Bensa MB:n kulutus

Tiedän huomenna

Mulla on tomaatti 200 TE -89, joka kuluttaa noin 13,5-14,5 litraa satasella kaupunki/maantie ajossa.

Paljonko luulet kulutuksen olevan pelkässä matka-ajossa ajettaessa n. 90 km/h tai 120 km/h?

Oletukseni on noin 11-12 l sadalla. Olenko kaukana?

16

3108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itselläni on ollut 190E 2.6," kpl.300 CE ja Yksi 300 CE-24.Mikään edellä mainituista ei noihin lukemiin nous-
      sut.

    • mathias57

      Mulla 230E automaatti, vm 1987, kulutus maantieajossa n. 80-100 kmh 11 litraa. imusarjan letkuja uusittu, samoin tulpat, seos säädetty,

    • 230_CE

      Automaatti 230 Ce kuluttaa sekalaisessa ajossa noin 10 litraa sataselle, puhtaassa maantieajossa alle kahdeksan. Keskikulutus 9 litran paikkeilla.

      • Tiedän huomenna

        Kerroin aloituksessa, että kulutus kaupunki/ maantie ajossa 13,5-14,5 l satasella. Tarkoitus oli kirjoittaa kaupunkiajossa.

        Tänään kävin ajamassa 300 km lenkin, maantie/moottoritietä vaudein 80-100-120 ja kulutus oli melko tarkasti 10 litraa satasella, ehkä 10,1. Mielestäni ei kauhean paha kuitenkaan ilmastointi päällä ajaessa.

        Muutama vuosi sitten minulla oli Saab 900 automaatti, 2,0l koneella ja kulutti samat 13,5-14,5/ 100km. Enkä ole edes raskasjalkainen mielestäni edes kaupunkiajossa.

        Käytän 98 octaanista, pitäisikö jotain korjauttaa kulutuksen pienentämiseksi kaupunkiajossa?


      • Paljon ajavana diese
        Tiedän huomenna kirjoitti:

        Kerroin aloituksessa, että kulutus kaupunki/ maantie ajossa 13,5-14,5 l satasella. Tarkoitus oli kirjoittaa kaupunkiajossa.

        Tänään kävin ajamassa 300 km lenkin, maantie/moottoritietä vaudein 80-100-120 ja kulutus oli melko tarkasti 10 litraa satasella, ehkä 10,1. Mielestäni ei kauhean paha kuitenkaan ilmastointi päällä ajaessa.

        Muutama vuosi sitten minulla oli Saab 900 automaatti, 2,0l koneella ja kulutti samat 13,5-14,5/ 100km. Enkä ole edes raskasjalkainen mielestäni edes kaupunkiajossa.

        Käytän 98 octaanista, pitäisikö jotain korjauttaa kulutuksen pienentämiseksi kaupunkiajossa?

        Hommaa diesel niin huomaat eron kulutuksessa. Mulla on E320cdi n 200 hp turbolla ja kaupunkikulutus on noin 8 lt sekalainen 6.5 ja rauhallisella maantieajolla olen päässyt alimmillaan 4,8 lt. Jos ajaa paljon niin Diesselivero on pian kuitattu.
        Toi sun autos kuluttaa paljon koska on joka puolelta väljä kone!


      • tiesin eilen
        Paljon ajavana diese kirjoitti:

        Hommaa diesel niin huomaat eron kulutuksessa. Mulla on E320cdi n 200 hp turbolla ja kaupunkikulutus on noin 8 lt sekalainen 6.5 ja rauhallisella maantieajolla olen päässyt alimmillaan 4,8 lt. Jos ajaa paljon niin Diesselivero on pian kuitattu.
        Toi sun autos kuluttaa paljon koska on joka puolelta väljä kone!

        hankkiakseni dieselin. Pelkkä d-vero on yli 400€, ja ajanMB:llä vain noin 3500-4500 km vuodessa. Käyttöautonani on pikkuinen japsi Baleno, joka tomaattina 1.6 litran koneella kuluttaa noin 8,5l/100 yhdistetyssä ajossa. Tällä ajan noin 8000 km vuodessa.


      • Mese diisseli
        tiesin eilen kirjoitti:

        hankkiakseni dieselin. Pelkkä d-vero on yli 400€, ja ajanMB:llä vain noin 3500-4500 km vuodessa. Käyttöautonani on pikkuinen japsi Baleno, joka tomaattina 1.6 litran koneella kuluttaa noin 8,5l/100 yhdistetyssä ajossa. Tällä ajan noin 8000 km vuodessa.

        Sullahan on nyt siis kaksi ritsaa rasitteena. Mikset samantien pistä niitä vaikka naulatehtaalle ja hommaa se MB 220-320 Cdi auto. Dieselveroineenkin tulee halvemmaksi kuin kaksi kotteroa.
        Esim uudenkarhea MB E 220cdi keskikulutus on noin 5-6 lt.
        Jos joku neropatti on sanonut että diesel on laiska niin erehtyy koska kaikissa Cdi malleissa on turbo


      • ukko nuuka
        Mese diisseli kirjoitti:

        Sullahan on nyt siis kaksi ritsaa rasitteena. Mikset samantien pistä niitä vaikka naulatehtaalle ja hommaa se MB 220-320 Cdi auto. Dieselveroineenkin tulee halvemmaksi kuin kaksi kotteroa.
        Esim uudenkarhea MB E 220cdi keskikulutus on noin 5-6 lt.
        Jos joku neropatti on sanonut että diesel on laiska niin erehtyy koska kaikissa Cdi malleissa on turbo

        Jep, jep. Molemmat on maksettu. Ei velkaa, isot bonukset ja fyrkkaa riittää muuhunkin kuin paikasta toiseenkuljettimeen.


      • Tervettäautoilua
        ukko nuuka kirjoitti:

        Jep, jep. Molemmat on maksettu. Ei velkaa, isot bonukset ja fyrkkaa riittää muuhunkin kuin paikasta toiseenkuljettimeen.

        ainakin kuluttamaan, kun omani 180 E kuluttaa 95 :tä 400 kilometrillä 20 litraa en tiedä onko se paljon vai vähän, kun ne "riiselitkin" samanverran haukkaa ja vielä verot päälle ja paha noki perässä joka on kuulemma "karsinogeenistä" ainetta hengitettäväksi. Vaihteitakin kääntelen ihan itse silloin harvoin, kun tarpeellista on ja lihakset pysyy kunnossa käsivarsissa ettei tarvitse puntteja nostella sitten kotona.


      • MBe320cdi2000
        Tervettäautoilua kirjoitti:

        ainakin kuluttamaan, kun omani 180 E kuluttaa 95 :tä 400 kilometrillä 20 litraa en tiedä onko se paljon vai vähän, kun ne "riiselitkin" samanverran haukkaa ja vielä verot päälle ja paha noki perässä joka on kuulemma "karsinogeenistä" ainetta hengitettäväksi. Vaihteitakin kääntelen ihan itse silloin harvoin, kun tarpeellista on ja lihakset pysyy kunnossa käsivarsissa ettei tarvitse puntteja nostella sitten kotona.

        Eihän tommonen mopoauto voi kuluttaakkaan enempää. Noin pieni kone.


      • pitkamonssi
        MBe320cdi2000 kirjoitti:

        Eihän tommonen mopoauto voi kuluttaakkaan enempää. Noin pieni kone.

        Kaupungissa kuluttaa ohjekirjan mukaan sen 12,5l eikä juuri eroa huomaa, jos ajelee kaasu pohjassa... Maantiellä taas vauhdista riippuen: 80kmh/6l, 90kmh/6,7l ja 120kmh/8,5l. Aika kovilta kuulostaa nuo automaatin tuomat kulutuslisäykset, ja pitäs kyllä jäädä siihe 6-9l välille vauhdista riippuen.


    • Ei pihistellä

      MB 180 1,6 bensa- autom.. Keskimäärin 10 litraa. Ajettu 2000 km.

      • C180 Kompressor

        MB C180K 1.8 manuaali. 7.2 l/100km viimeisellä 20000km:llä.


      • mese...
        C180 Kompressor kirjoitti:

        MB C180K 1.8 manuaali. 7.2 l/100km viimeisellä 20000km:llä.

        MB w202 1.8 autom. Kirjanpidon mukaan 8l/100 kevät/kesä. sis. matka/kaupunki määrittelemättömillä prosenteilla...


    • MBz

      MB C180K autom. vm. 2007. Maantieajossa 6,3 - 6,6, kaupungissa 10,0 - 12,5.

      • ffjhgfg

        1991. 560 v8 13-14 l


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1499
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      66
      1398
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      34
      1363
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe