LAAMANNIN PALVELUKOTI

Hoitaja <3

Laamannin palvelukodissa jatkuvaa opiskeljoiden kiusaamista, erityisesti palvelutalon puolella!!!
Kysymys kuuluu MIKSI? Miksi kiusaatte hoitoalanopiskelijoitanne?????
Ettekö ymmärrä minkälaisen maineen työpaikallenne ja itsellenne hoitajina aiheutatte???
Usealla hoitoalan opiskelijalla on karmaisevia kokemuksia työssäoppimisjaksoista ko. paikassa!!! Myös itselläni!
Suosittelen lämpimästi kaikkia hoitoalanopiskelijoita välttämää kyseistä paikkaa!!!!!

44

6856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MMMML

      Vieläköhän siel on töis niit alkoholisoituneita hoitajia kamppulasta?

      • ValasKala

        et Osa niistä kamppulanhoitsuista on kuulemma saanu potkut sieltä? niin mä olen kuulu.


      • pahakieli

        Anyway... "Ei voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu"
        ..Joillain ei Purot virtaa, joillain ei ärrät surise, jotkut kalajjaaa lähijökapakas kittaa ja yhden kakara droppia sieraimesta sisään vippaa ;)))


    • SH / 2011

      Itse opiskelen sairaanhoitajaksi ja olin ajatellut mennä Laamanniin työharjoitteluun, mutta taidan miettiä asiaa uudemman kerran. Olen kuullut opiskelijatovereideni kesken useinkin puhuttavan kokemuksista Laamannin huonosta työilmapiiristä ja opiskelijoiden kiusaamisista. :( Jotkut opiskelijat ovat lähteneet pois kesken jakson ja itkeneet päivänpäätteksi, kamalaa!?
      Porvoo on niin pieni paikka, että paha kello kauas kaikaa!

      Aurinkoista kevättä kaikille hoitoalanopiskelijoille :)

      • arkkiatri

        Oletkohan hakeutumassa oikealle alalle? Olisi ehkä parempi jättää hoivatyö sellaisille, jotka ovat kiinnostuneita hoidettavistaan. Silloin eivät omat itkut ja "ongelmat" ole päälimmäisinä. Täällä palstoilla asiat eivät varmaankaan korjaannu, mutta väliäkö sillä kunhan "kellot kaikaa"...


      • SH.op.
        arkkiatri kirjoitti:

        Oletkohan hakeutumassa oikealle alalle? Olisi ehkä parempi jättää hoivatyö sellaisille, jotka ovat kiinnostuneita hoidettavistaan. Silloin eivät omat itkut ja "ongelmat" ole päälimmäisinä. Täällä palstoilla asiat eivät varmaankaan korjaannu, mutta väliäkö sillä kunhan "kellot kaikaa"...

        Tiedätkö mitä tarkoittaa työhyvinvointi? Miten voi hoitaa laadukkaasti asukkaita huonon työilmapiirin vallitessa työpaikalla?
        Opiskelijat ovat tulevia työtovereitasi! Kohtele muita, niin kuin toivoisit itse tulevan kohdelluksi.
        Luulen että taidat itse olla väärällä alalla, jos ajattelet siten, ettei työilmapiiri ja opiskelijoiden huonokohtelu ole laatua heikentäviä tekijöitä? Hoitotyö ja laatu koostuvat useista eri seikoista.
        Jos olet Laamannin hoitaja, en yhtään ihmettele, että ajattelet noin.


      • vai tarua
        SH.op. kirjoitti:

        Tiedätkö mitä tarkoittaa työhyvinvointi? Miten voi hoitaa laadukkaasti asukkaita huonon työilmapiirin vallitessa työpaikalla?
        Opiskelijat ovat tulevia työtovereitasi! Kohtele muita, niin kuin toivoisit itse tulevan kohdelluksi.
        Luulen että taidat itse olla väärällä alalla, jos ajattelet siten, ettei työilmapiiri ja opiskelijoiden huonokohtelu ole laatua heikentäviä tekijöitä? Hoitotyö ja laatu koostuvat useista eri seikoista.
        Jos olet Laamannin hoitaja, en yhtään ihmettele, että ajattelet noin.

        Jos opiskelijoita kohdellaan surkeasti, niin miten kohdellaan asukkaita??? Onko näissä jutuissa täällä nyt mitään perää.


      • Ruskomäntypistiäinen
        vai tarua kirjoitti:

        Jos opiskelijoita kohdellaan surkeasti, niin miten kohdellaan asukkaita??? Onko näissä jutuissa täällä nyt mitään perää.

        Kuin vesi! Ja minusta on hienoa, että asia otetaan esille jajulkisuuteen. liian moni opiskelija on saanut kärsiä huonosta kohtelusta Laamannissa!
        Mielestän asioista tuleekin keskustella näin julkisesti, jotta siihen tulisi muutos!!!!!!
        Laamannissa on upeita ja ammattitaitoisia hoitajia liuta, mutta muutama mätämuna joukossa, jotka pilaavat koko talon maineen. Nimiä en viitsi tänne kirjoittaa, mutta toivon todella sydämestäni että kiusaajahoitajat tuntevat piston sydämessään ja miettivät jatkossa miten kohtelevat opiskelijoita!!!!!!!


      • hönkäys
        SH.op. kirjoitti:

        Tiedätkö mitä tarkoittaa työhyvinvointi? Miten voi hoitaa laadukkaasti asukkaita huonon työilmapiirin vallitessa työpaikalla?
        Opiskelijat ovat tulevia työtovereitasi! Kohtele muita, niin kuin toivoisit itse tulevan kohdelluksi.
        Luulen että taidat itse olla väärällä alalla, jos ajattelet siten, ettei työilmapiiri ja opiskelijoiden huonokohtelu ole laatua heikentäviä tekijöitä? Hoitotyö ja laatu koostuvat useista eri seikoista.
        Jos olet Laamannin hoitaja, en yhtään ihmettele, että ajattelet noin.

        Tiedän tarkalleen, mitä tarkoittaa työhyvinvointi. Minulla on pitkä ja menestyksekäs työura toimivassa ja sosiaalisen menestymisen perusedellytykset oivaltavassa työyhteisössä.

        Sinulle voin kertoa sen, että työyhteisön ongelmat eivät ratkea keskustelupalstoilla huokaillen ja nimimerkeillä toisia panetellen. Päinvastoin. Työhyvinvoinnin saavuttamiseksi vaaditaan kaikilta osapuolilta yhteistyöhalua.

        Tuskin mummot ja papat Laamannin työilmapiiriä pilaavat. Jos aiheuttavat ongelmia, niin ne ovat sitten jotakin muuta ja niihin henkilökunta on koulutettu löytämään ratkaisun. Puutun puheeseen, koska syvästi säälin vanhoja ihmisiä, joitten viimeinen (useille) koti on kaakattavien kalkkunoitten temmellyskenttä. En siis ole Laamannin hoitaja enkä tunne paikan asioita muutenkaan. Olen sivullinen, täysin puolueeton ja sitä mieltä, että huokailussasi on ilkeämielisyyden ja panettelun makua. Kai itsekin ymmärrät, että asioita ei näin korjata? Minkä me sivulliset teidän työilmapiirillenne voimme?


      • "Ärrrrrrrä"
        hönkäys kirjoitti:

        Tiedän tarkalleen, mitä tarkoittaa työhyvinvointi. Minulla on pitkä ja menestyksekäs työura toimivassa ja sosiaalisen menestymisen perusedellytykset oivaltavassa työyhteisössä.

        Sinulle voin kertoa sen, että työyhteisön ongelmat eivät ratkea keskustelupalstoilla huokaillen ja nimimerkeillä toisia panetellen. Päinvastoin. Työhyvinvoinnin saavuttamiseksi vaaditaan kaikilta osapuolilta yhteistyöhalua.

        Tuskin mummot ja papat Laamannin työilmapiiriä pilaavat. Jos aiheuttavat ongelmia, niin ne ovat sitten jotakin muuta ja niihin henkilökunta on koulutettu löytämään ratkaisun. Puutun puheeseen, koska syvästi säälin vanhoja ihmisiä, joitten viimeinen (useille) koti on kaakattavien kalkkunoitten temmellyskenttä. En siis ole Laamannin hoitaja enkä tunne paikan asioita muutenkaan. Olen sivullinen, täysin puolueeton ja sitä mieltä, että huokailussasi on ilkeämielisyyden ja panettelun makua. Kai itsekin ymmärrät, että asioita ei näin korjata? Minkä me sivulliset teidän työilmapiirillenne voimme?

        Tarkennan: ymmärrykseni mukaan, ensimmäisessä kirjoituksessa oli kyse hoitoHENKILÖKUNNASTA ja siitä, miten he kohtelevat OPISKELIJOITA Laamannin palvelukodissa!!!!!!
        Laamannissa johtotaso on täysin tietoinen siitä minkälaisen kohtelun opiskelijat siellä saavat, mutta eivät puutu asiaan millään tavalla!!!!!
        Palvelutalossa on samat henkilöt edelleen jotka jostain syystä kiusaavat opiskelijoita!!!


      • Johhtaja
        "Ärrrrrrrä" kirjoitti:

        Tarkennan: ymmärrykseni mukaan, ensimmäisessä kirjoituksessa oli kyse hoitoHENKILÖKUNNASTA ja siitä, miten he kohtelevat OPISKELIJOITA Laamannin palvelukodissa!!!!!!
        Laamannissa johtotaso on täysin tietoinen siitä minkälaisen kohtelun opiskelijat siellä saavat, mutta eivät puutu asiaan millään tavalla!!!!!
        Palvelutalossa on samat henkilöt edelleen jotka jostain syystä kiusaavat opiskelijoita!!!

        Erotan Laamannin ilkeät ämmät huomisesta alkaen!!!!!! Helpottiko???????????????????


    • Kohti parempaa...

      Todella pahalta tuntuu niiden puolesta joiden harjoitteluaika on jättänyt ikävän muiston. Annetaan arvo itsellemme, asukkaille ja opiskelijoille/sijaisille (olette tärkeitä)
      "Mitä enemmän jaamme,
      sitä enemmän saamme.
      Siinä on rakkauden ihme."

      • Smile :)

        Miten upeasti kirjoitettu!!! :)
        Siinäpä Laamannin henkilökunnalle upea lause ohjenuoraksi, joka teidän kannattaa tulostaa palvelutalon kahvihuoneen seinälle kaikille luettavaksi ja muistutukseksi ihan jokaiselle päivälle! :))


        Tämän asian osalta olen suuni puhtaaksi puhunut! Tavoitteenani oli saada aisa julkisuuteen, ettei kukaan opiskelija enää joudu kärsimään Laamannin palvelukodissa. Ehkä tämä julkinen kirjoittelu sai ko.paikan henkilökunnan edes kerran miettimään, mitä on opiskelijoiden inhimillinen kohtelu ja hyvät käytöstavat;
        Hymy, kiitos, kannustus, ole hyvä ja anteeksi sekä rakentava palaute ovat välineitä opiskelijoiden kanssa. :)


        LAAMANNIN HOITAJAT: katsokaa itseänne illalla peilistä, sanokaa ääneen ja luvatkaa seuraava lause itsellenne: EN ENÄÄ KIUSAA OPISKELIJOITA! ;) P.s toista lause tarvittaessa vaikka joka ilta muistutukseksi itsellesi!
        Kaikille hoitoalan opiskelijoille zemppiä ja iloista kevättä :))


      • runoilija21
        Smile :) kirjoitti:

        Miten upeasti kirjoitettu!!! :)
        Siinäpä Laamannin henkilökunnalle upea lause ohjenuoraksi, joka teidän kannattaa tulostaa palvelutalon kahvihuoneen seinälle kaikille luettavaksi ja muistutukseksi ihan jokaiselle päivälle! :))


        Tämän asian osalta olen suuni puhtaaksi puhunut! Tavoitteenani oli saada aisa julkisuuteen, ettei kukaan opiskelija enää joudu kärsimään Laamannin palvelukodissa. Ehkä tämä julkinen kirjoittelu sai ko.paikan henkilökunnan edes kerran miettimään, mitä on opiskelijoiden inhimillinen kohtelu ja hyvät käytöstavat;
        Hymy, kiitos, kannustus, ole hyvä ja anteeksi sekä rakentava palaute ovat välineitä opiskelijoiden kanssa. :)


        LAAMANNIN HOITAJAT: katsokaa itseänne illalla peilistä, sanokaa ääneen ja luvatkaa seuraava lause itsellenne: EN ENÄÄ KIUSAA OPISKELIJOITA! ;) P.s toista lause tarvittaessa vaikka joka ilta muistutukseksi itsellesi!
        Kaikille hoitoalan opiskelijoille zemppiä ja iloista kevättä :))

        Voi Pyhä Yksinkertaisuus, sun gloorias kirkkaana loistaa...


    • teresianna

      Valmistuin vuonna -08 hoitsuiseksi ja pahin kokemukseni oli ensimmäinen harjoittelu Näsin kakkosella. Näillä opiskelijoita kiusaavilla vanhoilla mammoilla oli varmaan omalta opiskeluajalta kostettavaa. Pönkittivät omaa itsetuntoaan alistamalla pikkutyttöjä. Kaikilla ei myöskään tainnut olla muumit laaksossa. Meidän tapauksessa sinniteltiin loppuun asti, mutta Näsiin ei ole ollut tarvetta mennä.

      Sairaalassa ehkäpä työ on motivoivampaa ja ihmiset osaa käyttäytyä asiallisesti toisiaan kohtaan. Potilaidenkin kohtelu sairaalassa erilaista ja kunnioittavampaa. Näsissä tantat istui perseellään kansliassa klo 13-15 ja jos potilas soitti kelloa, niin kommentti oli lähinnä tämän kaltaista: "Aa, se on Liisa joka soittelee, kyllä se tietää että vaippakierto alkaa vasta 2 tunnin päästä".

      Näsin harjoittelu teki musta paremman hoitajan :)

      • Illusha

        kerran aika ,jolloin opiskelijat terveyskeskuksissa ja sairaaloissa eivät saaneet käyttää taukotiloja kahvihetkiin.Heidät ohjattiin siiviouskomeroon syömään eväitään. :)
        Että tuskkin tämäntasoisesta arvonalennuksesta on kokemuksia emtyöpaikan opiskelijoilla.
        Emme aina voi vaikuttaa siihen,miten toiset meitä kohtelevat,mutta voimme vaikuttaa siihen,miten itse siihen suhtaudumme. Tämä kannanotto ei tarkoita kiusaamisen kannattamista.


      • Miellummin työtön

        Näsiin en menisi enää ikinä töihin nimenomaan törkeän hoitohenkilökunnan takia. Sääliksi käy mummojen ja vaarien. Mutta kun laitosjohtaja T.H on itsekin falskki selänpuukkottaja niin kaipa työntekijät ottavat mallia..


    • :D

      No just joo. Onpa kehittävää keskustella täällä tämmösistä asioista. Vaikka en Laamannissa työskentelekkään niin olen samalla alalla. Ei ole muutenkaan korrektia haukkua harjoittelupaikkoja, varsinkaan Porvoossa joka on niin pieni paikka ja kaikki on keskenään yhteistyössä. Satun tietämään ettei Laamannissa ole kukaan työharjoittelua keskeyttänyt. Koittakaa lapsoset hankkia selkärankaa ja toisinaan vahvuutta kohdata maailma. Menkää itseenne sillä varmasti itsestäkin sitä vikaa löytyy, believe it or not! Itse en ole Laamannista mitään huonoa kuullut, päinvastoin. Hoitaja

      • Reetta!

        Minäpä tiedän henkilön joka on vaihtoi harjoittelupaikkaa juuri Laamannissa saamansa kohtelun takia.. myöskin tiedän henkilöitä jotka sanoutuivat irti koska eivät jaksaneet työskennellä huonon työilmapiirin keskellä. Olen itsekin ollut siellä, enkä viihtynyt =( Perehdytyksestä ei tietoakaan..


      • kusiluistin
        Reetta! kirjoitti:

        Minäpä tiedän henkilön joka on vaihtoi harjoittelupaikkaa juuri Laamannissa saamansa kohtelun takia.. myöskin tiedän henkilöitä jotka sanoutuivat irti koska eivät jaksaneet työskennellä huonon työilmapiirin keskellä. Olen itsekin ollut siellä, enkä viihtynyt =( Perehdytyksestä ei tietoakaan..

        montakin hoitoalan opiskelijaa sekä Laamannin entisiä työntekijöitä, jotka ovat sieltä lähteneet juuri kiusaamisen takia!!!!! Olen itsekin ollut Laamannissa opiskellessani lähihoitajaksi ja kohtelu oli ala-arvoista!!

        Turhaa tätä kiusaamisongelmaa kielletään, kun se on niin TOTTA KUN VOI OLLA!!! Myöntäkää nyt vaan virheenne, turha sitä enää on vikistä, kun paskat on jo housussa!!!!
        Eikä tällasta keskutelua käytäisi, jos teillä kohdeltaisi opiskelijoita kunnolla!!!!!
        Tiedän, että Talon johtaja sekä vastaavat hoitajat tietävät ongelmasta, mutta vaikenevat tyystiin!!!
        "Apua, pelastetaan opiskelijat palvelutalon puolelta ryhmiksiin" -operaatiot ovat tuttua kauraa laamannissa!!!!


        Hyi, hyi ja hyi!!! Hävetkää käytöstänne, senkin ilkeät kiusaavat hoitajat!!!

        Kuka tollaseen mestaan omaistaan haluaa oitoon laittaa????????
        Mä en laittais sinne edes pahinta vihollistani!!!!!!


      • Illusha

        että likapyykki pestään aina kotona! Tämä koko keskustelu käydään aivan väärällä foorumilla.


      • jouleea
        Illusha kirjoitti:

        että likapyykki pestään aina kotona! Tämä koko keskustelu käydään aivan väärällä foorumilla.

        tällä keskustelulla ymmärtämättömät vain likaavat omaa pesäänsä. Ei tämä näistä valittajista hyvää kuvaa anna.


      • Teresianna
        jouleea kirjoitti:

        tällä keskustelulla ymmärtämättömät vain likaavat omaa pesäänsä. Ei tämä näistä valittajista hyvää kuvaa anna.

        Saako tällä palstalla keskustella vaan Kamppulasta? Keskusteluhan liittyy Porvooseen ;)

        Syytä on myös paljon Porvoon Laurean pisteessä, sillä opiskelu nykyään on kaikenlaista projektia sun muuta turhaa. Jos todella haluaisi tietää mitä työelämässä tapahtuu, niin vastaus oli, että opitte sitten harjottelussa. Annetaan liikaa vastuuta harjoittelupaikoille - niissä on jo ylikuormittuneita ja kiireisiä hoitajia. Muistan aikanaan kun eräässä Porvoon terveyskeskuksessa oli sanottu etteivät halua enää ottaa Laurean tyttöjä sinne, kun on niin huono tietotaso.

        Liikaa keskityttiin hoitotieteeseen ja luennot oli tylsiä ku mitkä. Verrataanpa vaikka Helsingin Arcadiaan, jossa opetusluokassa harjoitellaan nukeilla kaikkea mahdollista. Siellä taitaa myös olla tippalaite harjoittelua varten. Laureassa sitten tunneillä vuorotellen opettajat kysyivät:" Ai, eikö kukaan ole opettanut teillä sitä ja tätä". No ei, kun kirjotellaan esseitä hoitotieteestä...

        Kuitenkin harjoitteluissa tein kaiken mitä käskettiin, koska halusinhan oppia. Totuus vaan kuitenkin on se, että jos työilmapiiri ja kohtelu on kamalaa, niin ei sinne harjotteluun ole kiva mennä. Motivaatio ja oma jaksaminen kärsii, vaikka kuinka vaan 'yrittäisi keskittyä hoidokkeihinsa' - niinkun joku tuolla kirjoitteli. Parasta harjoitteluissa olikin ne potilaat, kannustusta ja ystävällisiä sanoja tuli ainakin heiltä.


      • hosianna
        Teresianna kirjoitti:

        Saako tällä palstalla keskustella vaan Kamppulasta? Keskusteluhan liittyy Porvooseen ;)

        Syytä on myös paljon Porvoon Laurean pisteessä, sillä opiskelu nykyään on kaikenlaista projektia sun muuta turhaa. Jos todella haluaisi tietää mitä työelämässä tapahtuu, niin vastaus oli, että opitte sitten harjottelussa. Annetaan liikaa vastuuta harjoittelupaikoille - niissä on jo ylikuormittuneita ja kiireisiä hoitajia. Muistan aikanaan kun eräässä Porvoon terveyskeskuksessa oli sanottu etteivät halua enää ottaa Laurean tyttöjä sinne, kun on niin huono tietotaso.

        Liikaa keskityttiin hoitotieteeseen ja luennot oli tylsiä ku mitkä. Verrataanpa vaikka Helsingin Arcadiaan, jossa opetusluokassa harjoitellaan nukeilla kaikkea mahdollista. Siellä taitaa myös olla tippalaite harjoittelua varten. Laureassa sitten tunneillä vuorotellen opettajat kysyivät:" Ai, eikö kukaan ole opettanut teillä sitä ja tätä". No ei, kun kirjotellaan esseitä hoitotieteestä...

        Kuitenkin harjoitteluissa tein kaiken mitä käskettiin, koska halusinhan oppia. Totuus vaan kuitenkin on se, että jos työilmapiiri ja kohtelu on kamalaa, niin ei sinne harjotteluun ole kiva mennä. Motivaatio ja oma jaksaminen kärsii, vaikka kuinka vaan 'yrittäisi keskittyä hoidokkeihinsa' - niinkun joku tuolla kirjoitteli. Parasta harjoitteluissa olikin ne potilaat, kannustusta ja ystävällisiä sanoja tuli ainakin heiltä.

        Motivaatio on kyllä tiukoilla, kun kaikenlaista tylsää hoitotiedettä pitää opiskella täällä Porvoossa, vaikka minä haluaisin harjoitella nukeilla ja saada inhimillistä kosketustuntumaa potilaisiin niitten avulla. Käytännön alalla kaikki turha kirjatiede vain laskee motivaatiota ja kiristää ilmapiiriä kun hoitajat sitten ovat nokkavia ja kyselevät kaikenlaista. tietotaso saadaan käytännön harjoittelusssa eikä kirjoita lukemalla sen tietää jokainen kouluja käynyt. Ja mitä järkeä on esseitten kitjoittamisessa, kaiikki osaa kirjoittaa.

        Onneksi ovat monasti vanhukset vielä niinkin pirteässä kunnossa, että jaksavat lohdutella petinsä pohjilta eihän siellä muuten kestäisi kukaan. Minä valitsin tämän alan, tai oikeastaan ala valitsi minut, kun ammatinvalinta ohjauksessa ei muut tuntuneet niin sopivilta.


      • Opistoaikainen
        Teresianna kirjoitti:

        Saako tällä palstalla keskustella vaan Kamppulasta? Keskusteluhan liittyy Porvooseen ;)

        Syytä on myös paljon Porvoon Laurean pisteessä, sillä opiskelu nykyään on kaikenlaista projektia sun muuta turhaa. Jos todella haluaisi tietää mitä työelämässä tapahtuu, niin vastaus oli, että opitte sitten harjottelussa. Annetaan liikaa vastuuta harjoittelupaikoille - niissä on jo ylikuormittuneita ja kiireisiä hoitajia. Muistan aikanaan kun eräässä Porvoon terveyskeskuksessa oli sanottu etteivät halua enää ottaa Laurean tyttöjä sinne, kun on niin huono tietotaso.

        Liikaa keskityttiin hoitotieteeseen ja luennot oli tylsiä ku mitkä. Verrataanpa vaikka Helsingin Arcadiaan, jossa opetusluokassa harjoitellaan nukeilla kaikkea mahdollista. Siellä taitaa myös olla tippalaite harjoittelua varten. Laureassa sitten tunneillä vuorotellen opettajat kysyivät:" Ai, eikö kukaan ole opettanut teillä sitä ja tätä". No ei, kun kirjotellaan esseitä hoitotieteestä...

        Kuitenkin harjoitteluissa tein kaiken mitä käskettiin, koska halusinhan oppia. Totuus vaan kuitenkin on se, että jos työilmapiiri ja kohtelu on kamalaa, niin ei sinne harjotteluun ole kiva mennä. Motivaatio ja oma jaksaminen kärsii, vaikka kuinka vaan 'yrittäisi keskittyä hoidokkeihinsa' - niinkun joku tuolla kirjoitteli. Parasta harjoitteluissa olikin ne potilaat, kannustusta ja ystävällisiä sanoja tuli ainakin heiltä.

        Samaa mieltä oon ku peräruiske tuossa nykyajan koulujutussa. Omaan aikaan ku vielä opistotasolla oltiin niin harjoteltiin kaikki petaamisesta lähtien. Rypyn ryppyä ei saanu olla. Eikä tyttö kirjottanu mitään siitä ettei lukisi ja pänttäisi alansa asioita vaan että koulussa keskitytään vääriin asioihin. Harjottelut on pitkiä mut inhottavinta on kun tulee monta oppijaa samalla.


      • hoitsulitytti
        Opistoaikainen kirjoitti:

        Samaa mieltä oon ku peräruiske tuossa nykyajan koulujutussa. Omaan aikaan ku vielä opistotasolla oltiin niin harjoteltiin kaikki petaamisesta lähtien. Rypyn ryppyä ei saanu olla. Eikä tyttö kirjottanu mitään siitä ettei lukisi ja pänttäisi alansa asioita vaan että koulussa keskitytään vääriin asioihin. Harjottelut on pitkiä mut inhottavinta on kun tulee monta oppijaa samalla.

        Ihan mitää tekemättä ja olla köllötellen ku selviäis tässä elämässä niin olis asiat paljonki paremmin. Kyllä voimille käy tämä ainainen raato ja valittaminen.


      • exentriccc
        hoitsulitytti kirjoitti:

        Ihan mitää tekemättä ja olla köllötellen ku selviäis tässä elämässä niin olis asiat paljonki paremmin. Kyllä voimille käy tämä ainainen raato ja valittaminen.

        Ketju on vanha, mutta osui silmiini tänään kun selailin mahdollisia työpaikkoja ensi syksylle. On totta, että työyhteisöjen ongelmat eivät selviä keskustelupalstoja kommentoimalla. Toisaalta taas on hyvä, että on foorumeita joissa voi purkaa pettymystään ja kertoa kokemuksistaan. Faktahan on, että työyhteisöt ovat erilaisia. Toisissa on hyvä ilmapiiri, toisissa huono. Huonon työilmapiirin syyt ovat moninaiset ja aiheesta löytyy paljon tietoa alan kirjallisuudesta ( johtaminen, organisaatio, koulutus, työvälineet, työvuorot ym.). Näitä keskustelusivuja voi käyttää mustamaalaamiseen, mutta sivuilla kerrotaan myös aivan aitoja kokemuksia. Laamannin palvelutalosta sen verran, että olen ollut siellä harjoittelemassa. Kokemus oli raskas, mutta opettavainen. Työilmapiiri oli huono. Henkilökunnan sisäiset ristiriidat, selän takana puhuminen, haluttomuus työntekoon, asiakkaiden välinpitämätön kohtelu ym. oli jokapäiväistä. En tuntenut itseäni tervetulleeksi. Ohjaajani sanoi suoraan, ettei häntä huvita työ, eikä varsinkaan opiskelijan ohjaaminen. Työharjoittelun suurin anti ja oivallus oli, että henkilökunnan hyvinvointi korreloi suoraan asiakkaiden hyvinvoinnin kanssa. Tämän olen todennut myös myöhemmissä harjoittelu- ja työpaikoissani, positiivisissa merkeissä. Laamanni oli kurja kokemus kaikkein ikävimmästä paikasta, sitä ennen ja sen jälkeen olen saanut tehdä töitä monessa mukavassa paikassa.
        Summa summarum: työyhteisöjen ongelmien kieltäminen ja peittely ei ole kenenkään etu. Keskustelupalstoilla voi purkaa ahdistusta ja kiukkua ja kertoa kokemuksia, mutta kun ongelmia ruvetaan ratkomaan, se tehdään työpaikalla.

        Voimia ja jaksamista kaikille hoitotyön tekijöille!
        ”Ole se muutos, jonka haluat maailmassa nähdä.” -Mahatma Gandhi


      • Helpottunut mummo
        exentriccc kirjoitti:

        Ketju on vanha, mutta osui silmiini tänään kun selailin mahdollisia työpaikkoja ensi syksylle. On totta, että työyhteisöjen ongelmat eivät selviä keskustelupalstoja kommentoimalla. Toisaalta taas on hyvä, että on foorumeita joissa voi purkaa pettymystään ja kertoa kokemuksistaan. Faktahan on, että työyhteisöt ovat erilaisia. Toisissa on hyvä ilmapiiri, toisissa huono. Huonon työilmapiirin syyt ovat moninaiset ja aiheesta löytyy paljon tietoa alan kirjallisuudesta ( johtaminen, organisaatio, koulutus, työvälineet, työvuorot ym.). Näitä keskustelusivuja voi käyttää mustamaalaamiseen, mutta sivuilla kerrotaan myös aivan aitoja kokemuksia. Laamannin palvelutalosta sen verran, että olen ollut siellä harjoittelemassa. Kokemus oli raskas, mutta opettavainen. Työilmapiiri oli huono. Henkilökunnan sisäiset ristiriidat, selän takana puhuminen, haluttomuus työntekoon, asiakkaiden välinpitämätön kohtelu ym. oli jokapäiväistä. En tuntenut itseäni tervetulleeksi. Ohjaajani sanoi suoraan, ettei häntä huvita työ, eikä varsinkaan opiskelijan ohjaaminen. Työharjoittelun suurin anti ja oivallus oli, että henkilökunnan hyvinvointi korreloi suoraan asiakkaiden hyvinvoinnin kanssa. Tämän olen todennut myös myöhemmissä harjoittelu- ja työpaikoissani, positiivisissa merkeissä. Laamanni oli kurja kokemus kaikkein ikävimmästä paikasta, sitä ennen ja sen jälkeen olen saanut tehdä töitä monessa mukavassa paikassa.
        Summa summarum: työyhteisöjen ongelmien kieltäminen ja peittely ei ole kenenkään etu. Keskustelupalstoilla voi purkaa ahdistusta ja kiukkua ja kertoa kokemuksia, mutta kun ongelmia ruvetaan ratkomaan, se tehdään työpaikalla.

        Voimia ja jaksamista kaikille hoitotyön tekijöille!
        ”Ole se muutos, jonka haluat maailmassa nähdä.” -Mahatma Gandhi

        No löytyyhän alalta niitäkin, joilla on päässä muutakin kuin hiuspehko. Kauhistuneena tätä palstaa aikoinani luin ja toivoin, että en tällaisten ihmisten ns. apuun koskaan joutuisi turvautumaan. Niin huonon käsityksen täällä kirjoittaneet koko ammattikummasta onnistuivat antamaan.
        Mutta otettakoon ne purkaukset jonkinlaisena "höyryn päästämisenä" raskaissa tilanteissa. Likapyykkiä leviteltäessä tulisi kuitenkin muistaa, että oma pesä tahraantuu ja riidat ehkä vain syvenevät.
        Hoitohenkilökunnalta ihmiset odottavat harkintaa ja maltillista käytöstä.


      • Laastari ei auttanut
        Helpottunut mummo kirjoitti:

        No löytyyhän alalta niitäkin, joilla on päässä muutakin kuin hiuspehko. Kauhistuneena tätä palstaa aikoinani luin ja toivoin, että en tällaisten ihmisten ns. apuun koskaan joutuisi turvautumaan. Niin huonon käsityksen täällä kirjoittaneet koko ammattikummasta onnistuivat antamaan.
        Mutta otettakoon ne purkaukset jonkinlaisena "höyryn päästämisenä" raskaissa tilanteissa. Likapyykkiä leviteltäessä tulisi kuitenkin muistaa, että oma pesä tahraantuu ja riidat ehkä vain syvenevät.
        Hoitohenkilökunnalta ihmiset odottavat harkintaa ja maltillista käytöstä.

        Kamalin kokemus opiskeluajoiltani oli Laamannin palvelukoti Porvoossa!!!
        Miksi heillä saa olla lääkekaapissa laatikollinen kuolleiden asukkiaden lääkkeitä, joita ei ole palautettu apteekkiin ja henkilökunta popsii niitä itse? Laatikkoa kutsuttiin karmaisevalla nimellä:" Yhteishyvä". Pelottava paikka :(

        Nyt ilmeiseti ko.paikan johtaja ottanut looputilin ja lomarahat?


      • höpsis)
        Laastari ei auttanut kirjoitti:

        Kamalin kokemus opiskeluajoiltani oli Laamannin palvelukoti Porvoossa!!!
        Miksi heillä saa olla lääkekaapissa laatikollinen kuolleiden asukkiaden lääkkeitä, joita ei ole palautettu apteekkiin ja henkilökunta popsii niitä itse? Laatikkoa kutsuttiin karmaisevalla nimellä:" Yhteishyvä". Pelottava paikka :(

        Nyt ilmeiseti ko.paikan johtaja ottanut looputilin ja lomarahat?

        Mitäpä tuohon muutakaan voi sanoa...


      • mie ja sie
        höpsis) kirjoitti:

        Mitäpä tuohon muutakaan voi sanoa...

        Kyllä Joensuun Kotilahtikin on ihan paska paikka!


      • Talon entinen työnte
        Laastari ei auttanut kirjoitti:

        Kamalin kokemus opiskeluajoiltani oli Laamannin palvelukoti Porvoossa!!!
        Miksi heillä saa olla lääkekaapissa laatikollinen kuolleiden asukkiaden lääkkeitä, joita ei ole palautettu apteekkiin ja henkilökunta popsii niitä itse? Laatikkoa kutsuttiin karmaisevalla nimellä:" Yhteishyvä". Pelottava paikka :(

        Nyt ilmeiseti ko.paikan johtaja ottanut looputilin ja lomarahat?

        Kas kummaa, edelleen homma jatkuu entisellään. Itse olin vuonna 2011 työssäoppimassa ja jouduin oikeasti ohjaajani silmätikuksi. Uusi johtaja oli jo silloin astunut kuvioihin, eikä puuttunut asiaan. Työntekijät elävät jatkuvassa pelossa oman työpaikkansa puolesta, johtaja uhkailee ja talo kuhisee johtajan mielitiettyjä, jotka juoruavat pienimmätkin "pieraisut" pomolle. Epämääräisiä irtisanomisia, luottamusmieheen ei voi luottaa, koska hän on liian hyvää pataa pomojen kanssa, luottamusmies ei tue millään tavalla työntekijöitä asemansa vaadittavalla tavalla - periaatteessa hänet voisi narauttaa ja irtisanoa virkavelvollisuuden rikkomisesta.

        Talon entinen työntekijä


    • minavaa

      Laamannin hoivakoti... Suosittelen kiertämään kaukaa.. Paikka jossa on mielivaltaisesti käyttäytyvä johtaja joka antaa työntekijöille kenkää ilman lakiin sidottua syytä, keksimällä keksii "syyt", jotta irtisanominen olisi laillinen... Huono työilmapiiri..

    • Hömötiainen

      Tuskin siellä ketään ilman syytä irtisanotaan! Mun käsityksen mukaan siellä on hyvin ammattitaitoinen johtaja ja henkilökunta. Ja sen mitä oon ymmärtänyt, niin vanhukset viihtyy siellä.

      • Mummonimunmammani

        Oot eka joka viitsii edes yrittää, siitä propsit. Paska mikä paska, silti. Mieluummin laitan mummoni kalliolta alas, kuin tuonne!!


      • mäntä

        Kuulostaa siltä kun joku näistä "ammattitaitoisista" olisi itse kirjoittanut tämän :D


    • toinen koti

      Surullista luettavaa. Mummu oli monta vuotta Laamannissa ja sai niin hyvää hoitoa ihanalta henkilökunnalta kuin voi toivoa. Ja sitten joku kehtaa kirjoitella tänne moista sontaa.

      • Minimalis

        No eihän ne hoitajat välttämättä hoidokkeja kohtaan kusipäitä ole, mutta kyllä se ihan totta on, mitä tässä aiemmin kirjoittelevat tuosta paikasta.

        Tunnen hyvin 2 entistä hoitajaa jotka ihmesyistä potkittu pois sieltä(nämä kunnollisia ihmisiä), ja tiedän myös ne monet Kamppulan alkkisakat, jotka sai potkut. Niille ei riittänyt riitely hoitokodissa, kuulema nyrkkitappelua sitten vapaalla Kamppulan juottoloissa.


    • hv3

      paska paikka, kiertäkää nii kaukaa kun voitte!

    • Mikko-65
    • Biffatmama

      Entäs omenamäki ihan hirvee paikka

    • Anonyymi

      Oho...Nyt sitten menossa jatkamaan uusinta kierrokselle katkenneita opintoja ja tiedän ainakin, mitä odottaa.. Sain ainakin ajoissa tietää,että edessä on 7 viikon päähänpotkinta putki.En ole ollut vielä missään missä voisin sanoa kaikkien kohdelleen minua aivan ihanasti, joten tämä varmaa siis.Kiitos tiedosta! Osaisitteko vielä kertoa,millaista kiusaaminen oli? Fyysistä pahoinpitelyä, vaiko jotain haukkumista, niin tietäisi varustautua ekana päivänä?

      • Anonyymi

        No anteeksi nyt vaan tuo edellinen kirjoitus. Ikäviä tämmöiset" loanheittokamppanjat". Asiallista kritiikkiä saa toki esittää. En vaihtaisi harjottelupaikkaa tämmöisen perusteella. Ja tiedoksi, jos joku saa raivarin ja harkitsee tyhjentävänsä päänsä, täältä ei voi kirjoituksiaan poistaa, joten kandeisi miettiä mitä julkaisee. Itse epäonnistuin yhden harjoittelun, enkä kyllä kehtaisi haukkua harjoittelupaikkaa kovin aktiivisti...lähdin liikkeelle liian aikaisin sairastelun jälkeen ja seuraukset oli mitkä oli. Sitä edeltäneessä harjottelussa pärjäsin ihan hyvin. Sitä ei ikinä tiiä...
        Ja tietysti hyvä työilmapiiri on tosi tärkeä ja se, että asioista voidaan puhua. Ja tuo pi..-sävyinen anonyymi en ole minä.


    • Anonyymi

      homoja ja nazeja täynnä pedofiilit hilluu iliman pilluu

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe