ulkomailla passin uusiminen

ninjananja

hei, asun ulkomailla. passin voimassaolopäivä on umpeutumassa syyskuun lopussa. kesällä olen tulossa viikoksi suomeen. kysymys kuuluukin; voinko jättää passihakemuksen suomessa, ja noutaa sen ulkomailla??? koska viikossa tuskin ehdin uutta passiani noutamaan suomessa olon aikana..

kiitos viesteistä!!

8

1383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • travel bag

      Yleensa passit uusitaan siella missa asutaan, riippuen maasta se voi kestaa noin 3-4 viikkoa, voi saada kiireellisenakin jos maksaa enemman.
      Ehka soitto Suomen suurlahetystoon maassasi ratkaisee ongelmasi.

    • helppoa on

      sillä passi pitää aina noutaa henk.kohtaisesti poliisinkansliasta. Siis sitä ei postiin laiteta jne. Miksi et nouda sitä kun olet Suomessa? Pasiin saa viikossa.

      • ota selvää ennen

        kun neuvot muita.

        "..... Valmiin passin voi noutaa myös asiamies tai se voidaan pyynnöstä lähettää hakijalle postitse......."


    • passit

      Suomessa saat passin jopa 24 tunnissa. Maksaa tietysti enemmän. Näitä uusia passeja ei voida uusia postitse, vaan on henkilökohtaisesti käytävä suurlähetystössä tai konsulaatissa. Jos kotipaikkakunnaltasi löytyy sellainen, niin kannattaa hoitaa asia siellä, muutoin on varmaankin kätevämpää maksaa ekstraa ja hankkia Suomessa 24 tunnin passi. Soita lähetystöön ja hanki tarkemmat tiedot.

      • ninjaninja

        kiitos vastauksista!! jooo, kattelin hintoja, ni on kaks kertaa halvempaa hankkkia suomesta vaikkapa sen pikapassin, kuin täällä normaali-nopean.. eli selllasen nappaan suomen reissulta mukaa! :)


    • petomilus

      no hei, te vanhojen vuosien keskustelijat!
      mitä sitten jos passi vanhenee ulkomailla lomaillessa?
      jos vanhentuminen tulee virannomaisten tietoon, peritäänkö siitä tuhansien tikit??
      entä jos valehtelisi että on kadottanut passinsa vanhenemisen sijaan?

      • turha valehdella

        Viranomaisilla on kyllä tiedossa, mille ajalle olet passin saanut. Turha valehdella.

        Jokainen fiksu ihminen huolehtii ulkomaille lähtiessään, että passi on voimassa riittävän kauan. Riittävän kauan nimenomaan siksi, että jossain riittää, kun passi on voimassa ja jossain maassa sen pitää olla vielä puoli vuotta voimassa, kun palaa kotimaahan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe