AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  / BMW Diesel

BMW Diesel

13 Vastausta 20 886 Lukukertaa
Alkuun pyydän anteeksi, jos tästä aiheesta on täällä paljonkin keskusteltu ja taas teitä vaivaan, mutta minä en vaan mitään hyödyllistä löytänyt.

Tarkoituksena ostaa tuontiautona BMW 330d Touring. Tietoa ei hirveästi ole, "Esson baarin" -jutut jätän omaan arvoonsa, mutta silti sieltä kuuluu, että turboja paukkuu. MITÄÄN perää??? Entä onko näissä saksanseisojissa webastoa, vai meneekö asennushommiin? Entäs sitten se monitoimiratti, jossa on mm. vak.nop.sääd. Jos sellaista ei ole, niin onko kova homma täällä suomessa laitattaa? Kallista?
Muuta autosta? Kulkupuoli riittävä? Entä kulutus? Huollot? Luotettava? Rahansa väärti ylipäätään? Entäs laatikko? Manuaali vai automaatti? Kestääkö se? Tilat olen käynyt mittomassa täällä kotosuomessa ja ne kyllä riittävät meille.

Kiitollinen kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta tiedosta!

Ps. Auto olis vm´00 tai ´01, eli 184hv/390nm

330D

En ole turbovioista kuullut, edes lähipiirin hieman enemmän ajetuista (n 200 tkm) 3l dieseleissä. Epäilemättä nykyisillä ahtopaineilla (aika korkeita) ei turbot kestä sitä mitä ennen, muttei ne jatkuvasti pauku.

Webastolla varustettuja löytyy myös saksasta.

Epäilen, että vakionopeussäätimelle ei ole ratissa paikkaa, jos sitä ei ole tehtaalla asennettu, eli kalliiksi varmasti tulee, jos haluat napit rattiin.. Toki voit laittaa erilliseenkin viikseen, mutta ei liene ongelma löytää saksasta ko. varusteella olevaa ajokkia.

Kulkupuoli dieseliksi todella hyvä, vääntöä piisaa. Kulutus melko pieni, suhteessa suorituskykyyn, alle 6 litran pitäisi mennä sekalaisessa ajossa (530D menee).

Huollot voinet selvittää liikkeistä jotka niitä tekee, lue myös TM:n testi (Volvo, MB, Audi, BMW ja Jaguar) Jossa bemu taisi olla aikas edullinen huoltojen suhteen.

Vaihteisto maun mukaan, moottorin vääntöalue on todella laaja, joten ei manuaalillakaan tartte keppiä hämmentää.

Kiitos näistä

Vielä sitä ajattelin, että onko tuo webasto siis vakiona, vai pitääkö ne saksassa erikseen ottaa lisävarusteena.

Ja mitä tuohon monitoimirattiin tulee, niin ajattelin josko koko ratin vaihtais. esim vakio ----> sport-monitoimi.

Ei kokemusta

Vakioratista.. ainoastaan sport-kilkkeistä.

Webastostakaan en osaa sanoa, epäilen että se ei ole Saksassa alkuperäisvarusteena. Sinänsä, hyvä varuste, mutta homma toimii ilmankin, kone lämpiää ja samoin ohjaamo, jopa kovilla pakkasilla. Mutta suosittelen Webastoa.

RE: Ratinvaihto

Ratti voidaan vaihtaa jälkikäteen ja kustannus on noin 600-700 euroa. Ainakin minulle on tarjottu sitä sekä 3- että 5-sarjan dieseleihin.

Olen muuten sitä mieltä, että ainoa oikea paikka vakionopeuden säätönappuloille on ratissa.

ai noin halpa

Jos on noin halpa, niin ehdottomastihan tuollainen kannattaa vaihtaa. Itselläni on ja on ollut todella hyvä. Olen samaa mieltä, että vakionopeuden säädin kuuluu rattiin. Siinä sitä on paljon helpompi käyttää. Ei vie huomiota ajamiselta. Samaa voisin sanoa radion säätimistä, nyt kun niihin on tottunut. Toisessa autossa niitä ei ole ratissa ja kyllä huomaa, että radio vie siinä enemmän huomiota säädettäessä.

Hyvä peli

Minäkin olen kuullut huhuja näistä 3-litraisten moottorivioista, mutta ei ole yhtään sellaista autoa kohdalle sattunut. Omani on vm.02. Jos ei ole monitoimirattia, niin ei ilmeisesti ihan ilmaista ole laitattaminen. Webastolla et tee mitään. 330d:ssä on ihan riittävän hyvä lämmitys muutenkin, eikä webasto kuitenkaan lohkolämppäriä sisäpistokkeella kunnolla korvaa. Autossa on sähköllä toimiva lämmitysvastus, joka toimii kun auto on käynnissä. Luulisi myös kaikista saksalaisissa se löytyvän, sillä muutenhan sisäilma ei lämpene juuri lainkaan. Omani on lämmennyt ilman webastoa 35 asteen pakkasilla ongelmitta.

Kulutus on pieni sen kokoiseen koneeseen. Vaikka poljen melkopaljon kaasua, ei keskikulutus ole koskaa 8-litraa suurmmaksi noussut. Maantiellä 6-litraan pääseminen ei tuota vaikeuksia. Kulkee ihan mukavasti. Urheiluauto se ei kyllä ole, mutta normaali käytössä ei tarvita enempää. 7,9 sek 0-100 on ihan riittävästi. Vääntö on hyvä, kuormalla ei ole juuri vaikutusta kiihtyvyyteen. Itselläni on manuaali, koska pidän enemmän manuaalista. Jos ajat paljon kaupungissa, kannattanee valita automaatti. Maantiellä pystyy hyvin ohittamaan 5-vaihteella. Huollot ovat olleet ihan inhimillisen hintaisia. Saa nähdä kuinka sitten, kun joudutaan vaihtamaan vähän enemmän osia. Ainut jossa on nurisemista on vakuutusten hinta. Kannattaa pyytää niistä arvio ennen kuin auton hankit.

530DaT

Tuosta webastosta olen vahvasti eri mieltä. Jos löydät webastollisen mallin, niin osta ihmeessä. Itsellänikin oli ennen ensimmäistä webastollista autoa sellainen ajatus ettei sillä tee mitään. Nyt en voisi olla ilman sitä.

Esim 20 asteen pakkasessa 15 min esilämmitys. Töistä kotiin lähtiessäni laitan aina webaston lämmittämään 15minuutiksi. Työpaikan pihalta parin minuutin matka kun menen kauppaan. Webaston jätän päälle kaupassa asioinnin ajaksi.

Kun tulen kaupasta, autossa on sisällä +20 vaikka ulkona olisi -20

Aivan verraton laite

yllättävän laiska

330d automaattina on yllättävän laiska.Varmaan automaatti luistattaa liikaa.mutta käsivaihteisena raketti.Isällä oli 530da osti uutena myi pois kun oli ajettu 90tkm eikä mitään vikaa.Huhuja on monen laisia, puhutaan että ei kestä.Isän kaveri osti samaan aikaan 530da ja moottori hajosi kun oli ajettu 40tkm.yllätyin asiasta suuresti.Osta 320d se kestää.

bmw diesel

Moro! Toin ittelleni 740 dieselin vm 01 ja painin samojen kysymysten kanssa. Nyt oon huollattanut suomessa ja keskustellut merkin myyjien kanssa ja huomannut että suurin osa negatiivisista jutuista on turhaa. Samoja ongelmia tuontiautoissa on kuin ns suomiautoissa. Mulla oli webasto valmiina ja ei mitään ongelmia. toimii kuin unelma. Ja kyllä diiselillä kerkii sakkoihinkin asti ja se vääntö. Parasta. Tärkeetä on vaan saksassa olla pirun tarkkana. kyllä ne osaa fiksata auto. Kannattaa pyytää saksan bemarilta tarkistus vaikka paperit näyttäis hyvältä. Ne pystyy avaimesta ja järjestelmästä kattomaan todelliset ajokilometrit. Käyttäkää luotettavaa välittäjää. Vaikka mullakin on kaikki mahdolliset sähkövehkeet niin ei ole ollut mitään ongelmia. ja 330 diiseli on aivan upee auto ajaa mut vaan vähän pieni sisältä. Suosittelen jos et tarvii perheautoo.

BMW330d 2000 touring myynnissä

Täällä Espoossa olisi mukavasti sisäänajettu E46 3,0 diesel Touring. Tämä tuli Saksasta 2006 syksyllä. Olen polkenut 3 vuodessa sillä 100 tkm ja totaali mittarissa on 215 tkm. Huollot on tehty. Suurimpia huollot on ollut alustassa (etupäätä, jarrut, jouset, iskarit). Muuten toiminut erinomaisesti. Oljyn kulutus lähes olematon, dieselin keskikulutus 6,0 l/100 km

Uudet Nokian kesärenkaat on alla, ja nastarenkaat ajettu 3 talvea. Iso-webasto ja harman-kardon-stereot. Manuaalivahde ja täällä asennettu monitoimiratti. Tulehan kokeilemaan. Puhelin 050 516 0307
Viime jouluna tuotatin Saksasta ko. auton, tosin 204hv/410Nm motilla. Siis se facelift malli. Eipä ole autosta mitään valittamista ollut. En ole kuullut että turbot paukkuisi, tosin en tiedä tuosta 184hv mallista. Enemmänkin perän repeytymisiä irti korista ja jos automaattilaatikko niin 200-300tkm ajetuista alkaa laatikot poksahtelemaan.
Webastoa ei ainakaan mulla ollut enkä kyllä asennakaan, n.2000€ asennuksineen on mulle vähän liian kova hinta. Kaipa se riippuu ihan siitä mitenkä varustellun bimmerin meinaat ostaa.
Suosittelen kyllä ostamaan tuon facelift mallin, maantieajossa(mulla automaatti) 6,2 l/100km. Kulkupuoli on kyllä aika mahtava, voimaa on jopa liiankin paljon. Takarenkaat ihmeissään ;)
Itsekin pähkäilin tuota automaatti vai manuaali kysymystä, mut en ole kyllä ollut päivääkään pettynyt tuohon automaattiin. Toimii kuin junan vessa!! Todella mahtava ajaa varsinkin kaupungissa.
Huollot on toki kalliita jos merkkiliikkeessä käyttää, mut minkä auton huollot ovat halpoja????
Itse olen kyllä ollut autoon enemmän kuin tyytyväinen, ei mitään valittamista. Eniten harmittaa että emäntä saa ajaa sillä enemmän kuin minä ;)
Mahtava auto, voin lämpimästi suositella. kulkee kuin juna. Automaatti toiminut itselläni mahtavasti, vaikka jo 277tkm rullattu 330d lastulla ja ei tunnu missään.
BMW on dieselkoneiden kunkku. Kulkee vaan ei kuluta ja kestää erittäin hyvin. En oo kuullut mitään erityistä ongelmaa uusissa, vanhemmissa oli ne imuläppäjutut mut nekin on jo poistettu. Volkkarikonsernilla ja Volvolla on paljon huonommat dieselkoneet.

A.F.
 /   /  / BMW Diesel

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta