Pikavippifirma/Perintätoimisto

jargonaut

Olin pitkään siinä käsityksessä, että useat pikavippifirmat käyttäisivät perintään suuria perintätoimistoja. Tänään kuitenkin kuulin toiselta palstalaiselta, että asia ei välttämättä ole näin.

Toivoisinkin nyt, että arvon palstalaiset, joilla on kokemusta tai tietoa pikavippifirmojen myöntämien lainojen perinnästä, voisit ilmoittaa lyhyesti tietonsa. Eli pelkkä "tämä pikavippifirma on ainakin käyttänyt tämän nimistä perintätoimistoa" riittäisi todella mainiosti. Mikäli ette halua jakaa tietoanne julkisesti, otan mielelläni vastaan myös yksityisviestejä.

Tarkoituksenani olisi selvittää, miten pikavippifirmat ovat järjestäneet perintätoimet, ja voiko jopa olla olemassa tapauksia, joissa sama taho omistaa sekä pikavippifirman että maksamattomat velat perivän perintätoimiston.

Kiitos jo etukäteen!

30

2160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Googlettamalla jokainen voi löytää asiallisen 'suomalaisen' perintätoimiston.

      http://www.google.fi/search?q=perintätoimisto&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a

    • Idamaria....

      Satavippi - Svea Perintä Oy

      Minulla on vähän sellainen "intuitio"-epäilys, mikä yhteys näillä suomen tavallisilla pankeilla on näihin pikavippiehin ja perintätoimistoihin? Veikkaan että omistavat jonkun osuuden kyseisistä firmoista.
      Olisi hienoa jos joku tosiaan alkaisi vähän tutkimaan asiaa.

      • jargonaut

        Kiitos Idamaria! :)


      • ...........,........

        Luoteen Sirtox Oy - Lindortt Oy


      • jargonaut
        ...........,........ kirjoitti:

        Luoteen Sirtox Oy - Lindortt Oy

        Kiitos tästäkin!


      • jargonaut

      • Idamaria...,...
        jargonaut kirjoitti:

        Mainittakoon, että nämä kaksi mainittua yritystä tahkosivat ainakin vuonna 2008 uskomatonta tulosta: liikevoitto 77-80 % liikevaihdosta!

        http://www.talouselama.fi/uutiset/article352089.ece?s=r&wtm=talouselama/-30112009

        Kiitos jargonaut
        Nyt kun on jo niin sanotusti voiton puolella tässä oravanpyörässä, uskaltaa jo vähän noita perintälaskujakin katsella tarkempaa.
        Lindorff:ta soitettiin ja ehdotettiin maksuohjelmaa, mihin tietysti suostuin, koska kantapään kautta olen saanut tuta miten käy kun ulosottoon menee. Nyt kaksi erää olen maksanut ulosoton rinnalla, kummatkin laskut samanlaisia ja samoilla summilla pääoma, maksu 30 euroa, josta menee laskun mukaan 20 euroa "toimeksiantajan kuluihin" , "perintämaksu" on kummassakin 11,54 euroa...,
        mikään muu ei ole muuttunut kuin "eränumero" laskuissa.
        Kiva olla tässä joidenkin liikevaihtoa kasvattamassa.


      • jargonaut
        Idamaria...,... kirjoitti:

        Kiitos jargonaut
        Nyt kun on jo niin sanotusti voiton puolella tässä oravanpyörässä, uskaltaa jo vähän noita perintälaskujakin katsella tarkempaa.
        Lindorff:ta soitettiin ja ehdotettiin maksuohjelmaa, mihin tietysti suostuin, koska kantapään kautta olen saanut tuta miten käy kun ulosottoon menee. Nyt kaksi erää olen maksanut ulosoton rinnalla, kummatkin laskut samanlaisia ja samoilla summilla pääoma, maksu 30 euroa, josta menee laskun mukaan 20 euroa "toimeksiantajan kuluihin" , "perintämaksu" on kummassakin 11,54 euroa...,
        mikään muu ei ole muuttunut kuin "eränumero" laskuissa.
        Kiva olla tässä joidenkin liikevaihtoa kasvattamassa.

        Kaikille on varmasti ollut selvää, että pikavippibusiness on hyvää bisnestä, mutta en koskaan tullut ajatelleeksi että se voisi olla noin hyvää bisnestä. Tuo sinunkin esimerkkisi todistaa, miten pikavippien ympärillä pyörii "helppoa rahaa", kun voidaan pelotella ulosotolla ja vielä maksuohjelmaa suuremmilla kustannuksilla (oikeudenkäynti).

        On tietysti niin, että velat on maksettava takaisin, mutta kieltämättä olisi kiva tietää, onko pikavippifirmojen ja perintätoimistojen välillä minkäänlaista linkkiä, kun tämä business tuntuu olevan hyvin tuottoisaa molemmille osapuolille...


    • ggggggggggg

      Helvetillisestä tilanteestani ja tylsästä päivästä johtuen voin vähän avustaa ja lueskella tota valtavaa nippua.. eli..
      Viestilaina - intrum justitia
      Vippiluotto - ws perintä/westar oy
      Monetti - svea perintä
      Ndn-yhtiö - svea perintä
      Risicum capital - lindorff
      Credit24 - ok perintä
      Ok money - i kassa
      Terrarahoitus - ok perintä
      Ferratum - svea perintä
      Pdv investments - svea perintä
      Vippi.fi - ok perintä
      Vippi24 - ok perintä
      Monista,monista muistakin löytyy kokemuksia mutta ne on jo hoidettu enkä muista niitä, noists oli kirjeet tallella
      Nuo kolmikirjainyhdistelmät on jotain hämäriä, tuon nimisistä paikoists en ole ikinä ottanut vippiä että lainanataja on eri kuin tuo nimi.. kai google kertoo tarkemmin.. eikä tarvitse kiittää, kusessa olen näiden kanssa, velkaneuvojsn käynnin jälkeen asiat rullaavat kuitenkin parempaan suuntaan takuusäätiön muodossa. Olen ollut kaikkiin firmoihin yhteydessä ja kertonut tilanteeni. Näköjään yksi oli jäänyt välistä, huh, huomadin sen kun availin kaikki kirjeet juuri läpi. Siinä oli ilmoitus että soittavat työpaikalle jos en ota yhteyttä joten pelastit päiväni.. kiitos siitä, kirje tuli eilen mutta kaappiin se olisi jäänyt. Ei ole enää kiinnostanut noita availla koska kaikille firmoille olen kertonut tilanteeni ja sen että saavat päästää kaikki ulosottoon. Enkä viitsi edes soittaa takaisin jos perintäfirmoista soittelevat. 20 velkojaa yhteensä niin saisi pitkät tovit puhua puhelimessa ja availla kirjeitä joka päivä. mielestäni turhaa puuhaa kun kerran tiedän mikä on edessä, vaihtoehtoja ei ole. Kaikki ulosottoon ja yritetään saada takuusäätiön takaus. Jos en sitä saa niin maksan ulosottoon.. ei se siitä miksikään muutu availin sitten kirjeitä tai en. Tai vaikka puhuisin koko päivän jokaisen velkojan kanssa puhelimessa. Ulosottoon asti maksan laskuja pois parhaani mukaan, ja sen päätöksen olen tehnyt että ensimmäisenä maksan svea perinnän laskut. Vain ja ainoastaan siitä syystä että ovat olleet todella ymmärtäväisiä, kuunnelleet, neuvoneetkin. Ja ennen kaikkea joustaneet maksuajoissa todella paljon. Muut perintäfirmat ovatkin sitten enemmän tai vähemmän perseestä. Mutta joo, hyvä, otankin nyt tuohon yhteen perijään sähköpostiyhteyttä ja kyselen että meinaavatko tosiaan soittaa töihin.. se ei olis kyllä mukava yllätys..

      • jargonaut

        Kiitän nyt kuitenkin - kiitos!

        Olen nyt selaillut ytj:n avulla näitä firmoja ja toistaiseksi en ole nähnyt mitään hämärää. Intrum, Svea, Lindorff ja OK perintä ovat kaikki isoja firmoja, joten niillä tuskin on kytköksiä pieniin yksityisiin vippifirmoihin. Näitä muita täytyy vielä tutkailla.

        Merkille pantavaa on, että osa näistä firmoista on ainakin alkanut hyvin vaatimattomilla resursseilla. Esimerkiksi Satavippi on WHT-Finance Oy:n aputoiminimi ja sen osalta ytj ilmoittaa Helsingissä sijaitsevan katuosoitteen, joka näyttäisi kotiosoitteelta. Kotipaikaksi on silti merkitty Raisio. Eli pienestä on bisnes saatu liikkeelle. Tämä toisaalta tuskin on yllätys kenellekään, kun ottaa huomioon, miten paljon noita vippifirmoja on perustettu nopealla aikavälilä. Ja kun voittoprosenttikin on noin huima, nopeastihan se firma kerää mukavan puskurin...

        Kiva kuulla, että Svea on hoitanut perintää inhimillisesti! Pidän peukkuja, että vältyt puhelulta työnantajallesi.


      • Idamaria...,...

        Toihan on törkeetä uhkailua, ottaa työpaikkaa yhteyttä. Ilmoita nyt ihmeessä mikä "perintätoimisto" sellaista tekee, meinaan vaan ihan muillekin tiedoksi, oisko joku moottoripyörä "jengi" eikö nekin hoida perintää, olen vaan lehdestä lukenut joskus...
        Laita ihmeessä tänne pikavippitoimisto ja se perintätoimisto, muille vasta-alkajille tiedoksi.
        Muuten ihan tuttua tekstiä, mitä niitä kirjeitä aukomaan jos ei ole varaa maksaa. Minunkaan kohdalla ei isoista summista ollut kyse, Sampo-pankista yritin lainaa hakea että olisin saanut kaikki pikkuvipit pois maksettua, enpä onnistunut, ainoa paikka jonne vuokran ym.menoni ilmoitin ja jostain kummasta syystä ulosottomies tiesi markalleen vuokrani, sitä ihmettelen vieläkin???, ei kait pankki voi lainahakemustani ulosottomiehelle lähettää. En nimittäin ole koskaan esim. asumistukea saanut. Meidän ulosottomiehellä taitaa olla meedion taitoja!


      • jargonaut

        Sinulla ei varmaankaan ole skanneria? Mikäli on, olisi todella hienoa, jos voisit skannata tuon saamasi uhkauskirjeen ja lähettää sen sähköisesti minulle!


      • jargonaut
        Idamaria...,... kirjoitti:

        Toihan on törkeetä uhkailua, ottaa työpaikkaa yhteyttä. Ilmoita nyt ihmeessä mikä "perintätoimisto" sellaista tekee, meinaan vaan ihan muillekin tiedoksi, oisko joku moottoripyörä "jengi" eikö nekin hoida perintää, olen vaan lehdestä lukenut joskus...
        Laita ihmeessä tänne pikavippitoimisto ja se perintätoimisto, muille vasta-alkajille tiedoksi.
        Muuten ihan tuttua tekstiä, mitä niitä kirjeitä aukomaan jos ei ole varaa maksaa. Minunkaan kohdalla ei isoista summista ollut kyse, Sampo-pankista yritin lainaa hakea että olisin saanut kaikki pikkuvipit pois maksettua, enpä onnistunut, ainoa paikka jonne vuokran ym.menoni ilmoitin ja jostain kummasta syystä ulosottomies tiesi markalleen vuokrani, sitä ihmettelen vieläkin???, ei kait pankki voi lainahakemustani ulosottomiehelle lähettää. En nimittäin ole koskaan esim. asumistukea saanut. Meidän ulosottomiehellä taitaa olla meedion taitoja!

        Onpa jännä homma tämä sinunkin tapauksesi. Voisiko olla mahdollista, että olisivat selvittäneet kämpän omistajalta suoraan vuokran suuruuden, jotta voivat laskea, kuinka paljon saavat laillisesti periä?


      • Idamaria...,...
        jargonaut kirjoitti:

        Onpa jännä homma tämä sinunkin tapauksesi. Voisiko olla mahdollista, että olisivat selvittäneet kämpän omistajalta suoraan vuokran suuruuden, jotta voivat laskea, kuinka paljon saavat laillisesti periä?

        Olen sitäkin ajatellut "vuokran" antajaa joka sekin on kyllä sijoitusyhtiö "EJ INVEST OY", isännöitsijä toimisto olisi varmaan "vesimaksun" kertonut, maksan sen sinne. Olen silti päätynyt siihen "meedio" tietoon.
        No nyt on asunnolla eri omistaja. Tästä ruljanssista olen ainakin sen oppinut miten tulla vähällä rahalla toimeen, ehkä kun olen heinäkuussa viimeisen veron ulosottoon maksanut, alan katsomaan sijoituskohteita, vitsi, vitsi...


      • jargonaut
        Idamaria...,... kirjoitti:

        Olen sitäkin ajatellut "vuokran" antajaa joka sekin on kyllä sijoitusyhtiö "EJ INVEST OY", isännöitsijä toimisto olisi varmaan "vesimaksun" kertonut, maksan sen sinne. Olen silti päätynyt siihen "meedio" tietoon.
        No nyt on asunnolla eri omistaja. Tästä ruljanssista olen ainakin sen oppinut miten tulla vähällä rahalla toimeen, ehkä kun olen heinäkuussa viimeisen veron ulosottoon maksanut, alan katsomaan sijoituskohteita, vitsi, vitsi...

        Noh, rahan säästäminen ei kai koskaan ole hirveän huono ajatus... :)


      • Ferratum - svea perintä
        Pdv investments - svea perintä
        Monetti - svea perintä
        Ndn-yhtiö - svea perintä


        Vippi.fi - ok perintä
        Vippi24 - ok perintä
        Terrarahoitus - ok perintä
        Credit24 - ok perintä


        Herää vain kysymys näiden firmojen keskinäisistä kytköksistä. Jos sellainen löytyy, edelleen toiminnan laillisuus pitäisi selvittää.


      • jargonaut
        temppuilija kirjoitti:

        Ferratum - svea perintä
        Pdv investments - svea perintä
        Monetti - svea perintä
        Ndn-yhtiö - svea perintä


        Vippi.fi - ok perintä
        Vippi24 - ok perintä
        Terrarahoitus - ok perintä
        Credit24 - ok perintä


        Herää vain kysymys näiden firmojen keskinäisistä kytköksistä. Jos sellainen löytyy, edelleen toiminnan laillisuus pitäisi selvittää.

        Joo.

        Ja minusta on mielenkiintoista katsoa, mistä voitot oikeastaan tulevat. Tuossa aiemmin pasteamassani Taloussanomien artikkelissa kerrotaan, että J.W.-yhtiöt teki vuonna 2008 n. 80 prosentin liikevoittoa Reissuluotto-palvelullaan. En tiedä, onko yritys joutunut sen jälkeen pudottamaan lainanhoitokuluja kilpailun vuoksi, mutta tänä päivänä yritys perii 200 euron kuukauden lainasta kuluja 50 euroa, mikä tietäisi yritykselle "vain" 25 prosentin katetta/liikevoittoa.

        Voidaankin kysyä, miten ihmeessä J.W.-yhtiöiden liikevoittoprosentti on ollut 80 prosentin luokkaa, kun hinnaston mukainen voittoprosentti on vain 25? Ettei vaan olisi niin, että firmalle on parempaa bisnestä lainata rahaa sellaisille ihmisille, jotka eivät pystykään hoitamaan velkaansa välittömästi, vaan joilta voi laskuttaa erikseen laskumuistutukset, korot yms perintäkulut...

        Haluan painottaa, että en missään nimessä syytä kyseistä yritystä epämoraalisesta toiminnasta. Halusin vain tuoda esille sen seikan, että monella yrityksellä on varmasti moraalinen ongelma päättää, kuinka tarkasti selvittävät lainanhakijoiden luottotiedot - varsinkin kun toisilta lainanhakijoilta olisi mahdollisesti odotettavissa paremmat tulot...


      • gggggggg
        jargonaut kirjoitti:

        Joo.

        Ja minusta on mielenkiintoista katsoa, mistä voitot oikeastaan tulevat. Tuossa aiemmin pasteamassani Taloussanomien artikkelissa kerrotaan, että J.W.-yhtiöt teki vuonna 2008 n. 80 prosentin liikevoittoa Reissuluotto-palvelullaan. En tiedä, onko yritys joutunut sen jälkeen pudottamaan lainanhoitokuluja kilpailun vuoksi, mutta tänä päivänä yritys perii 200 euron kuukauden lainasta kuluja 50 euroa, mikä tietäisi yritykselle "vain" 25 prosentin katetta/liikevoittoa.

        Voidaankin kysyä, miten ihmeessä J.W.-yhtiöiden liikevoittoprosentti on ollut 80 prosentin luokkaa, kun hinnaston mukainen voittoprosentti on vain 25? Ettei vaan olisi niin, että firmalle on parempaa bisnestä lainata rahaa sellaisille ihmisille, jotka eivät pystykään hoitamaan velkaansa välittömästi, vaan joilta voi laskuttaa erikseen laskumuistutukset, korot yms perintäkulut...

        Haluan painottaa, että en missään nimessä syytä kyseistä yritystä epämoraalisesta toiminnasta. Halusin vain tuoda esille sen seikan, että monella yrityksellä on varmasti moraalinen ongelma päättää, kuinka tarkasti selvittävät lainanhakijoiden luottotiedot - varsinkin kun toisilta lainanhakijoilta olisi mahdollisesti odotettavissa paremmat tulot...

        Vippiluoton perintäfirmassa pitäisi ainakin olla sama omistaja kun itse vippifirmassa, joskus näin jonkun uutisen.. mielenkiintoista vaan että mielestäni vippiluotto on sama kuin tuo jonkun mainitsema luoteen sirtox.. ja hänellä perijänä lindorff minulla tuo wsh vai mikä vittu onkaan.. ei ole skanneria ei...


      • ggggggggg
        Idamaria...,... kirjoitti:

        Toihan on törkeetä uhkailua, ottaa työpaikkaa yhteyttä. Ilmoita nyt ihmeessä mikä "perintätoimisto" sellaista tekee, meinaan vaan ihan muillekin tiedoksi, oisko joku moottoripyörä "jengi" eikö nekin hoida perintää, olen vaan lehdestä lukenut joskus...
        Laita ihmeessä tänne pikavippitoimisto ja se perintätoimisto, muille vasta-alkajille tiedoksi.
        Muuten ihan tuttua tekstiä, mitä niitä kirjeitä aukomaan jos ei ole varaa maksaa. Minunkaan kohdalla ei isoista summista ollut kyse, Sampo-pankista yritin lainaa hakea että olisin saanut kaikki pikkuvipit pois maksettua, enpä onnistunut, ainoa paikka jonne vuokran ym.menoni ilmoitin ja jostain kummasta syystä ulosottomies tiesi markalleen vuokrani, sitä ihmettelen vieläkin???, ei kait pankki voi lainahakemustani ulosottomiehelle lähettää. En nimittäin ole koskaan esim. asumistukea saanut. Meidän ulosottomiehellä taitaa olla meedion taitoja!

        Noh, ehkä sait väärän kuvan tuosta.. tuossa tapauksessa kyseessä ei ole vippi, vaan kulutusluotto.kirjeessä luki "olemme yrittäneet tavoittaa sinua, ota yhteyttä plaa plaa plaa. Jatkossa yritämme tavoittaa sinua aamupäivällä työpaikaltasi" jotenkin noin.. tietysti kun kulutusluoton hakenut niin pitänyt antaa työpaikan puhelinnumero.. ja se on tietysti pomon numero.. kirje tuli collector creditiltä jos en väärin muista.. kai tuo ihan sallittua on. Mutta vituttaahan tuollainen kyllä. Onneksi eivät nyt ainakaan vielä ole soitettu. Joten soitan varmuuden vuoksi heti huomen aamulla tuonne.


      • Jokke 65
        gggggggg kirjoitti:

        Vippiluoton perintäfirmassa pitäisi ainakin olla sama omistaja kun itse vippifirmassa, joskus näin jonkun uutisen.. mielenkiintoista vaan että mielestäni vippiluotto on sama kuin tuo jonkun mainitsema luoteen sirtox.. ja hänellä perijänä lindorff minulla tuo wsh vai mikä vittu onkaan.. ei ole skanneria ei...

        nimimerkki ggggg sinun tilannettasi. jos sinulla on velkojia perässä 20kpl niin varmasti tilanne on kiristynyt äärimmilleen ja sillä sinun tilanteessasi ulosotto on ollut ehkä ainut vaihtoehto.

        Tuosta listauksestasi minulle on tuttuja noin 80% eli olen käyttänyt samoja lainaajia. kuitenkin minun velkani tällä hetkellä ei ole pikavippi velkoja vaan isompia vakuudettomia kulutusluottoja. toki olen ottanut paljon pikavippejäkin mutta ne on maksettu ajallaan pois.

        Kaikkein törkein rahastus kohdallani on ollun Famoslainalla jolta tuli 300e vipistä yli 500e lasku ja en ole kyseistä firmaa ton kerran jälkeen koskaan käyttänyt mutta edelleen lähettävät minulle tekstiviestejä joka viikko varmaan jo 4kk putkeen.
        Jokke65
        Paras pikavippaaja on taas ollut Monetti 200e vippi kustansi 235e


      • gggggggggg
        Jokke 65 kirjoitti:

        nimimerkki ggggg sinun tilannettasi. jos sinulla on velkojia perässä 20kpl niin varmasti tilanne on kiristynyt äärimmilleen ja sillä sinun tilanteessasi ulosotto on ollut ehkä ainut vaihtoehto.

        Tuosta listauksestasi minulle on tuttuja noin 80% eli olen käyttänyt samoja lainaajia. kuitenkin minun velkani tällä hetkellä ei ole pikavippi velkoja vaan isompia vakuudettomia kulutusluottoja. toki olen ottanut paljon pikavippejäkin mutta ne on maksettu ajallaan pois.

        Kaikkein törkein rahastus kohdallani on ollun Famoslainalla jolta tuli 300e vipistä yli 500e lasku ja en ole kyseistä firmaa ton kerran jälkeen koskaan käyttänyt mutta edelleen lähettävät minulle tekstiviestejä joka viikko varmaan jo 4kk putkeen.
        Jokke65
        Paras pikavippaaja on taas ollut Monetti 200e vippi kustansi 235e

        Juu,ei noita nyt muuten ulosottoon päästäisikään. Tottahan toki haluaisin maksaa kaikki heti kunnialla pois mutta nuoruuden tyhmyydet kostautuvat. Eikä siinä mitään, olen sen ihan ansainnutkin. Kyllähän mä olen perintäyhtiöihin kaikkiin soittanut ja yrittänyt asioita sopia. Muistaakseni olisinkin saanut maksusuunnitelmat tehtyä kaikkiin niin että maksettavaa olisi jäänyt vaatimattomasti joku 1600€ kuukaudessa. Tiliä jos tulee tuo 1500€ niin ei siinä ihan pitkää matematiikka ole tarvinnut opiskella että tietää mikä tilanne on.. lisätöitä tekemällä saisin palkan varmaan nostettua 1700€, ja lisätöitä toki aionkin tehdä niin paljon kuin pystyn eli saan. Olishan tuossa vaihtoehtona ollut muutta vanhempien luokse ja elellä satasella/kk puolisen vuotta. Tuosta tietysti puh. Lasku pois. Mutta jotenkin ei nyt oikeen tuo vaihtoehto napannut.kyllä tätä päätöstä tosiaan puolisen vuotta olen kypsytellyt. Eikä mua nyt sitten haittaa jos reilut neljä vuotta joudun elämään ilman luottotietoja. Olettaen nyt että saan sen takuusäätiön takauksen. Itseasiassa jos takauksen saan niin aika tarkkaan luottotiedot puhdistuisivat samoihin aikoihin kun olisin maksanut kaikki velkani pois. Sitten olisikin tarkoitus elellä muutama vuosi yhtä tiukilla, laittaa säästöön tuo sama summa aina. Sitten olisikin jo kiva pesämuna oman asunnon ostoa varten. Sehän tässä haaveena on. Sinällään mulla on helppo tilanne että olen sinkku, ei ole vaimoa eikä lapsia. Joten päätös oli aika helppo, en toimillani vaikeuta kenenkään muun elämää kuin omaani...


      • Jokke 65
        gggggggggg kirjoitti:

        Juu,ei noita nyt muuten ulosottoon päästäisikään. Tottahan toki haluaisin maksaa kaikki heti kunnialla pois mutta nuoruuden tyhmyydet kostautuvat. Eikä siinä mitään, olen sen ihan ansainnutkin. Kyllähän mä olen perintäyhtiöihin kaikkiin soittanut ja yrittänyt asioita sopia. Muistaakseni olisinkin saanut maksusuunnitelmat tehtyä kaikkiin niin että maksettavaa olisi jäänyt vaatimattomasti joku 1600€ kuukaudessa. Tiliä jos tulee tuo 1500€ niin ei siinä ihan pitkää matematiikka ole tarvinnut opiskella että tietää mikä tilanne on.. lisätöitä tekemällä saisin palkan varmaan nostettua 1700€, ja lisätöitä toki aionkin tehdä niin paljon kuin pystyn eli saan. Olishan tuossa vaihtoehtona ollut muutta vanhempien luokse ja elellä satasella/kk puolisen vuotta. Tuosta tietysti puh. Lasku pois. Mutta jotenkin ei nyt oikeen tuo vaihtoehto napannut.kyllä tätä päätöstä tosiaan puolisen vuotta olen kypsytellyt. Eikä mua nyt sitten haittaa jos reilut neljä vuotta joudun elämään ilman luottotietoja. Olettaen nyt että saan sen takuusäätiön takauksen. Itseasiassa jos takauksen saan niin aika tarkkaan luottotiedot puhdistuisivat samoihin aikoihin kun olisin maksanut kaikki velkani pois. Sitten olisikin tarkoitus elellä muutama vuosi yhtä tiukilla, laittaa säästöön tuo sama summa aina. Sitten olisikin jo kiva pesämuna oman asunnon ostoa varten. Sehän tässä haaveena on. Sinällään mulla on helppo tilanne että olen sinkku, ei ole vaimoa eikä lapsia. Joten päätös oli aika helppo, en toimillani vaikeuta kenenkään muun elämää kuin omaani...

        En nyt muista ihan tarkkaan mikä oli historiasi mutta miksi niin epäilet sitä Takuusäätiön takauksen saantiasi? eli onko velkasi yli 34 tonnia vai mikäs tuossa niin epäilyttää. maksuvaraahan sinulle näyttäis olevan ihan mukavasti.

        Ymmärrän että se vanhempien nurkissa asuminen ei oikein nappaa mutta jos minulla olisi sellainen mahdollisuus niin melko varmasti ottaisin sen. no helppo sanoa kun sitä mahista ei ole mutta kyllähän siinä saisi mm vuokran (500e) muitakin kuluja alas joten käteen jäisi ehkä noin 600eur enemmän puhasta joka kk sehän auttais vallan hemmetisti. vaikka laskusi meneekin ulosottoon voinet tuota edelleenkin harkita?
        Jokke65


      • gggggggggggg
        Jokke 65 kirjoitti:

        En nyt muista ihan tarkkaan mikä oli historiasi mutta miksi niin epäilet sitä Takuusäätiön takauksen saantiasi? eli onko velkasi yli 34 tonnia vai mikäs tuossa niin epäilyttää. maksuvaraahan sinulle näyttäis olevan ihan mukavasti.

        Ymmärrän että se vanhempien nurkissa asuminen ei oikein nappaa mutta jos minulla olisi sellainen mahdollisuus niin melko varmasti ottaisin sen. no helppo sanoa kun sitä mahista ei ole mutta kyllähän siinä saisi mm vuokran (500e) muitakin kuluja alas joten käteen jäisi ehkä noin 600eur enemmän puhasta joka kk sehän auttais vallan hemmetisti. vaikka laskusi meneekin ulosottoon voinet tuota edelleenkin harkita?
        Jokke65

        En kyllä harkitse, viitsi lähteä vanhojen ihmisten riesaksi enää. Ei ole velkaa kuin se 20000€ ja 22000€ takausta lähdettiin hakemaan. Kyllä mä käytän takauksen yhteydessä niin pitkään jos sanaa kun varma päätös on tullut. Ensimmäinen merkkipaalu pitäisi olla lähipäivinä. Esikäsittely kestää sen pari viikkoa ja sitten pitäisi kai tulla kirje jossa ilmoitetaan meneekö hakemus jatkokäsittelyyn ja samalla ilmoitetaan arvioitu päivä koska lopullinen päätös tulee. Ihan vaan siitäkin syystä varaudun mielummin siihen, että takausta ei tule, ettei pettymys olisi ihan valtaisa. Kyllähän se takaus pitäisi ihan mahdollinenolla mutta en tiedä miten tarkkaan tutkivat tiliotteita taaksepäin mentäessä.. kolmen kuukauden otteethan sinne lähetin. Ja ne eivät kyllä olleet lasten katseltavaa.. vippejä vippien perään, pokerisivustoille tilisiirtoja yms. Tilipäivänä maksettu aina koko tilillä velkoja pois ja otettu uudet heti kun vanhat ovat kirjautuneet maksetuiksi. Vippiäkään en ole ottanut kahteen kuukauteen enkä ole enää senttiäkään pelannut. Mutta en tiedä sitten miten tarkat vaatimukset heillä on. Maksukyvyn lisäksi yksi tärkeä kriteereistä on se että heidän pitää vakuuttua siitä että hakijalla on motivaatiota ja kykyä hoitaa tuo laina pois. Yhdessä tiliotteessa en ollut lyhentänyt lainoja senttiäkään. Muutin uuteen asuntoon ja olin jo tiedostanut että ulosotto kutsuu. Ei kinnostanut pätkääkään. Kuitenkin velkaa tuli lisää, piti ostaa pesukone ja maksaa takuuvuokra. En tunne ketään ketä takuusäätiöstä takauksen saanut niin en tiedä millaiset vaatimukset tosiaan ovat. Täällä välillä näkyy ihmisiä jotka tkauksen ovat saaneet mutta kun kyselen heitä asiasta eivät he viitsi tai huomaa vastata.


      • Jokke 65
        gggggggggggg kirjoitti:

        En kyllä harkitse, viitsi lähteä vanhojen ihmisten riesaksi enää. Ei ole velkaa kuin se 20000€ ja 22000€ takausta lähdettiin hakemaan. Kyllä mä käytän takauksen yhteydessä niin pitkään jos sanaa kun varma päätös on tullut. Ensimmäinen merkkipaalu pitäisi olla lähipäivinä. Esikäsittely kestää sen pari viikkoa ja sitten pitäisi kai tulla kirje jossa ilmoitetaan meneekö hakemus jatkokäsittelyyn ja samalla ilmoitetaan arvioitu päivä koska lopullinen päätös tulee. Ihan vaan siitäkin syystä varaudun mielummin siihen, että takausta ei tule, ettei pettymys olisi ihan valtaisa. Kyllähän se takaus pitäisi ihan mahdollinenolla mutta en tiedä miten tarkkaan tutkivat tiliotteita taaksepäin mentäessä.. kolmen kuukauden otteethan sinne lähetin. Ja ne eivät kyllä olleet lasten katseltavaa.. vippejä vippien perään, pokerisivustoille tilisiirtoja yms. Tilipäivänä maksettu aina koko tilillä velkoja pois ja otettu uudet heti kun vanhat ovat kirjautuneet maksetuiksi. Vippiäkään en ole ottanut kahteen kuukauteen enkä ole enää senttiäkään pelannut. Mutta en tiedä sitten miten tarkat vaatimukset heillä on. Maksukyvyn lisäksi yksi tärkeä kriteereistä on se että heidän pitää vakuuttua siitä että hakijalla on motivaatiota ja kykyä hoitaa tuo laina pois. Yhdessä tiliotteessa en ollut lyhentänyt lainoja senttiäkään. Muutin uuteen asuntoon ja olin jo tiedostanut että ulosotto kutsuu. Ei kinnostanut pätkääkään. Kuitenkin velkaa tuli lisää, piti ostaa pesukone ja maksaa takuuvuokra. En tunne ketään ketä takuusäätiöstä takauksen saanut niin en tiedä millaiset vaatimukset tosiaan ovat. Täällä välillä näkyy ihmisiä jotka tkauksen ovat saaneet mutta kun kyselen heitä asiasta eivät he viitsi tai huomaa vastata.

        Jeps no ymmärtänen kyllä ettet vanhojen ihmisten jalkoihin halua, ehkä parempi kaikille osapuolisille.

        Kun olin velkaneuvojan luona kysyin toki itsekkin heti Takuusäätiön takausmahdollisuuutta. neuvoja sanoi heti että se ei ole kohdallani mahdollista liian suuurien velkojeni vuoksi. mutta katsoi tilannettani kokonaisuudessaan ja kertoi että kohdallani sen takauksen saaminen on käytännössä varmaa koska maksu halua on maksukykyä on kunhan en velkaannu lisää vaan nimenomaan maksan velkoja vähemmäksi jossta se 34 tonnia alittuu.

        Käsittääkseni Takaus tulee mikäli maksukykyä on ja velka alle 34 tonnia sekä nimenomaan niissä 3kk olevista tiliotteista selviää että ihminen ei ole velkaantunut lisää SEKÄ niistä selviää se seikka että maksuvaralla velkoja on lyhennetty koko ajan.

        Oletan että ne tiliotteet toki sallii jonkun pikavipin siellä tms... kummallisuuden kunhan päärahavirta on sellainen että velkoja on maksettu pois eikä velkaa ole tullut lisää. eli maksuhalukkuutta löytyy. jos niissä 3kk tiliotteissa on 1kk jolloin lainoja ei ole maksettu lainkaan ehkä olisi hyvä liittää perustelut miksi ei ole (vuokravakuus, pesukone tms..) jolloin ne siellä uskovat että ei se mies ole tiliään taas hassannu pokeriiin.

        Kohdallani Velkaneuvoja oli erittäin optimistinen jotta takauksen saisin jos velkaa olisi vähemmän. sinullahan velkamäärä on riittävän pieni joten eiköhän tuo tuosta lutviinnu.
        Jokke65


      • gggggggggggg
        Jokke 65 kirjoitti:

        Jeps no ymmärtänen kyllä ettet vanhojen ihmisten jalkoihin halua, ehkä parempi kaikille osapuolisille.

        Kun olin velkaneuvojan luona kysyin toki itsekkin heti Takuusäätiön takausmahdollisuuutta. neuvoja sanoi heti että se ei ole kohdallani mahdollista liian suuurien velkojeni vuoksi. mutta katsoi tilannettani kokonaisuudessaan ja kertoi että kohdallani sen takauksen saaminen on käytännössä varmaa koska maksu halua on maksukykyä on kunhan en velkaannu lisää vaan nimenomaan maksan velkoja vähemmäksi jossta se 34 tonnia alittuu.

        Käsittääkseni Takaus tulee mikäli maksukykyä on ja velka alle 34 tonnia sekä nimenomaan niissä 3kk olevista tiliotteista selviää että ihminen ei ole velkaantunut lisää SEKÄ niistä selviää se seikka että maksuvaralla velkoja on lyhennetty koko ajan.

        Oletan että ne tiliotteet toki sallii jonkun pikavipin siellä tms... kummallisuuden kunhan päärahavirta on sellainen että velkoja on maksettu pois eikä velkaa ole tullut lisää. eli maksuhalukkuutta löytyy. jos niissä 3kk tiliotteissa on 1kk jolloin lainoja ei ole maksettu lainkaan ehkä olisi hyvä liittää perustelut miksi ei ole (vuokravakuus, pesukone tms..) jolloin ne siellä uskovat että ei se mies ole tiliään taas hassannu pokeriiin.

        Kohdallani Velkaneuvoja oli erittäin optimistinen jotta takauksen saisin jos velkaa olisi vähemmän. sinullahan velkamäärä on riittävän pieni joten eiköhän tuo tuosta lutviinnu.
        Jokke65

        En mä mitään liitteeksi laittanut, takaus tulee jos on tullakseen. Ja ehdoissakin kyllä sanottiin että jos et ole jo maksanut velkojasi maksuvarasi mukaan aloita se välittömästi. Maksuvara on mulla 520€ ja olen sen jälkeen parhaana kuukautena maksanut 750€ pois, toisena vajaa 600€ ja nyt 550€. Itseasiassa annoin aikanaa väärää tietoa että ainoatakaan vippiä e saa ottaa.. kyllä saa, eihän se takauksen saamusta helpota. Vaikeuttaa sitä varmasti. Ehtona on se että seuraavana kuukautena pitäisi minunkin maksaa 640€ velkoja pois. Eli tuo vippi lisätään maksuvaran päälle. Eipä kyllä ole itsellä aikomusta ainoatakaan vippiä ottaa enää ikinä. Kyllähän se mullakin varma pitäisi olla. Mutta eihän sitä tiedä, voihan sitä saada vaikka maanantaina potkut töistä. Silloinhan takauskin kariutuisi..


      • toni1089
        gggggggggggg kirjoitti:

        En mä mitään liitteeksi laittanut, takaus tulee jos on tullakseen. Ja ehdoissakin kyllä sanottiin että jos et ole jo maksanut velkojasi maksuvarasi mukaan aloita se välittömästi. Maksuvara on mulla 520€ ja olen sen jälkeen parhaana kuukautena maksanut 750€ pois, toisena vajaa 600€ ja nyt 550€. Itseasiassa annoin aikanaa väärää tietoa että ainoatakaan vippiä e saa ottaa.. kyllä saa, eihän se takauksen saamusta helpota. Vaikeuttaa sitä varmasti. Ehtona on se että seuraavana kuukautena pitäisi minunkin maksaa 640€ velkoja pois. Eli tuo vippi lisätään maksuvaran päälle. Eipä kyllä ole itsellä aikomusta ainoatakaan vippiä ottaa enää ikinä. Kyllähän se mullakin varma pitäisi olla. Mutta eihän sitä tiedä, voihan sitä saada vaikka maanantaina potkut töistä. Silloinhan takauskin kariutuisi..

        Vippiluoton (Luoteen sirtox Oy) ja sen perintäyhtiön WestStarin omistajia on ainakin samoja


    • ws

      Vippiluotto( Luoteen Sirtox oy)- lasku meni aluksi Luoteen Sirtox perintään- täältä lasku siirettiin/myytiin WS-perintään/Weststar oy. Reissuluotto (J.W-yhtiöt)- lasku meni aluksi Luoteen Sirtox perintään- täältä lasku siirrettiin/myytiin WS-perintään/Weststar oy. Reissuluoton( J.W-yhtiön)hallituksen jäsen on samanniminen kuin WS-perinnän(Weststar oy)johtoasemassa oleva henkilö. Vippiluoton(Luoteen sirtox) johdossa on samanniminen henkilö, kuin WS-perinnän hallituksen jäsenissä. Muistaakseni kun laskut siirrettiin perinnästä toiseen, myös kulut kasvoivat. Olen pyytänyt ws-perinnästä erittelyn kummankin laskuni perintäkuluista, koska ne ovat todella korkeat (myös kuluttaja-asiamiehen mukaan liian korkeat)mutta en ole niitä saanut...tässä on jo mennyt yli kaksi viikkoa... kulut ovat ylittäneet laissa säädetyt kulut, mutta missään vaiheessa en ole saanut heiltä tietoa ja erittelyä niistä, edes omasta pyynnöstäni. Pyysin niitä aluksi puhelimen välityksellä ja myöhemmin sähköpostin välityksellä, jotta minulla on todiste siitä tapahtumasta. Olen maksanut laskuja erissä. Tässä asiassa ovat joustavia. Laitan maksun kuitenkin jäihin niin kauaksi aikaa kun saan ne pyytämäni perintäkuluerittelyt. Aikovat laittaa toisen laskuista oikeudelliseen perintään. Aion riitauttaa perintäkulut.

    • Kuriin

      Riitauttakaa niitä perintäkuluja jos oikeuteen asti menee! Ne on ihan hirveitä joillain näistä pikavippifirmoista, etenkin Weststar Oy on ihan pahin! Älkää hyväksykö jotain 140 euron perintäkuluja jostain 80 euron pikavipistä, älkää!

    • lakinainenjafiksu

      pakko hyväksyä koska ne tulee laista. urpokki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3163
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3004
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2225
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1982
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1795
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1572
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      101
      1295
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1185
    Aihe