viisumi

olen ollut naimisissa 3.vuotta filippiini naisen kanssa.niin manilan tädit ei myönnä vaimolle turistiviisumia.niillä on varmaan eri lakikirja.vaikka suomenlaki sanookin että aviopuolisolla on viisumioikeus.mitäs nyt tehdään?

15

775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeeeeps

      ja unohdat Manilan suurlähetystön.

      • tuba

        käymään vain vierailulla Suomessa vai onko tarkoitus että vaimo jäisi samantien Suomeen asumaan?

        Automaattista viisumioikeuttahan ei kai ole puolisolle, vaan maahantuloehdot ja etenkin se paluuehto pitää täyttyä myös viisumissa.. Oleskelulupa sitten eri asia tosiaan..

        Lain mukaanhan viisumilla voi tulla Suomeen ja hakea täältä sitten oleskelulupaa. Manilan lähetystö ei taida tällaisesta toiminnasta tykätä, vaikka sen heille kertoisikin suoraan jo viisumihakemuksessa ja kutsussa.


    • oikeusasianmiehelle

      Herra se on herroillakin (tässä tapauksessa Narrina on Rouvat) eli eduskunnan kanslian kirjaamoon viet valituksen lähetystön neideistä ja heidän toimistaan.

      • jeeps jeeps

        lähetystöt toimivat itsenäisesti ja lähetystöjen toimintaan ei voi puuttua, kukaan muu, kuin ulkoministeriö, jos edes sekään yksittäisesti kunnolla.


      • laita ämmät koville:
        jeeps jeeps kirjoitti:

        lähetystöt toimivat itsenäisesti ja lähetystöjen toimintaan ei voi puuttua, kukaan muu, kuin ulkoministeriö, jos edes sekään yksittäisesti kunnolla.

        Niin, sinä niille palkan maksat. Jos koet, että et saat maksamaasi palkkaa vastaavaa palvelua, virkamies voidaan vapauttaa tehtävästään. Tämän toimen hoitaa oikeusasiamies.


    • istob

      tuntuu jo siltä etteine myönnä mitään lupaa.kun oleskelulupa on hylätty 2 kertaa juuri tuli päätöa.oletus lumeavioliitto.en tiedä kannattaako tehdä valitus hallinto-oikeuteen?nyt olisi oikein tuomari paikka.koska maahanmuuttovirasto perusteet ovat väärin arvioitu.tuntuu siltä että minä ja puoliso ollan toisenluokan kansalaisia ja syrjintää.

      • Real Man

        Tuota noin, aivan ensiksi hankit itselle avustajan, joka osaa kirjoittaa edes siedettävää Suomen kielen oikeinkirjoitusta. Tuollaisesta oikeikirjoituksesta, millä tänne olet kirjoittanut, virkamiehet laittavat sinut mielessään heti mappi ö:hön. Vaikuttaa siltä, että sinulla on lukihäiriö.

        >>en tiedä kannattaako tehdä valitus hallinto-oikeuteen?

        Ilman muuta! Jos sinulla ei ole varaa, niin marssit kunnalliseen oikeusapu-toimistoon ja pyydät apua. Se on aikamoinen merkki lumeliitosta, ettei oikeuksiansa perää ja jättää asian kesken.

        Et kerro itsestäsi paljon, mikä lumeliittoepäilyn mielestäsi aiheuttaa. Ikäero? Ensimmäisellä matkalla naimisiin? Aikaisemmin naimisissa ulkomaalaisen kanssa?
        Palstalla on paljon asiantuntemusta, koska vähintäänkin 50% Filippiineillä naimisiin menneistä on kohdannut, jos jonkin näköistä ongelmaa Suomen Manilan suurlähetystössä.


      • Minä H
        Real Man kirjoitti:

        Tuota noin, aivan ensiksi hankit itselle avustajan, joka osaa kirjoittaa edes siedettävää Suomen kielen oikeinkirjoitusta. Tuollaisesta oikeikirjoituksesta, millä tänne olet kirjoittanut, virkamiehet laittavat sinut mielessään heti mappi ö:hön. Vaikuttaa siltä, että sinulla on lukihäiriö.

        >>en tiedä kannattaako tehdä valitus hallinto-oikeuteen?

        Ilman muuta! Jos sinulla ei ole varaa, niin marssit kunnalliseen oikeusapu-toimistoon ja pyydät apua. Se on aikamoinen merkki lumeliitosta, ettei oikeuksiansa perää ja jättää asian kesken.

        Et kerro itsestäsi paljon, mikä lumeliittoepäilyn mielestäsi aiheuttaa. Ikäero? Ensimmäisellä matkalla naimisiin? Aikaisemmin naimisissa ulkomaalaisen kanssa?
        Palstalla on paljon asiantuntemusta, koska vähintäänkin 50% Filippiineillä naimisiin menneistä on kohdannut, jos jonkin näköistä ongelmaa Suomen Manilan suurlähetystössä.

        On se erikoista miten hemmetin vaikea asia tollainen voi olla..
        Jotenkin tuntuu että minä elän täysin väärässä maassa;
        tarkoitan tietysti suomea..

        Olen käynyt 2 kertaa filippiineillä; nyt lähden uudestaan 3 elokuuta
        ja olen tykännyt olla siellä..mutta ihmetytttää kun lukee näitä
        tarinoita; miksi ei ihmisillä ole oikeutta mennä ja olla niin kuin he haluavat
        jos ei kyse ole rikollisuudesta? Onko tosiaan kaiken paskan takana nää suomi
        ämmät? Ei hemmetti..


      • jeeps jeeps
        Minä H kirjoitti:

        On se erikoista miten hemmetin vaikea asia tollainen voi olla..
        Jotenkin tuntuu että minä elän täysin väärässä maassa;
        tarkoitan tietysti suomea..

        Olen käynyt 2 kertaa filippiineillä; nyt lähden uudestaan 3 elokuuta
        ja olen tykännyt olla siellä..mutta ihmetytttää kun lukee näitä
        tarinoita; miksi ei ihmisillä ole oikeutta mennä ja olla niin kuin he haluavat
        jos ei kyse ole rikollisuudesta? Onko tosiaan kaiken paskan takana nää suomi
        ämmät? Ei hemmetti..

        kyläkaupan hepulta, miten se leipoo viisumin "kunnon tyttösille" nythän on jopa anoppiehdokaskin tulossa Suomeen. Kolme kertaa herra on eri ystävän saanut maahamme.

        Kuka vielä kehtaa väittää, ettei status, raha, vaikutusvalta ym. ratkaise. Ja lakihan menee, niin että lain ja asetusten edessä kaikki ovat saman arvoisia, eli parin viikon safarilla pitäisi irrota viisumi, jos ei ole rikollinen;)
        heehehehhe.......

        Meikäläiseltä vaadittiin 3 vierailua ko. maahan aikoinaan, ja siltikin joutu uhkaileen ja kiristään ennen, kuin lupa irtosi.


      • Real Man
        Minä H kirjoitti:

        On se erikoista miten hemmetin vaikea asia tollainen voi olla..
        Jotenkin tuntuu että minä elän täysin väärässä maassa;
        tarkoitan tietysti suomea..

        Olen käynyt 2 kertaa filippiineillä; nyt lähden uudestaan 3 elokuuta
        ja olen tykännyt olla siellä..mutta ihmetytttää kun lukee näitä
        tarinoita; miksi ei ihmisillä ole oikeutta mennä ja olla niin kuin he haluavat
        jos ei kyse ole rikollisuudesta? Onko tosiaan kaiken paskan takana nää suomi
        ämmät? Ei hemmetti..

        >>On se erikoista miten hemmetin vaikea asia tollainen voi olla..

        Kyllä!

        Käy nyt siellä Filippiineillä se kolmas kerta ja ota kovasti kuvia yhteiselämästä ja jokaisee kuittiin, lentolippuun ym. suhtaudu dokumenttina yhteisolosta. Matkasi jälkeen rupeat valmistelemaan, sitä valitusta hallinto-oikeuteen.

        Palaa asiaan matkasi jälkeen. Hyvää lomaa sinne Filippiineihin.


      • Nohi
        Real Man kirjoitti:

        >>On se erikoista miten hemmetin vaikea asia tollainen voi olla..

        Kyllä!

        Käy nyt siellä Filippiineillä se kolmas kerta ja ota kovasti kuvia yhteiselämästä ja jokaisee kuittiin, lentolippuun ym. suhtaudu dokumenttina yhteisolosta. Matkasi jälkeen rupeat valmistelemaan, sitä valitusta hallinto-oikeuteen.

        Palaa asiaan matkasi jälkeen. Hyvää lomaa sinne Filippiineihin.

        Oleskelulupapäätökset taipaapi tehdä maahanmuuttovirasto, eikä suurlähetystö, joten ei ihan kaikesta voi Manilan tätösiä syyttää.


      • pikkasenepäilevä

        varma että että ei tule vaan hakemaan elintasoa ja sitten häippäse tai tuo entisen ukkonsa ja ehkä olemassa olevat tenavat huollettavaksi.
        Näitäkin on, en ihmettele että ei lupa heru helposti.
        Läheltä seuraillut.


      • jeeps jeeps

        loppuko kurkut lähikaupasta?


      • jeeps jeeps
        pikkasenepäilevä kirjoitti:

        varma että että ei tule vaan hakemaan elintasoa ja sitten häippäse tai tuo entisen ukkonsa ja ehkä olemassa olevat tenavat huollettavaksi.
        Näitäkin on, en ihmettele että ei lupa heru helposti.
        Läheltä seuraillut.

        Filippiineillä ei käytännössä ole entisiä ukkoja, kuten täällä siiderivalaiden avioero paratiisissa. Ota asioista selvää avioeroja ei Filippiineillä ole. Annulment kylläkin, mutta sen saaminen onkin jo taidetta. Läheltä seuraamisesikin taitaa sijoittua lähinnä Suomi - Suomi parien edesottamuksiin, ja se huutakoon hep, joka ei ole törmännyt tuttava piireissään / ystävä piireissään eronneisiin pariskuntiin.


      • Aleaxnder77
        jeeps jeeps kirjoitti:

        Filippiineillä ei käytännössä ole entisiä ukkoja, kuten täällä siiderivalaiden avioero paratiisissa. Ota asioista selvää avioeroja ei Filippiineillä ole. Annulment kylläkin, mutta sen saaminen onkin jo taidetta. Läheltä seuraamisesikin taitaa sijoittua lähinnä Suomi - Suomi parien edesottamuksiin, ja se huutakoon hep, joka ei ole törmännyt tuttava piireissään / ystävä piireissään eronneisiin pariskuntiin.

        Eiköhän se avioero ole aika helppo jos hän on naimisissa ulkomaalaisen kanssa. Toki se avioero pitää tehdä ulkomailla ensin.

        http://www.western-asian.com/law-on-foreign-divorce

        "Where a marriage between a Filipino citizen and a foreigner is validly celebrated and a divorce is thereafter validly obtained abroad by the alien spouse capacitating him or her to remarry, the Filipino spouse shall have capacity to remarry under Philippine law. "

        "Between annulment, legal separation, declaration of presumptive death and a petition for the recognition of foreign divorce, the latest is the easiest to prove and is almost always granted by the court. It is also the least painless and least contested process because it is believed that at this stage the couple had already moved on with their own lives."

        Mutta en kyllä usko että tässä tapauksessa hän on sitä suunitellut... :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe