AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  /  / Miten oksentaa?!?

Miten oksentaa?!?

50 Vastausta 13 114 Lukukertaa
Auttakaa mua hyvät kohtalotoverit! Taas ahmin itseni niin täyteen, etten voi muuta kun itkeä ja pidellä kipeää mahaani.. Mä en saa oksennettua millään, en vaikka kuinka syvälle tunkisin sormet kurkkuuni! Mä en ymmärrä miksei ylös tule mitään, vaikka maha selkeesti nurin kääntyyki.. Mulla on niin paha olla ja mä haluan tän kaiken paskan ulos musta.. Auttakaa ja kertokaa miten te sen teette?!

Kuulepas

Samantien voisit kysyä mikä on lyhin tie helvettiin ja kuolemaan. Älkää hyvät ihmiset antako neuvoja tällaisille kyselijöille!

ei millää...

pahalla, mut ei täällä kai taida olla tapana kannustaa oksentamaan, vaan parantumaan! Kohtalontovereita täällä kyllä on ja tukea saa, mut oksentamaan ei opeteta! Hyvä vaan ku et saa oksennettua...tiien, et se kuulostaa tietyllä tavalla julmalta, mut ei sun kandee tähän hommaan lähteä!

Idiootti

Luepa tosta vähän alempaa särkyneen enkelin teksti.

Mua oikeesti vituttaa tällaiset ihmiset, jotka tulee tänne rukoilemaan oksennusvinkkejä. Jos et sitä itse osaa, ei sun tarvitse sitä opetellakaan. Saat myöhemmin syyttää itseäsi kun hampaat on paskana ja sydän hakkaa rytmihäiriössä. Ehkä silloin mietit mitä on tullut tehtyä.

?//

Sunko mielestä ihminen, jolla on bulimia, on idiootti..?

yhdyn

täysin edellisiin vastaajiin.

mene lääkäriin. psykiatrilta saat ruokahalua vähentävää masennuslääkettä, jonka jälkeen ahmiminen vähenee (ja jos sinulla on kompleksi painosta, se auttaa myös laihduttamaan).

No...

älä ole idiootti.. älä syö niin paljon... se oksennus auttaa hetkellisesti... mietippä sitä oloa sitte ku oot oksentanu. tulix hyvä mieli. ne ruoat mitä napaas tungit ja sitte oksensit olis voinu afrikan nälkäsille lapsille antaa... älä tyhmä ole. syö vähemmän ja lopeta tollasen ajattelu. bulimiasta on vaan haitta.... ruoka on ihanaa ja hyvää mikä teitä ohmisiä vaivaa.

tiedän tunteen

Minä tiiän miltä sinusta tuntuu. Itte kärsin samalaisista kohtauksista.. Mutta.. minä "onnellisena" pystyn jo oksentammaankin..
Osan. Ei en ikinä saa kaikkea pois.. koska yleensä pyörryn siinä vaiheessa kun alkaa tulla ensimmäiset maut vatsahapoista.. Mutta jos sanon suoraan, ole sinä fiksumpi kuin minä ja kokeile hoitoon hakeutumista.. Minä tiedän että minunkin pitäisi. mutta, en osaa, en ennää ees yrittää. Tsemppiä. Ja jaksamista,

...

...ruoka lähinnä tappaa...:(

Miettikää ennen ku sanotte

Ite oon miettiny ihan samaa. En tunnu onnistuvan oksentamisessa vaikka kuinka yritän. Vaikka kuinka syvälle tungen sormia tai hammasharjaa yms. Ja te siellä jotka väitätte epätoivoista idiootiksi voisitte olla vaan hiljaa ku ette mitää tiedä. Luuletteks te et mä tai epätoivonen halutaan itteämme vahingoittaa tällä tavalla? Ei. Se vaan parantaa oloa ainaki mun osalla ja mä tiedän et se ei oo järkevää mut en voi sille mitään. Apua oon jo hakenu mut tällä hetkellä mikään ei edisty eikä mua kuunnella joten musta teillä ei oo mitään varaa sanoo idioottiks ku ette oo ite kokenu tämmöstä. Myötätuntoahan ei kannata odottaa ku ei tätä voi ymmärtää muut. Ettekä kyllä yhtään parantanu asiaa.

Valitettavasti en osaa auttaa sua mut seuraan keskustelua jos joku muu kertois miten onnistuu ni saan itekki tietää.

mä tajuun sua :/

Mä mietin ihan samaa,,, tungin sormet kurkkuun ja yritin, kaon mutta mitään ei tuu.oksentaa pitää kai heti syötyään, en ees ymmärrä miks yritän, välillä vaan iskee semmonen teini angsti ettei tiiä miten olis,, Tuntuu tyhmältä että tyttö jolla on kaikki hyvin tekee ittelleen pahaa ku maailmassa on ihmisiä joilla on oikeitaki ongelmia.mä vaan oon tämmönen vitun murkku joka kerjää huomioo

Näin

Kutittelen kurkkua syvältä sormilla, hypin, ajattelen ällöttäviä asioita ja juon vaikka lämmintä vettä.

Helppoo

Hammasharjalla teet nykiviä liikkeitä kurkun pohjaan yrjö tulee tuossatuokiossa huom harjapäällä tai sitten toki kurkkuasi hammasharjan toisella päällä eli muovi päällä oksennus tulee ja mitään "oksettavia asioita" ei tarvitse ajatella :)
juo vettä ja sit kokeile tunkea sormet suuhun
Olen kamala, ruma ja läski, mutta silti rakastan ruokaa ja liikunta ei oo mun juttuni. Kun kuulin tästä oksennus jutusta nii halusin itsekkin löytää vinkkejä tähän ja kun kokeilin itse nii piti siinä aika kauan väännellä ennen kun mitään tuli sillä oikeesti luulin tukehtuvani, mutta kun päätin etten luovuta nii kyllä se VIHDOIN tuli :)) ei tullu paljon, mutta tuli kumminkin ja siinä kyllä sitten se hymy vierähti huulille kun tuli. Ja paljon parempi olo tuli:)) aijon ehdottomasti jatkaa vaikka te jotkut siellä yritätte kertoa totuutta, mutta minulla on oma mielipide ja siitä aion pitää kiinni.
Ok

No siis..

..ite oon pikkuhiljaa opetellu tekeen oksennuksen hammasharjan sillä toisella päällä. Tai sit sormet vaa kurkkuu. Tavallaan sillein 'kutittaa' sitä kurkkua, nii kyllä se kakominen alkaa. Mulla on aina ihan sairaan hyvä hyvä olo kun saa sen kaiken paskan mahastaan pois! :)

Toivottavasti autto vinkit ^^
Olen myös sitä mieltä, ettei bulimikoille saisi antaa mitään oksennusohjeita, mutta eivät he missään nimessä idiootteja ole - vaan apua tarvitsevia henkilöitä! Asia erikseen on sitten ne, jotka eivät kärsi syömishäiriöistä - heille kyllä oksennusvinkki voisi olla eräissä tilanteissa paikallaan, jos on tullut esim. vahingossa nieltyä jotain ei-toivottua. Tai sitten tilanne, jossa minä itse olen... mulle tuli parista hassusta sulkaarivistä järkyttävän huono olo, koska suolistoni ja mahani eivät ilmeisestikään ole aivan kunnossa. Haluaisin noi muutamat sulkaat veke sillä niistä tuli ällöttyävä, oksettava olo, mutta ei tule ylös. Yhyy - en kykene enää edes nauttimaan suklaasta, kun keho heti reagoi...

feife

toimiiko suolavesikikka? ite tuli syötyä nyt vähän liikaa ja osa pitäs laittaa pois mutten tiiä miten
väännä pökäle pyttyyn ja syö se, varmasti alkaa oksettamaan

Itse teen näin...

Juon lämmintä vettä, tungen sormet syvälle kurkkuun ja pidän niitä siellä niin kauan kunnes oksennan... Sit taas juon lämmintä vettä ja toistan tuota 3- 4 kertaa. Mut mää TOIVON todella sun puolesta ettet rupee tähän hommaan, meinaan tavasta pois pääseminen on melko mahdotonta.. Ite oon vasta vähän aikaan sitte täyttäny 14, ja nyt jo hampaista lähteny kiille. Päivätki vaa menee siihe et kolmeen saakka en oo syöny mitää, sit illal ahmin, meen suihkuun ja oksennan. Ja ainiin menen joka päivä salille. Usko vaan, koita mennä parempaan suuntaan sillä nyt elämäni on HELVETILLISTÄ..

Mä teen näin

En oksentele säännöllisesti, vain jos tuntuu etten kestä ahmimaani ruokaa, ahdistaa liikaa ja olen yksin. Silloin juon vähän vettä, yleensä lämmintä, ja pidän NIIN KAUAN sormia kurkussani, kunnes oksennan. Aluksi tuntuu siltä, ettei ei, ei tämä onnistu. Kyllä se onnistuu, kaikilla on se refleksi. Pyörittele hiukan sormia kurkussasi, työnnä pikkaisen kauemmaksi. Anna itsesi yökätä monta kertaa ilman että vedät sormiasi pois; muuten ei tule oksennusta. Vaikka tuntuu että tukehtuisi.
Toimi
Jos on pakko oksentaa niin ei missään tapauksessa kannata käyttää siihen mitään "ulkoista työkalua"! Muutama vuosi sitten tökin hammaslankavarrella (hammasharjan mallinen, paitsi että harjan tilalla hammaslanka) kurkkua ja se varsi lipesi mun oksennuksesta liukkaasta kädestä kurkkuun. Paniikissa soitin 112:een. Olin varma, että kuolen siihen. Ambulanssi haki ja olin koko yön eri tutkimuksissa. Kurkkulääkäri tonki, kuvattiin ultralla, paineltiin mahaa. Lopulta se varsi otettiin nukutuksessa suun kautta vatsalaukustani pois. Sitä pelon ja häpeän määrää en osaa kuvailla.
Jos siis on pakko, käytä sormia.
Kiitos! toi kutittaminen oikeesti toimii! laihtuuko tällä?
Mullaki ollu mahassa jtn viiko... Yritin työntää sormia kurkkuu, et helpottaa mut mitää ei tullu....en kai tarpeeksi syvälle vaikka yökeinki. Tää kipu helpottaisi jos sais oksennettuu. Kiitti vinkeistä! Aina ei tarvi olla bulimikko vaikka oksenteliski.....
Eikö teillä ole muuta elämää....., kun katsella itseänne peilistä..... tehkää jotain oikeita asioita, jos ei muuta, niin auttakaapa vaikka kotona siivoamisessa, pyykissä, ja kaikessa mahdollisessa jokapäiväisessä kotityössä, ÄLKÄÄKÄ SILLÄ ÄIDILLÄNNE TEITTÄKÖ , JA TE OLETTE KUIN HOTELLISSA JA PASSAUTATTE ITSEÄNNE ....OLETTE TOSI ITSERAKKAITA, KUN VAAN MIETITTE, ETTÄ MITENKÄ SAISI ....OOOOOKSENNETTUA .....ETTEKÖ YMMÄRRÄ, KUINKA ..........KALLISTA ON RUOKA .....SYÖKÄÄ VAAN SEN VERRAN, MITÄ VOITTE MAHASSANNE PITÄÄ ....SENKIN ..... IDIOOTIT ...TEETTE KAIKEN TÄMÄN TAHALLANNE .....!!!!!
Ensinnäkin, "teette kaiken tämän tahallanne" on melko asiaton komentti, sama olisi väittää, että syöpä potilaat menettävät hiuksensa ihan omaa hölmöyttään. Ei, kyseessä on sairaus, eikä sairas ihminen ole idiootti, itserakas tai tee sitä tahallaan. Enneminkin te syyttelevät ihmiset kuulutte siihen sarjaan, joten aikuistukaa ja harkitkaa edes sekuntti ennen kuin kirjoitatte. Hetkeäkään en usko, että syyttely parantaa sellaisen ihmisen oloa, joka jo valmiiks tuntee itsetuntonsa olevan murusina. On totta, että on olemassa ihmisiä, jotka esittävät syömishäiriötä keräämällä huomiota, mutta täytyy muistaa, että se on pieni murto-osa, eikä suinkaan jokainen. Vielä kerran, miettikää kahdesti, mitä sanotte sairaalle ihmiselle ja koittakaa asettua siihen asemaan tai jättäkää kommenttinne jakamatta.

Toiseksi, vaikka teistä kuinka tuntuis, että oksentaminen on se parempi vaihtoehto - mitä vaan kunhan ei kerry kiloja - on se sairauden oire, eikä terveän ihmisen ajattelua. Ei se ehkä ole vielä vakavassa vaiheessa, mutta varmalla raiteilla siihen suuntaan.Puhuminen ja hoitoon hakeutuminen ei ole aina se helpoin askel, mutta kannattavampi kuin lähteä syömishäiriön oravanpyörään, koska se on teillä mukana koko elämän aina hautaan saakka, mikä on jotain mitä ette toivo.

Tsemppiä kaikille, minä en voi auttaa muilla tavoin, kuin kehottaa harkitsemaan ja rohkaisemaan kysymään apua :)
kuules tee näin juo puol tölkkii limuu ja sen jälkee pyörit nii kauaa ku pystyt ja tunget sormet kurkkuu :DD
ruoka ON KALLISTA!!! aikuiseksi kasvaa ja ongelmista pääsee eroon lakkaamalla miettimästä itseään.
Kiitos teille jotka annoitte vinkkejä minäpä menen oksentelemaan.. ps. sen jälkeen menen panemaan ES tölkkiä... uh ah jee jee...... minun pikku penis es tölkissä ihQuu<3 no mut näkemiin kaikki...
noh kaikki eivät saa valita sitä ruuan määrää mitä syövät, oma äitini katsoo ainakin aina vierestä, että syön kaiken, ja ne annokset eivä mitään pieniä ole, ja kun vielä se 5-6x päiväs pitäs syödä sama määrän, joten miksi pitää oksentaa? tarviiko sitä edes miettiä -.-
Näimpä juuri. Mutkin pakotetaan syömään kotona lautanen ihan tyhjäks ja ruokaa on ihan hirvee määrä, joten jos se kaikki pitää pakolla syödä, nii kai siinä tulee paha olo ja haluu oksentaa. Juo ihan sika paljon vettä, lämmintä mieluiten ja sit vaan sormet kurkkuun.
Itellä sama, koko aika kytätään mitä syö ja ne ei tosiaan ole mitään pieniä annoksia ja sen jälkeen taas hirveet omantunnon tuskat ku on periaatteessa "pettäny" ittensä ku on syöny ja sen jälkee tekis mieli oksentaa. Oonki monta kertaa yrittäny mut se ei vaan onnistu. Elämä on enää yhtä helvettiä.
Laita toinen sormi kurkkuusi ja toinen peppuusi, jos oksennus ei tule niin vaihda käsien paikkaa. Jos sekään ei auta niin riehu sietämättömästi.
voi hyvää päivää .. ymmärrän hyvin , että haluat oksentaa kaiken paskan pois kehostasi ! ja oikeastaan , vaikka se kuinka väärältä nyt joidenkin ihmisten mielestä tuntuukin , niin aion nyt kertoa siihen ohjeen , koska muut 345678 kommenttia täällä ovatkin vain "TUHOAT KEHOSI" plaaplaa . ei keho , kurkku , iho , hampaat tai mitkään tuhoudu tai tule pahemmiksi JOS osaa oksentaa vain silloin , kun on älyttömön ja vielä älyttömämmän paha olo , eikä joka päivä , jos on syönyt yhen suklaa patukan . jos siis ymmärsit tuon eron , voit nyt hyvillä mielin lukea ohjeet :

1.) ajattele jotain todella ällöttävää / oksettavaa , ja mieti syöväsi sitä
2.) työnnä HAMMASHARJA (älä missään nimessä sormeasi ! ) kurkkuusi ja heiluttele sitä syvällä siellä kitalakea vasten
3.) jatka niin kauan , että oksennus tulee , koska se tulee , jos vain jaksat tarpeeksi kauan !

NYT VIELÄ , muista ! älä jää koukkuun oksentamiseen . lopputulos voi olla kuolema .

ps. jos haluat laihtua , liiku ja syö terveellisesti (: se on paras keino kauniiseen gossip girl -sarjan tyttöjen kehoihin ! oikeasti , usko edes tämän kerran minua . ja täytyy muistaa että silloin tällöin herkuttelu on kaikkea muuta kuin paha tapa (: tsemppiä kaikille niille , jotka iltaisin itkevät omaa kehoaan ! täällä on enemmän meitä sellaisia kuin kuvittelettekaan .. nimimerkillä : kokemusta on !
Hauskaa että sanoit noin, koska Gossip Girlissä tämä päähenkilö brunette (nimi unohtui nyt taas) on bulimitikko. Tai ainakin kirjojen mukaan.
Kokeilin työntää sormet suuhun ja ´´kutittaa´´ kurkkua... noh vähän ajan päästä tuli oksennus käteen :/
Kyllä te tuutte ite huomaamaan kannattaako se oksentaminen vai ei. Näin tämä itelläni meni

n.3kk sitten kokeilin ensimmäistä kertaa oksentamista. Mietin kauan aikaa uskallanko tehdä sitä vai en. Kyykistyin vain pöntön ääreen ja työnsin sormeni kurkkuun. Se kävi helposti. Minä oksensin. Sain sen onnistumisen tunteen, ja se pisti ihan hymyilemään! Ajattelin että hätätilanteissa voisin turvautua oksentamiseen. Parinviikon päästä niitä hätätilanteita alkoikin tulemaan enemmän, ja aloin oksentamaan melkein jokapäivä. Aloin näkemään uniakin oksentamisesta. Nykyään osaan oksentaa jopa pelkillä vatsalihaksillani!! Homma lähti selvästi käsistä ja haluan tosissani tästä tavasta eroon. Kamppailen vieläkin asian kanssa. Blogissani lisää:
http://janzubloggaa.blogspot.fi/

Ja kuitenkin joku haluaa tietää/koittaa kuinka oksentaa pelkillä vatsalihaksilla,, itse tein aluksi niin, että join ison lasin vettä (minusta kylmä ja lämmin vesi toimii yhtä kätevästi). Sitten n.minuutin ajan hyppelin paikoillani ja menin pöntönääreen seisomaan pää alaspäin. Sitten vain yökkimään ja pinnistämään vatsalihaksia niin seon siinä.....
Juo vettä ruokailun jälkeen, mutta älä oksenna vain yhden kerran, koska kun olet juonut sen veden, niin sulla on helpompi oksentaa. Oksenna kerralla vaikka 4-6 kertaa, niin kaiken pitäis mennä pois.... + olen kokenut saman :( johtuu ulkonäköpaineista, en ikinä tunne oloani mukavaksi, enkä sovi minkäänlaiseen asuun, se on tosi inhottavaa!!! Joten te jotka siellä väitätte toista, niin painukaa vittuun!!! Te ette ymmärrä Tästä hevon vittua, joten kannattaa pitää turpanne kiinni!!!!!
Mulla ei oo anoreksiaa mut oon nyt oksennustaudissa ja mull on on tosi huono olo mut mitään ei tuu ulos
oksennustaudissa oksennus vain tulee,ei sitä yritetä saada tulemaan ! -_-
Niin paljon kuin nyt haluat neuvoja oksentamiseen niin voin vakuuttaa että parin vuoden päästä tuut kysymään tänne satakertaa epätoivoisempana miten lopettaa oksentaminen.

Tiedän että menee varmasti kuuroille korville kun joillekin sanoo älkää hyvät ihmiset alottako. Itelleni sitä sanottiin mutta itsepäisesti sen aloitin. Tahtoisin lopettaa, mutta en osaa, pysty.
Jatkuva oksentelu on hengenvaarallaista ja aiheuttaa kaikenlaisia terveysriskejä, joista voi pikaisella googletuksella lukea enemmän.

Taannoin "Nolot vartalot" -ohjelmassa oli nuori nainen, joka oli parantunut bulimiasta, mutta hänellä oli edelleen ongelmana, että heti kun hän söi jotain, oksennus tuli automaattisesti, hänen sitä tahtomattaan. Läppä, joka normaalisti estää mahalaukun sisällön nousun ylös, oli hänellä vatsahapoista pahoin syöpynyt. Se piti korjata leikkauksessa.
Sun pitää sillee löytää se juttu kurkussa ja nopeesti ja säännöllisesti heilutella sitä niin auttaa ainakin mulla!:)
no siis itekki tykkään tästä. :) tulee paljo parempi olo ! Ja mä työnnän sormet kurkkuu, ja sielt se sit tulee :)
pitääks sil hammas harjan harja päälä tehässe oksennus
Muovisellä päällä mulle ainakin helpmpi.
Näin out of topic, itse ainakin kykenen oksentamaan, kun siltä tuntuu ja mahassa on ruokaa, ilman siis mitään sormien kurkkuun tunkemista yms. :o

Mut sitä mä kadun, et aikoinani hokasin, miten helppoa se mulle on, koska toi oksentaminen on siitä petollinen, et kuitenki täysi mahalaukun tyhjennys on jo haastavaa, joten ruokaa jää aina elimistöön ja sen sijaan mahahapot nousee kurkkuun aiheuttaen inhottavan tunteen ja hampaat kärsii.
Mulle on maailman helpoin oksentaa. Mä oon 168cm. Pitkä ja oon 14.v ja painan 40kiloo. Oon silti aivan helevetin LÄSKI.suosittelen oppii oksentaan kunnolla
Alkaa oksettaan ku luen näit. Lukekaa koko ketju läpi kun teillä on migreeni, ja kuunnelkaa vaikka samalla klamydian kappeletta ryssä mun leipääni syö
Painun tästä ossentamaan :(
 /   /  /  /  / Miten oksentaa?!?

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta