Lihakset ei kasva

Nainen

Aloitin salilla käynnin jokunen vuosi sitten, tarkoituksena saada käsiin ja jalkoihin lihakset nykyisten narujen tilalle.
Mutta kun ei, lihasmassa ei tunnu kasvavan kuin kituuttamalla. Rautaa pistän tankoon reippaasti enemmän ku aloittaessani ja toistoja teen sen normaalin 3 x 8, mutta peilistä katsoo edelleen se rimppakinttu ja narukäsi.
Tiedän, että naisten lihasmassa kasvaa hitaammin kuin miesten, mutta nyt haluaisin vinkkejä miten saada aikaan jotain NÄKYVÄÄ.

22

2571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies

      siis enemmän toistoo ja sarjoja itse teen 7 x 20.
      noin 5pv viikossa eli 2 lepopäivää, enkä kuitenkaan oo mikään himobodari mut tuloksii ainakin mul tulee.painoo sen verran et just jaksaa ton 20 sarjassa tehdä.sit myös proteiinipitoista ruokaa paljon.

      • Bodari

        Voi vittu mitä neuvoja, aivan päin persettä!! 7x20!, toi tais olla vaan typerää vittuilua! Lihasmassa kasvaa kun tekee 3-4 kertaa 8-12 toistoa, ei missään tapauksessa enempää...


      • saddam hussein
        Bodari kirjoitti:

        Voi vittu mitä neuvoja, aivan päin persettä!! 7x20!, toi tais olla vaan typerää vittuilua! Lihasmassa kasvaa kun tekee 3-4 kertaa 8-12 toistoa, ei missään tapauksessa enempää...

        Lihasmassa kasvaa parhaiten kun teet välillä toistoja 1-3,5-8,12-15 ja välillä haet myös kestävyyttä toistoilla yli 15.

        Mikää yksittäinen toistomäärä ei tuo parasta tulosta vaan erilaisten toistomäärien vaihtelu.Se on kultainen ohjesääntö jota kukaan ei voi kyseenalaistaa.


    • Mies+40

      Itse lajia harrastaneena noin 25v ,joskus enemmän joskus vähemän niin neuvoisin näin että.
      - ruokavalio kuntoon
      - vaihtele liikeitä ja toistomääriä, etsi tuntuma lihaksiin jos teet 3x8 aina niin lihas totuu siihen nopeasti eikä kasva eli välillä vaikka 5x5 ja välillä taas 2x20 ja muista että liika treeni on pahempi kuin liijan vähäinen treeni. Itse sorruin nuorempana liikaan treenaamiseeen ja kehitystä ei tapahtunut.
      - pidä joskus viikon lepo , itse pidän noin joka 6 viikko
      Itse tällä hekellä pituus 175 paino 100 rasvat 10 %
      joskus paino ollut 110 samoilla rasvoilla

      • Boudari

        Sähän oot ollu ihan huippu bodari...

        175cm ja 110kg, 10% rasvoilla !!!

        Tollasia ei löydy suomesta montaa!!!


      • Mies+40
        Boudari kirjoitti:

        Sähän oot ollu ihan huippu bodari...

        175cm ja 110kg, 10% rasvoilla !!!

        Tollasia ei löydy suomesta montaa!!!

        Niinpä, olen kilpailutkin 80-luvun alkupuolella


      • Pro
        Mies+40 kirjoitti:

        Niinpä, olen kilpailutkin 80-luvun alkupuolella

        Sitä vähän ajattelinkin...
        Varmaan myös ihan menestyksekkäästi!

        Ei tarvitse kertoa saavutuksia, ettei henkilöllisyys paljastu :)


      • pena
        Mies+40 kirjoitti:

        Niinpä, olen kilpailutkin 80-luvun alkupuolella

        just joo.määki olin 120kg 6%rasvoissa 60-luvulla.


      • pena
        pena kirjoitti:

        just joo.määki olin 120kg 6%rasvoissa 60-luvulla.

        150cm


      • Mies+40
        pena kirjoitti:

        150cm

        Mitat jotenkin tutut , oletko kenties" Jämä "
        piditkö otahallin kuntokoulua Sepon kanssa 80- luvulla ?


      • pena
        Mies+40 kirjoitti:

        Mitat jotenkin tutut , oletko kenties" Jämä "
        piditkö otahallin kuntokoulua Sepon kanssa 80- luvulla ?

        just se tietty.


      • mika

        niin mielestäni olet täydellinen nainen eikä nainen näytä hyvältä lihaksissa,.......


    • Kuki

      Kannattaa ekana laittaa ruokapuoli kuntoon. Naisilla yleinen ongelma on liian vähäinen syöminen, etenkin proteiinipitoisten ruokien vähäisyys. Itse käytän lisäravinteita juuri tarvittavan protskumäärän saamiseen sekä jotta palautuisin treenistä paremmin. Ehkäpä salillasi on ohjaaja, joka voisi tarkistaa treeniohjelmasi ja tekisi sulle ruokavalion?

    • sonni

      iha pelle sääki oles!! rupee harrastaa jumppaa nainen!!!

      • Punttimimmi

        Mikä heitto toi nyt oli, onpa taas tosi asiallista!? Jos neito haluaa kasvattaa lihaksiaan, niin miksi pitäisi jumppaan mennä?

        Sinulle nainen, et kertonut kuinka monta kertaa viikossa käyt salilla? Mitä liikkeitä teet ja teetkö useamman liikkeen per lihas vai miten touhuut siellä salilla? Tuloksia pitäisi kyllä syntyä, jos käyt salilla 3-4krt/vko ja teet useampaa liikettä/lihas ja liikkeitä/toistoja vaihdellen. Rautaa vielä rutkasti kehiin. Ruokavalio kun on vielä kunnossa, niin hyvä tulee. Syö useita kertoja päivässä. Kiinnitä erityistä huomiota protskujen saantiin.


      • teho
        Punttimimmi kirjoitti:

        Mikä heitto toi nyt oli, onpa taas tosi asiallista!? Jos neito haluaa kasvattaa lihaksiaan, niin miksi pitäisi jumppaan mennä?

        Sinulle nainen, et kertonut kuinka monta kertaa viikossa käyt salilla? Mitä liikkeitä teet ja teetkö useamman liikkeen per lihas vai miten touhuut siellä salilla? Tuloksia pitäisi kyllä syntyä, jos käyt salilla 3-4krt/vko ja teet useampaa liikettä/lihas ja liikkeitä/toistoja vaihdellen. Rautaa vielä rutkasti kehiin. Ruokavalio kun on vielä kunnossa, niin hyvä tulee. Syö useita kertoja päivässä. Kiinnitä erityistä huomiota protskujen saantiin.

        mitä vittuu sää paska läjä ruinutas ei muijan kuulu puntil käydä kasvattamassa lihaksia vitun naru muijat käy jumppaamas ja sillä siisti vitun naru


      • late
        teho kirjoitti:

        mitä vittuu sää paska läjä ruinutas ei muijan kuulu puntil käydä kasvattamassa lihaksia vitun naru muijat käy jumppaamas ja sillä siisti vitun naru

        mitäs muija puntillA KÄY.. NARU.. ei muijien kuulu olla mitään kaappeja.. muijien kuuluu olla kiinteitä ja pantavia... vitun naru... saatanan bodari pelle....


      • Punttimimmi
        late kirjoitti:

        mitäs muija puntillA KÄY.. NARU.. ei muijien kuulu olla mitään kaappeja.. muijien kuuluu olla kiinteitä ja pantavia... vitun naru... saatanan bodari pelle....

        Sulla taitaa olla tosi vaikeeta...otan osaa. Muuta tuohon ei viitsi kommentoida.


    • mikis

      Oletko liikkunut paljon? Ongelmana voi olla myös huono peruskunto. Jos peruskunto on huono, ei välttämättä tuloksia tule. Mutta kehotan myös syömään proteiineja, iltaisin hitaasti imeytyviä, juuri ennen nukkumaan menoa. Tietoa saat myös wrangelta. (wrange.fi)

      • teho

        lutkut kassei


    • minä

      nainen syö kananmunia useita koska sulla ei oo kiveksiä joten kolesterolit muuttuu steroleiksi ja siitä edespäi testosteroleiksi ym ym paljon salaattia feminiini keho pitää käyttää 5 kertaa enempi salaatteja ku miehen. proteiineja ei saa syyä liikaa koska proteiinit rasittavat kehoa aika paljon tosiasiassa ei tarvi syyä liikaa vähän riittää päivässä kuhan muistaa vähän päivittäin. mies yöksi viereen. vältä D vitamin ja vältä soijaa. soija on nykyään yleinen emulgointiaine / hormonialentaja kaupan ruuissa.

      • onko kasvanut

        Tämä oli ihan aiheellinen nosto; voihan olla etteivät aloittajan lihakset ole kasvaneet vielä kymmenessä vuodessakaan, ja hän etsii vielä tästä ketjusta neuvoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe