Nyt ei kyllä ihan antiikista ole kyse mutta siirsin tälle palstalle tuolta keräilystä, jos joku täällä muistaisi.
Rupesin retroilemaan, kun löysin kirpparilta ihanat vanhat lasiset kahvikupit.
Muistaako kukaan tällaisia rosopintaisia kuppeja? Olen löytänyt tummanpunaisia, vihreitä ja ruskeita, joita on ikäänkuin kahta sävyä, tummia ja sitten aivan vaalean ruskeita, joista joku huutonetissä jopa käytti oranssi nimitystä.
Tietääkö kukaan onko olemassa vielä muita värejä esim.väritön lasi, ihan kuin muistaisin joskus nähneeni. Entä kuka näitä valmisti, kun mitään merkintää ei ole, varmaan kuitenkin ulkolaisia ja about milloin näitä alkoi ilmestyä koteihin.
Kirpputorit on ihania paikkoja:)
lasiset kahvikupit
7
2387
Vastaukset
- runkola
Jees, opin vielä lisäämään kuvankin tänne:)
Siis tällaisista kupeista on kyse.
http://www.aijaa.com/v.php?i=6069279.jpg- tyre87
halpistuontia olleet aikoinaan 70-luvulla.
- runkola
tyre87 kirjoitti:
halpistuontia olleet aikoinaan 70-luvulla.
Niin vähän arvelinkin, kun mitään merkintää pohjassa ei ole, mutta värejä vielä metsästäisin.
Muistaisiko joku, vielä olevan muita värejä?
Kauniita ovat joka tapauksessa aurinkoisessa kesäkattauksessa:) - kupit
runkola kirjoitti:
Niin vähän arvelinkin, kun mitään merkintää pohjassa ei ole, mutta värejä vielä metsästäisin.
Muistaisiko joku, vielä olevan muita värejä?
Kauniita ovat joka tapauksessa aurinkoisessa kesäkattauksessa:) - kupit
Siis mun kirjoitukseni katosi. Olen itse käyttänyt samanlaisia kuppeja noin kymmenen vanhana eräässä maalaistalossa juuri 70-luvun alussa. Vaalean ruskeaa en muista muut värit kylläkin. Eniten taisi olla juuri vihreitä ja punaisia.
- --
Ihania kuppeja ovat, sain lahjaksi en samanlaista, mutta kuitenkin vanhan kirkkaan kahvikupin, säilytän kuin aarretta. Tietääkseni sinun malliasi ei ole kirkkaanvärisenä.
- paluu lapsuuteen
Olen joskus 70-luvulla varmaankin alle kymmenvuotiaana (s.1963) ostanut tuollaisen punaisen lasikupin Tampereelta Lasi-Koisolta kun minusta se kuppi oli vaan niin ihana ja muistaakseni itse olin rahankin siihen säästänyt. Nyt myöhemmin löysin näitä kuppeja kirppikseltä ja pakkohan niitä oli hankkia...Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, että mistä nämä mahtavat olla peräisin alkujaan.
Nimim. paluu lapsuuteen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k924070Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k252856Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2222098Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet552063- 721446
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761300- 901109
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?57945- 68914