Takuuvälitys & takuuvuokra

Hecksy

Vuokrasimme tämän Takuuvälitys-firman kautta kaksion viimevuonna kumppanini kanssa täällä Oulussa.
Nyt olemme löytäneet uuden asunnon yksityiseltä vuokranantajalta, ja muutto tulisi aloittaa huomenna.
(Ollaan siis irtisanottu tuo nyk.asunto jo viimekuun lopusta.) Koska emme kerenneet asua tässä kaksiossa 18kk, tämä takuuvuokra-summa menee siis palkkiona Takuuvälitys-firmalle? Vikalista sekä kuvat viosta on otettu ennen varsinaista muuttoa tuohon kaksioon, joten meiltä tuskin yritetään repiä rahaa viosta, jotka olivat asunnossa jo ennen muuttoamme.

Eniten tässä askarruttaa se, että huomasimme toissapäivänä pakatessamme tavaroitamme makuuhuoneen tapetteihin tulleet vauriot. Sängyn pääty on ollut tapettia vasten, ja täten tehnyt vaalean siniseen tapettiin tumman ruskeaa jälkeä. Lisäksi myös tapettiin oli mennyt likaisen paidan kautta mustaa öljyä, ja nyt öljytahrat koristavat myös tätä seinää. Eli jos takuuvuokran osuus menee takuuvälitykselle, joudummeko korvaamaan itse nämä tapetit? Koska takuuvuokran summallahan olisimme mahdollisesti voineet korvata nuo vahingot, mutta sitten kun sain käsityksen että takuuvälitys ottaa ne rahat palkkiona, alkoi vähän askarruttaa.. Kyseisen asunnon siivouskaapista löytyi kyllä juuri samanlaista tapettia jonkunverran, että ei varmaan olisi täysi mahdottomuus vaihtaa itse ne tapetit sinne makuuhuoneeseen, jos se vain vuokra-isännälle sopii..

Kertokaas mielipiteitänne?

20

3111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsafaf

      Nuo on normaalia kulumista. Ei kuulu teidän korjata. Jos vuokranantaja muuta väittää, niin älkää purematta nielkö.

      • Hecksy

        Selvä homma. kiitoksia. :) lisää mielipiteitä voi toki tänne laitella!


      • oj
        Hecksy kirjoitti:

        Selvä homma. kiitoksia. :) lisää mielipiteitä voi toki tänne laitella!

        Takuuvuokra ei ole välityspalkkio, vaan takuuvuokra, Mielestäni se korvaa vähäiset jäljet, jotka kuuluu korvata kun on kyse vain lyhytaikisesta vuokrauksesta, jolloin ei kuulu syntyä vielä "asumis jälkiä"


      • se on vakuus
        oj kirjoitti:

        Takuuvuokra ei ole välityspalkkio, vaan takuuvuokra, Mielestäni se korvaa vähäiset jäljet, jotka kuuluu korvata kun on kyse vain lyhytaikisesta vuokrauksesta, jolloin ei kuulu syntyä vielä "asumis jälkiä"

        Takuuvuokra voi olla välityspalkkio tai lahja vuoranantajalle... Täysin lakiin perustamaton termi.

        Yleensä tarkoitetaan vakuutta, kun löpistään jostain ihmeen takuuvuokrasta, jota siis ei ole olemassa.


    • myös asiakas

      Minunkin mielestäni nuo menee ns. normaalin kulumisen piikkiin. Eli ei Teidän korvattavia.
      Ja ainakin Tampereella Takuuvälitys-firman kanssa asioiminen on sujunut hyvin. He tuntevat vuokrausbisneksen säännöt hyvin, mutta en usko, että käyttävät osaamistaan asiakkaitaan vastaan vaan hoitavat asiat niin kuin ne oikeasti kuuluukin mennä...

      • Trre Takuu huijattu

        Ei takuulla palauta senttiäkään takuurahasta vaan pitää ne itsellään,kun ette asuneet 18 kk. Pitävät sen välityspalkkiona itsellään,koska ko. yritys on erikoistunut pitämään takuurahat itsellään. Huijaavat rahat erityisesti nuorilta ja opiskelijoilta. Keksivät kaikkia vikoja,jotka on sitten jouduttu korjaamaan.


    • Huijattujen kaveri

      Kolme kaveriani ovat vuokranneet Tampereen Takuuvälityksen kautta ja yksikään ei saanut takuurahoja takaisin.Heidän kanssaan pitää videoida koko asunto,koska he "laitattavat kuntoon" takuurahoilla edellistenkin asukkaiden tekemät vauriot.Kaksi pyysi kuittia tehdyistä töistä,mutta sitähän ei saatu.

    • Tyytyväinen palveluu

      Asuin takuuvälityksen asunnossa ja kaikki toimi moitteettomasti.
      Vuokrasopimusta tehdessä minulle annettiin asunnon kuntolomake, johon täytin asunnossa olleet "viat" ja aikaisempien asukkaiden jättämät jäljet.

      Vuokrasopimuksessani oli ehto, jonka mukaan olisin joutunut maksamaan yhden kuukauden vuokraa vastaavan korvauksen, mikäli olisin asunut asunnossa alle 18 kuukautta. Asuin asunnossa juuri tuon 18 kuukautta ja 2 päivää pois muuttamisen jälkeen vuokranantaja maksoi minulle takuuvuokran tililleni.

      Minulla on pelkästään positiivista kerrottavaa Takuuvälityksen toiminnasta.

    • Takuuhuijarit oy.

      Aikamoisia ketkuja ovat ainakin Tampereen Takuuvälityksen ukot. Asuin vuoden heidän välittämässään asunnossa ja nyt kun olen lähdössä, eivät suostu palauttamaan Takuuvuokraa.
      Hommasin heille vielä uuden vuokralaisen asuntoon ihan vaan hyvää hyvyyttäni.
      Aina oli ongelmia saada yhteyttä heihin, niin puhelimella, kuin sähköpostilla.
      En ole koskaan vuokrannut minkään välitysfirman kautta asuntoa, enkä suosittele, että kukaan niin tekee.
      Aina on helpompi sopia asioista, jos toinen on oikeasti asunnon omistaja, eikä vaan joku ketku, joka tavoittelee rahaa vuokrasuhteiden solmimisella.

    • ÄläLannistu!

      Jos heitä ei meinaa saada kiinni, niin pitää esiintyä vuokraisäntänä ja tarjota keikkaa. Eiköhän ala yhteydenottoja tulemaan. :)

      Itse kyllä kääntyisin poliisin puoleen suoraan jos vältellään. Ei muuten asia edisty. Ties vaikka löytyy enemmänkin sotkuja esim. verojen suhteen kun aletaan tutkimaan.

    • Takuu huijattu

      Tampereen Takuuhuijaus on erikoistunut viemään takuurahat.Puhelimessa lyövät luurin korvaan omia rahoja tiedustellessa.Yrityksen liikeidea on pitää takuurahat itsellään.Kehtasivat puhelimessa reteillä,että vie vaan oikeuteen,ei ole eka kerta kun tulevat voittamaan.Miten voi toimia:vuokranantajille ja vuokralaisille palvelu ilmaista? Ei kai ne hyväntekijöitä ole-EI VAAN LIIKEIDEANA ON VIEDÄ VUOKRALAISTEN TAKUURAHAT!!!!

    • Erkki Erämies

      Takuuvälitys 'aka takuuvitutus'

      PYSYKÄÄ HELVETIN KAUKANA TÄSTÄ HUIJARI LIIKKEESTÄ !!!!
      Yhdyn ylempään, niin helveti onnettomia elämässään, että joutuvat rahan tekemään huijaamalla.

      Takuuvitutuksesta on tehty USEITA kuluttaja-asiamies ilmoituksia..
      Mutta suomi on rikollisten paratiisi täällä ei sanktioita jaella, liiketoiminta jatkukoon

      • todella järkyttynyt!??

        Juuri odotamme rahoja ko firmalta-tilinumeroa kysyivät, mutta rahoja ei ole palautettu. Puhelimeen ei vastata ja esim mun sähköpostit ei mee perille.
        Puhelimessa oli jo asiat sovittu, asunto luovuttaessa paremmassa kunnossa kun sillon kun kaveri siihen muutti ! Kenen puoleen kääntyä-tän firman nimi täytyy mustata ja saada ylekseen tietoisuuteen, että varastavat...en aio jättää asiaa tähän, minkä puoleen kääntyä?
        Kuinka voivat toimia noin virallisena firmana? Heitä ei saa myöskään kiinni. Yritän jotain toimittajaa saada tekemään jutun. Tuokaa kokemuksenne esille-meilläkin ihan kipeä tarve tuolle rahalle ! Eilö kukaan muka vastaa näistä, tulen tekemään kaiken voitavan, että vuokrarahat palautuu !! Helvetti !! Miksette ole nostaneet meteliä ?


      • Hecksy
        todella järkyttynyt!?? kirjoitti:

        Juuri odotamme rahoja ko firmalta-tilinumeroa kysyivät, mutta rahoja ei ole palautettu. Puhelimeen ei vastata ja esim mun sähköpostit ei mee perille.
        Puhelimessa oli jo asiat sovittu, asunto luovuttaessa paremmassa kunnossa kun sillon kun kaveri siihen muutti ! Kenen puoleen kääntyä-tän firman nimi täytyy mustata ja saada ylekseen tietoisuuteen, että varastavat...en aio jättää asiaa tähän, minkä puoleen kääntyä?
        Kuinka voivat toimia noin virallisena firmana? Heitä ei saa myöskään kiinni. Yritän jotain toimittajaa saada tekemään jutun. Tuokaa kokemuksenne esille-meilläkin ihan kipeä tarve tuolle rahalle ! Eilö kukaan muka vastaa näistä, tulen tekemään kaiken voitavan, että vuokrarahat palautuu !! Helvetti !! Miksette ole nostaneet meteliä ?

        ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen/ poliisiin? taikka käy sivulla http://www.laki24.fi/ ja soita tuonne lakipuhelimeen, kai osaavat sieltä neuvoa? En tähän hätään muita viranomaisia keksi.. Kylläpä on melko kummallista sakkia etteivät puhelimeen vastaa tai edes sähköpostiisi!


    • kokemuksen ääni

      Jos tapetit on öljytty ja puhkikulutettu niin ei se ole normaalia kulumista.Ehkä joidenkin näkökulmasta on mutta oikeasti se ei ole normaalia kulumista. Jos kuvat on otettu ennen muuttoa ja muuton jälkeen ja juttu menee oikeuteen, niin varmasti vuokralainen on korvausvelvollinen!!!!!!!!!!
      Se on normaalia että sänkyä ei laiteta niin että se hinkkaa seinää. Sekään ei ole normaalia että laitetaan öljyiset paidat tapettiin kiinni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Hecksy

      Kokemuksen ääni; Tapetteja ei oltu missään tapauksessa mitenkään tahallaan öljytty tai puhkikulutettu. Eikä öljyisiä paitoja ole mitenkään laitettu tapettiin kiinni :D Epäilen vain että öljyä saattoi päästä esim. mieheni likaisesta paidasta tapetille. (lukenut esim. jotain ja nojannut seinää vasten) Seinässä oli siis muutamia tummia jälkiä, muistuttivat minusta öljyä, sekä tapettiin jäi tumma viiva siitä, kun sänkymme oli ollut seinää vasten. Tulipa se sitten opittua ettei sitä tosiaan saa laittaa kiinni seinään asti, mikäli haluaa tapetin säilyvän.

      Mitenkö meille kävi? Noh, vuokraisäntä kävi itse katsomassa asunnon lähdettyämme ja asia oli ok. Emme olleet korvausvelvollisia.
      Ja olen aina ottanut itselleni ennen/jälkeen kuvat asunnoista, missä olen asunut.

      • Hecksy

        Kokemuksen ääni; Tapetteja ei oltu missään tapauksessa mitenkään tahallaan öljytty tai puhkikulutettu. Eikä öljyisiä paitoja ole mitenkään laitettu tapettiin kiinni :D Epäilen vain että öljyä saattoi päästä esim. mieheni likaisesta paidasta tapetille. (lukenut esim. jotain ja nojannut seinää vasten) Seinässä oli siis muutamia tummia jälkiä, muistuttivat minusta öljyä, sekä tapettiin jäi tumma viiva siitä, kun sänkymme oli ollut seinää vasten. Tulipa se sitten opittua ettei sitä tosiaan saa laittaa kiinni seinään asti, mikäli haluaa tapetin säilyvän.

        Mitenkö meille kävi? Noh, vuokraisäntä kävi itse katsomassa asunnon lähdettyämme ja asia oli ok. Emme olleet korvausvelvollisia.
        Ja olen aina ottanut itselleni ennen/jälkeen kuvat asunnoista, missä olen asunut.


      • Ei muuta---

        Vuokravakuus on oikea nimi sille rahasummalle jonka vuokranantajat kynivät.Ja joita sitten oikeuden kautta joudutaan hakemaan.Vuokranantajilla on virheellinen käsitys että rahat kuuluisi heille.Ja että jokaiseen kulumajälkeen heillä olisi oikeutta riistää vakuudet.He yksinkertaisesti vaan erehtyvät.Koska eivät osaa lukea. Laki vuokralaisen oikeuksista on olemassa.Jokaisen pitäisi siihen perehtyä.Niin vuokralaisen kuin vuokranantajankin.


    • Varma Kusetustakuu
    • Anonyymi

      Takuuvuokra on väärä sana, kyseessä vuokravakuus. Mitä tulee ko. sopimukseen niin ehtohan oli sopimuksessa 18kk asuminen, ja jos se ei ole täyttynyt niin vuokralainen menettää vuokravakuuden. Asia pitäisi olla selvä!!!!. Itse vuokranantajana olen monesti silti sovitellu, jos on saatu uusi vuokralainen tai edellinen on hankkinut uuden tilalle. Kannattaa aina sovitella asia. Kyseesshän on selvä sopimusrikkomus jos ehto ei täyty. Mitä tulee tapettikulumiin, täytyisi nähdä tai pyytää neuvoa muilta vuokravälittäjiltä. Kyllä isot firmat laskuttaa armottomasti pienistäkin vioista. Itse olen maalaillut seinät melkein aina vaihdoissa. Takuuvälitys ei silti pahimmasta päästä ole, tsemppiä jatkossa......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      252
      2374
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1794
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1505
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1493
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      907
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      712
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      710
    Aihe