AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  / Aila Paloniemi -watch
129 Vastausta 1 600 Lukukertaa

Aila Paloniemi -watch

Ryhdytään seuraamaan Aila Paloniemeä (kesk.), joka tavoittelee kansanedustajan paikkaa tulevissa vaaleissa.

Eduskuntavaalit lähestyvät. Uudet kansanedustajat valitaan huhtikuussa ensi vuonna.

http://www.vaalit.fi/34824.htm

Olen ajatellut perustaa blogin nimeltä Aila Paloniemi -watch. Löytyykö tältä palstalta valppaita Paloniemen (kesk.) tarkkailijoita ja politikoinnista kiinnostuneita? Tarkoitus on tietysti käsitellä kaikkea Aila Paloniemeen liittyvää lastensuojelun näkökulmasta.

Tämäkin ketju voisi toimia tuollaisena valppaana vahtikoirana, joka on journalismin ja laajemmin ajateltuna kaiken julkisen keskustelun rooli. Kootaan tänne ajatuksia kansanedustaja ja Perhehoitoliitto ry:n puheenjohtaja Aila Paloniemen toiminnasta.

Näin mekin voimme kantaa kortemme kekoon suureksi paisuvassa vaalimainosbisneksessä.

hyvä idea

Ailawatch...vaikken keskisuomalainen olekaan

Ailan vaalirahoitus puhdistuu

En itse asiassa minäkään. Siksikin haluaisin virittää kollektiivista otetta tähän seurantaan.

Paloniemi ei tarvitse likaista kepulaista vaalirahaa, kun me mainostamme täällä häntä ilmaiseksi!

Ja se keskustalainen perhekäsitys on niin ihmeellinen... Ailan omat silmät eivät ole auenneet tarkastelemaan yhteiskuntaan sosiaalisesta vinkkelistä, vaikka hän itse on yksinhuoltaja. Moralisointi ennen kaikkea. Moralismi onkin hyvä rakennusaine lapsiperheissä.

Nuoret tarvitsevat välittävää aikuista.

Nuoret tarvitsevat välittävää aikuista. Rauhan voimalla inhimillisyyden puolesta.
Poliittiset arvoni. Vaalibudjettini. Yhteisöjäni. Ota yhteyttä.

Sama Suomeksi. Lapset tarvitsevat vähät heistä välittävää politikkoa?

http://www.minnasirno.fi/blogi/2009/05/09/23

Kaiken se antaa. Kaiken se ottaa.

Kaiken se antaa, kaiken se ottaa. Jokapaikkaan se kerkii.

http://naapuri.yhdistysavain.fi/

Kaiken se ottaa, kaiken se antaa.

Kaiken se ottaa kaiken antaa. Jokapaikkaan se kerkii.

http://naapuri.yhdistysavain.fi/

Mikä vikana Vasemmistoliiton kansanedustajassa?

Mikä Minna Sirnössä (vas.) on vikana? Olen ajatellut hänen olevan kelpo tyyppi. Voisitko selventää?

Iso plussa Sirnölle ja hengenheimolaisilleen on se, että hän ei ole porvari. Aila Paloniemi taas edustaa mielestäni porvariutta, hän istuu hyvin porvarisrouvan rooliin. Kammoksun jo pelkästään porvarillista perhekäsitystä, jossa perhe on omistamista. Nykyinen lastensuojelu koettaa pelastaa lapset tällaisten porvarillisten arvojen äärelle. Porvarillisen hegemonian sijaan kaipaan vapautta, tilaa jossa ei ole valmiita, opittuja (poliittisia) asenteita.

vasemmistolaiset

tykkää "valtio kasvattaa" -ajattelusta. perua tietyistä maista /(Nl. DDR)

Mistä oikeistolainen maasta porvarirouvat ottavat oppinsa?

Häh? No entäs mistä oikeistolaisesta valtiosta on sitten Aila Paloniemen ja muiden porvarillisten kumppaneiden lastenkasvatusmetodit, joiden varassa lepää huostaanottoteollisuus ja lastenkotibisnes? Ei siis mitenkään DDR:stä? Vai onko Paloniemi omaksunut käyttöönsä opportunistisesti vasemmistolaisilta lastensuojelulliset asenteensa? Entä Pelastakaa Lapset ry:n puheenjohtaja Hanna Markkula-Kivisilta (kok.). Hän pyörittää johtamansa yhdistyksen kautta lastenkoteja. Ne ovat ihan oikeita laitoksia, ei enää mitään söpöä perhehoitoa, jota Aila Paloniemi edustaa.

Entä Paavo Väyrynen (kesk.). Hän suorastaan itse omistaa yhden tällaisen laitoksen, nuorisokodin Keminmaassa. Eivätkö hänen laitoksensa nuoret olekaan valtion kasvattamia? Ovatko he Paavo Väyrysen kasvattamia, "Väyrysen lapsia"?

Mahtaako se muuten olla vielä kamalampaa kuin se, että julkisyhteisö (valtio) kasvattaa lapsemme?

kepulit tekee

bsinestä rahasta, kommunistit ja vasemmisto ihan ideologisista syistä (eli astetta tyhmempiä). valtio kasvattaa -ideologia on kaikissa sosialistisissa maissa, myös Suomessa ( lue: aivopesu )

Ei kai oikeisto politikoi siksi, että apinoi vasemmiston mokat?

Logiikkasi on ihan outo.

Muistutan, että nämä huostaanottoteollisuudesta hyötyvät rouvat ovat ihan ehtoja porvareita. Oikeistolla pitää olla sen verran mielikuvitusta, että pystyy ihan itse laatimaan perustelunsa omalle toiminnalleen, kuten pyyteilleen lastensuojelussa. On hämmästyttävää, jos oikeisto ryhtyy perustelemaan toimintaansa siten, että me tässä vain haluamme levittää ja vahvistaa niitä virheitä, joita olemme havainneet vasemmiston tekevän.

Mihin tässä siis enää porvareita tarvitaan, jos eivät omat motiivit ole heille itselleenkään selvillä?

Kyllä lastenkotibisneksen poliittiset perusteet löytyvät itsestään oikeistosta ja porvareista. Vasemmistoa ei kannata syyttää, jos asialla ovat oikeistolaiset poliitikot. Uskomaton muuten tuo tapasi ajatella tässä asiassa. Miten kummallisella tavalla yritätkään oikeiston typeryyttä selittää!

en yritä selittää

oiekiston enkä vasemmiston typeyyttä, ei ole mitään motiivia. Mutta käsittääkseni "holhousvaltio" on aina ollut vasemmiston sydämmessä, ehkei alunperin tarkoitettu nykyisenkaltaiseksi. Vasemmisto on hyökännyt ydinperhettä vastaan aina (ydinperheen käsitä myös yh:t, kuten itsekin ja sateenkaariperheet). Esikuvat naapurista. Oikeistorouvat lähestynevät asiaa "hyväntekeväisyys" -mentaliteetin ja ehkäpä rahvaan sivistyksen näkökulmasta ja nykyään tietenkin rahastuksen muodossa. Tästä ei enempää, koska minua ei sinänsä puoluepolitiikka kiinnosta pätkääkään. haukun tasapuolisesti kaikki, olen siis oiekudenmukainen (tähän hymiö).

Jos oikeisto laitostaa, se on OIKEISTON holhousvaltiota

Kuulkaa, mutta kyllä meidän pitää osata tunnistaa se, kun OIKEISTO ryhtyy puolustamaan ja rakentamaan HOLHOUSVALTIOTA. Sellainen poliittinen toiminta ei ole Euroopassakaan tavatonta. Riittää, että kuljemme vain muutamia vuosikymmeniä taaksepäin, Saksaan, ja oikeistolainen holhousvaltiomeininki oli leviämässä kaikkialle maanosaan.

On osattava olla sen verran valpas, että pystyy nimeämään ympärillämme tavattavia yhteiskunnallisia ilmiöitä oikein. Jos Aila Paloniemi (kesk.) ja vaikkapa Pelastakaa Lapset ry:n pääsihteeri Hanna Markkula-Kivisilta työskentelevät kovien arvojen puolesta eli lasten eriasteisen laitostamisen hyväksi ja perheiden yksityiselämän tuhoamiseksi, sitä on meidän on pakko kutsua oikeiston toiminnaksi ja oikeiston holhousvaltioihanteen toteuttamiseksi. Meidän ympärillämme tapahtuu kiinnostavia asioita. Pidän lastensuojelua eräänä parhaista nykyisistä tarkkailunäkökulmista yhteiskuntaan. Sillä kentällä tapahtuu enemmän kuin ihmiset tajuavat.

Mielestäni on kovin hämmästyttävää, jos edes täällä Biovanhemmissa keskustelevat eivät oivalla keiden projekti lasten "sosiaalistaminen" tiettyihin poliittisiin ihanteisiin on! Ja mitä ne poliittiset ihanteet ovat, joihin lapsiamme nyt koetetaan sopeuttaa.

Neuvoni on, että on suorastaan elintärkeää olla politiikasta kiinnostunut! Suomalaisille poliittinen neutraalius ja suorastaan se, ettei välitä politiikasta, on jopa hyve. Sitä minä en ole koskaan ymmärtänyt.

On aivan liian helppo vedota siihen, ettei ole politiikasta kiinnostunut. Politiikka ei ole rakettitiedettä, vaan arkisten asioiden järjestelyä tiettyjen valtakeskittymien avulla.

Minä olen aina rakastanut politiikkaa. Se on kiinnostavaa. Eri eturyhmien väliset erot ovat jännittäviä.

Samaa mieltä

Tänne on eksynyt nyt jotain niin kieroa ja kummallista ajattelua, että sinulle ei taida kelvata mikään muu kuin sinä itse ja sekavat perustelusi ja joka asian vastustaminen. Jos ketjun aloituksessakin mainittua henkilöä pitää lähteä mollaamaan, niin olet kyllä väärillä teillä ajattelussasi. Olen enemmän kuin pettynyt, jos palstalla lähdetään yleisesti mukaan tuollaiseen sekoiluun.

Kansalaisten velvollisuus on tarkastella poliitikkoja

Mollaaminen on aina paikallaan, jos siihen on perusteita. Poliitikkojen arvostelu on suorastaan kansalaisten eli meidän äänestäjien VELVOLLISUUS. Siitä vapaa yhteiskunta elää.

Jo juridisesti poliitikot ovat sellaisessa asemassa, että lainsäätäjäkin on halunnut antaa mahdollisuuden arvostella politiikkoja vapaalla tyylillä ja terävästi.

Mitäs lalluja lampaantissejä täällä oikein ollaan? Minä haluan puhua politiikasta.

Kenelle sinä sitten jätät tämän vahtikoiran ja valppaan tarkkailijan tehtävän, jos kerran haluat, että kansalaiset ovat uneliaita ja mieluusti suorastaan nukkuvat? Perustat jonkin viraston palautteen antamista varten, vai?

Rouvat ratsastavat lasten asialla härskisti

Aila Paloniemen tukijoihin lukeutuva nimimerkki "pahasti pettynyt"! Tämä on sinulle:

Kun sinä kerran viittaat sellaiseen, että sinulla saattaisi olla jotain tietoja Aila Paloniemen puolustukseksi ja kilven kiillottamiseksi, että kerro ihmeessä ne tiedot täällä! Tämä on vapaa areena. Täällä SAA KEHUA Aila Paloniemeä.

Vaikka sinä väität, että tämä ketju olisi perustettu mollaamiseksi, se ei tarkalleen ottaen pidä paikkaansa. Luepa esimerkiksi tämän keskustelun aloituskirjoitus uudestaan. Kyse on siitä, että täällä voi puhua ulos sellaisia tietoja, joita julkisuudesta on vaikea ja mahdoton muuten tavoittaa.

Tällaiset keskustelut ovat siis sitä varten, että näillä TASAPAINOTETAAN julkisuutta ja tietoja. Oleellisen tärkeää silloin, kun elämme vapaassa länsimaisessa yhteiskunnassa.

Aila Paloniemi (kesk.) tietää itse erittäin hyvin sen, että lastensuojelusta puhumalla voi kerätä tehokkaasti, ehkä tehokkaimmin, poliittisia irtopisteitä. Rouvat siis ratsastavat "lasten asialla". Julmaa. Ahnetta. Itsekästä.
Vasemmisto haluaa kasvattaa tulevat kansalaiset valtion toimin vasemmistoideologian kannattajiksi, yksityiset päät alas muiden tasalle, mitä se sitten missäkin oloissa vaatineekaan, perheen mitätöintiä tms.
Oikeisto haluaa kasvattaa tulevat kansalaiset isiensä mukaisiksi rahankerääjiksi tai "tervemielisiksi" rahan tekijöiksi rahankerääjille, jälkimmäiset valtion toimien avulla, se kumpaan rooliin lapsi hupsahtaa, riippuu lapsuuden ajan tulotasosta ja/tai lasten isätaustasta. Naisten tehtävä valtiossa on lokkeilla näiden roolien ja isämiesten kanssa, miten parhaaksi näkevät.

Vasemmisto vastustaa virkavallan luomaa epätasa-arvoa

Mielestäni vasemmiston voi periaatteidensa vuoksi olettaa puolustavan paremmin sitä, ettei virkavalta pääse turhaan ja perusteetta ahdistamaan kansalaisia. Vasemmiston lähtökohta on nimittäin tasa-arvo.

Tasa-arvo häiriintyy pahasti, jos aletaan rakentaa lastensuojelun avulla luokkayhteiskuntaa. On vasemmiston perusajatuksia vastustaa sellaista kehitystä. Oikeisto puolestaan on lähtökohtaisesti sitä mieltä, että ihmiset saavat olla eriarvoisia, juoksuun voidaan startata erilaisista lähtökuopista.

Vasemmiston intressi on myös suhtautua kriittisesti hallitsevaan luokkaan. Oikeuslaitos ja sosiaaliosaston johto ovat varmasti hallitsevaa luokkaa, eliittiä. Vasemmisto tuntee vastakkaisuutta suhteessa niihin.

Oikeisto puolestaan tuntee olevansa itse vallassa kiinni. Ei mikään ihme siksi sekään, että lasten lisääntyneet huostaanotot näyttävät olevan oikeistolaisia hankkeita. Oikeistolaiset tanat ja oikeistolaiset poliitikot, oikeistolainen lastenkoti- ja huostaanottobisnes. Sijaishuollon yrittäjillä kuuluu olevan hienot autot ja talot, ja ulkomailla käydään kaukomailla ja tiuhaan. Hyvin pärjäävät taloudellisesti. Kyllä Aila Paloniemikin saa heistä jälleen seuraavissa vaaleissa monta hyvää äänestäjää, jotka käyttävät äänensä, eivätkä jää kotiin nukkumaan.

"Valtio kasvattaa" metodi on joka maassa

Enemmän tai vähemmän jos oiken tarkkoja ollaan. Sellaisessa maassa on kaikken parhain elää missä sitä on vähiten, valtion aivopesua, valtion palvontaa..

ne käärii rahat

sossujen "hoivapolitiikasta". Mikkän ei ole helpompaa kun leikkiä hyväntekijää toisten rahoilla.

enpä tiedä

perinteisen vasemmiston ja vihreiden aatteeseen kuuluu rajattomat mahdollisuudet (eli tabula rasa -ajattelu). Samaa voi siis käyttää toisinpäin, jos lapsesi on "epäkelpo" syy on sinussa (Tabula rasa käänteisesti).

Eduskunnan Sitra tekee terveydestä bisnestä.

YLE Uutiset.
Mikäli aihe kiinnostaa enemmän Googlaa > eduskunta sitra  < Tulos 24.600 osumaa.

Eduskunnan Sitra tekee terveydestä bisnestä
julkaistu 30.01. klo 07:53
Eduskunnan perustama Suomen itsenäisyyden juhlarahasto (Sitra) tekee rahaa suomalaisella terveydenhuollolla. Sitran toimintamallit johtavat terveydenhuollon yksityistämiseen ja ulkomaiseen omistukseen, kertoo sanomalehti Keskisuomalainen.

Kyseenalaista eduskunnan valvonnassa olevan Sitran toiminnasta tekevät sen erilaiset osakekaupat. Keskustelua herättää myös terveydenhuollon palvelujen ulkoistaminen voittoa tavoitteleville yrityksille.

Keskisuomalaisen mukaan uusin esimerkki rahastuksesta on meneillään Jämsässä, jossa Sitran aloitteesta perustettu Terveysrahasto Oy on sijoittanut Jokilaakson Terveys Oy:n osakkeisiin noin 20 000 euroa. Jokilaakson Terveys Oy hoitaa huomattavan osan Jämsän kaupungin terveyspalveluista.

Yksityinen tamperelainen terveydenhuoltopalveluita myyvä Pihjalalinna Oy on sopinut ostavansa Terveysrahaston 13 prosentin osuuden Jokilaakson Terveys Oy:stä. Kaupalla Terveysrahasto tekisi huiman voiton 800 000 euron hintapyynnöllä. Sen osakepotin arvo siis nelinkertaistuisi. Kaupan myötä Pihlajalinna tulisi Jokilaakson Terveyden pääomistajaksi, kun aiemmin se on ollut Jämsän kaupunki.

Sitran säätiön sääntöjen mukaan sen tavoitteena on rahoittaa sellaista toimintaa joka tukee Suomen taloudellista kasvua sekä kansainvälistä kilpailukykyä. Kääntöpuolena tässä on terveydenhuollon muuttuminen bisnekseksi, joka voiton tavoittelun myötä luisuu yksityiseen ja ulkomaiseen omistukseen.

Lehden mukaan Sitralla on yhteyksiä myös vaalirahoitukseen Sitraan liikesuhteissa olevan pörssiyhtiö CapManin suuromistajan kautta. Kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Pekka Ravi sai vuoden 2007 eduskuntavaaleissa CapManin omistajiin kuuluvalta sijoitusyhtiö Winsome Oy:ltä 11 000 euroa.

YLE Uutiset
Lisää aiheesta:
Jämsän terveydenhuollon omistajajärjestelyt uusiksi päivitetty 25.01. klo 16:18
Jokilaakson Terveys hoitaa jämsäläiset päivitetty 19.01. klo 11:01

Keskisuomalainen tänään 20.5.2010.
Hoivakoti Pajulintu Mehiläiselle. Toimintaa Leivonmäellä ollaan valmiita myös laajentamaan.

Keskisuomalainen ja YLE eilen20.5.2010. Ilman nöyryyttä tuleee romahdus. Typerä ylimielisyys on romahduttanut valtioita ja yrityksiä ja ollut syynä sotiin. Vaaroja vähätellään ja neuvoja ei kuunnella. Ylimielisen käytöksen merkitys historiankulkuun on valtaisa. Mielihyvä vie turmioon.
Tieteiskirjailija Ari Turusnen uuusin kirja Ettekö tiedä kuka minä olen?
Lisää Googlaa > ari turunen  <, tai > ettekö tiedä kuka minä olen  <.

Näyttäisi siltä, että vaalit lähestyvät. Loka ja jätökset lentävät.
TV1 tänään klo 20.00. paska juttu: Kansaivälinen tuotos. Joka kolmas ihminen elää ilman käymälää: Ihmisen tuotos on hoitamattomana ihmisen pahin uhka.
TV4 klo 17.40. Dr. Phil. Puhutaan seksistä. Moni vanhempi ei tiedä kuinka lapsille pitäisi puhua seksistä. Käsitelläänköhän ohjelmassa lapsiseksiä, hyväksikäyttöä, ja raamattupiirejä, joissa herkutellaan lapsiseksillä. Johanna Hurtig voisi tietää.
A-Talk klo 21.00 Kerjääminen kielletty.

Onko Eduskunnassa vessoja?
Voisikohan Loka laitinen tehdä asiolle jotakin?

Ailan kotisivut.

Aila ja kulttuuri.
Allaoleva linkki on Ailan kotisivulle aiheena. Palokan pelimannitalolla pyörähti häyntiin kansamusiikkikerhot.

Keskisuomalainen tänään 20.5.2010.
JAMK musiikin yksikköön työsuojelutarkastus.
Työsuojeluviranomainen tekee työsuojelutarkastuksen Jyväskylän ammattikorkeakoulun musiikin yksikköön..
Keskisuomalaisen haltuunsa saaman raportin mukaan oppilaitoksessa on "todennäköisesti" johtamiseen, töiden järjeselyyn, yhteisiin pelisääntöihin sekä avoimeen vuorovaikutukseen ja yhteistyöhön liittyviä epäkohtia."
Meillä on jo pidempään jatkunut johtamisongelmia, vahvistaa Jyväskylän ammatillisen opettaja korkeakoulun varaluottamusmies, laulun lehtori Turkka Manninen.
Nämä ovat kaksisuuntaisia asioita, toteaa tulilinjalle musiikin koulutuspäällikkö Eva Halme.
Lisää. Keskiruomalainen Kulttuuri sivu 25.

Linkki Aijan kotisivulle, jossa Ailan näkemyksiä kulttuurista ja muista asioista ja ilmiöistä.

http://www.ailapaloniemi.net/

Vaalit lähestyvät loka lentää? Muista TV 1 klo 20.00 paska juttu.

Ettekö tiedä kuka minä olen?

YLE Radioblogi. Lue. Kuuntele. Kommentoi.
Lue muita linkkejä.

Ettekö tiedä kuka minä olen?
Ylimielisyys on riivannut ihmistä kautta aikojen. Se ajaa ihmisen sokeaksi tilateille ja hämärtää todellisuustajun.
Ylimielisyyden historia koostuu niin pienistä koomisista tapahtumista kuin maailmansodastakin.
Molempien taustalla häilyy sama perusajatus: se, ei kuuntele enään toista ihmistä.
Kirjailija Ari Turunen ei näe ylimielisyyttä minään positiivisenä voimavarana, joka olisi valjastettavissa, hyödyksi. Ylimielisyys on tragedia.

Täytyykö politiikassa, lastensuojelussa, huostaanotoissa, lapsibisneksessä samat tunnusmerkit?
Onko meneillään sukupuolten ja sukupuolivähemmistöjen maailmnsota?
Vastaus löytyy ehkä muutama vuotta sitten Ruotsin TV:n tuottamassa ohjelmassa Sukupuolten sota.
Googlaa > sukupuolten sota evin rubar  < , > doris lessing tappoiko feminismi miehen  <.

http://blogit.yleradio1.yle.fi/kallehaatanen/etteko_te_tieda_kuka_mina_olen

Päivän kysymys. Missä menee raja feminismin ja idiotismin välillä?
Googlaa > feminismi idiotismi  < , > naistutkimus uusiksi  <, > yliopistojen pyramidihuijaus  <.
Hauilla saattaa löytyä vastauksia edelläoleviinkysymyksiin.

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, jotka hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.
Joskus vähän isompaakin kulkijaa.

Poliittiset naisjärjestöt.

Googlasin yhden poliittisen puolueen nimen + sanan naiset , koska keskustelussa on viitattu, että Aila kuuluisi kyseiseen puolueeseen.
Saman voi tehdä minkä muunkin tahon kanssa.

Selaamalla linkkiä löytyy mm otsakkeita -Vaikuttaja naisia. - Nytkis. - Kerttu. -Verkkoapila. -Facebook . Lisäksi paljon muutakin ajankohaista vaaleihin liittyvää.

http://www.keskustanaiset.fi/Suomeksi/Etusivu.iw3

Lainaus Tuntemattomasta sotilaasta. Ne jyrää meitin - Tuleen ei saa jäädä makaamaan.

Anu Palosaari. Poliittinen jeesustelu saa loppua.

Laitampa tämän tähän ketjuun, jos siitä olisi apua syrjäytetyille vanhemmille ja huostaanottobisneksen uhreille.

Anu Palosaari. Tiukka Lady Mansesta.
Syntyyköhän Anuna ja Ailan välillä sisällis-sota. Onko kysmyksessä poliitinen valtataistelu? Päivi Räsänen ainakin sai kyytiä kannanotossa.

Poliittinen jeeesustelu lapsi ja perhepolitiikan ympärillä saa loppua. Kaiken huippu oli Räsäsen ja kristillisten esitys "perheministerin" nimeäminen vuoden 2011 eduskuntavaalien jälkeiseen hallitukseen. "Räsäsen mielestä perheet ja erityisesti yksinhuoltajat tarvitsevat hoiva- ja kasvatustehtävässään tukea, niistä kertovat hänen mielestään muun muassa lastensuojeln asiakasmäärien sekä kodin ulkopuolelle sijoitettujen määrän kasvu" ( Uusi Suomi /kotimaa.
"Avohuollon ja tuen tarjoaminen ja koko lastensuojelutyö tulisi saattaa kokonaan uudelleen arvioitavaksi. Viranomainen määrittelee tällä hetkellä tarpen eikä missään vaiheessa vaivaudu selvittämään tarvitsijan tilennetta. Tämä johtaa kummallisen vallankäytön tilanteeseen, jossa asiakasta uhkaillaan ja valvotaan sen sijaan, että häntä autettaisiin.Lastensuojelun työntekijän arki menee kymmenien, ellei satojan sivujen mittaiseen tekemiseen ja näytön hankkimiseen vanhempia vastaan" ( Lakiasiatoimisto Knuuti).

Torniolaisen avioparin piina alkoi, kun perheen 1,5 vuotias poika otettiin huostaan vuonna 2007 perheen entisessä kotipaikassaan Keminmaalla. Poika oli keskonen syntyessään ja kärsi pään mm. päänalueen aivoverenkierron häiriöstä. Perheen kotipaikkakunnan synnytyssairaalan hoitava lääkäri oli ennustanut, kehityksen suhteen voi tulla keskoisuuden vuoksi ongelmia. Perheen kotipaikkakunnalla ei synnytyslääkärin arvion mukaan ollut resursseja hoitaa vammaista lasta.......

Linkki sivustolle jossa kertomus kokonaan. Lisäksi paljon muutakin lastensuojeluun ja mielivaltaa liittyvää.

http://anupalosaari.blogit.uusisuomi.fi/tag/lastensuojelu/

Munchhausenin oireyhtymä?

Munchhausenin oireyhtymä Wikipedia.
Munchhausenin oireyhtyä on psyykkinen sairaus, josta kärsivät teeskentelevät sairastavansa, saadaksen hoitoa.
Myös välillisiä Munchhausen by proboxia tavataan. Näissä tapauksissa kolhoavassa asemassa oleva väittää holhokin olevan sairas.

Päivän kysymys. Voivatko hustaanottajasossut potea jälkimmäistä oireyhtymää?

Lue lisää.

http://fi.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchhausenin_oireyhtym%C3%A4

Onko tämä

se Perhehoitoliiton tantta?

Paloniemi aloitti jo kolmannen kautensa

Kyllä, Aila Paloniemi on Perhehoitoliiton puheenjohtaja, joka valittiin huhtikuussa seuraavalle (well, jo KOLMANNELLE!) kolmivuotiskaudelleen.

Perhehoitoliitto ry uutisoi asiasta nettisivuillaan:

http://www.perhehoitoliitto.fi/ajankohtaista/index_ajankohtaista.htm

"Kansanedustaja Aila Paloniemi jatkaa Perhehoitoliiton puheenjohtajana

Perhehoitoliiton liittokokous valitsi kansanedustaja Aila Paloniemen (Kesk.) kolmannelle kolmevuotiskaudelle Perhehoitoliiton puheenjohtajaksi. Liittokokous kokoontui Jyväskylässä 17.4.2010."

Suomi24:n biovanhemmat -osastossa on keskusteltu Perhehoitoliiton hoitohaluista täällä:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8980951

Aila Paloniemi voisi nyt panostaa siihen, että vanhuksetkin rupeaisivat pikku hiljaa kelpaamaan hoidettaviksi. Mutta ehkä Perhehoitoliitto ry mieluummin makuuttaa vanhuksia märissä vaipoissaan, unohdettuina, ilman hoivaa ja huolenpitoa... Lapset kun on ova niin mukavia, vanhuksiin verrattuna.

Perhehoitoliitto ry:n asennemaailma ja intohimot kaipaisivat kovasti uudistumista.

Yllätys yllätys.

Olen kirjoitellut oikeastaan vai tällä Biovanhemmat foorumilla. Selasin päällisin puolin isät ja äidit foorumia.
Näytti olevan myös uutisia foorumi, jossa valitettiin poistettujen viestien määrää.

Äidit ja Isät keskustelussa Sijaisvanhemmuus foorumilla koin yllätyksen. Yllätyin palstan sheriffistä.
Kopsasin keskustelun sivulta seuraavan yllätyksen.

Sjaisvanhemmuus
Keskustele sijaisvanhemmuudesta.
Perhehoitoliitto on Sijaisvanhemmuus -palstan sheriffi

Kukahahan tämän foorumin sheriffinä on?
Löytyykö selittäviä fekijöitä, miksi tältäkin foorumilta on hävinnyt bittiavaruuteen "asiattomia" kirjoituksia?
Päivän kysymys onko Suomi tasavalta, onko suomessa ilmaisu- ja mielipidevapaus, vai ainostaan mielibidevapaus?

Sijaisvanhemmuus-osastossa vaietaan

Totta. Huomasin itse tuon saman asian jo reilut puoli vuotta sitten. Eli pitkään on Perhehoitliitto ry ollut Sijaisvanhemmuus-osaston valvojana!

Minusta on hyvin epäreilua ja typerää valita tuollaiselle asiapalstalle noin umpipuolueellinen valvoja. Perhehoitoliitto ry! Ei kai nyt pahempaa sisäpiiriläistä voitaisi valita keskustelun suitsijaksi.

Sijaisvanhemmuus-osaston kirjoituksissa minua ihmetyttää se, kuinka älyttömän paljon ne ovat keränneet lukijoita, mutta ei ollenkaan samassa määrin kommentoijia! Kyllä Perhehoitoliitosta näyttäisi siis olevan aika monta "valvojaa" liikkeellä.

Huomaatteko, kuinka vähäiseksi keskustelu käy heti, kun sitä valvoo jokin poliittinen ja puolueellinen auktoriteetti? Keskustelu voi elää vain arvaamattomassa vapaudessa. Sananvapaudessa.

Perhehoitoliitto ry! Ryhdypä nyt vihdoinkin suoraselkäisesti järjestelemään hoitoa vanhuksille. Nyt liiton aika kuluu oman kilven kiillottamisessa ja liiton aikuisten asioiden ajamisessa. Perhehoidossa on Suomessa muistaakseni vain alle sata vanhusta. Sata! Ja kaikki nykyinen sosiaalityö ja sosiaalipolitiikka on viritetty sitä varten, että vanhusten määrä nousee lähitulevaisuudessa valtavasti.

Perhehoitoliitto ry! Tee vihdoinkin jo jotain, kun vielä ehditte. Älkää saalistako enää viattomia lapsia. Auttakaa vanhuksia. He tarvitsevat hoitoa. Älkää olko noin julmia.

Vallataan sijaisvanhemmuus-palsta!

Meidän kannattaisi muuten vallata sijaisvanhemmuus-osasto hyvillä mielipiteillämme! Siellä on niin hiljainen meininki, että ajattelu- ja kehitystyö näyttävät olevan jäässä.

Minä kirjoitin tähän ketjuun, jossa keskustellaan huostaanotettujen lasten soittoajoista:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9067138

Mahdollisuus kasvaa perheessä.

Poimittu perhehoitoliiton linkinstä aiheena Mahdollisuus kasvaa perheessä.

OtsakkePalvelut ja jäsenet. Näytti tukijana ja rahoittajana oevan kolme maagista kirjainta XXX . Mutta eikös kiireinen rouva huseeraa vähän joka sekstorilla, auttamassa lapsiperheitä?
Yhteistyökumppaneita näyttää riittävän, myös joka niemeen, notkoon ja saarelmaan.

Mieleeni tuli Keski-Suomen Kotiseutulaulau. " Joka niemeen, notkoon ja saarelmaan tahdon kotini rakentaa, vai oliko se perustaa?
Kuka muistaa, mitenkä laulun sanat menivät?

http://www.perhehoitoliitto.fi/palvelut/jasenyhdistykset.htm

Perhehoitoliitto ry haluaa lisää lapsia huostaan

Paloniemen johtama Perhehoitoliitto ry on tärkeimpiä yksittäisiä äänitorvia sen puolesta, että lapsia otettaisiin entistä ENEMMÄN HUOSTAAN (ja ettei panostettaisi perheiden hyvinvointiin ja veronmaksajille edullisiin avohuollon tukitoimiin). Nimenomaan Perhehoitoliiton intressi on se, että huostaan keräillään kivoja, helppoja ja kaikin tavoin terveitä ja tavallisia lapsosia.

Perhehoitoliitto kun myöntää ääneen sen, etteivät perhehoitajat voi hoitaa "vaikeimpia" tapauksia. Nämä "vaikeimmat" lapset ovat enemmän laitosmaisen hoitotyön puuhamaata.

Laitoksethan rakentavat imagonsa ja laskutuksensa sen varaan, että ne toitottavat hoitavansa "vaurioituneita" lapsia.

Perhehoitoliiton etua palvelee se, mitä helpompia ja mukavampia lapsukaisia poimitaan huostaan.

Perhehoitoliitto ry! Ryhdy jo pikku hiljaa keskittymään vanhuksiin. Väheksytte ja vieroksutte vanhuksia. Siellä se kasvupotentiaali oikeasti on. Lasten saalistaminen on NIIIIN KEINOTEKOISTA.

Liitto on ihan eksyksissä. Kaipaisi jonkin asiantuntijan apua. Nyt siellä huseeraa arvaamattomat voimat.

Paloniemi aloitti vaalikampanjansa

Televisiouutisissa kerrottiin tänään Perhehoitoliitto ry:n hankkeesta, jolla se koettaa saada ihmisiä innostumaan vanhusten hoitajiksi. Liitolla on nyt meneillään kasvojen kohotus, ennen eduskuntavaaleja. Kiire silti tullee.

Aila Paloniemi ei ehkä vielä vaalikampanjassaan pysty paljoakaan kehumaan sillä, että hän on onnistunut kehittämään vanhustenhoitoa. Todella myöhään hän aloittaa Perhehoitoliitossa tämän vaalikampanjansa osuuden.

Tv-uutiset nimittäin kertoi, että perhehoidossa on todellakin vain noin 70 (seitsemänkymmentä!) vanhusta. Se on kuin pissa valtameressä.

Perhehoitoliitto on panostanut intohimoisesti lapsiin.

Eipä ihme, että Perhehoitoliiton jonkinlaisen peite- ja rinnakkaisjärjestön, Pesäpuu ry:n kehittämispäällikkö Christine Välivaarakin on oitis valmis kuuluttamaan, että lapset otetaan aivan liian myöhään huostaan. Perhehoitoliitto ry kun tahtoo tietysti hoidettavaksi kivoja lapsia. Siis niitä pienimpiä.

Laitokset puolestaan vakuuttavat hoitavansa ne vaikeimmat lapset. Ja laskuttavat totisesti sen mukaan!

Mutta kyllä minä hämmästelen, kun tv-toimittaja Pekka Niiranen totesi juuri äsken uudelleen lähetetyssä uutispätkässä, että Perhehoitoliitto yrittää saada perhehoidon idean kuntien hoitovalikoimaan. Että vasta nyt! Miksi vasta nyt? Eikö perhehoito ole aina ollut helpompi järjestää kuin yksikään laitospaikka?

Tv-uutisissa haastateltu lähes satavuotias vanhus oli hyvin tyytyväinen ja innoissaan perhehoidosta. Miksi siis hoitomuotoa ei suunnata reippaasti vanhuksille? He jos ketkä siitä hyötyvät ja nauttivat!!!

Perhehoitoliitto ry! Muistutan, että yhdellä perhehoitajalla voi olla jopa viisi vanhusta, eikä mitään kummempaa koulutusta tarvita. Että luulisi alalle soveltuvia hoitopaikkoja ja hoitajia löytyvän. Panostakaa siis vanhusten hoitoon. Jättäkää lapset rauhaan. Liitto on ollut merkittävimpiä vaikuttajia siinä, että suomalaisia lapsia rahdataan pois kodeistaan ja perheistään, huostaan ja siten koneiston ruoaksi.

No niin. Nyt jäämme mielenkiinnolla odottamaan edustajaehdokas Aila Paloniemen ajatuksia ja palopuheita vanhusten puolesta.... Hänen vaalikampanjansa on nyt käynnistetty.

Uhkailu ei auta Aila.

Googlasin > aila paloniemi  <.

Hakutuloksesta poimittu. Uhkailu ei auta Aila Paloniemi Vasemmsitliitto.

http://www.vasemmistoliitto.fi/organisaatio/matti_kangas/kannanotot/fi_FI/1195640555237/

hän voisi aktiivisesti

keskustella ja miettiä toimenpiteitä esi. gerontologi Sirkka Kivelän kanssa.

vaalirahaa

Paljonko Aila saa vaalirahaa Perheoitoliitolta ja muilta vastaavilta. Taulukauppoja vai mitä?

Katsotaan, miten Perhehoitoliitto suhtautuu...

Käynnistin keskustelun Aila Paloniemen ja Perhehoitoliitto ry:n yleisistä linjauksista perhehoidossa.

Keskustelu löytyy sijaisvanhemmuus-osastosta täällä Suomi24:sta.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9138276

Otsikko kuuluu:

Aila Paloniemi syrjii vanhuksia.

Perhehoitoliitto on sijaisvanhemmuus-palstan sheriffi eli valvoja. Enpä voinut siksi jättää tilaisuutta käyttämättä.

Aila Paloniemi jatkaa.

Tässä linkissä aiheena:

Pohjoismaiset perhehoitojärjestöt kohtaavat Jyväskylässä.
Vanhusten perhehoito.
Esitys perhehoidon kehittämisestä.
Kansanedustaja Aija Peloniemi jatkaa Perheliiton puheenjohtajana.

http://www.perhehoitoliitto.fi/ajankohtaista/index_ajankohtaista.htm
___

Vanhusten hoidosta on niin kiva puhua

Swing Luunappi - anteeksi, eikun Apunappi - on haastatellut Perhehoitoliitto ry:n puheenjohtaja Aila Paloniemeä.

http://www.mobilecands.com/ajankohtaista/haastattelussa-aila-paloniemi-3-5-2010/

Herttinen sentään, mitä rouva Paloniemi laskettelee tulemaan vanhusten hoidolla ratsastaen:

“Onnistuin sitkeällä vaikuttamistyöllä kunta- ja terveysjaostossa sekä erityisesti Valtiovarainvaliokunnan puheenjohtajan, Hannes Mannisen (kesk.) tuella painamaan valtion budjetissa läpi 100 000 euroa vanhusten perhehoidon kehittämiseen ja mahdollistamiseen yhdeksi hoitomuodoksi. Vanhusten perhehoidosta saamme oivan ja inhimillisen hoitomuodon vanhuksille, jotka pärjäävät ilman laitoshoitoa. (...)"

Kansanedustaja, rouva Paloniemi! Ehkä kannattaisi olla tässä asiassa rehellinen, eikä sumuttaa hyväuskoisia. Kerro ihan reilusti vaan, että Perhehoitoliitto ry:n päämääränä ei ole oikeasti alkaa hoitaa vanhuksia. Liitollahan on käynnissä parhaillaan Ajoissa kotiin -kampanja, jossa liitto saalistaa huostaanotettuja lapsia perhehoitoon. Se on paljon näkyvämpi ja vahvempi kampanja kuin onnettomat ja ristiriitojen täyttämät pyristelynne "vanhusten hoidon" parissa.

Paloniemi kävi radiossa kehumassa kaveriaan Aulaa

Aila Paloniemi oli tänään Yleisradion Ykkösaamu-ohjelmassa.

http://www.yle.fi/radio1/asia/ykkosaamu/

Rouva pääsi jälleen vähän kehaisemaan omaa verkostoaan. Sitähän kannattaa aina nostaa esiin, valtakunnan julkisuudessa.

Nyt Paloniemi kehui lapsiasiavaltuutettu Maria Kaisa Aulaa, no sehän ei ole kovin yllättävää...

Aula on kuulemma onnistunut kehittämään lasten äänen kuulemista. Oh hoijaa!

Paloniemi puhui painottaen, että nuoria AIDOSTI kuultaisiin. Aidosti? Eikös Pesäpuu ry:n kehittämispäällikkörouvatkin ole sitä mieltä, että lapset aina lähtökohtaisesti valehtelevat? Kehittämispäällikköaikuisten pitää kaivaa "totuus" ovelasti esiin lapsista ja nuorista.

Paloniemen kannattaisi tarkastella lasten kuulemista ehdottomasti siitä näkökulmasta, kuinka usein lasten tarpeet jätetään ottamatta huomioon, jätetään kuulematta. Siinä on nimittäin kyse jo tosi pahasta ongelmasta lasten ja nuorten kannalta.

Paloniemi muuten vaati radiossa tänään, että järjestöt otettaisiin oikeasti osaksi tätä koneistoa! Herra varjele meitä siltä! Paloniemi tarkoittaa aivan varmasti erilaisia lastensuojelujärjestöjä, sivusihan Ykkösaamun teemakin sitä. Huh, huh! Kylläpä rouva sokeasti uskoo omaan tuttava- ja ystäväpiiriinsä. Tule jo ulos siitä umpiosta, Paloniemi. Yhteiskunta on oman ahtaan kaveripiirisi ulkopuolella.

Herttinen, miten olemme tuollaisen paksun rouvavallan kohteena!

Aila haluaa tulkkeja selittämään laittomuudet laillisiksi

Uusimmassa Lue- lehdessä Paloniemi ehdottaa lastensuojelun laittomuuksista kärsiville perheille tulkkeja, jotka selventäisivät huostan syyt.
PÖYRISTYTTÄVÄÄ

Perhehoitoliitto osaa halventaa ja leimata

"Perhehoitoliiton pj alitti Lue-lehdessä nyt alhaisimmankin alatyylinsä. Hän nimittäin vaatii huostaanotettujen vanhemmille TULKKIA selittämään, miksi heidän lapsensa on huostaanotettu!

Siinä on itseriittoinen täti, joka on suuresti vastuussa VÄÄRÄSTÄ, YLEISTÄVÄSTÄ ja HALVENTAVASTA leimaamisesta kaikkia huostaanottovanhempia kohtaan.

VAI TULKKIA!

Mitä tuon väitteen piiloviesti on, ajatelkaa! Onko se sitä, että bio-vanhemmat ovat kaikki niin ympäri päissään, että eivät ymmärrä suomenkielistä puhetta. Vai onko se sitä, että biot ovat jotenkin kehitysvammaisia, joille tavallinen normaali teksti pitäisi TULKITA?!

Haistakoon akka huilun! Koko tuollaisen typeryksen suu pitäisi teipata, niin paljon hallaa hän on vuosien mittaan tehnyt huostaanotetuille lapsille noilla pähkähulluilla puheillaan!

Muut, puolueettomat ja järkevät kansanedustajat ja jopa joku ministerikin on tuonut kyllä ihan oikeaakin tietoa huostaanotoista esiin eduskunnassakin, mutta tuo eukko se vain paukuttelee sijaisvanhempien eduista, joilla poljetaan lakia ja lasten oikeuksia. Ilmeisesti yhtä paljon valehtelevaa ja totuutta vääristelevää akkaa ei puheenjohtajaksi löytynyt, koska hän aukoo päätään puheenjohtajana kolmatta kauttaan.
lainaus http://keskustelu.suomi24.fi/node/9369913
Nimimerkki "Mitä tulkkuja!"

Olet niin oikeassa.

Olenkin jo odotellut, että milloin Paloniemi seuraavaksi purkaa paineitaan... Jotain tuollaista olen jo osannut odottaakin, kuin mistä hän puhuu uusimmassa Lue!-lehdessä.

Onpa rouva Aila Paloniemi lukittautunut kovin itseriittoisesti parempiosaisten puolelle. Hän on ajatuksiltaan hyvin oikeistolainen. Keskustapuolueen oikeistosiipeä.

Pelottava poliitikko. Hän ei voi luvata mitään hyvää tavallisille keskiluokkaisille lapsiperheillekään. Hän on jo kovasti eriytynyt omaan sfääriinsä. Sinne jonnekin ylös, parempien puolelle.

Arki on jo tuntematonta aluetta hänelle.

Linkki tulkkijuttuun

Myös Lue!-lehden ketjussa käsitellään Paloniemen haastattelua, jossa hän ehdottaa huostaanottovanhemmille tulkkeja ja vaatii lisää pysyviä huostaanottoja lapsille:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9369913/46143966

Jestas, mikä rouva!

Lue!-lehdessä (9/2010) julkaistuista Aila Paloniemen vastauksista poimin tähän jotain. Hän siis näyttää vastanneen itse kirjallisesti lehden lähettämiin (sähköpostittamiin) kysymyksiin. Autenttista, muuntumatonta tietoa siis.

Paloniemi on kirjoittanut selvästi pitemmät vastaukset kuin kaksi muuta kyselyyn pyydettyä kansanedustajaa, Päivi Räsänen (kd.) ja Timo Soini (ps.). Paloniemi on saanut peräti kokonaisen sivun käyttöönsä. Hänen vastauksensa on otsikoitu: Sijaishuollon painopiste laitoksista perheisiin.

Mielestäni Timo Soinin vastaukset ovat tolkullisimpia. Hän itse asiassa vastailee hämmästyttävän hyvin. Aivan kuin asian ydin olisi hallussa. Painotukset vaikuttavat niin terveiltä.

Päivi Räsänen vaikuttaa lähinnä vain höperöltä. En tiedä, onko hän jostain syystä väsynyt lastensuojeluaiheisiin...

Niin, Paloniemi toteaa viimeiseen kysymykseen, että biologisten vanhempien oikeuksia pitäisi selkeyttää. Hän haluaa selvyyden siihen, onko lapsi "vanhempiensa omaisuutta". Ja sitten hän siirtyykin puhumaan
P Y S Y V Ä S T Ä HUOSTAANOTOSTA, jollain on Englannissa käytössä adoption muodossa.

Paloniemi kirjoittaa:

"Esimerkiksi Englannissa adoptiota (pysyvä huostaanotto/mahdollisuus adoptioon) käytetään paljon enemmän kuin meillä."

sokkotesti sijaishuollon äänitorville

"Pelottava poliitikko. Hän ei voi luvata mitään hyvää tavallisille keskiluokkaisille lapsiperheillekään. Hän on jo kovasti eriytynyt omaan sfääriinsä. Sinne jonnekin ylös, parempien puolelle.

Arki on jo tuntematonta aluetta hänelle."

Jos kerran sijaishuolto on niin hyvää, niin mikäänhän ei silloin estä tekemästä vanhanaikaista koetta. Paloniemi ja muut antakoot omat lapsensa tai lastenlapsensa kokeeksi sijaishuoltoon toisten asiakaspapereilla. Kun kerran sijaishuolto on niin hyvälaatuista, niin mitään estettä ei pitäisi olla.

Jacob Söderman ihmettelee vanhusten omaishoidon asemaa

Jacob Söderman puhui A-studion tv-haastattelussa maanantai-iltana 4.10.2010, kuinka suuresti hän on huolissaan vanhusten omaishoidosta. Hän on järkyttynyt siitä, kuinka omaishoitajat uupuvat hoitovastuunsa alla.

Söderman hämmästeli sitä, että omaishoitajien asema ei parannu, vaikka siitä on puhetta riittänyt. Hän sanoi, että joku ei tässä maassa v ä l i t ä.

http://www.jacobsoderman.fi/

Juuri niin.

Södermanilla on näkemystä yhteiskunnan syvärakenteisiin. Hän on toiminut mm. eduskunnan oikeusasiamiehenä (1989-1995).

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jacob_S%C3%B6derman

Arvelen hänen puhuneen television A-studiossa siitä, kuinka esimerkiksi omaishoitajien lomitusjärjestelmää ei saada kuntoon. Omaishoitaja ei saa ketään auttamaan, kun hänen olisi välillä irrottauduttava omasta kodistaan ja vanhuksen hoidosta. Suomi antaa näiden omaishoitajien kaatua väsymykseensä.

Syy löytyy Perhehoitoliitto ry:stä, jonka harteille tuota lomitustyötä on sälytetty. Liitto on ollut kylmä ja vastahakoinen omaishoitajia kohtaan. Aila Paloniemen (kesk.) johtama Perhehoitoliitto ry jättää sumeilematta vanhukset ja heidän omaishoitajansa yksin. Perhehoitoliitto ry haluaa jahdata vain pieniä lapsia. Vanhukset eivät kiinnosta.

Vanhukset lienee ollut jo pitkään tosi kiusallinen ongelma liitolle, joka haluaa tietysti vaieta vanhusten hoidon ongelmista.

Perhehoitoa on vaadittu myös vanhusten laitoshoidon vaihtoehdoksi.

Lastensuojelu kuulkaa syö tässä maassa vanhusten resurssit. Esimerkiksi kansanedustaja Päivi Räsäsen (kd.) olisi tajuttava tämä ongelma.

Huostaanotto-Aila auttaa lapsia huostaan

Lue!-lehti (9/2010) aloittaa kysymyssarjansa tivaamalla, saako kunta sitä enemmän valtion rahaa, mitä enemmän kunta ottaa lapsiaan huostaan. Kansanedustaja Päivi Räsänen (kd.) ja Timo Soini (ps.) vastaavat suoraselkäisesti KYLLÄ. Kumpikaan ei lähde yhtään kaunistelemaan asiaa.

Kansanedustaja Aila Paloniemi (kesk.) sen sijaan kiemurtelee minkä kehtaa, eikä vastaa yksinkertaiseen kysymykseen suoraan.

Paloniemi kirjoittaa vastauksessaan, näin se alkaa:

"Suurten kustannusten tasausjärjestelmästä on luovuttu viime hallituskaudella, koska järjestelmä oli epäoikeudenmukainen pienten kuntien näkökulmasta. Pienet kunnat joutuivat maksamaan suhteettoman suuria osuuksia suurten kaupunkien huostaanottojen kustannuksista.

Nyt valtionosuuksissa huomioidaan huostaanottojen määrä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että huostaanotoista 'palkittaisiin' kuntia. Jos tällainen käsitys on jollain, käsitys on väärä. Kunnat eivät todellakaan tee huostaanottoja 'huvikseen', ne harkitaan aina tapauskohtaisesti ja ne ovat viimesijainen keino auttaa lasta ja nuorta normaaliin elämään. Huostaanotot perustuvat lastensuojelulakiin, jossa säädetään tarkkaan, milloin huostaanotto voidaan tehdä. Huostaanotto tulee nähdä myös lapsen oikeutena lastensuojeluun ja oikeutena tulla huostaanotetuksi." (Lue-lehti 9/2010, sivu 49)

Huh hui. Tuosta löytyykin paljon tarttumapintaa kriittiselle silmälle.

Hienostorouva päästelee pöyhkeitä ajatuksia

Tuollaista puhetta Paloniemeltä irtoaa Lue!-lehteen siis kokonaisen sivun verran. Syntyy tunne, että Paloniemellä on puhumisen tarve. Hän tuntee olevansa oikealla asialla. Vakuuttuneisuus paistaa läpi. On selvää, ettei hän juurikaan seurustele perheiden kanssa, jotka ovat lastensuojelun asiakkaita. Hämmentävää!

Hän elää omassa suojaisessa maailmassaan, jonne ei alempi keskiluokka tunge.

Kuten ministerit

"Hän elää omassa suojaisessa maailmassaan, jonne ei alempi keskiluokka tunge."

Se on tyypillistä näille kaikille "asiantuntijoille", jotka typeryyksiä suustaan paukuttelevat. Yhden ainoaa yksittäistapausta ei tunneta, mutta hienostoon kuuluvaksi itsensä lukeva määrittelee ylhäältä päin, mitä ymmärtämättömien lapsille pitää tehdä.

Pönäkkä, punakka ja hanakka huostaanottojen teossa, vanhempien mollauksessa ja lasten oikeuksien turmelemisessa.

Häpeä, Paloniemi!

"Huostaanotot perustuvat lastensuojelulakiin, jossa säädetään tarkkaan, milloin huostaanotto voidaan tehdä. "
Siinä se juuri ongelma onkin, että LAISSA EI SÄÄDETÄ SITÄ TARKKAAN!

Kun 40 § 1 momentti sanoo: "puutteet lapsen huolenpidossa tai MUUT kasvuolosuhteet uhkaavat vakavasti vaarantaa lapsen terveyttä tai kehitystä.."

niin missä tuossa selitetään tarkkaan, mitkä ovat ne muut kasvuolosuhteet? Kokemuksesta tiedän, että siihen laitetaan jopa peruspalvelujen puute, vaikka se ei ole kotioloista johtuvaa, mutta sen katsotaan tarkoittavan kohtaa "muut kasvuolosuhteet".

Kyllä tämä valtio tosiaan tarjoaa lapsille aika terveyttä vaarantavia kasvuolosuhteita, kun lapsi ei saa sairaalapaikkaa, vaikka sitä tarvitsisi. OK, tapaus täyttää lain kirjaimen, koska kasvuolosuhteet ovat vaarantuneet ja sitä ollaan korjaavinaan huostaanotolla ja sijoituksella LUME-hoitoon, joka ei kuitenkaan vastaa sairaalatasoista hoitoa. Mutta saatiinpahan lapsi pois päättäjien silmistä, koska siitähän lehdet repivät ihan hirveän suuria otsikoita, jos lapsi ei pääse hoitoon hoitotakuulain puitteissa.

Kohtaan "muut kasvuolosuhteet" voidaan sisällyttää:
- terapian puute
- neurologisen kuntoutuksen puute
- lasten psykiatrisia sairaalapaikkoja ei ole riittävästi
- erityisopetuksen puute
- esim. riitaisa avioero
- vanhemman väsymys
- vanhemman fyysinen sairaus
- kunnassa oleva kehitysvammahuollon puute
- perheen pienituloisuus
- käytännössä IHAN MIKÄ VAIN syy ja selitys, mikä ei kuitenkaan johdu huonosta ja puutteellisesta vanhemmuudesta. Tuskin mitään muuta ls-lain kohtaa tulkitaan niin mielivaltaisesti kuin juuri tätä.

Lastensuojelulaissa ei todellakaan säädetä tarkkaan, milloin huostaanotto on laillinen ja mitkä ovat sellaisia puutteita lapsen kasvuoloissa, jotka eivät oikeuttaisi huostaanottoon, koska nyt siihen käytännössä oikeuttaa ihan mikä vain. Lain kirjainta ei silti rikota, ja sossun huostahakemus menee kirkkaasti läpi hallinto-oikeudessa.

Jaskalla on askaa eikä se puhu

"Södermanilla on näkemystä yhteiskunnan syvärakenteisiin. Hän on toiminut mm. eduskunnan oikeusasiamiehenä (1989-1995).

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jacob_S%C3%B6derman

Arvelen hänen puhuneen television A-studiossa siitä, kuinka esimerkiksi omaishoitajien lomitusjärjestelmää ei saada kuntoon. Omaishoitaja ei saa ketään auttamaan, kun hänen olisi välillä irrottauduttava omasta kodistaan ja vanhuksen hoidosta. Suomi antaa näiden omaishoitajien kaatua väsymykseensä.

Syy löytyy Perhehoitoliitto ry:stä, jonka harteille tuota lomitustyötä on sälytetty. Liitto on ollut kylmä ja vastahakoinen omaishoitajia kohtaan. Aila Paloniemen (kesk.) johtama Perhehoitoliitto ry jättää sumeilematta vanhukset ja heidän omaishoitajansa yksin. Perhehoitoliitto ry haluaa jahdata vain pieniä lapsia. Vanhukset eivät kiinnosta. "

Omaishoitajien tilanne tosiaan on katastrofaalinen. Olemattomista avuista ja palkoista huolimatta suomalaiset naiset ja miehet ovat jaksaneet pitää huolta rakkaistaan. Nuori polvi tuskin on valmis tekemään samanlaisia uhrauksia- ainakaan näillä ehdoilla.

Paloniemi vain PUUTTUU, kun pitäisi auttaa

Aila Paloniemi kirjoittaa uusimmassa Lue!-lehdessä (9/2010):

"Yhdellä sosiaalityöntekijällä saattaa olla niin suuri määrä erilaisten ongelmien kanssa kamppailevia lapsiperheitä, että ettei kaikkiin tukea vaativiin ongelmiin ennätetä puuttua ajoissa. Niinpä perheiden ongelmat ehtivät kärjistyä ja pitkittyä, ja seurauksena monessa tapauksessa on kriisisijoitus." (s. 49)

PUUTTUA AJOISSA! Heh. Puuttua. Että siis rouva Paloniemi tulee ja työntää lusikkansa soppaan? Tulee PUUTTUMAAN, ei auttamaa? Oh hoijaa. Paloniemellä on ruma käsitys kansalaisuudesta.

Vaikka meillä on lastensuojelussa termi "varhainen puuttuminen" kaikenlaista hengennostatusta varten, olisi kansanedustaja Aila Paloniemi voinut edes kirjoitukseensa valita jonkin toisen sanan kuin "puuttua". Edes yrittääkseen peitellä tuota asennettaan, jossa hän tarjoaa perheille vain rautanyrkkiä.

Paloniemi antaa perheen KRIISIYTYÄ, jotta voidaan huostaanottaa

Ai niin, ja Paloniemen kirjotuksesta lainaamani pätkän viimeinen sana on KRIISISIJOITUS. Hän käyttää kiireellisestä huostaanotosta tuollaista termiä. KRIISIsijoitus. Ensin hän valittaa, että henkilökuntaa on kunnissa niin vähän, että perheiden elämään ei ehditä PUUTTUA, mutta sitten onkin käsillä suorastaan KRIISI. Joo, kylllä tuolla tavalla sosiaalirouvat keräävät myötätuntoa omassa piirissään, mutta ulkopuolisten, vähänkään asioiden perehtyneiden mielestä touhu on itse ongelmia tuottava mylly.

Annetaan kriisiytyä, että saadaan tehdä kiireellinen huostaanotto. J-lauta, miten kaistapäistä meininkiä! Ja siitä sopii ihan julkisesti kirjoitella lehdissä! Ei tarvitse yhtään edes hävetä.

Röyhkeitä rouvia. Syntyy vaikutelma, että he tuottavat tahallaan paljon kärsimyksiä ihmisille, jotta pääsevät voivottelemaan ja nostamaan omaa häntäänsä.

Noin sanottiin läheiseni kohdalla

Jyväskylän maalaiskunta jätti kuulemma asian kriisiytymään, jotta saatiin tehtyä huostaanotto. Kaikki olematon tuki lopetettiin!

P-niemi vatkaa

asiat ihan sekaisin. Hän tolkuttaa, että kuntien on lähdettävä lasten edusta ja uskoo sokeasti, että jos laki vaatii tekemään ls-suunnitelman, niin kaikki rahat sen toteuttamiseen ilmestyvät itsestään.

Onko hän tyhmä ja/vai tietämätön? Jotain suurta kieroutta tai tyhmää tietämättömyyttä on myös väite siitä, että kiireellisten huostaanottojen lisääntyminen johtuu vain pätevien työntekijöiden liian pienestä määrästä. Eukko ei taida ymmärtää ollenkaan, että kaikki, jotka haluavat tehdä työtään lakeja ja oikeasti lasten oikeuksia kunnioittaen eivät kerta kaikkiaan viihdy alalla. Eikä siihenkään siis ole syynä pelkästään hankalat vanhemmat, kuten paloniemeläiseen ajattelun tiukasti kuuluu.

Totta kai niitä "hankaliakin" vanhempia löytyy, koska ihmisellä on sisäsyntyinen tarve puolustaa lastaan huonolta kohtelulta. En siis puhu siitä pienestä päihdevanhempien joukosta, joita ehkä vieläkin ls-asiakkaaksi jonkin verran kelpuutetaan.

Edunvalvoja tekee lapsen puolustamisesta mahdotonta

Yllä nimimerkki kirjoittaa:

"Totta kai niitä 'hankaliakin' vanhempia löytyy, koska ihmisellä on sisäsyntyinen tarve puolustaa lastaan huonolta kohtelulta."

Niin. Mutta sen jälkeen, kun kuntien lastensuojelu saa nykyistä laajemmat mahdollisuudet määrätä lapselle edunvalvoja, tulee tuosta oman lapsen puolustamisesta mahdotonta. Se muuttuu myös välittömästi vääräksi, ei-toivotuksi toiminnaksi, jonka lastensuojelu katkaisee heti alkuunsa kutsumalla lapselle edunvalvojan.

Kun lapsella on edunvalvoja, ei enää yksikään lapsen läheisistä voi enää vaikuttaa hänen tulevaisuuteensa.

Paloniemen blogista v 2007

Paloniemen blogista v 2007 koskien lls lain uudistusta

Harvoin olen kuullut kansanedustajien suusta niin paksuja väitteitä kuin lastensuojelulain ensimmäisessä ja toisessa käsittelyssä kuulin. Koko 250-sivuinen lastensuojelulaki on demarien Virpa Puiston ja lähes koko opposition mielestä susi vain siksi, että tahdonvastaiset huostaanotot (noin 400 vuodessa) siirretään uuden lain myötä hallinto-oikeuksien ratkaistavaksi. Muutama asiantuntija, Korkeimman Oikeuden Hallberg etunenässä vastusti asiaa ja se riitti Puistolle ja oppositiolle. Kymmenien uudistusta kannattavien asiantuntijoiden mielipiteellä ei heille ollut mitään arvoa. Huomiotta jäi muun muassa se, että eduskunnan oikeusasiamies Riitta-Leena Paunio pitää hallinto-oikeusmenettelyä selvästi parempana ratkaisuna kuin nykyjärjestelmää, jossa kuntien sosiaalilautakunnat joutuvat päättämään tästä vaikeasta ja monipiippuisesta asiasta, usein valtavan paineen alla. Virpa Puiston myrkyllisyys kertoo, että hän ei vieläkään voi hyväksyä lastensuojelun suurten kustannusten tasausjärjestelmän purkamista. Hän ei edelleenkään halua nähdä mitään väärää siinä, että 35 suurinta kaupunkia olisi saanut jatkaa tasausrahojen jakamista keskenään. Kaikille muille kunnille olisi jäänyt edelleen vain maksajan rooli. Nyt Puisto päästeli salissa suustaan jopa sellaisia arvioita, että kunnat hyötyvät, kun ottavat lapsia huostaan. Jo on aikoihin eletty ! Peruskoululainenkin tietää, että huostaanotot tulevat kunnille niin kalliiksi, että niitä ei todellakaan tehdä kuin äärimmäisestä pakosta. Juuri siksi moni huostaanotto viivästyy ja lasten traumat syvenevät ja pahenevat. Moni vuosia kaltoinkohdeltu ei selviä kokemuksistaan koskaan.

Kyllä olisi toivonut, että erittäin paljon suomalaisen lastensuojelun kenttää, sekä avohuoltoa että ilmoitusvelvollisuutta että huostaanottoja järkeistävä lakiuudistus olisi saanut arvoisensa kohtelun. Tässä talossa ei salikeskustelulta näköjään ole lupa odottaa liikoja.

Muistan kyllä nuo keskustelut

Paloniemi on loistanut törkeydellään jo vuosia noilla mielipiteillään.

Nyt on käytäntö osoittanut, että lakia arvostelleet, Virpa Puisto ja monet, monet muut olivat tismalleen oikeassa peloissaan ja arvioissaan. Mutta Paloniemi näki kaukaa viisaana, että uusi laki on lopulta vain puitelaki, joka mahdollistaa millaiset laittomuudet perheitä kohtaan tahansa, se poisti vanhempien oikeuksista loputkin, eikä hallinto-oikeus TODELLAKAAN takaa mitään oikeutta lapsille.

Tässä on yksi kirjoittaja, joka varmasti tietää, että huostaanottoja ei todella tehdä vain äärimmäisessä pakosta, kuten Paloniemi valehtelee. Suuri suisena akkana ehtii vielä huutamaan noita törkeitä mielipiteitään joka saakelin kissanristiäisiin ja hän on saanut todella, todella paljon pahaa lasten oikeusturvalle tässä maassa. Laittomuuksia ja mielivaltaa kannattava mielipidevaikuttaja, lienee paras luonnehdinta hänestä.

Vanhukset kelpaavat Ailalle näin eduskuntavaalien alla

Eduskuntavaalit lähestyvät. Niinpä vanhuksetkin kelpaavat Aila Paloniemelle vähän aikaa, vaaleihin saakka.

http://www.ksml.fi/mielipide/mielipidekirjoitukset/perhehoito-toisi-kunnille-roimat-s%C3%A4%C3%A4st%C3%B6t/634373

RAY päätti joulukuussa keskustalaisessa rahanjakopolitiikassaan tukea kansanedustaja Aila Paloniemen (Kesk.) vaalikampanjaa peräti 700 000 eurolla.

http://www.perhehoitoliitto.fi/ajankohtaista/tiedotteet.htm

Rahapotti on todella kiusallinen Perhehoitoliitto ry:lle. Eihän sitä ole koskaan, oikeasti, vanhusten hoito kiinnostanut...

Niinpä rouvarauhaa häiritsee Jyväskylässä nyt kolmiodraama. Pesäpuu ry:n toiminnanjohtaja Raili Bäck-Kiianmaa on hädissään, rapautuuko nyt vanhusten takia Pesäpuu ry:n suosituimmuusasema Perhehoitoliitto ry:n kainalossa...

http://www.ksml.fi/mielipide/keskustelupalsta/posts/list/0/26704.htm#258243

Paloniemen ei tarvitse nyt pelätä, että vanhuksia olisi tulossa!

Aivan tuore Yleisradion uutinen kertoo, että huostaanotetuille lapsille lisätään perhehoitoa peräti LAIN voimalla:

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2011/01/sijoitettujen_lasten_laitoshoitoa_vahennetaan_2284160.html

Lakiesitys huostaanotettujen lasten perhehoidon lisäämisestä on menossa eduskunnan käsiteltäväksi.

Kyllä minä hämmästelen esimerkiksi RAY:n ihan viimeisintäkin rahanjakopolitiikkaa: RAY päätti antaa Perhehoitoliitto ry:lle peräti mahtavat 700 000 euroa VANHUSTEN PERHEHOIDON lisäämiseen. Ja nyt on menossa eduskuntaan peräti ihan erillinen laki siitä, että huostaanotettujen LASTEN perhehoitoa pitää lisätä. Eihän tässä ole mitään tolkkua!

Uskomatonta sekasotkua tämä sosiaalirouvien työskentely Suomessa!

Arvatkaapa vain, kumpi ryhmä kipataan runsaasta rahanjaosta huolimatta yli laidan? No vanhuksen tietysti! Niin julmetun "huolissamme" kuin me olemmekin vanhusten huonosta hoidosta Suomessa!

J-lauta, että Jyväskylän rouvaliigat (mm. Pesäpuu ry ja Perhehoitoliitto ry) paukuttelevat nyt sampanjapulloja auki! Juhlan paikka!

Prkele, onko tuota fucking lakia valmisteltu jotenkin salassa? Tiedän, että jopa hallitusohjelmassa on (pelkästään lasten?) perhehoidon lisäääminen, mutta eipä tuosta noin rankasta perhehoidon aseman vahvistamisesta ole kuultu, ennen tämänpäiväistä uutista.

Ja voi tsiisus, miten sosiaalirouva Paloniemi SAI JÄLLEEN ansiotonta vaalimainosta itselleen.... Hän johtaa puheenjohtajana Perhehoitoliittoa jo kolmannella kaudellaan, mutta vasta nyt perhehoitajien palkkiot alkavat nousta kohtuulliselle tasolle. Perhehoitajat ovat olleet tähän saakka alipalkattuja.

Mutta miten iskevät nyt takaisin lastensuojelulaitokset? Nehän ovat hinnoitelleet itsensä ahneuttaan ulos markkinoilta, siksi perhehoitoa vahvistetaan tällä tavoin tulevalla lailla.

Vanhukset haisevat pahalle

Aila Paloniemi sai vihdoinkin syyn kirjoittaa blogiinsa, kun Perhehoitoliitto ry sai tällä viikolla peräti lakiesityksen taakseen, jotta LASTEN perhehoitoa aletaan voimallisesti lisätä Suomessa. Kun joulukuussa 2010 VANHUSTEN perhehoidon kehittäminen sai ison potin rahaa Raha-automaattiyhdistykseltä (RAY) ei Paloniemi varmasti nähnyt mitään syytä riemuun. Hän ja hänen puheenjohtamansa Perhehoitoliitto ry eivät _oikeasti_ halua vanhuksia, niitä heikkoja, raíhnaisia ja pahalta haisevia.

Paloniemi riemuitsee tuoreessa blogikirjoituksessaan:

http://www.ailapaloniemi.net/index.php?option=com_prof3tablog&Itemid=57

"Perhehoitoliitto, jonka puheenjohtaja olen paiskinut töitä vuodesta 2004, on ollut mukana kirjoittamassa lastensuojelun sijaishuollon historiaa. Vuosien työn, vaikuttamisen ja vääntöjen jälkeen Valtioneuvostosta tuli tänään ulos uusittu perhehoidon lakiesitys. Huikean hienoa on se, että valtiovalta nyt Suomessakin määrittää perhehoidon ensisijaiseksi sijoitettujen lasten hoitomuodoksi suhteessa laitoshoitoon. Näin on tehty aikaa sitten muissakin pohjoismaissa.

Vaativaa työtä tekevät perhehoitajat ja sijaisvanhemmat saavat vihdoin arvostusta. Perhehoidon peruspalkkion minimiä nostetaan runsaasta 300 eurosta 650 euroon hoidettavaa kohti kuukaudessa. Ennakkovalmennuksesta tehdään lakisääteistä. Laissa säädetään myös muun muassa perhehoitajan vastuutyöntekijästä sosiaalitoimessa sekä kiertävästä, toimeksiantosuhteisesta perhehoitajasta, jota voidaan jatkossa käyttää omaishoitajien lomittajina."

Oi joi, miten on ihanaa suunnitella perhehoitoa taas puhtaasti huostaanotettujen LASTEN varaan! Aila on ihan pakahtua.

Toimi Kankaanniemi (kd.) haastoi hyvin Paloniemen radiossa

Aila Paloniemi innostui puhumaan tehokkaan tuntuisesti epätasa-arvoisesti jakautuvien perhevapaiden ja niiden kustannusten oikeudenmukaisemmasta jakamisesta miesten ja naisten kesken. Se on hyvä se. Hän väitteli toista kotimaakuntansa, Keski-Suomen, kansanedustajaa, Toimi Kankaanniemeä (kd) vastaan.

http://areena.yle.fi/video/1623223

Kankanniemi pääsi kyllä hyvin toppuuttelemaan Aila Paloniemen puuskuttavaa päällehyökkäystä siten, että hän muistutti, etteihän Keskustapuolue ole mitään hänen "ajamissaan" asioissaan oikeasti tehnyt. Niin. Paloniemi kuulosti sellaiselta tyhjänpäiväiseltä ilmaan ammuskelijalta. Syntyi tunne, että hän luulee vakuuttavansa pelkällä retoriikalla. Tekoja ei tarvita.

Mutta ihan oikeasta ja hyvästä asiasta Kankaanniemi ja Paloniemi väittelivät, kun tosiaan yhtenä teemana oli perhevapaiden järjestely lapsiperheissä ja niiden vaikutus työmarkkinoihin. Paloniemi käytti usein ilmaisua NUORET NAISET, NUORET ÄIDIT. Tuli tunne, että onko hän ikinä kokenut toisia naisia ja äitejä vertaisryhmäkseen.... Kansanedustajana hän on ollut kylmä ja panssaroitu, kulkee haarniska päällä, ettei hänen itse luokittelemiensa "huonojen lapsiperheiden" heittämät kivet osu.

Onpa Aila hurjana! Lapset, varokaa!

Tässä vielä Ailan blogista neljän (4) vuoden takaa. Lukekaa, mitä Aila Paloniemi (kesk.) ajatteli tuolloin, 13.2.2007, käynnissä olevasta lastensuojelulain uudistamisesta (no huh, huh!):

http://www.ailapaloniemi.net/vaalit/blogi.htm

"Harvoin olen kuullut kansanedustajien suusta niin paksuja väitteitä kuin lastensuojelulain ensimmäisessä ja toisessa käsittelyssä kuulin.

Koko 250-sivuinen lastensuojelulaki on demarien Virpa Puiston ja lähes koko opposition mielestä susi vain siksi, että tahdonvastaiset huostaanotot (noin 400 vuodessa) siirretään uuden lain myötä hallinto-oikeuksien ratkaistavaksi. Muutama asiantuntija, Korkeimman Oikeuden Hallberg etunenässä vastusti asiaa ja se riitti Puistolle ja oppositiolle. Kymmenien uudistusta kannattavien asiantuntijoiden mielipiteellä ei heille ollut mitään arvoa.

Huomiotta jäi muun muassa se, että eduskunnan oikeusasiamies Riitta-Leena Paunio pitää hallinto-oikeusmenettelyä selvästi parempana ratkaisuna kuin nykyjärjestelmää, jossa kuntien sosiaalilautakunnat joutuvat päättämään tästä vaikeasta ja monipiippuisesta asiasta, usein valtavan paineen alla.

Virpa Puiston myrkyllisyys kertoo, että hän ei vieläkään voi hyväksyä lastensuojelun suurten kustannusten tasausjärjestelmän purkamista. Hän ei edelleenkään halua nähdä mitään väärää siinä, että 35 suurinta kaupunkia olisi saanut jatkaa tasausrahojen jakamista keskenään. Kaikille muille kunnille olisi jäänyt edelleen vain maksajan rooli.

http://www.virpapuisto.net/

http://fi.wikipedia.org/wiki/Virpa_Puisto

Nyt Puisto päästeli salissa suustaan jopa sellaisia arvioita, että kunnat hyötyvät, kun ottavat lapsia huostaan. Jo on aikoihin eletty ! Peruskoululainenkin tietää, että huostaanotot tulevat kunnille niin kalliiksi, että niitä ei todellakaan tehdä kuin äärimmäisestä pakosta. Juuri siksi moni huostaanotto viivästyy ja lasten traumat syvenevät ja pahenevat. Moni vuosia kaltoinkohdeltu ei selviä kokemuksistaan koskaan.

Kyllä olisi toivonut, että erittäin paljon suomalaisen lastensuojelun kenttää, sekä avohuoltoa että ilmoitusvelvollisuutta että huostaanottoja järkeistävä lakiuudistus olisi saanut arvoisensa kohtelun. Tässä talossa ei salikeskustelulta näköjään ole lupa odottaa liikoja."

[Kappalejako minun.]

Virpa Puisto (sd.) on entinen kansanedustaja. Hän lienee taas ehdolla. Hän on Ensi- ja turvakotien liiton puheenjohtaja.

http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/liitto/tiedotteet/?x1564214=1956531

Virpa Puistoon kannattaisi ottaisi yhteyttä ja kertoa, mitä esimerkiksi Keski-Suomen Ensi- ja turvakoti Jyväskylässä puuhaa hurjine ja kaistapäisine vanhemmuudenarviointeineen....

Puisto oli oikeassa

"Koko 250-sivuinen lastensuojelulaki on demarien Virpa Puiston ja lähes koko opposition mielestä susi vain siksi, että tahdonvastaiset huostaanotot (noin 400 vuodessa) siirretään uuden lain myötä hallinto-oikeuksien ratkaistavaksi.
Nyt Puisto päästeli salissa suustaan jopa sellaisia arvioita, että kunnat hyötyvät, kun ottavat lapsia huostaan."

Oikeassa oli Virpa Puisto. Paloniemen puoltama hallinto- oikeusmenettely on romuttanut tuhansien perheiden oikeusturvan ja uskon oikeuslaitokseen. köyhien lapsilla saavat rahastaa kuntien lisäksi maaseudun emännät.

Paloniemen blogikirjoitus on hullun nykymenon käsikirjoitus

Tuo Aila Paloniemen blogikirjoitus on lastensuojelun kohtuuttomuuksia ja mielivaltaa hyvin kuvaava klassikko. Paloniemi onnistuu kertomaan muutamalla rivillä ja kaikessa kiivaudessaan sen, mikä nykyisessä lastensuojelussa (ja usein sosiaalityössä laajemminkin) on vialla. Tahtomattaan.

Paloniemen mukaan kun epäoikeudenmukainen ja härski nykymeno koneistossa on hieno asia. Tavoite on toteutunut. Mutta jostain syystä kansalaiset eli äänestäjät eivät ole tyytyväisiä.

Aila Paloniemi (kesk.) on eräs niitä politiikkoja ja lastenkotibisneksen (ns. perhehoito) edustajia, jotka ovat halunneet ja himoinneet tällaista sosiaalivaltaa, jossa lapsiperheet kärsivät viranomaisten arvaamattomuudesta, päättömyydestä ja omituiselle moraalille perustuvasta mielivallasta. Aila Paloniemessä henkilöityy ja tiivistyy mielettömyydet ja kohtuuttomuudet.

Älä äänestä Paloniemeä kevään eduskuntavaaleissa! Hän on kansalaisen ja perheen vihollinen. Hän on kylmän ja vihamielisen sosiaalikoneiston ystävä. Sieltä, byrokratiasta, löytyvät hänen tukijansa. He, jotka hamuavat valtaa ja asemia tavallisten ihmisten (ja peräti siis lasten!) kustannuksella.

Huostaintoilija mielivallan takuunaisena

"Tuo häärääminen taapahtuu kulisseissa suurelta osin, mutta yksi näkyvin riekkuja on ollut esim. Perhehoitoliiton Aila Paloniemi (keskusta). Hän on luullut ajavansa vain Perhehoitoliiton etuja, mutta on toistaiseksi onnistunut turvaamaan lähinnä yksityisten laitosten edut ja s-huollon etuja yleisesti. Sijaisvanhemmille työnnetty raha on moninkertainen ydinperheisiin verrattuna, mutta laitosten kustannukset nielevät s-huollon ylläpidosta suurimman osan. Rahaa Paloniemi ei ole onnistunut puhumaan s-vanhemmille niinkään paljon, mutta väärää valtaa siitäkin edestä. Ja valtiojohto takaa sen, että mielivalta ja laiton valta pysyy käytännön ls-työtä tekevillä sosiaalityöntekijöillä. Sen takia mielivaltaisesti tulkittavissa oleva lastensuojelulakikin palvelee valtiojohdon päämääriä. Kyllä valtiojohto tiesi, millaisen lain he halusivat, sen takia eniten vanhempien kannatusta saanut oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen lausunto heitettiin lainvalmistelussa roskakoriin.

Lasten laittoman kohtelun lisäksi ala-arvoista on myös vanhempien kohtelu. Ei kovin kummoista demokratiaa ole, että tuollaiset keskustan paloheimot saavat mitätöidä yhden kansalaisryhmän maanrakoon, he eivät muka ymmärrä edes huostaanottojen syitä, he tarvitsevat muka tulkkipalveluja sen ymmärtämiseen. Ei laittomuutta kukaan voi, eikä tarvitse ymmärtää, vähiten omien lasten laitonta kohtelua, joka tapahtuu valtiojohdon hellässä suojeluksessa.

Mutta valtiojohtoa ei saa vastuuseen lasten väärästä kohtausta, koska LsL on heidän laatimansa ja he laativat siitä sellaisen, että viranomaisrikoksia on sieltä mahdoton osoittaa, koska lain voi tulkita lähes miten vain. Ja tuollaiset paloheimot raakkuvat, että huostaanotot on tehtävä entistä enemmän pysyviksi. Yksityistämistä, yritystoimintaa kannatetaan, koska se se pyörittää rahaa ja tuo sitä lisää niille, joilla ennestäänkin on. Inhimillisyyttä, ihmisoikeuksia tai sosiaaliturvaa ei kannateta, ei edes peruspalveluja, koska ennestään varakkaiden ahneudella ei tunnetusti ole rajoja. Sen takia pidän ihmeenä, jos nyt menossa oleva LsL:n korjaus toisi todellisia korjauksia lasten asemaan lastensuojelussa."
lainaus "intensiivihoito on tehopahoinpitelyä" -ketjusta nm 22

Aila-watch

Olen suuri Aila-fani ja hämmentyneenä olen lukenut tämän palstan kirjoituksia.Kuinka yksi ihminen voi olla syyllinen huostaanotettujen lasten määrän kasvuun ja vanhusten ala-arvoiseen hoitoon? Eiköhän nyt vähän liiotella Ailan sinänsä ahkeraa ja tarmokasta toimintaa.

Aila toimii Perhehoitoliiton puheenjohtajana ja kansanedustajana. Perhehoitoliitto on toimeksiantosopimussuhteisten (ei ammatillisten) eli "tavallisten" sijaisperheiden etujärjestö. Perhehoitoliitto EI tee huostaanottoja eikä määrää miten lasten sijaishuolto tai vanhusten hoito järjestetään. Perhehoitoliitto suosittelle perhehoitoa lapsille ja aikuisille siksi että se on inhimillisin ja tutkitusti paras hoitomuoto kodin ulkopuolelle sijoitetuille lapsille.

Aila sai viime hallitusneuvotteluissa läpi perhehoitajalain uudistamishankkeen. Kuntaliitto yritti kuitenkin kohoavien kustannusten pelossa vitkuttaa lain valmistumista yli vaalien ja näin jättää sen unholaan. Perhehoitoliitto sai kuitenkin Ailan johdolla ajettua läpi viime hetkellä muutaman tärkeän muutoksen jo olemassaoleviin lastensuojelu- ja perhehoitolakiin. Muutosten ansiosta kuntien on annettava hoitajiksi aikoville alan peruskoulutus, taattava hoitajille ja myös omaishoitajille sijainen vapaan ajaksi ja myös minimipalkkioita korotetaan. Palkkiot ovat olleet pahasti alakantissa ja useissa kunnissa on esim. isoäitejä rangaistu niin ettei sukulaissijoitettujen lasten hoitajille ole maksettu edes minimipalkkiota. Täytyy ymmärtää se tosiseikka että jokainen lisäeuro joka sijaisperheeseen tulee koituu myös hoidettavan eduksi. Kehoitan kaikkia katsomaan eduskunnan nettisivuilta nauhoitetun 25.1.2011 täysistunnon lähetekeskustelun. Siinä kaikki puheenvuoron käyttäjät vasemmalta oikealle kehuivat nyt tehtyjä uudistuksia. Keskustelun lopuksi ministeri Risikko erityisesti kiitti edustaja Paloniemeä tämän uutterasta ja ansiokkaasta panoksesta lakimuutosten läpiviemisessä.

Tässä ketjussa on ihmetelty miksi sijaripuolella on niin hiljaista. Syy lienee "Helinä-keijujen" ja muiden sekopäiden tavassa sotkeutua asioihin ja kirjoituksiin joista eivät mitään tiedä eivätkä ymmärrä.

Olen itse toiminut sijarina jo yli kaksikymmentä vuotta. En ole Perhehoitoliiton hallituksessa vaan aivan tavallinen rivijäsen. En myöskään asu lähelläkään Jyväskylää, sukupuoleltani olen mies. Kirjoitustani voitte haukkua miten haluatte mutta totean vain että Aila Paloniemi on puheenjohtajakautensa aikana tehnyt paljon ja saanut paljon hyvää aikaan sijaisperheiden, niin lasten kuin aikuistenkin, hyväksi.

No onhan tässä konkurssissa pakko ollut tehdä jotain!

Kiitos mielenkiintoisesta kirjoituksestasi, Sijari-iskä! Hieno teksti.

Sijari-iskä kirjoittaa:

"Aila sai viime hallitusneuvotteluissa läpi perhehoitajalain uudistamishankkeen. Kuntaliitto yritti kuitenkin kohoavien kustannusten pelossa vitkuttaa lain valmistumista yli vaalien ja näin jättää sen unholaan."

Aila Paloniemi sai tuon perhehoitajien palkkioiden korotuksen läpi vasta kolmannella puheenjohtajakaudellaan. Hän ehti olla kaksi täyttä kautta puheenjohtajana. Samaan aikaan perhehoitajat ovat saaneet varmasti monen ulkopuolisenkin mielestä huonoa "palkkaa". Perhehoitajien tekemä työ on ollut täysin ALIHINNOITELTUA suhteessa esimerkiksi ammatillisiin perhekoteihin, jotka ovat olleet kultakaivoksia.

Tolkkuahan tuossa ei ole ollut. Ei kenenkään mielestä.

Edelleen Suomeen veronmaksajien maksettavaksi jäävät todella suuret hoitopalkkiot, joita esimerkiksi ammatilliset perhekodit laskuttavat. Nimityksiä on noille laitosmaisille hoitomuodoille muitakin. Kelan julkaiseman Perhepiirissä-kirjan (2010) mukaan lasten sijoittaminen kodin ulkopuolelle maksaa 433 miljoonaa euroa. Olisi ollut hyvin ällistyttävää, jos Aila Paloniemi (ja muutamat muut poliitikot, ei Aila ole tehnyt sitä yksin) ei olisi lähtenyt ajamaan näin SIJAISHUOLLON KULUJA PIENEMMÄKSI. Siitä tässä perhehoidon lisäämisessä on kyse.

Ja siitä, että nyt samaan aikaan Pelastakaa Lapset ry ajaa voimakkaasti ns. AVOINTA ADOPTIOTA. Aila Paloniemen, Pelastakaa Lapset ry:n ja kumppaneiden visioissa siintää se ihana ajatus, että he voivat TARJOTA perhehoitoon sijoitettavia lapsia ADOPTOITAVAKSI pysyvästi perheeseen. Mutta olen varma, ettei avoin adoptio kiinnosta esimerkiksi perhehoitajia niin paljon, että oikeasti ryhtyisivät adoptoimaan. Sehän lopettaa rahavirran perhehoitajalle. Siksi en usko Perhehoitoliitto ry:nkään VAKAVISSAAN uskovan, että lapsia todella alettaisiin adoptoida (huonoista biologisista mätäperheistä ihaniin perhehoitoperheisiin).

Aila Paloniemeä EI KANNATA ÄÄNESTÄÄ KEVÄÄN VAALEISSA. Hän löytänee parempaakin tekemistä, kuin kuljeskella helmet kaulassa puolustamassa sosiaalikoneiston etua.

Ihmistä vastaan?

Aila Paloniemi on valikoitunut palstan kritiikin kohteeksi koska hän on näkyvä lastensuojelun mielipidevaikuttaja ja sijaishuollon edunvalvoja, jonka toiminta ja mielipiteet voidaan katsoa monissa suhteissa biologisten perheiden ja lasten edun vastaisiksi ja joka ajaa bioperheiden oikeusturvaa vakavasti vaarantavia hankkeita.

Nm sijaisisä esitti palstalaisille kritiikkiä Aila Paloniemeen kohdistuvista ad hominem- ihmistä vastaan käyvistä ja henkilökohtaisuuksiin menevistä argumentaatiovirheistä.
Voimme vakuuttaa, että myös Paloniemen ajama lastensuojelupolitiikka ( huostien hallinto- oikeusmenettely, pitkitetyt huostat, lastensuojelukerroin, sijashuollon vallan kasvatus) on ad hominem- ihmisoikeussopimusten , lasten edun ja humanismin vastaista ja henkilökohtaisuuksiin menevää esim. pitäessään usein peruspalvelujen puutteesta ja köyhyydestä kärsiviä vanhempia niin typerinä, että nämä tarvitsevat tulkin ymmärtääkseen lastensa usein laittomia ja perustelemattomia huostaanottoja.

Aila Paloniemi rakastaa julmaa lastensuojelukerrointa

Kansanedustaja, Perhehoitoliitto ry:n puheenjohtaja Aila Paloniemestä kannattaa äänestäjien muistaa pian tulevissa eduskuntavaaleissa sekin erittäin tärkeä asia, että Aila Paloniemi on MIELIHYVIN TOIVOTTANUT TERVETULLEEKSI NYKYISEN LASTENSUOJELUKERTOIMEN LASKENTAMALLIN.

Paloniemelle sopii äärettömän hyvin se, että kunnat ja niiden lastensuojelu"työ" saa rahaa vain sen mukaan, kuinka paljon sosiaalityöntekijät keksivät kuskata lapsia pois omista kodeistaan, kyyditä heitä laitoksiin ja muuhun sijaishuoltoon kodin ulkopuolelle. Tämä on raaka fakta. Ja julmuudessaan kauhistuttavakin.

Aila Paloniemi on esiintynyt nimenomaan lastensuojelukertoimen nykyisen karmean laskentamallin puolesta. Hän on ollut asiassa tässä valtakunnassa parhaita äänitorvia. Hän kirjoittaa asiasta tässä keskusteluketjussa äskettäin siteeratussa blogitekstissäänkin. Hän oikein suuttuu kohdassa demaripoliitikko Virpa Puistolle, joka uskalsi lausua ääneen, että lastensuojelukertoimen laskentamalli vie Suomea kohti yhä kasvavia huostaanotto- ja sijoituslukuja. Ja niinpä on tehnyt.

Hyvin julma asia Suomen lapsille.

Olen kauhistunut siitä, mitä kansanedustaja Aila Paloniemen päässä liikkuu. En ehkä haluaisi perehtyä yhtään enempää, kun helposti paljastuu jo tuollaista...

Näin avoimen vihamielisiä hankkeita tulee harvemmin vastaan

Harvoin muuten tulee vastaan politiikassa noin selkeästi kansalaisyhteiskunnan vastaista ja kansalaisia kohtaan vihamielistä hanketta kuin Aila Paloniemi & lastensuojelukerroin!

Kansa ei tiedä ls-kertoimen julmasta laskuperusteesta

"Paloniemelle sopii äärettömän hyvin se, että kunnat ja niiden lastensuojelu"työ" saa rahaa vain sen mukaan, kuinka paljon sosiaalityöntekijät keksivät kuskata lapsia pois omista kodeistaan, kyyditä heitä laitoksiin ja muuhun sijaishuoltoon kodin ulkopuolelle. Tämä on raaka fakta. Ja julmuudessaan kauhistuttavakin."

Harvoin muuten tulee vastaan politiikassa noin selkeästi kansalaisyhteiskunnan vastaista ja kansalaisia kohtaan vihamielistä hanketta kuin Aila Paloniemi & lastensuojelukerroin!"

Kansalaiset eivät tiedä, että lastensuojelukerroin palkitsee kunnat vain huostaanotoista eikä perheiden tukemisesta. Edes virkamiehet eivät useinkaan tunne lastensuojelukertoimen toimintaa. On järkyttävää ja käsittämätöntä, että tämä huostia lisännyt uudistus meni läpi niin vähin vastusteluin. Kiitokset kuitenkin heille, jotka yrittivät sitä estää.

Nyt kansalaisilla on uusi mahdollisuus olla vaikuttamassa mihin verorahojaan käyttävät. Monet tutkimukset kertovat huostaanottojen karmeista syrjäyttämisvaikutuksista. Kannattaako siis kansanedustajia ja kuntia vielä palkita lastemme syrjäyttämisestä?

Lastensuojelukerroin pitää vanhukset poissa perhehoidosta

Lastensuojelukerroin on todellakin puheenaihe, joka on pakko nostaa kansanedustaja Aila Paloniemen nimen yhteydessä. Lastenssuojelukerroin takaa sen, että kunnat saavat rahaa valtiolta lastensuojelutyöhön vain siten, että ottavat ENSIN HUOSTAAN lapsia. Sen jälkeen valtio maksaa kunnalle siitä palkkion, jota kunta voi halutessaan käyttää vaikkapa avohuollon tukitoimiin. Jos haluaa.

Se on hyvin tiedossa, ettei noita avohuollon tukitoimia lastensuojelussa ole. Aina tarjotaan lähinnä vain perhetyöntekijöitä, jotka eivät TEE perheessä mitään. He vain istuvat ja katselevat, sillä laki ja ohjeet eivät anna heidän tehdä mitään. Kontrolliyhteiskuntaa siis.

Ja perhetyöntekijät tekevät "työtään" myös muissa talouksissa kuin lapsiperheissä. Olen kuullut heidän auttaneen esimerkiksi peräkammarin poikia. Piristymään.

Aila Paloniemi on Perhehoitoliitto ry:n puheenjohtajana halunnut nimenomaan nykyisen mallisen lastensuojelukertoimen, jossa ei lainkaan huomioida avohuollon tukitoimia ja niistä aiheutuvia kustannuksia. Näin Paloniemi on turvannut sitä, ettei Perhehoitoliitto ry:n tarvitse ryhtyä koskaan kovin suuresti hoitamaan vanhuksia. Liiton hoitajille kun virtaa koko ajan uusia huostaanotettuja lapsia hoidettavaksi.

Kuka nyt vanhuksiin haluaisi koskea... pitkällä tikullakaan.

Lastensuojelukerroin pitää vanhukset loitolla Aila Paloniemestä ja hänen hovistaan. Kuinka kätevää!

Lastensuojelukerroin ja sen takaama vapaudenriisto ovat jees!

Suomalaiset äänestäjät! Muistakaa, että kansanedustaja Aila Paloniemi (kesk.) on toiminut lastensuojelukertoimesta päätettäessä teidän PERHEITÄNNE VASTAAN. Ei siis lapsiperheidenne ja turvallisuutenne puolesta, vaan teidän perheitänne vastaan.

Aila Paloniemi on ollut lastensuojelukertoimen laskentamallin suunnittelun ytimessä:

http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/stvl_11_2005_p.shtml

Lukekaapa tuo eduskunnan pöytäkirja sosiaali- ja terveysvaliokunnan lausunto vuodelta 2005. Tosi kiinnostava!

Osa kansanedustajista tajusi tuolloin, että nyt lastensuojelukerroin vie kehitystä Suomessa ihan väärään suuntaan. Nuo kansanedustajat löytyvät sivun lopusta:

"Edellä olevan perusteella katsomme,

että sosiaali- ja terveysvaliokunnan olisi tullut esittää hallintovaliokunnalle hallituksen esitykseen sisältyvän 2. lakiehdotuksen 15 b §:n poistamista ja 3. lakiehdotuksen hylkäämistä.

Helsingissä 12 päivänä lokakuuta 2005

Eero Akaan-Penttilä /kok
Sirpa Asko-Seljavaara /kok
Paula Risikko /kok
Raija Vahasalo /kok
Leena Rauhala /kd
Erkki Virtanen /vas"

Tuossa näkyvät kiinnostavasti myös poliittiset puolueet. Suomen Keskusta loistaa poissaolollaan.

Aila Paloniemi (kesk.) on vahingollinen voima suomalaisille lapsiperheille!

Huostia lisänneen julman kertoimen runnoivat läpi seuraavat

Kertointa kannattivat

Aila Paloniemi /kesk
Juha Rehula /kesk
Riikka Moilanen-Savolainen /kesk
vjäs. Terhi Peltokorpi /kesk
pj. Valto Koski /sd
Anneli Kiljunen /sd
Arto Seppälä /sd
Pehr Löv /r

Eli kepu ja demarit, kepuenemmistöllä.

Paloniemi syrjäyttää vanhukset lastensuojelun avulla

Suomalaiset eivät tajua, kuinka sosiaalikoneistossa tosiasiassa laitetaan vanhukset ja lapset vastakkain. Lastensuojelulapset voittavat heikot ja hoidon tarpeessa olevat vanhukset. Tällaista järjestelmää kansanedustaja Aila Paloniemi on ollut jo pitkään rakentamassa.

Paloniemi (kesk.) on vanhusten hoidon tuho. Eivätkä suomalaiset meinaa millään tajuta sitä, kuinka vanhukset syrjäytetään. Ja muut ryhmät, kuten vammaiset. Tuota tihutyötä rouvat ovat tehneet kaikessa hiljaisuudessa, mutta suurin elkein.

Lastensuojelun nimissä rouvat touhuavat omien päämääriensä eteen. He haluavat työskennellä söpöjen lasten kanssa. Ja mielellään mahdollisimman pienten lasten kanssa. Siksihän huostaan huudetaan nyt leikki-ikäisiä.

Kolmen kopla kauppaa lapsiamme

Kokoomus haluaa yhdessä keskustan kanssa tehdä joka asiasta heitä hyödyntävää bisnestä, niin terveydenhuollosta ja lastensuojelustakin. SDP:n sosiaalikoneisto hyötyy myös tästä, lastensuojelu tuottaa asiakkaita ja ongelmia sosiaalikoneiston tarpeisiin, lastensuojelubisnes ja lapsikauppa ruokkii ja lihottaa sosiaalikoneistoa, vahvistaa sosiaalikoneiston asemaa. Niin kysymys kuuluukin että ketä äänestää seuraavissa vaaleissa kun täällä näyttäisi olevan tällainen diktatuuri? Pienemmät puolueet kuten Vihreät ja vasemmisto ovat enemmän ja vähemmän samoilla linjoilla kun nuo valtapuolueet, entäs perussuomalaiset? Pitäisi perustaa oma puolue joka ajaisi köyhien ja lapsiperheiden etua.

Paloniemi puhuu vaarattomasta kulttuurista

Kulttuuri on kätevä puheenaihe, siitä puhuminen ei saa ihmisiä suuttumaan. Niinpä Aila Paloniemi tarttui aiheeseen ja kirjoitti hyvin paperinmakuisen ja virallisen oloisen kannanottonsa kulttuuriin.

Naurettava teksti, kaikessa pönäkkyydessään. Kirjoittaja ei selvästikään ole itse aiheesta kovin kiinnostunut. Se paistaa läpi.

http://www.ksml.fi/mielipide/mielipidekirjoitukset/kulttuuri-kuuluu-hyvinvointiin/640992

Paloniemi koettaa olla yleispoliitikko. Huonosti näyttää onnistuvan; jo kirjoitustaito on aika huono. Kannattaisi käyttää apulaista omien tekstien toimittamiseen puhuttelemaan ja ymmärrettävään julkaisukuntoon.

Kommentoin Paloniemen esiintuloa sanomalehti Keskisuomalaisen nettisivuilla:

Aila Paloniemi (kesk.) on huolissaan kansanedustajan paikastaan. Siksi hän alkaa suoltaan tuollaisia viranomaisten kiertokirjeitä lehtien yleisönosastoille, koska tietysti poliitikon mielipiteiden ja "päämäärien" pitäisi näkyä julkisuudessa _ennen_ vaaleja. Vaalien jälkeen poliitikon kannattaa näitä "mielipiteitä" enimmäkseen vain peiteillä ja kaunistella sopivan näköisiksi.

Mitä kansanedustaja Aila Paloniemi tuossa hienossa puheenvuorossaan tulee sanoneeksi? Eipä mitään.

On huolestuttavaa, kun kansanedustajalla ei ole asioita, joiden vuoksi hän haluaa oikeasti työskennellä. Tai niitä on, mutta ne ovat sen verran vihamielisiä kansalaisyhteiskuntaa kohtaan, että niistä kannattaa olla hiljaa.

Paloniemen on helppo kirjoittaa kulttuurista. Melko vaaraton aihe. Niitä vaarattomimpia. Kukaan ei suutu. Mutta tyhjän jauhaminen ärsyttää lukutaitoisia, heitä jotka osaavat lukea muutakin kuin kansanedustajan nimen tekstin lopusta.

Ja miksi maakuntalehti Keskisuomalainen julkaisee tuollaista? Lehden pitää itse osata vaatia poliitikoilta juurevampaa puhetta, joka aidosti käsittelee yhteiskuntaa, suoraan ja rohkeasti. Ei kai tuollainen tyhjänpäiväinen virastopuhe edes myy?

ihan totta

Juuri puisevaa ja oksettavaa "asiantuntijuus-osaamis-kehittämis-edistämis-puitteisto-hanke" -paskaa.
Toi kääkkä ei hallitse peruskultturia, äidinkieltään. Tollasta ruotsinkielestä suoraan käännettyä moskaa ei edes Eki halua lukea!

Rouva-kieli, Paskakieli!!!

"...kulttuurin hyvinvointivaikutusten edistämishanke, jonka puitteissa laadittiin kulttuurin hyvinvointivaikutusten toimintaohjelma vuosille 2010-2014."

Eipä näytä hääviltä tuo Paloniemen kulttuuri...

Tiedäks, ajattelin ihan samaa, kun luin tuon Aila Paloniemen "kulttuurikannanoton" Keskisuomalaisesta. Kylläpä hän on saanut kulttuurista puisevaa ja byrokratian makuista touhua, jossa ei näyttäisi olevan mitään sisältöä.

Paloniemen bogi.

Lastensuojelu on lähellä sydäntäni.

Monta rautaa tulessa.
Ulkoaisiainvaliokunta.
Opetushallitus.
Veikkaus.
Osuuspankki.
Jyväskylän kaupunginvaltuusto.
Luovusstrategiatyö.
Kahden suuremmoisen pojan äiti.

Elän jalat maassa, mutta pää pilvissä. (vai pilvessä)?

http://www.ailapaloniemi.net/teksti/tutustu.htm

---

Aila ja Perhehoitoliitto Vauva-lehden keskustelufoorumilla

Jotkut näyttäisivät suhtautuvan todella kärkkäästi kun Vauvalehden keskustelufoorumille kirjoittaa sijaishuollosta ja lastensuojelusta yleensäkin jotain kritiikkiä.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viesti/1326319/aila_paloniemi_syrjii_vanhuksia_ja_hamuaa_lastensuojelulapsia/12020344/jacob_soderman_ihmettelee_vanhusten_sijaishuollon_asemaa#12020344

ounou!!!

Hei ei vällätä!
Vauva-lehteä ei kukaan järkevä juuri edes lue, se on sellanen trenditietosten kokkareiden plarailuväline, Sinkkosen kumartajia suurin osa. -Sama jos menisi sijaripalstalle jutustelemaan ja kyseenalaistamaan Jumal-Sinkkosen Suuria Ajatuksia:D

Nehän suuttui kun vähän napautti

Voivoi kun ottivat itseensä kun menin vähän arvostelemaan heidän arvomaailmaansa, miksei lastensuojelusta voi puhua sellaisenaan mitä se on? Tämä taitaa olla ainoa paikka missä voi puhua jokseenkin rehellisesti lastensuojelusta, vaikka sensuuria täälläkin on, valitettavasti. Miten saisi tätä asiaa edes jotenkin julki, koska tämä on tärkeä asia? pitää vain jaksaa taistella!

Suomalainen ei oivalla, että päätökset ovat POLIITTISIA

Näistä yhteiskunnan ongelmista on vaikea jutella ihmisten kanssa, koska suomalaisten poliittinen tiedostavuus on keskimäärin surkeaa. Aika harva suomalainen on kiinnostunut politiikasta ja seuraa tehtyjen päätösten _poliittisuutta_.

Olen varannut kirjastosta itselleni Tommi Uschanovin kirjan Suuri Kaalihuijaus -Kirjoituksia yhteiskunnallisesta tietämättömyydestä (Teos 2011).

http://www.teos.fi/fi/kirjat/index.php?sub=2&id=328

Luen sitä myöhemmin mielenkiinnolla. Millaisia esimerkkejä Uschanov tietämättömyydestä esittää?

Kansanedustaja Aila Paloniemen (kesk.) kaltaiset kiiltävää fasadia ylläpitävät poliitikot hyötyvät siitä, että suomalaiset ovat tietämättömiä, tutkimustenkin mukaan. Uschanovkin kirjoittaa kirjassaan tutkimusten esiin nostamista faktoista.

Suomalaisten pitäisi osata tarkastella sitä mitkä ovat poliitikkojen, kuten Aila Paloniemen, todelliset eturyhmät.

Härski kansanedustaja polkee lapsia

Rouva kansanedustaja Paloniemi (kesk.) on ollut hyvin härski lastensuojelukerrointa eduskunnassa säätäessään. Nykyinen laskentamalli palvelee vain ja ainoastaan rouva Paloniemen edustamaa lastensujelun sijaishuoltoa. Rahallinen hyöty valuu kunnista ja kuntien asukkailta sijaiskodeille ja lastensuojelun laitoksille. Kapealle edunsaajaryhmälle siis.

Lapset eivät Keskustan Aila Paloniemen ajamasta lastensuojelukertoimesta hyödy. Vain aikuisten oma koneisto voi katsoa sen edukseen.

Paloniemi ei halua suomalaisille lapsille omaa kotia, perhettä, sukua, läheisiä, omaa yksityiselämää. Aila Paloniemi haluaa laitostaa.

Lapsikauppaa verovaroin

"On sellaisia yhteiskunnallisia alueita joihin ei liiketoiminta kuulu. Tänään uutisoitiin sosiaalipalvelujen yksityistämiskehityksestä (http://yle.fi/uutiset/teksti/kotimaa/2011/02/joka_kolmas_sosiaalipalvelu...) , josta olen syvästi huolissani.
Sosiaali- ja terveydenhuollon alueet ovat lähtökohtaisesti sellaisia alueita, joihin voittoa tavoitteleva toiminta ei kuulu. Yksityisiä toimijoita voidaan käyttää tiukasti rajatuissa tukitoiminnoissa, mutta kyseisten sektoreiden toiminnan ydinalueet täytyy kuulua yksinomaan julkiselle sektorille tai perhepiiriin.

On varsin tavanomaista, että juuri hallituspuolueiden kansanedustajat hehkuttavat pienistä kosmeettisista parannuksista ja erityisesti vaalien alla. Yksi esimerkki on Keskustalainen Perhehoitoliiton puheenjohtaja Aila Paloniemi hehkuttaessaan tekopyhästi uutta perhehoitolakia, jonka avulla pyritään lisäämään huostaanotettujen lasten perhehoitoon sijoittamista. Unohtuu, että hän on ollut osaltaan rakentamassa lastensuojelukerrointa, jonka mukaan kunnat eivät saa tukea ennaltaehkäisevästä työstä vaan vasta, kun lapsi sijoitetaan. Hän unohtaa myös sen, kuinka hallituspuolueet ovat olleet mukana, kun lastensuojelun yksityistämiskehitystä on vahvasti tuettu.

On tutkittu, kuinka sijoitetut lapset ovat elämässään selvinneet. (Kannattaa lukea esimerkiksi Kelan julkaisema Perhepiirissä kirja) Tulokset ovat vallan muuta, kuin mitä onnelliset ja hymyilevät lapset ammatillisten perhekotien esitteissä kertovat "elämänsä pelastumisesta"...

En lakkaa ihmettelemästä, koska yhtä suureen ääneen aletaan puhua varhaisen puuttumisen puolesta – joka toisi niitä oikeita säästöjä kunnille mutta joka olisi myös inhimillisesti ja eettisesti kestävämpää työskentelyä (http://hannamantyla.puheenvuoro.uusisuomi.fi/59157-varhaisen-puuttumisen...)? Sen sijaan iloitaan siitä, että edelleen valtio tukee bisnestä, joka on pian kestämätöntä. (http://www.ksml.fi/mielipide/mielipidekirjoitukset/perhehoito-toisi-kunn...)

Ennen uutta lastensuojelulakia lapsi sijoitettiin oikeastaan automaattisesti ammatilliseen perhekotiin. Lastensuojelulain uudistus velvoitti kunnat selvittämään myös lapsen lähipiirin mahdollisuuden huolehtia lapsesta. Tämä perhepiirin ulkopuolelle sijoittamisen käytäntö sai jo sellaisia mittasuhteita, että velvollisuus sukuun sijoittamisen mahdollisuuden ensisijaisuudesta oli ”kosmeettisesti” kirjattava uuteen lastensuojelulakiin. Todellisuus kuitenkin on edelleen se, että ammatilliset perhekodit ovat paikka jonne lapset pitkälti sijoitetaan. Siitä kertoo sekin, että näistä paikoista on jatkuva, huutava pula.

Perhehoitajien korvauksen nostaminen on lähtökohtaisesti hyvä asia, vaikkakaan en sitä näe systeemin todelliseksi ongelmaksi. Mieluusti soisin, että myös niille ”oikeille” perhehoitajille – toisin sanoen niille perheille, jotka ottavat lähipiiristään lapsen sijoitettavaksi - maksettaisiin asianmukaista korvausta. Kyse on kuitenkin eräänlaisesta omaishoidosta. Ylipäätään omaishoito tulisi nostaa siihen arvostukseen, joka sille kuuluu.

Tosiasia on kuitenkin se, että nykyinen ja edelliset hallitukset ovat rakentaneet lapsibisneksen, joka kukoistaa. Tämä bisnes on mahdollistettu valtiovallan tuella ja julkisin varoin, kuten ko. uutisestakin käy ilmi. Toiminnan todellisista taloudellisista vaikutuksista yhteiskunnalle ei ole edes tietoa. On kuitenkin osoitettu, että kunnallisten toimintojen ulkoistaminen ei ole niin yksioikoisen kustannustehokasta kuin on annettu ymmärtää, päinvastoin (esimerkiksi http://m.yle.fi/w/uutiset/yle24/ns-yduu-3-1516809 ja http://yle.fi/alueet/oulu/2010/03/saastoja_ei_ole_pystytty_osoittamaan_1... ). Nämä asiat kuitenkin vaietaan hiljaisiksi, jotta valtapuolueet saavat jatkaa vapaiden markkinoiden puolesta puhumista ja luomista - jopa lainsäädännön voimalla -sellaisille aloille, jonne se ei missään tapauksessa kuuluisi.

Liian kauan on annettu signaali, että viimesijaiset lastensuojelun keinot ovat ”tuettuja ja hyväksyttyjä ” kunnille.Lastensuojelukertoimesta tulisi pikaisesti siirtyä ennaltaehkäisevän työn ja varhaisen puuttumisen tukemiseen. Näin luotaisiin myös yhteiskunnallisesti oikea arvopohja lastensuojelun lähtökohtaiselle ajatukselle ja saataisiin toivottavasti loppumaan tämä lapsiin kohdistuva ihmiskauppa, jolle on luotu härskisti avoimet ovet. Joka tapauksessa nyt rehottava bisnes on saatava loppumaan. Paras vaihtoehto olisi palauttaa sijoittamissysteemi takaisin kuntien hallintaan sekä valvontaan ja näiden itse tuottamien palveluiden rinnalle tukitoimina voidaan ajatella perhehoitoa. Lasten ja nuorten tehtävä tässä yhteiskunnassa ei ole olla liiketoiminnan välineitä."
www.hannamantyla.fi

Kuka olikaan mukana lapsikauppaa luomassa?

"On varsin tavanomaista, että juuri hallituspuolueiden kansanedustajat hehkuttavat pienistä kosmeettisista parannuksista ja erityisesti vaalien alla. Yksi esimerkki on Keskustalainen Perhehoitoliiton puheenjohtaja Aila Paloniemi hehkuttaessaan tekopyhästi uutta perhehoitolakia, jonka avulla pyritään lisäämään huostaanotettujen lasten perhehoitoon sijoittamista. Unohtuu, että hän on ollut osaltaan rakentamassa lastensuojelukerrointa, jonka mukaan kunnat eivät saa tukea ennaltaehkäisevästä työstä vaan vasta, kun lapsi sijoitetaan. Hän unohtaa myös sen, kuinka hallituspuolueet ovat olleet mukana, kun lastensuojelun yksityistämiskehitystä on vahvasti tuettu.

On tutkittu, kuinka sijoitetut lapset ovat elämässään selvinneet. (Kannattaa lukea esimerkiksi Kelan julkaisema Perhepiirissä kirja) Tulokset ovat vallan muuta, kuin mitä onnelliset ja hymyilevät lapset ammatillisten perhekotien esitteissä kertovat "elämänsä pelastumisesta"... "

Syyttäkää kokoomusta

Olivat lastensuojelukerrointa ajamassa muutkin kuin Paloniemi eikä ollut häävi vanha tasausjärjestelmäkään.
Hänen arvostelunsa menee täällä kohtuuttomuuksiin.

Eikö joku kokoomuksen herroista olisi oikeampi osoite perheiden ja lastensuojelun vaikeuksiin?

Aila on alusta asti ajanut myös pienituloisten, yksinhuoltajien, omaishoitajien, vanhusten ja mielenterveyskuntoutujien asiaa.

Paloniemellä oma lehmä ojassa

Aila Paloniemi (kesk.) on erittäin kohtuullinen maali, sillä hänellä on ollut lastensuojelukerrointa ajaessaan oma lehmä ojassa.

Pitää muistaa, että nimenomaan lastensuojelun sijaishuolto eli lasten huostaanottobisnes (kuten perhehoitajat, joita Paloniemi edustaa) hyötyvät lastensuojelukertoimen nykyisestä laskentamallista. Eivät perheet, eivät itse lapset, ei kansa, ei yhteiskunta. Vain bisnes.

Avohuollon tukitoimia Aila Paloniemi ei halua rahoittaa. Kylmää menoa.

Kyllä Paloniemeltä varmaan retoriikkaa löytyy köyhien ja kurjien puolesta... Ehkä vanhusten puolesta hän ei uskalla kovin paljon pitää "mekkalaa". Heh. Ei taida vanhusten hoidon arvostelussa pokka pitää. Sen verran on Aila Paloniemen omallatunnolla.

Paloniemestä perheministeri?

Yle uutiset.
Kiviniemi. Suomeen tarvitaan perheministeri.

Tässä linkissä Kiviniemen haastattelu, sekä muutama sata mielipidettä perheministeristä.

Olisiko Paloniemi sopiva perheministeriksi?
Kertokaa mikä on mielibideenne.

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2011/01/kiviniemi_suomeen_tarvitaan_perheministeri_2307070.html

---

Mielibideeni hieroo ihanasti, mutta Paloniemeä en kelpuuta

"Kertokaa mikä on mielibideenne."

No, tuota...

Kyllä se sellainen hierova bidee on, josta tulee mukavalla paineella vettä... Tuntuu kivalta. Mutta enpä tosiaan haluaisi siihen rooliin, alapään hierontaan, tuota rouva Paloniemeä....

Paloniemi veisi nautinnon.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Bidee

http://www.viudetta.fi/

Lyhyt poliittinen muisti

tuntuu kansalla olevan. Kokoomuksen sijaan katse kannattaa kääntää SDP:n ja vasemmistoon.

Eduskunnan välikysymyskeskustelussa ministerit Kiviniemi, Katainen ja Väyrynen.
”Tuloerot ovat supistuneet jokaisena vuonna, jolle nykyhallitus on laatinut talousarvion”

Valtiovarainministeri Jyrki Katainen (kok.) ei ujostellut tiistaina eduskunnassa, kun hän rökitti opposition välikysymyksen tuloerojen kasvusta ja verotuksen rakenteesta.

Kataisen mukaan tuloerot eivät kuluvalla hallituskaudella ole kasvaneet vaan supistuneet.

– Tilastokeskuksen mukaan tuloerot ovat supistuneet jokaisena vuonna, jolle nykyinen hallitus on laatinut talousarvion, Katainen sanoi.

Hän huomautti vielä, että ensimmäisen kerran vuosiin näin kävi vuonna 2008. Tuolloin kokoomus oli ensimmäistä kertaa mukana hallituksessa pitkään aikaan.

Katainen myös todisti, että ylimpien tuloryhmien tulot eivät ole kasvaneet suhteessa alimpien tuloluokkien tuloihin vaan päin vastoin. Avukseen hän otti Tilastokeskuksen, jonka mukaan vuonna 2009 suurituloisimman prosentin tulot vähenivät 15 prosenttia. Sama kehitys on tilastojen mukaan ollut vuodesta 2007, rikkaimpien reaalitulot ovat pienenneet yli 25 prosenttia ja ylimmän kymmenyksen tulot kymmenen prosenttia.

Pistoksia vasemmistolle ja demareille

Hän vetosi vielä hallituksen Valtion taloudellisella tutkimuskeskuksella teettämiin laskelmiin hallituksen päätösten vaikutuksesta tuloeroihin.

– Selvitys osoittaa, että tuloerot ovat kaiken kaikkiaan supistuneet kuluvalla vaalikaudella, hän tiivisti.

Katainen totesi kuitenkin, että 1995 – 2007 tuloerot kasvoivat. Syynä oli hänen mukaansa talouskasvu.

Hän luetteli listan hallituksen panoksista perusturvaan.

– Hallitus on tehnyt kaikkein pienimpien sosiaaliturvaetuuksien korotuksia vuositasolla noin 730 miljoonan euron edestä. Edellisellä hallituskaudella niihin käytettiin 250 miljoonaa, tällä vaalikaudella on siis käytetty kolminkertaisesti rahaa kaikkein köyhimpien tilanteen parantamiseksi, Katainen sanoi.

– Viimeisen neljän vuoden aikana perusturvaetuuksiin lisätty rahamäärä on enemmän kuin edellisen neljän hallituskauden lisäykset yhteensä.

Hän muisti pistellä Vasemmistoliittoa.

– Yhdellä tutkituista vaalikausista kaikkein suurituloisimmat hyötyivät tuloveron kevennyksistä suhteellisesti eniten. Se oli se vaalikausi, kun Vasemmistoliitto oli mukana hallituksessa, Katainen sanoi.

Ja demareita:

– Ruoan arvonlisävero on alennuksen jälkeen neljä prosenttiyksikköä alhaisemmalla tasolla kuin mitä SDP halusi, hän ilkkui.

Lapsiasiavaltuutettu & Aila Paloniemi.

Kiitos mielibide kommentista ja linkistä.
Mitä tapahtuu, jos siinä pesee myös yläpäätä. Onko kysymyksessä aivopesu?

Lapsiasiavaltuutettu ja Paloniemi seminaarissa asiantuntijoina.

Tutkimustietoa lastensuojelussa.-Mitä tiedämme, mitä emme tiedä seminaari eduskunnassa.

Turvajärjestelyt- saavuthan ajoissa.
Miksi tarvitan turvajärjestelyitä?

http://www.lapsiasia.fi/c/document_library/get_file?folderId=52454&name=DLFE-8635.pdf

--

Noitavainoa lastensuojelussa?

Huostaanottojen taustalla saattaa löytyä yllättäviä tekijöitä.
Ovatko lapset, nuoret ja vanhemmat joutuneet noitavainon uhriksi?

Ehkä Jan Guilloun ohjelma Noitien aika, joka esitettiin FST5 kanavalla auttaa ymmärtämään, että kysymyksessä voi olla hurmosliikket, joita, Inhimillinen tekijä, Silmminnäkijä, sekä MOT ohjelmat ovat käsitelleet.

Jan Guillou Noitien aika.
Herran vuonna 1992. 27.2 kuultiin Bjungrin kylässä Trondheimin lähellä tulinen noitatarina
Nyt pappina toimi entinen sosiaalityöntekijä nykyisin itseoppinut asiantuntija lasten seksuaalisessa hyväksikäytössä (Laila Vielfraue).
Hän oli muutamaa vuotta aikaisemmin nähnyt amerikkalaisen elokuvan tästä kulkutaudista ja nähnyt valon ja matkusteli nyt levittäen sanomaansa.

Nykytiedon mukaan lasten hyväksikäyttö on paljon yleisempää. On oltava varuillaan. On osattava tunnistaa.
Keskittymisvaikeudet koulussa, arvosanat laskevat, vuoteen kastelua, lapsellista kielenkäyttöä.

Jan Guillou. -Jos hyväksikäytön merkit ovat tälläisiä, jotka lähes jokainen vanhempi lapsessaan tunnistaa ,ei kestä kauaa ennenkuin ensimmäinen NOITA on ilmiannettu.
Se tapahtui täällä Portngårdin lastentarhassa, jossa oli kunnan ainoa miespuolinen hoitaja. Hän joutui pian noitavainon uhriksi, koska hän vastasi 18. lapsesta neljän naisen kanssa.

Vakoilu alkoi, kun eräs lapsi väitti nähneensä Ulfin pippelin. Naispuoliset kolleegat muodostivat tiedustelupalvelun ja pian voitiinkin ilmoittaa epäilystä. Kaikkihan tiesivät mitä merkkejä tarkkailla.

Ulf oli esimerkiksi tervehtinyt lasta, joka ei vastannut tervehdykseen. Eräs lapsi oli roikkunut Ulfin vyössä Ulf oli silittänyt lapsen päätä. Lisäksi eräs lapsista oli tuijottanut suurin pelokkain silmin. Sen lisäksi Ulf oli kuorinut appelsiinin seksuaalisella tavalla. -Rivo appelsiininkuori takavarikoitiin ja luovutettiin poliisille todistusaineeksi.

31.1.1994. Noin kahden vuoden noitavainon päätteeksi Trondheimin valamiehistö vapautti vihdoinkin Hammerin syyttömänä, mutta tapaus varjostaa häntä koko loppuelämän".

Kommentti.
Valo ja Pedofiliysteria levisi Balgiaan. Suomeen. Ruotsiin.
Meillä Suomessa olivat omat "asiantuntijat", joista kaksi pakeni poliiseja useita vuosia.
Toinen "asiantuntija" joutui vankilaan, toinen mielisairaalaan.

Noitien aika. Tarkkaile läheisiäsi.

Tämä on vain yksi palapelin osista, joka selvittää vain yhden pienen osa-alueen, miksi Suomessakin alkoivat Noitavainot.

Filosofinen aikakausilehti 4/96.
Juha Varto kirja-arvostelu.
Lapsi aikuisten armoilla. Tarkkaile läheisiäsi Helena Molander.

http://www.netn.fi/496/netn_496_kirja6.html

---

Keskustan perhepolitiikka.

Olen pohtinut, miksi puhutaan perhepolitiikasta, koska siitä syntyy mielikuva, että perheet olisivat poliittisia pelinappuloita.

Varmasti jokaisella puolueelle on oma perhepoliittinen ohjelma.

Keskustan perhepolitiikkaohjelma.

http://www.kohtaamo.net/?q=keskustelu/suomi-talkoot-keskustan-tavoiteohjelma/aikaa-perheelle
-------

Perhehoidon vanhemmuuskiista.

Tässä viisisivuisessa koosteessa pohditaan perhehoitdon, sijaishoidon, sekä perheiden välisiä ristiriitaisia käsityksiä psykologisen vanhemmuuden merkityksestä ja lasten mahdollisuudesta oalata takaisin kotiin.

http://sijaisvanhemmuus.atspace.com/perhehoito.htm

---

Naulan kantaan!

"Olen pohtinut, miksi puhutaan perhepolitiikasta, koska siitä syntyy mielikuva, että perheet olisivat poliittisia pelinappuloita."

Näin se on, lastensuojelun päätökset ovat nimenomaan POLIITTISIA. Poliitikot kuten perhehoitoliitto ry:n puheenjohtaja Aila Paloniemi, keskusta, sekä Pelastakaa lapset ry:n puheenjohtaja Hanna Markkula-Kivisilta kokoomus, pääsevät vaikuttamaan suoraan siihen politiikkaan mistä riippuu heidän yhdistystensä talous ja toiminta, he pääsevät päättämään omien yhdistystensä rahoituksesta. Se että Hanna Markkula-Kivisilta ehti jonkin verran kauhistella julkisuudessa päätöntä verovarojen tuhlausta jota Suomessa lastensuojelun nimissä tehdään oli vain sananhelinää ja propagandaa. Näillä rouvilla, lapsiasianvaltuutettu Maria-Kaisa Aula mukaan lukien on pahasti oma lehmä ojassa. Nimeisin nämä rouvat kolmen pahan akseliksi lastensuojelupolitiikassa.

Noitia ei ole, edelleenkään

Suomessa ei ole noitia.

Suomessa on vääristynyttä julkishallintoa. Sitä edustaa myös Aila Paloniemi (kesk.). Noituuteen eivät hänenkään vähäiset kykynsä riitä.

Sinä siis katselet noitien lentoa iltaisin taivaalla?

Lastensuojelun ongelmissa ei ole mitään MYSTIIKKAA

Minulla on oikeus tarkastella julkishallintoa Suomessa ilman, että byrokratian ja vallan käsitteisiin aletaan sotkea hurmoksellista noitamystiikkaa.

Nimimerkki "Noitien aika"! Noita-analyysisi ovat perseestä. Älä tule selittämään, että asioiden ja havaintojen realistinen taso ei riittäisi.

Liity johonkin uskonlahkoon, jossa pääset purkamaan tuollaisia tuntemuksiasi. Asiakeskusteluun tuollainen ei sovi. Ällöttävää. En muutenkaan harrasta mitään skientologisia tai evankelisluterilaisia menoja.

Vallan kritiikki karkaa väärille raiteille, ajaa päin seinää, jos aletaan etsiä YLILUONNOLLISIA syitä. Yliluonnollisten selitysten väkertäminen on takuulla paras keino jättää todellinen valta ja sen vääryydet rauhaan.

Täyttyisikö perhepolitiikassa Chutzpah kriteerit?

Chutzpah wiki.

Chutzpah on jiddisinkielinen käsite, joka tarkoittaa, häikäilemättömyyttä, härskiyttä, häpeämättömyyttä, röyhkeyttä.

Netissä haulla > chutzpah < löytyy 812.000 "osumaa", joissa keskustelua ilmiöstä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Chutzpah

---

Tää ei oo psykologiaa, vaan huonoa julkishallintoa

Varmasti suomalainen lastensuojelu ja perhepolitiikka muistuttavat suuresti ihmissuhdesakkia, chutzpahia. Mutta kyse ei ole ensisijaisesti lastensuojelun ja perhepolitiikan toimijoiden epäilyttävästä psyykestä eli psykologiasta, vaan yksinkertaisesti kelvottomasta julkishallinnosta ja huonosta politiikan linjasta.

Psykologisointiin ei kannata lähteä.

Noitavainojuttuja ei tarvita joka ainoaa ketjua sotkemaan!

Paloniemi on itse pääpiru lasten oikeusloukkausten suhteen tässä maassa. Julkisuudessa valehtelu ja p:n puhuminen yleensäkin sujuu yhtä sutjakkaasti kuin Jyrki-boylta ikään, vaikka siinä kaksi itsekästä peluria edustavatkin eri puolueita.

Salailu pois lastensuojelusta.

Miksi lapsiin kohdistuvasta väkivallasta ja kaltoinkohtelusta on vaiettu , vaikka ongelma on ollut tiedossa jo pitkään.

Keskisuomalainen. 15.12.2002 ja 12.5.2003.
Rikosylikomisaari Kari Tolvanen vaatii sosiaaliviranomaisia ja lääkäreitä ilmoittaman kaikista alle kouluikäisten lasten pahoinpitelystä.

Väkivallan uhriksi joutuu kotona joka vuosi tuhansia alle kouluikäisiä lapsia.- Rikostutkija Kari tolvasen mielestä sosiaaliviranomaisten tulisi ilmoittaa kaikki törkeät tapaukset poliisille.

Sosiaaliviranomaisilla on harkintavalta, jonka perusteella he voivat ratkaista tehdäänkö epäillystä väkivallasta ilmoitus vai ei.
Lopullinen ratkaisu tulisi antaa tuomioistuimille, jos syytekynnys ylittyy Tolvanen vaatii Savon sanomissa.

Tolvanen perustelee vaatimustaan lääkärikunnalta tulleisiin tietoihin, joiden mukaan Suomessa on vuosittain vähintään 300 sellaista väkivallan uhriksi houtunutta lasta, jotka ovat joutuneet pitkäaiksieen sairaalahoitoon.

Pahoinpitelyn vuoksi lääkärinhoitoa tarvitsevia lapsia on vuodessa ainakin 5000 - 6000. Määrä on jäävuoren huippu, sillä vain osa kotona tapahtuneista rikoksista tulee viranomaisten tietoon, Tolvanen sanoo.

(Jäävuoren huippu. Kerroin epävirallisten tietojen mukaan on kymmenen).

Helsingin Sanomat. 14.2.2005.
Salailu pois lastensuojelusta. Eduskunnan oikeusasiamies Riitta-Leena Pauno puuttuu tärkeääm ajankohtaiseen aiheeseen ehdottaessaan, että eri ammattikuntien salassapitosäädöksiä tarkennettaisin. Aivan liian suuri osa lapsiperheissä tapahtuvasta väkivakkasta jää tulematta viranomaisten tietoon, eikä lasten turvallisuutta voida taata.

Esimerkiksi lääkäreitä sitovat salassapitomääräykset ovat tärkeitä sekä potilaan oikeusturvan että hoitosuhteen kannalta. On kuitenkin kohtuutonta, jos lääkäri joutuu epäillessään lapsen vammojen syntyneen pahoinpitelyn seurauksena miettimään, suojeleeko kaltoinkohdeltua, vai omaa nahkansa virkavirheeltä.

Hämeen Sanomat 3.8.2007.
Lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa piilotellaan. Perinteistä kuritusta eivät kaikki vieläkään ymmärrä. -Tutkimustietoa lapsiin kohdistuvasta väkivallasta on vähän, mikä vaikeuttaa arvioita piilottelun takana olevasta todellisuudesta.

Lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa piilotellaan, mikä vaikeuttaa pahoinpitelyjen selvittämistä. Taampereella kokonntuva nuoriso-oikeusseminaarin mukaan kynnys ilmoittaa viranomaisille lasten pahoinpitelystä on korkea.
Vuosittain poliisin tietoon tulee 2000 lasten pahoinpitelyä, joissa kuolee 5-7 lasta. Perheväkivalta kohdistuu ajateltua useammin lapsiin.
---

Raakaa toimintaa verkoistoissa, epävirallisesti, ei mystiikkaa

Miten tuo nimimerkin "Salatut elämät" copy-paste -luritus liittyy kansanedustaja, Perhehoitoliitto ry:n puheenjohtaja Aila Paloniemeen?

Edelleen: ei ole mitään mystiikkaa eikä salailua. On toki paljon epävirallista toimintaa, ohi pöytäkirjojen, ja ilman asiallisia kirjauksia, mutta se on maan tapa. Sosiaalibisneksessä ja -koneistossa. Kansalaiset ovat "antaneet" sille siunauksensa.

Me koetamme tällä palstalla paljastaa tuo epävirallisen työskentelyn voiman. Mutta salailua se ei sanan varsinaisessa merkityksessä. Tietysti virkamies ja julkishallinto työskentelee epävirallisesti mahdollisimman paljon, jos tyhmä kansa antaa siihen luvan. Kuten nyt.

kaikenlaiset ufoteoriat kannattaa hylätä. (Ne ovat hyvin vastenmielisiä.) Sosiaalirouvat yksinkertaisesti ovat vain saaneet puuhailla rauhassa, ilman valvontaa. Ja me olemme nyt lisäämässä tuota valvontaa, omalta osaltamme. Puhumalla.

Ufoteoriat. Noitavainot,faktaa vai fiktiota?

Ymmärtääksemme asioita ja ilmiöitä on etsittävä kansainvälistä tutkimustietoa, jotka saattavat poiketa "sisäpiiriläisten lobbaamasta totuudesta".

Linkki on EU komission asettaman erityistyöryhmän sivustoille, jossa löytyy vastauksia yli 700 kysymykseen.
Mikäli käsiteltävää aihetta ei ole käännetty Suomeksi vastaus on Englanninkielinen.

http://web4health.info/fi/answers/life-women-menu.htm

--

Ei ole salaliittoja, ei ole mystiikkaa

Nimimerkki kirjoittaa yllä:

"Ymmärtääksemme asioita ja ilmiöitä on etsittävä kansainvälistä tutkimustietoa, jotka saattavat poiketa 'sisäpiiriläisten lobbaamasta totuudesta'."

Niin. Mutta sinä tarjoat selitykseksi tietoa, joka on erittäin kaukana tutkimustiedosta. Ylenmääräinen psykologisointi (keittiöpsykologia) ei ymmärtääkseni ole missään erityisen arvostettua. Sitä pidetään vouhotuksena.

Kansainvälistä tutkimustietoa ei ole noitien ja noituuden tarkastelu, eikä sitä ei ole erilaisten salaliittojen epäily.

Noitia ja salaliittoja ei ole. Sosiaalityö ja lastensuojelu on Suomessa sellaista, etteivät ne tarvitse tuekseen moisia. Homma rulaa ilman niitäkin. Ja se liittyy puolestaan vahvasti itse ydinongelmaan: miksi oikeusvaltiossa voi tapahtua tällaista, julkishallinnossa?

Erilaisten (feminististen, homoseksuaalien, naisten, vähemmistöjen) salaliittojen epäily on mielestäni suorastaan vainoharhaista. Aivan luokattoman typerää. Aivan kuin et olisi kansalaisena osannut nähdä järjestelmän vikoja vielä lainkaan. Miten sitten voit lähteä koneistoa korjaamaan, jos paikannat viankin ihan väärin?

Suomalaisen julkishallinnon ongelma on se, että se ei todellakaan tarvitse mitään salaliittoja tuekseen, jotta sosiaalityöntekijät saavat tehdä vääryyksiä. Jos tulkutat koko ajan salaliitoista, annat typeryytesi takia sosiaalityöntekijöille ja koko toimialalle mahdollisuuden jatkaa hirmuhallintoaan. Onhan se nyt aivan päätöntä, jos meidän pitää kieltää omat havaintomme, sillä emmehän me voisi mitään havaita, jos olisi salaliitosta kyse.

Kyllä ainakin minä voin aina lausua perustellusti ääneen, että olen nähnyt ja kuullut asioita. Tässä meitä ympäröivässä yhteisessä todellisuudessa. Minun ei tarvitse paeta mystiikkaan, jotta voin löytää faktoja.

Salaliitoista sinulla ei voisi olla havaintoja. Salaliiton luonne on se, että se piiloutuu. Havaintosi olet tehnyt ihan julkisesta hallinnosta, virallisesta tai epävirallisesta. Mutta se epävirallinen on "julkista". Jos kiellät sen, havaintosi ovat liian subjektiivisia, jotta niitä voisi kukaan ottaa todesta.

siinä määrin läpinäkyvyyttä ei ole

että kyllä näkyvän hallinnon sisuksissa on pakko toimia joku pelkästään sisäpiiriläisten hyppysissä oleva verkko. Hyvät Veljet on turhan rahakasta porukkaa, jotta huvikseen joutoaikoina viitsisivät kokoontua hymisemään kammioihinsa! Nää asianajajat ja johtoportaan väki.

Ja rouvilla on ihan omat Looshit, joissa käy kyllä Wahlroosin täti ja Golf-kerholaisia ja Oopperan ystäviä eli ei mitään taviksia. -SE on eri asia miten he saavat apurinsa, jotkut alimpien asteiden nuolijat, pelleilemään ja nämä taas manipuloimaan hyväuskoisia kansalaisia Veljesjärjestöjen hyväksi.

Epävirallinen tieto ratkaisevassa asemassa lastensuojelussa

"että kyllä näkyvän hallinnon sisuksissa on pakko toimia joku pelkästään sisäpiiriläisten hyppysissä oleva verkko."

Olet oikeassa.

Hion edelleen terminologiaani.

Tuo on mielestäni sitä (ihan tavallista, ei mystistä) epävirallista tietoa. Tietoa, jota käytetään, mutta joka ei näy ihmisten asiakaspapereissa - vaikka pitäisi. Jopa koko huostaanotto saattaa perustua tällaiseen epäviralliseen tietoon, jota ei koskaan merkitä sosiaalityöntekijän papereihin.

Mutta edelleen, ei kyse ole salaliitosta, ei mystiikasta, vaan epävirallisesta tiedosta, jonka jäljille me voimme päästä. Se on siis todellista ja siksi objektiivisesti löydettävää. Faktaa, ei fiktiota (eli mystikkaa, noitia ja salaliittoja).

Yliluonnollista ei ole.

kukahan vaatisi veljesverkoston

toimien paljastamista ihan täysin kokonaan mitään peittelemättä? Wikileaks?

Joskus on ollut (oisko ollut Hymyssä) toimittaja mukana veljesten kokoontumista seuraamassa (joskus 80-luvulla). Eihän siellä mitään päätöksiä tai kokouksia tehty vaan homma meni silleen, että hymisijät vakuuttelivat puuhan olevan "huvia".

Minusta koko touhu ois pakko kertoa juurta jaksaen kansalaisille! Eihän kouluissakaan sallita kiusaajien omia klikkejä ja näissä veli-puuhissa on mitä ilmeisimmin kiusaaja-vallankäyttäjät suljetuissa tapaamisissa. (mm sitä "Hiljaista tietoa" mahdollisesti muotoilemassa).

Kaikki työskentelely on verkostoitunutta

Kaikki tämän yhteiskunnan julkishallinnollinen toiminta perustuu verkostoihin. Verkostojen rakentumista suorastaan suositaan ja siihen kehotetaan. Ei siinä ole mitään, ei mitään salaperäistä ja varsinkaan yliluonnollista.

Kaikki hyvä ja tavoitteellinen toiminta on nykyään verkostoitunutta. Eri asia sitten, kuuluvatko verkostot JULKISHALLINTOON. Näitä verkostoitumisen kukkasia ovat pahantahtoiset käytävä- ja kahvipöytäpuheet asiakkaista (juoruilu) ja vaikkapa moniammatilliset työryhmät.

Mielestäni julkishallinnossa asiakkaiden (kuntalaisten) asioiden hoitaminen ei yleensä vaadi verkostotyöskentelyä. Virkamiesten ei saa rakentaa muuria kuntalaista vastaan.

Nykyään verkostot ovat "julkisempia" kuin aiempina vuosikymmeninä, koska ne ovat muodikkaita. Kaikki tahtovat verkostoitua.

Kannattaa kirjoittaa myös vauva-lehteen!

Itseasiassa vauva-lehti on ottanut aika hyvin vastaan monia kirjoituksiani,, vauva-lehti ei ilmiselvästi ole mikään sensuroija jos vaan itse osaa käyttäytyä. Vauva-lehti näyttäisi olevan kovasti sijareiden ja sossujen propagandan kohteena, mutta taitavalla kirjoittamisella pystyy jyräämään ne mennen tullen! Jos haluaa tämän asian päivänvaloon, on tärkeää että kirjoittaa myös muualle kuin tänne, mutta muistaa kirjoittaa asiaa, eikä mokailla ja vahingoittaa asian esilletuomista. Onhan siellä niitä vänkääjiä ja vastarannan räkäkiiskejä mutta ne tekevät itsestään vain pellejä omalla käytöksellään.

Lastensuojelijat eivät noteeraa sijaishuollon huonoja tuloksia

Katsoin yksi ilta Dr Philiä , jossa kerättiin apua kahdeksaiset saaneen äidin auttamiseksi, jotta hän voisi pitää vauvansa kotonaan. Kaikki asiantuntijat, myös sijaisvanhempina toimineet olivat yksimielisiä siitä, että koti on lapsen paras kasvupaikka ja että sijoitus aiheuttaa lapsille paljon vakavia ongelmia. Ohjelmassa esitettiin runsaasti tutkimustietoa asiasta.

Suomalaisilla sosiaalityöntekijöilläkin on käytössään lukuisia kansainvälisiä tutkimuksia, jotka kaikki esittivät yhdenmukaista näyttöä siitä, että sijoittaminen on lapselle pääosin vaarallista ja että olosuhteet sijaishuollossa ovat lähes aina huonommat kuin kotona.

Miksi suomalaiset lastensuojelijat eivät noteeraa näitä tutkimuksia ja toimivat jatkuvasti vastoin niiden suosituksia? Lapsia ei haluttaisi päästää takaisin kotiin silloinkaan kun huostaanoton perusteet ovat poistuneet.

Perhehoitoliittokin lupaa sivuillaan, että:
"Pitkäaikaisessa lastensuojelun perhehoidossa sijoitukset ovat pääsääntöisesti pysyviä."

Onnekseen kahdeksaisten äiti Nadya Suleman asuu U.S.A:ssa. Suomessa hänen lapsensa olisi todennäköisesti huostattu jo synnytyssairaalasta ja annettu koko lapsuudenmittaiseen huostaan kenelle hyvänsä Perhehoitoliiton lehti- ilmoituksella haalimalle sijaisperheelle.

Perhehoidossa seksuaalirikollinenkin pääsee lastenhoitajaksi

Perhehoitoliitto haluaa huostata lapsia laitosten sijaan perheisiin. Hoitajaksi kelpaa lähes kuka tahansa lehti- ilmoitukseen vastannut . Perhehoitoliitto ei piittaa hakijoiden koulutuksesta tai soveltuvuudesta- valvonnasta puhumattakaan. Edes seksuaalirikollisuus ei ole este sijaisvanhemmaksi ryhtymiselle.

"Perhehoidosta sopimisen yhteydessä vain yhden perheenjäsenen on esitettävä rikostaustaote. Näin ollen on laillista ja hyvinkin mahdollista, että huostaanotettuja lapsia sijoitetaan seksuaali- ja väkivaltarikollisten perheisiin, kunhan yhdellä aikuisella perheenjäsenellä ei ole tilillään rikoksia.
Suomessa tehdään väkilukuun suhteutettuna noin 50% enemmän huostaanottoja kuin Ruotsissa. Lastensuojelun rahoitusmalli suosii huostaanottoja: ns. lastensuojelukerroin, jonka mukaan kunta saa valtionosuutta, lasketaan kunnassa tehtyjen huostaanottojen määrän perusteella. Muut lastensuojelutoimet sen sijaan eivät vaikuta kunnan saamaan valtionosuuteen. Huostaanottojen määrä onkin kasvanut viime vuosina räjähdysmäisesti, eikä kasvulle näy loppua. Eduskunta on kahdesti ottanut kannan, jonka mukaan lastensuojelukerrointa olisi muutettava monipuolisemmaksi siten, ettei se johtaisi huostaanottojen määrän kasvuun. Mitään ei kuitenkaan näytä tapahtuvan.
Nykyiset lait ja hallintokäytäntö mahdollistavat sen, että lapsi otetaan huostaan ja sijoitetaan seksuaali- tai väkivaltarikollisen kotiin. Ainakaan tällaisen lopputuloksen välttämiseksi ei ole olemassa minkäänlaista mekanismia. Toki kunnalla on velvoite tarkkailla perhehoidon asianmukaisuutta, mutta miten kunnan viranomaiset huolehtivat tästä, kun rikostaustaotetta ei kerran saa vaatia kaikilta perheenjäseniltä?
Onko Suomessa seksuaali- tai väkivaltarikollisten koteihin sijoitettuja lapsia? Jos on, kuinka paljon heitä on? Miten on mahdollista, ettei epäkohdan estämiseksi ole tehty mitään? Toivottavasti saamme vastaukset näihin kysymyksiin pian. Aion voimieni mukaan pitää tästä ääntä niin, että mahdollisimman harva päätöksentekijä voisi myöhemmin väittää, ettei tiennyt mitään."
lainaus Johannes Remy- blogista

Herätys Perhehoitoliitto!

Tuleeko Perhehoitoliitosta vain yksi likainen luku lisää Suomen synkkään lastensuojelun historiaan?
Ei ole kovinkaan kunniakasta toimia
- lasten turhien huostien lisääjänä ja mahdollistajana
- lastensuojelukertoimen avulla tehtävän lapsikaupan mahdollistajana ja hyötyjänä
- seksuaalirikollisten pääsyn mahdollistajana sijaisvanhemmiksi perhehoidossa

Olisiko katse peiliin ja suunnanmuutos paikallaan?

Onko onneton nykylinjaus hyväätarkoittavan hätiköinnin, hölmöilyn ja tietämättömyyden tulosta vai ihmisten tietämättömyyteen tuudittuvaa ja sitä tietoisesti hyväksikäyttävää politiikkaa ja rahastusta?

Keskusta tiedotteet .Paloniemi iloitsee.

Keskusta tiedotteet 21.1.2011.
Paloniemi iloitsee Keskustalla vahva kädenjälki perhehoitoon.

https://www2.keskusta.fi/Suomeksi/Ajankohtaista/Tiedotteet.iw3?showlocation=71e95396-6365-41da-bb59-eecbcb4656a3&newsID=3ec27507-bc76-4de4-904a-7221b4de99c9
----
Herätkää, vaalikarja!

Nyt pidetään yllä tätä (ja muitakin) Aila Paloniemeä (kesk.) tarkastelevaa keskustelua! Sen verran olemme aina velkaa suomalaisille lapsille ja perheiden turvallisuudelle.

Keski-Suomesta löytyy monta sellaista kansanedustajaehdokasta, joka on perheiden kannalta parempi valinta. Heihin kannattaa panostaa. Paloniemen ei saa olla tässä oikeuden ja kohtuuden esteenä.

Tällainen vastajulkisuus on tärkeää. Paloniemi osaa poliittisen hymistelyn ja vaikenemisen, jonka avulla voi opportunistisesti tempoilla joka suuntaan.

Ei ääniä Ailalle huhtikuun edustakuntavaaleissa! Esimerkiksi Anne Kalmari (kesk.) on inhimillisempi vaihtoehto. Aila Paloniemi edustaa raakaa valtaa, joka on valmis syömään kaiken.
Love ry:n toiminnasta vastaa puheenjotaja (fanaatikko?) Aila Paloniemi.Aila Paloniemi.

Onko miesten leimaamisella väkivaltaiseksi, joku takoitus.
Yleensä, kun vaalit lähestyvät loka lentää.

On Seksuaalista häirintää Eduskunnsssa, valtavat määrät raiskauksia

Jostain syystä pedofit saavat käyttää lapsia seksuaalisesti hyväksi kaikessa rauhassa.

Yle uutisoi eilen 16.3.2011.
Lähes 200 pedofilirenkaan jäsentä on pidätetty useiden maiden yhteisessä poliisioperaatiossa. Samalla pedofiilirenkaan kynsistä pelastettiin 230 lasta, kertoi Europol keskiviikkona. Europolin mukaan jysessä oli suurin operaatio koskaan.

Poliisit saivat kiinni yhteensä 670 epäiltyä, heistä 184 on virallisesti pidätetty.

Tutkinnat alkoivat kolme vuotta sitten. Sen kohteena oli internet pedofiikirinki, käyttäjiä oli yli 70.000 maailmanlaajuisesti.

Europolin mukaan pidätyksiä voidaan tehdä lisää muissa maissa, kun tutkinnat etenevät..

Love ry.

http://groups.google.com/group/yhdistys-love/web/love-sivut
---
Aila Paloniemen vaaliprobakanda Keskisuomen sivusto.

http://www.ailapaloniemi.net/

---
Paloniemestä on syntynyt vaikutelma, että rouva on vaalien vuoksi hiljaa. Kannattaa olla hiljaa, jotta eivät mielipiteet paljastuisi.

Paloniemi on puheenjohtaja syöpäsairaiden lasten omaisten järjestössä, Sylva ry:ssä. Yhdistys on varmasti hyvä ja tarpeellinen.

http://www.ailapaloniemi.net/index.php?option=com_content&view=article&id=101:kansanedustaja-sylva-ryn-pj-aila-paloniemi-vastaanotti-lahjoituksen-syoepaesairaille-lapsille&catid=39:kirjoituksia&Itemid=56

Mutta kävin itse jo vuonna 2004/2005 hämmästelemässä järjestön päämajassa (sijaitsi lähes kotini vieressä Mariankadulla Helsingissä) sitä, että miksi järjestö toimituttaa ja painattaa lehtensä eräässä Suomen epäilyttävimmistä lehtitaloista.

Sylva ry oli jo tuolloin tehnyt pitkään yhteistyötä lehtikustantantajan kanssa, joka oli JATKUVASTI eri oikeusasteissa taistelemassa omia (entisiä) työntekijöitään vastaan. Henkilökunnan vaihtuvuus oli ja on tuossa kustantamossa ennätysluokkaa. Ja Suomen ennätys on takuulla myös oikeudenkäynneissä.

Sylva ry:n työntekijä oli itsekin ihmeissään ja tavallaan pahoillaankin tuosta yhteistyöstä, mutta hinta tietysti ratkaisee. Kyseinen puliveivaajafirma tekee vaan halvemmalla kuin muut, eikä ehkä Sylvallakaan mahdottomasti rahaa ole...

Mutta Paloniemi ulos eduskunnasta. Hänen aikansa meni jo. Rouva on aivan liian sitoutunut tiettyihin lapsikaupan piireihin, joihin tuo Sylva ry ei taas kuulu.
Keskisuomalaisen mielipidepalstalla on keskustelu aiheena Paloniemne vaalimainoksen lupuksista.

Mielipidekirjoituksessa lisäksi linkkejä muissa tiedotusvälineissä oleviin Paloniemen kirjoituksiin.

Vauva lehti.
Suomi 24 keskustelu.

http://www.ksml.fi/mielipide/keskustelupalsta/posts/list/30245.htm
---
Paloniemi (kesk.) kulkee rautahanskat kädessään. Hänellä on valtaa ja vaikutusvaltaa saalistaa huonoiksi leimaamiaan ihmisiä erilaisiin stigmatisoiviin loukkoihin, kuten viattomia lapsia perhehoidon eli sijaisvanhempien kynsiin.

Ailan mielestä jokaisella lapsella on oikeus perheeseen. Sijaisperheeseen.

Rouva Paloniemi ei elä ihmiste arjessa, vaan omassa pikkuisessa verkostossaan, jossa ajetaan omaa (taloudellista) etua.

Älä äänestä panssari-Paloniemeä huhtikuun vaaleissa. Parempia ehdokkaita löytyy Keskustapuolueestakin.
Aila Peloniemeä kritisoidaan vauva lehden keskustelussa.

Aila Paloniemi politikoi lasten kustannuksella.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1331906/aila_paloniemi_politikoi_lasten_kustannuksella
-----
Jos kuuluu keskustan kannattajiin, parempia ehdokkaita löytyy kasapäin. Vaikkapa Anne Kalmari, joka ottaa vakavasti lasten hyvinvoinnin ja yrittää tehdäkin jotakin lastensuojelun lapsille tuottamille ongelmille.
Todellakin! Äänestä Keski-Suomessa Anne Kalmaria, jos jotain keskustalaista on pakko äänestää. Hänestä on kuulunut hyvää, toisin kuin Aila Paloniemestä.

Paloniemen kaltaisia kyyläävän kontrolliyhteiskunnan rakentajia emme tarvitse. Tarvitsemme kansanedustajia, jotka vahvistavat kansalaisuutta ja demokratiaa. Paloniemi on näille hienoille päämäärille vain haitaksi.
 /   /  / Aila Paloniemi -watch

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua