AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  / Kallis huoltaa

Kallis huoltaa

186 Vastausta 7 081 Lukukertaa
Kuulin juuri että bemareiden korjaus ja huoltohinnoittelu olisi todella kova. Olen ehkä ostamassa 300- sarjan parivuotiasta yksilöä mutta mietityttää kun yleinen käsitys ja mielipide on sellainen, että kalliiksi tulee jokatapauksessa myös senjälkeen kun auto on maksettu. Olen itse japsien suosija ja niiden keskuudessa on paljon korjausalan kilpailua ja niiden huollot ja korjaukset ovat olleet edullisia. Mitä olette mieltä? Kannattaako unohtaa?

Ei pidä paikkaansa

BMW:n ja mersun huoltohinnat ovat nimenomaan kohtuullisia. Audilla sitten onkin hieman kalliimpaa.
Suosittelen, että soitat huoltoliikkeeseen ja kyselet hintoja. Sillä se selviää.

jaa

onko ihan kohtuulista 400€ 30 tkm välein...ei kyllä minusta!
Entistä Ford Mondeotani en saanut kertaakaan alle 700€ pois huollosta, kiitos ylimääräisten korjausten. Nykyiseen 320D huoltoihin on riittäneet normaalit huollot, eikä ylimääräisiä korjauksia ole tarvinnut tehdä. Tämä on käytännössä sitä laadukkuutta miksi bemarin ostin. Minua ei edelleenkään kiinnosta kuka kyykyttää kenetkin, mutta onpahan kestävä ja laadukas auto alla.

Kalliimpi!!

Jees..elikkäs oon tällänen 25 vuotias mies ja mulla on vaikea pidätellä pieruja rakastellessani. Kaiken lisäksi ne on sellasia kitkerän hajusia ni en tiedä mitä mies ajattelee siitä, kun ne hajut kirvelee omassakin nenässä. Missä asennossa siis voin hallita omaa anaalipiereskelyä?
Hahmotelma uudesta maailmanjärjestyksestä.

KUKA HALLITSEE MAAPALLOA JA IHMISKUNTAA?

http://travellerism.wordpress.com/2010/05/23/hahmotelma-uudesta-maailmanjarjestyksesta/

Selko suomenkielellä,lue ja herää!

HEHEH

KEskiverto auton käyttäjä ajaa tuon 30tkm noin 3-4 vuodessa joten 100€/vuosi.
On se niiin kallista. No vaihda se kännykkä liittymä halvempaan niin säätät vuodessa jopa enemmä.
Että näin.
Köyhät kyykkyyn HEHEHEHEHE

Eli jos

ajan 5000km vuodessa, ovat huoltokulut 66,67€ vuodessa. LOISTAVAA MATEMATIIKKAA.
vitun pelle. auto pitää huoltaa vuosittain, vaikka sillä ajaisi vähemmänkin. osta sinäkin jo oma auto, kun isäsi paskalla kurvailet, etkä mistään mitään tiedä, köyhä

hmm

mitäs pahaa köyhissä?

52300 kertaa

Tuo "vitun pelle" Googlessa. Onnea Sinulle yhdestä "lisäoivalluksesta". Ps. Kannattaa vähän siistiä tuota kielenkäyttöä. Tosin siinä on vaarana, että tytöt alkavat katsoa sillä silmällä, että voit menettää poikuutesi.

alle kahdessa

Autoilla ajataan keskimäärin 18.000km vuodessa. Tosin yleensä auton valmistaja edellyttää että huoto tehdään kuitenkin vähintään kerran vuodessa.

Se on ihme juttu että kalliimmassa autossa huollot ovat kalliimpia.

Itsellä oli samalla moottorilla focus ja mondeo. Mondeon huolto oli noin 30% kalliimpi (n.200/300€), eikä perustu mihinkään järkevään syyhvn, vaan ainoastaan siihen että kalliimmasta autosta voi pyytää kalliimman huollon hinnan.

Premium-merkeissä on vielä kalliimmat priemium-hintaiset priemium-huollot

jep

perustuu katsos outoon päätelmään, että jos olet ostanut kallista, niin sinulla on ylimääräistä rahaa myös huoltoihin! Itse en näe yhtäläisyyttä laadun etsimisen/haluamisen ja ylimääräisen varakkuuden välillä! Tosin olenkin individualisti..:)

Huolto

Jos viet autosi määräaikaishuoltoon, niin älä vaan missään nimessä vie sitä liikkeeseen josta sen olet ostanut. Autoliikkeessä huolto maksaa esim. 400 egee, mut valtuutetulla autokorjaamolla max. 150 egee ja takuu säilyy. Mistä autoliikkeiden ilma tulee? Annetaan valohoitoo 250 egee.

Kun ostin BMW:n

Ostin sen BMW 320 D:n parivuotiaana (käytettynä), niin jo parinviikon kuluttua ostosta tuli postiluukusta mainos- lista, jossa voin sitten tulevaisuudessa korjauttaa ja huollattaa auton. Oli siinä Laakkosen Veljeksiä ja kaikkia mahdollisia muita merkkikorjaamoja. Ärsyttää hieman, kun en muuten ole antanut suoramarkkinointiin lupaa - olen yrittänyt kieltää kaiken markkinoinnin, ja heti aletaan pommittaa mainoksilla. No en periaatteesta mene niihin firmoihin vaan käytän hyväksitodettua, edullista huoltoa ja korjaamoa edelleen. Ja kuinka ollakaan... Tuttavani mukaan, joka on autoalalla, sanoi että juuri nuo firmat ovat niitä kaikkein kalleimpia... Ja että vertailu ja asioiden julkiseksi tuominen kannattaa jos tulee epäselvyyksiä...

TÄH

Ymmärsinkö oikein, jotta palttiarallaa kymppitonni vuodessa.
Tuollaisella määrällä kandee ajella taksilla. Mihin autoa edes tarvitsee?
30 000km/v tulee jo perus työmatkasta. Mitä noihin teidän huoltoihin
sitten sisältyy 30 000 välein? Olen oikeasti utelias, kun olen ajatellut bemarin hankkia.
Olen pitänyt Volvon huotohintoja kalliina, mutta, mutta.
Ei siihen tuossa ajassa tarvii vaihtaa kun öljyt kerran pari riippuu Volvosta.
Niin ja tietysti pari hassua suodatinta. Jos tuo 400€ on säännölliset huollot,
jotka merkkifirma tarjoaa, niin sit se on ihan ymmärettävää, täytyyhän oven saranat rasvata,
pissapojan säiliön tiiveys tarkistaa, jarrupalojen silmämääräinen tarkistus, ym
tuiki tärkeää tehdä.

Hetkinen ystäväinen

Uskoakseni lähes kaikkien automerkkien huoltosuositukset sisältävät kohdan "tai kerran vuodessa" = ajokilometreistä riippumatta.
Toisaalta tuollainen 400 euroa kerran vuodessa perushuollosta tuskin premiumautoilijaa konkurssiin vie.
Ja vielä: Onko 400€ mielestäsi suurikin summa? Minusta ei.

Ei olekkaan.

Muilla se on vaan vähemmän.
No ei todellakaan ole, pistäppä tänne hintoja vaikka Volvo, Citroen, Ford, ja kyllä se vaan on enemmän. BMW ei kilpaile huoltohinnalla, mutta silti jopa merkkihuolto on halvempi kuin edellämainituilla merkeillä. Suurinpiirtein jonkun tojotan keskikokoluokan luokkaa, saati sitten kun teetätetään vastaavat toiminnot jossain pekan pajalla.
Jos yhä olet erimieltä, niin pistä tänne esimerkkiä. Ihan vaikka suosituimmista Ford Mondeo, Volvo V70, C5, Toyota Avensis. Ja jos listaat bemarilta dieselin huoltohinnat, niin listaa ne edellämainituistakin malleista diesel hintoina.

Eli kaikki

muut ovat sitten halvempia.
250-300 pienempi huolto ja isompi alle 400. Siis joka toinen. Ei tuo nyt niin kallista ole.
Toisaalta köyhästä on kaikki kallista.

520dat -08

En ole köyhä

... muttta en niin tyhmäkään että haluaisin maksaa mistään liikaa... Tyhmä maksaa liikaa... Miksi olisi muka hienoa että joutuu maksamaan ihan turhasta?! Haluan auton joka on jees mutta josta ei rokoteta vain sen merkin statuksen vuoksi. Mistä kukaan päättelee että olisin köyhä ja silti ostaisin 2- vuotta vanhan bemarin?! Saisin sen tosi halvalla ja aika vähän käytettynä... Mutta en ota sellaista Viru- hotellia jonka saa parilla kymmenellä tonnilla ja joka tekee hiivatinmoista laskua.

Helpompi kuin

Jos tunnustaa sen viat ja hyväksyy sen heikkoudet ja hyveet niin autoilukin voi olla ihana asia.

Onko bemun huoltaminen

tosiaan noin halpaa? Yes. Mahtavaa! 400 euroa ja saa ajaa 30 tkm!!!!

Se on aika vähän

kun ottanee huomioon ettei tarvi 1000e jakopäänremmiremontteja yms kiristimiä eikä vetoniveliä... Ja ps toi 400e on joka 60tkm, pienempi huolto välissä

Kallista on......

Tuli tehtyä kaikki huollot merkkiliikkeessä ja tonneja meni. Nykyään huollot, jotka osaan teen itse. Ajan kyllä edelleen bemarilla enkä voi valittaa, auto on hyvä. Taidat huoltaa autosi itse vai mihin tuo "kohtuullisten" huoltojen hinta viittaa? Taikka olet rikas, vaihtoehto sekin. En mä usko et bemari paljon japseja kalliimpi on, mutta aina kun auto viedään merkkihuoltoon ni se maksaa ja hyvin maksaakin!
Missä / miten nollaat huollon ilmaisimen?

Onko sinulla OBD-piuhat ja softat BMW:lle? Jos, niin mistä hankit ja mitä maksoi?
Halvalla kyllä, mutta oletkos itse kokeillut?

Mihin autoon? Omaasiko? Autosi merkki ja malli?

Aika vankasti epäilyttää mennä ronkkimaan muutaman vuoden ikäisen auton elektroniikkaa tuommoisilla vehkeillä. Toki jos ei ole oma auto kyseessä, eikä kulut tule itselle, niin sitten.

Tuommoisilla palikoilla saa helposti aikaan lisää häiritseviä valoja kojelaudassa. Usein ne saa sammumaan vasta merkkikorjaamolla muutamien tuhansien eurojen kustannuksin. Tulee äkkiä säästölle hintaa.

HÖPÖ HÖPÖ

Taas puhuu jäppinen joka EI tiedä asiasta MITÄÄN
Tiedän tarpeeksi, etten ihan pelkkien nettipeelojen yllytyksestä ryhdy kalliiksi käyviin typeriin kokeiluihin.

Kerro sinä nyt aluksi omista kokemuksistasi, mukaanlukien tiedot toiminnan kohteena ollesta autosta, niin jatketaan sitten keskustelua.

Miksi?

-01 ja uudemmissa autoissa huoltoilmaisin on aina nollattavissa ilman erikoistyökaluja. Asiasta on olemassa laki.
Kerro tarkemmin! Mikä laki sellaista määrää??
Ei pidä paikkansa!
No nyt nimenomaan pomppasm kun kahvipöydässä juuri bemari että mersujen huolloista jutusteltiin omistajien että ko.merkkien huoltomiesten kanssa todettiin audilla huolto on vielä kohtuu kallis mutta mersu ja bemarilla sika kalliis eikä ole halpa skodallakaan.....
Yleensä vaikea remontteja hinnoitella mutta perus öljyt ja jarrupalat yms kulutustavara huolto siis, ongelmat vaikeat viat erikseen aina.....niitten huoltohinnoissa amerikkalaiset ja japanialaiset merkitkin laskutetaan ihan pätevästi

Huoltoja on

Huoltoja on monenhintaisia, riippuen mitä tehdään, isot huollot aina kalliimpia jos tehdään muutakin kuin öljynvaihto. Sama kaikissa merkeissä.
Pidin 2 bemaria uudenkarheena, eikä ikinä enää, koska sillä rahalla saa autonkin ja bemarin pitäjät on myöskin tyhmien nuorten takia leimaantuneet häiriköiksi liikenteessä, toki on paljon huonompiakin autoja,, mutta myös ominaisuuksiltaan parempia.
Tiesittekö muuten etteä BMW:n saa pysäköidä inva-paikalle ilman inva-korttia, ei tarvii todistella aivovammaansa...
Normikulut Bemarilla noin 1e kilometrille. Kinkkiläistä laatua hienoon merivilla ja aaltopahvipakettiin käärittynä. Suosittelen lämpimästi jos kukkaro kestää.

jokaisen

työssäkäyvän kukkaro kestää. toiset eivät vain halua käyttää rahojaan paskaan.

Oikeita lukuja

Äskettäin käytin 320i vm. 2006:n merkkiliikkeen huollossa. Edellisestä huollosta aikaa reilu vuosi ja n. 35000km.

Suoritetut huoltotoimet öljynvaihto, öljynsuodatin sekä mikrosuodatin vaihdettu.

Kokonaiskustannus 193EUR.

Seuraavaksi huoltoa vaatii 17000km päästä, mutta juuri nyt en muista, mikä toimenpide silloin on ajankohtainen.

Auto on ollut minulla syksystä 2006 ja aiempaan VW Golf 2.0 verrattuna en ole kokenut BMW:n huoltokuluja kalliiksi.

Öljynvaihto

200€. !!!!! Taas on vähäpoikaa viety kuin metrin mittaa.
Luit huonosti.

Kokonaiskustannus oli 193EUR ja huoltoon sisältyi tarvikkeet öljy, öljynsuodatin, mikrosuodatin sekä vaihtotyö.

Käypä huviksesi vilkaisemassa vaikka Motonetistä, paljonko maksaa BMW LongLife04 -hyväksynnän omaava öljylitra. Mikrosuodattimen hinta oli 58EUR.

Kuten tuossa

sanottiin. VÄHÄPOIKAA ON VIETY................... Luuletko että motonet on halpa?
No helpota sinä vähäpojan oloa ja kerro, missä selviää halvemmalla.

Laadusta tinkimättä tietenkin.
Jäi vielä mainitsematta, että 193EUR ei missään nimessä ole vähän rahaa, mutta kerro sinä vuorostasi paljon halvempia merkkihuoltojen hintoja vastaaville huoltotoimille.

Tuossa muutama.

Verkahovin Autohuolto, Hakala-Yhtiöt, Vianor, Fixus, AD, jne..........
Kauan aikaa sitten minulla oli Nissan Cherry -merkkinen kulkine.

Olin tottunut käyttämään pakollisiin korjauksiin erästä luotettavaa paikallista pajaa, jonka omistajayrittäjä teki huollot ja korjaukset ripeästi ja yleensä aina korjasi kuluneet osat uusilla siitäkin huolimatta, että niillä kenties säätöjen ja kikkailujen avulla olisi vielä muutamia tuhansia kilometrejä päässyt.

Sitten kuulin kilpailevasta pajasta, jonka tuntiveloitus oli merkittävästi halvempi ja päätin säästää. Lopputulos oli se, että korjauslasku oli lähes samansuuruinen kuin aina ennenkin, mutta suurin osa veloituksesta oli työveloitusta eikä osia. Lisäksi kävi niin, ettei Nissan edes läpäissyt katsastusta, vaan piti itse paikkailla nyrkkipajan jälkiä ja vielä maksaa katsastuksen jälkitarkastusmaksu päälle.

Se oli melko kallis opetus. Rahaa meni saman verran kuin ennenkin, mutta lopputulos oli huonompi ja vielä vanhat ja kuluneet palikat autossa.

30 vuotta

sitten oli vielä hevosiakin. Maailma muutuu poika.
Mihinkäs hevoset nyt ovat kadonneet? Minun mielestäni niitä on edelleen, sillä ei tästä monta päivää ole, kun viimeksi hevosen olen nähnyt.

Kerrohan, mikä on mainitsemiesi esimerkkikorjaamoiden tuntiveloitushinta?

Entä mitkä ovat varaosahinnat BMW-LongLife04 -normin täyttävälle öljylle, öljynsuodattimelle sekä mikrosuodattimelle?

Väitätkö vakavissasi, että mahdollisissa ongelmatilanteissa autonvalmistaja tai maahantuoja suhtautuu tasa-arvoisesti merkkihuolletun auton ja vaikkapa fixus-huolletun auton takuuongelmiin? Minä uskon, että merkkihuolletun auton kohdalla joustoa on enemmän kuin fixus-huolletun.

Tarkoitus ei ole väittää, etteikö hyviä fixus-huoltoja voisi olla ja olisikin olemassa, mutta minä uskon vakaasti, että niiden laatu ja osaaminen vaihtelee huomattavasti enemmän kuin merkkihuoltojen.

Asiaa voit miettiä ihan omalta osaltasikin. Miten suhtaudut itse, kun olet ostamassa käytettyä autoa? Ajatellaan esimerkkitilanteeksi kaksi autoa, joista toisen huoltokirjassa on sekalaisessa järjestyksessä mainitsemiesi korjaamoiden huoltoleimoja ja toisen huoltokirjassa valtuutetun merkkikorjaamoiden leimoja? Kumman auton mieluummin ostaisit, jos hinta ja muut ominaisuudet olisivat samat?

Varo sitten

siellä kylillä ajaessasi, ettei vallesmanni tulee liian kovaa hevosella vastaan. Oletko noin tyhmä vai esitätkö vaan?
Esim. Rally f. 15€/litra vaihdettuna. + suodattimet. n. 110€ kokonaisuus.
Longlife 22€/litra + suod. n. 130-140€ homma.

Takuu ei ole joustava, vaan se on määritelty. Olet todellakin pudonnut kelkasta pois.

Pointtina vielä etten osta käytettyjä autoja. Joten ihan sama missä sen yhden mahdollisen huollon/öljynvaihdon tekee.
Kumpi meistä nyt loppujen lopuksi oikein onkaan tyhmempi?

Kirjoitit edellä, että Longlife + suodatin + työ maksaa 130-40EUR.

Etkö muista, että maksamaani hintaan 193EUR sisältyi mainitsemasi öljynvaihdon lisäksi mikrosuodatin 58EUR plus sen vaihtotyö. Kun et näytä tietävän, mikrosuodatin suodattaa autoon ulkoa tulevan ilman mukana olevia epäpuhtauksia.

Koko huollon hinnaksi saamme siis
130EUR + 58EUR=188EUR (+ mikrofiltterin vaihtotyö)
140EUR + 58EUR=198EUR (+ mikrofiltterin vaihtotyö)

Eli et sinä kovin kummoisia säästöjä pystynyt osoittamaan. Lisäarvona minun autossani on alkuperäiset BMW-varaosat sinun tarvikepalikoitasi vastaan.

Sitä paitsi olet aika huvittava, jos ostat autosi aina uutena ja kitiset muutamien kymppien eroista huoltohinnoissa. Mutta kukin tavallaan.

Hinnat pitivät

mikrofiltterisi sisällään. Olet vähän hel.......tyhmä. säästöt ovat noin 30% dorka.
Lasketaanpa huollon hintaa vielä kertaalleen:

* Longlife öljy 4litraa, uskotaan tässä aiemmin ilmoittamasi hinta 22EUR/litra => öljy maksaa 88EUR
* Öljynsuodatin, hinta suosittelemastasi fixus-nettikaupasta ( http://www.fixusnet.fi/~Y7xjx0000001/?Y999=&Y209=BMW&Y210=320&Y211=2.0&Y212=5126&Y221=X4&Y222=SUODATTIMET&Y106=&Z9983.x=27&Z9983.y=1&Y216=36400&Y219=5126&Y223=&Y178=10 ) 9,21EUR
* Raitisilmasuodatin / aktiivihiili ( HALVEMPI hinta kahdesta eri vaihtoehdosta, sama em. fixus-nettikauppa ) 49,80EUR

Yhteensä osat 88 + 9,21 + 49,80 = 147,01EUR. SIIS PELKÄT OSAT!!

Osat, jotka eivät edes ole alkuperäisiä BMW-varaosia!! Tiedän kyllä, että osien hinnasta saa vielä hieman alennusta, mutta silti.

Lienee selvää jopa sinulle, että edes fixus-korjaamot eivät tee töitä ilmaiseksi. Siispä kun em. osien hintaan lisää edes jonkin järkevän työkustannuksen, ollaankin äkkiä melko lähellä merkkiliikkeen hintoja. Sen verran myönnän, että pikkuisen voi jäädä halvemmaksi, mutta täytyyhän merkkiosille ja merkkihuollon ammattitaidolle jotakin arvoa laskea.

Tuli todistetuksi, että sinä liioittelit edellä vahvasti väitteissäsi. Mitä oikein yrität todistaa?

Vittu, että

olet TYHMÄ. Öljyn hinta oli vaihdettuna. Myös muut osat vaihdettuna. MIKÄ ON NIIN VAIKEAA, ETTET YMMÄRRÄ MERKKILIIKKEEN OLEVAN KALLIIMPI PAIKKA.

Dorka, dorkempi, ???

Mitä ihmettä sinä nyt oikein vaahtoat? Ottaako oikeasti noin koville? Kerro nyt aluksi vaikka se, missä kohdassa fixus-korjaamon sivuilla sanotaan, että suodattimien hinnat sisältävät myös vaihtotyön?

Jos osaisit lukea, olisit aikoja sitten huomannut, etten missään vaiheessa ole kiistänyt sitä, etteikö merkkiliike voisi olla ja usein olisikin kalliimpi kuin nyrkkipajat.

Mutta väitän, että aina niin ei ole, vaan joissakin tapauksissa merkkiliike saattaa olla kaikkein edullisin vaihtoehto.

Loppujen lopuksihan kyse on siitä, mitä vastinetta sijoitetulle lisärahalle saa ja missä suhteessa saatu vastine on maksettuun lisähintaan. Minusta suhde BMW-merkkihuollossa on kohdallaan.

Sinä itse olet aika huvittava, kun jaksat tuommoisella hirvittävällä kiihkolla vaahdota muutamien kymppien eroista yksittäisten huoltojen hinnoissa ja syyttää muita ihmisiä tyhmiksi. Vaikka minun tappioni huolloissa laskettaisiin pahimman tappion mukaan 5 vuotta x 2 huoltoa/vuosi x 63EUR = 630EUR, häviät sinä sen moninkertaisesti jo siinä vaiheessa, kun ajat uuden autosi liikkeen ovesta ulos.

Melkein samaan hengenvetoon kehuskelet sitten itse ostavasi omat autosi aina uusina. Vaikka minun tappioni huolloissa laskettaisiin pahimman tappiovaihtoehdon mukaan ( 5 vuotta x 2 huoltoa/vuosi x 63EUR = 630EUR ), häviät sinä sen moninkertaisesti jo siinä vaiheessa, kun ajat uuden autosi liikkeen ovesta ulos.

Että silleen.

Pöllö

uusia autoja ei osteta voitonkiilu silmissä. Ne ostetaan muuten vaan.
No mikä logiikka siinä on takana, että mielestäsi muutamien satojen eurojen "tappio" huolloissa huolestuttaa noin kovin voimallisesti, mutta tuhansien eurojen tappio itse auton hinnassa ei tunnu missään?

Samanlaisella rahalla ne molemmat kai maksetaan, vai eikö?

miksi ruokkia

asentajia? rahaa mitä käytetään, pitää saada maksimaalinen hyöty itselle.
Mutta miksi "ylimääräinen" 630EUR viidessä vuodessa asentajalle on pahempi asia kuin yhtä lailla "ylimääräinen" muutama tuhat euroa myyjälle heti uuden auton yhteydessä?

Maksat mieluummin myyjälle ylimääräistä moninkertaisesti asentajaan verrattuna? Miksi?

Oletko jostakin katkera asentajalle? Mistä?

asentajat

ovat paskahousuja. myyjillä on sentään tyyliä
Ja paskahousuus perustuu mihin?

Pettikö puolisosi sinua jonkun asentajan kanssa, vai mistä katkeruus?

rasvaroopet

ovat yököttäviä. koskeeko niihin joku edes pitkällä tikulla?
Onpa sinulla suunnaton asentajaviha. Ei voi kun ihmetellä.

Oletko muuten tullut ajatelleeksi, että eräänlaisia asentajia ovat myös ne henkilöt, jotka autotehtaalla kokoavat osista kaikki sinunkin uudet kulkineesi?

Ethän vain ole unohtanut sitäkään, että jo paljon ennen kun edes näet uutta autoasi, asentajat ovat jo suorittaneet sille luovoutushuollon. Ja mikä kamalinta, luovutushuoltoon kuuluu yhtenä merkittävänä osana KOEAJO. Ajattele, sinun uudella, neitseellisellä autollasi! Ja rasvanäppi asentaja!

Ei se ole

rasvanäppi. Se on asiansa osaava henkilö. Rasvanäpit eivät pääse valmiin vaunun kimppuun.
No mikä se sitten oikein ahdistaa?

Samoja asentajia ne on, jotka tekevät luovutushuoltoja ja tavallisia merkkihuoltoja.

Toiset vaan

joutuvat tekemään ne halvalla ja kärsimään nälkää. Se on oikein luusereille kuten olet oiva esimerkki, asentaja kun olet.
Tekemään halvalla mitä?

Etkö juuri sinä väittänyt aikaisemmissa viesteissäsi, että merkkihuoltojen hinnat ovat törkeitä?

Oletkos tullut ajatelleeksi, mikä mahtaakaan olla suurin syy niihin törkyhintoihin? Mahtaisiko asentajien palkoilla olla jotakin tekemistä asian kanssa...

Tekemään mitä

käsketään. Siksi ei kannata tehdä merkkiliikkeessä mitään, mitä se ei pysty hinnoittelemaan halvemmaksi kuin joku muu.
Kovin epämääräinen on tyylisi.

Etkö millään saa selvästi sanotuksi, kumpi lopulta on se suurempi paha, merkkiliike vai merkkiliikkeen asentaja.

Tai nyrkkipajan asentaja vai merkkiliikkeen asentaja?

Etkä ole selittänyt sitäkään, mitä pahaa asentajat ovat sinulle tehneet, kun noin olet katkera.

Entä minkä logiikan mukaan huollatat autoasi yhtään missään, jos oikeasti vaihdat sitä niin usein kuin edellä väitit? Eikös se siitä tulisi kaikkein suurin sääntö, eikä asentajia tarvitsisi nähdä ollenkaan?

Olet itse

keksinyt kusenpolttamissa aivoissasi pahat asentajat. Yritä aikuistua.
Hmmmmm! Kumpikas meistä oikein onkaan se, joka asentajille on vihansa jostain käsittämättömästä syystä pahan kerran viskannut?

En minä ainakaan.

Sinä tässä olet se osapuoli, joka on paheksunut asentajien ruokkimista ja haukkunut asentajia ainakin paskahousuiksi, rasvaroopeiksi, yököttäviksi ja luusereiksi.

Ihmetyttää vain, että mikä kumma saa henkilön noin hirvittävästi suivaantumaan yhden ammattiryhmän edustajiin? Kävikö niin, että puolisosi huorasi asentajan kanssa ja katkeruutesi on peräisin sieltä?? Vai mitä oikein tapahtui?

Ei todellakaan kuulu.

"luovutushuoltoon kuuluu yhtenä merkittävänä osana KOEAJO. " Yksikään haalaripelle ei aja rekisteröimättömillä autoilla maanteillä.
Mistä olet saanut päähäsi, että koeajo kuuluisi suorittaa maanteillä? Merkkiliikkeillä on laajat pihat, joissa koajo ja takarenkaiden savutusherkkyyden testaaminen onnistuu vallan mainiosti. Mitä leuhkempi auto, sen varmemmin myös renkaista otetaan savut...

JA POTKUT

oletpa tyhmä.
Etkö tiennyt, että luovutushuoltovaiheessa autot useimmiten ovat jo rekisteröityjä.

Muutenhan niitä ei voitaisi hetikohta luovuttaa "neitseellisinä" uusille omistajilleen.....

Etkö tiennyt

että ovat vasta sen jälkeen rekisteröity.
Mietihän vähän sitä, kuka onkaan se henkilö, joka mm. ruuvaa rekisterikilvet kiinni luovutukseen tulossa olevaan autoon.

Tai kuka onkaan se henkilö, joka ajaa autosi myymälään vitriiniin luovutettavaksi.

Ihan kuin et ikinä olisi ollut edes vastaanottamassa uutta autoa, vaikka edellä asialla niin kehuskelit.

Satoja autoja

nulkeille antaneena. tiedät että se on pesijä joka sen ajaa halliin. EI rasvanäppi. Sinä taasen olet pihalla kuin lumiukko.
Ja taas sinä uneksit ihan huolella.

Uusia autoja ei ANNETA. Ensin ne MYYDÄÄN ja aikanaan sitten juhlallisin menoin sekä asiallisen opastuksen myötä LUOVUTETAAN ensimmäisille omistajilleen.

Erityisen tärkeätä on, että autoa luovuttava henkilö (niissä muutamassa harvassa tapauksessa, joissa itse olen mukana ollut, on luovuttajana aina ollut sama myyjä, jonka kanssa kaupat aikanaan tehtiin) nimenomaan suosittelee oman liikkeen merkkikorjaamon palveluja sekä kannustaa sijoittamaan myös huolloissa asiantuntemukseen ja laatuun.

Mieti nyt itsekin, minkälainen kuva asiakkaalle liikkeestä jäisi, jos autoa luovuttava myyjä supattaisi korvaan, että tänne meidän huoltoon ei sitten kannata ylimääräisiä rahoja kantaa, käytä vaan tuota naapurin Penaa huolloissa, jos et omia sormiasi viitsi sotkea.

.

Olet pönttö.

Tottakai auton luovuttaa sen myyjä. Sehän ne provisiotkin saa. Huolto ei tuo myyjälle rahaa, joten siinä kannattaa aina opastaa asiakasta.
No ole sinä sitten vaikka purkki.

Myyjän/luovuttajan tehtävä on opastaa ja rohkaista asiakasta oman merkkihuollon käyttäjäksi. Pitkissä ja luottamuksellisissa asiakassuhteissa on tulevaisuus.

olet melkoinen

peltiämpäri. Raha se ratkaisee. ei muiden elättäminen.
No ole sinä sitten tyhjä tynnyri kumisemassa.

Rahan ratkaisuissa ei ole minulle mitään ihmeellistä, sillä kyseessähän on todella vanha keksintö.

Sinun toilailuissasi vain kummastuttaa se, miksi muutamien satojen eurojen meno merkkihuoltoon on ihan kamala asia, mutta tuhansien eurojen tappio uuden auton kaupassa ei tunnu missään.

Omituinen logiikka sinulla.

ostan auton

itselleni. ymmärrätkö? ihan itselleni.
Ehkä unissasi. Tai mahdollisesti sitten joskus, kun kasvat isoksi.

Mutta sekään ei selitä sitä, mitä pahaa asentajat ovat tehneet saadakseen vihasi päällensä.

Ihan samanlaista rahaa se on sekin, josta osa menee merkkihuoltojen laskutuksen kautta asentajille, kuin sekin. joka kuluu höperehtiessä uusien autojen kauppiaiden kanssa.

typeryytesi

sen kuin kasvaa. autonmyynnistä et saa mitään. vaihda vaan niitä öljyjä ja asu vuokralla. se on kaltaistesi luuserien ainoa vaihtoehto
Miksi yrität loukata minua haukkumalla köyhäksi, typeräksi ja luuseriksi?

Etkö enää keksi mitään asiallista sanottavaa mielipiteidesi tueksi?

Minkä takia sinulle on niin kovin vaikeata kestää sitä, että sinä ja minä olemme eri mieltä monista auton hankkimiseen ja pitämiseen liittyvistä asioista?

miten niin

yritän?
Niin, nimenomaan yrität. Ja epäonnistut.

En minä loukkaannu sinun kommenteistasi. Sillä kommenttisi ovat minusta huvittavia. Tulkitsen ne merkeiksi siitä, että et keksi mitään asiallista sanottavaa, vaan ainoastaan purat pahan olosi haukkumiseksi.

täällä tunnut

parkuvan koko ajan. oi mahtava asentajavelho
Etkö vieläkään keksinyt mitään asiallista sanottavaa?

Usko nyt, ei haukku haavaa tee.

joo

asentaja yleensä korjaa autoja en mä ainakaa koskettele niit enkä muutekaa mitää kontaktii.ja mitä vitun tyylii on myyjis. sä olet ukko homo/neitimies mikä pelkää rasvaa ynnämuuta. osta hame spede
Bemun 2 litraseen pensapataan menee 6l öljyä. eli työn hinta putoo...
Itelläni on menossa 4.s bmw 12v aikana. sitä ennen oli toyotaa, hondaa, volkkaria.
Tähän asti halvimmat kilometrit on tullut bemulla. Huollot ja korjaukset teen itse ja nykyään alkuperäis osilla.

200€

saa EI MERKKILIIKKEESSÄ, lisäksi myös tulpat uusiksi. Sekä Silmämääräisen tarkastuksen alustan kunnosta, (jarrupalat, vetarit, jne)

Aina

Joka kerta kun käytän bemarin merkkihuollossa, kuuluu perustarkastus palveluun. Ilman muuta. Jos jotain outoa havaitaan saan puhelinsoiton , jossa kerrotaan havainto ja sen kustannusarvio, sekä kysytään korjataanko samalla.

Missä ihmeen konitohtoreilla käytätte autojaanne. käyttäkää kunnon huoltoa jaoka tietää ja osaa. siitä on ilo maksaakin hieman enemmän, homma pelaa laadukkaasti ja nopeasti.

tyhmät ne

paljon maksaa.

Sorry

mut noista ainakaan AD ei huolla/korjaa muita kuin takuuseen meneviä. Ainakin mitä tulee sposteihin vastailemisaktiivisuuteen ..::>
kova hinta tuosta huollosta. Öljyt+ suodattimet yhteensä noin 70e. Eli työrahaa tuosta jäi noin 122e. Hyvän tuntiliksan on yritys ottanut...

Olen nuo vastaavat huollot aina itse tehnyt kun ei se ole todellakaan niin vaikea.
Todistapa väitteesi!

Jos oikeasti tiedät, kerro ihmeessä muillekin sellainen liike tai ostopaikka, mistä voi 70 Eurolla ostaa kaikki seuraavat tuotteet:
* 4,25l BMW-LongLife04 -normin täyttävää öljyä
* alkuperäinen BMW-öljynsuodatin
* alkuperäinen BMW raitisilman aktiivihiilisuodatin

Mielellään vielä linkki kyseisen kaupan nettisivulle.

Kyllä minä sen tiedän, että on olemassa halpoja öljyjä ja muita missälietehtyjä mitälietarvikkeita, ja että tietyllä katastrofiriskillä niillä voi hieman säästää autonsa huoltokuluissa. Joskus säästää, joskus tulee tuplasti turpiin.

Minkälaista BMW:tä sinä muuten itse niin taitavasti huoltelet?

ny iiiiiii:lle

melkoisen hintava öljynvaihto siun demarisa. Miun mb:n ja pojan vw:n öljynvaihto yhteensä 83€ sis 9l mobiloil + 2 kpl suodin + työt + yleissilmäykset mahdollisesti tuleviin toimenpiteisiin. Ei kande viedä autoaan aina merkikorjaamole kun halvempiakin amatilaisia löytyy.

Paskanmarjat! Itellä

toytotan huoltoliikkees huollettu aina ex toyota, en ymmärrä mistä on revitty et bmw olis kallis huoltaa. Samanhintasia on BMW:S korjaukset.
Paitsi että toyotaa piti vaihtaa 110000tkm ajon aikana vetonivelet, koiranluut, keskuslukitus oli korjauksessa, apukuskin sähköikkuna oli korjauksessa plus nämä saatanan jakopääremminvaihdot ja muut rahastukset kuten sen kiristimet.

BMW:ssä kilometrejä tullu itellä pian 100000tkm, koiranluu, öljyt, öljynsuodatin, etuvalojen polttimot 2kpl sekä rekisterivalon polttimo.

Et hmmmmmmmmmm..... Ajettavuuskin on jotain erilaista :D

Paljon ajettu.

? 100 000 tkm= 100 000 000 = 100 miljoonaa. Ompa bemulla ajettu vallan perskeleesti...

No ei se

"BMW:ssä kilometrejä tullu itellä pian 100000tkm, koiranluu, öljyt, öljynsuodatin, etuvalojen polttimot 2kpl sekä rekisterivalon polttimo."

"Et hmmmmmmmmmm..... Ajettavuuskin on jotain erilaista :D "

hmmmm no ei se ajettavuuskaan todella ole erilainen remarissa, kokeilepa vaikka ferraria se on erilainen, kumaa italialaista nam nam.

halpaa halpaa...

Alle 150 tkm ajettu bemu huoltoon....korjaamopäälikön soitto, että kantsis jarrut ja iskaritkin vaihtaa...Lasku 2000€ .

Niin on

Ajelin äsken keskustassa ja vastaan tuli mm. Bemarin citymaasturi ja saman merkkinen matalan mallinen jokin "urheilumalli". Kummassakin oli valot pimeenä. Ilmeisesti ajovaloautomatiikka on pettänyt eikä omistajilla ole varaa korjauttaa, kun se maksaa mansikoita.

Ei ole

kallista huoltaa. Mielikuvat istuvat sitkeässä, jos automerkki mielletään kalliiksi niin kaikki siihen littyvän on myös oltava kallista.

Ei kallis

Ei ole kallis huoltaa. Korjauksista en tiedä, kun ei ole vielä tarvinnut korjata. Ostan uuden kolmen vuoden välein, kilometrejä tulee n. 60000 kolmen vuoden aikana, joten ei ole korjaamistarvetta.

asiat on

kalliita vain silloin kun ei ole rahaa.

Perseaukisille paras valinta on uusi KIA tai linja-auto.

LINJA-AUTO

ON AIKA KALLIS JA HANKALA KÄYTTÄÄ. EI MAHDU EDES PARKKITALOON.

TÄSSÄ SUORAA PUHETTA

Kallistahan se huoltaminen joillekin on, mutta sanon myös että siinä ei ole merkillä väliä.... OSAT EI OLE SEN KALLIIMPIA KUIN MUISSAKAAN AUTOISSA.....

Mutta ne

voidaan hinnoitella kertoimella kolme. Poka kun luulee saavansa preeeeemiumia.

Koisokas

Ööööö haha???? Menes vähän ja opiskele poka ennenkuin tuut kertoimesi!

Oliko liian

vaikeita ilmaisuja???????????????????

Vähän

Huoltoja on niin vähän, että joka jaksaa maksaa BMW:n, jaksaa maksaa myös huollot. Olen ajanut kahdella Bemarilla vuodesta 2003. Varsin harvoin ylimääräistä. Pakolliset huollot tehty, jotka normihintaisia. Yhtä en vaihda. Automerkkiä johonkin muuhun. Bemari on AUTO!

:D

Eihän uutta benistä tartte korjata! Sehän käy ja kukku maaliman tappiin. Sitten vaihdetaan, kun on ajettu se kolme vuotta. :-)

Pemari == lisenssi-mosse. Sama paska, eri paketti!

Jos on

ON VARAA HUOLTAA SITÄ.

Tasan...

..on kaksi vaihtoehtoa pienimunaisella. Joko käy suurentamassa vehkeensä tai ostaa sille valmiin jatkeen. Jos ei itsetunto anna periksi ajaa muulla kuin Bemulla, saa siitä maksaa sen mitä pyydetään. Toki voi myös itse opetella vaihtamaan öljyt ja suodattimet, jarrupalat ja jopa hihnatkin. Ei se avaruustiedettä ole. Ikävä kyllä, siitä ei selviä pelkästään tietokoneen näppäilyllä ja saattaa jopa kädetkin likaantua.....voivoi.

ajelen

Ajelen uudella matkailuatolla ja se se vasta namia on, köyhät kykkyyn siis bemarit nyös... hehh heheheh

Osta ehjä auto

Älä osta rikkinäistä autoa, niin et joudu maksamaan korjauksistakaan. Tai jätä auto maksamatta, niin ei tule silloinkaan kalliiksi. Bemarit eivät tarvitse lainkaan huoltoa eli pelkkä öljyn ja veden lisääminen riittää. Se on vain markkinakikka, jolla sinut saadaan liikkeeseen ostamaan kaikenlaisia auton osia. Katso, että sinun autossasi on kaikki osta tallella jo ostohetkellä, niin et joudu turhaan ostelemaan osia omistajuutesi aikana.
ihan turhia tollaset valitukset. minulla vanha merssu, eli sekin jonkin sortin munanjatke. repäsen n 20tkm vuodessa ja huollan aina tarvittaessa (ITSE). siihen vehkeeseen ei ole tehty yhtäkään "määräaikaishuoltoa" liikkeessä... kilsojakin vasta tullut 631tkm. viimevuoden huoltokustannukset ovat olleet 30€, kannattaa ostaa uusia, hienoja, kalliita ja helposti korjattavia nykyautoja :D ps. tämä ei ole v*ttuilua kellekkään!

kukas nyt bemarin ostaa

Kukas ääliö nyt remarin ostaa kun tarjolla on autojakin, Porsche, ferrari ja silleen...mut ne köyhille niin kuin remarit.

Uutena jo

Kyllä oli vikaa 300- sarjan Bemarissa jo heti alussa. Ja viat jatkuivat takuun jälkeenkin, - uusina sellaisina. Onneksi olkoon, jos joku on "voinut vaan ajaa ilman korjauksia" kyseisellä merkillä. Kyllä japanilaiset on kai tekniikaltaan luotettavampia. Ja kyllä jokaisesta korjauksesta otettiin aina rahaa heti takuun jälkeen, vikoja alkoi ilmestymään eikä sijaisautoa tarjottu. Että ostakaa vaan bemari uutena... Ja nimenomaan Laakkoselta josta tämäkin... :))
Kun soitin Laakkoselle sanoakseni pari valittua sanaa sanottiin: Yleensä Anu- niminen henkilö hoitaa meillä juuri tämäntyyppisiä asioita mutta Anu ei ole nyt paikalla... Joo, että soittakaa ja jutelkaa Anulle vaan...

ihan miten sen ottaa.

en tiedä onko tuo nyt niin kallista tai miten sen ottaa.

Toyotassani öljynvaihtohuolto on jotain 200e luokkaa ja sitten viimeksi oli 180Tkm huolto missä vaihdettiin automaattilaatikostakin öljyt +muut sonnat niin maksoi tuon 400e tuo oli se isoin huolto mikä siihen piti tehdä tähän astisista.

en usko että perushuolloissa niinkään hintaeroja ole, mutta jos jotain korjaamaan pitää alkaa niin siinä sitten alkaa näkymään se merkkilisä hinnassa tai ei.

Eiköhän

kannata vaan ostaa sellainen auto, jonka huoltamiseen rahasi riittävät ! Tai kun vissiin ostat velaksi, niin voithan toki myös huollattaa velaksi !

Rahhoo

Bemarit ja mersut sekä audit ovat kyllä autoja joista suurin osa menee yritysten ja yhteisöjen käyttöön.
Huollot luonnollisesti ovat hintavia kun menevät firman piikkiin.Autovalinta täytyy kyllä tarkkaan miettiä,kun elämässä tulee muitakin rahareikiä.
Itselläni on Bemari eikä se ole tullut yhtään sen kalliinmaksi kuin aikaisemmat autot. Jos on varaa ostaa kallis auto, täytyy olla varaa myös huoltaa ja korjata.

Huoltolaskuni

Minulla on nyt 3:s Ford Focus ja koskaan vuosihuoltolaskuni ei ole mennyt yli 150€:n, olen ehkä onnistunut tinkimään, jos muut maksavat noin paljon enemmän.
Vikoja on ollut yksi kaiutin ja ESP:n merkkivalo syttyi, molemmat tapahtuivat takuuajan jälkeen, mutta takuu korvasi ne, kun oli vähän ajettu auto, ajan n.15 000km/vuosi.

joskusollu

Eikös bemu ole käytettynä melkoinen öljyrohmu...

Käytetty

Ei liikenteessä ole kuin käytettyjä autoja.

Minulla on nyt kuudes BMW-merkkinen auto menossa, yhteensä niillä olen ajanut vajaa puoli miljoonaa kilomtriä. Kaikki olen ostanut käytettynä, kaks-kolme vuotta vanhana. Yhteenkään ei ole öljyä tarvinnut lisätä öljynvaihtovälien aikana.

Täällä netissä on näitä teini-provoilijoita joilla ei ole autoista muuta kokemusta kuin pleikkarilla kisaileminen. Heillä onkin sitten "luotettavaa" tietoa huolloista, kestävyydestä jne.
kunhan joudutte itse maksamaan autonne niin tiedätte että kannattaa ostaa laatupelejä. siksi BMW.

Huoltoa

Kyllä on nykyjäpät saamattomia notta tarvii viedä ehjäauto huoltoon ?? Huollonhán voipi tehdäitsekin ?

Öljyt 25-30 eur.suodatin 10-15 eur.Tulpat max 40 eur. Olen ajellut autoilani noin 3 milj. km ja aina olen

itse pajottanut.Mietiskelin just etten ole tienpälle koskaanjäänyt,vaikaa olen itse autothuoltanut

enkä kyllä nykyisiin huoltofirmoihin oikeinluotakkaan. Kyllä se on silee että jos nesteet ja öljyt huolehtii

niin joka-autolla pöristelee 250 000 km perushuoloilla.Hifistelyt omaan kastiinsa.

Samaa mieltä

nimim xt600 kanssa että ei ne vuosihuollon osat öljy,suodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin
ja tulpat nyt niin kamalasti maksa ja pystyy helposti itse vaihtamaan, pahin vaihe on ehkä kun
konttaa auton alle ja löysää ölypropun ( tai imutyhjennys) niin ei tartte kontata samoin jarru-
palat on helppo vaihtaa itse, iskarit ja veto ym nivelet on usenmiten sitten korjaamojuttuja.

Joo-o

Melko pöljä pitää olla, jos ihan ite huoltaa uudehkoa bemaria. Osta Lada.
No köyhän ei ainakaan huonoa kannata ostaa. Bemari on siitä kiva auto, että kun se hajoaa, niin se sitten hajottaa semmoisen osan josta tulee kerralla kallis tikki. Muuten ei paljoa "hajoile". Rikkaalle sen sijaan tuollaiset huoltokustannukset ovat pikkujuttu joten olisi sama ajaa vaikka Ford P.O.S:illa. Omaa Fordiani olen kahden vuoden sisään jo korjauttanut melkein kahdella tontulla.

HALPA...

Ensinnäkin nykypäivänä eräs Delta auton myymä Korean ihme merkkikin on kalliimpi takuu huolloissa kuin BMW. Ei Bemari oikeasti ole mikään öky kallis huoltaa, jos 400 e maksaa 30 000 km välein huolto merkkiliikkeessä, niin se on jo ihan normaali hinta jopa normaalia alempi, ellei Toyotaa oteta lukuun joka taitaa olla edullisin Takuuhuolloissa.

Tuo koko Bemarin ylläpito kalleus ja osien kalleus huhu on perintöä -80 ja -90 luvuilta vielä kun Bemari ja Mersu oli vielä enemmän "isojen herrojen" auto. Nykysin Bemarit ja Mersut on ihan normaaleja perhe käyttö autoja, ei mitään ihmeellisiä sinänsä muihinkaan merkkeihin verrattuna, jopa Vag konsernin Audi ja VW taitaa olla jo kalliinpi takuuhuolloissa ja välillä jopa osissa varsinkin Audi...

Osta rauhassa, ja jos liikaa mietit, ni mietippä uudestaan että onko sulla ylipäätään varaa omistaa autoa.

bemarin huolto

Jos bemarin huolto maksaa 400€ on se helvetin kallis vain öljyn ja suodattimen vaihdoksi. Aattele nyt ite 400x6.00mk=2400mk. Maksatko moisen summan. Oli se hyvä, että tuli euro voi höynäyttää tyhmiä.

Jaguar 2.7 S-Type

Kyllä bemarin huoltaminen on vielä halpaa Jaguarin määräaikaishuoltoon, joka on 830 euroa. Laita vain se bemari, pääset vielä pirun halvalla minuun verrattuna.

bemari on

Kaikille teille teineille tiedoksi, että jos välttämättä haluatte polkaista baijerilaisen mutteri wirtyksen nimellä kulkevaan p4zkaan niin lohdutukseksenne mainittakoon, että ko merkin huolloista suoriutuu halvimmalla kun tekee ne mossen osilla jotka on 1:1 paitsi hinnan ja EHKÄ valmistusmaan suhteen. Tällä iällä en enää tarvi egoani pönkittää moisella mossen kopiolla jossa hinta ja laatu ovat yhtä kaukana toisistaan kuin p4zka ja pannukakku. Se on lapsukaiset niin, että ajatte millä ajatte ja Saabilla loput. Saab minulakin tähtäimesä kunhan tosta mesestä eroon pääsen.
Typerä vuodatuksesi paljastaa olet surkea, kateellinen, vähä-älyinen Toyotero oikea paskahousu.

Olavi R:lle

Itse olet, taisi kalikka kalahtaa omaan nilkkaasi pelle. Mutta mieluummin vaikka kiinanräikkä kuin mossenkopio. Josko oikeesti olisit autoiässä etkä vasta pikkupoika joka haaveilee bmw merkkisestä egonjatkeesta, jolla sen naapurin liisan sais isketyksi niin tietäisit että mossen ja bemarin historiat ovat tietyin osin yhteneväiset. mutta ehkäpä koet vielä älyllisen valaistuksen vaikkapa niin että kysyt isoisältäsi, hän on ehkä kyllin vanha muistamaan näitäkin asioita.

joo osta!

osta bemu... eihän ne huoltolaskut voi kaataa taloutta jos on varaa ostaa bemari :) vai miks pitää ajaa autolla vaikka ei ole varaa edes pitää ja huoltaa sitä.

viesti

unoha ihmees ku bensa nousee kesäks jää todennäkösest siihekii manii

Kyllä kannattaa...

unohtaa siis. Mulla 1990 mitsu. Hinmta 400 e ja ajelen puolisen vuotta ja sitten paaliin. Sitten seuraava halpis alle. Halpaa ja Gutaa

kannattaako

tuollaista tulla törisemään tänne bmw palstalle kun kyse oli auton huoltamisesta eikä vanhan peltoauton ylläpitämisestä.

ei tuo 3-sarjalaisen ylläpito ole mitään mahdottoman hintaista ollut.tosin itselläni nelikko,jonka huollot ovat hieman korkeammat.

käsitystä ei ole,paljonko japsi sitten on edullisempi.eikä se kiinnostakaan.

minulla näin...

vanhat bemarit ovat tulleet kalliiksi vaikka olen itse aina vaihtanut vialliset/kuluneet osat.
uusien bemareiden laadusta en tiedä koska en ole sellaista omistanut.
90-luvun japsit ovat olleet laadukkaita ja varaosat halpoja(harmi vaan kun niitä menee niin harvoin)
minua mietityttää se että miten bemari toimii 10v ikäisenä?
"minua mietityttää se että miten bemari toimii 10v ikäisenä? " no siinäpä saat kuule miettiä pääsi puhki...

minulla on 38 vuotias bmw! eikä vielä ole edes pataan tarvinnut koskea. kun pitää sitä kuin omaa (velkaa), tässä teidän tapauksessa. ni se kestää, perushuollot ja massaukset mukaan lukien....

Sepä se

Japsit on niin harmaita, kun niitä ei tarvitse laittaa jatkuvasti. Mikään ei ole ihanampaa kuin rakkaan auton huoltaminen.

no joo

riippuu autosta ja missä teettää huollon, merkkikorjaamothan ottaa omansa, kun meet paikalle niin se on jo 100€, mut mulla on semmonen käsitys et mitä kalliimpi auto niin sitä enemmän raotat kukkaroos!!, mut täähän on mielepide!, kommentoikaa!

lisäys

ei tarvi täällä porata hintoja jos auton arvo on 445467+ toimituskulut ja huollot maksaa mitä maksaa, jos on varaa tonhintaiseen auttoon niin on varaa sit huoltaa se.?!

pellet

Minulla on -92 mallin Opel. Maksoin siitä 2 v sitten 250 egee ja sain kahdet hyvät renkaat samaan kauppaan. Nytkin meni katsastuksesta läpi kertaheitolla, ei mitään vikaa.
Naurettavia tuollaiset bemari-pellet. Eivät naista saa vaikka uudenkarheet bemarit alla. Homppeleiden hommaa, sanon minä

Miksi

et sitten japseissa??
veikkaan. että koska niitä mahtuu 2 miljoonaan kilometriin aika monta... ei enää kovin kannattavaa :D

ei minusta.

itselläni on mondeo VM.97 auto on kolmatta viikkoa tallissa palasina kun sitä ei saa kasattua ja se on tullut jo maksamaan 180€ ylimäärästä rahaa kun on hajonnut ympäriltä muutakin purkamisen ohella.

mitä itse olen kuullut BMW:n huolloista niin se vähän riippu mitä menee rikki ja milloin.normaali vuosi huollot voi tehdä itse esim.öljyn vaihto,ilman suodattimien vaihdot ym,mutta jos on jotain isompaa esim moottori vian merkki valo palaa niin kannattaa käydä tarkistuttamassa se liikkeessä että onko jotain isompaa mennyt vai jokin normaali kulutus osa.

Kia

Itse ajattelin ostaa Kian, mutta kun jouduin muissa yhteyksissä asioimaan Delta-autossa, huomasin,että sinne en kyllä lähde jonottamaan, sen enempi puhelimella kuin paikanpäällä. Kokemusta on Oulun ja Kajaanin Delta-atosta. Älkää hyvät ihmiset ostako mitään autoa Delta-autosta!

Voi Helvetti

Jos sinulla on varaa ostaa "ns. Bemari`´, ihmetyttää, miksi kysyt huoltohintojen perään? Se joka ostaa ns. kalliimman menopelin, HÄNELLÄ ON MYÖS VARA VIEDÄ SE HUOLTOON JA MERKKIKORJAAMOLLE!

Niinpä!

Mut syy on siinä, et suurin osa ottaa velaks :) Datan selville ottaminen nykyisistä autoista on helppoo, mut sen selville saaminen on kallista= olen elektroniikka asentaja/ korjaaja...

-70 luvulla..

Sen aikaisella kalliilla autolla ajava yritysjohtaja antoi nuoremmilleen neuvon.....vältäkää merkkikorjaamoa! Hyvä sääntö sen mukaan, että kaveri elää edelleen taloudellisesti hyvin...tosin ajot on ajettu. Lapset ja ja heidän lapset ajaa näyttävillä autoilla, mutta en tiedä noudattavatko vaarin neuvoja.

voe helevetti...

Minäkin käytin merkkiliikkeessä siihen asti, kun palasin hakemaan autoon unohtunutta puhelinta. Auto oli nosturissa ja huoltomies tarkistamassa renkaanpaineita...todennäköisesti seuraavana oli pissapoika vuorossa.
>Ei enää merkkihuoltopelleilyä.....
>Merkkiliikkeiden suuri rahasampo on JÄLKIMARKKINOINTI.....Ilman sitä ei yksikään autonmyyntitemppeli olis pystyssä...

Kahta vaihtaisin...

Nimittäin Bemarin ja Japsit. Molemmat ovat tulleet itselleni kalliiksi ja hermoja raastaviksi. Bemarin kanssa olin kypsä kahdessa ja puolessa viikossa, Toyotaa hermot kesti peräti pari kuukautta. Autot eivät tosin olleet uusia, vaan muutaman vuoden käytettyjä. Muiden automerkkien kanssa ei ole tullut ongelmia eteen niin paljon niin lyhyessä ajassa. Muita kokeilemiani merkkejä on Wolgswagen, Madza ja Peugeot, Mercedes, Suzuki, Citroen ja Lada.

Ahaa

Kokeile vielä Audia, pöljä.

vikojen määrä..

Tässä poiminta siitä millaisia vikoja niissä on.Tämä kylläkin vähän vanhemmista kun uudemmista ei vielä ole tietoa noilla sivuilla. Vertaa huvikseen vaikka subaruun tai toyotaan.

3-sarja E46 (1998-2004)
Moottoriviat
Moottorin ylikuumenemisia. Termostaattivikoja.
Sylinterikannentiivistevaurioita.
Moottorin öljyvuotoja.
Nokka-akseli voi olla kulunut malleissa 316 ja 318.
Kaasuläpän juuttuminen aiheuttaa nykivää käyntiä.
Moottorinohjauselektroniikan vikoja bensiinimoottoreissa 1998-2002, dieseleissä 2001-02.
Dieseleissä turbovikoja vuosimalleissa 2001-02.
Laturivikoja. Laturin kiinnikkeen korvakkeet ovat murtuneet. Laturin kiinnityspultti viallinen.
Termostaattivikoja.
Vesipumppuvikoja vuosimalleissa 1998-2000 ja dieselissä 1998-99.
Polttoainejärjestelmässä vuotoja. Polttoainevuotoa moottoritilassa. Polttoainepumppu irti tai rikki.
Sytytysjärjestelmävikoja. Virranjakajavikoja, sytytyskaapelivikoja, kosteushäiriöitä.
Sytytyspuolavikoja.
Ajonestolaitteen vikoja.
Kojelaudan näytössä vääriä vikailmoituksia.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vetopyörästön öljyvuotoa. Kuuntele, ettei vetopyörästö pidä ääntä. Öljynpuutteesta johtuen vetopyörästö voi olla vioittunut.
Jarruviat
Jarrulevyt ovat kuluneet.
Käsijarru juuttuu ja puoltaa.
Takajarrut laahaavat ja toimivat epätasaisesti.
Ajonhallintajärjestelmän vikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Etualatukivarren pallonivel on väljä. Ilmenee tärinänä ratissa.
Raidetankojen päät voivat olla väljät.
Kallistuksenvakaajan tukivarret "koiranluut" ovat väljät.
Takapään apurungon helat ovat väljät.
Takapään iskunvaimentimien yläkumit ovat rikki.
Ohjaustehostimen öljyvuotoa.
Iskunvaimennin on rikki.
Jousi on poikki.
Tärinää ratissa. Vika voi johtua jarrulevyistä tai väljyydestä etupäässä.
Sähköviat ja valoviat
Keskuslukitus voi reistailla.
Ajovaloihin kerääntyy kosteutta. Heijastimet ovat tästä syystä huonokuntoiset.
Tarkasta ettei takavaloissa ole vettä.
Ajovalojen pesimet reistailevat.
Ajovalojen korkeudensäätö epäkunnossa.
Sähkötoimisten lasinnostimien vikoja.
Akkuvikoja.
Pakoputkiston viat
Takimmaisen äänenvaimentimen kiinnitys löystynyt.
Pakoputki ja katalysaattori eivät kestä pitkään.
Pakokaasupäästöt ovat liian korkeat.
Sekalaiset viat
Polttoainemittarivikoja.
Sivuikkunoiden tiivistevuotoja.
Huollontarpeen ilmaisin ei toimi.
Vanhemmissa neliovisissa malleissa ovien tiivisteiden kautta kuului suhinoita.

Tarkennus

Tarkennus edelliseen: Poiminta siis hs.fi/autot ja siltä vikasarja

€/km

Minulla on ollut niin monta autoa etten kaikkia muista sillä osa on ollut firman ja osa omia. On ollut Mersuja, Volvoja, Volkkareita japanilaisia ja nuorena Ladakin. Firman autot uusia ja omat käytettyjä.
Nyt on keskikokoinen muutaman vuoden ikäinen japanilainen. Ajoa tulee n.20 000/v.
Pidän kirjaa kaikistta menoistani joten oli helppo laskea autoilukulut. Nykyisellä autollani ajaminen on maksanut 24 senttiä/km joka sisältää kaiken; huollot, bensat, renkaat, vakuutuksen ja jopa koko auton hinnan eli laskelmassa on huomioitu että auto hajoaa eikä siitä saa vaihtaria. Auto maksoi ostettuna 6000€.
Hinta on halpa mutta mitään korjauksia ei ole tarvinnut tehdä. Kulutusosavaihdot ja huollot on teetetty muualla kuin merkkiliikkeessä.
Merkkiliikkeeseen en autoani vie. Edellinen jota käytin merkkikorjaamolla kävi aina siellä kahdesti joka kerta. Ensin huollettiin ja sitten korjattiin möhläykset.

Siinä on

faktaa. Jos haluat ajaa "ilmaiseksi" ajat käytetyllä japsilla. Se on ainut mahdollisuus.
En minäkään Nissaniani merkkihuolloissa käyttänyt, silloin kun sellaisella lähes 10 vuotta ja pari sataa tuhatta ajoin. Öljyä ja suodattimia vaihtelin itse 10-15 tuhannen välein, jarrupaloja meni muutamat (erittäin helppo vaihtaa siinä mallissa) sekä iskareita ja olisiko ollut pari pakoputkea. Polttoaineseoksen säätöventtiilin uusinta (tyyppivika) sekä muutamat laturin korjaukset piti teettää pajalla, itsellä ei niihin rohkeus riittänyt.

Lopulta auto alkoi lahota käsiin ja meni vaihtoon enimmäkseen ruostemurheiden takia.

Sinunko mielestäsi on ihan oikein ja kohtuullista vertailla samoilla mittareilla 6000EUR auton ja +25000EUR autojen merkkihuollattamista?

Sehän on

nyt ihan sama mitä rimppu maksaa. Huoltaa kannattaa aina itse, jos osaa.
Mistähän sitten mahtaakaan johtua se, että hyvin monien käytettyjen autojen myynti-ilmoituksissa mainitaan erikseen, että "HUOLTOKIRJA"?

Sinä vissiin et semmoisiin HUOLTOKIRJALLISIIN käytettyihin koske pitkällä tikullakaan?

Ei

en todellakaan koske käytettyihin.
Valehtelet. Kaikki ajavat käytetyillä. Kuka enemmän käytetyllä, kuka vähemmän.

olet väärässä

K A I K K I eivät aja.
Niinpä. Mm. ne eivät aja, joilla ei vielä ole ajokorttia.

Eikä ne, jotka ovat kännispäissään polttaneet korttinsa.

Eikä ne, joilla on palkatut kuljettajat.

TM huoltotesti...

Sano sinä mitä sanot, mutta uusimman Tekniikan Maailman huoltotestin

http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/tm-vertailu-huoltokorjaamot (Heikki Parviainen (tiivistelmä TM:n 11/10 artikkelista, s. 52-63) mukaan merkkikorjaamon käyttäjä saa useimmissa tapauksissa myös vastinetta maksamalleen lisärahalle:

"Huollon laadussa oli selvä ero merkkikorjaamoiden ja muiden välillä. Viidestä merkkikorjaamosta kolme otti huollosta täydet pisteet. Muista korjaamoista yksikään ei pystynyt samaan. Ainoastaan Autokorjaamo Matalamäki pääsi hyvin lähelle saalistaen yhdeksän pistettä kymmenestä."

ja

"Tekemämme hintavertailun perusteella voidaan yleisesti sanoa, että merkkihuolto on kalliimpi vaihtoehto. Tilanne muuttuu mutkikkaammaksi, jos lähdetään purkamaan sitä, mitä eri korjaamoiden tekemään huoltoon kuului."

Ihmettelen

suuresti moista testiä. Esim. Turun seudulla, jonka tunnen hyvin, oli selkeästi edullisia pikkupajoja (erikoistuneet tiettyyn merkkiin) jätetty pois. TM testi oli lähinnä yhden kirjoittajan mielipidetutkimus asiasta, vailla laajempaa todellisuuspohjaa.
Älähän nyt sinäkään viitsi noin törkeästi liioitella!

On selvää, että muutamaa autoa muutaman paikkakunnan huolloissa kierrättämällä ei voi saada kaikki pikkupajat kattavaa läpileikkausta koko maan huoltotarjonnasta. Itsekin kirjoitit, että Turun seudun pikkupajojen löytäminen edellyttää seudun hyvää tuntemusta.

Arvosanat olisivat tuskin olleet kovin mairittelevia silloinkaan, jos sinne tiettyyn merkkiin erikoistuneelle pikkupajalle olisi viety sellainen merkki, johon he eivät ole erikoistuneet. Näinköhän sieltä edes neuvoisivat uuden asiakkaan kilpailevalle pikkupajalle siitäkään huolimatta, että tietäisivät kilpailijan tuntevan tarjotun merkin kaluston paremmin.

Poikkeukset vahvistavat säännöt näissäkin asioissa, mutta kyllä TM:n testi silti oli ihan kohtuullinen. Viisi kaupunkia eri puolilla Suomea, viisi eri automerkkiä ja neljä korjaamoa per auto. Olisi aikamoinen sattuma sekin, että kaikilla paikkakunnilla ja kaikkien automerkkien osalta olisivat testiin osuneet ainoastaan ne selkeästi merkkikorjaamoja huonompaa laatua tekevät korjaamot.

Tarkoitukseni ei yllä olevalla ole kiistää sitä, etteikö sopivasti valitulta ja tiettyyn merkkiin erikoistuneelta pikkupajalta voisi olla saatavissa hyviä tai jopa erinomaisiakin huoltopalveluita.

Joo-o

No mitä järkeä on ostaa uudehko bemari, jos siihen menee kaikki rahat? Ajat sitten varmasti vanteilla, kun renkaat kuluu loppuun. Säästösyistä suosittelen Yarista. En sijoita itsekään kulkuvälineeseen enempää kuin on tarpeen.

terve

ÄLÄ osta noin uutta autoa!!! osta sen ikäluokan auto jolle on helppo tehdä korjauksia ilman ns: hienoja koneita! älä vie kalliisiin merkkihuoltoihin, vaan teetä rempat AMMATTITAITOISELLA pienemällä korjaamolla! näin säästät pitkän pennin ja työn laatu varmasti yhtä hyvää, ellei parempaa. monet kun kuvittelee että mitä kalliimpi huoltamo niin pakkohan siellä on olla ammattitaitoisia asentajia, joo noh sanotaanko näin että jokaiselle sattuu VIRHEITÄ jopa näille "ammatti" miehille.. mitä uudempi auto sitä kalliimpi korjata/korjauttaa! karu asia mutta totuus.

Opel

Omegalla ajellut jo joku 5v. Osat helvetin halpoja ja ja eipä nyt ole kummoisia vikoja tarvinnut korjata...koiranluiden vaihto joka vuosi ennen katsastusta. =) 12e/klp. onhan nuita hehkujakin toki mennyt.
Kaikki aina sanoo että nämähän ruostuu mutta vielä en ole löytänyt ruostetta austostani joka on vm-97.
Tosin tarkempien kyselyiden kautta olen saanut selville että tänä on englannin tehtaalta...jos ne osaa siellä tehdä paremmin. =D
Vertailun vuoksi tuore kokemus Toyota Hiace 4WD vm. 2009 öljynvaihtohuollosta, joka on tehtävä aina 15000km välein.

Toimenpiteinä öljyt, suodatin, ilmansuodattimen putsaus, pyyhkijän sulkien kumit + normaalit huollon yleistarkastukset, kustannus yhteensä 287 EUR.

bemarilla

moinen olisi ollut jo 550€.

Alle 200EUR

Oikeita tosielämän lukuja BMW-huollon hinnoista täällä: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9081016/44152584

Mainittu 193EUR kokonaishinta sisältää mm. 58EUR hintaisen mikrosuodattimen vaihtotöineen.

ALKUPERÄISET BMW-pyyhkijänsulat saa 5-sarjaan 60 eurolla ( http://www.avainvaunu.fi/avainvaunu/avweb.nsf/bmw_varaosat_lisavarusteet.pdf ), tuskin ne 3-sarjaan sen kalliimmat on.

Häh?

Ettekö te lesbot osaa vaihtaa edes öljyjä itse?

Eikö täällä palstalla ole ollenkaan miehiä?

Lukutaito hohoi!

Itse et taida osata edes lukea, kun et jo heti aluksi ymmärtänyt, että tämän keskustelun aiheena on BMW:n korjaus- ja huoltohinnoittelu, eikä suinkaan se, kuka osaa vaihtaa öljyt itse autoonsa ja kuka ei.

Opettele nyt ensin lukemaan ja ihmettele sitten lisää.

Mutta

bemari viedään huoltoon 30 tkm: välein ja Toyota 15 tkm: välein eli Bmw 550 euroa ja toyota 2 x 287 euroa. toyotassa huollot voi olla hieman edullisemmat, mutta sitä joutuu käytämään huollossa kaksi kertaa useammin kuin oikeita autoja.

Hyvin harva

auto huolletaan 15000km välein. Tojosta toki en tiedä, mutta moni esim. japsi huolletaan 30000km välein.

Kyllä

aika paljon on vielä autoja, joiden huoltoväli on tuo 15tkm. Vaikkapa esim. nissan käyttää tuota 15tkm huoltoväliä, joka on järkevää kun autojen(primera, almera) öljytilavuus on vain n.3l. bmw:n (myös monen muun merkin) öljytilavuus on (ainakin 6-moottoreissa) 6-7 l, luonnollisesti silloin voi myös venyttää vaihtoväliä.Eli öljyn vaihtoväli on riippuvainen öljyn määrästä/laadusta, tosin itse en suosittelisi ajamaan yli 20tkm millään öljyillä. Tietenkin öljynvaihto on aiheellinen kerran vuodessa, riippumatta ajomäärästä, öljyyn kondensoituvan veden johdosta. Tämä vähän autoilevien kannattaa muistaa.
on kallista

Näin on!

BMW on sinulle aivan liian kallis huoltaa ja omistaa, pysy sinä vaan Toyotassa!

Niinhän se on.

valualuosat maksaa maltaita.
 /   /  /  /  / Kallis huoltaa

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta