matka + vaipat

yh-äiti30

Mitä mieltä olette että kuinka vanha on liian vanha käyttääkseen vaippaa matkalla?
Matkoilla yleensä on vaikea käydä vessassa aina just silloin kun haluaa ja lapsilla ei yleensä ole pidätyskyky parhaasta päästä. Eteenkin jos lapsi on vuoteenkastelija niin jos nukahtaa matkan aikana niin voi helposti olla sit housut märät. Itse olen lähdössä lapsieni kanssa ensin autolla kuopiosta helsinkiin josta lennolla kanarialle. lapset tyttö 8v ja poika 10v, tyttö on kastellut vuoteensa aika useasti viimeisten kuukausien ajan (yövaippa käytössä). Mitä te olette tehneet vastaavassa tilanteessa? Kuinka vanhojen lapsien kanssa olette olleen vaippojen kanssa liikenteessä?

31

8948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      Minä perustelin vajaa 3v pojalle että lentomatkan ajaksi pitää laittaa vaippa jos ei pääsekään vessaan. Mietin vielä että tarviiko vai ei. Ja eihän sitä olisi tarvittu, vessaan päästiin ja vessaan poitsu teki pissan. Että en ihan 8 tai 10 vuotiaalle pistäisi, en aio enää ensi reissulla pistää meidän pojallekaan sitten kun johonkin taas lähdetään.

      • tarve ratkaisee

        Eihän se ikä ratkaise vaan tarve. Jos lapselle sattuu vahinko on varmasti kivempi märkä vaippa kuin märät vaatteet jolloin kaikki näkee tapahtuneen. Keskustele lapsesi kanssa hän tai he molemmat ovat jo sen ikäisiä että osaavat sanoa mielipiteensä. Eihän vaippa kenellekään näy.


    • satunnainen seikkali

      tapauksessa, jossa tyttärelläsi on kastelutaipumusta ja yövaipat käytössä, ainakin itse laittaisin tyttärellesi vaipan sekä automatkalle, että myöskin lentomatkalle ihan sen vuoksi, että lapset helposti nukahtavat tasaisessa kyydissä ja yökastelija voi silloin helposti kastella housunsa. Helpompi on jollakin levityksellä vaihtaa kuiva vaippa, kuin alkaa vaihtamaan kuivia vaatteita sekä kuivattamaan auton penkkejä pissasta. On myös 8-vuotiaalle todella nolo tilanne, jos kastelee housunsa, koska sen näkee sitten kaikki.

      Kánnattaa kuitenkin kysyä tyttäreltäsi, mitä mieltä hän on asiasta. 8-vuotias on jo sen verran iso, että asia voi olla hänelle arka. Kannattaa painottaa tytölle, että eihän se vaippa sieltä kuitenkaan mihinkään näy vaatteiden alta.

      Koska pojalla ei ole kasteluvaivaa, niin hän varmasti pärjää ilmankin vaippaa (Kun ei sitä muutenkaan tarvi missään tilanteessa.).

    • lasten kanssa

      Hei!
      Meilläkin on yökastelija. Tyttö 7v. Matkoilla, jos yölento, vaippa varmuuden vuoksi. (ja varahousut käsimatkatavaroihin). Kannattaa muistaa, että hotellit saattavat pyytää korvausta kastellusta sängystä, Kreikassa 300e runkopatjasängystä eräällä samassa hotellissa majoittuneella. Eli ilman muuta yövaipat mukaan. Hyvää matkaa!

    • Arja35

      Meilläkin vaipat reissussa. Meillä molemmilla tytöillä 9v ja 7v satunnaista housujenkastelua aina sellasissa tilanteissa kun on muuta jännää tekemistä. Päätimme yhdessä heidän kanssa että kivempi pistää vaipat molemmille kuin että joutuisi märkiä housuja vaihtamaan. Me olimme siis menossa särkänniemeen, missä on yleensä vessajonot ja jännää tekemistä paljon. Käytimme Liberon comfort fit 7 teippivaippoja. Vaikka teippivaipat ovat housuvaippoja paksummat päädyimme niihin koska housuvaipat on vähän vaikea vaihtaa jos on housut jalassa (joutuu housut ottaan pois että saa uuden vaipan päälle).
      Tytöt olivat kyllä iloisia ja vilkkaita huvipuistossa, pari kertaa jouduimme kyllä vaipat meneen vaihtaan. Vanhemmalla tytöllä meni sitten vatsa vähän kuralle särkänniemen ruoasta joten vaipat olivat kyllä todella tarpeelliset ainakin paluumatkalla kun jouduimme pariinkin otteeseen vaihtaan puhtaat vaipat päälle. Käytimme vielä sitten vaippoja kotona kunnes mahatauti oli kokonaan mennyt ohitse.
      Eli suosittelen kyllä vaippoja niin säästyy monelta harmilta :)

      • Tenat

        pahasti mennyt kasvatus perseelleen jos pitää 9 v pitää vaippoja. Hohhoijaa teidän kanssa.


      • Hienoa, Arja35

        Todella hienoa, että tyttäresi itsekin tiedostavat, että heillä on hieman ongelmaa pidätyskyvyn kanssa tietyissä tilanteissa ja suostuvat tarpeellisten silloin suojien käyttöön. Kuitenkin noin isoille lapsille on todella arka asia, että joutuu käyttämään vaippaa, vaikkaKIN vain TILAPÄISESTI! Teippivaipat kun ovat vielä sellaiset, ettei lapsi saa niitä vaihdettua itse, vaan siihen tarvitsee aikuisen apua.

        Olette kasvattaneet todella hyvän itsetunnon omaaavia lapsia, jotka uskaltavat ajatella itsenäisesti!

        Kuka tahansa tietää, että jos on vatsa kuralla, niin hätä voi todellakin yllättää, eikä siinä ehdi paljon vessaa etsimään. Varsinkin matkalla ollessa on helpompi vaihtaa vaikka isommallekin lapselle puhdas vaippa sekä siivota ripulin jäänteet saniteettipyyhkeellä levitysalueella, kuin alkaa pesemään auton penkit reissun jälkeen. Saanko kysyä, että kuinka pitkä matka teillä on särkänniemeen?


      • vatsatauti
        Hienoa, Arja35 kirjoitti:

        Todella hienoa, että tyttäresi itsekin tiedostavat, että heillä on hieman ongelmaa pidätyskyvyn kanssa tietyissä tilanteissa ja suostuvat tarpeellisten silloin suojien käyttöön. Kuitenkin noin isoille lapsille on todella arka asia, että joutuu käyttämään vaippaa, vaikkaKIN vain TILAPÄISESTI! Teippivaipat kun ovat vielä sellaiset, ettei lapsi saa niitä vaihdettua itse, vaan siihen tarvitsee aikuisen apua.

        Olette kasvattaneet todella hyvän itsetunnon omaaavia lapsia, jotka uskaltavat ajatella itsenäisesti!

        Kuka tahansa tietää, että jos on vatsa kuralla, niin hätä voi todellakin yllättää, eikä siinä ehdi paljon vessaa etsimään. Varsinkin matkalla ollessa on helpompi vaihtaa vaikka isommallekin lapselle puhdas vaippa sekä siivota ripulin jäänteet saniteettipyyhkeellä levitysalueella, kuin alkaa pesemään auton penkit reissun jälkeen. Saanko kysyä, että kuinka pitkä matka teillä on särkänniemeen?

        Meillä käyttää tytöt vaippoja yleensä jos ovat kovin kipeitä, että vaan sängynpohjalla makaa niin onhan vaipat silloin aika kätevät. Viime viikolla esikoisella oli aika kova vatsatauti 12v. Vaipat päällä hän joutu olemaan koko viikon. Itse asiassa itse hän ehdotti kun oli niin huonossa kunnossa ettei meinannut vessaan päästä. Kyllä säästyttiin aika paljolta pyykiltä. Hieman nolostuttavaa kuitenkin varmaan kun hän makasi sängyllä ja minä vaihdoin hänen märkiä/kakkasia vaippoja, mutta parempi se kuin kakat housuun ja lakanoille.


      • Äitiliininen
        vatsatauti kirjoitti:

        Meillä käyttää tytöt vaippoja yleensä jos ovat kovin kipeitä, että vaan sängynpohjalla makaa niin onhan vaipat silloin aika kätevät. Viime viikolla esikoisella oli aika kova vatsatauti 12v. Vaipat päällä hän joutu olemaan koko viikon. Itse asiassa itse hän ehdotti kun oli niin huonossa kunnossa ettei meinannut vessaan päästä. Kyllä säästyttiin aika paljolta pyykiltä. Hieman nolostuttavaa kuitenkin varmaan kun hän makasi sängyllä ja minä vaihdoin hänen märkiä/kakkasia vaippoja, mutta parempi se kuin kakat housuun ja lakanoille.

        Ei kai ne lasten kesälomat vielä oo alkanu? Miten te lapset täällä kesken koulupäovän kirjoittelette näitä juttujanne?


      • vatsatautiselle...
        vatsatauti kirjoitti:

        Meillä käyttää tytöt vaippoja yleensä jos ovat kovin kipeitä, että vaan sängynpohjalla makaa niin onhan vaipat silloin aika kätevät. Viime viikolla esikoisella oli aika kova vatsatauti 12v. Vaipat päällä hän joutu olemaan koko viikon. Itse asiassa itse hän ehdotti kun oli niin huonossa kunnossa ettei meinannut vessaan päästä. Kyllä säästyttiin aika paljolta pyykiltä. Hieman nolostuttavaa kuitenkin varmaan kun hän makasi sängyllä ja minä vaihdoin hänen märkiä/kakkasia vaippoja, mutta parempi se kuin kakat housuun ja lakanoille.

        Kyllä normaali, tavallinen 12-vuotias (5. - 6. -luokkalainen) pystyy jo pidättämään, sekä ilmaisemaan, milloin pitää päästä vessaan, vaikka olisikin vuodelevossa. Toki todella rajussa vatsataudussa, kun ripuli lentää toisesta päästä ja oksennus toisesta, niin oksentaessa voi tulla riplakat housuihinkin (jopa aikuisella). En kuitenkaan 12-vuotiaalle mahataudissa olevalle nuorelle enään laittaisi missään tapauksessa vaippaa, koska ei nuorta tarvitse nöyryyttää. 12-vuotias on vielä sen verran kevytkin, että kun hätä tulee, niin hänet pystyy vaikka yksin aikuinen kantamaan vessaan, jos omat jalat eivät kanna huimauksen takia.

        Jos kyseessä on erityisnuori, jolla on muitakin erityistarpeita, esimerkiksi yökastelua ja yövaipat käytössä, kehitysvamma, tai jokin muu vamma, joka vaikuttaa rakon ja suolen hallintaan, niin silloin toki mennään kuten tavallisestikin, vaippojen avulla. Jos kyseessä on vain yökastelusta kärsivä nuori, niin silloin päivisin vaikka kannan nuoren vessaan tarpeilleen, koska vatsatauti ei puhekykyyn vaikuta, yöksi toki laittaisin vaipan, jos muutoinkin käyttää vaippaa öisin.

        Lapsen tai nuoren nöyryytys ei ole mielestäni tarpeellista!


      • vatsatauti
        vatsatautiselle... kirjoitti:

        Kyllä normaali, tavallinen 12-vuotias (5. - 6. -luokkalainen) pystyy jo pidättämään, sekä ilmaisemaan, milloin pitää päästä vessaan, vaikka olisikin vuodelevossa. Toki todella rajussa vatsataudussa, kun ripuli lentää toisesta päästä ja oksennus toisesta, niin oksentaessa voi tulla riplakat housuihinkin (jopa aikuisella). En kuitenkaan 12-vuotiaalle mahataudissa olevalle nuorelle enään laittaisi missään tapauksessa vaippaa, koska ei nuorta tarvitse nöyryyttää. 12-vuotias on vielä sen verran kevytkin, että kun hätä tulee, niin hänet pystyy vaikka yksin aikuinen kantamaan vessaan, jos omat jalat eivät kanna huimauksen takia.

        Jos kyseessä on erityisnuori, jolla on muitakin erityistarpeita, esimerkiksi yökastelua ja yövaipat käytössä, kehitysvamma, tai jokin muu vamma, joka vaikuttaa rakon ja suolen hallintaan, niin silloin toki mennään kuten tavallisestikin, vaippojen avulla. Jos kyseessä on vain yökastelusta kärsivä nuori, niin silloin päivisin vaikka kannan nuoren vessaan tarpeilleen, koska vatsatauti ei puhekykyyn vaikuta, yöksi toki laittaisin vaipan, jos muutoinkin käyttää vaippaa öisin.

        Lapsen tai nuoren nöyryytys ei ole mielestäni tarpeellista!

        tytöllä on siis ennestään jo yökastalua. Eli sitä varten meilläkin on hänen kokosiaan vaippoja kotona. Ja kyllä minun mielestäni mielummin pidetään vaippaa kuin otetaan riski että housuun tulee. Kun nyt tyttö itsekkin halusi välttää hourujen tuhrimisen niin minun mielestäni vain hyvä asia.


      • vatsatautiselle
        vatsatauti kirjoitti:

        tytöllä on siis ennestään jo yökastalua. Eli sitä varten meilläkin on hänen kokosiaan vaippoja kotona. Ja kyllä minun mielestäni mielummin pidetään vaippaa kuin otetaan riski että housuun tulee. Kun nyt tyttö itsekkin halusi välttää hourujen tuhrimisen niin minun mielestäni vain hyvä asia.

        Kuten edellisessä viestissäni sanoin, että jos nuorella on erityistarpeita, niin silloin mennään sen mukaan. Tyttäresi yökastelu -vaiva toki aiheuttaa muutoksia siihen, miten "normaalin" nuoren kanssa toimitaan. Kirjoituksestasi ymmärsin, että tyttäresi oli todella kipeä, silloinhan ei todellakaan jaksa juuri muuta tehdä kuin nukkua. Yökasteluun taipuvaiselle voi silloin nukkuessa sattua vahinko, joten mielestäni tuossa tilanteessa on perusteltua pitää vaippaa varalla. Varsinkin, kun tyttäresi oli sitä itse pyytänyt.


      • matkustaja 30
        vatsatautiselle kirjoitti:

        Kuten edellisessä viestissäni sanoin, että jos nuorella on erityistarpeita, niin silloin mennään sen mukaan. Tyttäresi yökastelu -vaiva toki aiheuttaa muutoksia siihen, miten "normaalin" nuoren kanssa toimitaan. Kirjoituksestasi ymmärsin, että tyttäresi oli todella kipeä, silloinhan ei todellakaan jaksa juuri muuta tehdä kuin nukkua. Yökasteluun taipuvaiselle voi silloin nukkuessa sattua vahinko, joten mielestäni tuossa tilanteessa on perusteltua pitää vaippaa varalla. Varsinkin, kun tyttäresi oli sitä itse pyytänyt.

        Kyllähän vaipat aina on hyvä olla mukana jos lapsilla vahinkoja sattuu. Eilen olin lennolla ja näin kun noin 10 vuotias tyttö oli pissannut housuun kun ei vessaan ollut kerinnyt. Vaipat ois varmaan ollut hänellekkin hyvät. Lennoilla kun tulee tarjoilukärryt niin eihän siinä sit vessaan mahdu lähteen, ja yleensä myös pientä jonoon on lentokoneen vessoissa. Eli suosittelen kyllä kaikille lapsille vaipat vana lentokoneeseen niin säästää noloilta tilanteilta :)


      • -----
        matkustaja 30 kirjoitti:

        Kyllähän vaipat aina on hyvä olla mukana jos lapsilla vahinkoja sattuu. Eilen olin lennolla ja näin kun noin 10 vuotias tyttö oli pissannut housuun kun ei vessaan ollut kerinnyt. Vaipat ois varmaan ollut hänellekkin hyvät. Lennoilla kun tulee tarjoilukärryt niin eihän siinä sit vessaan mahdu lähteen, ja yleensä myös pientä jonoon on lentokoneen vessoissa. Eli suosittelen kyllä kaikille lapsille vaipat vana lentokoneeseen niin säästää noloilta tilanteilta :)

        onko muita perheitä "kohtalotovereita", joissa vähän isommillekin lapsille tarvitsee ottaa vaipat mukaan matkalle lähtiessä, vaikka kotioloissa pärjäävät ilman vaippoja poikkeustilanteita lukuunottamatta.


      • Anonyymi
        Tenat kirjoitti:

        pahasti mennyt kasvatus perseelleen jos pitää 9 v pitää vaippoja. Hohhoijaa teidän kanssa.

        Jep


    • 35 Isä

      Meillä 10 poika ja 14 tyttö kumpikin on yökastelijoita ja aina kun lähtään reissuun tai pitemmälle automatkalle niin kumpikin pyytää vaippaa, yleensä ainakin toiseelle matkan aikana vaihdetaan vaippaa.

      • Höpö höpö

        Jep jep! Pääsiäistrollit liikenteessä


    • normaali ihminen

      Ootte sairaita en tse käyttäisi vaippoja mistään hinnasta jos olisin 12 hirveitä tyranneja kaikki

    • Isä45

      Meilläkin on vaipat käytössä 15 vuotiaalla tyttärelläni lentokoneella matkustaessa, koska hänellä on yökastelua.

      • VaippaKosteille

        Niin meilläkin, kun se kostuu koko ajan poikakaverinsa kanssa.


    • Kuolleet.kakarat

      Muiden matkustajien viihtyvyyden takaamiseksi alle kouluikäisiä lapsia ei pitäisi lentokoneisiin ottaa ollenkaan tai sitten heille ja vanhemmilleen pitäisi olla omat lennot.

    • Amalia12

      Hei muistan kun olen matkustellu minulla on ollut vaippa just sen takii jos ei pääse vessaan ja kastelen sänkyni se on paljon helpompaa olla vaippa ku alkaa vaihtaa housuja vieläki jos matkustan laitan vaipan että ei satu vahinkoa

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt tytöillä 6 ja 8v .niin lento kuin laivamatkoilla aprijunior teippivaippaa hotelliin omat lakanat ja suojamuovin lakanan alle .vaippa imee muutamat isommatkin pissat joten hyvin pärjää pitkänkin matkan.meil ei neuvotella vaipat käytöstä

    • Anonyymi

      Nooo Eihä sitä ihan tiie

    • Anonyymi

      Vaippa oli käytössä kun kävimme keväällä etelässä. Meno sekä paluu lennolla pissanen Vaippa. Hotellissa yhtenä yönä Vaippa märkä . kysyin Hotellissa onko saatavana sänkyyn suojaa toivat muovin jonka laitoin lakanan alle. käytämme juniori teippivaippaa housuvaippa rupee valumaan jo ensi pissasta ja yö käytössä laskee kyljestä läpi.

    • Anonyymi

      ite en edes tarvitsisi vaippaa mut koska pelottaa aina et tulee hirvee pissahätä niin ostan aina päivä ennen ku ollaan vaikka menossa pitkälle automatkalle niin vaippoja sit laitan sellasen housujen alle ja jos tulee kova hätä nii voin laskee vaan alleni ja sitku se pitää vaihtaa nii kysyn että voidaanko pysähtyä vessaan nii ei tuu kuitenkaa ihan niin paljoa pysähdyksiä👍🏻 ollaan menossa myös kuukauden päästä espanjaan joten ostan lentomatkallekkin vaippoja

      • Anonyymi

        Minkä ikänen oot ja ootko tyttö vai poika?


    • Anonyymi

      Tuliko aloittajan muksuista koskaan kunnon ihmisisä? Vai vieläkö ne leikkii pissa- ja kakkaleikkejä, liki kolmekymppisinä?

    • Anonyymi

      Yli 2-vuotiaiden lasten kanssa ei meillä ole tarvittu enää pääsääntöisesti vaippoja. Lapsia on 3 perheessämme. Nuorin oli 3 vuotiaana vielä vuoteenkastelija, joten hänellä oli hotellissa öisin vielä vaippa.

    • Anonyymi

      Itse olen lentokoneessa pitänyt ikävimpinä näitä sylissä matkustavia itkumoottoreita, onneksi en ole (vielä) törmännyt vaippoihinsa paskovaa ja kusevaa kymmenkesäistä! Hitto mikä hajuhaitta ympäristöön. Kertookohan ne naamakirjaan selfien kanssa "Et muuten usko, mut mulla on köntsät housussa!".

    • Anonyymi

      Meillä pojat 12v ja 11v. 11v vaipat yöllä ja päivällä jalassa jatkuvan kastelun vuoksi samoin 12v. Molemmilla ollut kastelua noin 8v asti ja vaippoihin liittyviä tarinoita olisi kertoa joten voisin kertoa kaksi tarinaa:) Olin yhtenä päivänä molempien kanssa kaupoilla. Noh tietenkin piti päästä vessaan vaihtamaan vaippa kun oltiin vaatekaupassa. Sanoin että mennään kohta. Päästiin sellaiseen hoitohuoneeseen jossa vessanpönttö oli tukossa. 12v meni potalle sillä hänellä ei ollut vielä tullut vaippaan. Nostin 11v hoitopöydälle ja otin häneltä housut pois. Otin vaipat pois ja ihana ripuliyllätyshän se siellä. Otin kassista uuden vaipan esiin ja hoidin homman loppuun. Lähdettiin kotiin. Autossa 11v ilmoittaa että taisi tulla uudet ripulit. Sanoin että ei mitään ollaan kohta kotona. Kotona kun 11v tuli istuimelta pois (istuin siksi että pituutta vain joku 137cm) niin huomasi että oli tullut niskakakka. Ripulia oli sitten joka paikassa ja he menivät sisälle kun jäin putsaamaan autoa. Ilmeisesti joku mahatauti iskenyt.

      Tästä on 4v aikaa
      Tuolloin 8v nyt 12v luokalla oli kokeet ja pyysi ennen kokeen alkua saako mennä vessaan mutta ei päässyt. Kokeen puolessa välissä luokassa alkoi kiertää paha haju. Olihan se 8v kakannut housuun. Kokeen lopussa hän sai vielä pissattua omien sanojen mukaan 20sekunnin pissat. 8v sai Kokeen tehtyä ja luvan mennä vessaan. Hän käveli takaa ovelle jolloin joku huusi: "Hei kattokaa ton housut on ihan pullistuneet!" Tämän jälkeen heidän luokalla alkoi kiertää juttu että poikani käyttää vaippoja. (Vaipoista ei ennen tätä tiennyt koulussa muut kuin opettajat) Liikkatunnilla joku sai päähänsä vetää poikani housut alas ja sieltähän paljastui hänen lemppari pikkarinsa missä on prinsessoja (tykkäsi tuolloin prinsessoista) ja niiden alta huomasi pissaa pullollaan olevan vaipan. Kaikki alkoivat naura paitsi hän hän alkoi itkeä. Joku veti vielä pikkarit pois ja hänen takanaolevat saattoi nähdä ripulin valuvan hänen vaipoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      4405
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2438
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2161
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2126
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      118
      1775
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1442
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1412
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      335
      1367
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1327
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe