Rekkakuskin palkka?

Valmistunut87

Paljonkohan mahtaa olla rekkakuskin palkka? Paljonko jää käteen? Ulkomaat ja kotimaa?

139

45104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuski_mies

      Täysperäkuskilla 12,56e/tunti. Sillä laskettuna 2008 euroa kuussa (160h/kk). Vaan käytännössäpä harvoin tulee tuollaista tuntimäärää, sellanen 180-190 on lähempänä totuutta. Eli ylityökorvauksineen 2500-2600. Sitten päivärahat 12,50e/vrk = 250e. Mahdollinen ADR-lisä, ilta- ja yölisät. Kas kun ollaan lähellä 3000 euroa helposti.

      Ulkomaanajosta tietysti tulee se 8% korotus ja ulkomaanpäivärahat (25e?), eli eikun laskemaan.

      Varoitus: viesti sisältää MUTUILUA, eritoten ulkomaan luvuista. Mutta näin suuntaa antavasti..

      • 11+7

        tai taapiolla toi tyäsperä 12vuotta ja yli olla13.45e tätä nykyä normaali tuneilla 1076e 2viikko. alle neljä vuotta 12.53e puolikas 12.05e totuus aika harva maksaa ulkomaan ajoista tuntipalkkaa kilsapalkalla mennään ja päivärahat


      • öllölä

        olis, mut muistakaa sitten että voi olla hiuhan työntakana löytää TES:in maksava isäntä. Yleensä on tyyliin että ylitöistä ei makseta ylityökorvauksia, päivärahaa ei makseta jne. Veikkaisin alalla yleisesti kuukausiansion olevan jossain 2000-2500e ja työtuntimäärä ihan älytön.


      • otso-x
        öllölä kirjoitti:

        olis, mut muistakaa sitten että voi olla hiuhan työntakana löytää TES:in maksava isäntä. Yleensä on tyyliin että ylitöistä ei makseta ylityökorvauksia, päivärahaa ei makseta jne. Veikkaisin alalla yleisesti kuukausiansion olevan jossain 2000-2500e ja työtuntimäärä ihan älytön.

        Turha on mainostaa ylitöitä.Kuljettajan työ-aika on "sementoitu" max 90 tuntia/kaksi-viikko jakso.
        Tarkastuksessa on ensi/tunti 100€ sanktiot,olen nähnyt että käteen oli maksettava yli 7000€ ennenkuin
        matka jatkui.


      • joopajootaas
        otso-x kirjoitti:

        Turha on mainostaa ylitöitä.Kuljettajan työ-aika on "sementoitu" max 90 tuntia/kaksi-viikko jakso.
        Tarkastuksessa on ensi/tunti 100€ sanktiot,olen nähnyt että käteen oli maksettava yli 7000€ ennenkuin
        matka jatkui.

        Kysyppä huvikses joltain irtoperää tai merikonttia ajavalta kuskilta että paljonkos niitä tunteja oikein tulee ja miten on palkanmaksu. Veikkaanpa että eivät niistä mielellään puhu.


      • rokki-kokki
        joopajootaas kirjoitti:

        Kysyppä huvikses joltain irtoperää tai merikonttia ajavalta kuskilta että paljonkos niitä tunteja oikein tulee ja miten on palkanmaksu. Veikkaanpa että eivät niistä mielellään puhu.

        nyt kaikki seuraavissa vaaleissa äänestää kyky ja yrittäjä-ystävällistä kokoomusta ni saadaan työmiehen asiat kuntoon!


      • max 90 on AJOAIKA
        otso-x kirjoitti:

        Turha on mainostaa ylitöitä.Kuljettajan työ-aika on "sementoitu" max 90 tuntia/kaksi-viikko jakso.
        Tarkastuksessa on ensi/tunti 100€ sanktiot,olen nähnyt että käteen oli maksettava yli 7000€ ennenkuin
        matka jatkui.

        Vittu jos et itse kykene lukemaan sitä lakitekstiä, niin pyydä vaikka jotain älykkäämpää kaveriasi avuksi. 90 tuntia kahdessa viikossa on maksimi AJOAIKA. Työaikaa ei rajaa muu kuin minimilepoajat.

        Jonkun 130-140 tuntia voi kahdessa viikossa autonkuljettajakin työskennellä vielä ihan laillisesti. Vuositasolla tietysti 250 tuntia 80 tuntia paikallisesti sopien maksimiylityökertymä rajaa myös. Tätä ei kuitenkaan valvo poliisi vaan työsuojelupiirit, joten kiinnijäämisriski ylityksistä on jo aika pieni ja sanktiot näistä kohdistetaan enimmäkseen työnantajaan.

        Mikä helkkari siinä on, kun varmaan kerran kuukaudessa joku tulee tänne kirjoittelemaan tota paskaa 90 tunnin maksimityöajasta.


      • Otso-z
        max 90 on AJOAIKA kirjoitti:

        Vittu jos et itse kykene lukemaan sitä lakitekstiä, niin pyydä vaikka jotain älykkäämpää kaveriasi avuksi. 90 tuntia kahdessa viikossa on maksimi AJOAIKA. Työaikaa ei rajaa muu kuin minimilepoajat.

        Jonkun 130-140 tuntia voi kahdessa viikossa autonkuljettajakin työskennellä vielä ihan laillisesti. Vuositasolla tietysti 250 tuntia 80 tuntia paikallisesti sopien maksimiylityökertymä rajaa myös. Tätä ei kuitenkaan valvo poliisi vaan työsuojelupiirit, joten kiinnijäämisriski ylityksistä on jo aika pieni ja sanktiot näistä kohdistetaan enimmäkseen työnantajaan.

        Mikä helkkari siinä on, kun varmaan kerran kuukaudessa joku tulee tänne kirjoittelemaan tota paskaa 90 tunnin maksimityöajasta.

        Uskossaan autuaaksi,nekin jotka eivät ymmärrä lukemaansa.Hui-Hai,jos on riittävän paksu "RAHAPUSSI",niin pääseehän jonkin matkaa,ennekuin Häkki-heilahtaa.Näin on ankarat kuljettajan säädökset myös työ-ajoissa.Siis ARVOSTAKAA työtänne,ja olkaa niinkuin muutkin
        työtä tekevät,näinhän yhteiskunta meiltä edellytää tekevän.


      • joopajoo poju
        11+7 kirjoitti:

        tai taapiolla toi tyäsperä 12vuotta ja yli olla13.45e tätä nykyä normaali tuneilla 1076e 2viikko. alle neljä vuotta 12.53e puolikas 12.05e totuus aika harva maksaa ulkomaan ajoista tuntipalkkaa kilsapalkalla mennään ja päivärahat

        määpäs oon kortistossa tai jollai kurssilla tällä hetkellä ja 104 e /päivä tulee eli eneämpi kö rekkakuski täysperse....heh heh enpäs taija tullakkaan ajeleen mittää rekkaa...


      • elvistelee

        150-200 h / kahteenviikkoon ja ihanko 2000 meinaa jäähä käteen ??? Voi pyhä jyssäös näetä pöllöjä.. Tekevät ääliöt kahen miehen työt yhen miehen palkalla... Hohoijaa ennen oon vaikka KOMMARI kö tuollainen ÄÄLIÖ aivopesty kokoomuslainen työnsankari !!!!!! Missä nää tollot on ollu kun järki ihmisille asennettiin ?????? HALLOOO ????


    • axb75rifiuui

      12-13 e läpitunti ja puoli tai kokopäiväraha päälle. Tessi paikat on jo jaettu tai sit työ on semmosta jota ei kukaan pysty tekemään. irtoperä ja kontti hommissa ei saa tyyliin muuta kuin päivärahat. Suositus, älä lähde Kuljetusalalle, sen verta tulehtunutta on ja käymistilassa. Taitaa suurin osa ajoista pikkuhiljaa valua Puolalaisille, ym. Myös työaikalaki on tehnyt työstä stressaaavaa ja erittäin kiirreellistä ja usein jopa epäinhimillistä kun tauot ja levot osuu usein johonkin missä ei ole mitään.

    • puujulli

      saan käteen 3000-3500kuussa. siinä on päivärahat,urakkalisät yms mukana.

      • säiliöjulli

        taitaa saada sen 2000-2400 käteen että se siitä,urakkalisät!!hahahaaa


      • puujulli
        säiliöjulli kirjoitti:

        taitaa saada sen 2000-2400 käteen että se siitä,urakkalisät!!hahahaaa

        tili 3300e,siis tosiaanki se mikä napsahti tilille!!! usko tai älä...ihan sama mulle. pohjoissuomessa ajan puita!!!


      • huiiihaiiii

        Ihankos sitä 160 h/kk tollaisiin hankkeisiin ??? KOva on poijaalla liksa, taijat olla semmone prohvessionaali sit vissii ??


      • puujulli
        huiiihaiiii kirjoitti:

        Ihankos sitä 160 h/kk tollaisiin hankkeisiin ??? KOva on poijaalla liksa, taijat olla semmone prohvessionaali sit vissii ??

        tuohon on vähän enempi pitäny huiskia kun 160h! :) mutta ei tuota mun palkkaa oo pakko uskoa...


      • Riku
        puujulli kirjoitti:

        tili 3300e,siis tosiaanki se mikä napsahti tilille!!! usko tai älä...ihan sama mulle. pohjoissuomessa ajan puita!!!

        3300e tilin saaja istut yötäpäivää kopissa ja menetät terveytesi...NUIJA....!


      • Riku
        Riku kirjoitti:

        3300e tilin saaja istut yötäpäivää kopissa ja menetät terveytesi...NUIJA....!

        Voithan tietysti pönkittää itsetuntoasi...


    • ex orja

      ihan mitä joku saa päähänsä kirjoittaa siihen tilinauhaan.
      Laittakaas muuten yhdenkin firman nimi kehiin mikä
      maksaa ulkomaanliikentees palkan niinkuin kuuluu...
      Itse lopetin 2005 ne hommat 11 vuoden jälkeen,enkä
      sinä aikana ainakaan kuullut yhdenkään maksavan...

      • AJE 9110D

        Puhutte ihan höpöjä noista palkoista :) Itse olen autoilijan poika joka ei tota samaa rääkkiä tahtonut itselleen. Riitti nuo valvotut yöt remonttien yms. juttujen parissa ja tuo dieselin katkukaan ei nyt sitten varmaan niitä terveellisimpiä ole. Hauskaahan tuo autolla ajelu on aikansa, mutta sitten tulee aikuisuus jo toi homma alkaa tökkiä kun tahtoisi saada omaa aikaa ajamiselta:):):)

        Hommasin vuonna yksi ja kaksi opistotason koulutuksen joka riitti mukavaan valtion virkaan. Työ aika on 36,25h/vko ja tunti liksa n. 16,50 eskoa. Ei hirmuset ansiot mutta aina aamulla voi herätä oman mamman vierestä omalta pediltä joka on velattomassa ok. talossa :) Ei tartte kuunnella juitsarin tai isännän vittuilua tahi ottaa vatsahaavaa yrittäjänä kilpailtaessa virolaisia vastaan.

        Ai niin kun ei tartte peltikopissa viettää viikonloppuja ja iltoja voi harrastaa mitä tykkää ja siis HALOO OIKEASTI ELÄÄ !!!!!


      • Anonyymi
        AJE 9110D kirjoitti:

        Puhutte ihan höpöjä noista palkoista :) Itse olen autoilijan poika joka ei tota samaa rääkkiä tahtonut itselleen. Riitti nuo valvotut yöt remonttien yms. juttujen parissa ja tuo dieselin katkukaan ei nyt sitten varmaan niitä terveellisimpiä ole. Hauskaahan tuo autolla ajelu on aikansa, mutta sitten tulee aikuisuus jo toi homma alkaa tökkiä kun tahtoisi saada omaa aikaa ajamiselta:):):)

        Hommasin vuonna yksi ja kaksi opistotason koulutuksen joka riitti mukavaan valtion virkaan. Työ aika on 36,25h/vko ja tunti liksa n. 16,50 eskoa. Ei hirmuset ansiot mutta aina aamulla voi herätä oman mamman vierestä omalta pediltä joka on velattomassa ok. talossa :) Ei tartte kuunnella juitsarin tai isännän vittuilua tahi ottaa vatsahaavaa yrittäjänä kilpailtaessa virolaisia vastaan.

        Ai niin kun ei tartte peltikopissa viettää viikonloppuja ja iltoja voi harrastaa mitä tykkää ja siis HALOO OIKEASTI ELÄÄ !!!!!

        Nää on näitä kateellisia.
        Mikäs siinä jos tykkää ajaa, ja siittä saa vielä hyvin rahaa!


    • Onhan see hyyvä

      Laske itte jos saat vaikka 0.17 e /km ja purut ja lastaukset menee oma vastuuseeen.. Ja käteen jäävä osuus nousee kun tosta mahtavasta kilsataksasta maksat ittelles päivärahat ja lopuista verot....Ei siinä paljo eläkkeet ynnä keskitunti ansiot nouse mutta aja vaikka vähän pitempää päivää ja kaikki viikonloputtii niin siinähän se tasaantuupi sit ;) .. Oottoistahan ei kukaan tietenkään mitään maksa eihän silloin autokaan mitään tienaa..... Elikkäs sitten lasku toimituksiin ...Aja 20.000 km/kk x 0.17e =3400e - 1000e(päivärahat) = verotettavaa jääpi 2400e josta verot poisa 33 % = 1600 e 1000 e= 2600e elikäs ministelin palkkaa pääset nauttiin eikä tartte kotona maleksia eukon haittona..... Keskitunti ansio vähän heikko = 2400 e /350 h = 6.85 e /h mutta niinku jo kävi ilmi volyymeillähn sitä pärjää aina....eläkettä ei kerry ilmeisesti yhtään mut jäähän tuommosista ansioista jo jemmaa pahan päivän varalle vaikka kuin palijo !!!?

      • dfssdds

        2800 brutto kuukaudessa, ja tunteja n.170

        Kotimaan ajossa elintarvikerunkoa.


    • >>ADR<<

      Taidat etsiä huumoria elämääsi? Tämä Suoli24-foorumi on kyllä viimeinen palsta missä kannattaa palkoista kysellä? Täällä kun kuka tahansa voi nimimerkin suojissa heitellä millaisia rahamääriä tahansa omaksi palkakseen! Kenellekään et joudu mitään todistelemaan. Tältä palstalta ja eteenkin näistä palkkakeskusteluista löytyy kyllä HUUMORIA! : )

      • <<ddr<<

        Tässä lueskellu sillaaaa ei niin tosissaan näitä juttuja,olen huomannut suomalaisen todellisen "minän" Se pääsee todella irti näillä foorumeilla! Kun saa nimettömänä kommunikoida rahtikavereiden kanssa,yltää se oma osaaminen järkyttäviin mittasuhteisiin (verrattavissa suomalaisen kännikeskusteluun)

        Olen tässä 40 ikään päästyäni oikeutettu ihmettelemään (noin 20v baanalla) missä on nämä hyvin tienaavat poijaat tuolla mailmalla? Aika nöyrää poikaa kulkee silmät punasena yöbaareissa ja enkä ole LAAJASSA tuttavapiirissä kenenkään läpituntipalkkasen kuulleen kehuneen että hyvin tulee rahaa ja vieläpä ongelmitta.


    • KeksiMitään

      Siis tuleeko kotimaanajostakin aina päivärahaa?

    • kiitolinjankumitassu

      Muutama sentti vaille 15e/h perustunti, siihen illat, yöt, pyhälisät ja ylityöt, päivärahat. Töitä sopivasti että on muutakin elämää, yöt kotona ja vkl vapaata nii käteen jää 1300e kaksiviikkoiselta.
      En valita, kalustokin uutta kaikenlisäksi. Ja ajomatkat 30-150km päivässä.

      Tuon alle en lähtisit vinoiluja ja irvistelyjä kuuntelemaan.

      • Isofyrkka

        15e tunti. Juu-u.....

        Ja 1300 kahteen viikkon käteen. Heh he heeee!! Kyllä kyllä, juupa juu!!

        Lähempänä totuutta vois olla että saat 1300e kuussa käteen. Eli rahana sen 8000markkaa. Sekin on paljon.

        Mutta, jotain rajaa valehteluunkin, menee niin mauttomaksi muuten!


      • kiitolinjantamikussu
        Isofyrkka kirjoitti:

        15e tunti. Juu-u.....

        Ja 1300 kahteen viikkon käteen. Heh he heeee!! Kyllä kyllä, juupa juu!!

        Lähempänä totuutta vois olla että saat 1300e kuussa käteen. Eli rahana sen 8000markkaa. Sekin on paljon.

        Mutta, jotain rajaa valehteluunkin, menee niin mauttomaksi muuten!

        No älä usko. Itse tässä on työpaikkansa valinnut. En minäkään uskonut ennenkuin sen todeksi koin. Laske itse, 15e/h x 90h kaksiviikkoiselle, ylityöt iltalisät siihen vielä. Verot pois ja siihen päivärahat lisää. Eipä paljon vaadi päästä siihen mitä kolleega kertoi


    • Transway.

      Ulkomaanajossa saan noin 4 tonnia Kk/brutto, pitkät ajat menee reissussa, mutta tykkään, ajan pohjoismaat ja keski-eurooppa.
      Kotimaassa kun ajoin täysperävaunua kaupan ajossa sain 2800/kk ja 10-12 tunnin päiviä siihen, raskasta rullakkoajoa, joten tää rahtiajo ulkomaille on minun juttuni.

    • ykx kuski vaan

      Viime vuonna ansiot 51500e, työpäivät 8-10h ja kilsoja noin 500 päivässä, ja tämä on tosi.

      • Kuljetuspatruuna

        Ja mistähän syystä kuljetusala on huonosti kannattavaa bisnestä. En kyllä yhtään nyt tiedä. Vaikka renkihampparien palkatkin on sentään alle 60 000e vuodessa. Kyllä kumma. Kyllä ratinpäällä makoilusta ja nortinvedosta nyt satatonnia pitäs maksaa!!

        Totuuden nimissä en tiedä yhtään kuskijullia jolla palkka olisi YLI 12e tunti. Ei ainakaan ole mulla tai mun yrittäjä-kollegoilla töissä.


      • Riku

        Potkut ja halvempi mies tilalle, tulijoita on...


      • Riku

        20 000 e palkasta pois tai potkut. Ota tai jätä, seuraava mies jo ovella.


      • Riku

        Kannattavuuden rajoilla painiskelevat kuljetus firmat maksa 51500e/v


    • bdsg

      Saahan sitä vetää päiväs niinpaljonkun lystää, ainaki on digipiirturi, jokku poliisit antaa minuutin yliajosta sakot ja jokku kattoo jopa 10-15 minuuttia läpisormien, jos on menos esim. hallille ettei tartte jättää autoa keskelle kaupungin keskustaa liikennevaloihin!!!

    • olervanonerva

      tälläkin alalla riittää palkkaa kun pääsee oikeaan paikkaan ja pääsee "ajaan" ylitöitä. ite saan tehdä 35h viikkoja=144h/kk 31e tuntipalkalla, ei ole hääviä ku ei saa tehdä enempää! no elämä on valintoja. miettikää niitä juhannuksia ku saa vetää 12h vuoron 3päivänä. :) hampaita naurattaa tilipäivänä. köyhempää hirvittää!

      • olervanonerva

        pitää korjata omaa tekstiä, eli pyhät pitää jonku aina tehdä, joillekin se sattuu. mulla se on ollu 3vuonna peräkkäin.


      • Kapitalistiriistäjä
        olervanonerva kirjoitti:

        pitää korjata omaa tekstiä, eli pyhät pitää jonku aina tehdä, joillekin se sattuu. mulla se on ollu 3vuonna peräkkäin.

        Niin 31€ päiväpalkka. Tjoooo.... se alkaakin kuulostaa kohtuullisemmalta renkiliksalta.


      • Kapitalistiriistäjä
        Kapitalistiriistäjä kirjoitti:

        Niin 31€ päiväpalkka. Tjoooo.... se alkaakin kuulostaa kohtuullisemmalta renkiliksalta.

        Sorry! Piti kirjoittaa että 131€ päivässä on hyvä raha. Sen minäkin maksan kuljettajilleni vähintään. Pidempään talossa olleille jopa enemmän.


      • Isofyrkka
        Kapitalistiriistäjä kirjoitti:

        Sorry! Piti kirjoittaa että 131€ päivässä on hyvä raha. Sen minäkin maksan kuljettajilleni vähintään. Pidempään talossa olleille jopa enemmän.

        HV. Mutta huomaa että et voi ajattaa jatkuvasti noin pitkiä päiviä. Itsellä useasti ongelmia työsuojelupiirin kanssa. Kiekkoja katsotaa jo suurennuslasin kanssa. Onneksi ei oo korttiautoja!


    • Paksu-niska

      Normaalipäiviä ajamalla saa brutto/kk 2200, että ei ole rahahommaa, pitäsi ajaa 16 tunnin päiviä, että tienais, Muut ihmiset saa palkan tekemällä 8 tuntia päivässä.

      • rek pek

        mä luin paljon nyt liksa kohalla kandee lukee sano ent rek pek eikä ikävä


    • NÄIN

      Ihmemaa.
      Kaikilla kuskeilla tuntuu olevan omien sopimusten mukainen palkka , joka on jaettavissa ainakin kolmeen luokkaan , baarissa ilmoitettu , parhaalle kaverille kateutta heättämään , sekä verottajalle ilmoitettu..
      Alalle hakeutuva löytää jonkinlaisen palkkatiedon siemenen liitosta .
      AKT . Tosiasiassa työn teettäjän kulut ratkaisee paljonko kuljettajan osalle mammonaa siunaantuu.

      • 87k

        Jos tekee minimipalkalla (12,49€/h) 10 tuntia päivässä 6 päivää viikossa, niin silloin saa kahta viikkoa kohden aina sen reilu 2000€ ihan taskulaskimella noi palkat on laskettavis


    • Rahti-Keisari

      Vielä tämän vuosituhannen alussa painoin jatkuvasti 300-400 tuntia kuukaudessa.Voi sanoa pojat,jotta rahaa olisi riittänyt,vaikkapa kylpyammeen täyttämiseen....repikää tästä,Jepet...hahahahahhaaa....

      • rek pek

        sä puhut paskaa kusipää


      • Hoksaahven

        Mulla 6000 tonnia brutto lasinen. Enempää en kerro


      • ValehteleUskottavammin
        Hoksaahven kirjoitti:

        Mulla 6000 tonnia brutto lasinen. Enempää en kerro

        Joo älä valehtele enempää.


      • EnemmänKuinTarpeeksi
        Hoksaahven kirjoitti:

        Mulla 6000 tonnia brutto lasinen. Enempää en kerro

        Kuusisituhatta tonnia!!!? Melko paljon tienaat. 6000000 Euroa ja vieläpä kuukaudessa. Melko paljon.


    • mä vaan

      Tes palkka. viimevuonna verotettava 56000egee ja puhdasta päivärahaa päällle noin 5500 egee. no ylitöitä oli jonkin verran.ei häritse perhe elämää pieni lapsi kotona

    • spriit

      2-3 tonnia kuussa käteen,110-160h tunteja kuussa ja max 2000km viikossa ja aina viikonloput kotona. yöllä myöskään ei ajella jos ei tahdo pääsis kyllä aikaisemmin kotiin.

      ei rikastu mutta helpolla pääsee!

    • Vanhempi rekkamies

      1600 kuussa käteen, tunteja 160, aamuvuoroa reitillä hki-hämeenlinna ja hki-lahti/turku.

      • mies21v

        n. 160h/kk, lapaan vähän reilut pari tonnia, joskus paljon ylitöitä ja pääsee lähelle kolmea kiloeuroa. Sama reitti, hyvä auto, reilu pomo, joka yö kotiin yöksi. Viikkotunnit tulee täyteen kolmessa päivässä, to-su vapaata ja toinen kuski puikoissa. Joissakin paikoissa meno on aika päätöntä, kannattaa miettiä mihin menee töihin että ei tarvitse valittaa. Ja työt kun tekee hyvin, saa vakipaikan:)


    • P@nomiäs

      Mmmm, kun lukee näitä juttuja, niin sitä enemmän on tyytyväinen eläkkeeseen.
      Minun eläke on 2450€, mikä on ansaittu hanttihommissa kotimaassa.

    • jartse3

      joo ajoin kans ulkomaan reittejä ja pohjoismaita, vittu aluks oli kivaa. Talvitulla tupsahti ja kiire jatkui, meni eläimen hommiks. asut takalaverilla ja aamulla lapioit auton lumesta puhtaaks, siitä ei maksettu, ja ei ku liukastelemaan . Vaihdoin hommia ja nyt olen Pelastus alan ammattilainen ja palkka on puolta paremmpi ku rekan puikoissa. Elämä on valintoja täynnä. Jartse ps. minulle riitti 500 000 km

    • 15 vuotta tyhmänä

      Joo kyllä rekkakuskin hommat riitti.15 vuotta yötä päivää 50-60 h/viikko surkealla palkalla,raskasta ja vastuullista työtä.Ei kiitos enää.Nykyään paljon helpompi homma ja 10-20 h lyhyempi työviikko ja sama tulotaso puhtaana,ja tämäkin ihan duunari homma tämä nykytyöni.

    • lekuriii

      isot miehet palkoista kinastelee, itellä lääkärillä 8000€ kk palkka -verot.

    • Insinöörikuski

      Juksaat. Lääkärit osaa kirjoittaa suomea.

    • Kartelli jyrää !

      Kesät kartellifirmassa asfaltinajoa 17,06 e/tunti kokopäiväraha = 4500-6500 e/netto kuukaudessa ! Talvet liitonrahoilla 124 e/päivä, veroprosenttina 9%.

      • Vanhuus tulee joskus

        Kai muistat sen että liiton liksoilla ollessasi ei eläkettä kerry?


    • pekka rena

      Mulla ajokokemusta 22 vuotta. Pääasiassa ulkomaan ajoa. Viime vuoden verotettava ansio oli 53300 euroa ja päivärahoja 7880 euroa.

      Muuten, jos haluaa paremman käteen jäävän ansion, kannatta miettiä sopiako työnantajan kanssa päivärahoista noudattaako AKT:n TES:n mukaisia päivärahoja (pienemmät) vai valtion (verottajan) vahvistamia päivärahoja (päivärahan verottomuuden yläarajat ja AKT:n TES:n päivarahoja huomattavasti suuremmat).

      Eläkekertymään se tietysti hieman vaikuttaa, mutta kun sitä laskimme omalla kohdallamme totesimme mukavammaksi nostaa isompaa päivarahaa, koska se on laillista. Asian laillisuus on tarkastettu Sisä-Suomen Verotoimistosta sekä veronmaksajain keskusliitosta.

    • Rekkaliisa

      Täällähän oli hyvä ketju noista palkkajutuista.
      Olin eksynyt näköjään kyselemään väärälle foorumille.
      Tuosta ketjusta saa kyllä sellaisen kuvan, että kirjavaa tuntuu tuo rahapolitiikka olevan. Tietty hommiakin on erilaisia.
      Työvuodetkin vaikuttaa asiaan.
      Meillä ilmeisesti koulussa annetaan ihan liian ruusuinen kuva palkkaneuvotteluista.

    • Veikko345

      Täällä siis vähän tietoa rekkakuskien palkoista ja työtilanteista.

      Eli olen nelikymppinen tietotekniikkatyöntekijä ja sain pari kuukautta sitten kenkää YT-neuvotteluissa. Viimeiset vuodet keskimääräinen bruttokuukausituloni oli siinä seitsemän tonnin hujakoilla, mutta en usko että samoille palkoille koskaan tulen enää pääsemään. Enkä usko ylipäätään että tulen helposti IT-hommia saamaan Suomesta, koska olen jo niin vanha ja tietotekniikkatöitä on Suomessa siirretty halvempiin maihin.

      Eräs entinen kollegani teki pari vuotta sitten alanvaihdon oltuaan pitkään työttömänä. Hän ajaa nykyään invataksia ja tienaa brutto vajaa neljä tonnia kuussa (jota esim. taksifoorumeilla ei kukaan usko, mutta olen minä hänen tilinauhoja nähnyt ja todennut hänen palkkansa). Hän on ollut tyytyväinen valintaansa, ajaa noin viisi kymmentuntista päivävuoroa viikossa ja sanoo että ei ole enää minkäänlaista stressiä työtehtävistä.

      Joten minä olen ajatellut nyt kouluttautua kuorma-autonkuljettajaksi. Minulla on AB ajokortti vain mutta työvoimahallinto järjestää noin puoli vuotta kestäviä koulutuksia joissa saisin ajokorttini päivitettyä ABC:ksi ja sen uusimuotoisen ammattipätevyyden (mikä se sitten onkaan). Myöhemmin toki voisi yrittää yhdistelmäajoneuvokorttia (oliko se ABCE).

      Kuorma-autoista ja rekoista en mitään siis tiedä, mutta olen henkilöautoa nuoruudessani ajanut ammattikseni muutaman vuoden ja paljon henkilöautolla ulkomailla olen ajanut (esim. toissa keväänä ajon Tallinnasta Odessaan ja takaisin ja sen jälkeen Argentiinan lähes päästä päähän).

      Eli olisiko minun mahdollista saada tulevaisuudessa töitä kuorma- tai yhdistelmäajoneuvon kuljettajana?

      Mikä on yleinen työtilanne tällä hetkellä Suomessa alalla?

      Ja mikä on se realistinen palkkataso? En voi uskoa että kukaan suostuu näitä hommia tekemään 12 eurolla tunti, ainakaan pääkaupunkiseudulla ei tällaisella palkalla tule toimeen.

      Ja ilmeisesti kotimaan ja ulkomaan päivärahat sekä vuorotyölisät nostavat ansiotasoa erittäin paljon?

      Eli että verojen jälkeen nettona olisi mahdollisuus päästä esim. 3500 euron ansiotasoon kuukaudessa, onko näin?

      • assssssssssssssss

        ATK-suunnittelijana pitkään yksityisellä. Viimeiset palkat 4 kk sitten, brutto hiukan yli 3500 €/kk, netto n. 2500 €. Netosta taisi olla vähennetty työpaikan ruokalan menot, verotusarvo lounaasta, olikohan se n. 5,90 €. Nyt työttömänä, ja o len sinua selvästi vanhempi, työkokemusta alalta yli 34 v, yliopistotutkinto.

        Taidat olla aika huumormiehiä. Jos atk-alalla sait teknisistä hommista n. 7000 €/kk, on tämä ihme. Jotain asiakasta on kusetettu, olet saanut hyviä provikoita jostain pakettisoftista jotka asennettu jollekin isolle, hölmölle asiakkaalle. Jotain tuon verran bruttona taisi saada joku tuttu konsultti lähes 10 v sitten, kun vielä verotiedot sai ostaa lehtenä. Työni loppui ulkoistuksen seurauksena alle kolmessa vuodessa. Asiakas vaihtoi kaikki vanhan oman atk-osaston tekemät softat pakettisoftiin.

        Eikö kuljetusalalla paljon hommia vie ryssät, virolaiset ja puolalaisetkin? VR:n tytäryhtiö jäi kiinni palkkojen polkemisesta muutama vuosi sitten, kun maksoi venäläiselle kuskilleen kitupalkkaa. Sopimus tulkittiin suomalaiseksi oikeudessa.


    • Haaveilua

      210 tuntia töitä kuukaudessa eikä stressiä. Tuntuu unelmatyöltä kun palkkakin on liki 50000€ /v. Voihan sitä haaveilla että saa 3500€/kk muta totuus on kuitenkin toisenlainen.

      • Katku

        Minä olen se invakuski. Viime vuoden verotettava ansioni oli 47700e. Muuta verollista työtä en tee. Tuo 50t / vk on laskettu työvuoron alkamis- ja loppumisajan erotuksesta, esim 7-17. Keskimäärin pidän viikossa taukoa noin 15 tuntia, tyypillisesti tulen aamun koulukuljetusten jälkeen kotiin torkkumaan 1.5-2.5 tunniksi. Päivän hiljaisin aika on nimittäin klo 10-12.

        Eli en tee töitä 210t/kk, vaan ma-pe noin 7-17, jossa on sitten tauot mukana. Mielestäni työaikani ei poikkea tavallisesta 8 tunnin toimistotyöajasta paljoakaan. Satunnaisesti ajan lauantaina (n. 10 kertaa vuodessa).

        Rehellisyyden nimissä minun on todettava, että yrityksessä, jossa palvelelen, ei tunneta pekkaspäiviä. Kaverini ajaa isoa bussia Veolialla n. 2700e kk-palkalla, ja hänelle kertyy pekkaspäiviä vuosiloman lisäksi. Tämä pekkasten puuttuminen harmittaa kyllä jonkin verran.


      • Skandaali Sika
        Katku kirjoitti:

        Minä olen se invakuski. Viime vuoden verotettava ansioni oli 47700e. Muuta verollista työtä en tee. Tuo 50t / vk on laskettu työvuoron alkamis- ja loppumisajan erotuksesta, esim 7-17. Keskimäärin pidän viikossa taukoa noin 15 tuntia, tyypillisesti tulen aamun koulukuljetusten jälkeen kotiin torkkumaan 1.5-2.5 tunniksi. Päivän hiljaisin aika on nimittäin klo 10-12.

        Eli en tee töitä 210t/kk, vaan ma-pe noin 7-17, jossa on sitten tauot mukana. Mielestäni työaikani ei poikkea tavallisesta 8 tunnin toimistotyöajasta paljoakaan. Satunnaisesti ajan lauantaina (n. 10 kertaa vuodessa).

        Rehellisyyden nimissä minun on todettava, että yrityksessä, jossa palvelelen, ei tunneta pekkaspäiviä. Kaverini ajaa isoa bussia Veolialla n. 2700e kk-palkalla, ja hänelle kertyy pekkaspäiviä vuosiloman lisäksi. Tämä pekkasten puuttuminen harmittaa kyllä jonkin verran.

        Jos työ harmittaa älä itke netissä, älä kiroa kotona, älä kiroa baarissa, älä kiroa auton ratissa.

        Vaan avaa tietokoneelta esim. ohjelma "muistio" ja kirjoita seuraava teksti

        "Täten irtisanon työsuhteeni päättymään kuljetusliike oy:n kanssa 14.8.2014 alkaen noudattaen 14 päivän irtisanoutumisaikaa.

        Turussa 31.7.2014, ja oma nimi"

        Sitten vain etsimään firmaa missä homma toimii, itse olen kaksi kertaa tehnyt noin, kummallakin kerralla lähes heti kun alkoi homma tympimään


      • Ylitöitä tekemällä
        Katku kirjoitti:

        Minä olen se invakuski. Viime vuoden verotettava ansioni oli 47700e. Muuta verollista työtä en tee. Tuo 50t / vk on laskettu työvuoron alkamis- ja loppumisajan erotuksesta, esim 7-17. Keskimäärin pidän viikossa taukoa noin 15 tuntia, tyypillisesti tulen aamun koulukuljetusten jälkeen kotiin torkkumaan 1.5-2.5 tunniksi. Päivän hiljaisin aika on nimittäin klo 10-12.

        Eli en tee töitä 210t/kk, vaan ma-pe noin 7-17, jossa on sitten tauot mukana. Mielestäni työaikani ei poikkea tavallisesta 8 tunnin toimistotyöajasta paljoakaan. Satunnaisesti ajan lauantaina (n. 10 kertaa vuodessa).

        Rehellisyyden nimissä minun on todettava, että yrityksessä, jossa palvelelen, ei tunneta pekkaspäiviä. Kaverini ajaa isoa bussia Veolialla n. 2700e kk-palkalla, ja hänelle kertyy pekkaspäiviä vuosiloman lisäksi. Tämä pekkasten puuttuminen harmittaa kyllä jonkin verran.

        Tietenkin jos teet yli 200 tuntia ylitöitä vuodessa niin palkka nousee ja verottaja kiittää. Ilman ylitöitä palkka on n35000€/v riippuen vuorolisistä. Pitää muistaa myös se että hyvin harvoin autonkuljettajan työ on säännöllistä.


    • Mikä mättää

      Ihan PDF tiedostona löytyy työehtosopimus...

      Tuntuu että paikkoja on TODELLA vähän missä ei tulisi yölitöitä lainkaan... Silti ei haluta palkata kuskia ajamaan esim 2 kertaa viikossa 10 tunnin päivää

      Tosin ylityöt nostaa palkkaa kivasti, mutta omaa aikaa se syö... Sempä takia availen taas ekaa lonkerotölkkiä ja kiitän YTK:ta... ehkä lähiaikoina kun tulee ammattipätevyysvaatimukset yms. löytyy jotain järkevää hommaa

    • Rahalla saa

      Juurihan tällä palstalla oli linkki työpaikkailmoitukseen missä UUTTA kuorma-autoa ajamalla saa 4000€ kuukaudessa, ei mikään huono palkka... ja työpäivätkin vain 10 tuntia

      • tilipussukka

        Olen tienannut tähän verotukseen nyt 38000 ja seuraava tili tulee viikon päästä.


      • 546545546+
        tilipussukka kirjoitti:

        Olen tienannut tähän verotukseen nyt 38000 ja seuraava tili tulee viikon päästä.

        Et vain kertonut millaisilla tuntimäärillä ja millä työajalla


    • rååtsi1234

      ruotsinajossa 0,3€ km. sis.kaikki

    • työtön

      Paljonkos on muuten virolaisen kuljettajan palkka noin suurinpirtein tällä hetkellä?
      ja tarkoitan nyt pienempiä 1-5 miehen firmoja, isommissa kai noudatetaan taulukkoa edes suurinpiirtein...

    • Lähdetäänkö taas näistä kundien kehumista liksoista, joista paistaa epärehellisyys aina vaan. On reissu, km, päiväliksoja mitähän niitä on, niin yksikään näistä palkanmaksu variaatioista ei täytä tessin eikä työaikalain kirjainta. Mikään muu ala suomalaisilla työpaikoilla ei näin paljon alenna omaa tilin muodostusta, kuin tämä "tosimiästen" gööri?
      Ei tunnusteta mitään olosuhdelisistä, johon kuuluu kaikki sunnuntai, ylityö, ilta-ja yölisä, vapaapäivälisä myöskin, päiväraha ei ole liksaa, joita nämä tosisuharit eivät halua, vaan varovastikkin laskien per vuosit 10.000€ jättävät firman tilille, sitten itketään Akt:n jäsenmaksua n. 500€/v. Kundit ovat kumminkin kirkon jäseniä, maksavat hiukan enemmän kuin Akteelle.

      Sanon kokemukseen vedoten yhden perustavaa laatua olevan epäkohdan, tuosta pakollisesta lepoajasta joka vietetään omalla vapaa-ajalla saamatta siitä liksaa, paskasessa kabiinissa, vartioiden kalustoa, kuka tämän on keksinyt?
      Finnlinkin seilorit ovat botskin päällä 2viikkoa ja 2viikkoa himassa, saaden kk liksan. Vertauksena, onkohan kaikki palikat paikallaan..kysyn!

      Virolaiset tekee alle tonnin/kk, eikä tunteja lasketa, Aholan Hanssi TV:sä vuosi sitten valehdellen toimittajalle.

      Vielä; työaikalaki ei tessi, määrää ylitöiden koko määrän vuodessa 330h piste
      Joo kyllä tiedetään, torppareilla ei ole maksuvaraa, kun ajatetaan virolaisella rahtitasolla Suomessa!
      Kusessa ollaan ja raskaasti, 200 liikennelupaa on verottaja pannut hyllylle, sanoo hevosmiästen tietotoimisto.

      • Uskomatonta touhua!

        Se on kyllä kummaa että autokuskit ihan vapaaehtoisesti pienentävät omaa palkkaansa että saisivat tehdä töitä enemmän. Käsittämätöntä jolle nauravat kaikki muut normaalityötä tekevät duunarit. kuljetusyrittäjät salaa nauravat ja hierovat käsiään kun palkolliset suostuvat ajamaan alle lakisääteisen liksan. Ei kiinnosta ylityökorvaukset, ei ylimääräiset lomapäivät. Lomiltakin tullaan takaisin töihin jos pomo niin pyytää. Se firma kun varmaan kaatuu jos työnsankari ja maanteiden kuningas ei tienpäälle tule pyydettäessä.

        Ei ole ihme että rekkakuskit eivät nauti muun kansan keskuudessa mitään järjenjättiläisten leimaa.


    • Erkki ja Ulla

      1000 e netto 80 h kahteen viikkoon takuupalkka (siis tilille tuleva) . Lisät ja päivärahat nostavat sitä nopeasti noin 400 euroa lisää. Olen tänään niin rehellisellä päällä etten viitsi valehdella. Kyllä me sillä pärjätään vaikka Ullakin on matalapalkkaisissa töissä hoitoalalla.

    • Erkki ja Ulla, ihan hyvä alku, mutta päiväraha ei ole palkkaa, vaan korvaus siitä, et voi ruokailla kotipaikkakunnalla/kotona. Tästä päivärahasta moni sanoo sen käteen jäävänä liksana, jota se ei ole. Laskekaapa päivärahojen riittävyys, kun ruokailette/kahvittelette reissussa, ei taida mani riittää pariin lounaaseen ja muutamaan kahvikupposeen. Monihan ei syö/juo reissussa ulkona, vaan eväsleivät ja kahvikeitin on ainoita jossa säästetään päivärahoja. No tapansa kullakin.

    • kkksdkdkks

      Katso akt.fi, siellä on taulukko mitä pitäisi vähintään maksaa. Ne kovimmat kuulemasi tuntipalkat voit jättää omaan arvoon. Tuskin kukaan yrittäjä liikaa maksaa. Muista että läpituntipalkka on eri juttu kun autonkuljettajan perustuntipalkka ilman lisiä.

    • Rekkakuski4life

      Tässäkin keskustelussa piisaa väkeä... Suuret kuöjetus firmat esim. Kaukokiito maksaa huomattavasti vähemmän kun pienemmät perhe yritykset... Tuos oikotien palkka tietoi selailles kala jne. Teollisuuden kuljettajien keskipalkka n. 7 tonnia kk... Et kyl sil leiville lyö! Tietenki jos ajaa kaukokiidolle kotimaan lastia ehkei palkkaa oo ku rapiat 2 tuhatta... Mut kaikki valintansa tekee :) ps. Itselläni 7500kk jää käteen ja ajan puukuormia eurooppaan :D

      • RunosmäenRunoratsuTuomas

        Tuomas. Sä et aja kun lapasees peiton alla. Simppeliä eiks jep :)


      • EDELLEEN! Kuukausipalkka ei kerro mitään, vaan TUNTIPALKKA

        Se on vähän eri asia tekeekö töitä 8h viis kertaa viikossa tai 10h ma-pe ja joka kolmas la 8h... Tulee aika iso ero palkkaan


      • Kannatan
        Bussissa kirjoitti:

        EDELLEEN! Kuukausipalkka ei kerro mitään, vaan TUNTIPALKKA

        Se on vähän eri asia tekeekö töitä 8h viis kertaa viikossa tai 10h ma-pe ja joka kolmas la 8h... Tulee aika iso ero palkkaan

        Kyllähän nykypaölkoillakin elää

        Jos tekee töitä vaikkapa 8h päivässä 5 päivää viikossa tulee kuukaudessa työtunteja 176

        Minimituntipalkka on 11,98€/h eli palkkaa saa vähintään 2100€/kk

        Taasen 10 tuntisella päivällä kk palkka onkin 2600€/kk

        Ja nuo siis MINIMIPALKOILLA

        Oho! tulikin pieni laskuvirhe

        Tekemällä 10h päivässä 5 päivää viikossa saa kuuakudessa VÄHINTÄÄN 2900€

        Kannatan=Bussissa, tätä soopaa taksipalstalla kirjoittelee Runsmäen Tuomas = Bussissa


      • Kannatan kirjoitti:

        Kyllähän nykypaölkoillakin elää

        Jos tekee töitä vaikkapa 8h päivässä 5 päivää viikossa tulee kuukaudessa työtunteja 176

        Minimituntipalkka on 11,98€/h eli palkkaa saa vähintään 2100€/kk

        Taasen 10 tuntisella päivällä kk palkka onkin 2600€/kk

        Ja nuo siis MINIMIPALKOILLA

        Oho! tulikin pieni laskuvirhe

        Tekemällä 10h päivässä 5 päivää viikossa saa kuuakudessa VÄHINTÄÄN 2900€

        Kannatan=Bussissa, tätä soopaa taksipalstalla kirjoittelee Runsmäen Tuomas = Bussissa

        VÄÄRIN! minimipalkka on 13,07€/h

        Ja taksien palkoista en tiedä mitään, mutta hullulta tuntuu jos tuntipalkka yli euron vähemmmän kuin kuorma-autokuskeilla??


      • SäOletTuomas
        Bussissa kirjoitti:

        VÄÄRIN! minimipalkka on 13,07€/h

        Ja taksien palkoista en tiedä mitään, mutta hullulta tuntuu jos tuntipalkka yli euron vähemmmän kuin kuorma-autokuskeilla??

        Tunnut tietävän pelle. Jauhat samaa paskaa taksipuolella. Hanki elämä Runosmäen Tuomas.


      • SäOletTuomas kirjoitti:

        Tunnut tietävän pelle. Jauhat samaa paskaa taksipuolella. Hanki elämä Runosmäen Tuomas.

        Ei! en ole taksipalstalle (missä lie se onkaan) kirjoittanut viestiäkään....Sovitaan että yrität jatkaa stalkkaamista kun uskallat itse rekisteröityä. eiks jep :)


      • TuomasPilaaKaiken
        Bussissa kirjoitti:

        Ei! en ole taksipalstalle (missä lie se onkaan) kirjoittanut viestiäkään....Sovitaan että yrität jatkaa stalkkaamista kun uskallat itse rekisteröityä. eiks jep :)

        Älä viitsi Tuomas. kaikkihan sun trollit tietävät. Samaa paskaa jokapuolella. Ota lääkkeet rääpäle.


      • TuomasPilaaKaiken kirjoitti:

        Älä viitsi Tuomas. kaikkihan sun trollit tietävät. Samaa paskaa jokapuolella. Ota lääkkeet rääpäle.

        Pysy aiheessa! Ja sovitaan että arvostele tkun uskallat itse rekisteröityä, eiks jep :)


      • TuomasParkaHulluSeOn
        Bussissa kirjoitti:

        Pysy aiheessa! Ja sovitaan että arvostele tkun uskallat itse rekisteröityä, eiks jep :)

        Tkun? Sun kirjoitushäiriöt toistuvat. Jutut samoja ja ääliömäisyytesi toistaa vaan itseään. Luuletko olevasi kovakin heppu kääpiöhomo kun olet rekistöröitynyt. Sinullahan noita säälittäviä nimimerkkejä riittää. Laitetaanko taas luettelo Tuomas sinne Kujanpäähän? Tunne turkulainen trolli häirikkö.


      • TuomasParkaHulluSeOn kirjoitti:

        Tkun? Sun kirjoitushäiriöt toistuvat. Jutut samoja ja ääliömäisyytesi toistaa vaan itseään. Luuletko olevasi kovakin heppu kääpiöhomo kun olet rekistöröitynyt. Sinullahan noita säälittäviä nimimerkkejä riittää. Laitetaanko taas luettelo Tuomas sinne Kujanpäähän? Tunne turkulainen trolli häirikkö.

        Kovempi jätkä kuin sä, uskallan rekisteröityä :d Siinä missä sä anonyymina koitat stalkata ja jahdata muita :D

        Nössö mikä nössä, kenties joku Valion mies :D


      • SekavaIhminenTuomas
        Bussissa kirjoitti:

        Kovempi jätkä kuin sä, uskallan rekisteröityä :d Siinä missä sä anonyymina koitat stalkata ja jahdata muita :D

        Nössö mikä nössä, kenties joku Valion mies :D

        Mitä sä työtön luuseri soitat suutasi? Geenialtaan matalaanpäähän tipahtanut geeniroskis. Varjosikin häpeää sinua.


      • Lkkooooaass
        SekavaIhminenTuomas kirjoitti:

        Mitä sä työtön luuseri soitat suutasi? Geenialtaan matalaanpäähän tipahtanut geeniroskis. Varjosikin häpeää sinua.

        Hän on myös SkandaaliSika nimimerkin takana. Voi pientä turkulaista.


      • SekavaIhminenTuomas kirjoitti:

        Mitä sä työtön luuseri soitat suutasi? Geenialtaan matalaanpäähän tipahtanut geeniroskis. Varjosikin häpeää sinua.

        Oho! Nyt tuli kateus??? Ei sentään työtön, ensi viikon LA joudun taas töihin :(


      • ipipipipippo
        Bussissa kirjoitti:

        Oho! Nyt tuli kateus??? Ei sentään työtön, ensi viikon LA joudun taas töihin :(

        Kateus? Kuinka valehtelevalle mielenterveyspotilaalle voi olla kateellinen?


      • ipipipipippo kirjoitti:

        Kateus? Kuinka valehtelevalle mielenterveyspotilaalle voi olla kateellinen?

        Kyllä minäkin olen kateellinen niille joilla on työasiat paremmin kuin minulla. Esim roskakuskeille, tarpeen vaatiessa teen pientä jäynää, silti en pakkomielteisesti stalkkaa ja häiritse heitä kokoajan


      • lklklkklsseewq22
        Bussissa kirjoitti:

        Kyllä minäkin olen kateellinen niille joilla on työasiat paremmin kuin minulla. Esim roskakuskeille, tarpeen vaatiessa teen pientä jäynää, silti en pakkomielteisesti stalkkaa ja häiritse heitä kokoajan

        Mikä helvetti vaivaa päätäsi? Ihme hahmo.


      • lklklkklsseewq22 kirjoitti:

        Mikä helvetti vaivaa päätäsi? Ihme hahmo.

        Mikä masentaa???? joudutko töihin? vituttakao? etkö uskalla ottaa lopareita???

        Ei se mitään, et oo ainut nössö tässä maassa :)

        Itsekin joudun taas to iltana töihin, silti en raivoa kokoajan....

        Miksi et ota lopareita? mikä pelottaa?


      • SieKuol
        Bussissa kirjoitti:

        Mikä masentaa???? joudutko töihin? vituttakao? etkö uskalla ottaa lopareita???

        Ei se mitään, et oo ainut nössö tässä maassa :)

        Itsekin joudun taas to iltana töihin, silti en raivoa kokoajan....

        Miksi et ota lopareita? mikä pelottaa?

        Miksi jatkat valehtelua? Sun pite mennä töihin lauantaina nyt se onkin torstai. Varsinainen luuseri.


      • SieKuol kirjoitti:

        Miksi jatkat valehtelua? Sun pite mennä töihin lauantaina nyt se onkin torstai. Varsinainen luuseri.

        Oho! Tuleekos hiirulaisella taas 6 päiväinen viikko kun noni ahdistaa? Miksi et uskalla ottaa lopareita???

        Kyllä, tällä viikolla tulee yli 20 tuntia töitä, pe-la välinen yö ja la-su välinen yö... Ja sulle tulee su-ma ma-ti ti-ke ke-to to-pe pe-la Noh ehkä säkin uskallat josksu ottaa loparit ja alkaa etsimään parempaa paikkaa :)


      • Nyt kirje menemään pomolle! Se on 2 viikkoa niin olet ihan vapaa etsimään mukavampia hommia, kyllä se siitä helpottaa :D :D


      • NytNoniin
        Bussissa kirjoitti:

        Nyt kirje menemään pomolle! Se on 2 viikkoa niin olet ihan vapaa etsimään mukavampia hommia, kyllä se siitä helpottaa :D :D

        Jokos sulla helpottaa psykoosi? Ei tunnu kun juttujasi lukee.


    • Palkkaa käteen 3762€ päivärahat 26 ulkomaan päivää a` 57€ ja 5 kotimaanpäivää a`35€, toukokuu 2016, aina töissä ei koskaan kotona.
      Kulut reisussa, siis kaikki, sisältää puhelimen ja netin 394,34€ pankkipalvelumaksut 14,50€.
      ps. Tavoitesäästäjänä 41 vuotta

    • armas..1

      Aeka tarkkaan viissattoo.oon laskenu sen.

    • Skaania

      Rekkakuskin ja koppiapinan palkka on oman pilin nypläys, keskenään. Homoi ne on kaikki.

      • Anonyymi

        Minusta tuntuu että äitisi antoi pillua veljelleen ja sinä olet sen aktin tulos. Jatkoit tätä teidän rituaalianne panemalla omaa siskoasi.


    • Anonyymi

      Paljo saa palkkaa jos ajaa ulkomailla irtoperää?

      • Anonyymi

        Kilometripalkalla kun ajat niin saattaa tuntipalkaksi muodostua jopa viisi Euroa tunnissa. Riippuu paljon siitä, kauanko menee odotteluihin satamissa tai terminaaleissa. Odottelusta, lastauksesta ja purustahan ei palkkaa makseta.
        Eli, pysy vaan Suomessa. Täällä voit löytää yrityksen, jossa sulle maksetaan laillista tes-palkkaa kaikkine lisineen.


    • Anonyymi

      3500-4000€/kk verojen jälkeen Suomessa

      • Anonyymi

        Minä olen ajanut km-palkalla pimeesti koko ikäni, nyt on monta oskehuneistoa Helsingissä, eläke on turvattu vielä lapsillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ajanut km-palkalla pimeesti koko ikäni, nyt on monta oskehuneistoa Helsingissä, eläke on turvattu vielä lapsillekin.

        No ihan varmasti on, kaikkihan sen uskoo. Yritä jo herätä sillä sun pitää lähteä ajamaan sillä kilometripalkalla siis n 5e tunti. Kyllä sillä eläkettä kertyy kun pimeenä ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ajanut km-palkalla pimeesti koko ikäni, nyt on monta oskehuneistoa Helsingissä, eläke on turvattu vielä lapsillekin.

        On useita osakehuoneistoja helsingissä mutta ei sinulla.


    • Anonyymi

      Noh kiitos pahenevan kuskipulan ym oikeiden ammattimiesten vähyyden takia jouduimme nostamaan liksat aika ylös.
      Pohjille akt-tes ja siihen 4,4€/h päälle.
      Siitä sitten lasketaan lisät illat yöt pyhät ja ylityöt.
      Oisko keskipalkka n 3800€/kk käteen
      Mutta tienaa ne autotkin ja pysyvät kunnossa.
      Eikä tarvi hakea kokoaikaa kuljettajia :)

    • Anonyymi

      TeessAa

    • Anonyymi

      Haluan imeä vaihdekeppiä

      • Anonyymi

        KM-palkka pimeesti käteen, työtä 7 päivää viikossa.


    • Anonyymi

      Puoliperävaunu veturina Mb Actros ajot jakoajo isompiin marketteihin ajoalue hki,hyvinkää riihimäki ja hki espoo krkkonummi i lohja 10 paikkaa päivä ja kerran viikko ajo hki turku.
      Päivätyö palkka 2600 brutto kk ja satunnaiset ylityöt erikseen.

      • Anonyymi

        Konttien ajo lähialueilla pk seutu ja porvoo loviisa ja kotka.
        Vanhempi Scania hyvä auto ja päivätyö palkka 13.90 tunti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konttien ajo lähialueilla pk seutu ja porvoo loviisa ja kotka.
        Vanhempi Scania hyvä auto ja päivätyö palkka 13.90 tunti.

        Leipomon ajo vantaa-espoo-kirkkonummi reitti, palkka 12 euroa tunti, auto uuden karhea MB Ateco.
        Alennuksellla saan ostaa leipää ja pullaa ja aamukahvilla saa ilmaiset pullat.
        Ihan kiva duuni koukulla vedän laatikot paitsi pienemmät paikat pari laatikoa kanto,


    • Anonyymi

      N.15e tunti. Iltatunneilta pari lanttia lisää, yötunneilta n.18e tunti. Palkka 2vko välein nettona 1300-1500e. Joskus jäänyt 1700e 2vkolta kun painanut korttina punasena. Ihan hyviä hommia ainakin runko ajo, jos ei tarvitse itse edes purkaa tai lastata kuormia, senku ajaa vain.

      • Anonyymi

        Läpituntipalkka 13 euroa tunti, merikontteja satamasta ajolaueena peri aatteessa koko suomi mutta yleensä 100-300 km säteellä ajot.
        Konttiajo on hyvä ei tarvitse käsin purkaa on herrasmiesten hommaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läpituntipalkka 13 euroa tunti, merikontteja satamasta ajolaueena peri aatteessa koko suomi mutta yleensä 100-300 km säteellä ajot.
        Konttiajo on hyvä ei tarvitse käsin purkaa on herrasmiesten hommaa.

        Jos läpitunti palkalla ajelet niin kannattas vaatia 2 ton 1 tilalle eli 23e tunnilta. Jos tosiaan 13e tunti nii sua on kusetettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos läpitunti palkalla ajelet niin kannattas vaatia 2 ton 1 tilalle eli 23e tunnilta. Jos tosiaan 13e tunti nii sua on kusetettu

        Kukaan ei semmoisia maksa se firma menis konkurssiin kun polttoaineen hinta noussut ja hallitus ei tue suomea vaan ulkomaita vain.
        Läpituntipalkallla 13 euroa tunti kun ajaa 10 tunnin päivän saa 130 euroa päivä ja siitä verot ja sillä pärjää hyvin.
        Kontiajo on hyvä duuni ja en vaihda mihinkään rullakkoajoon ja kantamiseen.


    • Anonyymi

      Voi kun sais ajaa km-palkalla, ja ilman alkolukkoa.

    • Anonyymi

      16,22h, ilta- ja yölisät, pyhälisät, koti- ja ulkomaanpäivärahat, ylityölisät, pekkaset. Hyvin oon pärjännyt ja alkolukkoo ei oo eikä kuulema tuu. Ai niin ja lomat päälle.

    • Anonyymi

      26.39€ tunti ilman lisiä ja työkokemusta 2 viikkoa...ja ajan pakua ups yhtiössä

      • Anonyymi

        Ompaha palkka.. taidat unissas ajella roope sedän lantteja.


    • Anonyymi

      Vajaa tonni kuussa käteen tällä hetkellä.
      Mutta saan ajaa v8

    • Anonyymi

      Ilman akt,
      Kuljettajan vuosipalkka 80 000 €. Siihen hieman ylityötä niin on kohdillaan
      Akt pellet ei pysty.

      • Anonyymi

        Akt ja tes palkka ja lisät maksetaan kaikki palkka 87 tuhatta vuosi ja pekkaset ja lomat pidetään.
        Ajot tampere-hki ja välillä pitä reissu ouluun.
        Akt pitää työmtekijän puolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akt ja tes palkka ja lisät maksetaan kaikki palkka 87 tuhatta vuosi ja pekkaset ja lomat pidetään.
        Ajot tampere-hki ja välillä pitä reissu ouluun.
        Akt pitää työmtekijän puolta.

        88-90000€/v. Päiväajoa 4-5pv viikkoon.


    • Anonyymi

      Säännöllinen ajo riihimäki-hyvinkää väli päivävuorossa 35 tonnia vuosi.

    • Anonyymi

      Kontti ja irtoperäajo tuntipalkka kilometribonus,tänä vuonna ollut lyhyempää ajoa joten palkka ollut kuukaudessa n.2300 brutto,viime vuonna tuli kilometrejä paljon kun hki,oulu ja tornio usein keikkaa ja viime vuoden ansiot olikin 36 tuhatta.

    • Anonyymi

      Kahden työn yhdistelmällä tienaan helposti 45 tuhatta vuosi.
      Hoidan aamulla autojen lastausjärjesksen ja kerään sähkö pt:llä kuormia.
      Aamuhommassa menee 4 tuntia sen jälkeen ajan usein puoliperävaunulla tai nupilla pari isompaa markettia maks 100 km säteellä.
      Aamu alkaa kello 5 ja päivä loppuu yleensä 14-15 maissa.

    • Anonyymi

      Mulla tänä vuonna 76k vuositulot.

    • Anonyymi

      3500 euroa kk käteen ja ajan teollisuuden kuljetuksia etelä ja länsisuomi alueena ja joskus ouluun ja vaasaan myös.
      Ajan 4 päivää viikko ja kolme vapaata ja puoliperävaunu yhdistelmällä.
      Hyvä työ ja vapaus ja kalusto hyvä.

    • Anonyymi

      Kuukausipalkka 3200 brutto/kk ja ajan säännöllistä päivävuoroa 7-15 puoliperävaunu ja veturi MB Axor ja välillä pelkällä teliscanialla ja joskus täysperävaunu perässä.
      Ajot ovat satamasta varastoihin 1-2 kuormaa päivä ja ajomatkat 20 km sivu-200 km sivu.
      Tämä on paras ajohomma missä ikinä ollut ja on ajettu kaljaa,sementtiä,polttoaineita ja jakeluajoja.

    • Anonyymi

      Ei ole kummoisia palkkoja. Silti osalla Instagramissa näkyy olevan siviiliautoina mm. Porchea ja 5-sarjan BMW:tä. Melko uusiakin. Lähinnä naispuolisilla kuskeilla kalliita henkilöautoja. En tiedä kenen rahoilla mässäilevät. Ehkä saavat Instagramissa hyvät lisätulot ja sponsseja...

    • Anonyymi

      Tää ei liity rahtari rekkoihin.. Mut arkisin päiväduunia jäteauton kuljettajana tienaa 16,08€/tunti.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe