Parturi-kampaajan palkka?

mä vaan kyselen...

Kysysin vaan, että paljonko tessin mukainen palkka on parturi-kampaajalla...en saa auki pamin sivuilta taulukkoa. Oisi kiva jos joku voisi vastata..Entäs paljonko vuokratuolilla on päässyt tienaamaan?joka olet ollut vuokratuolilla.

4

2430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käteen ei mitään

      Moni luulee, että parturi-kampaajat tienaa hurjasti, mutta eivät osaa laskea, että mitä liikkeen vuokra maksaa, vesilaskut, sähkölaskut, aineet ja erikoislaitteet saksia myöten, kun hiuksia laitetaan. Eräs tuttuni teki totaallisen konkan, kun piti vielä alvit ja verot maksaa, ilman muuta. Käteen ei jäänyt mitään. Päätyi vielä toisen penkkiläiseksi, jossa otti vastaan omat sovitut asiakkaat. Naisten kesken tuli kismaa naisvaltaisessa työssä, kun oli vielä eri-ikäisiä. Tää parturi-kampaaja sanoi, että silloinkin meni kaikki kädestä suuhun ja jäi viimein eläkkeelle.

      • kvm3

        Itse en vaihtaisi alaa mihinkään! Kun todella tykkää työstään ei haittaa vaikka ei rikkaaksi pääsisikään! Itse olen ollut onnekas että asiakaspiiriä on tullut. Mutta jos en olisi jaksanut elellä puurolla ekoja vuosia, en olisi tässä nyt! :) Tällä alalla on todella harvassa ne jotka tässä rikastumaan pääsee... Ihan perustallaajia ollaan.


    • Kvm

      Alkupalkka on muistaakseni ehkä jotain noin 1200-1500 euroa. Tässä työssä tulee tehdä töitä ahkerasti (saada asiakkaita) jotta olet kannattava palkallinen työntekijä! Ihan siihen minimiinkin! Tuolivuokralla olet riskittömämpi vaihtoehto liikkeen omistajalle. Olen ollut tuolivuokralla pian 9vuotta. Tulot muuttuneet sinä aikana paljonkin. Johtuen yleisistä hinnan korotuksista ja alvien muutoksista! Tuolivuokralla olet yrittäjä, hoidat itse vakuutukset, verot ja alvit! Kirjanpitäjää suosittelen! Tuolivuokralaisena usein on oma tili ja tmi-tili erikseen. Usein omalle tilille otan mahd vähän rahaa, alkuaikoina vain 500 euroa... Nykyään noin 1000-1700 euroa/kk. Lisäksi jää rahaa tmi-tilille säästöön ja tuleviin kuluihin joihin on pakko varautua. Tulot riippuvat liikkeen hinnoista ja mitä kuuluu tuolivuokraan, eli mihin menoihin sinun tulee varautua. Värilaskut tekevät helposti 200-600 euroa kuussa. Kun aloitin tuolivuokralla käytännössä olisin nälkiintynyt ilman miestäni. Tein pitkää päivää ym. Siinä meni eka puoli vuotta. Pikkuhiljaa helpottui kun oma asiakaspiiri vakiintui.
      Palkallisena saat aina palkan, mutta jos et ole kannattava työntekijä, potkut ovat riski. tuolivuokralla saat enemmän mitä ahkerampi olet, mutta sitten kasvaa verot yms... Katso kaupungistasi ilmainen yritysneuvoja ja käy siellä kyselemässä! Tai kirjanpito toimistossa joissa on kampaamoalan asiakkaita. Ja jos menet tuolivuokralle, olisi mahtavaa että liikkeen omistaja auttaa sinua alkuun!

      • kvm2

        Niin ja vielä... palkka nousee siis työvuosien mukaan.
        Ja tuolivuokralla tulot riippuvat liikkeen hintatasosta yms... ja kuluista... Itse olen liikkeessä töissä missä on hiusyrittäjien liiton mukaiset hinnat kaupungin kokoon nähden.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe