Valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa

Pekka Huppunen

VALOA KANSALLE JOKA PIMEYDESSÄ VAELTAA!!!

Annan jokaiselle minun avustuksella kirkosta eroavalle hienon avaimenperä-ledlampun (22000 millicandelaa= hyvin kirkas).
Ota yhteyttä, henkilöllisyyden todistaminen vaaditaan.

PERHEILLE ERIKOISTARJOUS, koko perheen erotessa jokaiselle kirkostaeroajalle kaksi avaimenperä-ledlamppua, toinen avaimiin, toinen vaikka hupparin vetskariin Alle 18 vuotiaat vanhempien luvalla.

Pekka Huppunen
Sastamala

0400775666

80

2333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopajoo16

      Ompa pimeetä....

      • P.H.

        No sitten tarvitset avaimenperälampun, kipin kapin eroamaan. Samalla saat 1,65% veronalennuksen.
        Tekee vuodessa kymppitonnin tuloilla 165 €, kahdenkymmenentuhannen tuloilla 330€, jne...


    • Jeesukseen uskova.

      mutta Jeesusta en halua jättää koskaan. Hän vie iankaikkiseen elämään.

      • P.H. =Pekka Huppunen

        Okei, satuihin saa jokainen uskoa, järkeväähän se ei ole, mutta siitä ei kannata maksaa maksimissaan 2 % tuloistaan instituutiolle, jolla ei ole mitään vaikutusta autuuteesi. (huom) Nopea liki 2% palkankorotus.

        (P.S. Keskustellesani uskossa olevien kanssa, kaikki ovat myöntäneet että uskonasioilla ei ole mitään tekemistä järjen kanssa ja järkiasioilla ei voi näitä asioita selittää. JOTEN pääsemme ainoaan loogiseen lopputulokseen tässä asiassa HE OVAT JÄRJESTÄÄN LUOPUNEITA.)

        Kuitenkin vieläkin hölmömpää on maksaa kymmenyksiä vapaille suunnille, esim: vaikkapa helluntailaisille, eli 10% tuloista vapaakirkolle, jehoville, mormoneille,tms... (huom) Nopea 10% palkankorotus.

        Jokainen voi uskoa vaikka maahisiin, eikä siitä tarvitse maksaa kenellekään penninhyrrää... Ups sori siis sentinhyrrää, nykyisin.

        Olen painostanut 54 ihmistä eroamaan kirkosta, joista kaksi olivat helluntailaisia, osa vaati vähän, osa enemmän painostusta. Pisin yli 1/2 vuoden painostus kohdistui kirkon hallintoelimiin kuuluvan henkilön lapseen, elämäntilanteen muutoksessa hän viimein rahapulassa suostui eroamaan kirkosta.

        Minä olen ainoastaan ottanut samat keinot käyttöön mitä kristityt ovat käyttäneet, aiemmin jopa väkivaltaa, nyttemmin keinot ovat löyhtyneet.
        Vapaa-ajattelijat tekevät hyvää ja tehokasta työtä, minä en kuulu heidän kerhoonsa koska en halua pilata heidän arvokasta työtään omalla radikaaliudellani.


        P.S. Jonain päivänä saatan ottaa kirkon entiset käännytyskeinot käyttöön, toivottavasti olette eronneet kirkosta siihen mennessä itsennevuoksi. :) (HUOMIO edellinen lause on huumoria, älä ota sitä todesta)((nykyisin tämä pitää ilmoittaa varmuudenvuoksi ettei tule väärinkäsityksiä)).

        Lainkuuliaisuus ja rangaistuksenpelko estävät kuitenkin minua olemasta aivan niin radikaali, mitä kirkko on ollut, ei niinkään kauaa sitten, ennen 1923 vuotta ei ollut uskonnonvapautta. Vielä elää ihmisiä jotka ovat tuon hirveyden nähneet. Katso Myrskyluodon Maija, kohtaus kirkon pihalla kun naapuriluodon akka uhoaa, kuinka voisi tappaa Maijan ilman rangaistusta, koska Maija ei ole käynyt kirkossa kahdeksaan viikkoon kelirikon vuoksi. Isokin mies pillahtaa itkuun, kun on nähnyt kaikki nuo kärsimykset ja sitten ihmisen "tuki ja turva, tuo kirkko" manaa alimpaan helvettiin.


      • Ihme_
        P.H. =Pekka Huppunen kirjoitti:

        Okei, satuihin saa jokainen uskoa, järkeväähän se ei ole, mutta siitä ei kannata maksaa maksimissaan 2 % tuloistaan instituutiolle, jolla ei ole mitään vaikutusta autuuteesi. (huom) Nopea liki 2% palkankorotus.

        (P.S. Keskustellesani uskossa olevien kanssa, kaikki ovat myöntäneet että uskonasioilla ei ole mitään tekemistä järjen kanssa ja järkiasioilla ei voi näitä asioita selittää. JOTEN pääsemme ainoaan loogiseen lopputulokseen tässä asiassa HE OVAT JÄRJESTÄÄN LUOPUNEITA.)

        Kuitenkin vieläkin hölmömpää on maksaa kymmenyksiä vapaille suunnille, esim: vaikkapa helluntailaisille, eli 10% tuloista vapaakirkolle, jehoville, mormoneille,tms... (huom) Nopea 10% palkankorotus.

        Jokainen voi uskoa vaikka maahisiin, eikä siitä tarvitse maksaa kenellekään penninhyrrää... Ups sori siis sentinhyrrää, nykyisin.

        Olen painostanut 54 ihmistä eroamaan kirkosta, joista kaksi olivat helluntailaisia, osa vaati vähän, osa enemmän painostusta. Pisin yli 1/2 vuoden painostus kohdistui kirkon hallintoelimiin kuuluvan henkilön lapseen, elämäntilanteen muutoksessa hän viimein rahapulassa suostui eroamaan kirkosta.

        Minä olen ainoastaan ottanut samat keinot käyttöön mitä kristityt ovat käyttäneet, aiemmin jopa väkivaltaa, nyttemmin keinot ovat löyhtyneet.
        Vapaa-ajattelijat tekevät hyvää ja tehokasta työtä, minä en kuulu heidän kerhoonsa koska en halua pilata heidän arvokasta työtään omalla radikaaliudellani.


        P.S. Jonain päivänä saatan ottaa kirkon entiset käännytyskeinot käyttöön, toivottavasti olette eronneet kirkosta siihen mennessä itsennevuoksi. :) (HUOMIO edellinen lause on huumoria, älä ota sitä todesta)((nykyisin tämä pitää ilmoittaa varmuudenvuoksi ettei tule väärinkäsityksiä)).

        Lainkuuliaisuus ja rangaistuksenpelko estävät kuitenkin minua olemasta aivan niin radikaali, mitä kirkko on ollut, ei niinkään kauaa sitten, ennen 1923 vuotta ei ollut uskonnonvapautta. Vielä elää ihmisiä jotka ovat tuon hirveyden nähneet. Katso Myrskyluodon Maija, kohtaus kirkon pihalla kun naapuriluodon akka uhoaa, kuinka voisi tappaa Maijan ilman rangaistusta, koska Maija ei ole käynyt kirkossa kahdeksaan viikkoon kelirikon vuoksi. Isokin mies pillahtaa itkuun, kun on nähnyt kaikki nuo kärsimykset ja sitten ihmisen "tuki ja turva, tuo kirkko" manaa alimpaan helvettiin.

        Hei Pekka Huppunen!

        Miksi se on Sinulle niin tärkeää, mihin kukakin kymmenyksensä maksaa? Eihän se ole Sinulta pois jos minä kuulun kirkkoon?

        Anteeksi, että olen niin raukka, että kirjoitan nimimerkillä. Hienoa, että käytät omaa nimeäsi. Toivon Sinulle pelkkää hyvää elämässä!


      • Valaistunut1
        Ihme_ kirjoitti:

        Hei Pekka Huppunen!

        Miksi se on Sinulle niin tärkeää, mihin kukakin kymmenyksensä maksaa? Eihän se ole Sinulta pois jos minä kuulun kirkkoon?

        Anteeksi, että olen niin raukka, että kirjoitan nimimerkillä. Hienoa, että käytät omaa nimeäsi. Toivon Sinulle pelkkää hyvää elämässä!

        Pekka ei halua mennä helvettiin yksin. Onpahan sitten poppoota ympärillä, joiden kanssa voi väitellä uskonasioista ja tuoda valoa pimeyteen 22.000 candelan voimin. Muistakaa ottaa varaparistot mukaan!


      • P.H.
        Ihme_ kirjoitti:

        Hei Pekka Huppunen!

        Miksi se on Sinulle niin tärkeää, mihin kukakin kymmenyksensä maksaa? Eihän se ole Sinulta pois jos minä kuulun kirkkoon?

        Anteeksi, että olen niin raukka, että kirjoitan nimimerkillä. Hienoa, että käytät omaa nimeäsi. Toivon Sinulle pelkkää hyvää elämässä!

        Juu, ei ole minulta pois, on sinulta pois jos kuulut kirkkoon, joten ajattelen sinun ja lompakkosi hyvinvointia.
        Se on sitä todellista lähimmäisenrakkautta.

        Kirkon lähimmäisenrakkaus ilmenee heidän yli 900 miljoonan vuotuisina verotuloina, tyhjästä nyhjäistynä.


      • P.H.
        P.H. kirjoitti:

        Juu, ei ole minulta pois, on sinulta pois jos kuulut kirkkoon, joten ajattelen sinun ja lompakkosi hyvinvointia.
        Se on sitä todellista lähimmäisenrakkautta.

        Kirkon lähimmäisenrakkaus ilmenee heidän yli 900 miljoonan vuotuisina verotuloina, tyhjästä nyhjäistynä.

        Se on sitä todellista lähimmäisenrakkautta.

        Korjaus:

        Se on sitä todellista PYYTEETÖNTÄ lähimmäisenrakkautta.


      • LemmyKilmister
        Valaistunut1 kirjoitti:

        Pekka ei halua mennä helvettiin yksin. Onpahan sitten poppoota ympärillä, joiden kanssa voi väitellä uskonasioista ja tuoda valoa pimeyteen 22.000 candelan voimin. Muistakaa ottaa varaparistot mukaan!

        Miten niin joutuu helvettiin? Olisiko sinulla todisteita tällaisen paikan olemassa olosta? Tähän ei käy todisteeksi italialaisen Dante Alighierin runoelmat...


    • ei voi kuin :D

      hellarit ei muuten joudu maksamaan yhtään mitään,jos eivä halua,eivätkä vapislaisetkaan.
      Kolehti kerätään joskus ja jouluna, annat,jos tahdot .
      Kirkossa menee vero plus kolehti. mutta mitä väliä jokaisen oma asia.
      tuhlaa sinä vaan niihin eroa kirkosta tarroihisi!! :D
      Oot tosi outo!!

      • P.H.

        Se on tosi outoa, että kristityt uskovat maailman syntyneen Aatamin ja Eevan tuottamana.
        Eli siinä tapauksessa siskot ja veljet ovat sukupuoliyhtyneet toisiinsa tai äitiinsä ja isäänsä eli sukurutsanneet.
        MITÄÄN muuta mahdollisuutta ei ole.

        Kun "neitsyt" Maria huorasi ja teki Joosefista aisankannattajan sekä pojastaan kristuksesta äpärän huoranpenikan, ja käytti pyhää henkeä pelkkänä huoraamisen selityksenä.
        Kaikista muista tuollainen näytti todella koomiselta ja säälittävältä.
        Mutta outoa että kristityt ovat sellaisessa massapsykoosissa että uskovat tuon, jota jokainen maailman mies kavahtaisi ja myötähäpeän sekaisin tuntein häväisten nauraa absurdiudessaan.

        Tätä et kykene millään kiistämään, ylläoleva on ainoa totuus raamatusta.


    • Bronsoni

      Hienoa Pekka!
      Nyt kun on pimeä ja märkä aika niin olisi hienoa että kaikilla olisi valoa jolla näkisi ja tulisi nähdyksi.............................

    • Kenen poikia

      Hei Pekka Huppunen, oletko sattumoisin Armaksen poikia? Oli kyseinen Armas aivan mahottoman hyvä hitsari, keksijä ja viljan jauhaja aikanaan vanhassa Vammalassa tai Tyrväätä se silloin vielä taisi olla.

    • P.H.

      Jep.

    • valoo valoo

      Onko semmosta lerilamppua jonka saa ujutettua terskan taakse tai liimattua litoriksee

    • xfyldtx

      No siihen voit laittaa päreen palamaan, sen museovirastokin hyväksyy.

    • Minä vaan...

      Kyllä tää Huppunenkin vaikuttaa uskovalta, sillä uskoo siihen mitä tekee !

    • Varilanalaaste

      Perustuuko rationaalinen ajattelu uskoon? -Ei.

      Usko perustuu irrationaaliseen ajatteluun. Joten ei P.H:a saa uskovaa vaikka kuinka kääntelisi.

    • Pikku myykö

      Pekka Huppunen on oikeasti ateismin "valkeaan"rationalistiseen" kaapuun pukeutunut muslimien pieni rumpalipoika, joka pyrkii nopeuttamaan pohjoisessa eurooppassa islamisaatiota omalta pieneltä osaltaan.
      .....www.eroaprotestanttisestakirkosta. com....?

      • La ilaha illa Allah

        Tuota en tiennytkään aikaisemmin. Onko Huppunen tosiaankin rättipää, islamisti? Taitaa kulkea arabien varvassandaaleissa kesät talvet.


      • sikaniska
        La ilaha illa Allah kirjoitti:

        Tuota en tiennytkään aikaisemmin. Onko Huppunen tosiaankin rättipää, islamisti? Taitaa kulkea arabien varvassandaaleissa kesät talvet.

        Sandaaleissa kulkee, kun ei pysty nauhoja solmiin.


    • Aamen

      Kuulun kirkkoon, uskon Jumalaan ja maksan kirkollisveron. En siksi että olisi pakko vaan koska haluan. Vaikka kuinka Huppunen ajaisit niitä auton rötisköjäsi ympäri kylää tai saarnaisit asiasi puolesta pitkin keskustelupalstoja tai levittelisit eroa kirkosta lappujasi et saa minua eroamaan kirkosta. Anna meidän olla rauhassa. Ketään ei kiinnosta toi sun idioottimainen touhusi! Teet itsestäsi naurunalaisen pellen. Etkö tajua, että ihmiset pitää sua täysin turhana.

      • P.H.

        Kohderyhmääni ovat heikosti kirkkoon sitoutuneet ihmiset, jotka irtaantuvat kirkosta kunhan ymmärtävät maksavansa vuotuista jäsenmaksua enemmän kuin asuntonsa sähkölaskua. En odotakaan konservatiivin eroavan.

        Se että eroja tulee, ehkä hieman minunkin ansiostani, on aivan toisarvoinen asia sen rinnalla...

        Että konservatiivikristityt saavat primitiivireaktion ja vetävät herneen nenäänsä, siitä minä todella nautin, siis todella.

        Siinä on kyllä ikävä puolensa myös, kun konservatiivikristitty mies menee kotiinsa närkästyneenä, niin hän vihoissaan pieksee vaimonsa. Anteeksi vaimot.


    • torin laidalta

      Ohhoh, olipa tuo aika vahvasti sanottuna "kirkon mieheltä", eli pyysitkö PH: sta kääntämään toisenkin poskensa?

    • Olenko demoni?

      Hän mitä ihmettä! Nm. Aamen väittää ihmisten pitävän Huppusta täysin turhana. Eli minä kun ajattelen Huppusen olevan aivan jotakin muuta kuin turhan, niin Aamen siis väittää, että minä EN OLE ihminen.

      Siksi kysynkin nm. Aamenelta: mikä minä sitten olen ellen ihminen?

    • Aamen

      Tämä eroakirkostamies on kiusantekijä, jolla ei oikeasti ole minkäänlaista kiinnostusta sen suhteen kuka minkäkin verran veroja millekin taholle maksaa. Hän on sopankeittäjä ja pahantahtoinen ihminen, joka nauttii siitä kun saa kiusata toisia. Tiukka pipo, vaikea lapsuus, liian vähän leluja, koulukiusattu... mikä lie syy tähän toimintaan, mutta täytyy sanoa, että säälin tuota ihmispoloa. Pienet on piirit tälläisella moukalla ja varmasti ystävät vähissä. Onneksi Jumala on ollut niin armelias että uhrasi ainoan poikansa meidän syntiemme tähden ja vaikka kyseessä on näinkin inhottava tapaus on hänkin saava syntinsä anteeksi :) Jos kukaan muu ei sinua rakasta niin Jumala rakastaa. Nyt voitkin sitten ruveta miettimään oikein v****umaista vastausta. Säälittävä surkimus. Niin ja Olenko demonille, et ole demoni vaan olet samanlainen ressukka kun tuo pelle. Vässykkä raukka, joka luulee olevansa demoni... Voi voi.

    • torin laidalta

      Ahaa, "aamen" sivaltaa jo PH:ta toisellekkin poskelle, ihan pyytämättä vaan omaksi mielikseen? Siis en ole kummankaan puolella, enkä myös vastaan, mutta vähän kunnioitusta sentään henkilötasolla lähimmäistään kohtaan odottaisin?

    • Aamen

      Onko se ihmisten kunnioittamista kun yksi retostelee täällä kuinka on pitkään painostanut ja kiusannut ihmisiä, jotta on saanut ne eroamaan kirkosta? Sitä saa mitä tilaa eli kyllä ihan omaksi lystikseni sivautin tuota ylimielistä kiusantekijää vielä toisellekin poskelle. Niin ja nyt aamusta lähtisin liittymään kirkkoon jos en vielä seurakuntaan kuuluisi :)

      • torin laidalta

        Se on toisen ihmisen kunnioittamista, että ei mene omissa puheissaan henkilökohtaisuuksiin eikä toisen solvaamiseen! Poskiteoriaa voit lukea Raamatusta! Amen.


    • Olenko demoni?

      Wow! Aamenen kiihtyvyys on vertaansa vailla. Hän on yhtä nopeasti iholla kuin ulkona pörräävät ja verta imevät itikat. On hänellä kyllä paljon muitakin yhtäläisyyksiä näihin itikoihin verrattuna, esim. ilman häntä ja hänen laisiaan ihmisiä maailma olisi paljon parempi paikka elää. Hyvä esimerkki siitä, että Luoja ei ole meitä luonut, sillä kukaan eikä mikään ei tekisi tuollaisia luomuksia edes kiusallaan.

      Kysyessäni olenko ihminen lainkaan, saan "tietää" olevani ressukka, vätys ja raukka joka luulee olevansa demoni. Voi hyvä Sylvi sentään mistä tuokin yksilö ammentaa sivistyksensä. Missä läävässä tuollaisia sikiää. Sääliä pitäisi, mutta ei kykene kun inhottaa liikaa.

      Tee meille kaikille palvelus ja mene kotiluolasi syvinpään nurkkaan, älä mene lähellekään toisia ihmisiä ja pysy siellä kunnes olet oppinut edes alkeet siitä, miten ihmisten kuuluu käyttäytyä. Siihen asti anna meidän muiden olla ja elää rauhassa.

      Ps. olen muuten Suomen evankelis-luterilaisen kirkon jäsen ja maksan kirkollisveroni aivan tietoisesti. En todellakaan Sinun takiasi nm Aamen, minulla on siihen aivan muut syyt. Oikeat syyt.

      Pps. pyydän nöyrästi anteeksi Pekka Huppuselta kun rönsyilin aiheesta, mutta yritän parantaa tapani ;-)

    • Aamen

      Ohoh mikäs sanaseppo sieltä Demonista kuoriutukaan. Se koira älähtää mihin kalikka kolahtaa eli en tainnut arviossani kovin vikaan osua. Taidat kuulua tuohon Huppusen jengiin kun niin innolla hänen typeriä kannanottojaan puolustelet. Yhdessä varmaan kehittelette näitä juonianne miten saatte kaupunkilaisia kiusattua. Ei se mitään. Elämä jatkuu uomillaan silti tässä kyläpahasessa. Siunausta vaan sinunkin päivääsi! Aamen.

    • Hihhulikylä

      Aamenelle: Eipä ole Huppunen ja muutkaan ei kirkkoon kuuluvat minua kiusanneet,toisin kuin te kiihkouskovaiset hihhulit jotka soittelette ovikelloa ja puoliväkisin tyrkytätte sitä naurettavaa satuanne ja niitä lehtisiä. Tämä Sastamala on oikein kiihkouskovaisten pääkaupunki,kirkkoja on taatusti eniten Suomessa asukaslukuun suhteutettuna ja ym. hihhulikokoontumispaikkoja tuntuu olevan joka kadunkulmassa,niissä myös käydään ahkeraan,enää puuttuu että se olis pakollista kaikille asukkaille,se erottaa tämän paikkakunnan jostain 1800-luvun pohjoisen pikkukylästä. Surkeitten katujen varsilla on hyvät opasteet kirkkoihin jo kilometrien päästä mutta esim. linja-autoasemalle ja rautatieasemalle ei minkäänlaista opastetta missään,se on se tärkeysjärjestys täällä uskovaisten kehdossa.

    • P.H.

      MUTTA... Olenko minä nyt onnistunut osumaan juuri naulankantaan?

      Suurkiitos kristityille, kun näin kilvan todistatte, sitä että kirjoitukseni ovat niin voimakkaita ja kiistämättömiä totuuksia.
      Ette meinaa kestää niitä, ettekä ainakaan pysty kiistämään niitä.
      Kykenette vain surkeisiin sensurointi yrityksiin.

    • U.T.R.

      Minkä takia Huppunen vastustit Citymarketin tuloa Vammalaan?

    • P.H.

      En ole milloinkaan vastustanut sen tuloa. Jos se olisi rakennettu alkuperäisen suunnitelman mukaan Prisman yhteyteen Hyrkille, se olisi jo pystyssä.

      Kevyenliikenteen pidempi matka sinne oli valetta,(joka oli tärkein peruste sen vaihtoehdon hyllyttämiseen) Wyrthin kohdalta josta kevyenlikenteenväylä haarautuu, on sama matka molempien vaihtoehtojen oletetulle ovelle.

      Kun nuo Nesteen alueen rakennukset puretaan, ei Vammalassa ole enään vuokrattavia rakennuksia, joihin voisi tulla ulkopuolisia kilpailijoita.
      Olisivat olleet melko hyvä vuokrauskohde kyseiselle kiinteistöyhtiölle, ja palvelutarjonta olisi laajentunut melkoisesti.
      Ja jos olisivat ostaneet hyrkin pellon kaupungilta rakentaakseen sinne Cittari/Prisman ja vuokranneet sen, olisivat kaikki hyötyneet ja olisi melkoinen kauppakeskittymä.

      Mutta,mutta,jos,jos. Nyt on näin virkeän näköistä sillä alueella.

      • Sato Market

        Pekka puhuu asiaa!
        Jos tyrväällä ei olisi, sitä shakkia pelaavaa pölkkypäätä, niin sittari olisi tosiaankin jo rakennettu sinne Hyrkin pellolle, hyvien kulkuyhteyksien tontille....eikä sinne, monen mutkan takana sijaitsevalle, herra "vammalan ystävän" tontille.

        ...sanokaa vaan taas kateudeksi, sillä sanalla Suomalainen järkipuhe aina vaiennetaan.


    • Joh 3:16

      Huppuspekka kiivailee kuin Saul aikanaan. Joskus vielä ymmärrät kuka sut paransi. Harmi, kun silmäsi eivät auenneet näkemään kuinka paljon Hän sinua rakastaa. Ehkä vielä joskus näet. Toivon niin.

    • Kirkon jäsen minäkin

      Huppuspekkaa ärsyttää uskisten harrastus elää osaksi mielikuvitusmaailmassa. Turhaa vaivaa Pekka näkee moisesta. Maailma on täynnä uskomuksia, eivätkä siihen taipuvaiset ihmiset niistä luovu.

      Ajan (sivistyksen lisääntymisen ja sukupolvien vaihtumisen) myötä fundisuskisten määrä pikku hiljaa hiipuu. Kirkosta eroaminen tai siihen liittyminen ei vaikuta asiaan yhtään mitään, mutta toimii ehkä suuntaa antavana mittarina.

      Suurin osa kirkkoon kuuluvista on siellä tavan vuoksi, ja hyvä näin, sillä kirkollisveroilla vähennetään monia sosiaali- ja terveyspalvelujen menoja. Kuinka paljon, niin siihen en osaa tarkkaa lukua sanoa. Veikkaan että 10-15%.

    • Kirkon oudot kulungit

      >> ja hyvä näin, sillä kirkollisveroilla vähennetään monia sosiaali- ja
      terveyspalvelujen menoja. Kuinka paljon, niin siihen en osaa tarkkaa lukua
      sanoa. Veikkaan että 10-15%.>>

      VINKKI: Älä vaan lottoa tänä viikonloppuna. Veikkauksesi tällä hetkellä menee nyt aivan metsään.

      Kuntien sosiaali- ja terveyspalveluiden menot ovat noin 19 mrd € tasolla.
      Vastaavasti kirkollisveroa peritään koko maassa 962 milj. euroa.
      http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/F4798384ACD179A1C22572E5003ACBF9?OpenDocument&lang=fi

      Jos Kirkko länttäisi koko kirkollisveronsa tuoton sosiaali- ja terveysmenojen kattamiseen, niin rahat siinäkin tapauksessa riittäisivät kattamaan vain 5% verran noista menoista.

      Omien tilastojensa mukaan Kirkko *ei laita lainkaan* rahojaan minnekään sosiaali- tai terveyspalvelujen puolelle. Yllä olevassa linkissä Kirkon menoista mainitaan ainoastaan että Kirkon henkilökunnan työpanoksesta 32% kuluu “Lapsi- ja nuorisotyön” hoitamiseen.

      Vertailuna voi todeta että nimikkeen "Musiikki" alla kirkko kuluttaa 6% rahoistaan. Myös "Lähetys- ja diakoniatyö" nimikkeelle varstaan 5% verran.

      Mutta suomalaiseen sosiaali tai terveystyöhön Kirkko ei siis kuluta senttiäkään.

      • Kirkon jäsen minäkin

        Juu, kirkko ei suoraan kilpailekaan sosiaali- ja terveysministeriön kanssa, mutta välillisesti vähentää sosiaali- ja terveyspalveluiden tarvetta. Esimerkkinä vaikkapa kirkon toiminta vähäosaisten ja syrjäytymisvaarassa olevien parissa.

        Karu totuushan on, että kirkon "henkisiä" palveluja tarvitsevat eniten henkilöt, joiden mielenterveys on siinä kiikun kaakun terveen ja sairaan välimaastossa. Lohdutusta ja ymmärrystä antavat kirkon instanssit pitävät mielenterveyden plussan puolella.

        Myös nuorisotyö kantaa hedelmää jonka tulos on vaikea laskea. Moni nuori estyy syrjäytymisen karulta polulta seurakuntien tarjoamien palveluiden ansiosta. Se että nämä nuoret myöhemmin eivät ko. palveluja enää tarvikaan, on silti kantanut heitä mahdollisten karikoiden yli nuoreksi tervepäiseksi aikuiseksi.

        Julistustyö on jäänyt vähemmälle ja fiksujen arvojen/mallien jakaminen lisääntynyt. Eli seurakunnilla on yhteiskunnassa muutakin merkitystä kuin suoraan rahassa mitattavat asiat. Kaipa tästäkin asiasta jotakin tutkimuksia on tehty, mutta asia ei minua henkilökohtaisesti niin paljoa kiinnosta, että alkaisin asiaa tarkemmin selvittelemään.


    • Kirkko, rahareikä

      >> Juu, kirkko ei suoraan kilpailekaan sosiaali- ja terveysministeriön kanssa,

      Edellä kyllä selkvästi väitit että kirkko suoraan alentaa sosiaali- ja terveysmenoja jopa 10..15% verran.


      >> mutta välillisesti vähentää sosiaali- ja terveyspalveluiden tarvetta. Esimerkkinä vaikkapa kirkon toiminta vähäosaisten ja syrjäytymisvaarassa olevien parissa.>>

      Mikäli Ev.Lut kirkko tosiaan käyttää jonkin mitattavissa olevan rahamäärän "syrjäytymisvaarassa" olevien auttamiseen, niin kannattaisi laittaa rahasummaa näkyville kirkon menoåuole nselvitykseenkin.
      http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/42F4A1E240018523C2257384003CF0AD?OpenDocument&lang=FI
      Nythän tuollaista syrjäytyneiden menoerää ei budjetissa mainita lainkaan, musiikkiinkin menee 6% verran.


      >>Moni nuori estyy syrjäytymisen karulta polulta seurakuntien tarjoamien palveluiden ansiosta.>>

      Taitaa olla niin että ne nuoret jotka selviytyvät elämässä muutenkin, eivät Kirkon apuja ole vailla. Toisaalta kirkko on aika huono estämään huumeiden ym. teille jo lähteneitä tai lähtemässä olevia nuoria.

      >>Eli seurakunnilla on yhteiskunnassa muutakin merkitystä kuin suoraan rahassa mitattavat asiat. Kaipa tästäkin asiasta jotakin tutkimuksia on tehty,>>

      On aika mahdotonta tehdä tällaista tutkimusta asioista jotka eivät ole "rahassa mitattavissa olevia asioita."

      Jos tuollaisen tutkimuksen tielle lähtee, niin kaikki hyvä mitä yhteiskunnassa on, niin on silloin nopeasti ja suurelta osin kirkon ansiota. Huumeisiin ym. narahtaneet taas ovat muiden syytä. Ja että ilman kirkkoa huumenarkkareita olisi VIELÄKIN ENEMMÄN. Koska niin halutaan uskoa asian olevan.

    • Kirkon jäsen minäkin

      "Edellä kyllä selkvästi väitit että kirkko suoraan alentaa sosiaali- ja terveysmenoja jopa 10..15% verran."

      Arvioin tuon määrän, en väittänyt.

      Ja arvioin senkin, että mm. urheiluseurojen vaikuttavuus on vähintään samaa luokkaa. Kirkolla ei siis ole mitään "siunausta" ihmisten elämänsisällön tuottamiseen. Samaa asiaa ajaa vaikkapa lennokkikerhot ja aivan kaikki toimijat jotka antavat sisältöä elämään. Jos jää sohvalle makaamaan ja pohtimaan elämän kurjuutta, on lopulta ammattiauttajien tarpeessa.

      Hra Maslow'n aikoinaan listasi ihmisen tarpeiden järjestyksen, ja yhteenkuuluvuuden tarve on arvostettu niissä varsin korkealle. Se että toteutuuko se seurakunnan vai lennokkikerhon tuottamana ei liene merkityksellistä. Kumpikin nostaa ihmisen pois sohvalta aktiiviseksi toimijaksi.

      Työttömyys lienee pahin ongelmien aiheuttaja joka poikii runsain määrin uusia ongelmia. Kirkko ei työttömyyttä poista, mutta helpottaa sen aiheuttamia ongelmia. Rukoilemalla ei työttömyyteen vaikuteta!

      Ja takaisin itse asiaan: Huppuspekan "ledilamppukanpanjalla" en näe olevan minkäänlaista kollektiivista hyötyä, ja siksi en sitä osaa arvostaa pätkänkään vertaa. Yksilötasolla kirkosta eroamisella voi olla hyötyä jollekin, jos kirkollisveron maksamatta jättämisellä pelastaa oman taloutensa luhistumisen.

    • Jo 50.000 irtoajaa...

      >> Yksilötasolla kirkosta eroamisella voi olla hyötyä
      jollekin, jos kirkollisveron maksamatta jättämisellä
      pelastaa oman taloutensa luhistumisen. >>

      Ihan kaikki eroajat ovat ihmisiä ja yksilöitä. Siksi "yksilötasolla" mennään ihan aina, eroaa taikka pysyy kirkossa.

      Noita kirkon kannalta väärin ajattelevia yksilöitä alkaa vaan olla huomattavan paljon. Joka vuosi 40.000 - 55.000 henkeä eroaa kirkosta.
      https://eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/vuodet.png

      Ne jotka noissa kirkon pyhäkoulujutuissa ja raamattupiireissä käyvät, ne sitten ilmeisesti tuntevat saavansa rahalleen vastinetta.

      Toisessa päässä ovat ne jotka kokevat kirkollisveron maksamisen vain turhana rahanmenona, jota vastaan ei tule minkäänlaisia palveluja joita voisi itse hyödyntää.

      >> Huppuspekan "ledilamppukanpanjalla" en näe olevan
      minkäänlaista kollektiivista hyötyä,>>

      Missäs kirkon hommassa sitä "kollektiivista hyötyä" sitten mahtanet nähdä? Noin 99,99% eroavista yksilöistä tuskin on kuullutkaan että saavat LED-lampun, mutta eroavat silti.

    • Kirkon jäsen minäkin

      "Missäs kirkon hommassa sitä "kollektiivista hyötyä" sitten mahtanet nähdä?"

      Perinteiden vaaliminen, josta osoituksena hautausmaiden ylläpito, joulukirkko, kirkolliset hautajaiset ja häät sekä rippikoulu.

      Kaikki eivät näe kirkollisissa perinteissä mitään vaalittavaa. Minä näen, vaikka pidänkin joka sortin uskonnon ja uskomusten harjoittamista vain yhtenä harrastuksena muiden harrastusten joukossa.

      Osa ihmisistä tarvitsee ja etsii joka tapauksessa itselleen ylemmän auktoriteetin ohjausta, olkoon se sitten vaikka elävä pappi ja mielikuvituksessa piileskelevä jumalolento. Jos ohjauksen toteuttaa vaikkapa sekopäinen poliitikko, ovat seurauksen paljon vakavammat.

      Edelleen väitän myös sitä, että ilman kirkollisveroa meidän muut veromme olisivat suurempia, tai muutoin jäisimme paitsi monia kirkon nyt järjestämiä "elämyksiä". Toki ostopalvelunakin saa elämyksiä hankituksi, mutta ne joutuu kustantamaan suoraan ihan omasta pussistaan. Veroina joutuisimme kustantamaan myös vähäosaisten nykyistä suuremman auttamistarpeen.

      Semmoinen tosiasia vielä, että Suomessakin kiihkeimmät uskikset ovat muualla kuin ev.lut. kirkossamme (lestoja lukuun ottamatta). Vapaissa suunnissa on kaiken maailman ihmeparantajia ja kultahippujen metsästäjiä, joilla ei ole minkäänlaista kritiikkiä uskomuksiaan kohtaan. Vapaisiin suuntiin kuuluu myös suoranaista rahastusta uskonnon varjolla.

    • Kamala rahan kirkko

      >>Osa ihmisistä tarvitsee ja etsii joka tapauksessa itselleen
      ylemmän auktoriteetin ohjausta, olkoon se sitten vaikka elävä pappi>>

      Tässä kirkko ajatuksineen menee ihan persiilleen. Minulla ainakin on täysin vieras ja suorastaan kauhea ajatus että ottaisin jonkin pehmeitä lespaavan papin "autoriteetksi" itselleni. En tiedä ainoatakaan pappia jota voisin tällaiseen hommaan ajatella.
      __
      >> ja mielikuvituksessa piileskelevä jumalolento. >>

      Tätä en halua kiistää millään lailla, kyllä sellainen minunkin mielikuvituksissani on. En vain löydä mitään sijaa Ev.Lut kirkolle, että heidän kirkkonsa ja pappien käsien päälle panemisten kautta kautta sinne "taivaaseen" mennään. Tai sitten ollaan menemättä.

      >> Jos ohjauksen toteuttaa vaikkapa sekopäinen poliitikko, ovat
      seurauksen paljon vakavammat.>>

      Omat vanhemmat ohjaavat lapsuusikäisenä ja nuorena. Sen jälkeen koululaitos. Ei siinä pappia tarvita tältä osin lainkaan.

      >> Edelleen väitän myös sitä, että ilman kirkollisveroa meidän muut veromme olisivat suurempia,>>

      Sano minkä niminen veromme olisi korkeampi, ja millä perustelet? Uskovaisia ihmisiä on pöpilässä, sairaina ja työttöminä ihan samassa suhteessa kuin uskomattomiakin.

      >> Veroina joutuisimme kustantamaan myös vähäosaisten nykyistä
      suuremman auttamistarpeen.>>

      Näytä minulle edellä olleen Ev.Lut kirkon sivustolta, että kuinka suuri osuus Kirkollisverosta käytetään nädien vähätuloisten auttamiseen. Minä en löydä sieltä mainintaa centinkään käytöstä tähän tarkoitukseen.
      ___
      >> Vapaisiin suuntiin kuuluu myös suoranaista rahastusta uskonnon varjolla.>>

      Ev. Lut kirkko on ihan millä mittapuulla katsottuna tahansa se ylivoimaisesti suurin "uskonnon varjolla" rahastava rohmija tässä maassa.

      Vaikka kaikkien muiden uskontokuntien rahat laskettaisiin yhteen, ja vaikka vielä kerrottaisiin se lukema 3:lla. niin siltikään ei päästä lähellekään Ev. Lut kirkon 962 milj. € vuosittaista "uskonnon varjolla" rahastamisen pottia.

    • Kirkon jäsen minäkin

      "Sano minkä niminen veromme olisi korkeampi, ja millä perustelet? Uskovaisia ihmisiä on pöpilässä, sairaina ja työttöminä ihan samassa suhteessa kuin uskomattomiakin."

      Verojen nimistä en tiedä mitään, mutta tuloveroprosenttiin kohdistuisi korotuspaineita ilman kirkon tekemää työtä.

      Perustelen tätä esim. sillä, että moni alkoholisti ja narkkari on kyennyt lopettamaan juomisensa kirkon tuottamien palveluiden avulla . Kirkollisverokin on toki osa tuloveroa, mutta kokonaisuutena uskon kirkon (eli seurakuntien) työn tuottavan enemmän kuin mitä siitä verotetaan. Tuo alkoholi-/huumevertaus tarkoittaa käytännössä myös sitä, että ihminen vaihtaa "päihteen" toiseen päihteeseen. Uskontopäihde on kuitenkin siitä vaarattomammasta päästä ja mahdollistaa käyttäjänsä toimimisen yhteiskuntakelpoisena toimijana.

      "Näytä minulle edellä olleen Ev.Lut kirkon sivustolta, että kuinka suuri osuus Kirkollisverosta käytetään nädien vähätuloisten auttamiseen. Minä en löydä sieltä mainintaa centinkään käytöstä tähän tarkoitukseen."

      Vähätuloisille ei ehkä niinkään, mutta vähäosaisille kyllä, joilla tarkoitan esim. henkisesti-ei-niin-kovin-vahvoja, eli selkokielellä pikkuisen reppanoita ihmisiä. He tarvitsevat ja käyttävät kirkon palveluita. Sellaisia kohderyhmiä varmasti löydät itsekin. Vähätuloisille lienee ruokapaketit se suurin kirkon antama konkreettinen apu. Rahallisesti kuitenkin melko vähäinen, ja perustuu paljolti vapaaehtoisiin lahjoituksiin. Jako-organisaation he kyllä osaavat tehdä ammattimaisesti.

      "Vaikka kaikkien muiden uskontokuntien rahat laskettaisiin yhteen, ja vaikka vielä kerrottaisiin se lukema 3:lla. niin siltikään ei päästä lähellekään Ev. Lut kirkon 962 milj. € vuosittaista "uskonnon varjolla" rahastamisen pottia."

      Tuo "uskonnon varjolla" ei täysin pidä paikkaansa. Perustelen tätä sillä, että kirkollisveroa maksavat monet kaltaiseni vahvasti ateistiset henkilöt, ja ihan vapaaehtoisesti. Se perinteiden vaaliminen vaatii veronsa aivan sananmukaisesti.

      Tästä rahastamiskuviosta puheen ollen olisi muuten mielenkiintoista tietää kuinka paljon seurakunnat ja eri lahkot (vapaat suunnat) saavat lahjoituksia. Tiedät useitakin tapauksia joissa vanhus on enemmän tai vähemmän vapaaehtoisesti testamentannut suurenkin omaisuuden omalle seurakunnalleen. Ja ikävä kyllä siinä toivossa, että varmistaisi sillä taivaspaikkansa. Varakkaiden vanhusten luona käy muuten yllättävän paljon vieraita heti, kun ahneet ihmiset haistavat kuoleman lähestyvän. Ovat he sitten jumalien tai vain oman itsensä edustajia...!

    • Sikaniska

      Onko Pekka Huppusella ihan kaikki "kotona"
      Vaikuttaa siltä, että Häneltä on ledlamppu sammunut!

      • sivusta seurannut

        Ei ole... Hän tekee samoja tekoja kuin uskovat, mutta vain päinvastaisessa tarkoituksessa...


    • Kirkon EU-rahan jako

      >>Vähätuloisille lienee ruokapaketit se suurin kirkon antama konkreettinen apu. Rahallisesti kuitenkin melko vähäinen, ja perustuu paljolti vapaaehtoisiin lahjoituksiin. Jako-organisaation he kyllä osaavat tehdä ammattimaisesti.>>

      Suomi saa EU:lta ruooka-apua 22.5 miljoonan euron edestä.
      https://www.tem.fi/alueiden_kehittaminen/tiedotteet_alueiden_kehittaminen?89522_m=114878

      Ev.Lut kirkko ei laita kirkollisverolla kerättyjä rahoja lainkaan tuohon tarkoitukseen. Kirkko vain on yhtenä jakelijana mukana. Jakelemassa tuota samaa 22,5 miljoonan EU-ruokapakettia.
      http://evl.fi/evlfi.nsf/Documents/6A58161BFFAE7F23C225731B00349627?openDocument&lang=FI

      Kirkollisvero on siis 960 miljoonaa euroa vuodessa. Mutta köyhäinapuun siitä ei raaskita laittaa yhtään. Jos joku rahallisesti ilmaistavissa oleva summa annettaisiin, niin kyllä Kirkon tiedotussivuilla siitä jotakin mainintaa olisi.

      __
      >>kirkollisveroa maksavat monet kaltaiseni vahvasti ateistiset henkilöt, ja ihan vapaaehtoisesti. Se perinteiden vaaliminen vaatii veronsa aivan sananmukaisesti.>>

      Minä taas en ole ateisti, en ehdoitta ja yksiselitteisesti kiellä mahdollista jumalan olemassaoloa. Mutta en maksa hölmöläisten hommaa, kirkollisveroa, en Ev.lut kirkolle enkä kellekään muullekaan.

    • Kirkon jäsen minäkin

      Ei ateisti (ainakaan minä) ehdoitta kiellä jumalien/enkeleiden/paholaisten/yms. olemassaoloa. Näyttöä on kuitenkin sen puolesta enempi, että em. henkiolennot ovat mielikuvituksen tuotetta. Vaihdan kantaani välittömästi, kun löytyy yksikin kiistaton todiste jumalolennon tms puolesta. Kiistattomaksi todisteeksi ei riitä väite "mä tiedän että Jeesus puhui minulle unessa", vaikka se todistajan mielestä olisikin absoluuttisen totta.

      Tuosta kirkolliveron "hyötykäytöstä" on vaikea vetää mitään tarkkoja ja lopullisia johtopäätöksiä. Kirkollisverohan maksetaan paikalliselle seurakunnalle, ja seurakunnat sitten käyttävät saamansa varat parhaan kykynsä mukaan. Eroja eri seurakuntien välillä on varmasti paljon. Jos verotulot laskevat kriittisen pisteen alapuolelle, niin varat tuskin riittävät edes nykyisen organisaation pyörittämiseen.

      Edelleen olen vakuuttunut kirkollisveron maksamisen olevan yhteinen etu, mutta pelkän organisaation pyörittämiseen minäkään en halua osallistua. Tuo mainitsemani kriittinen piste on siis merkityksellinen. Mistähän sen tietäisi milloin se on saavutettu?

      Mutta toisaalta, mitä yhteistä etua saavutettaisiin sillä, että kirkollisveron keruusta luovuttaisiin, ja siirryttäisiin vapaaehtoisiin lahjoituksiin kuten vapaissa suuntauksissa on tapana?

    • Kallista tyhjäkäyntiä

      >>Kirkollisverohan maksetaan paikalliselle seurakunnalle, ja seurakunnat sitten käyttävät
      saamansa varat parhaan kykynsä mukaan. >>

      Mistä voisin saada tarkempaa tietoa siitä että millä tavalla Sastamalan alueella kerätyt kirkollisverot käytetään? Paljonko näistä rahoista menee esimerkiksi vähäosaisten, tai orpojem tms. auttamiseen?

      >>Mutta toisaalta, mitä yhteistä etua saavutettaisiin sillä, että kirkollisveron keruusta
      luovuttaisiin, ja siirryttäisiin vapaaehtoisiin lahjoituksiin kuten vapaissa suuntauksissa
      on tapana? >>

      Minulle se ei vaikuuatsi mitään, koska en kuitenkaan jatkossakaan rahoittaisi kirkkoa. Nykyisellä kirkollisveron 1,75% tasolla esim. 25.000 € vuodessa bruttona tienaava maksaa kirkolle 438 euroa kirkollisveroa.

      Pidän 438 € summaa aivan liian korkeana. Suurin osahan menee kirkkopytinkien pystyssä pitämiseen, pappien ja kappalaisten palkkoihin ym. Ja sunnuntain tyhjille kirkkosaleilla pidettävien "jumalanpalvelusten" istumiseen.

    • Rauhaa kansalle

      Kirkolla on myös yhteiskuntarauhaa ylläpitävä rooli. Ilman kansankirkkoamme pienet ja karismaattisen johtajan alaisuudessa mahdollisesti radikalisoituvat kuppikunnat saisivat lisää jäseniä, ja riski levottomuuksiin kasvaisi.

      Suomestakin löytyy ihan riittävän paljon sellaisia hörhöjä, jotka johtajan käskystä tekevät aivan mitä tahansa johtajan päähän sitten sattuukin pälkähtämään.

      Parempi laulaa virsiä ja juoda kahvia papin kanssa, kuin suunnitella vääräuskoisten ja synnintekijöiden kurmuuttamista.

    • Rauhankahvia papin kanss

      >>Ilman kansankirkkoamme pienet ja karismaattisen johtajan
      alaisuudessa mahdollisesti radikalisoituvat kuppikunnat
      saisivat lisää jäseniä, ja riski levottomuuksiin kasvaisi.>>

      Amerikan Yhdysvalloissa valtiovalta ei kanna kirkollisveroa. Saman verran siellä on kouluampumisia ja muita mellakoita kuin Suomessakin.

      Siinä mielessä epäilen että tuolla 960 miljoonan kirkollisverolal mitään yhteiskuntarauhaa pystyy ostamaan pennin vertaa. Leipääntyneitä pappeja sillä kyllä voi palkata.

      >> Parempi laulaa virsiä ja juoda kahvia papin kanssa,

      Sukulaisissa on vielä valtiokirkkoon uskovia. Olen niiden kastajaisissa pappien kanssa juonut paljonkin pullakahvia.
      Ei ole mitään kovin kummaa vaikutusta minuun tehnyt kansalaisten rikos- ja tappohaluja vähentävät ihmevoimat, joita noilla paperilal on ollut hallussaan.

    • Puhdas Sihvonen

      Ateistin taivas on toimiva protestanttinen valtionuskonto...

    • Oiva poika

      Joo, Huppunen ja hänen kaltaisensa ateismin uskonnon kannattajat eivät tunnu ymmärtävän sitä, että olevat itse asiassa ajamassa kehityskulkua, joka lopulta tekee heidän oman uskontonsa harjoittamisesta mahdotonta.
      Ateistin pitäisi itse asiassa tukea voimakkaasti protestanttista valtionkirkkoa, joka takaa sen että myös he voivat vapaasti esittää mm.näin julkisesti netissä omia uskonnollisia teesejään.

      • Itse asiassa

        kirjoituksessasi mainitset kahteen kertaan "itse asiassa".
        Mitä tarkoitat näillä "itse asiassa"?
        ....mikä h-vetin "itse asiassa"?


    • Islam tuhoaa kaiken

      >>Ateistin pitäisi itse asiassa tukea voimakkaasti protestanttista valtionkirkkoa,
      joka takaa sen että myös he voivat vapaasti esittää mm.näin julkisesti netissä
      omia uskonnollisia teesejään. >>

      Tässä ei protestanttikirkon tukemiset auta. Meillä on Kristillisdemokraattinen sisäministeri Päivi Räsänen. Hän on erittäin näkyvästi ajanut sitä että Suomeen tuodaan kaksinkertainen määrä mm. Syyriasta islaminuskoisia pakolaisia.

      Islaminuskoisia on jo naapurissamme Ruotsissa lähes 25% koko maan väestöstä. Islamin uskonto ei siedä kristinuskoa. Islamilaisuus haluaa aggressiivisesti ja väkivalloin hävittää kristinuskon koko maailmasta. Ainoa jäljelle jäävä on islamin uskonto.

      Noin 20-30 v. kuluttua islaminuskoisia on Ruotsissa enemmän kuin kristittyjä. Mikään ei tule pelastamaan kristinuskoa Ruotsissa. Sharian lakia aletaan ajaa tasavertaiseksi laiksi Ruotsin nykylakien rinnalle.

      Sama kehitus tapahtuu myös Suomessa. Meillä korkeinkin Kristillisyyden vartijamme ajaa tällaista kehitystä Suomeen.

    • Lötkö

      Haluaisin erolahjaksi Trustfire 11000 lumen 9 X CREE T6 LED taskulampun.

      Ilmoittele Huppunen sitten kun on niitä tarjolla!!

      • Lieneekö elossa viel

        Elääkö Huppunen vielä, ja onko lampputarjous vielä voimassa? Melkein pariin vuoteen en ole nähnyt herra H:ta missään päin kaupungilla.


    • Tahtoo tietää

      Ihan mielenkiinnon tyydyttämiseksi Pekka voisi kertoa montako avaimenperälamppua häneltä on lunastettu. Ja jos hänellä sattuu niitä olemaan jemmassa paljonkin, niin ministeri Räsäselle voisi lahjoittaa muutaman kymmenentuhatta kappaletta. On se täti sen verran hyvin ajanut Pekan asiaa.

    • alum

      Tonttujen tonttu, kyllä tonttuja on olemassa, kun omin silmin näkee.
      Huppus tonttu -Pekka käy katkeruutensa takia taistelua, onka on jo hävinnyt, ylpeys ei anna periksi lopettaa. Sääliksi käy poloinen.
      Täytyy olla tosi paha olo.

    • Miehen teko

      "Islaminuskoisia on jo naapurissamme Ruotsissa lähes 25% koko maan väestöstä. Islamin uskonto ei siedä kristinuskoa. Islamilaisuus haluaa aggressiivisesti ja väkivalloin hävittää kristinuskon koko maailmasta. Ainoa jäljelle jäävä on islamin uskonto."

      Tee miehen teko ja muuta Ruotsiin, perusta sivusto: skillnadislam.se, osta vanha Hiace, teippaa sen kylkeen tarvittavat tarrat, ja saat ajettua asiaasi eteen päin.

      Näin helppoa se maailman parantaminen on!

    • mitäihmettä
    • adfyadfg

      Mitä enemmän kirkosta erotaan sitä lähempänä ollaan sitä päivää kun kirkollisverosta tulee vastaava kuin yle-verosta jo tuli...

      Eli te jotka olette jo eronneet niin olkaan hiljaa tyytyväisiä omaan tilanteeseenne ja antakaa tyhmien maksaa niitä maksuja jotka tulevat jatkossa myös teille jos tähän mennään...

      Sehän on nimittäin 100% varma asia että valtio ei anna kirkon kaatua.

    • ihmeitä

      Ihmeketju, aina vaan ajankohtainen?

    • uusia lamppuja

      Eilen taisi mennä paljon lamppuja.

    • töitätarjolla

      Nyt olisi Huppuselle töitä.
      Yrittää erottaa namä nyt tulevat maahanmuuttajat omasta kirkostaan? Vai onko tähän edes halua?
      Vai onko tässä nyt tarkoitus vain käännyttää kristityt ja voimistaa samalla islamia suomessa?

    • Huppusen-muistolle

      Huppunen on ollut niin hiljaa ja niin kaduilla näkymätön jo vuosikausia. Elääköhän Huppunen edelleen, ja Vammalassako asuu?

      • LemmyKilmister

        Toissapäivänä näkyi miehen auto liikenteessä Tyrwäällä, ja tuttu kuski ratissa. Heh, kas kun mies ei ole ostanut valtiolta ns. erikoisrekkaria autoonsa ja numerosarjaksi 666? Eroa kirkosta tarrojen kera tietenkin.

        Tuollaisen tempauksen jälkeen riittäisi eräillä piireillä keskustelunaiheita!


    • Pimeetä

      Nyt on Huppusella Sastamalassa töitä yrittäessään käännyttää voimarinteelle tulevat pakolaiset eroon kirkostaan.

    • Jopettaja67

      Eroa ammattiliitosta niin säästä vielä enemmän vuodessa. 3 prosennttia ainakin.
      Eroa puolista niin säästä taas lisää, ehkä 20 prosenttia.
      Eihän tummoinen kirkosta eroaminen ole yhtään mitään.
      Eroa SAK.sta niin säästä loma matkan verran joka vuosi. Hienoa.
      Älä maksa veroja, näin säästät 20 - 30 prosentia. huikeeta.
      Ei kannata maksaa mitään, ryhdy työttömäksi, saikulle, pakolaiseksi.
      Älä maksa mitään, tämähän on hianoa...kaikki voittaa.....

      Vai voittako, onks tämä ratkaisu kaikken.

    • ählym

      Ootko Pekka muslimi? Maksatko moskeijasveroa? Vai oletko aito ateisti?

    • PekkaIsMaster

      Kaikki uskonnot ovat täyttä sontaa. Mutta nykyään kristinusko häviää tälle islamin uskolle. Nämä rättipäät kun ovat omistautuneet kuolemaan uskonsa puolesta, mitä nykykristinuskovaiset taasen eivät. Kaikki nämä muslimit/allahinuskovaiset pitäisi hävittää maapallolta, muutoin ei hyvin käy. Tappakaa Allah ja Muhammed! Vittun pedofiilit!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe