W211... kokemukset

lippulaiva

Tervehdys,

Kiinnostaisi oikeat kokemukset W211 mersusta. Nykyaikana kuuluu jos jonkin moisia kauhutarinoita merkistä kuin merkistä. Kiinnostuksen kohteena olisi lähinnä automaattivaihteiset E270cdi ja E320cdi mallit. Paljon ajetutkin tulisi kyseeseen ja niistä varmaan enemmän tarinoita onkin kerrottavana. Melutaso? Valoteho? Elegance ja Avantgarde erot jne. Kiitoksia jos joltain löytyisi sanottavaa.

112

49399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-211

      Melutaso (ainakin farmarissa) jopa talvirenkain oli melko matala ja sävyltään varsin miellyttävää huminaa ilman hälyääniä. Automaattivaihteistoon kannattaa vaihtaa öljyt 60tkm välein. Alkuvuosien (2002-2004) osalta on ollut ongelmia missä jäähdytysnestettä pääsee ilmeisesti väärin suunnitellun jäähdyttimen hajoavan liitoksen/sauman vuoksi joskus automaattivaihteistoon josta vähitellen aiheutuu automaattilaatikon täystuho (teknisemmät ihmiset osaavat varmaan tuon paremmin kuvata).

      Kannattaa etsiä auto missä on xenon-valot, halogeenivalot (lyhyet) varsinkin käytetyissä ovat jostain syystä lähes yhtä huonot kuin uuden W212-korin halogeenit.

      E220CDI saattaisi olla ylläpidoltaan edullisempi, varsinkin tuo 320CDI-moottori vaatii hieman enemmän ylläpitoa ja kalliimpia osia. Lisäksi tuo 220CDI-moottori on "ikuinen" kun vain perushuollot hoitaa ja maantiellä pääsee helposti alle kuuden litran, jopa lähelle viittä litraa satasella ilman että tarvitsee edes pihistää.

      Alustassa on jonkin verran kuluvia osia, erityisesti kai etupään alatukivarsien ulommat nivelet ovat n. 150tkm:n välein vaihtotavaraa. Farmarissa ilmeisesti ollut takapään ilmajousien kanssa jonkin verran ongelmia (itselläni ei ollut).

      • tätä mieltä

        "Pari kommenttia
        Melutaso (ainakin farmarissa) jopa talvirenkain oli melko matala ja sävyltään varsin miellyttävää huminaa ilman hälyääniä. "

        Liian paljon rengasmelua noin kalliissa autossa. Vertaan 14 vuotta vanhaan E39 Bemariin.

        "Automaattivaihteistoon kannattaa vaihtaa öljyt 60tkm välein. "

        100tkm välein riittää.

        "Alkuvuosien (2002-2004) osalta on ollut ongelmia missä jäähdytysnestettä pääsee ilmeisesti väärin suunnitellun jäähdyttimen hajoavan liitoksen/sauman vuoksi joskus automaattivaihteistoon josta vähitellen aiheutuu automaattilaatikon täystuho (teknisemmät ihmiset osaavat varmaan tuon paremmin kuvata)."

        Osta vain 2006 ja nuorempi. Moni murhe jää taakse.

        "Kannattaa etsiä auto missä on xenon-valot, halogeenivalot (lyhyet) varsinkin käytetyissä ovat jostain syystä lähes yhtä huonot kuin uuden W212-korin halogeenit."

        Ehdottomasti samaa mieltä, kaukovalot markkinoiden parhaimpia, vaikka lyhyet sais olla paremmat.

        "E220CDI saattaisi olla ylläpidoltaan edullisempi, varsinkin tuo 320CDI-moottori vaatii hieman enemmän ylläpitoa ja kalliimpia osia. Lisäksi tuo 220CDI-moottori on "ikuinen" kun vain perushuollot hoitaa ja maantiellä pääsee helposti alle kuuden litran, jopa lähelle viittä litraa satasella ilman että tarvitsee edes pihistää."

        Jo E200CDI:ssä ihan riittävästi tehoja Suomen teille. Käy kokeilemassa enstex.


        "Alustassa on jonkin verran kuluvia osia, erityisesti kai etupään alatukivarsien ulommat nivelet ovat n. 150tkm:n välein vaihtotavaraa."

        Kaikissa autoissa on.

        "Farmarissa ilmeisesti ollut takapään ilmajousien kanssa jonkin verran ongelmia (itselläni ei ollut)."

        Ei myöskään mulla, tosin sedan tuo onkin :)


      • Mb2006

        Minulla E220 Cdi 2006 farmari facelift. Alustan automaattisen korkeuden säädön nostovipu muovia ja huollon yhteydessä vaihdettiin messinkiseen tai johonkin kestävämpään varteen muistaakseni.


    • mb hyvä

      E 200 ja 220 ovat mielestäni järkevimmät vaihtoehdot. Noista vaihtoehdoista 320 cdi:n yhteydessä vaihdelaatikko kestää (kuulemma) paremmin ja toimii todella hyvin koneen kanssa yhteen. En tiedä varmaksi.

      Sen verran mitä autoja olen myynyt,omistanut,ajellut niin yllätyksekseni mielestäni BMW 5 sarja on E mallia parempi auto. Tällä hetkellä alla itselläni 2008 E T A Business 320 CDI, mutta varmaan parin vuoden sisällä vaihdan merkkiä ja ostan uusi koppaisen BMW:n.

      Se on ainakin varmaa tietoa, että w211 niin sanottu (2006-2009) v-keula on todella paljon parempi kuin edelliset eli suosittelen facelift mallia. mm. ruosteongelmat poissa.

      • lippulaiva

        Hyvä,

        Mutu tietona kuulin että -04 on laatu parantunut. Facelift mallihan tuli vasta -06, joten onko -04 oikeasti tullut minkäänlaisia muutoksia?

        Koeajoin automaattivaihteisen C220 CDI:n mutta en ollut suorituskyvystä oikein vakuuttunut. Vääntöä tuntui kuitenkin olevan alhaalla. Itselläni on utena ostettu 300tkm ajettu Sprinter 416CDI. Kone on viispyttyinen 2.7 joten liekö lähellä 270CDI:n moottoria? Ei minkäänlaisia ongelmia moottorin kanssa.

        Onkos Avantgarden alusta sporttisempi kuin Classic/ELegance?


      • EX-foorti mies

        Mulla on W211 200 cdi-05 Automaatti ajettu 240000 km. Vaihdoin ala ja yläpallonivelet ja hantinpuopuolen raidetangonpään,ennen katsastusta leima tuli,mutta edestä kuuluu edelleen kolinaa kun tääpäin on myös monttusia sorateitä.Pikitiellä menee kuin juna.Koeteltiin kaverin kans etupään niveliä mutta ei sieltä muita väljiä löytynyt samalla kun tehtiin huolto.
        Olisiko kellään mitään tietoo mistä kolina vois tulla.
        Ei sieltä katsastusmieskään väljiä löytänyt vaikka niitä raudalla väänteli ja käänteli. Ei ilmeisesti vakavaa mutta epämukavaa.
        Muuten pelannut hyvin jaon pieniruokanen ja lämmin auto.


      • JArno 200cdi W211
        EX-foorti mies kirjoitti:

        Mulla on W211 200 cdi-05 Automaatti ajettu 240000 km. Vaihdoin ala ja yläpallonivelet ja hantinpuopuolen raidetangonpään,ennen katsastusta leima tuli,mutta edestä kuuluu edelleen kolinaa kun tääpäin on myös monttusia sorateitä.Pikitiellä menee kuin juna.Koeteltiin kaverin kans etupään niveliä mutta ei sieltä muita väljiä löytynyt samalla kun tehtiin huolto.
        Olisiko kellään mitään tietoo mistä kolina vois tulla.
        Ei sieltä katsastusmieskään väljiä löytänyt vaikka niitä raudalla väänteli ja käänteli. Ei ilmeisesti vakavaa mutta epämukavaa.
        Muuten pelannut hyvin jaon pieniruokanen ja lämmin auto.

        Minulla oli kovaa kalinaa 200cdi 2004 185tkm. Vaihtoivat Rollen tähtihuollossa reaktiotangot kummallekin puolelle ja kalinat katosi. Sanoivat että oli täysin lopussa.

        kaksi viikkoa aiemmin katsastumies sanoi että kunnossa on, vaikka sanoin että jotain väljää siellä on kun hidastetöyssyissä kalisee niin pahasti.

        No korjaantui vika kuitenkin.


      • Sakuasko
        EX-foorti mies kirjoitti:

        Mulla on W211 200 cdi-05 Automaatti ajettu 240000 km. Vaihdoin ala ja yläpallonivelet ja hantinpuopuolen raidetangonpään,ennen katsastusta leima tuli,mutta edestä kuuluu edelleen kolinaa kun tääpäin on myös monttusia sorateitä.Pikitiellä menee kuin juna.Koeteltiin kaverin kans etupään niveliä mutta ei sieltä muita väljiä löytynyt samalla kun tehtiin huolto.
        Olisiko kellään mitään tietoo mistä kolina vois tulla.
        Ei sieltä katsastusmieskään väljiä löytänyt vaikka niitä raudalla väänteli ja käänteli. Ei ilmeisesti vakavaa mutta epämukavaa.
        Muuten pelannut hyvin jaon pieniruokanen ja lämmin auto.

        Olen toista vuotta hakenut etupään kolinaa, joka tulee pikkukoloissa (W211 SDI 200 -7 Avang). Ei välysta katsastuksessa. Nyt kävin Suomussalmen A-katsastuksessa ja raskaan kaluston ravistimella löytyi etummaisten alatukivarsien pallonivelistä välys. Vaiohdoin ne 90 € kpl ja kiusallinen kapatus loppui. Katsastusmies sanoi, ettei sitä välystä henkilöauton ravistimellä löydy. Uskomaton vaikutus ajomukavuuteen.


    • cdiii

      Itselläni ollut useita mb e malleja, w211 200cdi m6-05 1-om, jolla ajettu 220tkm kun vaihdoin pois , ei ongelmia , pieni kulutus,mukava kyyti, tällä hetkellä w211 270cdi aut-05, 1-om, nyt aj 120tkm, huippumukava, runsailla varusteilla / lisävarusteilla.Rentoutuu autolla ajaessa. Tein molempiin isot perushuollot kun sain auton käyttööni. Molemmat CLASSIC mallia ! Ei vaikutusta onko Classic , Elegance, tai Avantgarde. Classicissa voi olla paremmat varusteet kuin Eleg tai Avantg. Riippuu mitä uutena ostaja tilannut. Eli 200cdis oli nahkapenkit, ym, Nyt 270cdis Classic on 4piste ilmastointi, alustasarja, 17" alut, puhelin, navigointi, paineilmasääd istuin, allekääntyvä koukku, sport paketti, ym(varusteita n 30teurolla).
      Elegance ja avantgarde erot , sävylasien ja turvavöiden värissä, jalopuun värissä, maskin eroissa, sekä ulkoisessa optiikassa, kromilistoja ym. Eli ostajan pitää selvittää auton kantakortista varusteet, joita voi Classicissa olla huomattavasti enemmän kuin muissa ja päinvastoin

      • avari

        Avantgrade-paketin osalta pieni tarkennus, eli siihen kuuluu tuon kosmetiikan lisäksi "oikeina varusteina" xenon-valot ja 15-20mm laskettu ja vähän classicia/elegancea jäykempi alusta. Muuten erot taitavat olla enemmän kosmeettisia noiden malliversioiden välillä.


    • vellu pirinen

      Minulla oli 2004 mallinen E200 kompressor sedan automaatti jonka vaihdoin pois vuoden 2008 alussa. Auto oli minulla uudesta ja kilometrejä kertyi 87000 tuon neljän vuoden aikana. Pääsääntöisesti olin hyvin tyytyväinen. Auto palveli lapsiperheen ykkösautona ja peräluukussa vietiin välillä kaksiakin rattaita ja muuta romua. Auton laatuun, siis käytettyjen materiaalien laatuun, olin hyvin tyytyväinen. Vähän kun imuria näytti ja kostealla pyyhkäisi lasten potkimat kurat pois niin sisältä oli kuin uusi. Ei tosin päältäkään paha ollut. Siitä kiitos vehon maalaamolle! Pari pikku kolhua korjattiin matkan varrella.

      Murheet:
      1) Peräluukkuun vuosi vettä. Peräluukun pohja homehtui ja haisi hieman pahalle. Vesi pääsi sisään luukun takareunasta muovisen levyn yläsaumasta.
      2) CD-soitin meni rikki. Uusi maksoi 1000e. Takuu oli ummessa mutta veho ja maahantuoja maksoivat kumpikin kolmanneksen.
      3) soittimen allaoleva luukku jonka sähkömoottori avaa, meni rikki. Siis sähkömoottori. Alkoi pitämään tauotta naksuvaa ääntä. Uusi palikka olisi maksanut 250e. Katkaisin johdot, naksutus loppui ja luukusta tuli käsikäyttöinen.
      4) noin 70000km kohdalla reputti katsastuksen. Muistaakseni edessä alhaalla toinen pallonivel. Oli viallista tuotantoerää. Meni takuuseen.
      5) koiranluut meni vaihtoon myös tuossa 70000-80000km kantturoissa. Alusta kolahteli, korjaamo ei löytänyt kovin pahaa väljyyttä mutta koiranluiden vaihtoon loppui kolinat.
      6) Kuskin penkistä meni joku kiinnike rikki. Penkki hieman heilui. Korjattiin takuuseen.
      7) repsikan penkin sähköinen korkeussäätö lakkasi toimimasta. Käytin auton korjaamolla ja tilasivat jonkun uuden osan. Jostakin syystä korkeussäätö toimi taas tämän käynnin jälkeen eikä uutta osaa tarvittu.

      Muita murheita ei nyt yhtäkkiä muistu mieleen. Jokatapauksessa oikein myönteinen muisto jäi tuosta mersusta. Nytkin perheessä on toinen auto mersu, uusikorinen C.

      Tuo W211 emppu on tämmöiselle lihavalle miehelle riittävän tilava. Hyvä ajettava (minulla vakioalusta ja kesäpyörinä 19 tuumaiset renkaat) ja sopivan mukava olematta kuitenkaan vetelä lulluttelija. Riittävän hiljainen, jo tuolla pikkubensalla sopivan tehokas vaikka mersun 5 vaihteinen automaatti ei tuon koneen kanssa ihan täydellisesti yhteen sopinutkaan. Tuo mersun 5 vaihteinen automaatti on jo muutaman vuoden ollut hieman vanhanaikainen kilpailijoihin verrattuna. Isompien myllyjen kanssa kyllä toimii.

      Itse en avantgardea suosittelisi ainakin kahdesta syystä. Avantgarden matalampi alusta syö eturenkaiden sisäreunat kankaille aika nopeasti. Tämä on jonkinmoinen tyyppivika. Myös sisäverhoilu, siis kangas/nahka on hieman kysymysmerkki. Mikäli (en ole ihan varma) ne reunat oli keinonahkaa, kuten useimmissa mersuissa vastaavat on niin se keinonahka on "ihan paskaa". Eli aitoon nahkaan tai kankaaseen verrattuna kestää ainakin puolet vähemmän. Itsellä kokemusta ML:n ja C:n keinonahoista niin ei kestä. Pinta alkaa hapertumaan ja keinonahallehan ei ole mitään hoitoainetta. ML:n kuskinpenkin keinonahka on jo 100000km jälkeen ihan riekaleina. Pinta hapertuu ja irtoaa tauatakankaasta.

      • lippulaiva

        Kiitos kiitos, W211 miellyttää minua kovasti.

        Tietoa olen onkinut nyt sieltä täältä. Pari ihmetystä:
        -sbc-jarrut(mikä se on?)
        -glykooli mittaus, eli onko jäähdytin nestettä laatikossa?? Luin että ongelmat -05 jälkeen poissa.
        -Auto Bildin mukaan -04 laatu parempaa?

        Suutin ongelmat ovat jokseenkin tutut Sprintereistä, 313CDI(2.2 4-syl) joitakin vaihdettiin.
        416CDI(2.7 5-syl) taas ei. Kilometrejä on ajettu runsaasti näillä.


      • vellu pirinen
        lippulaiva kirjoitti:

        Kiitos kiitos, W211 miellyttää minua kovasti.

        Tietoa olen onkinut nyt sieltä täältä. Pari ihmetystä:
        -sbc-jarrut(mikä se on?)
        -glykooli mittaus, eli onko jäähdytin nestettä laatikossa?? Luin että ongelmat -05 jälkeen poissa.
        -Auto Bildin mukaan -04 laatu parempaa?

        Suutin ongelmat ovat jokseenkin tutut Sprintereistä, 313CDI(2.2 4-syl) joitakin vaihdettiin.
        416CDI(2.7 5-syl) taas ei. Kilometrejä on ajettu runsaasti näillä.

        Noista jarruista sen verran että muistaakseni tuo sbc oli sellainen että hitaasti ajaessa kun nykäisee cruisen viiksestä niin auto jarruttaa itsekseen. Kun siis ajaa kaupungissa niin jarruun ei tarvitse koskea. Kun jalan nostaa kaasulta niin auto jarruttaa pysähdyksiin asti ja jarrua ei tarvitse esim liikennevaloissa painaa ollenkaan. Tai sitten sbc oli joku muu mutta tuollainenkin ominaisuus empusta löytyy.

        Noihin syvällisempii glykoli ja suutinhommiin en ota kantaa. Ei tietoo, ei ymmärrystä.

        Meillä muuten by the way on noita emppuja ollut perheessa jokunen. Minulla vain tuo yksi mutta vanhemmilla on ollut muistaakseni kolme sedania ja yksi farkku, kaikki bensakoneella ja yksi 4matic ja ne on kaikki ollut aivan "viattomia" yksilöitä. Tosin kilometrejä on kertynyt max puolet siitä mitä minulle. Mersuihin ylipäänsä ollaan hyvinkin tyytyväisiä. Nytkin firmalla kaksi mersua ja henk.koht omistuksessa kaksi mersua. Enemmän murheita ollut audien ja bemarien kanssa, alfasta ja jaguarista nyt puhumattakaan.

        Jos ei siis maanantaikappale satu kohdalle niin ei mersua ostaessa huonoa autoa saa.


      • 7mersua

        Minulla on myös E200 .2004 v.ja vaihtoa harkinnut.Kaikki mersut ovat olleet E.malleja ja nyt kokeilin uutta C:tä-
        Kysynkin mitä olette tykänneet uudesta C.mersusta .Putoaako auton kyydistä jos vaihtaa E:n-C:hen


      • vellu pirinen
        7mersua kirjoitti:

        Minulla on myös E200 .2004 v.ja vaihtoa harkinnut.Kaikki mersut ovat olleet E.malleja ja nyt kokeilin uutta C:tä-
        Kysynkin mitä olette tykänneet uudesta C.mersusta .Putoaako auton kyydistä jos vaihtaa E:n-C:hen

        Uusi c on selkeästi ahtaampi W211 emppuun verrattuna eikä yhtä yleellisen tuntuinen että kyllä siinä huomaa halvempaan vaihtaneensa ja pienemmällä autolla ajavansa. Ajoltaan ja muilta ominaisuuksiltaan kuitenkin selkeästi mersuja ja jos silmät kiinni voisi autolla ajella niin siinä ei ihan hirveää eroa. Esim maantiellä aika samanlainen suuntavakaus ja muu fiilis.

        Toisaalta c:ssä vähän pienemmän koon hyvät puolet esim pysäköidessä ja parkkihallissa pyöritellessä. Itsellä nyt ollut kaksi tätä uusikorista c:tä. Nykyinen sedan elegance automaatti ja edellinen farmari amg sport avantgarde. Muuten ei minulla urputettavaa paitsi ahtaus. Mutta 50kg vaimolla ajossa tuo nykyinen c joten ei valituksia tilojen suhteen. Itsellä nyt 09 audi a6 ja mietin otanko itselle seuraavaksi uuden empun, 5 sarjan bemun vai oottelenko audista uutta kuutosta.


      • Miksi mersu?

        Kysymyksiä onko tosiaan että mersussa on vikoja ja noinkin paljon.Nyt kyllä herää jo suuri epäilys onko tosiaan vikoja tuohon hintaan? Ei saisi olla vikoja vielä 500000tkm kohdallakaan onko laatu täyttä paskaa ? 124 korinen oli kuin uusi vielä ei mitään tuollaisia vikoja .Kestääkö kone 2 miljoonaa vai onko sekin sellainen että pitää nostaa konepeltiä jopa itse niinkuin citikassa.Onko mersussa oikeesti noin paljon vikoja, kuka typerä siitä maksaa jos on .Eihän siinä saa olla mitään sanomista miljoonaan kilometriin muutenhan on maksanut aivan ilmasta.Itse jo säikähdin kun oli vääyrynen se mersun rumin auto oli 300000tkm ajettu ja meni monitoimi tai katkaisin tai viiksi.Silloin jo moinen härveli poistui heti meiltä kun tajusin laadun olevan paskaa ,vehohan maksatti 250e moisesta siihen aikaan mikä oli järkytys eihän moinen voisi maksaa kuin 40-50e no kiinalaisen osanhan ne kantoivat. Kylläpä meikäläinen laitoi heti koko väyrysen myyntiin kun tajusin mitä ne on.Ihan tekis mieli soittaa mersun liikkeeseen mitä nyt maksaa moinen vaihto ?miksi mersu maksaa vieläkin kun ei ole laatua sinnepäinkään tyhjästäkö ne maksaa ja tähdestä. Veikkaan että nyky mersulla ei ajeta huoletta edes 500-600tkm ilman suurempia remontteja entäs miiljoona taitaa olla jo kuvitelmia ja kalliita.


      • vellu pirinen
        Miksi mersu? kirjoitti:

        Kysymyksiä onko tosiaan että mersussa on vikoja ja noinkin paljon.Nyt kyllä herää jo suuri epäilys onko tosiaan vikoja tuohon hintaan? Ei saisi olla vikoja vielä 500000tkm kohdallakaan onko laatu täyttä paskaa ? 124 korinen oli kuin uusi vielä ei mitään tuollaisia vikoja .Kestääkö kone 2 miljoonaa vai onko sekin sellainen että pitää nostaa konepeltiä jopa itse niinkuin citikassa.Onko mersussa oikeesti noin paljon vikoja, kuka typerä siitä maksaa jos on .Eihän siinä saa olla mitään sanomista miljoonaan kilometriin muutenhan on maksanut aivan ilmasta.Itse jo säikähdin kun oli vääyrynen se mersun rumin auto oli 300000tkm ajettu ja meni monitoimi tai katkaisin tai viiksi.Silloin jo moinen härveli poistui heti meiltä kun tajusin laadun olevan paskaa ,vehohan maksatti 250e moisesta siihen aikaan mikä oli järkytys eihän moinen voisi maksaa kuin 40-50e no kiinalaisen osanhan ne kantoivat. Kylläpä meikäläinen laitoi heti koko väyrysen myyntiin kun tajusin mitä ne on.Ihan tekis mieli soittaa mersun liikkeeseen mitä nyt maksaa moinen vaihto ?miksi mersu maksaa vieläkin kun ei ole laatua sinnepäinkään tyhjästäkö ne maksaa ja tähdestä. Veikkaan että nyky mersulla ei ajeta huoletta edes 500-600tkm ilman suurempia remontteja entäs miiljoona taitaa olla jo kuvitelmia ja kalliita.

        Noihin asioihin en ota kantaa miten nykymersut kestää 500000 tai 1000000km. Ei paljon kiinnosta! Omistamistani autoista eniten ajettu oli Jaguar jolla oli ajettu 105000km kun vaihdoin sen pois. Minusta tuntuu että yksikään nykyinen autonvalmistaja ei tee autoja sillä mielellä että niillä ajetaan kuuhun ja takaisin kovin montaa kertaa. Eikös huoltokirjoissakin leiman paikat lopu jossakin 300000km kohdalla.

        Tosin, mersuilla siis ajetaan edelleen noita 500000km siivuja. Olettekos paljon nähnyt bemareita tai audeja esim autotalli.comissa joilla on ajettu 500tkm.

        Se kun vertaa 124 ja 211 korisia mersuja on vähän kuin vertaisi lyijykynää ja tietokonetta. Lyijykynä ei tilttaa ja jos terä katkeaa se on helppo itse teroittaa. Tietokone taas kun rikkuu niin sille ei itse pysty tekemään mitään mutta eipä nykyisenlainen yhteiskunta olisi mahdollista ilman tietokoneita. Mielummin istun ilmastoidussa uudessa mersussa ja leikin ajotietokoneella ja kuuntelen hyviä stereoita kuin ajan jousipenkkisellä, täysin varusteettomalla museoautolla jossa stereoitten virkaa hoitaa kojelautaan laitetut pahviset blaupunktin 8w kaiuttimet. Eikä ajo-ominaisuuksista, moottoritehoista, turvallisuudesta ja matkustusmukavuudesta voi puhua samana päivänä kun autojen valmistuspäivällä on 20v väliä.

        Kaikissa automerkeissä on vikoja. Viimeisenä esimerkkinä 100% toimintavarmana pidetty toyota. Mersu on edelleen tietyiltä osa-alueiltaan parempi ja kestävämpi kuin monet kilpailijansa.

        Ja jos taskunpohjalla on vaikka 30000e auton ostoon niin paljon, paljon ennemmin otan vaikka käytetyn ja 100000km ajetun mersun kuin uuden avensiksen!!! Onneksi meillä on valinnanvapaus! Kenenkään ei ole pakko ostaa mersua jos tuntuu pahalta. Ja autoiluun liittyy niin paljon muutakin kuin vain se miten kestävä joku auto on. Mersua ostetaan siksi että se on mersu ja se nauttii tiettyä arvostusta ja toimii statussymbolina. Siksi itse ajan mersuilla, audeilla ja bemareilla kun jonkun toyota auriksen ratissa minua hävettäisi oma kurjuuteni!


      • turha huoli

        "Myös sisäverhoilu, siis kangas/nahka on hieman kysymysmerkki. Mikäli (en ole ihan varma) ne reunat oli keinonahkaa, kuten useimmissa mersuissa vastaavat on niin se keinonahka on "ihan ******". Eli aitoon nahkaan tai kankaaseen verrattuna kestää ainakin puolet vähemmän. Itsellä kokemusta ML:n ja C:n keinonahoista niin ei kestä. Pinta alkaa hapertumaan ja keinonahallehan ei ole mitään hoitoainetta. ML:n kuskinpenkin keinonahka on jo 100000km jälkeen ihan riekaleina. Pinta hapertuu ja irtoaa taustakankaasta."

        No jo on ? Onko niihin penkkeihin asennettu jokin tunnistin, että kun matkamittarissa lukee 100000km, niin paf ja pinta paskax ja tautakangas irti.
        Autossani on juuri tuollaiset penkit, ajettu 266000 ja penkit joka puolelta vielä uutta vastaavassa kunnossa, tosi helppo pitää puhtaana ja lika ei tartu millään. Karkeakuvioinen kankas on ilmava, ei siis hiosta kuten nahkapenkit eli mukava istua.

        Tarttee varmaan viedä Veholle ja valittaa, että anturi ei toimi.


      • turha huoli
        turha huoli kirjoitti:

        "Myös sisäverhoilu, siis kangas/nahka on hieman kysymysmerkki. Mikäli (en ole ihan varma) ne reunat oli keinonahkaa, kuten useimmissa mersuissa vastaavat on niin se keinonahka on "ihan ******". Eli aitoon nahkaan tai kankaaseen verrattuna kestää ainakin puolet vähemmän. Itsellä kokemusta ML:n ja C:n keinonahoista niin ei kestä. Pinta alkaa hapertumaan ja keinonahallehan ei ole mitään hoitoainetta. ML:n kuskinpenkin keinonahka on jo 100000km jälkeen ihan riekaleina. Pinta hapertuu ja irtoaa taustakankaasta."

        No jo on ? Onko niihin penkkeihin asennettu jokin tunnistin, että kun matkamittarissa lukee 100000km, niin paf ja pinta paskax ja tautakangas irti.
        Autossani on juuri tuollaiset penkit, ajettu 266000 ja penkit joka puolelta vielä uutta vastaavassa kunnossa, tosi helppo pitää puhtaana ja lika ei tartu millään. Karkeakuvioinen kankas on ilmava, ei siis hiosta kuten nahkapenkit eli mukava istua.

        Tarttee varmaan viedä Veholle ja valittaa, että anturi ei toimi.

        Tarkennus siis, että se muovi/keinonahka siis on vain penkin reunoissa ja kangas istuinosassa.

        Ja tiedoksi, että nk. aitonahkapenkeissä penkin tausta ja lehtikotelot ainakin, mahdolliseti jopa penkkien sivuverhous, on tuota samaa keinonahkaa.

        Ja jos vaan mahdollista niin itse en kyllä millään haluaisi nahkapenkkiä, jos siinä ei ole ilmastointia. Helteellä siihen polttaa reitensä ja pakkasella nahka on kylmä, mutta onhan siinä tietty sähkölämmitys, kunhan sen vaikutusta vaan jaksaa kärsivällisesti odottaa. Nahka sitäpaitsi venyy käytössä ja on jo parin vuoden jälkeen "käytetyn"näköinen, toi tietysti riippuu perseen painosta :)


      • 3
        vellu pirinen kirjoitti:

        Noihin asioihin en ota kantaa miten nykymersut kestää 500000 tai 1000000km. Ei paljon kiinnosta! Omistamistani autoista eniten ajettu oli Jaguar jolla oli ajettu 105000km kun vaihdoin sen pois. Minusta tuntuu että yksikään nykyinen autonvalmistaja ei tee autoja sillä mielellä että niillä ajetaan kuuhun ja takaisin kovin montaa kertaa. Eikös huoltokirjoissakin leiman paikat lopu jossakin 300000km kohdalla.

        Tosin, mersuilla siis ajetaan edelleen noita 500000km siivuja. Olettekos paljon nähnyt bemareita tai audeja esim autotalli.comissa joilla on ajettu 500tkm.

        Se kun vertaa 124 ja 211 korisia mersuja on vähän kuin vertaisi lyijykynää ja tietokonetta. Lyijykynä ei tilttaa ja jos terä katkeaa se on helppo itse teroittaa. Tietokone taas kun rikkuu niin sille ei itse pysty tekemään mitään mutta eipä nykyisenlainen yhteiskunta olisi mahdollista ilman tietokoneita. Mielummin istun ilmastoidussa uudessa mersussa ja leikin ajotietokoneella ja kuuntelen hyviä stereoita kuin ajan jousipenkkisellä, täysin varusteettomalla museoautolla jossa stereoitten virkaa hoitaa kojelautaan laitetut pahviset blaupunktin 8w kaiuttimet. Eikä ajo-ominaisuuksista, moottoritehoista, turvallisuudesta ja matkustusmukavuudesta voi puhua samana päivänä kun autojen valmistuspäivällä on 20v väliä.

        Kaikissa automerkeissä on vikoja. Viimeisenä esimerkkinä 100% toimintavarmana pidetty toyota. Mersu on edelleen tietyiltä osa-alueiltaan parempi ja kestävämpi kuin monet kilpailijansa.

        Ja jos taskunpohjalla on vaikka 30000e auton ostoon niin paljon, paljon ennemmin otan vaikka käytetyn ja 100000km ajetun mersun kuin uuden avensiksen!!! Onneksi meillä on valinnanvapaus! Kenenkään ei ole pakko ostaa mersua jos tuntuu pahalta. Ja autoiluun liittyy niin paljon muutakin kuin vain se miten kestävä joku auto on. Mersua ostetaan siksi että se on mersu ja se nauttii tiettyä arvostusta ja toimii statussymbolina. Siksi itse ajan mersuilla, audeilla ja bemareilla kun jonkun toyota auriksen ratissa minua hävettäisi oma kurjuuteni!

        Just, niin se on, päässä läikähtelevä kusi se on joka tätä maailmaa pyörittää.


      • E200CDI -09
        Miksi mersu? kirjoitti:

        Kysymyksiä onko tosiaan että mersussa on vikoja ja noinkin paljon.Nyt kyllä herää jo suuri epäilys onko tosiaan vikoja tuohon hintaan? Ei saisi olla vikoja vielä 500000tkm kohdallakaan onko laatu täyttä paskaa ? 124 korinen oli kuin uusi vielä ei mitään tuollaisia vikoja .Kestääkö kone 2 miljoonaa vai onko sekin sellainen että pitää nostaa konepeltiä jopa itse niinkuin citikassa.Onko mersussa oikeesti noin paljon vikoja, kuka typerä siitä maksaa jos on .Eihän siinä saa olla mitään sanomista miljoonaan kilometriin muutenhan on maksanut aivan ilmasta.Itse jo säikähdin kun oli vääyrynen se mersun rumin auto oli 300000tkm ajettu ja meni monitoimi tai katkaisin tai viiksi.Silloin jo moinen härveli poistui heti meiltä kun tajusin laadun olevan paskaa ,vehohan maksatti 250e moisesta siihen aikaan mikä oli järkytys eihän moinen voisi maksaa kuin 40-50e no kiinalaisen osanhan ne kantoivat. Kylläpä meikäläinen laitoi heti koko väyrysen myyntiin kun tajusin mitä ne on.Ihan tekis mieli soittaa mersun liikkeeseen mitä nyt maksaa moinen vaihto ?miksi mersu maksaa vieläkin kun ei ole laatua sinnepäinkään tyhjästäkö ne maksaa ja tähdestä. Veikkaan että nyky mersulla ei ajeta huoletta edes 500-600tkm ilman suurempia remontteja entäs miiljoona taitaa olla jo kuvitelmia ja kalliita.

        Ihan mielenkiinnosta kysylen, että mikä auto nykyään on sellainen että sillä voi ajaa miljoonan ilman korjauksia??Mersukin on vaan auto. Siinä kuluu jarrut ja muut osat kuin muissakin autoissa. Kyllähän jonkun uuden KIA:n saa reilulla kymppi tonilla mutta kuka ajaa sellaisella 35tkm vuodessa? EI KUKAAN! Itte ajan päivittäin mersullani yli 150km / päivä. Huollatan sitä säännöllisesti ja vaihdan kuluvia osia kun on niiden aika. Koskaan ei ole tielle jättänyt. Mukava kyyti ja ohi pääsee vaikka on "vain" E200CDI. Autollani on nyt ajettu 297tkm ja hienosti menee. Ulkoa ja sisältä hyvässä kunnossa, kun välillä siivoaa.


      • omakas
        vellu pirinen kirjoitti:

        Noihin asioihin en ota kantaa miten nykymersut kestää 500000 tai 1000000km. Ei paljon kiinnosta! Omistamistani autoista eniten ajettu oli Jaguar jolla oli ajettu 105000km kun vaihdoin sen pois. Minusta tuntuu että yksikään nykyinen autonvalmistaja ei tee autoja sillä mielellä että niillä ajetaan kuuhun ja takaisin kovin montaa kertaa. Eikös huoltokirjoissakin leiman paikat lopu jossakin 300000km kohdalla.

        Tosin, mersuilla siis ajetaan edelleen noita 500000km siivuja. Olettekos paljon nähnyt bemareita tai audeja esim autotalli.comissa joilla on ajettu 500tkm.

        Se kun vertaa 124 ja 211 korisia mersuja on vähän kuin vertaisi lyijykynää ja tietokonetta. Lyijykynä ei tilttaa ja jos terä katkeaa se on helppo itse teroittaa. Tietokone taas kun rikkuu niin sille ei itse pysty tekemään mitään mutta eipä nykyisenlainen yhteiskunta olisi mahdollista ilman tietokoneita. Mielummin istun ilmastoidussa uudessa mersussa ja leikin ajotietokoneella ja kuuntelen hyviä stereoita kuin ajan jousipenkkisellä, täysin varusteettomalla museoautolla jossa stereoitten virkaa hoitaa kojelautaan laitetut pahviset blaupunktin 8w kaiuttimet. Eikä ajo-ominaisuuksista, moottoritehoista, turvallisuudesta ja matkustusmukavuudesta voi puhua samana päivänä kun autojen valmistuspäivällä on 20v väliä.

        Kaikissa automerkeissä on vikoja. Viimeisenä esimerkkinä 100% toimintavarmana pidetty toyota. Mersu on edelleen tietyiltä osa-alueiltaan parempi ja kestävämpi kuin monet kilpailijansa.

        Ja jos taskunpohjalla on vaikka 30000e auton ostoon niin paljon, paljon ennemmin otan vaikka käytetyn ja 100000km ajetun mersun kuin uuden avensiksen!!! Onneksi meillä on valinnanvapaus! Kenenkään ei ole pakko ostaa mersua jos tuntuu pahalta. Ja autoiluun liittyy niin paljon muutakin kuin vain se miten kestävä joku auto on. Mersua ostetaan siksi että se on mersu ja se nauttii tiettyä arvostusta ja toimii statussymbolina. Siksi itse ajan mersuilla, audeilla ja bemareilla kun jonkun toyota auriksen ratissa minua hävettäisi oma kurjuuteni!

        Aika suoraselkäistä myöntää olevansa niin pienipippelinen, että tarvitsee Mersun!

        Itse tässä pyrin löytämään järkiperusteista Mersun puolesta, mutta harmillisesti juuri tuo automerkin pienipippelisten keskuudessa nauttima suuri suosio nostattaa Mersujen hintoja markkinoilla, joten vaikeaksi menee perustella rouvalle Mersua, kun sillä pelin koollakaan ei pysty hänelle bluffaamaan ostamalla tähtikeulan!


      • E200cdi09
        turha huoli kirjoitti:

        "Myös sisäverhoilu, siis kangas/nahka on hieman kysymysmerkki. Mikäli (en ole ihan varma) ne reunat oli keinonahkaa, kuten useimmissa mersuissa vastaavat on niin se keinonahka on "ihan ******". Eli aitoon nahkaan tai kankaaseen verrattuna kestää ainakin puolet vähemmän. Itsellä kokemusta ML:n ja C:n keinonahoista niin ei kestä. Pinta alkaa hapertumaan ja keinonahallehan ei ole mitään hoitoainetta. ML:n kuskinpenkin keinonahka on jo 100000km jälkeen ihan riekaleina. Pinta hapertuu ja irtoaa taustakankaasta."

        No jo on ? Onko niihin penkkeihin asennettu jokin tunnistin, että kun matkamittarissa lukee 100000km, niin paf ja pinta paskax ja tautakangas irti.
        Autossani on juuri tuollaiset penkit, ajettu 266000 ja penkit joka puolelta vielä uutta vastaavassa kunnossa, tosi helppo pitää puhtaana ja lika ei tartu millään. Karkeakuvioinen kankas on ilmava, ei siis hiosta kuten nahkapenkit eli mukava istua.

        Tarttee varmaan viedä Veholle ja valittaa, että anturi ei toimi.

        odotahan muutama kymmenentuhatta lisää, niin kuskin penkin vasen poski pärskähtää halki, sen korjaus on satasen menoa, nyt mittarissa 520000 ja toisen kerran tarttee viedä paikattavaksi, olis tarvinnut paikata aidolla nahalla ekakerralla, muuten auto on sisältä ja päältä virheetön, kiven iskuja tietty keulassa ja toiminnoiltaan kuin uusi, joitain kuluvia osia on vaihdettu, mutta todella vähän ja konehan kestää ikuisuuden, koeajettuani uusia malleja, on tämä vaan kova peli, ei häpeä vieläkään pätkääkään, vaikka kohta 10v, jonkun uudemman voin ostaakin, mutta tätä en anna pois ikinä


    • E320 CDI 2003 Farkku

      Itsellä ollut nyt 1,5 vuotta ja n.50tkm on tullut ajeltua ( mittarissa nyt 150tkm ). Keskuslukituksen yksikkö on mennyt kuskin ovesta, maksoi 120e ja oli helppo vaihtaa itse. Lisäksi yläpallonivel keulasta ( n.25e ) jonka myös vaihdoin itse, koska ei vaadi pyöräkulmien säätöä vaihdon jälkeen. Pari polttimoa on myös palanut. Ennen ostoa teetin glykolitestin ja tarkistin että syyläri on vaihdettu takaisin kutsuna uudempaan mailliin. Ongelma on Valeon ennen 3/05 valmistetuissa jäähdytinmalleissa. Jos autossa on alkuperäinen vetokoukku niin silloin engelmaa ei ole, koska niissä on tehokkaampi Behrin jäähdytin. Itse laitatin heti oston jälkeen tehoohjeman jonka ansiosta kulkupuolikin on nyt kunnossa (238hv/580nm). Sähköjarruja ei kannata pelätä, koska ainakin minulle sanottiin Veholta että jos huollot on tehty huolto-ohjelman mukaan, niin aina menee takuuseen sbc viat ( Boschin piikkiin ). Kaiken kaikkiaan ollut ehdottomasti hintansa väärti peli. Kuluttaakin uskomattoman vähän. Just lapinreissu heitetty ja reissun keskikulutus 5,7l/100km. Suosittelen!!

      • E320 CDI 2003 Farkku

        Muistin väärin tuon valmistusajan, siis Valeon 9/03 ja aiemmin valmistetuissa on ollut tuota vuotoongelmaa.


      • E200 K -03

        Voin omasta kokemuksesta vahvistaa, että sbc-jarrut korjattiin tehtaan piikkiin. Olisi kai maksanut jotain pari tonnia.


    • Mese autoilija Hesa

      Kyllähän paras on W123 tai W124 koppanen miel 300 TD tai pelkkä 300 D.
      Itsellä ollut 1 kpl 123 2 kpl 124, 1 Väyrynen 220D (97) ja nyt W211 220 CDI
      (05) ja voin sanoa että huonoin on nykyinen W211. Eli Wanhemmat huomattavasti parempia.Paras ehkä W210 Väyrynen,jos koro olisi ollut kestävämpi.

    • BMW kateellinen

      Kyllä olen BMW kuskina kateellinen Mersulle ; kolme vuotiasta maalattava ruostumisen takia,alle 10 vuotiaista tukivarret katkeavat ajon aikana (ruostunut),samoin etu apurunko läpilaho,suuttimen ja kannen väliset tiivisteet vuotavat joka vuosi,samoin kannesta korkkaa 6 mm kierre,suutin pamahtaa konepeltiin,ohivuotoa suuttimista (CDI) 500-700€ kpl,etupään niveliä uusittava joka katsastukseen repullinen,ilmajouset räjähtää vähän väliä,DPF tukkeutuu,anturi ja sähkövikoja vähän väliä,perät vollottaa,automaatit nyhtää,4-matic jakolaatikko lyö tyhjää kuormituksessa ym... kivaa.
      Voikun minäkin omistaisin Mersun niin olisin enemmän kotona enkä lomailisi etelän lämmössä neljä kertaa vuodessa,mutta johonkinhan ne säästetyt rahat on käytettävä.

      • ???

        Kokeilin huvikseni nettiautossa laittaa hakukriteereihin minimiajomääräksi 400tkm, löytyi 79 bemaria ja 849 mersua. Eikö bemari kuskit kerkeä pippelin venyttelyltään ajaa vai miksi paljon ajettuja bemareita on niin vähän?


      • pulteri
        ??? kirjoitti:

        Kokeilin huvikseni nettiautossa laittaa hakukriteereihin minimiajomääräksi 400tkm, löytyi 79 bemaria ja 849 mersua. Eikö bemari kuskit kerkeä pippelin venyttelyltään ajaa vai miksi paljon ajettuja bemareita on niin vähän?

        ei bemarilla pääse niin pitkälle ne joutuu ennen sitä paalattavaksi romikseen


      • BMW 520d
        ??? kirjoitti:

        Kokeilin huvikseni nettiautossa laittaa hakukriteereihin minimiajomääräksi 400tkm, löytyi 79 bemaria ja 849 mersua. Eikö bemari kuskit kerkeä pippelin venyttelyltään ajaa vai miksi paljon ajettuja bemareita on niin vähän?

        No kun niitä ei tarvitse vikojen takia vaihtaa,ajetaan loppuun saakka.


      • jabadapaduu1

        Bemarissa on muuten tukivarret tehty alumiinista. Jos alumiini ruostuu, se on jo ihme sinänsä. Mutta eihän sulla olekaan kuin toihota!!


    • fssfds

      Kuka ostaisi 400 tkm ajetun bemarin, onko sellaisia olemassakaan? Sen sijaan on paljon ihmisiä, jotka ostavat jopa yli 500 tkm ajetun mersun. Mistähän moinen johtuu?

    • torsteni

      Heippa.
      Ostin kesällä mersumiehenä ylpeänä mielestäni loisto auton Saksasta. Kyseessä on siis 320 CDI, ajettu 76.000 (myyjä takaa kilomterit) vm. 2003. Auto ostettiin mersun omasta liikkeestä ja kaikki meni oikein tyylikkäästi. Sain kauhean nipun papereita tyypihyväksynnästä katsastustodistuksiin ja erilaisia muita dokumentteja. Sain kauppaan myös vuoden takuun, "Europagarantie" jonka painoarvo kohta punnitaan.

      Ajettuani autolla n. 6.000 kilometriä alkoi autossa outo täryttäminen ja pieni nykiminen voimakkaasti kiihdyttäessä.Nyt tärähtelyä tulee melkein koko ajan. Isossa huollossa Veholla paljastui karmea todellisuus:laatikossa vettä joka käytännössä tuhoaa kaikki tiivisteet ja ohjausyksikön laatikossa. Uusia osia tarvitaan pitkä lista. Vehon kustannusarvio on tasan 7.300 euroa. Siinä sitten miettimään mitä tehdä. Onneksi minulla on takuu jonka pitäisi maksaa tämä. Toisaalta mitään ei ole vielä ehditty lupaamaan. Vehon työjohtaja oli kanssani samaa mieltä että tämmöinen vika pitäisi tehtaan maksaa. Sanoi kuitenkin että ei niitä paljon ole tullut. Ei siis ole suoranainen tyyppivika. Mitä tehdä 30 vuoden ruostetakuulla kun näillä kilometreillä tällainen pommi.

      Omistan myös toisen mersun (W124) E 280 A, -94 johon on tietysti vaihdettu nippu kulutusosia mutta moottori ja voimansiirto toimii edelleen kuin kello. Ei ole pahemmin ruosteessa kaan vaan aika tyylikäs peli, ainakin naapurin mielestä. Kaikki auton osat on aika jykeviä ja selvästi tuntuu että on haluttu tehdä kestävä auto. Toisaalta vanhalla on ajettu vasta 246.000 Eli ei vielä paljon mitään..Arvaattekin varmaan että tämä uudempi meneekin ensimmäisenä näistä kahdesta vaihtoon. Sitäpaitsi tässä vanhassa on myös ilmastointi ja ihan ok stereot. Voimaa n. 200hv ja kulutus n. 9l/100 km/h.

      Sadetunnistin, upeat stereot, navi, kattoluukku, sähköistuimet muistilla, jalopuusistus ym. ovat tietysti kivoja mutta menettävät merkityksensä mikäli esim. vaihteisto tekee ajamisen mahdottomaksi.

      • mese suomesta

        Ne Sakut kai saa niihin viilattua sellaset kilometrit kun itse haluaa ja huoltokirjoin ei kannata luottaa.
        Sanoohan sen järkikin että tuon ikäsellä autolla sie on menty paljon pidemmälle.
        Toivottavasti saat takuulla korjaukset.Minä vaidoin merkkiliikkeestä W211 200 automaatin.Oli vaihdettu laatikkoöljyt 100000km.Ja mä vaihdoin 200000km.Ja hyvin on toiminut.
        On se varmempaa ostaa Suomalaisesta liikkeestä on niillä ainaki puolen vuoden takausvastuu.


      • tallikaveri

        Moi,

        Kiintoisaa olisi kuulla mihin ratkaisuun torsteni päätyi. Tuohon rahaan kannattaisi varmaan etsiä vaihtoloota netistä. Esim. rebuildattuja laatikoita voi saada n. 1-2tonnin väliltä saksasta ja vaihtotyö varmaan on veholla päivän homma tai vähemmän.


      • Mulla sama vika lootassa (vm 2003) . Uusittiin syyläri ettei se enää vuoda vettä vaihd.laat. öljyn sekaan. Maksoi Veholla 1800 euroa töineen. Takuu 2v.


      • Marsumies11
        mese suomesta kirjoitti:

        Ne Sakut kai saa niihin viilattua sellaset kilometrit kun itse haluaa ja huoltokirjoin ei kannata luottaa.
        Sanoohan sen järkikin että tuon ikäsellä autolla sie on menty paljon pidemmälle.
        Toivottavasti saat takuulla korjaukset.Minä vaidoin merkkiliikkeestä W211 200 automaatin.Oli vaihdettu laatikkoöljyt 100000km.Ja mä vaihdoin 200000km.Ja hyvin on toiminut.
        On se varmempaa ostaa Suomalaisesta liikkeestä on niillä ainaki puolen vuoden takausvastuu.

        Moi,
        asioin Saksassa työni puolesta parin kuukauden välein, Tunnen melko hyvin heidän kauppatapansa. Itselläni on W211 2004, 320 Cdi "saksan" tuonti toivottavasti saksasta eikä kiinasta.. Ostin paikallisesta MB- liikkeestä, silloin oli noin 2 vuotias, "vanha" leasing peli, ajettu tuolloin 58 tkm nyt jo kohta 10 vuotias ja 328 tkm.

        Voin vakuuttaa että virallisia MB jälleenmyyjä organisaatioon kuuluvia MB liikkeitä, ei todellakaan kiinosta "ruuvata" mittaria - jotta saisi myytyä suomipojalle auton, vrt. Saksan autoverotus.
        Asia erikseen on Auto.de ym. jobbarit ( lue turkkilaiset), jotka kysyvät että paljon laitetaan mittariin, digitaalisen mittarin "modifiointi" noin 40 €, eikä ole aiemmin ollut rikos Saksassa, Nyt ilmeisesti on muuttumassa heilläkin "petos"- kategoriaan. Huoltokirja on sähköinen, mikäli huollettu asianmukaisesti virallisella MB huoltamolla. Olin juuri autolla Saksassa ja teetin huollon siellä, hyvin näkyi Vehon huollot myös heidän datassa, Lisäksi laskutustietoni tuli automaattisesti eipä tarvinnut juuri käyttää vahvaa "yliopistosaksaa"


    • huoleton peli

      paree ostaa siis vain 2007 ja uudempia

    • Mersu kestää

      Onhan nuo mersut edelleekin luijia pelejä, olen istunut w211 kyydissä jolla oli ajettu miljoona ja vielä 50tkm siihen päälle. Omistaja oli oikein tyytyväinen autoonsa. Autommaati laatikko vaihdettiin 900tkm kohdalla. ja autoa on huollettu säännöllisesti. auto oli 2004 vuosimallia.

      Faijan 270 cdi (vm.2003) mersulla ajettu 310tkm huolettomia kilometrejä. Niveliä vaihdettu vähäsen ja huollettu hyvin. Täysin luotettava ja luja auto ajaa sekä erittäin hiljainen auto ajaa!

      Omalla -96 220d väyrysellä ajettu nyt 527tkm eikä mitään ongelmia mun aikan ollut, erittäin hyvä auto myös ajaa ja ihan eri auto verratuna w124.

      Jos nyt lähtisin autoa ostamaan yksi asia on varma, merkki on mercedes!

    • Jugga

      Olen seurannut yhden W211 E320cdi V6 automaattiloota mallin eloa ja tosi on että laatu on kärsinyt, aika paljon on ollut vikoja.

      1. Jousituksen kompura hajos, kallista oli korjata.
      2. Mittaristo pimeni ja on piemänä edelleen, tyyppivika.
      3. jäähdytyspuhaltimen sähkömoottorin etulaakeri petti, hirmu jyrske, korjauksen alla.
      4. Mystinen sähkövika tyhjentää akun parissa päivässä niin ettei lähde käyntiin. Selvityksene lämpimillä keleillä.

      Paljon ollut sähkövikoja erityisesti, joten miettikää kaksi kertaa ennenkuin hankitte, laatu ei ole kovin hyvää.

    • sepelvaltimotauti357

      Ite ajellut 8 kuukautta E320 CDI (suora6) -03:lla.
      Mittariin kertynyt 259tkm, joista ite ajanut 32tkm. Autossa oli heti alusta lähtien sellainen ongelma että moottori saattoi sammua jopa 80 kmh vauhdista. Tähän löytyi lääkkeeksi polttoaineen määränsäädin, jonka maallikko sai itse vaihdettua.(119€). Muuten auto on palvellut kuin thaimaalainen hieroja. Positiivisessa mielessä. Toivon vielä yhtä rikkaita ajohetkiä seuraavat 259tkm.

    • kaasuvipu

      Onko kellään tarkkoja kulutuksi c sarja mb 200 cdi farmar vm 2008 kulutus
      itsellä tuppaa viemään maatieajossa 8 litraa ja kaupungissa 10-11 välissä
      on käytetty veholla mut vikaa ei löydy, mut ei sais viedä niin paljoa niitteen mukaan myös.
      oma mieli pide on että kone on tehoton , kun jo 40 kympin vaudissa lyö suurinta vaihdetta pääle, muuten kyllä pelaa ei mitään vikoja ole ollut. Ajettu nyt 114000.
      Pitäisikkö käydä lastuttamassa

      • Laita mb kuntoon

        Ei ole mersus kunnossa. 200 cdi vie 5 litraa satasella maantieajossa, 80km/h ajaessa jopa alle. Tehoa riittää omassa E:ssä reippaasti, C on kevyempi, joten meno on vielä reippaampaa. Käytähän tohtorilla ensin ennenkuin lastutat, jos enää tatrvis. Paljon Suomea päästäpäähän ajajana, 200 tehot ovat ihan riittävät, myös reippaisiin ohituksiin.


      • Oisko hengetön kone. Mulla on 320 cdi A 2003malli. Siis kuutoskoneella ja kulutus kaup. 6-7 l/100. Maantiellä 225 leveillä renkailla 5,5 l ja 205 leveillä 4,5 l. Tarpeeksi tehoja ja varsinkin vääntöä niin menee ihan pintakaasulla.


    • Ei koskaan enää...

      Olen omistanut 4 kpl mersuja w210 - 2001 viimeinen ja viimeiseksi jää, laatu on todella heikkoa , kori ruostuu, särkö- ja kulutusosat jne... Lucas - vamisteita löytyy pellin alta, voi ei. Nykyään ajan vain Japanilaisilla nelivetoautoilla vailla huolia.
      - suosittelen !

      • E 200 CDI on hyvä

        Ihminen, joka on ilmeisimmin on Suomessa koulunsa käynyt, eikä silti osaa edes suomen kielioppin perusteita, niin mitä hän voi tietää autoista?????


    • jokke-pappa

      Totuus asiassa on mihin sun rahat riittää, ostatko 750 tuhatta ajetun lentokenttä taksin vai 100th ajetun yksityisellä olleen?

      Täältä aika turha kysellä mitään, suurin osa porukasta 124 porukkaa ja se on niiden mielestä mailman paras auto, kokemusta harvalla täällä uudemmista alle 15v autoista, suurin osa huhu puheita, tai jonkinlaista nälvimistä.
      katsele vaikka mese.fi sivuja ja sieltä, mitä ihmiset kyselee vioista.

      Itsellä ollut E320 CDI Farkku, jotain vikoja ollut, mutta ei mitään poikkeevaa esim. kaverien eri merkkisiin autoihin.

      Mutta täältä ei kannata kysellä mitään, täällä pyörii suolasirotin miehet ja kateelliset, ja täällä on vielä kova sana 200D 124

      • Tarpeettomia hevosia

        Ja mihin noita ison koneen tehoja näillä Suomen 80km/h teillä tarvii ???
        200 cdi:n vääntö ja kiihtyvyys on varmasti ihan riittävä myös ohituksiin.
        Moottorin äänen eron kuulee vain liikennevaloissa seisoessa, ei ajossa.
        Jos haluaa maksaa huollosta ja varaosista enemmän niin siitä vaan.
        Tämä neuvoksi MB:a harkitsevalle.
        Itse pähkäilin moottorikoon kanssa puolivuotta sitten, mutta sain viikoksi molemmat koeajoon ja päädyin E 200 cdi mottoriin ja tyytyväinen ole ollut jo 30000 ajaneena.


    • Lauri-setä

      Sä puhut jokke asiaa =) Mä oon tuon saman huomannut myös, että ei tänne kannata tulla paljoa kyselemään.
      Vastaus tällä tulee kyllä aina kaikkeen.... ja 90% päin peetä.
      Mitään ei mistään tiedetä, mutta silti kovasti kyllä neuvotaan joka asiassa.
      Suurin osa varmaan semmosia kun sama hanska sopii molempiin käsiin =D
      Eikä osata itse tehdä mitään, mutta mielipiteet on huippuluokkaa silti!
      Tuolla mainitsemalla sivulla näitä tampioita ei löydy vaan keskustelu on asiallista!!
      Ja saa asiallisen vastauksen jos jotain kysyy.... eikä oitis että vie romus paaliin, kuten täällä on tapana.

    • ent. VW

      Ostin E 200 cdi sedanin vm.-06. Ajettu 150000km. Suomiauto,
      siisti ja miellyttävä ajaa. Menikö auton osto pieleen?

      • rrer

        Onko autosi jo facelift mallia?


      • mitään vikaa...

        Paskaako moista edes kyselet. Jos kärry miellyttää, niin ei autonosto tietenkään mennyt pieleen, ottaen huomioon ettet keskimäärin tilastollisestikaan ajatellen mitään pommia ole w211 tapauksessa varmasti ostanut.


    • mb rules

      Fiini peli se on sekin ja varmaan kohtuu hintanen vert. faceliftiin, mutta huolettomampi olis -07 ja siit eteen päin.
      Hämmästyttävän vähillä kilometreilla löysit, toivottavasti oli huoltokirja tositteena ajoista.

    • MB E320 CDI

      Ruosteongelmiin on helppo ratkaisu: Suojauta auto heti uutena (tai melko uutena) osaavassa paikassa.
      Itse käytin Senotecissa, siellä on pitkä kokemus etenkin Mersuista ja ainakin oman kokemukseni perusteella todellakin tietävät mitä tekevät. :)

    • JV

      Pohjanmassauksen jälkeen kannattaa tarkistaa, että perän huohotin on puhdas ja toimiva...

    • MB 240E V6 Bensiini

      Itselläni 140t ajettu 2005 W211 korinen, V6 bensakoneella varustettu automaatti. Ostettu viime kuussa runsas 140t ajettuna. Ei vielä tietoa mistään vioista, mahtaako niitä ollakkaan koska tällä palstalla ei ole esiintynyt yhtään bensa V6:sta.

      • Gräsä

        Ei kannata kaikkia haukkuja ja moitteita aina ottaa niin tosissaan. Jokaisessa merkissä/mallissa on omat huolensa jne. Itse nyt reilut puolivuotta ja 14.000 km ajaneena V8:lla varustettua -04 yksilöä en voi muuta, kuin kehua sen ajettavuutta ja ominaisuuksia!


    • eka mese

      Tuli laitettua elämäni ensimmäinen Mese e 200 cdi - 04 ja ajettu vain 95000. Suomi auto ja alkuperäiset 04 talvirenkaat tuli mukana. :). Hyvät on kyydit kun vertaa aiempien Tojotien kyytejä. Samaa laatua odotan kyl.. Ruostetta ei löydy vielä mistään ja näitä kun kuullostaa olevan niin olisko hyvä käyttää heti suojauttamassa? Millainen suojaus ja paljonko toi maksaa?

      • aapee

        Kun käytössä on digitaalinen huoltokirja, huollot ja tehdyt toimenpiteet kirjautuvat tehtaan sivuille. Huoltotarve tulee esille ajokäytännöstä riippuvana. Huoltonäytön kilometrit eivät ole riippuvaisia km mittarista, joten sen rukkaamisella ei ole merkitystä kun huollot tehdään huolto-ohjeen mukaisesti. Huolto/ajohistoria on tarkistettavissa liikkeessä-


    • Mersumies

      Terve onko kellää kokemuksia Mersun W211 270 cdi:stä ja manuaali, olisin kiinnostunut autosta ja onko kuinka ärhäkkä peli ? Ja onko nuolla Classicilla ,Elegancella ja Avantgardella kuinka paljo eroa ?

      • mie vaan

        Avantgarde on matalampi ja sisustukseltaan nykyaikaisempi, ei pappatyylisiä jalopuujäljitelmiä. Mittaripohjat valkoiset ja äänieristys parempi. Ja tuolla kerkeää kyllä, pienehköllä kuklutuksella vielä


      • jon5

        Avantgardessa on tosi jämäkkä jousitus. Ainakin iskunvaimentimet ovat kalliimmat Avantgardeen, kui muihin jne. Itselläni semmoinen on.


    • SL

      Yritin vaihtaa pyyhkijän sulat W211 sedaniin, mutta koska olen ns. kyläseppä,
      (kelpaa kaikkeen, mutta ei ole hyvä mihinkään) onnistuin vaihtamaan vain kuskin puolen.
      Onko tosiaan niin, että matkustajan puoleisen saa vaihdetuksi vain irrottamalla koko sangan? En uskaltanut sulkaa sen ihmeemmin väännellä.

      • aapee

        Pysäytä lasinpyyhkijät keskiasentoon ja käännä sulka ylös. Sulka irtoaa sivulle vetäen. Helpoimpia tuntemiani sulan vaihtoja.


      • SL
        aapee kirjoitti:

        Pysäytä lasinpyyhkijät keskiasentoon ja käännä sulka ylös. Sulka irtoaa sivulle vetäen. Helpoimpia tuntemiani sulan vaihtoja.

        Kiitos vastauksesta, aapee!
        En vain tullut ajatelleeksi, koska minulla on ollut useampikin paljon "halvempi" automerkki, jossa pyyhkijöitä ei kesken kaiken voi pysäyttää.
        Näissä tapauksissa pyyhkimet palautuvat aina lähtöasentoon.


    • SL

      Minulla on ikäisekseen vähän ajettu (51.000 km) ns. vaihtotähti MB-E200CDI W211, kilpiin vasta 18.09.2009.
      Jos tottelee huolto-ohjelmaa, on autoa näytettävä kerran vuodessa korjaamolla.
      Olen ollut sitä mieltä, että varsinkin takuun ollessa voimassa, on järkevää käyttää piirimyyjän huoltoa.
      Vaihtotähtitakuu on voimassa 12/2012 saakka.
      Huoltolasku oli kuitenkin € 660,- ja autoon on vaihdettu vain öljyt ja jarrunesteet sekä erinäisiä suotimia.
      Samalla yritettiin myydä myös vaihteistoöljyn vaihtoa - vaikka ohjelma ei sitä pyytänytkään, lasku olisi ollut € 330,- enemmän. Pyyhkimiensulkien vaihdosta ja pissapojan täyttämiestä olisi varmasti veloitettu € 150,- lisää.
      Erikoispitkät - 66 cm sulat maksavat tosin Biltemallakin € 17,- kpl.
      Pidän velotusta kalliina, BMW520ADkin E60 oli edullisempi huollattaa.
      Tämä vain tiedoksi niille, jotka havittelevat nuorempia mersuvuosikertoja.

      • W211-08

        Niinpä niin--- laiton nettiautoon haun BMV -automaatti ajettu min. 500tkm, löytyi 3 autoa, mersulle sama haku tuotti 160 autoa.
        Että silla, siitä ja sen kestävyydestä....


      • SL
        W211-08 kirjoitti:

        Niinpä niin--- laiton nettiautoon haun BMV -automaatti ajettu min. 500tkm, löytyi 3 autoa, mersulle sama haku tuotti 160 autoa.
        Että silla, siitä ja sen kestävyydestä....

        Ajatuksestasi kiinnostuneena kokeilin samaa Saksan mobile.de:ssä
        Maksimikilometreiksi ei voi laittaa kuin 200.000 km.
        Haulla BMW 520AD tuli 131 autoa
        MB-E200AD tuli 965 autoa ja
        MB-E220AD tuli 3827 autoa.

        On muistettava, että puhumme 85 Milj. maasta! Lisäksi autoa ei siellä pidetä niin vanhoiksi kuin Suomessa, mutta jos bemareita oli vain 3% niin kyllä se jotakin kertoo.


      • BMW 520 DA
        SL kirjoitti:

        Ajatuksestasi kiinnostuneena kokeilin samaa Saksan mobile.de:ssä
        Maksimikilometreiksi ei voi laittaa kuin 200.000 km.
        Haulla BMW 520AD tuli 131 autoa
        MB-E200AD tuli 965 autoa ja
        MB-E220AD tuli 3827 autoa.

        On muistettava, että puhumme 85 Milj. maasta! Lisäksi autoa ei siellä pidetä niin vanhoiksi kuin Suomessa, mutta jos bemareita oli vain 3% niin kyllä se jotakin kertoo.

        Niin,se kertoo siitä että Mersu on laitettava kiireesti myyntiin kun alkaa 200 tkm lähestyä ( paska laitettava kiertoon ), Bemari on vasta liukkaimmillaan eikä ole tarvista myydä tai vaihtaa ;-)


    • 14-1

      Alunperin oli kyse w211 mersusta. Ei mistään w124 tai 90-luvun väyrysistä jotka olet ottanut mukaan hakuihin.

      Jos olisit tehnyt järkevämmän vertailun vuosimallista -04 ylöspäin mobile.de:ssä, niin olisit huomannut että paljon ajettuja 5-sarjan bemareita on enemmän kuin e-sarjan mersuja. Kertoo paremmin nykyajasta.

      • SL

        Olen vilpittömästi pahoillani, tuli hutiloitua haussa, koska
        asia ei minua ihmeemmin koske, sillä en pidä autoja
        - mersujakaan - niin pitkään.
        Maksan siitä, ettei tarvitse korjata.
        On tietenkin aivan hyvä asia, jos moottori ja voimansiirto
        ovat kestäviä, mutta minulle kerrottiin jo 1970-luvulla,
        että moottoreita voi aina korjata, mutta jos koppa on huono,
        asiasta ei ole mitään iloa.
        Tämä taas ymmärtääkseni tarkoittaa, että myös auton korista
        on vuosien mittaan huolehdittava, jotta noihin ylisuuriin
        km-lukemiin voisi päästä.
        Sitäpaitsi onko se nyt joku itseisarvo, että ajaa jollain lintalla vain
        siksi, että se on mersu?


    • E 280CDI A

      "Jos olisit tehnyt järkevämmän vertailun vuosimallista -04 ylöspäin mobile.de:ssä, niin olisit huomannut että paljon ajettuja 5-sarjan bemareita on enemmän kuin e-sarjan mersuja. Kertoo paremmin nykyajasta."

      Jos laitat siihen pikahakuun 200000km niin sehän seuloo alle tuon määrän ajetut autot.
      Klikkasin laajennetun haun mutta siellä ei voinut minimi km määräksi laittaa kuin 150000km.
      Vuosirajan asetin 2003 jolloin suurin osa E-sarjalaisista on ollut jo W211, mallia, mersuja löytyi 3100 ja bemuja 3600, jos taas malleja ei erotella niin mersuja 10400 ja bemareita 10200.
      Jos tätä vielä jatkaa niin 520-sarjan dieselbemareita löytyi 2003 vuodesta eteenpäin 366kpl ja E 220 dieselmersuja 692kpl, tuo nyt ei yleensäkään mitään todista koska tuo ajomäärä on pieni jopa Gerd Görbereille.
      Paremman kuvan saa ihan kotimaisesta nettiautosta, tosiasia on että 400tkm ajettu bemari alkaa olla sellainen pommi että parempi hankkiutua autosta eroon ja tuupata se vaikka Afrikkaan menevään laivaan.
      Toki mersuunkin on tuohon lukemaan mennessä uusittu kaikki kuluvat osat jo väh. kertaalleen mutta se tärkein eli moottori/voimansiirto on pysynyt kuosissa. Olen istunut W211 mallisen pidennetyn taksin peräpenkillä jonka moottorina oli 270CDI ja vuosimalli autolla 2004 ja ne kilometrit, ne olivat tuolloin vajaat kaksi vuotta sitten 935000km, turbo autoon oli vaihdettu mutta moottoria ei ollut avattu, ja tämä oli Suomessa.

      • 1+6

        "Olen istunut W211 mallisen pidennetyn taksin peräpenkillä jonka moottorina oli 270CDI ja vuosimalli autolla 2004 ja ne kilometrit, ne olivat tuolloin vajaat kaksi vuotta sitten 935000km, turbo autoon oli vaihdettu mutta moottoria ei ollut avattu, ja tämä oli Suomessa."

        Tarkistitko huoltohistorian mersun merkkihuollon tietokoneelta vai uskoitko taksinkuljettajan puheita, joka keksii jos jonkinmoista tarinaa kerrottavaksi ammattinsa takia?


    • E 280CDI A

      "Tarkistitko huoltohistorian mersun merkkihuollon tietokoneelta vai uskoitko taksinkuljettajan puheita, joka keksii jos jonkinmoista tarinaa kerrottavaksi ammattinsa takia?"

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288455464800.html

      En niitä kilometrejä tarkkaan muista, saatto olla silloin pari vuotta sitten jo miljoona rikki.

      • rättikauppias

        Tuli näköjään 400 tkm täyteen w 211 270cdi-2005 farkkuun. pitää käydä kakkukahvilla. on ollut kova rauta, parempi kuin edellinen 210 korin 320 cdi. kulutusosien ja takaiskareiden vaihdolla on selvitty. iskarit ja ne ilmajouset näistä yleensä menee jossain vaiheessa noin 200tkm vaiheilla, automaatti kestää kun vain öljyt vaihtaa sen 600 tkm. 2005 alkaen ei ole nuita glykooli ongelmia ja kori ei kyllä ruostu!


    • ruutitarpeeseen

      hmm.. luin tän ketjun kohtuullisesti läpi ja tuo vaihdelaatikon vesisotku jäi mieleen.. pitäsköhän omastakin vaihtaa automaatin öljyt ihan varoiksi. Tuota vikaa ei taida herkästi havaita muuton. Mitä tulee noihin tehoihin niin jos joku sanoo et 220 automaatti omaa tarpeeksi (vai oliko 200 peräti) tehoja suomen teille.. niin hyvät sulle mutta ei mulle. Sillä vehkeellä ei kyllä kovin paljoa maanteillä ohitella, ei tietty kaikilla ole tarviskaan.

      Mulla tuo E350 ja on kyllä kiva ajaa, pintakaasulla lähtee ripeesti valoista ja vaihtaa pehmeesti sillä C asennolla. En tykkää kaahailla mutta ohi pitää päästä jos tarve ja tällä kyllä pääsee, senkun polkasee.

    • CDI203

      "hmm.. luin tän ketjun kohtuullisesti läpi ja tuo vaihdelaatikon vesisotku jäi mieleen.. pitäsköhän omastakin vaihtaa automaatin öljyt ihan varoiksi. Tuota vikaa ei taida herkästi havaita muuton. Mitä tulee noihin tehoihin niin jos joku sanoo et 220 automaatti omaa tarpeeksi (vai oliko 200 peräti) tehoja suomen teille.. niin hyvät sulle mutta ei mulle. Sillä vehkeellä ei kyllä kovin paljoa maanteillä ohitella, ei tietty kaikilla ole tarviskaan.

      Mulla tuo E350 ja on kyllä kiva ajaa, pintakaasulla lähtee ripeesti valoista ja vaihtaa pehmeesti sillä C asennolla. En tykkää kaahailla mutta ohi pitää päästä jos tarve ja tällä kyllä pääsee, senkun polkasee."

      Laatiko öljyt kulluu vaihtaa 60tkm välein
      ja jos yhtään epäilee että eivät ole enään ok niin kannatta vaihtaa hetimiten

      (noita laatikoita kun on korjaillut niin näkyy kyllä hyvin mitä huonot öljyt on saanet aikkaan, eli väärää paikka on "säästää" jättä ne vaihtamatta)

      lisää juttua tuolla mese fi

      • Marsumies11

        Moi,

        kannattaa vaihtaa jäähdytin noihin automaatti vaihteisiin, 4-5 v. välein tai 200 tkm välein, Nåin voit olla melko varma että glykoli ei pääse vaihteiston puolelle.
        Alkuperäinen jäähdytin on Valeo - siinä niitä ongelmia on kaiketi edelleen.
        Suositan Nissens-merkkiä Saksasta tukkureilta - Suomeen tuotuna noin 240 € sis. alv rahti. Automaattivaihteistoöljyt kannattaa ehdottomasti vaihdattaa 50-60 tkm. välein ja vaatia täysi vaihto eli esim 320 Cdi laatikkoon menee 8 litraa jos irroitetaan letku lauduttimesta ja päräytetään tyhjäkis. Propusta valuttamalla vaihtuu vain noin 4 litraa. Lisäksi aina uusi suodatin. Kannattaa teettää ns. ammattilaisella, muuten menee jumppaamiseksi.


    • jon24

      Itsellä w211 220E farmaridiesel -04. Akku piti vaihtaa viime maaliskuussa. 9 vuotta palveli ja ostin samanlaisen 65 ah akun.

    • Kauhea värkki.

      Voi jeesus kun nämä luki.

      yksikään ei ollut ajanut satojatuhansia itse esim:400000km-500000km ja sen jälkeen olisi laittanut mitä on pitänyt laittaa.

      alle 100000km ajettuja ei saa ollakkaan mitään vaikka oli tuota jollain ollut yhtä sun toista jo 80000km kohdalla.

      Sen me tiedämme vaihteistojen osalta ne on p,askoja ja eivät kestä.
      alkupään 2003 mallit on jo rullattu 500000km nettiauton mukaan hinta farkuilla 10000e keskiarvo,ei tee mieli omistusket ovat epäselviä soittaa melkein autosta kun autosta,omistajina on vuoden parin omistajia ja huoltokirjaa ei missään varsinkaan säännöllisesti täytettynä.


      Täysiä arvoituksia alkupään lintat,osa tuontiautoja joilla ei ole todenpohjaista historiaa,takapään ilmapussit vuottavat joita ei ole vaihdettu,maksaa 1400e töineen ilman vehoa.

      Ei naurata kyseinen malli enkä sijoittaisi senttiäkään tuohon värkkiin.

      • only cash car

        Kokemuksiahan kysyttiin ja tämä kirjoittahan niitä kertoo ihan omakohtaisesti tainnut nähdä kosteataunta ja kertoo mielipiteensä tänne.


    • Yksi tyytyväinen

      Itse hommasin sen varnasti monen mielestä huonon vaihtoehdon. Auto on w211 vuosimallia 2004 220cdi moottorilla. Toiminut vanhan taksina ja näin ollen lähes puolimiljoonaa rullattu. Autossa ei ole huoltokirjaa enkä ole entistä omistajaa saanut tavoitettua. Ostaessani autoa siinä paloi moottorin vikavalo. Otin riskin ja tein kaupat autosta. Vika osottautui imusarjan läppien/egr venttiilin oikutteluksi, jotka tulivat puhdistamalla kuntoon. Auto on ruosteeton ja sisältä voisi sanoa, että lähes virheetön pientä kulumaa kuskin penkissä jo näkyy mutta muuten todella siistikuntoinen yksilö. Olen autolla nyt ajanut noin puolitoista vuotta ja itsellä ei ole kyseisestä mallista mitään huonoa sanottavaa. Menee mantiellä kuin juna ja kulutus on hyvinkin kohtuullinen. Mikään ohjus tämä ei kyllä ole :)

    • toinen tyytyväinen

      Itselläni w211 E220cdi vm. 2009. Hankkinut n puolitoista vuotta sitten. Vesipumppu vaihdettu takuuseen, muuten ei mitään ongelmia.
      Jäi mieleen, että miten nimimerkki lippulaiva, joka aloitti viestiketjun ratkaisi auton hankintansa?

    • Jani.

      Olisko pääkaupunki alueella suosituksia mikä mersu korjaamo osaa korjata mb 320 vm.06 4matic jakolaatikkoa,onko kallista, uusilla ainakin on hintaa ja veho tarjoo aina uutta,luotettava.kiitos

    • huolestuna

      mikähän mahtaa olla vikana m-d 200cdi vm01 hytyy kesken ajon jatkuvaan onko tietoa

      • 314

        Nostan vanhan viestiketjun esille, kun tässä keväällä tuli luvatuksi, että katsotaan miten äijän käy!
        Joku oli jossain ketjussa sitä mieltä, että mahtaakohan se W211 kestää ns. korjaamatta edes 100.000 km! Autollani oli silloin ajettu 90.000 ja arvelin asian toteutuvan.
        Vein kuitenkin tänään -09 mallisen auton - 94.000 km - ennenaikasesti katsastukseen - olisi tarvinnut viedä vasta syyskuussa - mutta ajattelin, että sehän kuitenkin menee heittämällä lävitse.
        Iski ohraleipä, kun insinööri ilmoitti, että hänen on hylättävä tämä!
        Toinen etuiskunvaimennin tehoton!
        Vuotoa ei mitenkään ole huomannut auton ajokäytöksessä, eikä myöskään renkaanvaihdossa yli kaksi kk sitten.
        No, kolme muuta vaimenninta 66% joten voi hyvinkin olla vain maanantaikappale.
        Harmi vain, että iskunvaimentimet mersuun näyttävät olevan kalliita, etenkin kun ne kuitenkin on vaihdettava pareittain.
        Saksan postimyynneistä niitä kyllä saa puoleen siitä, mitä täällä joutuu maksamaan, mutta ongelmana on se, että ensin on maksettava, ja vaihtoehtoja on paljon enkä jaksaisi kinata ja palautetella, etenkin kun näyttöaikaa kuitenkin on vain kuukausi.
        Katsoisin kuitenkin, että iskunvaimentimet kuuluvat ns. "käytössä kuluviin osiin" ,
        sillä mitään muuta en viiden vuoden aikana tavanomaisten huoltojen lisäksi ole joutunut korjauttamaan.
        Olen tosin jo kysäissyt, mitä työ maksaisi Tallinnassa Silber-Autossa.


      • 314 kirjoitti:

        Nostan vanhan viestiketjun esille, kun tässä keväällä tuli luvatuksi, että katsotaan miten äijän käy!
        Joku oli jossain ketjussa sitä mieltä, että mahtaakohan se W211 kestää ns. korjaamatta edes 100.000 km! Autollani oli silloin ajettu 90.000 ja arvelin asian toteutuvan.
        Vein kuitenkin tänään -09 mallisen auton - 94.000 km - ennenaikasesti katsastukseen - olisi tarvinnut viedä vasta syyskuussa - mutta ajattelin, että sehän kuitenkin menee heittämällä lävitse.
        Iski ohraleipä, kun insinööri ilmoitti, että hänen on hylättävä tämä!
        Toinen etuiskunvaimennin tehoton!
        Vuotoa ei mitenkään ole huomannut auton ajokäytöksessä, eikä myöskään renkaanvaihdossa yli kaksi kk sitten.
        No, kolme muuta vaimenninta 66% joten voi hyvinkin olla vain maanantaikappale.
        Harmi vain, että iskunvaimentimet mersuun näyttävät olevan kalliita, etenkin kun ne kuitenkin on vaihdettava pareittain.
        Saksan postimyynneistä niitä kyllä saa puoleen siitä, mitä täällä joutuu maksamaan, mutta ongelmana on se, että ensin on maksettava, ja vaihtoehtoja on paljon enkä jaksaisi kinata ja palautetella, etenkin kun näyttöaikaa kuitenkin on vain kuukausi.
        Katsoisin kuitenkin, että iskunvaimentimet kuuluvat ns. "käytössä kuluviin osiin" ,
        sillä mitään muuta en viiden vuoden aikana tavanomaisten huoltojen lisäksi ole joutunut korjauttamaan.
        Olen tosin jo kysäissyt, mitä työ maksaisi Tallinnassa Silber-Autossa.

        > iskunvaimentimet mersuun näyttävät olevan kalliita,
        > etenkin kun ne kuitenkin on vaihdettava pareittain.

        Reilun satasen kappale nopeasti katsottuna. Eivät nuo minusta kovin kalliita ole.


    • 314

      Joo, löysin minäkin 131,- Monroe-Reflexiä, mutta Bilsteinit näyttävät maksavan
      yli 200,-
      Halvin saamani vaihtotarjous - vaihtopaikan omia osia käyttäen - yli 600,-
      Tallinnan Silber-Autonkin tarjous tuli: 660,-
      Vaihtotyö maksaa siis 350-400,- alveinen!
      Miten siihen niin paljon aikaa saa kulumaan?

      • Älkää enään ostako

        Älä hyvä mies osta monroe iskaria menee mersu pilalle ja samoin on bilsteinit menee alusta kovaksi.

        Ettekö te tiedä miltä mikäkin iskari tuntuu alla?

        Niitä vaihdeta kello kädessä vaan ne yksilö hinnat työtapahtuman mukaan.

        No pilatkaa mersunne lopullisesti,että ette edes kykene maksamaan mersun liikkeeseen muutamia satoja ja homma olisi kunnossa,kaikenlaista täällä on veijaria,että virosta ja mitä ihmeen tilauksia ja palautuksia.

        Hävittäkää koko pas-ka jos teillä ei ole rahaa pitää.

        Nytkin hemmolla oli 66% osa iskarien toiminta,vaihda hyvä mies kaikki 4kpl kerralla äläkä itke täällä,mersun ostaa rahamies nykyään ei köyhä ,siinä te näätte että itkettää ostaa ja vieläpä miihataan kaikessa.

        Ei juma ,meillä ei tule kuuna päivänä noita rotteloita pihaan ,mitähän te oikein ......???????.


      • 314
        Älkää enään ostako kirjoitti:

        Älä hyvä mies osta monroe iskaria menee mersu pilalle ja samoin on bilsteinit menee alusta kovaksi.

        Ettekö te tiedä miltä mikäkin iskari tuntuu alla?

        Niitä vaihdeta kello kädessä vaan ne yksilö hinnat työtapahtuman mukaan.

        No pilatkaa mersunne lopullisesti,että ette edes kykene maksamaan mersun liikkeeseen muutamia satoja ja homma olisi kunnossa,kaikenlaista täällä on veijaria,että virosta ja mitä ihmeen tilauksia ja palautuksia.

        Hävittäkää koko pas-ka jos teillä ei ole rahaa pitää.

        Nytkin hemmolla oli 66% osa iskarien toiminta,vaihda hyvä mies kaikki 4kpl kerralla äläkä itke täällä,mersun ostaa rahamies nykyään ei köyhä ,siinä te näätte että itkettää ostaa ja vieläpä miihataan kaikessa.

        Ei juma ,meillä ei tule kuuna päivänä noita rotteloita pihaan ,mitähän te oikein ......???????.

        Ymmärrät asian väärin, PELLE!
        Ennätin jo vähän ihmetellä, koska ei kukaan PELLE ollut keskusteluun ilmoittutunut.
        Mutta nyt on.
        Ei täällä kukaan valita, vaan toivoo vain asiallista keskustelua sellaisten kanssa, joilla ao. kulkuneuvo on!
        PELLEllähän ei tietenkään ole minkäänlaista mersua - ei edes vanhaa!
        Tämä on siis mersunomistajien palsta, ei muiden!
        Miten pääsee mersunomistajaksi?
        Silloin, jos on pienet menot!
        Suurilla tuloilla ei ole mitään merkitystä, ellei rahaa osaa käyttää!
        Tapana palstalla on lisäksi, että voi käyttää samaa nimimerkkiä ja siten profiloitua, voi olla PELLElle vieras sana, mutta onhan Google olemassa…..


    • Paavo Pesusieni

      Kyllä minä olen joka autoon laittanut iskunvaimentimet ja jouset pareittaiin. Eikä asennustyön hinta ole tuota luokkaa. Vaikka Aminoff olisi itse vaihtamassa.

    • Äläkä osta mersua.

      kyllä täällä taas hintoja itketään niin että pellet lentää ajatuksissa.

      Vaihda kaikki neljä kerralla äläkä itke,sinun on kumminkin ne muutkin kohta vaihdettava.

      halpaa se on ja auto kulkee paremmin kaikkineensa.

    • mennen3

      Löytyskö täältä ratkaisua ongelmaan. Eli auto e220 cdi -02. Rupesi viikko takaperin nykimään lämpimänä. Kylmänä ei oirehdi millään tavalla. Heti kun lämmöt nousee 80 asteeseen alkaa nykiminen n.1400-2000 rpm välillä. Kierrokset heijjaa n.200 rpm. Ja autossa behrin jäähdytin joten tuskin glykoli ongelmaa ja eikös se ilmenis kylmänäkin.?

    • vai mesejä

      Mersu on auto.jossa on kuluvia osia.mutta Se on parasta ,p........ Jälkeen käytössä

    • Pettynyt mersuun

      W211 320CDI on muuten hieno auto todella voimakkaalla moottorilla, mutta hyvä auto on pilattu ilmajousituksella. Ilmajouset ei kestä. 2v ja taas paskaksi sama jousi. Vaihtoon meni.

      • W211 -05

        Itse olin aina ollut vastaan mersua ja pakko oli w211 sedan käydä koeajamassa. Siitä kun löytyi ne lisävarusteet, mitkä halusinkin. Liki 200tkm ajettu auto kuitenkin ja hymy levisi naamalle kun oven löi kiinni. Laadun huomasi jo heti. Hetken ihmettelin sisustusta ja koeajoon lähtö. 15min ajon jälkeen olin jo varma, että tämä se on.
        Kyllä noilla muillakin ajaa, mutta ison plussan saa 10vuotta vanha auto etenkin siitä ettei mikään nitise ja natise.
        Tuntimäärä mitä istuu vuodessa 35tkm vuosittaisella ajolla on kuitenkin hurja. Ja hyvää matkaa on taatusti vielä paljon edessäpäinkin. Ja mitä valitettuihin tyyppivikapromoihin tulee, niin jokaisessa kaarassa on hyvät ja huonot puolet.
        VW vaihtui mersuun ja vaihtui niitä osia siihenkin. Jarrut saa kuitenkin todella ison plussan W211-malliin.
        Haukotteli ne nuoret veronmaksajatkin takapenkillä jo vartin ajon jälkeen ;)


      • Tulipahan ostettua
        W211 -05 kirjoitti:

        Itse olin aina ollut vastaan mersua ja pakko oli w211 sedan käydä koeajamassa. Siitä kun löytyi ne lisävarusteet, mitkä halusinkin. Liki 200tkm ajettu auto kuitenkin ja hymy levisi naamalle kun oven löi kiinni. Laadun huomasi jo heti. Hetken ihmettelin sisustusta ja koeajoon lähtö. 15min ajon jälkeen olin jo varma, että tämä se on.
        Kyllä noilla muillakin ajaa, mutta ison plussan saa 10vuotta vanha auto etenkin siitä ettei mikään nitise ja natise.
        Tuntimäärä mitä istuu vuodessa 35tkm vuosittaisella ajolla on kuitenkin hurja. Ja hyvää matkaa on taatusti vielä paljon edessäpäinkin. Ja mitä valitettuihin tyyppivikapromoihin tulee, niin jokaisessa kaarassa on hyvät ja huonot puolet.
        VW vaihtui mersuun ja vaihtui niitä osia siihenkin. Jarrut saa kuitenkin todella ison plussan W211-malliin.
        Haukotteli ne nuoret veronmaksajatkin takapenkillä jo vartin ajon jälkeen ;)

        Kakkaa.Vm.2007 W211 E 280 CDI.Ajettu mittarin mukaan 274tkm.
        Vikalista:
        -Saksan tuonti,varmaan mittari ruuvattu
        -Mittarin ruuvauksessa tapahtunut varmaan joku virhe,ovat varmaan lisänneet
        kilometrejä kun auto tuntuu vähemmän ajetulta
        -Ei vikoja,vaikka näin vanhassa niitä pitäisi jo olla
        -Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja,varmaan väärennetty
        -Maalipinta ja sisustus kuin uudessa autossa,pitäisi olla jo kuluneemman näköinen
        -SBC jarrut puuttuvat
        -Ei ilmajousitusta
        -Katsastus mennyt papereiden mukaan aina ekalla kerralla läpi,ei saisi
        -Liian mukava ja hiljainen ajettava,ajaa helposti ylinopeutta
        -Moottori kiertää 95 km/h vain 1400rpm,sais kovemmankin pyöriä
        -7 vaihteinen automaatti vaihtaa lähes huomaamatta,en ole tottunut sellaiseen
        -Musta väri,näkyy lika liian hyvin
        -V6 dieselin ääni ei kuulu sisälle,(ehkä kuulossa vikaa)!
        -Pieniruokainen kokoisekseen
        -Termostaatti ei ole rikki,lämpiää nopeasti
        -Paljon turhia varusteita joilla ei ole käyttöä,kaikki kuitenkin toimii
        Lisäksi autoliike kusetti,sanoivat että poikkeuksellisen hieno yksilö, kilometrit näkyy ainoastaan mittarissa,pitää paikkansa, vaikka myyjän pitää aina valehdella
        Tässä ensihavaintoja en ole vielä paljon kyllä ajellut


    • Suosittelen Mersua

      Ostin oman E 220 CDI Mersuni muutama vuosi sitten jolloin mittarissa oli 98.000 km. Tänä päivänä mittarissa on 200.000 km.
      Siis yli sata tuhatta olen autolla itse ajanut ja suurin yksittäinen remontti on tänä aikana ollut EGR venttiilin vaihto. Taisi maksaa jopa 300 egee töineen päivineen. Muuten normaalit öljyjen ja suodatinten vaihdot ajallaan. Jarrupalojen vaihtoa sekä moniurahihnan vaihto. Kaikki alle satasen osia ja vaihdotkin on voinut itse tehdä.
      Kulutus on ollut keskimäärin n. 6 litraa satasella, kun ajoni sisältää aika paljon kaupunkiajoa. Joka kerta katsastuksesta heittämällä läpi. Edelleenkin uskallan suositella näillä kokemuksilla E 220 CDI hankintaa pohtiville ko. autoa, kunhan tarkistat, että kilometrit ovat kohdillaan ja huollot asiallisesti tehty.

      Ai niin onhan omassani nyt yksi pieni vika. Moottorin läpö ei tahdo nousta tällä hetkellä kunnolla edes 60 asteeseen yli 10 asteen pakkasella. On varmaankin termostaatin vaihdon aika. Ei siis täydellinen, mutta älyttömän hyvähän se on ; )

    • W 211 1 kpl

      Joo, sama täällä, palkki nousee kyllä hitaasti lähes 80 asteeseen,
      mutta lukema putoaa aika nopeasti, ellei kierroksia ole.
      Kokeilin myös sitä, että nelonen on suurin vaihde -15 asteessa.
      Vain pitkä maantieajo näyttää pitävän lämmön yli kahdeksassakymmenessä.
      Lämpöä riittää sisätiloihin siitä huolimatta.
      Termostaatinvaihdolla ongelmasta varmasti pääsisi, kuten edellinen kirjoittaja sanoi.

    • Mb-mies

      Kyllä se on maailman parhaita autoja, ei voi muuta kuin kehua!,, mercedes ollut automerkkinä jo 80- luvulta ja pysyy.

    • Tahvolla

      E 200 1,8 miks öljy tunkee moottorin ohjaus boxiin mitä seuraavaks ja millä hinnalla onko ominaisuus vai joku muu juttu?

    • birgitta69nimerkväliliha

      Mercedeksen maine oli jossain vertailussa ykkösenä...en todellakaan ymmärrä miksi .Kaksi e -mallia omistaneena toinen 1996 ja toinen 2002 w211 olivat molemmat aivan paskoja noin suomeksia sanottuna. 1996 mallisella tuli yli 600000km mittariina ja korjaamista riitti. 2002 mallisesta luovuin 170000km jälkeen kun korjaamista riitti siinäkin mm. yli 5000euron vaihteistoremontti , voi vittsentään mitä paskoja. Pakko oli luopua kun ei millään enää viitsinyt maksaa tällaisia korjauksia ...
      Ostin toyotan ja ei ole sen jälkeen ollut ongelmia:) auton kanssa . Rahaa paloi mersun korjauksiin ja arvon alennuksiin ennemmän kuin maksoin uudesta avensiksesta . Että sellasta. En ole mikään toyota uskovainen mutta harmitonta ja edullista ajamista. Edelleen on kaksi toyotaa pihassa valmiina lähtöön ilman ongelmia. Kyllä vieläkin vitt... tämä mersuseikkailu.

      • Mahtoi tuo 1996 W211 olla erikoinen auto. Ensimmäiset mallit kun tulivat hihnalta ulos vasta viisi vuotta myöhemmin...

        Itselläni on ollut pari W211:stä ja tuttavapiiristä löytyy muutama lisää. Kallein remontti jonka tiedän on farkku-211:n takajousien uusiminen. Töineen yli tonnin paukku.

        Tai no, kallein oli haljennut kansi, jota joku lähti korjaamaan Veholla. Muutama tuhat euroa ja viisi vaihdettua osaa myöhemmin vaihtoi järkevämmälle korjaamolle ja töineen kustannusta kertyi 50 euroa.


      • eisyytävaihtaamerkkiä

        Itsellä on ollut 05 w211 200cdi, ohjelmoitutin 175 hv, oli 300tkm ajettu kun hankin samantien ohjelmoitin (voimaa.com, toni r. ruokonen), isoin remontti oli vaihdelaatikon päätylevy (nopeustunnistin) samalla kyb venttiili ja tottokai uudet öljyt ja suodin, joitain niveliä etupäästä, ajelin n. 30 tkm jonka jälkeen vaihdoin 156tkm ajettuun w220 320 cdi -01 (suomiauto ensimmäiseltä omistajalta, merkkiliikkeen täyd huolto historia). Nyt on 187tkm mittarissa ja suht normaalein huoltotoimenpitein selvinnyt. Täytyy sanoa, että olen hyvinkin tyytyväinen ollut mersuihin, enkä usko että muilla merkeillä olisin päässyt sanottavasti vähemmillä huolto/korjaus kustannuksilla, mutta uskon että muilla merkeillä olisin joutunut ajomukavuudesta hiukan tinkimään. Pysyn jatkossakin mersussa. Kallein autoni huolto/korjauskustannuksiltaan oli bmw 530da -99, mutta erittäin mukava auto sekin, enkä pistänyt pahakseni hieman korkeita ylläpitokustannuksia. Olen minä omistanut yhden toyotankin, siinä sain kolme autoa yhden hinnalla: ensimmäisen, ainoa ja viimeisen:)


    • Ei minunkaan kohdalle (W211-09) ole osunut mitään sen suurempaa korjaamista.
      Kerroin jo aikaisemmin muun otsikon alla katkenneesta etujousesta n. 165T
      kohdalla.
      Ehkä minulla on vain käynyt tuuri. Lähipäivinä tulee se "parasta ennen" pv.
      200.000 km täyteen, (ei siis sama kuin viimeinen käyttöpäivä).
      Hyvityshinnat tulevat asian johdosta putoamaan ehkä parilla tonnilla.
      Mutta ei syytä huoleen, ajoa voi turvallisesti kuitenkin jatkaa.
      Huomasin tällä viikolla, että auton ohjaus ääntelee vienosti käännettäessä
      vasemmalle. Halpa korjaus tämäkin, ellei mene korjauttamaan sitä Lasipalatsiin.
      Sitten olen jo vähän odotellut, että milloin joutuu vaihtamaan joitain pakoputkiston
      osia, mutta ehkä joku muu palstan lukija tietää.

      • huoleton_OM646

        Ole huoleti ZJJ, minulla myös W211 09 200 cdi, ollut jo 6 vuotta ja yli puoli miljoona ajettu.
        Sama pakoputki yhä timmikunnossa, se on varmaan tehty haponkestävästä teräksestä.
        Huippu huoleton OM646 moottori, ei jakopään eikä suuttimien ongelmia, muuta kuin muutaman tiivisteen olen suuttimiin joutunut vaihtamaan. Vesipumppu on vaihdettu ja rautoja alustaan sekä sulat pyyhkimiin ja renkaan 2x vuodessa.
        Kun ei ole ruostettakaan, en luovu tuosta koskaan.


    • ZJJJ

      Kiva kuulla, "huoleton OM646," että pienillä kustannuksillakin voi päästä. Unohtui kertoa, että autoni on vuosittain merkkihuollettu, joten useimpiin asioihin on voitu ajoissa puuttua.
      Miten on öljynkulutuksen laita?
      Itse en juuri ole huoltojen välillä - 20/25TKM - oli juuri tikkua nostellut. Viimeksi oli yli mittatikun asteikon puolenvälin, siis alle 0,5 l mainitulle matkalle.
      Muistako, millä lukemilla vesipumppu meni vaihtoon ja jäitkö kenties tielle?
      Ajattelin vain, että sen voisi kenties vaihtaa, ennen lukemaa 250T.
      Nyt tosin oikea peili temppuilee - ei avaudu, ei oikein sulkeudukaan, mutta tällaiset viat lienee
      vain tämän ikäisessä autossa hyväksyttävä.
      Nämä € 10.000,- hyvitykset 33.000,- maksaviin alle 50.000 km ajettuihin mersuihin hymyillyttävät, sillä olen kyllä ollut koeajamassakin, mutta aika vähän asiat uudemmassa muuttuvat.

    • eiolehyvämersu

      Mersufanina aina kiinostaa mersut,tai nykyisin toki vähemmän koska laatu ei ole enään niin kuin 124 korisissa ja teini mersuissa mutta kumminkin .

      Mersun pitää poiketa ulkonäöllisesti mielestäni muista ,sillä pitäisi olla hyvä ajaa ,halpa pitää,sekä mielyttävää katsoa vaikka se seisoisi pihamaalla paikallaan.

      211 kori toi alussa tunteen ja ihailun,mutta nopeasti se haihtui,siis oikein yllätyin,se anna säväreitä mitenkään päin,se olikin ns:2003 vuosimallien aikaan yllättävän pliisu kun väyrystä vertas,väyrynenhän senhän huomasi kauan aikaa tiellä,joko se oli ruma tai sitten siihen vaan joihinkin ominaisuuksiin tykästyi,oikein laivamainen ajettava,jokseenkin parempi omistaa kuin s sarjan mersu dieselinä ei ollut niitä jatkuasti ja kalliita ilma pusseja niin kuin tässäkin 211 E sarjan mersun farkuissa on,niin surullista kun se on niin auto tehtiin pas-koista osista jotka tuli kalliiksi anhemmiten isännille.

      Korean ja japanin kippoja ei keskimäärin tarvitsae suuremmalti korjailla ennen 300000km mutta noita uudempia mersuja pitää korjata.

      Eli suuremmitta puheita tämä 211 kori ei ole kaunis eikä se tuota sääreitä mitenkään päin,kuskinpaikalle istahtaessa ei tunnu miltään,ahdistaa liian lähellä oleva etulasi ja ylä kulma,samaa tunnetta ei tule volon v 70 korisissa.

      Siinä ei ole hohtoa tuossa mersussa ei väyrysen vertaa,väyrynen on mersu vaikka ruostuukin ja hajoileekin jo 300000km kantimilla mutta 211 korinen jää kyllä omistamatta,en osta kyseistä autoa vanhana.

      • Eihän sitä omasta mielestään rumaa autoa kannata ostaa, ja muihinkin mielipiteisiisi sinulla on ilman muuta oikeus.

        Mutta sen asiavirheen korjaan, että Arnottin ilmajouset ovat halvemmat vaihtaa farkku-Mersuun kuin V70 Nivomatic tasonsäätövaimentimet. Toisekseen, Nivomaticit eivät kanna kuormaa yhtä hyvin kuin Merdun ilmajouset.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe