Toinen nainen

aslakki

Olen naimisissa oleva mies ja olen suorastaan rakastunut toiseen naiseen. Hänelle on hirveä kiire
saada minut eroamaan ja muuttamaan luokseen asumaan. En pysty noin nopealla aikataululla
järjestelemään asioitani ja eroa.
Mitä sitten jos ei olekaan oikea, olen hieman epävarma vaikka olenkin rakastunut häneen.
Olemme tunteneet kolme kuukautta ja minulla on 20v avioliittoa takana, josta on intohimo
kadonnut ja tunteet viilenneet paljon.
Mikä neuvoksi, sillä minua kiinnostaisi kovasti panna kaikki uusiksi.

48

4011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi teitä, voi teitä

      niinkuin sinusta parhaiten tuntuu. Jos olet täysin sitä mieltä, että liittosi on omalta osaltasi ohi, niin keskustele nykyisen vaimosi kanssa. Kerro hänelle, että haluat erota. Aloita valmistelu eroamiseen, niin käytännössä kuin omassa päässäsi.
      Jokainen nyt itse tekee valintansa, mutta itse en suinkaan hyppäisi toisen kanssa samantien asumaan, vaikka se kovinkin houkuttelisi. Hankkisin itselleni oman asunnon. Jos kuitenkin päätät lähteä kakkosen kanssa yhteistä kotia puuhaamaan, pidä mielessä, että paluuta ei ole. Mikään ei ole typerämpää, kuin erota monivuotisesta liitosta, lähteä lyhytaikaisen tuttavuuden kanssa kotia perustamaan ja hetken kuluttua parkua entisen perään.

      Muistathan myös, että rakastuminen on vain hetkellistä. Rakkaus onkin sitten eri asia.

      • aslakki

        Tuota rakastumisen ja rakkauden eroa en ajatellut, kiitos neuvosta.
        Se mikä minua eniten ihmetyttää on tämä hirveä kiire uudella kumppanilla. Itse haluaisin
        hieman miettimisaikaa ja valmistautua, niinkuin sanoit. Toisaalta on mahdollisuu myös
        menettää tämä elämäni tilaisuudelta tuntuva mahdollisuus.


      • Yksin jäänyt

        Tosi rakkaus jaksaa odottaa. Kuulostele, anna ajan kulua. Älä tee hätiköityjä päätöksiä, joita myöhemmin joudut katumaan.


      • lovelovelove
        Yksin jäänyt kirjoitti:

        Tosi rakkaus jaksaa odottaa. Kuulostele, anna ajan kulua. Älä tee hätiköityjä päätöksiä, joita myöhemmin joudut katumaan.

        Samaa mieltä.. tosi rakkaus kyllä odottaa. Turha kiire ja hätiköiminen pois.. Aseta kuitenkin jokin takaraja, milloin päätöksiä on tehtävä. Ikuisuutta et voi häntä vaatia odottamaan..


      • ...............
        aslakki kirjoitti:

        Tuota rakastumisen ja rakkauden eroa en ajatellut, kiitos neuvosta.
        Se mikä minua eniten ihmetyttää on tämä hirveä kiire uudella kumppanilla. Itse haluaisin
        hieman miettimisaikaa ja valmistautua, niinkuin sanoit. Toisaalta on mahdollisuu myös
        menettää tämä elämäni tilaisuudelta tuntuva mahdollisuus.

        Selittäisiköhän se toisen naisen hoppua, että hän on tässä mietiskelykuviossasi "toinen nainen"? Eli jos hän on sinuun ihastunut, niin ei varmasti ole herkkua ajatella, miten sinä ja vaimosi kotonanne häärätte ja nukutte samassa sängyssä. Ei varmasti kiva tilanne sekään, varsinkin kun ei tiedä onko kaikki ihan turhan vuoksi eli ehkä päädyt jatkamaan vaimosi kanssa.

        Mutta niin. Käsittele nuo asiat täysin erillisinä asioina: Ero ja tuo uusi suhde. Haluatko jatkaa vai lopettaa vaimon kanssa, riippumatta siitä onko sitä kolmatta osapuolta vai ei. Ja sen jälkeen pohdit sitten jatkaako kakkosen kanssa vai ei. Jos toisen naisen varaan perustat päätöksesi avioliiton jatkamisesta/lopettamisesta, niin ei ole kovin häävi juttu. Kun ei sitä ikinä tiedä ennalta ennustaa miten parisuhteen käy.


    • miehen mielipide

      tässä on itekukin rakastunut jopa useampaan kertaan mutta eipä sitä kuitenkaan ole tässä erottu. Nuo menee ohi mutta onhan se mukava kuulla, että joku on kiinnostunut. Mieti kaksi kertaa, ennen kuin teet päätöksen. Se, että olet epävarma, kilahtaa korvassa pahasti. Eikä muuten kolmenkuukauden jälkeen muuteta yhteen... :) Se on fifty-sixty, niin kuin sanoi aikoinaan mies, jolla on kokemusta näistä jutuista.

      • Lazy Sunday

        Muutaman kerran on tullut vastaan vastaavia tapauksia, joissa varattu osapuoli ehkä vähän tiedostamattaankin ulkopuoliseen suhteeseen ryhtymällä yrittää selvittää oman elämänsä solmuja sillä tavalla. Ei ole rohkeutta tai kanttia selvittää asioita oman puolison kanssa ja ehkä jossain syvällä alitajunnassa suhteeseen ryhtymällä saattaa jopa toivoa kiinnijäämistä ja tilanteen ratkaisemista sitä kautta. Ikäänkuin ottamalla näin ison riskin haastaa sitä vanhaa parisuhdettaan.. Toki jos kyse ei ole ns. tapapettäjistä, tällaisille tunteille ja rakastumiselle saattaa todellisuudessa olla ihan "todellinen tilaus". Tunnetyhjiö, jonka uusi ihminen yllättäen täyttääkin ja antaa vastakaikua.

        Sanoisin myös, että jäitä hattuun.. Hyppy tuntemattomaan varmasti houkuttelee, mutta tee se vasta kun olet täysin varma asiasta. Että mitään ei jää kesken edellisessä suhteessasi ja kaikki tarpeellinen on käsitelty. Vasta sitten olet itsekin henkisesti valmis uuteen suhteeseen, ja myös panostamaan siihen. Riskejä on elämässä otettava.. Jos hän on Elämäsi Mahdollisuus, älä päästä häntä käsistäsi. Keskustele hänen kanssaan ja selitä, että tarvitset aikaa. Ei ikuisuuksia, mutta kuitenkin vähän enemmän. Jos hän todella Sinua rakastaa, hän kyllä ymmärtää. Ja odottaa.


      • aslakki
        Lazy Sunday kirjoitti:

        Muutaman kerran on tullut vastaan vastaavia tapauksia, joissa varattu osapuoli ehkä vähän tiedostamattaankin ulkopuoliseen suhteeseen ryhtymällä yrittää selvittää oman elämänsä solmuja sillä tavalla. Ei ole rohkeutta tai kanttia selvittää asioita oman puolison kanssa ja ehkä jossain syvällä alitajunnassa suhteeseen ryhtymällä saattaa jopa toivoa kiinnijäämistä ja tilanteen ratkaisemista sitä kautta. Ikäänkuin ottamalla näin ison riskin haastaa sitä vanhaa parisuhdettaan.. Toki jos kyse ei ole ns. tapapettäjistä, tällaisille tunteille ja rakastumiselle saattaa todellisuudessa olla ihan "todellinen tilaus". Tunnetyhjiö, jonka uusi ihminen yllättäen täyttääkin ja antaa vastakaikua.

        Sanoisin myös, että jäitä hattuun.. Hyppy tuntemattomaan varmasti houkuttelee, mutta tee se vasta kun olet täysin varma asiasta. Että mitään ei jää kesken edellisessä suhteessasi ja kaikki tarpeellinen on käsitelty. Vasta sitten olet itsekin henkisesti valmis uuteen suhteeseen, ja myös panostamaan siihen. Riskejä on elämässä otettava.. Jos hän on Elämäsi Mahdollisuus, älä päästä häntä käsistäsi. Keskustele hänen kanssaan ja selitä, että tarvitset aikaa. Ei ikuisuuksia, mutta kuitenkin vähän enemmän. Jos hän todella Sinua rakastaa, hän kyllä ymmärtää. Ja odottaa.

        Kiitos hyvistä neuvoista. Juuri näin on käynyt, että olen salaa toivonut kiinnijäämistä ja ratkaisua
        asiaan sitä kautta. Täytyy vain rohkeasti ruveta keskustelemaan puolison kanssa.
        Sitten tuo kiire, olen itsekkin sitä mieltä, että jos rakastaa, niin odottaa jonkin aikaa.
        Esitin parin kuukauden lisäaikaa, mutta vielä en saanut vastausta.


      • 4:s vasta tärppäs!
        aslakki kirjoitti:

        Kiitos hyvistä neuvoista. Juuri näin on käynyt, että olen salaa toivonut kiinnijäämistä ja ratkaisua
        asiaan sitä kautta. Täytyy vain rohkeasti ruveta keskustelemaan puolison kanssa.
        Sitten tuo kiire, olen itsekkin sitä mieltä, että jos rakastaa, niin odottaa jonkin aikaa.
        Esitin parin kuukauden lisäaikaa, mutta vielä en saanut vastausta.

        Kuule...yli puoli vuotta kannattaa ainakin katsastella, ennen kuin mitään muutosta edes ajattelet!!
        Älä ala minkään kiristyksen uhriksi...jos oikeesti välittää jaksaa kyllä odotella.. Tuleepahan sekin näytettyä, ettet ala heti tohvelisankariksi! :)
        Tahtoo sen puolen vuoden jälkeen vasta yleensä ruveta näkymään se oikea luonne...mäkätyksineen..
        Alkukiihkokin laimenee, sinullakin ja näet sitten oliko se loppujenlopuksi edes sen arvoista!
        Omaan kämppään kannattaa senkin jälkeen ensin muuttaa ja opetella ensin toisen tavat ja sukulaiset...
        Vuoden päästä tunnet uuden jo vähän paremmin!!
        Puhun kokemuksesta...useampi on ollut jo kierroksessa ja se on se puoli vuotta kummallinen raja näissä jutuissa! Rakastuminen ja ihastuminen on ohi meneviä juttuja...


      • Sielu vapaa
        4:s vasta tärppäs! kirjoitti:

        Kuule...yli puoli vuotta kannattaa ainakin katsastella, ennen kuin mitään muutosta edes ajattelet!!
        Älä ala minkään kiristyksen uhriksi...jos oikeesti välittää jaksaa kyllä odotella.. Tuleepahan sekin näytettyä, ettet ala heti tohvelisankariksi! :)
        Tahtoo sen puolen vuoden jälkeen vasta yleensä ruveta näkymään se oikea luonne...mäkätyksineen..
        Alkukiihkokin laimenee, sinullakin ja näet sitten oliko se loppujenlopuksi edes sen arvoista!
        Omaan kämppään kannattaa senkin jälkeen ensin muuttaa ja opetella ensin toisen tavat ja sukulaiset...
        Vuoden päästä tunnet uuden jo vähän paremmin!!
        Puhun kokemuksesta...useampi on ollut jo kierroksessa ja se on se puoli vuotta kummallinen raja näissä jutuissa! Rakastuminen ja ihastuminen on ohi meneviä juttuja...

        Itse toinen nainen kuviossa, jossa erotaan tai ei... Kannustanut toista setvimään asioitaan puolison kanssa- kävi miten kävi.

        Se rakastaminen... Sehän siinä vaikeinta on, on sitten aviosta kyse saati muusta, mutta aina uudelleen tavata, elää arkea jossa on varjo... ja toinen palaa saamaan henkisesti totaaliyksinään turpiinsa johonkin asumuseronsa tyhjyyteen, muista maan emännän sanoja jotka ei olleet jo aikaa sitten kannustavia. "Painu h...ttiin" Tapa vaan ittes, ja muuta...
        Ja mies? Koittaa yhteydenpitoa vaikka mihin asti, mutta mikä ihme on se raja... Missä ihmisellä on oltava joku joka ei oikeasti edes halua elää yhdessä... Kyllä, helposti ajattelee kuvioon vasta hiljattain mukaan tulleena, että kunpa toisen liittoo ehjäytyisi, ei sitä tuskaa ole mukava nähdä. Kun miehelle mikään ei voi korvata perhettä, ei rakkautta jota omalta vaimoltaan ei saa, eikä lapsia joita vieraannutetaan.
        Tässä on puhuttu vain "vaimon ja tokan" eroavaisuuksista tai jotain sinne päin. Tuntematta ihmistä on toisenkaan turha jatkaa/odottaa ikuisesti... Voihan olla ettei mitään tapahdu, mies laskeekin luikuria. Siinä tapauksessa etsiä joku vaikka korvikkeeksi rakastetulle joka pysyykin varattuna, ja ei kostoksi... Vaan toisen liiton takia, jos se niin tärkeä on, ettei voi valita. Onhan se tokakin valinnut, ihmisen. Ei ole katsonut onko tämä sillä hetkellä missä tilanteessa.

        Eriasia kokonaan, jos on sovittu tuplaelämästä.

        Kyllä. itse odotan että näen iloisen ihmisen, jolla edes jokin asia on ratkaisunsa saanut. suuntaan mihin tahansa, mutta vuosi? Ehkä koko ensi vuosi... Tarpeeksi aikaa toiselle? Monta vuotta kunkin kakkoset ovat jaksaneet? En ole ikinä ennen... moisessa tilanteessa ollut. Kotini on jo pullollaan miehen tuomaa sälää. Aika hyvin tuo sitoo minut siihen- ehkä joskus- on vapaa, asiaan...


      • sielus ei oo vapaa
        Sielu vapaa kirjoitti:

        Itse toinen nainen kuviossa, jossa erotaan tai ei... Kannustanut toista setvimään asioitaan puolison kanssa- kävi miten kävi.

        Se rakastaminen... Sehän siinä vaikeinta on, on sitten aviosta kyse saati muusta, mutta aina uudelleen tavata, elää arkea jossa on varjo... ja toinen palaa saamaan henkisesti totaaliyksinään turpiinsa johonkin asumuseronsa tyhjyyteen, muista maan emännän sanoja jotka ei olleet jo aikaa sitten kannustavia. "Painu h...ttiin" Tapa vaan ittes, ja muuta...
        Ja mies? Koittaa yhteydenpitoa vaikka mihin asti, mutta mikä ihme on se raja... Missä ihmisellä on oltava joku joka ei oikeasti edes halua elää yhdessä... Kyllä, helposti ajattelee kuvioon vasta hiljattain mukaan tulleena, että kunpa toisen liittoo ehjäytyisi, ei sitä tuskaa ole mukava nähdä. Kun miehelle mikään ei voi korvata perhettä, ei rakkautta jota omalta vaimoltaan ei saa, eikä lapsia joita vieraannutetaan.
        Tässä on puhuttu vain "vaimon ja tokan" eroavaisuuksista tai jotain sinne päin. Tuntematta ihmistä on toisenkaan turha jatkaa/odottaa ikuisesti... Voihan olla ettei mitään tapahdu, mies laskeekin luikuria. Siinä tapauksessa etsiä joku vaikka korvikkeeksi rakastetulle joka pysyykin varattuna, ja ei kostoksi... Vaan toisen liiton takia, jos se niin tärkeä on, ettei voi valita. Onhan se tokakin valinnut, ihmisen. Ei ole katsonut onko tämä sillä hetkellä missä tilanteessa.

        Eriasia kokonaan, jos on sovittu tuplaelämästä.

        Kyllä. itse odotan että näen iloisen ihmisen, jolla edes jokin asia on ratkaisunsa saanut. suuntaan mihin tahansa, mutta vuosi? Ehkä koko ensi vuosi... Tarpeeksi aikaa toiselle? Monta vuotta kunkin kakkoset ovat jaksaneet? En ole ikinä ennen... moisessa tilanteessa ollut. Kotini on jo pullollaan miehen tuomaa sälää. Aika hyvin tuo sitoo minut siihen- ehkä joskus- on vapaa, asiaan...

        Kuule ihmettele vaan vaimon sanoja.Mies ei sanallakaan koskaan ilmaissut olevansa tyytymätön. Ei hän oli vaan hiljaa, upposi työhön, työmatkoihinsa. Valehteli lopulta vuosilomansakin perheeltään ja pani salaa toista muijaa. Vei lasten koulutussäästöillä salasuhteen ökylomalle. Ei siinä voi tulla kuin pahaa jälkeä, kun mies jää kiinni. On kuule elämän suurimpia helvettejä käydä läpi tunteiden vuoristorataa huomaten toisen osapuolen liitossa kusettaneen ja pitkään. En enää ihmettele miksei hiljaisista ihmisistä pidetä. Ex-mieheni käytös sen osoittaa hyvin. Luulin meillä asioiden olevan hyvin. Mies salasi täydellisesti omat ajatuksensa perheeltä. Kakkossuhde oli pitkälle pedattu valmiiksi. Alistut valheeseen perustuvaan suhteeseen. Olet luottamassa ihmiseen, joka kylmästi pettää kerran rakkaimmakseen kokemaa ihmistä. Sinuna hylkäisin heti varatun miehen. Onneksi miesystäväsi edes suree ja käsittelee tunteitaan. Kaikki hänen kärsimyksensä on täysin itse aiheutettua. Kannattaisi ensin lopettaa yksi parisuhde ennenkuin uuteen ryntää. Sillloin olisi huomattavasti vähemmän korjattavaa. En sano ettei liitossa olisi syytä aina kahdessa. Tunnistan kyllä virheeni, mutta ex-miehen toimintatapa pakeneminen ja vaikeneminen, salaa touhuaminen ovat mielestäni ÄÄRETTÖMÄN KYLMÄÄ JA JULMAA TOIMINTAA. Meillä kyllä mies luuli luikkivansa uuteen mitään käsittelemättä. Rankasta petoksesta tulee kyllä kuulemaan edes kunniansa yhden kerran tulevalta ex-vaimoltaan. Jos jotain kokemuksestani opin, niin en ala kyllä kenenkään salasuhteeksi. En ala siihen itseni vuoksi. En halua VALEHTELEVAA puolisoa ja sellainen on salasuhteeseen ryhtyvä varattu AINA. Riski tulla petetyksi on aina tavanomaista suurempi, kun on alkanut suhteen salasuhteilun merkeissä. Olimme ex.-mieheni kanssa molemmat vapaita suhteeseen alkaessamme. Hänen valehteva käytöksensä rikkoi pysyvästi säröille luottamustani miehiin. Hänkin suree lastensa tapaamista, saa naisilta säälipisteitä. Siinä suree meillä ex-mies aikaa jota ei koskaan hän viitsinyt lapsiinsa käyttää liiton aikana. Lapset ovat jääneet vieraaksi ja kouluikäisinä osaavat ilmaista omat mielipiteensä asioihin. Ei siinä aivopesuja harrasteta. Isä on vieras ihan oman pitkän jatkuneen toimintansa takia. Toki todellista syytä hän ei suhteen aikaselle salarakkaalle sano. Satuileva mies, hän elää haaveissaan ja löytänyt satuihin uskovan naisen vierelleen. Omissa jutuissaan voi hän maailman rakentaa mieleisekseen ja hyväuskoinen nainen salarakkaaksikin ryhtyvä uskoo hänen satunsa täysin.


      • Sielu Vapaa
        sielus ei oo vapaa kirjoitti:

        Kuule ihmettele vaan vaimon sanoja.Mies ei sanallakaan koskaan ilmaissut olevansa tyytymätön. Ei hän oli vaan hiljaa, upposi työhön, työmatkoihinsa. Valehteli lopulta vuosilomansakin perheeltään ja pani salaa toista muijaa. Vei lasten koulutussäästöillä salasuhteen ökylomalle. Ei siinä voi tulla kuin pahaa jälkeä, kun mies jää kiinni. On kuule elämän suurimpia helvettejä käydä läpi tunteiden vuoristorataa huomaten toisen osapuolen liitossa kusettaneen ja pitkään. En enää ihmettele miksei hiljaisista ihmisistä pidetä. Ex-mieheni käytös sen osoittaa hyvin. Luulin meillä asioiden olevan hyvin. Mies salasi täydellisesti omat ajatuksensa perheeltä. Kakkossuhde oli pitkälle pedattu valmiiksi. Alistut valheeseen perustuvaan suhteeseen. Olet luottamassa ihmiseen, joka kylmästi pettää kerran rakkaimmakseen kokemaa ihmistä. Sinuna hylkäisin heti varatun miehen. Onneksi miesystäväsi edes suree ja käsittelee tunteitaan. Kaikki hänen kärsimyksensä on täysin itse aiheutettua. Kannattaisi ensin lopettaa yksi parisuhde ennenkuin uuteen ryntää. Sillloin olisi huomattavasti vähemmän korjattavaa. En sano ettei liitossa olisi syytä aina kahdessa. Tunnistan kyllä virheeni, mutta ex-miehen toimintatapa pakeneminen ja vaikeneminen, salaa touhuaminen ovat mielestäni ÄÄRETTÖMÄN KYLMÄÄ JA JULMAA TOIMINTAA. Meillä kyllä mies luuli luikkivansa uuteen mitään käsittelemättä. Rankasta petoksesta tulee kyllä kuulemaan edes kunniansa yhden kerran tulevalta ex-vaimoltaan. Jos jotain kokemuksestani opin, niin en ala kyllä kenenkään salasuhteeksi. En ala siihen itseni vuoksi. En halua VALEHTELEVAA puolisoa ja sellainen on salasuhteeseen ryhtyvä varattu AINA. Riski tulla petetyksi on aina tavanomaista suurempi, kun on alkanut suhteen salasuhteilun merkeissä. Olimme ex.-mieheni kanssa molemmat vapaita suhteeseen alkaessamme. Hänen valehteva käytöksensä rikkoi pysyvästi säröille luottamustani miehiin. Hänkin suree lastensa tapaamista, saa naisilta säälipisteitä. Siinä suree meillä ex-mies aikaa jota ei koskaan hän viitsinyt lapsiinsa käyttää liiton aikana. Lapset ovat jääneet vieraaksi ja kouluikäisinä osaavat ilmaista omat mielipiteensä asioihin. Ei siinä aivopesuja harrasteta. Isä on vieras ihan oman pitkän jatkuneen toimintansa takia. Toki todellista syytä hän ei suhteen aikaselle salarakkaalle sano. Satuileva mies, hän elää haaveissaan ja löytänyt satuihin uskovan naisen vierelleen. Omissa jutuissaan voi hän maailman rakentaa mieleisekseen ja hyväuskoinen nainen salarakkaaksikin ryhtyvä uskoo hänen satunsa täysin.

        Tilanteita on monen tyyppisiä. Itse kokenut miehen yrittävän (jo kauan ennen minua asumuserossa ollutta) suhdettaan vaimoonsa korjata. Kaipaa lapsiaan, jo liki aikuisia. ei itse ymmärrä, miksei saa heitä tavata, kun on virallisesti heidän toinen huoltajansa.
        Vaimo pettänyt liiton yhdessäasumisen aikana, mies jopa tapasi likipitäen itse teosta. Prosessit käynnissä, toinen ei eläisi yhdessä miehensä kanssa, ei antaisi erota, kaikenlaista miehen kiusanteoksi ja pitkittämiseksi ajattelemaa.

        Miksi siinä tilanteessa ei saisi olla edes yhtä ihmistä, jonka kanssa purkaa asioita? Itse olen vapaa- tarkoitan, että en ole mitkään väärät jauhot mukana asioissa, ja oikeasti toivon pariskunnalle edes puhevälejä.. Ihan yksityiskohtiin en mene, mutta osaa se nainenkin olla ilkeä, ja ottaa liiton aikana palvelut, taloudellisen vapauden- miehen tehdessä perheensä eteen voitavansa. Johtuisikohan syvä suru siitä, joissain tapauksissa?
        en ole "salasuhde". Kyllä ihan päivänvalossa...
        Satuihin uskova en ole. Kylläkin minäkin kovilla välillä- mutta oma työni ja muu arkeni saa jaksamaan.
        En itse ole katkeroitunut, pystyn välittämään- erosin itsekin jo toistakymmentä vuotta sitten... Huomaan ne samat tunnot toisessa, kun talodellisestikin on kustu lasille...toppuuttelen, kun viha, se ei johda koskaan hyvään. Käy kuinka käy-


      • sielus ei oo vapaa
        Sielu Vapaa kirjoitti:

        Tilanteita on monen tyyppisiä. Itse kokenut miehen yrittävän (jo kauan ennen minua asumuserossa ollutta) suhdettaan vaimoonsa korjata. Kaipaa lapsiaan, jo liki aikuisia. ei itse ymmärrä, miksei saa heitä tavata, kun on virallisesti heidän toinen huoltajansa.
        Vaimo pettänyt liiton yhdessäasumisen aikana, mies jopa tapasi likipitäen itse teosta. Prosessit käynnissä, toinen ei eläisi yhdessä miehensä kanssa, ei antaisi erota, kaikenlaista miehen kiusanteoksi ja pitkittämiseksi ajattelemaa.

        Miksi siinä tilanteessa ei saisi olla edes yhtä ihmistä, jonka kanssa purkaa asioita? Itse olen vapaa- tarkoitan, että en ole mitkään väärät jauhot mukana asioissa, ja oikeasti toivon pariskunnalle edes puhevälejä.. Ihan yksityiskohtiin en mene, mutta osaa se nainenkin olla ilkeä, ja ottaa liiton aikana palvelut, taloudellisen vapauden- miehen tehdessä perheensä eteen voitavansa. Johtuisikohan syvä suru siitä, joissain tapauksissa?
        en ole "salasuhde". Kyllä ihan päivänvalossa...
        Satuihin uskova en ole. Kylläkin minäkin kovilla välillä- mutta oma työni ja muu arkeni saa jaksamaan.
        En itse ole katkeroitunut, pystyn välittämään- erosin itsekin jo toistakymmentä vuotta sitten... Huomaan ne samat tunnot toisessa, kun talodellisestikin on kustu lasille...toppuuttelen, kun viha, se ei johda koskaan hyvään. Käy kuinka käy-

        Kiitos tilanteenne lisäavauksesta. Meillä minä olen se linssiin kustu niin taloudellisesti kuin muutenkin. Olen tehnyt kaikkeni liittoni eteen ja sitten paljastui todella törkeä vedätys mieheltäni niin minua kuin salasuhdettaan kohtaan. Tilanne on sellainen romahdus kaiken kaikkiaan, että siitä nousu on vuosien taival. Sain vuosien tukemisesta ja kodin hoitamisesta aimoannoksen paskaa niskaan miehen toimesta. En pysty luottamaan eroamassa oleviin miehiin seurustelumielessä. Ex-mieheni oli todella taitava vedättäjä ja minulla jäi siitä epäilys samankaltaisissa tilanteissaolevia kohtaan siitä onko jauhot miehellä riittävän puhtaat uuteen suhteeseen. Niin moni kakkonen on tukenut niin yritteliäänä esiintynyttä miestä. Niin meilläkin, mutta totuus oli toinen. Sen toisen totuuden näki kyllä koko lähisuku, kun ollaan paljon tekemisissä. Siinäpä meillä syy siihen miksi mies jäi yksin. Hän valehtee joka suuntaan. Itse hän on siltansa polttanut kaikkialle. Tapauksestanne en tiedä. Voihan sinne valehtelevien joukkoon joku rehellinen mahtua.


      • sieluvapaa
        sielus ei oo vapaa kirjoitti:

        Kiitos tilanteenne lisäavauksesta. Meillä minä olen se linssiin kustu niin taloudellisesti kuin muutenkin. Olen tehnyt kaikkeni liittoni eteen ja sitten paljastui todella törkeä vedätys mieheltäni niin minua kuin salasuhdettaan kohtaan. Tilanne on sellainen romahdus kaiken kaikkiaan, että siitä nousu on vuosien taival. Sain vuosien tukemisesta ja kodin hoitamisesta aimoannoksen paskaa niskaan miehen toimesta. En pysty luottamaan eroamassa oleviin miehiin seurustelumielessä. Ex-mieheni oli todella taitava vedättäjä ja minulla jäi siitä epäilys samankaltaisissa tilanteissaolevia kohtaan siitä onko jauhot miehellä riittävän puhtaat uuteen suhteeseen. Niin moni kakkonen on tukenut niin yritteliäänä esiintynyttä miestä. Niin meilläkin, mutta totuus oli toinen. Sen toisen totuuden näki kyllä koko lähisuku, kun ollaan paljon tekemisissä. Siinäpä meillä syy siihen miksi mies jäi yksin. Hän valehtee joka suuntaan. Itse hän on siltansa polttanut kaikkialle. Tapauksestanne en tiedä. Voihan sinne valehtelevien joukkoon joku rehellinen mahtua.

        Yksikin itsemurha on liikaa, ja kun tutustunut paremmin tähäm vedätettyyn mieheen, näen miten pystyy jo itkemäänkin- sitä, ettei vaimoa kiinnosta edes perheneuvonnan kautta olla epäsuorassa yhteydessä.

        Mies ei pidä itse siitä, että on (ihastunut tai rakastunut), jos yksikin sirpale liitosta vielä toimisi- mutta aika raksuttaa lisää vuosia. Ja kumminkin haluaa lähelleni- että saa nukutuksi.
        Miten auttaa miestä joka ei enää pian jaksa? Silläkö että jätän? Minä, joka ei ole aiheuttanut tilannetta... Korjaako se perhevälit jotka oli jo katkolla ennen minua? Olen siis sekä tuki, että rakastettu.

        Itse koen joskus raskaaksi sen, että mies käy liittonsa asioita läpi uudelleen ja uudelleen... Niinkuin kymmenkertaista surutyötä, mutta joku päivä sen pitäisi olla ohi, kun vaimo suostuu puheväleihin... Tuskin mies näkee centiäkään menettämästään- mutta, se onkin jo toinen tarina.


      • Lisää taakkaa
        sieluvapaa kirjoitti:

        Yksikin itsemurha on liikaa, ja kun tutustunut paremmin tähäm vedätettyyn mieheen, näen miten pystyy jo itkemäänkin- sitä, ettei vaimoa kiinnosta edes perheneuvonnan kautta olla epäsuorassa yhteydessä.

        Mies ei pidä itse siitä, että on (ihastunut tai rakastunut), jos yksikin sirpale liitosta vielä toimisi- mutta aika raksuttaa lisää vuosia. Ja kumminkin haluaa lähelleni- että saa nukutuksi.
        Miten auttaa miestä joka ei enää pian jaksa? Silläkö että jätän? Minä, joka ei ole aiheuttanut tilannetta... Korjaako se perhevälit jotka oli jo katkolla ennen minua? Olen siis sekä tuki, että rakastettu.

        Itse koen joskus raskaaksi sen, että mies käy liittonsa asioita läpi uudelleen ja uudelleen... Niinkuin kymmenkertaista surutyötä, mutta joku päivä sen pitäisi olla ohi, kun vaimo suostuu puheväleihin... Tuskin mies näkee centiäkään menettämästään- mutta, se onkin jo toinen tarina.

        Voi voi...kun mies tuo entisen avioliittonsa ongelmat uuteen suhteeseen. Siinä sitä on kestämistä. Mutta jokainen valitsee itse, niin sinäkin taakan kantajan roolin.

        Jos ei ole aikaa odottaa ja miettiä uuden suhteen kanssa, täytyy kiirehtijällä olla ongelma.


    • kumma juttu

      Tarkoitus ole muu kuin INTOHIMO !! Mihin ihmisten järki on kadonnut, kun se alapään vehje kaikki määrää !!

      Ja voihan sitä roihua siihen omaankin vaimoon sytytellä, vai eikö sitä ollut alussakaan ?

      3kk. Tapaamisen perusteella en ikinä muuttais yhteen vaikka eroaisikin pitäis en tyhjentää oma pöytä ja sitten katsella ympärilleen.

      • järki käteen nyt!

        Tuokin vähän arveluttaa, että on jo näin alussa eukko määräilemässä miestä! Minkähänlaista se on sitten liitossa!! Vaikuttaa aika päällepäsmäriltä koko nainen...
        Kyllä nyt miehenä miettisin ja tarkoin!! Pillulla saa eukot ukot aina sekaisin..kuitenkin aikansa vaan antavat!
        Se intohimo kyllä sammuu aikanaan, jos sitä ei itse hoida kuntoon ja tuosta rakastumisesta sen verran, että alussa kaikki on yhtä huumaa...se kyllä katoaa ajanmyötä suhteessa kuin suhteessa...eri asia, mikä tunne sen jälkeen jää.. En alkaisi heti kyllä jonkun määräilyjen mukaan elää,kiristää miestä aivan selvästi! Mieti!


      • aslakki
        järki käteen nyt! kirjoitti:

        Tuokin vähän arveluttaa, että on jo näin alussa eukko määräilemässä miestä! Minkähänlaista se on sitten liitossa!! Vaikuttaa aika päällepäsmäriltä koko nainen...
        Kyllä nyt miehenä miettisin ja tarkoin!! Pillulla saa eukot ukot aina sekaisin..kuitenkin aikansa vaan antavat!
        Se intohimo kyllä sammuu aikanaan, jos sitä ei itse hoida kuntoon ja tuosta rakastumisesta sen verran, että alussa kaikki on yhtä huumaa...se kyllä katoaa ajanmyötä suhteessa kuin suhteessa...eri asia, mikä tunne sen jälkeen jää.. En alkaisi heti kyllä jonkun määräilyjen mukaan elää,kiristää miestä aivan selvästi! Mieti!

        Kyllä tässä kiristysen maku kieltämättä on. Hienoa, että olen saanut tästä paljon hyviä neuvoja.
        Olen paljon viisaampi ja laitan tosiaan jäitä hattuun ja katselen rauhassa.


    • ei sikaa säkissä!

      Eikö tule mieleen mennä ensin puolisosi kanssa vaikka johonkin avioliittoseminaariin taikka muuten hoitaa ensin suhdettanne!! Mikä ihmisiä vaivaa!!
      Mitä, jos uusi onkin aivan kauhea? Miksi hän on vapaa? Onko jokin vika? Miksi kiire?
      Tuntuu omituiselta, että on sinua vaatimassa eroamaan heti ja luokseen pakottamassa? Ei tervettä ollenkaan!!
      Kattelehan nyt rauhassa ja mieti, kannattaako entinen hylätä kiihkon puutteessa, jos muuten hyvä nainen!
      Loppuu se kiihko sen uuden kanssakin aikanaan...Ota selvää, onko jotenkin hullu? Sairaan mustasukkainen? Omistushaluinen? Selvitä,miksi on tullut loppu entisen kanssa? Onko entistä? Ja miksei?

    • onpas kiire...

      Mua ihmetyttää, että olet viihtynyt entisessä suhteessasi noin kauan. Eli ei se silloin huono ole. Älä lähde uuden naisen mukaan, kuulostaa pahalta. Sovi vaikka, että katselette rauhassa ensin. Muuta ensin omaan asuntoon, jos olet lähdössä.

      • kiristykselle

        Jos sun uusi rakkaus on niin ihana, että olet valmis hänen vuoksi hylkäämään 20v, niin mieti, että mihin siinä kuviossa kuuluu kiristys ja aivan kohtuuttömien aikarajojen asettaminen.

        Ei rehellisesti kuulosta kauhean mukavalta ihmiseltä joka osaisi asettua myös sinun asemaan. Kulostaa enemmänkin "kaikki-mulle-tässä-ja-nyt" tyypiltä. Haluatko sellaisen? Aika itsekkään?

        Tosi rakkaus kestää. Myös odottelun ja sen, että olet henkisesti ja käytännössä kaikkeen valmis.

        Ja ei ole kauhean järkevää hypätä 20v-suhteesta heti toiseen.


    • oppeliini

      Miksi naisella on kiire?

      Sinä olet ollut turvallisiessa liitossa jo parikymmentä vuotta. Tuona aikana olette hioneet toinen toisianne juuri teille sopiviksi elämänkumppaneiksi.

      Nyt tuo ulkopuolinen nainen, tietäen että liika intiimi on suhteestanne hiipunut, (mihin ei kukaan ole vielä kuollut) tyrkyttää itseään teidän väliin! Mitä se kertoo naisesta? Edustaako naisen tuollainen käyttäytyminen sinun ihannettasi ja ylevyyttä yleensäkin naisista? Ketä sitten manaat kun tuo naikkonen hyokkää vuoden parin päästä erootamaan taas toistä pariskuntaa saadakseen sen miehen pauloihinsa, imuroidakseen hänenkin pankkitilinsä ja haaveensa ensin tyhjiin? Niin tuttu kaava!

      Onko tuo sinun unelmasi tulevaisuudesta?

      • kättäsi paskaan

        Toivotaan, ettei aloittajalle käy niin kuin minun ex-ukolleni. Oltiin yhdessä 16 vuotta, kun mies yhtäkkiä rakastui tulisesti toiseen naiseen ja halusi erota. Hekään eivät tunteneet kuin muutamia kuukausia. No minkäs minä sille sitten mahdoin, itku tuli ja sattui ja lujaa. Mies muutti uuden naisensa luo, minä jäin kokoamaan särkyneistä palasista uutta elämää. Ja vähitellen sain palaset liimattua kokoon ja elämä jatkui. Mutta kuinkas kävikään, kun puolitoista vuotta oli mennyt ? Ex-ukon suhde tuohon uuteen naikkoseen kariutui. Paljastui kuulema mielenterveysongelmaiseksi. Nyt ukko ahdistelee ja vonkaa, että ottaisin hänet takaisin ja on mustasukkainen, jos käyn treffeillä muiden miesten kanssa. Selittelee ja itkee ja katuu, mutta turhaan. Minä en häntä enää takaisin ota. Nyt elän omaa elämääni.


      • aslakki
        kättäsi paskaan kirjoitti:

        Toivotaan, ettei aloittajalle käy niin kuin minun ex-ukolleni. Oltiin yhdessä 16 vuotta, kun mies yhtäkkiä rakastui tulisesti toiseen naiseen ja halusi erota. Hekään eivät tunteneet kuin muutamia kuukausia. No minkäs minä sille sitten mahdoin, itku tuli ja sattui ja lujaa. Mies muutti uuden naisensa luo, minä jäin kokoamaan särkyneistä palasista uutta elämää. Ja vähitellen sain palaset liimattua kokoon ja elämä jatkui. Mutta kuinkas kävikään, kun puolitoista vuotta oli mennyt ? Ex-ukon suhde tuohon uuteen naikkoseen kariutui. Paljastui kuulema mielenterveysongelmaiseksi. Nyt ukko ahdistelee ja vonkaa, että ottaisin hänet takaisin ja on mustasukkainen, jos käyn treffeillä muiden miesten kanssa. Selittelee ja itkee ja katuu, mutta turhaan. Minä en häntä enää takaisin ota. Nyt elän omaa elämääni.

        Todella hyviä neuvoja. Tämä palsta on pannut miettimään asiaa aivan uudelta kantilta. Esimerkkejä on samasta asiasta näköjään paljon.


      • m41
        aslakki kirjoitti:

        Todella hyviä neuvoja. Tämä palsta on pannut miettimään asiaa aivan uudelta kantilta. Esimerkkejä on samasta asiasta näköjään paljon.

        Ota järki käteen. Itse ihastuin työkaveriini ja kotiolot alkoivat tuntua kylmiltä ja ankeilta kun niitä alkoi tarkemmin miettimään. Mieli teki jättää kaikki ja aloittaa alusta työkaverin kanssa. Vehtasimme toista vuotta kunnes kerroin vaimolle. Ja juuri ennen kertomista oli vähän ajatuksena, että jos vaimo pistää ulkoruokintaan, niin ei olisi niin kauhea asia. Mutta jo saman päivän aikana alkoi kirkastua päänuppi ja pelko vaimon ja perheen menettämisestä, sillä tavalla ihan oikeasti, alkoi hiipiä mieleen. Seuraavat viikot oli ihan helvettiä. Aloin tajuta ja nähdä mitä olin mennyt tekemään ja päälle tuli vaimon sekoaminen. Tai ei se seonnut, mutta aika lähelle kuiteskin. Sitten alkoi terapiarumba, keskustelut, itku ja raivo. Ja vitutti kyllä niin prkleeesti jokaisena hetkenä jonka olin hereillä. Lapset itki, vaimo itki ja minä itkin kun muut nukkuivat. Mitään en ikinä katunut niin paljoa. Mieti siis vielä pari kertaa.


      • ser333
        m41 kirjoitti:

        Ota järki käteen. Itse ihastuin työkaveriini ja kotiolot alkoivat tuntua kylmiltä ja ankeilta kun niitä alkoi tarkemmin miettimään. Mieli teki jättää kaikki ja aloittaa alusta työkaverin kanssa. Vehtasimme toista vuotta kunnes kerroin vaimolle. Ja juuri ennen kertomista oli vähän ajatuksena, että jos vaimo pistää ulkoruokintaan, niin ei olisi niin kauhea asia. Mutta jo saman päivän aikana alkoi kirkastua päänuppi ja pelko vaimon ja perheen menettämisestä, sillä tavalla ihan oikeasti, alkoi hiipiä mieleen. Seuraavat viikot oli ihan helvettiä. Aloin tajuta ja nähdä mitä olin mennyt tekemään ja päälle tuli vaimon sekoaminen. Tai ei se seonnut, mutta aika lähelle kuiteskin. Sitten alkoi terapiarumba, keskustelut, itku ja raivo. Ja vitutti kyllä niin prkleeesti jokaisena hetkenä jonka olin hereillä. Lapset itki, vaimo itki ja minä itkin kun muut nukkuivat. Mitään en ikinä katunut niin paljoa. Mieti siis vielä pari kertaa.

        enemmän esille näitä esimerkkejä. Voisi edes jonkun lamppu syttyä ennen pettämistä. Toivon, että selviätte yhdessä!


      • elämän pelimerkit
        ser333 kirjoitti:

        enemmän esille näitä esimerkkejä. Voisi edes jonkun lamppu syttyä ennen pettämistä. Toivon, että selviätte yhdessä!

        Välillä näitä elämän risteyskohtia tulee väistämättäkin eteen ja täytyy laittaa vaakakupit vierekkäin. Toisinaan joutuu ottamaan riskejä jotain saavuttaakseen..

        Voi olla, että uusi ihminen todellakin on elämäsi onnenpotku ja sinun täytyy tarrata tarjottuun onneen kaksin käsin, kun sitä sinulle kerta tyrkytetään. MUTTA kuitenkin hitaasti kiiruhtaen ja vain siinä tapauksessa, että olet satavarma että liittosi on täysin umpikujassa. Olen samaa mieltä kuin edellisetkin eli turha hoppu pois ja maltilla keskustelupöytään osapuolten kanssa.

        Muutamia kysymyksiä sulle mietittäväksi:

        1. Pystytkö luopumaan naisesta, johon nyt olet rakastunut ja palaamaan ”entiseen elämääsi” kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan?
        2. Jos päätät jatkaa elämääsi ilman tätä naista, teetkö elämäsi isoimman virheen jota kadut lopun elämäsi?
        3. Jos päätät luopua nykyisestä puolisostasi, teetkö elämäsi isoimman virheen jota kadut lopun elämäsi?
        4. Näätkö itsesi nykyisen puolisosi rinnalla vielä 10 vuoden kuluttua?

        Tärkein kysymys lienee viimeinen.. Itse riuhtaisin itseni liian kauan onnettomana jatkuneesta liitosta pois, enkä ole katunut päivääkään.

        Kuulostaa kliseeltä, mutta totta on että älä elä sen kanssa kenen kanssa pystyt elämään, vaan sen kanssa ketä ilman et pysty elämään.. kuten myöskin se, että elämänsä loppumetreillä ihminen yleensä katuu enemmän tekemättömiä tekojaan, kuin tehtyjä. Tsemppiä, toivottavasti tarina saa onnellisen lopun :)


      • ehtoopuolen
        elämän pelimerkit kirjoitti:

        Välillä näitä elämän risteyskohtia tulee väistämättäkin eteen ja täytyy laittaa vaakakupit vierekkäin. Toisinaan joutuu ottamaan riskejä jotain saavuttaakseen..

        Voi olla, että uusi ihminen todellakin on elämäsi onnenpotku ja sinun täytyy tarrata tarjottuun onneen kaksin käsin, kun sitä sinulle kerta tyrkytetään. MUTTA kuitenkin hitaasti kiiruhtaen ja vain siinä tapauksessa, että olet satavarma että liittosi on täysin umpikujassa. Olen samaa mieltä kuin edellisetkin eli turha hoppu pois ja maltilla keskustelupöytään osapuolten kanssa.

        Muutamia kysymyksiä sulle mietittäväksi:

        1. Pystytkö luopumaan naisesta, johon nyt olet rakastunut ja palaamaan ”entiseen elämääsi” kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan?
        2. Jos päätät jatkaa elämääsi ilman tätä naista, teetkö elämäsi isoimman virheen jota kadut lopun elämäsi?
        3. Jos päätät luopua nykyisestä puolisostasi, teetkö elämäsi isoimman virheen jota kadut lopun elämäsi?
        4. Näätkö itsesi nykyisen puolisosi rinnalla vielä 10 vuoden kuluttua?

        Tärkein kysymys lienee viimeinen.. Itse riuhtaisin itseni liian kauan onnettomana jatkuneesta liitosta pois, enkä ole katunut päivääkään.

        Kuulostaa kliseeltä, mutta totta on että älä elä sen kanssa kenen kanssa pystyt elämään, vaan sen kanssa ketä ilman et pysty elämään.. kuten myöskin se, että elämänsä loppumetreillä ihminen yleensä katuu enemmän tekemättömiä tekojaan, kuin tehtyjä. Tsemppiä, toivottavasti tarina saa onnellisen lopun :)

        taapertajana, olen kyllä sitä mieltä, että ehdottomasti enemmän kadun tekemisiäni, kuin tekemättä jättämisiäni.
        Ja kurjinta jutussa on, että vaikka lähimuisti ei ole heikentynyt niin iankaikkisen vanhat telemisetkin ovat alkaneet jostain syystä muistua usein mieleen.


      • vespää
        aslakki kirjoitti:

        Todella hyviä neuvoja. Tämä palsta on pannut miettimään asiaa aivan uudelta kantilta. Esimerkkejä on samasta asiasta näköjään paljon.

        Kannattaa huomata, että nyt annat paljon valtaa elämässäsi ihmiselle, jonka olet tuntenut vain vähän aikaa. Jos asiat eivät mene hänen haluamallaan tavalla, hän saattaa käyttää sitä ikävällä tavalla.
        Hän saattaisi tehdä niin, koska hän nytkin "kiristää" sinua kiirehtimään. Käyttää hyväkseen jo nyt sitä, että sinulla on tunteita häntä kohtaan ja tunnet, että saatat menettää jotain, jos et kiiruhda hänen luokseen. Että tilaisuus menee jotenkin ohi.
        Suosittelen, että katkaiset välit tähän toiseen naiseen ja teet kaikessa rauhassa ratkaisusi, mielellään puolisosi kanssa rehellisesti keskustellen. Tosin jo nyt tämä uusi osapuoli voi halutessaan aiheuttaa harmia elämässäsi, jos haluaa. Toivottavasti ei halua.


    • kolmas kierros

      hyvä mies mee toisesta suhteesta toiseen jos sulla 20v edellistä lusimista, niin miksi heti uuteen ?
      Eroa kyllä suosittelen jos jo väljähtänyt liitto ja kaikkia koitettu, mutta mikset nyt nauttisi vähän aikaa vapaudesta ja tapailisit erilaisia naisia, miksi heti koko lehmä jos vaan tarviit kupillisen maitoa.
      Tuo naisesi näyttää olevan aikas voimakastahtoinen ja itsekäs, jos heti meet sen matkaan niin huomaat että uusi kakku tulossa ja lusiminen jatkuu.
      Mielestäni katsis hiukan miettiä mikä osuus sulla on tän hetkisessä liitossa, vikaa on varmaan sussakin.
      Käsittele vanha ekaks pois ja katselet tuntosarvet pystyssä mitä maailma tarjoaa.
      Suosittelen pikkasen aikaa sinkkuelämää.

    • Erosta 3v

      Uudella naisella on kiirus "rengastaa" ja omistaa sinut.Onko uusi naisesi milloin eronnut? Oikeasti,otapa pikkasen etäisyyttä tähän naiseen,mieti eroasi rauhassa.Sinulla tunteet kuohuu,koska ihastuminen on aivan ihana asia pitkän ja viilenneen parisuhteen jälkeen,mutta....Kestääkö teidän suhteenne sittenkään arkea? Ero on erittäin kipeä asia ja jos siihen vielä liittyy lapsia,on lastenkin hyvinvointia ajateltava.Miten luulet voivasi sopia asioista nykyisen vaimosi kanssa,kun hän saa selville uudesta naisesta,että olet lähtenyt liitostasi tämän takia? Mietipä ihan rauhassa asioita.Jos miettimistauko ei uudelle naisellesi sovi,jätä hänet! Jos toisesta todella välittää,jaksaa odottaa.Ei tietenkään vuosikausia tai edes kuukausi tolkulla,mutta tuollainen kiirehtiminen kyllä varmasti kostautuu.ensinnäkin hyppääminen suhteesta toiseen ei koskaan ole hyvä ratkaisu.olisi parempi asua ja miettiä asioita rauhassa yksin,ilman että toinen pystyy sinun ratkaisuusi vaikuttamaan.Onnea matkaan!

      • naisihminen on

        3 kuukauden todennäköisesti satunnaisten tapailujen kuluessa ehtinyt jo patistaa ukkomiestä lyömään kanssaan hynttyyt yhteen, niin hälytyskellojen pitäisi kyllä soida miehellä ja lujaa. Ei tarvitse omata edes nojatuolipsykologin taitoja tajutakseen, että kyseisen daamin arvomaailma ei ole kohdallaan, realiteettien taju on pielessä ja empatian kyky puuttuu tai on äärimmäisen heikko. Ja tuolla hoputtamisella hän on myös osoittanut, ettei ole edes kovin älykäs. Mutta, mutta...... Jos hormoonit hyrrää, niin kait se on sitten sen arvoista.


      • sanat suusta.
        naisihminen on kirjoitti:

        3 kuukauden todennäköisesti satunnaisten tapailujen kuluessa ehtinyt jo patistaa ukkomiestä lyömään kanssaan hynttyyt yhteen, niin hälytyskellojen pitäisi kyllä soida miehellä ja lujaa. Ei tarvitse omata edes nojatuolipsykologin taitoja tajutakseen, että kyseisen daamin arvomaailma ei ole kohdallaan, realiteettien taju on pielessä ja empatian kyky puuttuu tai on äärimmäisen heikko. Ja tuolla hoputtamisella hän on myös osoittanut, ettei ole edes kovin älykäs. Mutta, mutta...... Jos hormoonit hyrrää, niin kait se on sitten sen arvoista.

        Miullekin tuli ensimmäiseks mieleen, että asialla on henkisesti
        lapsen asteelle jäänyt kollinkoukuttaja.


      • ja neljännen
        naisihminen on kirjoitti:

        3 kuukauden todennäköisesti satunnaisten tapailujen kuluessa ehtinyt jo patistaa ukkomiestä lyömään kanssaan hynttyyt yhteen, niin hälytyskellojen pitäisi kyllä soida miehellä ja lujaa. Ei tarvitse omata edes nojatuolipsykologin taitoja tajutakseen, että kyseisen daamin arvomaailma ei ole kohdallaan, realiteettien taju on pielessä ja empatian kyky puuttuu tai on äärimmäisen heikko. Ja tuolla hoputtamisella hän on myös osoittanut, ettei ole edes kovin älykäs. Mutta, mutta...... Jos hormoonit hyrrää, niin kait se on sitten sen arvoista.

        kuukauden kuluessa ko. "rakastettava" ryökkynä haluaa tulla esitellyksi askakkipojan vanhemmille, sukulaisille ynnä ystäville. :)
        Tuttu kaava tosiaan.


    • Liitossa on kaksi

      Ensinnäkin kerrot vaimolle, missä mennään. Eli kerrot toisesta naisesta. Sen olet velkaa vaimollesi, 20 vuoden avioliiton nimissä. Ehkäpä päätös ei enää olekaan sen jälkeen sinun. Vaimollasi on täysi oikeus päättää omasta elämästään, haluaako edes jatkaa tuollaisen pettäjän kanssa. Tiedän että suuri osa pettäjistä tekee juuri näin, selvittelee ensin oman elämänsä ja jättää toisen setvimään omaansa yksin, unohdettuna.

      Minun mieheni myös petti, ensin muutaman kanssa, ja sitten tuntui löytyvän "se oikea" jonka kanssa muutti asumaan. No, minulle kaikki tuli yllätyksenä, enkä saanut yhtään toipumisaikaa, enkä tukea mieheltäni, hän jo nautti uudesta elämästään. Sain kuulla jo viikko muuton jälkeen, ettei avioliiton setviminen kiinnosta koska "mitä niitä vanhoja muistelemaan". Kaiken tuskan jälkeen olisin toivonut että olisi heti kertonut missä mennään ja millä mallilla avioliittomme makaa, siinä on kuitenkin kaksi osapuolta johon molemmat ovat sitoutuneet. Sitä mietin että miksi minua piti pitää varalla kun hän pohti "kumpi parempi"? Minä olisin lähtenyt jo siinä vaiheessa kun olisin tiennyt olevani suurennuslasin alla ja paljon nuoremman kanssa samalla viivalla. Se loukkaa että olin tosiaan samalla viivalla, aviovaimo, lasten äiti, kuin tämä paljon nuorempi uusi tuttavuus :-( Aina olin kuvitellut meidän olevan kaiken tällaisen yläpuolella ja olevamme yhdessä mahtava tiimi, elämän loppuun asti ja selvittävämme yhdessä kaikki tällaiset elämän heittämät kompastuskivet. Nyt sitten mies katuu, mutta ei voi mitään, loukkasi sydänjuuria myöten, enkä rakkautta voi enää häneen löytää. Aluksi oli vihaa, nyt on ehkä enimmillään sääliä.

      • minävaanyks

        olen samaa mieltä, että aviopuolisolle pitäisi kertoa oma tilanne, että saa hänkin valita. tosi luuserimaista ajatella vain omaa napaa ja omaa ihanuutaan ja itse asiassa näin käyttää hyväksi sitä pitkäaikaista kumppania, joka on jo varmasti kestänyt monet kolhut. ikävää, että jotkut ajattelee vain omaa onneaan eikä anna valintamahdollisuutta rehellisesti toiselle..........luuseri kumppani selleinen, joutais hornantuuttiin. oma kokemus puhuu tässä ja voin kertoa ettei hyvältä tunnu tollanen paskan jahkaus ja pelaaminen tunteiden välillä, hyi helvetti.


      • Heikkoutta
        minävaanyks kirjoitti:

        olen samaa mieltä, että aviopuolisolle pitäisi kertoa oma tilanne, että saa hänkin valita. tosi luuserimaista ajatella vain omaa napaa ja omaa ihanuutaan ja itse asiassa näin käyttää hyväksi sitä pitkäaikaista kumppania, joka on jo varmasti kestänyt monet kolhut. ikävää, että jotkut ajattelee vain omaa onneaan eikä anna valintamahdollisuutta rehellisesti toiselle..........luuseri kumppani selleinen, joutais hornantuuttiin. oma kokemus puhuu tässä ja voin kertoa ettei hyvältä tunnu tollanen paskan jahkaus ja pelaaminen tunteiden välillä, hyi helvetti.

        Ja miten paljon näitä suhteita onkaan, huh huh.


    • ceccy

      3 kuukautta on todella lyhyt aika. Ihastumisia tulkee ja menee. Oletko aivan varma että haluat laittaa yhteisen menneisyyden menemään? Mikään ei ole enää ennallaan eron jälkeen. Mieti sitä sen jälkeen ei ole enää ketään jonka kanssa jakaa muistoja.

      • Jooooo

        Itsehän ne ratkaisut omassa elämässäsi teet, mutta mieti vielä muutama kerta ja ota oppia näistä täällä kerrotuista tarinoista. Itselläni on vähän vastaavasta kokemuksia ja jos pystyt poimimaan sieltä jotain, niin hyvä.

        Meillä on vaimon kanssa kohta 15-vuotta liittoa takana ja pari lasta. N. 7-vuoden kohdalla minulla tuli samanlainen syrjähyppy kuin sinulla. Rakastuin työkaveriini, hän tuntui sielunkumppanilta ja vei täysin mennessään. N. puoli vuotta vehtasin hänen kanssaan ja mietin juuri samoja asioita, kuin sinä. Siinä miettimisen aikana oma suhde kylmeni entisestään ja lopulta rupesin jo toivomaan, että jäisin kiinni. Minulla ei ollut silloin munaa kertoa tuosta toisesta naisesta. Lopulta jäin kiinni ja siinä vaiheessa vasta iski katumus päälle ja tuli tunne ettein halua menettää vaimoani ja perhettä.

        Siitä alkoi hirveä aika. Käytiin monia itkuisia keskusteluja ja sain kestää epäilyjä ja vaikka mitä. Tosin olin ne omalla toiminnallani ansainnut. Vuosien jälkeen siitä päästiin kuitenkin yli ja luottamuskin palautui hirveällä työllä. Ei suhde palautunut täysin entiselleen tietenkään, mutta luottamus palautui ja rakkaus takaisin.

        Näin jälkikäteen olisi voinut jäädä sekin seikkailu tekemättä ja olisi pitänyt selvittää oman liiton ongelmat ensin eikä pakoilla niitä. Kyllähän tuo toiseen suhteeseen ajautuminen on merkki siitä yleensä, ettei liitossa ole kaikki kohdallaan. Ja kyllä sen verran pitää olla kunnioitusta toista kohtaan, että selvittää ne ongelmat ensin omassa suhteessa ja jos asiat on niin huonosti, että pitää erota. Niin sen jälkeen vasta pitäis ruveta vasta miettimään seuraavaa suhdetta. Se vaan on niin helppo täyttä se tunnetyhjiö rakastumisella johonkin muuhun..

        Viime aikoina meillä on ollut taas huonompi kausi, mutta olen itse pitänyt tuosta periaatteesta kiinni, etten lähden enää hölmöilemään. Kyllä ne paremmat ajat koittaa niiden huonojenkin jälkeen, kunhan jaksaa tehdä töitä sen suhteen eteen ja muistaa, että kummatkin tekee niitä. Ei riitä, että työnjako on 50%-50%, vaan kummankin pitää tehdä 110%:sti töitä sen suhteen eteen.

        Nyt huonojen aikojen koittaessa vaimo meni tekemään sen virheen, että lähti hakemaan läheisyyttä liiton ulkopuolelta. Onneksi jäi kiinni hyvin alkuvaiheessa. Nyt tuota asiaa on käsitelty ja taas on vaikeita asioita käsiteltävänä. Jos tuosta jotain hyvää haetaan, niin vaimo on ymmärtänyt paljon paremmin minun uskottomuuden ja kuinka helppo siihen on ajautua ja paeta oman suhteen ongelmia. Ja minä olen ymmärtänyt mitä kaikkea vaimo joutui käymään läpi silloin uskottomuuden jälkeen. Toivottavasti näistä on nyt opittu ja samoja virheitä ei tarvi enää tehdä. Ja toivottavasti nyt olisi se oikea suunta selvillä.

        Lyhykäisyydessään ero pitää ansaita ja toista pitää kunnioittaa! Jos ei selvitä omassa suhteessa olevia ongelmia vie ne ihan varmasti uuteen suhteeseen ja ne samat asiat tulevat sielläkin, kun ensi ihastuminen ja rakkauden huuma rupeaa laantumaan. Rakastuminen ja rakkaus on tosiaan ihan eri asiat..


      • Ei jaksa enää..
        Jooooo kirjoitti:

        Itsehän ne ratkaisut omassa elämässäsi teet, mutta mieti vielä muutama kerta ja ota oppia näistä täällä kerrotuista tarinoista. Itselläni on vähän vastaavasta kokemuksia ja jos pystyt poimimaan sieltä jotain, niin hyvä.

        Meillä on vaimon kanssa kohta 15-vuotta liittoa takana ja pari lasta. N. 7-vuoden kohdalla minulla tuli samanlainen syrjähyppy kuin sinulla. Rakastuin työkaveriini, hän tuntui sielunkumppanilta ja vei täysin mennessään. N. puoli vuotta vehtasin hänen kanssaan ja mietin juuri samoja asioita, kuin sinä. Siinä miettimisen aikana oma suhde kylmeni entisestään ja lopulta rupesin jo toivomaan, että jäisin kiinni. Minulla ei ollut silloin munaa kertoa tuosta toisesta naisesta. Lopulta jäin kiinni ja siinä vaiheessa vasta iski katumus päälle ja tuli tunne ettein halua menettää vaimoani ja perhettä.

        Siitä alkoi hirveä aika. Käytiin monia itkuisia keskusteluja ja sain kestää epäilyjä ja vaikka mitä. Tosin olin ne omalla toiminnallani ansainnut. Vuosien jälkeen siitä päästiin kuitenkin yli ja luottamuskin palautui hirveällä työllä. Ei suhde palautunut täysin entiselleen tietenkään, mutta luottamus palautui ja rakkaus takaisin.

        Näin jälkikäteen olisi voinut jäädä sekin seikkailu tekemättä ja olisi pitänyt selvittää oman liiton ongelmat ensin eikä pakoilla niitä. Kyllähän tuo toiseen suhteeseen ajautuminen on merkki siitä yleensä, ettei liitossa ole kaikki kohdallaan. Ja kyllä sen verran pitää olla kunnioitusta toista kohtaan, että selvittää ne ongelmat ensin omassa suhteessa ja jos asiat on niin huonosti, että pitää erota. Niin sen jälkeen vasta pitäis ruveta vasta miettimään seuraavaa suhdetta. Se vaan on niin helppo täyttä se tunnetyhjiö rakastumisella johonkin muuhun..

        Viime aikoina meillä on ollut taas huonompi kausi, mutta olen itse pitänyt tuosta periaatteesta kiinni, etten lähden enää hölmöilemään. Kyllä ne paremmat ajat koittaa niiden huonojenkin jälkeen, kunhan jaksaa tehdä töitä sen suhteen eteen ja muistaa, että kummatkin tekee niitä. Ei riitä, että työnjako on 50%-50%, vaan kummankin pitää tehdä 110%:sti töitä sen suhteen eteen.

        Nyt huonojen aikojen koittaessa vaimo meni tekemään sen virheen, että lähti hakemaan läheisyyttä liiton ulkopuolelta. Onneksi jäi kiinni hyvin alkuvaiheessa. Nyt tuota asiaa on käsitelty ja taas on vaikeita asioita käsiteltävänä. Jos tuosta jotain hyvää haetaan, niin vaimo on ymmärtänyt paljon paremmin minun uskottomuuden ja kuinka helppo siihen on ajautua ja paeta oman suhteen ongelmia. Ja minä olen ymmärtänyt mitä kaikkea vaimo joutui käymään läpi silloin uskottomuuden jälkeen. Toivottavasti näistä on nyt opittu ja samoja virheitä ei tarvi enää tehdä. Ja toivottavasti nyt olisi se oikea suunta selvillä.

        Lyhykäisyydessään ero pitää ansaita ja toista pitää kunnioittaa! Jos ei selvitä omassa suhteessa olevia ongelmia vie ne ihan varmasti uuteen suhteeseen ja ne samat asiat tulevat sielläkin, kun ensi ihastuminen ja rakkauden huuma rupeaa laantumaan. Rakastuminen ja rakkaus on tosiaan ihan eri asiat..

        Onko se kaiken arvoista? Jatkuvaa taistelua montusta toiseen..onko ne hyvätkään hetket enään niin hyviä?
        Eikö sitä kaipaa kuitenkin sitä kiihkoa ja intohimoa ja kunnon rakastelua uuden kanssa?
        Itse olen laimeassa liitossa jo 24 vuotta ja ei semmoista päivää, ettenkö miettis että tässäkö tämä nyt oli?
        Lapset kasvaa ja ovat lähdössä opiskelemaan..ehkä uskallan sitten vielä yrittää etsiä uutta suhdetta...
        Itse en enää kumppaniani rakasta eikä oikein muitakaan tunteita ole, muutakuin perusteellinen kyllästyminen kaikkeen, mitä hän edustaa..? Harmaata...sanoakseni...


      • en ole edes vanha..
        Ei jaksa enää.. kirjoitti:

        Onko se kaiken arvoista? Jatkuvaa taistelua montusta toiseen..onko ne hyvätkään hetket enään niin hyviä?
        Eikö sitä kaipaa kuitenkin sitä kiihkoa ja intohimoa ja kunnon rakastelua uuden kanssa?
        Itse olen laimeassa liitossa jo 24 vuotta ja ei semmoista päivää, ettenkö miettis että tässäkö tämä nyt oli?
        Lapset kasvaa ja ovat lähdössä opiskelemaan..ehkä uskallan sitten vielä yrittää etsiä uutta suhdetta...
        Itse en enää kumppaniani rakasta eikä oikein muitakaan tunteita ole, muutakuin perusteellinen kyllästyminen kaikkeen, mitä hän edustaa..? Harmaata...sanoakseni...

        onko se tosiaan se kuiva liitto sen kaiken ponnistelun arvoista? Missä se kiitos seisoo?
        Itsekkin haluaisin vielä tuntea jotakin, ihanan tuoreen rakkauden, kuuman himon ja sen katseen toisen silmissä, mikä saa jalat alta. Ymmärrän sinua ed. samaa mietin minäkin.


      • Ainuska -65
        en ole edes vanha.. kirjoitti:

        onko se tosiaan se kuiva liitto sen kaiken ponnistelun arvoista? Missä se kiitos seisoo?
        Itsekkin haluaisin vielä tuntea jotakin, ihanan tuoreen rakkauden, kuuman himon ja sen katseen toisen silmissä, mikä saa jalat alta. Ymmärrän sinua ed. samaa mietin minäkin.

        Pitkä liitto ja jatkuva ponnistelu sen eteen ei ole mielestäni itseisarvo sinänsä. Jos jatkuvasti joutuu ponnistelemaan 110%, onko se enää sen arvoista, sitä voi jokainen kysyä itseltään. Toisaalta eroaminen uuden ihastuksen vuoksi on sekin valheellista. Silloinhan kyse ei enää ole siitä, että eroaa toimimattoman suhteen takia vaan siitä, että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Ja se jos mikä on valheellista. Mikään ihastuminen ei kestä ikuisesti, vaan arki astuu kuvioon ennemmin tai myöhemmin. Ennen eroa pitäisi miettiä eron motiivit.

        Itse tunsin oloni epämukavaksi liitossamme vuosikausia. Ihan sama, kummassa vika -todennäköisesti molemmissa, mutta suhteemme ei vain toiminut. Jotenkin tuntuu kamalalta tässä suorituskeskeisessä maailmassa "suorittaa" vielä kotonakin; panostaa suhteeseen ja yrittää saada se toimimaan. Mielestäni jonkun osan elämästä pitäisi mennä eteenpäin omalla painollaan ilman jatkuvaa yrittämistä. Nyt elelen sitten yksin. Onneksi olen sen verran vanha nainen (yli nelikymppinen), etten ole enää kiinnostavaa riistaa avioliittomarkkinoilla. Nautin ruuhkavuosien jälkeen itsemääräämisoikeudestani. Niin tyhmä en ole, että kuvittelisin uuden suhteen olevan sen kummempi kuin edellinenkään. Jos yhteiselämä ei sujunut lasteni isän kanssa, se tuskin toimisi paremmin jonkun ulkopuolisenkaan kanssa.


      • Just....
        Ei jaksa enää.. kirjoitti:

        Onko se kaiken arvoista? Jatkuvaa taistelua montusta toiseen..onko ne hyvätkään hetket enään niin hyviä?
        Eikö sitä kaipaa kuitenkin sitä kiihkoa ja intohimoa ja kunnon rakastelua uuden kanssa?
        Itse olen laimeassa liitossa jo 24 vuotta ja ei semmoista päivää, ettenkö miettis että tässäkö tämä nyt oli?
        Lapset kasvaa ja ovat lähdössä opiskelemaan..ehkä uskallan sitten vielä yrittää etsiä uutta suhdetta...
        Itse en enää kumppaniani rakasta eikä oikein muitakaan tunteita ole, muutakuin perusteellinen kyllästyminen kaikkeen, mitä hän edustaa..? Harmaata...sanoakseni...

        Sekin kiihko ja kiima katoaa ajan kanssa. Onko se sen arvoista, rikkoa kaikki entinen rakennettu pelkän hetkellisen kiihkon vallassa? Tuttu ja turvallinen elämä yleensä on enemmän harmaata. Mikä ihmisiä vaivaa kun aina pitäisi olla jotakin hehkua. Eikö osata elää vakaata ja rauhallista elämää ja tehdä asioita yhdessä? Harrastuksista ja yhdessä tekemisestä voisi löytyä kipinää yhteiseloon, joiden turvin taas jaksaa nekin harmaat päivät. Missä on kiitollisuus toisesta ihmisestä rinnalla kun hän aina vaan jaksaa siinä pysyä? Ei hän ole mikään itsestään selvyys vaikka olet hänet rinnallesi joskus saanut.


    • Stonehenge

      Ennenkuin olet varma, että saat enemmän kuin mitä olet menettämässä.

    • kokemusta on

      Liitosta toiseen onistuu erittäin harvoin.
      Olen ollut sinkkuna kauan ja tänä aikana tavannut muutamankin vastaeronneen miehen.
      Alkuun menee ihan jees, kaikki on ruusunpunaista mutta sitten kun se arki alkaa astua kuvioihin niin ollaan
      ongelmien kanssa tekemisissä.

      Entisen suhteen asiat pitää selvittää ensin ja mielellään asua yksin välillä.
      Pjokektoi oma pääsi ja asiat vaimosi kanssa kuntoon ennekuin alat suunnitella mitään uutta.

      Se alun huuma laantuu, jos olet sitten ennättänyt jo erota niin saatat joutua katumaan
      sitä asiaa katkerasti.

      Tuo 3 kuukautta on tosi tosi lyhyt aika, et sinä sitä ihmistä vielä tunne.

      Kokeiles ensin pelastaa siitä nykyisestä liitostasi mitä on pelastettavissa, tai ainakin tee
      välit selviksi ennen kun lopullisesti päätät erota.
      Tämä uusi rakkaus varmaan tuntuu ihanalta mutta on loppupeleissä pelkkä laastari.
      Loukkaat sitten häntäkin jos joskus puolen vuoden jälkeen alkaa tuntumaan että
      et siten halunnut häntäkään. Ja , ikävä kyllä, näin siinä yleensäkkin käy.

    • aviomiehenä 25v

      "Mikä neuvoksi, sillä minua kiinnostaisi kovasti panna kaikki uusiksi." Lue uudelleen tuo ajatus minkä kirjoitit. Onko se sinun todellinen halu vai ratkaisu johonkin. Muutos on elämän suola ja muutokset ovat jossain määrin pakollisiakin. Siis HALUATKO laittaa kaiken uuiksiksi?

      Kuten itsekin totesit "olen hieman epävarma" ihastuksen suhteen niin kukaan ei takaa sinun onnistumistasi tai onnellisuuttasi. Vain sinä itse ja sinun omat valinnat vievät sinua lähemmäksi sitä nitä haluat ja huomaat olevasi onnellinen; onnellisuutta ei voi ottaa.

      Minusta sinä olet nyt paljon tunteittesi pauloissa ja ja tuossa tilassa tehdyt päätökset saattaa olla liian nopeasti tehty. Neuvoisin sinua(kuten moni muu jo edellä) rauhoittumaan ja miettimään asioita rauhassa; et myöhästy mistään. Kysy mitä itse haluat ja toimi sen jälkeen. Intohimon puute/tunteiden viileneminen ei ehkä ole syytä vaihtaa naista vaan miettiä omaa osuuttaan huonoon suhteeseen. Suhteessa ei voi käyttäytyä ihan miten vaan - tulokset kertovat sen.

      Keskustele vaimosi kanssa, lue aiheesta olevaa kirjallisuutta ja ota aikaa itsellesi ja muutama olut. Näillä minä olen mennyt 25 vuotta nykyisen vaimoni kanssa.

      • Woman 2

        Alkoi jotenkin äklöttämään koko aloittajan kirjoitus. Olen itse ollut aikoinaan "toinen nainen" lähes vuoden, kun odotin miehen hoitavan juuri kirjoittamasi asiat. Eipä hoitanut vaan palasi häntä koipien välissä vaimonsa luokse. En ole milloinkaan kokenut itseäni niin kertakaikkisen hyväksikäytetyksi.

        Jos olet "tosimies", teet päätöksesi pikaisesti, etkä kiusaa kahta naista päättämättömyydelläsi! Se on raukkamaista!


    • Pelin henki

      Ap:lle sanoisin, että jäitä hattuun. Olet rakastumassa et vielä ihan vaaleanapunaisilla laseilla varustettu.

      Tuot esiin sen, että tämä uusi löytö suorastaan vaatii eroamaan. Jos hän sinua rakastaa, hän ei vaadi tuollaista , joten viivytä ihmeessä ja katso mitä tekee seuraavaksi, haluatko todella jonkun liekaan, en usko.

      Täysin rakastunut ihminen on vailla älyä kokonaan, luuserit ja muut voivat hyväksikäyttää häntä täysin.
      Kaikissa suhteissa on aikoja, että intohimon taso vaihtelee, se että vaihtaisit ei asiaa muuta, vaan uudessakin suhteessa tulee aika, kun olet taas samassa tilanteessa ja toisaalta et tunne edes tuota uutta kumppani juuri lainkaan, saattaa tulla vielä pahempaa.
      Viivytä ihmeessä ja katso pelin henki ensin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe