Ajelin sitten ensinmäisen pitkän siivun, noin 450km samana päivänä, moottoritietä 200km 180 maantietä ja loppu huonoa mökki tietä, josta 20km mentiin 10ja30kmt vauhtia, ja jossa oli raskaita nousuja ja kelirikkoa. Siis kulutus 4,2 litraa satasella, ei paha kuin on kyseessä 1560 kiloinen auto ja automaatti laatikko ja vähän kaupunki ajoa, tm: talvitestissä oli kulutus huikea 3.6l satasella, itsellä on ajettu vasta noin 1200km, eli kulutus tulee todennäköisemmin laskemaa vielä tästä, iselläni on ollut 3 uutta cr-veetä josta viimeinen vei kehäkolmoden sisällä, joulu/tammikuuta 13,7 litraa tunnissa, eli 300km pääsi yhdellä tankillisella. Mutta tässä autossa tärkein on mukavuus, ei avaimia tarvitse muistaa otta taskusta koskaan pois, ja saa kuulla seisoessaa liikenne valoissa litujen viserrystä eikä pörise moottori kokoaika, paitsi jos ei tule dieceliä raksuttamaan vierelle, eli auto jolla lähden aina mielellään ajoon.
TOYOTA PRIUS KOKEMUKSIA
64
22265
Vastaukset
- vvt-i
Et viitsis laittaa autoasi http://www.tankkaus.com :iin. Ois mielenkiintoista seurata Prius 1.8:n todellista kulutusta.
- Anonyymi
Mikä ihmeen pelle sivusto toi on ei pysty mitään hakeenntai sohottaamaan mitenkään täysin hyödyyn sipusto vai ..
- vetokoukku
kaiken muun hyvän lisäksi. Valittu monessa laatututkimuksessa kaikkein luotettavimmaksi autoksi. Japanilaiset osaa tehdä monimutkaisenkin teknisen vempeleen todella luotettavaksi. Ainoa huono puoli Priuksessa on että siihen ei saa asentaa vetokoukkua. En vain ymmärrä miksi ei?
- hybriitti
sen asentaminen on kielletty siitä syystä, että voimansiirto on optimoitu kevyeksi liikuttaa eli viemään vähän energiaa, ei kestämään perävaunun lisärasitusta, siihen on muut laitteet mallistossa
- Prius, mutta seuraav
hybriitti kirjoitti:
sen asentaminen on kielletty siitä syystä, että voimansiirto on optimoitu kevyeksi liikuttaa eli viemään vähän energiaa, ei kestämään perävaunun lisärasitusta, siihen on muut laitteet mallistossa
sanottuna voiman siirto on tehty kevyeksi ja materiaali vahvuudet ovat todella minimaalisia. Tulee jotenkin mieleen että kuikahan parin vuoden ajon jälkeen alkaa vaihteiisto ja perä rallattaa. Ja onko osat hinnoiteltu
tyypilliseen toyotan tapaa kalliiksi. Sillä noilla systeemeillä niille ei ole odotettavissa pitkää ikää.
p.s nyt 98 000 km takana. Kelirikko tielle ei mitään asiaa. Keula on kuin aura-auton aura. Kaukana etuakselista ja matalalla. Ei tarvitse kummosta rourapattia, kun ryykkää - hybriitti
Prius, mutta seuraav kirjoitti:
sanottuna voiman siirto on tehty kevyeksi ja materiaali vahvuudet ovat todella minimaalisia. Tulee jotenkin mieleen että kuikahan parin vuoden ajon jälkeen alkaa vaihteiisto ja perä rallattaa. Ja onko osat hinnoiteltu
tyypilliseen toyotan tapaa kalliiksi. Sillä noilla systeemeillä niille ei ole odotettavissa pitkää ikää.
p.s nyt 98 000 km takana. Kelirikko tielle ei mitään asiaa. Keula on kuin aura-auton aura. Kaukana etuakselista ja matalalla. Ei tarvitse kummosta rourapattia, kun ryykkääkyse ole siitä ettei se autona kestäisi, jenkeissä ja japanissa on autoja joilla on kaksitoista vuotta ja puoli miljoonaa mailia mittarissa alkuperäis akuilla ja moottoreilla, sitten joskus akkupaketin vaihto maksaa ~3000$. syy on siinä että kun auto lähtee sähköllä liikkeelle
- Paras toyota
Prius, mutta seuraav kirjoitti:
sanottuna voiman siirto on tehty kevyeksi ja materiaali vahvuudet ovat todella minimaalisia. Tulee jotenkin mieleen että kuikahan parin vuoden ajon jälkeen alkaa vaihteiisto ja perä rallattaa. Ja onko osat hinnoiteltu
tyypilliseen toyotan tapaa kalliiksi. Sillä noilla systeemeillä niille ei ole odotettavissa pitkää ikää.
p.s nyt 98 000 km takana. Kelirikko tielle ei mitään asiaa. Keula on kuin aura-auton aura. Kaukana etuakselista ja matalalla. Ei tarvitse kummosta rourapattia, kun ryykkääKyllä maavara on 14cm joka oli tekniikan maailman talvitestissä useissa autoissa, toisissa se vaan on pakoputki tai joku muu matalampi kohta autossa, priuksessa se on etuosa. Itse ajoin 15 sentin mudassa noin vikko sitten, ja summanmutu!, jos haluaa maasturin niin voi ostaa semmoisen, tai jos haluaa ferrarin vielä matalampi auto niin siitä vaan, mutta prius on hyvin tehty auto, myös automaatti ja erittäin hiljainen, kulutus 3,7 testattu, eikä käyttö veroa (diecel) ja vuotuinen lisämaksu vain 37euroa, myös loistavat talviominaisuudet TM:ilman talvitesti testi, ja hyvät tilat sisällä noin aven luokkaa, sama raideleveys 2,70 sm todellinen pikku lexsus.
- prius,mutta seuraava
Paras toyota kirjoitti:
Kyllä maavara on 14cm joka oli tekniikan maailman talvitestissä useissa autoissa, toisissa se vaan on pakoputki tai joku muu matalampi kohta autossa, priuksessa se on etuosa. Itse ajoin 15 sentin mudassa noin vikko sitten, ja summanmutu!, jos haluaa maasturin niin voi ostaa semmoisen, tai jos haluaa ferrarin vielä matalampi auto niin siitä vaan, mutta prius on hyvin tehty auto, myös automaatti ja erittäin hiljainen, kulutus 3,7 testattu, eikä käyttö veroa (diecel) ja vuotuinen lisämaksu vain 37euroa, myös loistavat talviominaisuudet TM:ilman talvitesti testi, ja hyvät tilat sisällä noin aven luokkaa, sama raideleveys 2,70 sm todellinen pikku lexsus.
ole se ongelma, vaan pitkä etuylitys eli etuakselista etummaiseen helmapeltiin ( MUOVIA ) on pitkä matka ja ennenkuin auto alkaa nosta esimerkiksi hidaste töyssyn päälle on helma kiinni.
Monet lähiöiden pikkukadut ovat todella hankalia paikkoja töyssyineen. Routa heitot samoin, kaksi terävää roudan nostamaa asfaltti pattia, niin etuhelma uusiksi. Nimimerkillä on kokemusta nyt taas eiliseen verrattuna noin viisikymmentä kilometriä enemmän ja kymmeniä tuhansia kuin aloittajalla - Pekka olli vaismaa
prius,mutta seuraava kirjoitti:
ole se ongelma, vaan pitkä etuylitys eli etuakselista etummaiseen helmapeltiin ( MUOVIA ) on pitkä matka ja ennenkuin auto alkaa nosta esimerkiksi hidaste töyssyn päälle on helma kiinni.
Monet lähiöiden pikkukadut ovat todella hankalia paikkoja töyssyineen. Routa heitot samoin, kaksi terävää roudan nostamaa asfaltti pattia, niin etuhelma uusiksi. Nimimerkillä on kokemusta nyt taas eiliseen verrattuna noin viisikymmentä kilometriä enemmän ja kymmeniä tuhansia kuin aloittajallaMutta ei prius ole ainoa jossa helmapelti on pikkuisen matala, audilta löytyy ja alffa164 myös monelta muilta, olen itse todennut että auto merkki ?????? meni töyssyyn, ja kyllä osui pohjaan niin että kalahti. Autossa on paljon kalliimpia osia kuin etuhelma, Eiköhän hidastus täyssyt ole tarkotettu hidastamaan autoja, eikä siheen osu mikään kenenkään nykyinen auto, auton saa kyllä helpomminkin hajoamaan.
- toyboytyoky
Pekka olli vaismaa kirjoitti:
Mutta ei prius ole ainoa jossa helmapelti on pikkuisen matala, audilta löytyy ja alffa164 myös monelta muilta, olen itse todennut että auto merkki ?????? meni töyssyyn, ja kyllä osui pohjaan niin että kalahti. Autossa on paljon kalliimpia osia kuin etuhelma, Eiköhän hidastus täyssyt ole tarkotettu hidastamaan autoja, eikä siheen osu mikään kenenkään nykyinen auto, auton saa kyllä helpomminkin hajoamaan.
ainoa jossa se etuakseli on todella kaukana. älyätkö mitä se tarkoittaa verrattuna autoon jossa se on melkein siinä etuhelman alla. Tähän mennessä ei ole vielä yksikään älynnyt
- 3 älliä
toyboytyoky kirjoitti:
ainoa jossa se etuakseli on todella kaukana. älyätkö mitä se tarkoittaa verrattuna autoon jossa se on melkein siinä etuhelman alla. Tähän mennessä ei ole vielä yksikään älynnyt
Ota nyt tosta sun viestisstä mitään selvää.
- Teufel'
toyboytyoky kirjoitti:
ainoa jossa se etuakseli on todella kaukana. älyätkö mitä se tarkoittaa verrattuna autoon jossa se on melkein siinä etuhelman alla. Tähän mennessä ei ole vielä yksikään älynnyt
Kannattaakin valita kelirikkoautoksi se VW passat missä maavara on 9,6 cm.
Sillä se kuran työntäminen sujuu oikein hyvin varsinkin kun edessä mutavalli suureneen niin dsg:ssä vaihde pienenee. - Heikki.1.
Prius, mutta seuraav kirjoitti:
sanottuna voiman siirto on tehty kevyeksi ja materiaali vahvuudet ovat todella minimaalisia. Tulee jotenkin mieleen että kuikahan parin vuoden ajon jälkeen alkaa vaihteiisto ja perä rallattaa. Ja onko osat hinnoiteltu
tyypilliseen toyotan tapaa kalliiksi. Sillä noilla systeemeillä niille ei ole odotettavissa pitkää ikää.
p.s nyt 98 000 km takana. Kelirikko tielle ei mitään asiaa. Keula on kuin aura-auton aura. Kaukana etuakselista ja matalalla. Ei tarvitse kummosta rourapattia, kun ryykkää" Tulee jotenkin mieleen että kuikahan parin vuoden ajon jälkeen alkaa vaihteiisto ja perä rallattaa"
Priuksessa ei ole varsianaista vaihteistoa lainkaan vaan toiminnallisesti tasauspyörästöä muistuttava Power Split Device.
Myöskään "perän rallatusta" ei etuvetoisessa autossa liene kuultavissa.
Kaikki japanilaiset autot on suunniteltu noin seitsemän (7) vuoden käyttöä varten, joka on Japanissa verotussyistä autojen romutusikä. - väärin meni
Heikki.1. kirjoitti:
" Tulee jotenkin mieleen että kuikahan parin vuoden ajon jälkeen alkaa vaihteiisto ja perä rallattaa"
Priuksessa ei ole varsianaista vaihteistoa lainkaan vaan toiminnallisesti tasauspyörästöä muistuttava Power Split Device.
Myöskään "perän rallatusta" ei etuvetoisessa autossa liene kuultavissa.
Kaikki japanilaiset autot on suunniteltu noin seitsemän (7) vuoden käyttöä varten, joka on Japanissa verotussyistä autojen romutusikä."Kaikki japanilaiset autot on suunniteltu noin seitsemän (7) vuoden käyttöä varten, joka on Japanissa verotussyistä autojen romutusikä."
Japsiautot on suunniteltu kestämään 5 vuotta japanilaisen katsastuskäytännön takia. 5 vuoden jälkeen katsastuksen läpäistäkseen niihin jouduttaisiin vaihtamaan niin paljon kalliita osia, että uuden hankkiminen on siellä järkevämpää. - konna897
Toyota prius 2005 mallia, ajettu 188 000, eikä ole ollut valittamista, kulkee jopa 180. Erittäin hyvä kaupunki ajussa ja huonommallakin tiellä. Ympäristöystävällinen. Talvella ei ole kylmä ajaa.
- IkäautoilijallePrius
Prius, mutta seuraav kirjoitti:
sanottuna voiman siirto on tehty kevyeksi ja materiaali vahvuudet ovat todella minimaalisia. Tulee jotenkin mieleen että kuikahan parin vuoden ajon jälkeen alkaa vaihteiisto ja perä rallattaa. Ja onko osat hinnoiteltu
tyypilliseen toyotan tapaa kalliiksi. Sillä noilla systeemeillä niille ei ole odotettavissa pitkää ikää.
p.s nyt 98 000 km takana. Kelirikko tielle ei mitään asiaa. Keula on kuin aura-auton aura. Kaukana etuakselista ja matalalla. Ei tarvitse kummosta rourapattia, kun ryykkääÄidille hankin hiljattain vm 07 ja aika tarkalleen 200tkm ajetun Priussin. N 4.5l/100km kulutus ja alkuperäinen hybridiakku täysin kunnossa vielä 10 vuoden jälkeen . Ja mitään vikoja ei ole ilmaantunut eikä huoltohistorian mukaan korjattu. Ylläpitoakun vaihdoin huoltotoimenpiteenä ja defan ylläpitolaturin asensin lisävarusteeksi. Ja tämä on ensimmäinen automaattivaihteinen/hybridiauto jonka äitini nyt omistaa 50v autoilu-uransa aikana. Ja jos vielä auto vaihtuu niin ei tarvitse miettiä kahta kertaa merkkiä ja mallia seuraava mahdollinen tulee olemaan ehdottomasti Toyota Prius
- Anonyymi
hybriitti kirjoitti:
kyse ole siitä ettei se autona kestäisi, jenkeissä ja japanissa on autoja joilla on kaksitoista vuotta ja puoli miljoonaa mailia mittarissa alkuperäis akuilla ja moottoreilla, sitten joskus akkupaketin vaihto maksaa ~3000$. syy on siinä että kun auto lähtee sähköllä liikkeelle
Tuossakaan selityksessä ei ole mitään järkeä. Jos vetokoukussa on kevytperävaunu jossa on pari kevyttä uretaanilevy pakettia ja ratin takana alle 80 kiloinen ukko niin miksi hitossa Prius ei jaksa lähteä liikkeelle?
Ei kait siihen koskaan uskalla ottaa viittä aikuista ihmistä kyytiin. - Anonyymi
Paras toyota kirjoitti:
Kyllä maavara on 14cm joka oli tekniikan maailman talvitestissä useissa autoissa, toisissa se vaan on pakoputki tai joku muu matalampi kohta autossa, priuksessa se on etuosa. Itse ajoin 15 sentin mudassa noin vikko sitten, ja summanmutu!, jos haluaa maasturin niin voi ostaa semmoisen, tai jos haluaa ferrarin vielä matalampi auto niin siitä vaan, mutta prius on hyvin tehty auto, myös automaatti ja erittäin hiljainen, kulutus 3,7 testattu, eikä käyttö veroa (diecel) ja vuotuinen lisämaksu vain 37euroa, myös loistavat talviominaisuudet TM:ilman talvitesti testi, ja hyvät tilat sisällä noin aven luokkaa, sama raideleveys 2,70 sm todellinen pikku lexsus.
Vai että ihan 2,70 sm raideleveys?
- Anonyymi
Prius, mutta seuraav kirjoitti:
sanottuna voiman siirto on tehty kevyeksi ja materiaali vahvuudet ovat todella minimaalisia. Tulee jotenkin mieleen että kuikahan parin vuoden ajon jälkeen alkaa vaihteiisto ja perä rallattaa. Ja onko osat hinnoiteltu
tyypilliseen toyotan tapaa kalliiksi. Sillä noilla systeemeillä niille ei ole odotettavissa pitkää ikää.
p.s nyt 98 000 km takana. Kelirikko tielle ei mitään asiaa. Keula on kuin aura-auton aura. Kaukana etuakselista ja matalalla. Ei tarvitse kummosta rourapattia, kun ryykkääOnko Priuksessa vaihdelaatikkoa vai joku variomaatti. Itse ajoin 2008 Priuksella 308tkm, ilman että mitään ihmeellistä tartti tehdä.
- Anonyymi
Heikki.1. kirjoitti:
" Tulee jotenkin mieleen että kuikahan parin vuoden ajon jälkeen alkaa vaihteiisto ja perä rallattaa"
Priuksessa ei ole varsianaista vaihteistoa lainkaan vaan toiminnallisesti tasauspyörästöä muistuttava Power Split Device.
Myöskään "perän rallatusta" ei etuvetoisessa autossa liene kuultavissa.
Kaikki japanilaiset autot on suunniteltu noin seitsemän (7) vuoden käyttöä varten, joka on Japanissa verotussyistä autojen romutusikä.Siinä on tyyppi paskan puhuja joka ei tiedä mitään Tojotasta ja ei oo ajanut metriäkään
- Ptius2009
Prius on hyvä auto vaikka etuylitys on pitkä Jos tulee näitä hidasteita vastaa on jarrutettava ennen töyssyä eikä siinä paikalla koska nokka painuu jarruttaessa alas.
- kljgorejgoiregjor
Prius on hyvännäköinen auto. Olisipa vain varaa siihen, nyt täytyy tyytyä pienoismalliin ja ajeltava Priuksella vain PS3:n GT5 pelissä :D
- HAHHAHAHAHAHHA
"Prius on hyvännäköinen auto. Olisipa vain varaa siihen, nyt täytyy tyytyä pienoismalliin ja ajeltava Priuksella vain PS3:n GT5 pelissä :D"
Meinasin pudota tuolilta kun aloin nauraa hysteerisesti.- HEHEHEHEHEHHEHEHHE
Jutuistas päätellen olet pudonnut jo muutenkin...
- 6
Jep, loistavaa komiikkaa :)))))
- fg78huoihiohiulkjh+o
taidat olla hieman yksinkertainen. Ei se ollut niin hauska juttu.
- Rationanisti
Omistanut uuden Prius Premiumin miltei kaikilla herkuilla nyt jonkun kuukauden ja kyseessä toistaiseksi paras auto mitä olen ajanut. Ihmetytti Iltasanomien kommentti Priuksen sopimattomuudesta maantieajoon, todellisuus on mielestäni juuri päinvastoin. Lyhykäisesti: kokonaisuus toimii. Toivottavasti näin myös vuosien päästä.
- Anonyymi
mites ne 17"vanteet ohjekulutuskin 0.5l 16" isompi, veteleekö paremmin jne?
- kyllä vain
siinä kuultiin syvällä rintaäänellä annettu kommentti jollaisia täällä pitäisi olla enemmänkin eikä vain ainaista vioista valittamista tai korjausehdotuksien kyselyä.
- *haukotus*
Suosittelen! Toyotalla pk-seudulla töissä ja olen törmännyt pariin 300tkm (taksit) ajettuun priukseen. Autoissa ei ole ollut ainuttakaan vikaa. Sitä ei uskois ellei huoltohistoriaa katsois. Myös perus sukankuluttajat ovat autoa kehuneet. Eihän auto mikään tykki ole, mutta jos hakee toiminta varmaa ja vähäkulutuksellista niin tässä oiva peli.
- Prius Pinkanmaalta
Olen ajanut nyt Priuksella ( ostettu käytettynä maaliskuussa -11, 09 mallia, 38 000 ajettu) lähes vuoden. Auto on toiminut ilman ongelmia, mutta siinä on pari kiusallista puolta: jousitus on japanilaisen pintakova Citikka C5:n jälkeen ja vakiovarusteinen navigaattori toivottoman hankala käyttää. Tuohon jousituksen pintakovuuteen kyllä olen jo tottunut, mutta navigaattoriin en. Onko teillä muilla samanlaisia kokemuksia navigaattorista? Tai onko hyviä neuvoja, miten siitä saisi jotakin tolkkua? - Siis monisatasivuista käyttöohjekirjaa olen tutkinut, mutta onko minun lukemisen ymmärtämisessäni sitten jotakin vikaa, vai...??!!
- VANHA PARTA!
JOO MINULKII ON 30V. KOKEMUS HYBRIDI PRIUKSESTA JA HYVIN ON TOIMINU!!
- PriusPremium
Olen omistanut Premium varustellut Priuksen nyt pari kuukautta. Taitaa olla tähän mennessä yksi parhaista autoistani. Hinta laatu suhde loistava. En jaksa lakata ihmettelemästäs tekniikan toimimista. Liikennevaloissa ei tarvitse kuunnelle koneen raksutusta. Ensimmäinen hybridi ja eikä varmasti viimeinen. Penkeissä voi olla vähän enemmän säätöjä. Kaipaan penkin etureunan kalllistamis mahdollisuutta. Avaimeton systeemi on hieno....alussa pidin sitä turhana. Olen tyytyväinen
- Ensimmäinen Prius
Voiko joku Priuksen omistajista neuvoa seuraavaa:
- miten saa mittaristonäytön tekstikielen vaihdetuksi
- mikä on radion vasemmalla puolella olevien nappuloiden tarkoitus (HUB tai HUD)
- mikä olisi sopiva vaihtoehto ensiasennusrenkaille (45-sarjan tosikovat 17-tuumaiset)
Auto on tuotu Ranskasta, kaikki ohjekirjar ransakankielisiä.
Kiitos neuvooista jo etukäteen.- maalaispoika5
Itselläni on gen2-Prius, mutta tuosta uudemmasta (kateellisena) tiedän jotakin: -Menukieltä et saa vaihdettua, se on englanti. Karttaohjelmassa on kielen valinta, ei siellä kuitenkaan suomea ole.
-HUD tarkoittaa "head-up-display", eli saat nopeustiedon (ja ehkä jotakin siinä sivussa) heijastettua tuulilasille. Tarkoituksena on ettei ajajan tarvitse nostaa katsettan tiestä, vaan tärkein info on luettavissa samalla katselinjalla. Idea kopioitu sotapuolelta.
Tuo viimeinen lauseeni kirvoittanee täällä olevat muutosvastarintaihmiset vuolaisiin (kirjoitusvirhe)kommentteihin, että "tuollainen pitäisi lailla kieltää, häiritsemästä kuljettajaa..". Näyttö on himmennettävissä ja todella mukava ominaisuus, muutaman ajokerran perusteella.
- Miksi Auris syö?
Ihmetyttää miksi uusi Auris hybridikin kuluttaa enemmän kuin Prius? Siis just samalla tekniikalla varustettuna. Se ladattava Prius PHV ny menee vähemmällä kun on isompi akku, mutta miten noissa kahdessa voi olla litran ero kulutuksessa? Onko Prius todellisuudessa kevyempi, ilmanvastus paljon alhaisempi vai onko siinä kaikesta huolimatta Aurista isompi akku tai sähkömoottori??
- Hybridguru
Aurisissa on täysin identtinen tekniikka Priuksen kanssa. Painoltaan vanhempi Auris oli about sama kuin Prius.
Suurin ero tulee ilmanvastuksesta. Priuksen vastuskerroin on alhaisempi, eikä Prius myöskään ole otsapinta-alaltaan Aurista suurempi.
- h-hapsi
Oma Priukseni täyttää syksyllä 5 vuotta ja kokemukseni ovat hyvin positiivisia. Tosin koko ajan kulutukseni on 5l/100 km, mutta sekään ei yllättänyt, kaasujalkani kun on varsin painava ;-). Kesällä kuluu suunnilleen luvatut 4, talvella lämppäristä ja lyhyistä ajomatkoista johtuen lähemmäs 6. Pulmani on nyt, että vähitellen tekisi mieli vaihtaa, mutta faceliftiä ei kuulu ei näy. Täytyy siis vaan odottaa, ihan samanlaiseen ei haluta vaihtaa ja teknisesti heikkotasoisempaan taas en suostu vaihtamaan!
- Hyb
Jostain (en valitettavasti muista mistä) luin, että 2015 tulee uusi Prius.
Itsellä kokemuksia 2012 mallisesta Priuksesta nyt muutama sata kilometriä ja kokemukset positiivisia. Maantiellä 80-90 km/h nopeudella kulutus 4-4,2 litraa satasella ajotietokoneen mukaan (ilmastointi päällä).
Taajamakulutuksesta vielä vaikea sanoa, mutta muutaman kilometrin pyrähdyksillä kulutukset olleet kesäkeleillä 2,1-6,6 litraa sadalla riippuen paljon hybridiakun varaustilasta.
- kesäkuu 28
2008 malli prius,toimii kun hyvä hanska.tilaa riittää isoille ja pienille niin ihmisille ja tavaroille.4.9l\100km kulutus.isot koiratkin mahtuu takapenkille sovussa.viileetä löytyy kesäkuumille keleille. automaatti toimii kun ajatus.
- 23213213
Varmasti automaatti toimii kuin ajatus kun siinä ei oikeastaan ole edes automaatti vaan puoliksi sähködynaaminen voimansiirto ilman vaihteita tai edes variaattoria.
Harmi vaan että tuo vähän laiska, sillä ei saa vetää kärryä ja rattiin ei ylety ja onhan se sisältä kovamuovinen kopistin kuten uusin versiokin.
Varmasti 100% luotettava toimiva peli. Itseasiassa ympäri maailman todettu olevan parasta laatua mitä Toyota saa aikaan ja se jos mikä on silloin laadukasta.
Autona vaan on omasta mielestä huono. - ...
23213213 kirjoitti:
Varmasti automaatti toimii kuin ajatus kun siinä ei oikeastaan ole edes automaatti vaan puoliksi sähködynaaminen voimansiirto ilman vaihteita tai edes variaattoria.
Harmi vaan että tuo vähän laiska, sillä ei saa vetää kärryä ja rattiin ei ylety ja onhan se sisältä kovamuovinen kopistin kuten uusin versiokin.
Varmasti 100% luotettava toimiva peli. Itseasiassa ympäri maailman todettu olevan parasta laatua mitä Toyota saa aikaan ja se jos mikä on silloin laadukasta.
Autona vaan on omasta mielestä huono.Kyllä Prius [Power Mode] päällä liikahtaa perus perheautoksi ihan ripeästi.
Ohi pääsee khyl.
Eikös Ratissakin ole säätö kahteen suuntaan?
- köffffffff
ja teroa taas vituttaa hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
- Hannu0902
Poikkesin autoliikkeessä katsastamassa Prius-11 ( del sol ) aj. 38 tkm. Edullinen alle 20 euroa. Eilen liki saman hintasta Pirusta toisessa, aj -91 tkm. Ensimmäinen olikin Saksasta tuotu, yllätys . Asiall. huoltokirja ym. Mitähän pitäisi ajatella ? Käydä hakemassa pois heti ? Vuoden käyttöturva 5000 euroon taataan,
- hannu0902
siis 20 000 euroa...
- HONKAMAA
Prius hemmetin mukava ja tiloiltaan hyvä auto.Ketterä kaupungissa ja mukava matkustaa.Kulutus 5.2l. Rengasäänet aika voimakkaat,mutta siihen voi vaikuttaa huomattavasti rengasvalinnoilla.Tyytyväinen muuten.
- HONKAMA
Prius hemmetin mukava ja tiloiltaan hyvä auto.Ketterä kaupungissa ja mukava matkustaa.Kulutus 5.2l. Rengasäänet aika voimakkaat,mutta siihen voi vaikuttaa huomattavasti rengasvalinnoilla.Tyytyväinen muuten.
- HONKAMA
Prius hemmetin mukava ja tiloiltaan hyvä auto.Ketterä kaupungissa ja mukava matkustaa.Kulutus 5.2l. Rengasäänet aika voimakkaat,mutta siihen voi vaikuttaa huomattavasti rengasvalinnoilla.Tyytyväinen muuten.
- Ostamassaaaaaaaaa
Onko vioista kokemusta Priuksessa (gen 2, 2007)?
- nainenratissa
Olen kohta kuukauden ajanu Prious Premium Bsiness 201. On muuten mahtava peli!
- Papparatissa
Sama, reilu kuukausi uudella Priuksella, kerran vasta tankkannut ensimmäisen tankin täytön jälkeen, silloin laskettu kulutus 4.0l/100km.
Erittäin mukava ajaa, juuri sopivan pehmeä alusta ei ole kivikova kottikärry niiku nämä eurooppalaiset romut.
- en.tarkkaile.mittaria
Meiltä on mökille vajaa 80 km, joten paljon vähemmällä bensalla kulkevat mökkimatkat ja aikaakin säästyy monta tuntia. Elämä on valintoja.
- Mitähän_tässäkin
yritettiin sanoa?
- EJT
Heinäkuussa 2016 tullut uusi Rius valo automatiikkaa ei ole taka valoautomatiikka
toimii mutta ei etuvalo automatiikka- 2016rius
Laita sieltä kojetaulun vasemmasta alakulmasta ajovaloautomatiikka päälle ja valovaihtimesta kaukovalot päälle, nappi vähän ylempänä kuin tankin lukon avausnappi, kojetaulussakin pitäisi merkkivälo palaa jos automatiikka on kyteketty.
- ymmällään
2016rius kirjoitti:
Laita sieltä kojetaulun vasemmasta alakulmasta ajovaloautomatiikka päälle ja valovaihtimesta kaukovalot päälle, nappi vähän ylempänä kuin tankin lukon avausnappi, kojetaulussakin pitäisi merkkivälo palaa jos automatiikka on kyteketty.
Kerroppa mulle mitä nuo uuden Prius Activen varustelistalla olevat vettähylkivät sivulasit ja äänieristetty tuulilasi mahtaa tarkoittaa? Niitä ei taas löydy uuden keväällä tulevan Plugin Priuksen varustelistalta.
- kolmaskin
Ostin nyt jo toisen Priuksen edellisen saavuttaessa 400 000 km. Tämä on samaa korimallia ja
2010 rekisteröity. Nyt ajanu tällä `uudella` 45 000 km ja menty pelkillä tankkauksilla ja parilla normihuollolla:
- ympärivuotinen keskikulutus Suomessa taajama- ja motariajot mukana 4.6
- Saksassa 5200 km keskikulutus (jatkuva motarivauhti 160-170km/h ) 5.6
Auto on mukava ja hiljainen (paitsi yli 150 nopeuksissa) 17 tuumaisilla kitkoilla
ja kesällä 16 tuumaisilla Michelineillä. - rumakunpetolinnunperäpää
Juu ja varsinkin todella kaunista katsottavaa ! Ei voi autosta enään rumempaa tehdä, vaikka miten murjoisi peltiä lekalla lyttyyn. Kulkekoon vaikka ilman tippaakaan bensaa, mutta meidän pihaa ei tule moinen kottero rumistamaan !!
- vähän_vie_paljon_saa
Et ole tainnut nähdä kertaakaan nissan jukea?
Priusilla ajaakin tosimies, joka saa naista muutenkin kuin autolla. - ToyotallaEiMakua
Juke on sentään siedettävä verrattuna Priukseen. Priuksella voi saada ehkä jonkun femakkopiipertäjän ja oletko niin epätoivoinen?
- Lastentarhalle
ToyotallaEiMakua kirjoitti:
Juke on sentään siedettävä verrattuna Priukseen. Priuksella voi saada ehkä jonkun femakkopiipertäjän ja oletko niin epätoivoinen?
Autolla ei enää "saalisteta" naisia korttelirallissa kuin tuppukylissä, muualla se on muisto entisistä ajoista. Konehuoneille eli kapakkaan mennään bussilla tai taksilla ja siellä ratkaisee ihan muut pelit kuin kotipihassa oleva auto.
- Anonyymi
2015 premiumin päästöt 101 muiden vrt linea sol 95-99. eli premium ei ole vähäpäästöinen ...?
- Anonyymi
kulutus on ajotavasta säästä liikennemääristä (varsinkaan kun ei tarvii joka päivä ajella) kiinni ei paljonkaan hyödytä seurata muiden keskiarvoja
varustelu vaikuttaa päästöihin onko 15 vai 16 vanteet - Anonyymi
Itellä 2013 Prius, kesällä menee noin 4,5 l/100km, talvella lyhyitä kaupunkiajopätkiä, niin me ee yli 7 litraa. Muuten miellyttävä ja luotettava, ei vikoja. Edellisellä ajoin 308tkm, ilman ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 575650
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233587Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2071710Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281702- 921166
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna281119Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49917Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259846Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.72839Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35828