helkama supermoto

deas

Elikkäs olisiko kennelläkään tietoa että pystyisikö tuollasella helkama supermotolla semmonen vähän reilu 160cm tyyppi ajelemaan vai onko liian korkea? ja sitten että onko mahdollista madaltaa?

231

10468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on

      säädettävä takaiskunvaimennin, eli voi säätää matalalle :) mulle kans tulossa samanlainen :D

      • Helkama Sm

        itselleniki on tulossa tuollainen tilasin hobby hallista.. Luulen että pystyy ihan hyvin ajamaaan olen kanssa sellainen 160cm:D


      • Hell Kama

        Välttäkää hankkimasta Helkama Supermotoa, ellette halua jatkuvia ongelmia. Mopoja ei ole laatutarkastettu lainkaan, ja vikoja on jatkuvasti.


      • Ayaja
        Hell Kama kirjoitti:

        Välttäkää hankkimasta Helkama Supermotoa, ellette halua jatkuvia ongelmia. Mopoja ei ole laatutarkastettu lainkaan, ja vikoja on jatkuvasti.

        Salolaisen Falmek Oyn tekemä laadunvalvonta Helkama Supermotolle on kaiken huippu! Ei tehty mitään! Asiakaspalvelussakin palvelu on kuin unissaan tumppuun puhua mumistaisiin. Joo, älä osta, ellet varta varten halua ongelmia.


      • Holjanteri
        Ayaja kirjoitti:

        Salolaisen Falmek Oyn tekemä laadunvalvonta Helkama Supermotolle on kaiken huippu! Ei tehty mitään! Asiakaspalvelussakin palvelu on kuin unissaan tumppuun puhua mumistaisiin. Joo, älä osta, ellet varta varten halua ongelmia.

        hiljaista on maahantuojalla kuin sillä kuuluisalla huopatossutehtaalla...


      • Helkama21212
        Hell Kama kirjoitti:

        Välttäkää hankkimasta Helkama Supermotoa, ellette halua jatkuvia ongelmia. Mopoja ei ole laatutarkastettu lainkaan, ja vikoja on jatkuvasti.

        TÄÄÄ ON TOTTA MUN Helkama supermotor painaa helvetisti
        ostin 2010 kesällä huollettu ja kaikkea
        joutunu viemään hultoon monta kertaa huollot ovat kestäneet jopa 3 viikkoa
        vikoja kokoajan
        esim.Tänään takarengas jumittu
        ja kytkin katkes vituttaa helvetisti oli huollossa about viikko sitte vian takia
        nyt jälleen täs ei oo mitään järkee pitäis varmaanki jättää ajamiset sikseen.


      • helkama zing zang man
        Hell Kama kirjoitti:

        Välttäkää hankkimasta Helkama Supermotoa, ellette halua jatkuvia ongelmia. Mopoja ei ole laatutarkastettu lainkaan, ja vikoja on jatkuvasti.

        itselläni on ollut jo vuode helkama supermoto2 eikä siinä ole ollut mitään suurempia vikoja. helkaman huono puoli on se ettei se kiihdy vakiona kovin hyvin.


      • heksu rules
        Helkama21212 kirjoitti:

        TÄÄÄ ON TOTTA MUN Helkama supermotor painaa helvetisti
        ostin 2010 kesällä huollettu ja kaikkea
        joutunu viemään hultoon monta kertaa huollot ovat kestäneet jopa 3 viikkoa
        vikoja kokoajan
        esim.Tänään takarengas jumittu
        ja kytkin katkes vituttaa helvetisti oli huollossa about viikko sitte vian takia
        nyt jälleen täs ei oo mitään järkee pitäis varmaanki jättää ajamiset sikseen.

        taitaa vaan olla paska kuski jolla ei oo voimaa


      • juukala
        Helkama21212 kirjoitti:

        TÄÄÄ ON TOTTA MUN Helkama supermotor painaa helvetisti
        ostin 2010 kesällä huollettu ja kaikkea
        joutunu viemään hultoon monta kertaa huollot ovat kestäneet jopa 3 viikkoa
        vikoja kokoajan
        esim.Tänään takarengas jumittu
        ja kytkin katkes vituttaa helvetisti oli huollossa about viikko sitte vian takia
        nyt jälleen täs ei oo mitään järkee pitäis varmaanki jättää ajamiset sikseen.

        kaaduin vähän aikaa sitten supermoto2 vm2012 liikenneympyräs ku oli liukas keli ja talla pohjassa ja kanttasin vielä liu-uin moponkaa joku 4-5m ja kokeilin et lähteekö mopo käyntii ni kyllä lähti ekalla heti mut kytkinkahva meni poikki ja vaihdepoljin taittu ihan vähän ei sattunu muuta mut en oo voinu kokeilla vielä koska on vielä jalka paskana ja ei oo vielä uutta kytkinkahvaa ja taitaa olla ihan siitä kiinni että miten sää huollat sitä :D


      • Helmana2

        Munki helmaka suoermoto on vitun kestävä mä en tajuu miten nää saasen paskaks ite oon kaatunnu jo varmaa 4kertaa aineski ja mul onvaamenny kytkinkahva paskaks eikä mitää muuta


      • Anonyymi
        Hell Kama kirjoitti:

        Välttäkää hankkimasta Helkama Supermotoa, ellette halua jatkuvia ongelmia. Mopoja ei ole laatutarkastettu lainkaan, ja vikoja on jatkuvasti.

        ei oo kyl ollu hirveesti ongelmia ku va leiponu kerra 8000km kohalla


      • Anonyymi
        Hell Kama kirjoitti:

        Välttäkää hankkimasta Helkama Supermotoa, ellette halua jatkuvia ongelmia. Mopoja ei ole laatutarkastettu lainkaan, ja vikoja on jatkuvasti.

        Pff itellä ny ollu 1 v ja ainoastaan kerran mennyt rikki ja sillonkin vaan ketjujen kiinnitys meni muuten pelannu helvetin hyvin mutta se mopo painaa yhtä paljon kun tuollainen 125-1000cc muuten erittäin hyvä


    • JaBBE ;D

      jokos oot saanu suoermotos onko kannattava ostos? ois itelläki hankkeilla tommonen..:D

      • Helkama Sm

        mulla olllu jo jonku aikaa.. on toiminu moitteitta. sitten rypes vauhti tympii nii cdi esii ja siitä sellanen peini luukku auki ja kiristää muutamalla kieroksella sitä ruuvvia siitä sisältä niin toimii ei kannata liikaa muuten ei toimi koska ei saa bensaa mutta jos saa isomman suuttimen niin sitte voi huoletta kiristää. menee joku 65nyt... pitää ottaa kuri pois putkesta vielä niin sit.. ja vähän välejä ja sit änkkkää muokkaa sieltä sellanen pilli pois niin paremmat äänet.. kannattava ostos minun kannalta ei tartte ainakaa kävellä:D:D:DD


      • mo
        Helkama Sm kirjoitti:

        mulla olllu jo jonku aikaa.. on toiminu moitteitta. sitten rypes vauhti tympii nii cdi esii ja siitä sellanen peini luukku auki ja kiristää muutamalla kieroksella sitä ruuvvia siitä sisältä niin toimii ei kannata liikaa muuten ei toimi koska ei saa bensaa mutta jos saa isomman suuttimen niin sitte voi huoletta kiristää. menee joku 65nyt... pitää ottaa kuri pois putkesta vielä niin sit.. ja vähän välejä ja sit änkkkää muokkaa sieltä sellanen pilli pois niin paremmat äänet.. kannattava ostos minun kannalta ei tartte ainakaa kävellä:D:D:DD

        miten sen cdi saa pois? ja missä se luukku on? :D


      • iojgtioujweoigtj
        Helkama Sm kirjoitti:

        mulla olllu jo jonku aikaa.. on toiminu moitteitta. sitten rypes vauhti tympii nii cdi esii ja siitä sellanen peini luukku auki ja kiristää muutamalla kieroksella sitä ruuvvia siitä sisältä niin toimii ei kannata liikaa muuten ei toimi koska ei saa bensaa mutta jos saa isomman suuttimen niin sitte voi huoletta kiristää. menee joku 65nyt... pitää ottaa kuri pois putkesta vielä niin sit.. ja vähän välejä ja sit änkkkää muokkaa sieltä sellanen pilli pois niin paremmat äänet.. kannattava ostos minun kannalta ei tartte ainakaa kävellä:D:D:DD

        putkessa ei ole kuria ..imukaulassa se o


      • kokemusta on!! =)
        iojgtioujweoigtj kirjoitti:

        putkessa ei ole kuria ..imukaulassa se o

        änkässä on kaks kuria ja sitte siinä putken keskikohalla missä on se isompi pätkä putkea niin siinäki on kuri ja myös alkukäyrässä on kuri nii ja sitte siinä imukaulassa myös


      • Anonyymi
        mo kirjoitti:

        miten sen cdi saa pois? ja missä se luukku on? :D

        cdi sijaisee helkamas penki alapuolel


      • Anonyymi
        mo kirjoitti:

        miten sen cdi saa pois? ja missä se luukku on? :D

        cdi sijaisee helkamas penki alapuolel


      • Anonyymi
        mo kirjoitti:

        miten sen cdi saa pois? ja missä se luukku on? :D

        cdi sijaisee helkamas penki alapuolel


    • sepiii

      Pystyt madaltamaan...ja eikä ole liian korkea myöskään...

      • hezuu

        Kannataako ostaa vai ei ku oon ostamas


      • hezuu
        hezuu kirjoitti:

        Kannataako ostaa vai ei ku oon ostamas

        Siis onko tossa vikoja esim et ei lähe aina käyntii tai jotai?


      • asd127854
        hezuu kirjoitti:

        Siis onko tossa vikoja esim et ei lähe aina käyntii tai jotai?

        hyvin on toiminut. Laatupeli, 2v takuu.


      • 3y35y35y43
        asd127854 kirjoitti:

        hyvin on toiminut. Laatupeli, 2v takuu.

        China made


      • kmomopdgh
        3y35y35y43 kirjoitti:

        China made

        mielummi uus kiinanmopo kuin puhki nussittu derbi ;P


      • fsd
        3y35y35y43 kirjoitti:

        China made

        HELKAMA ei oo china made...


      • 345yh35y6
        fsd kirjoitti:

        HELKAMA ei oo china made...

        Kyllä se vaan sattuu olemaan, ei suomessa enään mitää mopoja valmisteta.


      • Pekka Peräpano
        fsd kirjoitti:

        HELKAMA ei oo china made...

        Ja muute Helkama on China made:D Olkoot vaikka minkä maalainen mutta noi tehään Kiinassa. Täysin sama mopo ku Apollo Orion joka on niin kiinalainen ku vaa voi olla.
        Aino ero orioniin on eri katteet.


      • Helkama Sm
        hezuu kirjoitti:

        Siis onko tossa vikoja esim et ei lähe aina käyntii tai jotai?

        Aina lähtee ekasta käyntii paitti yön yli pitää käyttää joku 15-20 s että o lämpimämpi kone niii sit toimii..


      • älä_osta_helkama_s
        hezuu kirjoitti:

        Kannataako ostaa vai ei ku oon ostamas

        Älä osta mul o nyt toinen tollanen menos ku eka meni 3 kertaa rikki ja uudesta meni nyt kytkin rikki


      • älä_osta_helkma_s
        hezuu kirjoitti:

        Siis onko tossa vikoja esim et ei lähe aina käyntii tai jotai?

        on siin vikoi mul tippu ala käyrä tielle kesken ajon ja mul meni imukaula 3 kertaa rikki nyt sain uuden ja siitä meni kytkin rikki


      • ottakaa selvää
        345yh35y6 kirjoitti:

        Kyllä se vaan sattuu olemaan, ei suomessa enään mitää mopoja valmisteta.

        joo kyllä toi supermoto kiinassa tehdään, mutta niin tehdään myöski esim. yamahakki :D


      • päri-c
        ottakaa selvää kirjoitti:

        joo kyllä toi supermoto kiinassa tehdään, mutta niin tehdään myöski esim. yamahakki :D

        Yamahoita ei tehdä kiinassa, paitsi katteet. Runko tehdään yamahan tehtaalla japanissa, ja kone tehdään minarellin tehtaalla italiassa


      • mitta täynnä
        hezuu kirjoitti:

        Kannataako ostaa vai ei ku oon ostamas

        Älä missään tapauksessa osta jos haluut päästä ajelemaan mopolla helkamalla ei voi ajaa se on jatkuvasti paskana


      • osta pois
        älä_osta_helkma_s kirjoitti:

        on siin vikoi mul tippu ala käyrä tielle kesken ajon ja mul meni imukaula 3 kertaa rikki nyt sain uuden ja siitä meni kytkin rikki

        kannattas varmaan huoltaakin välillä mopoa eikä vaan ajaa ei mikään ilman huoltoa kestä ja aina kannattaa itse tarkistaa kaikki ruuvit


      • asdr
        osta pois kirjoitti:

        kannattas varmaan huoltaakin välillä mopoa eikä vaan ajaa ei mikään ilman huoltoa kestä ja aina kannattaa itse tarkistaa kaikki ruuvit

        Veljellä supermoto2,on kaikki huollot tehty,silti parikertaa leipassu,kytkinvaijeri meni poikki yms.,tässä vasta käytin käynnissä eikä meinannu lähtee millää käyntii vaik seisonu tallis ehk 1kk,eli paska mikä paska,ite joudun sillä kesällä ajamaan ja vähän vituttaa,vitun painava ja minä lyhyenä tyttönä sitte yritän pärräillä,ja koska täysin vakio on nii ei kule tarpeeks kovaa mulle.


      • 4omistanut

        Ensinnäkin 4 tahti kone ei todellakaan leivo kiinni,mikäli vaan vaihdetaan öljyjä tarpeeksi usein tai sitten laadukkaat öljyt sisälle.Paska puhetta että leipoo kiinni paitsi jos ajaa keula pystyssä kauan.öljypumppu ei oo suunniteltu keulimiseen.


      • LeipomattomiaVermeitä
        4omistanut kirjoitti:

        Ensinnäkin 4 tahti kone ei todellakaan leivo kiinni,mikäli vaan vaihdetaan öljyjä tarpeeksi usein tai sitten laadukkaat öljyt sisälle.Paska puhetta että leipoo kiinni paitsi jos ajaa keula pystyssä kauan.öljypumppu ei oo suunniteltu keulimiseen.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.es/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.es/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


      • Jutustelija1
        4omistanut kirjoitti:

        Ensinnäkin 4 tahti kone ei todellakaan leivo kiinni,mikäli vaan vaihdetaan öljyjä tarpeeksi usein tai sitten laadukkaat öljyt sisälle.Paska puhetta että leipoo kiinni paitsi jos ajaa keula pystyssä kauan.öljypumppu ei oo suunniteltu keulimiseen.

        2t, 4t tai diesel ei leivo kun ei riko omaa typeryyttään.


      • Anonyymi
        fsd kirjoitti:

        HELKAMA ei oo china made...

        helkama supermoto2 on alkuperäsin x-moto (kiinalainen) mut en tiiä miten ja miks suomalaine helkama liittyy siihe


      • Anonyymi
        älä_osta_helkma_s kirjoitti:

        on siin vikoi mul tippu ala käyrä tielle kesken ajon ja mul meni imukaula 3 kertaa rikki nyt sain uuden ja siitä meni kytkin rikki

        oottete kyl paskoja ajaa jos teillä kokoajan on joku rikki


      • Anonyymi
        ottakaa selvää kirjoitti:

        joo kyllä toi supermoto kiinassa tehdään, mutta niin tehdään myöski esim. yamahakki :D

        yamaha on japanilaine pälliiiiiiii


      • Anonyymi
        mitta täynnä kirjoitti:

        Älä missään tapauksessa osta jos haluut päästä ajelemaan mopolla helkamalla ei voi ajaa se on jatkuvasti paskana

        jos osaat pitää huolta niin ei sit mitää mut en tiiä onko su isäs niin paska ettei saa ees ajokuntoo laitettuu


      • Anonyymi
        mitta täynnä kirjoitti:

        Älä missään tapauksessa osta jos haluut päästä ajelemaan mopolla helkamalla ei voi ajaa se on jatkuvasti paskana

        Itse olen päässy omalla helkamalla melkein kymppitonni ilma mitää isompaa vikaa


    • <rhg<rhr

      ootko jo saanu sen supermotos? vai ostitko edes? ilmennyt vikoja jos ostit? yli laiska vakiona??? :D

      • Tumpelo666

        Itselle tuli perjantaina tuollainen, aikas loistava.
        22km ajettu. Ylilaiska vakiona... hmm kunhan sisäänajaa, niin uskaltaa painaa kaasua.
        Tietoa millainen rajotin/kuria putkessa?


      • <sahfuswiu
        Tumpelo666 kirjoitti:

        Itselle tuli perjantaina tuollainen, aikas loistava.
        22km ajettu. Ylilaiska vakiona... hmm kunhan sisäänajaa, niin uskaltaa painaa kaasua.
        Tietoa millainen rajotin/kuria putkessa?

        Kuulemma siinä ei oo mitään kureja vakiona ja nopeus on rajotettu välityksillä. Tiedot perustuu kyseisen mopon myyjältä nettimoto.com .


      • Tumpelo666
        <sahfuswiu kirjoitti:

        Kuulemma siinä ei oo mitään kureja vakiona ja nopeus on rajotettu välityksillä. Tiedot perustuu kyseisen mopon myyjältä nettimoto.com .

        Tänks.
        On lyhyet välit. Jtn 11-58.
        950km sisäänajoa jäljellä, 3kk päästä korttia koittamaan.


      • SpiteC
        Tumpelo666 kirjoitti:

        Tänks.
        On lyhyet välit. Jtn 11-58.
        950km sisäänajoa jäljellä, 3kk päästä korttia koittamaan.

        Onko tosiaan noin paljon sisäänajoa? Kyllä siinä menee jonkun aikaa sitten...


      • ;D
        SpiteC kirjoitti:

        Onko tosiaan noin paljon sisäänajoa? Kyllä siinä menee jonkun aikaa sitten...

        kyl pitäs se 500km riittää..


      • Tumpelo666
        Tumpelo666 kirjoitti:

        Tänks.
        On lyhyet välit. Jtn 11-58.
        950km sisäänajoa jäljellä, 3kk päästä korttia koittamaan.

        Putkessa katalysaattori.
        Toimi eräänlaisena kurina.


      • plää
        Tumpelo666 kirjoitti:

        Putkessa katalysaattori.
        Toimi eräänlaisena kurina.

        helppo poistaa?


      • SpiteC
        Tumpelo666 kirjoitti:

        Putkessa katalysaattori.
        Toimi eräänlaisena kurina.

        Onkos tämä siis hyvä mopo tää helkama supermoto ku itekki olen ajatellu hankkia?


      • juujuujuuh
        SpiteC kirjoitti:

        Onkos tämä siis hyvä mopo tää helkama supermoto ku itekki olen ajatellu hankkia?

        hyvä on näin ensi tuntumalta ;) ilmoittelen vioista jos ilmeentyy


      • verkkku
        juujuujuuh kirjoitti:

        hyvä on näin ensi tuntumalta ;) ilmoittelen vioista jos ilmeentyy

        ensimmäisenä päivänä oston jälkee mittari meni rikki, toisena päivänä ostosta sähköstartti ei enää toiminut... onneks huolto menee takuisii =)


      • jabbeee
        verkkku kirjoitti:

        ensimmäisenä päivänä oston jälkee mittari meni rikki, toisena päivänä ostosta sähköstartti ei enää toiminut... onneks huolto menee takuisii =)

        oot näköjään saanut kyseisen maanantai mallin :D


      • jabbeee kirjoitti:

        oot näköjään saanut kyseisen maanantai mallin :D

        Kulkeekos tuo muuten kuinka kovaa vakiona?


      • jabbeeeee
        spitec kirjoitti:

        Kulkeekos tuo muuten kuinka kovaa vakiona?

        kyl se keposeen 40 kiihtyy ,mut ei oikeen parane kiihdytellä ku on viel sisäänajoo jäljellä


      • jabbeeeee kirjoitti:

        kyl se keposeen 40 kiihtyy ,mut ei oikeen parane kiihdytellä ku on viel sisäänajoo jäljellä

        Ok, ois kivaa tietää sitte sisäänajon jälkeen, vaikka kestäiski jonkun aikaa :)


      • foxieeeee
        spitec kirjoitti:

        Kulkeekos tuo muuten kuinka kovaa vakiona?

        Ite olen ajanut 150km tolla helkaman supermotolla hieno on ja kulkee helposti 40-45 en vielä ole koittanu maxeja koska sisäänajo on vielä kesken ja se menis varmaan sen 50-60 vakiona helposti :D mutta tukeva ajaa ja mukava ei tässä mopossa mitään vikoja vielä ainut että se on vähäsen painava.


      • jabbeeeee
        foxieeeee kirjoitti:

        Ite olen ajanut 150km tolla helkaman supermotolla hieno on ja kulkee helposti 40-45 en vielä ole koittanu maxeja koska sisäänajo on vielä kesken ja se menis varmaan sen 50-60 vakiona helposti :D mutta tukeva ajaa ja mukava ei tässä mopossa mitään vikoja vielä ainut että se on vähäsen painava.

        no kasvaapa voimat sitä liikutellessa ;)


      • foxieeeee kirjoitti:

        Ite olen ajanut 150km tolla helkaman supermotolla hieno on ja kulkee helposti 40-45 en vielä ole koittanu maxeja koska sisäänajo on vielä kesken ja se menis varmaan sen 50-60 vakiona helposti :D mutta tukeva ajaa ja mukava ei tässä mopossa mitään vikoja vielä ainut että se on vähäsen painava.

        Ok :D, kiitti tiedosta :) . Oon nyt vakuuttunu et kannattaa hankkia.


      • hellkama
        foxieeeee kirjoitti:

        Ite olen ajanut 150km tolla helkaman supermotolla hieno on ja kulkee helposti 40-45 en vielä ole koittanu maxeja koska sisäänajo on vielä kesken ja se menis varmaan sen 50-60 vakiona helposti :D mutta tukeva ajaa ja mukava ei tässä mopossa mitään vikoja vielä ainut että se on vähäsen painava.

        paljonko helkamassa on sisäänajo?


      • jejejejejeje
        hellkama kirjoitti:

        paljonko helkamassa on sisäänajo?

        kait 500km mut kyl 200km pitäs riittää ja päälle 100km saa jo vähä kiihdytellä


      • asiaa-
        jejejejejeje kirjoitti:

        kait 500km mut kyl 200km pitäs riittää ja päälle 100km saa jo vähä kiihdytellä

        tämä kyseinen mopon on yksi mailman paskimmista hajoo jo kotiin taluttaessa ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA OSTA TÄTÄ HELKAMAN KIINA MALLIA


      • !!!!!
        asiaa- kirjoitti:

        tämä kyseinen mopon on yksi mailman paskimmista hajoo jo kotiin taluttaessa ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA OSTA TÄTÄ HELKAMAN KIINA MALLIA

        JA OSAT ON SUUNILLEEN IRTI ELUI PITÄÄ ITE RUNKATA JOKA MUTTERI KIINNI JA TUUNAUS EI ONNISTU KOSKA EI OLE LISÄ OSIA NETISSÄ JA VIRITYS ON LÄHES MAHDOTONTA KOSKA KURIT ON LAITETTU PAIKKOIHIN JOHON KOTITYÖKALUILLA EI PÄÄSE KÄSISKSI -KOKEMUSTA ON JA KAVERI KATUU OSTOSTAAN IHA VITUSTI!


      • ;F
        asiaa- kirjoitti:

        tämä kyseinen mopon on yksi mailman paskimmista hajoo jo kotiin taluttaessa ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA OSTA TÄTÄ HELKAMAN KIINA MALLIA

        kai se mopo hajoo jos sisäänajoo ei noudateta ja tämä mopo kannattaa ostaa jos itse osaat korjata ja kyllä varasosia löytyy pilvin pimein jos vaan osaa etsiä....pikku nulikoilla ei ole mitään kokemusta mopoista -.-


      • jeeeep
        verkkku kirjoitti:

        ensimmäisenä päivänä oston jälkee mittari meni rikki, toisena päivänä ostosta sähköstartti ei enää toiminut... onneks huolto menee takuisii =)

        ootko ottanu huomioon että mopo pitää aina lämmittää hyvin ennen lähtöä ja mullakaan ei meinannut ensin sähköstartti kunnolla toimia mut siinä sitte säädettiin tyhjjänkäyntii nii johan toimi :D vk vanha eikä mitää vikoi


      • ei oo iso juttu mut
        jabbeee kirjoitti:

        oot näköjään saanut kyseisen maanantai mallin :D

        manantai kappaleen


      • helkama Sm
        Tumpelo666 kirjoitti:

        Itselle tuli perjantaina tuollainen, aikas loistava.
        22km ajettu. Ylilaiska vakiona... hmm kunhan sisäänajaa, niin uskaltaa painaa kaasua.
        Tietoa millainen rajotin/kuria putkessa?

        Cdi:ssä ruuvvi jota kiristää rajotin häviää haluamaan kieroksee asti..


      • vatee
        helkama Sm kirjoitti:

        Cdi:ssä ruuvvi jota kiristää rajotin häviää haluamaan kieroksee asti..

        missä toi CDI boksi on tossa mopossa? onko sellasessa paikassa että sen näkee selvästi? tarviiko sen säätämiseen muita kuin kotona olevia normi työkäluja?


      • a-sd
        ;F kirjoitti:

        kai se mopo hajoo jos sisäänajoo ei noudateta ja tämä mopo kannattaa ostaa jos itse osaat korjata ja kyllä varasosia löytyy pilvin pimein jos vaan osaa etsiä....pikku nulikoilla ei ole mitään kokemusta mopoista -.-

        Sama paskaku orionki täysi kiinalaine paska. kadut viellä ostostas


      • a-sd
        jeeeep kirjoitti:

        ootko ottanu huomioon että mopo pitää aina lämmittää hyvin ennen lähtöä ja mullakaan ei meinannut ensin sähköstartti kunnolla toimia mut siinä sitte säädettiin tyhjjänkäyntii nii johan toimi :D vk vanha eikä mitää vikoi

        viikoshan ne viat heti ilmestyy? aja takuu umpee ni kyl kiinanpommi alkaa pamahtelee.


      • minä tykkään
        ;F kirjoitti:

        kai se mopo hajoo jos sisäänajoo ei noudateta ja tämä mopo kannattaa ostaa jos itse osaat korjata ja kyllä varasosia löytyy pilvin pimein jos vaan osaa etsiä....pikku nulikoilla ei ole mitään kokemusta mopoista -.-

        tämä on hyvä mopo mulla on ollu helkaman fillari no siinä oli kaikki paskana mutta tää super moto on minusta hieno ja hyvä ajaa ja suht hyvä kiihtymään ja kyllä toimii kun ajaa sisään ajon oikein


      • Tumpelo666
        verkkku kirjoitti:

        ensimmäisenä päivänä oston jälkee mittari meni rikki, toisena päivänä ostosta sähköstartti ei enää toiminut... onneks huolto menee takuisii =)

        Höh, minulla hajosi ekan viikon aikana käynnistysrele, eli ei startannut sähköllä.
        Mutta mittari kunnossa.


      • Tumpelo666
        !!!!! kirjoitti:

        JA OSAT ON SUUNILLEEN IRTI ELUI PITÄÄ ITE RUNKATA JOKA MUTTERI KIINNI JA TUUNAUS EI ONNISTU KOSKA EI OLE LISÄ OSIA NETISSÄ JA VIRITYS ON LÄHES MAHDOTONTA KOSKA KURIT ON LAITETTU PAIKKOIHIN JOHON KOTITYÖKALUILLA EI PÄÄSE KÄSISKSI -KOKEMUSTA ON JA KAVERI KATUU OSTOSTAAN IHA VITUSTI!

        Veä dorka kettu kupoliin ja sukella.
        Suosittelen myös oikolukijaa.


      • 0947thjd
        foxieeeee kirjoitti:

        Ite olen ajanut 150km tolla helkaman supermotolla hieno on ja kulkee helposti 40-45 en vielä ole koittanu maxeja koska sisäänajo on vielä kesken ja se menis varmaan sen 50-60 vakiona helposti :D mutta tukeva ajaa ja mukava ei tässä mopossa mitään vikoja vielä ainut että se on vähäsen painava.

        Mä oon ajanu kans 150km mut silti se ei mulla kulje ku 40km/h ......tosi ärsyttävää jäädä aina kavereista jälkee


      • heksu rules
        verkkku kirjoitti:

        ensimmäisenä päivänä oston jälkee mittari meni rikki, toisena päivänä ostosta sähköstartti ei enää toiminut... onneks huolto menee takuisii =)

        paina maskin takana olevat liittimet kunnolla paikalleen niin ne sähkötki toimii


      • Orion Man
        Tumpelo666 kirjoitti:

        Itselle tuli perjantaina tuollainen, aikas loistava.
        22km ajettu. Ylilaiska vakiona... hmm kunhan sisäänajaa, niin uskaltaa painaa kaasua.
        Tietoa millainen rajotin/kuria putkessa?

        Mul oli ainaki kaasaris kaasurajotin mikä rajotti puolee kaasu


      • Helkam

        Miten saa kulkemaa kovempaa kuri on pois putkesta ja kumpaa suuntaacdi ruuvia pitää ruuvatta et antaa enemmä kierroksia


      • Anonyymi
        SpiteC kirjoitti:

        Onko tosiaan noin paljon sisäänajoa? Kyllä siinä menee jonkun aikaa sitten...

        iteppä ajan noin tankillisella insidedrivingi (:


      • Anonyymi
        asiaa- kirjoitti:

        tämä kyseinen mopon on yksi mailman paskimmista hajoo jo kotiin taluttaessa ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA OSTA TÄTÄ HELKAMAN KIINA MALLIA

        suurin vika taitaa olla sinun taidoistasi


      • Anonyymi
        asiaa- kirjoitti:

        tämä kyseinen mopon on yksi mailman paskimmista hajoo jo kotiin taluttaessa ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA OSTA TÄTÄ HELKAMAN KIINA MALLIA

        suurin vika taitaa olla sinun taidoistasi


    • http://www.nettimoto
      • joq random häppäri

        Kyl tuo peli on aitoá kiina laatua. Ei tossa vilkutkaan oo enää moneen sataan kilsaan toiminu.. :D
        Mut huiput tasasel yli 65. ajettu 900km, ja siinä on vakiona rajotettu cdi! ettei oo kyl millää väleil rajotettu.


      • jeps:DD
        joq random häppäri kirjoitti:

        Kyl tuo peli on aitoá kiina laatua. Ei tossa vilkutkaan oo enää moneen sataan kilsaan toiminu.. :D
        Mut huiput tasasel yli 65. ajettu 900km, ja siinä on vakiona rajotettu cdi! ettei oo kyl millää väleil rajotettu.

        kyl mul on ainaki ne vilkut toiminu hyvi ja 300km ajettu :O


      • Monkibomber_93
        jeps:DD kirjoitti:

        kyl mul on ainaki ne vilkut toiminu hyvi ja 300km ajettu :O

        Ihan turhaa on tänne tulla selittämään miten mopo on kestänyt jo parin sadan kilsan ajan. Sitten kun lukema on jo reilusti nelinumeroinen niin kommentit kannattaa.


      • a-sd
        jeps:DD kirjoitti:

        kyl mul on ainaki ne vilkut toiminu hyvi ja 300km ajettu :O

        eikö toi sanonu et 900 ja sä sanot et 300. kuten sanoin viimeks aja takuu umpee nii alkaa kiinanpommi pamahtelee


      • helkaman omistaja on.com
        a-sd kirjoitti:

        eikö toi sanonu et 900 ja sä sanot et 300. kuten sanoin viimeks aja takuu umpee nii alkaa kiinanpommi pamahtelee

        ite oon ajanu 5000km eikä vikoja ole ollu kulkee 62km/h jos pitää ryyppyä vähän auki.


    • matvei.h

      Joo, moro kaikille! Oon täs kauan miettiny et pitäskö ostaa Apollo Orion RX 50 Titan 2010 malli vai tää upouus Helkama Supermoto? Voisko, joku kertoo kokemuksia tai mitä tietää paremmuuksista tai heikkouksista näist pyörist? Nää molemmat on kuulemma todella samanlaisia ja samanlaiset osat, mutta kuullemma laatu on se juttu ja ai niin nehän on molemmat tehty kiinassa et silleen, mut luotan edelleen helkamaan. Orion on vielä vähän vieraampi, mutta on siitäkin hyvää kuullut ja hintalaatu suhde on kuullemma hyvä :) Rahaa ois jus tohon 1890 euroon et ei siitä ainakaan ylöspäin :) Comment please :)

      • hondaaaaaa

        osta orion räxä ei kannata hirveesti maksaa samasta moposta eri tarroissa


      • jabbebebeb

      • matvei.h

      • helkamakinonkiinasta
        matvei.h kirjoitti:

        Nii no, oon kuullu et noitten hinta erossa joka on 500 euroo on muutakin ku pelkkä nimi Helkama ja Apollo Orion. Kaasarin ja muutaman muun osan laatu on kuullemma helkamas parempi :)

        Ei kannata ostaa kiinalaisia mopoja.


      • JoniP
        matvei.h kirjoitti:

        Nii no, oon kuullu et noitten hinta erossa joka on 500 euroo on muutakin ku pelkkä nimi Helkama ja Apollo Orion. Kaasarin ja muutaman muun osan laatu on kuullemma helkamas parempi :)

        Tietääkö kukaa onko helkamassa vakiona akku ?


      • 3y3wtyw3t3t6356
        JoniP kirjoitti:

        Tietääkö kukaa onko helkamassa vakiona akku ?

        Ei, sun täytyy ite polkee siihen virtaa.


      • JoniP
        3y3wtyw3t3t6356 kirjoitti:

        Ei, sun täytyy ite polkee siihen virtaa.

        just huomasin että siinä on sähköstartti että siinä on pakko olla akku :D


      • justjust123456
        JoniP kirjoitti:

        just huomasin että siinä on sähköstartti että siinä on pakko olla akku :D

        no huh huh miatäs valot saa virran -.-


      • jsss
        justjust123456 kirjoitti:

        no huh huh miatäs valot saa virran -.-

        no akusta mutta jos ei ois akkua nii suoraa magneetolta.


      • J
        hondaaaaaa kirjoitti:

        osta orion räxä ei kannata hirveesti maksaa samasta moposta eri tarroissa

        Ihan paskoja noi on kaikki kiinanromut.. Hajoo enne ku tonni tääynnä mittaris. Ensi ei käynnistys onnistu, sit ei käy kunnolla ja vaijerit menee poikki.


      • ruzbeh
        jsss kirjoitti:

        no akusta mutta jos ei ois akkua nii suoraa magneetolta.

        miten tota helkaman supermoton akkua voi ladata ku se tuotiin eilen meille nii se valitti jotain et ei oo akkuu


      • matvei.h
        J kirjoitti:

        Ihan paskoja noi on kaikki kiinanromut.. Hajoo enne ku tonni tääynnä mittaris. Ensi ei käynnistys onnistu, sit ei käy kunnolla ja vaijerit menee poikki.

        No siis kato! Kaikil ei oo varaa mihinkään 2000 ja yli maksaviin pyöriin ni pitää katella tälläsiä vähän halvempia pelejä ja tää helkama on ihan oikeesti laatu peli :) Ei oo Helkama ennenkään kusettanu ostajaansa ja on kuule hyvä merkki vaikka kiinassa valmistettu. Kiinassa on tehtaita joissa valmistetaan mopoja ja kaikista halvimmat ja luumuimmat pelit valmistetaan tehtaissa, jotka eivät sattumoisin ole ihan yhtä hyvä laatuisia kuin muut. Kiinan mopot on pelittäviä kunhan ei satu maanantai kappale käteen niin sanotusti ja jos on paljon vikaa jollaisia ei pitäisi olla niin pitäisi se vakuutus löytyä ja huoltamo nurkan takaa pilkistää, että näin on asian laita. Ite aion ostaa ton pelin heti ku täytän 15 ja se päivä on 15.8 joten sormia alkaa jo kuumottaa :):):)


      • Jabbehasesaatana
        matvei.h kirjoitti:

        No siis kato! Kaikil ei oo varaa mihinkään 2000 ja yli maksaviin pyöriin ni pitää katella tälläsiä vähän halvempia pelejä ja tää helkama on ihan oikeesti laatu peli :) Ei oo Helkama ennenkään kusettanu ostajaansa ja on kuule hyvä merkki vaikka kiinassa valmistettu. Kiinassa on tehtaita joissa valmistetaan mopoja ja kaikista halvimmat ja luumuimmat pelit valmistetaan tehtaissa, jotka eivät sattumoisin ole ihan yhtä hyvä laatuisia kuin muut. Kiinan mopot on pelittäviä kunhan ei satu maanantai kappale käteen niin sanotusti ja jos on paljon vikaa jollaisia ei pitäisi olla niin pitäisi se vakuutus löytyä ja huoltamo nurkan takaa pilkistää, että näin on asian laita. Ite aion ostaa ton pelin heti ku täytän 15 ja se päivä on 15.8 joten sormia alkaa jo kuumottaa :):):)

        tottahan tuo itellä ollu iha kotirälläykse ny kuukauden tuo eikä mitään ongelmii ole ollut ja mittarissa se 200km ja mopo on erittäin helppo virittää...mutta mahdollisen ongelman vuoksi kannattaa sisäänajon jälkeen tosissaan vaihtaa kiinankaasari pois niin se takaa ongelmattomat koulumatkat pitkäksi aikaa =) ja virityksen jälkeen alkaa keulaki nousee ja mikäs sen parempaa kevarinrungossa ....;D


      • --j--
        matvei.h kirjoitti:

        No siis kato! Kaikil ei oo varaa mihinkään 2000 ja yli maksaviin pyöriin ni pitää katella tälläsiä vähän halvempia pelejä ja tää helkama on ihan oikeesti laatu peli :) Ei oo Helkama ennenkään kusettanu ostajaansa ja on kuule hyvä merkki vaikka kiinassa valmistettu. Kiinassa on tehtaita joissa valmistetaan mopoja ja kaikista halvimmat ja luumuimmat pelit valmistetaan tehtaissa, jotka eivät sattumoisin ole ihan yhtä hyvä laatuisia kuin muut. Kiinan mopot on pelittäviä kunhan ei satu maanantai kappale käteen niin sanotusti ja jos on paljon vikaa jollaisia ei pitäisi olla niin pitäisi se vakuutus löytyä ja huoltamo nurkan takaa pilkistää, että näin on asian laita. Ite aion ostaa ton pelin heti ku täytän 15 ja se päivä on 15.8 joten sormia alkaa jo kuumottaa :):):)

        se o vaa se paska homma et 9 kymmenestä on niitä sun "maanantaikappaleita" Ja käytetttynä saa ostettua eurooppalaisia mopoja joilla on muutama tonni ajettu ja joilla voi huoletta ajaa yli 20 000 kilometriä. Kiinanmopot hajoaa yleisesti ennen ku mittari täyttää 10 000. Mutta osta poika 15.8 toi helkama, varmasti on yhtä laadukas kun orion ja titan ym..


      • s
        --j-- kirjoitti:

        se o vaa se paska homma et 9 kymmenestä on niitä sun "maanantaikappaleita" Ja käytetttynä saa ostettua eurooppalaisia mopoja joilla on muutama tonni ajettu ja joilla voi huoletta ajaa yli 20 000 kilometriä. Kiinanmopot hajoaa yleisesti ennen ku mittari täyttää 10 000. Mutta osta poika 15.8 toi helkama, varmasti on yhtä laadukas kun orion ja titan ym..

        Jhyy, jos haluu virittää kunnolla nii sit dremeli pyörii ja konetta auki. sit imukaula
        (vaatii sähköstartin repimist svidduu) vaihtoo ja
        katti veks. ps. EI kannata koneen pidikkeitä kiristää ylikovaa kiinni. kiinnikkeet halkeavat ;))


      • a-sd

        älä osta sellast a paskaa. käytä rahat kunno mopoo. osta varma merkki. kiinalaisii ei kannata hukata rahaas kaikki paskoja.


      • a-sd
        matvei.h kirjoitti:

        No siis kato! Kaikil ei oo varaa mihinkään 2000 ja yli maksaviin pyöriin ni pitää katella tälläsiä vähän halvempia pelejä ja tää helkama on ihan oikeesti laatu peli :) Ei oo Helkama ennenkään kusettanu ostajaansa ja on kuule hyvä merkki vaikka kiinassa valmistettu. Kiinassa on tehtaita joissa valmistetaan mopoja ja kaikista halvimmat ja luumuimmat pelit valmistetaan tehtaissa, jotka eivät sattumoisin ole ihan yhtä hyvä laatuisia kuin muut. Kiinan mopot on pelittäviä kunhan ei satu maanantai kappale käteen niin sanotusti ja jos on paljon vikaa jollaisia ei pitäisi olla niin pitäisi se vakuutus löytyä ja huoltamo nurkan takaa pilkistää, että näin on asian laita. Ite aion ostaa ton pelin heti ku täytän 15 ja se päivä on 15.8 joten sormia alkaa jo kuumottaa :):):)

        SAMA MOPO, ERI KATTEILLA MENEEKÖ SE VITTU PÄÄHÄ?


      • sdfvbnm
        a-sd kirjoitti:

        älä osta sellast a paskaa. käytä rahat kunno mopoo. osta varma merkki. kiinalaisii ei kannata hukata rahaas kaikki paskoja.

        Helkama sm On japanista, Taiwanista , ja kiinasta.. Mutta suurimmaks osakisi Japanista.
        Itelläni on tuo kyseinen mopo. Ja mittari Hajosi 12 Km Ajelun Jälkeen. Mutta kun 2 vuoden takuu niin saat osat mitkä menee Paskaks Eli tulee kiinasta. NIin ilmaseks. Ja korjautettua. Ohjekirjassa luki että 1000 Km on sisään ajelua Jolloin ei kannata virittää... Paskaks menee... HUOM. Kaikki osat PÄÄOSIN JAPANISTA ei kiinasta muutku toi mittari. ja katteet... -.-!!


      • sdfvbnm
        sdfvbnm kirjoitti:

        Helkama sm On japanista, Taiwanista , ja kiinasta.. Mutta suurimmaks osakisi Japanista.
        Itelläni on tuo kyseinen mopo. Ja mittari Hajosi 12 Km Ajelun Jälkeen. Mutta kun 2 vuoden takuu niin saat osat mitkä menee Paskaks Eli tulee kiinasta. NIin ilmaseks. Ja korjautettua. Ohjekirjassa luki että 1000 Km on sisään ajelua Jolloin ei kannata virittää... Paskaks menee... HUOM. Kaikki osat PÄÄOSIN JAPANISTA ei kiinasta muutku toi mittari. ja katteet... -.-!!

        Tai siis ne osat on Japanista, Taiwanista ja kiinasta.. Kootaan suomessaa...
        Mut kannaattaa ostaaa. kyl se kestää...


      • sadda
        matvei.h kirjoitti:

        Nii no, oon kuullu et noitten hinta erossa joka on 500 euroo on muutakin ku pelkkä nimi Helkama ja Apollo Orion. Kaasarin ja muutaman muun osan laatu on kuullemma helkamas parempi :)

        ´Jeps.. Apollossa On kaikki osat kiinalaisii ja rakennetttu kiinassa.. Helkamassa tilataan osia muualtakin maailmasta :O


      • plääääää
        sdfvbnm kirjoitti:

        Helkama sm On japanista, Taiwanista , ja kiinasta.. Mutta suurimmaks osakisi Japanista.
        Itelläni on tuo kyseinen mopo. Ja mittari Hajosi 12 Km Ajelun Jälkeen. Mutta kun 2 vuoden takuu niin saat osat mitkä menee Paskaks Eli tulee kiinasta. NIin ilmaseks. Ja korjautettua. Ohjekirjassa luki että 1000 Km on sisään ajelua Jolloin ei kannata virittää... Paskaks menee... HUOM. Kaikki osat PÄÄOSIN JAPANISTA ei kiinasta muutku toi mittari. ja katteet... -.-!!

        konekkin on kiinailainen (lifanin)


      • sdad
        sdfvbnm kirjoitti:

        Helkama sm On japanista, Taiwanista , ja kiinasta.. Mutta suurimmaks osakisi Japanista.
        Itelläni on tuo kyseinen mopo. Ja mittari Hajosi 12 Km Ajelun Jälkeen. Mutta kun 2 vuoden takuu niin saat osat mitkä menee Paskaks Eli tulee kiinasta. NIin ilmaseks. Ja korjautettua. Ohjekirjassa luki että 1000 Km on sisään ajelua Jolloin ei kannata virittää... Paskaks menee... HUOM. Kaikki osat PÄÄOSIN JAPANISTA ei kiinasta muutku toi mittari. ja katteet... -.-!!

        Pääosin kiinasta.....


      • Kurttt
        sdfvbnm kirjoitti:

        Tai siis ne osat on Japanista, Taiwanista ja kiinasta.. Kootaan suomessaa...
        Mut kannaattaa ostaaa. kyl se kestää...

        ittees Vituttaa ostos nii suosittelet muille -.-¨'


      • 54ty54ye54yh
        sadda kirjoitti:

        ´Jeps.. Apollossa On kaikki osat kiinalaisii ja rakennetttu kiinassa.. Helkamassa tilataan osia muualtakin maailmasta :O

        Nii, ja ne osat on valmistettu kiinassa.


      • pyriis
        JoniP kirjoitti:

        Tietääkö kukaa onko helkamassa vakiona akku ?

        Mulla ollu tää supermoto 1/2 vuotta ja ajettu 1 400 km, ja täytyy sanoo et hyvä peli. Akku siinä kyllä on =D kerran oli ongelmii sähköstartin kanssa, mutta myöhemmin huomasin, että akussa oli vaa johdot vähän irtoillu. nyt just vähä aikaa sitte öljyy alko vuotaa, mut johtuu varmasti vaan siitä että pari pulttia oli irronnu sieltä alhaalta ajon takia. nyt on uudet pultit kiinnitystä vailla, toivottavasti juoto loppuis siihen. vakiona mulla menee hikisesti just sen 48km/h, ja aattelin vähän virittää. tääl yks äijä puhu jostain cdi:stä, voitteko saatana kertoo mikä vitu se on? =D mut luotettava peli muuten, suosittelen


      • Monkibomber_93
        pyriis kirjoitti:

        Mulla ollu tää supermoto 1/2 vuotta ja ajettu 1 400 km, ja täytyy sanoo et hyvä peli. Akku siinä kyllä on =D kerran oli ongelmii sähköstartin kanssa, mutta myöhemmin huomasin, että akussa oli vaa johdot vähän irtoillu. nyt just vähä aikaa sitte öljyy alko vuotaa, mut johtuu varmasti vaan siitä että pari pulttia oli irronnu sieltä alhaalta ajon takia. nyt on uudet pultit kiinnitystä vailla, toivottavasti juoto loppuis siihen. vakiona mulla menee hikisesti just sen 48km/h, ja aattelin vähän virittää. tääl yks äijä puhu jostain cdi:stä, voitteko saatana kertoo mikä vitu se on? =D mut luotettava peli muuten, suosittelen

        En ole Saatana eikä CDI ole varmastikaan vittu, mutta:

        CDI = Capacitor Discharge Ignition, eli toisin sanottuna sytytysyksikkö.

        Yleisemmin se on musta noin 6cm x 3cm x 2cm kokoa oleva "boksi", joka on kiinni sähköjärjestelmässä. Näissä Helkama-mopoissa siitä voi säätää sytytystä, tarkemmin sanottuna sytytyksen rajoitusta (näin olen ymmärtänyt, itse en omista kyseistä mopoa). Kun kone saa kierroksia enemmän, mopo luonnollisesti kulkee kovempaa.


      • pyriis
        Monkibomber_93 kirjoitti:

        En ole Saatana eikä CDI ole varmastikaan vittu, mutta:

        CDI = Capacitor Discharge Ignition, eli toisin sanottuna sytytysyksikkö.

        Yleisemmin se on musta noin 6cm x 3cm x 2cm kokoa oleva "boksi", joka on kiinni sähköjärjestelmässä. Näissä Helkama-mopoissa siitä voi säätää sytytystä, tarkemmin sanottuna sytytyksen rajoitusta (näin olen ymmärtänyt, itse en omista kyseistä mopoa). Kun kone saa kierroksia enemmän, mopo luonnollisesti kulkee kovempaa.

        juup tuli selväksi, ja jos jollain muullakin on ongelmia öljyvuotojen kanssa, kantsii tsekata se paikka, missä kytkin menee moottoriin, siellä se vuoto on ja paineen kerääntyessä öljyä pulppuaa siitä kytkimen kohdalta ulos


      • aasdfkl
        J kirjoitti:

        Ihan paskoja noi on kaikki kiinanromut.. Hajoo enne ku tonni tääynnä mittaris. Ensi ei käynnistys onnistu, sit ei käy kunnolla ja vaijerit menee poikki.

        Haista jo kettu oon ajanu helkama sm:llä pääle 2000 ja ei oo mitää muuta vikaa ku vilkku rele palanu.....
        :D


      • Anonyymi
        J kirjoitti:

        Ihan paskoja noi on kaikki kiinanromut.. Hajoo enne ku tonni tääynnä mittaris. Ensi ei käynnistys onnistu, sit ei käy kunnolla ja vaijerit menee poikki.

        vaijerit ei vittu mää nauran. se on ihan merkistä kii et tuski helkama tekee itte jotai kaasuvaijereita


    • Great111

      Mulla on Helkama supermoto ja on kestäny ainaki 200kilsaa enempää en oo viel ajanu. pystyy ajaa itse olen 165cm. Monet on kehunnu ulkonäköä.

    • HellKama SuperProto

      Kiinassa koottu, ja Suomessa laadunvalvonta jätetty maahantuojalla hoitamatta. 1. Ketjut meni poikki. Mittarit ei toimi. 3 Bensat valuu ulos. Jälleenmyyjä: "No comments". Ollut käytössä 2 kk. Susi mikä susi.

      • :()dd

        Helkama Motors - Laatua ja huolettomia kilometrejä


        Helkama moottoriajoneuvojen kahden vuoden takuu, sekä toimiva huolto ovat avain huolettomiin kilometreihin niin kadulla kuin metsässäkin. Suunnittelun lähtökohtana toimivat Suomen vaativat olosuhteet.

        Helkama-Motors:in tuotteet suunnitellaan osittain Suomessa ja teetetään tunnetuilla valmistajilla. Laitteiden osat tulevat pääasiassa Japanista, Taiwanista ja Kiinasta. Suunnittelusta, laadunvalvonnasta sekä huoltoverkostosta huolehtii yhteistyökumppanimme Falmek Oy Salosta


      • Rohmu
        :()dd kirjoitti:

        Helkama Motors - Laatua ja huolettomia kilometrejä


        Helkama moottoriajoneuvojen kahden vuoden takuu, sekä toimiva huolto ovat avain huolettomiin kilometreihin niin kadulla kuin metsässäkin. Suunnittelun lähtökohtana toimivat Suomen vaativat olosuhteet.

        Helkama-Motors:in tuotteet suunnitellaan osittain Suomessa ja teetetään tunnetuilla valmistajilla. Laitteiden osat tulevat pääasiassa Japanista, Taiwanista ja Kiinasta. Suunnittelusta, laadunvalvonnasta sekä huoltoverkostosta huolehtii yhteistyökumppanimme Falmek Oy Salosta

        Huumorin kukka on kaunis kukka, tietää Helkaman markkinointi ja myynti


    • hböifuyfcv.v

      joo voi sillä

      • ,,

        onks täl paskal mitää palautusoikeutta ei oo ajettu yhtää olis kiikaris toine mopo...


    • jormiskainen

      Hyvä mopo, suosittelen ostoa. Itse ostin 2010 alkusyksystä eikä mitään vikoja ilmennyt. Sisäänajo oli 500km, ihan näin tiedoksi. Vakiona kulki minulla ainakin 55km/h, kaveri viritti nyt menee 95km/h. Ja nämä viisaat ketkä täällä vinkuu, että ''älä osta kiinamopoa'' ovat täysin pellejä. Suurin osa merkeistä ovat tietyn maalaisia, esim. Helkama suomalainen, eihän se sitä tarkoita, että osat valmistettaisi suomessa, ainoastaan valmistaja on suomalainen. Ja lähes kaikki mopojen osat valmistetaan kiinassa, saatetaan koota muualla. Voisivat näin ollen nämä idiootit menemään vittuun whinettämään. -jormis

      • Monkibomber_93

        Jaa mitenköhän se kaveri sitä viritti jos noin kovaa kulkee? Ettei olis kureja pois ottanu ja mittari kusee 35km/h? Katos ku ei se ihan kuria viilaamalla ton verran mene.


    • Jokurantomi

      Nii-in. Niinku jormis sano nii se on iha totta. Pitää olla kans varovainen niitte mopojen kaa et kylhä ne menee rikki jos niitä koko ajan runkkaa ja vääntelee sun muuta... Ja turha sitä alkaa haukkuu paskaks, vaikka ei oo viel ees kokeillu ,,. Tännekki päi on tulossa supermoto 2 ja sitä venataan. Sittenhän nähää.

    • Kuopion vauhtihirmu

      Okei, muutamat faktat ja mielipiteet: (ja kyllä, itseltäni kyseinen mopo löytyy)

      - Osat ovat kiinasta, mutta mopo on koottu Valmetin tehtaalla Suomessa. Ja eivätkös aika monet mopojen osat ole tehty kiinassa?
      - Hinta ei ole huima, hyvä pelkästään ajamiseen tarvitsevalle, plussaa
      - Jos on meikäläisenkaltainen hemmo joka tuskin hirvittävästi pakollisia muutoksia lukuunottamatta mitään tolle tekee, niin varmasti kelpo peli.

      - Jos mopo hajoaa, niin totta helvetissä voit valittaa siitä ja totta helvetissä ne sen kahden vuoden takuun aikana lappaa rahat takaisin tiskiin. Niinkauan kun pelissä on puoltoista tonnia niin vien vaikka oikeuteen jos eivät maahantuojalla sano mitään.

    • Jesbä

      Itelläni ollu mopo jo reilun vuoden, mittarissa on 1500 ja hyvin kulkee! Ei ole mitään muuta vikaa ollu ku ekan 20km aikana nopeusmittarin vaijeri katkes, helppoa tilata ja asentaa uus... Nyt ois mielessä virittely ku sisäänajotkin suoritettu, joten onko siellä putkessa katalysaattori ja mistä muualta näitä kureja löytyy? CDI olen jo säätänyt jonkun verran... Vinkkejä viritykseen otetaan mielellään vastaan!

      • Jakkepoika from Tre

        Eipä näitä oikeen pysty muuten virittämään ku ostamalla uuden pytyn :) Tähän tehdään 70cc pyttyä :D Äänetkin muuttuis miehekkäämmiks ;)


    • Kuski-Kusti

      Onko kellään ideaa siitä, miten kauan kestää ladata Supermoton akkua ajaessa?

    • pastu1

      miten supermoton sytytystä voi säätää tarvitaanko siihen ajotus lamppu??

    • hanssi123

      kannattaa hankkia rajottamaton dci boksi siihe nii menee sen 70km/h ei sitä vakio cdi boksia kannata alkaa säätelee menee vaa paskaks mopo.

    • 0977wefh

      jjuuu mul o tää kyseine Helkama SM oon ajanu päälle 500km eikä se piece of shit kulje kun just ja just 40km/h....on noloo ajaa sillä myönnän

    • Die Hard Mavs Fan

      Mites 180cm pitkä mahtuu ajelee tol?

    • Avutonhelkamakuski

      Mulla toimii hyvin kyseinen mopo ja kulki vakiona lähes 55 mutta kun oli tuhat kilsaa ajettu niin sit rupes temppuilee se ei kulje ku max 48 ja se vaihtelee nopeus 35 - 48 välil. Onko näissä jotain kierrosrajottimii tai jotai? Mikä auttas asiaa... Jotain viritysvinkkejäkin otan vastaa... jolla sais sen kulkee vähintää 55km/h. Ei mitää suuria osien vaihtelua. Tärkeintä on nyt se onko täs mopos jotai rajottimii jotka vois heittäää helvettii tost moposta? Kiitän etukäteen auttaneita :)

      • kiinanmopo

        sylinterin imu ja pako aukkoa viilaamaan


    • nikkeonparas

      minkä värinen on rajottimen johto penkin alla ?

    • nikemies

      mistä saa näitä 70cc pyttyjä?

    • Kuopion vauhtihirmu

      Heipsan kaikille!

      Mopon noin vuoden omistaneena voin sanoa, että oston on ollut loistava. Vikoja ei itse mopossa ole ollut ollenkaan, ja väitänkin että suurin osa tällä palstalta löytyneistä vioista on joko keksittyjä (lue "tämä ei ole kakstahti ja tämän äänet ovat ihan tyhmät) tai kiinalaisuudella perusteltuja. Täyttä paskaa, olen itse jopa kaatunut mopollani useamman kerran ja se on sen verran järeä että ei ole moksiskaan.

      Supermoto on loistava ostos sellaiselle, joka ei halua kuluttaa paljon rahaa bensaan, ei halua haista iljettävältä kakstahtiöljyltä ja joka tarvitsee halvalla mopon paikasta toiseen kulkemiseen. Myös vauhtia mopoon saa lisää, siitä kerron alempana.

      Mopon ulkonäkö on kaunis, sitä tällä palstalla ei ole vielä kiistetty. Painoa sillä löytyy aivan järjettömästi, mutta onpahan tukeva ajaa. Ledivilkut ovat täydelliset ja helppo korjata jos kaatumisten myötä katkeavat juotokset sisältä, itsellä kävi näin.

      Ostaessani mopon sen vauhti oli tasan 40km/h, mittari sanoi välillä 45km/h ja välillä 50km/h. Auton mittarilla mitattuani lähdit säätämään (muuten tämän palstan ohjeiden avulla, kiitos!) mopon cdi-boksia. Cdi-boksi on penkin alla oleva musta suorakuution muotoinen palikka, josta lähtee muutamia johtoja. Sen kulmassa on musta kumisuoja, jonka voi huoletta ottaa irti. Kyseisen suojan alla on pieni ruuvi, jota vääntämällä mopoon saa huhun mukaan vaikka 60km/h vauhtia. Itse väänsin ruuvia myötäpäivään kolme kierrosta ja vauhti on nyt noin 50km/h. Tämä toivottavasti auttoi nyt kaikkia, jotka palstalla ovat saaneet lukea itkuvankuvinkuvonku-paskaa moposta.

      Niin ja ihan huomionarvoinen seikka, osat mopoon tulevat kiinanmaalta, mutta niin tulevat useaan muuhunkin mopoon. Helkama on koottu Suomessa ja Valmetin tehtaalla. Tämäkin fakta tuli nyt korjattua.

      Ugh, olen puhunut.

      • oriooon rxä70

        Sitä cdi:n ruuvia voi kyllä säätää sen 7.5kierrosta yhteensä =) sitten se vähän auttaa enemmän mutta nää et kulkee 60 ni on paska puhetta =) en hauku mopoa mun mielestä hyvä mopo mutta saa hankalasti kulkemaan paljon, MUTTA HEI! OTTAKAA NYT SE PAINO HUOMIOON! KUIVA PAINO 118KG ja kun laittaa täys tankillisen rupee olemaan lähellä 125kg!on siinä se ero, että painaa enemmä kuin esimerkiksi Yamaha wr125 (98kg) husqvarna (90-100kg) jne. miettikää, tää on mopo! ja kuitenki derbitki sun muut painaa sen 90kg, tästä ku sen 40kg ottais massaa pois, ni miettikää mitä kulkis! vakiona ihan varmasti voittas derbit sun muutkin viivois, noh painava nelari mutta painoonsa nähden kone on iha vitun vääntävä mopoksi!


      • orion on hyvä mopo!

        ei todellakaan ole koottu suomessa idiotti valmetin tehtaalla vhoi vittu mikä torpeedo!mistä sait oikee tommosta päähäs


      • Meitsi vastaa
        orion on hyvä mopo! kirjoitti:

        ei todellakaan ole koottu suomessa idiotti valmetin tehtaalla vhoi vittu mikä torpeedo!mistä sait oikee tommosta päähäs

        Myyjältä. -b


    • hohhoh....

      Nooni, tää on taas tätä kun ei tiedetä nelitahdeista yhtikäs mitään, Ensinnäkin, joku tuonne laittoi että putkessa ei ole kureja, väärin siellä on vähän kuria ja katalysaattori, sitten hän laittoi mutta imukaulassa on kuri, ihan täyttä paska puhetta, imukaula on kyllä ihan tyhjä, ole itse kattonut, imukaulan kuri on pytyn puolella,, Tää on tätä kun tullaan pätemään eikä mistään mitään tiedetä -.- hankkikaa oikeeta tietoo enne ku tuutte pätemää, ja kaiken huippu, jotku väittää ettei ole änkässäkään kureja, No siellä niitä kanssa nimen omaan on! mutta ne ei vaikuta mielestäni niin paljoon vauhtiin kun alku käyrän kurit, enemmänkin ne ääntä muokkaavat kuten juuri tuo pilli minkä voi poistaa..

      • orion on hyvä peli !

        kaasarin ja imukaulan välissä on kuri se kuristaa imukaulan 14mm kun se normaalisti olisi 19mm näät sen kun katsot kohtaa jossa kaasari liittyy imukaulaan semmoinen musta muovi holkki!


    • Hyvä mopo on

      Se on luotettava peli itellä ollu jo 2 vuotta eikä ole ollu mitää vikaa kulkee mulla 60 en oo mitään tehny sisäänajossa kulki 40km/h palo vähän hermot siinä vaihees mut nyt kulkee jo paljo paremmi. Huomattavasti paremmat äänet ku 2-tahdissa mut mielestä 2-tahdit kuullostaa mehiläisiltä 4-tahdit kuullostaa niiku steroideja vetäneiltä kehonrakentajilta

      • ihameitsivaa

        edelliseen helppo yhtyä


      • paljon?

        paljon supermoto kulkee maksimi kun ruuvia säätää?


    • orion on hyvä peli!

      Vhoi vittuku noita kommentteja lukee ni helvetti ottakaa ny selvää mistä puhutte
      1. nelareissa ei ole putkessa mitään helvetin kureja
      2. imukaulassa on ainoa kuri ! cdi poksista voi säätää kierroksia mielensä mukaan yli 10000 ei kannata mennä!
      3. mopo kulkee hikisesti sen 57km/h mittariin 67
      4. vehkeessä ei ole mitään ongelmana näissä vehkeissä on se että näitä käytetään niin huonosti .jos olisi joku 3000e yamaha niin sen perään kyllä katsotaan mutta tälläinen 1300-1400e niin ei katsota ollenkaan miten käytetään kyllä ne yamahat kin rikki menee kun niitä ei huolleta !
      5. itselläni muuten sama vehje mutta orion joka on täysin sama katteissa pientä eroo ja maskissa 4000km ajettu 1 vika ollut kaasu vaijeri mennyt kerran poikki 10e maksoi
      6.laiskahan tämä on itse tilasin juuri 70cc pytyn laitan ennen kevättä kiinni
      7 hyve peli se on kun käyttää hyvin ja huoltaa säännöllisesti

    • nikemies

      mistä tilasit 70cc pytyn?

    • Itse kuningas

      Tätä ajan minä!

      • AitoMaestro

        Kuten myös.


      • ParasKaikista
        AitoMaestro kirjoitti:

        Kuten myös.

        Allekirjoitan!


      • Kuningasmäoonnn
        ParasKaikista kirjoitti:

        Allekirjoitan!

        Meitsi kanssa!


      • Konstikas69
        Kuningasmäoonnn kirjoitti:

        Meitsi kanssa!

        Lisää nimi listaan!


      • 215y7
        Konstikas69 kirjoitti:

        Lisää nimi listaan!

        Myös myös myös!


    • Hemmoysiviis

      Pakko muute kysyä, onko muilla ongelmana se että bensavalo palaisi oranssina jatkuvasti? (=rikki?) Itsellä jo ostosta lähtien...

    • asfshewrhetnretnrtn

      Joo se on yleensä kait oranssi.

    • Onnellinen omistaja

      Tää "hyvä" supermoto on ihan täys paska voitte heittää sen ensi istumalta vaikka hevosen perseeseen, vikoja löytyy vikojenkin jälkeen. (kokemuksella) Hyvä että saatiin ees pihaan tuotua ku oli jo levinny peräkärriin. Osat tippuu ajaessa tielle ja vaikiona ihan täys luumu, mennee alamäkeen hikiseen sen 40 km/h. Huollonkin jälkeen ku on pihaan saanu ni ne vitun samat osat tippuu jälleen. Ei mulla muuta

      • Kolehmaine95

        Kohta kaksi vuotta omistanut laitteen, eikä mitään vikaa. Sitä vauhtia voi kyllä säätää kovemmaksi cdi-boksin avulla, kyllä sen näkee mikä sua siinä mättää... :3


    • HELKAMA<3

      Ei kannaattaako ostaa vai ei?

      • kolehmaine95

        Kannattaa, ehdottomasti.


    • helkamasmoto

      Ite sain tommosen helkama 2 joululahjaks ja oon ajanu n.1500km ja hyvin on pelittänyt... Kulkee sen n.58km/h suoralla ja kiihtyy hätäseen.. Omalla helkamallani on jätelty kaiken mailman pv:t ja hm:t kevyesti eikä oo gileratkaan ohi menny!! suosittelen lämpimästi tätä mopoa kaikille ketkä eivät halua maksaa moposta yli 1500e!! kun öljyjä muistaa vaihtaa ja venttiileitä säätää on tässä mopo joka kestää hyvin!! Ja äänet on kuin jossain 250cc pyörässä ettei tarvi pilata kuuloonsa millään 2t-pärinöillä!!

      • helkamasmoto

        Ja edelliseen lisäten helkama supermoto kakkosessa ei oo minkään laista ruuvia cdi-boxissa, se ruuvi löytyy vaan ekasta helkaman supermotomallista... isompaa suutinta kannattaa vaihtaa jos ostaa rajottamatoman cdi-boxin...


      • 2tahti teiden mahti

        haahaahaaaaaaaaaaaaa oletko koskaan kuullut 250cc pärrää?? Siinä jää _kaikki vitun_ 50cc moponelarit kakkoseks...
        Ps. on olemassa myös 250cc 2tahteja ja niissä vasta maukkaat äänet onkin :P


      • helkamasmoto
        2tahti teiden mahti kirjoitti:

        haahaahaaaaaaaaaaaaa oletko koskaan kuullut 250cc pärrää?? Siinä jää _kaikki vitun_ 50cc moponelarit kakkoseks...
        Ps. on olemassa myös 250cc 2tahteja ja niissä vasta maukkaat äänet onkin :P

        juujaa muttaku tää palsta ny käsitteli vähä niinku mopoja.. ite oon ajanukkin 250cc kotarilla ja kyä seki aika kauheelta kuulosti verrattuna 250cc nelareihin..


    • 4563636

      katoppa youtubesta 500cc 2 tahti, siinä vasta äänet :D

      • meluttajat kyykkyyn!

        meepä jonne vittuun meidän palstalta, just tollanen tyypillinen dorka joka ajaa mopolla ja toivoo että siitä lähtis mahdollisimman kova ja korkea ääni... helkama supermoto ja matala nelariääni, ah kauneutta!


      • Anonyymi
        meluttajat kyykkyyn! kirjoitti:

        meepä jonne vittuun meidän palstalta, just tollanen tyypillinen dorka joka ajaa mopolla ja toivoo että siitä lähtis mahdollisimman kova ja korkea ääni... helkama supermoto ja matala nelariääni, ah kauneutta!

        ostaa vaa akra nii ai vittu


      • Anonyymi
        meluttajat kyykkyyn! kirjoitti:

        meepä jonne vittuun meidän palstalta, just tollanen tyypillinen dorka joka ajaa mopolla ja toivoo että siitä lähtis mahdollisimman kova ja korkea ääni... helkama supermoto ja matala nelariääni, ah kauneutta!

        ostaa vaa akra nii ai vittu


    • jeaaa...

      Tarkotuksena ois täs tilata tommone Supermoto 2. Mulle se on yks ja sama onko mopo kiinalainen vai ei. Toivottavasti se kestää nyt pari vuotta :-).

    • ilUilU

      HurHur D:

    • mopo kuopio

      Missä lie helkama supermoton huolto Kuopiossa.

      • Konsta

        M.Leppäsellä.


    • supermoto 1

      Helkama supermoto on hyvä peli... ostin ite sellasen alussa oli hiukan pientä vikaa korjasin sen nyt toimii. huomasin myös että kannattaa tarkistaa kaikki katteet ja ruuvit ja jne minulla oli katteet huonosti kiinnitetty joten otin ne pois ja laitoin paremmin nyt tällä hetkellä penkinalta on ruuvi pudonnut joten penkki heiluu pientä vikaa. jos ostat supermoton tarkista kaikki ruuvit ja katteet muuten hyvin toimii :)

    • Ei_osaa_päättää

      Ostaako helkama supermoto 1 vai 2?? Meinasin helkaman ostaa mu en tiiä kumpi ois parempi.

    • Kajjjaanilainen

      ite ostin supermoto 1 tos loppukesästä ja ny cdi boxin ruuvia käänsin ehkä 5-10 kierrosta myötäpäivään nii kulkee hikisesti 50 alamäkeen kaasy pohjas jä äänet on kyl vitun komeet

    • kajjjaanilainen

      nii ja se viel et missä vitus ne kurit ny on jos semmoset ylipäätäänsä on ku empä oo ennen kuullu et nelaris ois kurit ja jos ei oo miten saan kulkemaan tasasel sen 65 gepsiin edullisesti

    • reetinen

      supermoto maksaa nyt hoppyhallissa 990egua

    • supermoto

      niimpä ja meille on tilattu semmone

      • ALE -500€! katos perkele

        peru tilaus suosiolla saman tien! ite tilasin päälle kuukaus sitte, toimitusajaks luvattiin max 2vko. meni kuukaus ootellessa mopoo joka pihaan tuodessa jo oli täysin paska! rassailin sitä ite mutta tulos oli täysin turha. no, huoltoonha se lähti sitte, 2viikkoo oli huollossa ja vikaa ei saatu korjattua. no sitten sanottiin että ens perjantaina lähtee helsinkiin tehtaalle korjattavaks, että siellä laittaavat toimimaan. vitut. viikon päästä 'lähtöpäivästä' vieläkii huoltamon pihassa, tehtaalla ei tiedetty asiasta mitään. palvelu on muutenkin niin huonoa että tilausta ei saa ees peruttua ja tehdas ei oo kuulema missään vastuussa asiasta. hobby hallilla sanottiin että ilmottaavat tehtaalle ja tälle Filmekille ns. laatutarkastajafirmalle. tuntuu niittenkii laaduntarkastus olevan omaa tasoaan... no kuitenkin, tilausta ei saa peruttua, korvauksista ei oo tietoo, vakuutuslaskut pitää maksaa vaikka mopolla ei oo päässy ku korkeintaan 2km ajettua ilman että se vitun paskatunkki sammuu kesken kaiken. joka vitun suunnasta niin helvetin rasittava tapaus että onnee vaan jos toimii, takuuhan on huikee vuos. tollasille paskoille tarviis vähintään 10vuotta. ei tässä muuta, 80%todennäköisesti tulet pettymään ihan niinku minä. ÄLKÄÄ KOSKAAN OSTAKO TÄTÄ MOPOO VITTU VAIKKA PV ENNEMMIN! oispaha peli joka toimii :D


      • ALE -500€! katos perkele
        ALE -500€! katos perkele kirjoitti:

        peru tilaus suosiolla saman tien! ite tilasin päälle kuukaus sitte, toimitusajaks luvattiin max 2vko. meni kuukaus ootellessa mopoo joka pihaan tuodessa jo oli täysin paska! rassailin sitä ite mutta tulos oli täysin turha. no, huoltoonha se lähti sitte, 2viikkoo oli huollossa ja vikaa ei saatu korjattua. no sitten sanottiin että ens perjantaina lähtee helsinkiin tehtaalle korjattavaks, että siellä laittaavat toimimaan. vitut. viikon päästä 'lähtöpäivästä' vieläkii huoltamon pihassa, tehtaalla ei tiedetty asiasta mitään. palvelu on muutenkin niin huonoa että tilausta ei saa ees peruttua ja tehdas ei oo kuulema missään vastuussa asiasta. hobby hallilla sanottiin että ilmottaavat tehtaalle ja tälle Filmekille ns. laatutarkastajafirmalle. tuntuu niittenkii laaduntarkastus olevan omaa tasoaan... no kuitenkin, tilausta ei saa peruttua, korvauksista ei oo tietoo, vakuutuslaskut pitää maksaa vaikka mopolla ei oo päässy ku korkeintaan 2km ajettua ilman että se vitun paskatunkki sammuu kesken kaiken. joka vitun suunnasta niin helvetin rasittava tapaus että onnee vaan jos toimii, takuuhan on huikee vuos. tollasille paskoille tarviis vähintään 10vuotta. ei tässä muuta, 80%todennäköisesti tulet pettymään ihan niinku minä. ÄLKÄÄ KOSKAAN OSTAKO TÄTÄ MOPOO VITTU VAIKKA PV ENNEMMIN! oispaha peli joka toimii :D

        PS. pihaan tullessa oli jo rekisterikilven valo irti, oli tungettu siihen mittariston koloseen. ite mittaristokin oli puoliks irti. vilkku ei toiminut. bensatankki täynnä jotain paskaa. ja ajovalot reistaili.


      • Tyytyväinen
        ALE -500€! katos perkele kirjoitti:

        PS. pihaan tullessa oli jo rekisterikilven valo irti, oli tungettu siihen mittariston koloseen. ite mittaristokin oli puoliks irti. vilkku ei toiminut. bensatankki täynnä jotain paskaa. ja ajovalot reistaili.

        Heh... Oman supermoton sain kesäkuussa ja mittarissa nyt 1100 kilsaa. tyhjäkäynti oli säädetty ja öljyjä on vaihdettu, ei ole ollut mitään ongelmia mitä ei olisi saatu kuntoon säätämällä. Melkein kaikki näistä tuntuis olevan maanantaikappaleita mutta meikäpoika sai tiistaikappaleen ! XD hyvin on toiminu ei oo vielä mikään mennyt rikki. tosin se kiinalainen kaasari tulvii kaikki bensat pihalle jos bensahana ei ole kiinni kun mopo on sammuksissa, pitäis vaihtaa parempaan.


      • kuoppilaine
        ALE -500€! katos perkele kirjoitti:

        PS. pihaan tullessa oli jo rekisterikilven valo irti, oli tungettu siihen mittariston koloseen. ite mittaristokin oli puoliks irti. vilkku ei toiminut. bensatankki täynnä jotain paskaa. ja ajovalot reistaili.

        niin kauan kuin maahantuojan nimeä ei osata niin ei oo varaa huudella :D

        nimimerkillä falmek hoitaa hommansa hyvin, mun helkaman mittarissa 3500 ilman vikoja


      • Supermoosamamies
        ALE -500€! katos perkele kirjoitti:

        peru tilaus suosiolla saman tien! ite tilasin päälle kuukaus sitte, toimitusajaks luvattiin max 2vko. meni kuukaus ootellessa mopoo joka pihaan tuodessa jo oli täysin paska! rassailin sitä ite mutta tulos oli täysin turha. no, huoltoonha se lähti sitte, 2viikkoo oli huollossa ja vikaa ei saatu korjattua. no sitten sanottiin että ens perjantaina lähtee helsinkiin tehtaalle korjattavaks, että siellä laittaavat toimimaan. vitut. viikon päästä 'lähtöpäivästä' vieläkii huoltamon pihassa, tehtaalla ei tiedetty asiasta mitään. palvelu on muutenkin niin huonoa että tilausta ei saa ees peruttua ja tehdas ei oo kuulema missään vastuussa asiasta. hobby hallilla sanottiin että ilmottaavat tehtaalle ja tälle Filmekille ns. laatutarkastajafirmalle. tuntuu niittenkii laaduntarkastus olevan omaa tasoaan... no kuitenkin, tilausta ei saa peruttua, korvauksista ei oo tietoo, vakuutuslaskut pitää maksaa vaikka mopolla ei oo päässy ku korkeintaan 2km ajettua ilman että se vitun paskatunkki sammuu kesken kaiken. joka vitun suunnasta niin helvetin rasittava tapaus että onnee vaan jos toimii, takuuhan on huikee vuos. tollasille paskoille tarviis vähintään 10vuotta. ei tässä muuta, 80%todennäköisesti tulet pettymään ihan niinku minä. ÄLKÄÄ KOSKAAN OSTAKO TÄTÄ MOPOO VITTU VAIKKA PV ENNEMMIN! oispaha peli joka toimii :D

        Olit oikeessa se meni2013 rikki ja nyt 2017 se annettiin pois


    • helkamahomot

      XD kaverilla leipo koko paska 1000 kilsan kohalla, ei toimi mikää moottorissa eikä takuu ollu voimassa koska viritetty. Oli helvetin kallittaa kilometrejä nopeasti laskettuna noin 2 euroa kilometri, kannattaa ostaa helkama supermoto erittäin laadukas ja luotettava, ei jätä tienpäälle IKINÄ :) ps. pakoputki tippu kesken matkan yks kerta ku ajeltii äksdee

      • Kirouksen saanut

        Onko idiootti kaveris kuullut sisäänajosta? Ei ihmekään jos leipo.. no anyways mopo on paska kuin mikä ja kadun syvästi sen ostoa. Ja on kuin syöpä (vaatii vitusti huoltamista, täynnä vikoja, painaa kuin synti, lussu paska, aiheuttaa surua ja et saa myytyä pois jos hinta yli 30% alkuperäisestä...)


    • helkamasmoto
    • dddffd

      älkäää ny hyvät ihmiset haksahtako tähän mopoon, niin paska ku olla ja voi!

    • tiedän

      itse olen jo ajanu mopolla yli jo 9 291 tonnia ja kestäny ihan hyvin mutta valon sähköt ei toimi:D ja muistakaa säätää venttiilejä aina:D muuten mopo ei lähde käyntii:D ja missä se saatanan ruuvi on siel cdi boksis??? eiks toi oo rajoittamaton ?

    • MOOPPoo

      Joo ite ostamas tota mopoo kysyn nyt niiltä joilla on täää. ulkopuoliset voi tukkii turpansa eli toimiii hyvin ei mitää suurenpaa vikaa?

    • kiinakamaa

      supermotosta otat penkin pois ja sitte löydät sieltä semmosen johtonipun jonka päässä menee sokeripalasta johto joka tekee mutkan ja palaa takaisin, katkaiset sen ja sitte ei enää rajotin hakkaa vastaan !!!

      • xddddhelkama

        Ihan oikeesti tää mopo toimii ihan hyvin. Kiristä vaan kaikki ruuvit ennen ekaa ajoa. Mul o toiminu hyvin jo 4000 km ei yhtään vikoja. Paitsi katopa tulppa ku saat mopon mul oli väärä :D . Mut ei oo iso homma ostaa uutta tulppaa. Tai sitten mulle ei sattunu maanantai kappaletta.


    • nahkamonni

      Saako Helkama Supermoto2 tehoputkea. Jos saa voitteko linkittää tai kertoa.

    • hsdjjdfhutrwqasddzxg

      En kyllä helkamaa voi suositella. Ihan läjä

    • Husse poika

      Voin sanoo että tämmöteistä kiinalaisista vehkeistä on vaan harmia jos aikoo vähän antaa kenkää sille. nää kestää 1000-3000 kilometriä ja sitten saat rampata huoltamassa/korjaamassa joka viikonloppu

    • helkamasmoto

      Kyllä mulla kesti tää kakkosmalli hyvin sen 7000km mitä kerkesin ajaan, keula nousi, kumi palo ja kulki 65 vaan vaihtamalla 80 suuttimen ja rajoittamattoman cdi boxin... Suosittelen lämpimästi kyseistä mopoa jos et halua kuluttaa mopoosi useita satoja euroja ylimääräistä ja huoltaa koko aika!

    • ei tyytyväinen

      aivan paska tää kyseinen mopo. 840km mittarissa nii vaihepolin tippu tielle. ps:sillonku tuli niin peili mäsän'ä ja rekisterivalo oli rikki ja irti.

    • nössöjäbä

      saako tähän mopoon uutta vaihe polinta ku meni poikki

    • supperi

      mitkä ne venttiilien säädöt ois ku pitäis säätää koska mopo lämmetessä hidastaa vauhtii. itel kulkee 65 cdi boxin ruuvil säätämäl

    • ÄLÄ OSTA.

      HELKAMA=KILO PASKAA

    • ei kulje

      joo elikkä kellää tietoo mitä tapahtuu ku kiertää cdi boxi ruuvin iha kii? toimiiko yhtää?

    • Boxhead

      Elikkäs ite omistan kyseisen Helkama supermoto 2 ja on pelannut suhkot hyvin, uutena olen sen ostanut. Elikkäs listaanpas alas omat ongelmani, jotka ovat tulleet tässä kappaleessa vastaan:

      -Tehtaalla ollut kiire kasata mopo, joten yksi mutteri oltiin vedetty toisen etuvilkun johosta läpi, jonka seurauksena ei toiminut, vika tosin oli helppo korjata, kun sen paikallisti.
      -Takavalosta toimi vain puolet, toinen ledisarja ei toiminut, joten käytimme liikkeessä ja tilasivat uuden takavalon takuuseen, ei ole vieläkään mitään kuulunut..
      -Noh, tämä välttämättä ei ole huonopuoli kaikille, mutta varsinkin lyhkäsimille mopo on vakioasetuksilla liian korkea ja painava, itsellä tätä ongelmaa ei ole kun olen 180cm.
      -Mopo kiihtyy melko hitaasti, mutta kunnollisen sisäänajon jälkeen se paranee, ainakin omalla kohdalla, mutta onhan mopo 4-tahti, joten ei pärjää 2-taheille.

      Hyviä puolia olivat seuraavat:
      -Siisti ulkonäkö.
      -Hyvä ajoasento, tosin penkki melko epämukavan kova.
      -Sähkötykset ovat pelanneet ongelmitta.
      -Kulkee ilman minkäänlaista laittoa kurit paikoillaan 57km gps:än mukaan, vaikka mittari näyttää 48km joten mittari heittää 9km. (tämä mittariongelma on siis tavallaan huono puoli)
      -Tehokas jousitus ja iskunvaimennus, tehokkaat levyjarrut.

      Vielä sen verran mitä lukasin tätä ketjua, että Helkama merrki ei tarkoita laatua nykyään, tässä kyseisessä mallissa on tuurista kiinni, jotta ei tule se maanantai kappale!

      • isä69

        Oostin pojalle huhtikuussa 2012 Supermoton. Älkää vaan ostako!!! Kiitolinja toi mopon kotipihalle=bensansuodatin halki, kytkin ei toiminut lainkaan...päivän ajonjälkeen putosi takavalo ja rekisterikilvenvalo. Takuukorjaus kytkimeen ja toimi hetken aikaa. Sitten hävis kaikki sähköt. Lähti maahantuojalle korjaukseen, jossa oli2 kuukautta!! Kun tuli korjauksesta, niin oli Kaukokiidon rekassa seinää vasten liinoilla kiinni=koko oikeakuve naarmuilla. Maahantuojan luona oli tuleet seuraavat viat=takavalo irti, torvi ei toimi, kaks vilkkua rikki jne. Kuljetusvauriot korjauksessa, niin maahantuoja Falmek ei ole toimitanut yhtään varaosaa tähän mennessä ja tilauksesta 2 kuukautta. Sisäänajon jälkeen tutkalla mitattu huippu 41 km/h. Mopo ollut korjauksessa 6kk ja omistettu 16 kk. Kun joskus saadaan korjauksesta, niin laitetaan myyntiin ja ostetaan MOPO!


    • nikemies

      Onko mahdollista tähän laittaa viidetta vaihdetta, niinkuin pv:seen? :D

      • jooh2

        Eipä taida olla paikkaa..


    • laiska3

      Helkama on laiska mopo :I kulkee vakiona 40-45

      • jooh2

        4-tahti enduromallinen mopo = mitä muuta voi odottaa?


      • supermoto on

        no ni elikkäs mulla on tää supermoto1 ni ei sillä vittu pääse mitenkää 65 vakiona vakiona kulkee 35-40 totta se on cdi o penkin alla sitä ku ruuvaa nii sit menee 55 hyvällä tuurilla ala mäkee myötä tuulessa 70cc pytyllä se meni 70 se ekan päivän sit vauhti rupes hiipuu vähitelle ja ei se 70cc tuo ku 1 pollen lisää ja se falmek osaa kyllä hommat ku ei ne saatana osaa ees penkkiä pistää kunnolla kiinni ja välit tossa o 13-62


      • Kdkdkdkdkd

        Mulla kulki 55 ja ku väänsin vähän nappirajotinta nii meni 65


    • kyllästynyt helkamaa

      Elikkäs ittelläni on helkama supermoto 1 vuosimalli:2010
      Ongelmana jatkuvasti sähköpuolen ongelmia. Tietääko kukaan onko sytytysboksin välissä tai alla sulaketta ja tietääkö joku johtuvatko virtapuolen ongelmat magneetosta siltä väliltä vai sytytysboksista onko korjaus ehdotuksia?

    • jjjj

      se on vaa kosteus ongelma. toimii ku kuivaa.

    • kari3

      itellä pyörähti mittari ympäri ja ajan työmatkoja n.25km. näköni vuoksi en voi saada autokorttia.

    • js99

      suomessa on lian kallista pitää mopo tehdasta pysstyssä niin ne on siiretty ulkomaille. mopon piiristukset ovat suomalaiset niinkuin merkki itsessäänkin

    • Turhautunut...

      Itelläni kyseinen supermoto on olemassa tuolla tallissa... Sisäänajo hoidettiin kunniallisesti loppuun asti. Ajettu sen melkestä 5000km ja vikoja löytyy kuin muille jakaa. Kun alunperin kaksi vuotta sitten sen mopon sai kätösiin niin jouduttiin heti huollossa käyttämään kun kaasari oli tukossa, vaikka mopo suoraan tehtaalta oli tullutkin. Matkan varrella on mennyt kaiken näköstä rikki. Esimerkiksi kaasari on lahonnut reilut pari kertaa, toinen mittari on tällä hetkellä menossa ja sekään ei enää toimi, takajarru on aivan onneton vaikka sekin huollettiin 2 kertaa viimeisen kahden viikon aikana = 120€. Mutta kaiken huippu kuitenkin on että talvisäilytyksen aikana nopeutta katosi moposta sen 10km/h. Nykyään tulee sitten ajettua ilman jarruja sekä hiljaisella nopeudella.

      • saa sitä kulkee

        Kyllä sen orioninkin kulkemaan saa. Mutta ei siitä yhtä tehokasta saa ku 2 taheista virittämällä. Ensinnäkin siihen voi/kannattaa hommata rajoittamaton cdi löytyu esim wandamotor sivustolta tai mcscatterilta. Sillon se alkaa kiertää se 10 000 vakiona varmaa noin 8000 sillo vauhtia tulis sen verran että se kulkee sen 55-60. Sitten kannattaa viilata imuaukkoa vähä ja viilata pytyn kantta. Sitten varmaan kannattaa kattoo löytyykö putkesta kureja luultavasti äänenvaimentimessa ja voi ollä vielä putken alkukäyrässäkin. Valityksiä voi vaihtaa jonkun verran pitäs auttaa iha hyvin ja imukaulassa voi olla myös kuri. Voi etsiä netistä myös tehoputken . Nuilla vireilla pitäs kulkee jo sen 70. Jos tuokaa ei riitä nii tilaa 70cc pytty koneglans nimiseltä sivustolta. Nuo virit käy myös helkamaan ja muihin nelareihin paitsi pytyn joutuu tilaa oman malliin sopivan mutta orionin pytty käy helkamaan.


    • Kerrastapoikki

      Itse etsiskelen tässä linkkiä tai jotain paikka, mistä saisi ostettuna uutena tälläistä helkamaa. kellään mitään hajua mistä mahtaisi löytyä??

    • Jonnexx

      Mikä on helkama supermoton istuinkorkeus

    • Helkama

      Heleveti hyvä ajanu jo 12000 ei ol vikoja ollu

    • Anonyymi

      Tämä on nyt minullakin.
      Helkama sm2 -2011 Miten viritys vähän?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe