Symbicortin haittavaikutukset?

symbicortsucks

Onko kenelläkään muulla tullut huono ja pöhelö olo symbicortista? Minä alotin käyttää kyseistä lääkettä syksyllä ja oloni meni aina vaan huonommaksi! (tasapainohäiriö,rytmäreitä,tärinää..) Olin ilman lääkettä pari viikkoa ja olo meni paremmaksi! Alotin lääkkeen uudestaan ja oireet palasivat`? Nyt sitten olen ventolinen avulla yrittänyt pärjätä kun ei saa lääkärille aikoja.. Pefiä en puhalla enää kun vajaat 300 ja olo alkaa olla huono mutta kun ei jaksa noitten lisäoireitten kanssa!

15

6489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..................

      sopii oikein hyvin, sen sijaan astmaiselle puolisolleni ei. Siinähän on kahta lääkeainetta, avaavaa ja hoitavaa, se avaava ei sovi puolisolleni, saa vapinaa ja huonoa oloa.

      Etkö voisi mennä yksityiselle, kun eihän tuo Ventoline, avaava kun on, voi korvata Symbicortia?

      • ,,,,,,,,,,,.........

        ei ole varaa mennä yksityiselle =( Minä en ole vielä saanut edes sitä merkintää minun kelakorttiin joten täytyy säästää rahaa lääkkeeseen (sitten kun saan sen)


    • Symbicortisti jo 6v.

      yrittäisit saada ajan t.k:n astmahoitajalle? edes puhelinajan???
      kerro, että tilanteesi on huono, kun varaat aikaa!
      Olisi edes jotain apua?

    • täälläpäin

      Mulla on ihan sama juttu symbin kanssa. Oon kylläki käyttäny sitä jo monta vuotta ja oireita ollu alusta lähtien, just tota pöhelöä oloa ja tasapainohäiriöitä ja fiilistä ettei ihan ole läsnä... niin sanotusti :D seretideen en kuitenkaan voi vaihtaa (myöskin yhdistelmävalmiste) koska ei tehoa niin hyvin ku symbi ja lääkärin mukaan oireet on sit vaan kestettävä koska on huonompi juttu kuitenkin jos astma pääsee pahaksi.. seuraavaks kun menet lääkärin puheille niin pyydäppä häneltä resepti myös pelkkään pulmicorttiin ja korvaa osa päivän symbi annoksista pulmilla esim aamu (tietenkin vain jos lääkäri hyväksyy tällasen!!!) illalla ei niin varmaa väliä vaikka oliskin vähän outo olo. näin mulle tehtiin ku sivuoireet oli niin pahat ettei kestäny enää. pelkän pulmin rinnalla käytä vaikka ventolinea jos ahdistaa. tsemppiä ja jaksamisia!

    • mr H

      symbicortista?
      ihan sama juttu mulla
      olin keväällä 2008 2 kertaa sisätehon kautta Jorvissa
      happisaturaario putos aika pahasti alle normaali-ihmisenkin arvojen
      ylipainehapen avulla pärjäsin ja pikkuhiljaa olo koheni
      jotain antibioottia tiputtivat olisko ollu kefexin
      ekalla kerralla pääsin viikon sisällä kotiin
      tokalla 10 päivän päästä
      taitaa olla joillekin meille toi kortisoni keuhkoon huono homma
      liittysköhän jotenkin sokeritautiin (vanhuusiän)
      muistasin lukeneeni että kortisoni panee sokeriarvot sekaisin
      että tollasia mä olen tässä miettiny

      astma vuodesta 1960
      syntymävuosi 1959

    • taikka maikka

      on samat oireet myös muista astmalääkkeistä . Mutta nyt pahemmat oireet symbicortin kanssa jalat vaivaa..suonenvetoja yöllä tosi kovia..pään särky alussa.

    • Lepattava leho

      Aloitin juuri viime viikolla Symbicortin, aiemmin Flixotide Ventoline, joilla puhallukset ei juurikaan parantuneet. Pitäisi ottaa 2 2 annosta Symbia, mutta kun niin tein, tulee kamalat tärinät ja tosi outo huono olo. Mittailin verenpaineet ja pulssit, mutta ne normaalit. Tunne on kuin koko keho lepattaisi ja lihasvoimat varsinkin käsivarsista katoaa. Sormet tärisee kuin olisi Parkinssonin tauti.
      Pienensin annoksen 1 1, jolloin oireet siedettävät. Tottuuko tähän ajan kanssa eli uskallanko kokeilla tuota isompaa annosta taas uudelleen? Olotila oli kyllä tosi huono ja outo. Ventoline ei aiemmin ole tehnyt mitään, mutta Symbin avaava osa tekee nämä kamalat tuntemukset.

    • melissa. loi,jfd

      symbicort pilasi melkein terveyteni ...... vaihdoin takas seredide diskukseen ei mene lainkaan enää lääkkeitä liikaa ja kohtauslääkettäkin menee enää harvoin.

      Mua ahisti jatkuvaan,,,päivin öin,, jalkavaivat ,kävely oli ei lainaakn tai töpöttäen,..öiset lihaskrampit kovat nekin jääneet.
      Nyt olo kohentui niin että lenkkeillään ulkoillaan jne.Kun symbicortin aikana ei päässyt muutamaa metriä kävelemäänkään. Olen sisäilma sairastunut.

      Nyt nautitaan elämästä..miksi mun piti kokeilla olevinaan tehokkaampaa symbicorttia home työpaikassa en vaan ymmärrä henki ei kulkenut homeen takia mutta vielä vähempi symbicortin kanssa..pitkä turha sairasloma menee nyt toista vuotta työelämästä poissa--- turhaan..

    • jäbä

      Jäi kyllä kortisonit viimeiseen kokeiluun itsellä..symbicort aiheutti: tärinä käsissä, kuume, yöhikoilu, yövalvominen, yöhikoilu,palelu, paniikki, keskittymishäiriöt, hiivatulehdus kieleen, kieli tuntui turralta, kummaa nipistelyä jaloissa. Nämä kaikki oireet tulivat kun aloitin ja loppuivat kun lopetin käytön, alkuun kummastutti mikä tauti iskenyt, tajusin lukea reseptin mahd. sivuoireet jolloin huomasin lopettaa kyseisen myrkyn käytön.Varmaan muitakin vaihtoehtoja löytyy, kauheeta myrkkyä.

    • aefwarg

      Mulle Symbicort sopii hyvin ja on ollut 8 vuotta jo käytössäni.

    • symppaan sympic

      Symbicortiin täytyy totutella, siinä on se avaava aineosa joka saa minulle aikaan jopa päänsärkyä, mutta hoitaa astmaa tehokkaasti.

      Hutera ja vapisuttava olo tulee siitä kun lääke vaikuttaa ääreisverenkiertoon ja aiheuttaa vapinaa.

      Pulmicort ja sympicort ovat minun lääkkeeni ja olen täysin tyytyväinen, enkä ole tarvinnut ainuttakaan tablettikuuria 16 vuoden aikana.

    • Se pahin sivuoire

      Sain Symbicortin sivuoireena anafylaktisia shokkeja! Käytin lääkettä viitisen vuotta ja shokit alkoivat noin vuosi sitten. Sitä ennen kärsin melkein kaikista yllä mainituista sivuoireista. Allergiatutkimuksissa shokkien syy jäi selvittämättä. Astmalääkitystä ei edes epäilty, joten jatkoin lääkkeen käyttöä pahaa aavistamatta. Jokin sai minut kuitenkin tutkimaan lääkkeen taustoja ja pitkän kaivamisen jälkeen löysin sattumalta lääkäreille tarkoitetun Symbicort-ohjeen. Tässä ohjeessa anafylaktiset shokit mainitaan äärimmäisen harvinaisena sivuoireena.!

      • Merimaria

        Hei,Minullakin jaloissa melko kovia suonenvetoja,aloin jo pelätä niitä.Ajaessa pari krt jouduin menemään sivuun.Nyt on päällä jonkinasteen keuhkoputken tulehdus joka äityi jatkuvan yskimisen ja pärskimisen jälkeen saaden vasemmalle puolen kipuja iltayöstä ,mielessä kävi pehmustetun auton tilaus.
        Verikokeet ja EKG ei mitään hälyttävää seur pvänä.Saan myös heikon olon symbicortista ja päänsäryn.
        Sitten kyllä ihmettelin,kun totesivat ei bakteeritartunta joten ei antibiootti auta,otat symbicorttia ja ventolinea tupla-annokset ja määräsi Duact 8/60 kps
        Luin noiden tuoteselosteet ,en uskalla resptiä vaivojen kovuuden vuoksi hakea.
        Ehdin kyllä tuplata olemassaolevat lääkkeet.Ahdistus on pienempi mutta pää juimii ontelot ja silmien päältä.Onko sympicortille parempaa vaihtoehtoa siis kokemusta sellaisesta kellään?On hyvä olla tarkkana noista vaikuttavista aineista niistä ei näköjään aina kerrota mitä voi tulla.
        Olin lähellä aikoinaan heittää lusikan nurkkaan,teldanexia(ahistamiini) ottaessani kun oli virtsatietulehdus lääkitys päällä,sydän oli kovilla,yhden hlön ehdin pelastaa jolla samat lääkkeet.Apteekissa vain otettiin ne hissun kissun talteen,amerikoissa oli menehtunut monta yhteisvaikutukseen.


      • Anonyymi
        Merimaria kirjoitti:

        Hei,Minullakin jaloissa melko kovia suonenvetoja,aloin jo pelätä niitä.Ajaessa pari krt jouduin menemään sivuun.Nyt on päällä jonkinasteen keuhkoputken tulehdus joka äityi jatkuvan yskimisen ja pärskimisen jälkeen saaden vasemmalle puolen kipuja iltayöstä ,mielessä kävi pehmustetun auton tilaus.
        Verikokeet ja EKG ei mitään hälyttävää seur pvänä.Saan myös heikon olon symbicortista ja päänsäryn.
        Sitten kyllä ihmettelin,kun totesivat ei bakteeritartunta joten ei antibiootti auta,otat symbicorttia ja ventolinea tupla-annokset ja määräsi Duact 8/60 kps
        Luin noiden tuoteselosteet ,en uskalla resptiä vaivojen kovuuden vuoksi hakea.
        Ehdin kyllä tuplata olemassaolevat lääkkeet.Ahdistus on pienempi mutta pää juimii ontelot ja silmien päältä.Onko sympicortille parempaa vaihtoehtoa siis kokemusta sellaisesta kellään?On hyvä olla tarkkana noista vaikuttavista aineista niistä ei näköjään aina kerrota mitä voi tulla.
        Olin lähellä aikoinaan heittää lusikan nurkkaan,teldanexia(ahistamiini) ottaessani kun oli virtsatietulehdus lääkitys päällä,sydän oli kovilla,yhden hlön ehdin pelastaa jolla samat lääkkeet.Apteekissa vain otettiin ne hissun kissun talteen,amerikoissa oli menehtunut monta yhteisvaikutukseen.

        Ihme valetta joka lääkkeen haittavaikutukset . Vai yhdelle tuhannesta vain yhdelle sadasta ja niin edelleen . Minun kokemus on että aina tulee ne haitat melkein kaikki !


      • Anonyymi

        Höpsis


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe