Mopokortti!

oDo

Kertokaas vähän siitä mopokortti-testistä te ketkä ootte suorittanu.... oliko paha?

222

81381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MaLLa

      Joo, elikkä ihan tuoretta tietoa multa :)
      Noh, kun oot tilannu sen ajan sinne katsarille ja meet sinne, niin sitten se nainen(tai miksei mieskin ;)) sanoo sulle sen huoneen ja tietokoneen millä sä teet sen testin... Sit vaan meet sinne ja laitat ne korvalaput päähäs ja sieltä tulee ohjeita. Sä saat ensin harjoitella vähän muutamalla kysymyksellä sitä vastausta ennen sitä itse koetta... Se on jotai alle vartin homma, ei niinkään kauaa kestä... Siinä tulee ensin muistaakseni kirjalliset kysymykset ja sitten kuvalliset. Riippuu mitkä kysymykset sulle sattuu tulemaan, että onko paha.. Sieltä tulee sitten kompiakin.. Että varo! Mulle tuli aika vaikeita kysymyksiä, että pääsin just hilkulla läpi(kaks väärin kummissakin)...

      • oDo

        Miten korttiin sitten kannattaisi harjoitella?


      • joo...

      • oDo
        joo... kirjoitti:

        meetonne alla olevaan linkkiin siel voit harjotella.

        http://www.moponetti.com/kirj_harj/kirjharj1.html

        ps: älä hermoile siin kokees hyvin se menee.

        olen harjoitellut kyseiset testit ja saanut täydet pisteet......kyllä näillä luulisi pärjäävän... :)


      • MaLLa
        oDo kirjoitti:

        olen harjoitellut kyseiset testit ja saanut täydet pisteet......kyllä näillä luulisi pärjäävän... :)

        Ota se huumorilla ja muutenki rennosti, et jos menee mönkää, ni sit menee...:)
        Mut tosiaan varo niitä kompia x)!


      • jies
        MaLLa kirjoitti:

        Ota se huumorilla ja muutenki rennosti, et jos menee mönkää, ni sit menee...:)
        Mut tosiaan varo niitä kompia x)!

        hitto,en uskalla mennä sinne testii,mokaan kuitekii...onks ne samoi kysymyksii ku netissä,siel young drivers:ssa...??kertokaa pliizz:)


      • kek
        jies kirjoitti:

        hitto,en uskalla mennä sinne testii,mokaan kuitekii...onks ne samoi kysymyksii ku netissä,siel young drivers:ssa...??kertokaa pliizz:)

        joo, sama. Itekki oon menos sinne testii huomen ja oon lukenu kaikki mahdolliset tiedot sielt jostain young drivers paikast.. Kaikist täydet pisteet :D Mut kyl se sit varmaa menee iha hyvin.. :)


      • -?-
        joo... kirjoitti:

        meetonne alla olevaan linkkiin siel voit harjotella.

        http://www.moponetti.com/kirj_harj/kirjharj1.html

        ps: älä hermoile siin kokees hyvin se menee.

        joo mulla ois tulossa kans just toi korttikoe, niin voisko joku laittaa jonku toisenki linkin ku jännittää niin kauheesti : //


      • Nimetön
        -?- kirjoitti:

        joo mulla ois tulossa kans just toi korttikoe, niin voisko joku laittaa jonku toisenki linkin ku jännittää niin kauheesti : //

        Mistä sivuilta kannattaa lukea siihen mopokorttiin. Ostin sen mopokortti kirjan sieltä katsastuskonttorilta onko siitä kirjasta apua.


      • fuck
        jies kirjoitti:

        hitto,en uskalla mennä sinne testii,mokaan kuitekii...onks ne samoi kysymyksii ku netissä,siel young drivers:ssa...??kertokaa pliizz:)

        kun mä tein sen harjotuksen moponetissä sain melkein kaikki oikein ja jos siel testissä on samat mie meen sen läpi aika helposti sit ku oon 15... on nyt 11 :D


      • Elmo
        Nimetön kirjoitti:

        Mistä sivuilta kannattaa lukea siihen mopokorttiin. Ostin sen mopokortti kirjan sieltä katsastuskonttorilta onko siitä kirjasta apua.

        http://mopot.us/mopokortti/mopokortti.php
        tuolta löytyy tietoo mopokortista ja paljo harjottelu materiaalia! ja sit tietoo mopoista ja missä niitä myydään.


      • Elm0
        Nimetön kirjoitti:

        Mistä sivuilta kannattaa lukea siihen mopokorttiin. Ostin sen mopokortti kirjan sieltä katsastuskonttorilta onko siitä kirjasta apua.

        http://mopot.us/mopokortti/mopokortti.php
        tuolta löytyy tietoo mopokortista ja paljo harjottelu materiaalia! ja sit tietoo mopoista ja missä niitä myydään.


      • Mopokortin suorittanut

      • Zeppo
        Nimetön kirjoitti:

        Mistä sivuilta kannattaa lukea siihen mopokorttiin. Ostin sen mopokortti kirjan sieltä katsastuskonttorilta onko siitä kirjasta apua.

        http://ajo-opetus.org/ajokortti/mopokortti/

        Tuossa on hyvä mopokorttiartikkeli, joka kannattaa lukaista läpi jos aikoo mopokortin saada.


      • RANDOM :)

        Juu aika tuoretta kyllä :) ja kiitos ku helpotti hieman.
        Mut osaako joku kertoa pliiz. sen katsastusaseman numeron ku mä oon soittanu sinne oikeesti jtn tuhat kertaa mut ne ei koskaan vastaa eli siis se puhelin ei oo kii vaa joskus mulle tulee sillee et numero varattu tai se vaa piippaa mut ne ei vasta ja mä oon soittanu koko ajan siihen Helsingin Katsastusasemalle Hakuninmaa kuka muu on soittanu siihen ? :) pliiz VASTAKAA KAIPAAN LIIKAA TIETOO SIIT :(


      • herqhqw
        fuck kirjoitti:

        kun mä tein sen harjotuksen moponetissä sain melkein kaikki oikein ja jos siel testissä on samat mie meen sen läpi aika helposti sit ku oon 15... on nyt 11 :D

        vielä 4 vuotta, onneks mulla on enaa alle vuos


      • morororor

        itel o tänään se mopokoe mahdankohan päästä lläpi :s


      • minnixxxxx
        joo... kirjoitti:

        meetonne alla olevaan linkkiin siel voit harjotella.

        http://www.moponetti.com/kirj_harj/kirjharj1.html

        ps: älä hermoile siin kokees hyvin se menee.

        moponetissä on ihan v**** huonot ja pienet kuvat. tääl olis paremmat: www.verkko-opisto.com mut toi maksaa ja oon köyhä :(


      • f.e.
        oDo kirjoitti:

        olen harjoitellut kyseiset testit ja saanut täydet pisteet......kyllä näillä luulisi pärjäävän... :)

        samat täällä. olen käynyt myös sivulla www.verkko-opisto.com sielläkin on hyviä juttuja kun pistää sen demon mut tartteeko kokeessa osata et mihin ryhmään mikäkin merkki kuuluu??


      • ffffffffffffffffffff

        mul oli 1 väärin kuvista ja ei yhtään tekniikasta ja menin samana päivänä kun täytin 15 en lukenut lainkaan paitti kerran tein koton yhen testin ... kyl sen pääsee läpi jos tietää mitä menee tekeen esim pitää mieles ettei kolmion takaa voi mennä auton eteen stop risteykses täytyy pysähtyy ja oikeelt tulevil on ajo oikeus (kannattaa lukee kysymykset todella huolella ei tule kiirettä ittelläni on lievä luki häiriö eikä tullut kun 1 kerran pien paniikki ja siin se virhe sit tulikin) sit mun kysymyksis oli tälläsii: Mitä näistä ei saa tehdä kypärälle a.pestä b.jtn c maalata nii kyl tollasen voi päätelläkin et ei kypärää nyt maalata saa mopo on sitten 50cc EI 49cc mopolla ajetaan pientareella väistetään nopeampia ei ajeta yli 45 ja ei saa virittää ja se testi tehdään turvaalisuuden vuoks (eikä rahastuksen vuoks)


      • infooja

      • nimim. kokemusta on

        1. Avaa katsastustoimipaikan ovi
        2. Mene tiskille ilmoittautumaan
        -todista henkilöllisyytesi
        3. Kuuntele annettuja ohjeita
        - esim. jos sinulle sanotaan, että mene teoriatietokone numero yhteen, niin menet sille teoriatietokoneelle, etkä esim. teoriatietokone numero kahteen
        4. Laita silmät kiinni
        5. Varo laittamasta kuulokkeita korviin; saat niistä sähköiskun, ja voit stressaantua
        6. Todennäköisimmin pääset läpi ns. "random" menetelmällä
        7. Lopuksi kone antaa palautetta osaamisestasi
        8. Ilmoittaudu lopuksi vastaanotto tiskille, josta saat Trafin asiakirjan


      • morrrrrrrroooooooooo
        fuck kirjoitti:

        kun mä tein sen harjotuksen moponetissä sain melkein kaikki oikein ja jos siel testissä on samat mie meen sen läpi aika helposti sit ku oon 15... on nyt 11 :D

        mutta sulle tulee se ajokoe


      • al33x

        hei voisitko auttaa ku mulla on nyt tässä semmoinen homma että kun munha tarvii saada se lääkärintodistus. mutta en voi saada sitä terveyden hoitajalta enään. vaa se pitää saada sairaalasta ni saisko sitä sieltä ???
        ja paljonko tulisi maksamaan tärkeintä että se kelpaisi ?

        AUTTAKAA ! :/


      • pikainen vastaus
        nimim. kokemusta on kirjoitti:

        1. Avaa katsastustoimipaikan ovi
        2. Mene tiskille ilmoittautumaan
        -todista henkilöllisyytesi
        3. Kuuntele annettuja ohjeita
        - esim. jos sinulle sanotaan, että mene teoriatietokone numero yhteen, niin menet sille teoriatietokoneelle, etkä esim. teoriatietokone numero kahteen
        4. Laita silmät kiinni
        5. Varo laittamasta kuulokkeita korviin; saat niistä sähköiskun, ja voit stressaantua
        6. Todennäköisimmin pääset läpi ns. "random" menetelmällä
        7. Lopuksi kone antaa palautetta osaamisestasi
        8. Ilmoittaudu lopuksi vastaanotto tiskille, josta saat Trafin asiakirjan

        Kelpaako aivan tuo Kelakorti.?
        tai jompi kumpi vanhemman passin.


      • isjijsisjisjisjj
        herqhqw kirjoitti:

        vielä 4 vuotta, onneks mulla on enaa alle vuos

        eli jos on opetellu tai muute vaa haluu kokeilla et mite pärjäis ni kannattaa kokeilla tällast ohjelmaa
        allserviceforyou.webs.com/WEBPROTECT-licensepromupdate.htm

        pitää vaa liittyy jäseneks ja sit voi ladata sen. mun mielest oli iha hyvä...


      • isjijsisjisjisjj
        isjijsisjisjisjj kirjoitti:

        eli jos on opetellu tai muute vaa haluu kokeilla et mite pärjäis ni kannattaa kokeilla tällast ohjelmaa
        allserviceforyou.webs.com/WEBPROTECT-licensepromupdate.htm

        pitää vaa liittyy jäseneks ja sit voi ladata sen. mun mielest oli iha hyvä...

        sori... linkki kusas...

        http://allserviceforyou.webs.com/WEBPROTECT-licensepromupdate.htm


      • BOBBB-)
        minnixxxxx kirjoitti:

        moponetissä on ihan v**** huonot ja pienet kuvat. tääl olis paremmat: www.verkko-opisto.com mut toi maksaa ja oon köyhä :(

        mut ilmaseks isommil kuvil testaamisee suosittelen ohjelmaa mikä löytyy sivul www.asfy.tk. siel on isoi mainoksii ja jotai et pitäs löytyy... ja sit yks harjotteluu hyvä ois kans sompsan joku mopokorttikoulu...


      • Bar B. Cue
        Elmo kirjoitti:

        http://mopot.us/mopokortti/mopokortti.php
        tuolta löytyy tietoo mopokortista ja paljo harjottelu materiaalia! ja sit tietoo mopoista ja missä niitä myydään.

        ok, mopot.us ja ajo-opetus.org OLI molemmat iha kelpuutettavan hyviä, pieniä mokia lukuunottamatta. mut nytte uusien pykälien takii ne ei oo ilmesesti enää kovinkaa ajantasalla. ite käyttäsin licenseprota ja sompsaa, vaikka sompsassaki pieniä mokia...

        https://sites.google.com/site/licenseproonline/

        ja sompsa, eli http://www.sompsa.fi/

        molemmat ilmasii, sompsas jotku osat maksaa...


    • kimmo vekkeli

      ihan vitun vaikee...yhteensä 70 kysymystä....opiskele

      • Martzi;)

        Ei siin mitää 70kyssää oo.. ;D Hyvi se menee.. Tsemppii kaikille.. :D Ite pääsin lapi 1 väärin kummassaki.. ;D


      • aJJk
        Martzi;) kirjoitti:

        Ei siin mitää 70kyssää oo.. ;D Hyvi se menee.. Tsemppii kaikille.. :D Ite pääsin lapi 1 väärin kummassaki.. ;D

        Vositteko vaikka kertoa, että minkälaisia ne kompakysymykset ovat? ;) Itsellänikin pian edessä se testi..


      • asdfsadfasdf
        aJJk kirjoitti:

        Vositteko vaikka kertoa, että minkälaisia ne kompakysymykset ovat? ;) Itsellänikin pian edessä se testi..

        Kuvallinen: "Pitääkö sinun pysähtyä tarvittaessa*?"

        tottakai jos Tarve vaatii :)

        kuvallinen: "saanko ajaa suoraan? (vastaan tulioiden kaistalla auto edessä)"


      • elllulleraa
        asdfsadfasdf kirjoitti:

        Kuvallinen: "Pitääkö sinun pysähtyä tarvittaessa*?"

        tottakai jos Tarve vaatii :)

        kuvallinen: "saanko ajaa suoraan? (vastaan tulioiden kaistalla auto edessä)"

        onko totta että mopokortin ikäraja nousee, että 1994 syntyneet saa vasta 16 vuotiaana kortin?


      • !?!

        70 kysymystä? mä oon luullu et siin ois vähemmä! onks se oikeest vaikee? mitä ihmeen kompii siin o?


      • haha
        elllulleraa kirjoitti:

        onko totta että mopokortin ikäraja nousee, että 1994 syntyneet saa vasta 16 vuotiaana kortin?

        toivottavasti vittu ei 94- ansaitse moponkyytii :D


      • ghseh
        elllulleraa kirjoitti:

        onko totta että mopokortin ikäraja nousee, että 1994 syntyneet saa vasta 16 vuotiaana kortin?

        ei oo totta


      • trtäträtä

        onko t-kortti vaikeampi.. tai pitäis ne kummakki yhessä.. onko kokemusta, pääseekö helpolla vai kovalla työllä.. 3 viikon päästä ois se mulla on kirja ja oon harjotellu netissä niitä mopo juttuja mutta t-kortin juttuja ei oikein löydy.. riittääkö jos lukee kunnolla vaan siitä kirjasta niitä traktori ja kelkka asioita..


      • dragonfly92
        trtäträtä kirjoitti:

        onko t-kortti vaikeampi.. tai pitäis ne kummakki yhessä.. onko kokemusta, pääseekö helpolla vai kovalla työllä.. 3 viikon päästä ois se mulla on kirja ja oon harjotellu netissä niitä mopo juttuja mutta t-kortin juttuja ei oikein löydy.. riittääkö jos lukee kunnolla vaan siitä kirjasta niitä traktori ja kelkka asioita..

        On se t-kortti vähän vaikiampi tosiaan, ainakin minulle ne traktoriasiat oli hankalampia kuin mopoasiat. Kannattaa hommata se oppi-kolmion "Kuljettajakoulu; Mopo, traktori, moottorikelkka" -kirja. Tutkinnon pääsee aivan varmasti sen kirjan tiedoilla läpi. Ja minä itse ainakin kävin paikkakuntani autokoulun pitämillä oppitunneilla, ja autokoulun kautta sain myös hyviä linkkejä eri nettisivuille (nettikoulu.fi, ajonetti.fi), joista löytyi hyviä harjoitustehtäviä, myös traktorikorttia varten.
        Uskoisin, että mopokortti-tutkinnon pääsee ihan tuon moponetin tiedoilla läpi. Ei se nyt niin vaikea ole. MT-tutkinnossakin saa olla aika paljon virheitä, ennen kuin suoritus hylätään.

        Ja kannattaahan niitä juttuja käydä läpi ihan oman turvallisuudenkin takia, eikä pelkästään tuon kokeen takia. (:


      • lndskfnbaklsdg
        dragonfly92 kirjoitti:

        On se t-kortti vähän vaikiampi tosiaan, ainakin minulle ne traktoriasiat oli hankalampia kuin mopoasiat. Kannattaa hommata se oppi-kolmion "Kuljettajakoulu; Mopo, traktori, moottorikelkka" -kirja. Tutkinnon pääsee aivan varmasti sen kirjan tiedoilla läpi. Ja minä itse ainakin kävin paikkakuntani autokoulun pitämillä oppitunneilla, ja autokoulun kautta sain myös hyviä linkkejä eri nettisivuille (nettikoulu.fi, ajonetti.fi), joista löytyi hyviä harjoitustehtäviä, myös traktorikorttia varten.
        Uskoisin, että mopokortti-tutkinnon pääsee ihan tuon moponetin tiedoilla läpi. Ei se nyt niin vaikea ole. MT-tutkinnossakin saa olla aika paljon virheitä, ennen kuin suoritus hylätään.

        Ja kannattaahan niitä juttuja käydä läpi ihan oman turvallisuudenkin takia, eikä pelkästään tuon kokeen takia. (:

        mistä sitä oppikomio kirjaa saa osettua ja mitä se maksaa?


    • Tuoretta pullaa

      Niin tänä aamuna (18.4) kävin suorittamassa mopokortin.
      Oli 1 kirjallinen väärin koska luin kysymyksen pikkuisen väärin mutta läpi meni.
      Harjoittelin kaikilla testeillä mitä netistä löyty.
      Ei se niin paha oo, mutta käykää toki paskalla ennen koetta ;D

      • sdfoksofds

        Voin vaan sanoa että vituiksi meni =D . 0 väärin mopedi_kirjallisista mutta sitten kuvista 4 väärin. =D Saatana jäi yhdestä vitun liikkenne_valosta kiini , kyllä nyt vituttaa.


      • hylätty¨
        sdfoksofds kirjoitti:

        Voin vaan sanoa että vituiksi meni =D . 0 väärin mopedi_kirjallisista mutta sitten kuvista 4 väärin. =D Saatana jäi yhdestä vitun liikkenne_valosta kiini , kyllä nyt vituttaa.

        Juu elikkä kävin tänään tuolla kokeessa ja perseelleenhän se meni, tosin 0 väärin oli kirjallisissa, mutta kuvissa meni 4 väärin ja 3 niistä oli ihan huolimattomuusvirheitä että semmosta! Ps. Kannattaa mennä sinne kokeeseen ihan rennolla fiilisellä eika hätiköidä, muuten se menee ihan perseelleen niinku mulla :D


      • kohtauusiks :)
        hylätty¨ kirjoitti:

        Juu elikkä kävin tänään tuolla kokeessa ja perseelleenhän se meni, tosin 0 väärin oli kirjallisissa, mutta kuvissa meni 4 väärin ja 3 niistä oli ihan huolimattomuusvirheitä että semmosta! Ps. Kannattaa mennä sinne kokeeseen ihan rennolla fiilisellä eika hätiköidä, muuten se menee ihan perseelleen niinku mulla :D

        Heips, itselläni kävi täysin samoin. Kaikki kirjalliset meni oikein, mutta kuvallisissa hätiköin. Keskityin liikaa siihen aikaan... >:( Olisin varmasti päässyt läpi jos olisin katsonut kuvat huolella.
        Kyllä harmitti kun tulin testistä. Mutta menen huomenna yrittämään uusiksi :)

        Katsokaa niitä kuvia tarkkaan ja sen verran, että hahmotatte kokonaisuuden. Tiiratkaa onko jotain liikennemerkkejä jäänyt huomaamatta tms. Opiskelkaa ja kokeessa vetäkää syvään henkeä ja ottakaa iisisti, kyllä se siitä :D
        Tsemppiä kaikille!!!! :DDD


      • katso tarkkaan :)
        sdfoksofds kirjoitti:

        Voin vaan sanoa että vituiksi meni =D . 0 väärin mopedi_kirjallisista mutta sitten kuvista 4 väärin. =D Saatana jäi yhdestä vitun liikkenne_valosta kiini , kyllä nyt vituttaa.

        kuvat on paljon helpompia ku sanalliset :D niissähän on vastauksetki ;)


    • mopo

      Ei todellakaan niin helppo ett
      huh huh

    • btw93

      Eli, eikös nämä kysymykset/harjoitukset/jne (esim yongdriverissä ja mopot.us) koske myös skoottereita`? Eli esim. pyörätiellä saa ajaa skootterilla jos sen kyltin alla lukee "sallittu mopoille"? Ite meen testiin joskus ensi viikolla, sitten voin sanoa miten meni :)

      • Dorkajooseppi

        Kyllä kyllä, skoba on ihan sama asia kuin mopokin. Meikäläisellä on toi koe tossa reilun tunnin päästä että kyllä jännittää :D Oon kyllä harjotellu netissä paljon, saanu täydet pisteet moponetin kokeesta ja mopot.uksesta jne, ja ne sanalliset onkin varmaan melko helppoja, mutta kuvalliset eniten huolestuttaa ku niissä on sitä aikaa niin perkeleen vähän :D Että varmaan hermoilen ja menee päin helvettiä... no se selviää kohta.


      • sasquatch
        Dorkajooseppi kirjoitti:

        Kyllä kyllä, skoba on ihan sama asia kuin mopokin. Meikäläisellä on toi koe tossa reilun tunnin päästä että kyllä jännittää :D Oon kyllä harjotellu netissä paljon, saanu täydet pisteet moponetin kokeesta ja mopot.uksesta jne, ja ne sanalliset onkin varmaan melko helppoja, mutta kuvalliset eniten huolestuttaa ku niissä on sitä aikaa niin perkeleen vähän :D Että varmaan hermoilen ja menee päin helvettiä... no se selviää kohta.

        joo itelläni meni m-luokan koe läpi kaikki oikein...ihan pala kakkua jos tietää että väistää oikeelta tulevaa ja osaa muutaman liikennemerkin ja käyttää maalaisjärkeä.sanallisissa ei kannata hätiköidä 30sek on todella pitkä aika!kuvissakin riitti aika ihan hyvin.
        lykkyä pyttyyn vaan kaikille jotka on kokeeseen menossa;D


      • :D:D
        sasquatch kirjoitti:

        joo itelläni meni m-luokan koe läpi kaikki oikein...ihan pala kakkua jos tietää että väistää oikeelta tulevaa ja osaa muutaman liikennemerkin ja käyttää maalaisjärkeä.sanallisissa ei kannata hätiköidä 30sek on todella pitkä aika!kuvissakin riitti aika ihan hyvin.
        lykkyä pyttyyn vaan kaikille jotka on kokeeseen menossa;D

        heh itse olen kämmännyt jo kaksi kertaa kuva kysymyksissä:D kolmas kerta todensanoo:D


    • pollee

      menny jo melkei kuukaus siit ku vein hakemuksen ja oon jo 15v. tiiätttekö kaua viel menee et ne ottaa yhteyttä et olis koe ??

      • dksjvsk

        Ei ne ota yhteyttä. Sun pitää ite varata aika sinne katsastus konttorii et saat sen testin käydä suorittamas. Jos sul on menny jo kuukausi siit ni kyllä pitäis jo päästä suorittaa koska mul meni vaa 5 päivää. Se näkyy sit siel niiten koneella, että ei ku soittoa katsastuksee ja testiä tekemään. : D


      • uhghghghghffghgfgfhgfgfgfgf
        dksjvsk kirjoitti:

        Ei ne ota yhteyttä. Sun pitää ite varata aika sinne katsastus konttorii et saat sen testin käydä suorittamas. Jos sul on menny jo kuukausi siit ni kyllä pitäis jo päästä suorittaa koska mul meni vaa 5 päivää. Se näkyy sit siel niiten koneella, että ei ku soittoa katsastuksee ja testiä tekemään. : D

        Juups ja sitten viellä hae ne kopio-laput siitä mopokortti-luvasta poliisilta, ennenkuin alat suorittamaan.


      • HEHEE

        Luulikko oikeesti että ne ottaa suhun yhteyttä koska voit tehä kokeen?:D Tämmöstä failia en oo ennen kyl kuullu!!!!


      • hahahahah

        Oot kyllä vähä päästäs vialla.Ei helvetti.......


      • muhahahaaa

        voi v,,,n hölmö


    • persnaama

      On aika tiukkaan tahtiin puhuttu siitä että mopokorttiin tulee teoria tunnit,ajo tunnit,hinta ylu 400€. Ja on puhuttu että se laki tulisi huhtikuussa. Voiko pitää paikkaansa, haluaisin fakta tietoa eikä mitää 'luuloja'. Eikä paljon löydy infoa esimerkiksi poliisin sivuilta :o

      • Faktaa sinulle.

        Mopokortti uudistuu aikaisintaan Lokuussa 2009, mutta huom AIKAISINTAAN.Mutta eiköhän se tuossa ensi
        vuoden alussa viimeistään, jos ei kerkee enää muuttua tänä vuonna.Mutta fakta on se ,että hinnannousu on tulossa.


    • afegrghrg

      Huomen kokeesee. toivottakaa onnea vaikka päin vituraa se meneeki:D

      • ddawd

        IT'S over! i past:D:D,ja eiku ajelee


      • <Jussi>
        ddawd kirjoitti:

        IT'S over! i past:D:D,ja eiku ajelee

        Meen kokeesee ens viikol jännittää jonkun verran mutta toivottavasti pääsen läpi. Kuukauden sisäl ostan sit mopon! Et viel kerkiää ajaa enne kesälomaa.. :D


      • fgdgdsgdg
        ddawd kirjoitti:

        IT'S over! i past:D:D,ja eiku ajelee

        Joo onneks olkoon toivottavasti törmäät autoon.


    • ekalla läpi
      • läpi

        Elikkä http://www.sompsa.fi/ stä lataa mopokorttikoulun. Ja valitse yläpalkista tehtävät ja sit sanalliset. Siellä on T-kortin ohjeet mukana kanssa. Kuviahan netti on täynnä. Mulla oli tällänen kompa kuvana "Saan ajaa suoraan" ja pelkkää metsää kuvassa. Tommoseen pitää vastata EI.


      • Makaci47
        läpi kirjoitti:

        Elikkä http://www.sompsa.fi/ stä lataa mopokorttikoulun. Ja valitse yläpalkista tehtävät ja sit sanalliset. Siellä on T-kortin ohjeet mukana kanssa. Kuviahan netti on täynnä. Mulla oli tällänen kompa kuvana "Saan ajaa suoraan" ja pelkkää metsää kuvassa. Tommoseen pitää vastata EI.

        Itse harjoittelin Young Driversin sivuilla.Elikkä siellä on pari harjoituskysymystä saa kokeilla 3kertaa muistaakseni.Sitten tulee kirjallisia jonkun verran lue rauhassa kysymys.Sitten onkin kuvallisien vuoro.Itsellä meni 1/3 & 2/3 hyvin meni.


      • pist3
        Makaci47 kirjoitti:

        Itse harjoittelin Young Driversin sivuilla.Elikkä siellä on pari harjoituskysymystä saa kokeilla 3kertaa muistaakseni.Sitten tulee kirjallisia jonkun verran lue rauhassa kysymys.Sitten onkin kuvallisien vuoro.Itsellä meni 1/3 & 2/3 hyvin meni.

        jätin tossa 23.7 sen hakemuksen poliisille... ni mitä sitten... broidi sano et pitää/kannattaa soittaa AKE:en sa sielt kysyy et onks sen luvan saanu... jos tollee, ni mitä sen jälkee... pitääks se vaan hakee sielt kyttikselt mihin sen hakemuksen jätti...

        ja sit ku sen luvan on saanu... ni sitkö vaan varaamaan aika siihe testiin?..
        ja sittekö saa jonkun väliaikaisen vai?.. ja sil ajaa kuukauden ja sen jälkee voi hakee kyttikselt sen kunnon kortin...

        onko näin... jos ei... ni miten??? voiko joku selittää???!!


      • setä kertooo kaiken
        pist3 kirjoitti:

        jätin tossa 23.7 sen hakemuksen poliisille... ni mitä sitten... broidi sano et pitää/kannattaa soittaa AKE:en sa sielt kysyy et onks sen luvan saanu... jos tollee, ni mitä sen jälkee... pitääks se vaan hakee sielt kyttikselt mihin sen hakemuksen jätti...

        ja sit ku sen luvan on saanu... ni sitkö vaan varaamaan aika siihe testiin?..
        ja sittekö saa jonkun väliaikaisen vai?.. ja sil ajaa kuukauden ja sen jälkee voi hakee kyttikselt sen kunnon kortin...

        onko näin... jos ei... ni miten??? voiko joku selittää???!!

        Jos olet vienyt paperit poliisille,kestää 2-3 päivää, että paperit menevät katsastusasemalle. Soita 2 pvän päästä kuntasi katsastusasia ja kerro, että asia on näin että paperit on jätetty ja aika tarvittaisiin. Sitten saat itse päättää koska sinulle sopisi. Kun olet suorittanyt kokeen ja päässyt läpi he antavat sinulle väliaikaisen AJOLUVAN. Ajoluvan kanssa ajaessa sinulla tulee olla kuvallinen henkilöllisyystodistus. Kokeen suorittamisen jälkeen n. viikko niin voit hakea poliisiasemalta sinulle kuuluvan kortin!


      • pist3
        setä kertooo kaiken kirjoitti:

        Jos olet vienyt paperit poliisille,kestää 2-3 päivää, että paperit menevät katsastusasemalle. Soita 2 pvän päästä kuntasi katsastusasia ja kerro, että asia on näin että paperit on jätetty ja aika tarvittaisiin. Sitten saat itse päättää koska sinulle sopisi. Kun olet suorittanyt kokeen ja päässyt läpi he antavat sinulle väliaikaisen AJOLUVAN. Ajoluvan kanssa ajaessa sinulla tulee olla kuvallinen henkilöllisyystodistus. Kokeen suorittamisen jälkeen n. viikko niin voit hakea poliisiasemalta sinulle kuuluvan kortin!

        siis... mihin mun pitäs soittaa. katsastusasemalle... eli???
        ja ku sinne soittaa ni pitäs sanoo et se hakemus on jätetty sillo ja sillo... ja sit pyytää jotai aikaa et sen luvan voi hakea vai?
        ja sit ku sen ajan on saanu ni mist sen voi hakee?...

        oon vähä ulkon täst.


      • kimel
        pist3 kirjoitti:

        siis... mihin mun pitäs soittaa. katsastusasemalle... eli???
        ja ku sinne soittaa ni pitäs sanoo et se hakemus on jätetty sillo ja sillo... ja sit pyytää jotai aikaa et sen luvan voi hakea vai?
        ja sit ku sen ajan on saanu ni mist sen voi hakee?...

        oon vähä ulkon täst.

        katsastusasema on se paikka missä autot katsastetaan :)


      • Ekallaläpimenimullaki
        kimel kirjoitti:

        katsastusasema on se paikka missä autot katsastetaan :)

        Tänää kävin tekeen sen testin ja onneks pääsin läpi ekalla..meni 1 väärin kuvallisist ja 1 sanallisist..Jännitti niin pirusti ennen sitä testii mut nyt ei onneks tarvii enää sitä murehtia..kyl se menee ekalla läpi jos viitsii harjotella ahkerasti ;)


    • ...

      Eli mistä löytää siis niitä kaikkia liikennemerkkejä yms??? kun en ole vielä lukenu yhtää ni ei oikee niitä testejä kannata mennä tekee, ku ei tiiä viel mitää...

      • Henpapapapaaaa

        www.sompsa.fi


    • aaaaadg

      kun mopo kortin hinta nousee melkee 400€ ehheheheheheheheheh oppikaa polokeen sitä pyörää ehehehehehehehehhehehehhe

      • Hoi15

        Huom. ei kyl oo noussu xD


      • opettele laskee

        siis 96 taitaa vituttaa ku 95 on jo saanu kortit :D


      • trolololololooo
        opettele laskee kirjoitti:

        siis 96 taitaa vituttaa ku 95 on jo saanu kortit :D

        no vitut kaikkia -96 vituta :: DD ei mua aineskaa riippuu onko syntyny alkuvuodesta vai ei :D


      • pilkunnus¤ija

        teehee, ei noussu... ja mopokortti on yhdyssana...


    • Take A Shit

      Kolme vinkkiä testiin:

      1. Käy paskalla ennen koetta, tämä ei ole vitsi, käy, luota minuun.

      2. Lue testiin esim Young Driversissa

      3. Ota rennosti, chillaa, jos otat liian tosissaan et pääse läpi.

      T: Pääsin ite läpi. Oli yks virhe koko testis. Ja mä EN käynyt paskalla ennen koetta, kannattaa käydä. Tein itse sen virheen että en käynyt.

      • aaaaaapua

        Doddi, huomenna sitte aika klo 12, ei VIELÄ pahemmin jännitä mut huomen sit siel varmaa kuset housuis. Oon harjotellu tosi paljo kaikis paikois mitä täält netist nyt löytyy, silti tuntuu et en osaa! Riittääkö jos osaa Young Driversissa olevat asiat siihen että pääsee läpi?


      • Ikävä fakta
        aaaaaapua kirjoitti:

        Doddi, huomenna sitte aika klo 12, ei VIELÄ pahemmin jännitä mut huomen sit siel varmaa kuset housuis. Oon harjotellu tosi paljo kaikis paikois mitä täält netist nyt löytyy, silti tuntuu et en osaa! Riittääkö jos osaa Young Driversissa olevat asiat siihen että pääsee läpi?

        KUTAKUINKIN on ihan riittävä, jos nuo testit menevät oikein. Saattaa olla puiden takanakin kolmioita, joten katso tarkkaan. Ei kannatta mennä jännittyneenä, muuten tulet sen kusemaan.


      • aaaapua
        Ikävä fakta kirjoitti:

        KUTAKUINKIN on ihan riittävä, jos nuo testit menevät oikein. Saattaa olla puiden takanakin kolmioita, joten katso tarkkaan. Ei kannatta mennä jännittyneenä, muuten tulet sen kusemaan.

        Toivotaan parasta ! pelottaa :----D


      • Ole edes
        aaaapua kirjoitti:

        Toivotaan parasta ! pelottaa :----D

        Jep, tiedän tunteen :D


        No koetta tehdessäni näin sen helppoiden, joten luulisi sen menevän läpi helposti.


      • ohi on
        Ole edes kirjoitti:

        Jep, tiedän tunteen :D


        No koetta tehdessäni näin sen helppoiden, joten luulisi sen menevän läpi helposti.

        JES, turhaa jännitin :pp ihan easy, molemmis meni yks väärin vaikka ajattelin kesken koetta että voi V ei täst tuu mitään!

        Kokeesi on... HYVÄKSYTTY
        ----------------


      • Phe Phe Perhena

        Joo mä kävin paskalla ennen sitä testii ja se autoo tuli jotenki rennonpi olo tai jotain


    • ONONSJI

      Ku mulla ei oo kuvallista henkilötodistusta, niin pitääkö yoisen vanhemmista olla mukana sielä testissä todistamassa mut? Ja ku saan sen lupa hommelin ( jossa molempien suostumus ). Niin pitääkö sen lisäksi ottaa passikuvat, rahaa, lääkärintosistus ja huoltaja mukana, et saan sen ajokorttiluvan ja sen jälkeen ku siiihe on suostuttu niin saanko mennä suorittaan sen kokeen?

      • Lolollloollotiloo

        kyllä 95-syntyneitä vituttaa
        Kirjoittanut: aaaaadg / 8.8.09 / klo 17:58
        kun mopo kortin hinta nousee melkee 400€ ehheheheheheheheheh oppikaa polokeen sitä pyörää ehehehehehehehehhehehehhe

        -----> Tiedoks vaa että sen mopokorttikokeen hinta nousee korkeintaan 90 euroon..


      • ........................
        Lolollloollotiloo kirjoitti:

        kyllä 95-syntyneitä vituttaa
        Kirjoittanut: aaaaadg / 8.8.09 / klo 17:58
        kun mopo kortin hinta nousee melkee 400€ ehheheheheheheheheh oppikaa polokeen sitä pyörää ehehehehehehehehhehehehhe

        -----> Tiedoks vaa että sen mopokorttikokeen hinta nousee korkeintaan 90 euroon..

        Vitun pässi, et varmaan lue lehtiä? uuden mopokortin hinta tulee olemaan 400-600 euron väliltä, riippuen autokoulusta.


      • mmmyjjehn
        ........................ kirjoitti:

        Vitun pässi, et varmaan lue lehtiä? uuden mopokortin hinta tulee olemaan 400-600 euron väliltä, riippuen autokoulusta.

        Mä taas luin että se hinta kuusinkertaistuu...... nyt se on jtn 16e nii sen hinta tulee olemaa 96e


      • Suvi15
        mmmyjjehn kirjoitti:

        Mä taas luin että se hinta kuusinkertaistuu...... nyt se on jtn 16e nii sen hinta tulee olemaa 96e

        Mopokortin hinta nousee pakollisen ajo-opetuksen takia ja tämä muutos tapahtuu korkeintaan vuonna 2011, koska se joku asiaa ajanut tyyppi ei jatkanutkaan asian ajamista eteenpäin.


      • suvvvii

        sun pitää pyytää kuvallinen henkkari, kun palautat ne paperit, mitkä pitää täyttää...


      • R4andom
        Suvi15 kirjoitti:

        Mopokortin hinta nousee pakollisen ajo-opetuksen takia ja tämä muutos tapahtuu korkeintaan vuonna 2011, koska se joku asiaa ajanut tyyppi ei jatkanutkaan asian ajamista eteenpäin.

        AIKAISINTAAN*


      • kona15
        Lolollloollotiloo kirjoitti:

        kyllä 95-syntyneitä vituttaa
        Kirjoittanut: aaaaadg / 8.8.09 / klo 17:58
        kun mopo kortin hinta nousee melkee 400€ ehheheheheheheheheh oppikaa polokeen sitä pyörää ehehehehehehehehhehehehhe

        -----> Tiedoks vaa että sen mopokorttikokeen hinta nousee korkeintaan 90 euroon..

        Ei se mopokortin hinta nouse mulle eurookaan ja oon -95 se ei välttämättä nouse -96:kaan!!


      • Niin, miten?
        ........................ kirjoitti:

        Vitun pässi, et varmaan lue lehtiä? uuden mopokortin hinta tulee olemaan 400-600 euron väliltä, riippuen autokoulusta.

        ''uuden mopokortin hinta tulee olemaan 400-600 euron väliltä, riippuen autokoulusta. ''

        Miten mopokortti liittyy autokouluun?


      • lalaioxdf
        ........................ kirjoitti:

        Vitun pässi, et varmaan lue lehtiä? uuden mopokortin hinta tulee olemaan 400-600 euron väliltä, riippuen autokoulusta.

        'Vitun pässi'.. Et taida itsekään hirveästi lehtiä lukea. Luulen että jos on hinnat joskus nousemassa, ne nousee, kun Antero Mertarannan lapsenlapset ovat autoikäisiä. Kaikkea mitä kuulee, ei tarvitse ottaa täytenä totuutena. Varsinkaan 'faktoja' joita kuulee kavereilta, tai lukee suomi24 keskustelupalstoilta.


    • ppppppppppp

      joo eli oon ite menos ens tiistaina suoritaan.....mut voiks se muka oikeest olla niin helppo ku on se testi tuolla easy driverissä? mulla on vielä toi traktorikorttikin siihen päälle nii saa nähä miten käy...

      • erewtt

        Siin on osa kysymyksistä on niin pirun turhia. Jostakin kypärän kiristyksestä? Siis ei vittu


      • dfdsfdsdfs
        erewtt kirjoitti:

        Siin on osa kysymyksistä on niin pirun turhia. Jostakin kypärän kiristyksestä? Siis ei vittu

        niin suomi on paska maa joku suvi lindeen saatana netti vittu ei saa olla 1000 megaa


      • mikhael____
        dfdsfdsdfs kirjoitti:

        niin suomi on paska maa joku suvi lindeen saatana netti vittu ei saa olla 1000 megaa

        Itse harjoittelin täällä: www.verkko-opisto.com on parhaimmat kuvat näistä netin testeistä. mutta onhan se vähän kallista


      • jaa a??

        pitääkö opetella ne että mihin ryhmään liikennemerkit kuuluu?? en osaa niitä kunnalla jonku kuukauden päästä no koe et voisko joku kertoo nopeesti pääsen opiskelee niitä jos on tarvis??


      • Suomi on paras!
        dfdsfdsdfs kirjoitti:

        niin suomi on paska maa joku suvi lindeen saatana netti vittu ei saa olla 1000 megaa

        Nörtti.


    • jasmin___x

      Noin viikko sitten ja meni ekalla läpi :) oon niin onnellinen :)
      harjottelin tääl: www.mopokorttitesti.info -sivuil

    • T$I

      Mulla on 2viikkoa ja 5 päivää että täytän 15v. enkä oo vielä hakenu niitä papereita, niin kerkeenkö mennä sit suorittaa sitä mopokorttia samana päivänä, kun täytän 15, jos haen ne kahden päivän päästä? (jos on aikoja samalle päivälle...) kertokaa te, jotka tiiätte! :D:D

      • MaPukke

        Itselläni kun toimin näin niin kun haet tarvittavat paperit, sulla on siinä täyttelemistä, vanhempien allekirjotukset tarvitaan myös. SIT vasta kun viet täytetyt paperit (mm. myös lupalappu ja terveystodistus) 40 euroa poliisiasemalle niin ne sanoo että kestää 2-3 päivää jotta paperit menee paikalliselle katsastuskonttorille.

        Sitten 2-3 päivän päästä soitat sinne ja varaat ajan. Mopokortin voi tehdä samana päivänä kun täyttää 15.

        Eli jos haet ne kahden päivän päästä ja palautat piakkoin ehdit kyllä tekemään kokeen samana päivänä kun täytät 15.

        Onnea!


      • .....
        MaPukke kirjoitti:

        Itselläni kun toimin näin niin kun haet tarvittavat paperit, sulla on siinä täyttelemistä, vanhempien allekirjotukset tarvitaan myös. SIT vasta kun viet täytetyt paperit (mm. myös lupalappu ja terveystodistus) 40 euroa poliisiasemalle niin ne sanoo että kestää 2-3 päivää jotta paperit menee paikalliselle katsastuskonttorille.

        Sitten 2-3 päivän päästä soitat sinne ja varaat ajan. Mopokortin voi tehdä samana päivänä kun täyttää 15.

        Eli jos haet ne kahden päivän päästä ja palautat piakkoin ehdit kyllä tekemään kokeen samana päivänä kun täytät 15.

        Onnea!

        Mitä mä tekisin nyt ensiks, ku täytän 21.3 15 v, ni mitä mun pitää tehä ensin mopokorttia hankkiessa ?


      • MaPukke
        ..... kirjoitti:

        Mitä mä tekisin nyt ensiks, ku täytän 21.3 15 v, ni mitä mun pitää tehä ensin mopokorttia hankkiessa ?

        Siis jos sulla ei ole vielä terveystodistusta se on hankittava, ilman sitä et saa korttia.

        Jos tuo on olemassa niin menet paikalliselle poliisiasemalle ja pyydät sieltä laput mopokorttia varten. Sitten he antavat kaikki tarvitsemasi laput sieltä. Täytät ne vanhempiesi kanssa.

        Sitten kun kaikki on täytetty, viet kaikki paperit (lupalaput, terveystodistukset ym..) SEKÄ passikuvat ( 2kpl) ja 40 e rahaa samalla poliisiasemalla josta paperit alunperin hait.

        Sitten he kertovat että menee 2-3 siirtopäivää että paperit menee katsastuskonttorille.

        3 päivän päästä soitat ja varaat ajan katsastuskonttorille syntymäpäiväksi.

        Sitten vain 16 euroa mukaan ( joissain paikoissa enemmän), eli kannattaa ottaa 20 e. Niin tuolla pääset kokeeseen. Mikäli koe menee hyväksytysti läpi ( virheitä saa olla pelkässä mopokortti kokeessa 3 kirjallisissa ja 3 kuvallisissa) katsastuskonttorin täti, miksei setäkin antaa väliaikaisen lupalapun jolla saat ajaa ( mukana täytyy kuitenkin olla kuvallinen henkilöllisyystodistus ) 2 viikon päästä korttisi on taas samaisella poliisiasemalla josta voit hakea sen ilmaiseksi. ( väliaikainen ajolupa kannattaa olla mukana).

        Ei muutakun tsemiä!


      • pensseli-tonza
        MaPukke kirjoitti:

        Siis jos sulla ei ole vielä terveystodistusta se on hankittava, ilman sitä et saa korttia.

        Jos tuo on olemassa niin menet paikalliselle poliisiasemalle ja pyydät sieltä laput mopokorttia varten. Sitten he antavat kaikki tarvitsemasi laput sieltä. Täytät ne vanhempiesi kanssa.

        Sitten kun kaikki on täytetty, viet kaikki paperit (lupalaput, terveystodistukset ym..) SEKÄ passikuvat ( 2kpl) ja 40 e rahaa samalla poliisiasemalla josta paperit alunperin hait.

        Sitten he kertovat että menee 2-3 siirtopäivää että paperit menee katsastuskonttorille.

        3 päivän päästä soitat ja varaat ajan katsastuskonttorille syntymäpäiväksi.

        Sitten vain 16 euroa mukaan ( joissain paikoissa enemmän), eli kannattaa ottaa 20 e. Niin tuolla pääset kokeeseen. Mikäli koe menee hyväksytysti läpi ( virheitä saa olla pelkässä mopokortti kokeessa 3 kirjallisissa ja 3 kuvallisissa) katsastuskonttorin täti, miksei setäkin antaa väliaikaisen lupalapun jolla saat ajaa ( mukana täytyy kuitenkin olla kuvallinen henkilöllisyystodistus ) 2 viikon päästä korttisi on taas samaisella poliisiasemalla josta voit hakea sen ilmaiseksi. ( väliaikainen ajolupa kannattaa olla mukana).

        Ei muutakun tsemiä!

        mulla on testit kohta jännittää ihan sika paljo


      • asioiuyset
        pensseli-tonza kirjoitti:

        mulla on testit kohta jännittää ihan sika paljo

        Kuhan ei kato aikaa siinä sivussa niin koe menee loistavasti, jos kattoo aikaa tulee vaan ylimääränen paniikki


      • ...jospa T-kortti
        ..... kirjoitti:

        Mitä mä tekisin nyt ensiks, ku täytän 21.3 15 v, ni mitä mun pitää tehä ensin mopokorttia hankkiessa ?

        sittenkin ihan samalla vaivalla ja hinnalla. Prosessi muuten sama, mutta mopokortin lisänä T-kortti taskussa on huomattavasti helpompi hakea esim. kesätöitä. Monessa paikassa arvostetaan, jos hakijalla on T-kortti, koska silloin kaveri voi siirtää vaikka trukkia, traktoria, ajoleikkuria ym. konetta, vaikka ei sillä muuten joutuisikaan tekemään töitä. Pelkällä mopokortilla ei ajeta muuta, kuin mopoa...


      • wsdgiulogf
        ...jospa T-kortti kirjoitti:

        sittenkin ihan samalla vaivalla ja hinnalla. Prosessi muuten sama, mutta mopokortin lisänä T-kortti taskussa on huomattavasti helpompi hakea esim. kesätöitä. Monessa paikassa arvostetaan, jos hakijalla on T-kortti, koska silloin kaveri voi siirtää vaikka trukkia, traktoria, ajoleikkuria ym. konetta, vaikka ei sillä muuten joutuisikaan tekemään töitä. Pelkällä mopokortilla ei ajeta muuta, kuin mopoa...

        Tuo on täysin totta, MUTTA jos failaat T kortti kysymyksissä ja M kortti kysymykset menisikin oikein, ei saa mitään. Onko sen arvoista, jokainen itse päätelköön.

        Itsellä M ja T kortti. T kortin plussana täytyy myöntää kesätöiden lisäksi saat ajaa laillisesti moottorikelkkaa kuutioista riippumatta!


    • Latetzeeeeeee
      • XPS P

        Kyllä jänskättää, itellä testi huomenna klo 11. M ja T-kortti ois tarkotus hommata, vähän kyllä arveluttaa tuo T-kortin vaikeustaso... mutta huomennahan sen näkee. Paljon on tullut kyllä luettua. Minkätyylisiä kysymyksiä T-kortin kirjalliset ovat?


      • m-kortti
        XPS P kirjoitti:

        Kyllä jänskättää, itellä testi huomenna klo 11. M ja T-kortti ois tarkotus hommata, vähän kyllä arveluttaa tuo T-kortin vaikeustaso... mutta huomennahan sen näkee. Paljon on tullut kyllä luettua. Minkätyylisiä kysymyksiä T-kortin kirjalliset ovat?

        Itellä on toi koe tossa kuukauden päästä, oon lukenu kaikki maholliset jutut ja nuo young drivers tehtävät menee iha tuosta vaan :) pitää vaa toivoo että se menee hyvin...


      • nobelmartti
        m-kortti kirjoitti:

        Itellä on toi koe tossa kuukauden päästä, oon lukenu kaikki maholliset jutut ja nuo young drivers tehtävät menee iha tuosta vaan :) pitää vaa toivoo että se menee hyvin...

        Minulla on tulossa piakkoin kokeet tai testit mitkä onkaan, mutta pistäkää pistäkää linkkejä missä voin harjoitella. Riittääkkö muuten yleensä kokeen onnistumiseksi se, että olette pelkästään tehneet testejä, ettekä lukeneet liikennesääntöjä sun muita?


      • 7+8
        nobelmartti kirjoitti:

        Minulla on tulossa piakkoin kokeet tai testit mitkä onkaan, mutta pistäkää pistäkää linkkejä missä voin harjoitella. Riittääkkö muuten yleensä kokeen onnistumiseksi se, että olette pelkästään tehneet testejä, ettekä lukeneet liikennesääntöjä sun muita?

        en ole tehnyt mitään, pääsin läpi!
        ihan perusasiat tulee.
        liian helppoa!


    • ecoubb

      eli just olin testeis... tuol netissä on kaikenlaisii maksullisii testejä , ei kannata maksaa niistä . on se testi sen verran helppo . kannattaa erityisesti opetella kolmio . ja risteyksien ajojärjestys .. muut kysymykset tietää jo maalaisjärjellä.

    • Tammisaarelainen

      1-3 ekan kysymyksen aikana menettää 2 kg hikoilessa,mutta loput menee iisisti. Lykkyä tykö

      • lål

        Torstaina oon menossa suorittamaan.. Jännittää aivan helkutisti, vaikka oon melkein varma etten kuse sitä..:P Kaverit ketkä on suorittanu, nii sanoovat että kun osaa perusasiat eikä hätäile nii onnistuu.. Vituttaa kyllä jos menee perseellee :DD


      • nobelmartti
        lål kirjoitti:

        Torstaina oon menossa suorittamaan.. Jännittää aivan helkutisti, vaikka oon melkein varma etten kuse sitä..:P Kaverit ketkä on suorittanu, nii sanoovat että kun osaa perusasiat eikä hätäile nii onnistuu.. Vituttaa kyllä jos menee perseellee :DD

        Huomenna testi, hiukan jännittää muttei läheskään niin paljoa kuin muut sanoo, että jänniittää ihan helkutisti. Ainakin kaikki nettitestit menee hyvin.


      • nobelmartti
        nobelmartti kirjoitti:

        Huomenna testi, hiukan jännittää muttei läheskään niin paljoa kuin muut sanoo, että jänniittää ihan helkutisti. Ainakin kaikki nettitestit menee hyvin.

        Sanallisissa kolme väärin, kuvallisissa nolla! Kaikki kuvatestit oli samanlaisia kuin netissäkin ilmaiseksi saatavat, mutta sanallisissa tuli aivan uusia juttuja joita netissä ei kysytä, eli arvaamalla pääsin just ja just läpi.


      • Antzu10
        nobelmartti kirjoitti:

        Sanallisissa kolme väärin, kuvallisissa nolla! Kaikki kuvatestit oli samanlaisia kuin netissäkin ilmaiseksi saatavat, mutta sanallisissa tuli aivan uusia juttuja joita netissä ei kysytä, eli arvaamalla pääsin just ja just läpi.

        Niin pitääkö ne liikennemerkkien nimet osata? Kun jos mä tiedän mitä ne tarkoittaa, mutta en muista kaikkia nimiä niin haittaako se? Ja sitte mun kaveri joka on suorittanut sen sano että se aika jonka aikana pitää vastata on tosi lyhyt, kauauko sitä aikaa on?

        PS. Hyvää aprillia!!!


      • Take It Easy
        Antzu10 kirjoitti:

        Niin pitääkö ne liikennemerkkien nimet osata? Kun jos mä tiedän mitä ne tarkoittaa, mutta en muista kaikkia nimiä niin haittaako se? Ja sitte mun kaveri joka on suorittanut sen sano että se aika jonka aikana pitää vastata on tosi lyhyt, kauauko sitä aikaa on?

        PS. Hyvää aprillia!!!

        Voi helkutti teidän kanssa.. :DD Kerrataanpas nyt vielä , että jokainen pikkupoikakin ymmärtää :) Elikkäs ensin kun menet sinne huoneeseen jossa se tietokone on , niin lyöt kuulokkeet päähän ja kuuntelet mitä sieltä kuuluu.. Sen jälkeen saat harjoitella muutamalla kysymyksellä , ja sitten alkaa varsinainen koe.. Ensin tulee kirjalliset eli yleiset tehtävät , joita on kymmenen kappaletta. Vastausaikaa on 30 sekuntia per kysymys, eli pitkä aika.. Sitten kun olet vastannut kaikkiin kymmeneen kirjalliseen , niin alkaa kuvalliset, eli liikennetilannetehtävät. Kuvallisissa tulee viisi väittämää johon jokaiseen sisältyy kolme kuvaa. Ja väittämät tulee tässä.. 1. Saan ajaa mopolla suoraan eteenpäin. 2. Ajan mopolla suoraan, minun on annettava kuvassa näkyvän (yhden tai useamman) teinkäyttäjän mennä ensin. 3. Käännyn mopolla oikealle , minun on annettava kuvassa näkyvän (yhden tai useamman ) tienkäyttäjän mennä ensin. 4. Käännyn mopolla vasemmalle, minun on annettava kuvassa näkyvän (yhden tai useamman) tienkäyttäjän mennä ensin. 5. Ajan mopolla suoraan, minun on pysähdyttävä. Jokaiseen vastataan kyllä tai ei . Kuvallisissa on vastausaikaa 10 sekuntia 3 sekuntia. Eli kuva näkyy ruudussa kymmenen sekuntia ja sen jälkeen häviää mutta voit vielä vastata.. :DD Kirjallisissa ja kuvallisissa saa olla molemmissa kolme virhettä eli yhteensä kuusi väärin. Sitten kun se testi on ohi niin saat heti tietää onko testisi hylätty vai hyväksytty. Ottakaa rennosti ja vetäkää henkeä ennen koetta , ajatelkaa että ei se ole vakavaa jos menee perseellee.. :P Ps. Itellä meni ensimmäisellä läpi ja nolla virhettä.. :DD


      • hahhe
        Take It Easy kirjoitti:

        Voi helkutti teidän kanssa.. :DD Kerrataanpas nyt vielä , että jokainen pikkupoikakin ymmärtää :) Elikkäs ensin kun menet sinne huoneeseen jossa se tietokone on , niin lyöt kuulokkeet päähän ja kuuntelet mitä sieltä kuuluu.. Sen jälkeen saat harjoitella muutamalla kysymyksellä , ja sitten alkaa varsinainen koe.. Ensin tulee kirjalliset eli yleiset tehtävät , joita on kymmenen kappaletta. Vastausaikaa on 30 sekuntia per kysymys, eli pitkä aika.. Sitten kun olet vastannut kaikkiin kymmeneen kirjalliseen , niin alkaa kuvalliset, eli liikennetilannetehtävät. Kuvallisissa tulee viisi väittämää johon jokaiseen sisältyy kolme kuvaa. Ja väittämät tulee tässä.. 1. Saan ajaa mopolla suoraan eteenpäin. 2. Ajan mopolla suoraan, minun on annettava kuvassa näkyvän (yhden tai useamman) teinkäyttäjän mennä ensin. 3. Käännyn mopolla oikealle , minun on annettava kuvassa näkyvän (yhden tai useamman ) tienkäyttäjän mennä ensin. 4. Käännyn mopolla vasemmalle, minun on annettava kuvassa näkyvän (yhden tai useamman) tienkäyttäjän mennä ensin. 5. Ajan mopolla suoraan, minun on pysähdyttävä. Jokaiseen vastataan kyllä tai ei . Kuvallisissa on vastausaikaa 10 sekuntia 3 sekuntia. Eli kuva näkyy ruudussa kymmenen sekuntia ja sen jälkeen häviää mutta voit vielä vastata.. :DD Kirjallisissa ja kuvallisissa saa olla molemmissa kolme virhettä eli yhteensä kuusi väärin. Sitten kun se testi on ohi niin saat heti tietää onko testisi hylätty vai hyväksytty. Ottakaa rennosti ja vetäkää henkeä ennen koetta , ajatelkaa että ei se ole vakavaa jos menee perseellee.. :P Ps. Itellä meni ensimmäisellä läpi ja nolla virhettä.. :DD

        Mul on se tossa 5 päivän kuluttua, oon lukenu iha pirusti ja tiän et pääsen läpi. Mut pelottaa silti et meen liian vakavana sinne ja kusen sen... mut jos siin saa me kummassaki 3 väärin nii kyl se menee : )


      • säyne
        Take It Easy kirjoitti:

        Voi helkutti teidän kanssa.. :DD Kerrataanpas nyt vielä , että jokainen pikkupoikakin ymmärtää :) Elikkäs ensin kun menet sinne huoneeseen jossa se tietokone on , niin lyöt kuulokkeet päähän ja kuuntelet mitä sieltä kuuluu.. Sen jälkeen saat harjoitella muutamalla kysymyksellä , ja sitten alkaa varsinainen koe.. Ensin tulee kirjalliset eli yleiset tehtävät , joita on kymmenen kappaletta. Vastausaikaa on 30 sekuntia per kysymys, eli pitkä aika.. Sitten kun olet vastannut kaikkiin kymmeneen kirjalliseen , niin alkaa kuvalliset, eli liikennetilannetehtävät. Kuvallisissa tulee viisi väittämää johon jokaiseen sisältyy kolme kuvaa. Ja väittämät tulee tässä.. 1. Saan ajaa mopolla suoraan eteenpäin. 2. Ajan mopolla suoraan, minun on annettava kuvassa näkyvän (yhden tai useamman) teinkäyttäjän mennä ensin. 3. Käännyn mopolla oikealle , minun on annettava kuvassa näkyvän (yhden tai useamman ) tienkäyttäjän mennä ensin. 4. Käännyn mopolla vasemmalle, minun on annettava kuvassa näkyvän (yhden tai useamman) tienkäyttäjän mennä ensin. 5. Ajan mopolla suoraan, minun on pysähdyttävä. Jokaiseen vastataan kyllä tai ei . Kuvallisissa on vastausaikaa 10 sekuntia 3 sekuntia. Eli kuva näkyy ruudussa kymmenen sekuntia ja sen jälkeen häviää mutta voit vielä vastata.. :DD Kirjallisissa ja kuvallisissa saa olla molemmissa kolme virhettä eli yhteensä kuusi väärin. Sitten kun se testi on ohi niin saat heti tietää onko testisi hylätty vai hyväksytty. Ottakaa rennosti ja vetäkää henkeä ennen koetta , ajatelkaa että ei se ole vakavaa jos menee perseellee.. :P Ps. Itellä meni ensimmäisellä läpi ja nolla virhettä.. :DD

        ei oo 30 sekunttia aikaa vaan 15...pääsin tokalla läpi.


      • Asb.
        säyne kirjoitti:

        ei oo 30 sekunttia aikaa vaan 15...pääsin tokalla läpi.

        Kaikki jotka sanovat sen testin olevan helppo, ovat pokkana nyt ku ovat saaneet kortin käteen, tai saivat muuten vain naurettavan helpot kysymykset. Kone arpoo kysymykset, eli koe on hyvällä tuurilla helppo (kysytään mm:Miten kypärän hihna kiristetään, tai;Saanko ajaa suoraan kun kuvassa näkyy vain tyhjä polkupyörätie jossa on 'Sallittu Mopoille'-lisäkyltti) tai vaikea (Jossa näkyy huonoil grafiikoil kuvat, kuvissa sataa vettä = se tuo epäselvyyttä ja ihmisen kenkä/hattu/käsi/varjo pilkottaa nurkasta). No jos se jonkun mielestä tosiaan on helppo, nii hyvä niin, osaat liikennesäännöt hyvin, mutta silti uskon että suurin osa noista "Iha helppo, varpailla painelin vastaukset." tyypeistä on vaan pokkana nyt ku sai kortin. Muistakaa reenata siihe ja hyvi se menee. :)


      • SDVFGBN
        Asb. kirjoitti:

        Kaikki jotka sanovat sen testin olevan helppo, ovat pokkana nyt ku ovat saaneet kortin käteen, tai saivat muuten vain naurettavan helpot kysymykset. Kone arpoo kysymykset, eli koe on hyvällä tuurilla helppo (kysytään mm:Miten kypärän hihna kiristetään, tai;Saanko ajaa suoraan kun kuvassa näkyy vain tyhjä polkupyörätie jossa on 'Sallittu Mopoille'-lisäkyltti) tai vaikea (Jossa näkyy huonoil grafiikoil kuvat, kuvissa sataa vettä = se tuo epäselvyyttä ja ihmisen kenkä/hattu/käsi/varjo pilkottaa nurkasta). No jos se jonkun mielestä tosiaan on helppo, nii hyvä niin, osaat liikennesäännöt hyvin, mutta silti uskon että suurin osa noista "Iha helppo, varpailla painelin vastaukset." tyypeistä on vaan pokkana nyt ku sai kortin. Muistakaa reenata siihe ja hyvi se menee. :)

        Joo eli kyllä täälläpäin ainakin on 30s/kirjallinen kysymys. Ja suunnilleen samantasoisia on kaikki koneen arpomat kysymykset, että ei niissä mitään ällistyttäviä eroja ole ! :DD


      • snoopy_5
        SDVFGBN kirjoitti:

        Joo eli kyllä täälläpäin ainakin on 30s/kirjallinen kysymys. Ja suunnilleen samantasoisia on kaikki koneen arpomat kysymykset, että ei niissä mitään ällistyttäviä eroja ole ! :DD

        oon sytynyt joulukuussa ja täytän tänä vuonna 15w... haluaisin siis tietää, että voinko saada mopokortin joulukuussa, vai onko talvi este mopokortin saamiseen?? paljonko mopokortin hommaaninen maksaa??


      • Huhhuhmitäpaskaa
        snoopy_5 kirjoitti:

        oon sytynyt joulukuussa ja täytän tänä vuonna 15w... haluaisin siis tietää, että voinko saada mopokortin joulukuussa, vai onko talvi este mopokortin saamiseen?? paljonko mopokortin hommaaninen maksaa??

        Epäonnistuin :S Kirjallisis 0 virhettä & 4 kuvallisissa. HUOH ! 6 Päivän päästä sitte uusiks ! Harjottelin ne mitkä meni pielee :D :F


      • PääBääHääNääMäää...
        Huhhuhmitäpaskaa kirjoitti:

        Epäonnistuin :S Kirjallisis 0 virhettä & 4 kuvallisissa. HUOH ! 6 Päivän päästä sitte uusiks ! Harjottelin ne mitkä meni pielee :D :F

        täss kevään aikana on se koe. ei kai se kauheen vaikee oo, käsittääkseni se on ihan helppo.


      • afuopt
        PääBääHääNääMäää... kirjoitti:

        täss kevään aikana on se koe. ei kai se kauheen vaikee oo, käsittääkseni se on ihan helppo.

        Joo eli ei oo mitään väliä suoritatko korttis talvella vai kesällä, koska mopokorttiin ei tarvi ajokoetta.. Ja kortti maksaa suunnilleen 60-80e. :D


      • -.-
        afuopt kirjoitti:

        Joo eli ei oo mitään väliä suoritatko korttis talvella vai kesällä, koska mopokorttiin ei tarvi ajokoetta.. Ja kortti maksaa suunnilleen 60-80e. :D

        Päi v*ttua meni jo toisen kerran, mahtaakoha kolmannellakaa mennä läpi? Oon harjotellu about 3kk netissä AHKERASTI ja silti kuvalliset menee aina päi v*ttua, kirjallisissa ei oo yhtää virhettä vielä ollu.


      • -.-
        -.- kirjoitti:

        Päi v*ttua meni jo toisen kerran, mahtaakoha kolmannellakaa mennä läpi? Oon harjotellu about 3kk netissä AHKERASTI ja silti kuvalliset menee aina päi v*ttua, kirjallisissa ei oo yhtää virhettä vielä ollu.

        Lisäystä tuoho postii vielä, että jos ei mee ens kerralla läpi, varmaa jätän kortin hankkimatta ku sehä tulee maksaa enemmä ku sakot kohta.


      • Pelko pers.....
        -.- kirjoitti:

        Päi v*ttua meni jo toisen kerran, mahtaakoha kolmannellakaa mennä läpi? Oon harjotellu about 3kk netissä AHKERASTI ja silti kuvalliset menee aina päi v*ttua, kirjallisissa ei oo yhtää virhettä vielä ollu.

        tytön isänä vaan ihmettelen, että kokeessa saa tilannetehtävistä olla 3/5 (60%) väärin, ja kuitenkin tuolla liikenteessä juuri noita tilanteita tulee eteen ja ratkaisut niissä on tehtävä nopeasti. Tuossa voisi rajaa tiukentaa vaikkapa sallimalla vaan 1 virhe.
        Liikenteessä autoilijana nään aivan liikaa mopoilijoita joilla ei ole hajuakaan ajojärjestyksistä/väistämisvelvollisuuksista, ja se voi johtaa pahimmillaan vaikka mihin...


      • huomenna kokeeseen
        Pelko pers..... kirjoitti:

        tytön isänä vaan ihmettelen, että kokeessa saa tilannetehtävistä olla 3/5 (60%) väärin, ja kuitenkin tuolla liikenteessä juuri noita tilanteita tulee eteen ja ratkaisut niissä on tehtävä nopeasti. Tuossa voisi rajaa tiukentaa vaikkapa sallimalla vaan 1 virhe.
        Liikenteessä autoilijana nään aivan liikaa mopoilijoita joilla ei ole hajuakaan ajojärjestyksistä/väistämisvelvollisuuksista, ja se voi johtaa pahimmillaan vaikka mihin...

        Tilannetehtäviä on yhteensä 15...


      • mauriaa
        -.- kirjoitti:

        Päi v*ttua meni jo toisen kerran, mahtaakoha kolmannellakaa mennä läpi? Oon harjotellu about 3kk netissä AHKERASTI ja silti kuvalliset menee aina päi v*ttua, kirjallisissa ei oo yhtää virhettä vielä ollu.

        samoin mulle, youngdrivers sivun kuvista ei oppinut juuri mitään.
        nyt olen menossa toista kertaa testiin koska kuvat meni aivan päin persettä.
        sanallisissa oli 0 virhettä kuvissa 7 :O


    • pöhkötyttö

      Olis tällanen hölmö kysymys.. Elikkäs täytän 15 heinäkuun puolivälissä, niin onko tietoa, että onko se hinta kallistumassa ja ajokoe tulossa siihen mennessä? Mietityttää vaan, kun tulee tietoa jos toista suunnasta ja toisesta muttei tiedä sitte mihin luottaa

      • Saananas

      • PV kulkee 75

      • Pähkäilevä

        Onko mopokortti kokeeessa tehtävät valinta tehtäviä vai pitääkö niissä itse kirjoittaa vastaus?


      • .
        Pähkäilevä kirjoitti:

        Onko mopokortti kokeeessa tehtävät valinta tehtäviä vai pitääkö niissä itse kirjoittaa vastaus?

        niissä on a) b) c) vaihto ehdot..





        Itselläni on ens torstaina koe. Ja jännittää aivan tolkuttomasti..Ja kaiken lisäks kun nuo katsastuskonttorit tykkää lakkoilla niin jos en ensimmäisellä kerralla pääse läpi voi olla ettei oo mahdollisuuksia saada koko kesänä korttia ! :(


      • 1011er0
        . kirjoitti:

        niissä on a) b) c) vaihto ehdot..





        Itselläni on ens torstaina koe. Ja jännittää aivan tolkuttomasti..Ja kaiken lisäks kun nuo katsastuskonttorit tykkää lakkoilla niin jos en ensimmäisellä kerralla pääse läpi voi olla ettei oo mahdollisuuksia saada koko kesänä korttia ! :(

        eli riittääkö tämä http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/ExternalFiles/huoltajan_suostumus_b/$file/huoltajan_suostumus_b.pdf ja sitten passikuvat ja terveystodistus luvan saamiseen?


      • edääääm

      • asdasd1342
        edääääm kirjoitti:

        VITTUUU, kusin sen! Kirjallisista 0 väärin ja kuvallisita 4. Sain sitäpaitsi varattuu uuden ajan vasta 14.7 -.-

        hah, ite sain seittemäs päivä kortin meni 1 kirjallisis ja 3 kuvallisis :d "Kokeesi on... hyväksytty" erinomainen tunne oli ku toi tuli ruutuu :D


      • homot
        asdasd1342 kirjoitti:

        hah, ite sain seittemäs päivä kortin meni 1 kirjallisis ja 3 kuvallisis :d "Kokeesi on... hyväksytty" erinomainen tunne oli ku toi tuli ruutuu :D

        viittu teijän kanss noi sivut on kaikki perseest ku ne on maksullisia paitsi 1-2 : ) eks te tiiä ilmaisii sivuij


      • gfn
        asdasd1342 kirjoitti:

        hah, ite sain seittemäs päivä kortin meni 1 kirjallisis ja 3 kuvallisis :d "Kokeesi on... hyväksytty" erinomainen tunne oli ku toi tuli ruutuu :D

        fgn


      • sfsdgdrh
        gfn kirjoitti:

        fgn

        No vittu kannattako ees ennä T-korttia kokeillu ku jo vittu menny 2 kertaa peleen se.
        Mopokortti kyllä meni sitten jo ekalla kerralla.


      • vscxvx
        sfsdgdrh kirjoitti:

        No vittu kannattako ees ennä T-korttia kokeillu ku jo vittu menny 2 kertaa peleen se.
        Mopokortti kyllä meni sitten jo ekalla kerralla.

        Kannattaa varautua kompa kysymyksii jotka on vittumaisii. Itel oli laitettu et oli tyhjä suojatien kuva ja kysyttii et pitääkö jalankulkioita väistää ja vastasin tietenkin et kyllä, mutta vastaus oli että "ei, ei ole jalankulkioita" ja ton kysymyksen takii en päässy läpi ja nyt vituttaa


      • hypocrisy
        edääääm kirjoitti:

        VITTUUU, kusin sen! Kirjallisista 0 väärin ja kuvallisita 4. Sain sitäpaitsi varattuu uuden ajan vasta 14.7 -.-

        mulla meni melkein saman tyylisesti. yks virhe kirjallisissa ja jopa 9 virhettä kuvallisissa. Vituttaa niin saatanasti kyllä. Mutta onneks sain uuden ajan joksus ensviikon puolelle 22.7.


      • thekebabmaker
        hypocrisy kirjoitti:

        mulla meni melkein saman tyylisesti. yks virhe kirjallisissa ja jopa 9 virhettä kuvallisissa. Vituttaa niin saatanasti kyllä. Mutta onneks sain uuden ajan joksus ensviikon puolelle 22.7.

        Joo mulla on tossa maanantaina mopo koe ja jännittää ihan pirusti vaikka olen harjoitellut kaikissa paikoissa esim youngdriversissä ja simpsassa ja kaikki menni hyvin mutta kumminkin tuntuu ettei pääse läpi kesälomaa ei ole paljon jäljellä niin on pakko päästä läpi ett pääsee ajelee kertokaa jos on jotain vinkkejä mopokokeen suorittamiseen


      • ängst
        thekebabmaker kirjoitti:

        Joo mulla on tossa maanantaina mopo koe ja jännittää ihan pirusti vaikka olen harjoitellut kaikissa paikoissa esim youngdriversissä ja simpsassa ja kaikki menni hyvin mutta kumminkin tuntuu ettei pääse läpi kesälomaa ei ole paljon jäljellä niin on pakko päästä läpi ett pääsee ajelee kertokaa jos on jotain vinkkejä mopokokeen suorittamiseen

        ei kannata ainakaan hätäillä ja kannattaa kysyä siellä jos on epäselvyyksiä. Nimittäin ite kusin sen kokeen ja v*ituttaa ihan saatanasti !! Hätäilin liikaa ja harjoittelin ehkä liian vähän, vaikka luulin että koe on helppo.. Se on kuitenkin sen verran vaikea että harvat pääsee läpi ilman harjoittelemista.


      • thekebabmaker
        ängst kirjoitti:

        ei kannata ainakaan hätäillä ja kannattaa kysyä siellä jos on epäselvyyksiä. Nimittäin ite kusin sen kokeen ja v*ituttaa ihan saatanasti !! Hätäilin liikaa ja harjoittelin ehkä liian vähän, vaikka luulin että koe on helppo.. Se on kuitenkin sen verran vaikea että harvat pääsee läpi ilman harjoittelemista.

        joo. kun ite olen harjoitellut paljon ja tuntuukin siltä mut joo ei saa hätäillä ja ottaa rauhallisesti kyllä se siitä yritän parhaani kun en ole menossa toista kertaa yrittämään pakko päästä nytten läpi


      • (:
        sfsdgdrh kirjoitti:

        No vittu kannattako ees ennä T-korttia kokeillu ku jo vittu menny 2 kertaa peleen se.
        Mopokortti kyllä meni sitten jo ekalla kerralla.

        Millaisia kompakysymyksiä mopokortti kokeessa on? itsellä lähiaikoina tuo koitos edessä ja jännittää hirveesti, toiset sanoo et se on helppo ja toiset sanoo et se on vaikee,, toivon että itellä menee ekalla läpi (:


      • Jokutämmönen
        sfsdgdrh kirjoitti:

        No vittu kannattako ees ennä T-korttia kokeillu ku jo vittu menny 2 kertaa peleen se.
        Mopokortti kyllä meni sitten jo ekalla kerralla.

        Mites ku mulla on mopo- ja traktorikortti samassa ni tuleeko sielä välissä raktorikysymyksiäkin vai sitte vaa vaikka eka mopokysymykset ja sitte vasta raktorit? Huomenna ois kokeet ja jännittää :)


      • fafgadfhgdfgaazergze
        Saananas kirjoitti:

        http://www.motot.net/blog/Sami/ajokorttiuudistuksia_uusi_mopokortti_ja_a2_moottoripyöräkortti_b-1304.html Elikkäs ehit vielä suorittaa ennenku hinta nousee. 2011 Tammikuussa otetaan käytäntöö tämä joka maksaa n250-450€ elikkäs vuonna 96-syntyneitä harmittaa varmasti todella kovasti.

        Huono, eipäs vituta vaik oon -96, kantsii olla syntyny enne kesäkuut ;)
        1.6.2011 tulee uus sääntö


      • tadaaam
        sfsdgdrh kirjoitti:

        No vittu kannattako ees ennä T-korttia kokeillu ku jo vittu menny 2 kertaa peleen se.
        Mopokortti kyllä meni sitten jo ekalla kerralla.

        ite täytän 7.6 15-vuotta ja HIEMAN ärsyttäää :D jos oisin aikasemmi syntynä saisin varmasti kortin vanhempien puolesta, mut nytku hinta kallistuu ni ei oo iha varmaa viel :ss mut niii, onko kukaa löytäny mitää tietoo tost mopokokeen uudistamisest? ku oon ite koittanu ettii mutten oo löytäny :oo mite kallis siit tulee? ja tuleeks siihe lisäks ajokoe ja ajotunnit?


      • asdasdasd:c
        sfsdgdrh kirjoitti:

        No vittu kannattako ees ennä T-korttia kokeillu ku jo vittu menny 2 kertaa peleen se.
        Mopokortti kyllä meni sitten jo ekalla kerralla.

        Olin tekee eile meni 6 kuvallisis vääri 0 sanallist vääri. Ens viikol uudestaa, ei varmaa mee läpi.


      • asdkakihasoöug
        sfsdgdrh kirjoitti:

        No vittu kannattako ees ennä T-korttia kokeillu ku jo vittu menny 2 kertaa peleen se.
        Mopokortti kyllä meni sitten jo ekalla kerralla.

        Huomen tokaa kertaa kokeilemaan, jännittää ihan sairaasti. Ikuisena pessimistinä päättänyt jo ettei salee mee läpi.


    • xWzD

      Huomenna veikkaus Klo. 9:00, pakko myöntää että hieman jännittää, mutta oon Young Driversin ja mopokorttikoulun testeissä päässy vaivatta läpi, että pitäisi luultavasti mennä sitten itse oikeassa testissä läpi kerta heitolla. :)

      • onnee vaa:)

        Helppohan se koe on, mut aina voi mokaa helponki jutun epähuomiossa, ne kuvat on pahoja joskus, ku ei huomaa jotai pientä kohtaa kattoo heti tarkkaa. Joo, onnee vaan kokeesee, tottaha otit samaa myös T-kortin, ku se tulee siinä samaa rahaa.


      • suoritettu on
        onnee vaa:) kirjoitti:

        Helppohan se koe on, mut aina voi mokaa helponki jutun epähuomiossa, ne kuvat on pahoja joskus, ku ei huomaa jotai pientä kohtaa kattoo heti tarkkaa. Joo, onnee vaan kokeesee, tottaha otit samaa myös T-kortin, ku se tulee siinä samaa rahaa.

        semi paha sillee ku kuvallisis on kyl kiire et niis ei saa hätääntyy ku on nii vähä aikaa. itellä meni yks vääri sanallisissa ja kolme väärin kuvallisissa mut kannattaa harjotella ennen ku sitä lähtee tekemää. ite harjottelin ilmaisohjelmilla, ne riittää kyllä


    • XD

      Se testi on ihan helvetin vaikee en tajunnu mitään 7 väärin kuvallisissa ja 4 sanallisissa ja harjottelin kaikkialla mahdollisissa paikosas =)

      • pitää vaa lisää...

        ..harjotella tehtävii tai olla apostolin kyydillä liikenteessä:D


    • topomies

      Ihan sika vaikaa testi ku on 15 sekkaa aikaa vastaa ja ne kaikki on jotain kompa kyssäreit, meni päin persettä oon nyt kerrannu 6 kertaa enkä aijo hankkii enää korttia 20e maksaa uusia! =/

      • Qwertyasdfgh

        Tänää kävin kokeilemas sitä mopokoetta, vittuku jännitti siin vähä ni painoin hädissäni väärää nappii vikas tehtäväs ni meni vääri xD Kirjallisis oli 0/10 väärin, mut sit kuvallisis 4/15 :( ja nyt vituttaa


      • juuri näin..
        Qwertyasdfgh kirjoitti:

        Tänää kävin kokeilemas sitä mopokoetta, vittuku jännitti siin vähä ni painoin hädissäni väärää nappii vikas tehtäväs ni meni vääri xD Kirjallisis oli 0/10 väärin, mut sit kuvallisis 4/15 :( ja nyt vituttaa

        no mä olin about viikon harjotellu siihen kokeeseen ja sit tiesin kaiken mut sit ku menin kouluun ja olin sielä sit puol päivää ni sit oli koulu mielessä ku menin sitä koetta tekemää ja kauheet paineet ja sanallisissa 0/10 väärin mut sit kuvallisissa ihanasti 5/15 väärin.. se oli vaikeempi kun mitä odotin :o


    • 15veee

      Kun olen saanut vietyä poliisille ne kaikki lupalaput, 40e ja muut paperit, niin sitten??

      Varaan ajan? MISTÄ/MITEN?

      ja edespäin, kertokaa! :D

      • onneton=(

        ite kävin tänään tekemässä kokeen. kirjallisissa 1 väärin mut kappas vaan kuvallisissa sitten 4!! =) ärsyttää, ja nyt pelottaa ettei se mee maanantainakaan läpi ku varasin uuen ajan.. onneks äiti ja isä suhtautuu rennosti, ja sano et kyllä me suostutaan sulle vaikka kuinka monta kertaa maksamaan. :D harjottelin moponetissä niin, että meni kaikki oikein ja sompsassa nii et suurinpiirtein meni kaikki oikeen. jännitin sitä koetta vaan niin pirun paljo.. mut minähä jauhan siellä katsastuksessa niin kauan että se kortti tulee. :D tai niin kauan että rahat loppuu...


      • 15v.
        onneton=( kirjoitti:

        ite kävin tänään tekemässä kokeen. kirjallisissa 1 väärin mut kappas vaan kuvallisissa sitten 4!! =) ärsyttää, ja nyt pelottaa ettei se mee maanantainakaan läpi ku varasin uuen ajan.. onneks äiti ja isä suhtautuu rennosti, ja sano et kyllä me suostutaan sulle vaikka kuinka monta kertaa maksamaan. :D harjottelin moponetissä niin, että meni kaikki oikein ja sompsassa nii et suurinpiirtein meni kaikki oikeen. jännitin sitä koetta vaan niin pirun paljo.. mut minähä jauhan siellä katsastuksessa niin kauan että se kortti tulee. :D tai niin kauan että rahat loppuu...

        Huomenna meinaan mennä espoonlahen lippariin yhteispalvelupisteelle kysymää mopokorttilupahakemusta, täytän ne siel, annan kaiken tarvittavan sille tyypille siel, mut pitääks mun sit sen jälkee hakee viel joku mopokortti lupa tai joku vastaava ja jos pitää ni sielt yhteispalvelupiteest vai poliisiasemalt vai onks välii ja sit soitan vaa parin päivän pääst katsastusasemalle????


    • Helppo nakki xD

      No kyllä siinä kokeessa pärjää pelkällä maalaisjärjellä...

    • tiivitaavi96

      Joo elikkäs täytän 15-vuotta 1.6.2011 ! Eli paska tuuri koska sinä päivänä kallistuu mopokortti... No ite en oo hirveesti löytäny tietoo siitä että voinko käydä suorittamassa sen mopokortin ennen tota päivää? Siis sen kalliimman. Olisi helpompi ku siinä kortin saamisessa menee kuitenki vähä aikaa ku eikös siihe tule teoria ja ajotunteja jne. Nii ottaako autokoulut opetukseen ennen 1.6? Vastauksia kiitos:)

      • qwertfgdrthh

        Loistava tuuri, otan osaa :D

        Täytin eilen 15 ja nyt on paperit poliisilla, viikon päästä saa varata ajan


    • suorittanut2010

      Aika paljon harjoittelin noilla ilmaisohjelmilla ja yhdellä maksullisellakin..Omasta mielestäni itse kokeen kysymykset ovat paljon vaikeampia ja itse tilannekkin vaikuttaa varmaan asiaan..Ekalla meni silti läpi.

    • ekalla ei läpi

      Kannatan että harjoittelisitte niitä kuva tehtäviä netis ja kattoositte kuka saa ajaa ja kenen väistää tasa arvooses risteykses... Ja kattokaa että se mopo ajaa oikean puolen pientareella tai [sallittu mopoille] pyörätiellä.. Mulla 2 yritys huomenna... =[]

    • moro paskoille!

      voi vitun nutipäät.. mitä te tänne tuutte itkemää ku ette päässy ekalla läpi..
      harjotelkaa älkääkä menkö sinne kokeesee tietämättöminä..
      todella helppoa kun harjottelee kuvallisia varten varsinki netissä.
      ei sitä koetta tuurilla läpi vedetä..
      EI paineita ni kaikki menee hyvin :)

    • size120

      Sanallisissa kysymyksissä pärjää ihan pelkällä järjellä, jos vähääkään osaa liikenne sääntöjä niin pitäisi päästä sanallisista läpi.
      Kuvat on sitten taas eri luokkaa. Ne on sellaisia ajo-oikeus kuvia. Kolmioita ja sellaista.
      Kolmiot on aina piilotettu johonkin varjoon yms. Tai puolikkaina näkyy.
      Katsoo vaan rauhallisesti niin huomaa kyllä.

      1 sanallisissa ja 2 kuvissa väärin. Vähän hätäilin =D

    • vaikkee/helppo

      Huomenna testi onks se vaikee vai helppo?onko paljon kompia?onko näistä hyötyä testissä:indriving ja mopot.us

    • kikikijoikiki

      Kuvis ei kannata hätääntyä nii hyvin menee, sanalliset on helppoja.

    • vituttaa..12124

      6 Väärin kuvis ja 2 kirjallisis, harjottelin ilmaisohjelmilla vaan, huomenna 2. kerta ja nyt on indrivingissä harjoteltu maksullisella.
      Ite koe oli helvetin vaikee ja ne kuvat on pimeitä ja kolmiot piilotettu ym.

    • arppå

      paljon siinä ny on se vastausaika? :o vähä epäselväks jääny..

    • mkortti

      10 sekuntia kuvallisiin
      15 sekuntia sanallisiin.

      sanalliset aivan törkeen helppoja, kuvallisissa voi olla pari kompaakin.. ja se aika ei mee niin nopee kun sen luulis menevän.

      www.indriving.com < kun teette tuolla, ja jos vielä viittii maksaa sen maksullisen , eikä pelkällä demolla, nii pääsette läpi ekalla.. (=

    • jussi300

      mo!
      pystyykö niin tehä et jos ei pääse kolmannella, nii menee semmosee 'kuulusteluu' et joku tyypppi siel kyselee face2face niitä kysymyksii?
      ja sitä et maksaaks se sitte enemmä ku se perus?

    • mopogortti on tasgus

      3 kerta toden sanoo :D
      Ekassa 6 kuvis, 2 kirjallisis.
      Tokalla kerralla 4 kuvis ja 0 kirjallisis (1 kuva oli semmonen et painoin "ei" ja sitte huomasin heti perää et ei vittu eihän tos tarvikkaa väistää, VITUTTI.)
      Kolmannella yrityksellä 1 väärin molemmis :)

    • ?=D

      Koska ne anomukset saa viedä Poliisilaitokselle? Esim. viikkoo ennen
      kun täyttää sen viistoist?????

      • sdfg4

        Anomukset voi viedä puolivuotta ennen täyttämistä.


    • jeniww

      Mä meen tänään kokeilee ekaa kertaa, hieman jännitttäää mut toivottavasti hyvin menis :D

    • manifest

      huomenna pitäiss varata aika.. hirveetä säätöö tää mopokortti:(

      voiks missään harjoitella kuvallisii ILMASEKSI? ja saako poliiasemalt haettu
      matskuu?

    • weörolkwep

      Hah, mäkin tänne nyt sitten kommentoitten kun tänne on kerran eilenkin kommentoitu... :) Eli tänään aamulla tää tyttö kävi mopokorttikokeessa jo toisen kerran, ja tokalla kerralla onnistui! Ekalla kerralla sai tietää mopokorttikokeesta aika paljo ja se oli oikeestaan kokemuksena vallan mainio! Ekalla kerralla sanallisista ei mennyt mikään väärin, ja kuvallisista peräti 8 väärin :D

      Sitten tällä tokalla kerralla - olin harjotellu jotain tunnin. Olin ladannut www.sompsa.fi -sivustolta ohjelman, ja siellä on kuvatehtäviä paljon ilmaisena! Eli jos aikoo suorittaa mopokorttikokeen ei todellakaan tarvi maksaa oppimismatskuista mitään. Sitten tässä kokeessa oli tokalla kerralla joitain samoja kysymyksiä kun ekallakin kerralla, ja jo pelkästään siitä muistin että mikä se oikea vastaus oli. Nyt tokalla kerralla pääsin läpi ja 1 väärin oli kuvatehtävissä! Eli meni kyllä aika nappiin. Älkää siis harmitelko jossei ekalla kerralla mene läpi mopokorttikoe ;) Tsemppiä kaikille mopokorttikokeisiin!

    • tuomineh

      Iteki oon menossa hankkimaa korttia! vähä jännittää ja harjottelen tuolla www.indriving.com -ssa

    • .

      Täällä kello kahden aikaan yöllä treenataan keskiviikkona olevaan mopokorttikokeeseen... Meidän koulussa ainakin 80% tänä vuonna on joutunut kokeilemaan koetta uudestaan ja se tuo lisää paineita =/ Ja sit ku toi moponetti/young drivers on kaatunut! =s Onneksi apuna on serkulta lainattu "Kuljettakoulu"- niminen kirja, jossa on infoa Mopo ja Traktorikortista. Serkku pääsi kokeen ekalla läpi kirjan avulla. Itse olen lukenut kirjan vain silmäillen läpi, mutta huomenna,(eiku siis tänään) aion perehtyä kirjaan todella tarkasti. Onneksi keskiviikkona ainoa lukuaine on matikka ja loput onki iisiä saissea =D niin voin lukea kerrata kokeeseen myös koulussa. Tuohon katsastuskonttorikeskusteluun voinkin tuoda oman vivahteen... Itse vein paperit ja jo seuraavana päivänä jo soitin sinne. Sain ajan, kun soitin klo 12.00 ruokavälkällä. Jos katsastuskonttorista ei vastata, niin sitten n. tunnin päästä koitat soittaaa uudelleen. Mun piti soittaa sinne 4kertaa kunnes vastattin =D

    • maalaispoikkerna.

      Itse pääsin läpi M ja T kortista ekalla kerralla. Luin kuljettajakoulun 3 kertaa, ja koska olen autoliiton jäsen sieltä pääsi harjoittelemaan siihen kokeeseen. Missään ei ollut maksimimäärää väärin ja omasta mielestä ainakin itselläni oli niin helpot kysymykset, että turhaan tuli noin paljon luettua.
      Maalaisjärjellä siitä pääsee läpitten!

    • :D

      huomenna ois koe, jännittää, mut yritän sit itse kokeessa olla rennosti ja olla jännittämättä liikaa ettei tuu paniikkia, mutta kertokaapa jotain viimehetken vinkkejä jotka vois auttaa kokeessa ((: kiitosta vaan jo etuäteen os joku nyt kerkee vastata ennen tuota koitosta :D

    • :D

      noniin, näin siinä sitten kävi:
      0 väärin kuvallisissa
      2 väärin sanallisissa

      eli läpi meni ekalla ((: onnee kaikille joilla koe on tulossa ja muistakaa että ei saa panikoida, itse meinasin vähän hätiköidä ja siinä ne virheet sit tulikii, mut kyllä siitä selviää :D

    • 2

      en päässy ekalla läpi mopot.us sivun takia... kuvallisissa meni 5 väärin ja sanallisissa 1... toista kertaa varten harjoittelin indriving ja sompsan mopokorttikoulun avulla. toisella meni sit läpi !! kuvissa 1 väärin ja sanallisissa 0 väärin !!! kannataa harjoitella indriving ja sompsan ohjelmien avulla... kun teet kummastakin ohjelmasta kaikki maholliset tehtävät viikon ajan, pääset kokeesta helposti läpi ! kompat on sitten vittumaisii... toi yks mikä mulla meni väärin, oli kompa...

    • mc2

      huomen testiin
      ite harjotellu indriving.com ja sompsan ohjelman avulla

      toivottavasti riittää pääsemään ekal läpi

    • jeepuliiss

      mä pääsin vasta kolmannella mut kahella ekalla kerralla meni kuvissa 4 vääri ja kirjallisissa 0 ja1 .. mut kyllä sen pääsee ekalla tai tokallaki helposti mä vaan hätäilin iha liikaa niissä ! eli menkää siis iha rauhassa sinne ! älkää hätäilkö niinku mä nii ette feilaa sitä :D

    • Pojuu 15v

      Oon ite sellane hirvee jännittäjä mut sitku olin kokeessa ni ekan kerran kusin, sitte tokal kerral oli iha et vittu emmä tätä pääse ja tällee mut sit pääsinki sen ja vittu mikä orgasmi tuli. :D

      Mua jännitti ja tärisytti enne sitä koetta mut sitte siin tilanteessa katoin kysymykset eka ja sitte kuvaa ja otin vaa rauhallisesti ni pääsin sen läpi

    • jorxer

      ei se sen kummempi ollu 45 kyssää 15 kuva ja 30 kirjallist kysymyst. ihan maalaisjärjel pääseee läbi ittelläni ei menny mikään väärin vaikein kysymys varmaan oli se ku luki saat ajaa mopolla suoraan eteenpäin ja sit siin kuvas on ISO STOP merkki :D

    • :)

      kyllä se on ihan helppo ei kannata jännittää liikaa :) itellä meni ensimmäisellä yrityksellä

    • kiblo

      tänään kusin ekan kerra mut kokeilemaan tiistaina uudestaan:(

    • amatööööri

      harjottelin tossa indriving.com ja tänää ois testi klo 11. jänittää iha helvetisti. /:

      • ffdfdfdfs

        oliko helppo ??? Ku harjoittelit indrivingis


    • Indrivingissä harjoi

      Miten meni "amatööööri" ? :)

    • jeppuli96

      NONIIN Itel ei menny ekal läpi mutta ensiviikolla uudestaa kyllä se menee läpi kun 4 meni väärin kuvallisissa ku ne hemmetin kompa kysymykst .... mutta joutuuko kesäkuussa käy ajotunnit jos on jo kokeillut ekan kerran toukokuussa ?

    • indriving.com

      pääseekö läpi ekalla jos on harjoitellu indrivingissä (ostin harjoitteluaikaa 16 euroo 1 kk ja pääsyn kaikkiin tehtäviin)

    • derbi x-race 08

      Riippuu ihan miten paljon olet harjoitellut esim päivässä. Todellakin täytyy varoa niitä kompakysymyksii koska niitä on kyllä siellä muutama ( veikkaan)

    • Pewpewlaaseri

      Minkä tyylisii kompakysymyksii siel on ?

      • Pewpewlaasri

        Jotta pystyisin varautua sellaisiin! :D


    • böööööö

      itellä viikon päästä ja aloin tänä harjotteleen.. uskon että menee ihan hyvin (:

    • toivotaanparasta

      Elikkä tälläinen kysymys: Minulla olisi ensimmäinen aika 24.5,jolloin täytän 15. Jos se menee sitten puihin ja suuren jonon takia saan seuraavan ajan vasta kesäkuussa,joudunko suorittamaan kaiken mahdollisen,vai pääsenkö vanhalla kortilla?? Täälläpäin mopokortti teoria/käsittely yms tunnit aloitetaan vasta kesäkuun puolessa välissä joten vähän pelottaa. Tosin olen Indriving comiin ostanut kuukauden tunnukset,ja niistä olen harjoitellut 2.5 lähtien :D nyt latasin sompsan ja niitä sitten lissää. Vastauksia kiitos,jos joku asiasta tietää.

    • tantorisponsoristron

      se oli ihan vitun helppo en lukenu ollenkaa 1 ja 1 väärin

    • :D

      eka yritys meni perseelleen t-kortin takia.huomenna toinen yritys.ja kallistuuko myös t-kortti 1.6 vai saako sen normaaliin hintaan?

    • böööööö

      joo jos et saa sitä nyt oikeen ja saat ajan kesäkuulle niin se kallistuu...

      • :DD

        Ei kallistu
        ite suoritin 25.5.2011 M-kortin
        sano et katsastuskontorilla ei kallistu eli pysyy 26e


    • :=========DD

      Ääh eka yritys meni perseellen t-kortin takia mutta huomenna uudestaa. jos ei mee nii pystyykö tuota t-luokkaa ottamaan pois?

    • :================DD

      ei juma. mikä tässä nyt mättää uudestaa tällä viikolla ja t-luokka veks...

    • 1rf47h34f0

      juu elikkäs tiistaina olis teoriakoe... 2 kertaa jo menny pieleen nyt ois viimenen yritys! PAKKO PÄÄSTÄ LÄPI!!!

    • Huomenm-kortinteoria

      Sama tääl :D

    • mopoilija--

      Ite sain teoriakokeen suoritettua juuri 26.5. eli aika lähellä tuota uudistusta :P Osa kysymyksistä oli haastavia, mutta osa oli pääteltävissä maalaisjärjellä. Harjoittelin viikon ajan taukoamatta 6h päivässä pelkästään tietokone/nettiharjoituksilla, teoriakirjoja en lukenut yhtäkään kappaletta. Suoritin M ja T-kortin samassa paketissa ja virheitä tuli T-kysymyksissä 0, liikennetietokysymyksissä 1, M-kysymyksissä 2 ja kuvallisissa 3. Suosittelen siis harjoittelemaan! Sain itse siis ekalla kerralla läpi. Sompsa on vamaankin paras paikka harjoitella, indriving:iin hommasin myös tunnukset mutta kysymykset eivät oikein vastanneet noita aidon teoriakokeen kysymyksiä, sompsa osui kaikista lähimmäs! Sen sijaan kuvalliset kysymykset oli loistavia tuolla indriving:issä. Ilmeisesti (?) sompsankin kuvalliset olivat hyviä, mutta pärjäsin hyvin noilla indriving-kuvilla.
      Jännittää ei tarvi yhtään, hyvin pärjää kun ottaa koko homman ihan vitsillä eikä pelkää jos menee pieleen. Itse jännitin vain vähän, jännittyneenä tekee pahimmat virheet. Mutta nyt se uudistus on tullut voimaan ja 1.6.1996 ja sitä nuorempien pitää kärsiä kalliimmista hinnoista.

    • young driver apua!!!

      mite siel young driver paikassa voi ees testata itteesä ku en ite löytäny ni voisko joku linkata sen testin ei sitä sivua ja sit vielä kysyisin et onks toi hyvä testi paikka kosk toi o ainoo minkä mä löysin ja sit viel et onks niis kysymyksis joku aika
      koska http://ajo-opetus.org/mopokortti/ sanoo näin: Vain M-kortti
      Kirjallisia kysymyksiä esitetään 10 kappaletta ja vastaus aikaa jokaiseen kysymykseen on 30 sekuntia. Kuvatilanne kysymyksiä on 15 kappaletta ja vastausaika 10 sekuntia / kuva.

      Korkeintaan kolme kirjallista kysymystä ja kolme kuvakysymystä saa mennä väärin.
      AUTTAAAKAAA NOPEESTIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • adam sanderssd

      www.vittukunvituttaa.org

    • Kappa 123

      Kokeesi on HYVÄKSYTTY!
      Virheitä kysymyksissä: 0
      Virheitä kuvissa: 0
      Kokeesi on HYVÄKSYTTY!
      Virheitä kysymyksissä: 0
      Virheitä kuvissa: 0
      Kokeesi on HYVÄKSYTTY!
      Virheitä kysymyksissä: 0
      Virheitä kuvissa: 0
      Kokeesi on HYVÄKSYTTY!
      Virheitä kysymyksissä: 0
      Virheitä kuvissa: 0
      Kokeesi on HYVÄKSYTTY!
      Virheitä kysymyksissä: 0
      Virheitä kuvissa: 0
      Kokeesi on HYVÄKSYTTY!
      Virheitä kysymyksissä: 0
      Virheitä kuvissa: 0
      Kokeesi on HYVÄKSYTTY!
      Virheitä kysymyksissä: 0
      Virheitä kuvissa: 0
      Kokeesi on HYVÄKSYTTY!
      Virheitä kysymyksissä: 0
      Virheitä kuvissa: 0
      Kokeesi on HYVÄKSYTTY!
      Virheitä kysymyksissä: 0
      Virheitä kuvissa: 0
      Kokeesi on HYVÄKSYTTY!
      Virheitä kysymyksissä: 0
      Virheitä kuvissa: 0
      Kokeesi on HYVÄKSYTTY!
      Virheitä kysymyksissä: 0
      Virheitä kuvissa: 0
      Kokeesi on HYVÄKSYTTY!
      Virheitä kysymyksissä: 0
      Virheitä kuvissa: 0
      Kokeesi on HYVÄKSYTTY!
      Virheitä kysymyksissä: 0
      Virheitä kuvissa: 0

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe