Muistaako kukaan tätä piirrettyä?

pinkkilintunen

Kysein piirretty tuli telkkarista joskus 90-luvulla (tai korkeintaan 2000-luvun alussa). Siinä oli päähenkilönä jonkinlainen isokokoinen vaaleanpunainen lintu, jolla oli ainakin joissain jaksoissa kaverina jokin pienempi eläin (en muista yhtään mikä). Aiheet olivat aika valistavia, eläimet seikkailivat ympäriinsä ja valistivat myös esim. troolikalastuksen haitoista, lentokoneiden päästöistä ja siitä miten puita ei ole tarpeeksi puhdistamaan ilmaa, siitä millaisia ongelmia puhtaan veden puute maailmassa voi aiheuttaa...
Jossakin välissä ruutuun tuli lyhyt kuvasarja aiheeseen liittyen ja ensin kuvat vaihtuivat hitaasti, sitten vauhti kiihtyi koko ajan kunnes kuvat välkkyivät niin nopeasti, ettei niitä enää juuri erottanut toisistaan.

Muita tuntomerkkejä ei tule mieleen vaikka kuinka yrittäisin muistella :S

12

2062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoJopas

      Ihan nyt varmuuden vuoksi tarjoan Bambukarhuja, jossa ei kyllä ole vaaleanpunaista lintua vaan vaaleanpunainen lohikäärme, jonka selässä bambukarhut matkaavat suojelemassa eläimiä ja luontoa.

      • pinkkilintunen

        Bambukarhut kyllä muistan jotenkuten, mutta valitettavasti ei ole se sarja mitä tässä etsin. Päähenkilö oli varmasti vaaleanpunainen lintu (jolla iso oranssi nokka). :)


      • pinkkilintunen
        pinkkilintunen kirjoitti:

        Bambukarhut kyllä muistan jotenkuten, mutta valitettavasti ei ole se sarja mitä tässä etsin. Päähenkilö oli varmasti vaaleanpunainen lintu (jolla iso oranssi nokka). :)

        Luulin jo saaneeni ratkaisevan vihjeen kun sain tuttavalta kuulla, että hänen muistikuvansa mukaan tämän päähenkilölinnun nimi olisi ollut Arttu. Ajattelin, että myös koko sarja olisi kulkenut samalla nimellä, mutta googlaamalla en sellaista löydä :( Olisikohan sarjan nimi ollut joku muu sitten? Englanninkielinen nimi varmaan helpottaisi etsintää paljon :D


      • sgdfg
        pinkkilintunen kirjoitti:

        Luulin jo saaneeni ratkaisevan vihjeen kun sain tuttavalta kuulla, että hänen muistikuvansa mukaan tämän päähenkilölinnun nimi olisi ollut Arttu. Ajattelin, että myös koko sarja olisi kulkenut samalla nimellä, mutta googlaamalla en sellaista löydä :( Olisikohan sarjan nimi ollut joku muu sitten? Englanninkielinen nimi varmaan helpottaisi etsintää paljon :D

        Mä muistan sen arttu- sarjan. Se arttu on joku opossumi tai joku.. En ole oikein varma mikä se on, mutta se ei ole vaaleanpunainen lintu. :)


      • pinkkilintunen
        sgdfg kirjoitti:

        Mä muistan sen arttu- sarjan. Se arttu on joku opossumi tai joku.. En ole oikein varma mikä se on, mutta se ei ole vaaleanpunainen lintu. :)

        No Arttu-nimisiä piirroshahmojahan nyt on useampiakin, kuten nyt vaikka se joku koiraotus, jonka nimi oli myös Arttu ja se oli joku salapoliisi. Ja myös tuo mainittu opossumi oli myöskin Arttu nimeltään. Tämä etsimäni sarjan nimi ei siis ainakaan ollut Arttu, kun tuskin olisi tullut kahta saman nimistä sarjaa samalla vuosikymmenellä :D No tämä nyt kuitenkin vielä hankaloittaa etsimistä, kun nimestä ei sitten ole mitään haisua, ainoa tieto on edelleen se sama vanha, että päähenkilö on vaaleapunainen lintu nimeltä Arttu :D Arttu on ilmeisesti liian suosittu piirroshahmon nimi :D


    • Simba34766

      Mä muistan kyllä ton sarjan jotenkuten, lähinnä vaan sellasen jakson jossa puhuttiin melusaasteesta. Ihmiset pukeutu sellasiin harmaisiin palloihin ja elehti kuvakorteilla :D
      Sarjan nimeä en muista, mut munkin mielestä sen päähenkilön nimi oli Arttu.

    • arttu vaan on sen ni

      Mä muistan tämän sarjan niin hyvin, VHS löyty vielä pari vuosi sitten iteltä, nyt haluisin takasin... harmi kun on jo aika vanha viesti, mutta kerron nyt kuitenkin.
      Kyseessähän on siis Arttu vaan-sarja. Linnun nimi on Arttu ja se on vaaleanpunainen, niinkuin tässä puhutaan. Alkulaulu menee: "En lintu mä oo, en kalakaan, mä oon Arttu vaan. Suuri kuin puu, tai pienikin juu. Mä oon Arttu vaan" Jotenki näin:) Ihana sarja

    • QkuuQkuu

      Tjaa, olisko kenties Bambukarhut? Noita ympäristöteemaisia piirrettyjä ei tullut mitenkään mahdottoman monia, silloin 90-luvulla.

    • nikhan91

      Taitaa olla "Viisas luonto". Tämän vuonna 1995 tehdyn saksalaissarjan alkuperäisnimi on "Albert sagt... Natur - aber nur!", ja englanninkielisissä maissa (ja You Tubessa) se tunnetaan nimellä ”Albert says... Nature knows best”.

    • Turski_setä

      Emmanuellen ekoaatteet

    • Uhrilampaat

      Tarkoitatteko amerikkalais-kanadalaista animaatiosarjaa nimeltä arttu ja vastaus on että arttu on maasika

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe