INSTRUMENTARIUM HUIJAAKO?

kaupanpäälle

Instrussa oli silmälasitarjous: kun ostat silmälasit saat aurinkolasit kaupan päälle. Minä tilasin kaksitehot ja samalla laitettiin myös aurinkolasit tilaukseen. Lasit tulivatkin parin viikon odottelun jälkeen, mutta aurinkolaseja en saanut samalla kertaa kun ne valitsemani aurinkolasikehykset olikin kadonneet eikä samanlaisia saanutkaan enää, minut kutsuttiin valitsemaan uudet kehykset.

Kävi kuitenkin niin että ne kaksitehot ei toimineet eli en nähnyt lukea sanomalehteä niillä ollenkaan, palautin ne intsruun ja samalla sovittiin uudesta näkötestistä, jossa sitten arvot muuttuivatkin, optikko sanoi minulle että ne kehykset oli liian matallat eikä niihin kaksitehoja oiken saakkaan toimimaan? hehän itse ne minulle myi, miksi eivät heti sanoneet? enhän minä asiakkaana voinut sitä tietää?

No sitten vaan valitsemaan uusia toimivia kehyksiä, nekin löytyivät, kalliimmat tosin kuin ensimmäiset, pakkohan ne oli hyväksyä kun ei ollut vaihtoehtoja, eli maksoin lisää rahaa alkuperäiseen tarjoukseen nähden sillä erotuksella, etten nyt sitten saanutkaan niitä aurinkolaseja vahvuuksilla enää kaupanpäälle.
Miten siinä niin kävi on minulle vieläkin vähän hämärän peitossa? eikö se ollutkaan enää kauppatahtuma johon sai aurinkolasit vahvuuksilla kaupanpäälle?

Miksi silmälasien ostaminen Suomessa on niin helvetin vaikeaa ja kallista?

Miksi minulle jäi sellainen tunne että tulin jotenkin huijatuksi?

142

58959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaupanpäälle

      Aion käydä vielä INSTRUMENTARIUMISSA kysymässä tuosta minun silmälasitarjouskaupasta että mikä olikaan se tarjous? miksi en saanutkaan aurinkolaseja kaupanpäälle? vasta senjälkeen jos vastaus ei minua tyydytä, menen tekemään valituksen kuluttaja-asiamiehelle.

      • Silmäasemalla. No onhan ne lasit siellä hyvän hintaisia, mutta saa aiankin mitä ostaa ja palvelu on asiantuntevaa ja miellyttävää.
        Niin ja tuosta kuluttaja-asiamiehestä sen verran, että ainakin täälläpäin missä minä asustan ei sitä edes tavoita. No onneksi on muuallakin hengitettävää ilmaa.


      • Anonyymi

        Minulla on myös monitasoisesti häikäilemätön kokemus miten Instrumentariumissa asiakasta.
        Olen viemässä asiaa Kuluttajariitalautakunnalle.

        Vielä anonyymi


    • Vedätetty

      Specsavers tekee aivan samaa... Menin ostamaa kahdet lasit ja valitsin kehykset kalliimasta päästä.. Optikko tarkasti näön heti seuraanava päivänä ja kaikki sujui oikein hyvin siihen asti, kunnes tuli tilausvahvistuksen paikka. Olin valinnut keyhykset niin, että ne olivat alhaalta auki ja kukaan ei vaivautunut kertomaan, että näissä malleissa linssit täytyy ohentaa ja niistä tulee lisähintaa 111 € till... Jos myyjä ei osaa kertoa mitä asiakas on ostamassa, niin myyköön kakkulansa jollekin muulle.. Jätin lasit ostamatta, enkä aio ao. ketjussa enää asioida....

      • Yritäedes

        No tuo on kyllä täysin omaa typeryyttä, jos et tiennyt linssien ohennustarpeesta. Tuskin sinulle yht'äkkiä ilmaantui niin paljoa miinusta (plussaa) ja ensikertaa olit laseja hankkimassa. Aikuinen ihminen kuitenkin - oletan.


      • Ketjuunkuulumatonoptikko
        Yritäedes kirjoitti:

        No tuo on kyllä täysin omaa typeryyttä, jos et tiennyt linssien ohennustarpeesta. Tuskin sinulle yht'äkkiä ilmaantui niin paljoa miinusta (plussaa) ja ensikertaa olit laseja hankkimassa. Aikuinen ihminen kuitenkin - oletan.

        Tässä on luultavasti mennyt vellit ja jauhot sekaisin. Kehykseen, jossa ei ole alareunassa kehysmateriaalia, linssit yleensä kiinnitetään 0.5 mm paksulla nailonlangalla, siimalla, jolloin linssiin täytyy tehdä matala ura siimaa varten. tällöin pluslinssistä tehdään hiukan paksumpi. Tämä paksuuden ja painon lisäys kompensoidaan valitsemalla materiaaliksi taitekertoimeltaan korkeampi materiaali, jolloin linssi ohenee muualta kuin reunasta ts. saadaan kohtuullisen kevyt kokonaisuus. Hinta on tällöin hiukan korkeampi, johtuen tästä materiaalista.


      • Anonyymi
        Yritäedes kirjoitti:

        No tuo on kyllä täysin omaa typeryyttä, jos et tiennyt linssien ohennustarpeesta. Tuskin sinulle yht'äkkiä ilmaantui niin paljoa miinusta (plussaa) ja ensikertaa olit laseja hankkimassa. Aikuinen ihminen kuitenkin - oletan.

        Yritäedes....Olipas typerä kommentti :/


    • yhteen asiaan

      "optikko sanoi minulle että ne kehykset oli liian matallat eikä niihin kaksitehoja oiken saakkaan toimimaan"

      onneksi optikko neuvoo, kun korona ei neuvota,
      ei pieniin ja mataliin saa kunnollisia kaksi tehoja, saa vain jonkillaiset, jotka voivat olla varsinkin autoa ajaessa, varsinkin pimeällä yllättävissä tilanteissa todella vaarallisia.

      minä en koskan ole ajanut kaksitehoilla autoa,
      eikä ole 46vuoden ja 1,2 milj, km aikana autoa niin kolhittu että olis maalattu

      • terve

        minä olen ajanut yli 5 milj kaksitehoilla eikä yhtään maalaus urakkaa


      • Anonyymi

        Taidat olla lestoodiolainen.


    • Minua ei huijaa

      ..... eikä vähiten siksi, että myy bulkkilinssi tavaraa muka yksilöllisenä moniteholinssinä. Kyllähän Instru siitä hyvän katteen saa, kun noiden niiden moniteholinssien todellinen arvo on n. 20 - 30 euron luokkaa ja he myyvät ne hintaan 500 euroa..... Kun yrittää kysyä, minkä merkkiset linssit on kyseessä, jne. alkaa välttely eikä haluta kertoa. Huijari pulju koko instrumentarium. Esim. Silmäasemalla sinulle kerrotaan todella mistä maksat, minkä merkkinen ja tasoinen linssi on kyseessä.

      *Älkää siis ostako sikaa säkissä, katsokaa, mistä maksatte esim. 500-700 euroa!* Jos noin ison rahan laittaa laseihin, kannattaa valita esim. Hoyan tai Rodenstockin linssit (joita tuskin Instrulta edes saakaan.)

      • Huijattu!

        Instrumentarium on HUIJARI PULJU !!!
        Oletteko nähneet tarjouskirjeen "Kaksi tyyliä juuri Sinulle!" Siinä Marja Klaile, optikko poseeraa iloisesti ja vakuuttaa. että saat vieläpä toiset lasit kaupan päälle. Ohessa siinä on "Marjan hintaesimerkki": kehykset moniteholinssit alk.=yhteensä jotain ja mukaan vielä toiset kehykset monitehovakiolinssit=yhteensä 0€. (No moneenko tuo yhtälö edes passaa?)
        Itse lensin kuitenkin lankaan, ja vapaapäivänäni kiiruhdin lähimpään Instruun ostamaan monitehoja.
        Löytyikin sopivat ja liikkeessäkin olevan mainonnan kannustamana etsin toisia laseja. Löytyihän ne ja asiantuntija myi niitä minulle hintaan 850€ !?! Hihkuen, että eikö ole hyvä tarjous! Kysyin, että mitä hyvää siinä on? No, saat kahdet lasit! ....siis aivan järkyttävää -.
        Silmälasit aurinkolasit tarjouskaan ei pätenyt sitten enää minuun, vaan olisin joutunut maksamaan 180€ aurinkolaseista.
        Päädyin yhtiin laseihin, joihin sain hinnanlaskua, ettei jäänyt niiin paha mieli. 500€ kärsimys kuitenkin ja kädessä vain ne yhdet.
        Teettävät linssien hionta /kokoamistyöt jossain ulkomailla, kun kuulemma kestää monta viikkoa ennenkuin saan lasit.
        Tuosta otteesta ei voinut kiemurtaa enää ulos, ja nämä on varmasti VIIMEISET LASIT, JOTKA OSTAN INSTRUSTA!
        En voi suositella laadunkaan takia kelleen, kun ennestäänkin on muutamia ikäviä kokemuksia samaisen ketjun muista liikkeistä, mutta mitäpä menneistä, tämä oli nyt vaan se viimeinen pisara. Ja tätä jaksan toitottaa kyllä!


      • sinä?
        Huijattu! kirjoitti:

        Instrumentarium on HUIJARI PULJU !!!
        Oletteko nähneet tarjouskirjeen "Kaksi tyyliä juuri Sinulle!" Siinä Marja Klaile, optikko poseeraa iloisesti ja vakuuttaa. että saat vieläpä toiset lasit kaupan päälle. Ohessa siinä on "Marjan hintaesimerkki": kehykset moniteholinssit alk.=yhteensä jotain ja mukaan vielä toiset kehykset monitehovakiolinssit=yhteensä 0€. (No moneenko tuo yhtälö edes passaa?)
        Itse lensin kuitenkin lankaan, ja vapaapäivänäni kiiruhdin lähimpään Instruun ostamaan monitehoja.
        Löytyikin sopivat ja liikkeessäkin olevan mainonnan kannustamana etsin toisia laseja. Löytyihän ne ja asiantuntija myi niitä minulle hintaan 850€ !?! Hihkuen, että eikö ole hyvä tarjous! Kysyin, että mitä hyvää siinä on? No, saat kahdet lasit! ....siis aivan järkyttävää -.
        Silmälasit aurinkolasit tarjouskaan ei pätenyt sitten enää minuun, vaan olisin joutunut maksamaan 180€ aurinkolaseista.
        Päädyin yhtiin laseihin, joihin sain hinnanlaskua, ettei jäänyt niiin paha mieli. 500€ kärsimys kuitenkin ja kädessä vain ne yhdet.
        Teettävät linssien hionta /kokoamistyöt jossain ulkomailla, kun kuulemma kestää monta viikkoa ennenkuin saan lasit.
        Tuosta otteesta ei voinut kiemurtaa enää ulos, ja nämä on varmasti VIIMEISET LASIT, JOTKA OSTAN INSTRUSTA!
        En voi suositella laadunkaan takia kelleen, kun ennestäänkin on muutamia ikäviä kokemuksia samaisen ketjun muista liikkeistä, mutta mitäpä menneistä, tämä oli nyt vaan se viimeinen pisara. Ja tätä jaksan toitottaa kyllä!

        muistanut ottaa säännöllisesti lääkkeesi?


      • rupunen

        mulla on myös ikäviä kokemuksia sekä specsavesista että instrusta.
        Mutta työlasit on pakko hommata viimeksimainitusta, koska työnantaja maksaa.
        Mulla on kaksitehot ostettuna myös sieltä,omaan laskuun, ja jotenkin tuntuu, että ne ei istu kunnolla...
        mutta ne aurinkolasit sain sieltä kyllä, mainoskampanja "kahdet yhden hinnalla".. ja aurinkolasit istuu paremmin, kun ne kaksitehot..siis näen niillä paremmin--myös lähelle....

        Instrussa aikanaan yrittivät myydä mulle hirveän rumia sankoja, näytin ihan vanhalle haahkalle.. ;)


      • Vihaan Instrua
        Huijattu! kirjoitti:

        Instrumentarium on HUIJARI PULJU !!!
        Oletteko nähneet tarjouskirjeen "Kaksi tyyliä juuri Sinulle!" Siinä Marja Klaile, optikko poseeraa iloisesti ja vakuuttaa. että saat vieläpä toiset lasit kaupan päälle. Ohessa siinä on "Marjan hintaesimerkki": kehykset moniteholinssit alk.=yhteensä jotain ja mukaan vielä toiset kehykset monitehovakiolinssit=yhteensä 0€. (No moneenko tuo yhtälö edes passaa?)
        Itse lensin kuitenkin lankaan, ja vapaapäivänäni kiiruhdin lähimpään Instruun ostamaan monitehoja.
        Löytyikin sopivat ja liikkeessäkin olevan mainonnan kannustamana etsin toisia laseja. Löytyihän ne ja asiantuntija myi niitä minulle hintaan 850€ !?! Hihkuen, että eikö ole hyvä tarjous! Kysyin, että mitä hyvää siinä on? No, saat kahdet lasit! ....siis aivan järkyttävää -.
        Silmälasit aurinkolasit tarjouskaan ei pätenyt sitten enää minuun, vaan olisin joutunut maksamaan 180€ aurinkolaseista.
        Päädyin yhtiin laseihin, joihin sain hinnanlaskua, ettei jäänyt niiin paha mieli. 500€ kärsimys kuitenkin ja kädessä vain ne yhdet.
        Teettävät linssien hionta /kokoamistyöt jossain ulkomailla, kun kuulemma kestää monta viikkoa ennenkuin saan lasit.
        Tuosta otteesta ei voinut kiemurtaa enää ulos, ja nämä on varmasti VIIMEISET LASIT, JOTKA OSTAN INSTRUSTA!
        En voi suositella laadunkaan takia kelleen, kun ennestäänkin on muutamia ikäviä kokemuksia samaisen ketjun muista liikkeistä, mutta mitäpä menneistä, tämä oli nyt vaan se viimeinen pisara. Ja tätä jaksan toitottaa kyllä!

        ===========
        Teettävät linssien hionta /kokoamistyöt jossain ulkomailla, kun kuulemma kestää monta viikkoa ennenkuin saan lasit.
        ===========
        Näin se menee.. Kun taas esim. Synsam -optikolla Tampereella tekevät linssit samassa liikkeessä. On eroa laadulla, ja palvelun nopeudella. Suosittelen itse Synsamia.


      • känkkäränkkä
        rupunen kirjoitti:

        mulla on myös ikäviä kokemuksia sekä specsavesista että instrusta.
        Mutta työlasit on pakko hommata viimeksimainitusta, koska työnantaja maksaa.
        Mulla on kaksitehot ostettuna myös sieltä,omaan laskuun, ja jotenkin tuntuu, että ne ei istu kunnolla...
        mutta ne aurinkolasit sain sieltä kyllä, mainoskampanja "kahdet yhden hinnalla".. ja aurinkolasit istuu paremmin, kun ne kaksitehot..siis näen niillä paremmin--myös lähelle....

        Instrussa aikanaan yrittivät myydä mulle hirveän rumia sankoja, näytin ihan vanhalle haahkalle.. ;)

        Kun Specsavers,tuli Suomen markkinoille se lupasi silmälaseja muutamalla eurolla.Toisin kävi.
        Kävin Instrussa,Nissenillä ja Specsaverssillä ja haluamani lasit olisivat tulleet maksamaan 405-450 euron välillä.Mainostivat samanlaisia 199 euron hintaan kehyksineen.Huijausta siis.En ostanut.Optikko mittasi silmieni arvot ja maksoin 20 euroa.Lähetin arvot Favoptic-liikkeeseen ja valitsin netistä kehykset ja linssit.Sain auringossa tummenevat monitehot(photocromic) linssit kovetukset heijastuksenestot ja hyvä kehykset hintaan 150 euroa.Toimitus kesti n.kaksi viikkoa ja olen ollut erittäin tyytyväinen laseihin.
        En enää käytä näitä huijarioptikoita,jotka kartellinomaisesti nylkevät ihmisiä rautalanganpätkästä ja muovinpalasista tehdyistä kyhäelmistä,joiden materiaaliarvo on pari euroa.


      • Eki698
        känkkäränkkä kirjoitti:

        Kun Specsavers,tuli Suomen markkinoille se lupasi silmälaseja muutamalla eurolla.Toisin kävi.
        Kävin Instrussa,Nissenillä ja Specsaverssillä ja haluamani lasit olisivat tulleet maksamaan 405-450 euron välillä.Mainostivat samanlaisia 199 euron hintaan kehyksineen.Huijausta siis.En ostanut.Optikko mittasi silmieni arvot ja maksoin 20 euroa.Lähetin arvot Favoptic-liikkeeseen ja valitsin netistä kehykset ja linssit.Sain auringossa tummenevat monitehot(photocromic) linssit kovetukset heijastuksenestot ja hyvä kehykset hintaan 150 euroa.Toimitus kesti n.kaksi viikkoa ja olen ollut erittäin tyytyväinen laseihin.
        En enää käytä näitä huijarioptikoita,jotka kartellinomaisesti nylkevät ihmisiä rautalanganpätkästä ja muovinpalasista tehdyistä kyhäelmistä,joiden materiaaliarvo on pari euroa.

        mahtaa löytyä tämä Favotic niminen slmälasi liike??


      • WBA, NHL, WWW...

      • airamaria
        rupunen kirjoitti:

        mulla on myös ikäviä kokemuksia sekä specsavesista että instrusta.
        Mutta työlasit on pakko hommata viimeksimainitusta, koska työnantaja maksaa.
        Mulla on kaksitehot ostettuna myös sieltä,omaan laskuun, ja jotenkin tuntuu, että ne ei istu kunnolla...
        mutta ne aurinkolasit sain sieltä kyllä, mainoskampanja "kahdet yhden hinnalla".. ja aurinkolasit istuu paremmin, kun ne kaksitehot..siis näen niillä paremmin--myös lähelle....

        Instrussa aikanaan yrittivät myydä mulle hirveän rumia sankoja, näytin ihan vanhalle haahkalle.. ;)

        Kuka miltäkin näyttää kenenkin mielestä ja mistakin suunnasta, on aikalailla makuasia. Instrusta olen ostanut jostain 80-luvulta kiaksia lukuunottamatta joka toinen vuosi ensin kaksi- ja sitten monitehot. Viime kerralla -08 olivat pokat liian leveät linssireunasta ja kun heillä oli takuu, että kuukauden sisällä vaihdamme uusiin, jos ette ole tyytyväinen, näin myös kävi. Ei maksanut mitään, sopivasti istuvat kehykset ja lasit. Luulin itse niitä virheellisesti muodikkaiksi , mutta olivatkin epäsopivat. Pantiin myyjän huolimattomuudeksi, vaikka mitään syytä vaihtoon ei olisi tarvinnut ilmoittaa. Nyt en muista oliko tällaista takuuta vielä, ei ainakaan mainittu - sehän olikin aika merkittävä.

        Kannattaa siis tirkistää ja tarkistaa itse moneen kertaan, ennenkuin tekee päätöksen, kiireellä ei kannata ostaa.

        Tällä kertaa halusin vain yhdet lasinkappaleet, monitehot. Mittasin itse, ovatko yhtä leveät kuin entiset kapeahkot, ja kuysyin vielä, riittävätkö - o.k. Otin linssiominaisuuksia lisää ja sain 20% ilmoitetuista tarjoushinnoista alennusta koko paketista - vastineeksi tarjoukselle.

        Minulle tarjottiin kaupan päälle (ilman 20%:a tietenkin) sitä toista lasiparia esillä olevista linsseistä kaupan päälle, ei mitään fuskua.

        Luonnollisesti pitää mennä tekemään liikkeeseen valitus, jos virhe on tehty, ei täältä rahaa saa.


      • airamaria
        airamaria kirjoitti:

        Kuka miltäkin näyttää kenenkin mielestä ja mistakin suunnasta, on aikalailla makuasia. Instrusta olen ostanut jostain 80-luvulta kiaksia lukuunottamatta joka toinen vuosi ensin kaksi- ja sitten monitehot. Viime kerralla -08 olivat pokat liian leveät linssireunasta ja kun heillä oli takuu, että kuukauden sisällä vaihdamme uusiin, jos ette ole tyytyväinen, näin myös kävi. Ei maksanut mitään, sopivasti istuvat kehykset ja lasit. Luulin itse niitä virheellisesti muodikkaiksi , mutta olivatkin epäsopivat. Pantiin myyjän huolimattomuudeksi, vaikka mitään syytä vaihtoon ei olisi tarvinnut ilmoittaa. Nyt en muista oliko tällaista takuuta vielä, ei ainakaan mainittu - sehän olikin aika merkittävä.

        Kannattaa siis tirkistää ja tarkistaa itse moneen kertaan, ennenkuin tekee päätöksen, kiireellä ei kannata ostaa.

        Tällä kertaa halusin vain yhdet lasinkappaleet, monitehot. Mittasin itse, ovatko yhtä leveät kuin entiset kapeahkot, ja kuysyin vielä, riittävätkö - o.k. Otin linssiominaisuuksia lisää ja sain 20% ilmoitetuista tarjoushinnoista alennusta koko paketista - vastineeksi tarjoukselle.

        Minulle tarjottiin kaupan päälle (ilman 20%:a tietenkin) sitä toista lasiparia esillä olevista linsseistä kaupan päälle, ei mitään fuskua.

        Luonnollisesti pitää mennä tekemään liikkeeseen valitus, jos virhe on tehty, ei täältä rahaa saa.

        Kas, kas kun lensin lankaan tämän palstan vuosiluku"huijauksessa" - sanoisin. Saisivat leventää palstaa vasemmalle ja lisätä tuonne otsikkopalstaan ehdottomasti vuosiluvun myös, kahdella numerolla, olis kiva osua ajankohtaiseen näkemällä heti vuosiluku missä mennään.


      • Alaakirjja

        "*Älkää siis ostako sikaa säkissä, katsokaa, mistä maksatte esim. 500-700 euroa!* Jos noin ison rahan laittaa laseihin, kannattaa valita esim. Hoyan tai Rodenstockin linssit (joita tuskin Instrulta edes saakaan.)"

        Instru käyttää pääasiassa Hoyan valmislinssejä silmälaseissa ja Rodenstockin linssejä aurinkolaseissa. Et siis voisi puhua paljon enempää puuta heinaa asiasta, josta sulla ei ole minkään tason ymmärrystä.


      • Anonyymi
        sinä? kirjoitti:

        muistanut ottaa säännöllisesti lääkkeesi?

        kuka noita merkkejä myy?


      • Anonyymi

        Olimme messuilla, siellä oli silmälasifirma helsingistä, pyysi näkötestiin. Kävin. Sitten pitkän ajan jälkeen tuli 50 euron lasku näkötestissä käynnistä.
        En tietenkään maksanut.
        Olin aikeissa ostaa heiltä lasit mut tää juttu vesitti aikeeni.


      • Anonyymi
        rupunen kirjoitti:

        mulla on myös ikäviä kokemuksia sekä specsavesista että instrusta.
        Mutta työlasit on pakko hommata viimeksimainitusta, koska työnantaja maksaa.
        Mulla on kaksitehot ostettuna myös sieltä,omaan laskuun, ja jotenkin tuntuu, että ne ei istu kunnolla...
        mutta ne aurinkolasit sain sieltä kyllä, mainoskampanja "kahdet yhden hinnalla".. ja aurinkolasit istuu paremmin, kun ne kaksitehot..siis näen niillä paremmin--myös lähelle....

        Instrussa aikanaan yrittivät myydä mulle hirveän rumia sankoja, näytin ihan vanhalle haahkalle.. ;)

        Ja ne aurinkolasit maksaa pokien hinnan, ainakin. Ja, ei ees aurinkolasipokia vaan silmälasipokat.
        Ei tule kaksia yhden hinnalla. Pitäis haastaa oikeuteen.


      • Anonyymi
        Huijattu! kirjoitti:

        Instrumentarium on HUIJARI PULJU !!!
        Oletteko nähneet tarjouskirjeen "Kaksi tyyliä juuri Sinulle!" Siinä Marja Klaile, optikko poseeraa iloisesti ja vakuuttaa. että saat vieläpä toiset lasit kaupan päälle. Ohessa siinä on "Marjan hintaesimerkki": kehykset moniteholinssit alk.=yhteensä jotain ja mukaan vielä toiset kehykset monitehovakiolinssit=yhteensä 0€. (No moneenko tuo yhtälö edes passaa?)
        Itse lensin kuitenkin lankaan, ja vapaapäivänäni kiiruhdin lähimpään Instruun ostamaan monitehoja.
        Löytyikin sopivat ja liikkeessäkin olevan mainonnan kannustamana etsin toisia laseja. Löytyihän ne ja asiantuntija myi niitä minulle hintaan 850€ !?! Hihkuen, että eikö ole hyvä tarjous! Kysyin, että mitä hyvää siinä on? No, saat kahdet lasit! ....siis aivan järkyttävää -.
        Silmälasit aurinkolasit tarjouskaan ei pätenyt sitten enää minuun, vaan olisin joutunut maksamaan 180€ aurinkolaseista.
        Päädyin yhtiin laseihin, joihin sain hinnanlaskua, ettei jäänyt niiin paha mieli. 500€ kärsimys kuitenkin ja kädessä vain ne yhdet.
        Teettävät linssien hionta /kokoamistyöt jossain ulkomailla, kun kuulemma kestää monta viikkoa ennenkuin saan lasit.
        Tuosta otteesta ei voinut kiemurtaa enää ulos, ja nämä on varmasti VIIMEISET LASIT, JOTKA OSTAN INSTRUSTA!
        En voi suositella laadunkaan takia kelleen, kun ennestäänkin on muutamia ikäviä kokemuksia samaisen ketjun muista liikkeistä, mutta mitäpä menneistä, tämä oli nyt vaan se viimeinen pisara. Ja tätä jaksan toitottaa kyllä!

        Samasta liikkeestä hankin köyhänä halvat sangat ja niihin moniteholinssit 259e kuukausi meni ja aisojen sisäpinnoitus alko häviämään käsitelty metallin sininen värjäys (koko sangat alumiinia) että tällai.


      • Anonyymi
        Huijattu! kirjoitti:

        Instrumentarium on HUIJARI PULJU !!!
        Oletteko nähneet tarjouskirjeen "Kaksi tyyliä juuri Sinulle!" Siinä Marja Klaile, optikko poseeraa iloisesti ja vakuuttaa. että saat vieläpä toiset lasit kaupan päälle. Ohessa siinä on "Marjan hintaesimerkki": kehykset moniteholinssit alk.=yhteensä jotain ja mukaan vielä toiset kehykset monitehovakiolinssit=yhteensä 0€. (No moneenko tuo yhtälö edes passaa?)
        Itse lensin kuitenkin lankaan, ja vapaapäivänäni kiiruhdin lähimpään Instruun ostamaan monitehoja.
        Löytyikin sopivat ja liikkeessäkin olevan mainonnan kannustamana etsin toisia laseja. Löytyihän ne ja asiantuntija myi niitä minulle hintaan 850€ !?! Hihkuen, että eikö ole hyvä tarjous! Kysyin, että mitä hyvää siinä on? No, saat kahdet lasit! ....siis aivan järkyttävää -.
        Silmälasit aurinkolasit tarjouskaan ei pätenyt sitten enää minuun, vaan olisin joutunut maksamaan 180€ aurinkolaseista.
        Päädyin yhtiin laseihin, joihin sain hinnanlaskua, ettei jäänyt niiin paha mieli. 500€ kärsimys kuitenkin ja kädessä vain ne yhdet.
        Teettävät linssien hionta /kokoamistyöt jossain ulkomailla, kun kuulemma kestää monta viikkoa ennenkuin saan lasit.
        Tuosta otteesta ei voinut kiemurtaa enää ulos, ja nämä on varmasti VIIMEISET LASIT, JOTKA OSTAN INSTRUSTA!
        En voi suositella laadunkaan takia kelleen, kun ennestäänkin on muutamia ikäviä kokemuksia samaisen ketjun muista liikkeistä, mutta mitäpä menneistä, tämä oli nyt vaan se viimeinen pisara. Ja tätä jaksan toitottaa kyllä!

        Vanhana työkaverina, Marja on todella hyvä, muuhun porukkaan enpuutu, jopa silmäkirurgit aivan sairaita


      • Anonyymi
        sinä? kirjoitti:

        muistanut ottaa säännöllisesti lääkkeesi?

        Entiset pitkäaikaiset työntekijät oottaa milloin jolloin iso I kaatuu, kertoo paljon.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä . Huijari liike.


      • Anonyymi
        Huijattu! kirjoitti:

        Instrumentarium on HUIJARI PULJU !!!
        Oletteko nähneet tarjouskirjeen "Kaksi tyyliä juuri Sinulle!" Siinä Marja Klaile, optikko poseeraa iloisesti ja vakuuttaa. että saat vieläpä toiset lasit kaupan päälle. Ohessa siinä on "Marjan hintaesimerkki": kehykset moniteholinssit alk.=yhteensä jotain ja mukaan vielä toiset kehykset monitehovakiolinssit=yhteensä 0€. (No moneenko tuo yhtälö edes passaa?)
        Itse lensin kuitenkin lankaan, ja vapaapäivänäni kiiruhdin lähimpään Instruun ostamaan monitehoja.
        Löytyikin sopivat ja liikkeessäkin olevan mainonnan kannustamana etsin toisia laseja. Löytyihän ne ja asiantuntija myi niitä minulle hintaan 850€ !?! Hihkuen, että eikö ole hyvä tarjous! Kysyin, että mitä hyvää siinä on? No, saat kahdet lasit! ....siis aivan järkyttävää -.
        Silmälasit aurinkolasit tarjouskaan ei pätenyt sitten enää minuun, vaan olisin joutunut maksamaan 180€ aurinkolaseista.
        Päädyin yhtiin laseihin, joihin sain hinnanlaskua, ettei jäänyt niiin paha mieli. 500€ kärsimys kuitenkin ja kädessä vain ne yhdet.
        Teettävät linssien hionta /kokoamistyöt jossain ulkomailla, kun kuulemma kestää monta viikkoa ennenkuin saan lasit.
        Tuosta otteesta ei voinut kiemurtaa enää ulos, ja nämä on varmasti VIIMEISET LASIT, JOTKA OSTAN INSTRUSTA!
        En voi suositella laadunkaan takia kelleen, kun ennestäänkin on muutamia ikäviä kokemuksia samaisen ketjun muista liikkeistä, mutta mitäpä menneistä, tämä oli nyt vaan se viimeinen pisara. Ja tätä jaksan toitottaa kyllä!

        Tulin juuri Instrusta. Ikäni 84 v. Kaksi viikkoa sitten kävin niiden lääkärillä ja maksoin 110 siitä.
        No sitten laseihin. Tyttö esitteli että ota lasit all inclusive. Voit maksaa kuukausittain. Kolmet lasit vaikka.
        No valkkasin. Tyttö hinnoittelu jokaiset kehysten ja linssien mukaan. Laski kaikki yhteen ja jakoi 24:llä . Kuukausimaksuksi tuli 51 E. Siis maksan kaiken 24 kuukaudessa.
        Tänään hain lasit. Ihan Ok. Mutta sitten tuli paukku: Minun pitää palauttaa lasit
        firmalle 2 vuoden päästä, koska se 51 on vain lasien vuokra! Tätä ei kerrottu etukäteen. Mikä helvetin pulju voi laskea tuotteen hinnan, johtaa siitä kuukausimaksun ja sanoa sitten, että se olikin leasing maksu!
        Kuvitelkaapa, jos sama temppu tehtäisiin vaikka autokaupassa!
        Jos asiakkaan nähden lasketaan tuotteen hinta ja se jaetaan 24:llä ja tuote pitää palauttaa 2v jälkeen, niin
        mistä kuluttaja maksoi. Mikä palvelu hinnoiteltiin 51 euroksi kuussa ellei se ollut lasit!
        Uskomaton temppu tehdä vanhukselle!


      • Anonyymi

        Hoyan ja rodenstockin linssejä nimenomaan instrulla. Tiedän koska oon siellä töissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoyan ja rodenstockin linssejä nimenomaan instrulla. Tiedän koska oon siellä töissä

        Ja instrulla se 2 lasit yksien hinnalla on täyttä totta . Maksat luonnollisesti täyden hinnan kalliimmasta parista mutta toinen pari on ilmainen. Voit myös jakaa että toinen pari on kaverille,puolisolle tms.
        Ja toiseen pariin saat vaikka täysin saman moniteholinssin, ei niin kuin muissa paikoissa että maksat lisää jos haluat ohennuksia yms.
        Jos otat vaikka heidän erinomaisen moniteholinssin joka maksaa 579e ja 199e maksavan pokan niin maksat siitä täyden hinnan ja sun toinen pari tulee samalla 579e arvoisella linssillä ja vaikka samanhintaisella pokalla ja se on 0€ .
        Eli nimenomaan kannattava tarjous. Jos haluat kylkeen aurinkolasit voimakkuuksilla niin ne on 0e mutta jos haluaa siihen lisäherkkuja(peililinssi,polarisoitu,oakleyn oma linssi etc) niin maksaa ekstraa koska se ei ole instrun omia hoyan varastolinssejä.
        JOS et halua toista paria niin ne tulevat vastaan 25% koko paketista ja sehän on vaan hyvää hyvyyttään jos et halua tarjousta hyödyntää.


      • Anonyymi
        Huijattu! kirjoitti:

        Instrumentarium on HUIJARI PULJU !!!
        Oletteko nähneet tarjouskirjeen "Kaksi tyyliä juuri Sinulle!" Siinä Marja Klaile, optikko poseeraa iloisesti ja vakuuttaa. että saat vieläpä toiset lasit kaupan päälle. Ohessa siinä on "Marjan hintaesimerkki": kehykset moniteholinssit alk.=yhteensä jotain ja mukaan vielä toiset kehykset monitehovakiolinssit=yhteensä 0€. (No moneenko tuo yhtälö edes passaa?)
        Itse lensin kuitenkin lankaan, ja vapaapäivänäni kiiruhdin lähimpään Instruun ostamaan monitehoja.
        Löytyikin sopivat ja liikkeessäkin olevan mainonnan kannustamana etsin toisia laseja. Löytyihän ne ja asiantuntija myi niitä minulle hintaan 850€ !?! Hihkuen, että eikö ole hyvä tarjous! Kysyin, että mitä hyvää siinä on? No, saat kahdet lasit! ....siis aivan järkyttävää -.
        Silmälasit aurinkolasit tarjouskaan ei pätenyt sitten enää minuun, vaan olisin joutunut maksamaan 180€ aurinkolaseista.
        Päädyin yhtiin laseihin, joihin sain hinnanlaskua, ettei jäänyt niiin paha mieli. 500€ kärsimys kuitenkin ja kädessä vain ne yhdet.
        Teettävät linssien hionta /kokoamistyöt jossain ulkomailla, kun kuulemma kestää monta viikkoa ennenkuin saan lasit.
        Tuosta otteesta ei voinut kiemurtaa enää ulos, ja nämä on varmasti VIIMEISET LASIT, JOTKA OSTAN INSTRUSTA!
        En voi suositella laadunkaan takia kelleen, kun ennestäänkin on muutamia ikäviä kokemuksia samaisen ketjun muista liikkeistä, mutta mitäpä menneistä, tämä oli nyt vaan se viimeinen pisara. Ja tätä jaksan toitottaa kyllä!

        Nämä Instrumentariumseikkailut opettavat ainkin sen, että kannattaa olla tosi tarkkana laseja ostaessa. Minulla on myös "huijauskokemus" Instrumentariumista. Vähitellen tässä selviää mikä on hyvä ja luotettava sekä asiantuntevan ja ystävällisen palvelun silmälasien ostopaikka. Minunkaan kokemuksellani se ei ole Instrumentarium !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja instrulla se 2 lasit yksien hinnalla on täyttä totta . Maksat luonnollisesti täyden hinnan kalliimmasta parista mutta toinen pari on ilmainen. Voit myös jakaa että toinen pari on kaverille,puolisolle tms.
        Ja toiseen pariin saat vaikka täysin saman moniteholinssin, ei niin kuin muissa paikoissa että maksat lisää jos haluat ohennuksia yms.
        Jos otat vaikka heidän erinomaisen moniteholinssin joka maksaa 579e ja 199e maksavan pokan niin maksat siitä täyden hinnan ja sun toinen pari tulee samalla 579e arvoisella linssillä ja vaikka samanhintaisella pokalla ja se on 0€ .
        Eli nimenomaan kannattava tarjous. Jos haluat kylkeen aurinkolasit voimakkuuksilla niin ne on 0e mutta jos haluaa siihen lisäherkkuja(peililinssi,polarisoitu,oakleyn oma linssi etc) niin maksaa ekstraa koska se ei ole instrun omia hoyan varastolinssejä.
        JOS et halua toista paria niin ne tulevat vastaan 25% koko paketista ja sehän on vaan hyvää hyvyyttään jos et halua tarjousta hyödyntää.

        Nuo tarjoukset on aina niille halvimmille linsseille,sitten kuitenkin kaupataan aina niitä kalleimpia.itse ostan lasit ulkomailla käydessäni lomilla,lasit toimitetaan muutamassa päivässä ja ovat puolet halvempia ja parempia.


    • onnikkakuski

      Uusin silmälasini ennen joulua samanlaisesta tarjouksesta. Kun kerroin, etten tarvitse aurinkolaseja tai toisia samanlaisia laseja niin he pudottivat toisten lasien hinnan pois, noin 50 €. Koko paketti oli 199€.
      Mutta sitten kun varsinainen lasikauppa alkoi. Ensiksi tarjouslinsiin ei saa minun vahvuutta, siinä ei ole kovaa pintaa, siinä ei sitä ja tätä. Ja niimpä lasieni hinta lopuksi olikin 369 € kun siitä oli otettu tuo noin 50€ pois.
      Instru jäi minun kauppalistalta pois.
      Muuten, omilla vahvuuksilla aurinkolasit tein näistä vanhoista silmälaseistani. Leikkasin autonikkunan himmennyskalvosta noi 15 mm leveän suikaleen ja liimasin linssien pintaa. Näin kapea koska kalvo on niin jäykkää ettei se "taivu" kaarevan pinnan mukaisesti
      Ja hyvä tuli. Ja parempi loppujen lopuksi kuin osasin odottaa. Sanosko, että hyvää yritin, mutta priimaa tuli. Sillä yläreunaan jäi muutama milli kirkasta linssiä jolla osalla näen auton peruutuspeilin kautta autoon ja alaosan kirkkaalla osalla näen mittariston.
      Ja näkökentässä onkin tämä himmennyskalvo.

      • Anonyymi

        Niin ja tällä kikalla et tee mitään muuta kuin vahingoitat sun silmiä.
        Kunnon aurinkolaseissa on 100% uv suoja ja jos sitä ei oo niin tummennus linssissä huijaa pupillia pitämään sen suurena ja imaisee valon ja uv säteet tumman linssin läpi.
        Sitten vanhempana voi olla yhtä jos toistakin ongelmaa silmissä.
        Tarkistakaa että on 100% uv suoja aina aurinkolaseissa. Optikkoliikkeiden kaikissa valmisaurinkolaseissa ja linsseissä on se suoja.
        Silmiä on vaan yhdet ja niitä kun vahingoittaa niin ei voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja tällä kikalla et tee mitään muuta kuin vahingoitat sun silmiä.
        Kunnon aurinkolaseissa on 100% uv suoja ja jos sitä ei oo niin tummennus linssissä huijaa pupillia pitämään sen suurena ja imaisee valon ja uv säteet tumman linssin läpi.
        Sitten vanhempana voi olla yhtä jos toistakin ongelmaa silmissä.
        Tarkistakaa että on 100% uv suoja aina aurinkolaseissa. Optikkoliikkeiden kaikissa valmisaurinkolaseissa ja linsseissä on se suoja.
        Silmiä on vaan yhdet ja niitä kun vahingoittaa niin ei voi mitään.

        Mites nämä jotka ei käytä koskaan aurinkolaseja?


      • Anonyymi

        Toi olikin hyvä juttu,täytyypä kokeilla itsekkin laittaa kalvo laseihin.


    • Rillumarei.

      Minä olen kerran tullut huijatuksi ja se riitti. Sitäpaitsi "Mikko Alatalo" tyylisiä kehyksiä en ikimaailmassa huoli. Pelkät sangat ja lasit ok, niitä ei aikoinaan muka ollut ja eivät muka kestä - haha! Minä ostin Saksasta ja kestivät jopa tallomista joskus. Sen jälkeen olen ostanut Ruotsista ja olen ollut tyytyväinen. En koskaan osta Suomalaista tuon 20 vuotta sitten kokemani jälkeen. Ystäväni osti Tallinnasta ja nekin ok. He, jotka Suomesta ostivat ovat aina valittaneet jostain, viimeksi kieroista sangoista ja siitä viikkojen odotteluista!! Minä sain alta viikon omat Ruotsista ja tilaan vastakin!

      • ärsyyntynyt

        Jep.. Tilasin rillit huhtikuun alussa ja viikossa piti saada ne, no eipä ole vieläkään tullut.. Tai noh, tuli ne tossa pari viikkoa sitte, mutta täysin ihmeellisesti näin, uus näkötarkastus, no päin vittuahan ne oli tehty.. Sit se optikko viel kehtas sanoa "Tästähän ei sinulle koidu mitään ylimääräsiä kustannuksia" Olin sillee et no en minä olis mitään maksanukkaan, siis miks mä maksaisin ku ne on tehny päin honkia siellä!? :DD Haloo!! ja instru kyseessä... ei hyvää päivää...


      • harmistunut
        ärsyyntynyt kirjoitti:

        Jep.. Tilasin rillit huhtikuun alussa ja viikossa piti saada ne, no eipä ole vieläkään tullut.. Tai noh, tuli ne tossa pari viikkoa sitte, mutta täysin ihmeellisesti näin, uus näkötarkastus, no päin vittuahan ne oli tehty.. Sit se optikko viel kehtas sanoa "Tästähän ei sinulle koidu mitään ylimääräsiä kustannuksia" Olin sillee et no en minä olis mitään maksanukkaan, siis miks mä maksaisin ku ne on tehny päin honkia siellä!? :DD Haloo!! ja instru kyseessä... ei hyvää päivää...

        Aivan samaa potaskaa minäkin koin Instrussa tässä jokin aika sitten.Näöntarkastuksen jälkeen uudet lasit ei sopineet ei millään ja valitusten ja pakolla pitämisten ja jälleen valitusten jälkeen ja palauttamisten jälkeen selvisi että oli hiottu väärin.


      • entinen Instrun asia
        harmistunut kirjoitti:

        Aivan samaa potaskaa minäkin koin Instrussa tässä jokin aika sitten.Näöntarkastuksen jälkeen uudet lasit ei sopineet ei millään ja valitusten ja pakolla pitämisten ja jälleen valitusten jälkeen ja palauttamisten jälkeen selvisi että oli hiottu väärin.

        Lähdin minäkin hakemaan Instrumentariumista tarjouksen perässä kahdet lasit yksien hinnalla, mutta monen kädenväännön jälkeen lopputulema oli yhdet lasit pienellä hyvityksellä sangoista. Tuohon ei tietenkään voitu enää yhdistää aurinkolaseja 0,- hintaan, tai olisin joutunut maksamaan 179€ "moniteholisän".
        No voittoa Instruun jäi siis selkeästi linssien verran.
        Mutta jäljelle jäi huijattu, pettynyt, tuleva entinen Instrun asiakas.

        Kun lopulta olin hakemassa silmälaseja, niin "asiantuntija" runnoi vääntelyillä ja lämmittelyillä muoviset sangat kerralla rikki. Klassisen mallin sangat oli kuin perunapeltoa. =:o Eikä ne mun kasvoille enää edes mahtuneet... lasit puristi ohimoilta aika paljon. En missään nimessä voinut huolia rikkinäisiä, liian pieniä silmälaseja.
        Antoi sitten muutaman vaihtoehdon: valitse jotkut toiset kehykset, ota esittelypari viallisen tilalle, jää odottamaan kunnes sinulle soitamme. Soitin itse heille, kun soittoa ei alkanut kuulumaan. Ei siellä asiasta mitään tiedetty. Lupasivat tilata varastosta uudet (kuulemma löytyy). Mutta sanoi, että esittelyparin myynti on ihan yhtä hyvä, tuota asiantuntija perusteli vertaamalla kenkien ostoon.
        Minusta se ei ihan sama asia ole, kun esittelysankoihin voi paljosta käsittelystä ja mahdollisista putoiluista tulla vaikkapa hiushalkeamia muoviin tms.
        Siis voivatko todella myydä hyllyn esittelyparin uuden veroisena?!?
        Molemmat sanoivat myös, että "oikeat linssit kutistaa sankoja", voiko joku ihan tosissaan todella väittää näin? Siis meneekö ihan mikä vaan virhe läpi asiakkaille?

        Eikö valintavaiheessa asiantuntijan suosittelemat sangat ja linssit tulisi sopia asiakkaan päähän yhtähyvin kaupantekohetkellä, kuin valintahetkellä?

        No nyt olen tietty ihan peloissani, kun sitten jossain vaiheessa saan uudet lasit, että onhan ne UUDET ja asialliset... Mitähän oikeuksia minulla on asiakkaana tässä? Ensimmäistä kertaa on sellainen olo, että pitäisi ottaa yhteyttä kuluttaja-asioissa...


      • huijareilta
        entinen Instrun asia kirjoitti:

        Lähdin minäkin hakemaan Instrumentariumista tarjouksen perässä kahdet lasit yksien hinnalla, mutta monen kädenväännön jälkeen lopputulema oli yhdet lasit pienellä hyvityksellä sangoista. Tuohon ei tietenkään voitu enää yhdistää aurinkolaseja 0,- hintaan, tai olisin joutunut maksamaan 179€ "moniteholisän".
        No voittoa Instruun jäi siis selkeästi linssien verran.
        Mutta jäljelle jäi huijattu, pettynyt, tuleva entinen Instrun asiakas.

        Kun lopulta olin hakemassa silmälaseja, niin "asiantuntija" runnoi vääntelyillä ja lämmittelyillä muoviset sangat kerralla rikki. Klassisen mallin sangat oli kuin perunapeltoa. =:o Eikä ne mun kasvoille enää edes mahtuneet... lasit puristi ohimoilta aika paljon. En missään nimessä voinut huolia rikkinäisiä, liian pieniä silmälaseja.
        Antoi sitten muutaman vaihtoehdon: valitse jotkut toiset kehykset, ota esittelypari viallisen tilalle, jää odottamaan kunnes sinulle soitamme. Soitin itse heille, kun soittoa ei alkanut kuulumaan. Ei siellä asiasta mitään tiedetty. Lupasivat tilata varastosta uudet (kuulemma löytyy). Mutta sanoi, että esittelyparin myynti on ihan yhtä hyvä, tuota asiantuntija perusteli vertaamalla kenkien ostoon.
        Minusta se ei ihan sama asia ole, kun esittelysankoihin voi paljosta käsittelystä ja mahdollisista putoiluista tulla vaikkapa hiushalkeamia muoviin tms.
        Siis voivatko todella myydä hyllyn esittelyparin uuden veroisena?!?
        Molemmat sanoivat myös, että "oikeat linssit kutistaa sankoja", voiko joku ihan tosissaan todella väittää näin? Siis meneekö ihan mikä vaan virhe läpi asiakkaille?

        Eikö valintavaiheessa asiantuntijan suosittelemat sangat ja linssit tulisi sopia asiakkaan päähän yhtähyvin kaupantekohetkellä, kuin valintahetkellä?

        No nyt olen tietty ihan peloissani, kun sitten jossain vaiheessa saan uudet lasit, että onhan ne UUDET ja asialliset... Mitähän oikeuksia minulla on asiakkaana tässä? Ensimmäistä kertaa on sellainen olo, että pitäisi ottaa yhteyttä kuluttaja-asioissa...

        Lopputulos edelliseen oli siis lopulta kaupan purku. Sangat oli liian pienet :´( ..., eikä tilalle olisi löytynyt kuin sellaiset, joista olisin joutunut maksamaan vielä 100€ erotusta (jo 500€ silmälaseihin!!) ...huh huh, mitä lie varastoa yrittävät myydä!?!

        että multa oli mennyt jo puolikas lomapäivä ja kolme kertaa paikalla käynti, Eivät laskeneet minun ajalleni mitään arvoa!

        Otin tästä nyt opikseni, ja jatkossa olen erityisen tarkkana ja hankin lasit ihan oikeista optikkoliikkeistä! ;-)


      • örkkö elvi
        huijareilta kirjoitti:

        Lopputulos edelliseen oli siis lopulta kaupan purku. Sangat oli liian pienet :´( ..., eikä tilalle olisi löytynyt kuin sellaiset, joista olisin joutunut maksamaan vielä 100€ erotusta (jo 500€ silmälaseihin!!) ...huh huh, mitä lie varastoa yrittävät myydä!?!

        että multa oli mennyt jo puolikas lomapäivä ja kolme kertaa paikalla käynti, Eivät laskeneet minun ajalleni mitään arvoa!

        Otin tästä nyt opikseni, ja jatkossa olen erityisen tarkkana ja hankin lasit ihan oikeista optikkoliikkeistä! ;-)

        ostin kahdet lasit Specseviltä,,,mutta silmälasien laadussa on eroja toisilla näkee paljon paremmin lukea vaikka samalla reseptillä tehtiin kummatkin lasit niin tuntuu että jostakin fuskaavat.


      • #¤"#
        örkkö elvi kirjoitti:

        ostin kahdet lasit Specseviltä,,,mutta silmälasien laadussa on eroja toisilla näkee paljon paremmin lukea vaikka samalla reseptillä tehtiin kummatkin lasit niin tuntuu että jostakin fuskaavat.

        Specsaversin enkä instrun liikkeen ovia, pelkkää huijausta molemmissaa liikkeissä.
        Myös palvelu ihan ala arvoista, koko porukka ensin asiakaspalvelu koulutukseen. Ainakin täällä
        Keski-Suomessa.Kuluttaja asia henkilöön yhteyttä tarvittaessa.


      • #¤"# kirjoitti:

        Specsaversin enkä instrun liikkeen ovia, pelkkää huijausta molemmissaa liikkeissä.
        Myös palvelu ihan ala arvoista, koko porukka ensin asiakaspalvelu koulutukseen. Ainakin täällä
        Keski-Suomessa.Kuluttaja asia henkilöön yhteyttä tarvittaessa.

        ... ei ole olemassakaan. Aina - nyt ja tulevaisuudessa laatu maksaa.

        Minä olen saanut AINA ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua Instrusta. Aina ja joka kerta. Lasit (kaksitehot) ovat olleet juuri sellaisia kuin olen kuin luvattukin ja myös kehykset ovat istuneet juuri niin kuin pitääkin. Näin Itä-Suomessa.


      • maggio
        r.o.p kirjoitti:

        ... ei ole olemassakaan. Aina - nyt ja tulevaisuudessa laatu maksaa.

        Minä olen saanut AINA ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua Instrusta. Aina ja joka kerta. Lasit (kaksitehot) ovat olleet juuri sellaisia kuin olen kuin luvattukin ja myös kehykset ovat istuneet juuri niin kuin pitääkin. Näin Itä-Suomessa.

        Enpä keksi isompaa valittamista Instrun palveluista. Aion asioida myös jatkossa siellä. Kokemusta on myös Specsaversista ja Silmäasemasta.


      • Anonyymi
        huijareilta kirjoitti:

        Lopputulos edelliseen oli siis lopulta kaupan purku. Sangat oli liian pienet :´( ..., eikä tilalle olisi löytynyt kuin sellaiset, joista olisin joutunut maksamaan vielä 100€ erotusta (jo 500€ silmälaseihin!!) ...huh huh, mitä lie varastoa yrittävät myydä!?!

        että multa oli mennyt jo puolikas lomapäivä ja kolme kertaa paikalla käynti, Eivät laskeneet minun ajalleni mitään arvoa!

        Otin tästä nyt opikseni, ja jatkossa olen erityisen tarkkana ja hankin lasit ihan oikeista optikkoliikkeistä! ;-)

        Uskon veljet yrittää.


      • Anonyymi
        r.o.p kirjoitti:

        ... ei ole olemassakaan. Aina - nyt ja tulevaisuudessa laatu maksaa.

        Minä olen saanut AINA ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua Instrusta. Aina ja joka kerta. Lasit (kaksitehot) ovat olleet juuri sellaisia kuin olen kuin luvattukin ja myös kehykset ovat istuneet juuri niin kuin pitääkin. Näin Itä-Suomessa.

        Onhan ne toki myyntiajan ystävällisiä, lesari kirkko pakottaa.


      • Anonyymi
        örkkö elvi kirjoitti:

        ostin kahdet lasit Specseviltä,,,mutta silmälasien laadussa on eroja toisilla näkee paljon paremmin lukea vaikka samalla reseptillä tehtiin kummatkin lasit niin tuntuu että jostakin fuskaavat.

        Olisit ostanut kerralla monitehot niin ei tarvii kakseja laseja otsallaan pitää,on niitäkin jotka pitää kakseja laseja nenällä päällekkäin,luku ja kaukolasit erikseen.


    • STNA 666

      TUOTA SANOTAAN TYHMYYDEKSI. ÄLÄ MENE INSTRUMENTARIUMIIN JOS HALUATA EDULLISET JA HYVÄÄ PALVELUA. NIIDEN TOIMINTA JA HINNAT ON 1980-LUVULTA.

      • DoingDoing

        ja nekin ostettu opticasta eli ei oo mistään muualta, ja itse en menisi noihin tarjouksiin, koska mulla on vaan kaukolasit ja tarviin niitä harvakseltaan ja pystyn käyttää tavallisia aurinkolaseja. Mutta opticassa kyllä on hyvä ja asiantunteva palvelu, tämä silmälasiliike toimii Espoon leppävaarassa kauppakeksus sellossa.


      • Korvat_kärsii

        Miksi pitää HUUTAA?


    • AA

      Eka lasit ostin Instrulta vuonna Elvis ja viimeset. Lasit lyötiin käteen ilman sovitusta että kattele noilla poika. Muutenkin tylyjä ei hymyn häivää.

    • aripari

      Kannattaa kokeilla. Ei kallein pulju muttei halpiskaan. Palvelu pelaa hyvin. Itselläni matalat kaksitehot jo pari vuotta lukualue kyllä löytyy jos optikolla ammattitaitoa riittää.

      • Öeddig

        Nissen ja Instru on samaa firmaa!!!!!!!!!

        Eli aivan samoja linssejä siellä myydään. Vain kehysvalikoimassa voi olla eroja. Hiontakin tapahtuu samassa paikassa. Virossa?

        Katoskaas ihmiset, näin se menee: te haluatte HALPAA. Te saatte HALPAA!


      • emrkki

        tilasin instrusta kaksitehot ja samaan aikaan myös tyttärelleni tilattiin myös "kaikilla herkuilla" lasit.Jouduimme odottamaan n. kuukauden Tytölle tuli ensin ja ne olivat päin prikkalaa hiotut, jouduimme palauttamaan ja hän sai kyllä uudet mutta joutui maksamaan jostakin "herkusta" lisämaksua kun ei kuulemma sitä ei oltu huomattu.Sitten tuli omani ja niillä sitten tihrusin ja olivat sellaiset että törmäilin seiniin.Vein ne takaisin ja minulle sanottiin että ne ovat heidän reseptinsä mukaan ihan oikein hiottu.Optikko luetteli että on vahvuudet oikea sitä ja vasen tätä.Silloin huomasin että olin saanut ihan väärät lasit.Hain sitten silmälääkäriltä jäljennöksen määräämistänsä reseptin.Sen jälkeen he vasta uskoivat että olen oikeassa.En nimittäin näe toisella silmällä joten siinä ei ollut mitään vahvuutta mutta laseissa kyllä oli vahvuuksia pilvin pimein.Taas alkoi odottelu mutta kolmen viikon kuluttua sain lasini ja ne olivat hyvät mutta mitään hyvitystä en saanut.Ihmettelin miksi tyttäreltäni vielä karhuttiin se lisämaksu kun tässä tuli laiminlyöntejä yhden perheen osalle liikaa.Mutta kai se oli oma vika kun ei tarpeeksi tomersti vaadittu!


    • iknnhghtyt

      Meninpä minäkin tarjouksen perässä Instruun, kahdet lasit yksien hinnalla. Valitsin siinä kehyksiä ja löysinkin parit mieleiset. Tiskillä kävi ilmi, että "toiset" sai valita eri kehysmalleista ja ne oli aivan kamalia, jäännöseriä jostakin -70 ja - 80 lukujen taitteesta. Ei kiitos, ei tullut kauppoja !!!

      • Anonyymi

        Noissa tarjouksissa instru kerää kalliit pokat piiloon varastoon, tota tehneet jo ainakin 90-luvusta lähtien, syytä tutkia koko liiketoimi


    • Laatua kiitos!

      näin se vain on...
      Maallikko ei sitä aina voi ymmärtää. Linsseissä on suuria eroja, ei toisen liikkeen 700 euron linssit ole samat kuin toisen 1 euron. Paskaa on ylemmissä kirjoituksissa ollut palvelukin...jos maksat lasesita monta sataa, pitää palvelun olla kohdillaan. Ammattitaitoisen optikon ja myyjän tulee ohjata ostajaa valitsemaan oikeanlainen kehys ja linssit. Kaikkia se ei vain kiinnosta....Joillekkin tärkeintä on saada vain rahat äkkiä käteen.
      Näkeminen on ihmiselle kuitenkin tärkeä asia, eikö hyvästä näkemisestä tällöin hieman kannata maksaakkin?
      Halpaketjujen sisäänheittotarjoukset ovat saaneet ihmiset kuvittelemaan että hyvää näkemistä saa muutamalla kympillä. Näin asia ei kuitenkaan ole. Maksamme autoista kymmeniä tuhansia muutaman vuoden välein, mutta silmälasit...ne on jumalauta aina muka liian kallit!

      • silmälasien

        Käyttäjät. Sillä summalla mitä laitatte silmälasien ostoon,saisi jo hyvän digitaalisen järjestelmäkameran. Kyllä minusta kamerassa on huomattavasti parempi optiikka ja huomattavasti monimutkaisempilaite,kuin silmälasit. Kuinkahan kauan ihmiset antavat huijata itseään silmälasien ylihinnoittelulla?


      • !!
        silmälasien kirjoitti:

        Käyttäjät. Sillä summalla mitä laitatte silmälasien ostoon,saisi jo hyvän digitaalisen järjestelmäkameran. Kyllä minusta kamerassa on huomattavasti parempi optiikka ja huomattavasti monimutkaisempilaite,kuin silmälasit. Kuinkahan kauan ihmiset antavat huijata itseään silmälasien ylihinnoittelulla?

        kumpi se sitten on ihmiselle tärkeämpää, kallis kamera vai selkeä näkeminen?! Useat pitää samoja laseja monta vuotta aamusta iltaa. Onko se kiva jos kehys puristaa eikä pysy päässä ja rajat on viturallaan linsseissä jotka on verrattavissa vuosikymmeniä kehitettyyn linssiteknikkaan...


      • Koekssi
        silmälasien kirjoitti:

        Käyttäjät. Sillä summalla mitä laitatte silmälasien ostoon,saisi jo hyvän digitaalisen järjestelmäkameran. Kyllä minusta kamerassa on huomattavasti parempi optiikka ja huomattavasti monimutkaisempilaite,kuin silmälasit. Kuinkahan kauan ihmiset antavat huijata itseään silmälasien ylihinnoittelulla?

        Mitä ihmettä????????

        Eikö tämä yllä oleva ketju juuri kerro sinulle vastauksen? Niin että miten se nyt menikään? Saitkos sinä ne HYVÄT lasit eurolla??????????????


      • entinen instrun as
        !! kirjoitti:

        kumpi se sitten on ihmiselle tärkeämpää, kallis kamera vai selkeä näkeminen?! Useat pitää samoja laseja monta vuotta aamusta iltaa. Onko se kiva jos kehys puristaa eikä pysy päässä ja rajat on viturallaan linsseissä jotka on verrattavissa vuosikymmeniä kehitettyyn linssiteknikkaan...

        ja siksi kannattaa mennä muualle, kuin instruun ;-)


    • sunglass

      No ompa mukava lukea, että muitakin on huijattu instrus kans. Kakkan maku jäi niistä kaupoista. Itse kans kiirehdin ostamaan nuita laseja kun luvattiin aurinkolasit vahvuuksilla kaupan päälle. Myyjä oli yrmee ja nokkava nuorineiti jota ei kiinnostanut pätkääkään esitelle tai suositella pokia. Pokat oli rajattu hyvin pieneen. Kun jotkut pokat löysin niin ne ei sitten käyneet millään kuulemma meikäläisen vahvuuksille? -0.25 ja-0,5?? No jotkut sieltä sitten löysin ja aurinkolasien valinnassa kävi samoin..jouduin tyytyyn todellakin ihan kummaan versioon..ota tai jätä periaatteella ja taas suurin osa ei kuulemma kuulunut siihen ryhmään tai siihen ei voinut tehdä vahvuuksia??

    • rillipöllö

      instrusta kahdet lasit yksien hinnalla. Sain kahdet merkkikehykset(boss ja björn borg) linsseineen 500 euron hinnalla. En kyllä pidä kalliina varsinkin kun omat linssini ovat aivan eri vahvuisia ja vielä toisessa silmässä taittovirhe. Kaitpa sitten sattui minulle osaava myyjä ja lasit sain jo viikon päästä ostosta.

      • rillit

      • näen!
        rillit kirjoitti:

        http://www.favoptic.fi/

        Favopticilta olen tilannut kahdet yksiteholasit ja aurinkolasit vahvuuksilla - toimii! Loistava firma! Linssien laatu vaikuttaa erittäin hyvältä.


      • Anonyymi
        näen! kirjoitti:

        Favopticilta olen tilannut kahdet yksiteholasit ja aurinkolasit vahvuuksilla - toimii! Loistava firma! Linssien laatu vaikuttaa erittäin hyvältä.

        Aika hyvät kokemukset Fovipticista täälläkin. Yhden kerran en tosin saanut korjautetuksi irronnutta sankaa, rikkinäisten lasien palautuksessa ei ollut mitään viestiä että miksi. Muuten olen ollut tyytyväinen sekä Instruun että varalaseja hankittaessa Favopticiin.


    • ärtynyt

      Ei ole Nissen juuri parempi. Laitatin tavalliset lukulasit, toinen linssi oli ok mutta toisella ei nähnyt nenäänsäkään. Kertoivat että ovat ulkoistaneet lasinhionnan. "No ette te ainakaan palveluakaan ole sisäistäneet", tokaisin ja marssin ulos. Onneksi en ollut maksanut etukäteen. (Olin kertonut heille ennakkoon että asun sen verran kaukana että tulen sen ainokaisen kerran hakemaan lasit eikä siis ollut mahdollista antaa heidän yrittää korjata mokaa.)

    • Irmeli3

      Muutamia päiviä sitten menin tarjouksen perässä Instruun täällä Itä-Suomessa. Voin kertoa, että toista kertaa en taidakkaan sitten mennä - ainakaan silmälaseja katselemaan. Eipä ollut hääppönen valikoima kehyksiä ja palvelu ei ollut mielestäni asiakasystävällistä.

      Nissenin hintoja olen myöskin sitten tutkinut ja mielestäni se ei kyllä ole Suomin halvin ketju, vaikka niin antaa ymmärtää.

      Uusia monitehoja tässä odottelen ja aurinkolaseja omilla vahvuuksillani ja liike oli sitten aivan muu kuin kumpikaan aikasemmin mainitsemani. Valikoima oli tosi hyvä ja palvelu erinomaista. Kertoivat, että 1,5 viikkoa menee lasien saamiseen. Katotaan koska tulevat. Luultavasti tuossa Juhannus viikolla.

      • ensikertalainen_

        Onpa hyvä linkki. Olen juuri menossa tarkistuttamaan näköni ja tiedän, että saan lasit. Siksi tulinkin hieman ottamaan selvyyttä puhutaanko ko. Aiheesta juurikaan. Instruun olin itsekkin ajatellut mennä? Kun aina mainostamassa hyvää ja edullista. Tulipa muutosta asiaan linkkisi ja keskustelujen perusteella.
        Vielä saa ilmaiseksi kokeilla malleja kotonaan. Kiitos sinulle ja muille keskustelijoille.


      • tyytymätön
        ensikertalainen_ kirjoitti:

        Onpa hyvä linkki. Olen juuri menossa tarkistuttamaan näköni ja tiedän, että saan lasit. Siksi tulinkin hieman ottamaan selvyyttä puhutaanko ko. Aiheesta juurikaan. Instruun olin itsekkin ajatellut mennä? Kun aina mainostamassa hyvää ja edullista. Tulipa muutosta asiaan linkkisi ja keskustelujen perusteella.
        Vielä saa ilmaiseksi kokeilla malleja kotonaan. Kiitos sinulle ja muille keskustelijoille.

        enää...Sellon instrussa kävin kaksikin eri kertaa ihailemassa kehyksiä.
        Myyjille (2kpl) tuli hirveä kiire...takahuoneeseen.
        Myymälässä ei ollut muita asiakkaita.
        Ei ikinä instruun enää.
        Vien rahani muualle kun ei kerran kelpaa.
        Ja jos on noin ala-arvoista, antaa olla.


      • Grillipää
        tyytymätön kirjoitti:

        enää...Sellon instrussa kävin kaksikin eri kertaa ihailemassa kehyksiä.
        Myyjille (2kpl) tuli hirveä kiire...takahuoneeseen.
        Myymälässä ei ollut muita asiakkaita.
        Ei ikinä instruun enää.
        Vien rahani muualle kun ei kerran kelpaa.
        Ja jos on noin ala-arvoista, antaa olla.

        Pakko kertoa kun parivuottasitten menin näöntarkastukseen optikolle (josta jo ainakin kuudet lasit hankkinut aiemmin) kertoi että 2-tehot, sanoin etten tartte lukiessa laseja lainkaan. Optikko mulle vaan, että kyllä sä tarttet kun tuota ikääkin alkaa jo olla (40v), hankin sitten hyvät kehykset ja kolmesta linssi-vaihtoehdosta parhaat ...hinta liki 2-tonnia. Pari viikkoa yritin käyttää noita ja aina työpäivän jälkeen pää kipeenä. Eiku specsaversille näön tarkastukseen =1-teharit... kysyin: "ootko varma, etten tartte 2-tehoja ?" kertoi, ettei ainakaan tässä vaiheessa sellaisia määräisi, mukaan aurinkolasit vahvuuksilla ja yhteishinta jotain 150,-. Molemmissa liikkeissä hyväpalvelu ja sangat sovitettiin istuviksi kerralla, kyllä lasit saa laadukkaina jotain maksaakin mutta pientä rajaa ja varsinkin jos ei pää kestä niitä hintavampia.


    • arska-aatu

      Specsaversista minäkin haluan valittaa. Ostin sieltä aurinkolasit voimakkuuksilla. Kävin myös näön tarkastuksessa ja optikon mielestä näkö toisessa silmässä oli parantunut ja vahvuutta laseihin verrattuna laskettiin 0,75. No tuli päivä kun sain ekat aurinkolasit voimakkuuksilla, sanoin sovittaessa että näkyy vähän hassusti, mutta ajattelin tyhmyyksissäni että se kuuluu asiaan kun voimakkuudet ei ollut samat kuin laseissa. Viikonlopun yli kotona vertaillessani en tosiaan nähnyt toisella linssillä lähellekään kunnolla. Maanantaina heti takaisin ja rasvaletti tiskin takana kysyy että olenko pitänyt niitä viikonloppuna. Noen kun ei aurinkokaan ole juuri paistanut, sisätiloissa yrittäny telkkaria kattoa. Sen mielestä silmien olisi pitäny TOTTUA uuteen linssiin?! Aikani tingattua rasvaletin kanssa sain uuden näöntarkastusajan, johon sitten menin, mutta jota ei tehty, suosiolla laitettiin samat vahvuudet ku laseissa. Paska reissu tulipahan tehtyä, selitys oli että se kyseinen optikko oli JOSTAIN SYYSTÄ laittanut mulle sellaiset vahvuudet vaikka ne ei kyllä pitäneet paikkaansa. No nyt näen arskoilla, mutta ens kerralla haen rillini jostain muualta. Ja tämä tapahtui muuten pohjosessa, ku joku oli saanut hyvää palvelua pohjosen specsillä, onnea vaan sulle, niillä oli hyvä päivä. Tai ei itseasiassa palvelussa ollu vikaa, paitsi sen rasvaletin kommentit, että minun pitää tottua laseihin...ammattitaidotonta porukkaa...

    • dumdidum...

      itse ostin samalla tarjouksella samasta paikasta, tosin vain yksitehot. kummatkin lasit tulivat toki eriaikaan, mutta ovat olleet tosi hyvät minulle, ei siis mitään moittimista. Ainoastaan vaan ihmettelin että eräs aurinkolasimalli joka heillä oli, ei saanut kuitenkaan minun vahvuuksillani, minkä takia piti ottaa toisenmalliset aurinkolasit, mutta ei se niin iso juttu ollut.

      mikset vaan purkanut kauppaa jos kerta lasit eivät olleet hyvät? en usko että olet tullut nyt lainkaan huijatuksi, menet vaan nyt intsrumiin ja perut kaupan. Luulen että nyt on kyseessä ollut sekaannus etkä sinä ole sanonut mielipidettäsi tarpeeksi suoraan

    • 1+9

      instru...

      Olin ottanut silmälasivakuutuksen, jonka piti korvata rikkoutuneet lasit kokonaisuudessaan, vastaavat sangat ja linssit ilmaiseksi tilalle.

      Kovapintaisiin ja naarmuuntumattomiin linsseihin tuli naarmu. Vakuutuksen piti korvata tapahtuma.

      Liikkeessä ei ollut "vastaavia" kehyksiä kuin aikaisemmat: väri, malli ja materiaali...
      ...paitsi kaksi kertaa kalliimmissa sangoissa.

      Jouduin maksamaan välin, jos en halunnut erilaisia sankoja. Minulle kuitenkin ole tärkeää valmistusmateriaali allergian vuoksi, väri ja malli.

      Toinen linssi ei pysynyt kiinni. Menin takaisin ja nuori myyjä liimasi linssin laseihin, sillä seurauksella, että viikon päästä se liimaklöntti roikkui linssin päällä kuin räkä.

      Toinen linssi taitaa olla erimallinen kuin toinen ja myyjä ei sitä huomannut...

    • metallisanka

      tein markka aikana kehyksiä alihankintana työ ja materiaalit noin 10 mk linssit tekivät jotkut muut parhaimillaan tuntipalkkani oli huikea 270mk el aika kannattavaa nyt pitäisi euroaikana olla halvempaa kehyksissä voi roikkua mitä lappuja vaan keskihinnaksi arvioisin 20euroa 200 euron kehyksille kerroin on suora eurokerroin ennen markka nyt 1 euro säälittää kun ihmisiä vedätetään oikein kunnolla valvokaa edes vanhoja ihmisiä on toi hirveetä rahastusta.

    • metallisanka

      kun kuulin yhden verätetyn tarinan 850e paketista lähdin hiukan neuvottelemaan asiasta mikä teitä ihmisiä vaivaa ajatelkaa nyt uuden henkilöauton saa 10,000e ja maksatte laseista 1,000e hm kyse ei ollut instrusta.

    • Ei lääkkeitä

      Sain silmälääkäriltä reseptin. Menin Instruun. Tarjous: ilmainen näöntarkastus, kaksitehot 199 aurinkolasit vahvuuksilla ilmaiseksi. No, näöntarkastusta ei ollut. Enkä edes pyytänyt:) Koko paketin hinnaksi tuli kuitenkin 868 euroa. Tilausvahvistusmaksu 200 piti maksaa heti, linssit tulee Tallinnasta, toimitusaika 3-4 viikkoa. En syytä ketään. Itse olen tyhmä. Ajattelin mennä toiseen Instruun ja vaatia tarjouksen mukaisen toimituksen. Se ei enää tässä konkurssissa tunnu missään. Sitten vertailen, mitä eroa on eri laseilla ;)

      • Ihme_

        "Sain silmälääkäriltä reseptin. -- No, näöntarkastusta ei ollut. "

        Minkäköhän ihmeen takia olisit tarvinnut vielä näöntarkastuksen, jos sinulla oli lääkärin resepti?


    • Laurushka

      Itse tilasin juuri tänään uudet lasit ja suorastaan ihmettelen, että mitäköhän teidän kohdallanne on sössitty. Tilasin yksitehot kaksi kertaa ohennetuilla linsseillä ja Easy Care-pinnoitteella (400€) kaupaanpäälle tuli aurinkolasit ohentamattomilla linsseillä, mutta pinnoitteilla (0€). Näontarkastus oli myös ilmainen, vaikka ei laseja olisikaan ostanut. Palvelu oli erittäin ystävällista ja tuttavallista. Optikko osasi suositella juuri oikeanlaisia laseja ja myös arvioi totuudenmukaisesti miltä ne näyttävät. Silmälasi vakuutusta ja ohennusta aurinkolaseihin en ottanut, vaikka optikko tarjosi.

      Kannattaa optikolla ollessaan ilmaista selkeästi mitä haluaa, koska harvat heistä ovat selvännäkijöitä. Kannattaa myös kysellä eri vaihtoehdoista. Noissa tarjouksissa on vain se asia, että jos sinulla sattuu olemaan silmät, jotka vaativat erityislinssit, niin ne eivät välttämättä kuulu tarjouksen piiriin. Merkkikehyksetkään eivät usein ole tarjouksessa. Kaikkiin aurinkolaseihin ei voi asentaa vahvuuksilla olevia linssejä, koska ne eivät sovi kehyksiin.

      Mielestäni hyvistä silmälaseista voi maksaa satoja euroja. Itse en tilaisi netistä, koska kehyksiä ei voi paikan päällä sovitella ja muokata. Hyvään näköön ja hyvännäköisyyteen voi tuhlata. Enemmin näen hyvin, kuin säästän pari sataa euroa tuhlatakseni ne johonkin turhempaan.

    • tyytymätön

      Instrumentariumin asiakaspalvelu Kuopiossa toimii valitettavan huonosti. SIlmälasit tilattu 4 vk sitten, asiakkaan itsensä mentävä kyselemään missä lasit viipyy, liikkeessä kukaan ei tiedä minne linssit joutuneet, onko edes tilattu. Vastuullista myyjää ei liikkeestä löydy kuin usean päivän kuluttua, joka voisi sanoa miten liike hyvittää virheeensä.

      • Iitu

        Samaa mieltä, sain pokat 5 viikon odottelun jälkeen ja tulos aivan perseestä! Linssi hionta ei siisti ja toinen ihme tuhru. Asiakas palvelusta ei tietoakaan ei kuunnella ei vastata ja ei mitään tietoja linssin ominaisuuksista suostuta kertomaan. Ei oteta huomioon asiakkaan ongelma kohtia kehysvalinnassa (-7) linssi asettaa vaatimuksia kehykselle/kapea nenä jne..... Kyllä on vaikeeta sisäistää nuitten myyjien että mehän maksamme heidänkin palkkansa! Ja Nisseniltä en saanut minkäänlaista palvelua!!! ASIAKASPALVELU KOULUTUKSEEN KOKO PORUKKA TAI JOS EI TYÖNTEKO MAISTU NIIN UUDET TILALLE!!!!!


    • Helsingin Tommi

      Opticus Lohjalla on ihan oikea optikko, jossa asiakas on ykkönen. Siellä tehdään vielä jopa käsityötä; viimeksi korjasivat sangat aurinkolaseistani.

    • puusilmäasema

      Kävin ostamassa silmäasemalta rillit. Piti tulla kaksteholasit, entisten kaukolasien tilalle....vaan kun menin noutamaan lasejani, arvot olivat TÄYSIN samat kuin vanhoissa silmälaseissani, eli maksoin 4oo€ TÄYSIN TURHASTA.
      Kun menin reklamoimaan asiasta, vika oli minun!!!
      En saanut mitään hyvitystä virheestä.
      En ikinä astu siihen firmaan enään.

    • Harmistunut

      Minäkin tulin mielestäni huijatuksi Instrussa.

      Maksoin silmälääkärin tarkastuksen ja kyseinen lääkäri tiuski heti alussa, kuinka kehnosti asiat myymälässä olivat. Hän käytti nenälläni tasan kuusia linsseja koko tarkastuksen aikana ja sanoi, "Hyvin sinä näet!", vaikka en ylärivistä nähnyt yhtä ja toisesta rivistä kahtaaan... Kolmatta riviä en olisi ikinä nähnyt, saatika neljättä. Yleensä kai kysytään, mitä näet alimmasta rivistä. Tämä heitti linssin ja kysyi "No mitä näet?"

      Kerroin, että oikeaa silmääni särkee jatkuvasti. Kysyi pistääkö? Sanoin, että koko silmää särkee, katson töllöäkin yhdellä silmällä. Siihen ei sanonut mitään.

      Kerroin myös, että silmänpohjissani on näkynyt hoitamattomasta verenpaineesta johtuvat muutokset, nyt siellä oli kaikki hyvin... Eikä kaihistakaan enää ollut tietoa oikeassa silmässäni, missä oli näkynyt muutoksia 2 v. sitten.

      Paineista ei puhunut mitään. Ne olivat kaksi vuotta sitten silmälääkärillä piirun verran hyvällä puolella (28), nyt mukamas paperin mukaan 15. Oltava siitä siis onnellinen, koska minulla on ollut verenpainetautikin jo 20 vuotta ja yhtä sun toista.

      Sain suunnilleen samat vahvuudet, mutta plussaa lisää - huomasin kotona.

      Menen huomenna toiseen firmaan optikolle, varaa ei ole maksaa toista silmälääkäriä. Haluan saada toisen mielipiteen asiaan, ennen kuin hankin vanhat lasit uudestaan tällä sokeudella ja säryllä.

      Toivon todella, että optikko olisi samoilla linjoilla lääkärin kanssa...

      Nämä kaksi vuotta sitten Instrusta hankkimani linssit ovat olleet kehnoimmat mitä ikinä minulla on ollut melkein neljäänkymmeneen vuoteen.

      Ja nuo tarjoukset... Kalliiksi tulee Instrussa pokat ja lasit, sen jo tiedämme kaikki.

      Tuntuu kenkulle...

      • TahtooNähdä

        Onko jollain kokemuksia, miten saa Instrun "erinomaiset kovapinnoitteiset" linssit puhtaaksi kotikonstein? Ostin Instrusta silmälasit, joissa piti olla niin hyvät linssit ettei parempia markkinoilta löydy. No, saattaahan se olla, mutta näkemistä voisi helpottaa, jos ne pystyisi itse puhdistamaan normaalein kotikonstein. Jos ne haluaa puhtaaksi, niin ne pitäisi viedä joka kerta Instruun puhdistettavaksi, kun itsellä ei ole sellaisia pesukoneita kotona. Olisin toivonut, että myyntitilanteessa olisi kerrottu, että muuten ihan hyvät linssit, mutta yks´tällainen pikku juttu näissä on...


      • Ihme_
        TahtooNähdä kirjoitti:

        Onko jollain kokemuksia, miten saa Instrun "erinomaiset kovapinnoitteiset" linssit puhtaaksi kotikonstein? Ostin Instrusta silmälasit, joissa piti olla niin hyvät linssit ettei parempia markkinoilta löydy. No, saattaahan se olla, mutta näkemistä voisi helpottaa, jos ne pystyisi itse puhdistamaan normaalein kotikonstein. Jos ne haluaa puhtaaksi, niin ne pitäisi viedä joka kerta Instruun puhdistettavaksi, kun itsellä ei ole sellaisia pesukoneita kotona. Olisin toivonut, että myyntitilanteessa olisi kerrottu, että muuten ihan hyvät linssit, mutta yks´tällainen pikku juttu näissä on...

        Omistatko linssien puhdistusaineita? Myydään optikkoliikkeissä.


    • ...pistepirkko...

      Ai elämä...haloo ihmiset! Todellako luulette, että silmälasit jotka maksavaat 199€ ovat laadultaan samanlaiset kuin lasit jotka maksavat 500€??? Miettikäähän jauhopäät vähän, mistä täällä valitatte. Minäkään en silmälaseista tiedä sen enempää, mutta toki sen tajuan, että jos linssejä, jotka maksavat alle 200€ verrataan 400-600€ linsseihin, niin tokihan niissä nyt eroa täytyy olla, ohennuksia, leveämpiä näköalueita ym. Verrataanpa autoihin (hölmöimmätkin tajuaa), et saa Mersun laatua Ladan hinnalla!!

      • Iitu

        Annahan olla vertailemati, nykyyajan MERSUSSA EI MAKSA KUIN NIMI!!!!! Ei laatu ole sitä mitä se joskus on ollut!


    • kaiken nähnyt

      nissen lasit pitäisi lailla kieltää.sama mitä maksaa silmät ja aivot eivät totu niihin.ammattitaidoton porukka tekee lasit sinulle ja kun valitat niistä,sanovat pitää vain totutella niihin.silmät ja aivot vioittuvat niistä,pilaat vain terveytesi.menin silmälääkärille ja kauhistelivat miten lasien kohdistus on pahasti virheellinen. korvaus oli silmälasikotelo. joka ammatissa on hyviä ja huonoja työntekijöitä niin asianajajissa kuin lääkäreissäkin.siis pidä itsestäsi huolta ,älä luota paskan puhujiin tässä yhteiskunnassa.

    • Jone72

      Liityn minäkin Instrumentariumin vihaajiin.

      Minulla on tosi voimakas likinäkö joten lasien sovittaminen on hankalaa ja siksi on pakko luottaa myyjän ammattitaitoon. Tilasin pk-seudulla Instrumentariumista kahdet lasit, toiset antistress eli vähän pienemmillä voimakkuuksilla tietokonekäyttöä varten. Toisista laseista sai 50% alennusta jopa meikäläisen voimakkuuksilla (-6 ja -7).

      Toimitusajaksi luvattiin 2-3 viikkoa, mutta toiset lasit oli valmiina alle viikossa ja toiset viikossa. Positiivinen yllätys.

      Pieleen homma lähti menemään kun lähdin hakemaan laseja. Toiset kehykset eivät mahtuneet päähän mitenkään, jäivät 5 cm nenästä ulos! Myyjä oli eri ja yritti selittää että tilauskoodi olisi väärin, mutta kyllä kehykset olivat mitä oli valittu, ja pokat olivat mahtuneet päähäni sovitustilanteessa jopa sangasssa olevan hälyttimen kanssa!

      Myyjä oli tosi nolo, vitutti kyllä minuakin, ja sanoi ettei kehyksiä pysty millään säätämään riittävän leveäksi eikä niitä olisi pitänyt alun perin myydäkään minulle. Se miten sovituskappale on voinut sopia, ei selvinnyt, ilmeisesti toinen myyjä oli tehnyt virheen tai kehykseen on tullut muutos ja mallikappale myymälässä oli erilainen.

      Myyjä totesi ettei tietenkään tarvitse lunastaa liian pieniä kehyksiä. Koska minulla ei ollut aikaa jäädä sovittamaan uusia kehyksiä sillä kertaa sovittiin että palaan pian asiaan ja maksoin ja otin toiset antistress-lasit, joilla olikin sitten tihrustaminen pienemmän voimakkuuden takia.

      Kun menin ajan kanssa sovittamaan kehyksiä niin taas oli eri myyjä, joka totesi ettei valikoimassa taida olla kuin muutama kehysmalli joka olisi riittävän leveä "voimakkaisiin kasvoihini". Mallistosta löytyi muutama aivan kamala ja mahdoton sekä parit samanlaiset rautalankaiset jotka olivat antistressit. Halusin kaukolasit erilaisina, mustina muovikehyksinä jotka olin valinnutkin. Lähinnä olevat jotka olisin voinut kelpuuttaa olivat yllättäen 200 euroa kalliimmat kuin alkuperäiset!!! Ja hinnan erotus pitäisi maksaa kokonaan!!!! Totesin vain että jos tällaisia hintoja olisi esitetty ensimmäisellä kerralla niin olisin mennyt toiseen liikeeseen. Ja että kauppoja ei nyt synny, en maksa enempää. Tämän jälkeen myyjä totesi että kaupan voi purkaa niiltä osin ja maksan täyden hinnan antistress-laseista. Kun sanoin että joutuisin ostamaan muualta sitten toiset lasit myös täydellä hinnalla, myyjä sanoi että maksa se 200 euroa niin ei tarvitse. Kun vaadin koko kaupan purkamista, myyjä ei suostunut, koska toiset lasit olin hyväksynyt. Muistutin liikkeen 3 kk tyytyväisyystakuusta johon myyjä totesi että siinä saa vaihtaa lasit toisiin samanhintaisiin, tai erotus pitää maksaa.

      Tässä vaiheessa rupesi ääneni varmaan kohoamaan sen verran että joku päällikkötason henkilö tuli paikalle, ja sanoi että jos on noin vaikeaa niin perutaan sitten koko kauppa. Aivan jumalaton rumba tuli siitä että piti plussapisteet palauttaa. Lisäksi jouduin jättämään käytössäni olleet lasit saman tien sinne, ja kun ei ollut vanhoja laseja tietenkään mukana, oli pakko soittaa vaimo hakemaan liikkeestä koska en näe 1 metriä kauemmas kuin sumua, en olisi löytänyt taksiasemallekaan.

      Tämän jälkeen totesin että Instrumentariumista en osta sitten niin yhtään mitään enää ikinä.

      Myöhemmin kun kerroin tätä kaverilleni hän kertoi talvella hommanneensa lasit Instrusta, ja että linssit oli kiinnitetty/tiivistetty läpinäkyvällä mutta sellaisella liisterinvärisellä läpikuultavalla silikonimassalla josta repsotti rihmoja ja lähti pieniä muruja! Myyjä oli sanonut että linssit oli hiottu vahingossa liian pieniksi näihin kehyksiin mutta että nyt ne kyllä pysyvät, ja että on ihan tavallista että näin joudutaan välillä tekemään kun kehykset ja linssien hiontaan käytettävät mallit eivät ihan täsmääkään. Kaveri ei ollut viitsinyt ruveta valittamaan enempää ja odottelee nyt miten silikonit kestää...

      • Realistinen_

        Kaikenlaisia paskan jauhajia täällä onkin


    • Ja miten olikaan?

      Se on tosi kiva, kun kävin nissenillä katsomassa uusia silmälaseja, kun on näkö taas huonontunut. Siellä on tarjous kolmet lasit yhen hinnalla. Ja pitäisi maksaa 75€. Ja paskat. Myyjä sanoi: "Se tekee sen 135€, sangat 75€, linssit 40€ ja näöntarkastus 20€. Ja jos haluat toiset lasit, niin ne tekee sen 40€." Ja piti olla kolmet lasit yksien hinnalla..

    • WTÄFVÄ

      Aika törkeitä hintoja olette maksaneet ja vielä tyytyväisiä! 500 - ihan ufoa.

      • Linssilutikka

        Riippuu minkälaiset linssit tarvitsee ja minkälaiset pokat ja pinnoitteet laseihinsa haluaa. Jos pärjää "tiimaritason" laseilla, niin mikäs siinä.

        Halpisketjussakin alkaa tulemaan laseille hintaa, kun tarvitaan paremman tason monitehot ja pokat sekä pinnoitukset, tosin niistä en ole tähän menessä mieluisia pokia edes löytänyt.


    • lvi-ase

      Viime viikolla instrusta 2 lasit yksien hinnalla---698e monitehot toiset työlasit-----että sillälailla. Tarjoushintahan on perusmallille. eli kapea näkökenttä esim.

      • Blindwithoutglasses

        Hei te instrun vihaajat! tuon teille vähän uutta näkökulmaa. Ensinnäkin specsavers ja nissen kävelevät käsi kädessä, linssien laatu ja kehysten on täyttä paskaa. Jos arvostat vähänkin niin tärkeää asiaa kuin näkeminen niin kohtaa totuus, halpa ja hyvä eivät kulje käsikädessä. Se kuinka selitätte että kampanjat ovat huijausta, mietittekö ollenkaa että onhan se kampanja järkevämpi näin kun jollakin sen firman myös pitää tehdä voittoa.
        Se että olette lasit jolla ette näe, ja valitatte nyt vasta siitä. En ymmärrä. Teillä on oikeus ja velvoite käydä kertomassa, varmasti tilanne korjataan. Myöskin jos laseissa on ongelmia muistattehan ettei vika ole henkilökunnan.
        Täytyy sanoa että näitä lukiessa en voi käsittää miten joku voi pitää näkemistä sen verran vähäisenä että tarkkaan näkemiseen sijoittaminen on tyhmää? Meille ei ole luotu täydellisiä silmiä ja siihen on ratkaisu.
        Kiitos ja näkemiin.


      • 1612
        Blindwithoutglasses kirjoitti:

        Hei te instrun vihaajat! tuon teille vähän uutta näkökulmaa. Ensinnäkin specsavers ja nissen kävelevät käsi kädessä, linssien laatu ja kehysten on täyttä paskaa. Jos arvostat vähänkin niin tärkeää asiaa kuin näkeminen niin kohtaa totuus, halpa ja hyvä eivät kulje käsikädessä. Se kuinka selitätte että kampanjat ovat huijausta, mietittekö ollenkaa että onhan se kampanja järkevämpi näin kun jollakin sen firman myös pitää tehdä voittoa.
        Se että olette lasit jolla ette näe, ja valitatte nyt vasta siitä. En ymmärrä. Teillä on oikeus ja velvoite käydä kertomassa, varmasti tilanne korjataan. Myöskin jos laseissa on ongelmia muistattehan ettei vika ole henkilökunnan.
        Täytyy sanoa että näitä lukiessa en voi käsittää miten joku voi pitää näkemistä sen verran vähäisenä että tarkkaan näkemiseen sijoittaminen on tyhmää? Meille ei ole luotu täydellisiä silmiä ja siihen on ratkaisu.
        Kiitos ja näkemiin.

        Itse olen ollut tyytyväinen Nissenin ja Specsaversin laseihin, tosin yksitehot mutta ei tod. valittamista!


      • Rehellisyyttä
        1612 kirjoitti:

        Itse olen ollut tyytyväinen Nissenin ja Specsaversin laseihin, tosin yksitehot mutta ei tod. valittamista!

        Lisään tähän keskusteluun Instrun lääkäreiden vallankäytön: luulevat tietävänsä kaiken, ottavat maksun hätäisestä käynnistä, jossa yritetään syöttää asiakkaalle valheita. (tässä asiassa ei ollut kyse silmälasien hankinnasta, eikä siitä mitä koneet näyttävät). Ei enää Instruun.


    • Simputettukansalainen

      Todella pahasti huijattu. Eikö tässä maassa pitäisi olla jonkinlainen kuluttajansuojalaki! Tässä vielä yksi suurenluokan huijaus. Näöntarkastus oli jostain aataminaikaisesta maailmasta, millä ei ole mitään tekmistä nykymaailman kanssa. Lukemat päin mäntyä. Sen jälkeen yritetiin myydä suoraan telineessä olleita laseja jotka eivät olleet käyneet hionnassa. Sitten vihdoin sain hakea "oikeat" lasit. Olin menossa kiireiseen tapaamiseen enkä instrun pimeässä valaistuksessa ilman omia lasejani nähnyt mitä he minulle antoivat. Antoivat väärät lasit. Lasit olivat jollekin leväkasvoisille ja nököpiste minuun nähden täysin pielessä. Hionta oli möykkyräistä ja todella outoa. Kehykset olivat täysin poikkeavat niistä jotka olin alunperin valinnut. Hinta oli huimaava ja maksoin lasit ja lähdin kiireissäni tapaamiseeni. Vasta kotona sain lopullisen "sydärin". Toden totta oliko tämä enää edes mahdollista! Tuli jo noiduttu helvetti mieleen kun ei sitten mikään tässä liikkeessä voinut onnistua. Voimat menee kun näin yksinkertaisessa toiminnassa menee jopa työasiat pieleen ja täytyy taas aloittaa jokin helveltillinen puolustuskamppanja yksinkertaisten silmälasiostosten kanssa.

      • 1kertako

        Näöntarkastus on todellakin perinteistä puuhaa, jossa sinä itse kerrot millä testilinsseillä näet paremmin ja millä huonommin...
        Silmälääkärillä on sitten hienompia laitteita muihin tarkastuksiin.


    • luojanlykky

      Hehheh. On sitä pissattu minunkin silmään. Menin liikkeeseen ja halusin ostaa kahdet lasit. Toiset lukulasit ja toiset pitolasit. Myyjä vänkäsi että osta kaksiteholasit. Sanoin että en osta. Mutta niin vaan kävi että minulle soviteltiin laseja! Ensin lukulasit..siis koko linssin olevat lukulasit. No hyväthän ne oli. Myyjä sanoi vielä että näetkö nyt sivuille ylös alas ? No tottahan minä koko laseilla näin ja hyvin näinkin. Sitten kokeiltiin pitolaseja. Samoin hyvät oli. No . Ne kaksi teholasit minun piti ensin maksaa ?? Sanottiin että postissa tulee parin viikon päästä. Ja muista sitten vaan pitää niitä. Kyllä silmäsi tottuu niihin. No lasit tuli postiin. Jo kotimatkalla kokeilin laseja !!??
      Paskat lasit!! Pitolaseilla kyllä näki mutta ne lukulasit. Pitolasien alareunassa oli noin 5 miillin korkuinen ja noin 15 millin leveyinen lukulasi kohta ? Lehtiä en voinut lukea kuin pää ylhäällä! Koko ajan piti päätä kääntää sanomalehden tekstin mukaan ? Ihan paskat lasit. No eine maksanut kuin 500 euroo! Vihdoin ja viimein sain rahani takaisin. Sen verran viisastuin että enää mua ei kusta silmään!

      • Toimistolasit

        Monitehot pitää ostaa kalliimmat, perusmallin lukualue on todella pieni, kuten siitä palsta esimerkistä voisit päätellä siellä instrussa... myöskin tarkka lukuasennosta ja missä kohtaa nenällä ne lasit ovat.
        Kannattaisi miettiä ns. toimistomonitehoja jossa luku/lähialue on isompi ja yleisnäköalue pienempi ylhäällä, riippuu sitten omista vahvuuksista kuinka laajasti niillä näkee.


      • Anonyymi

        Pilluakaan et saanut?


    • Oottepadkoja

      Vittu elämä on!

    • voiteitä

      Kyllä ihmisiä kusetetaan;) Näiden instrun,nissenin ym omakustanne per lasit kehykset ovat 50e ja ihmiset maksavat monia satoja. Pörssiyhtiö omistaa instrun ja kusetus jatkuu. Pieni matka Tallinnaan avartaa s-lasien hinnoissa.

    • demarienvihollno1

      ..vain tyhmä käy instrussa. oli tarjous; " lasit 69 e pokineen". kävin ostamassa, oli vain yhdet vaalean punaiset pokat tälla hinnalla tarjolla. Täyttä huijausta...

    • Omapää

      Vastaus alkukysymyksen otsikkoon: KYLLÄ HUIJAA. Älkää hyvät ihmiset menkö Porvoon Instruun huijattaviksi. Siellä itseään lääkäreiksi tituleeraavat ovat päällekäyviä ja luulevat, että heidän sanansa on laki. Pelkkää rahastusta ja tervetuloa uudestaan. Minua huijattiin räikeästi, mutta viimeisen kerran kävin Porvoon Instrussa. Ihmiset hyvät valitkaa huolella mihin varaatte aikanne.

    • veeniinveeniin

      Joops, tää menee pikkasen sivuun mutta kumminkin kerron vaikka tapauksesta on hieman aikaa. Tilaan Nisseniltä piilareita ja sain myöhemmin ilmaisen piilaritarkastusajan.
      Tympeä optikko otti vastaan, istui tuolilleen ja kysyi," mitä sää täällä teet?"
      Kerroin tulleeni vakiasiakkaana ilmaiseen tarkastukseen kun kutsukin tuli.
      Ei puhetta ei mitään, tuskin silmiin katsoi.
      Sitten tökkäsin pääni siihen otsaleukajuttuun ja tarkistus alkoi.
      No ei ollut ihmeeellinen,äkkiä läpi ja sanoi hyvä on. Toiseen silmään se valotuikku oikein koski, sitä ihmettelin siinä ja vieläkin mietin mitkä valovatit sillä oli siinä koneessa päällä.
      Kun sitä ekaa luomea kääri niin sanoi taitaa tuntua niin kamalalta, ettei toista edes tutki! Siihen minä hämmästyneenä etten edes huamannut kun niin hyvin käänsi.
      "En rupee sun toisessa luomessa roikkumaan kun se teki pahaa."
      Hänellekkö?
      Optikko ei sano mitään, nousee ja poistuu ja sanoo että "silmät on hyvät".
      Olisin ostanut vielä silmätippoja, linssinestettä... :O
      Jäi heti sellanen veemäinen olo kuin olisin vaan jotain vaivaa ollut.
      En mene enää siihen Nisseniin.

    • halvallako

      Instrussa kävi näin. Ensin sain odottaa monta viikkoa laseja ja jo parin viikon kuluttua linssit naarmuuntuivat aivan normaalissa käytössä. Ja kyseessä ei ollut mitkään tarjous lasit. Vein lasit takaisin ja lupasivat lähettää korjaukseen. Kuinkahan monta viikkoa nyt odottelen ilman laseja. Jotain hyvitystä olisi luullut heidän tarjoavan.

    • Samuraimo

      Kyllä, tuttua vanhusta koijattiin, "toiset lasit kaupanpäälle".
      Osamaksusopparikin oli tehty. Vanhus ihmetteli, kun ei ole laskua vieläkään tullut.
      Rahoitusyhtio sitten lähettu laskun ja yllätys yllätys toisissa laseissa oli kehykset ilmaiset mutta linnsit sitten maksoivatkin. Linssien hinnasta ei oltu puhuttu kuulemma mitään ostaessa.
      800€ laskua, ei taida eläke venyä edes osarilla tuohon. Kaikki rahat pois vain niiltä, jotka eivät enää ole 100% järjissään. Instrumentarium Parkano.

    • OnHyväOlla

      INSTRUMENTARIUMIN linssit on mun mielestä huonolaatuisia.
      Äitini säilytti kotelossa ja jo 2-3 viikon kuluttua oli linssi kulunut siltä kohdalta kun koskee koteloon.

      tuolta kannattaa ostaa linssit niin kauan kuin itse toteaa ne huonoksi. Meillä on ostettu kymmeniä vuosien varrella koko jälkikasvulle ja aina olleet tyytyväisiä.

      specsavers.fi

    • bulldoggi5

      Itsellä hyviä kokemuksia Instrusta. Noin 15 v sitten otin tarjouksesta monitehot aurinkolasit kaupan päälle ja aivan erinomaiset ovat olleet kummatkin lasit alusta saakka.

    • Anonyymi

      Lasit kaikkein kalleimmat yksilölliset plussat ja Instrun kalleimmat, huonoimmat silti ei voi pitää päässä, takuuparit yhtä onnettomat. Alussa kyllä ovat mielinkielin että kaupat syntyy, virheistään eivät ota mitään vastuuta. Palvelu tylyä ja suuttuvat jos valittaa.

      pienistä liikkeistä saa halvemmalla laatulinssit edullisemmin ja toimivat kuin Instrun paskapaketit. Ihme ettei ole menny nurin koko Instrun myymäläketju niin ala arvoista tavaraa kehtaavatkin myydä ja vielä kalliilla hinnalla

    • Anonyymi

      instrumentarium kokemuksia , kalliita ovat ja alussa kiristi päätä jne. Kun oli kotelossa oli tullut hankautumaa linssiin ulkopintaan siihen keskelle kun linssi koskettaa koteloa. linssit oli melko uudet, ei takuuta oli kuulemma oma vika kun oli liikutellut kotelossa, oli ollut puolivuotta auton hanskalokerossa. piti olla kovapintaisia.

      muualta ja paljon halvemmalla, selllaisesta kun ilmoittavat HETI kokonaishinnan olen saanut hyviä laseja.
      tv. 71v.

    • Anonyymi

      Instrumentarium ON TÄYTTÄ P****A.... Saatan kuullostaa foliosedältä mutta kokemukseni (instru JUMBO) on seuraavanlainen....

      Ostin 189€ POLICE aurinkolasit ei vahvuksilla. Kaupasta lähtiessäni kotona huomasin että toinen sanka on vääntynyt. Lasit ei ollut vielä yhtään päässä ja olivat koko matkan kotelossa.
      Puhelimessa ensin kiistivät ja lopuksi sain heitä ottamaan sen vastaan katottavaski....

      Nooh.. siinä sitte mentiin pojan kanssa liikkeeseen ja näytin lasit hänelle. Myyjä oli noin 30-35v aivan ylitatuoitu agressiivinen epäkohtelias ja poika rupes pelkään hänen puhesävystään... nooh ei siinkä viel mitään niin näytin rikkinäisen/vääntyneen sangan ja siinä sitten alkoiki yhtäkkiä väittään vastaan että ei oo mitää rikki ja on ihan normaalia ett vasta ostetusta lasista on sanka roikkumassa. lopulta menetin hermoni ja huusin niin että kaikki kuuli ja lopulta tuli naisen esimies ja totesi ett näähän on ihan rikki.... nyt on menny 2 viikoa eikä vielä oo tullut laseja tai viestiä niistä....
      Yrittänyt soittaa niille viimesen viikon ajan paitsi helatorstaina että joku vastaisi mutta tuloksetta....
      Kuten tiedetään aurinkolasien voittokate on luokkaa 200-300%. MUTTA SILTI SEKAVAA JA TÖRKEETÄ V****UILUA ASIAKKAILLE. Jos pojatsu ei ois ollu mukana niin ois kyllä mennyt huonommin myyjän kannalta....

      EN SUOSITTELE... VÄLTÄ INSTRUMENTARIUMIA.

      Sama kokemus INSTRUMENTARIUM ITÄKESKUS.. Mutta kyseessä oli lasit vahvuuksilla.... olin nii kädet sidottu niin oli vaan pakko mennä sinne....
      EI IKINÄ ENÄÄ!!!!!!!

    • Anonyymi

      Minulla oli hyvä käsitys Instrusta, mutta ne karisivat kun asioin siellä. Lääkäri vain vilkaisi silmiin ja totesi. että et tarvi uusia linssejä, epäilen että siksi koska siellä oli linssit puoleen hintaan. Maksoin tyhjästä 114 euroa. Halvemmalla ja paremmalla palvelulla olisin saanut ennen käyttämillä liikkeillä. Tilasin jo ajan, katsotaan mitä siellä sanotaan, en usko että kukaan menee silmälääkärille aiheetta.
      En suosittele Instrua kenellekään !

    • Anonyymi

      Instrussa huono palvelu. Kehykset ovat kamalan näköisiä ja eivät istu kunnolla. Pahinta on tietysti, että en pysty käyttämään laseja. Ovat jotenkin omituiset. Kun menin valittamaan, niin kohtelu oli tosi nuivaa. Huonoimmat lasit kuin koskaan. Insturulla ja Kelalla on kuulema joku keskinäinen sopimus. Jos asiakas hakee Kela-korvattavia laseja, niin hänet ohjataan Instrulle. Onko liian varmaa tuloa, niin ei tarvitse palvella ja välittää? Kummallista touhua!

    • Anonyymi

      silmälasit itsessään ovat hurjan halpoja, osa pyytää useita satasia eli saavat hurjan voiton, vai onko systeemi niin epäonnistunut.

      toset myy todella paljon halvemmalla.
      ja minulla kävi niin että tekivät kalliissa kaupassa virheelliset lasit ja jouduin ne pian uusimaan, en tiedä onko se heidän systeeminsä. sain nuo mainitut lasit vakuutuksesta ja sen takia menin kalliimpaan kauppaan.

      kun ostin sitten halvemmat, ei ole tarvinnut uusia kuin työssä ollessa naarmuuntumisen takia 2-3 v välein, nyt eläkkeellä ovat aivan hyviä, vielä 12 v vanhana.

      Olen käynyt tarkastamassa silmäni , eri silmälääkäreillä, samoi käyn terveystarkastuksissa 1-2 kertaa vuodessa, syy, haluan että lastenlapsillani on pappa hyvin kauan.
      3 eri silmälääkäriä sai lähes samallaiset lasit.

    • Anonyymi

      Tämä samaa oli myös yhdellä toisella optikolle. Lähilasit ja arskat yhteishintaan 480. Nyt sain lähilasit titanium kehyksellä 244€

    • Anonyymi

      Erehdyin ostamaan lasit Instrusta. Minua tympii ensinnäkin vääriä mielikuvia luova hinnoittelu: toiset, "ilmaiset" lasit tulivatkin maksamaan 250 euroa, sillä eihän peruslinsseillä pärjää. Toiset kehykset tulivat kaupan päälle, jos sellaiset löytyivät samasta hintaluokasta. Omiin pokiin linssejä ei sen sijaan saanut ilman satasen hiontalisää. Outoa: joutuvathan he hiomaan linssit Instrunkin pokiin. Kun saman päivän aikana olisin vaihtanut kehysvalintaani, se ei käynyt päinsä. Perustelu: myyjä oli ehtinyt painaa ok-nappia. Tuskinpa niitä laseja oli kuitenkaan vielä ruvettu hiomaan, kun toimitusaika oli 3 - 4 viikkoa. En olisi halunnut heijastuksen estoa, mutta kun se kuului linssipakettiin, se oli otettava. Kaikin puolin joustamatonta! Lisäksi laskussa oli satasen virhe, jonka kotona huomasin. Seuraavaksi palaan yksityiselle, palvelevalle optikolle, jossa toiveitani kuunnellaan!

      • Anonyymi

        Ihmeiden aika ei ole vielä ohi: otettuani yhteyttä asiakaspalveluun, kehysvalinnan vaihto onnistuu sittenkin 🙂


    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta pitää kutinsa edelleen vaikka kauppa siirtynyt verkkokauppaan. Rahoja ei saa takaisin peruutusta tilauksesta, asia laitettu kuluttajaneuvontaan. Kusipäistä touhua

    • Anonyymi

      Taidan marssia toiseen liikkeeseen. Huono kokemus asiakaspalvelusta.

    • Anonyymi

      Specsaversilla, otettiin näköjään tutkimus ja piti olla ilmainen, jouduin maksaa laseista vaikka ei ollut kehitettynä, kun sitten lasit tuli , en huomannutkaan etyä näkö tutkimuksesta otettu hinta vaikka oli ilmainen, piti olla. Sain lasit ja viikon pari rupesi sanga irtoilee, ja vein liikkeeseen korjattavaksi, siinä muija yritti korjata, monen ajan jälkeen sai paikoilleen, sen jälkee meni linssit, ja se oli viimeinen kerta kun siihen liikkeeseen menen.

    • Anonyymi

      Paskoja liikkeitä suomessa mikä olis paras paikka?

    • Anonyymi

      Itse kokenut vastaavaa Intrussa. Vaadin rahat takaisin. Kerroin että otan kuluttaja-asiamiehen jos kauppaa ei peruta.
      Tein reklamaation spostilla, kuluttaja-asiamies sanoi että reklamaatio siten että jää jälki eli reklamaatiosta JA sain kaupan peruttua.

    • Anonyymi

      Myyntilause "osta kahdet lasit yksien hinnalla" on tietääkseni alun perin Instrumentarium-ketjun kehittelemä. Ei se ole ikinä pitänyt paikkaansa. Sanonta "osta kahdet lasit kolmien lasien hinnalla" olisi lähempänä totuutta.

    • Anonyymi

      Kyllä ne siellä Silmäasemalla pyrkivät kokemuksen mukaan kusettamaan maksavaa asiakasta ihan yhtä lailla kuin Instrumentariumissakin.

    • Anonyymi

      Myös minulla on huijauksen tunne Instrumentariumin toiminnasta kohdallani. Lohduttavaa tietää, että en ole ainoa.

    • Anonyymi

      Kyllä Suomessa silmälasien hankkiminen on naurettavan kallista ja kusettaa niin yksityiset optikkoliikkeet kuin ketjut. Omiin silmiin ei sovi laserleikkaus, muuten korjaisin heti, ettei tarvitse enää tukea näitä puljuja.

    • Anonyymi

      Mä kävin kans instrussa,näöntarkastuksessa vasemman silmän tarkastuksessa teksti vääristyi.Silmälääkäri paikalle viikon päästä ja uusi näöntarkastus samoilla laitteilla 100€ lisämaksu,diaknoosi sama,silmä vääristää mutta miksi?Tilattiin aika silmälääkärille pkks ja vika löytyi,nesterakkula silmässä.Lasit tilattiin ja sanottiin että saan uudet jos eivät toimi vielä puolen vuoden sisällä.Käyn vieläkin silmälääkärillä tarkastuksessa(kolmas kerta)

    • Anonyymi

      aina kyllä kannattaisi mittauttaa silmät kun lasit ottaa koska kenelläkään ihmisellä ei ole kahta samanlaista silmää kunnolliset lasit sitten jos ottaa

      • Anonyymi

        Vasta nyt uskon mainokseen " Osta kahdet lasit kolmien hinnalla"


        Kaksia menin ostamaan viimeisenä tarjouspäivänä, yhdet saan. Oma moka.


    • Anonyymi

      Instruun en itse mene enään koskaan. Huonoin ja epäpätevin palvelu kuin koskaan missään on ollut. Silmälasit ovat huonot ja virheelliset. Kerran jo vaihdoin kun oli hiottu linssi päin prinkkalaa ja kun saapui uudet niin oli muovi vääntynyt linssiä laittaessa. Surkeaa kun joutui ravaamaan eikä myyjä uskaltanut uusiin pokiin laittaa linssiä ja taas piti ravata ilman minkäänlaista korvausta. Ei koskaan enään instruun.

    • Anonyymi

      selvä huijaus ,toumenpidehän oli korjaus myyjän tunaroinnista .

    • Anonyymi

      Simäasemalla minulle tarjottiin kaksia laseja johonkin hintaan, mutta sanoin tyttöselle, että minulla on vain yksi pää.

    • Anonyymi

      En suosittele,

    • Anonyymi

      Sinun olisi pitänyt heti vaihtaa liikettä. Iso kömmä tapahtui, se ei ennusta hyvää. Tiukka vaatimus rahojen palautuksesta, mikä on täysin kuluttajansuojalain mukainen oikeus. Sitten pyyhkiä kyseisen liikkeen pölyt kengistä.

    • Anonyymi

      Kävin Forssan Instrumentariumissa lääkärin näöntarkastuksessa joka maksoi 130 euroa. Kaikki meni täysin pieleen. Sain sellaiset lasit, joilla näkymä muuttui tiimalasiksi enkä voinut niitä käyttää. Tein asiasta reklamaation ja näkö tarkastettiin uudelleen optikon toimesta ja lasit muutettiin jotka olivat todella liian voimakkaat. Reklamoin myös peritystä summasta eli 130 euroa joka luvattiin palauttaa pankkitilille. Näin lupasi Forssan Instrumentariumin myymäläpäällikkö Marjut Raisikio. Toimitin hänen pyynnöstään tilinumeroni. Kuukausi on jo kulunut eikä palautusta ole suoritettu eikä sähköpostiin ole vastattu. Luvattu mutta ei pidetty. Eli sellainen myymäläpäällikkö Marjut Raiskio. Kiertäkää kaukaa tuo liike.

    • Anonyymi

      mulle kävi myös samalainen kuvio jumbon instrussa, vaikka mainostetaan että jos lasit ei sovi. kauppa perutaan veloituksetta. Kävikin niin että jouduin maksamaan silmä tarkastuksen yms toimisto kuluja 165€, kehoitan välttämään. Optikko liikkeet tilaa kiinasta linssit sekä kehykset, siksi se kestää 2 viikkoa tai enemmän. Olen itse käynyt kiinassa messureissulla ja ostin sieltä optikolta kolmet lasit(yksiteho) merkki kehyksillä, Tommy ,Ysl, Fila 20€kpl, siinä esimerkki miten paljon optikko liikkeet vetää välistä. Sitten vuosien jälkeen kun silmieni näkö heikkeni menin suomessa optikolle uusia lasia teettämään niin ne tutki vanhat lasini ja totesivat että nämä vanhat lasisi ovat laadukkat ja varmaan kalliit( ne kiinassa teetetyt) että sellaista optikko toimintaa. Myöhemmin kävin taas optikolla (specsaver) silmä tarkastuksessa niin yllättäin tarkastuksessa löytyi tumma pilkku silmässäni ja hän. ehdotti lähetettä heidän silmälääkärille. Meninkin silmä aseman lääkärille kerroin miksi oleen siellä ja heti sisään astuessani lääkäri sanoin että 99% varmuudella sinun silmissä ei ole mitään vikaa. Lääkäri ei tietenkään suoraan sanonut sitä mutta vihjaili että et ole ainut jolle näin on käynyt ja tuskin viimeinen. Tällainen uusi tienaamisen tapa on lanseerattu tietyillä optikoilla. On kurjaa että ihmisten terveydellä ruvetaan kusettamalla tienaamaan.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe