakkautenne ole muuttunut läheisriippuvuudeksi, josta on vaikea päästä eroon. tarkastelepa suhdettanne siltäkin suunnalta.

      Ja muista, että jonkin loppu on aina uuden alku!

      • suhteessa...

        Siis kestän kyllä suhdettamme ja rakastan miestäni ja niin hänkin sanoo rakastavansa minua, eikä hänkään tässä tilanteessa muuten olisi vaan olisi jo lähtenyt saman tien..


    • Perutaan häät

      Peru nyt ekaensiksi se kirkon varaus. Sitten käyt selvittämään, onko sinusta, onko teistä. Umpisolmua papin aamenella on turha järjestää, jos on noin epätietoinen ja epävarma eikä kestä jne. Jos olet "... henkisen kiristyksen alaisena" niin älä hyvä ihminen anna kiristää silmukkaa loppuun asti.

    • oppeliini

      Jos teillä on jo yhteiselämä valmiina, mies saa kaiken haluamansa ilman laillisia siteitä. On ymmärrettävää ettei hän halua mitään siteitä, paitsi tunnepohjalla. Mutta sitähän on sinulle jo luvannut. JA se on mitä sinä haluat kuulla: " minä rakastan sinua ja vain sinua". -ilman laillisia siteitä.

      Riittääko tuo sinulle on vain sinun itsesi päätettävissä.

    • noramora

      Itse olen elänyt samankaltaisessa suhteessa yli 3 vuotta. Harkitsen suhteen lopettamista. On jo liiaksi muutenkin epäkohtia yhteisessä elämässämme.

    • olkoon.

      Täällä sama tilanne. Alkuvuosi on muuten mennyt hyvin, mutta noin kuukausi sitten aloin keskustella (hyvillä mielin) miehen kanssa tunteista, ja hänpä ei sanonutkaan asiaan mitään. Pari päivää mietittyään pamautti erokortin esille, ja pari päivää myöhemmin asiasta keskusteltuamme selvisi, että minussa on muutama piirre, joista hän ei pidä, mutta kas kummaa kun ei ole saanut suutaan auki, vaikka monta kertaa olen hänen tuntojaan aiemminkin kysynyt. Piirteet ovat suurin piirtein sitä luokkaa, että "en pidä kun ajat auton väärälle autopaikalle" tms. Eli eivät mitään mahdottomia korjattavia. Mies ei ole saanut suutaan vaikka vuotta aiemmin auki, joten on saanut nyt tehtyä asioista oman päänsä sisällä helvetillisen mytyn. Asiat saatiin keskusteltua läpi, mutta nyt sitten itse olen edelleen niin loukkaantunut tuosta hänen erokortistaan ja siitä, ettei ole edes pahoillaan, että taitaa tämä suhde loppua minun puoleltani kohtapuoliin tähän. Emme onneksi ole edes kihloissa, ja on minulle sitä sanottu, että tämä suhde on se mitä toinen haluaa, mutta eipä tunnu silti välittävän siitä, miten minua kohtelee.

    • Palle1

      Onko suhteessanne suuri varallisuusero? Ymmärtäisin miehen haluttomuuden avioliittoon, jos hän joutuisi luovuttamaan suuren osan omaisuudestaan mahdollisen eron yhteydessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4399
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1839
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1345
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe