Europcar 'lainaa' lomarahasi

rahton

Käytiin perheen kanssa reissussa keskieuroopassa, erehdyttiin vuokraamaan auto europcarilta päiväksi. Jotta auton sai vuokrattua piti jättää pantiksi 800€. Eipä siinä mitään, kun noin on käytäntö niin summa maksettiin ja vuokraaja lupasi että rahat saamme auton palautuksen yhteydessä takaisin pankkikorttia näyttämällä. Auto vuokrattiin finnairin kautta.

Viikon reissun jälkeen kotia tultua alettiin ihmettelemään että miksikäs sitä 800€ panttisummaa ei näy vielä meidän tilillä. No soitto europcariin paljasti että he pitävät summan itsellään 30päivää!!! Kysyin että paljonko he maksavat korkoa tuosta minulta lainatusta summasta ja vastaus oli etteivät maksa mitään ja tämä lukee kuulemma sopimusehdoissa. Eli europcar ottaa sinulta lomarahoja 800€ 1kk:si lainaan päivän autovuokrasta eivätkä maksa niille mitään korkoa. Ikinä ennen en ole vastaavaan törmännyt vaikka autoa ollaan vuokrattu useasti muiltafirmoilta.

Lisäksi palvelu tökki pahemman kerran auton palautuksen kanssa, ei ollut kunnon ohjeita minne auto palautetaan ja kun se vietiin sovitun lentokentän europcar pysäköintiin niin ukkeli tuli ja kattoi että auto vuokrattu toisesta maasta, ja käski meidän ajaa 6km toiseen paikkaan tai vaihtoehtoisesti maksakaa 120€ niin he ajaa sen 6km. Ukko antoi surkean kartantapaisen läystäkkeen jonka avulla harhailtiin suurkaupungissa ainakin puolituntia että löydettiin se oikea europcar pysäköintipaikka samalta lentokentältä jonne auto piti alunperinkin palauttaa.

Voitte varmaan arvata suosittelenko europcaria kenellekään ja omalta osalta jäi vihonviimeiseksi kerraksi tämä vuokraus.

Rahoja odotellessa..

16

1698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnetut yhtiöt

      Ompa Finnair ottanut epämääräisen yhteistyökumppanin.

      Lisäksi tuo "takuusumma" Älytön kokoluokka. Kenenköhän vekseli sillä hoidettiin.

      Olen itse käynyt vuoraamassa suoraa. Jää liki puolet halvemmaksi. Kaikenvaravakuutus,
      muutama kymppi, on kattanut takuuasian. Joskus joku kymppi ylimenevistä kilometreistä.
      Koskaan ei palautuksen jälkeen ole jäännyt rahaa sisään.

    • luottemeni jo

      se siinä on kun ei omista luottokorttia, olkaa nyt onnellisia että edes saitte auton. luottokortittomat ovat tänä hyvin epäilyttävää joukkoa.......

      • ämmä äveriäällä

        Sirutar-hörhö on liikekannalta.
        En arvannut. Olisin toki kirjoittanut selvemmin. Nuo muutamat kympit on maksettu
        luottokortilla. Tosin jos olisin sen maininnut, olisi AM-akka kirjoittanut, eik sil ole rahaa mukana.

        Aurinkomatkat suosii luottokortteja. On tutkitusti todistettu, että lomarahaa palaa enempi.


      • voi reppanoita
        ämmä äveriäällä kirjoitti:

        Sirutar-hörhö on liikekannalta.
        En arvannut. Olisin toki kirjoittanut selvemmin. Nuo muutamat kympit on maksettu
        luottokortilla. Tosin jos olisin sen maininnut, olisi AM-akka kirjoittanut, eik sil ole rahaa mukana.

        Aurinkomatkat suosii luottokortteja. On tutkitusti todistettu, että lomarahaa palaa enempi.

        taasko jäi aamulääkkeet ottamatta, yritä nyt muistaa edes huomenna ne.

        Näitä mielenterveysongelmia tuntuu riittävän.


      • 16-16=33
        voi reppanoita kirjoitti:

        taasko jäi aamulääkkeet ottamatta, yritä nyt muistaa edes huomenna ne.

        Näitä mielenterveysongelmia tuntuu riittävän.

        Mitäköhän on am- ryhmässä sekoiltu. Harvoin sitä umpihullua palkataan.


      • selitys
        16-16=33 kirjoitti:

        Mitäköhän on am- ryhmässä sekoiltu. Harvoin sitä umpihullua palkataan.

        lääkitys on kohdallaan ja otettu


      • ruikuti ruikuti
        ämmä äveriäällä kirjoitti:

        Sirutar-hörhö on liikekannalta.
        En arvannut. Olisin toki kirjoittanut selvemmin. Nuo muutamat kympit on maksettu
        luottokortilla. Tosin jos olisin sen maininnut, olisi AM-akka kirjoittanut, eik sil ole rahaa mukana.

        Aurinkomatkat suosii luottokortteja. On tutkitusti todistettu, että lomarahaa palaa enempi.

        ihan samaa turhaa valitusta jostain roskasivustosta, jossa typeriä matkakertomuksia ja huonoilla kameroilla otetuista turistikuvista. roskaa mikä roskaa ja suljetaan pois tuollaiset sivusto niin päästään samalla eroon näistä vakioruikuttajista


    • .

      Minua myös huijattiin juuri Europcarin toimesta. Luottokortiltani veloitettiin 60€ ylimääräistä. Suomen Europcar ei ota kantaa ja asianomaiseen Ranskan toimipisteeseen ei saa yhteyttä puhelimitse, eikä s-postitse.

      Lisäksi vuokrasin viidellä kympillä lastenistuimen, joka oli laadultaan suorastaan hengenvaarallinen. Tajuttiin vasta puolessa välissä matkaa, ettei se pysy paikallaan kunnolla. Vanhan mallinen, kulahtanut ja huonolaatuinen. Vastuutonta!

      Välttäkää Europcaria.

    • Roosa-Maaria

      Europcar ja Holidausauto, ei ikinä enää!

      Olin ystäväni kanssa Ranskassa tänä kesänä 2011. Vuokrasin etukäteen auton netistä, auton piti olla Audi A3. Vuokraaaminen tapahtui netissä Holidayautos:in kautta. Sunmankin piti olla kohtuullinen, 320 e/viikko, ja siihen sisältyi jo 25e vakuutus siltä varalta, että joudumme kolariin tai auto varastetaan. Holidayautosilla ei ole omia vuokra-autoja, vaan he tekevät yhteistyötä muiden firmojen kanssa. Tässä tapauksessa saimme auton Europcarilta. Ensinnäkin auto oli Seat Audin sijaan. Tililtä oli veloitettu auton ensimmäisenä vuokrauspäivänä pantiksi 1600e, vahingossa siis kahteen kertaan tuo sovittu 800e. Sitä rahaa ei meinannut millään saada takaisin lukuisista pyynnöistä huolimatta. Sitten tuli Ranskasta lasku, jossa veloitettiin kolmesta ylimääräisestä kuljettajasta! Matkalla meitä oli siis yhteensä kaksi henkilöä. Nyt olen tehnyt Luottokunnalle ja Holidayautosille reklamaation tuosta laskusta, joten katsotaan miten käy. Kaikin puolin palvelu on ollut onnetonta, Holidayautos meinasi pestä kokonaan kätensä siitä, miten Europcar toimii. Holidayautos on ruotsalainen firma, joten asiat pitää hoitaa Ruotsiin soittamalla. Heillä on kuulemma niin paljon valituksia meneillään, että niiden selvittämiseen mene ainakin kuukausi.

      Ei ikinä enää autonvuokrausta edellä mainituilta firmoilta!

      • Koko fits

        ...Auto vuokraamoista varataan auton kokoluokka, ei jotain tiettyä mallia...
        Yleensä olen saanut isomman kuin tilasin, mutta merkki ja malli on sitten aina mitä sattuu.


      • Ei Europcaria!
        Koko fits kirjoitti:

        ...Auto vuokraamoista varataan auton kokoluokka, ei jotain tiettyä mallia...
        Yleensä olen saanut isomman kuin tilasin, mutta merkki ja malli on sitten aina mitä sattuu.

        Sehän ei nyt tässä kohtaa ollut se suurin ongelma, vaan tarina jatkuu vielä kaksi kuukautta autonvuokrauksen jälkeenkin. Ylimääräisiä laskuja tipahtelee edelleen Europcarilta, joissa ei ole mitään perää.


    • Kovasti ihmettelen

      Ihmettelen kovasti mistä te puhutte. Olen vuokrannut kymmeniä kertoja auton Europcarilta ja palvelu on ollut aivan huippua. Autoa noutaessa luottokortilta "veloitetaan" takuusumma, joka palautettaessa hyvitetään. En ole kertaakaan nähnyt luottokorttilaskussa yhtään ylimääräisiä kuluja.

      Kommentti, jossa kerrottiin 25 euron kolarivakuutuksesta jne. ei voi olla totta, koska pelkkä vakuutus helposti tekee 25 e/pvä. Tai mieletön omavastuu pitää olla vakuutuksessa.

      Siinä olette oikeassa, että vakuutuksien kattavuuttaa on vaikea löytää autonvuokrauspaikkojen sivuilta. Itse suosin kokonaan ilman omavastuuta olevia vakuutuksia, mutta esim. meidän yrityksen ohjeissa on omavastuu muistaakseni 400 e. Vahinkotapauksessa, vaikka olisi ilman omavastuuta, Europcar laskutti minulta kerran 75 e, mutta sekin on selvästi sanottu sopparissa. Sinänsä hienosti hoitivat auton vaihdon

      Ylimääräisistä kuluista senverran, että ylinopeussakot, pysäköintivirhemaksut, ajot kielletyille alueille laskutetaan erikseen ja esim. Europcar laskuttaa selvittämisestä poliisille sinun luottokortiltasi 48 e/kerta. Sakko voi tulla vaikka vuoden päästä.... Kokemusta on

    • 25-v

      Bulvaanien välttelyä.
      Sitä olen harrastanut muutaman kokeilun jälkeen.

      Auton varaus reilusti etukäteen luottokortilla.
      Suoraan vuokraajalta, mm. Europcar´lta ei ole koskaan tuottanut pettymystä eikä yllätyksiä.

      Varaan aina halvimmasta päästä ja, yhtä kertaa lukuun ottamatta olen samalla hinnalla saanut ylemmäksi luokitetun ajokin.
      Usein montakin luokkaa paremman.

      Polttoainetakuu varautuu kortilla ja palautus on aina tapahtunut korttilaskun maksuun mennessä.
      Vakuutuksia en ole ottanut. Joskus on tainnut tulla jotain ylimääräistä Balkanilla rajojen ylityksistä.

      • Teijo2

        Hienoa että joku on tyytyväinen Europcariin! "Ihmettelen kovasti mistä te oikein puhutte" on tyytyväinen ja hyvä jos homma on sinulla luistanut. Kaikkia muita ei vain ole onnistanut ja myös Finnair Europcarin yhteistyökumppanina on tuonut ongelmat esille.

        Ongelmia oli yllin kyllin eikä Ranskan Europcar koskaan vastannut reklamaatioihin. Jatkuvien ylimääräisten laskujen takia Luottokunnasta ehdotettiin lopulta, että suljen Visa-korttini ja näin myös tein. Enkä ole muuten ensimmäinen, kertoivat ranskalaiset tuttavani.


    • Timo45

      Europcar on paras!

      • kerroppa

        lisää.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe