Koff/Hartwall/Olvi

Markonpoika

Mietin,että kannattaako edes harkita lähtevänsä yrittäjäksi..?Olen kuullut ja tutkinut keskusteluja..siellä on paljon hyvää ja paskaa.Helppoa rahaa ei sellaista varmasti missään ole.Mikä on OIKEASTI tilanne?Eroavatko kyseiset firmat paljon toisistaan taksoissa? Minkälaisia sopimuksia tehdään nykyään?

Kiitos ja kummarrus tiedoista etukäteen :)

22

4447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin se on........

      Juoman ajo on täyttä soopaa...joudut siis tekemään oikeasti töitä hikihatussa ja hyllyttelemään kaupassa, eli sama kun menet kauppaan töihin.

      Juoman runkoajot taas on niin poljettuja ettei kannata pelkkiä runkoja ajaa ja jakelua ei pälli kestä normi ihmisellä pitkään....

      • kyseliä

        noissa runkoajoissa kuski ite lastaamaan ja purkamaan?


    • !!!!!!!!!!!!!!!!!

      tarjouksen juomafirmaan ja ne sen hyväksyy tai ei. Sinä tiedät mitä pitää saada jotta saat firmasi pyörimään.

      Laske nyt ensin esim;

      Palkkasi
      Sos kulut
      Eläke
      Auton osto
      Vakutukset
      Polttoaine
      Loma/sairas tuurari
      Rengaskulut
      Ym
      Ym
      Ym

      Se tekee noin 15,000 euroa/kk pienellä autolla ja tuskin sen saat.

    • ...

      itse olen ollut jokusen vuoden koffilla jakelussa. Ei meinaa pää kestää sitä hommaa...
      Koffin ja Hartwallin välillä on ainakin sellainen ero, että koffin keräilypuoli ei ainakaan omasta mielestäni toimi. Toisinaan kuormaa saa odotella tehtaalla tuntikaupalla... Hartwallin pojat taas ovat puhuneet että heillä on etukäteen tiedossa jo seuraavan viikon hommat. Kun taas Koffilla et tiedä onko ajoa huomenna ollenkaan, tämä tietysti selviää pihelinsoitolla...
      Ymmärtääkseni Olvi ei nykyään hyllytä ollenkaan. Mutta voisin veikata, että kuormat saattavat olla myös pienempiä?

      • Älä aja koffille

        ... herran tähden ajamaan! Siellä on ensinnäkin täysin ammattitaidotonta sakkia hoitamassa koko logistiikkapuolta. Nähty nimittäin on :(, lisäksi sitä yritystä ei kiinnosta miten ns. kuljetusyrittäjät loppujen lopuksi hommissa tienaavat (mahdollisimman vähän tietysti = koffin tavoite) hommat/hemmot siellä tulee ennemmin tai myöhemmin kusemaan sun jaloille, joten mieti todella tarkoin.

        Yritys joka todella tarvitsee kuljetusyrittäjiä ( aikoo maksaa niille) EI KOULUTA NIITÄ TYÖVOIMAVIRANOMAISEN KANSSA yhdessä kuten koff on tehnyt. Keskustelupalstat on täynnä ajot kofilla lopettaneiden/lopettamaan pakotettujen entisten koffin kuljetusyrittäjien paskimmista kokemuksista.

        Harwallille ei taideta edes tarvita uusia yrittäjiä kuskaamaan. Ne on pitäneet toiminnan nykyisten kanssa niin asiallisina ja hyvinä, ettei ole tarvetta puolin ja toisin. Ainoa painimo, joka on osoittanut osaamista kuljetusyrittäjien suhteen ( maksaa ihan hyvin lisäksi) ...


    • jk901

      Paitsi että ainakin yksi näistä hartsun yrittäjistä ei maksa työehtosopimuksen mukaista palkkaa(ylitöitä,vkl-lisät) käskee tekemään työt urakalla mutta maksaa tuntipalkkaa.Jos kestää reissussa viivästyksestä johtuen 11 tuntia sanoo maksavansa 9 tuntia.Että tämmösille Hartwall antaa ajoja.En ollut 3 vuoteen ajanut kärrin kanssa mistä olin kyllä kertonut.Heti sain kuulla mikä paska olin kun ei kärri mennyt ekalla laituriin.Heti kun mulkku hävis silmistä niin alko sujumaan.Että tämmöisiä rehellisiä yrittäjiä hartsu ottaa.

