laser vai valoimpulssihoito????

tahtoo itetää

Laser on noin 50% kalliimpi kuin valoimpulssihoito mutta onko se yhtään tehokkaampi? Voisitteko laittaa tänne kokemuksia kummastakin hidosta jos olette käyneet. Hauaisin kovasti mennä itse mutta nuo mainkset eivät oikeen vakuuta joten haluaisin tietää kokemuksia. Kiitos vastauksista =)

44

39229

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pupu

      Itse valitsin laserin, koska luotin siihen enemmän. Jokseenkin samalla periaatteella tuntuvat kummatkin hoidot toimivan, mutta varsinaista eroa en tiedä. Olen käynyt hoidossa nyt kaksi kertaa ja varsinkin bikinirajassa vaikutuksen huomaa todella hyvin. Kaksi kertaa vielä pitäisi käydä ennen kuin tulokset ovat tarpeeksi hyvät. Reisistä ei ole ehkä lähtenyt aivan niin tehokkaasti. Uusia karvoja alkaa ilmaantua 2-3 kuukauden kuluttua poistosta, että lopullista tulosta ei todellakaan nää kun vasta käytyään hoidossa tarpeeksi monta kertaa.

    • karvaturri

      Itse olen käynyt diodilaserissa Helsingissä, koska karvani ovat olleet melkein mustia, enkä siinä vaiheessa sitä paitsi edes tiennyt valoimpulssihoitoja olevankaan (eikä niitä kai ollutkaan tarjolla). Pari tuttuani puolestaan on käynyt alexandrittilaserissa, yksi Helsingissä ja pari Tampereella. Diodi sattuu ja maksaa enemmän, mutta on tehokkaampi todella tummien karvojen hoitoon. Kummastakin on tietoa, että karvat pysyvät tarpeeksi monen hoitokerran jälkeen (eli kaikki levossakin olleet karvat tapettu) pois pysyvästi.

      Valoimpulssista minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia, ja vaikka pari tuttua ovat sitä käyneet kokeilemassa, ei ole vielä tietoa miten tehokas se on. Oikeastaan vasta vuosi hoidon lopettamisen jälkeen näkee onko sen vaikutus pysyvää, ja valoimpulssihoitoja ei ole kovin kauan tehty. En tiedä sitäkään, pitääkö valoimpulssilla tehdä useampia hoitokertoja kuin laserilla, mutta luulisin sen olevan ainakin mahdollista.

    • karvat

      laser auttoi paljon paremmin kuin valopulssihoito, valopulssissa kävin 3 kertaa, karvat suht tummia, ei mitään tulosta, laserilla karavat lähti heti kertahoidolla 2 kk ajaksi eikä niitä kovin paljon ole kasvanut vielä takaisin, mun kokemus valopulssihoidosta oli siis tosi huono enkä suosittele!!!!!

    • Serri

      Laser on tehokkain, vaikka sekään ei tehoa vaaleisiin karvoihin. Laserin käyttöön pitää olla lääkäri, valoimpulseja voi antaa kosmetologi. Eiköhän sekin jo kerro omalta osaltaan niiden tehokkuuksista.

      • Tiina

        Mulla valoimpulssihoito ei auttanut yhtään. Kaiken lisäksi se sattui. Kivuton ja pysyvä karvanpoisto, yeah, right... Kävin 2 kertaa. Enää en mene. En todellakaan. Vahaus ja gilette paremmat...


      • Karvallinen

        mistä sitä laser-hoitoa kannattaa lähteä kyselemään?


      • Suvi

      • blondikarva
        Suvi kirjoitti:

        Tällaisesta osoitteesta löytyy paikat joissa valoimpulssihoitoa suoritetaan. Eli niihin kannattaa ottaa yhteyttä.

        http://www.terveysinfo.net/hakemisto/hae.php3?kategoria=126 - 30k -

        Mulla on itselläni vaaleat, mutta pitkät ja runsaat karvat. Olen miettinyt laserhoitoa, mutta se tyssäsi siihen, ettei laser tehoa vaaleisiin karvoihin. olen miettinyt edellisten kommenttien pohjalta, että tehoaako valoimpulssi mihinkään? Edes vaaleisiin karvoihin? Kipu ei kyllä minua haittaisi.


      • tumblebee

        Kosmetologitkin voivat antaa laserhoitoja, mutta heillä ei silti yleensä ammattitaito riitä, koska heillä ei ole terveysalan peruskoulutusta. Siis jos jossain tapaatte kosmetologin joka tekee laserhoitoja, en välttämättä ihan ensimmäisena suosittelisi. Itse en ainakaan aio lähteä laserilla leikkimään, koska sillä voi saada todella pahaa jälkeä aikaan.

        Ja Laser Tilkassa on myös osaava ja ystävällinen henkilökunta. Suosittelen erittäin lämpimästi, jos joku asuu pääkaupunkiseudulla. :)


    • jma

      Kuinka paljon laser ja valoimpulssihoito maksaa?

    • pettynyt

      Kävin Oulussa dermaclear-hoidossa 9(!) kertaa ja alkuun näytti, että hoito tehoaa hyvin. Sääristä ja bikinirajasta karvat lähtivät aina hoidon jälkeen hyvin ja välilllä iho oli jo suorastaan sileä. Mutta-mutta... nyt on 1,5 vuotta ensimmäisestä hoidosta ja 3 kk viimeisestä ja karvat kasvavat takaisin että kohisee! Ketuttaa ihan vain kevyesti... olen aina naureskellut tyhmille, jotka uskovat ihmelaihdutuslääkkeisiin, mutta taisi käydä itselle ihan vastaavasti! Pitäisi kai jo osata epäillä senkin takia, ettei kosmetologi saa käyttää mitään kovin tehokasta laitetta, vaan siihen pitää olla lääkäri. Enää en vain taida antaa itselleni lupaa tuhlata tolkuttomia summia karvojen poistoon, vaikka laser kuulostaakin oikeasti tehokkaalta.

    • Tiina TMe

      Otin 8 hoitokerran sarjan valoimpulssihoitoa niskan alueelle vuonna 2005. Minulla on lyhyet ruskeat hiukset ja vaaleahko iho. Vaikka ajelin kamalia todella alas kasvavia niskakarvoja päivittäin, kuulsi tumma karva ihon läpi tosi rumasti...sitä pystyi vertaamaan partaisiin miehiin, joilla sileä leukakin näyttää tummalta...olen ollut tosi tyytyväinen tulokseen, vasta hiljan on karvaa alkanut vähän kasvaa, sekin vähä hentoa (käsittääkseni nyt niitä hoidon aikana lepotilassa olleita karvoja). Menen ottamaan muutaman kerran käsittelyn vielä tänä talvena. Kannattaa tosiaan ottaa hoidot talvella, kun iho on vaaleimmillaan, silloin valoimpulssi on tehokkainta, kun se ei karkaa ihon omaan pigmenttiin, vaan pureutuu koko tehollaan itse karvaan.

    • lady mufasa

      onko kukaan testannut laseria kasvoihin ? itsellä kasvaa vähän tummempaa karvaa huulen yläpuolella, että tietyssä valossa näyttää viiksiltä. Paljonko se maksaa suurinpirtein ?

      • kasvoihin!

        Minulta on poistettu juuri tuollaisia viiksiä ja mustia naamakarvoja alexandriittilaserilla. Mutta karvoitus on oltava mieluiten mustaa tai ainakin hyvin tummaa, jotta laser tehoaisi niihin. Neulaepilaatiolla saa pois pysyvästi vaaleatkin karvat kasvoista (kokemusta on siitäkin). Jos karvoitus näyttää tummemmalta vain jossain valaistuksessa, se voi olla liian vaaleaa. Aina selvästi näkyvät tummat viikset ovat selvä tapaus.

        Laserkäsittelyn hinta ylähuuleen näyttää olevan Epilaserin hinnastossa halvimmillaan sairaanhoitajan tekemänä 130 € kerralta. Yhdellä hoitokerralla saadaan poistettua vain sillä hetkellä kasvuvaiheessa olevat karvat. 4-6 viikon kuluttua kun lepovuorossa olleet karvat ovat kasvaneet näkyviin, ne voidaan poistaa vuorostaan. Hoitoja joudutaan toistamaan ehkäpä puolisen tusinaa kertaa.


      • lady mufasa
        kasvoihin! kirjoitti:

        Minulta on poistettu juuri tuollaisia viiksiä ja mustia naamakarvoja alexandriittilaserilla. Mutta karvoitus on oltava mieluiten mustaa tai ainakin hyvin tummaa, jotta laser tehoaisi niihin. Neulaepilaatiolla saa pois pysyvästi vaaleatkin karvat kasvoista (kokemusta on siitäkin). Jos karvoitus näyttää tummemmalta vain jossain valaistuksessa, se voi olla liian vaaleaa. Aina selvästi näkyvät tummat viikset ovat selvä tapaus.

        Laserkäsittelyn hinta ylähuuleen näyttää olevan Epilaserin hinnastossa halvimmillaan sairaanhoitajan tekemänä 130 € kerralta. Yhdellä hoitokerralla saadaan poistettua vain sillä hetkellä kasvuvaiheessa olevat karvat. 4-6 viikon kuluttua kun lepovuorossa olleet karvat ovat kasvaneet näkyviin, ne voidaan poistaa vuorostaan. Hoitoja joudutaan toistamaan ehkäpä puolisen tusinaa kertaa.

        Onko se kallista ? Toimiko se sulla ?


      • edellisessä
        lady mufasa kirjoitti:

        Onko se kallista ? Toimiko se sulla ?

        viestissä oli esimerkkihinta ja koko hinnasto löytyy netistä vaikkapa googlaamalla epilaser. Epilaser käyttää alexandriitti- tai diodilaseria. Molemmat ovat yhtä tehokkaita karvanpoistossa, mutta alexandriitti on kivuttomampi lyhyemmän pulssin vuoksi. Minä olen ollut aina alexandriitissa ja tummat karvat ovat hävinneet lopullisesti. Laserkäsittelyssä teho on sitä parempi mitä tummempia karvat ovat ja mitä vaaleampi iho. Esimerkiksi kesällä ei yleensä anneta käsittelyä, koska iho on käsittelyn jälkeen herkkä auringon valolle ja iho voi olla päivettynyt liikaa.


      • lady mufasa
        edellisessä kirjoitti:

        viestissä oli esimerkkihinta ja koko hinnasto löytyy netistä vaikkapa googlaamalla epilaser. Epilaser käyttää alexandriitti- tai diodilaseria. Molemmat ovat yhtä tehokkaita karvanpoistossa, mutta alexandriitti on kivuttomampi lyhyemmän pulssin vuoksi. Minä olen ollut aina alexandriitissa ja tummat karvat ovat hävinneet lopullisesti. Laserkäsittelyssä teho on sitä parempi mitä tummempia karvat ovat ja mitä vaaleampi iho. Esimerkiksi kesällä ei yleensä anneta käsittelyä, koska iho on käsittelyn jälkeen herkkä auringon valolle ja iho voi olla päivettynyt liikaa.

        pitääkö siitä maksaa sitten niinkun about 130 e kerta ja se on n. 6 kertaa eli yhteensä 780 ?


      • se on
        lady mufasa kirjoitti:

        pitääkö siitä maksaa sitten niinkun about 130 e kerta ja se on n. 6 kertaa eli yhteensä 780 ?

        Ymmärsit oikein. Laserepilointi on todellakin kallista ja hinta nousee kun käsiteltävä alue suurenee. Käsittely on vastaavasti nopeaa (15 minuutissa käsitellään jo iso alue) ja tulokset yleensä pysyviä.

        Lohdutuksena voi todeta että tuo koko summa jakautuu aika pitkälle ajalle, kun hoitoja voidaan antaa lyhyimmillään 4-6 viikon välein ja ehkäpä touko-syyskuu jää väliin. Kun karvoitus vähenee, hoitovälit pitenevät vielä joten kokonaisuutena aikaa kuluu ehkäpä parisen vuotta. Viimeisestä käsittelystäni on nyt useita vuosia ja ylähuuleen on alkanut ilmestyä yksittäisiä hentoja mustia karvoja. Niitä ei vielä silloin kukaan huomaa. Olen nyppinyt ne pois pinseteillä muutaman viikon välein.


    • yhäkarvainen

      Minä olen kokeillut molempia. Molemmissa karvat kyllä putosivat, mutta ovat kasvaneet sitten niin tuuheina takaisin ettei muutosta huomaa. Ensin kokeilin valoimpulssia rinta, sääri ja bikinirajoihin. Saihan siinä noin 1,5 kuukautta olla sileä, mutta karvat kasvoi takas. Valoimpulssi tepsi jonkin verran säärikarvoihin. Taisin käydä neljä kertaa. Ne harveni sen verran, että epilointi ei enää tuottanut liiallisista tuskaa ja olen selvinnyt sillä.
      Rintakarvat ovat suurin tuskani ja niihin on kokeiltu valoimpulssia, sähköneulaa ja viimeisimpänä laseria. Mikään ei auta, tulevat aina uudelleen. Olen luopunut jo toivosta ja vetäisen ne nyt partakoneella. Myöskään alapään karvoja en saanut millään konstilla poistettua kokonaan. Kaksi kertaa niihin kokeilin myös laseria, mutta yhä karvat rehottaa ja oli sikakallista.
      Yhteensä on mennyt näihin poistoihin varmaan 1300 euroa. Kyllä kaduttaa...

      • vaaleita

        Olisikohan karvoituksesi liian vaaleaa laserille tai sitten liian vähän hoitokertoja. Laser tehoaa sitä paremmin mitä tummempia karvat ovat, käytännössä pitää olla liki mustia. Tuo pieni summa jonka olet käyttänyt noin suurten alueiden karvanpoistoon, osoittaa että et ole ottanut riittävän paljon hoitokertoja. Jotta kaikki karvat kuolisivat, laserkäsittely pitää uusia 4-6 viikon välein 6-10 kertaa jotta lepovuorossakin olleet karvat tulee käsiteltyä. Muutamalla hoitokerralla saadaan vain harvennettua karvoitusta. Minulla laser ja neulaepilaatio on tehonnut hyvin, vain yksittäisiä hentoja karvoja kasvaa enää. Minulla taisi mennä pelkästään kasvojen neulaepilaatioon lähes noin paljon rahaa, laser sitten vielä lisäksi.


      • suppo90
        vaaleita kirjoitti:

        Olisikohan karvoituksesi liian vaaleaa laserille tai sitten liian vähän hoitokertoja. Laser tehoaa sitä paremmin mitä tummempia karvat ovat, käytännössä pitää olla liki mustia. Tuo pieni summa jonka olet käyttänyt noin suurten alueiden karvanpoistoon, osoittaa että et ole ottanut riittävän paljon hoitokertoja. Jotta kaikki karvat kuolisivat, laserkäsittely pitää uusia 4-6 viikon välein 6-10 kertaa jotta lepovuorossakin olleet karvat tulee käsiteltyä. Muutamalla hoitokerralla saadaan vain harvennettua karvoitusta. Minulla laser ja neulaepilaatio on tehonnut hyvin, vain yksittäisiä hentoja karvoja kasvaa enää. Minulla taisi mennä pelkästään kasvojen neulaepilaatioon lähes noin paljon rahaa, laser sitten vielä lisäksi.

        hei!

        tiedätkö yhtään auttaisko tuo valoimpulssihoito pigmenttiläiskään (siis 2 aika pieneen nenässä) ne ovat olleet kyllä minulla jo monta monta vuotta, vaikka itse olen vasta 18v. kun laserhoito kuullostaa aika kalliilta ja varsinkin jos siellä jotuu käymään useemmin kuin kerran. ja haluaisin sen todella pois! voiteisiin en oikein luota, ja jos niitä käyttää niin vaikutus saattaa vasta näkyä monen kuukauden päästä :/


      • eri asia
        suppo90 kirjoitti:

        hei!

        tiedätkö yhtään auttaisko tuo valoimpulssihoito pigmenttiläiskään (siis 2 aika pieneen nenässä) ne ovat olleet kyllä minulla jo monta monta vuotta, vaikka itse olen vasta 18v. kun laserhoito kuullostaa aika kalliilta ja varsinkin jos siellä jotuu käymään useemmin kuin kerran. ja haluaisin sen todella pois! voiteisiin en oikein luota, ja jos niitä käyttää niin vaikutus saattaa vasta näkyä monen kuukauden päästä :/

        Pigmenttiläiskien poistoon on muistaakseni jotain laserkäsittelyjä tai muita ihokäsittelyjä. Kosmetologien valoimpulssihoito ei ole riittävän tehokasta. Ihon käsittelyyn tarkoitettu laserlaite on aivan erilainen kuin karvanpoistoon. Kysy jostain laserkäsittelyjä antavista lääkärikeskuksista. Äsken näkyi tuohon ylös mainoksiin tupsahtavan saman firman mainos jossa olen käynyt poistattamassa couperosaa ja pieniä verisuonia kasvoista.


      • suppo90
        eri asia kirjoitti:

        Pigmenttiläiskien poistoon on muistaakseni jotain laserkäsittelyjä tai muita ihokäsittelyjä. Kosmetologien valoimpulssihoito ei ole riittävän tehokasta. Ihon käsittelyyn tarkoitettu laserlaite on aivan erilainen kuin karvanpoistoon. Kysy jostain laserkäsittelyjä antavista lääkärikeskuksista. Äsken näkyi tuohon ylös mainoksiin tupsahtavan saman firman mainos jossa olen käynyt poistattamassa couperosaa ja pieniä verisuonia kasvoista.

        kiitoksia kun vastasit, mutta nyt täydennän vielä aikaisempaan juttuunu, siis luulen että nämä "pilkut" ovat lähinnä pisamia, jotka ovat olleet minulla kuitenkin jo hyvin pitkään, toinen näistä on aika haalea pieni, mutta toinen on "tumma" vaalenruskea pilkku sekin on kyllä aikas pieni, mutta eikä se valoimpulssi niihinkään tehoa? voisitko antaa sen osoitteen (firman)?


      • joo...
        suppo90 kirjoitti:

        kiitoksia kun vastasit, mutta nyt täydennän vielä aikaisempaan juttuunu, siis luulen että nämä "pilkut" ovat lähinnä pisamia, jotka ovat olleet minulla kuitenkin jo hyvin pitkään, toinen näistä on aika haalea pieni, mutta toinen on "tumma" vaalenruskea pilkku sekin on kyllä aikas pieni, mutta eikä se valoimpulssi niihinkään tehoa? voisitko antaa sen osoitteen (firman)?

        Se kertomani täällä mainostava firma on Lasertilkka (varmaan mainoslinkki tupsahtaa välillä sinunkin ruudullesi kunhan katsot näiden viestien yläpuolelle). Toinen, ehkäpä vähän halvempi ja ympäri Etelä-Suomea toimiva on Epilaser (googlaamalla löydät linkit).


      • .....
        joo... kirjoitti:

        Se kertomani täällä mainostava firma on Lasertilkka (varmaan mainoslinkki tupsahtaa välillä sinunkin ruudullesi kunhan katsot näiden viestien yläpuolelle). Toinen, ehkäpä vähän halvempi ja ympäri Etelä-Suomea toimiva on Epilaser (googlaamalla löydät linkit).

        Mainos näkyi juuri tulevan tämän viestini alapuolelle. No kunhan katselet koko ruutua, niin eiköhän se jostain löydy, vaikka ei jokaisella lukukerralla.


      • suppo90
        ..... kirjoitti:

        Mainos näkyi juuri tulevan tämän viestini alapuolelle. No kunhan katselet koko ruutua, niin eiköhän se jostain löydy, vaikka ei jokaisella lukukerralla.

        mun ruudun yläpuolel ei näy, mutta kiitos noista, meen tästä sitten googlaamaan! :=)


      • kainalokarvaton
        suppo90 kirjoitti:

        mun ruudun yläpuolel ei näy, mutta kiitos noista, meen tästä sitten googlaamaan! :=)

        Aloin käydä tuolla asema40:llä, se on lääkärikeskus ja ne tekee siellä hyvää jälkeä. Hinnat on hesan halvimmat ja sairaanhoitajat tekee työn. On tehokasta. kokeilkaa. niillä on joku tarjouskin vielä. www.asema40.fi


      • Soile67
        kainalokarvaton kirjoitti:

        Aloin käydä tuolla asema40:llä, se on lääkärikeskus ja ne tekee siellä hyvää jälkeä. Hinnat on hesan halvimmat ja sairaanhoitajat tekee työn. On tehokasta. kokeilkaa. niillä on joku tarjouskin vielä. www.asema40.fi

        Ja näkyy jo tulokset. Sairaanhoitajat tietää mitä tekee. Siellä on tosin aina kaukea kiireen tuntu, mutta onneks homma pelittää ja Markus Pöyhönenkin palvelee ihanasti.. Se on söpö ja sinkku nykyään.
        Kandee mennä asema40:lle ne tietää kyllä miten homma hoituu www.asema40.fi.


      • selvitetty!
        Soile67 kirjoitti:

        Ja näkyy jo tulokset. Sairaanhoitajat tietää mitä tekee. Siellä on tosin aina kaukea kiireen tuntu, mutta onneks homma pelittää ja Markus Pöyhönenkin palvelee ihanasti.. Se on söpö ja sinkku nykyään.
        Kandee mennä asema40:lle ne tietää kyllä miten homma hoituu www.asema40.fi.

        Kävin Terveysmessuilla jututtamassa Asema 40:n henkilökuntaa ja heillä ei ole laserepilointilaitteita, pelkästää IPL. Eli jos haluaa varmasti tehokasta karvanpoistoa, kannattaa mennä muualle. Ja mainostetaan täältäkin käsin! Laserepilointia tarjoaa Helsingissä Laser Tilkka, Epilaser ja muistaakseni Mehiläinen.


      • vaadinko liikaa
        selvitetty! kirjoitti:

        Kävin Terveysmessuilla jututtamassa Asema 40:n henkilökuntaa ja heillä ei ole laserepilointilaitteita, pelkästää IPL. Eli jos haluaa varmasti tehokasta karvanpoistoa, kannattaa mennä muualle. Ja mainostetaan täältäkin käsin! Laserepilointia tarjoaa Helsingissä Laser Tilkka, Epilaser ja muistaakseni Mehiläinen.

        Epilaser-hoito sairaanhoitajan tekemänä niskavilloihin. Hoito kesti 3-4 min. Vastaanotolla olin enintään 10 minuuttia. Ajallisesti lyhyt toimenpide- ja vastaanottoaika kustansi 140 euroa!
        Luultavasti hoitoa jatkan kilpailevassa yrityksessä. Mielestäni tähän hintaan olisin odottanut parempaa palvelua. Hoitajalla oli tärkeämpää huomioida vieressä vastaanottoa pitävän lääkärin palveleminen. Koin, että minut piti kiireestä hoitaa alta pois, että lääkäri voi ko. tilassa hoitaa seuraavan asiakkaan. Ei kiva.


      • vaihtaminen
        vaadinko liikaa kirjoitti:

        Epilaser-hoito sairaanhoitajan tekemänä niskavilloihin. Hoito kesti 3-4 min. Vastaanotolla olin enintään 10 minuuttia. Ajallisesti lyhyt toimenpide- ja vastaanottoaika kustansi 140 euroa!
        Luultavasti hoitoa jatkan kilpailevassa yrityksessä. Mielestäni tähän hintaan olisin odottanut parempaa palvelua. Hoitajalla oli tärkeämpää huomioida vieressä vastaanottoa pitävän lääkärin palveleminen. Koin, että minut piti kiireestä hoitaa alta pois, että lääkäri voi ko. tilassa hoitaa seuraavan asiakkaan. Ei kiva.

        Koska laserkäsittely on nopea, hoito on yhtä lyhyttä kaikkialla. Tuo että hoitaja joutui palvelemaan myös lääkäriä, on poikkeuksellista. Olen ollut Epilaserilla laserapilaatiossa ja silloin hoitaja teki käsittelyn yksin omassa huoneessaan ilman mitään häiriöitä. Taisin olla vastaanottohuoneessa 10-15 minuuttia koska käsittelyn (bikiniraja) lisäksi piti riisuutua ja pukeutua. Hinnat todellakin tuntuu kovalta hoitoajan pituuteen nähden (laserhoito on nopeaa), mutta muualla on todennäköisesti kalliimpaa.


    • Karvainen kuin apina

      Älä mene kumpaankaan. Karvat lämmittävät varsinkin näin pakkasella.

      • pettynyt epätoivo

        Mullakin karvaita kokemuksia ihokarvojen laseroinnista. :( Hoitaja muisti mainostaa laserin tehoa ja kertoi, kuinka minun kannattaisi käydä säännöllisesti laserpoistossa. Laseroidut karvat eivät kuitenkaan pudonneet. Jälkikäteen sain kuulla karvan olleen vääränväristä tehokkaaseen hoitoon. Kyllä otti päähän, kun viimein luulin pääseväni elämään normaalia (liikakarvatonta) elämää, mutta jouduinkin maksamaan kaikki säästöni hoidosta, josta ei ollut mitään apua eikä tulosta. :´( En tiedä, mitä tekisin, jotta pääsisin tästä karvaturkistani - epätoivo iskee! :´( :(


      • keino!
        pettynyt epätoivo kirjoitti:

        Mullakin karvaita kokemuksia ihokarvojen laseroinnista. :( Hoitaja muisti mainostaa laserin tehoa ja kertoi, kuinka minun kannattaisi käydä säännöllisesti laserpoistossa. Laseroidut karvat eivät kuitenkaan pudonneet. Jälkikäteen sain kuulla karvan olleen vääränväristä tehokkaaseen hoitoon. Kyllä otti päähän, kun viimein luulin pääseväni elämään normaalia (liikakarvatonta) elämää, mutta jouduinkin maksamaan kaikki säästöni hoidosta, josta ei ollut mitään apua eikä tulosta. :´( En tiedä, mitä tekisin, jotta pääsisin tästä karvaturkistani - epätoivo iskee! :´( :(

        Jos karvoituksesi on liian vaaleaa että laser tehoaisi siihen, vielä löytyy keino pysyvään karvanpoistoon. Pätevän kosmetologin tekemän neulaepilaatio tappaa karvatupen eikä se pysty enää kasvamaan uudelleen. Mutta tuo on hidasta, nopea kosmetologi pystyy käsittelemään noin 300 karvaa tunnissa ja yleensä asiakas ei kestä tuntia pidempää käsittelykertaa. Neulaepilaatiota kannattaa käyttää vain pienehköille alueille, koska tuollainen tunnin käsittely maksanee n. 60-80 € ja hoitoketoja pitää toistaa aivan kuten laserissakin vähintään puoli tusinaa kertaa samalle alueelle ennen kuin kaikki karvat on käsitelty.


      • Pettynyt epätoivo
        keino! kirjoitti:

        Jos karvoituksesi on liian vaaleaa että laser tehoaisi siihen, vielä löytyy keino pysyvään karvanpoistoon. Pätevän kosmetologin tekemän neulaepilaatio tappaa karvatupen eikä se pysty enää kasvamaan uudelleen. Mutta tuo on hidasta, nopea kosmetologi pystyy käsittelemään noin 300 karvaa tunnissa ja yleensä asiakas ei kestä tuntia pidempää käsittelykertaa. Neulaepilaatiota kannattaa käyttää vain pienehköille alueille, koska tuollainen tunnin käsittely maksanee n. 60-80 € ja hoitoketoja pitää toistaa aivan kuten laserissakin vähintään puoli tusinaa kertaa samalle alueelle ennen kuin kaikki karvat on käsitelty.

        Kiitos neulaepilaatiovinkistä! Itselläni karvaa tosin aivan liika joka paikassa, joten pelkään, ettei neulaepilaatio ole ratkaisu kohdallani. :(


    • Näin on

      Hei!

      Kalliiksi tulee sinulle tehdä se kierros, että ensin hoidatat aikasi itseäsi valoimpulssilaitteilla, ja joudut sitten kumminkin menemään laseriin. - Mene suoraan laserhoitoon, se on järkevintä. 4-7 hoitoa kasvoalueen ulkopuolella yleensä tarvitaan. Kasvoalue vaatii ehkä jokusen hoitokerran lisää.

    • Selvän teki!

      Löysin mielenkiintoisen artikkelin, Helsingin Sanomien toimittajan kirjoittaman. Googlaa sanoilla: laseria kainaloon

    • impulssiin menossa

      Mutta noista hinnoista siis, jos vertaat että kävisit brassissa kuitenkin n 3 vkn välein mikä maksaa siinä 80 euron korvilla joka paikassa, bikini ja kainalot, niin samapa se sitten on käydä esim siinä valoimpulssissa, ja jos se sitten vaikk aauttaakin pysyvämmin niin hyvä niin! siis mutta ist jos ei käy missään karvanpoistossa muutenkaan niin sitten tulee hintavaksi mutta jos ajattelee sen noin että jos anyway kävis sitten sokeroinnissa niin sokerointia joutuu kuitenkin loppuelämänsä sit tekemään...

      • Kokeiltu on

        Olin ihotautilääkärin tekemässä" parhaassa" ja kalleimmassa laserissa mutta takasin tulevat joillakin. Ihoni on äärimmäisen vaalea ja karva tummaa. Eivät lupaakaan että tulos olisi 100 prosenttinen. Mutta kesti kyllä aikansa ennenkuin tulivat takaisin niin kroppaan kun naamaankin.

        Kasvoille saa nykyään Vaniqa voidetta reseptillä, hinta n 60 e 30 grammaa, monilla on toiminut ja kaikki ei saa sivuvaikutuksia. Onko kokemuksia?

        Onkohan jotakin voidetta kropalle joka oieesti tehoaisi?


      • Tulosta tullut
        Kokeiltu on kirjoitti:

        Olin ihotautilääkärin tekemässä" parhaassa" ja kalleimmassa laserissa mutta takasin tulevat joillakin. Ihoni on äärimmäisen vaalea ja karva tummaa. Eivät lupaakaan että tulos olisi 100 prosenttinen. Mutta kesti kyllä aikansa ennenkuin tulivat takaisin niin kroppaan kun naamaankin.

        Kasvoille saa nykyään Vaniqa voidetta reseptillä, hinta n 60 e 30 grammaa, monilla on toiminut ja kaikki ei saa sivuvaikutuksia. Onko kokemuksia?

        Onkohan jotakin voidetta kropalle joka oieesti tehoaisi?

        Kuinka monta kertaa kävit laserissa? Yhdellä hoitokerralla voidaan käsitellä vain silloin kasvavat karvat. Osa karvoista on lepvuorossa ja voidaan poistaa vasta kun ne kasvavat esiin. Koska karvat ovat eri aikaan lepovuorossa ja eripituiset ajat, hoitoja joutuu toistamaan 6-8 kertaa 4-6 viikon välein ennen kuin kaikki karvatupet on saatu hoidettua eikä karvoja kasva enää. Olen käynyt tuollaisen "urakan" läpi eikä karvoja kasva enää käsitellyllä alueella.

        Hieman epäilyttää tuollaiset voiteet, olen joskus kokeillut erästä tuotetta saamatta mitään hyötyä. Kasvoille tarkoitettua voidetta voi tietenkin käyttää vartalollekin, mutta rahaa kuluu paljon ja laser alkaakin olla kilpailukykyinen vaihtoehto.


    • ei kannata

      En missään nimessä suosittele valoimpulssihoitoa. Kallista ja tehotonta. Mulla käsiteltiin kainalot ja bikiniraja 10 kertaa ja karvat kasvaa ihan niinkuin ennenkin. Bonuksena sain käsittelystä pitkäaikaisen ihoärsytyksen. Rahat meni siis aika tehokkaasti kankkulan kaivoon.

    • kannattaa koklata

      Vuosia ehdin hävetä sisäreisille levinnyttä tummaa karvoitustani, ja monia "takuuvarmoja" kosmetologien hoitoja tuli käytyä läpi ilman mitään vaikutusta.

      Viime kesänä päätin kokeilla laseria. Ehdin käydä em. käsittelyssä kerran, ja hämmästyin kun huomasin karvoituksen harventuneen. Talvella en saanut aikaiseksi jatkaa hoitoja ( tarkoitus oli jatkaa hoitoja Tallinnassa, missä ensimmäinen toimenpide tehtiin) joten päätin kokeilla Grouponin kolmen kerran IPL-diiliä, lähinnä huvikseni.

      Ekan kerran jälkeen seurasi suuri hämmästys; selvästi harventunut kasvu. Toisenkin kerran kävin vaikka mietin ettei sitä kasvua ollut juuri edellisestä kerrasta tapahtunut. Kolmas ja viimeinen kerta tuntuikin jo ihan turhalta, koska ei ollut mitä poistaa. Hoitajakin oli kummissaan, ei ollut tainnut törmätä näin helppoon tapaukseen. Hänen harmikseen en siis jatkanut hoitoja siellä pidempään.

      Viimeisestä käsittelystä on tosin vain 6 viikkoa aikaa, eli en voi sanoa onko tilanne sama esim. puolen vuoden kuluttua - melkein toivon että kasvua tulisi sillä nyt bikiniraja on ehkä turhankin kapea....Näillä tuloksilla olen valmis ajan myötä käymään ylläpitohoidossa jos karvoitus vielä riistäytyy käsistä.

      Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan!

    • Rodi2004

      Moi.monta kerta siis mulla on niin musta karvat ja valia ihoa ja paljon maksa vain kasvo
      &

      • Tässä_tietoa

        Hoitokertoja laserilla tarvitaan yleensä 6-10 kertaa (mm. sukupuolesta riippuen) 6-8 viikon välein jotta kaikki karvat saadaan tapettua.
        Netissä olevassa hinnastossa kasvot laajalla alueella (leuka, posket, leuanalus ja ylähuuli) maksaa lääkärin tekemänä 434 euroa ja hoitajan tekemänä 310 euroa. Pelkkä parta (leuka ja ylähuuli) maksaa 372/186 €.
        Hoitoja annetaan lääkärikeskuksissa, kosmetologi ei saa käyttää aitoa laseria (diodi- tai alexandriittilaser).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe