Miksi juuri keskustelu narsismista on vilkkainta ja tänne tulee hirveät määrät viestejä päivittäin, eikä esimerkiksi skitsofreenikoiden palstalla ole montaa viestiä?
Narsismipalstan viestimäärä
42
268
Vastaukset
- rajansa kaikella
jotta ihmiset luokittelee toisia helposti narsistiksi, kun eivät tiedä mitä oikea narsismi on?
Ei kaikki ilkeät, kiusaajat tai pahat ihmiset ole narsisteja. Heillä jotain muita ongelmia, vaikka ahdistus, heikko itsetunto, traumaattinen lapsuus tms. ja sitten "kostavat" sitä muille? Ei aina ehkä tietoisesti, vaan menneisyys muovannut luonteen sellaiseksi?
Tällaisia arveluita vaan, itsekin ihmetellyt viestimääriä. Tää palsta tuli syksyllä ja on nyt voimissaan.
Tuo skitsofrenia palsta alkoi ilmestyy vasta äskettäin!
Vaikeita nää psyykettä, hyvinvointia/tunnetiloja on määritellä? Aina ei lääkäritkään osaa oikeata diagnoosia tehdä, kun ei ole vielä laitetta jolla ihmisen mieltä vois mitata ja mitä oikasti kenenkin nupissa vikana.
En itse yleensä lue kuin masennus, paniikki, yksinäisyys ja yleistä mielenterveydestä palstaa.
Jos asia ei kosketa itseä, niin miksi lisäsressata itseään sellaisilla aiheilla, jotka ei itseä koske?
Arkielämä on ihan tarpeeksi kovaa muutenkin, jotta ei jaksa liikaa murehtia muiden ongelmia.
Omakohtaisten kokemusten myötä yritän kyllä auttaa muita samassa tilassa olevia, jos osaan!Aitoa ilmaisua "rajansa kaikella". Palstahistoria kertoo melkoisesta leimakirvesmentaliteetista. Jos tyyppi jotenkin eroaa ihannekansalaisesta, sille aletaan mätkiä narsun, psyko-tai sosiopaatin nimikettä.
Toki kaltaisissani autisteissa voi yhtä hyvin olla kaikkia noita dg-ominaisuuksia, mutta varmuudella tiedän myös dysfasia ominaisuudestani.
Jotenkin kummastelen, että huonojen ominaisuuksien etsimisen joillekin kirjoittajille,kanssaeläjistään antaa oikein "sisällön" elämälle. Ihan pakko silloin epäillä omankaan kilven kirkkautta.
Tulin tuossa illan suussa lähimarketista ulos. Kulmilla sauhutteli nuori tyttö ja poika. "Voi vittu tuotakin ryysyläistä", nuoriherra arvosteli kuuluvalla äänellä meikäläistä.
Se vaan, että kun hänenkin syntymästään on kulunut 72v, monet asiat ovat hänelläkin toisin.
Arvaa oma tilasi, anna arvo epäonnistujallekin, sanoo mukailtu sanonta.capt.cöpenick kirjoitti:
Aitoa ilmaisua "rajansa kaikella". Palstahistoria kertoo melkoisesta leimakirvesmentaliteetista. Jos tyyppi jotenkin eroaa ihannekansalaisesta, sille aletaan mätkiä narsun, psyko-tai sosiopaatin nimikettä.
Toki kaltaisissani autisteissa voi yhtä hyvin olla kaikkia noita dg-ominaisuuksia, mutta varmuudella tiedän myös dysfasia ominaisuudestani.
Jotenkin kummastelen, että huonojen ominaisuuksien etsimisen joillekin kirjoittajille,kanssaeläjistään antaa oikein "sisällön" elämälle. Ihan pakko silloin epäillä omankaan kilven kirkkautta.
Tulin tuossa illan suussa lähimarketista ulos. Kulmilla sauhutteli nuori tyttö ja poika. "Voi vittu tuotakin ryysyläistä", nuoriherra arvosteli kuuluvalla äänellä meikäläistä.
Se vaan, että kun hänenkin syntymästään on kulunut 72v, monet asiat ovat hänelläkin toisin.
Arvaa oma tilasi, anna arvo epäonnistujallekin, sanoo mukailtu sanonta.Olet kiltti capt. kun vielä sanot sitä vittuilijapoikaa nuoriherraksi :)
capt.cöpenick kirjoitti:
Aitoa ilmaisua "rajansa kaikella". Palstahistoria kertoo melkoisesta leimakirvesmentaliteetista. Jos tyyppi jotenkin eroaa ihannekansalaisesta, sille aletaan mätkiä narsun, psyko-tai sosiopaatin nimikettä.
Arvaa oma tilasi, anna arvo epäonnistujallekin, sanoo mukailtu sanonta.Löysin sinusta kuvatun filmin!
- lottamari_1
yxex kirjoitti:
Löysin sinusta kuvatun filmin!
Hmmm...hieman synkkä paikka..se ilmalaiva oli cool..toivottavasti ei ihan mäsänä ;)
lottamari_1 kirjoitti:
Hmmm...hieman synkkä paikka..se ilmalaiva oli cool..toivottavasti ei ihan mäsänä ;)
Synkähkö paikka, mutta ystävät ympärillä. Sut näin tummatukkaisena ja -silmäisenä tyttönä :)
- kaluuna
Viestimääristä ei kannata katsella, lue niitä niin huomaat että ne ovat ihan tyhjää täynnä. Täällä ei keskustella yhtään mistään aiheen alla.
Tyhjiä tai lähes tyhjiä viestejä on palstalla satamäärin. Kyllä sellaisia ketjuja voisi kirjoittaa kuka tahansa yksin vaikka juuri skitsofrenia palstallekin. Tyyliin:
1:- täällä tarjotaan viinaa! Kaikki jonoon!!?
2:- joo :)
3:- ihanaa :))
4:- oot söpö ;))))
1:- ota sieni ;E
2:- ääh...rakastatan sua ;D
1:- :D
2.- :D
3:- : )) -- lottamari_1
Oot ihana rakas, söpö, rakastan sinua, ota sieni senkin narsisti, ääh taas mä rakastan sua, ai, niin ...
- lottamari_1
Niin, se on kusettanut meitä kokoajan niillä sienillä, itte on terästäny niitä pontikalla ja antanu meille vaan vedessä lilluneita keitoksiaan.. hmm..pontikalla terästettyjä sienivatipäitä, voi tulla proffalle tukalat olot :)
- just joo joo
Aika pitkälle samaa mieltä kun nimimerkki Kaluuna.
Tuntuu siltä, että iso viestien määrä syntyy siitä, että muutama aktiivinen höpöttää jatkuvasti ja oikeastaan aiheeseen narsismi liittymättömiä höpinöitään. Tai usein tuntuu myös siltä, että 1-2 nimerkkiä muuntautuu moneksi eri persoonaksi ja kehuu ja kiistelee itsensä kanssa ja esittää toisistaan eroavia mielipiteitä, tekeytyy erilaisiksi persooniksi, vastaa itse itselleen. Skitsofreeninenkö tällainen mielipide?Höpö höpö, ihan hyvän mielipiteen heitit :)
Mutta kyllä mä uskon että ollaan jokainen ihan taviksia ihmisiä omien näppäimistöjen takana.
Mä ainakin oon.- lottamari_1
Kyllä nää kaikki liittyy narsismiin, vai voitko väittää vastaan? Minä en viitsisi olla samaa mieltä tuon Ilkikurimuksen kanssa, kun se ei usko geeneihin :) se ei ainakaan ole mun sivupersoona, ja Temppu on liian pervo, sekään mä en oo, yxex on liian herttanen, sellanen mä kyllä oon, mutta yxex on viinaan menevä, enkä mä juo ollenkaan, joku ei oo oikein naisellinen ja mä taas oon hmm,....aika....naisellinen. Eli mä oon mä, muista en tiedä???
Aika skitsofreeninen mielipide sulla, tai sitten oot vetäny sieniä :) - ihan varmasti
eli sama jatkuu kuin NUT sivuilla
lottamari_1 kirjoitti:
Kyllä nää kaikki liittyy narsismiin, vai voitko väittää vastaan? Minä en viitsisi olla samaa mieltä tuon Ilkikurimuksen kanssa, kun se ei usko geeneihin :) se ei ainakaan ole mun sivupersoona, ja Temppu on liian pervo, sekään mä en oo, yxex on liian herttanen, sellanen mä kyllä oon, mutta yxex on viinaan menevä, enkä mä juo ollenkaan, joku ei oo oikein naisellinen ja mä taas oon hmm,....aika....naisellinen. Eli mä oon mä, muista en tiedä???
Aika skitsofreeninen mielipide sulla, tai sitten oot vetäny sieniä :):-)
Mithen nin viinaan menvä, hik. Saamarin suloinen vathipää- lottamari_1
yxex kirjoitti:
:-)
Mithen nin viinaan menvä, hik. Saamarin suloinen vathipääSut pitää vieroittaa tuosta viinasta herttanen söpöliini,.. ja eikun saunan taa saamaan vieroitushoitoa, mulla on oma resepti tuohon
- lottamari_1
yxex kirjoitti:
Hei kattokaa kamut, löysin ihme tapin veneen pohjasta..ups nyt se tippui yli laidan..o-ou..
Ei helvata sua uuno! Sitä se viina teettää, aivot ihan homeessa!
lottamari_1 kirjoitti:
Sut pitää vieroittaa tuosta viinasta herttanen söpöliini,.. ja eikun saunan taa saamaan vieroitushoitoa, mulla on oma resepti tuohon
Pelottaa(toivon) että tää on jokin K-18 juttu, mut ilman uhripiiskaa kiitos =)
- lottamari_1
yxex kirjoitti:
Pelottaa(toivon) että tää on jokin K-18 juttu, mut ilman uhripiiskaa kiitos =)
Joo, tällä kertaa ei piiskata, vähän hellemmät otteet tåmmånen riippuvuus vaatii ;) Tässä hoidossa piilee kuitenkin se vaara, että siihen voi jäädä myös koukkuun ja hoidosta voi tulla uusi riippuvuus :)
lottamari_1 kirjoitti:
Joo, tällä kertaa ei piiskata, vähän hellemmät otteet tåmmånen riippuvuus vaatii ;) Tässä hoidossa piilee kuitenkin se vaara, että siihen voi jäädä myös koukkuun ja hoidosta voi tulla uusi riippuvuus :)
..ottaisko riskin? Otan. Goodbye king alcohol, ja kohti uutta riippuvuutta.. :)
- lottamari_1
Eikö siihen olisi kelvannut täysinäinenkin pullo?.. kato nyt tota yxexää!, se kittas sen konsenderipullon tosta vaan!, kun sä pyysit tyhjää pulloa, voi ziisus...hemmosta ei ole mihinkään äyskäröimään enää, itte tarttee taas riisuutua ja alkaa hommiin.
lottamari_1 kirjoitti:
Eikö siihen olisi kelvannut täysinäinenkin pullo?.. kato nyt tota yxexää!, se kittas sen konsenderipullon tosta vaan!, kun sä pyysit tyhjää pulloa, voi ziisus...hemmosta ei ole mihinkään äyskäröimään enää, itte tarttee taas riisuutua ja alkaa hommiin.
:-DDDD
*purskahti nauramaan niin että kaffet lensi näyttöruudulle*lottamari_1 kirjoitti:
..hommiin? Riisuuntua? Vierihoitoa A-riippuvuuteen? :-P
- lottamari_1
Älä ny jumankekka hukuta meen maskottia! Äyskäri käteen nyt mies! ja housut pois, ettei pultit kastu!
- lottamari_1
Niin rakas, mutta kun sun riippuvuuksia on jo niin monta, että ei niistä tiedä enää mikä on riippuvuus ja mikä muuta sälää :)
Jos joku nainen tarjoaa vierihoitoa ja hellyyttä vaivoihini niin lupaan suhtautua vakavasti asiaan =)
lottamari_1 kirjoitti:
Niin rakas, mutta kun sun riippuvuuksia on jo niin monta, että ei niistä tiedä enää mikä on riippuvuus ja mikä muuta sälää :)
temppuilija tarvii Täys-hoidon selvitäkseen ;-)
- lottamari_1
yxex kirjoitti:
Jos joku nainen tarjoaa vierihoitoa ja hellyyttä vaivoihini niin lupaan suhtautua vakavasti asiaan =)
Jaa,a nyt meni vaikeaksi, yksi nettiriippuvainen moniongelmainen narsisti ja toinen alkoholiriippuvainen mikä lie herttainen tenu-ukko, taitaa tulla kivat vierihoidot :))
- lottamari_1
Miksei tää vesi vähene ollenkaan? Temppu, äyskäätkö sä vai mitä sä teet??
lottamari_1 kirjoitti:
Jaa,a nyt meni vaikeaksi, yksi nettiriippuvainen moniongelmainen narsisti ja toinen alkoholiriippuvainen mikä lie herttainen tenu-ukko, taitaa tulla kivat vierihoidot :))
Sun pitäis olla masokisti vähintään selvitäksesi tehtävästä :-)
*ajelehtii rantaan turvaan lasisen pelastusvälineen kanssa*- lottamari_1
Olet kyllä toivoton tapaus kultaseni, mutta älä aliarvioi kykyjäni, olen saanut monen toivottoman tapauksen parannettua omilla keinoillani :))
- psykan opiskelija
narsismi on kiinnostava aihe ja kaikkien huulilla juuri nyt. Itse haluaisin keskustella psykopatiasta, mutta en psykopaattien kanssa(ne ovat vaan niin...synkkiä!?), narsistien kanssa on ihan kiva jutella.
- metkuilija
Narsujen kaa on oikein rattoisaa rupatella...selviää nopeesti narsun metkut:)
- Narsun kyykytin
rakkaasta ystävästämme temppuilijan toiminnasta:=)
- Ilkikurimus
Veikkaan, että täällä on yksi tai kaksi narsistia, joilla on tarve esiintyä toisilleen ( tai yksin) usealla nimimerkillä, joten viestimäärä ei kerro mitään siitä, mikä täällä oikeasti on meneillään.
Asiaa ei täällä puhuta ja jos joskus saakin jonkun asiallisemman aiheen läpi, niin pian se on täynnä jotain täysin asiaankuulumatonta.
Sen sijaan minua suuresti ihmetyttää ilmiö, jossa yksi näistä on poissa palstalta - ovat kaikki muutkin poissa....Outoa, mutta selittyy sillä, että ei täällä ollutkaan kuin yksi...:D
Ps. Enkä nyt väitä, että meitä on täällä vain kaksi...minä ja joku muu. Tiedän kyllä, että enemmän on...mutta rekisteröityjä ei ole niin montaa kuin saattaisi luulla....- j.o.k.u.1
Totta. Mutta äläpäs minua sotke tähän ainakaan...Olen omana itsenäni täällä. Sääli ettei niin ole kaikkien kohdalla. :)
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1104330Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k773146Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille3152901Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet622372- 771582
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen771398- 981362
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?731208- 811197
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911131