Miltä varasijalta olette päässeet?

Elriikka

Olen Vaasan kauppatieteelliseen varasijalla 14. Etsinkö suosiolla töitä ens vuodeksi vai jäänkö odottelemaan vielä kädet ristissä?
Miltä varasijalta olette päässeet ja mihin kauppikseen?

58

12363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pössööplösö

      En päässyt Turun AMK:hon lukemaan liiketaloutta edes varasijalta. Sen sijaan pääsin Oulun yliopistoon lukemaan kauppatieteitä varasijalta 6.

      • fifiifif

        Turun kauppakorkeaan pääsin vuonna 2007 varasijalta 12.


      • hihhhyyy
        fifiifif kirjoitti:

        Turun kauppakorkeaan pääsin vuonna 2007 varasijalta 12.

        Helsingin kauppis varasija 3. ja vuosi oli 2009


      • vaasankauppakorkee
        hihhhyyy kirjoitti:

        Helsingin kauppis varasija 3. ja vuosi oli 2009

        En päässyt Vaasaan kauppakorkeaan, mutta olen varasijalla 10! Tuntuu huonolta, mut toivotaan ihmettä. Olis hienoa jos ihmiset laittais viestiä tänne jos peruvat tai pääsevät varasijalta! Olisi kiva kuulla myös millaisilta varasijoilta Vaasaan on päästy!


      • sdasd
        vaasankauppakorkee kirjoitti:

        En päässyt Vaasaan kauppakorkeaan, mutta olen varasijalla 10! Tuntuu huonolta, mut toivotaan ihmettä. Olis hienoa jos ihmiset laittais viestiä tänne jos peruvat tai pääsevät varasijalta! Olisi kiva kuulla myös millaisilta varasijoilta Vaasaan on päästy!

        Vaasaan pääset ihan varmasti varasijalta 10. Edellisvuosina on päässyt vielä parhaimmillaan varasijalta 20.


      • sjuhkuf
        sdasd kirjoitti:

        Vaasaan pääset ihan varmasti varasijalta 10. Edellisvuosina on päässyt vielä parhaimmillaan varasijalta 20.

        Viime vuonna Vaasaan pääsi varasijalta 11. viimeinen ja esim. vuonna 2007 pääsi sijalta 13.


    • rererererererererer

      Jos olisit vaikka varasijalla 5 niin pääsisit aivan varmasti, mutta tuo on juuri siinä vaiheilla, että pääsetkö vaiko et. Toisena vuonna pääsisit ja toisena ei olisi mitään mahdollisuuksia. Älä ainakaan vielä erupea töitä etsimään. Olen melko varma, että pääset! Onnea! :)

      • vaasankauppakorkee

        kiitoskiitos jo näistä! Elikkäs aika hilkulle taitaa mennä! Lähetin yliopistolle mailiakin ja vastauskin tuli ja sanoivat samaa, että viime vuonna 11 ja vaihtelee tietty vuosittain. Nyt vaa peukut pystyy myös kaikil muille varasijoil oleville!
        Toimistolta sanottiin myös, että varasijoilta hyväksytyille lähetetään kirjallinen tieto jos paikka vapautuu!


      • varasijalla
        vaasankauppakorkee kirjoitti:

        kiitoskiitos jo näistä! Elikkäs aika hilkulle taitaa mennä! Lähetin yliopistolle mailiakin ja vastauskin tuli ja sanoivat samaa, että viime vuonna 11 ja vaihtelee tietty vuosittain. Nyt vaa peukut pystyy myös kaikil muille varasijoil oleville!
        Toimistolta sanottiin myös, että varasijoilta hyväksytyille lähetetään kirjallinen tieto jos paikka vapautuu!

        lähettävätköhän tiedon vasta silloin elokuussa?


      • vaasankauppakorkee
        varasijalla kirjoitti:

        lähettävätköhän tiedon vasta silloin elokuussa?

        Uskon, että lähettävät kirjeen mahdollisimman pian kun paikkoja vapautuu. Laitan vielä vastauksen, jonka sain toimistolta (Ei kerro ajankohdasta kylläkään tarkemmin)

        "Varasijojen määrä tosiaan vaihtelee vuosittain, meillä se on yleensä ollut juuri 10 tienoilla. Viime vuonna varasijoja vapautui 11. Mikäli varasijoja vapautuu, kirjallinen tieto opiskelupaikasta lähetetään valintakoepisteiden mukaisella listalla seuraavana olevalle hakijalle"


    • hgsshuuods

      Oulun yliopiston nettisivuilta saa kuvan, että olisin kansiksen varasijalla nro 3, mutta saamassani kirjeessä luki, että ensimmäiseksi hakukohteeksi asettamassasi yliopistossa sijaluvulla 16. Meneeköhän nämä vapautuvat paikat sen mukaan missä osiossa (esim. kansis tai johtaminen) vapautuu paikkoja vaiko niin, että ihan sama mistä vapautuu ja otetaan seuraavaksi paras kokeessa pärjännyt vaikka ei olisi juuri siihen koulutuksen haaraan hakenut mutta kuitenkin kauppatieteelliseen?

      • jktyub

        Siinä kirjeessä ei ole eritelty tosiaan niitä pääaineita. Olet siis 13. kaikista varasijoista kaikkiin pääaineisiin. Sun sisäänpääsy mahollisuuksiin kuitenki vaikuttaa vaan se, että kolme kansikseen sisäänpäässyttä peruu tulonsa. Muiden sijoitukset jonossa ei vaikuta.


      • jktyub
        jktyub kirjoitti:

        Siinä kirjeessä ei ole eritelty tosiaan niitä pääaineita. Olet siis 13. kaikista varasijoista kaikkiin pääaineisiin. Sun sisäänpääsy mahollisuuksiin kuitenki vaikuttaa vaan se, että kolme kansikseen sisäänpäässyttä peruu tulonsa. Muiden sijoitukset jonossa ei vaikuta.

        Siis 16. olit, mutta kuitenkin. Ymmärsit varmaan pointin. Noin sen ite tajusin ku sitä yliopistolta kysyin. Soita toki sinne tiedekuntaan vaikka maanantaina ja kysele omaa tilannetta, mukavia tätejä oli langan päässä:)


      • hgsshuuods
        jktyub kirjoitti:

        Siis 16. olit, mutta kuitenkin. Ymmärsit varmaan pointin. Noin sen ite tajusin ku sitä yliopistolta kysyin. Soita toki sinne tiedekuntaan vaikka maanantaina ja kysele omaa tilannetta, mukavia tätejä oli langan päässä:)

        juu kiitoksia selvennyksestä laitoinkin jo sähköpostia menemään


      • mäolenmies
        hgsshuuods kirjoitti:

        juu kiitoksia selvennyksestä laitoinkin jo sähköpostia menemään

        Jyväskylän kansiksen tiedekuntaan olen varasijalla 21. Kirjeessa sanottiin kuitenkin rohkaisevasti että suurillakin varausnumeroilla on päässyt vielä sisään. Tänä vuonna aloituspaikkojen määrä on kuitenki noussut 30 --> 40. Kannattaakohan toivoa enää elätellä?


      • lskdfhd
        mäolenmies kirjoitti:

        Jyväskylän kansiksen tiedekuntaan olen varasijalla 21. Kirjeessa sanottiin kuitenkin rohkaisevasti että suurillakin varausnumeroilla on päässyt vielä sisään. Tänä vuonna aloituspaikkojen määrä on kuitenki noussut 30 --> 40. Kannattaakohan toivoa enää elätellä?

        Olen varasijalla Lappeenrantaan kauppikseen ihan hyvällä sijanumerolla. Monennelta sijanumerolta on päässyt vielä opiskelemaan? Hakuoppaassa luki, ettei kaikkia varasijoja välttämättä täytetä (yliopiston omassa harkinnassa) Mistäköhän johtuu ettei kaikkia paikkoja ehkä täytetä?


      • Tahtoo ouluun
        lskdfhd kirjoitti:

        Olen varasijalla Lappeenrantaan kauppikseen ihan hyvällä sijanumerolla. Monennelta sijanumerolta on päässyt vielä opiskelemaan? Hakuoppaassa luki, ettei kaikkia varasijoja välttämättä täytetä (yliopiston omassa harkinnassa) Mistäköhän johtuu ettei kaikkia paikkoja ehkä täytetä?

        Onko kukaan päässy ouluun varasijoilta opiskelemaan?


      • varasijalla
        Tahtoo ouluun kirjoitti:

        Onko kukaan päässy ouluun varasijoilta opiskelemaan?

        Onkos kukaan päässyt Kuopioon varasijalta? Viime vuonna olivat ottaneet vain kolme...


      • Huhhelle
        varasijalla kirjoitti:

        Onkos kukaan päässyt Kuopioon varasijalta? Viime vuonna olivat ottaneet vain kolme...

        Itse olen kans varasijoilla kolmen joukossa kahdessa pääaineessa Oulussa.

        Onkohan kenelläkään tietoa kuinka suurilta varasijoilta Ouluun on esimerkiksi aiempina vuosina päästy?


      • öyöyöy
        Huhhelle kirjoitti:

        Itse olen kans varasijoilla kolmen joukossa kahdessa pääaineessa Oulussa.

        Onkohan kenelläkään tietoa kuinka suurilta varasijoilta Ouluun on esimerkiksi aiempina vuosina päästy?

        Onko Ouluun vielä kukaan päässy varasijoilta? Vai ilmottelevatko vasta sitten 3.8 jälkeen?


      • vopivoi
        mäolenmies kirjoitti:

        Jyväskylän kansiksen tiedekuntaan olen varasijalla 21. Kirjeessa sanottiin kuitenkin rohkaisevasti että suurillakin varausnumeroilla on päässyt vielä sisään. Tänä vuonna aloituspaikkojen määrä on kuitenki noussut 30 --> 40. Kannattaakohan toivoa enää elätellä?

        tuohan tarkoittaisi että yli puolet eivät ota paikkaa vastaan. ei toivoa!


      • derpderp
        varasijalla kirjoitti:

        Onkos kukaan päässyt Kuopioon varasijalta? Viime vuonna olivat ottaneet vain kolme...

        Ainakin yksi varasija löytyy, en ota paikkaa vastaan


      • derpderp
        derpderp kirjoitti:

        Ainakin yksi varasija löytyy, en ota paikkaa vastaan

        Tämä siis koski Itä-Suomen yliopistoa


      • Ouluun
        vopivoi kirjoitti:

        tuohan tarkoittaisi että yli puolet eivät ota paikkaa vastaan. ei toivoa!

        Tietääkö Oulun tilanteesta kukaan?


      • mäolenmies
        Ouluun kirjoitti:

        Tietääkö Oulun tilanteesta kukaan?

        21. varasijalta sisään jyväskylään =))) Eli joku saa vaasaan yhden peruutuspaikan !


      • gt44
        mäolenmies kirjoitti:

        21. varasijalta sisään jyväskylään =))) Eli joku saa vaasaan yhden peruutuspaikan !

        Onko tietoa moniko nyt pääsi Turkuun varasijoilta? Käännän vaan veistä haavassa kun ilmeisen lähelle jäin :(


      • muualle lähtö..
        Huhhelle kirjoitti:

        Itse olen kans varasijoilla kolmen joukossa kahdessa pääaineessa Oulussa.

        Onkohan kenelläkään tietoa kuinka suurilta varasijoilta Ouluun on esimerkiksi aiempina vuosina päästy?

        oot yhden varasijan lähempänä ehkäpä, peruin juuri rahoituksen paikan oulusta:)


    • jaska113

      Juu olisi tosi mukava jos tänne kerrottaisiin vähän jos ei ota paikkaa vastaan. Kyseessä Vaasan yliopisto siis

    • Only fool's hope

      "Vaasaan pääset ihan varmasti varasijalta 10. Edellisvuosina on päässyt vielä parhaimmillaan varasijalta 20."

      Potaskaa.. edellis vuosilta on päässyt 1-6 ihmistä vaasan kauppakorkeaan varasijoilta..itse olin kans viime vuonna varasijalla 11. eikä napannut, mutta nyt tällä kertaa kirkkaasti sisään !

      Selvii se sitenkin, että jos soittelet sinne, että onko ihmiset peruneet paikkoja, mutta muista että jonotusoikeus oli johonkin elokuun alkuun asti vain, että älä liian pitkään odottele, eikä kyllä olis yhtään hullumpaa katsoa millaista työtä siellä olisi tarjolla...

      • thumbs up!

        jaa tais olla sitten 13. mutta minulle sanottiin sillon, että puolenkymmentä normaalisti pääsee varasijoilta..mutta tietenkin suuri peukku teille!


    • Syl12

      Kukaan perunut Ouluun tänä vuonna?

    • Mahdollisesti peruva

      ^^ Mones varasija?

    • Syl12

      "Olet varasijalla ensimmäiseksi hakukohteeksesi asettamaasi yliopistoon Oulun yliopisto sijaluvulla 5."

      Hain Ouluun, Vaasaan ja Itä-Suomen yliopistoon.

      Oulussahan haettiin suoraan pääaineseen, kolme sai valita. Olenkohan siis jonossa 1. ensimmäiseen pääainevalintaani 2. siihen jossa minulla oli pisteet lähimpänä hyväksymisrajaa vai 3. kaikkiin kolmeen pääaineeseen.

      Jos olisi pääaineisiin hakenut johtaminen, kv-liiketoiminta ja markkinointi. Kelpaako, että yhteensä edellämainituista pääaineista 5 peruu? Jos olisin vain yhteen pääaineseen varalla, niin aika epätodennäköistä, että samasta peruisi noin moni.

    • tuutori

      Missä järjestyksessä hait? Mikä hakutoive sulla siis ekana / tokana / kolmantena? Voin tarkistella tuolta tilastoista miten tuonne yleensä varasijoilta on päässyt.

    • Tuutori

      Ja annoitko luvan julkaista sun nimesi tilastoissa?

    • Syl12

      1. Johtaminen 2. Kansainvälinen liiketoiminta 3. Markkinointi.
      Koepistevalintaan 20,50 pistettä. En muistaakseni antanut lupaa julkaista nimeäni.

    • tuutori

      Johtamiseen ei ole ainakaan vuoteen 2004 mennessä päässyt viidenneltä varasijalta, mutta markkinointiin, että KV:hen on. Toivoa sinulla kuitenkin vielä on, joten älä nakkaa rengasrautaa mettää!
      Soittele ihmeessä opintotoimistoon ja kysy tarkkaa sijoitustasi ja mihin kuulut, huomenna ovat taas auki ja kyselehän toki samalla onko joku jo ehtinyt perua paikkansa!
      Keep us informed!

    • je111

      mistä ootte saanu tietää monennellako varasijalla ootte? ootteko soittanu koululle vai lukeeks se siinä ''hylkäämiskirjeessä'' vai..?

    • hkkk123

      Oisitte avannu niitä kirjoja ni ei tarviis spennaa noitten varasijojen kanssa.

    • Call-of-Phoenix

      Olen varasijalla 12. Lappeenrantaan.. Taitaa olla mission impossible että pääsisin sisään. Voiko opistoa, jossa on varasijalla vaihtaa toiseen? Esim. Lapppeenranta oli minulle 1. vaihtoehto , Joensuu 2. vaihtoehto ja sieltä puuttui 0,25 pistettä etten päässyt sisään. Onko mahd. vaihtaa odottamaan varasijaa Joensuusta, johon pääsisin todennäköisemmin?

      • jasuli5

        Ei voi valitettavasti vaihtaa :(


    • savoon3

      Kukaan perumassa Kuopioon päässeistä?

    • lieju2

      Lappeenrantaan varasija 6. saa nähdä. Joensuusta jäi 0,5p.

      • huhuhuuuhu

        Jos joensuustakin jäit 0,5pts niin et kyllä edes ansaitse päästä lpr opiskelemaan =)


    • tup3

      Ite oon Lappeenrantaan varasijalla 3. Kuopiosta jäi 0,5pistettä. Onko kenelläkään tietoa kuinka paljon Lappeenrantaan on normaalisti varasijoilta päässyt? Ja miten varasijoilta päässeille ilmoitetaan pääsystä?

      • Myös varalla LPR

        Kuulemma varasijoilta pääsijöiden määrä vaihtelee vuosittain todella paljon. Esimerkiksi viime vuonna tasan yksi oli perunut opiskelupaikkansa Lpr:ssa, mutta sitä aiempina vuosina on ollut joskus kymmenisen perujaa. Käsittääkseni varasijoilta sisäänpäässeille ilmoitetaan kirjeitse, mutta itse voi myös kysellä asiaa opintotoimistosta.


    • Varasijalla myös

      Savoon3, monennellako varasijalla olet?

      • savoon3

        5. eli ei enää mitään mahiksia.


    • tuuli26

      Vaasaan on otettu 6 varasijoilta.

    • ärsy123

      Aaltoon olisin 4. varasijalla, 0.5 pisteestä jäi paikka saamatta ja kyllä ärsyttää :( Ei taida olla juurikaan mitään mahdollisuuksia päästä sisään?

      • bxcvxvx

        viime vuonna olisit päässyt sisään. taidettiin ottaa 6 vähemmän tänä vuonna. pienestä se on kii


    • sphark

      tuuli26: Tällä hetkellä? Vai yleisesti?

    • tuuli26

      sphark : Tuolloin 10.7.

    • uk66

      Onko kukaan Ouluun varasijalla saanut ilmoitusta? Vai ilmoittavatko vasta kuun lopussa. Ei ainakaan soittaessani osattu sanoa mitään peruneista. Muualla ainakin on heti ilmoitettu kun joku saa varasijalta paikan.

    • walee1

      Olen vaasan amk.ssa tietotwkniikan linjalla varasijalla 20 onko mitään mahiksia vuosi on 2014

    • odota!!!

      9 perunut paikan vaasassa jo ainakin

    • huups!!

      hopsasnsasassasaa :D

    • Walee1

      Onko ketään muu perunu paikkoja ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe