http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010031211284755_uu.shtml
Toivottavasti sieppaaja selviää pian, jotta ihmisten ei tarvitse pelätä uutta sieppausta Varkaudessa.
Vauvan katoaminen
123
6463
Vastaukset
- minähän tiesin
Mä sanoin heti kun vauva löytyi että varmasti kyseessä on lapsi joka teki tuon täysin ajattelemattomuuttaan. Näyttää siltä että olin oikeassa.
- Onneksi löytyi.
Jotenkin heti ajattelin, että joku lapsiparka hoivaamisen puutteessa. Toisaalta tuntuu oudolta, miksi lapsi tekisi niin? Ellei itsellä ole kova hätä? Omassa perheessä vauva eli mustasukkainen ja kosto? Äh, tuntuu niin uskomattomalta, että haluaisin vain että selviäisi, kuka pystyy moiseen.
Miksi äiti jätti lapsen yksin kotiin nukkumaan ulos vaunuihin, ja lähti kylään on selvästi heitteille
jättö ei ole palikat kohdallaan en jättäisi omaa lastani mukaan pitää ottaa aina. Äiti tiesi lapsesta
ja peittää toisen niskoille oman virheen..- tarkista tietosi
hormi-9 kirjoitti:
Miksi äiti jätti lapsen yksin kotiin nukkumaan ulos vaunuihin, ja lähti kylään on selvästi heitteille
jättö ei ole palikat kohdallaan en jättäisi omaa lastani mukaan pitää ottaa aina. Äiti tiesi lapsesta
ja peittää toisen niskoille oman virheen..vierailulla. Mistä ihmeestä oikein puhut?
- naomiina
hormi-9 kirjoitti:
ja peittää toisen niskoille oman virheen..Todellakin, ottaisit asioista selvää ja lukisit lehtijutut kunnolla ennen tollasta naurettavaa väitetta! Vauva tosiaankin oli kyläreissulla mukana ja vaunuissa oli itkuhälytinkin, joka ei jostain syystä toiminut kuitenkaan!!! Puhu siis asiaa älä asian vierestä!
naomiina kirjoitti:
Todellakin, ottaisit asioista selvää ja lukisit lehtijutut kunnolla ennen tollasta naurettavaa väitetta! Vauva tosiaankin oli kyläreissulla mukana ja vaunuissa oli itkuhälytinkin, joka ei jostain syystä toiminut kuitenkaan!!! Puhu siis asiaa älä asian vierestä!
Ei olut varaa ostaa paristoja itkuhälyyttimeen, taikka toinen hälyytin oli hänellä joka otti lapsen
vaunuista . Selvää piirileikkiä jolla saadaan Varkauteen vipinää ja leti myyntiin kestää kauan selvittää
varmaa asiaa. Kuka vei lapsen?- lukutaidon ääliö
hormi-9 kirjoitti:
ja peittää toisen niskoille oman virheen..Oothan tosi lukutaidon ääliö. Hyppää järveen!!
- käsi joka kehtoa kei
Ottaa vauvan n.10 kiloisen vaunuista itkuhälyttimen alta ja vie ja hautaa hankeen. Älkää nyt naurattako! Ajojahtia jotain perhettä kohtaan moinen väite.
- huh huh
käsi joka kehtoa kei kirjoitti:
Ottaa vauvan n.10 kiloisen vaunuista itkuhälyttimen alta ja vie ja hautaa hankeen. Älkää nyt naurattako! Ajojahtia jotain perhettä kohtaan moinen väite.
iso vauva!
- -L-
Jos ei ole hajuakaan paljonko 3kk ikäinen painaa, niin silloin kannattais olla hiljaa, eikä nolata itseään enempää!!!
- Marc0
"..Ottaa vauvan n.10 kiloisen vaunuista itkuhälyttimen alta ja vie ja hautaa hankeen. Älkää nyt naurattako! Ajojahtia jotain perhettä kohtaan moinen väite.."
Hei aasi! en tiedä yhtään 3kk vauvaa joka painaisi 10kg, ehkä sinä taisit olla kun äitisi oli semmonen hevonen muutenkin. Btw jätä nuo The hand rocks the cradle huuhaa jenkki-paskat vähemmälle ja sivistäisit itseäsi niin ei tarvisi noita aivotuhnui tänne päästellä. tarkista tietosi kirjoitti:
vierailulla. Mistä ihmeestä oikein puhut?
syyllinen peitti jälkensä nuorelle maksettiin jotta saatiin ratkaisu , totuus jäi unholaan..
- lehikoinen88
Onneksi löytyi. kirjoitti:
Jotenkin heti ajattelin, että joku lapsiparka hoivaamisen puutteessa. Toisaalta tuntuu oudolta, miksi lapsi tekisi niin? Ellei itsellä ole kova hätä? Omassa perheessä vauva eli mustasukkainen ja kosto? Äh, tuntuu niin uskomattomalta, että haluaisin vain että selviäisi, kuka pystyy moiseen.
olen samaa mieltä tällä 12v lapsella ei olle kaikki kunnossa hänen perheessään ei voi uskoa että 12v lapsi on tehnyt jotain tollasta siis en vain voi uskoa. toivon että tämä lapsi pääsisi johonkin tutkimuksiin että minkä takia hän on tehnyt tämän teon koska ei ole normaalia toimintaa 12v lapselta. mihin maailma on menossa jos jo 12v lapset tekee tälaista?
- törkeetä
Ajattelemattomuuttaanko? 12 vuotias kyllä tajuaa mitä tekee ja mitä siitä voi seurata, jos hautaa vauvan lumeen. Itse olin siinä iässä monella perheellä lapsen vahtina.Suojella pieniä lapsia etenkin vauvoja halusin Kunnon rangaistuksen toi tyttö tarvii tai no ehkä se sit on joku kehitysvammanen kun ei ymmärrä että lumeen voi tukehtua. Jos aikeet ei olis ollut pahat ja oilisi vain pelästynyt tilannetta niin se ois jättänyt vauvan hankeen eikä haudannut lumeen, herttinensenttän!!!
- uutisia seurannut
hormi-9 kirjoitti:
ja peittää toisen niskoille oman virheen..Mistä olet saanut päähäsi ,että lapsi olisi ollut kotona yksin ulkona nukkumassa kun äiti oli kylässä. kyllähän se oli niin ,että äiti ja lapsi olivat molemmat samassa kylässä. Se ei ole heitteille jättö ,jos lasta nukuttaa vaunuissa ulkona. Eikä sitä tarvitse koko ajan vieressä seisoa.
- jp
hormi-9 kirjoitti:
ja peittää toisen niskoille oman virheen..On hyväksi kuulema että lapsi nukahtaa vaunuissa,aika yleistä joten älä syytä heti noin &yleistä noin jyrkästi,kaikki tapauskohtaisia.. vanhempia ko.tapahtuneesta;on kummaa&sairasta ettei voi edes omakotitalon pihallla niin tehdä;saatikka muilla pihoilla,valvonnan alla.Kyllä sil nuorella tytöllä on jotain pahasti psyykkisiä juttuja.Menee jo Usan malliin kaikki ts.vastaavat jutut..Mutt meitä on valitettavasti moneen junaan.....Ja niin nuori kun on niin ei joudu edesvastuuseen,mitä laki edellyttää;huolestuttaa mitä.ko.tytön hyvinvointi on vuosien päästä..Voe voe..
- pieni mytty
Muistan selvästi, kun 5,5 vuotta vanhempi sisareni yritti hukuttaa minut 3-vuotiaana, houkutteli uimaan
mutapohjaisessa rannassa tukeista kyhätyn uima-avun kanssa selälle päin. Pian pikkusiskon voimat petti ja kädet irtosi tukista, seisoin mutaphjassa ja näin miten auringonvalo tuli samean veden läpi. Sitten muistan hämärästi kun veljeni ja naapurin poika hakivat minut ylös. (kirjoitin alakoulussa aineen tapahtumasta)
Siskon kateus ja viha on kestänyt läpi elämän, olemme nyt yli 50-vuotiaiata. Sisko luki mulle pienennä runoa: pieni mytty lumisella tiellä, lapsi on kuollut - hymyää pienet kasvot vielä. Mitä sä itket äitini mun, olenhan luonas...Lievästi sairasta, olen yrittänyt antaa anteeksi hänelle, keksusteluun hän ei pysty vieläkään, vaikka on psykiatrian ja perheterapian ammattilainen. Nykyään en tunne muuta kuin sääliä sisartani kohtaan.
psykiatrian- dfdfgfggfgf
vihata siskoas eikä päinvastoin...
- syyllisiä
Ei kolme vuotiasta jätetä alaikäisten huolehdittavaksi. On väärin alle kymmen vuotiasta syyttää eikä sellaiselle pidä antaa vastuuta vaan aikuisten pitää ottaa vastuu. Ei hän sinua ole yrittänyt hukuttaa vaan on ymmärtämättömyyttää lähtenyt liian vaarallisiin leikkeihin. Osoita syytökset vanhempiinne ja mistä tiedät kuinka huonosti vanhemmat ovat esikoistaan kohdelleet? Sisaruksilla voi olla ihan erilaiset lapsuuden muistot ja mielikuvat asioiden tapahtumasta. Tikulla silmään joka vanhoja kaivelee niin että jospa jo unohtaisit ja keskittyisit vaan tulevaisuuteen. Minut on pelastanut koira hukkumiselta kun vanhemmat eivät viitsineet vahtia :)
- 3+9
syyllisiä kirjoitti:
Ei kolme vuotiasta jätetä alaikäisten huolehdittavaksi. On väärin alle kymmen vuotiasta syyttää eikä sellaiselle pidä antaa vastuuta vaan aikuisten pitää ottaa vastuu. Ei hän sinua ole yrittänyt hukuttaa vaan on ymmärtämättömyyttää lähtenyt liian vaarallisiin leikkeihin. Osoita syytökset vanhempiinne ja mistä tiedät kuinka huonosti vanhemmat ovat esikoistaan kohdelleet? Sisaruksilla voi olla ihan erilaiset lapsuuden muistot ja mielikuvat asioiden tapahtumasta. Tikulla silmään joka vanhoja kaivelee niin että jospa jo unohtaisit ja keskittyisit vaan tulevaisuuteen. Minut on pelastanut koira hukkumiselta kun vanhemmat eivät viitsineet vahtia :)
koulukiusaajat heillä on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin pahaolla.
- ei mitään outoa
syyllisiä kirjoitti:
oli aivan yleistä, että lapset vahtivat toisiaan. Miten ihmeessä äidit olisivat maaseudulla päässeet edes lypsylle, jos lapsia ei olisi voinut jättää keskenään. Olen maalta kotoisin ja nykylakien mukaan kaikki meidän- sekä naapureiden lapset otettaisiin huostaan.
Koulutiekin oli todella vaarallinen. Ylitettävänä järvi, (veneellä) sekä joki jossa ei ollut kunnollista siltaakaan. Tuo taival kuljettiin kunnanisien määräyksestä, eikä sitä silloin pidetty minään. Ei tulisi kuuloonkään tänä päivänä. - ennen...
ei mitään outoa kirjoitti:
oli aivan yleistä, että lapset vahtivat toisiaan. Miten ihmeessä äidit olisivat maaseudulla päässeet edes lypsylle, jos lapsia ei olisi voinut jättää keskenään. Olen maalta kotoisin ja nykylakien mukaan kaikki meidän- sekä naapureiden lapset otettaisiin huostaan.
Koulutiekin oli todella vaarallinen. Ylitettävänä järvi, (veneellä) sekä joki jossa ei ollut kunnollista siltaakaan. Tuo taival kuljettiin kunnanisien määräyksestä, eikä sitä silloin pidetty minään. Ei tulisi kuuloonkään tänä päivänä.Ja valitettavasti esikoiset saivat liian suuren vastuun ja liian varhain. Onko se sitten heidän vikansa?
- iso-sisko 50w
syyllisiä kirjoitti:
Kyllä mä hoidin alaikäisenä veljeäni ja suojelin häntä henkeni kaupalla. Kyllä nyt ette tekään koti-psykologot tiedä yhtään mistä puhutte. Voi olla sisar-kateutta, mutta varmaan on myös sisar-rakkautta.
Ja edelleen antaisin henkeni veljeni puolesta jos se pelastaisi veljeni hengen.
Terveiset pikku-veljelle lähettää iso-sisko 50v
- ????-.-.,
Onko perheessä muita lapsia?
- ehkä...
tyttöä kuulusteltu. Tyttö alle 15v...Hänkö teon takana?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010031211286288_uu.shtml- hahahhaaa-
Kyllä nyt yksinkertainen kansa vaatii lapselle julmaa rangaistusta...mummelit huutaa lapsen hirteen..tai ainakin huoltajat!
- joku sen teki
tähdentää kyllä ettei muitakaan vaihtoehtoja ole suljettu pois... toivottavasti selviää niin ettei kenenkään päälle jää aiheetonta epäilyä.
- jkoi
Mullekin tuli alussa heti mieleen, että olisko lapsen tekosia, tuntui niin omituiselta tapahtumalta.
Ja tosta hukkumisyritystapauksesta, niin mua on kans pienenä yritetty hukuttaa. Olin isäni kanssa maauimalassa, olin varmaan ekaluokkalanen, isäni jäi altaan reunalle juttelemaan tuttavansa kanssa ja mun luokse tuli 2 mua muutaman vuoden vanhempaa poikaa, jotka yrittivät painaa mua veden alle, sain kuitenkin huudettu ja isäni tuli tilanteeseen väliin, hän on poliisi ja osasi kyllä puheillaan antaa pojille opetuksen. Pelkään vieläkin sukeltamista ja vettä. Joten toisilla lapsilla, uskon että on huomionhakua tai jokin hätähuuto kun tollaista tekee, mutta vahvasti uskon että lapsi/nuori tämänkin takana. Harmillista.- Ratkaisu äkkiä!
Samalla tavalla kuin poliisit, niin ihmiset pyörittelevät kaikkia vaihtoehtoja ja spekuloivat juttua, niin kauan kuin selviää. On selvää, että kaikki on mahdollista siihen asti. Olisi tyhmää poliiseiltakin pois sulkea heti lähipiiri, koska maailma on osoittanut, kuinka sairas se voi olla. Luojan kiitos vauva pelastui tällä kertaa, mutta turvassa vasta kun syyllinen on varma. Kauheaa joka tapauksessa, oli syyllinen kuka tahansa. Mutta kyllä itse olisin hieman huojentunut, jos kyseessä ei ole lapsen lähipiiristä kukaan... Jos kyseessä on tämä alle 15-vuotias, niin kyllä pitää lapsen olla täysin empatia kyvytön ja mistä se kaikki taas johtuu? Koulukiusaaminen, huonot perheolot vai mielenterveysongelmat tahi kaikki yhteensä? Nyt herätys yhteiskunta ja kunnon satsausta ennalta ehkäisevään mielenterveystyöhön, ettei näitä kaikenmaailman ennakko tapauksia ala sikisemään Suomessa. :/
- empaattinen?
Ratkaisu äkkiä! kirjoitti:
Samalla tavalla kuin poliisit, niin ihmiset pyörittelevät kaikkia vaihtoehtoja ja spekuloivat juttua, niin kauan kuin selviää. On selvää, että kaikki on mahdollista siihen asti. Olisi tyhmää poliiseiltakin pois sulkea heti lähipiiri, koska maailma on osoittanut, kuinka sairas se voi olla. Luojan kiitos vauva pelastui tällä kertaa, mutta turvassa vasta kun syyllinen on varma. Kauheaa joka tapauksessa, oli syyllinen kuka tahansa. Mutta kyllä itse olisin hieman huojentunut, jos kyseessä ei ole lapsen lähipiiristä kukaan... Jos kyseessä on tämä alle 15-vuotias, niin kyllä pitää lapsen olla täysin empatia kyvytön ja mistä se kaikki taas johtuu? Koulukiusaaminen, huonot perheolot vai mielenterveysongelmat tahi kaikki yhteensä? Nyt herätys yhteiskunta ja kunnon satsausta ennalta ehkäisevään mielenterveystyöhön, ettei näitä kaikenmaailman ennakko tapauksia ala sikisemään Suomessa. :/
"Jos kyseessä on tämä alle 15-vuotias, niin kyllä pitää lapsen olla täysin empatia kyvytön jne." Mistä tiedät että kyseinen lapsi (jos siis oli tekijä) ei ole vain hukassa ja tee kauheuksia osittain sitä tajuamatta? Ehkä tyttö on tuntenut valtavaa helpotusta kun vauva löytyikin kunnossa ja inhoaa itseään sen takia mitä tuli tehtyä - en sano etteikö olisi hirmuisesti tehty mutta asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Kostonhimo ei auta vauvaa, vauvan perhettä, tyttöä eikä yhteiskuntaa. 12 on muuten monelle tytölle vaikea ikä, itse muistan voineeni melko kammottavasti juuri silloin kaiken sen ällön esimurrosiän ja valtavan (sekä kivuliaan) ulkopuolisuuden tunteen takia.
Ihminen on monimutkainen olento ja jos ei itse ole kokenut mielenterveysongelmia lapsena ei ehkä ymmärrä että alle 10-vuotiaankin mieli voi olla vaikka kuinka mutkikkaasti solmussa. Ei se tarkoita empatiakyvyttömyyttä.
- hälvenee?
Vauvaa ei pidä omakotitalossakaan nukuttaa kadun puolella jos on mahdollista niin pihan puolelle ja ihan ikkunan eteen josta joku aina vahtimassa jos käy vessassa. Itse en olisi missään niin varma... enkä luottaisi mihinkään hälyttimeen jotta vanut sijoittaisin mihinkä sattuu ja kävisin 10min välein tarkistelemassa. Jos ei ole turvallista paikkaa mistä näköyhteys koko ajan vaunuihin niin pitää tuoda sisälle nukkuun. Eikö tuon luulisi olevan selvää kuin pässinlihan jokaiselle.
- niin.
Ehkä olisi aika jo Suomessakin herätä todellisuuteen,ettei Suomi ole enään niin turvallinen lintukoto. Ei ulkomailla jätetä lapsia yksin nukkumaan vaunuihin,kyllä siellä vanhemmat tai lastenhoitajat vahtivat lapsia koko ajan. Kyllä tällaisissa tapauksissa vanhemmatkin ovat olleet leväperäisiä.
- eivaravenettäkaada
On selvää, ettei kenenkään omaisuutta saa ottaa, mutta kyllä sinä lukitset autosi varmuuden vuoksi, ettei voro vie. Vähä pukeista sammunutta naista ei saa raiskata, mutta kyllä varmasti vältät, ettet sammu minneen puistoon, ettei sairas ihminen toteuta fantasioitaan. Samalla tavalla, olisi täysin järjetöntä luottaa, ettei kukaan kajoa vauvaasi, jos se nukkuu vaunuissa ulkona. Itsellä vaunut olivat aina sisäpihalla, ikkunasta näköyhteys, tehokas itkuhälytin, joka hälytti vauvan liikkeetkin, turvaverkko, ettei eläimet pääse vaunuun hyppäämään ja kesällä tietysti myös ötökkä verkko. Kadunpuolella en olisi vauvaa nukuttanut. Jospa nyt kaikki heräisivät, eikä luottaisi liikaa, että eihän minulle koskaan... Maailma ei ole enää sama, kuin 50-vuotta sitten...
- kaksosten äiti
hankkiudukaan äidiksi, jos noin hysteerisesti vahtisit. On muuten vaikeaa järjestää ne vessareissut!
- mieltä
niin. kirjoitti:
Ehkä olisi aika jo Suomessakin herätä todellisuuteen,ettei Suomi ole enään niin turvallinen lintukoto. Ei ulkomailla jätetä lapsia yksin nukkumaan vaunuihin,kyllä siellä vanhemmat tai lastenhoitajat vahtivat lapsia koko ajan. Kyllä tällaisissa tapauksissa vanhemmatkin ovat olleet leväperäisiä.
Ja jos jätetetään pieni lapsi lapsen vahdittavaksi niin siinäkin pitää ottaa huomioon kypsyystaso. Ei kaikki kehity samaan tahtiin kuten itsekkin olin paljon kypsymättömämpi kuin nuorempi sisarukseni. Sisareni kehittyi nopeemmin kuin itse olin ihan lapsi vielä 15 vuotiaana. On kammottavaa vedota ikään että olet niin ja niin vanha ja odotetataan kaikilta samaa kypsyyttä juuri iän mukaan. 18v on virallinen aikuisuuden raja mutta kuka todellisuudessa on aikuinen siinä iässä? ihmiset kehittyvät eri tahtiin.
Eläinohjelmia jos seuraa niin eläimetkin huolehtivat poikasistaan paljon paremmin kuin ihmiset ja ulkomaalaiset jotka eivät ole missään lintukodossa eläneet ihmettelee suomalaisten tapoja enkä yhtään ihmettele jos ulkopuolisetkin ihmettelee. - oivaltanut
eivaravenettäkaada kirjoitti:
On selvää, ettei kenenkään omaisuutta saa ottaa, mutta kyllä sinä lukitset autosi varmuuden vuoksi, ettei voro vie. Vähä pukeista sammunutta naista ei saa raiskata, mutta kyllä varmasti vältät, ettet sammu minneen puistoon, ettei sairas ihminen toteuta fantasioitaan. Samalla tavalla, olisi täysin järjetöntä luottaa, ettei kukaan kajoa vauvaasi, jos se nukkuu vaunuissa ulkona. Itsellä vaunut olivat aina sisäpihalla, ikkunasta näköyhteys, tehokas itkuhälytin, joka hälytti vauvan liikkeetkin, turvaverkko, ettei eläimet pääse vaunuun hyppäämään ja kesällä tietysti myös ötökkä verkko. Kadunpuolella en olisi vauvaa nukuttanut. Jospa nyt kaikki heräisivät, eikä luottaisi liikaa, että eihän minulle koskaan... Maailma ei ole enää sama, kuin 50-vuotta sitten...
On täysin järjetöntä luottaa ettei kukaan kajoa omaisuutesi! Sanoit sen juuri niin kuin asian ydin on ja mitä koitin itsekkin ilmaista.
- Jokainen tavallaan
kaksosten äiti kirjoitti:
hankkiudukaan äidiksi, jos noin hysteerisesti vahtisit. On muuten vaikeaa järjestää ne vessareissut!
Olen äiti ja näin toimin, kun vauva nukkui ulkona. Nyt jo 3-vuotias. Ei siinä ollut mitään hysteriaa. Normaalia ennaltaehkäisyä :) Vessassa kyllä pysty käymään, kun on turvajärjestelyt mallillaan. Hysteriaa olisi ollut olla nukuttamatta ulkona :O
Kukin saa tehdä just niin kuin haluaa ja parhaaksi näkee lapselleen. Itse varmistin, ettei minun lapsestani tule ennakko tapausta. Mm. kauppoihin, johon ei päässyt vaunujen kanssa, niin en mennyt. Eiköhän maailma ole pullollaan ihan oikeaa välinpitämättömyyttä lapsiaan kohtaan päihteiden ja mielenterveysongelmien vuoksi, jota voidaan oikeasti arvostella oikeista syistä. Jos joku haluaa turvata vauvansa olemisensa parhain tavoin, niin on aika naurettavaa siitä käydä moralisoimaan :D Turha katsoa maailmaa vaaleanpunaisten lasien läpi ja luottaa ei minulle koskaan... - lukutaidoton
Taas yks lukutaidoton väittää omiaan : kävisin 10min välein tarkistelemassa
- hysteerisesti
kaksosten äiti kirjoitti:
Jos lapsi nukkuu turvallisessa paikassa ja tuleekohan ihan kuka tahansa lapsen viemään ikkunan edestä kuin sellaisesta paikasta jonne ei kukaan näe? Ihan eri asia nukuttaa lasta tiiliseinustalla kuin ikkunan alla.
Kestääkö sulla vielä vittuilla noin vakavasta asiasta, ihmettelen? Toisten omaisuus ei ole enään pyhää missään kohden johtuen kasvatuksesta jota ei enään ole tai harvoilla on. Tietäen että täällä on monenlaista viheltäjää, siis kasvattajaa jotka eivät välitä pätkääkään mitä jälkikasvunsa puuhailee muuta kuin itsestään ennen kaikkea. Sinulaisesi luuserit ne ensimmäisenä ovat syyttämässä eläimiä, ufoja ja mielenterveyspotilaita jotka ovat todellisuudessa älykkäämpiä ja inhimillisempiä kuin sinä joka olet vastuuntunnoton lasten kasvattaja joka ei välitä muusta kuin itsestään.
Täällä on annettu turvallisuus ohjeita vauvan ulkona nukuttamiseen sekä eläimiä että ihmisiä vastaan ja todella hyvä että kaikki ottaisivat opikseen ettei vastaanlaista enään pääsisisi tapahtumaan. Pahuutta on olla täysin välinpitämätön ettei muka ikinä voi mitään tapahtua ja luottaa siihen kuin olla hieman "hysteerinen" siis huolehtivainen ja ajatella kaikki etukäteen mitkä vaarat voisivat uhata jos jätän vauvan valmomatta jonnekkin. - herra hyvästi siunaa
hysteerisesti kirjoitti:
Jos lapsi nukkuu turvallisessa paikassa ja tuleekohan ihan kuka tahansa lapsen viemään ikkunan edestä kuin sellaisesta paikasta jonne ei kukaan näe? Ihan eri asia nukuttaa lasta tiiliseinustalla kuin ikkunan alla.
Kestääkö sulla vielä vittuilla noin vakavasta asiasta, ihmettelen? Toisten omaisuus ei ole enään pyhää missään kohden johtuen kasvatuksesta jota ei enään ole tai harvoilla on. Tietäen että täällä on monenlaista viheltäjää, siis kasvattajaa jotka eivät välitä pätkääkään mitä jälkikasvunsa puuhailee muuta kuin itsestään ennen kaikkea. Sinulaisesi luuserit ne ensimmäisenä ovat syyttämässä eläimiä, ufoja ja mielenterveyspotilaita jotka ovat todellisuudessa älykkäämpiä ja inhimillisempiä kuin sinä joka olet vastuuntunnoton lasten kasvattaja joka ei välitä muusta kuin itsestään.
Täällä on annettu turvallisuus ohjeita vauvan ulkona nukuttamiseen sekä eläimiä että ihmisiä vastaan ja todella hyvä että kaikki ottaisivat opikseen ettei vastaanlaista enään pääsisisi tapahtumaan. Pahuutta on olla täysin välinpitämätön ettei muka ikinä voi mitään tapahtua ja luottaa siihen kuin olla hieman "hysteerinen" siis huolehtivainen ja ajatella kaikki etukäteen mitkä vaarat voisivat uhata jos jätän vauvan valmomatta jonnekkin.kirjoituksessa oli syytetty? Jos ihminen saa tuollaisen pultin parista viattomasta lauseesta, niin on todella viisainta jättää vauvat hankkimatta!
- letex
Meinaatko ettei yhdeksässä minuutissa kukaan ehdi lasta siepata jos niin haluaa?! No tärkeintä monelle tuntuu olevan taas se että voivat esittää miten he osaavat olla muita parempia ja tietävämpiä. Tietenkin monin keinoin voidaan vähentää riskejä mutta ei tämänkin tekijän kaltaisia täysin sairaita voida koskaan täysin ennalta ehkäistä. Sillä oli tekijä minkä ikäinen tahansa niin sairas se on ja ansaitsisi loppuiäksi paikan jossakin suljetussa laitoksessa ilman että voi enää muita vahingoittaa.
- rose18
"häiriintynyt" lapsonen..
- WäinöWäinämö
Voimia vanhemmille! On varmasti kauhea asia huomata oman lapsen kadonneen
vaunustaan! Lienee kauheimpia paikkoja äidille!
Voimia ja iloa vauvan löytymisestä Warkauteen ! - samaa mieltä
WäinöWäinämö kirjoitti:
Voimia vanhemmille! On varmasti kauhea asia huomata oman lapsen kadonneen
vaunustaan! Lienee kauheimpia paikkoja äidille!
Voimia ja iloa vauvan löytymisestä Warkauteen !itse en ole vielä isä mutta voin ymmärtää vanhempia mikä pelko kautta tuska kohtasi silloin kun näki että rakas lapsi puuttuu paikasta jossa oli hetki sitten ..
- The_Evil_Of_Silence
Eräässä fiktiivisessä TV-sarjassa 10-vuotias tyttö joutui nuorisovankilaan äitinsä murhan takia. Tämän vuoksi siinä on ironiaa, kun lapset ovat liian nuoria olemaan vankilassa. Todellisuudessa lapset joutuvat olemaan oikeasti laitoksessa.
- ...TODELLA PALJON
Miksei ne heti voinu sanoa, että siitä siis löytyi jalanjäljet? Häh? Ymmärsin ettei siinä ollu mitään jälkiä!
Ihan turhaan pääsi villi mielikuvitus valloilleen todella monella ihmisellä, kun epäilimme sitä äitiä.
Minä ainakin pyydän äidiltä nöyrimmin anteeksi epäilyjäni, ANTEEKSI JA TODELLA PALJON.
Ja todella paljon voimia koko perheelle ja suvulle.
T. Yks pöljä Helsingistä- Pete käy kuumana
No ei tietenkään sieltä mitään jalanjälkiä löytynyt. Parempi tämä koko juttu on painaa villaisella, kun he alkoivat tajuamaan että ei he koskaan oikeaa syyllistä saa kiinni. Nyt syötetään paskaa kansalle tällä tavoin.
Järjetöntä miten tämmöstä voi tapahtua ja miten tästä ei ole keskusteltu koko kohun aikana. Linnaan lapsen äiti heitteille jätöstä, tai ainakin kunnon tuntuvat sakot - oppii pitämään siitä penikasta huolta. - Opettele lukee!!
Pete käy kuumana kirjoitti:
No ei tietenkään sieltä mitään jalanjälkiä löytynyt. Parempi tämä koko juttu on painaa villaisella, kun he alkoivat tajuamaan että ei he koskaan oikeaa syyllistä saa kiinni. Nyt syötetään paskaa kansalle tällä tavoin.
Järjetöntä miten tämmöstä voi tapahtua ja miten tästä ei ole keskusteltu koko kohun aikana. Linnaan lapsen äiti heitteille jätöstä, tai ainakin kunnon tuntuvat sakot - oppii pitämään siitä penikasta huolta.Vauvan sieppaajan jalanjäljet pieniä
Perjantai 12.3.2010 klo 01.53 (päivitetty klo 02.12)
Poliisin mukaan vauvan sieppaajasta jäi pienet jalanjäljet. Yhtä epäiltyä on kuulusteltu.
Tutkijan mukaan jälkien painaumat voivat viitata kevytrakenteiseen henkilöön.
Pohjois-Savon poliisi tutkii sieppausta yhdessä keskusrikospoliisin (krp) kanssa murhan yrityksenä.
Poliisin mukaan vauvan löytöpaikan ympärillä olleista jalanjäljistä voi päätellä, että sieppaaja voi olla nuori henkilö. Tutkijan mukaan jälkien painaumat voivat viitata kevytrakenteiseen henkilöön.
- Lumesta saa hyvin esimerkiksi syljen ja solujen dna:ta. Höttöinen lumi sitä vastoin on vaikeampi materiaali analysoida jalanjälkiä kuin kova maa, yksi tutkijoista kertoo.
Lue perjantain 12.3.2010 , millaisia jälkiä sieppaaja jätti ja mitä pakoreittejä hän saattoi käyttää. - vai niin
Opettele lukee!! kirjoitti:
Vauvan sieppaajan jalanjäljet pieniä
Perjantai 12.3.2010 klo 01.53 (päivitetty klo 02.12)
Poliisin mukaan vauvan sieppaajasta jäi pienet jalanjäljet. Yhtä epäiltyä on kuulusteltu.
Tutkijan mukaan jälkien painaumat voivat viitata kevytrakenteiseen henkilöön.
Pohjois-Savon poliisi tutkii sieppausta yhdessä keskusrikospoliisin (krp) kanssa murhan yrityksenä.
Poliisin mukaan vauvan löytöpaikan ympärillä olleista jalanjäljistä voi päätellä, että sieppaaja voi olla nuori henkilö. Tutkijan mukaan jälkien painaumat voivat viitata kevytrakenteiseen henkilöön.
- Lumesta saa hyvin esimerkiksi syljen ja solujen dna:ta. Höttöinen lumi sitä vastoin on vaikeampi materiaali analysoida jalanjälkiä kuin kova maa, yksi tutkijoista kertoo.
Lue perjantain 12.3.2010 , millaisia jälkiä sieppaaja jätti ja mitä pakoreittejä hän saattoi käyttää.arvostelet sellaisia asioita mistä et tiedä mitään!
- Marc0
jokin pahastin vikaan, max 20 vuotta sairaalahoitoa ja huostaanotto päälle. Tekijä on alle 15, mutta varmasti yli 10 vuotta jo! Missä lapsen sympatia ja todellisuudentajua oli kun kidnappasi 3kk vauvan rattaista ja hautasi lumeen?! tuskin mikään koti-leikki ollut mielessä..
Vauvan vanhemmille jaksamisia tuon kaiken keskellä, onneksi ei tapahtunut vielä pahempaa. - lfljdsfjdljflfjdl
oli juttu kun psykologi oli kommentoinut asiaa jos ja kun sieppaaja on alle 15 v. Lapsi kuulemma voi niin kuin kokea vauvan nukeksi ja ottaa vaan leikkiin mukaan. Mutta siis se kun se kommentoi asiaa vielä siitä että nuori kanssa ei tajuis - siis mitä veeeetä - kyllä nyt ainaskin 12-vuotiaasta ylöspäin pitää tietää, ettei hengittävää olentoa lumen alle laiteta, koska se tukehtuu!
- Serranos
mutta tulee taas yksi tapaus lisää jossa tekijää hyysätään ja ymmärretään vaikka on tehdessään tasan tarkkaan tiennyt mitä tekee ja tiennyt myös tekonsa seuraukset. Alle 15 vuotiaana on Suomessa hyvä tehtailla vaikka mitä rikoksia sillä seuraamuksia ei ole. Tuossakin jos edes uskalletaan todeta tekijäksi niin kaikki viranomaiset ryntäävät kilpaa paapomaan ja huolehtimaan ettei vain tekijälle jää mitään traumoja tai pahaa mieltä. Täysin naurettavaa väittää että olisi jonakin nukkena lasta pitänyt...
- fsdhfdhdf
niinkuin tuossa tampereen tapauksessa piti nukkena, mut kyllä luulisi että jo 6 vuotiaana tajuaisi!
- vahtimatta?
Serranos kirjoitti:
mutta tulee taas yksi tapaus lisää jossa tekijää hyysätään ja ymmärretään vaikka on tehdessään tasan tarkkaan tiennyt mitä tekee ja tiennyt myös tekonsa seuraukset. Alle 15 vuotiaana on Suomessa hyvä tehtailla vaikka mitä rikoksia sillä seuraamuksia ei ole. Tuossakin jos edes uskalletaan todeta tekijäksi niin kaikki viranomaiset ryntäävät kilpaa paapomaan ja huolehtimaan ettei vain tekijälle jää mitään traumoja tai pahaa mieltä. Täysin naurettavaa väittää että olisi jonakin nukkena lasta pitänyt...
Täytyy olla päässäsi vikaa jos jätät vauvan tiiliseinän eteen nukkuun josta et näe mitään muuta kuin luotat johonkin itkuhälyttimeen? Ja käydä 10 min välein katsomassa kun siinä ajassa voi tapahtua mitä tahansa.
Ennen aikoihin vanhemmat rahan ahneuksissa jättivät lapset kenelle tahansa ja se oli esikoinen. Esikoinen kun ei suoriutunut tehtävästään niin hänet nujerrettiin tappajaksi ym. Täällä näkyi se kuinka lapsia hyäksikäytettiin ja se pilasi sisarusvälit. Kaikissa tapaukissa ovat syyllisiä vanhemmat jotka jostain syystä ovat onnistuneet sälyttämään kaiken vian lapsiensa harteille ollakseen ihan pyhimyksiä!
Ne jotka sisaruksilleen ovat katkeria niin eikö koskaan tule mieleen kysyä mistä se johtuu? - mieltä
vahtimatta? kirjoitti:
Täytyy olla päässäsi vikaa jos jätät vauvan tiiliseinän eteen nukkuun josta et näe mitään muuta kuin luotat johonkin itkuhälyttimeen? Ja käydä 10 min välein katsomassa kun siinä ajassa voi tapahtua mitä tahansa.
Ennen aikoihin vanhemmat rahan ahneuksissa jättivät lapset kenelle tahansa ja se oli esikoinen. Esikoinen kun ei suoriutunut tehtävästään niin hänet nujerrettiin tappajaksi ym. Täällä näkyi se kuinka lapsia hyäksikäytettiin ja se pilasi sisarusvälit. Kaikissa tapaukissa ovat syyllisiä vanhemmat jotka jostain syystä ovat onnistuneet sälyttämään kaiken vian lapsiensa harteille ollakseen ihan pyhimyksiä!
Ne jotka sisaruksilleen ovat katkeria niin eikö koskaan tule mieleen kysyä mistä se johtuu?Ihmettelen kuinka joku jättää vaunut tiiliseinään?
Sisarusus katkeruusta on vanhemmat vastuussa kun kohtelevat lapsia eriarvoisesti ja sysäävät oman vastuun esikoilleen. Tuskimpa ne kyselee mitään kun niillä on ihan omá käsitys. Olen esikoinen ja ihan erilainen kun taas sisar toistaa vanhempieni virheitä ja syyttää omista mokista kaikkia.
Ajatteleeko kukaan mitään ja jos ajatteelee niin mitä!
- kakarat
Vieläköhän mamma jättää kakaransa pakkaseen valvomatta nukkumaan??
Ei kun odottelemaan seuraavaa VARTIOIMATTA JÄTETYN kakaran sieppausuutista...voi olla että seuraavalla kerralla ei enkelit ole matkassa ja kakru jäätyy hankeen! Tai pedofiilit vie ryssälään! - ywir9903
Tuon ikäinen tietää tasan tarkkaan mitä ihmiselle tapahtuu jos haudataan lumeen 20 cm lumimassan alle - henkihän siinä lähtee. Tyttö on ilmeisesti todella kylmäverinen ikäisekseen. Murhanyritys - sehän oli se rikosnimike jolla asiaa tutkitaankin. Jostakinhan ne sarjamurhaajahoitajattaret kasvavat - olisiko tässäkin viitteitä siihen suuntaan.
- 4r5t
Harmi vain että tutkinta ja syytteet jäävät sikseen kun tekijän ikä estää tuomitsemisen.
- omia lapselapsiaq on
lapsen täytyy olla sairas jollakin tasolla. Ei sen ikäinen ole paatunut rikollinen.
- vastuuomista
Nyt on selvinnyt ja luojan kiitos kyseessä ei ollut vanhemmat eikä lähipiiri. Ihme kyllä, että tämä tyttö oli rauhassa saanut kannella vauvaa, eikä kukaan huomannut mitään. Kyllä vanhemmillekin kuuluu vastuu tässä asiassa. Toivottavasti tämä oli hyvä esimerkki tapaus varoituksena kaikille sinisilmäisille ihmisille:Ei minulle koskaan...Kaikki on mahdollista ja siksi lasta ei jätetä valvomatta!
- Daniii-
Jos 12 vuotiaana tekee tuommoista niin pelkään että mitä tapahtuu kun kasvaa aikuiseksi, rumaa jälkeä voi tulla! Jos tekijä olisi ollut alle 10 vuotta niin jollain tason ymmärryksellä olisin ymmärtänyt. 12 vuotias päättää ottaa vauvan mitä ei tunne toisten pihasta ja kanniskella ja piilottaa lumihankeen, on todellakin sairasta!! vaadin että 12 vuotias joutuu vastuuseen teostaan lastenviranomaisille enkä puhu mistään kotiarestista ja puhuttelusta, vaan välitön huostaanotto ja psykiatriselle osastolle. Arvioi tilanteen uudestaan kun tyttö on täysi-ikäinen, mutta pelottaa ajatuskin mitä olisi voinut tapahtua "päähänpistoksen" vuoksi..
- 1245789
mutta 12-vuotias ei tosiaankaan ole henkisesti kehittynyt täyteen mittaansa koskaan. Siksipä ei mitään rikosoikeudellisia toimenpiteitä tehdä, joutuu lastensuojelun hoteisiin.
Onko sinulla itselläsi lapsia tai sisaruksia (sillä tokko olet mikään aikuinen vielä sinäkään kommenteistasi päätellen), katsopa heidän käyttäytymistään. Se nyt on aika paha ruveta siinä lietsomaan mitään sarjamurhaajatar-juttuja - joku raja sentään. Saman tien sinä voisit ruveta heivaamaan sarjamurhaaja-juttuja niistä pojankoltiaisista jotka heittelevät kiviä tms. murikoita sillalta alla ajavien autojen tuulilaseihin - siinä sitä vasta sarjaonnettomuuden vaara onkin.
En puolustele tekoa, mutta joku roti sentään pitää olla kun lapsesta puhut - 12v on lapsi. Se ymmärrä maailmasta mitään - totta kai, pitää ymmärtää ja älytä ettei kenenkään hengitystä saa estää - olisi vaan jättänyt lumen päälle.... kun kerran otti ja jätti, parempi kun ei olisi ottanut. Mutta nuo sarjamurhaajatarjutut voit jättää pois. Voisit ajatella siinäkin koko perhettä ja kyllä viimeistään tässä vaiheessa se tyttökin tajuaa mitä tehnyt ja itkee varmaan katkerasti! Onhan siläkin tytöllä "työpaikka" ja sosiaalinen ympäristö. Toivottavasti ei sen ympäristön takia lähde menemään hunningolle, jos muuten vielä olisikin ihan ok tätä erehdystä lukuunottamatta. - tku56
1245789 kirjoitti:
mutta 12-vuotias ei tosiaankaan ole henkisesti kehittynyt täyteen mittaansa koskaan. Siksipä ei mitään rikosoikeudellisia toimenpiteitä tehdä, joutuu lastensuojelun hoteisiin.
Onko sinulla itselläsi lapsia tai sisaruksia (sillä tokko olet mikään aikuinen vielä sinäkään kommenteistasi päätellen), katsopa heidän käyttäytymistään. Se nyt on aika paha ruveta siinä lietsomaan mitään sarjamurhaajatar-juttuja - joku raja sentään. Saman tien sinä voisit ruveta heivaamaan sarjamurhaaja-juttuja niistä pojankoltiaisista jotka heittelevät kiviä tms. murikoita sillalta alla ajavien autojen tuulilaseihin - siinä sitä vasta sarjaonnettomuuden vaara onkin.
En puolustele tekoa, mutta joku roti sentään pitää olla kun lapsesta puhut - 12v on lapsi. Se ymmärrä maailmasta mitään - totta kai, pitää ymmärtää ja älytä ettei kenenkään hengitystä saa estää - olisi vaan jättänyt lumen päälle.... kun kerran otti ja jätti, parempi kun ei olisi ottanut. Mutta nuo sarjamurhaajatarjutut voit jättää pois. Voisit ajatella siinäkin koko perhettä ja kyllä viimeistään tässä vaiheessa se tyttökin tajuaa mitä tehnyt ja itkee varmaan katkerasti! Onhan siläkin tytöllä "työpaikka" ja sosiaalinen ympäristö. Toivottavasti ei sen ympäristön takia lähde menemään hunningolle, jos muuten vielä olisikin ihan ok tätä erehdystä lukuunottamatta."... Saman tien sinä voisit ruveta heivaamaan sarjamurhaaja-juttuja niistä pojankoltiaisista jotka heittelevät kiviä tms. murikoita sillalta alla ajavien autojen tuulilaseihin - siinä sitä vasta sarjaonnettomuuden vaara onkin.."
Vertaatko kivien heittoa tuohon? en sano että nekään lapset olisivat oikealle tiellä ja työni puolesta olen huomannut että usein nuo kiviä heittävät pojatkin tulevat huonoista perheistä, mutta tuossa että kun haudataan lumihankeen ette tulisi ongelmia niin osoittaa tytön olevan henkisesti todella sairas ja mikä siihen auttaisi? no vuosien sairaalaosasto-hoito (jos sekään)
Mansen tapauksessa oli 3 vuotias joka sieppasi vauvan, mutta hei 12 vuotias mieti nyt vähän. Luulisi että sen ikäinen tajuaisi ettei voi vaan mennä nostelemaan tuntemattomia vauvoja ja haudata niitä lumeen!
kyllä minulla on lapsia, peräti 3 kpl ja kaikki ovat normaaleja ja terveitä niin henkisesti kuin fyysisesti. Ei kellään heistä olisi 12 vuotiaana tullut mieleen mennä hautaa lapsi hankeen koska se nyt vaan oli jonkin sortin päähänpistos. Mistä sinä sen voit tietää mitä tekijästä tulee kun varttuu, ottaen huomioon mitä viime vuosina on tapahtunut (jokela, kauhajoki ja keravan 14 vuotiaan murha yms) Vähintään hoitoon tuommoinen lapsi ja vanhemmat syyniin huolella. Vai onko sinusta ok jättää rankaisematta?? - sori vaan
tku56 kirjoitti:
"... Saman tien sinä voisit ruveta heivaamaan sarjamurhaaja-juttuja niistä pojankoltiaisista jotka heittelevät kiviä tms. murikoita sillalta alla ajavien autojen tuulilaseihin - siinä sitä vasta sarjaonnettomuuden vaara onkin.."
Vertaatko kivien heittoa tuohon? en sano että nekään lapset olisivat oikealle tiellä ja työni puolesta olen huomannut että usein nuo kiviä heittävät pojatkin tulevat huonoista perheistä, mutta tuossa että kun haudataan lumihankeen ette tulisi ongelmia niin osoittaa tytön olevan henkisesti todella sairas ja mikä siihen auttaisi? no vuosien sairaalaosasto-hoito (jos sekään)
Mansen tapauksessa oli 3 vuotias joka sieppasi vauvan, mutta hei 12 vuotias mieti nyt vähän. Luulisi että sen ikäinen tajuaisi ettei voi vaan mennä nostelemaan tuntemattomia vauvoja ja haudata niitä lumeen!
kyllä minulla on lapsia, peräti 3 kpl ja kaikki ovat normaaleja ja terveitä niin henkisesti kuin fyysisesti. Ei kellään heistä olisi 12 vuotiaana tullut mieleen mennä hautaa lapsi hankeen koska se nyt vaan oli jonkin sortin päähänpistos. Mistä sinä sen voit tietää mitä tekijästä tulee kun varttuu, ottaen huomioon mitä viime vuosina on tapahtunut (jokela, kauhajoki ja keravan 14 vuotiaan murha yms) Vähintään hoitoon tuommoinen lapsi ja vanhemmat syyniin huolella. Vai onko sinusta ok jättää rankaisematta??mitään. Et niin mitään. Pelästyksissään lapsi tekee mitä kummallisimpia ratkaisuja.
Sinä et voi verrata 12-vuotiasta aikuiseen koskaan.
Ja kyllä vertaan: katsos siinähän voi käydä todella pahasti, jopa ihminen kuolla kun niitä lumiklönttejä ynnä muita autoihin heitellään silloilta, suistuu tieltä, törmää, toinen törmää perään, menee jalkakäytävälle, ajaa jalankulkijan päälle, vaikka mitä voi tapahtua.
Sinä et ymmärrä lapsista mitään!
No, viranomaisethan hoitavat tapauksen, etkö ymmärrä, asia on hoidossa. Mikäs sulla mättää? Kaiken lisäksi asiasta selvittiin säikähdyksellä, suurimmat traumat asiasta saa tuo tyttö! Ja kun asia kerran on asianmukaisesti hoidossa, niin siihan on tuollaisten seläntakaa huutelijoitten enää nokkaansa tunkea. Sinua tässä pitäisi alkaa kasvattamaan.
P.s. joka päivä jossain joku vaarantaa jonkun hengen, hengenvaarantamisesta on kyse siinäkin kun tullaan suojatiellä kulkijan päälle melkein kun itsellä on niin kiire, linnaan vaan ja sillä hyvä.
Soitat suutasi vain pelkästä suunsoittamisen ilosta, näytät samalla sen kuinka tyhmä ja kypsymätön, ajattelukyvytön olet, et näe kuin tämänhetken, nokkaas pitemmälle et pysty ajattelemaan.... Verikostoako janoat - no, tässä tapauksessa ei kenenkään veri vuotanut.
Mitä minä voin tietää tekijästä - no, sinäkö sen tiedät. - tku56
sori vaan kirjoitti:
mitään. Et niin mitään. Pelästyksissään lapsi tekee mitä kummallisimpia ratkaisuja.
Sinä et voi verrata 12-vuotiasta aikuiseen koskaan.
Ja kyllä vertaan: katsos siinähän voi käydä todella pahasti, jopa ihminen kuolla kun niitä lumiklönttejä ynnä muita autoihin heitellään silloilta, suistuu tieltä, törmää, toinen törmää perään, menee jalkakäytävälle, ajaa jalankulkijan päälle, vaikka mitä voi tapahtua.
Sinä et ymmärrä lapsista mitään!
No, viranomaisethan hoitavat tapauksen, etkö ymmärrä, asia on hoidossa. Mikäs sulla mättää? Kaiken lisäksi asiasta selvittiin säikähdyksellä, suurimmat traumat asiasta saa tuo tyttö! Ja kun asia kerran on asianmukaisesti hoidossa, niin siihan on tuollaisten seläntakaa huutelijoitten enää nokkaansa tunkea. Sinua tässä pitäisi alkaa kasvattamaan.
P.s. joka päivä jossain joku vaarantaa jonkun hengen, hengenvaarantamisesta on kyse siinäkin kun tullaan suojatiellä kulkijan päälle melkein kun itsellä on niin kiire, linnaan vaan ja sillä hyvä.
Soitat suutasi vain pelkästä suunsoittamisen ilosta, näytät samalla sen kuinka tyhmä ja kypsymätön, ajattelukyvytön olet, et näe kuin tämänhetken, nokkaas pitemmälle et pysty ajattelemaan.... Verikostoako janoat - no, tässä tapauksessa ei kenenkään veri vuotanut.
Mitä minä voin tietää tekijästä - no, sinäkö sen tiedät.tota koti-psykiatria kun et tiedät paskan vertaa! Mitä se lapsi pelkäs niin paljon että meni ottaa vieraan nukkuvan vauvan ja hautaamalla sen 20cm syvyyteen lumeen (jopa kasvotkin peitti lumella) vain sairas ja häiriintynyt 12 vuotias tekee niin, jopa alle 10 vuotiaalta voi vielä tuommoista odottaa. 12 vuotias joka ei tunne minkään näköistä empatiaa pientä vauvaa kohtaan. Mikä syy edes oli mennä nostaa lapsi, ai niin "päähänpistos" vain ei sen kummempaa, 12 vuotiaan vanhemmatkin ovat osa syynä kun kasvatus mennyt reisille. Musta tuntuu että sinä et tiedä lapsista mitään, tuskin on edes omiakaan. Joten säästä tuo kukkahattu-jeesustelu sille jota kiinnostaa se. Sanoin mielipiteeni asiasta, suomi on tietääkseni vapaa maa.
- 58256987
tku56 kirjoitti:
tota koti-psykiatria kun et tiedät paskan vertaa! Mitä se lapsi pelkäs niin paljon että meni ottaa vieraan nukkuvan vauvan ja hautaamalla sen 20cm syvyyteen lumeen (jopa kasvotkin peitti lumella) vain sairas ja häiriintynyt 12 vuotias tekee niin, jopa alle 10 vuotiaalta voi vielä tuommoista odottaa. 12 vuotias joka ei tunne minkään näköistä empatiaa pientä vauvaa kohtaan. Mikä syy edes oli mennä nostaa lapsi, ai niin "päähänpistos" vain ei sen kummempaa, 12 vuotiaan vanhemmatkin ovat osa syynä kun kasvatus mennyt reisille. Musta tuntuu että sinä et tiedä lapsista mitään, tuskin on edes omiakaan. Joten säästä tuo kukkahattu-jeesustelu sille jota kiinnostaa se. Sanoin mielipiteeni asiasta, suomi on tietääkseni vapaa maa.
lapsista mitään. jonkin sortin leikki päällä, johan se tuli poliisin tiedotuksesta: päähänpisto. ja sinä et edes tajua sitä että lapsi ei kykene ajattelemaan tekemistensä seurauksia! Niin kuin et kai sinäkään. Eli on ottanut, mutta ei ole pystynyt sitten miettimään, että mitäs sitten kun joku huomaa että otin, no, äiti sitten otti, ja varmaankin alkoi huutaa aika kovaakin, ja lapsi pelästyy, mitä teen, saan selkääni, ollaaan vihaisia, jne. No, pisti sitten sinne lumeen - ei olisi pitänyt laittaa lunta päälle, tietty, ok.
Siis tuollainen tyyppi, joka ei tajua, että 12-v ei kykene ajattelemaan minuuttia pitemmälle, ei kukaan 12-vuotias, ei tiedä yhtään mitään. Ja kaipaisi itse jotain hoitoa.
Tulee kyllä ihan väistämättä mieleen, että nyt suuremmasti syyttävät ja vaativat lapsen päätä vadilel ne, jotka ovat jostain syystä itse joutuneet jonkin syyn takia jonnekin koulukotiin, lastenkotiin tms. No, se on ollut teidän vanhempienne vika.
Eivätkä edes tajua, että lastensuojelulaki tarkoittaa juuri samaa lapsen kohdalla kuin rikoslaki aikuisen kohdalla. Lasta ei voi viedä käräjille ja pistää vankilaan, mutta lapsen kasvu- ja elinolot voidaan selvittää, yrittää pitää huolta siitä, että mahdollisuus parempaan on, selvitetään myös onko jonkin sortin henkinen kehityksen este tms. olemassa ja sitä rataa.
Ei riitä paukut teillä! Sääli, että teidän äänenne pääsee kuuluviin!
Jos nyt olis joku systeemi, että lapsia teljettäisiin vankilaan teidän ilokseen, niin mitähän siitä seurais?
En kyllä teidän sijassanne kehtaisi suutani avata tai kirjoittaa yhtään mitään. Etenkään kun lynkkaus tapahtuu nimettömästi - niin, jos nimet olisi, ehkä ne omat syntinne sitten paljastuisivat.
- uutiset tietää
12 v tyttö tunnustanut.
Säikähdyksestä piilottanut vauvan!
Ei tuntenut sukua, ei tuntenut vauvaa eikä ketään.
Se vaan oli päähänpistos.
Just tuli uutisista.
Asia on loppuunkäsitelty
PISTE!!!- NJUUHNJUUH
Niinpä. Oli vain halunnut ottaa lapsen syliin. Kävellyt sitten se lapsi sylissä jonkin aikaa ja säikähdyksissään piilottanut sen.
Kuka 12-vuotias ottaa ensinnäkin lapsen vaunusta ja kävelisi se sylissä, jos ei vauvaa/perhettä tunne?
Ymmärrän,että säikähtäneenä lapsi tekee mitä sattuu, muuta en vain ymmärrä, miksi täytyy ottaa lapsi vaunuista...
Hohhoj. Outoa.
Aikkareita lainaten:
"There's somethin' wrong with the world today
I don't know what it is
Something's wrong with our eyes" - iust joo
Asiassa on vielä monta muttaa jäljellä. Esim. Äiti kävi katsomassa lasta viiden minuutin välein. Samaan aikaan 12v kaveli lapsi sylissä pihalla useita minuutteja, ennenkun tajusi olleensa hölmö??? Ja kukaan ei muka nähnyt mitään...
- 8+17
Surullista... en tuomitse.
Psykiatrinen apu paras apu tytölle?
- Mummolainen
"Toivottavasti sieppaaja selviää pian, jotta ihmisten ei tarvitse pelätä uutta sieppausta Varkaudessa."
Miksi ei tarvitsisi pelätä, jos sieppaaja selviää? Kautta historian ihmiset ovat tehneet kauheita tekoja toisilleen.
Ei minua ainakaan rauhoita se, että yksi hullu saadaan kiinni. Niitä sikiää koko ajan lisää ja ne muut vaan innostuu tuollaisista jutuista.
Onhan se nähty jo koulusurmissakin. Joku jenkkilässä älysi aloittaa sen huvin ja tuli julkkikseksi. Ja nyt meillä on täällä ihan omaakin kokemusta jo niistä...
Nykyään -aivan erityisesti- pitää olla aistit valppaana ja silti voi käydä huonosti.- Neely
Eihän tuokaan tekijä joudu vastuuseen vaan pääsee vapaalle koska on "liian nuori". Hän tai kaltaisensa voi toistaa hyvinkin tekonsa eli vanhemmpien kannattaa olla todella varovaisia... Seuraavalla kerralla kaikki ei välttämättä pääty hyvin.
- ja hämähäkkejä.
Nähtäväksi jää, mitä vielä saakaan aikaan. Heittää pari ympäripyöreää selitystä, ja poliisi uskoo heti silmät ymmyrkäisinä.
Annetaankohan tuolle aselupakin heti kun sitä keksii hakea?- asia on selvä jo !
SUURIN OSA TÄÄLLÄ "HUOLESTUNEISTA" OVAT SAIRAAN TUNTUISIA ! vain mummelilogiikalla voi asioista tehdä tälläisiä johtopäätöksiä !
- päähänpistoja:
"Miltäköhän tuntuisi upottaa puukko jonkun silmään" ?
"Miltäköhän näyttää, kun veri suihkuaa kaulavaltimoista" ?
"Kuinkakohan kauan lapsi hengittää pää muovipussissa" ?
"Monikohan jää alle, kun kaasuttaa auton täydellä vauhdilla väkijoukkoon" ?
Useimmiten väkivaltaiset psykopaatit erottaa jo lapsina. Kun häijyt pirulaiset ikääntyvät, ne kasvavat ja hankkivat aseita. Tai ryhtyvät poliitikoiksi.- 1245789
Sillä tytöllä on perhe, koulukaverit, muut ystävät, ympäristö ja naapurusto. Tuollainen on kamalinta mitä voit tehdä. Uskon että se tyttö itkee tässä vaiheessa jo katkeria kyyneleitä ilman sinun ennustuksiasikin. Meiti mitä sinun puheistasi seuraa!
- poijuh
1245789 kirjoitti:
Sillä tytöllä on perhe, koulukaverit, muut ystävät, ympäristö ja naapurusto. Tuollainen on kamalinta mitä voit tehdä. Uskon että se tyttö itkee tässä vaiheessa jo katkeria kyyneleitä ilman sinun ennustuksiasikin. Meiti mitä sinun puheistasi seuraa!
ihan oikein sille kakaralle tuo edellinen teksti. minäkään en tunne yhtään myötätuntoa sitä kohtaa. ajattelen kokoajan vain, jos se olisi kajonnut omaan lapseeni! toivon, että kärsii tunnontuskista loppuelämänsä eikä pääse helpolla.
- äiti nuorten miesten
poijuh kirjoitti:
ihan oikein sille kakaralle tuo edellinen teksti. minäkään en tunne yhtään myötätuntoa sitä kohtaa. ajattelen kokoajan vain, jos se olisi kajonnut omaan lapseeni! toivon, että kärsii tunnontuskista loppuelämänsä eikä pääse helpolla.
että ois sattunu omalle lapselle..omileni olen opettanu ettei toisen tavaroihin kosketa edes pihalal leikissä pyydetään ensin lupaa..nyk saa tehä ja puhuu mitä vaan niinkuin tuo maria ohjelman hallikaisen joel juttu..joel puolusti perhettään ettei heidän perheestä,lapsistaan mitä tahansa sanota ja aijota tappaa..ja 21v ylioppilas vielä sanoi näin facebookissa...oi tuota järjen määrää saa sanoa..ei ihme jos 12v saa päähän pistoja...rakkautta ja rajoja lapsetki kaipaa...omat saaaneet molempia ja kunnon aikuiset armeijan käyneet ja kunnoittavat toisia...ei ole putkasta tarv hakee.ei voi sanoa ennekom aikuisia mitä omistaki tulee näin se vaan on..
- dkjlsdgöghödfghdfög
äiti nuorten miesten kirjoitti:
että ois sattunu omalle lapselle..omileni olen opettanu ettei toisen tavaroihin kosketa edes pihalal leikissä pyydetään ensin lupaa..nyk saa tehä ja puhuu mitä vaan niinkuin tuo maria ohjelman hallikaisen joel juttu..joel puolusti perhettään ettei heidän perheestä,lapsistaan mitä tahansa sanota ja aijota tappaa..ja 21v ylioppilas vielä sanoi näin facebookissa...oi tuota järjen määrää saa sanoa..ei ihme jos 12v saa päähän pistoja...rakkautta ja rajoja lapsetki kaipaa...omat saaaneet molempia ja kunnon aikuiset armeijan käyneet ja kunnoittavat toisia...ei ole putkasta tarv hakee.ei voi sanoa ennekom aikuisia mitä omistaki tulee näin se vaan on..
ne rajat tiedät mitä on asetettu.
Mistä sinä tiedät yhtään mitään.
Totta kai sinun lapset ovatkin oikein kunnon kansalaisia, tietysti niin, oletko koko ajan kulkenut vieressä että oppisi ovat menneet perille. Niin paljon kuin sitä kaikkea tapahtuu ilman että vanhemmat mitään tietävät.
Noo, hyvä sinä, ens äitienpäivänä taidat saada mitalin! Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki!
Saa puhua mitä vaan: Niin saakin, eritoten silloin kun päästään toisia moittimaan ja syyllistämään, ennakoimaan mitä pahimman jälkeen mitä tulee tapahtumaan. Eikö ole opetettu myös: Ei tarvitse heittää sitä ensimmäistäkään kiveä!
Katos kuule kuitenkin siihen peiliin! - äiti nuorten m
äiti nuorten miesten kirjoitti:
kasvattaa pojat jo 35 ja toinekin 27 että jo olisin nähnyt jos rikollisia olisivat ovat kunnon ammateissa...mitaleita en kaipaa enkä arvostelua tuntemattomilta ..omat rahjat asetin toisten en ole sanonutkaan lue juttuni ensin ....en sanaakaan ja sitä ensim kivee en viskaa koska vois osua omalleki mkohdalle ja meille on ollut tevetulleet myös poikien kaveri aikoinaan takkireittynä itkuisena ym...kun kotona tapellaan ym...itse olen yli 30v ammatikseni ihmisä auttanut että kai jotain tiedän mutta en ala tämä'n ennempää väittelemään tuntemattoman kanssa...joka ymm lukemansa väärin vääristää puheitani..poikien luokakavereista 2 haudassa viina ym takia ja sen kaahailun...itse olen keskustellut tukenut ja aina ollut aikaa heille että todellaki tiennyt missä mennään meillä ja se kasvatus lakanu jo vauvasta ei se auta jos alkaa kasvataa nuorta...kyllä se on koko ajan ja jättää omia menojaan vähemmälle niikuin olen tehnyt lasteni hyväksi ja nyt se näkyy tunnollisissa nuorissa miehissä ...ei menny se aika hukaan ja toivon kaikkee hyvää kaikille tässäki tapauksessa ei kiveä heitellä ei kehenkään...kaikkea hyvää sinullekin
- mk
1245789 kirjoitti:
Ette voi olla tosissanne puolustamassa ihmistä, joka teollaan olisi voinut riistää viattoman vauvan hengen! Suomen alle 15 vuotiaiden rikoslakiin pitäisi tulla muutos välittömästi, tämä yhteiskuntahan melkein kehottaa lapsia tekemään rikoksia, kun niistä ei mitään kunnon seurauksia tule!
12 vuotiaillakin pitäisi jo olla taju oikeasta ja väärästä! Itselleni ei olisi tullut mieleenkään tuon ikäisenä satuttaa muita, tai olla ymmärtämättä tekojen seurauksia! Vastuu on myös vanhemmilla, miten lapsia opettaa, mutta teon teki silti tyttö, ei vanhemmat. Tekijä on vähintäänkin mielenvikainen, mahtaa olla vanhemmat ylpeitä!!!!
- hankeenupottajaa,
ja lähetellä vinkkejä siitä, missä milloinkin kuljetaan. Etenkin jos lähialueilla on vauvoja.
Voi jäädä moni tihutyö tekemättä.- osalta.
On tapaus loppuun käsitelty ja loput hoitaa lastensuojeluviranomaiset.
- tuolta tapaukselta.
osalta. kirjoitti:
On tapaus loppuun käsitelty ja loput hoitaa lastensuojeluviranomaiset.
En tahtoisi olla nyt upottajan vanhempien housuissa. Voisi tulla hankalia kysymyksiä, jos henkilöllisyys selviää.
Vaikka väistämättähän se tulee ilmi.
- TREW765
lain mukaan jättää alle 12-vuotiasta yksin kotiin. Jos vanhemmat näin tekevät, se katsotaan heitteillejätöksi. Miten voi olla mahdollista, että kuitenkin vauvan saa jättää yksin ulos vaunuihin? Herätkää lainsäätäjät! Tässä on jonkinasteinen ristiriita.
- juuri...
Ei saa jättää yksin ketään ja kuinka sittnn jätetään vauva vaunuihin?
- Ameliaa
Ihan sairasta touhua!
Mihin tääkin maailma on menossa jos JO 12-vuotiaan päässä liikkuu vauvojen sieppaus?! Herranjumala! Nyt ei taida kotona olla tytsyllä kaikki kohdillaan, toivottavasti lastensuojeluliitto tekee asialle jotain ja pian. Voin vain kuvitella mikä hätä on vanhemmilla ollut kun toinen on päähän pistossaan lähteny kantelemaan vauvaa. JÄRKYTTÄVÄÄ!- tOSI ON
ON pohdittava tarkkaan mitä tehdään. On taehtävä selväksi, että mitä seuraa esim. Lapsen kaappauksesta tai muusta vastaavsta teosta ilman , että ikä ikä vapauttaa vastuusta.
- vika
Eikä lapsissa jos ajattelet!
- jorse....
vika kirjoitti:
Eikä lapsissa jos ajattelet!
selvis..toi oli todennäköisin vaihtoehto
- Ameliaa
tOSI ON kirjoitti:
ON pohdittava tarkkaan mitä tehdään. On taehtävä selväksi, että mitä seuraa esim. Lapsen kaappauksesta tai muusta vastaavsta teosta ilman , että ikä ikä vapauttaa vastuusta.
Musta ihan naurettavaa, että alle 15-vuotias ei ole melkein mitenkään vastuussa tekemistään.
Onhan toi nyt että 12-vuotias on niin nuori, mutta herranjumala jos ei tossa iässä tiedä mikä on oikein ja mikä väärin. Se on vika lapsessa sekä sen vanhemmissa! - sisältö
Vanhemmilla on pallo hukassa ja todella monilla kasvatus asioissa ja he vastaan pyrii heti kun jotain arvostelee. eI OLE AINUTLAATINEN TAPAUS VAAN OLEN PTRKINYT ENNELTA EHHKÄISEMÄÄN.
Mutta idiootit eivät tietenkään tajua yhtään mitään ennen kuin jotain tapahtuu! - Tosi on
tOSI ON kirjoitti:
Nuorten ja lasten oikeus vastuuta on phdittava tarkkaan.
- Ameliaa
sisältö kirjoitti:
Vanhemmilla on pallo hukassa ja todella monilla kasvatus asioissa ja he vastaan pyrii heti kun jotain arvostelee. eI OLE AINUTLAATINEN TAPAUS VAAN OLEN PTRKINYT ENNELTA EHHKÄISEMÄÄN.
Mutta idiootit eivät tietenkään tajua yhtään mitään ennen kuin jotain tapahtuu!anteeks mutta mitä hait? tarkistappas viestis niin pääsee juttuun mukaan jos ymmärtäis mitä kirjotat:D
- elämää on tämäkin
Ameliaa kirjoitti:
Musta ihan naurettavaa, että alle 15-vuotias ei ole melkein mitenkään vastuussa tekemistään.
Onhan toi nyt että 12-vuotias on niin nuori, mutta herranjumala jos ei tossa iässä tiedä mikä on oikein ja mikä väärin. Se on vika lapsessa sekä sen vanhemmissa!Moni aikuinenkaan ei tiedä mikä on oikein ja mikä väärin, ja moni vastuuntuntoinenkin aikuinen joka on sen oppinut on oppinut vasta parikymppisenä. 12-vuotias ei vielä edes tiedä mitä aikuisuus tarkoittaa. Rangaistus pitää saada mutta täytyy muistaa että se ihminen kasvaa ja kehittyy tosta vielä melkolailla.
Hitsin hätäisiä ratkaisuja tulee tilanteissa tehtyä itse kunkin, miettikää hei vähän.
Yleisesti ottaen - Itse kun kuulin uutisen "vauva löydetty lumeen haudattuna" ajattelin että voi luoja, hirveää. Jo tosta shokista johtuen on hankala ajatella tätä juttua muuten kuin isona draamana jossa pitää olla joku sairas pahis, ei tullut mieleenkään että itse asiassa tekijä ei alunperin suunnitellut että "otan vauvan ja hautaan sen lumeen" vaan toimi puolipaniikissa vain idioottimaisesti. Se tekee jo ison eron.
- asdd
aika eliitti idea haudata pentu hankeen :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD reps
- Ameliaa
aika hemmetin huonosti olis voinu käydä sille mukulalle
- eiosaaeiarpaa
Ameliaa kirjoitti:
aika hemmetin huonosti olis voinu käydä sille mukulalle
- äiti nuorten
eiosaaeiarpaa kirjoitti:
ei ole helppoa vauvan vanhemmille eikä myöskään 12v tytölle ...kotikasvatus vaimikä meni pieleen..tytön vanhemmilla...menee vieraaseen pihaan ja ottaa vauvan...ja vauvan äiti kyläpaikassa ja jutteli emännä n kans unohtuikos vauva...kun ei edes ikkunasta nähnyt..ikkunan alla meidän pojat nukkui aina näin siihen ei mitään 10min päästä.. 3kk liian pieni voi tulla hätää..nukutaminen ulkona suomalaisten tapa ollu aina...mutta niiin että myös näkee kylä paikassa olla vielä tarkempi...juttuu varmaan niin että..unohtui pieni
- äiti nuorten
äiti nuorten kirjoitti:
ei ole helppoa vauvan vanhemmille eikä myöskään 12v tytölle ...kotikasvatus vaimikä meni pieleen..tytön vanhemmilla...menee vieraaseen pihaan ja ottaa vauvan...ja vauvan äiti kyläpaikassa ja jutteli emännä n kans unohtuikos vauva...kun ei edes ikkunasta nähnyt..ikkunan alla meidän pojat nukkui aina näin siihen ei mitään 10min päästä.. 3kk liian pieni voi tulla hätää..nukutaminen ulkona suomalaisten tapa ollu aina...mutta niiin että myös näkee kylä paikassa olla vielä tarkempi...juttuu varmaan niin että..unohtui pieni
helppoo on toisia mollata...mutta onneksi ei pahemmin käynyt...toivotaan että kaikki osa puolet toipuu kaikkee hyvää kaikille!
- TANAMITÄKAKRUI!!!
äiti nuorten kirjoitti:
helppoo on toisia mollata...mutta onneksi ei pahemmin käynyt...toivotaan että kaikki osa puolet toipuu kaikkee hyvää kaikille!
Sokeakin ottaallaan näkee, että kaikkihan tässä jutussa meni persiilleen. Niin vauvan valvonta kuin 12-v lapsen kasvatuskin. Väkisin mieleen tulee vuosien takainen brittien tapaus kun 11-v pojat kivitti hengiltä 3-v pojan. Kaikilla osa puolilla varmasti paha olla, mutta jos näitä ennakko tapauksia aletaan hyysäilemään, niin tervetuloa uudet tapaukset. VANHEMMAT VASTUUSEEN; pkele! EI KUKAAN NORM. 12-V TEE TOMMOOSTA!!!!!!!!! Tai jos tommosta aletaan pitää normaalina lapsen päähän pistona, ni tsiisus mitä onkaan tulossa tulevaisuudssa!!!
- himskutarallaaaaaa
TANAMITÄKAKRUI!!! kirjoitti:
Sokeakin ottaallaan näkee, että kaikkihan tässä jutussa meni persiilleen. Niin vauvan valvonta kuin 12-v lapsen kasvatuskin. Väkisin mieleen tulee vuosien takainen brittien tapaus kun 11-v pojat kivitti hengiltä 3-v pojan. Kaikilla osa puolilla varmasti paha olla, mutta jos näitä ennakko tapauksia aletaan hyysäilemään, niin tervetuloa uudet tapaukset. VANHEMMAT VASTUUSEEN; pkele! EI KUKAAN NORM. 12-V TEE TOMMOOSTA!!!!!!!!! Tai jos tommosta aletaan pitää normaalina lapsen päähän pistona, ni tsiisus mitä onkaan tulossa tulevaisuudssa!!!
Nyt miettimään oikeesti vanhempien vastuuta! Vai rupeeko nyt joku neropatti penäämään: Miksei koulu mitään huomannut??? Vanhempien vastuulla omiensa mielenterveys ja hyvinvointi!!!
- älä-hauku
TANAMITÄKAKRUI!!! kirjoitti:
että kasvuiässä ei aivot ehkä kehity samaan tahtiin kaikilla..
jotkut voivat olla alle 10v tasolla 12v:aana
ei ketään voi tuomita täällä jos ei tunne tapausta tarkemmin..
mistä tiedät vaikka olis ollut kehitysvammanen .... - peace333333333333
himskutarallaaaaaa kirjoitti:
Nyt miettimään oikeesti vanhempien vastuuta! Vai rupeeko nyt joku neropatti penäämään: Miksei koulu mitään huomannut??? Vanhempien vastuulla omiensa mielenterveys ja hyvinvointi!!!
12-v on lapsi. Mutta ei vastuuton, jos on saanut kunnon oikea ja väärä kasvatuksen. Jos kyseessä joku ns. kehitysvammainen, niin siitä pitää ilmoittaa erikseen, ettei sanota norm. päähänpistona. Norm. täysin normaali 12-v on täysin turmeltunut tavalla tai toisella jos alkaa vauvaa hautaamaan. Itse tehnyt työtä vuosia ko. ikäisten kanssa, eikä kellään moinen ole tullut edes mieleen! 12-v ei ole 5-v jota vituttaa pienemmän huuto vaan kyseessä on täysi empatiakyvyttömyys. On suorastaan loukkaus norm. nuoriA KOHTAAN väittää, että tämmöisiä päähänpistoja saattaa tupsahtaa. He ovat todella fiksuja tänä päivän eikä kidnappaisi vauvoja saatikka hautaisi lumeen heitä. Kyseeessä todella hukassa oleva yksilö, joka ei tiedä välittämisestä yhtikäs mitää. Joko vanhempien välinpitämättömyydestä tai sairaudestaan....
- NUORUUS KUNNIIAAN
älä-hauku kirjoitti:
että kasvuiässä ei aivot ehkä kehity samaan tahtiin kaikilla..
jotkut voivat olla alle 10v tasolla 12v:aana
ei ketään voi tuomita täällä jos ei tunne tapausta tarkemmin..
mistä tiedät vaikka olis ollut kehitysvammanen ....Siksi juuri kun ei tiedä onko kyseessä kehitysvammainen tms. niin ei missään nimessä saisi yleistää, että 12-v saisivat ko päähänpistoja. Tollaista pahvipäätä en ole tavannut koko 20-v vuoden uralla nuorten kanssa. Tämän päivän nuoret todella fiksuja. Ärsyttää heidän puolesta, että tommosta päähänpistoa pidetään normaalina!!!! EI OLE TODELLAKAAN!!! Tämän päivä nuoret ovat todella valveutuneita ja fiksuja, jos vain lähipiirissä ollaan muistettu rakastaa heitä!
- NUORETONPOP
NUORUUS KUNNIIAAN kirjoitti:
Siksi juuri kun ei tiedä onko kyseessä kehitysvammainen tms. niin ei missään nimessä saisi yleistää, että 12-v saisivat ko päähänpistoja. Tollaista pahvipäätä en ole tavannut koko 20-v vuoden uralla nuorten kanssa. Tämän päivän nuoret todella fiksuja. Ärsyttää heidän puolesta, että tommosta päähänpistoa pidetään normaalina!!!! EI OLE TODELLAKAAN!!! Tämän päivä nuoret ovat todella valveutuneita ja fiksuja, jos vain lähipiirissä ollaan muistettu rakastaa heitä!
Tämän ajan 12-v nuoret ovat todella fiksuja ja tietävät kyllä seuraukset. Olen täysin samaa mieltä. Jos 7-v lapselta kysytää, että tönitkö/kiusasitko, niin kyllä kieltää automaattisesti. Tällä 12-v kakaralla ollut pari päivää aikaa miettiä mitä sepittää poliiseille, ni ei kaa hää ny myönnä, että ois ollu kiva kattoa selviääkö hengissä, ku vitutti niin saaa.sti. Jos kyseeessä ei ole kehitysvammainen tms. niin voi huh huh tätä pahaa oloa ja empatiakyvyttömyyttä. Osaa se siellä krotiilinkyyneleitä vuodattaa ja ihmetellä ohhoh? Mut turha väittä, että norm. 12-v tekisi mitään edes tällaiseen viittaavaa! NUORISSA ON MAAMME TULEVAISUUS!
- aitäh???
NUORETONPOP kirjoitti:
Tämän ajan 12-v nuoret ovat todella fiksuja ja tietävät kyllä seuraukset. Olen täysin samaa mieltä. Jos 7-v lapselta kysytää, että tönitkö/kiusasitko, niin kyllä kieltää automaattisesti. Tällä 12-v kakaralla ollut pari päivää aikaa miettiä mitä sepittää poliiseille, ni ei kaa hää ny myönnä, että ois ollu kiva kattoa selviääkö hengissä, ku vitutti niin saaa.sti. Jos kyseeessä ei ole kehitysvammainen tms. niin voi huh huh tätä pahaa oloa ja empatiakyvyttömyyttä. Osaa se siellä krotiilinkyyneleitä vuodattaa ja ihmetellä ohhoh? Mut turha väittä, että norm. 12-v tekisi mitään edes tällaiseen viittaavaa! NUORISSA ON MAAMME TULEVAISUUS!
Voipi olla että kysymyksessä on 12- vuotias vammainen tyttö joka on jämähtänyt n. 3 vuotiaan tasolle ja ei ymmärrä itsekkään mitä teki? Nm.suvussa yks gaga!!!!
- minä-29
Tollaset lapsen kaappaajat joutas lukkojen taa,oli se nuori tai vanha... itsellä lapsi ja jos sen joku veis niin auta armias ku saisin tekijän kiinni, vaik nainen olenkin.. voi olla et sen jälkeen soi kirkonkellot. nuoriso menny ihan pilalle, kasvais ekaks aikuisiks nii oppisivat arvostaan pientä elämää.. ja viatonta sellaista.
- zombi
"Kasvais ekaks aikuisiks" - no sitähän tässä kaikki yritetään, mutta ei se tapahdu vielä 12-vuotiaana kenelläkään.
- että näin Suomessa
"Musertava pelko" tuumi äiti..jos ei olisi jättänyt lastaan pihalle yklsin VAHTIMATTOMANA ei olisi alunperinkään tarvinnut ruveta miettimään millaista pelkoa on olemassa sen jälkeen kun laps katoaa..
- 4r5t
Vaikka syyllinen selvitettiin niin hän ei saa ikänsä takia mitään seuraamuksia. Toivottavasti hänen vanhempansa edes nyt ryhdistäytyvät ja aloittavat kasvatuksen sillä heidän syytään tapahtunut. Muussa tapauksessa tytöllä olisi parempi jatkaa elämäänsä muualla jossa saisi oikean kasvatuksen ja rajat mitä saa tehdä. Tai saamme pian jatkoa kauhuille.
- Nebulo
4r5t kirjoitti:
Vaikka syyllinen selvitettiin niin hän ei saa ikänsä takia mitään seuraamuksia. Toivottavasti hänen vanhempansa edes nyt ryhdistäytyvät ja aloittavat kasvatuksen sillä heidän syytään tapahtunut. Muussa tapauksessa tytöllä olisi parempi jatkaa elämäänsä muualla jossa saisi oikean kasvatuksen ja rajat mitä saa tehdä. Tai saamme pian jatkoa kauhuille.
Oikean kasvatuksen saadakseen useimmat lapset pitäisi ottaa pois vanhemmiltaan.
Vai eikö kukaan ole viime aikoina kohdannut huonosti kasvatettuja "hyvien perheiden" lapsia?
- Sairasta hommaa.
Huomaa mihin vapaakasvatus johtaa, ei voi käsittää että 12 vuotiaalla käy mielessäkään siepata vauvaa. Mitä se tuostakin hyötyi?
- että sillai
sikapiikin syytä. Siinä olevat myrkyt lopunkin järjen sumentaa.
- tuon havainnuit
että sillai kirjoitti:
sikapiikin syytä. Siinä olevat myrkyt lopunkin järjen sumentaa.
tiomersaalin on epäilty vaikuttavan juuri tunnekeskukseen, joka otsalohkossa sijaitsee. Esim. vanhemmilla miehillä otsalohko on dementoitunut amalgaamielohopean johdosta, jollinka he muuttuvat vallan hävyttömiksi ja kaksinaismielisiksi.
- ??
ette tyttö ollut jokin somaliystävistäsi? Onko kansalaisuus mainittu?
- qwwqwqqwwqqwwqqww
Joka ikinen 12-vuotias tajuaa, että se vauvahan KUOLEE SINNE HANKEEN!! Siinäpä on meille tässä tytössä tuleva psykopaatti. Sieppaa, yrittää tappaa ja valehtelee jo tuossa iässä. Se tyttö tiesi tismalleen, mitä oli tekemässä eikä minään nukkena pitänyt. Hyyssätään ja puolustellaan, ettei vain jää pahaa mieltä tekijälle, vaikka SIEPPASI JA YRITTI TARKOITUKSELLA JA TIETOISESTI MURHATA VAUVAN!!!
- solja65
Asuimme lähellä koulua jossa oli myös kehitys vammaisia lapsia. Usein yksi heistä karkasi pihaamme ja meni ottamaan vaunuissa nukkuvaa vauvaamme. En uskaltanut nukuttaa vauvaa ulkona enää koulu aikaan, mutta kerran hän oli tullut sisälle kun ovi jäi lukitsematta ja sai vauvan syliinsä. Minulla oli aivan täysi työ saada vauva pois häneltä. Satuttamatta. Ei hän pahaa tahtonut, mutta olisiko hän jotenkin samaistunut vauvaan tai halunnut leikkikaverin. Vai pitikö hän vauvaa nukkena? Selvästikin hän piti vauvaamme omanaan tai jotenkin uskoi olevan oikeus ottaa vauvamme. En tiedä oliko tuo lapsi tyttö vai poika ehkä mutta 9-12 vuotias. Enkä tiedä sitäkään mitä hän olisi vauvallemme tehnyt tai minne vienyt, enkä halua tietääkään.
- heitä eka kivi
Mä voisin ihan hyvin uskoa, että tyttö on toiminut noin silkasta päähänpistosta. Miten moni 12-vuotias harkitsee tekojaan? Itse asiassa, jos totta puhutaan, MÄ USKON ETTÄ OLISIN ITSE VOINUT TEHDÄ SAMOIN sen ikäsenä, joskaan lumeen hautaamista en kyllä ymmärrä. Että siinäpä sulle purtavaa. Olenko mäkin sairas psykopaatti, hullu penikka, paatunut murhaaja?
Ja kuka on valehtelusta mitään puhunut? Tyttöhän myönsi tekonsa. :pppp
- aarmar
Ihan oikeasti se tyttö on tuleva psykopaatti. Siinä ei todellakaan mistään säikähtämisestä ja hätääntymisestä kyse ollut, vaan selvästä murhayrityksestä. Jokainen 12-vuotias tietää todella hyvin, että lumeen haudatessa ihminen kuolee. Lisäksi tytöllähän oli pari päivää aikaa keksiä hyvä vale päästäkseen pois pinteestä ja siinä valheen keksimisessä käytti hyväksi nuorta ikäänsä.
"Pelästyksissään lapsi tekee mitä kummallisimpia ratkaisuja", "suurimmat traumat asiasta saa tuo tyttö" ei jumalauta!! Hyyssäätte ja puolustelette ettei vain jää traumoja vauvantappajalle. Jos olisi ottanut vauvan vaunuista ja "pelästynyt", olisi se laittanut vauvan takaisin vaunuihin eikä haudannut lumeen, lähtenyt pois ja jättänyt kuolemaan.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1124358Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k773176- 991413
- 861286
- 91846
Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21686Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka17682- 42667
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?108637- 43629