Orimattilan terveyskeskus

P.walden

Kaksi kertaa olen asioinut ja kummallakin kerralla Suomenkieltä taitamaton huuhaalääkäri sönköttänyt jotain käsittämätöntä. Tehkää nyt hyvät ihmiset kirjallisia valituksia niin päästään eroon näistä vajaakoulutetuista leikkilääkäreistä.

76

4845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimintaa!!!!

      maanantaima kaupunki päättää taas jatkosta huuhaalääkäreden toiminnasta.kaipa se jatkuu samama kui nytkin 2.v Tehkää jotakin ?????????

      • ImppuPamppu75

        Siihen kun ei kaupunki pysty ottamaan mitään kantaa, se on Sosiaali- ja terveysyhtymän päätös millä tavalla toiminta jatkuu terveysasemalla... Jos on saanut huonoa kohtelua tai on epäilystä hoitovirheestä on aina mahdollisuus ottaa yhteyttä potilasasiamieheen, joka selvittää kyseistä asiaa. Lääkäreiden kielitaidon puutteellisuuksiin ei päästä puuttumaan tällaisilla palstoilla vaan niistä on keskusteltava esimerkiksi hoitohenkilökunnan kanssa, jotka voivat viedä asiaa eteenpäin. Itse olen asioinut kohtuullisen usein terveysasemalla niin arkena kuin viikonloppuisin ja aina olen kyllä saanut tarvitsemani avun. Olen antanut myös palautetta kielitaidosta ja asiaa on luvattu viedä eteenpäin. Tällä hetkellä lääkäripalvelut ovat mielestäni ainakin hoidossa toisin kuin saattaisi olla mikäli kaupunki itse järjestäisi palvelut. Lääkäritilanteen (lähinnä sen puutteen) vuoksi ko. asiaanhan on aikanaan menty. Voisi olla että olisi paljon enemmän ei oota, kun lääkäreitä ei saada enää kaupungin tai kunnan palveluksiin niinkuin ennen. Kysymyshän on pitkälti varmastikin palkkauksesta ja tahdosta sitoutua vuosiksi yhteen paikkaan. Kuitenkin pääasia on että saamme lääkäripalvelut myös jatkossa omalta terveysasemalta... vai?


      • asiasta selvillä
        ImppuPamppu75 kirjoitti:

        Siihen kun ei kaupunki pysty ottamaan mitään kantaa, se on Sosiaali- ja terveysyhtymän päätös millä tavalla toiminta jatkuu terveysasemalla... Jos on saanut huonoa kohtelua tai on epäilystä hoitovirheestä on aina mahdollisuus ottaa yhteyttä potilasasiamieheen, joka selvittää kyseistä asiaa. Lääkäreiden kielitaidon puutteellisuuksiin ei päästä puuttumaan tällaisilla palstoilla vaan niistä on keskusteltava esimerkiksi hoitohenkilökunnan kanssa, jotka voivat viedä asiaa eteenpäin. Itse olen asioinut kohtuullisen usein terveysasemalla niin arkena kuin viikonloppuisin ja aina olen kyllä saanut tarvitsemani avun. Olen antanut myös palautetta kielitaidosta ja asiaa on luvattu viedä eteenpäin. Tällä hetkellä lääkäripalvelut ovat mielestäni ainakin hoidossa toisin kuin saattaisi olla mikäli kaupunki itse järjestäisi palvelut. Lääkäritilanteen (lähinnä sen puutteen) vuoksi ko. asiaanhan on aikanaan menty. Voisi olla että olisi paljon enemmän ei oota, kun lääkäreitä ei saada enää kaupungin tai kunnan palveluksiin niinkuin ennen. Kysymyshän on pitkälti varmastikin palkkauksesta ja tahdosta sitoutua vuosiksi yhteen paikkaan. Kuitenkin pääasia on että saamme lääkäripalvelut myös jatkossa omalta terveysasemalta... vai?

        Kyllä se loppu pelis on kaupunki joka palvelut tilaa ja maksaa, joten kyllä se kaupunki päättää. Kaupungin johtaja laittaa palvelusopimukseen nimensä, minkä sote-piiri on valmistanut.


      • ImppuPamppu75
        asiasta selvillä kirjoitti:

        Kyllä se loppu pelis on kaupunki joka palvelut tilaa ja maksaa, joten kyllä se kaupunki päättää. Kaupungin johtaja laittaa palvelusopimukseen nimensä, minkä sote-piiri on valmistanut.

        Kuntayhtymän hallitus valtuuttaa kuntayhtymän johtajan allekirjoittamaan sopimuksen eli tässä en näe heti yhteyttä Orimattilan kaupunginjohtoon tai kaupungin päätökseen. Orimattila, kuten sen ympäristökunnat kuuluvat Päijät-Hämeen sosiaali- ja terveysyhtymään, jolloin nämä päätökset suorittaa joku muu kuin kunnan päättäjät... Voit itse todeta sen käymällä em.yhtymän kotisivuilla...


    • Montarista

      minua tekemään kirjallisen valituksen. Siitä Muhammed nimisestä pääsivät eroon kun valituksia oli riittävästi.
      Ilman valituksia nämä ammatti- ja kielitaidottomat saavat jatkaa.

    • P.walden

      menen ilmanmuuta Orimattilasta. Nämä maahanmuuttajalääkärit ovat terveydelle vaaraksi. Otin opikseni jo ensimmäisestä hoitovirheestä, minkä nämä paskaläjät tekivät..

    • HUOLESTUNUT POTILAS

      tivoliltahan se vaikuttaa ja sitä se onmyös. joka ei usko niin voi käydä itse toteamassa sen entiset ammattifaitoiset lääkäritkin ovat huolestuneet entisen työpaikkansa hullunmyllystä...työmotivaatio on huono ja potilaat aistiivat sen myös....kyllä rahalle olisi parempaakin käyttöä kun panna moiseen älyttömyyteen. omalääkärit takaisin maksetaan sitten vaikka enemmän kunnon palvelusta.eihän arvailemalla juuri osuta oikeaan niin kuin nyt tehdään. NÄIN ON ORIMATTILAN TERVEYSKESKUKSELLA TÄNÄPÄIVÄNÄ.

    • saikku

      Terveyskeskuksessa työskentelevät kaupungin johtavat poliitikkonaiset, joten asiantuntemusta on riittänyt päätöksentekoon. Kuka paikallisesti terveyskeskusta johtaa?

    • retu2

      Ne nyt vaan ovat johtavat politikkonaiset sairaalan puolella eikä siellä missä Attendo häärää ensiapu ja vastaanotot, ja huonokieliset lääkärit.Kaikki murina koskee Attendon touhuja viepä vielä rahatkin espanjaan !!!

    • wasabituub

      On kyllä sellanen arvauskeskus että ihme jos oikeaa apua sieltä saa.

      • Anonyymi

        Sun tapauksessa pitäisi olla Jeesus, että saisit oikeaa apua ongelmaasi ja nimenomaan auttavaa apua


    • Siellä töissä

      Parturi ja päiväkodinjohtaja seuhtovat sotehallituksessa. Mitään eivät saa aikaiseksi eivätkä puutu epäkohtiin. Sairaanhoitajapoliitikot neuvovat heitä suuressa viisaudessaan. Mitähän seuraavaksi keksivät. Toinen sairaanhoitaja luulee ainakin olevansa sairaalanjohtaja.

    • potilas 5

      akuutissa on entinen orimattilan lääkäri joka on virolainen,minusta hän on hyvä lääkäri.

    • potilas sex

      hennaan on suunnitteilla uusi terveyskeskus jonne saadaan runsaasti uusia lääkärivirkoja, kyllä sitten saadaan hyvää hoitoa

      • Hussii

        Höpö höpö..sote ei ala tekemään hajaasutus alueille mitään toimipaikkoja. Mistähän tuollaista olet saanut päähäsi. Kaikki keskitetään lahteen ja nyt ollaan jo menossa Hussiin Helsinkiin. Hennaan ei tuu mitään!


    • reetus

      arvauskeskus, joskus. mut kyllä sieltä pääosin saa ihan oikeita ohjeita

    • Pettynyt 7

      Aivan alaarvoista palvelua j rahatkin ulkomaille huonosuomi hoitaa potilaita !!!!!!

    • Lukenut

      Lukekaa ihmeesä Orimattilan sanomista eläkkeelle jääneen lääkärin tarina Terveyskeskuksesta ja Attendon touhuista !!!!

      • Kerro lisää

        Kuka lääkäri ja minkä päivän lehti on kyseessä?

        Mitä hän sanoi?


    • Lukenut

      Eilinen ja on siinä nimi

    • Lukija1

      Hyvä juttu

    • äly hoi

      kun menet tervyskeskus lääriin,niin hoito on sama ota buranaa,jos ei auta tule uudestaa.kai jokainen tietää jos särkee niin ottaa lääkkeen.aina on sama juttu ota buranaa.

    • Pois Attendo

      Se on niin kauvan heikkoa palvelua kun Attendo sitä hoitaa !!!!

      • Aika Hra Attendolle

        Ai se on Hra Attendo kun hoitaa ihan itse. Minä kun luulin että Attendon palkkalistoila olevat lääkärit hoitaa. Nyt kyllä vähän hävettää kun olen ollut noin tyhmä.


      • Viisaanpi
        Aika Hra Attendolle kirjoitti:

        Ai se on Hra Attendo kun hoitaa ihan itse. Minä kun luulin että Attendon palkkalistoila olevat lääkärit hoitaa. Nyt kyllä vähän hävettää kun olen ollut noin tyhmä.

        Niin olet ja olet edelleen !!!!!


    • Ääliö

      Sinäkään et osaa puhumaasi kieltä ainakaan oikeinkirjoituksen osalta. Se on:
      suomen kieltä eikä Suomenkieltä.

    • Pois Attendo

      Siinähän luki Attendo Sitä hoitaa eikä hoitajana !!!

      • no just joo

        Siis lääkäri Attendon palkkalistoilla on epäpätevä, mutta sama henkilö Orimattilan terveyskeskuksen palkkaamana on pätevä? Olenko minä tyhmä?


    • Pia Attendo

      Orimattilan terveyskeskukssessa kaikki lääkäri ovat Attendon palveluksessa eikä terveyskeskuksella ole yhtään omaa lääkäriä Kyllä olet !!

      • no just joo

        Kysymykseni jäi vieläkin ilman vastausta, muuttuisiko nämä "epäpätevät" lääkärit päteviksi JOS he olisivat terveyskeskuksen palkkalistoilla? Kuinka työnantajafirma voi muuttaa työntekijän epäpäteväksi?


    • vänkkääjät

      älkää ääliöt kinatko ku vähä älyiset,näin se pääasia unohtuu ja näytätte oman typeryytenne.Orimattilan teveyskeskus on mikä on,eihän sinne tosisairas mene. On olemassa myös yksityispuoli josta saa oikeasti hyvää palvelua,ammattitaidolla.

      • ruppusakkia?

        Jos on rahaa, kaikilla ei ole.


      • Anonyymi

        Onko sulla näkemystä nykyisistä hyvinvointialueista?


    • Osakas

      Attendo on paras. Minulla on sen osakkeita. Hyvin tuottaa.

      • Näin se menee

        Älä viitsi. Osakkeen hinta vain 0.08€. Homma pelaa niin, että sijoitan rahaa yhtiöön joka lainaa sitä edelleen konsernilaonana. Rahani saan takaisin 4 vuodessa 15% korolla. Näin on toimittu jo kauan. Toki osakkeita on mutta niiden arvo pidetään alhaalla. Osakepääomaakin on vain 12000€. Pääomistajalla 87% osakkeista ja muita osakkaita 150 000 kpl. Koroilla pelataan ja rahat ulkomaisilla tileillä. Hyvin tienaamme.


    • pipikorva

      menin korvasäryn takia akutti hoitajalle.tiesi että korva on tulehtunnut.hoitaja katsoi ei tulehdusta.en antannut periksi sanoi että sitä särkee niin helvetisti.no hoitaja pyysi lääkäriä kattomaan.ja keskikorvan tulehdus.jos olisin uskonnut hoitajaa,niin kuinka pahaksi se olisi mennyt.parasta on vain pyytää suoraa läärille,niin ei tartte hyppiä paikasta toiseen.

    • mummot

      No on siellä pieni kiukkuinen ja tosi epämiellyttävä eläkemummu virorainen ilmeisesti ei osaa edes käyttäytyä kuten asiakaspalvelijan kuuluu.Aika sekopää ei kuuntele tai tajua puhetta yökkkk....

    • arvauskeskus

      eihä edes pääse lääkärille.pitää juosta kaikenmaailman hoitajille arviointiin.itse menin hoitajalle korvakivun takia,hoitaja tutki ja sanoi että ei ole tulehtunnut.minä sänoi että saatan kyllä tiedän että korva on tulehtunnut, no hoitaja kutsu lääkärin kattomaan ja tulehtunnuthan se oli.siinä se hoitaja istu naama punausena.

    • tohtori.kaikkitietävä

      Sori. Oon nyt paskalla, jatketaan myöhemmin.

    • Angervo1

      Ihmettelen ketjun aloittajaa. Orimattilassa nimenomaan nuo kaksi vieraskielisesti murtaen suomea puhuvat ovat olleet kaikista kohteliaimpia ja osaavampia kaikista Orimattilan lääkäreistä tänä vuonna (2016-7). Onkohan nyt omassa kuullun ymmärtämisessä tai kuulossa vikaa, jos ei selvää saa.

    • Mad1

      Perspektiiviä asioihin:
      ne lääkärit eivät ole pyytäneet teitä tulemaan sisään terveyskeskukseen. Ne lääkärit eivät myöskään ole syyllisiä siihen, että sairastut - usein olet elämäntavoillasi itse syyllinen. Ne lääkärit ovat ihmisiä, jotka valmiita auttamaan sinua, (mitä monista muista kanssaihmisistä ei voi parhaalla tahdollakaan sanoa), ja sinä annat palkaksi jatkuvaa arvostelua. Onkohan sinun työtäsi koskaan arvosteltu yhtä äänekkäästi? Ei varmaan - kateusko saa ihmiset tyhmistymään.

    • Jorka.Fury

      Heikkala, Joensuu, Korhonen ja Järvinen olivat oikeita kunnanlääkäreitä joilla oli vankka kokemus ja tolkku kaikessa. Voi kunpa voisi vielä palata vaikkapa 80- tai 90- lukuun joilloin täällä oli terveydenhuollonkin suhteen asiat kunnossa.

    • Karhuvastassa

      Täällä pitää kyllä käyttäytyä terveyskeskuksessa siten, kuin karhun kohtaisi. Leikki kuollutta ja vot, saatat selvitä sieltä vielä hengissä ulos.

    • Anonyymi

      Saa olla tosi tietäjä, kun tulee asioimaan. Vuosia sitten istuin laboratoriossa ja pyysin näytetikkua, samantien, että saan korvasta tulehdusnäytteen lääkärille samalla käynnillä. Laitoin tikun korvaani ja laborantti tarttui samallla hetkellä käteeni, korvasta ghavaittiin tärykalvon puhkeaminen, vaikka itse tulehdus lienee ollut ulkoåuolinen korvakäytävässä. Tulin kuuroksi korvasta. Nyt kävin katsastamassa haavaa, piti olla haavahoitaja, vaan ei ole, kun paikalla ainoastaan ma ja pe. Paikallinen päivystävä hoitaja otti vastaan. Lirutti haavaumaan puudutusainetta ja ryhtyi kauhalla puhdistamaan haavapohjaa, jossa ei ollut tulehdusta. Liekö ollut ouudutusaine loppu, mutta TOSI PAHASTI. Olin pyytänyt lisää puudutusta ja ainoastaan haavan kuivaamista ja pinta puhdistusta. Jos se kalvetaan verinahkaan niin missä vaiheesa se pääsee oikeasti kasvattamaan luontaisen ruven haavan suojaksi? No, hoitaja siis jatkoi kaapimista ja yhtäkkiä huusin ääneen kivusta ja purskahdin tolkuttomaan itkuun kivusta. Oli kuin puukotettu. Hän vain jatkoi. Mitä tuo teko vaikutti vakavaan sairauteeni, sen näen joka päiva seuratessani asianmukaisesti tilaani. Käytävässä kulkevat siihen kellonaikaan kuulivat varmaan teurastushuutoni.

      • Anonyymi

        Ompa ollut hirveetä kohtelua. Tosi surullista kun tänä päivänä ollaan noin raakoja ja tylyjä.


    • Anonyymi

      Gynekologinen tutkimus ei mennyt asiallisella tavalla 08.07.2021. Soitin asiasta jälkikäteen, muttei minua suostuttu palvella. Otin yhteyttä Fimlab:iin ja sain pahoittelevan viestin.

      "Hyvä asiakas

      Kiitos arvokkaasta palautteestasi!

      Keskustelimme tiimissämme antamastasi palautteesta sekä keskustelin näytteenottajan kanssa kokemuksestasi. Palautteesi otettiin vastaan suurella vakavuudella.
      Pyrimme näiden palautteiden avulla kehittämään toimintaamme. Toivottavasti voitte jatkossa luottaa palveluihimme, jotta vastaavaa kokemusta ei pääsisi tapahtumaan.

      Pahoittelemme saamastasi ikävästä asiakaskokemuksesta.

      Terveisin,
      Susanna
      Palvelupäällikkö
      Fimlab Laboratoriot Oy"

      • Anonyymi

        Olen traumatisoitunut, mutta silti PAPA-koe on aiemmin onnistunut ilman suurempia ongelmia ammattitaitoisen näytteenottajan ansiosta <3

        Orimattilassa kesällä 2021 välittömästi terveysasemalle saavuttuani hullu ämmä otti minut väkisin sisään yli 5min ennen varattua aikaani. Kun tajusin jo joutuneeni toimenpidehuoneeseen, pyysin päästä vielä käymään vessassa. Nainen tappeli vastaan, mutta pidin pintani. Ennen toimenpidettä ilmaisin varovasti peloistani ja nainen tokaisi vain etteipä tästä kukaan nainen tykkää. Enpä olettanutkaan että joku TYKKÄISI!

        Kun tein valituksen tapahtumista minulle vastattiin "Toivottavasti voitte jatkossa luottaa palveluihimme, jotta vastaavaa kokemusta ei pääsisi tapahtumaan."

        Ei ole asiakkaan syy että he ovat traumatisoituneita ja heillekin on suotava TERVEYDENHOITO eikä vain kovanahkaisille huorille. Tässä vastauksessa annettiin ymmärtää että minun ahdistukseni olisi ollut syy ja että minun nyt pitäisi lopettaa olemasta ahdistunut, JOTTA he eivät raiskaisi minua uudestaan. ???

        On miehiä, joilla on kiire ja silloin ei ole aikaa huomioida toisen tunteita ja on ihan fiksua muistuttaa toiselle ettei nyt ollutkaan tarkoitus että tykkäisit. Asiaan voi myös tulevaisuudessa vaikuttaa sillä että oppii luottamaan raiskaajaansa. ???

        Ps. Myöhemmin kuulin teinien ilkkuvat raiskausvitsejä ympärilläni. En silloin kokenut asian liittyvän minuun, mutta...? Miksi nämä teinit täällä...? En voi olla ajattelematta sitä että he itse ovat vielä alaikäisiä. Hmmm?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen traumatisoitunut, mutta silti PAPA-koe on aiemmin onnistunut ilman suurempia ongelmia ammattitaitoisen näytteenottajan ansiosta <3

        Orimattilassa kesällä 2021 välittömästi terveysasemalle saavuttuani hullu ämmä otti minut väkisin sisään yli 5min ennen varattua aikaani. Kun tajusin jo joutuneeni toimenpidehuoneeseen, pyysin päästä vielä käymään vessassa. Nainen tappeli vastaan, mutta pidin pintani. Ennen toimenpidettä ilmaisin varovasti peloistani ja nainen tokaisi vain etteipä tästä kukaan nainen tykkää. Enpä olettanutkaan että joku TYKKÄISI!

        Kun tein valituksen tapahtumista minulle vastattiin "Toivottavasti voitte jatkossa luottaa palveluihimme, jotta vastaavaa kokemusta ei pääsisi tapahtumaan."

        Ei ole asiakkaan syy että he ovat traumatisoituneita ja heillekin on suotava TERVEYDENHOITO eikä vain kovanahkaisille huorille. Tässä vastauksessa annettiin ymmärtää että minun ahdistukseni olisi ollut syy ja että minun nyt pitäisi lopettaa olemasta ahdistunut, JOTTA he eivät raiskaisi minua uudestaan. ???

        On miehiä, joilla on kiire ja silloin ei ole aikaa huomioida toisen tunteita ja on ihan fiksua muistuttaa toiselle ettei nyt ollutkaan tarkoitus että tykkäisit. Asiaan voi myös tulevaisuudessa vaikuttaa sillä että oppii luottamaan raiskaajaansa. ???

        Ps. Myöhemmin kuulin teinien ilkkuvat raiskausvitsejä ympärilläni. En silloin kokenut asian liittyvän minuun, mutta...? Miksi nämä teinit täällä...? En voi olla ajattelematta sitä että he itse ovat vielä alaikäisiä. Hmmm?

        Inhimillistä terveydenhoitoa on siis annettava asiakkaalle, VAIKKA he pelkäävät. Sillä ei ole merkitystä kuinka paljon pelkään, olen silti oikeutettu saamaan inhimillistä hoitoa. Minä saan tulla sinne pelokkaana ja voisin uskoa että seuraavalla kerralla enemmän pelokkaan kuin viimeksi. Nyt sinne menin vain "normitasolla", koska minulla oli aiemmin ollut turvallisentuntuisia kokemuksia Lahdessa <3

        Ehkä se oli kirjoitusvirhe eikä uhkaus. Voi olla että joku kesälomasijainen kirjoittelee noihin palautteisiin vahingossa "jotta" sanojaan, mutta sekin on aika karua, jos näihin ei panosteta.

        Halusin vielä selventää, kun jäi olo että kirjoitin liian sekavasti. Kärkistettynä esimerkkinä tilanne on sama kuin palomiehet pelastaisi palavasta talosta vain ihmiset, jotka eivät huuda tai ole loukkaantuneita. Pitäisi osata "käyttäytyä" ennen kuin palomies suostuu pelastamaan sieltä ketään. Ehkä ne palomiehet siellä vetää aina ihmisiä turpiin, kun eivät jaksa kuunnella niiden huutoa? Työtänsähän ne teurastajatkin vain tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inhimillistä terveydenhoitoa on siis annettava asiakkaalle, VAIKKA he pelkäävät. Sillä ei ole merkitystä kuinka paljon pelkään, olen silti oikeutettu saamaan inhimillistä hoitoa. Minä saan tulla sinne pelokkaana ja voisin uskoa että seuraavalla kerralla enemmän pelokkaan kuin viimeksi. Nyt sinne menin vain "normitasolla", koska minulla oli aiemmin ollut turvallisentuntuisia kokemuksia Lahdessa <3

        Ehkä se oli kirjoitusvirhe eikä uhkaus. Voi olla että joku kesälomasijainen kirjoittelee noihin palautteisiin vahingossa "jotta" sanojaan, mutta sekin on aika karua, jos näihin ei panosteta.

        Halusin vielä selventää, kun jäi olo että kirjoitin liian sekavasti. Kärkistettynä esimerkkinä tilanne on sama kuin palomiehet pelastaisi palavasta talosta vain ihmiset, jotka eivät huuda tai ole loukkaantuneita. Pitäisi osata "käyttäytyä" ennen kuin palomies suostuu pelastamaan sieltä ketään. Ehkä ne palomiehet siellä vetää aina ihmisiä turpiin, kun eivät jaksa kuunnella niiden huutoa? Työtänsähän ne teurastajatkin vain tekee.

        Loistavaa artikulointia ja näkemyksiä.


      • Anonyymi

        Yritin hoitaa siis asiaa Orimattilan terveysaseman kautta, mutta minua sinnikkäästi kieltäydyttiin palvelemasta lainkaan, ei yhtään. En saanut edes pientä terveysneuvontaa. Miksi??

        Väkisin minut vain ohjattiin ottamaan yhteyttä Fimlab:iin. Sieltä sain lopulta tuon vastauksen, jonka ylle laitoin, mutta tehtiinkö mitään? Työntekijä silti siis SELKEÄSTI teki monta asiaa väärin eikä moinen koskaan vahingossa tapahdu. Miksi minut otettin väkisin sisään (muutoinkaan?) yli 5 minuuttia ennen oma aikaani? Kyllä kaikki tuo kiire, hoputus, painostus, ärtyisyys ja pelon VÄHEKSYMINEN oli syy siihen miksi minua (traumapotilasta) ahdisti vielä normaaliakin enemmän. Kun ammattilainen tietää elimen minkä kanssa on tekemisissä, hän tietää missä meni pieleen.

        Tehtiinkö asialle koskaan mitään? Onko muita potilaita yhä kohdeltu samoin? Minulle itselleni ei mitään kerrottu sen enempää kuin tuossa on tuo lyhyt viesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen traumatisoitunut, mutta silti PAPA-koe on aiemmin onnistunut ilman suurempia ongelmia ammattitaitoisen näytteenottajan ansiosta <3

        Orimattilassa kesällä 2021 välittömästi terveysasemalle saavuttuani hullu ämmä otti minut väkisin sisään yli 5min ennen varattua aikaani. Kun tajusin jo joutuneeni toimenpidehuoneeseen, pyysin päästä vielä käymään vessassa. Nainen tappeli vastaan, mutta pidin pintani. Ennen toimenpidettä ilmaisin varovasti peloistani ja nainen tokaisi vain etteipä tästä kukaan nainen tykkää. Enpä olettanutkaan että joku TYKKÄISI!

        Kun tein valituksen tapahtumista minulle vastattiin "Toivottavasti voitte jatkossa luottaa palveluihimme, jotta vastaavaa kokemusta ei pääsisi tapahtumaan."

        Ei ole asiakkaan syy että he ovat traumatisoituneita ja heillekin on suotava TERVEYDENHOITO eikä vain kovanahkaisille huorille. Tässä vastauksessa annettiin ymmärtää että minun ahdistukseni olisi ollut syy ja että minun nyt pitäisi lopettaa olemasta ahdistunut, JOTTA he eivät raiskaisi minua uudestaan. ???

        On miehiä, joilla on kiire ja silloin ei ole aikaa huomioida toisen tunteita ja on ihan fiksua muistuttaa toiselle ettei nyt ollutkaan tarkoitus että tykkäisit. Asiaan voi myös tulevaisuudessa vaikuttaa sillä että oppii luottamaan raiskaajaansa. ???

        Ps. Myöhemmin kuulin teinien ilkkuvat raiskausvitsejä ympärilläni. En silloin kokenut asian liittyvän minuun, mutta...? Miksi nämä teinit täällä...? En voi olla ajattelematta sitä että he itse ovat vielä alaikäisiä. Hmmm?

        Kun tietää minkä elimen kanssa on tekemisissä, pitäisi ymmärtää.

        Mietin sitä että jos NOIN täällä kohdellaan naisia, niin en enää ihmettele että Orimattilaan syntyy jotenkin lapsia. Hirveää on naisen elo täällä O.O! Henkisesti ja fyysisestikin turvallisempi vaihtoehto olisi selibaatti.


      • Anonyymi

        "Toivottavasti voitte jatkossa luottaa palveluihimme, jotta vastaavaa kokemusta ei pääsisi tapahtumaan."

        Oiskohan Orimattilan kannattanut LUOTTAA minuun enemmän. Mulla on ollut siis olo että ne ei LUOTA minuun eivätkä siksi kaupoissakaan antaneet mun vain kulkea rauhassa tavaroita ottaen. Päättivät sitten alkaa vainota muo, töniä ja kokonaan häätää sitten pois kaupoilta.

        Orimattilan LUOTTAMUSPULA ihmisiin on aika kova ja siksi he pahoinpitelevät ja tekevät muita rötöksiä jatkuvasti. Vähän jos tota vainoharhaa ja muukalaisvihaa keventäisitte, niin ei tarttisi p*rseeseenne laittaa haulikkoa.


    • Anonyymi

      Terveysasemalla saa huonoa palvelua, jos sinne edes pääsee. Puhelimessa EI SUOSTUTA palvella, jos puhelimen päähän jonkun edes saa. Kuka kieltää palvelemasta? Paikan päällä infossa ihminen ei suostu ymmärtämään asiaani ja väärin ohjaa minut turhalle käynnille hakemaan mielialalääkkeitä. Tämä olisi ollut vältellävissä, koska en tietenkään niitä ollut ottamassa ja minulle on jo asiantuntijat suositelleet ettei lääkkeitä käytettäsi. Kenen päättäjän tai systeemin vika tämä muka on? Se on vain sen infon ihmisen vika, kun vastoin sanomisiani ohjaa väärään paikkaan. Näin oli jo ennen koronaa siis. Toivottavasti uuden hyvinvointialueen aikana saataisiin joku roti.

      Lapsuusaikanani valtio säästi meistä; virhe myönnettiin muttei missään muussakaan Suomen poliittisessa tilanteessa ole ollut sitä että asiakkaita olisi autettu. Vuosikymmeniä on sanottu ettei ole muka rahaa, mutta rahalla ei ole tekemistä sen kanssa että turhaan ohjataan väärään paikkaan. Rahaa riittää turhiin tutkimuksiin, joita kukaan ei pyytänyt eikä niistä kukaan mitään hyödy.

      Teininä kävin ihan "oikean" lasten- ja nuortenpsykologin juttusilla, mutta sitä ahdistavampaa tyyppiä en keksi. Jouduin tapella sen eteen että pääsin sanomaan asiani. Minulla oli huolia, mutta hän vähätteli kaikkea ja tyssäsi yritykseni purkautua pahasta olosta. Päälle kuorrutettiin happy-happy-joy-joy p*skaa. Olin jo tulossa täysi-ikäiseksi pian, joten lopetin itse tapaamiset. Tultuani täysi-ikäiseksi ja palattuani palveluiden piiriin, minulle heti pahoiteltiin ettei ongelmiini koskaan puututtu ja nyt oli jo myöhäistä. No voi voi. Olipa hassua että näin pääsi käymään!!!!

      Sitten työllistymispalveluissa hoetaan että erityispalvelut on "tarkoitettu niille, jotka oikeasti sitä tarvitsevat". No, eipä tarttenut minun sitten työllistyä! Onhan se edullisempaa jättää kaikki hoitamatta ja rempalleen; ja sitten voivotella kun ei rahat riitä. (Lahdessa asuessani asiat oli paremmin lähes joka asiassa). Palattuani takaisin sain heti vastaani korruptoituneen sossun, jota kiinnostaa enemmän ajankohdat, jolloin poistun asunnostani. Asiaan ehkä liittyy että huoltomies kävi aina asunnossani sillä aikaa kun oli nämä tämän sossun tapaamiset.

      Millään vuosikymmenellä ei Orimattilassa ole ollut asiallisia sosiaalipuolen työntekijöitä. Omien kokemuksieni vuoksi ymmärrän miten vaikeaa pienillä on täällä. Minulla helpotti asua hetken Lahden puolella. Osaanpa verrata. Ilmeisesti moni jättää palaamatta takaisin ja se on harmi.

      • Anonyymi

        "Millään vuosikymmenellä ei Orimattilassa ole ollut asiallisia sosiaalipuolen työntekijöitä. Omien kokemuksieni vuoksi ymmärrän miten vaikeaa pienillä on täällä. Minulla helpotti asua hetken Lahden puolella. Osaanpa verrata. Ilmeisesti moni jättää palaamatta takaisin ja se on harmi."

        Lapset ja nuoret täällä. Rappanat. Toivottasti te pärjäätte. Tarkoitan nyt niitä, joilla ei alunperinkään asiat olleet hyvin. Heitä kohdellaan kuin paskaa sitten ihan kuin he MUKA sen ansaitsisivat. Koittakaa pienet pärjätä, vaikkei täällä auteta.


    • Anonyymi

      2000-luvun alussa heräsin yöllä oksentamaan ja vatsaan sattui paljon. Soitin tästä Orimattilan terveysasemalla ja siellä minua vain pilkattiin. Minua ei otettu lainkaan tosissaan ja nainen vain halveksivasti kysyi että pitääkö meidän nyt kutsua sinne joku antamaan kipupiikki. Minulla ei ollut mitään käsitystä siitä mikä edes on "kipupiikki". Siitä puhelusta ei tullut mitään.

      Makasin lattialla mahakivussa, kunnes soitin uudelleen. Silloin minulla vastasi joku vanhempi nainen, joka oli PALJON ystävällisempi. Hänkin silti vain ohjasi minua keittämään itselleni puuroa. Ihan hiton hyvä vinkki ihmiselle, joka on lattialla kykenemättä liikkumaan! Vihalla nousin lopulta ylös, linkkuveitsenä hain keittiöstä kaurahiutalepussin ja nukahdin sänkyyn niitä mutustellen. Aamulla heräsin sängylle levinnyt kaurahiutalepussi vierelläni.

      Myöhemmin mitään sen suuremmin tutkimatta lääkäri diagnosoi minulla olevan vatsalaukun tulehdus.

      • Anonyymi

        Ei, en vittuillut.
        Tuolla joku väitti siis asiakkaiden huonoa kohtelua "vittuilevien" asiakkaiden syyksi. Uskomatonta p*skaa!! Kehtaakin. Sen verran tähän vielä laitan että enhän minä tiedä kuka täällä Suomi24:ssä kirjoittelee.

        Rokonarokottajakin kireästi "vittuili" minulle, mutten vastannut siihen mitään, koska oletin että se ihminen taisi olla TOSI-TOSI-TOSI huonolla tuulella. Minun suunnaltani toisaalta tilanne oli juuri se että enpä minäkään siinä parhaimmassa kunnossa ollut ja sain minimaalista äksyilyä vastaani. Samanlaista oli hiukan hammashoidossakin. MUTTA kuten sanoin minä ymmärrän että siellä on sakilla pinna TODELLA kireällä. En minä heitä siis tässä ole syyttänyt ja oletan etteivät hekään kritisoi asiakkaita... ei ainakaan minua, kun en edes tehnyt mitään. Tuo joku tuolla siis syytteli vittuilevia asiakkaita, ehkä hän on vain se sama trolli, joka täällä haluaa vain provosoida ihan provosoimisen vuoksi (jopa pedofilia aiheella).


      • Anonyymi

        Tajusin että se on juuri päin vastoin. Kaupoissa/kioskeissa se menee niin että mitä vanhempi nainen siellä on tiskin takana, niin sitä varmemmin se käyttäytyy rumasti minua kohtaan. Hoitajissa taas vanhat rouvat on aina olleet ihania <3 En muista nyt äkkiseltään että minulla olisi ollut vanhemmista hoitajista huonoja muistoja. Ahaa-elämys sekin :)


      • Anonyymi

        "2000-luvun alussa heräsin yöllä"
        Se ei välttämättä ollut yö. Olin nukkumassa, mutta en muista mitä aikaa nukuin. Unirytmini on aina ollut sekava. Olin ollut kauemman aikaa syömättä ja sitten ennen nukkumaan menoa söin vain lihapiirakan. Pian nukkumaan mentyäni siis heräsin kovaan vatsakipuun ja oksensin. Kipu ei loppunut ja siksi soitin Orimattilan Terveysasemalle.

        Eipä näillä niin väliä, mutta kun täällä selostelen vanhoja juttuja, niin pitää vähän pieniä sanavalintoja korjailla välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "2000-luvun alussa heräsin yöllä"
        Se ei välttämättä ollut yö. Olin nukkumassa, mutta en muista mitä aikaa nukuin. Unirytmini on aina ollut sekava. Olin ollut kauemman aikaa syömättä ja sitten ennen nukkumaan menoa söin vain lihapiirakan. Pian nukkumaan mentyäni siis heräsin kovaan vatsakipuun ja oksensin. Kipu ei loppunut ja siksi soitin Orimattilan Terveysasemalle.

        Eipä näillä niin väliä, mutta kun täällä selostelen vanhoja juttuja, niin pitää vähän pieniä sanavalintoja korjailla välillä.

        Hyvää hoitoa olet saanut kuten minäkin. Hengissä ollaan siitä kiitos Orimattilan Terveysasemalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää hoitoa olet saanut kuten minäkin. Hengissä ollaan siitä kiitos Orimattilan Terveysasemalle.

        Mitä "hoitoa" on se että haistatellaan asiakkaalle? Mitään apua en saanut.


    • Anonyymi

      On oire ollut mitä tahansa niin minua on vain halveksittu ja pilkattu Orimattilan terveysasemalla. On ollut turhauttavaa muistaa niitä huonoja kokemuksia, kun kaikille oireille löydettiin Lahdessa asuessani syyt. Miksei niitä Orimattilassa osattu?

    • Anonyymi

      Vika ei ole potilaissa, vika ei ole rahassa.
      Vika on v*ttupää työntekijöissä, joilla ei koskaan voi olla tarvetta halventaa ja häpäistä asiakkaita.

      Jouduin todellakin huumetestiinkin (jonka tulos oli negatiivinen), ja sitä näytettä ottaessa sain taas jonkun hullun idiootin aggressiivisesti painostamaan minua, kun ei pissaaminen minulta onnistunut heti toisen tuijottaessa siinä edessä.

      Lopulta hommaan meni 45 minuuttia eikä voi olla syyttämättä tästä sitä toista hoitajaa, joka yritti väkivaltaisesti painostaen. Ammattitaidoton ääliö!

      • Anonyymi

        Millä perusteella joku hoitaja voi määrätä huumetestiin? Laitonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella joku hoitaja voi määrätä huumetestiin? Laitonta.

        Älä ääliö taas tee näitä trolliviestejä, kun kukaan ei niin väittänytkään.


      • Anonyymi

        "koskaan voi olla tarvetta halventaa ja häpäistä asiakkaita."
        Minua on suoraan pilkattu tässä 20 vuoden ajan. Itse en ole edes käyttäytynyt huonosti. Minulla alkaa tässä olla ikää ja hermo hiljalleen mennyt huonoon kohteluun. Kohtelu on ollut kiistatta huonoa ja vika ei nyt ole "vittuilevissa" asiakkaissa, kun kyse on siitä että kun tätä nyt on jatkunut 20 vuotta, niin koen jo tarvetta mainita asiasta. Asiallisesta olen palautteenikin tehnyt. Asiallisesti olin paikan päällä ja VAIN täällä Suomi24:ssä nyt olen asioista edes kriittisemmin selostanut.

        Minä kiukuttelin tuolla ylläolevassa viestissä lähes 20 vuotta vastasta jutusta. Ei minun NYT kiukutteluni siis liity milläänlailla noihin tilanteisiin miten ne ovat menneen. Minä en vittuillut tai kiukutellut silloinkaan, minä olen traumapotilas ja olin ahdistunut ja erittäin-erittäin pelokas. Kohta 20 vuotta kokemustani itkettyäni vain päätin että se saatana loppuu nyt. Nyt olen vain vihainen ja ihan syystä.


      • Anonyymi

        Mä just keksin että virtsatestin (huumetesti) voisi avustaa niin että pitää veistä toisen kurkulla. Rikossarjoista ja dokkareista olen oppinut että ihmiset, jotka pelkää kusee allensa. Saa näin virtsanäytteenkin.


    • Anonyymi

      Olin ajokorttia varten terveystarkastuksessa parikyt vuotta sitten. Mun nivelet on huonot ja terkkari alkaa selittää kuinka se ei nyt sitä silti sinne papereihin laita, jottei se merkintä siellä haittaisi mun työnsaantia. ...???

      Minua ahdisti että hän väärensi siis terveystarkastukseni pyytämättäni. No, mainostenjakamista lukuunottamatta en myöskään ole ollut päivääkään (palkka)töissä, joten se on myös yks-ja-hailee mitä sitä siellä papereissa lukee.

    • Anonyymi

      Minä olen tyytyväinen Orimattilan terveysaseman palveluihin, myös hoitajiin ja lääkäreihin. Parasta kaikki.

      • Anonyymi

        Mitä palveluja varten olet siellä käynyt??


    • Anonyymi

      Heidi-sossu oli kaikkea muuta kuin tyypillinen sossu. Yleensä ne on pompulavaatteisia mummoja. Tämä suht-jopa-narkkarinoloinen nuorempi nainen oli outo, kyseli outoja, joita ei ennen oltu kyselty. "Jääkö sulla puurokattilat lojumaan?"?

      Sitten yrittäessäni vuoden päästä saada aikaa psykiatrille, sitä psykiatria en koskaan nähnyt. Sain normi lääkärille ajan ja sen takia minulle soitettiin ja kyseltiin psykiatrini nimeä. Ei ole toi tiedonkulku ihan kohdilla, jos sitä minulta pitää alkaa kysellä. Hoitaja (?) siis soitteli katsoakseen voisiko aikaani siirtää. Sanoin ETTEN AIO siirtää sitä, koska jouduin jo nyt odottaa aikaa kuukauden ja sen piti olla vain ohjaus psykiatrille, jonka aikaa olisi taas pitänyt odottaa.

      En aikonut siirtää aikaa ja sanoin tämän. Hoitaja (?) SILTI halusi tietää psykiatrini nimen ja katsoa tietoni ja menikin ne sitten katsomaan sitä. En ymmärrä MIKSI hänen täytyi mennä niihin tietoihin. MIKSI. Kun nämä muka-terveysalan-ammattilaiset toimivat näin, ei voi muuta kuin ihmetellä, kun traumojani sitten myöhemmin käytetään minua vastaan.

      Onko todella niin että Orimattilassa suojellaan pedofiileja vai huvikseen kidutetaan kaikenmaailman traumapotilaita? Mikä virka on koskaan ollut siinä miten minua on kohdeltu. Väärin en ole tehnyt, ketään en (aiemmin) ollut ilmiantanut eikä mitään syytä kenelläkään ollut minua kiusata.

    • Anonyymi

      Olen viime vuosina käynyt Orkkulan terkkarissa. Joka kerta olen saanut hyvää palvelua niin hoitsuilta kuin lekureiltakin. Olen aina ollut itsekin ystävällinen enkä vittuillut. Ehkäpä se johtuu siitä, että homma pelaa hyvin. Myös Päksissä.

      • Anonyymi

        Ei, ei johdu.
        IKINÄ en ole vittuillut. Mitenkään epäystävällinenkään en ole ollut, hoitajat kylläkin ovat! Nyt on huonotuulinen hoitaja kai kommentoinut tässä edellisessä. Ei pidä itse siellä äksyillä asiakkaille, jos olettaa sairaiden ihmisten joka kerta nielevän sen vain mukisematta.


      • Anonyymi

        Siteeraan omaa lausettani tuolta taaenpaa tätä ketjua:
        "Ennen toimenpidettä ilmaisin varovasti peloistani ja nainen tokaisi vain etteipä tästä kukaan nainen tykkää." Tuo on näytteenottajalta vittuilua katsoi asiaa miten tahansa.


    • Anonyymi

      Sama minulla, että olen saanut hyvää ja hymyilevää palvelua Orimattilan terveyskeskuksessa. Sairaanhoitajat ja muutkin hoitajat ovat ammattitaitoisia ja auttavat eteenpäin lääkärille, jos tarve niin vaatii. Lääkäritkin ovat osaavia.
      Samoin hammashuolto toimii hyvin.

    • Anonyymi

      Nuorena alapäässäni oli ongelmia ja jopa lääkäri tuli asian tiimoilta tavattua Orimattilassa. (Nais)lääkäri tutki, lähti ja hyvin halventavasti inho äänessään totesi paikalla olleelle hoitajalle että "Miksi meidän täytyy hoitaa tällaisia?" tai jotenkin vastaavasti sen sanoi. Lääkäri ei toivottavasti ole virassaan, koska on niin s**tanan ammattitaidoton ettei edes todellakaan näitä arkipäiväisiä asioita ymmärrä.

      Meitä inhottavia skitsoja todellakin on nykyään koko valtio täynnä. Joka kauppa on pullollaan allergia- ja astmaliiton pesuaineita ja pikkuhousunsuojia jne. Niihin siirryttyäni minulla ei enää ole ollut ongelmia.

    • Anonyymi

      Minä olen tosi tyytyväinen ja kiitollinen Orimattilan terveysaseman palveluista. Kaikki toimii ja henkilökunta lääkäreitä myöten ovat asiallisia, amattitaitoisia ja ystävällisiä. Hyvää osaamista joka tavalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe