Yamaha WR 125 viritys

jokfh

elikkäs onko kellää omaa kokemusta kuinka tälläseen yamaha wrään sais mukavasti lisä tehoa. Esim. tuoko uus putki kuinka monta heppaa lisää tai saisko tätä lastutettua. Kertokaa misin ootte itte päätyny.

78

17577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • agags

      ostamaa 2t pyörän

      • jokfh

        Onhan tuoki käyny mieles, mut sitte ei jaksais koko ajan olla huoltaas sitä pyörää


      • Anonyymi

        oon 16v ja töihin on 35km niin ei niin hirvesti pysty ajaa ennen kun pitää huoltaa/ tankata. ajan crossii eli tiiän 2t ja 4t eron, kyllä 2t on paras jooss on rahaa bensaan,huoltoo ja se vitun ääni ei haittaa.


    • aspdkadka

      Ei ole olemassa mitään helppoa tapaa saada 4-tahtiseen kevariin heppoja lisää niin paljoa että suorituskyvyssä huomaisi jotakin selvää eroa. Joku tehopakoputki saattaa tuoda 0,5 hv lisää tehoa nelitahtipiikkiin, eli eroa suorituskyvyssä, ei tehopakoputkella käytännössä pysty edes huomaamaan, verrattuna vakioputkeen. Nelitahtipiikeissä tehari hankitaan vain äänien, eikä tehojen takia.

      • adfafasfda

        koneistat kannen, kireempi nokka, venttiilit yms


      • jooniintaas

        Puhut äänenvaimentimesta...
        äänenvaimennin ei tuo vittuakaan heppoja lisää mut kun laittaa kokoputkiston (kokorööristöksi itse kutsun), niin heppoja tulee muutama lisää ja eron huomaa verrattuna vakioon. Sit on vielä 180cc ja 182cc ja oon nähny jossakin WeeRassa olevan 200cc sylinterisarja kiinni. 182cc:llä ottaa huippuja oikeilla väleillä 140km/h mut 200cc:stä ei oo mitään hajua :D


      • wrkeisari133
        jooniintaas kirjoitti:

        Puhut äänenvaimentimesta...
        äänenvaimennin ei tuo vittuakaan heppoja lisää mut kun laittaa kokoputkiston (kokorööristöksi itse kutsun), niin heppoja tulee muutama lisää ja eron huomaa verrattuna vakioon. Sit on vielä 180cc ja 182cc ja oon nähny jossakin WeeRassa olevan 200cc sylinterisarja kiinni. 182cc:llä ottaa huippuja oikeilla väleillä 140km/h mut 200cc:stä ei oo mitään hajua :D

        Jaa et perusmalossil menee 140? Vitut :DD Ehk mittarii, oma wr 182 malossi menee speedo healrilla kalibroituun mittariin hikisesti 130 ja välit on kyllä ihan maksimit mitä kehtaa laittaa. Kaveril marathon 200cc menee ehk pikkuse päälle 130, Koska ei oo tehny muut ku ottanu kurit pois putkesta. Wr saa 140 rikki vasta kun o isovenakansi, kireempi nokka, 200cc, joku avara putkisto ja se koson 32mm ruisku. Sillokin hikisesti, kuka näitä haluu laittaa ees kulkee nii lujaa ku keulimista varte noi isot pytyt on eikä mitää huippuja. Niillä saa sitä kuuluisaa alavääntöä.


      • jaahasdee

        Oma beta RR 125lc menee 136 mittariin 131 GPS. Tekniikka 14-56välit avarrettu ankkaa egr poistettu b5 poikkastu


      • Fantic

        Mikä tää Egr on ? ja missä sijaitsee? ja minkäkokone suutin sulla siin betas?


      • Anonyymi
        jaahasdee kirjoitti:

        Oma beta RR 125lc menee 136 mittariin 131 GPS. Tekniikka 14-56välit avarrettu ankkaa egr poistettu b5 poikkastu

        tarviko lisää säätöä ku poistit egr ja oliko helppo homma


      • Anonyymi
        wrkeisari133 kirjoitti:

        Jaa et perusmalossil menee 140? Vitut :DD Ehk mittarii, oma wr 182 malossi menee speedo healrilla kalibroituun mittariin hikisesti 130 ja välit on kyllä ihan maksimit mitä kehtaa laittaa. Kaveril marathon 200cc menee ehk pikkuse päälle 130, Koska ei oo tehny muut ku ottanu kurit pois putkesta. Wr saa 140 rikki vasta kun o isovenakansi, kireempi nokka, 200cc, joku avara putkisto ja se koson 32mm ruisku. Sillokin hikisesti, kuka näitä haluu laittaa ees kulkee nii lujaa ku keulimista varte noi isot pytyt on eikä mitää huippuja. Niillä saa sitä kuuluisaa alavääntöä.

        Onkos poika powercommanderia säätäny?


    • weerra

      Itellä on tuollaine weera ja itellä myös leovince SBK kokoputkisto. Tulee vähän pirteemmäks, kiertää paremmin, huiput nousee vähäse ja kiihtyy vähän paremmin. Turha tähän on paljoon panostaa, kyl täl pystyy ajaa sen 2-3vuotta. Isompaaa weeraa sitten 18v ;)

    • yamahasssddzz

      Vetäkää pojat hanskaa täällä 125 WR on laitettu 250cc sylinteri ja yamaha YZF akrapovic putki kulkee sen 190km/h jätättää täys tehosen kotarin viivalle.

      • ei vittu

        ootko vähä vajakki

        toi jäis ku tikkupaskaan kakspuokki kakstahdille

        vähä sama ku vertais 50cc 2t ja 125cc 4t


      • kevarijunnu

        eipäs oo kevari sit enää


      • mitä saatanaa?

        No huhhuh... pic or it didnt happen. Jotain kuvatodistusta tai videomateriaalia tosta tapahtumasta :DDDDD


    • SIIMMOO

      Itsekin olen viimeaikoina rassannut weeärrääni, huomasin että etupumput vuotaa joten laitoin kondomin tilalle, ei vuoda enään koska ovat tyhjänä.

      Sitten konepuolelle, nokkaketjun tilalle joustava kuminauha niin saadaan kiihtyvyyttä ja vääntöä.Vaikka kyllähän tämä jättää jo vakiona tt kotaria viivoilla!

      Olen myös huomannut että kun poraa mäntään huuhteluaukkoja niin mäntä kevenee ja se parantaa kierrosherkkyyttä.

      Kokeiltu on, toimii. Ei toimi. Toimii.

    • wr.

      Ylläolevan tekstin kirjoittajalla ei ole tainnut olla ihan kaikki kunnossa?

      Mutta tulipahan naurettua...

    • SIIMMOO

      No ei tainut olla mut hyvä viritys jätkä. kun pitäisi vaihtaa mäntä niin tämä kaveri venyttää männänrenkaita! ja tämäkin toimii ei toimi toimii

      • HIIVAAA!! (siimmooo)

        Ette ole ilmeisesti kuullut tästä länsimaisesta korjaustyylistä joka on halpa ja todella monimutkainen, osittain jopa mahdoton ellei ole kaltaiseni pyörienasentajien Ron Jeremy. Kaverillani leipoi Yamaha TZR vapun kunniaksi munkit, myös simat kävivät munasarjoissansa, kivekseni kiinteytyvät kylmässä johtuen pienenevästä verenkierrosta, mutta nyt itse asiaan. Yamaha WR on tehokkaampi kuin Husqvarna WR, myös vakiona (olen turkulainen).


      • savosta
        HIIVAAA!! (siimmooo) kirjoitti:

        Ette ole ilmeisesti kuullut tästä länsimaisesta korjaustyylistä joka on halpa ja todella monimutkainen, osittain jopa mahdoton ellei ole kaltaiseni pyörienasentajien Ron Jeremy. Kaverillani leipoi Yamaha TZR vapun kunniaksi munkit, myös simat kävivät munasarjoissansa, kivekseni kiinteytyvät kylmässä johtuen pienenevästä verenkierrosta, mutta nyt itse asiaan. Yamaha WR on tehokkaampi kuin Husqvarna WR, myös vakiona (olen turkulainen).

        No nyt ainakin tiiän miks turkulaisille vittuillaan nii paljon! =D


    • ii

      ooooo

    • Yamaha123

      Norepikää tästä
      Mulla on jammun 125 XT 150cc pytyllä, kireempi nokka, avarretut imuaukot, kevennetty vauhtipyörä, pipecrossin ilmanputsari, yosimuran tehari itetehdyllä alku käyrällä, 16 piikinen eturatas ja 44 taka. uus takanakki kun vanha kulu hiukasen ja muuta ulkonäkoon liityvää

    • IsoT

      Siis pekrle mulla on isompi takanakki

    • Jammu.

      Nii ei mitään wr vaan kunnon yamaha xt 125

    • riejumiäs

      Mulla on 50cc rieju jossa on 70cc pytty joka on porattu 80cc asti n muuten tehokas jätättää kotarin kiihytyksessä 0-100kmh ja syö pensaa 13l/100km mikä ei mun mielestä oo edes paljoa. Lisäksi mul on siin kii ite tehty metrakit e-nox tehari ja sukasta tehty vapaavirtaus ilmanputsari lisäksi se on supemoto joten siin on vakiona kisa-alusta ja piirakka jarrulevyt

      • KtMbÖmBeR

        Tuu viivat :D Saat katsella ktm:mmän perää :P


      • ehehehehehehee
        KtMbÖmBeR kirjoitti:

        Tuu viivat :D Saat katsella ktm:mmän perää :P

        ktm:n*

        vitu amis


      • Nysse_leibo

        Ai 13l/100km oo paljoo :D Sehän on ihan vitusti


      • Jutustelija1

        Kolmetoista olisi aivan stanasti, mutta toki jos ajaa pelkkää Trialia niin sehän sen selittää. Jos rauhallisessa matkaajossa nielee paljon yli viiden niin kannattaa tarkistaa säädöt ynnä muuta.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


      • Anonyymi

        ”50cc rieju, jossa 70cc sylinteri, ja porattu 80cc asti”
        Päätä jo?


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Kolmetoista olisi aivan stanasti, mutta toki jos ajaa pelkkää Trialia niin sehän sen selittää. Jos rauhallisessa matkaajossa nielee paljon yli viiden niin kannattaa tarkistaa säädöt ynnä muuta.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html

        teetkö nykyään vähän erilaista materiaalia??


      • Anonyymi kirjoitti:

        teetkö nykyään vähän erilaista materiaalia??

        Ai blogissa vai?


    • Aprilia SXXXXXÄÄÄÄÄ

      Joo, tosta pistäkää wr:stä pois tuo ruisku ja tilalle vaikka vesipumppu. Uusi kampiakseli ja kiertokanki olisi hyvä vaihtaa, vaikka porkkanaan. Ja jarrut on vähän kehnot niin pistäkkeehän reilusti vaseliinia jarrulevyihin, tai sitten levyt pois ja piparit tilalle. Joo, ja tankkiin sekoitus suhteessa 1:8 niin sokeria, ja 95 on aina parempaa koska on uudempaa. Tai sitten heittäkää järven koko pyörä, ostaa 2-tahti husse, kotari tai Mito. Suosittelen lämpimästi kotaria koska Wrrrä on aika kylmä.

      Itelläni muuten tollane säxä 125 johon pytyt pistetty 150cc ja kaasarikin sellanen mikunin 36mm. Siihen laitoin hyvät säädöt niin kylälähtee. Ja tietenkin tehari ja pipercrossi, voin kertoa riejumiehelle että näillä väleillä keittää kahvit ja keulii töötistä. Vähän niinkuin wrräkin.

    • esPÄriNäÄÄäää

      Husqvarnat tekee hyviä ruohonleikkureita. yamahat ei.

    • Kokemusta.

      Joo Mää niiku hankin tossa ton Yamaha WR:än ja pakko sanoo että se keulii pelkästä käynnistyksesta! Ajettiin poliisia karkuun minä ja kaveri kotarilla nii meikä pääsi karkuun ku ne lähti kotarin perään, arvasivat että eivät saa minua kiinni koska mun WR on nii kisapyörä että jättää jopa naapurin kalevin pappatunturin.
      Eli kannattaa ostaa Yamaha WR! Vaihtaa vaan pienemmät renkaat nii keulii joka suuntaan! Mankin ja pv:n renkaat menevät tähänki rotiskoon suoraan!

      • poliisi12

        vittu että nauraaräkätin, kiitos ! ja rotiskohan se on;)


    • 8yihup

      Yamahat tekee hyviä pianoita

      • husseleib

        ja husset hyviä moottorisahoja


      • adasf

        ja vohvelirautoja


    • moi123123123123

      no vittu mulla on helkaman tuuli pyörä kulkee 450km/h kunhan jaksaa veivata.

    • ddd

      es pärisee :D.d:D

    • maggaraa

      rajumpien viritysten takia takanakki kannattaa vaihtaa kabonossin juustomakkaraan niin ottaa paremmin pitoa!!

    • reti

      voish mennä jashkalle-----

    • tietämätön

      moro kertokaahan tietämättömälle miten toi letku joka menee ilmansuodattimelta moottorille (onko joku huohotusputki / villennysputki?) niin kun vaihetaan vapaastivirtaavaan suodattimeen niin mitä tälle moottorille menevällä pikku putkelle pitäs tehä

    • Xt125X

      Terse, mulla on kans omassa XT:ssä vapaavirtaus suodatin. Se on ylivuoto/huohotusletku ja mulla se on tukittu.. Eli kaippa se pitää tukkia, muuten tulee sen ylivuotoletkun kautta öljyt pihalle, esim keulaa nostettaessa. (kikkailu tai huolto toimenpiteissä).

    • kevaripoika

      osta 180cc sylinterisarja, tuo tuntuvasti paljon tehoa!!

      • kokemusta EI ole

        Ite ottaisin männän kokonaan pois


    • wr 138

      itse pidän juustosta

    • jonnet..

      vitun urpot

    • hyvä pyörä
    • posliini
    • just niin

      ite meen tupakoimaan kessua

    • avain makkara

      itse laitan aina pakoputkeen porkkanan ja jos änkkä on tarpeeksi pitkä laitan perään hk sinistä. koneen päälle ja tankkiin kannattaa kaataa 10l sinistä öljymaalia. ja jos renkaasta katkoo kaikki pinnat pyörä kulkee ainakin 50km/h kovempaa. niinja myös avain kannattaa kääntää mutkalle niin kukaan ei voi varastaa ajoneuvoasi. itse ajan pienellä vaaleanpunaisella kolmipyörällä helsinki-rovaniemi väliä päivittäin eskariin ja takaisin.

    • jaaha1

      mikäs tehari wrään kannattais ostaa?????????????????????????????

      • terveppäterve

        Gianellin, Arrowin ja Leovincen tehareista jotkut käyvät hyvin WeeÄrrään.


      • ,.,
        terveppäterve kirjoitti:

        Gianellin, Arrowin ja Leovincen tehareista jotkut käyvät hyvin WeeÄrrään.

        Seems legit.


    • omistaja1

      akrapovic kyllä tuo mukavat äänet tuohon jammun wrää tuo riittää ihan hyvin vaikka vauhtii paljoo tuukkaa lisää

      • dkkdhfkdldk

        Mun mielestä nelariin tehoputken osto on turhaa ja rahan haaskausta. Kyllä siihen minimaalisesti saa tehoja lisää kun ostaa kokoputkiston ja powercommanderin mutta mielestäni ei oo sen arvosta. 180cc kitti on sitte eriasia.


    • VekVek

      Saako WR:ään tuplaputkistoa?

      • mikä idea?

        miksi haluaisit sellaisen? rumia ja painaa helvetisti.


    • Ecomies

      www.ecoclean.fi

    • 50cc ftw

      niga pls mun speedfight kulkee 150km/h 2 päällä motarilla , jätti tt hussen viivoilla ja keulii ilman kaasua B) (ei oo vakio)

    • Jonne kukas muu

      Kampikammion kattovalo pois. sit kans tulppaa ku dippaa öljyssä ni piristyy kummasti! Se kattovalo tosiaan häiritsee venttiilien ajotusta. Mut jos oikeesti haluut virittää ni osta 2tahti pärryytin eli KTM, TM , HM tai Fantic. Ei oo tehoja jos ei oo aito kisapeli! huoltaminen on kivaa T:15v ES on hyvää

    • teletappi#1

      Mulla on kuulkaas pojat mulla on sellanen vehe joka vie teidän kaikki en vehkeet .. Kolmipyöräinen helkama moomin

    • idioooottti

      Joku sanonu ylempänä et yamahan wr on nopeempi ku hussen wr. :DDDD Hussen wr on vittu kisapiikki ja yamahan katulaiska nelari. :/

    • Wr_jättää

      Mullo omas weeras vakioputkesta kaikki hilut poies, powercommander, vapaasti virtaavampi ilmanputsari ja 14-55 välit ja kulkee paljon paremmin ku vakiona

      • Wr_ei_jätä

        Mul onki 180cc, force master 2 ja tehoränni!!! Jättää sun paskas!!!!!!!!!!!


    • MAUKKAOSTIKEEWAYN

      Mee prismaa ja osta keeway

    • Jutustelija1

      Virittämällä saa asiallisen kulun tuohon, mutta eihän se kuluissa kakstee koneelle pärjää vaikka mitä tekisi.

      ''Pyörään saa myös isovenakantta, parempaa ruiskua, sytytysosia, virtaavampia ilmanpuhdistimia ym. Kaikkia näitä löytyy ulkomailta. Optimaalisilla osilla (sisältäen 180cc, isovenakannen, putkiston ym. tarvittavan) lupaillaan pyörätehon nousevan lähelle 25hp.''

      Mutta onhan tuo ihan kivan näköinen laite ja kunnon pyörästä haaveillessa sillä prutkuttaa.

      Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

      Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

      Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

    • Hanaa2tpojat

      Tuo 25hp kuulostaa vähän liioittelulta. nuissa nelareiss olis ehkä - 20 mahdollista mutta kannattaa vaa hankkia se 2t jos haluaa virittää koska kulut noissa osissa aika paljon. vajaa tahtisen saisi kaasarin, putken, v force 3 ja muita hilppeitä (käytettynä) samalla hinnalla kun liikatahtiseen ''teho''putken

      • Jutustelija1

        Itse uskon että vimpottisenpäälle laiteltuna antaa kyllä tuon jota kommentissani luvattiin. Mutta ongelma on juurikin tuo että silloin kulut ovat luokkaa paljon, sillä rahalla saisi käytettyjä kivan rivin.


    • Hanaa2tpojjat

      Tuo 25 hp vaikuttaa vähän epäaidolta koska kukahaan ei ole tuota koskaan koittanut (varmaan). ei olis muutenkaan järkevää noin kalliilla laittaa nelitahtia kun saisi jo kotarin samaan hintaan. kannattaa vaan ostaa se 2t jos ollenkaan haluaa virittää.

      • Jutustelija1

        Joo se varmasti kyllä onnistuu mutta kulut ovat tonneissa ja samaan aikaan 125 2-T kisapeli antaa kulkuja ihan eri malliin.

        Tämä keskustelu oli minun osaltani enemmän tuollainen henkevä pohdiskelu kuin vakavasti harkittava vaihtoehto. Faktat kun kuitenkin ovat kakstahdin puolella.


    • HANAA2TPOJAT

      Eiii ihan kyllä 25hp, 20 mahdollista mutta 25 kuulostaa jo kusetukselta. Ei kukaan varmaan ole testannutkaan tätä koska ei ole kannattavaa.

      • Jutustelija1

        Kyllä siitä tuhansien eurojen työllä saa sen 25 irti, se on fakta. Mutta mikä tahansa 125 2-T kisapiikki antaa paljon enemmän jo vakiona.


    • 4tjättelee

      Paljonko tulis tehoa lisää heppoina kun laittaa athenan 180cc ja vaihtaa nokka akseli

    • nikoranksa

      itse olen laittanyt weeraan yamaha virginin koneen siinä on v2 kone ja se v2 iskee siinä 15krpm kohdalla kun vaihtaa 4 vaihteelta 1 vaihteelle 270kmh vauhdissa ja sillon vauhdit kasvavat jo päälle 300kmh paikkeille

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2654
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    Aihe