    • mieti vielä

      Huonoa olen ainakin kohvista kuullut. Laatukuljetuskin lopetti siellä runkoajot viimein vaikka monta vuotta teki. Taisi mennä jo hermot kun aina vaan hintoja tarkistetaan alaspäin vaikka kulut nousee vuosittain. Kyllä näitä paikkoja löytyy, joissa saa maksaa siitä että tekee töitä. Hyvät ajopaikat on harvassa eikä niitä tarvitse lehdissä mainostaa. Tai mollissa

    • Rahtari22

      Hatunnoston paikka kaljakuskeille. On sen verran rankkaa puuhaa. Jos on tekijä mies kaljakuskina niin sitten pärjää ihan missä vaan muussakin hommassa.

      Siihen en ota kantaa mikä on paras vaihtoehto noista kolmesta. Periaatteessa kohta ei ole,kuin yksi mitä jakeluautonkuljettajat kuskaa on noitten kolmen tuotteet.

      Yhteisjakelut yleistyy. Onhan ne jo muutamilla alueilla käytössä.

    • Laamanen itte!

      Kyllä tulevaisuudessa juomien jakelulle voi käydä samoin kuin kävi
      lihajalosteiden jakelulle. Ennen joka makkarafirma ajoi itse nyt ne ajetaan
      keskitetysti. Se ei välttämättä ole ollenkaan huono asia kuljetusyrittäjälle.
      Voi olla jopa silloin kannattavaa. Tulevaisuudessa vain arat päivämäärä
      tuotteiden valmistajat lähinnä leipomot ja meijerit toimittavat itse tuotteet
      muut toimijat (sellaiset merkittävät) yhdistävät kuljetuslogistiikan ja saavat
      näin isoja säästöjä aikaan varsinkin haja-asutusalueilla.
      Jos on aloitteleva kuljetusyrittäjä niin suosittelisin jotain muuta alaa kuin
      elintarvikekuljetukset. On kilpailu sen verran kovaa!
      Keksi hyvä kuljetushomma jossa on se jokin erityispiirre eli erityinen
      palvelu josta asiakas on valmis maksamaan. Käytännössä tämä
      tarkoittaa sitä,että joudut ajohomman ohella tekemään myös muuta työtä.
      Mutta entä sitten jos tällä tavoin pystyt tekemään asiallisen tuloksen,katsos
      yrittämisen tarkoitus on myös tehdä edes kohtuullisesti voittoa.

    • Amiraali 3

      Voi voi voi miksi panimoala??? nyt lähdet kyllä p....se edellä puuhun.
      Vaikka olut maistuu niin silti...... mieti nyt ihan hetki ja vaikka siihen
      päälle vielä pari vuotta. Aina parempi.

      • Nokkakärryllä onneen

        Panimotuotteiden myynti alamäessä. Porukat tuo nokkakärryllä Virosta.
        Ajot vähenee. Ei sieltä kyllä asiallisia hommia löydy.Ihan aikuisen oikeasti.


    • hartsinen

      Timecap ajoi myöskin jokunen vuosi koffia mutta taisi lopettaa kun viivan alle ei jäänyt mitään.

    • --- koko elämä

      Kyllä viivan alle jää jotain,mutta sen numerosarjan edessä on miinusmerkki.
      Jos ei itse huomaa miinusmerkkiä niin kyllä asiantunteva kirjanpitäjän ilmoittaa,että ehkä olisi tässä vaiheessa hyvä lopettaa ennen kuin menee asunnot sun muut.
      Tervetuloa vaan panimoalalle.

    • Maxi-meedio

      Kun lukee uutisia tästä uudesta alkoholiasetuksesta joka määrää ettei autojen kyljissä
      saa mainostaa alkoholituotteita. Kas kummaa kuka on äänessä panimopuolella.
      Tuo maan mainio KOFF. Vai miljoona kulut tulee teippauksista. Pääkaupunkiseudulla
      ei ole montakaan autoa jossa olisi KoFFIN mainokset. Pelkkiä romuja on liikenteessä
      reikiä kyljissä ja perälaudat umpiruosteessa. Eipä ole tähänkään asti paljon panostettu teippauksiin. Ei voi kun ihmetellä mitä sääliä tällä yritetään hakea??????
      Hartwall ja Olvi on ihan hiljaa. Vaikka heille ne kulut oikeasti iskee. Heidän autot kun on ihan asiallisesti teipattu. Tämän perusteella voisi aloitteleva yrittäjä harkita firmaa
      jos nyt niin pakko on päästä panimoalalle.

    • Heppa hevosvoima

      Missä ne teipeillä varustetut Koffin autot on ei ainakaan pääkaupunkiseudulla.
      En ymmärrä koko hommaa. Se,että heppoja ei enään nähdä keskustan katukuvassa on surullista. En usko,että hevosten näkeminen katukuvassa olisi saanut alaikäiset juomaan olutta. Silkkaa saivartelua. No yksi kohde vähemmän jonka turisti olisi voinut tallentaa kameraan . Helsinki on niin mahtava ettei siihen heppoja tarvita.

    • Mainospyörylä

      Nyt olisi keikkahommaa.... sellaista todella rahakasta.jos omistat föönin tai vielä parempi 3500 w kuumapuhaltimen ja tiedät hyvän lämpöisen hallin sellaisen johon täysperäkin mahtuu. Vuoden tienasti kahdessa kuukaudessa.Loppu vuosi Thaimaassa. Vastaus on panimoala ja kuljetuskalusto. Kaikissa panimoissa joten
      asuinpaikkasi ei ole ongelma. Ota yhteys lähimpään.nimimerkki "teipit pois lämmöllä"

    • kulhia

      onneksi on sentään ohraa ja Satamia,

    • kulhia

      Kuljetusala on niin kunnioitettavaa, että siinä tarvitaan muitakin kuin paskanlässyttäjiä. esim silloin kun Vuosaaren satamaa yritettiin rakentaa (ja Jätkäsaarta) välillä tuli tunne et eihän täällä kaivata ku kutosen ratikkaa ja viisvitosta.Jumppasaleista ja Sukellusveneistä puhumattakaan tehtiin LohjaN sekä Partekin valinen sopimus,jossa Diakonissa halusi terveydenhuollon !

    • Muistilääkkeenvoimalla

      Kulhian kommentti on kyllä niin kuutamolla kuin vain voi olla.......Kumpikin satama on rakennettu ihan ajallansa.Tällaista se on kun Diapam ja keskiolut yhdistetään. Silkkaa sekoilua.

    • Kaljaavespalla

      Koff/Hartwall/Olvi . Mitä nyt olen yrittäjiä tarkastellut viimeiset 25 v. niin en suosittele. Ensin lähtee tukka päästä eli kiitorata paistaa vaikka ikää on sällillä vasta 35 v. Sitten häviää lihakset ja ryhti.Tiukka etukeno ja sellainen haahuileva olemus kokonaisuudessaan työnteossa.Monta miestä kuolema on korjannut jo ennen 65 vuotta suoraan ratista.Siistitkin ajopelit pikkuhiljaa rapistuu säälittäväksi romuiksi jotka on ajettu totaalisen loppuun.Ei ole panimoala Suomessa tie onneen tosiaankaan
      jos vertaa esim . Valion uudenkarheisiin menopeleihin ja kuljetuspolitiikkaan.

      • Mainoksistaviis

        Se on Lainsäädäntö ja Evira joka pitää Valion ,Arlan ja muidenkin elintarvikefirmojen autot hyvässä kunnossa. FRC-luokitus vaatimus. Hygienia omavalvonta. Lämpötilojen seuranta. Mitään tällaisia asioita ei vaadita panimoalalla.Rutistetut tölkkipussit saa valua lattialle lientä ja kesällä ampiaiset pörrää sittenkiusana. Riittää,että katto on päänpäällä ja pyörät pyörii ja halvalla.Mainoksista viis kun se nyt tuntuu olevan ainoa asia joka viranomaisia kiinnostaa joten mitä sitä sitten viitsii edes autoa pestä. Kyllä ne kaikki yli 50 v. kuskit on etukenossa se nyt vaan kuuluu tähän työhön kun voinappi puuroon.


    • Rahtimies2015

      Kilpailu on kovaa nykypäivänä.

      Panimo ajot on aika kovaa hommaa, jossa ei kaikki pärjää. Ei edes entiset maitokuskit välttämättä. Panimo ajossa ensin runkoauto puretaan johonkin terminaaliin. Sitten lavoilta kerätään asiakkaat eri dolleille tai jos jopa käy tuuri niin yksi lava on samalle asiakkaalle. Asiakaspaikkoja on n.20-30 joka päivä.

      Riippuu kaupungista ja ajolenkistä. Joillain vai tulla ajokilometrejä työvuoron aikana 500km tai sitten 50km.

      Tietenkin keravalta,lahdesta,iisalmesta lastataan autot lähialueelle panimoilta.

      Kannattaa tosin miettiä alkaako yrittäjäksi. Jos on joku, vaikka yhden auton yritys saattaa yksin pärjätä tai sitten tarvitsee keräilijän ja hyllyttäjän ettei tule burn outtia eka viikon jälkeen. Koska päivät on pitkiä.

      Koff sen taisi keksiä, että kuskit hyllyttää kaupoissa. Myyntikikka saada asiakkaita.

      Monella yrittäjällä onkin nykyään hyllyttäjä,kuski vie tavarat vaan kauppaan ja ottaa palautukset pois ja joku kerää siivoaa auton päivän jälkeen.

      Toiset tekee kaikki noi hommat yksin ja päivät on plus 15h päivässä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe