"Nykyajan nuoret"?

kummasteleva..?

Nykyajan nuoret ovat vaarallisen huonotapaisia ja jopa sairaita!
Olen miettinyt tätä "nykyajan nuoret" -sanontaa ja vaikka olen itse nuori, niin pakko myöntää, että nyt on tullut itselläkin raja vastaan kun olen tätä menoa katsonut.

Olen poika, ja syy miksi skitsoan nykyajan nuorten sairaudesta on se, että tyttöystäväni kertoi hiljattain harrastaneensa seksiä oman koiransa kanssa. Olen järkyttynyt.
Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun nykyajan tytöt (ja pojat) kertovat tehneensä seksuaalisesti jotain aivan käsittämätöntä. Tietysti kaikki polttavat ja juovat ja jopa käyttävät huumeita, mutta nyt alkaa mennä yli. Minulta on mennyt usko ja luottamus nykynuoriin.

Minusta nykyään seurustellaan liikaa ja nuoret kokeilevat suhteissaan aivan omituisia asioita. Jotkut aikuiset harrastavat peppuseksiä ja minkäs sille mahtaa jos siitä tykkää, mutta nykyään kun alle 15-vuotiaat harrastavat tällaista niin ihmetyttää, mikä on vialla. Ja mikä siinä on kun yhä useammat menettävät neitsyytensä jo 13-vuotiaana? Kokeilunhalua tulee hillitä terveellä järjellä. "Nuorena tulee kokeilla asioita" ei ole mikään tekosyy mennä esim panemaan koiraa. Siis vittu nyt järki käteen.

Taitaa minulta jäädä seurustelut nyt vähän vähemmälle kun jokaisesta tytöstä paljastuu aina jotakin sairasta. Kaikki ovat nykyään huumehoroja ja teiniprostituoituja ja vaikka mitä..
Yrittäkää ihmiset elää normaalisti ja ehkä jopa arvokkaasti. Ei ole mikään kiire seurustella eikä varsinkaan harrastaa seksiä. Ihan hyvin voitte odottaa 30-vuotiaaksi asti panematta. Luulette kyllä, että se on mahdotonta, mutta luulette niin vain koska yhteiskunta ja media painostaa meitä keskittymään elämässä lähinnä siihen että seksiä on pakko harrastaa jotta on hyvä ihminen. Paskapuhetta.

25

3072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virheihminen

      Jep, saman olen huomannut. Nykyajan nuoret (okei, ei kaikki) ovat vähän sekaisin päästään. Oon itekkin vasta 14, mutta sen verran on ikää että tajuan että jotain on nyt vähän vialla.
      Kumpa ihmiset nyt vähän ryhdistäytyis - vaikka ihan sellaisen asian kuin ITSEKUNNIOITUKSEN puolesta.

    • ....

      Miten voit verrata nykyaikaa menneisyyteen, kun et ole edes elänyt menneisyydessä eikä sinulla ole esittää mitään faktoja menneisyydestä? Näytä nyt edes jotain tilastoja väittettesi tueksi. Mistä tiedät, ettei 1800-luvulla nussittu koirien kanssa?

      • ...

        Kukaan ei ole puhunut mistään menneisyydestä mitään...


      • ...
        ... kirjoitti:

        Kukaan ei ole puhunut mistään menneisyydestä mitään...

        Monessa kohtaa nimenomaan väität, että ennen asiat olivat mielestäsi paremmin:

        "Olen poika, ja syy miksi skitsoan nykyajan nuorten sairaudesta on se"
        "Minusta nykyään seurustellaan liikaa ja nuoret kokeilevat suhteissaan aivan omituisia asioita."
        "nykyään kun alle 15-vuotiaat harrastavat tällaista niin ihmetyttää, mikä on vialla."

        "Ja mikä siinä on kun yhä useammat menettävät neitsyytensä jo 13-vuotiaana?"

        Tämänkään väitteen tueksi sinulla ei varmaan ole esittää ainoatakaan faktaa.


      • tkbsdääål
        ... kirjoitti:

        Monessa kohtaa nimenomaan väität, että ennen asiat olivat mielestäsi paremmin:

        "Olen poika, ja syy miksi skitsoan nykyajan nuorten sairaudesta on se"
        "Minusta nykyään seurustellaan liikaa ja nuoret kokeilevat suhteissaan aivan omituisia asioita."
        "nykyään kun alle 15-vuotiaat harrastavat tällaista niin ihmetyttää, mikä on vialla."

        "Ja mikä siinä on kun yhä useammat menettävät neitsyytensä jo 13-vuotiaana?"

        Tämänkään väitteen tueksi sinulla ei varmaan ole esittää ainoatakaan faktaa.

        mutta toisaalta ei ole myöskään esittää vedenpitävää vastaväitettä



        mutta huomaahan sen nyt jok'ikinen, että meininki menee hullummaksi aina vaan, niin hyvässä kuin pahassakin


      • -
        tkbsdääål kirjoitti:

        mutta toisaalta ei ole myöskään esittää vedenpitävää vastaväitettä



        mutta huomaahan sen nyt jok'ikinen, että meininki menee hullummaksi aina vaan, niin hyvässä kuin pahassakin

        Eli kaikki tuo puheesi on vain hatusta vedettyä paskaa.


      • Vanaha akka
        - kirjoitti:

        Eli kaikki tuo puheesi on vain hatusta vedettyä paskaa.

        Olen jo vanha, kolmekymppinen, mutta oli ihan pakko kommentoida. :)

        Ei voi väittää, etteikö "vanhoina hyvinä aikoina" olisi tehty älyttömiä tekoja. Niistä vaan tuskin puhuttiin yhtä avoimesti kuin nykyaikana. Otetaanpa nyt vaikkapa homoseksuaalisuus. Tietääkseni (mitä olen lukenut) homoseksuaaleja on ollut aina, mutta heidän asemansa on ollut erilainen kuin nykyään. Homoseksuaalisuus siis ei ole mikään 80-luvulla löytynyt muoti-ilmiö kuten jotkut ajattelevat.

        No, huumeet sitten. Eiköhän niitäkin ole ollut jo vähän kauemmin kuin pari vuosikymmentä... Ei tietenkään syrjäisessä Suomessa kovin kauaa, mutta olisi naiivia ajatella, ettei kaikki maailman paha kulkeutuisi jossain vaiheessa myös Suomeen. Ja niihin asioihin nykynuorten on vaan sopeuduttava.

        Kiire on myös yksi peikko nykymaailmassa. Mediassa kiireistä elämäntapaa ihannoidaan. Tyttöjen pitäisi näyttää jo 12-vuotiaana malleilta ja harrastaa seksiä. Se on se trendi ja järkyttävää minusta. Kun nuori vielä etsii sitä omaa itseään, niin helposti ottaa vaikutteita esim. mediasta. Muistan tämän kyllä omalta kohdalta, vaikka siitä teini-iästäkin on aikaa 15 vuotta...

        Uskon, että se mikä on muuttunut, on avoimuus. Kyllä minunkin nuoruudessa seksiä harrastettiin jo 13-vuotiaana (ainakin jotkut), mutta ei siitä niinkään puhuttu. Alkoholiakin juotiin ala-ikäisenä, on sekin nähty, mutta silloin nuorille oli vielä paikkoja, joissa viettää aikaa, ettei kadulla tarvinnut ryypätä. Koiran kanssa en tiedä kenenkään tuttuni harrastaneen seksiä (kuulostaa kyllä sairaalle), mutta eiköhän joku sekopää ole sellaistakin kokeillut joskus ennen vanhaan.

        Myös käytöstavat joiltain nykynuorilta puuttuvat kokonaan. Olisiko se vapaa kasvatus sitten. Vanhemmat kun yrittävät korjata ajan puutetta ym. sillä, että antavat lapsille vapauksia eivätkä ymmärrä, että tekevät sillä hallaa lapsilleen. Mutta tässäkään asiassa ei pidä yleistää. On edelleen nuoria, jotka eivät ryyppää, harrastavat seksiä silloin kun se tuntuu oikealle ja kunnioittavat toisia ihmisiä (erityisesti vanhuksia!!!), ja muutenkin pitävät yllä toivoa siitä, ettei isovanhempien tarvitse hävetä.


      • ....
        Vanaha akka kirjoitti:

        Olen jo vanha, kolmekymppinen, mutta oli ihan pakko kommentoida. :)

        Ei voi väittää, etteikö "vanhoina hyvinä aikoina" olisi tehty älyttömiä tekoja. Niistä vaan tuskin puhuttiin yhtä avoimesti kuin nykyaikana. Otetaanpa nyt vaikkapa homoseksuaalisuus. Tietääkseni (mitä olen lukenut) homoseksuaaleja on ollut aina, mutta heidän asemansa on ollut erilainen kuin nykyään. Homoseksuaalisuus siis ei ole mikään 80-luvulla löytynyt muoti-ilmiö kuten jotkut ajattelevat.

        No, huumeet sitten. Eiköhän niitäkin ole ollut jo vähän kauemmin kuin pari vuosikymmentä... Ei tietenkään syrjäisessä Suomessa kovin kauaa, mutta olisi naiivia ajatella, ettei kaikki maailman paha kulkeutuisi jossain vaiheessa myös Suomeen. Ja niihin asioihin nykynuorten on vaan sopeuduttava.

        Kiire on myös yksi peikko nykymaailmassa. Mediassa kiireistä elämäntapaa ihannoidaan. Tyttöjen pitäisi näyttää jo 12-vuotiaana malleilta ja harrastaa seksiä. Se on se trendi ja järkyttävää minusta. Kun nuori vielä etsii sitä omaa itseään, niin helposti ottaa vaikutteita esim. mediasta. Muistan tämän kyllä omalta kohdalta, vaikka siitä teini-iästäkin on aikaa 15 vuotta...

        Uskon, että se mikä on muuttunut, on avoimuus. Kyllä minunkin nuoruudessa seksiä harrastettiin jo 13-vuotiaana (ainakin jotkut), mutta ei siitä niinkään puhuttu. Alkoholiakin juotiin ala-ikäisenä, on sekin nähty, mutta silloin nuorille oli vielä paikkoja, joissa viettää aikaa, ettei kadulla tarvinnut ryypätä. Koiran kanssa en tiedä kenenkään tuttuni harrastaneen seksiä (kuulostaa kyllä sairaalle), mutta eiköhän joku sekopää ole sellaistakin kokeillut joskus ennen vanhaan.

        Myös käytöstavat joiltain nykynuorilta puuttuvat kokonaan. Olisiko se vapaa kasvatus sitten. Vanhemmat kun yrittävät korjata ajan puutetta ym. sillä, että antavat lapsille vapauksia eivätkä ymmärrä, että tekevät sillä hallaa lapsilleen. Mutta tässäkään asiassa ei pidä yleistää. On edelleen nuoria, jotka eivät ryyppää, harrastavat seksiä silloin kun se tuntuu oikealle ja kunnioittavat toisia ihmisiä (erityisesti vanhuksia!!!), ja muutenkin pitävät yllä toivoa siitä, ettei isovanhempien tarvitse hävetä.

        Vapaa kasvatus on väärin ymmärretty termi. Ongelma on siinä, että vanhemmilla ei ole aikaa lapsilleen. Silti niitä pitää tehdä.


      • jeesuspelastaasinut
        Vanaha akka kirjoitti:

        Olen jo vanha, kolmekymppinen, mutta oli ihan pakko kommentoida. :)

        Ei voi väittää, etteikö "vanhoina hyvinä aikoina" olisi tehty älyttömiä tekoja. Niistä vaan tuskin puhuttiin yhtä avoimesti kuin nykyaikana. Otetaanpa nyt vaikkapa homoseksuaalisuus. Tietääkseni (mitä olen lukenut) homoseksuaaleja on ollut aina, mutta heidän asemansa on ollut erilainen kuin nykyään. Homoseksuaalisuus siis ei ole mikään 80-luvulla löytynyt muoti-ilmiö kuten jotkut ajattelevat.

        No, huumeet sitten. Eiköhän niitäkin ole ollut jo vähän kauemmin kuin pari vuosikymmentä... Ei tietenkään syrjäisessä Suomessa kovin kauaa, mutta olisi naiivia ajatella, ettei kaikki maailman paha kulkeutuisi jossain vaiheessa myös Suomeen. Ja niihin asioihin nykynuorten on vaan sopeuduttava.

        Kiire on myös yksi peikko nykymaailmassa. Mediassa kiireistä elämäntapaa ihannoidaan. Tyttöjen pitäisi näyttää jo 12-vuotiaana malleilta ja harrastaa seksiä. Se on se trendi ja järkyttävää minusta. Kun nuori vielä etsii sitä omaa itseään, niin helposti ottaa vaikutteita esim. mediasta. Muistan tämän kyllä omalta kohdalta, vaikka siitä teini-iästäkin on aikaa 15 vuotta...

        Uskon, että se mikä on muuttunut, on avoimuus. Kyllä minunkin nuoruudessa seksiä harrastettiin jo 13-vuotiaana (ainakin jotkut), mutta ei siitä niinkään puhuttu. Alkoholiakin juotiin ala-ikäisenä, on sekin nähty, mutta silloin nuorille oli vielä paikkoja, joissa viettää aikaa, ettei kadulla tarvinnut ryypätä. Koiran kanssa en tiedä kenenkään tuttuni harrastaneen seksiä (kuulostaa kyllä sairaalle), mutta eiköhän joku sekopää ole sellaistakin kokeillut joskus ennen vanhaan.

        Myös käytöstavat joiltain nykynuorilta puuttuvat kokonaan. Olisiko se vapaa kasvatus sitten. Vanhemmat kun yrittävät korjata ajan puutetta ym. sillä, että antavat lapsille vapauksia eivätkä ymmärrä, että tekevät sillä hallaa lapsilleen. Mutta tässäkään asiassa ei pidä yleistää. On edelleen nuoria, jotka eivät ryyppää, harrastavat seksiä silloin kun se tuntuu oikealle ja kunnioittavat toisia ihmisiä (erityisesti vanhuksia!!!), ja muutenkin pitävät yllä toivoa siitä, ettei isovanhempien tarvitse hävetä.

        tl;dr: Kristitty kasvatus on ainoa oikea.


      • Elämänkoulunoppilas

        Jopa antiikinkreikan aikaan kummasteltiin, kuinka pilalla nuoriso on.
        Tämän tietäsit, jos pitäisit/olisit pitänyt korvat ja silmät auki hissantunneilla.

        Nykymeininkihän on sairasta ja jokaiseen lauseeseen on mahduttava vittu tai sitten ollaanki hiljaa. Pikkulissut vetelee pummien kanssa lonkeroita ja harrastavat kavereidensa kanssa suojaamatonta seksiä. Sitten itketään parin siiderin jälkeen kuinka ahdistavaa elämä on ja pitäisi saada masennuslääkkeet, kerta elämä on niin paskaa. Sitten tämä ylpeä pullamössöpoika -repertuaari. Ollaan niin kovaa jätkää kaupungilla neonvärisine pipoineen ja roikkuvineen farkkuineen (jotka näyttää muuten siltä kun ois lusikallinen lorahtanu punttiin.). Paidassa on hampunlehtiä vaikka varmaan koskaan nämä eivät hamppua ole nähneetkään. Puhumattakaan siitä, kun "on pakko vetää niksoissa pari TSESSUN VIHREET HEI" nekin menee poskareina ja äitin antamat ruokarahat savuna ilmaan. Terveellisesti ei voida syödä koska mäkkisafka on parempaa ja tietysti energiajuomat. Hyi vittu.
        Ehkä tämäkin on ilmiö, joka kuittaa ittensä tältä maapallolta saastuttamasta vaikka ihan vain kuvaamalla itseään junaraiteilla. :) Semmosia ovat nuoret.

        Vastapuoleksi arvostan maltillista ja fiksua nuorisoa, niille täydet pisteet.
        Enkä tarkoita vain niitä, keillä menee koulussa hyvin ja ei mainosta itseään.
        Vaan myös niitä, ketkä henkisen myrskyn keskellä osaa ajatella järkevästi.

        Terveisin, Mä.

        Varm


    • Nuori 16

      Olet vain vitun paska trolli. Hyvää loppuelämää!

    • entinennuori

      Nykyajan nuorilla ei ole mitään tekemistä, eivät osaa tehdä ruumiillista työtä, ovat röyhkeitä ja suurinosa elää vaan viihteellä.

      Kiva kärjistys, joka tuntuu olevan jo nousemassa oikeasti ongelmaksi.

      • seministi1

        täyttä totta, douppaus vaa kovenee -nuori 18v


    • jäpä-jäpä

      No joo myönnetään että aika villiähän se meno nyt on. Mutta on kai ne varmaan osanneet ennenkin. Mitä seksiin tulee niin onhan niitä ollu aviottomia lapsia. Tietysti vähän hillitympää, kun ehkäisyvälineitä ei oo ollu niin helposti saatavilla, eikä viinaakaan.
      Jos tyttiksesi on antanu koiralle, niin mitä sitten. Saipahan tuntumaa miltä koiran muna tuntuu naisen sisällä. Varmaan minunkin tyttikseni on antanu, kun sen koira aina pyrkii työntään kuonoo sen haarukkaan, jatkuvasti se saa estellä ja viedä sitä toiseen huoneeseen.
      Ei oo tunnettu vielä niin kauan että ilkiis kysyä, mutta mitä sen on väliä, jokaisella ihmisellä on oikeus mielihyvään.

    • aijaijaijai

      Yleistäminen on tyhmää, sanon. En nyt tiedä mihin ryhmään kuulun, ikää "vasta" 17. Kuitenkin, monet siis yleistää asioita nähdessään yhden tai toisen tekevän tyhmiä asioita, ikään kuin yksi on velttopaska joka asiassa mihin ryhtyy, niin sitten kaikki nuoret on. Väitän, että entiset vanhanajan nuoret ovat olleet yhtä pahoja kuin nykyään, ellei pahempia. Ja olen kyllä huomannut ikätovereissa niitä huonotapaisia, mutta eihän kaikkia voi mielyttää. Vaikea tätä on selittää kaikille, mutta eihän se ole ongelma ennen kuin siitä tehdään se. Se joka näitä miettii koston himo päällä, voisi miettiä jotain muuta ajateltavaa kuin sitä miten nuoret käyttäytyvät sosiaalisen paineen alla.

      Tiedän, tekstini on sekavaa ja tarpeeton. Kiitän.

    • jorma691

      Jee! Syyllisttäminen ja yleistäminen kunniaan!

    • hyiyyöökkk

      millainen töysin jälkeenjäänyt ja kehitysvammainen täysitotaaliluuseri ja ali-ihminen sekaantuu koiraan?!?!!

    • tytö-97

      Jep, TÄYSIN samaa mieltä aloittajan kanssa!

    • 9lk tyttö

      Hyi toi koirajuttu :(
      Tuo on kyl tosi ärsyttävää ku jotkut (esim. luokkakaverit) polttaa ja juo ja on muutenkin outoja.
      Joskus tulee aika ulkopuolinen olo, kun tuntuu että olen itse tämmöinen nössö joka ei uskalla/kehtaa tehdä mitään väärää.
      Maailma on menny nii oudoksi et hyi sentää :

      • Möys tyttö 9lk.

        Niinpä, musta tuntuu että kaverille, joka oikeasti ajattelee omilla eikä ryhmän aivoilla, sellaiselle ei ole tilaa. Mua ällöttää ja kammottaa päihteet, enkä ikinä ottaisi poikaa, joka vetää perjantaisin perskännit ja muuten vain polttelee, olkoon muuten kuinka ihana tahansa, itsekunnioitus ja itsetunto kunniaan!

        Mulla ei ole mitään halua tehdä mitään "väärää", tulee vaan hitonmoisia vaikeuksia, enkä niitä kaipaa. Ihminen on pohjimmiltaan erittäin tylsä, jos hän ei ole hauska ja osaa nauttia elämästään kun päihteiden tai ryhmäpainostuksen alla. Ne on niitä oikeasti kuivaa porukkaa, jonka seuraan kenenkään tervejärkisen ei pitäisi haluta.


    • cytvytvy

      Minkäs sille mahtaa jos panettaa ja tahtoo seksiä harrastaa nuoressa iässä ja molemmat osapuolet ovat tätä mieltä.

    • tyttö-97

      Aivan samaa mieltä aloittajan kanssa:)

    • Yzigas

      Eniten mua järkyttää se että nuoret hakevat seksiseuraa suomi24:sesta. Noihin "etsin seksiseuraa" viesteihin törmää aika yleisesti rakkaus" ja keho palstoilla.
      Mikä ihmeen kiire on harrastaa seksiä?! Itse aion ainakin odottaa ihan rauhassa sitä "oikeaa hetkeä". Toivon todella että nuo viestit ovat provoja...

      Käytöstavoissakin olisi parantamisen varaa, luin lehdestä että monet opet ovat tehneet hu**ittelusta ym. loukkaavasta nimittelystä kunnianloukkaussyytteitä.

      Ja en halua yleistää, nykynuorissa on ihan fiksujakin tyyppejä :)

    • 15vkeesipää

      Ei kenelläkään ole tullut mieleen että omalle seksuaalisuudelle ei mahda mitään? Jos jostain syystä eläimiin sekaantuminen tuntuu jonkun mielestä hyvältä niin mikäs siinä olet tuomitsemaan? Eiköhän meillä kaikilla ole omat fetissimme joista saamme nauttia niin kauan kunhan ne eivät vahingoita muita. Tuossa tapauksessa jos koira suoritti temppunsa niin varmasti tykkäsi, tuskin sitä kukaan kieltää jos vähän käyttää päätään. Kaikkihan me tässä elukoita ollaan... En itse ehkä pitäisi kovin kivana ideana raiskata jotain eläintä perseeseen. Toisaalta mistä sitä tietää mistä se eläin pitää... Mutta ei ihmistä mielestäni pitäisi tuomita seksuaalisuutensa takia. Sehän on sama kun tuomistsisi ihmisen ihonvärinsä perusteella. Minä tuomisten ihmisen luonteensa perusteella. Kusipäitä vihaan.

      Ja eiköhän kaikki tiedä itse onko valmis seksiin. Se on vaan eri asia kuunteleeko enemmän itseään vai muita... Itse menetin neitsyyteni juuri kun olin täyttänyt 15v rakastamani tytön kanssa jonka kanssa yhä seurustelen.

      Ja tuo pään sekaisin saaminen on kyllä niin vanha juttu että ihmettelen miten ihmiset voivat olla kauhuissaan siitä mihin "nykyajan" nuoriso on menossa, kun nuoriso on ollut siellä jo vuosikymmeniä. Afrikassa porukka saa päät sekaisin imppaamalla auringonvaloon jätettyä paskaa. Ennen suomessakin nuoret harrasti D.I.Y.-kulttuuria keittämällä kiljua, tosin ei tämäkään ihan kadonnut taiteenlaji vielä ole.

      Ja Jeesus pelastaa kyllä kun imet sen kuiviin kunha pääset morjestamaan taivaissa!

    • kullikellotus

      Muutama vuosikymmen sitten sai esim. koulussa suuremmalla todennäköisyydellä turpaan mutta nykyään ollaan niin läskejä tai rimpuloita että tyydytään henkiseen väkivaltaan. Nykyään kiusaajat tippuu paljon helpommin kun ennen vanhaan maalaisjuntit oli peltotöiden jäljiltä kovassa kunnossa ja ne purki aggressioitaan kouluissa ja baareissa jne.

      Onhan se totta että nykynuoret on häiriintyneempiä mutta eivät sentään käy käsiksi muihin niinkuin ennen vanhaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe