Onko kellään yli 60000 km ajettu 7-pykäläistä DSG:tä?

Skoumän

Eli haluaisin kuulla kokemuksia teiltä, joilla on jo pidemmältä matkalta kokemuksia tästä 7-pykäläisestä DSG:stä.
Eli onko kellään tullut mitään ongelmia tuohon vaiheiston toimintaan?

Itse tuli tuollainen hommattua, mutta autoa odotellessa luin TM:stä, että Superbin kohdalla oli laatikkoon tullut jotain pientä häikkää, mutta en lähtenyt tilausta perumaan sillä perusteella, koska tuttu automyyjä väitti, että yhteenkään heidän myymään DSG:hen ei ole tullut mitään vikaa ja että tuo TM:n yksilö olisi todella harvinainen poikkeus ja vika ei siinäkään varsinaisesti ollut laatikossa vaan sen tietokoneohjauksessa, joka oli helppo korjata uudella softalla.

Haluaisin silti kuulla OIKEILTA KÄYTTÄJILTÄ kommentteja siitä onko ongelmia ollut vai ei. Toivon ettei provopetterit tartu tähän, vaan pelkästään oikeat 7-pykäläisten omistajat/käyttäjät(esim. taksikuskit) kommentoisivat kokemuksistaan.

Kiitos

33

1705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarttuu!

      Kaiken maailman provopetterit, tojoterot ym. besservisserit tarttuvat ilman muuta tähän aiheeseen, se on selvä. Syykin on selvä: Muilla volyymiautojen valmistajilla kuin Volkswagen-konsernilla ei ole sivistyneesti käyttäytyvää ja samalla taloudellista automaattivaihteistoa kaikkiin yleisimpiin autoluokkiin. Asiakkaat valuvat Volkkarin merkkeihin ja sekös näitä kaiken maailman tojohihhuleita vituttaa. Ja kukapa ei leipänsä eteen sitten vaikka vähän valehtelisi jotta imu Volkkarin merkkeihin tyrehtyisi.
      Vagarena- ja UltimateVW-sivustot ovat parempia foorumeita sinun kysymyksellesi. Sinnekin tosin on jo soluttautunut Toyotan hopottajia, joten "kokemuksia" sietää lukea hieman varauksella.

      • Heikki H Moilanen

        tai niinkuin strutsit kuulemma tekevät, työntävät päänsä hiekan sisään. Paras on ummistaa silmät kaikelta sellaiselta josta ei halua kuulla mitään.

        Mitä VAG-Areenan tulee, niin siellä tosiaankin on palstat kaiken maaliman automerkkejä varten. Vähän överiksi menee, mutta näköjään porukkaa kalastellaan kaikin keinoin, kävijämäärät ja jäsenmäärät ovat muuttuneet tärkeämmäksi kuin foorumin sisältö.


    • Opin kerrasta

      Jos DSG7 loota maksaa noin 4500-6000 erkkiä uutena, X-osana elikkäs siis tehdaskunnostettuna vaihto-osana vähän vähemmän, niin onhan se kuitenkin vähemmän kuin kone maksaisi. Ja DSGn mekatroniikka on todella edullinen, vain noin 2200 erkkiä, tämäkin X osana vähän vähempi, ja tämä vain siinä tapauksessa että ei hoidu päivityksellä.

      • 2200

        Toyotaterot provopellet eivät muuta keksi.


      • ei vaikeaa

        Nämä VAG-kuskithan aina esittää niin helvatan rikasta, joten ihan turha murehtia mitään. Vian ilmaantuessa merkkikorjaamolle ja taaloja(eli luottokortti) tiskiin.


    • taksisuhari

      kesti minulla taksissa.

      • jjj..

        122tkm ja hajosi?


      • 7-DSG
        jjj.. kirjoitti:

        122tkm ja hajosi?

        Siinä kohdin vaihdettiin sekä mekatroniikka että koko laatikko.


      • huono?

        Kaukosäätimen patteri?


    • 19+6=?

      Taksikuskeilla on aika vähän noita kuivakytkimillä varustettuja 7-pykäläisiä käytössä koska sitä saa etupäässä uusiin pieniin dieselhin ja bensa koneisiin. Suuremmat dieselit vääntävät niin paljon että niissä tarvitaan vasta hiljattain tullut DSG7 joka on märkäkytkimillä varustettu aivan kuten DSG6 on.
      Tuota DSG7 märkäkytkimillä on käytössä vasta Tiguanissa ja Transporterissa, joten siitä ei ole varmaan kyse sinun kysymyksessäsi kun Skoda palstalla olet?

      Tuolla VAGArenalla on oikeita kokemuksia käyttäjiltä, täällä saa etupäässä provo-Petterien juttuja.

      Itsellä neljäs DSG auto menossa tällä hetkellä ja yksikään ei ole vaihteiston reistailun vuoksi ollut huollossa. Nykyiseen tuli huoltokäynti kun halusivat kampanjana päivittää vaihteiston softan.

      Ajelen autoillani 30-50tkm/v.

      • 23

        Ocua -09/4 DSG:t oli nimenomaan DSG7:ja,päädyin kuitenkin manuaaliin!


      • piitynyt jälly

        Ihmettelen jos taksari valehtelee. Sitten nämä, jotka pitävät 1.2 TSI:ä kylmänä ovat samaa paskanpuhujakastia.


      • 14+9=?
        23 kirjoitti:

        Ocua -09/4 DSG:t oli nimenomaan DSG7:ja,päädyin kuitenkin manuaaliin!

        Lukutaito?

        DSG:t dieseleissä on edelleen etupäässä DSG6:ia, pl. 1.6l ja aiemmin 1.9l dieselä joihin sai tuota DSG7:aa.
        Taksarit suosivat etupäässä 2.0l TDI malleja joihin edelleenkin saa vain DSG6:sta. Tarkista vaikka Octavian teknisistä tiedoista. Taksareilla tuntuu olevan suosiossa tuo 2.0l TDI joten ei liene kovin monella tuo DSG7:n käytössä.

        Ja miksi pitää vastata kun ei selvästi tiedä mitään asiasta?


      • 18+4=?
        piitynyt jälly kirjoitti:

        Ihmettelen jos taksari valehtelee. Sitten nämä, jotka pitävät 1.2 TSI:ä kylmänä ovat samaa paskanpuhujakastia.

        "Kaunis valhe--taas Ihmettelen jos taksari valehtelee"

        Mistäköhän kirjoitat? Oikein tarkasti kuin luet niin missään en väittänyt taksarin valehtelevan.
        Kun luet tuon tekstini uudestan niin ehkä ymmärrät mitä siinä kirjoitettiin.

        Kerrataan hitaammillekin taas kerran - taksareilla tuskin on DSG7:n paljoakaan koska sitä ei saa 2.0l TDI:n kylkeen - siinä yhteydessä on valittavissa DSG6 edelleenkin. Onko tuossa jotain niin vaikeata ymmärtää?
        Vielä ei ole DSG7:ää saatavilla suuremmissa dieseleissä kuin VW:n Tiguanissa ja Transporterissa.
        Ymmärsitkö nyt?

        Valehtelusta kirjoitin, että suurin osa täällä palstalla kirjoittelee satuja. Missään ei otettu kantaa onko ko. kirjoittajien ammatti taksari, keksit tuon ihan itse.


      • asasasaa

        milloinka oli ensimmäinen


      • 4+6=?
        asasasaa kirjoitti:

        milloinka oli ensimmäinen

        2005 ostin ensimmäisen ja ehdin rullata sillä 150tkm. Nyt on käytössä kaksi autoa joissa molemmissa DSG:t. Niillä ajettu toki vasta 30tkm.


      • taksisuhari

        ihan tsi koneella -09vm.


    • DSG-7

      Tämä on ehdottomasti väärä palsta saada luotettavaan tietoa mistään, joten nuo mainitut VagArenat yms on siihen paljon parempia paikkoja.

      Asiaan...

      Ostin alkuvuodesta DSG-7 Yetin, sitä ennen olin luonnollisesti kovasti kiinnostunut tuon tekniikan luotettavuudesta, sillä minulla ei ollut siitä mitään kokemusta. Vaihteistostahan on paha sanoa mitään varmasti, koska se tuli markkinoille vasta kaksi vuotta sitten. Moni ei varmaankaan tiedä, että tekniikka ja valmistaja on "kuivalla" DSG7:llä ihan eri kuin "märällä" DSG6:lla. Olin lueskellut netistä näitä provopettereiden ja "taksimiesten" nostamaa hälyä ja kun myös TM:ssä oli maininta DSG7:n jonkinasteisesta hajoamisesta niin epäilyjä oli ilmassa sen verran, että tämä edellytti mahdollisimman objektiivista selvitystä. Ennenkuin tein diilin, niin juttelin asiasta pitkään autonmyyjän tuotepäällikön kanssa ja hän pyysi keskusteluihin mukaan myös ohi kävelleen huoltopäällikön. Tämä huoltopäällikkö näytti päätteeltä kaikki heidän myymiensä tätä vaihteistotyyppiä kohdanneet vikaantumiset. Niitä oli viisi kappaletta.

      Kahdessa megatroniikka oli jostain syystä menettänyt perussäätönsä, ja ne asetettiin kohdalleen uudelleen (10min homma) Epäilivät, että alkupään tuotantoerän softassa olisi ollut syy tähän, koska näitä ei sen jälkeen ole tullut esiin. Kahdessa oli ollut lämpötila-anturiongelma. Se viides oli sitten taksikäytössä olleen auton megatroniikan mekaaninen hajoaminen. Syy hajoamiseen ei selvinnyt, tuo meni korjaukseen (vaihtoon) tehdastakuuna. Tiedoksi kaikki Skodaan harkitesvat, tehdas tulee kuulemma 80/20% osuudella mukaan, jos vaihteistossa hajoaa joku kymmenen vuoden aikana (siis takuuajan jälkeen)

      Elikä viisi erilaista hajoamista, joista ei yksikään itse vaihteistossa. Lisäksi kun ottaa huomioon heidän myymiensä DSG-7 autojen lukumäärän kahden vuoden aikana (yli 400 kpl) niin vikamäärä on mielestäni pieni.

      Mutta, kuten alussa sanoin, tuo vaihteisto on sen verran uusi markkinoilla, että PITKÄN ajan kestävyydestä kukaan ei pysty sanomaan vielä mitään, ei huoltopäälliköt eikä provopetterit. Jotain valmistajan luottamuksesta tuotettaan kohtaan osoittaa kuitenkin se, että VW USA antaa tuolle vaihteistolle 160tkm täystakuun. Kuinka moni muu auto antaa vastaavan?

      Tällä hetkellä Yetilläni on ajettu 14tkm, joka ei tietenkään osoita kestävyydestä vielä mitään, mutta toistaiseksi vaihteisto, kuten autokin on toiminut kuin sveitsiläinen kello. Lämpöäkin riitti maaliskuun pakkasilla ihan riittävästi. 1.2TSI on energiapihi moottori, joten luonnollisesti hyvästä suunnittelusta johtuen tuo moottori ei KENTIES riitä tulipalopakkasilla sellaisessa autossa, jossa on pieni tuulipinta-ala. Tästähän on mainintoja autojen talvitesteissäkin,. Yeti ei ole sellainen, joten lämmön suhteen ei ole ollut, eikä tule olemaankaan ongelmia.

      • Alyhoi

        "1.2TSI on energiapihi moottori, joten luonnollisesti hyvästä suunnittelusta johtuen tuo moottori ei KENTIES riitä tulipalopakkasilla sellaisessa autossa, jossa on pieni tuulipinta-ala. Tästähän on mainintoja autojen talvitesteissäkin,. Yeti ei ole sellainen, joten lämmön suhteen ei ole ollut, eikä tule olemaankaan ongelmia. "

        Eiköhän suuri tuulipinta-ala, korkea ja mutenkin tilavuudeltaan suuret sisätilat tarkoita paljon lämmitettävää tilaa, joten ongelmia Yetin kanssa varmasti tulee.


      • DSG-7
        Alyhoi kirjoitti:

        "1.2TSI on energiapihi moottori, joten luonnollisesti hyvästä suunnittelusta johtuen tuo moottori ei KENTIES riitä tulipalopakkasilla sellaisessa autossa, jossa on pieni tuulipinta-ala. Tästähän on mainintoja autojen talvitesteissäkin,. Yeti ei ole sellainen, joten lämmön suhteen ei ole ollut, eikä tule olemaankaan ongelmia. "

        Eiköhän suuri tuulipinta-ala, korkea ja mutenkin tilavuudeltaan suuret sisätilat tarkoita paljon lämmitettävää tilaa, joten ongelmia Yetin kanssa varmasti tulee.

        Tavallista matalaa henkilöautoa korkeampi tuulipinta-ala --_> isompi bensankulutus --> lämpöisempänä käyvä kone --> enemmän lämpöä riittää sisälle. Yksinkertaista thermodynamiikkaa. Lisäksi Yetin lämmönvaihdin on huomattavasti kookkaampi kuin saman konsernin pienissä VW autoissa.

        Esim Polo on varmasti kylmempi auto kuin autot keskimäärin on. Tästä tosin minulla ei ole mitään henk.koht kokemusta. Yeti samalla pannulla on sen sijaan lämmin. Jos et usko, niin lue TM:n talvitestin tulokset. Tai usko minua, sillä olen ajellut Yetilläni lämpimästi maaliskuun alusta lähtien. Parhaimmillaan pakkanen paukkuin -23 asteen paikkeilla. Laittamalla DSG-7 sport asentoon, kone kiertää korkeammalle ja lämpenee tarvittaessa normaalia nopeammin.


      • Palellut
        DSG-7 kirjoitti:

        Tavallista matalaa henkilöautoa korkeampi tuulipinta-ala --_> isompi bensankulutus --> lämpöisempänä käyvä kone --> enemmän lämpöä riittää sisälle. Yksinkertaista thermodynamiikkaa. Lisäksi Yetin lämmönvaihdin on huomattavasti kookkaampi kuin saman konsernin pienissä VW autoissa.

        Esim Polo on varmasti kylmempi auto kuin autot keskimäärin on. Tästä tosin minulla ei ole mitään henk.koht kokemusta. Yeti samalla pannulla on sen sijaan lämmin. Jos et usko, niin lue TM:n talvitestin tulokset. Tai usko minua, sillä olen ajellut Yetilläni lämpimästi maaliskuun alusta lähtien. Parhaimmillaan pakkanen paukkuin -23 asteen paikkeilla. Laittamalla DSG-7 sport asentoon, kone kiertää korkeammalle ja lämpenee tarvittaessa normaalia nopeammin.

        Älä puhu potaskaa "aikuinen" mies, Yeti on kylmä talviauto!


      • 6+9=?
        Palellut kirjoitti:

        Älä puhu potaskaa "aikuinen" mies, Yeti on kylmä talviauto!

        Sinulla varmaan on pitkä kokemus Yetistä talviautona kun noin kovalla tietämyksellä kirjoittelet?

        Tiedäthän, että ihmisten kylmän kokeminen on hieman yksilöllistä.
        Itse ajelen käytän housuina shortseja siihen asti kunnes pakkaset alkavat syksyllä, enkä koe sitä kylmäksi. Toiset jo vetää toppahousuja jalkaan kun lämpötila alkaa laskea alle 10C. Kylmän kokeminen on aika yksilöllistä, joten miten voit väittää että joku puhuu potaskaa - varsinkin kun et kuitenkaan ole itse Yetiä edes kokenut talvella :)


      • zumpaa

        "jotain valmistajan luottamuksesta tuotettaan kohtaan osoittaa kuitenkin se, että VW USA antaa tuolle vaihteistolle 160tkm täystakuun. Kuinka moni muu auto antaa vastaavan?"

        Esim. Hyundai. Ei kauheasti kannata VW:n takuulla kehua, joka on markkinoiden SURKEIN.


      • 6+9=?
        zumpaa kirjoitti:

        "jotain valmistajan luottamuksesta tuotettaan kohtaan osoittaa kuitenkin se, että VW USA antaa tuolle vaihteistolle 160tkm täystakuun. Kuinka moni muu auto antaa vastaavan?"

        Esim. Hyundai. Ei kauheasti kannata VW:n takuulla kehua, joka on markkinoiden SURKEIN.

        Nuo lisäturvat (jotka siis eivät ole takuita) ovat vain markkinointia varten. Mitään todellista pohjaa niillä ei kestävyyteen tms. ole. Kuka oikeasti ostaisi Hyundaita jollei siihen saisi pitkää takuuta tjm lisäetua. Pelkkä halpa hinta ei enää riitä.
        Volsut myyvät niin hyvin ilman lisäkikkailuja, ettei ole tarvetta antaa mitään epätoivoisia 7v 'takuita'.
        Markkinoiden surkein takuu VW:llä siis on aivan sama mikä monella muullakin valmistajalla eli 2v ilman kilometrirajaa - sama mikä takuu on kaikilla muillakin itseasiassa. Sen jälkeen annetut lisäturvat eivät ole takuita, jollet tiedä.

        Jos haluat jotenkin tuntea olisi turvalliseksi niin osta Hyundai - itse haluan auton jolla ajaa ;)


    • pientä?

      TM:ssä oli tullut jotain "pientä" häikkää? Siis pientä? Määritteletkö pienen ja suuren häikän vaihdelaatikon osalta?

      • Toyotahörhö

        Katsos nro 10 siinä sinulle hieman tosiasiaa polttoaineenkulutuksesta.


      • alatukivarsi

        Pieni häikkä = laskun loppusummassa kolme numeroa.
        Suuri häikkä = laskun loppusummassa neljä numeroa.


    • riippuu käyttäjästä

      täällä dsg7 laatikolla rullattu jo 170km ilman pienintäkään vikaa/korjausta

      • riippuu käyttäjästä

        korjaan 170tkm, ja auto vm .2010 vw


    • Artturi

      DSG7 VW T5GPI 2010 ajettu 359200km, eka kerta tuli vika päälle, auto ei halua ajaa eteenpäin vain taakse. Todennäköisestti elektroniinen vika.

      • OCTAAVI

        MIKÄ VIKANA DSG 7 TÄRISTÄÄ LÄHTIESSÄ MITÄ TEHDÄ 83 T ?


      • NeverVag
        OCTAAVI kirjoitti:

        MIKÄ VIKANA DSG 7 TÄRISTÄÄ LÄHTIESSÄ MITÄ TEHDÄ 83 T ?

        Viallisten vaihteistojen osuus lienee promilleluokkaa, joten ei syytä huoleen. Jos et muuta keksi niin vaihda uusi ocu samanlaisella vaihteistolla. Jos haluat luotettavan auton vaihda joku muu konsernin auto samanlaisella vaihteistolla.

        PS: Kerkesikö olematon takuu loppumaan?


      • OCTAAVI
        NeverVag kirjoitti:

        Viallisten vaihteistojen osuus lienee promilleluokkaa, joten ei syytä huoleen. Jos et muuta keksi niin vaihda uusi ocu samanlaisella vaihteistolla. Jos haluat luotettavan auton vaihda joku muu konsernin auto samanlaisella vaihteistolla.

        PS: Kerkesikö olematon takuu loppumaan?

        JUURI NIINKÄVI,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe