nitinä

narinaaa

huomasin eilen kun ajelin caliberillä niin takaalta kuuluu loivissa kuopissa nitinää/narinaa,elikä ihan kuin jongun kumin ääntä.Samalla kun auto on paikalla ja painaa takakulmista niin sama nitinä kuuluu,ihan kuin jongun kumin ääntä.Ääni on aika voimakas,koska se kuuluu hyvin sisällekin asti,elikä takaalta ja alhaalta,onkohan jollakin ollut vastaavaa,ihan kuin jokin paikka vaatisi voitelua,tai sitten jokin kumipusla on sökö.Auto 07 bensa ajettu 50 tkm.

22

3754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangröbba

      takajousi poikki,tai jotain muuta

    • kallistuksen15

      Koiranluu eli alkaa holkki ruostumaan kiinteeksi ja kumi nitisee siinä ympärillä no kulutusosia ja voi tekohengittää jos löytää aiheuttajan.

      • sanoivatt

        jess,noin sanoivat huollossakin,elikä osa maksaa 50 € ja vaihto 50€,menen vaihdattamaan ja kerron sitten oliko siinä vika kun homma on hoidettu,niinkuin sanoit kuluva osa ja on vaihdettu muihinkin autoihin.


      • Kolisee ja nitisee
        sanoivatt kirjoitti:

        jess,noin sanoivat huollossakin,elikä osa maksaa 50 € ja vaihto 50€,menen vaihdattamaan ja kerron sitten oliko siinä vika kun homma on hoidettu,niinkuin sanoit kuluva osa ja on vaihdettu muihinkin autoihin.

        Torstaina olen viemässä Caliberin 07 ajettu 53 000 raidetangonpäiden tarkastukseen, kun etupyörät ovat kolisseet jo jonkin aikaa. Nyt viikonlopulla alkoi myös "jumalaton" nitinä taka-akselistolta. Juuri edellä kuvatunlaista kumin nitinää. Nitissyt aiemminkin ajoittain, mutta nyt jatkuvasti ja kovasti. Nitisee myös paikalla ollessa, kun takakontista painaa alas päin. Aiemmin takuuna vaihdettu jo jokin "bumerangi" vasemmalle, mutta nyt ääni kuuluu mielestäni molemmilta puolilta. Saapa nähdä mitä löytyy.

        Muuten täällä Itä-Suomen pikkukaupungissa on amerikkalaisiin autoihin erikoistunut korjaamo, jolla on Moogin alustaosat varastotavarana. Kun kerroin raidetangoista, olivat sitä mieltä, että maahantuojan kannattaisi laittaa huollon yhteydessä kaikkiin Moogin raidetangonpäät alkuperäisten tilalle.
        Taidan vaihtaa merkkiliikkeen huollot kyseiseen firmaan, mikäli osoittautuu hyväksi. Olen nimittäin käyttänyt merkkikorjaamoa Dodgetiepalvelun takia. Nyt kun sitä helmikuussa tarvitsin käynnistyksen eston hajottua, oli hinaus kuitenkin laskutettu minun kaskosta, ei tiepalvelun. Tosin kuluja minulle ei tullut, koska hinauskaskossa ei ole omavastuuta, mutta periaate laskuttaa vakuutuksesta asiakkalta kysymättä ei liene asiaa.


      • samannnnnn
        Kolisee ja nitisee kirjoitti:

        Torstaina olen viemässä Caliberin 07 ajettu 53 000 raidetangonpäiden tarkastukseen, kun etupyörät ovat kolisseet jo jonkin aikaa. Nyt viikonlopulla alkoi myös "jumalaton" nitinä taka-akselistolta. Juuri edellä kuvatunlaista kumin nitinää. Nitissyt aiemminkin ajoittain, mutta nyt jatkuvasti ja kovasti. Nitisee myös paikalla ollessa, kun takakontista painaa alas päin. Aiemmin takuuna vaihdettu jo jokin "bumerangi" vasemmalle, mutta nyt ääni kuuluu mielestäni molemmilta puolilta. Saapa nähdä mitä löytyy.

        Muuten täällä Itä-Suomen pikkukaupungissa on amerikkalaisiin autoihin erikoistunut korjaamo, jolla on Moogin alustaosat varastotavarana. Kun kerroin raidetangoista, olivat sitä mieltä, että maahantuojan kannattaisi laittaa huollon yhteydessä kaikkiin Moogin raidetangonpäät alkuperäisten tilalle.
        Taidan vaihtaa merkkiliikkeen huollot kyseiseen firmaan, mikäli osoittautuu hyväksi. Olen nimittäin käyttänyt merkkikorjaamoa Dodgetiepalvelun takia. Nyt kun sitä helmikuussa tarvitsin käynnistyksen eston hajottua, oli hinaus kuitenkin laskutettu minun kaskosta, ei tiepalvelun. Tosin kuluja minulle ei tullut, koska hinauskaskossa ei ole omavastuuta, mutta periaate laskuttaa vakuutuksesta asiakkalta kysymättä ei liene asiaa.

        täysin samanlaiset oireet ovat,elikä kitinä kova,ei tartte kun hieman painaa takakontista alas tai istua autoon niin nitisee.vien auton maanantaina autokeskukseen,niin tsekkaavat sielä missä vika.Alkanut olemaan aika paljon vikoja,raidetangon päät vaihdettu ja vielä tämäkin vika.auto alkanut olemaan liian usein korjaamolla.Autokeskus sanoi siitä nitinästä ettei ole kuullutkaan että muissa olisi ja kyllä sanoi saman raidetangon päistä kun aikoinaan vaihdatin,puhuvat potaskaa.


      • vielll
        samannnnnn kirjoitti:

        täysin samanlaiset oireet ovat,elikä kitinä kova,ei tartte kun hieman painaa takakontista alas tai istua autoon niin nitisee.vien auton maanantaina autokeskukseen,niin tsekkaavat sielä missä vika.Alkanut olemaan aika paljon vikoja,raidetangon päät vaihdettu ja vielä tämäkin vika.auto alkanut olemaan liian usein korjaamolla.Autokeskus sanoi siitä nitinästä ettei ole kuullutkaan että muissa olisi ja kyllä sanoi saman raidetangon päistä kun aikoinaan vaihdatin,puhuvat potaskaa.

        jäi vielä kysymättä jos joku tietää mikä tuo bumerangi oikein on ja onko paha vaihtaa ja mitäköhän tuo osa maksaa.


      • tangonpäistä
        Kolisee ja nitisee kirjoitti:

        Torstaina olen viemässä Caliberin 07 ajettu 53 000 raidetangonpäiden tarkastukseen, kun etupyörät ovat kolisseet jo jonkin aikaa. Nyt viikonlopulla alkoi myös "jumalaton" nitinä taka-akselistolta. Juuri edellä kuvatunlaista kumin nitinää. Nitissyt aiemminkin ajoittain, mutta nyt jatkuvasti ja kovasti. Nitisee myös paikalla ollessa, kun takakontista painaa alas päin. Aiemmin takuuna vaihdettu jo jokin "bumerangi" vasemmalle, mutta nyt ääni kuuluu mielestäni molemmilta puolilta. Saapa nähdä mitä löytyy.

        Muuten täällä Itä-Suomen pikkukaupungissa on amerikkalaisiin autoihin erikoistunut korjaamo, jolla on Moogin alustaosat varastotavarana. Kun kerroin raidetangoista, olivat sitä mieltä, että maahantuojan kannattaisi laittaa huollon yhteydessä kaikkiin Moogin raidetangonpäät alkuperäisten tilalle.
        Taidan vaihtaa merkkiliikkeen huollot kyseiseen firmaan, mikäli osoittautuu hyväksi. Olen nimittäin käyttänyt merkkikorjaamoa Dodgetiepalvelun takia. Nyt kun sitä helmikuussa tarvitsin käynnistyksen eston hajottua, oli hinaus kuitenkin laskutettu minun kaskosta, ei tiepalvelun. Tosin kuluja minulle ei tullut, koska hinauskaskossa ei ole omavastuuta, mutta periaate laskuttaa vakuutuksesta asiakkalta kysymättä ei liene asiaa.

        Raide-
        http://www.aijaa.com/v.php?i=5947201.jpg

        Vinha ero todellakin niissä nivelissä kun ovat sormissa ja ainakin eräs tarvikemyyntitaho ilmoitti ko, osia menevän vallan paljon kun kävin niitä hakemassa syksyllä että näin siellä asiaa tulkitsivat.

        p,s tarvikkeissa on myös rasvanippa :)


      • calibenisti
        tangonpäistä kirjoitti:

        Raide-
        http://www.aijaa.com/v.php?i=5947201.jpg

        Vinha ero todellakin niissä nivelissä kun ovat sormissa ja ainakin eräs tarvikemyyntitaho ilmoitti ko, osia menevän vallan paljon kun kävin niitä hakemassa syksyllä että näin siellä asiaa tulkitsivat.

        p,s tarvikkeissa on myös rasvanippa :)

        selvisikö koskaan se perän nitinän aiheuttaja?


      • joka paikkaan
        calibenisti kirjoitti:

        selvisikö koskaan se perän nitinän aiheuttaja?

        laittoi mobilaattia ohuelti siveltynä niin loppui kitinä narina ja nitinä.


      • tämään
        joka paikkaan kirjoitti:

        laittoi mobilaattia ohuelti siveltynä niin loppui kitinä narina ja nitinä.

        Olen tämän ketjun aloittaja.Sitä kitinä vikaa etsittiin pitkään autokeskuksen toimesta eikä vaan oikein tuntunut löytyvän.Auto oli siellä kaksi päivää ja sain kyllä auton sieltä käyttöön eivätkä ottaneet siitä maksua.Mutta asiaan,väljyyttä ei ollut missään ei edes siinä bumerangissa eikä missään muuallakaa.Se mitä sitten tehtiin oli kaikkien nivelten kova voitelu,elikä crc:tä ja vaseliinia joka niveleen.Kun hain auton niin ääni oli hieman hiljentynyt mutta ei kokonaan loppu jotenka oli minun vuoroni etsiä vikaa.Nostin auton ylös ja otin takarenkaan pois ja hieman tutkisteltuani totesin että niveliä ja kumipuslia on paljon jotenka aloitin laittamalla tippakannusta öljä niihin paikkoihin mitä ei oltu voideltu ja sen jälkeen samaan paikkaan vielä vaseliinia.Mielestäni olen toistaiseksi onnistunut,sillä vikaa ei ole ilmaantunut kahteen viikkoon,vaikka hieman veikkailin että vesisateet ovat liottaneet öljyn.Kaksi paikkaa oli mihin eiväyt hiffanneet laittaa öljyä,ja kun laitoin niihin niin mielestäni olen onnistunut toistaiseksi hyvin.Väljyyttä siis ei ole vaan kumin tai metallin hankaamista toisiaan vasten.


      • cvt
        tämään kirjoitti:

        Olen tämän ketjun aloittaja.Sitä kitinä vikaa etsittiin pitkään autokeskuksen toimesta eikä vaan oikein tuntunut löytyvän.Auto oli siellä kaksi päivää ja sain kyllä auton sieltä käyttöön eivätkä ottaneet siitä maksua.Mutta asiaan,väljyyttä ei ollut missään ei edes siinä bumerangissa eikä missään muuallakaa.Se mitä sitten tehtiin oli kaikkien nivelten kova voitelu,elikä crc:tä ja vaseliinia joka niveleen.Kun hain auton niin ääni oli hieman hiljentynyt mutta ei kokonaan loppu jotenka oli minun vuoroni etsiä vikaa.Nostin auton ylös ja otin takarenkaan pois ja hieman tutkisteltuani totesin että niveliä ja kumipuslia on paljon jotenka aloitin laittamalla tippakannusta öljä niihin paikkoihin mitä ei oltu voideltu ja sen jälkeen samaan paikkaan vielä vaseliinia.Mielestäni olen toistaiseksi onnistunut,sillä vikaa ei ole ilmaantunut kahteen viikkoon,vaikka hieman veikkailin että vesisateet ovat liottaneet öljyn.Kaksi paikkaa oli mihin eiväyt hiffanneet laittaa öljyä,ja kun laitoin niihin niin mielestäni olen onnistunut toistaiseksi hyvin.Väljyyttä siis ei ole vaan kumin tai metallin hankaamista toisiaan vasten.

        ottaen mihin laitoit niitä rasvoja ja öljyjä koska huomasin itse ensimmäistä kertaa mökkitietä ajellessa tuon nitinän takaa oikealta. Näyttäs kuuluvan iskarista


      • oikeilla
        cvt kirjoitti:

        ottaen mihin laitoit niitä rasvoja ja öljyjä koska huomasin itse ensimmäistä kertaa mökkitietä ajellessa tuon nitinän takaa oikealta. Näyttäs kuuluvan iskarista

        Olet oikeilla jäljillä.En vaan jotenkaa ole viitsinyt ilmoittaa oikeata kohtaa,koska tein ihan oikeasti tosissaan töitä tuon vian löytämiseksi,koska luulisi Autokeskuksen tekevän samoin,mutta eivät löytäneet,mutta rahaa ottivat 87€.ja sanoivat että vika oli käsijarruvaijerissa ja vikaa ei enää ole,mutta kotiin ajaessa vika oli edelleenkin jotenka päätin itse tutkia.Tuossa ns.bumerangissa ei ollut mitään vikaa.Nytten kuitenkin lukevat siellä autokeskuksessa tätä hommaa ja sanoisivat kuitenkin muille missä vika on ja että he ovat sen löytäneet.


      • Caliberiina
        tämään kirjoitti:

        Olen tämän ketjun aloittaja.Sitä kitinä vikaa etsittiin pitkään autokeskuksen toimesta eikä vaan oikein tuntunut löytyvän.Auto oli siellä kaksi päivää ja sain kyllä auton sieltä käyttöön eivätkä ottaneet siitä maksua.Mutta asiaan,väljyyttä ei ollut missään ei edes siinä bumerangissa eikä missään muuallakaa.Se mitä sitten tehtiin oli kaikkien nivelten kova voitelu,elikä crc:tä ja vaseliinia joka niveleen.Kun hain auton niin ääni oli hieman hiljentynyt mutta ei kokonaan loppu jotenka oli minun vuoroni etsiä vikaa.Nostin auton ylös ja otin takarenkaan pois ja hieman tutkisteltuani totesin että niveliä ja kumipuslia on paljon jotenka aloitin laittamalla tippakannusta öljä niihin paikkoihin mitä ei oltu voideltu ja sen jälkeen samaan paikkaan vielä vaseliinia.Mielestäni olen toistaiseksi onnistunut,sillä vikaa ei ole ilmaantunut kahteen viikkoon,vaikka hieman veikkailin että vesisateet ovat liottaneet öljyn.Kaksi paikkaa oli mihin eiväyt hiffanneet laittaa öljyä,ja kun laitoin niihin niin mielestäni olen onnistunut toistaiseksi hyvin.Väljyyttä siis ei ole vaan kumin tai metallin hankaamista toisiaan vasten.

        Samalainen nitinä kuului myös noin 40tkm paikkeilla. 45tkm huollossa sanoin asiasta ja jotain olivat voidelleet kuulemma, nitinä loppui siihen.


      • näinnnnn
        Caliberiina kirjoitti:

        Samalainen nitinä kuului myös noin 40tkm paikkeilla. 45tkm huollossa sanoin asiasta ja jotain olivat voidelleet kuulemma, nitinä loppui siihen.

        Hyvä näin että on voitelulla lähtenyt.Olen tämän ketjun aloittaja,ja itsekin voitelin tkaalta vasemmalta kaikki nivelet noin kuukausi sitten ja edelleenkin kaikki jees.Voitelemallla lähtee nitinät,ei tartte mitään vaihtaa.


      • autolainen
        oikeilla kirjoitti:

        Olet oikeilla jäljillä.En vaan jotenkaa ole viitsinyt ilmoittaa oikeata kohtaa,koska tein ihan oikeasti tosissaan töitä tuon vian löytämiseksi,koska luulisi Autokeskuksen tekevän samoin,mutta eivät löytäneet,mutta rahaa ottivat 87€.ja sanoivat että vika oli käsijarruvaijerissa ja vikaa ei enää ole,mutta kotiin ajaessa vika oli edelleenkin jotenka päätin itse tutkia.Tuossa ns.bumerangissa ei ollut mitään vikaa.Nytten kuitenkin lukevat siellä autokeskuksessa tätä hommaa ja sanoisivat kuitenkin muille missä vika on ja että he ovat sen löytäneet.

        No onpa täällä ystävällistä porukkaa..Et taida vain tietää minkä nivelen edes voitelit..taidat olla etelä-suomesta


      • oleeeen
        autolainen kirjoitti:

        No onpa täällä ystävällistä porukkaa..Et taida vain tietää minkä nivelen edes voitelit..taidat olla etelä-suomesta

        Kyllä,olen hesasta kotoisin,mutta siihen nitinään,kuten totesin eivät saaneet pos ääntä huollossa,mutta en tiedäkkään varmuudella mistä kohtaa ääni tuli,mutta ei tuu enää,kuten sanoin voitelin takaalta kaikki nivelet ja ääni häipyi,eikä ole tullut takaisin.Siellä on noin viisi kohtaa johon pruittaat crc:tä,elikä nivelten ja kumipuslan väliin,homma ei ole paha ja äänet häipyi.Elikä auto ylös,rengas pois,crc tai öljykannu käteen pruittaukset niveliin,rengas takaisin,äänet pois.


    • keijo333

      Oisko tälle vaivalle lääkettä ??

    • Narina

      Täälläkin sama vaiva vielä toistaiseksi tavoittamatta :/ Öljyä on spruuttailtu mielestäni joka puslan väliin, mutta edelleen nitisee... Ärsyttävää.... Mutta jatketaan harjootuksia :)

      • Esge

        Ite kans wd40 tyhjennetty kahdella eri etsikerralla eikä nitinä vaan lopu... usko kyl loppuu et saako tota hiljenemään ikinä enää...


    • Totuubentorvi

      Kun ostat auton ei siihen vielä 50 tuhannen jälkeen tartte puslia vaihtaa.

      • albundy

        Dodge on jenkki mosse!


    • jihuujörgen

      Rear toelink,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5480
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3507
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1632
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      203
      1579
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1048
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe