Yksiö Pohjois-Tallinnasta

Opiskelija, Tallinna

Mitä ovat Tallinnan yksiöiden tavalliset kuukausimaksut?

Olen opiskelija, joka aloittaa TTU:lla opiskelut ensi lukuvuonna.
Tarvitsen asunnon, jonka kuukausimaksut ovat matalat ja joka on rauhallisella paikalla.

Seuraava asunto vaikuttaa hyvältä, koska urheilukenttä, uimapaikka, satama ja Selver -kauppa vieressä.
Bussilla myös pääsee TTU:lle noin puolessa tunnissa.
http://www.city24.ee/kinnisvara/korter/457555

Asunto vaikuttaa liian halvalta, että se sisältäisi myös tontin.
Ilmoituksessa ei myös käy ilmi kuukautiset maksut, kuten jätemaksu, talonyhtiön investointimaksu, mahdollinen putkiremonttimaksu ja lämmityskustannukset.
Siinä ei myöskään kerrota, kuinka paljon asunnolla on lainaa.

Välittäjältä en vielä ole saanut vastausta.

6

824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • woa

      Põhja-Tallinn = a district with the highest crime rate in Tallinn.
      Sõle str. = one of the most criminal streets in entire Tallinn. :/

      I wouldn't like to live there.

      Does TTU not offer any accommodation? I'm sure you can find an apartment somewhere closer to the university, like Mustamäe, with the same rental price.

    • Poro.Tallinnasta
      • ASERTYGFDS

        Hei
        Itse opiskelen TTU:lla ja suurin osa suomalaisista opiskelijoista asustelee ihan ydinkeskustan tuntumassa tai D-terminaalin lähistöllä. Itse asun D-terminaalin lähellä ja todella rauhallista on. Jos haluaa siistin, uudehkon kaksion niin keskihinta on varmastikkin joku 300e--> Itse maksan 350e/kk jokakuiset kommunaalimkasut, jotka ovat kesäisin noin 60e---> ja talvisin voi helposti olla jopa 200e. Yksiäitä saa tietyst halvemmalla.
        Halvimpia kommunaalimaksuja ei kannata lähteä hakemaan vanhastakaupungista, siellä ne ovat kalleimpia koska rakennuksetkin on vanhempia. Muuten vanhassakaupungissa on kyllä todella hienoja asutoja.

        Jos asuu ydinkeskustan alueella (kesklinn) niin on ihan lyhyet matkat trollipysäkeille joka puolelta.
        Kysele ihmeessä lisää. Vastaan mielelläni!


      • Hansuliini
        ASERTYGFDS kirjoitti:

        Hei
        Itse opiskelen TTU:lla ja suurin osa suomalaisista opiskelijoista asustelee ihan ydinkeskustan tuntumassa tai D-terminaalin lähistöllä. Itse asun D-terminaalin lähellä ja todella rauhallista on. Jos haluaa siistin, uudehkon kaksion niin keskihinta on varmastikkin joku 300e--> Itse maksan 350e/kk jokakuiset kommunaalimkasut, jotka ovat kesäisin noin 60e---> ja talvisin voi helposti olla jopa 200e. Yksiäitä saa tietyst halvemmalla.
        Halvimpia kommunaalimaksuja ei kannata lähteä hakemaan vanhastakaupungista, siellä ne ovat kalleimpia koska rakennuksetkin on vanhempia. Muuten vanhassakaupungissa on kyllä todella hienoja asutoja.

        Jos asuu ydinkeskustan alueella (kesklinn) niin on ihan lyhyet matkat trollipysäkeille joka puolelta.
        Kysele ihmeessä lisää. Vastaan mielelläni!

        missä kohdin tarkkaan ottaen asut - Uus Sadamallako vai missä ?


    • ...

      Moi. Itekkin opiskelen TTU:lla. KAIKKI suomalaiset asuu keskustassa. Suosittelen sitä etenkin jos tykkäät mennä ja tulla. Yliopisto on suhteellisen kaukana (n.½h trollilla keskustasta) mutta boonuksena on se ettei tarvitse yksin harhailla Tallinnan yössä kotiin kauas. Kämppien vuokrat on halpoja, mutta kommunaalit (vesi, sähkö, lämmitys) saattaa tuplata hinnan. Kaikki toiminta painottuu keskustaan ja niinkuin sanon niin itse asun siellä ihan vedoten omaan turvallisuuteen. Ikinä ei ole tarvinnut pelätä Tallinnassa, mutta hurjia tarinoita kuulee.

      Tallinnassa asiat menee vähän toisella tavalla: välittäjät ei ole ikinä ottaneet muhun yhteyttä eli ei kannata luottaa tohon että välittäjä palaa aiheeseen vielä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe