Hamsteri-tietoa!! Klikkaa tätä!!

Migu

Oletko saamassa hamsteria? Kulta-taikka kääpiöhamsteria?? Jos sinulla on ongelmia, ja et tiedä tarpeeksi hamtereista, niin täällä voit kysyä KAIKKEA!! Minä vastaan HETI kysymyksiisi!! Lupaan. Saat vastauksen heti sinä päivänä, kun sen kirjoitit!

174

9981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      voiko kääpiöhamsterille laittaa kuusi- ja mäntypuun purua? ja käykö kääpiöhamsterille sama puru mitä marsuillekkin laitetaan kuivikkeeksi?

      • Migu

        Kyllä hamstereille voi laittaa kuusi-ja mäntypuun purua. Ainakin jos siinä pakkauksessa lukee niin! Kyllä kääpiöhamstereille käy sama puru, mitä marsuillekkin laitetaan!! Mutta muistathan laittaa purua n.4-8cm.


      • Anonyymi
        Migu kirjoitti:

        Kyllä hamstereille voi laittaa kuusi-ja mäntypuun purua. Ainakin jos siinä pakkauksessa lukee niin! Kyllä kääpiöhamstereille käy sama puru, mitä marsuillekkin laitetaan!! Mutta muistathan laittaa purua n.4-8cm.

        Tuo ei kyllä pidä paikkaansa nimittäin ainakaan mänty purua ei voi laittaa hamstereille


    • Joopa

      Ai sä oot joku hamsteri-nero joka tiiät kaikesta kaiken?

      Mieluummin suosittelisin ihmisiä menemään http://www.hamsteri.info ja kysymään sieltä neuvoa ASIANTUNTIJOILTA eikä näiltä jotka luulee tietävänsä kaikesta kaiken

      • Migu

        No kyllä mä hamstereista tiedän!!! Kysyppä jotain!!


      • hmm...
        Migu kirjoitti:

        No kyllä mä hamstereista tiedän!!! Kysyppä jotain!!

        no kerrohan kaikki tietävä valtias oppiiko 1 vuotias hamsteri juomaan vesipullosta kun ei ole sitä tähän mennessä edellinen omistaja siihen opettanut??


      • hahhahhaa
        hmm... kirjoitti:

        no kerrohan kaikki tietävä valtias oppiiko 1 vuotias hamsteri juomaan vesipullosta kun ei ole sitä tähän mennessä edellinen omistaja siihen opettanut??

        sori, mut migun kirjotus tyyli kuullostaa hieman... lapselliselta? kuis vanha oot? ja tässä nyt muutama kysymys sulle migu:

        voiko raakaa kanaa antaa hamsulle? onko salmonella vaara?

        voiko hamsterille antaa yrttejä mm. persiljaa ja basilikaa?

        voiko hamsterille antaa jauhomatoja?


      • Migu
        hmm... kirjoitti:

        no kerrohan kaikki tietävä valtias oppiiko 1 vuotias hamsteri juomaan vesipullosta kun ei ole sitä tähän mennessä edellinen omistaja siihen opettanut??

        No jos hamsteri ei ole juonut ikinä juomapullosta, niin miten se voisi enään vuoden ikäisenä elää??? Vai onko se juottanut hamsteriaan jostain kiposta???


      • Migu
        hahhahhaa kirjoitti:

        sori, mut migun kirjotus tyyli kuullostaa hieman... lapselliselta? kuis vanha oot? ja tässä nyt muutama kysymys sulle migu:

        voiko raakaa kanaa antaa hamsulle? onko salmonella vaara?

        voiko hamsterille antaa yrttejä mm. persiljaa ja basilikaa?

        voiko hamsterille antaa jauhomatoja?

        Tässä vastaukset kysymyksiisi:
        1. Raakaa kanaa ei voi antaa hamstereille.
        2. hamstereille ei voi antaa persiljaa ja basilikaa-
        3. hamstereille voi antaa jauhomatoja, mutta ei ole pakko ostaa niitä!!


      • hahhahhaa
        Migu kirjoitti:

        No jos hamsteri ei ole juonut ikinä juomapullosta, niin miten se voisi enään vuoden ikäisenä elää??? Vai onko se juottanut hamsteriaan jostain kiposta???

        1. raakaa lihaa voi antaa hamsterille, miten luulet sen kypsentävän sen luonnossa? eikä broilerissa ole salmonella vaaraa, oletko koskaan kuullut kissasta joka olisi kuollut salmonellaan? nimittäin kissoille sitä annetaan ihan raakana. joten tämä meni väärin.
        2. basilikaa saa ainakin antaa, persiljasta en ole varma. basilika auttaa irtsaongelmiin. joten sekin väärin.
        3. oho, sait jopa yhden oikein!

        joten en menis mailaamaan tollaselle, joma ei ilmeisesti tiedä mitään. tai ainakin kanattaa tarkastaa tiedot hamsteri.infossa, joten toisaalta, miksi nähdä vaivaa ja edes mailata.
        hei sori, mutta ei kannata mennä kertoon ihmisille asioita joista ei tiedä mitään.


      • Migu
        hahhahhaa kirjoitti:

        1. raakaa lihaa voi antaa hamsterille, miten luulet sen kypsentävän sen luonnossa? eikä broilerissa ole salmonella vaaraa, oletko koskaan kuullut kissasta joka olisi kuollut salmonellaan? nimittäin kissoille sitä annetaan ihan raakana. joten tämä meni väärin.
        2. basilikaa saa ainakin antaa, persiljasta en ole varma. basilika auttaa irtsaongelmiin. joten sekin väärin.
        3. oho, sait jopa yhden oikein!

        joten en menis mailaamaan tollaselle, joma ei ilmeisesti tiedä mitään. tai ainakin kanattaa tarkastaa tiedot hamsteri.infossa, joten toisaalta, miksi nähdä vaivaa ja edes mailata.
        hei sori, mutta ei kannata mennä kertoon ihmisille asioita joista ei tiedä mitään.

        Kyllä mä sen tiedän, että kissoille saa, ja pitää antaa broileria!!!! Mä kävin kyllä tarkistamassa, että saako hamstereille antaa basilikaa ja persiljaa, niin siellä luki niin, että hamstereille ei saa antaa kumpaakaaan noista!!!

        Ja monta vuotta oot???? Onko sulla hamsteria????? Meillä on hamsteri, kani, ja 2 kissaa!!!! Lällää!!! Sul on varmaan joku heinäsirkka!!!!


      • hmm..
        Migu kirjoitti:

        Kyllä mä sen tiedän, että kissoille saa, ja pitää antaa broileria!!!! Mä kävin kyllä tarkistamassa, että saako hamstereille antaa basilikaa ja persiljaa, niin siellä luki niin, että hamstereille ei saa antaa kumpaakaaan noista!!!

        Ja monta vuotta oot???? Onko sulla hamsteria????? Meillä on hamsteri, kani, ja 2 kissaa!!!! Lällää!!! Sul on varmaan joku heinäsirkka!!!!

        kulta pieni..moni hamsteri juo vetensä kiposta,ei aina välttämättä pullosta. joten todellakin on hengissä kyllä!!!
        ja toisekseen se että sulla nyt on hamsteri,kaks kissaa ja kani,ei tee susta mitään hamsteri asian tuntijaa. on se minullaki ollu kolme kania,monta koiraa,pari kissaa ja hamstereitakin muutama ja milloin mitäkin mutta se ei tod!!!tee musta asian tuntijaa. mulla on jopa lapsi,enkä voi siltikään mennä sanomaan että tiedän kaiken lapsista!! että jos nyt kuitenkin matalampaa profiilia pitäisit ettet itseäsi ihan täysin nolaisi.
        ei pahalla... ja kuten huomasit,et todella tiennyt vastausta kysymykseeni... mutta hyvät kevään jatkot sulle silti.


      • Migu
        hmm.. kirjoitti:

        kulta pieni..moni hamsteri juo vetensä kiposta,ei aina välttämättä pullosta. joten todellakin on hengissä kyllä!!!
        ja toisekseen se että sulla nyt on hamsteri,kaks kissaa ja kani,ei tee susta mitään hamsteri asian tuntijaa. on se minullaki ollu kolme kania,monta koiraa,pari kissaa ja hamstereitakin muutama ja milloin mitäkin mutta se ei tod!!!tee musta asian tuntijaa. mulla on jopa lapsi,enkä voi siltikään mennä sanomaan että tiedän kaiken lapsista!! että jos nyt kuitenkin matalampaa profiilia pitäisit ettet itseäsi ihan täysin nolaisi.
        ei pahalla... ja kuten huomasit,et todella tiennyt vastausta kysymykseeni... mutta hyvät kevään jatkot sulle silti.

        En mä olekkaan väittänyt, että jos mulla on kani, hamsteri ja 2 kissaa, niin mä olisin joku ASIANTUNTIJA!!! Musta se olisi ollut hauskaa vastailla ihmisille, kun ne kysyvät multa kaikkea hamstereista!!! Joten jos sä et halua kirjoitella mulle, niin älä sitten kirjoittele!!! Ja hyvät kevään jatkot myös SULLE!!!!


      • oili
        Migu kirjoitti:

        Tässä vastaukset kysymyksiisi:
        1. Raakaa kanaa ei voi antaa hamstereille.
        2. hamstereille ei voi antaa persiljaa ja basilikaa-
        3. hamstereille voi antaa jauhomatoja, mutta ei ole pakko ostaa niitä!!

        persiljaa kylläkin voi antaa hasmterille.


      • Tiinu
        Migu kirjoitti:

        Tässä vastaukset kysymyksiisi:
        1. Raakaa kanaa ei voi antaa hamstereille.
        2. hamstereille ei voi antaa persiljaa ja basilikaa-
        3. hamstereille voi antaa jauhomatoja, mutta ei ole pakko ostaa niitä!!

        Jos aikoo antaa jauhomatoja niitä on pakko ostaa, toisin kuin annoit ymmärtää. Sitten kun on niitä ostanut, ne lisääntyvät huimaa vauhtia (eikä niitä enää ole pakko ostaa).


      • no jopa joo!
        hmm.. kirjoitti:

        kulta pieni..moni hamsteri juo vetensä kiposta,ei aina välttämättä pullosta. joten todellakin on hengissä kyllä!!!
        ja toisekseen se että sulla nyt on hamsteri,kaks kissaa ja kani,ei tee susta mitään hamsteri asian tuntijaa. on se minullaki ollu kolme kania,monta koiraa,pari kissaa ja hamstereitakin muutama ja milloin mitäkin mutta se ei tod!!!tee musta asian tuntijaa. mulla on jopa lapsi,enkä voi siltikään mennä sanomaan että tiedän kaiken lapsista!! että jos nyt kuitenkin matalampaa profiilia pitäisit ettet itseäsi ihan täysin nolaisi.
        ei pahalla... ja kuten huomasit,et todella tiennyt vastausta kysymykseeni... mutta hyvät kevään jatkot sulle silti.

        Jos joku våitti että migu tai se on lapsellinen niin ei tunnekkaanhmm,,, tyyppiä! Naurattaa noi "hyvät keväänjatkot sullekki." Ja hei halloo! juomakuppi!!!!!!!!!!!! Hamsterilla!!!!!!! Kiitos nauruista!


      • Hamsurakas <3 <3
        hmm.. kirjoitti:

        kulta pieni..moni hamsteri juo vetensä kiposta,ei aina välttämättä pullosta. joten todellakin on hengissä kyllä!!!
        ja toisekseen se että sulla nyt on hamsteri,kaks kissaa ja kani,ei tee susta mitään hamsteri asian tuntijaa. on se minullaki ollu kolme kania,monta koiraa,pari kissaa ja hamstereitakin muutama ja milloin mitäkin mutta se ei tod!!!tee musta asian tuntijaa. mulla on jopa lapsi,enkä voi siltikään mennä sanomaan että tiedän kaiken lapsista!! että jos nyt kuitenkin matalampaa profiilia pitäisit ettet itseäsi ihan täysin nolaisi.
        ei pahalla... ja kuten huomasit,et todella tiennyt vastausta kysymykseeni... mutta hyvät kevään jatkot sulle silti.

        Mä on 18-vuotta ja oon kasvattanu koko ikäni hamsterita mulla ion myös viis kissaa kolme kanii ja 4-hamsua ja ihan tiedoks hamsulle ei saa antaa raakaa lihaa ei yrttejä eikä mitään muutakaan ja siinä on salmonella vaara. Jos joku on oikeesti juottanu hamsteria kiposta niin kantsis käyttää sitä lääkäriskoska hamsun ei oo hyvä juoda kupista ja se ei välttämättä kunnola ees osaa juoda kupista!!!!!! ET VOITTE MOLEMMAT PITÄÄ PÄÄNNE KIINNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • 123456!!!!!!!
        Migu kirjoitti:

        Kyllä mä sen tiedän, että kissoille saa, ja pitää antaa broileria!!!! Mä kävin kyllä tarkistamassa, että saako hamstereille antaa basilikaa ja persiljaa, niin siellä luki niin, että hamstereille ei saa antaa kumpaakaaan noista!!!

        Ja monta vuotta oot???? Onko sulla hamsteria????? Meillä on hamsteri, kani, ja 2 kissaa!!!! Lällää!!! Sul on varmaan joku heinäsirkka!!!!

        Vähän myöhäistä mutta olet kyllä naurettava paskiainen! Ja kaneja pitäisi aina olla kaksi...


      • kysykö tolt migult!
        Migu kirjoitti:

        Kyllä mä sen tiedän, että kissoille saa, ja pitää antaa broileria!!!! Mä kävin kyllä tarkistamassa, että saako hamstereille antaa basilikaa ja persiljaa, niin siellä luki niin, että hamstereille ei saa antaa kumpaakaaan noista!!!

        Ja monta vuotta oot???? Onko sulla hamsteria????? Meillä on hamsteri, kani, ja 2 kissaa!!!! Lällää!!! Sul on varmaan joku heinäsirkka!!!!

        vitsi migu, en siitä olisi varma et tiiät yhtään mitään, nimittäin: lunttaat netistä, ja tuo on tosi lapsellista käytöstä: Ja monta vuotta oot???? Onko sulla hamsteria????? Meillä on hamsteri, kani, ja 2 kissaa!!!! Lällää!!! Sul on varmaan joku heinäsirkka!!!!


      • seONtosihelppoa
        no jopa joo! kirjoitti:

        Jos joku våitti että migu tai se on lapsellinen niin ei tunnekkaanhmm,,, tyyppiä! Naurattaa noi "hyvät keväänjatkot sullekki." Ja hei halloo! juomakuppi!!!!!!!!!!!! Hamsterilla!!!!!!! Kiitos nauruista!

        ihanniinku ei kukaan tietäis miten helppoa on leikkiä toista että voi kehua itteään :DDD


      • Hamsuuuuuuuuuu
        Hamsurakas <3 <3 kirjoitti:

        Mä on 18-vuotta ja oon kasvattanu koko ikäni hamsterita mulla ion myös viis kissaa kolme kanii ja 4-hamsua ja ihan tiedoks hamsulle ei saa antaa raakaa lihaa ei yrttejä eikä mitään muutakaan ja siinä on salmonella vaara. Jos joku on oikeesti juottanu hamsteria kiposta niin kantsis käyttää sitä lääkäriskoska hamsun ei oo hyvä juoda kupista ja se ei välttämättä kunnola ees osaa juoda kupista!!!!!! ET VOITTE MOLEMMAT PITÄÄ PÄÄNNE KIINNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ja mul on 15 hamsteria, 101 kissaa, 22 lehmää, 51 kania, 32 gerbiiliä ja yli 2000 rottaa.Hamsurakas


      • hamsufamsu
        hahhahhaa kirjoitti:

        1. raakaa lihaa voi antaa hamsterille, miten luulet sen kypsentävän sen luonnossa? eikä broilerissa ole salmonella vaaraa, oletko koskaan kuullut kissasta joka olisi kuollut salmonellaan? nimittäin kissoille sitä annetaan ihan raakana. joten tämä meni väärin.
        2. basilikaa saa ainakin antaa, persiljasta en ole varma. basilika auttaa irtsaongelmiin. joten sekin väärin.
        3. oho, sait jopa yhden oikein!

        joten en menis mailaamaan tollaselle, joma ei ilmeisesti tiedä mitään. tai ainakin kanattaa tarkastaa tiedot hamsteri.infossa, joten toisaalta, miksi nähdä vaivaa ja edes mailata.
        hei sori, mutta ei kannata mennä kertoon ihmisille asioita joista ei tiedä mitään.

        Minusta ei oo ollenkaan mukavaa kun mennään haukkuu toisia päin naamaa. On aina pakko puuttua teillä pieniin asioihin. Että se tässä vähän ärsyttää. Haukkukaa mieluummin mua ku Migua!!!!!


      • Melade
        Migu kirjoitti:

        Kyllä mä sen tiedän, että kissoille saa, ja pitää antaa broileria!!!! Mä kävin kyllä tarkistamassa, että saako hamstereille antaa basilikaa ja persiljaa, niin siellä luki niin, että hamstereille ei saa antaa kumpaakaaan noista!!!

        Ja monta vuotta oot???? Onko sulla hamsteria????? Meillä on hamsteri, kani, ja 2 kissaa!!!! Lällää!!! Sul on varmaan joku heinäsirkka!!!!

        Mietin vaan, että miten tuo eläin määrä vaikuttaa niin vahvasti? Vaikka kyseisellä henkilöllä ei olisi edes heinäsirkkaa, tuntuu vähän siltä, että hän tietää hamstereista enemmän kuin sinä. Annat nopeasti hyvinkin lapsellisen kuvan lällättelemällä. Basilikassa on paljon hyödyllisiä aineita hamsterille, joten sitä on hyvä antaa välillä. Myös persiljaa voi antaa. Jos persiljaa ja basilikaa ei saa kerran antaa, miksi kasvattajat antavat niitä hamstereilleen? He jos jotkut tietävät mitä tekevät.


      • pallivelho
        Hamsurakas <3 <3 kirjoitti:

        Mä on 18-vuotta ja oon kasvattanu koko ikäni hamsterita mulla ion myös viis kissaa kolme kanii ja 4-hamsua ja ihan tiedoks hamsulle ei saa antaa raakaa lihaa ei yrttejä eikä mitään muutakaan ja siinä on salmonella vaara. Jos joku on oikeesti juottanu hamsteria kiposta niin kantsis käyttää sitä lääkäriskoska hamsun ei oo hyvä juoda kupista ja se ei välttämättä kunnola ees osaa juoda kupista!!!!!! ET VOITTE MOLEMMAT PITÄÄ PÄÄNNE KIINNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Hamsurakas


      • Mizu 1
        hahhahhaa kirjoitti:

        1. raakaa lihaa voi antaa hamsterille, miten luulet sen kypsentävän sen luonnossa? eikä broilerissa ole salmonella vaaraa, oletko koskaan kuullut kissasta joka olisi kuollut salmonellaan? nimittäin kissoille sitä annetaan ihan raakana. joten tämä meni väärin.
        2. basilikaa saa ainakin antaa, persiljasta en ole varma. basilika auttaa irtsaongelmiin. joten sekin väärin.
        3. oho, sait jopa yhden oikein!

        joten en menis mailaamaan tollaselle, joma ei ilmeisesti tiedä mitään. tai ainakin kanattaa tarkastaa tiedot hamsteri.infossa, joten toisaalta, miksi nähdä vaivaa ja edes mailata.
        hei sori, mutta ei kannata mennä kertoon ihmisille asioita joista ei tiedä mitään.

        Ei hamstereille voi antaa raakaa kanaa


      • Anonyymi
        no jopa joo! kirjoitti:

        Jos joku våitti että migu tai se on lapsellinen niin ei tunnekkaanhmm,,, tyyppiä! Naurattaa noi "hyvät keväänjatkot sullekki." Ja hei halloo! juomakuppi!!!!!!!!!!!! Hamsterilla!!!!!!! Kiitos nauruista!

        Tohon sun "juomakuppi hamsterilla" yleensä hamsterilla käytetään juomapulloa, mutta jos se ei vaan opi niin pakkohan sille vettä on jostain antaa, ja tässä tapauksessa se on juomakuppi. Tunnen montakin ihmistä joiden hamsterilla on käytössä juomakuppi. No mutta hyviä nauruja sulle!


      • Anonyymi
        Hamsurakas <3 <3 kirjoitti:

        Mä on 18-vuotta ja oon kasvattanu koko ikäni hamsterita mulla ion myös viis kissaa kolme kanii ja 4-hamsua ja ihan tiedoks hamsulle ei saa antaa raakaa lihaa ei yrttejä eikä mitään muutakaan ja siinä on salmonella vaara. Jos joku on oikeesti juottanu hamsteria kiposta niin kantsis käyttää sitä lääkäriskoska hamsun ei oo hyvä juoda kupista ja se ei välttämättä kunnola ees osaa juoda kupista!!!!!! ET VOITTE MOLEMMAT PITÄÄ PÄÄNNE KIINNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        no miten hamsterit juo sitten luonnossa? Persiliaa ja basilikaa voi antaa... Se että on kasvattanut hamsuja vaikka 100 vuotta, ei tarkota että tietää kaiken...


      • Anonyymi
        Migu kirjoitti:

        Kyllä mä sen tiedän, että kissoille saa, ja pitää antaa broileria!!!! Mä kävin kyllä tarkistamassa, että saako hamstereille antaa basilikaa ja persiljaa, niin siellä luki niin, että hamstereille ei saa antaa kumpaakaaan noista!!!

        Ja monta vuotta oot???? Onko sulla hamsteria????? Meillä on hamsteri, kani, ja 2 kissaa!!!! Lällää!!! Sul on varmaan joku heinäsirkka!!!!

        Menkää nyt ihmeessä ihmiset kattoo muilta sivuilta ku ei tää migu oikein nyt ymmärrä, jos sinulla on monta muuta eläintä, nii onhan se ihan kiva niistäkin välillä puhua mutta kun on todella ärsyttävää kuunnella tyyppiä joka vaan "lällättää" omista elukoista. Ja vaikka olisikin heinäsirkka, sillä ei oo mitään naurun aihetta. Joten... kannattaa nyt lopettaa....et joo.


      • Anonyymi
        no jopa joo! kirjoitti:

        Jos joku våitti että migu tai se on lapsellinen niin ei tunnekkaanhmm,,, tyyppiä! Naurattaa noi "hyvät keväänjatkot sullekki." Ja hei halloo! juomakuppi!!!!!!!!!!!! Hamsterilla!!!!!!! Kiitos nauruista!

        Anteeks nyt vaan, mut hamsterille voi antaa juomakupin jos se ei osaa pullosta juoda ....


      • Anonyymi
        Hamsurakas <3 <3 kirjoitti:

        Mä on 18-vuotta ja oon kasvattanu koko ikäni hamsterita mulla ion myös viis kissaa kolme kanii ja 4-hamsua ja ihan tiedoks hamsulle ei saa antaa raakaa lihaa ei yrttejä eikä mitään muutakaan ja siinä on salmonella vaara. Jos joku on oikeesti juottanu hamsteria kiposta niin kantsis käyttää sitä lääkäriskoska hamsun ei oo hyvä juoda kupista ja se ei välttämättä kunnola ees osaa juoda kupista!!!!!! ET VOITTE MOLEMMAT PITÄÄ PÄÄNNE KIINNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Voi hitto miten rumaa käytöstä, ja sitä paitsi hamstereiden nesteentarve on HYVIN pieni... ja ihan vaan tiedoksi, et kuullosta SITTEN VITTU YHTÄÄN 18 vuotiaalta. Että huh huh


      • Anonyymi
        hahhahhaa kirjoitti:

        1. raakaa lihaa voi antaa hamsterille, miten luulet sen kypsentävän sen luonnossa? eikä broilerissa ole salmonella vaaraa, oletko koskaan kuullut kissasta joka olisi kuollut salmonellaan? nimittäin kissoille sitä annetaan ihan raakana. joten tämä meni väärin.
        2. basilikaa saa ainakin antaa, persiljasta en ole varma. basilika auttaa irtsaongelmiin. joten sekin väärin.
        3. oho, sait jopa yhden oikein!

        joten en menis mailaamaan tollaselle, joma ei ilmeisesti tiedä mitään. tai ainakin kanattaa tarkastaa tiedot hamsteri.infossa, joten toisaalta, miksi nähdä vaivaa ja edes mailata.
        hei sori, mutta ei kannata mennä kertoon ihmisille asioita joista ei tiedä mitään.

        Persiljaa voi antaa hamsterille ainakin mun hamsteri rakastaa persiljaa


      • Anonyymi
        Migu kirjoitti:

        Kyllä mä sen tiedän, että kissoille saa, ja pitää antaa broileria!!!! Mä kävin kyllä tarkistamassa, että saako hamstereille antaa basilikaa ja persiljaa, niin siellä luki niin, että hamstereille ei saa antaa kumpaakaaan noista!!!

        Ja monta vuotta oot???? Onko sulla hamsteria????? Meillä on hamsteri, kani, ja 2 kissaa!!!! Lällää!!! Sul on varmaan joku heinäsirkka!!!!

        Hamstereille todellakin voi antaa persiljaa mun hamsteri ainakin rakastaa persiljaa Ja kävin tarkistamassa ja siellä luki että hamsterille voi antaa persiljaa ja basilikaa


      • Anonyymi
        kysykö tolt migult! kirjoitti:

        vitsi migu, en siitä olisi varma et tiiät yhtään mitään, nimittäin: lunttaat netistä, ja tuo on tosi lapsellista käytöstä: Ja monta vuotta oot???? Onko sulla hamsteria????? Meillä on hamsteri, kani, ja 2 kissaa!!!! Lällää!!! Sul on varmaan joku heinäsirkka!!!!

        Joo


      • Anonyymi
        Hamsurakas <3 <3 kirjoitti:

        Mä on 18-vuotta ja oon kasvattanu koko ikäni hamsterita mulla ion myös viis kissaa kolme kanii ja 4-hamsua ja ihan tiedoks hamsulle ei saa antaa raakaa lihaa ei yrttejä eikä mitään muutakaan ja siinä on salmonella vaara. Jos joku on oikeesti juottanu hamsteria kiposta niin kantsis käyttää sitä lääkäriskoska hamsun ei oo hyvä juoda kupista ja se ei välttämättä kunnola ees osaa juoda kupista!!!!!! ET VOITTE MOLEMMAT PITÄÄ PÄÄNNE KIINNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Vaikka sä oisit kin 18V se ei tarkota sitä että sä tiedät kaiken hamstereista


    • Jepa

      en tiedä saako sitä antaa mutta itse olen antanut pieniä määriä joskus eikä kääppärit siihen ainakaa kuollut (eikä sairastunutkaan)..

      ehkä hiukan tyhmiä kysymyksiä mutta kuitenkin:

      1. Kuinka kauan kääppärit elää? entä syyrialaiset?
      2. saako kahta syyrialaista pitää yhdessä?
      3. saako sisarukset tehdä poikasia keskenään?
      4. voiko hamsterin viedä valjaissa ulos?

      • Migu

        1. Kääppärit elävät n. 2-3, ja syyrialaiset n. 2,5 -3,5.
        2. kahta syyrialaista EI saa pitää yhdessä, mutta kahta kääppäriä kyllä.
        3.saavat tehdä.
        4.No kuules ei hamstereille edes olla tehty valjaita!! Eli ei saa!!


      • Tennari
        Migu kirjoitti:

        1. Kääppärit elävät n. 2-3, ja syyrialaiset n. 2,5 -3,5.
        2. kahta syyrialaista EI saa pitää yhdessä, mutta kahta kääppäriä kyllä.
        3.saavat tehdä.
        4.No kuules ei hamstereille edes olla tehty valjaita!! Eli ei saa!!

        Kylläpäs hamstereille on vain valjaita tehty, käypäs eläinkaupasta katsomassa vaikka.


      • kit
        Migu kirjoitti:

        1. Kääppärit elävät n. 2-3, ja syyrialaiset n. 2,5 -3,5.
        2. kahta syyrialaista EI saa pitää yhdessä, mutta kahta kääppäriä kyllä.
        3.saavat tehdä.
        4.No kuules ei hamstereille edes olla tehty valjaita!! Eli ei saa!!

        Mistäköhän tietolähteestä tarkistit, että sisarukset saisivat tehdä poikasia keskenään? Eivät nimittäin saa...

        Entä mitä kääppärilajeja on olemassa? Saako kaikkia pitää yhdessä?


      • vegata
        Tennari kirjoitti:

        Kylläpäs hamstereille on vain valjaita tehty, käypäs eläinkaupasta katsomassa vaikka.

        eläinkaupoissa myydään kyllä syyrialaisille valjaita, mutta niitä ei kannata käyttää.
        ja minulla on sentään ollut hamstereita jo lähes kolme vuotta, tällä hetkellä kuusi, sekä 5gerbiiliä ja kaksi kissa. ja olen kyllä kaikille antanut basilikaa ja persiljaa silloin tällöin, eikä mitään ole ilmennyt. ja minä olen kauan mailalillut erään kasvattajan kanssa, ja oikein kysyin siltä nyt tätä varten ja kyllä: hamsterille saa antaa persiljaa ja basilikaa. toiseksi, kaikkia kääpiöhamstereita ei saa pitää yhdessä.

        että jos ei kerran tiedä mistä puhuu, kannattaa edes sanoa, kuinka varma on asiasta. sillä jos nyt sulle migu mailaisi joku 8-vuotias pikkulikka, ja kysyisi jotain, ja neuvoisit väärin, niin saattaisi tapahtua mitä vain! että jos nyt edes sanoisit kuinka varma olet asiasta.
        hei, älä ota pattiis, kunhan tarpeeks kauan lueskelee juttuja esim. hamsteri.infosta, tulee tosi paljon tietoo lisää. koskaan ei voi tietää liikaa. :)


      • Migu
        kit kirjoitti:

        Mistäköhän tietolähteestä tarkistit, että sisarukset saisivat tehdä poikasia keskenään? Eivät nimittäin saa...

        Entä mitä kääppärilajeja on olemassa? Saako kaikkia pitää yhdessä?

        Miks kaikki tulee tänne haukkuu mun juttuja?? Ja nää tiedot oon saanu mun kaverilta, et ei voi mitään!! Ja kyllä 2 kääppäriä todellakin saa pitää samassa häkissä, ja ne eivät elä kauaa yksin!!


      • Jepa
        Migu kirjoitti:

        Miks kaikki tulee tänne haukkuu mun juttuja?? Ja nää tiedot oon saanu mun kaverilta, et ei voi mitään!! Ja kyllä 2 kääppäriä todellakin saa pitää samassa häkissä, ja ne eivät elä kauaa yksin!!

        mihinköhän ton väitteen perustat?
        Mun ihan ensimmäinen kääpiöhamsu jonka hankin n.4 vuotta sitten eli 2½ vuotiaaksi ja se asu ihan yksin omassa dunassaan! ja 2½-vuotias hamsuhan on jo vanha..


        Sisarukset eivät saa todellakaan tehdä poikasia keskenään!


      • vegata
        Jepa kirjoitti:

        mihinköhän ton väitteen perustat?
        Mun ihan ensimmäinen kääpiöhamsu jonka hankin n.4 vuotta sitten eli 2½ vuotiaaksi ja se asu ihan yksin omassa dunassaan! ja 2½-vuotias hamsuhan on jo vanha..


        Sisarukset eivät saa todellakaan tehdä poikasia keskenään!

        vaikka kamusi kertoiikin näitä, niin mistä tiedät onko asia varma? ja oikeesti jos joku tulisi kysymään, että saako sisarukset tehdä poikasia keskenään, ja sitten neuvoisit että sa,a ja se tekisi niillä poikasia... pahimmissa tapauksissa emokin kuolee, mutta useimmiten kaikki poikaset kuolevat. ja siitä on ollut paljon puhetta, tästä kääpiö hamsuista, mutta olen jo ennenkin todennut että kääpiö hamsteri on erakko. roborovskit eivät ole, mutta esim. talvikko on. se kyllä saattaa hyväksyä sisaruksensa kämppäkaverikseen, mutta 2 kolmesta tapauksesta sisarukset pitää erottaa. ja minulla on tälläkin hetkellä neljä talvikkoa, enkä ole koskaan pitänyt niitä yhdessä, ja vanhin talvikkoni eli 2v 11kk

        ei tässä kukaan ole haukkumassa, vaan korjaamassa virheitäsi. et voi mennä kadulle huutelemaan ja pikkutytöille neuvomaan asioita, jotka kamusi on kertonut, etkä ole asiasta varma.
        mikäli sinulle tulee jotain kysyttävää migu, niin voit mailata minulle, tai kysellä muiden mailiossia. munkin hamsu kasvatukset on lähtenyy mailailulla muidne kanssa. (mun mailiossan saat, kun klikkaan nimeä.)


      • vegata
        vegata kirjoitti:

        vaikka kamusi kertoiikin näitä, niin mistä tiedät onko asia varma? ja oikeesti jos joku tulisi kysymään, että saako sisarukset tehdä poikasia keskenään, ja sitten neuvoisit että sa,a ja se tekisi niillä poikasia... pahimmissa tapauksissa emokin kuolee, mutta useimmiten kaikki poikaset kuolevat. ja siitä on ollut paljon puhetta, tästä kääpiö hamsuista, mutta olen jo ennenkin todennut että kääpiö hamsteri on erakko. roborovskit eivät ole, mutta esim. talvikko on. se kyllä saattaa hyväksyä sisaruksensa kämppäkaverikseen, mutta 2 kolmesta tapauksesta sisarukset pitää erottaa. ja minulla on tälläkin hetkellä neljä talvikkoa, enkä ole koskaan pitänyt niitä yhdessä, ja vanhin talvikkoni eli 2v 11kk

        ei tässä kukaan ole haukkumassa, vaan korjaamassa virheitäsi. et voi mennä kadulle huutelemaan ja pikkutytöille neuvomaan asioita, jotka kamusi on kertonut, etkä ole asiasta varma.
        mikäli sinulle tulee jotain kysyttävää migu, niin voit mailata minulle, tai kysellä muiden mailiossia. munkin hamsu kasvatukset on lähtenyy mailailulla muidne kanssa. (mun mailiossan saat, kun klikkaan nimeä.)

        ou et saakkaan mailiossaa silleen.. no, se on [email protected]


      • Migu
        vegata kirjoitti:

        ou et saakkaan mailiossaa silleen.. no, se on [email protected]

        Mä kysyin tänään mun kaveriltani, että syökö hamsterit basilikaa ja persiljaa, niin se sanoi näin: "En mä ainakaan ole kuullut, että hamsterit söis niitä, mutta en mä ole ainakaan mun hamsterille antanut niitä!". Sit se kerran myös sanoi, että kääpiöhamstereilla pitää olla joku kaveri, muuten ne elää vain ihan vähän.... Silläkin oli kääppäri, kixs, se eli yksin sen häkissä, ja se eli 2kk.

        Mistä sä oot lukenu, että kääpiöhamstereita ei saa pitää samassa häkissä??? Ku mä olin sen mun kamunkaa kaupassa, niin me kysyttiin, että saako 2 kääppäriä pitää samassa häkissä, niin se sanoi näin: "Kyllä niitä saa, mutta silloin pitää olla tooosi iso häkki". Haluutko, et kerron sulle sen mun kamun hamsterin sivun osoitteen??? Kysy siellä vaikka jotain, niin se kyllä osaa vastata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Tiinu
        Migu kirjoitti:

        1. Kääppärit elävät n. 2-3, ja syyrialaiset n. 2,5 -3,5.
        2. kahta syyrialaista EI saa pitää yhdessä, mutta kahta kääppäriä kyllä.
        3.saavat tehdä.
        4.No kuules ei hamstereille edes olla tehty valjaita!! Eli ei saa!!

        mieli sanoa ihan vain "haista paska", mutta tyydyn vain moittimaan.

        1. Jos syyris tai kääpiö elää 3- tai yli 3-vuotiaaksi se on saavutus. Normaalisti hamsterit elävät 1,5-2,5 vuotta. Campbellit usein hieman vähemmän, samoin kuin naaraat. Naarailla 1,5 on vanha.

        2.Vegata sanoikin jo, että joitakin ei kääpiöitä saa pitää yhdessä. Näitä ovat kiinarit ja talvikot.

        3. Sisarukset eivät saa missään tapauksessa tehdä poikasia!!! Tällöin on monta vaaraa, mm. että poikasista tulee epämuodostuneita.

        4. Ja on valjaita.

        Haluasin todella tietää minkä ikäinen tyyppi olet, Migu. Veikkaisin, että jotain 10-vuotias... Minulla on ollut hamsuja kolmen vuoden aikana 5 kappaletta. Näiden lisäksi meillä on monia muitakin lemmikkejä, joista en nyt enempää.


      • Tiinu
        Migu kirjoitti:

        Mä kysyin tänään mun kaveriltani, että syökö hamsterit basilikaa ja persiljaa, niin se sanoi näin: "En mä ainakaan ole kuullut, että hamsterit söis niitä, mutta en mä ole ainakaan mun hamsterille antanut niitä!". Sit se kerran myös sanoi, että kääpiöhamstereilla pitää olla joku kaveri, muuten ne elää vain ihan vähän.... Silläkin oli kääppäri, kixs, se eli yksin sen häkissä, ja se eli 2kk.

        Mistä sä oot lukenu, että kääpiöhamstereita ei saa pitää samassa häkissä??? Ku mä olin sen mun kamunkaa kaupassa, niin me kysyttiin, että saako 2 kääppäriä pitää samassa häkissä, niin se sanoi näin: "Kyllä niitä saa, mutta silloin pitää olla tooosi iso häkki". Haluutko, et kerron sulle sen mun kamun hamsterin sivun osoitteen??? Kysy siellä vaikka jotain, niin se kyllä osaa vastata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Siis mitä tämä "kixs" oli? Jäin kummastelemaan sitä...

        Vai että 2kk eli kamusi hamsteri. Taitaa olla tullut paha hoitovirhe. Jos hän ei edes persiljaa hamsuilleen anna, niin mitäköhän sitten antaa...

        Kerro toki kaverisi kotisivuosoite. Käyn vähän tenttaamassa...


      • vegata
        Migu kirjoitti:

        Mä kysyin tänään mun kaveriltani, että syökö hamsterit basilikaa ja persiljaa, niin se sanoi näin: "En mä ainakaan ole kuullut, että hamsterit söis niitä, mutta en mä ole ainakaan mun hamsterille antanut niitä!". Sit se kerran myös sanoi, että kääpiöhamstereilla pitää olla joku kaveri, muuten ne elää vain ihan vähän.... Silläkin oli kääppäri, kixs, se eli yksin sen häkissä, ja se eli 2kk.

        Mistä sä oot lukenu, että kääpiöhamstereita ei saa pitää samassa häkissä??? Ku mä olin sen mun kamunkaa kaupassa, niin me kysyttiin, että saako 2 kääppäriä pitää samassa häkissä, niin se sanoi näin: "Kyllä niitä saa, mutta silloin pitää olla tooosi iso häkki". Haluutko, et kerron sulle sen mun kamun hamsterin sivun osoitteen??? Kysy siellä vaikka jotain, niin se kyllä osaa vastata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        ensinkin: eläinkaupat. yhden myyjän on mahdoton tietää kaikista lajeista paljoakaan, enkä muutenkaan ostaisi mistään eläinkaupasta eläimiä. ne ovat usein sairaita ja kalliita. eläinkaupoissa on muutenkin mahdoton käsitellä tarpeeksi mitään eläimiä, ne ovat siis aika arkoja, arempia, mitä voisit joltain kasvattajalta ostaa. eli en menisi luottamaan eläinkaupan tietoihin...
        ja se, miksi kääpiöhamsteri kuoli noin nuorena ei todellakaan tarkoita sitä, että se yksinäisyyteen kuolisi!!! jos hamsteri on ostettu eläinkaupasta, en yhtään ihmettele, se on kuollut johonkin muuhun. ja minulla tosiaan on ollu elämäni aikana yht. 5 talvikkoa, kaikki ovat eläneet yksin, ja kaikki ovat eläneet yli kaksi vuotiaiksi, A.P:tä lukuun ottamatta, joka lopetettiin kasvaimen takia.

        ja vieläpä siitä kamustas: hei, älä oikeesti missään nimessä mee kertoon MITÄÄN mitä sun kamus sanoo hamsuista kellekkään joka kysyy, ei kuullosta kovin järkevältä. jos et mua usko tässä asiassa, niin voin toki käydä asiasta kysymässä hamsteri.infossa. ne kyllä tietää vamasti tuplasti enemmän asiasta. annan linkin myöhemmin, menenkin nyt heti kysymään.


      • Pete
        Migu kirjoitti:

        Mä kysyin tänään mun kaveriltani, että syökö hamsterit basilikaa ja persiljaa, niin se sanoi näin: "En mä ainakaan ole kuullut, että hamsterit söis niitä, mutta en mä ole ainakaan mun hamsterille antanut niitä!". Sit se kerran myös sanoi, että kääpiöhamstereilla pitää olla joku kaveri, muuten ne elää vain ihan vähän.... Silläkin oli kääppäri, kixs, se eli yksin sen häkissä, ja se eli 2kk.

        Mistä sä oot lukenu, että kääpiöhamstereita ei saa pitää samassa häkissä??? Ku mä olin sen mun kamunkaa kaupassa, niin me kysyttiin, että saako 2 kääppäriä pitää samassa häkissä, niin se sanoi näin: "Kyllä niitä saa, mutta silloin pitää olla tooosi iso häkki". Haluutko, et kerron sulle sen mun kamun hamsterin sivun osoitteen??? Kysy siellä vaikka jotain, niin se kyllä osaa vastata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        www.hamsteriyhdistys.net


      • Migu
        Tiinu kirjoitti:

        Siis mitä tämä "kixs" oli? Jäin kummastelemaan sitä...

        Vai että 2kk eli kamusi hamsteri. Taitaa olla tullut paha hoitovirhe. Jos hän ei edes persiljaa hamsuilleen anna, niin mitäköhän sitten antaa...

        Kerro toki kaverisi kotisivuosoite. Käyn vähän tenttaamassa...

        No se "Kixs" oli sen hamsteri!! (En ole varma, että kirjoitetaanko se noin....) No se antoi esim. kurkkua, porkkanaa yms.....


      • Migu
        vegata kirjoitti:

        ensinkin: eläinkaupat. yhden myyjän on mahdoton tietää kaikista lajeista paljoakaan, enkä muutenkaan ostaisi mistään eläinkaupasta eläimiä. ne ovat usein sairaita ja kalliita. eläinkaupoissa on muutenkin mahdoton käsitellä tarpeeksi mitään eläimiä, ne ovat siis aika arkoja, arempia, mitä voisit joltain kasvattajalta ostaa. eli en menisi luottamaan eläinkaupan tietoihin...
        ja se, miksi kääpiöhamsteri kuoli noin nuorena ei todellakaan tarkoita sitä, että se yksinäisyyteen kuolisi!!! jos hamsteri on ostettu eläinkaupasta, en yhtään ihmettele, se on kuollut johonkin muuhun. ja minulla tosiaan on ollu elämäni aikana yht. 5 talvikkoa, kaikki ovat eläneet yksin, ja kaikki ovat eläneet yli kaksi vuotiaiksi, A.P:tä lukuun ottamatta, joka lopetettiin kasvaimen takia.

        ja vieläpä siitä kamustas: hei, älä oikeesti missään nimessä mee kertoon MITÄÄN mitä sun kamus sanoo hamsuista kellekkään joka kysyy, ei kuullosta kovin järkevältä. jos et mua usko tässä asiassa, niin voin toki käydä asiasta kysymässä hamsteri.infossa. ne kyllä tietää vamasti tuplasti enemmän asiasta. annan linkin myöhemmin, menenkin nyt heti kysymään.

        Ok. en mäkään aina usko sen juttuja......


      • Migu
        Pete kirjoitti:

        www.hamsteriyhdistys.net

        Käynpäs heti sielä!!


      • oili
        Migu kirjoitti:

        Ok. en mäkään aina usko sen juttuja......

        no miks ihmeessä sä sitte mainostat niitä täällä????!!


      • Hansu
        Migu kirjoitti:

        1. Kääppärit elävät n. 2-3, ja syyrialaiset n. 2,5 -3,5.
        2. kahta syyrialaista EI saa pitää yhdessä, mutta kahta kääppäriä kyllä.
        3.saavat tehdä.
        4.No kuules ei hamstereille edes olla tehty valjaita!! Eli ei saa!!

        mun mielestä sisarukset ei missään nimessä sais tehdä poikasia!!! niillä voi olla geenivikoja esim voi syntyä 3 jalkasia jne mut ei mitenkään yleisesti... mun hamsteri kuoli tosi nuorena ku se oli sisarusten pentu sil oli jotai huonosti... tätä mieltä mä oon


      • kuten äskenkin
        Migu kirjoitti:

        Miks kaikki tulee tänne haukkuu mun juttuja?? Ja nää tiedot oon saanu mun kaverilta, et ei voi mitään!! Ja kyllä 2 kääppäriä todellakin saa pitää samassa häkissä, ja ne eivät elä kauaa yksin!!

        Ei, kahta kääppäriä EI TODELLAKAAN kannata pitää samassa häkissä. Jos nyt välttämättä tahtoo, niin poikasena, jos ne tottuvat toisiinsa niin vanhempanakin, mutta todennäköisesti alkaa sota :D ja jos olen väärässä, niin sanokaa vain, en väitä ettäkö tietäisin kaiken :)


      • Anonyymi
        Migu kirjoitti:

        1. Kääppärit elävät n. 2-3, ja syyrialaiset n. 2,5 -3,5.
        2. kahta syyrialaista EI saa pitää yhdessä, mutta kahta kääppäriä kyllä.
        3.saavat tehdä.
        4.No kuules ei hamstereille edes olla tehty valjaita!! Eli ei saa!!

        kahta käppäriä EI saa pitää yhdessä niitä saa vaan jos ne on roborovskin hamstereita siinä teille tietoa ja hamstereille ei saa antaa valjaita ne puristavat ja kiduttavat niitä


      • Anonyymi
        Migu kirjoitti:

        1. Kääppärit elävät n. 2-3, ja syyrialaiset n. 2,5 -3,5.
        2. kahta syyrialaista EI saa pitää yhdessä, mutta kahta kääppäriä kyllä.
        3.saavat tehdä.
        4.No kuules ei hamstereille edes olla tehty valjaita!! Eli ei saa!!

        Kyllä hamsterille on tehty valjaita Mutta ei niitä silti kannata viedä Ulos Koska ne ovat yöeläimiä joten eivät viihdy päivänvalossa


      • Anonyymi
        Migu kirjoitti:

        Miks kaikki tulee tänne haukkuu mun juttuja?? Ja nää tiedot oon saanu mun kaverilta, et ei voi mitään!! Ja kyllä 2 kääppäriä todellakin saa pitää samassa häkissä, ja ne eivät elä kauaa yksin!!

        Niitä voi hyvinkin pitää yksin ja ne elävät ihan yhtä pitkään mutta kaikki on kääpiö hamsterilla ja silti saa pitää yhdessä


      • Anonyymi
        vegata kirjoitti:

        vaikka kamusi kertoiikin näitä, niin mistä tiedät onko asia varma? ja oikeesti jos joku tulisi kysymään, että saako sisarukset tehdä poikasia keskenään, ja sitten neuvoisit että sa,a ja se tekisi niillä poikasia... pahimmissa tapauksissa emokin kuolee, mutta useimmiten kaikki poikaset kuolevat. ja siitä on ollut paljon puhetta, tästä kääpiö hamsuista, mutta olen jo ennenkin todennut että kääpiö hamsteri on erakko. roborovskit eivät ole, mutta esim. talvikko on. se kyllä saattaa hyväksyä sisaruksensa kämppäkaverikseen, mutta 2 kolmesta tapauksesta sisarukset pitää erottaa. ja minulla on tälläkin hetkellä neljä talvikkoa, enkä ole koskaan pitänyt niitä yhdessä, ja vanhin talvikkoni eli 2v 11kk

        ei tässä kukaan ole haukkumassa, vaan korjaamassa virheitäsi. et voi mennä kadulle huutelemaan ja pikkutytöille neuvomaan asioita, jotka kamusi on kertonut, etkä ole asiasta varma.
        mikäli sinulle tulee jotain kysyttävää migu, niin voit mailata minulle, tai kysellä muiden mailiossia. munkin hamsu kasvatukset on lähtenyy mailailulla muidne kanssa. (mun mailiossan saat, kun klikkaan nimeä.)

        Eläinkaupassa halusin ostaa campellin mutta en pystynyt koska siellä työskentelevä tyyppi sanoi että niitä pitää olla kaksi enkä halunnut kahta joten ostin talvikon


    • Oili

      Montako poikasta syyrialainen yleensä saa?

      Mikä on syyrialaisen hamsterin rotumääritelmä?

      Montako sertiä pitää olla ja moneltako tuomarilta, että hamsterista tulee FIN MVA?

      Millainen väri tulisi standardin mukaan olla keltaisella mustalla?

      Saako hamsterille antaa koiran suklaanappeja?

      Entäpä säilykemandariinia?

      Miksi tiineenä oleva hamsterinaaras saattaa narskutella hampaitaan? Mitä silloin pitää tehä?

      Tiedän kyllä vastauksen joka ikiseen näistä kysymyksistä, mutta tiedätkö SINÄ??

      ~kokemusta hamstereista vuodesta 1992 alkaen~

      • he hee

        nauran täällä ihan kippurassa kun luen nuita migun juttuja. ei voisi paljon hauskempi tapaus enää olla. alussa ties kaiken koska sillä on hamsteri,heti kun meni väärin,se oliki kaveri joka sanoi näin...ja plaa plaa. ettei vaan olisi tyttelillä(vaiko poika mahdat olla) aikamoinen pätemisen tarve. mutta migu,jatka samaan malliin..saa moni makeat naurut kun juttujasi lukee!!!


      • Domino

        Voi kiitos Migu kun tulit tänne palstalle meitä naurattamaan!!! Ikuna ei oo ollu näin tyhmää keskusteluu *kiittää ja kumartaa*


      • Katti
        Domino kirjoitti:

        Voi kiitos Migu kun tulit tänne palstalle meitä naurattamaan!!! Ikuna ei oo ollu näin tyhmää keskusteluu *kiittää ja kumartaa*

        provosointia. Samainen hihhuli on nyt kissa-palstalla ja siellä mainittiin, että viihdyttää ihmisiä myös täällä. Piti ihan tulla katsomaan, että mitä kivaa on keksinyt tänne. Ei taida olla Migulla paljon muuta tekemistä kuin "ärsyttää" ihmisiä ja saada tulenpalavia vastauksia. Noh, elämää se sekin on. Hauskaa oli myös lukea, että ensin laittoi, että tietää kaiken hamstereista ja jo puolessa välissä sivua syyttää kaveria vääristä tiedoista :) Ihan hymyilyttää :) :)


      • pettynyt!!
        Katti kirjoitti:

        provosointia. Samainen hihhuli on nyt kissa-palstalla ja siellä mainittiin, että viihdyttää ihmisiä myös täällä. Piti ihan tulla katsomaan, että mitä kivaa on keksinyt tänne. Ei taida olla Migulla paljon muuta tekemistä kuin "ärsyttää" ihmisiä ja saada tulenpalavia vastauksia. Noh, elämää se sekin on. Hauskaa oli myös lukea, että ensin laittoi, että tietää kaiken hamstereista ja jo puolessa välissä sivua syyttää kaveria vääristä tiedoista :) Ihan hymyilyttää :) :)

        mikäs ny migu mättää kun et kysymyksiin vastaakkaan?? lupasithan vastata kaikkien kysymyksiin ja samana päivänä. meinaatkos nyt syödä sanas ja jättää meidät pulaan??? mitäs me nyt tehdään ilman kaikkitietävää valtiasta??? odottelen vastaustasi edellä kysyttyihin kysymyksiin vielä tämän päivän aikana.


      • oili
        he hee kirjoitti:

        nauran täällä ihan kippurassa kun luen nuita migun juttuja. ei voisi paljon hauskempi tapaus enää olla. alussa ties kaiken koska sillä on hamsteri,heti kun meni väärin,se oliki kaveri joka sanoi näin...ja plaa plaa. ettei vaan olisi tyttelillä(vaiko poika mahdat olla) aikamoinen pätemisen tarve. mutta migu,jatka samaan malliin..saa moni makeat naurut kun juttujasi lukee!!!

        Joo, muuten ehkä ihan mukavaa ajanvietettä lukea näitä, muttamutta... Jotku tietämättömät voi ihan oikeasti ottaa tosissaan noi neuvot, ja sitten taas hamsterit kärsii ja kuolee.


      • hmm
        oili kirjoitti:

        Joo, muuten ehkä ihan mukavaa ajanvietettä lukea näitä, muttamutta... Jotku tietämättömät voi ihan oikeasti ottaa tosissaan noi neuvot, ja sitten taas hamsterit kärsii ja kuolee.

        Hyvä pointti ja aivan tosi. mutta siksipä jokaisen tulisi ehkä hankkia tietonsa nuista asiantuntija sivuilta eikä täältä...täällä kun kovin moni kuitenkaan aivan kaikkea hamsuista tietää,tietää varmasti paljon mutta asiantuntija on silti aina varmin!!! ja kuten nyt olemme huomanneet eetä migu EI sellainen ole joten ÄLKÄÄ hyvät ihmiset kuunnelko sen neuvoja. Migu tuskin on teille valmis uutta hamsteria korvaamaan jos omanne hänen "tietojensa" takia menetätte.


      • Talvikko
        pettynyt!! kirjoitti:

        mikäs ny migu mättää kun et kysymyksiin vastaakkaan?? lupasithan vastata kaikkien kysymyksiin ja samana päivänä. meinaatkos nyt syödä sanas ja jättää meidät pulaan??? mitäs me nyt tehdään ilman kaikkitietävää valtiasta??? odottelen vastaustasi edellä kysyttyihin kysymyksiin vielä tämän päivän aikana.

        juu eli talvikkoja syyriksiä ja kiinareitahan ei pidetä pareittain.(paitti joskus talvikkoja) yksinäisyys ei vähennä niiden ikää. persiljaa ja basilikaa saa syöttää. esim kurkku ei ole niin vitamiini pitoista kuin monet muut ruokalajit! valjaita on mutta enpä minä ainekaan ole käyttänyt. Ja tosiaan minä en ainekaan menisi eläinkauoasta kysymään paljon mitään! Tietty ne sanovat että joo voi olla yhdessä, että sinä menet ja ostat 2 eli e.kauppias saa enemmän rahaa. mutta joskushan e.kauppias ei edes tiedä hamsuistaaa yhtikäs mitään...
        Ja minulta löytyy 5hamsteria 5talvikon poikasta, 3gerbiiliä, kani,2koiraa kissa ja poni..

        Eli menkää osoitteisiin:
        ja
        sieltä saa oikeaa tietoa, ei tarvi täällä kinailla!


      • talvikko
        Talvikko kirjoitti:

        juu eli talvikkoja syyriksiä ja kiinareitahan ei pidetä pareittain.(paitti joskus talvikkoja) yksinäisyys ei vähennä niiden ikää. persiljaa ja basilikaa saa syöttää. esim kurkku ei ole niin vitamiini pitoista kuin monet muut ruokalajit! valjaita on mutta enpä minä ainekaan ole käyttänyt. Ja tosiaan minä en ainekaan menisi eläinkauoasta kysymään paljon mitään! Tietty ne sanovat että joo voi olla yhdessä, että sinä menet ja ostat 2 eli e.kauppias saa enemmän rahaa. mutta joskushan e.kauppias ei edes tiedä hamsuistaaa yhtikäs mitään...
        Ja minulta löytyy 5hamsteria 5talvikon poikasta, 3gerbiiliä, kani,2koiraa kissa ja poni..

        Eli menkää osoitteisiin:
        ja
        sieltä saa oikeaa tietoa, ei tarvi täällä kinailla!

        tuo hamsteri.info ei nyt onnistunut, mutta se on siis
        www.hamsteri.info


      • pallivelho
        he hee kirjoitti:

        nauran täällä ihan kippurassa kun luen nuita migun juttuja. ei voisi paljon hauskempi tapaus enää olla. alussa ties kaiken koska sillä on hamsteri,heti kun meni väärin,se oliki kaveri joka sanoi näin...ja plaa plaa. ettei vaan olisi tyttelillä(vaiko poika mahdat olla) aikamoinen pätemisen tarve. mutta migu,jatka samaan malliin..saa moni makeat naurut kun juttujasi lukee!!!

        Kyllä, vaikka aloituksesta onkin jo kymmenen vuotta :DD

        "hei siis mä tiiän kaiken hamsuist siis niinq tulkaa kysyy oon hamsu asian tuntia!!!!!11111"

        parin päivän päästä:
        "siis mun kamu sano näin!!111 iahn varmasti sano!!§1111!"


    • mää

      voiko campbellin kaa laittaa muita jyrsijöitä?

      • kitty

        Siis eri lajiset hamsterit pidetään erossa toisistaan, eli ei mennä yhdistämään esim. campbellejä ja syrkkejä.


    • Anniiz

      Hei!! Minä aikoisin hankkia hamsterin jos nyt isän saan suostumaan, mutta kysyisin paria juttua: Haiseeko hamsterin ulosteet? Voiko hamsterin jättää yksin viikoksi [ jos ruokaa jättää yllinkyllin ] Olisin kiitollinen jos vastaisit sähköpostiini eli [email protected]
      Ps: odotan vastaustasi :)

    • hamsu96

      haluun tietoo hamsun hoidost

    • hamsterfan

      hamsullani on todennäköisesti joku kurkussa kiinni koska se "yökköilee" mutta se ei ole muuten sairas ja se on todella vilkas mitä tehdä? pitäisikö juotttaa vettä, kun ei nyt saa eläinlääkäriä tähän hätään. Mitään hälyyttävää ei kuitenkaan ole, koska se ei itse vaikuta kärsivän asiasta paljoakaan.

      • wewewe

        No vaikea tehdä sille mitään. Vie eläinlääkärille heti kun on mahdollisuus.


    • Syyrialaisen omistaj

      Mua mietityttää noi jauhomadot,sillä kammoan! Eli eikö niitä oo pakko antaa? pitääks antaa raaka lihana vai kypsänä? Nii ja kyl mäki repeen ihan täysin tolle väittelylle! heheee.....xD

      • SYYRIALAISEN OMISTAJ

        ON HAMSTEREILLE TEHTY VALJAITA JA MULLA ESIM ON HAMSUN VALJAAT MUTTA EN KÄYTÄ NIITÄ KOSKA EIVÄT OLE HYVÄT!


      • Apua kaipaava
        SYYRIALAISEN OMISTAJ kirjoitti:

        ON HAMSTEREILLE TEHTY VALJAITA JA MULLA ESIM ON HAMSUN VALJAAT MUTTA EN KÄYTÄ NIITÄ KOSKA EIVÄT OLE HYVÄT!

        Olen jo jonkin aikaa jo atatellut ottaa jonkin jyrsiän, mutta minkä? Tykästyin marsuun,mutta luvi että niitä pitäisi olla vähintää2, ja en varmaan saisi kuin yhden. Sitten löysin netistä ihanan Kiinankääpiöhamsterin


      • TähtiHamsteri
        Apua kaipaava kirjoitti:

        Olen jo jonkin aikaa jo atatellut ottaa jonkin jyrsiän, mutta minkä? Tykästyin marsuun,mutta luvi että niitä pitäisi olla vähintää2, ja en varmaan saisi kuin yhden. Sitten löysin netistä ihanan Kiinankääpiöhamsterin

        Heippa Apua kaipaava!

        Minä voin vastata, hamstereita olen omistanut pari kappaletta ja kokemusta jonkin verran, joten vastaan. Joku voi vielä korjata, jos olen väärässä, en kuitenkaan mikään kirja ole, joten tässä näin. =)

        1. Voit ottaa hamsterin. En usko, että kumpikaan (koira tai hamsu) häiriintyy siitä, jos toinen ääntelee. Riippuu tietenkin, siitä, kuinka lähellä koira räksyttää. Jos se on kiinni häkissä/terrassa ja haukkuu, niin kyllä hamsteri sitten ainakin jo herää ja saattaa häiriintyä.

        2. Noh, itse siivoan häkin joskus päivälläkin, mutta pääosassa ruuan vaihdot ja hellimiset kannattaa tehdä ilta-aikaan. Hamstereita on kuitenkin erilaisia, jotkut heräävät viiden aikoihin ja menevät vasta aamulla nukkumaan, kun taas jotkut saattavat herätä kymmeneltä, käydä syömässä ja mennä samantien nukkumaan. Kyllä hamsterit ovat silti myös päivälläkin hereillä.

        3. Voi. Häkin kanssa tietenkin, mutta siirtely on kyllä sallittua, sillä yöeläimenä hamsterin juoksupyörässä juoksentelu ja muu ääntely saattaa häiritä herkkäunisia.

        4. Tähän on onneksi keksitty ratkaisu. On tietysti lomahoitajia, eli voit netin palstoilta etsiä vaikka paikkakunnaltasi sopivan hoitajan, joka lupautuu majoittamaan hamsteriasi. On myös hoitajia, jotka käyvät kotonasi katsomassa hamsteria päivittäin, vaihtavat vedet ja ruuan. Kuitenkin minä suosittelisin ehkä kuljetusboksia. Boksi on siis suurinpiirtein tälläinen: http://www.lemmikkiexpress.fi/images/geo1_0503_2de.jpg ja noita saa lähes jokaisesta eläinkaupasta. Boksiin hamsterin voi siis laittaa matkan ajaksi (riippuu tietysti pituudesta), kunhan hamsterilla on tarpeeksi ruokaa ja mehukkaita kasviksia mukana. Vesipulloa ei tuonne kannata ruveta änkäämään, sillä saattaa tulla helposti ongelmia. Boksin pohjalle laitetaan purua, wc-paperia, siemenseosta ja kasviksia (kuten porkkanaa, omenaa, yms). Kurkkua tai vesimelonia ei kannata antaa, koska ne vain poistavat nestettä elimistöstä. Porkkanaa ja muita kasviksia voit ottaa myös mukaan ja lisäillä niitä matkan aikana tarpeen mukaan. Silloin kun hamsteri on boksissa, voi häkin laittaa vaikka peräkonttiin.
        En suosittele hamsterin ulkonaoloa. Se kuitenkin karkaa niin helposti, vaikka katsoisitkin sitä koko ajan.
        Hamsterille voi antaa mustikoita. Ne ja muut marjat ovatkin hyviä vitamiinin lähteitä.

        5. No suositus olisi, että korkeintaan vuorokausi. Voit tietysti jättää hamsterin yksin, jos joku käy sitä päivittäin katsomassa. :)

        6. Joo, pitää. Voit kylläkin rakentaa vaikka juoksutusaitauksen (esim. pahvilaatikko), jolloin tiedät hamsterin olevan paremmin tallessa.

        Toivottavasti minusta oli apua. =) Voit lukea lisää hamsteriyhdistyksen sivuilta: www.hamsteriyhdistys.net tai shy:n foorumilta: http://hamsteriyhdistys.net/foorumi/


      • joops..
        SYYRIALAISEN OMISTAJ kirjoitti:

        ON HAMSTEREILLE TEHTY VALJAITA JA MULLA ESIM ON HAMSUN VALJAAT MUTTA EN KÄYTÄ NIITÄ KOSKA EIVÄT OLE HYVÄT!

        mutta hamsterin valjaat on rääkkäystä. Hyvä että et käytä niitä


    • mv

      Kuinka kauan syyrialainen hamsteri voi olla yksin ilman omistajaa?

      • joops...

        luulisin että päivän pari.


      • TähtiHamsteri

        mv, moi :)

        Sama juttu, kuin muillakin hamsuilla, että korkeintaan vuorokauden. Tietenkin se voi olla muutamankin päivän, kunhan joku käy päivittäin tarkistamassa, että sillä on vettä ja ruokaa. :)


    • Minä vaan

      Eli oon 12-vuotias tyttö ja hluaisin syyrialaisen hamsterin, mutta äiti luulee, että, kun muillä on koira, niin se voisi tappaa sen, miten saisin äidin suostuteltua hankkimaan minulle hamsterin, kun pitäisin häkkiä tuolilla tai pöydällä :)
      Ja minun mielestä olisi reilua että minäkin saisin hamsterin, kun isosiskollakin oli minun ikäisen kaksi kääpiöhamsua, ja silloinkin meillä oli edellinen koira :)

      • .HEKE.

        No, älä hanki hamsua.


    • LOL :D

      Päivän parhaat naurut!! :D Meinasin tulla kysymään paria juttua, mutta... Hohhoijaa... "asiantuntija".. HAHAHA! :D

      Ja ikää "asiantuntijalla" oli...?

    • Tyttö vaan...

      ..voinko ottaa hamsterin, vaikka minulla on kissa. Kissani on kyllä semmonen että se on niinku " metsästäjä kissa " ja syö parvekkeella kärpäsiä. Joten jos vaikka voinkin ottaa hamserin niin puhun vanhempien kanssa.

      • mooooooooooooi

        Kyllä voit Tyttö vaan... jos hamsteri on sellaisessa huoneessa mihin kissa ei pääse,mutta se huone ei saa olla mikään pimeä kylmä komero vaan ihan oikea huone.


    • Dalleu

      Ensimmäisissä viesteissä Migu osasi vastata aikas hyvin, mutta sitten tuli tämä vaihe: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?!?!?!?????????!!!!

      Et juu.

      1. Hamsterit ovat erakkoja, eivätkä ne siedä lajitovereita. Roborovskeja suositellaan pitämään kahdestaan/laumassa. Talvikotkin voivat Joissain , huomioi Joissain tapauksissa sietää sisarusta.
      2.Kääpiöitä ei suositella pitämään häkissä, sillä jos nenu mahtuu raosta, niin koko hamsu menee siitä/jää kiinni. Roborovskit ovat taitavia ahtautumaan pieniin rakoihin.

    • lauantainahamsteri

      voiko hamsterille (syyrialaiselle) antaa vaikkapa kameran pahvilaatikon ku mua askarruttaa se että sairastuuko se jos se puree sitä laatikkoa ku eikö siinä oo jotai mustetta

    • Nitta<3

      mä kysyn yhen kysymyksen sulta:voiko roboja pitää kaks samassa häkissä ja jos voi nii mitä sukupuolta niitte pitäs olla??ja kuinka iso häkki niillä pitää olla??

    • soosi :))

      Olen juuri saamassa hamsterin :) Kannattaako minun ottaa syyrialainen hamsteri? vai mikä olisi helppohoitoinen?

    • qaxu

      kysynpähän vaan teiltä kaikilta että miks te tänne kyselette (ne jokka valittaa ku on vastannu) jos te tiiätte ne asiat ja jos se vastaa jotaki te alatta valittaan ja haluatte testailla migulla voi olla omat tottumukset tai kokemukset esim mitä ruokaa on tottunu antaan hamsulle tms. ja ei tarvi olla mikkään amattilainen jos haluaa jakaa tietonsa muille hamstereista että ihminenki on erehtyväinen ja jos luulet tietäväs enemmän perusta itte oma blogi jossa jaat niitä tietojas tai joss korjaat täällä jonku jutun voisit käyttä järkeä mukana siinä mitä sanot... :S

    • ?:D

      Kuinka vanhaksi syyrialainen hamsteri voi elää? Mun hamsteri on 1½ vuotta vanha ja se vaan nukkuu, eikä jaksa enää juosta juoksupyörässä, tulee ehkäpä 1-2 tunniksi ulos. Harvoin edes yöllä nousee ylös.....Ja se ei edes jaksa tehä mitään. :'(

    • ?:D

      Ja siks toiseks MIKS TE IHMMISET KYSYTTE APUA JA SEN JÄLKEEN VALITATTE ! HERÄTKÄÄ ! KYSYKÄÄ JOSTAIN MUUALTA NEUVOA JOS ETTE VOI/OSAA OLLA VALITTAMATTA ! HERÄÄÄTYYYYS !?!?!?!?

    • lol

      miten saa tehtyy tyttö hamsterille lapsia

    • moidoi

      Nauran sulle migu, anteeks =DD

    • Lopettakaa!

      MITÄ JÄRKIÄ ON TULLA TÄNNE LAITTAAN ESIM:Nauran sulle migu, anteeks =DD
      ?! Miguhan voi olla vasta 10-vuotta ja jos Migun kaveri kertoo Migulle tommosia vastauksia niin onko se sillon Migun syy, että ne ovat väärin? Migu vain ihan viattomana yritti auttaa kun kysytään ja voihan se jonkun mielestä olla mukava vastailla(: Ja jos laittaa jonkun vastauksen väärin, niin pitääkö heti ruveta haukkumaan? Nyt joku ajattelee, että olen joku Migun tuttu, mutta näin ei ole! Minua vaan inhottaa, kun haukutaan yms sellaista joka sitkeästi yrittää auttaa eikä välitä haukkumisesta vaan jatkaa vastailua! Migu ei ehkä enää käy täällä, koska se sai haukkumisesta tarpeeksi! Eli ihan turhaan odotatte, että Migu vastaa nuihin kysymyksiin, koska jos Migulle tuli oikeasti pahamieli voi olla, että se ei enää vastaa nuihin eikä käy täällä ja jos käy niin lukemassa vain haukkumisianne! Kaikkea hyvää sinulle Migu ja Hyvää uuttavuotta 2012! (: Ei nuista haukkujista kannata välittää! (:

      • Minä taas,,,

        Migu,, Vielä semmosta, että älä vastaa haukkujille! Vastaa vain sellaisten kysymyksiin, jotka eivät hauku, vain korjaavat jos sinulla tulee virhe(: Voisitko kertoa minkä ikäinen olet? Ehkä nämä haukkujatkin ymmärtävät jos olet vielä 8-10-vuotta tai vielä jopa nuorempikin(:


    • MoMoChan

      öö...oon saamas hamstereita! Voiko 3 hamsteria laittaa samaan häkkiin?? Jos ne kaikki on tyttöjä? Vastaa pian! =D

      • Vastakaa!!

        Migulle!!! En hauku enkä sulle pahaa mieltä haluun vaan tietää voiko? Kirjota vaan sana joo tai ei!!! Bliide saan ens viikol ne ja tartten kipeesti apua!! Tai jos joku muu vois vastata olisin niin kiitollinen!!!


      • Sedä

        Syyrialaisia hamstereita ja kiinankääpiöhamstereita ei voi pitää samoissa häkeissä. Campbellit ja roborovskit ovat laumaeläimiä, eli niitä pitäisi pääsääntöisesti olla useampi. Talvikot saattavat pärjätä laumoissa mutta toisaalta saattavat herkästi tapellakin, joten varmempi pitää yksin. Laumassa pärjääminen ei riipu sukupuolesta.


    • Rotu ?

      Riippuu minkä rotunen....

    • Tietoavailla!!!

      Moi! Voiko Kiinankääpiöhamsteri ja Venäjänkääpiöhamsteri Talvikko saada poikasia? Jos voi niin montako yleensä?????:):)

    • voivoii

      Voi saada, mutta silloin tulee hybridejä ja ne ei ole kauhean toivottuja.. Yleensä niitä tulee 2-6 :)

    • Hybridiii

      Ei voi, mutta venäjänkääpiöhamsteri campbell ja venäjänkääpiöhamsteri talvikko voivat saada keskenänsä poikasia jotka ovat hybridejä.
      Koska hybridiä ei voi erottaa puhtaasta, ei risteytyksiä kannata tehdä jos halutaan pitää talvikot talvikkoina ja campbellit campbelleina.
      3-10 poikasta :)

    • Tietoavailla!!!

      Kiitti tiedosta! Mut onko se jotenki vaarallista et ne saa poikasia joista tulee hybridejä??? Ku mun serkku on ihan sikana siihen et mun ja sen hamsterit sais poikasii!:) Mulla on kiinankääpiöhamsteri ja sillä talvikko!

      • Ei voi saada pentuja

        Jos kyseiset eläimet laittaa yhteen tuloksena on verilöyly, ne ovat aivan eri lajia eivätkä niiden kromosomiparit ole samanlaiset joten poikasia ei voi saada vaikka miten yrittäisi.
        Eli selvä verinen tappelu joka voi viedä molemmilta hengen, sillä hamsterit ovat hyvinkin aggressiivisia ja väkivaltaisia reviirille tunkeutujaa kohtaan.


    • ??

      Mun pikkkuveljen syyrialaisen hamsterin vatsa on kasvanut tosi isoksi mietimme onko se vain lihonut mutta vain vatsa on kasvanut. Hamsterimme on jo aika vanha joten voisiko sillä olla joku kasvain vatsassa?

      • :)

        varatka aika eläinlääkäriltä niin tiedätte :))


    • :)

      mulla on hamsteri ja se on poika olen hakkimassa toista hamsteria joka oisi tyttö ja nehän tressaantuu jos ne laittaa heti samaan häkkiin en ole varma mutta olen kuullut niin ja en hluasi että kumpikaan kuolee joten mitä teen kun en tiedä voiko niitä pitää samassa tilassa..? ps. auttakaa

    • ei samaan häkkiin

      ^Minkä rotuisia hamsterisi ovat? Et voi laittaa tyttö ja poika hamsteria samaan häkkiin, muuten tulee poikasia tai tappelu. Samaan huoneeseen ne voi kyllä laittaa. Ei meillä ainakaan ole stressaantunut samassa huoneessa olemisesta :)

    • hamsufamsu

      Voiko hamsun häkin laittaa tukevalle pöydälle joka on todella iso?

    • Hamsteriii

      Voiks kärpänen tappaa hamsterin?

      Myydäänkö kääpiöhamstereille kynsisaksia?

    • katariina

      Minäkin sain makeat naurut, kun tätä keskustelua luin.
      Paras osa oli, kun yritin päästä hamsteri-infoon niin sieltä tulikin joku lahjapakettisi-
      vu japaniksi. Ärsyttää, kun jotkut säälivät tätä Migua. Hän on itse keksinyt nuo vastaukset. Ja pistänyt syyt tämän *kamun* päälle. Jos kopsaa netistä, toinen sivu väittää jotain ja toinen taas toista. Ainoaa oikeaa tietoa saa varmaankin hamsteri-
      yhdistyksen sivuilta. Ja jos todella haluaisit vastailla täällä, perehtyisit itsekin
      siihen tiedon lukemiseen. No, heipparallaa vaan kaikille!

    • Rosanna

      123456!!!!!!!// Olitko tosissas? Kaneja pitäis olla kaks? Ei pidä olla. Itellä on yks kani ja pärjää hyvin. Tunnen monta tyyppii jotka omistaa kanin ja siis vain yhden kanin. ;)

    • aikusmaistakäytöstä

      Ei hitsi! tään on oikeesti iha sika vanha keskustelu , ja sain tästä kunnon naurut kun tulin täältä katsomaan löytyisikö täältä ohjeita kun syyrialais narttuni on eilen astutettu , sen ruokintaan . mutta ei. ja ihan tosissaan miten lapsellisia voi ihmiset olla. 123456!!!!!!!// että kaneja pitäs olla vähintään kaks ?? meillä on ollu yhteensä varmaa 5-6 kania ja kaikki on pärjänny hyvin yksinkin. mutta jos jollakin ois jotain tietoo oikeesti nii sitte mut juu .

      • Minäpäminä000

        Kaneja pitää olla kaksi! Kiitti nauruista typerys. Luulekko et villikanit elää yksin? Kuuleppa kesyttäminen ei ole muuttanit sitä käyttäytymis tarvetta lajitoveriin. Säälin kaikkia kaneja mitkä sulla on ollu, surkea ja tietämätön omistaja kaniparalle.


    • RUMAFANI

      OOT RUMA

    • kiirjotuusvirhee

      Minkkä kokonee häkkki 3 taalvikollla piitäis ola?

    • jeeee

      moi
      voiko tyttö kääpiöhamsu synnytää yksin poikasia.koska saatan ostaa itselleni hamsun ja meinasin ottaa tytsyn.kiva jos kerrotte

    • vanhakeskustelu
    • syyrianhamsteri

      Pystyykö kaksi hamsteria. Esim . "Talvikko ja Syyrianhamsteri" elää yhessä?

      • Eri eläinlajit erikseen. Syrkki on ehkä viis kertaa isompi ja kumpikin erakoita, voi käydä talvikolle ikävästi... Campbelleja ja roborovskeja sen sijaan kannattaa pitää samanlajisen kaverin kanssa, ne ovat laumaeläimiä :)


    • joku44

      mitä kaikkea hamsterit ei voi syödä?

    • Kiinankääpiöhamsteri

      Voiko 2 Kiinänkääpiöhamsteri naarasta olla samassa häkissä/elää yhdessä ? :)

      • Sedä

        Ei voi, ne on erakkoja.


      • Mizu 1

        Ei hamsterille voi antaa koiran keksejä ja jos alatte väittää että voi nii ei vo mul on ollu jo 44 hamsteria joten tiiän


      • Sedä
        Mizu 1 kirjoitti:

        Ei hamsterille voi antaa koiran keksejä ja jos alatte väittää että voi nii ei vo mul on ollu jo 44 hamsteria joten tiiän

        ...ja olet silti pihalla :P Kyllä muuten voi, koirankekseissä on niin paljon viljaa ja kasviksia, että ne on oikeastaan parempaa ruokaa jyrsijöille kuin koirille :D Keksit on kuitenkin aina teollinen tuote, eli kannattaa ostaa sellaisia joissa on mahdollisimman vähän säilöntä tai väriaineita, ja muistaa että esim pähkinät on luonnollisempaa herkkua :)


    • hamsu1

      Voiko hamsteria kuljettaa sen omassa häkissä autossa?

      • Kuljetusboksi on turvallisempi. Jos tulee töyssy tai äkkijarrutus, hamsteri lentää häkissään pitkän matkan ja voi satuttaa itsensä pahasti. Boksissa matka on paljon lyhyempi. Samasta syystä ihmisetkin on turvavöissä!


    • pallivelho

      hamsu1: noh periaatteessa voi juu, kunhan häkki on turvallisessa paikassa ettei lennä esim. äkkijarrutuksessa. Itse kyllä kannatan kuljetusboxia niin että häkki kulkee sitten ihan erikseen esim. takakontissa.

      • Mizu 1

        Ei hamsua voi pitää omasasa häkissä autossa se on liian iso mä tein kerran nii ja mun hamsteri kuoli


    • mizu1

      Monta vuotiaiksi hamsterit elää

    • Pallivelho

      mizu1 hamsterit elää 1,5-2,5-vuotiaaksi. Kolme vuotta on jo saavutus.

    • kakka-pökäle

      Migu, kiltti,voisitko kertoa mulle,onko kaljuja hamstereta?kun,mä haluisin kaljun,kun,oonvähän allegrginen niin sentaki, ja,ne on muutnekin tosi söpöjkä.Vastaa bliis kun toi yks hamtero ei voinuvastaa mulle.

      • Sedä

        Eläimen karvat ei aiheuta allergiaa vaan hilse ;) Jos olet allerginen hamstereille, olet allerginen myös karvattomalle hamsterille hyvin todennäköisesti (niitä ei kyllä pahemmin ole).


    • Kaka pökäle

      no voks sitä hilsettä jotenkin poitaa?Oon aina aina,halunnu hamsteria.Ne on vaan niin söpöjä.Mulle kävis sit vaikka karvanen kunhan se on hamsteri ja tiiän niistä jo tosiipoaljon esim että,niitä ei saa herättää ja että niile pitää antaa myös kasviksia,lihaa ja,hedelmiä.Ja että ne tarvitsee paljon viirikkeitä ja niitä EI SAA päästä,ulos ei,missään nimessä!!Tiedän paljon muutakin,että ne ei ole syli lemmikeitä.Voikpo tulla allergiaa siitä että, katsoo hamsteria?Bliis vastaathan pian.

      • No hilsettä irtoaa hamsterista niin kauan kuin se hengissä on. Tiheä häkin siivoaminen ja eläinpölyä siivilöivä ilmanpuhdistin voi auttaa oireita. Eläinpöly kyllä leviää häkistä ilmaan. Hamsteria pitää muutenkin pystyä käsittelemään ja juoksuttamaan lattialla. Riippuu ihan ihmisestä kuinka paljon oireita tulee, lievästi allerginen voi siedättyä eroon oireista, vakavasti allerginen ei välttämättä saa eläimen kanssa henkeä ollenkaan...


    • Hamsupamsu

      tää voi olla vähän tyhmä kysymys mut Onko olemassa hamstereita jotka heräävät jo iltapäivällä💓

      • Zedä

        Kaikki hamsterilajit on yöeläimiä, kääpiöt heräilee ehkä vähän ennen kuin mitä syyrialaiset. Pikkujyrsijöistä päiväeläimiä on gerbiilit, hiiriäkin näkee myös päiväsaikaan vaikka enemmän touhuavat pimeässä, ja rotat heräilee mielellään kun saa omistajaltaan huomiota.


    • heivaine

      Hei! Ostin lasi häkin ja siinä on sisäpuolella massaa,renat on sillä kiinni...ei kai hamsteri syö sitä?

    • Hopeakuu98

      Saako samassa häkissä olla 2 Hamsua? vai pitääkö kummallekin olla oma häkki?, saako hamsterilla olla Puolimetriä korkea häkki vai onko liian iso?

      • Wiuhunen

        Riippuu paljon rodusta! Ainoastaan venäjän kääpiö hamsteri roborovskeja ja cambelleja saa pitää samassa häkissä. Jos hamsterisi on hirveä kiipeilijä, niin silloin korkea häkki ei olisi hyvä, koska hamsteri voi loukata itsensä.


    • Milja.l

      Voiko hamsterin häkin pohajlle laittaa kanien ja jyrsijöiden heinää purun siasta?

    • Anonyymi

      Oppiiiko hamsteri nimensä?

    • Anonyymi

      Oppiiiko hamsteri nimensä?

    • Anonyymi

      Oppiiiko hamsteri nimensä?

    • Anonyymi

      Hei,en tiedä jos sivusto on enää käytössä mutta olen hankkimassa kääpiöhamsteria ja on niin paljon kysymyksiä johon en löydä vastausta esim Googlesta :(joten jos tiedätte hyvän sivuston josta voin saada apua niin voi vinkata;)

    • Anonyymi

      Miten voi tehdä yrttejä hamstereille

    • Anonyymi

      voiko hamsteei juoda kanien vesi pullosta?(tarkoitan siis kokoa)

    • Onko normaalia jos minun 8kk syyrian hamsterilla on todella isot pallit:)

      • Anonyymi

        ei se haittaa se on vaan niiden kropan muoto =)


    • Anonyymi

      Voiko hamstereille antaa kuolleita kärpäsiä miulla on hoito hamsteri tällä hetkellä hän sanoi että hänelle pitää antaa kuolleita kärpäsiä?

    • Anonyymi

      Voiko 3 hamsteria olla yhdessä😊

      • Anonyymi

        vaan jos ne on roborovskeja


    • Anonyymi

      Voiko ottaa 9v hamsterin

      • Anonyymi

        niin vanhoja hamsuja
        ei lapsi kulta ole olemassa


    • Anonyymi

      Saako hamsterille antaa kuusia

    • Anonyymi

      Oot paras

    • Anonyymi

      Voiko hamsterille voi antaa samalta,metsän puita

      • Anonyymi

        kyllä voi mutta kannattaa ensin esm pitää uunissa 50/100 asteella noin 3 tuntii


    • Anonyymi

      Mitä yrttejä voin antaa Syyria hamsterille??

      • eläin kaupasta saa kuivattuja yrttejä mutta tuore yrteistä en osaa sanoa


    • Anonyymi

      Mä olen kysynyt monelta mutta tuntuu että kukaan ei tiedä. Jos hamsteri on raskaana niin saako se juosta juoksupuörässä? Se saa poikasia ensi viikolla enkä tiedä melkein mitään siitä kun se saa poikasia. Minkä ikäisinä niitä poikasia saa pitää? Milloin häkin saa taas siivota? Milloin äiti hamsteria saa taas pitää? Voiko olla ettö se ei saa poikasia ja että se olisi vain syönyt liikaa? Hamsterini on talvikko. Kaupassa sanottiin pojaksi mutta huomasin että on tyttö. Itse en ole pitänyt sitä pojan kanssa mutta onkohan kaupassa pidetty kun tällainen erehdys?

    • Anonyymi

      Miten saa hamsterille miellyttävän olon että se haluaisi tulla käteen kun laittaa käden terraarioon syyrianhamsteri siis

    • Anonyymi

      Saako hamsterille laittaa terraarioon kangasta tai mitään muuta pehmeää

    • Anonyymi

      Mitä tehdä jos on erossa hamsterista viikon eikä löydä hoitajaa niin miten voi ruokkia hamsterin

      • Anonyymi

        Haluun tietää joten voitko vastata🥺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluun tietää joten voitko vastata🥺

        Vastaavaa oikeesti huomenna mun pitää jättää se viikoss😭😭😭


    • Anonyymi

      Miten toimisi, jos sekoittaisin turvetta ja purua? Olen käyttänyt kääpiöhamsterillani noin 7kk turvetta, heti siitä lähtien kun ostin sen. Nyt olen miettinyt, että turve kyllä pölyää aika lailla, vaikka vaihdan sen joka toinen viikko. Auttaisikohan jos sekoittaisin purua sekaan? Aiemmilla hamstereillani käytin purua, mutta turve vaikutti luonnollisemmalta ja pehmeämmältä, nyt kun vanhaa turvetta ei enää myydä ja uusi turvemerkki on jotenkin kuivempi, mikä auttaisi? Vai kannattaisiko minun sumuttaa turvetta, eikö siitä voi tulla liikaa kosteutta?

    • Anonyymi

      Saako hamsteri juoda vanhan hamsterin pullosta

    • Anonyymi

      Miten tiedän esittääkö hamsteri kuollutta vai onko se oikeasti kuollut?

    • Anonyymi

      Syökö syyrialaisen pennut purua siis 5 viikoset

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe