rikosilmoitus vuokranantajaa kohtaan

suomi oikeusvaltio

Kuinka usein joku onnistuu rikosilmoituksessa vuokranantajaa kohtaan? Yksinelävällä ei ole todisteita, kuin oma sana. Vuokranantaja saa tehdä näköjään mitä huvittaa. Jo toisen kerran mulla on vuokranantaja, joka käy luvatta asunnossa. Poliisin mukaan tämä on hyvin harvinaista, että rikosilmoitusta vuokranantajaa kohtaan tehdään. Yleensä on kuulemma päinvastoin.

Teidän kokemukset?

34

5535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä siedä

      Sarjoita lukko uudelleen, niin ei tule ainakaan avaimilla sisään.

      Poliisille asti näitä tuskin menee kovin paljon, kun usein asiaa ei voi todistaa. Mutta kyllä näitä tapuksia tuntuu olevana paljon.

      • kummaa

        Olen laittanut jo oveen turvalukon, jota seurasi häätö. Tein jo rikosilmoituksen, mutta mitä mun sana painaa vuokranantajan sanaa vastaan? Kuinka monen vuokralaisen vielä pitää sietää tätä 'psyyketapausta' ilman että tuomiota tai rangaistuksia alkaa tulla? Ihan kuin ihmiset muuttaisivat huvikseen ja ilmaiseksi. Muutto on aina rankkaa henkisesti ja fyysisesti. Vuokraisännät vain pompottaa ihmisiä?


      • tilannetaju

        Lukkoja ei saa vaihtaa ilman vuokranantajan lupaa!

        Mutta vuokranantaja ei saa käydä omin neuvoineen asunnossa. Paitsi jos on jotain kiireellistä tarkastamista, esim. epäily vesivahingosta yms. Sano vuokrantajalle että jos haluaa käydä niin sopii kanssasi siitä etukäteen.


      • Miksi ei saisi?
        tilannetaju kirjoitti:

        Lukkoja ei saa vaihtaa ilman vuokranantajan lupaa!

        Mutta vuokranantaja ei saa käydä omin neuvoineen asunnossa. Paitsi jos on jotain kiireellistä tarkastamista, esim. epäily vesivahingosta yms. Sano vuokrantajalle että jos haluaa käydä niin sopii kanssasi siitä etukäteen.

        Minun ei tarvi luovuttaa kotinin avainta kenenllekään, tietysti saan vaihtaa lukon jos haluan, mutta tietysti vanaha lukko pitää pois muuttaessa vaihtaa takaisin.

        Et löydä sellaista pykälää jolla lukon vaihdon voisi kieltää.


      • lkjhgwertyuiop
        Miksi ei saisi? kirjoitti:

        Minun ei tarvi luovuttaa kotinin avainta kenenllekään, tietysti saan vaihtaa lukon jos haluan, mutta tietysti vanaha lukko pitää pois muuttaessa vaihtaa takaisin.

        Et löydä sellaista pykälää jolla lukon vaihdon voisi kieltää.

        Et voi kajota toisen omaisuuteen, sinulla on vain oikeus käyttää huoneistoa asumiseen, muutoksista pitää neuvotella vuokranantajan kanssa.
        Taloyhtiöllä pitää olla pääsy asuntoon omalla avaimella, samoin vuokranantajalla, kun asunnossa järjestetään näyttöjä uudelleen vuokrauksen, tai myynnin yhteydessä, yleensä vuokralainen ei ole silloin paikalla. Voit joutua maksamaan lukkosepän palkkion ja muita korvauksia, jos lukon vaihtaa ominpäin lupaa kysymättä.


      • lässyn lässyn
        lkjhgwertyuiop kirjoitti:

        Et voi kajota toisen omaisuuteen, sinulla on vain oikeus käyttää huoneistoa asumiseen, muutoksista pitää neuvotella vuokranantajan kanssa.
        Taloyhtiöllä pitää olla pääsy asuntoon omalla avaimella, samoin vuokranantajalla, kun asunnossa järjestetään näyttöjä uudelleen vuokrauksen, tai myynnin yhteydessä, yleensä vuokralainen ei ole silloin paikalla. Voit joutua maksamaan lukkosepän palkkion ja muita korvauksia, jos lukon vaihtaa ominpäin lupaa kysymättä.

        "Et voi kajota toisen omaisuuteen"

        Tyhmä. Vuokralaisella on vuokrasopimus, jolla hän on ottanut asunnon haltuunsa ja saa TODELLKIN sarjoittaa lukon uudelle avaimelle jos haluaa.

        Taloyhtiöllä, talkkarilla, poliisilla tai vuokranantajalla EI OLE MITÄÄN ASIAA VUOKRALAISEN ASUNTOON ilman tämän suostumusta. Pakkotilanteessa ovi rikotaan ja vuokralainen maksaa kulut, koska ei ole luovuttanu avainta muille. Mutta AVAINTA EI TARVI LUOVUTTAA.


      • jepjepxx
        tilannetaju kirjoitti:

        Lukkoja ei saa vaihtaa ilman vuokranantajan lupaa!

        Mutta vuokranantaja ei saa käydä omin neuvoineen asunnossa. Paitsi jos on jotain kiireellistä tarkastamista, esim. epäily vesivahingosta yms. Sano vuokrantajalle että jos haluaa käydä niin sopii kanssasi siitä etukäteen.

        Turvalukon saa käsittääkseni vaihtaa ilman lupaa. Täälläkin jouduttu tekemään rikosilmoitus vuokranantajasta.


      • KäteväIsäntä2015

        Hankkikaa riistakamera, jolla saatte todisteet. Markkinoilla on myös paljon liiketunnistimella varustettuja vakoilukameroita, jotka helposti piiloitettavissa asuntoon. Näin saatte todisteet ja saadaan näiden nämä vuokraisännät, ilman pesäpallomailaa ruotuun.


    • ...

      On tehty rikosilmoitus vuokranantajaa kohtaan ja oikeudenkäyntipäivää odotellaan. Rikossyytteitä on useita...saa nähdä miten käy kun ollaan tuomarin edessä.

    • Ihme touhua on.

      Minä laittaisin sinuna kameran valvomaan asuntoa. Jäisi todisteita vuokranantajan puuhista.
      Ei tuo kovin kalliiksi tule.
      Mitä hän asunnossasi tekee, onko siitä tietoa? Onko jotain tavaroita hävinnyt?

      • piipari59

        hyvä konsti on laittaa kamera asuntoon ja naisten alusvaatteet narulle roikkumaan ulkooven eteen
        ja laittaa tekstin että sinut on kuvattu ja kuvat julkaistaan netissä.
        on luvallista tehdä näin omassa asunnossa ja julkaista video
        mulla on tämä keino kun lähden kotoa


    • 15+5

      PELLEkö ?

      TULET HÄVIÄMÄÄN KOKO JUTUN OIKEUDESSA. SAAT VAIN MAKSETTAVAKSI ISONKASAN KULUJA. LISÄKSI TIEDÄN, ETTÄ ET TULE SAAMAAN KENELTÄKÄÄN VUOKRAASUNTOA ENÄÄN... JUTTU LIIKKUU PAIKKAKUNNALLA HYVIN NOPEASTI.

      TYHMÄÄ LÄHTEÄ NOSTAMAAN METELIÄ TYHJÄSTÄ, ETENKÄÄN KUN EI OLE MITÄÄN TODISTEITA.
      KAIKKI IHMISET TIETÄÄ ETTÄ MEILISAIRAS IHMINEN VOI KEKSIÄ JA KUVITELLA MITA VAIN. MILLOIN HEITÄ VAINOTAAN TAI MILLOIN HEIDÄN ASUNNOSSA KÄYDÄÄN.

      • kummaa

        Mulla on ollut ihan normaaleja vuokraisäntiä tähän mennessä.

        Katsos: aina vuokraisännät ei ole ihan terveimmästä päästä...

        Mulla on jo vuokra-asunto, joten se siitä "et tule saamaan vuokra-asuntoa..."


      • eräs vuokranantaja
        kummaa kirjoitti:

        Mulla on ollut ihan normaaleja vuokraisäntiä tähän mennessä.

        Katsos: aina vuokraisännät ei ole ihan terveimmästä päästä...

        Mulla on jo vuokra-asunto, joten se siitä "et tule saamaan vuokra-asuntoa..."

        Ei ole vuokralaisetkaan aina ihan terveimmästä päästä, enemmän hulluja ja muita häiriköitä on vuokralaisissa.

        Olisi mukava tietää mistä ketjun aloittanut tietää että juuri vuokranantaja käy asunnossa. Ettei vain olisi taas yksi luulosairas, kun jatkuvasti tätä tapahtuu juuri hänelle.

        On tietysti mahdollista että huoltomiehet, tai esim. taloyhtiön remontteja suunnittelevat, tai tarkastavat käyvät asunnossa ja on tullut tietokatko vuokralaiselle ilmoittamisessa. Avaimia on voinut jäädä hukkaan, tai niitä on teetetty luvatta. Pitää olla näyttöä jos jotakin syyllistää, ei poliisi tee muuten mitään, vaan voit joutua itse vaikeuksiin. Hommaa asuntoon kamera, hyvä asia on selvittää, jos käynneistä on näyttöä.

        Ei vuokranantajat ketään pompota tahallaan, vaan yrittävät pitää KUNNOLLISEN asukkaan tyytyväisenä, koska uuden hakeminen teettää aina työtä ja vaivaa.

        Yritän itse välttää asunnon suunnalla liikkumistakin, ettei tulisi väärinkäsitystä kyttäämisestä.


      • huh huh
        eräs vuokranantaja kirjoitti:

        Ei ole vuokralaisetkaan aina ihan terveimmästä päästä, enemmän hulluja ja muita häiriköitä on vuokralaisissa.

        Olisi mukava tietää mistä ketjun aloittanut tietää että juuri vuokranantaja käy asunnossa. Ettei vain olisi taas yksi luulosairas, kun jatkuvasti tätä tapahtuu juuri hänelle.

        On tietysti mahdollista että huoltomiehet, tai esim. taloyhtiön remontteja suunnittelevat, tai tarkastavat käyvät asunnossa ja on tullut tietokatko vuokralaiselle ilmoittamisessa. Avaimia on voinut jäädä hukkaan, tai niitä on teetetty luvatta. Pitää olla näyttöä jos jotakin syyllistää, ei poliisi tee muuten mitään, vaan voit joutua itse vaikeuksiin. Hommaa asuntoon kamera, hyvä asia on selvittää, jos käynneistä on näyttöä.

        Ei vuokranantajat ketään pompota tahallaan, vaan yrittävät pitää KUNNOLLISEN asukkaan tyytyväisenä, koska uuden hakeminen teettää aina työtä ja vaivaa.

        Yritän itse välttää asunnon suunnalla liikkumistakin, ettei tulisi väärinkäsitystä kyttäämisestä.

        "Eräs vuokranantaja"...oletkohan meidän entinen vuokranantaja joka harrasti kyttäämistä kun me KUNNOLLISET vuokralaiset yritimme asua asunnossasi sinun kiusaamisesta/kyttäämisestä huolimatta. Onneksi se aika on jo takana päin ja saamme asua rauhassa sinun kiusanteolta.


      • ääniltä päässäsi?
        huh huh kirjoitti:

        "Eräs vuokranantaja"...oletkohan meidän entinen vuokranantaja joka harrasti kyttäämistä kun me KUNNOLLISET vuokralaiset yritimme asua asunnossasi sinun kiusaamisesta/kyttäämisestä huolimatta. Onneksi se aika on jo takana päin ja saamme asua rauhassa sinun kiusanteolta.

        Sinua kyttää vihreät pikkumiehet, jotka olivat kaapanneet sinut alukseensa ja asentaneet sirun päähäsi, välillä sinä kuulet niiden ääniä pääsi sisältä, kun ne kyttäävät ajatuksiasi, vessanpytyssäkin yksi kyttäsi sinua: Tutulta kuulostaa, sinä olet juuri se avohoitoon siirretty vuokralainen.


      • kummaa
        huh huh kirjoitti:

        "Eräs vuokranantaja"...oletkohan meidän entinen vuokranantaja joka harrasti kyttäämistä kun me KUNNOLLISET vuokralaiset yritimme asua asunnossasi sinun kiusaamisesta/kyttäämisestä huolimatta. Onneksi se aika on jo takana päin ja saamme asua rauhassa sinun kiusanteolta.

        Joo: pitäisi jättää vuokralainen rauhaan, mutta joillakin vuokranantajilla on rajaton persoona(llisuushäiriö), joka ei ymmärrä, että muut haluavat pitää tuntemattomat ihmiset, kuten vuokranantajat, etäämmällä. Itse en kutsu ihmisiä kylään kuin harvoin ja nekin ystäviä.

        On ollut niin monta ihme-juttua vuokraisännän kanssa, että käynnit on mulle ihan selvä asia. Kysyy asioita asunnosta ja kehottaa korjaamaan jotain, josta ei voisi tietää, ellei ole käynyt asunnossa.

        Miksi helkutissa ei tule silloin kylään, kun olen paikalla? Epänormaali häirikkö.


      • juu juu niinpä niin
        kummaa kirjoitti:

        Joo: pitäisi jättää vuokralainen rauhaan, mutta joillakin vuokranantajilla on rajaton persoona(llisuushäiriö), joka ei ymmärrä, että muut haluavat pitää tuntemattomat ihmiset, kuten vuokranantajat, etäämmällä. Itse en kutsu ihmisiä kylään kuin harvoin ja nekin ystäviä.

        On ollut niin monta ihme-juttua vuokraisännän kanssa, että käynnit on mulle ihan selvä asia. Kysyy asioita asunnosta ja kehottaa korjaamaan jotain, josta ei voisi tietää, ellei ole käynyt asunnossa.

        Miksi helkutissa ei tule silloin kylään, kun olen paikalla? Epänormaali häirikkö.

        Heh heh heh.. vai selvä asia, joskus lääkärikin voi auttaa ja lääkityksestä löytyä apu moneenkin yllättävään vaivaan.


    • Pykälät on tiedossa

      Olen suositellut seuraavaa:
      a) ip-valvontakamera, sellainen jossa on wlan ja SDHC-kortti, liikkeentunnistus, maksaa 150-200 euroa
      b) kunnollinen murtohälytin Dragon tms. joka alkaa huutaa niin että koko kortteli huomaa ja laittaa tekstiviestin/soittaa sinulle hälytyksen

      Kamera on hyvä koska kuva todistaa kuka siellä häärää, ja missä. Laittaisin niin että kamera heti ovelle, ja hälytin vasta makuuhuoneeseen / kauemmaksi niin että ehtii ottaa hyvin kuvia.

      • ,.,.,.,.,.,.

        Turva- ja valvontalaitteita EI saa laittaa vuokra-asuntoon ilman vuokranantajan suostumusta. Feikkikameroita saa laittaa. Näin sanoi poliisi kun sitä tiedusteltiin.


      • Onpa jutut
        ,.,.,.,.,.,. kirjoitti:

        Turva- ja valvontalaitteita EI saa laittaa vuokra-asuntoon ilman vuokranantajan suostumusta. Feikkikameroita saa laittaa. Näin sanoi poliisi kun sitä tiedusteltiin.

        Bulgarian poliisiltako tiedustelit? On sulla jutut


      • Aivot pihalle
        ,.,.,.,.,.,. kirjoitti:

        Turva- ja valvontalaitteita EI saa laittaa vuokra-asuntoon ilman vuokranantajan suostumusta. Feikkikameroita saa laittaa. Näin sanoi poliisi kun sitä tiedusteltiin.

        Sinua varten voisi sitoa oven kahvaan feikki-hirvikiväärin, joka olisikin oikeasti haulikko.


      • ...........
        Onpa jutut kirjoitti:

        Bulgarian poliisiltako tiedustelit? On sulla jutut

        Kysyin ihan suomalaiselta poliisilta...käyppä kysymässä,saat sinäkin parempaa tietoa eikä tarvitse epäillä viisaamman sanaa.


      • 2345gg
        Aivot pihalle kirjoitti:

        Sinua varten voisi sitoa oven kahvaan feikki-hirvikiväärin, joka olisikin oikeasti haulikko.

        tapa.Riistakamera sopiva,kun kuvaa liikkeestä ja alle 200€ saa.Kamera jemmaan ettei kukaan näe sitä kun tulee kämppään.Omassa asunnossa saa kuvata vaikka 24 tuntia eikä tartte mitään valvonta kamera ilmoituksia olla näkyvillä.
        Minulla koiraihmisenä ei ole ikinä ollut noita ongelmia sillä ei kämppään tule kukaan kun koira syö sen.vihainen ilmoitus ulkooveen vain.Ilmoittavat aina etukäteen jos jotain huolto tai tarkistus käyntejä tarvitaan niin joku on koiranvahtina silloin.


      • jos on
        2345gg kirjoitti:

        tapa.Riistakamera sopiva,kun kuvaa liikkeestä ja alle 200€ saa.Kamera jemmaan ettei kukaan näe sitä kun tulee kämppään.Omassa asunnossa saa kuvata vaikka 24 tuntia eikä tartte mitään valvonta kamera ilmoituksia olla näkyvillä.
        Minulla koiraihmisenä ei ole ikinä ollut noita ongelmia sillä ei kämppään tule kukaan kun koira syö sen.vihainen ilmoitus ulkooveen vain.Ilmoittavat aina etukäteen jos jotain huolto tai tarkistus käyntejä tarvitaan niin joku on koiranvahtina silloin.

        vuokrasopimuksessa lemmikit kielletty ?

        Tulee pian kuvattua se luvaton lemmikki.


      • 12+4
        jos on kirjoitti:

        vuokrasopimuksessa lemmikit kielletty ?

        Tulee pian kuvattua se luvaton lemmikki.

        lemmikki kiellot ehdoissa jos olet lukenut kuluttajaasiamiehen sivustoja.
        Ainoastaan jos asunto on rempattu "allergia"kämpäksi niin silloin lemmikin pitokielto on laillinen.Ja sen huomaa jos on rempattu siihen malliin.


      • höntit hihhuloi
        ,.,.,.,.,.,. kirjoitti:

        Turva- ja valvontalaitteita EI saa laittaa vuokra-asuntoon ilman vuokranantajan suostumusta. Feikkikameroita saa laittaa. Näin sanoi poliisi kun sitä tiedusteltiin.

        Kaikkea sitä vakavissaan väitetään. Tietysti vuokralainen saa laittaa asuntoonsa kameran ja hälyttimen, saa myös sarjoittaa lukon uudelleen.


      • Varmatietäjä
        ,.,.,.,.,.,. kirjoitti:

        Turva- ja valvontalaitteita EI saa laittaa vuokra-asuntoon ilman vuokranantajan suostumusta. Feikkikameroita saa laittaa. Näin sanoi poliisi kun sitä tiedusteltiin.

        Jaagajaa ja ei muuten pidä paikkaansa! Vuokralaisella on täysi oikeus laittaa kotiinsa ihan millaiset kamerasysteemit haluaa. Koti on yksityisalue katsos.


    • juu juu

      Palatakseen alkuperäiseen kysymykseen,"onko kukaan nostanut rikossyytettä...." Me ollaan ja on voitettu.

      • Kyylä sai kyytiä

        Kyllä olen ja voittanut, kävi jatkuvasti huoneessa ilman syytä eikä lopettanut vaikka pyysin, herätteli että etkö mene opiskelemaan (myöhään olisi ollut meno sinä aamuna vasta, mutta heräsin kun tuli huoneeseen koputtamatta) kaivoi kaappeja (jossa oli 1 limsapullo tyhjänä) ja sanoi, en minä sitte vie noita tyhjiä pulloja kauppaan. Sanoin että vienkin ne itse ja mistä tiedät mitä kaapissa on. Sain puolet vuokrista takaisin jotka olin maksanut, oikeudessa oli sana sanaa vastaan ja minun sanani oli totta ja päti. Vuokranantaja vielä lisäksi maksoi omalle kalliille asianajajalleen, minä ajoin itse asiaani.


    • Onmeitä moneksi

      Hieno homma mulla rikosilmoitus tehty myös läheiseni tekivät koska vei heidänkin tavarat siis tyhjensi kämpän remontin aikana nyt odotan miten käy

      • Kylläonoutoo

        Miten kävi mulla koko omaisuus vuokranantajalla ja poliisi ei tee mitään tavaroissa myös vanhempieni ja sisareni omaisuutta


      • ansaittu häätö
        Kylläonoutoo kirjoitti:

        Miten kävi mulla koko omaisuus vuokranantajalla ja poliisi ei tee mitään tavaroissa myös vanhempieni ja sisareni omaisuutta

        Näin ei olisi käynyt, jos

        - olisit maksanut vuokrasi ajallaan

        - et olisi ruvennut leikkimään vaikeasti tavoitettavaa, kun vuokraisäntä yritti ottaa sinuun yhteyttä rästien tiimoilt


      • diipädii
        ansaittu häätö kirjoitti:

        Näin ei olisi käynyt, jos

        - olisit maksanut vuokrasi ajallaan

        - et olisi ruvennut leikkimään vaikeasti tavoitettavaa, kun vuokraisäntä yritti ottaa sinuun yhteyttä rästien tiimoilt

        ja
        - olisit tyhjentänyt kämppäsi ajallaan, viimeistään siinä vaiheessa kun sait häädön
        - olisit ollut hamstraamatta muiden omaisuutta asuntoosi, josta tiesit joutuvasi lähtemään


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe